Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Δευτέρα 13 Αυγούστου 2012

ΕΠΕΣΑΝ 3.000 ΚΕΡΑΥΝΟΙ ΣΤΗΝ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ.1.000 ΚΕΡΑΥΝΟΙ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ


Πάνω από 3.000 κεραυνοί έπεσαν χθες στη Βόρεια Ελλάδα, και πιο συγκεκριμένα στη Μακεδονία και στη Θράκη. «Στη θαλάσσια περιοχή του Θερμαϊκού σημειώθηκε μεγάλη δραστηριότητα κεραυνών. Η νύχτα ...
έγινε μέρα», αναφέρει ο διδάκτωρ μετεωρολόγος Μιχάλης Σιούτας από το Κέντρο Μετεωρολογικών Εφαρμογών του ΕΛΓΑ στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης. 

Της Μαριάνας Ε. Παπαδάκη 

«Μπουρίνια θα έχουμε και τις επόμενες ημέρες. Τα φαινόμενα αυτά θα συνεχιστούν σήμερα και αύριο στην περιοχή της Θεσσαλονίκης» σημειώνει ο κ. Σιούτας.

Χαρακτηριστικό της χθεσινής καταιγίδας ήταν οι πολλοί κεραυνοί, ενώ οι βροχές, αν και έντονες, δεν δημιούργησαν ιδιαίτερα προβλήματα. «Οι βροχές είχαν διάρκεια σε κάποιες περιοχές, χωρίς να είναι υπερβολικές και να αναφερθούν πλημμυρικά φαινόμενα. Στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης έπεσαν πάνω από 500 κεραυνοί. Λιγότερο επλήγη η περιοχή της Χαλκιδικής, όπου έπεσαν 300 κεραυνοί. Περισσότερο επλήγη η Δυτική Μακεδονία. Από τα δυτικά της Θεσσαλονίκης και μέχρι τη Δυτική Μακεδονία έπεσαν περίπου 1.000 κεραυνοί», τονίζει ο κ. Σιούτας.

«Όπως φαίνεται στον χάρτη, μεγάλη δραστηριότητα κεραυνών σημειώθηκε στη θαλάσσια περιοχή πάνω από τον Θερμαϊκό και στα δυτικά τμήματα του νομού Θεσσαλονίκης, ενώ σποραδικοί κεραυνοί σημειώθηκαν σε όλες τις περιοχές. Εντονότεροι ήταν στα ανατολικά ηπειρωτικά τμήματα του νομού, σε Ρύσιο, Νέα Ραιδεστό, Ταγαράδες. Επίσης πολλοί κεραυνοί έπεσαν σε ορεινές περιοχές του Πανοράματος στη Γαλάτιστα, στην Εξοχή και στο Ασβεστοχώρι, ενώ στην παραλιακή ζώνη υπήρχαν λιγότεροι κεραυνοί», εξηγεί ο κ. Σιούτας. «Στην περιοχή της Βόρειας Ελλάδας είναι συχνά τα φαινόμενα τη θερμή εποχή του έτους από Απρίλιο μέχρι Σεπτέμβριο. Με μεγαλύτερη συχνότητα εμφανίζονται τον Μάιο και τον Ιούνιο και στη συνέχεια τον Αύγουστο και τον Ιούλιο» προσθέτει ο μετεωρολόγος.

Μέτρα προφύλαξης 
«Πρέπει να γνωρίζουμε ότι πολλές φορές οι κεραυνοί κτυπούν και 10 χιλιόμετρα μπροστά από την καταιγίδα, χωρίς δηλαδή να έχει φτάσει η βροχή της καταιγίδας. Γενικά πρέπει να προσέχουμε τα φαινόμενα αυτά. Είναι επικίνδυνα» τονίζει ο κ. Σιούτας.

Εάν βρίσκεστε σε εσωτερικό χώρο:

- Ασφαλίστε αντικείμενα που μπορεί να παρασυρθούν από τον άνεμο ή τη ραγδαία βροχόπτωση και ενδέχεται να προκαλέσουν καταστροφές ή τραυματισμούς. 

- Ελέγξτε αναρτημένες πινακίδες. 

- Ασφαλίστε τις πόρτες και τα παράθυρα. 

- Οι συσκευές τηλεόρασης είναι ιδιαίτερα επικίνδυνες σ’ αυτές τις περιπτώσεις και προτείνεται να αποσυνδέονται από την κεραία και την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος. 

- Αποφύγετε τις σωληνώσεις των υδραυλικών (κουζίνα, μπάνιο) γιατί οι μεταλλικοί σωλήνες είναι καλοί αγωγοί του ηλεκτρισμού. 

Εάν βρίσκεστε σε εξωτερικό χώρο:

- Προσπαθήστε να βρείτε καταφύγιο σε κτίριο ή σε όχημα.

- Αν αυτό δεν είναι εφικτό καθίστε αμέσως στο έδαφος. 

- Αποφύγετε ψηλές κατασκευές, όπως πυλώνες, ψηλά δέντρα, φράχτες, τηλεφωνικές γραμμές και γραμμές μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος. 


- Αποφύγετε να βρίσκεστε κοντά σε μεταλλικά αντικείμενα, όπως αμάξια, ποδήλατα, σύνεργα κατασκήνωσης κτλ. 

- Απομακρυνθείτε από ποτάμια και λίμνες. 

- Αν βρίσκεστε μέσα στη θάλασσα βγείτε αμέσως έξω. 

- Αν βρίσκεστε απομονωμένοι σε μια επίπεδη έκταση και νιώθετε να σηκώνονται τα μαλλιά σας (γεγονός που δηλώνει ότι σύντομα θα εκδηλωθεί κεραυνός), κάντε βαθύ κάθισμα, με το κεφάλι ανάμεσα στα πόδια (ώστε να ελαχιστοποιήσετε την επιφάνεια του σώματός σας και την επαφή σας με το έδαφος), και πετάξτε ό,τι μεταλλικό αντικείμενο έχετε πάνω σας.

- Μην ξαπλώνετε στο έδαφος. 

ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ Εκτίμηση της απόστασης

- Μετρήστε τον χρόνο που μεσολαβεί μεταξύ της αστραπής και της βροντής σε δευτερόλεπτα. 

- Διαιρέστε αυτόν τον χρόνο που μετρήσατε με το 3 για να υπολογίσετε την απόσταση της καταιγίδας σε χιλιόμετρα. 

- Λάβετε γρήγορα τα απαραίτητα μέτρα, πριν η kαταιγίδα σας πλησιάσει. Η απόσταση αυτή είναι ενδεικτική, καθώς η καταιγίδα μπορεί να εμφανιστεί πολύ γρήγορα πάνω από την περιοχή στην οποία βρίσκεστε.






ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΝΑ ΜΗΝ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ.


Γιατί η ελληνική δημοτική μουσική ακούγεται μόνο στα πανηγύρια; Γιατί έμεινε προσκολλημένη στο 1821, γιατί όταν την ακούς φαντάζεσαι μόνο το τσαρούχι; Γιατί επαναλαμβάνει μονότονα τον εαυτό της...
επί 200 χρόνια, γιατί δεν γεννάει άλλα είδη, γιατί δεν ακούγεται πουθενά εκτός συνόρων, γιατί κανείς στον κόσμο δεν γνωρίζει ότι η 
Ελλάδα έχει τόσο σπουδαία λαικά όργανα και λαική μουσική ; Ο Ελβις Πρίσλευ πήρε τα γκόσπελς και τάκανε ροκ. Οι μαύροι της Αμερικής πήραν τις αφρικανικές μελωδείες και τις έκαναν τζαζ. Ο Τσεμπ Μάμι πήρε το ράι από τα πανηγύρια του Μαρόκου και τόκανε παγκόσμια μουσική. Στην Ελλάδα ; Στην Ελλάδα ένας μόνο άνθρωπος παλεύει, τριάντα χρόνια τώρα, να κάνει το δημοτικό άσμα πραγματική φολκ μουσική και να τη μετουσιώσει σε σύγχρονο είδος μουσικής τέχνης, ο ιρλανδός Ρος Ντέιλι. Στην Ελλάδα μόνο ο Διονύσης Σαββόπουλος προσπάθησε να μετουσιώσει το δημοτικό τραγούδι αλλά στην πορεία τα παράτησε. Ενας διανοούμενος χίπις άλλης εποχής είναι ο Ρος Ντέιλι. Εφυγε νέος από την Ιρλανδία, περιλαπανήθηκε στον κόσμο και ταξίδεψε από την Ιαπωνία μέχρι τις ΗΠΑ με ενδιάμεσους σταθμούς τις χώρες της κεντρικής Ασίας και της Μεσογείου. Σε μια από τις στάσεις του βρέθηκε τυχαία, τη δεκαετία του '70, στην Κρήτη. Τον τόπο στον οποίο έμελλε να ανακαλύψει ότι ανήκει, όπως ομολογεί ο ίδιος. Οταν πρωτοήρθε στην Κρήτη το 1975 έκανε τον γύρο του νησιού πάνω σε έναν γάιδαρο. Είχε σκοπό να ξαναγυρίσει στην Ινδία όπου ζούσε για έναν χρόνο ή στο Αφγανιστάν που φάνταζε τότε η χώρα των ονείρων του. Κάτι έγινε όμως, άγνωστο τι, και έμεινε στην Κρήτη. Ο ίδιος δηλώνει ταξιδιώτης, αλλά, όπως λέει, το ταξίδι κάθε ταξιδιώτη έχει κάποτε ένα γεωγραφικό τέλος. Μουσικός Λαβύρινθος Η ζωή του δείχνει ότι ο Ρος Ντέιλι είναι αυθεντικό τέκνο της εποχής των περιπλανώμενων διανοούμενων που κορυφώθηκε στην Αμερική τη δεκαετία του '70. Η δεκαετία του '90 τον βρήκε στην Αθήνα, όπου λειτούργησε ένα Μουσικό Εργαστήρι, τον Λαβύρινθο και ένα ωδείο στην περιοχή των Πετραλώνων. Όμως, η Αθήνα τον κούραζε... «Ήθελα να φύγω από την Αθήνα, δεν ήθελα όμως να θυσιάσω και την δουλειά που κάνω». Μεταφέροντας το μουσικό του εργαστήρι (Λαβύρινθος), από τα Πετράλωνα της πολυσύχναστης Αθήνας στην Κρήτη, δημιουργώντας ένα μουσείο παραδοσιακών οργάνων και δουλεύοντας πολύ με την ιστοσελίδα του στο Ίντερνετ, ο Ρος Ντέιλι έχει καταφέρει να καταστήσει το μικρό Χουδέτσι, στα ορεινά του νομού Ηρακλείου, διεθνές κέντρο παραδοσιακής μουσικής. Ζει σε ένα όμορφο σπίτι στις Αρχάνες. Και καταφέρνει –κάθε χρόνο– να έχει στην Κρήτη μερικούς από τους σημαντικότερους δεξιοτέχνες της παγκόσμιας παραδοσιακής μουσικής. Εκεί παρέδωσαν σεμινάρια οι Anwar Abu Dragh (Ιρακινά Makam), Tzvetanka Varimezova (Βουλγάρικο τραγούδι), Ballake Sissoko (Κόρα), Yurdal Tokcan (Ούτι), Goksel Baktagir (κανονάκι), Hussain Arman (Αφγανικό τραγούδι), Naseem Dakwar (Αραβικό βιολί) και άλλοι. «Παράδοση δεν σημαίνει και συντήρηση» Όμως, ο Ρος Ντέιλι δεν παίζει κρητικά. Η λύρα δεν δεσπόζει στην σκηνή, αντίθετα χρησιμοποιείται ισότιμα με τα υπόλοιπα όργανα (κόρα, ταμπουράς, σάζι, πολίτικο λαούτο, ταρ, ιδιοκατασκευές) σε πρωτότυπες συνθέσεις και παραδοσιακές μελωδίες από όλο τον κόσμο. Ακόμα και αυτές οι λίγες μελωδίες που κατάγονται από την Μεγαλόνησο ακούγονται τόσο αλλοιωμένες που θα μπορούσες να πιστέψεις ότι είναι από το Αφγανιστάν ή το Μάλι της Αφρικής! Το κοινό χειροκροτεί με πάθος και στο τέλος σχολιάζει θετικά την «Σούστα» που έπαιξε η Αφρικανική κόρα. «Εδώ στην Κρήτη δέχθηκα πολλές φορές κριτική επειδή δεν τα παρουσιάζω ακριβώς παραδοσιακά», λέει ο Ρος Ντέιλι. «Θα ήταν αστείο βέβαια να επεδίωκα να γίνω Κρητικός λυράρης. Ιρλανδός είμαι ο κακομοίρης και μάλιστα κακό δείγμα, αφού δεν έχω ζήσει και πολύ εκεί», λέει γελώντας. Στο δικό του παίξιμο της λύρας αντανακλώνται στοιχεία της μουσικής του εμπειρίας απ' όλο τον πλανήτη. «Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να είμαι αληθινός απέναντι στον εαυτό μου. Το αυθεντικό, παλιό γνήσιο κρητικό, ας το παίξουν οι... παλιοί γνήσιοι αυθεντικοί Κρητικοί. Είναι δική τους ευθύνη», λέει. «Έχει παγιωθεί η ιδέα ότι όποιος ασχολείται με την παράδοση ασχολείται με τη «διάσωση» του παρελθόντος. Εμένα, όμως, με ενδιαφέρουν αυτές οι μουσικές στο παρόν και το μέλλον», λέει ο Ρος Ντέιλι του οποίου κάποιες μελωδίες θυμίζουν πολύ σύγχρονους –έως και ποπ – ρυθμούς, άλλες είναι κλασικές και άλλες έχουν έντονα αυτοσχεδιαστικό χαρακτήρα. «Η παράδοση περιέχει στοιχεία διαχρονικής αξίας, περιέχει όμως και συνήθειες που φθείρονται στο χρόνο. Η συνήθεια είναι έκφραση της πιο αδύναμης πλευράς του ανθρώπου. Στέκομαι απέναντι σ' αυτό. Δεν έχω βεβαίως καμία δυνατότητα να προχωρήσω σε αντικειμενικό ορισμό της διαχρονικότητας στην παραδοσιακή μουσική», εξηγεί. Παρ'ολίγον ευρωβουλευτής Ο Ρος Ντέιλι λίγο έλειψε να εμπλακεί στην πολιτική αφού τον πρότειναν οι Οικολόγοι Πράσινοι για το ευρωψηφοδέλτιο στις εκλογές του 2009. Τελικά η αίτηση απορρίφθηκε απ΄τον Αρειο Πάγο. Η απόρριψη ήρθε ως αποτέλεσμα των περιοριστικών όρων που θέτουν για τους υποψηφίους συνδυαστικά τα νομικά πλαίσια Ελλάδας και Βρετανίας. Συγκεκριμένα, στη Βρετανία ο νόμος στερεί το δικαίωμα του εκλέγειν από τους πολίτες που απουσιάζουν από τη χώρα περισσότερο από 15 χρόνια. Ταυτόχρονα, στην Ελλάδα δεν επιτρέπεται να είναι υποψήφιος κάποιος εάν έχει στερηθεί το δικαίωμα του εκλέγειν. Μουσικό ραντεβού Στις 17 Αυγούστου 2012 ο Ρος Ντέιλι παίζει στον Πύργο Μπαζαίου, Νάξος. Ώρα: 21:30. Εισιτήρια: 15 ευρώ




ΠΗΓΕΣ...
. iefimerida.gr 

http://periergaa.blogspot.gr

Ο ΣΕΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΙΡΑΝ ΚΑΙ ΤΑ ΣΕΙΣΜΙΚΑ ΟΠΛΑ.


Ο σεισμός στο Ιράν που σκότωσε 220 άτομα και τραυμάτισε τουλάχιστον 1500 χθες, Σάββατο, στην περιοχή της Ταμπρίζ στο βορειοδυτικό Ιράν, έρχεται σε μία στιγμή που ο πλανήτης κρατά την ανάσα του εν όψει πιθανής επίθεσης των ΗΠΑ ή/και του Ισραήλ κατά του Ιράν. Η περιοχή που επλήγη, η πόλη Ταμπρίζ και...
η ευρύτερη περιφέρεια, είναι στρατηγικής σημασίας για το Ιράν και το κυριότερο αναφέρεται η ύπαρξη μυστικού κέντρου ανάπτυξης πυρηνικών όπλων.

Ο σεισμός σε μια σττιμή που όλοι περιμένου επίθεση των ΗΠΑ-Ισραήλ, φέρνει αναπόφευκτα έφερε στην επιφάνεια ένα από τα πλέον απόρρητα αμυντικά προγράμματα που υπήρξαν μέχρι σήμερα σε Ανατολή και Δύση, αυτό της κατασκευής όπλων πρόκλησης σεισμών ή απλά "σεισμικά όπλα".

Ξεχωρίζει το πρόγραμμα HAARP (High Frequency Active Auroral Research Program). Η διεθνής κοινή γνώμη έστρεψε για πρώτη φορά την προσοχή της στα αρχικά HAARP το 1995.

Τη χρονιά εκείνη δημοσιεύτηκε ένα βιβλίο 230 σελίδων, που συντάραξε την διεθνή κοινή γνώμη. Το βιβλίο είχε τίτλο Angels Don't Play This HAARP: Advances in Tesla Technology (Οι Άγγελοι δεν Παίζουν αυτό το HAARP - λογοπαίγνιο με την ελληνική λέξη άρπα-Harp - Πρόοδοι στην Τεχνολογία Τέσλα) και συγγραφείς του ήταν ο επιστημονικός ερευνητής δρ. Νικ Μπέγκις και η δημοσιογράφος Τζην Μάνιν. Εκτός του ότι περιείχε αρκετές διαφωτιστικές λεπτομέρειες σχετικά με το σχεδόν άγνωστο ως τότε πρόγραμμα, το βιβλίο αυτό αποτελούσε και μια ανοικτή καταγγελία για τον «υψηλής συχνότητας βανδαλισμό του ουρανού» που ετοιμαζόταν να εξαπολυθεί από την Αλάσκα.

«Αυτό το πρόγραμμα δεν έχει καμιά σχέση με μουσικά όργανα ή με το βόρειο σέλας», ήταν η ειρωνική απάντηση της στρατευμένης πολέμιας του HAARP Μπάρμπαρα-Κλερ Ζίκουρ σε όσους ζητούσαν να πληροφορηθούν γι αυτό το πρόγραμμα, που ενώ δεν είχε χαρακτηριστεί ως απόρρητο, εντούτοις καλύφθηκε από την αρχή με πέπλα αοριστίας και μυστικότητας. Σύντομα όμως όλοι κατάλαβαν ότι κάτι σημαντικό συνέβαινε στην Τζακόνα (Gakona) της κεντρικής Αλάσκα.

Κάτω από τα μονίμως χιονισμένα βουνά του Σαιντ Ελίας Παρκ εγκαταστάθηκαν 360 κεραίες, ύψους 24 μέτρων η κάθε μία και συνολικής ισχύος 1,7 Gigawatt(!), ένα ραντάρ ασύμφωνης σκέδασης διαμέτρου 36 μέτρων, συσκευές ανίχνευσης, αποστασιόμετρα λέιζερ, μαγνητόμετρα, αισθητήρες υπερύθρων και οπτικές διατάξεις για την ανάλυση της φωτεινής ακτινοβολίας χαμηλού επιπέδου από την ατμόσφαιρα, πομποί, γεννήτριες, κλωβοί ελέγχου κ.α.

Το HAARP αποτελεί στην ουσία μια εξελιγμένη μορφή «ιονοσφαιρικού θερμαστή». Βομβαρδίζει το ανώτερο στρώμα της ιονόσφαιρας, η οποία εκτείνεται από 60 ως 900χλμ., με μια πανίσχυρη κατευθυνόμενη ηλεκτρομαγνητική ακτίνα. Η πρώτη εικόνα που προσπάθησε να περάσει το HAARP στην κοινή γνώμη ήταν ότι επρόκειτο για ένα επιστημονικό σχέδιο με στόχο την επιλεκτική τροποποίηση της ιονόσφαιρας για τη βελτίωση των τηλεπικοινωνιών. Σύντομα όμως έγινε αντιληπτό ότι το αμερικανικό Πεντάγωνο ήθελε να εκμεταλλευτεί την ιονόσφαιρα για τους δικούς του σκοπούς.
Σύμφωνα με ένα εμπιστευτικό εσωτερικό έγγραφο του Πενταγώνου «το πρόγραμμα HAARP έχει ως αντικείμενο, τον έλεγχο διαφόρων φυσικών χαρακτηριστικών της ιονόσφαιρας γα τη βελτίωση των στρατιωτικών συστημάτων διοίκησης, ελέγχου και επικοινωνιών». Η πολέμια ωστόσο του HAARP Κλερ Ζίκουρ επιμένει: «Ο στρατός θα δώσει στην ιονόσφαιρα μια μεγάλη κλωτσιά για να δει τι θα συμβεί». Το HAARP χαρακτηρίζεται από τους πολέμιους του ως ένας «ουρανοθραύστης» (skybuster) με απρόβλεπτα αποτελέσματα.

Αν και το αμερικανικό Πεντάγωνο αρνείται την άμεση ανάμειξη του στο πρόγραμμα και υποβαθμίζει τη σημασία του, εντούτοις το DoD (Department of Defense) αναγκάστηκε να δώσει στη δημοσιότητα ορισμένες εφαρμογές του.

Το HAARP δίνει την δυνατότητα στις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις να εκμεταλλευτούν το φαινόμενο του ηλεκτρομαγνητικού παλμού (EMP) στην ατμόσφαιρα, που μέχρι σήμερα μπορούσε να παραχθεί μόνο με πυρηνική έκρηξη. Ως γνωστόν ο ηλεκτρομαγνητικός παλμός μπορεί να καταστρέψει κάθε ηλεκτρικό και ηλεκτρονικό σύστημα.
Πέρα όμως από τις συμβατικές στρατιωτικές κι επιστημονικές εφαρμογές, το HAARP έχει και μια σειρά άλλων εξωτικών δυνατοτήτων που εξάπτουν τη φαντασία ακόμη και των πιο ψύχραιμων ερευνητών του χώρου της μυστικής τεχνολογίας. Πιο αναλυτικά λοιπόν το HAARP μπορεί να έχει τις παρακάτω εφαρμογές:

Η εκπομπή τεράστιων ποσοτήτων ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας στην ιονόσφαιρα μπορεί να την ωθήσει να συμπεριφέρεται σαν μια τεράστια κεραία κυμάτων ELF, που είναι σε θέση να πραγματοποιήσει διεισδυτικές «τομογραφίες» του υπεδάφους της γης. Με άλλα λόγια, ακτινοβολώντας κύματα εξαιρετικά χαμηλών συχνοτήτων από τον ουρανό προς τη γη, είναι δυνατόν να σχηματιστεί εικόνα για το τι συμβαίνει στο εσωτερικό της.

Η σταδιακή και επιλεκτική θέρμανση ενός συγκεκριμένου τμήματος του γήινου φλοιού, έχει ως αποτέλεσμα η εκτόνωση αυτής της απορροφημένης ενέργειας να γίνεται με την μορφή σεισμικής και ηφαιστειακής δραστηριότητας (σεισμικός πόλεμος).
Επίσης ο Ντέιβιντ Γιάροου, ηλεκτρονικός ερευνητής του Πανεπιστημίου ’λμπανι (Νέα Υόρκη), υποστηρίζει ότι το HAARP θα έχει σοβαρές επιδράσεις όχι μόνον στην ιονόσφαιρα αλλά και στο μαγνητικό πλέγμα της Γης: «Το HAARP δεν θα ανοίξει ΄τρύπες΄ στην ιονόσφαιρα. Αυτό είναι επικίνδυνα υποτιμητικό του τι θα προξενήσει μια ακτίνα γιγαβάτ του HAARP». Άλλοι πάλι υποστηρίζουν ότι το HAARP «θα πάλλει κάθε χορδή της Γαίας με άγριες, άτακτες, μη αρμονικές υψηλές συχνότητες. Αυτές οι θορυβώδεις ωθήσεις θα προκαλέσουν δονήσεις στη γεωμαγνητική ροή».

Παρά τις επίσημες διαβεβαιώσεις είναι φανερό ότι το κύριο βάρος της λειτουργίας του HAARP έχει δοθεί στην ανάπτυξη κλιματολογικών και σεισμικών όπλων. Το πρόγραμμα HAARP δεν είναι το μοναδικό του είδους. Από το 1948 έλαβαν χώρα περάματα κάτω από τον γενικό χαρακτηρισμό, Active Ionospheric Experiments. Μερικές από τις πολλές κωδικές ονομασίες ήταν: EXCEDE, RED AIR, CHARGE IV, RIME, CRRES, WISP, ACTIVE, HIPAS, RADC, AIM.

Υπάρχει περίπτωση να έχουν χρησιμοποιηθεί σεισμικά όπλα στην περίπτωση του Ιράν; Τίποτα δεν αποκλείεται σε αυτά τα επίπεδα. Άλλωστε ένας καταστροφικός σεισμός, μια τεχνητή διέγερση ενός ρήγματος στον φλοιό της Γης, είναι "ο τέλειος φόνος": Δεν αποδεικνύεται ποτέ...



"Ο ΕΧΘΡΟΣ". ΜΙΑ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΑΙΝΣΤΑΙΝ.


Ο εχθρός - Μια παραβολή του Αϊνστάιν
Αυτή την παραβολή –ή μύθο- τη διάβασα πριν από πολλά χρόνια σε ένα βιβλίο του Αϊνστάιν.
Δε θυμάμαι τον τίτλο. Θυμάμαι μόνο ότι το είχα πάρει από τη δημοτική βιβλιοθήκη μαζί με μια εκλαϊκευμένη επιτομή του επιστημονικού του έργου, από την οποία κατάφερα να διαβάσω μία ή δύο σελίδες και ένιωσα πολύ ηλίθιος.

Δεν ξέρω αν αυτός ο μύθος είναι δική του επινόηση. Τον μεταφέρω όπως τον θυμάμαι.

ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΝ "ΛΕΥΚΟ ΑΝΘΡΩΠΟ".Η ΛΕΗΛΑΣΙΑ ΕΝΟΣ ΟΜΟΡΦΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.


Χορεύοντας με τον «λευκό άνθρωπο». Η λεηλασία ενός όμορφου κόσμου
Πεντακόσια χρόνια πριν, το ρυπαρό τσούρμο του τυχοδιώκτη Χριστόφορο Κολόμπο, πατούσε για πρώτη φορά το πόδι του σε εκείνη την απέραντη χώρα που αποκλήθηκε, από τον πολιτισμό του οποίου αποτελούσαν την εμπροσθοφυλακή, «Νέος Κόσμος». Ο ρημαγμένος από τα προϊόντα του και τα παιδιά του «δυτικός» χριστιανικός πολιτισμός κατάφερνε για πρώτη φορά στην -υπερχιλιόχρονη τότε- Ιστορία του, να πραγματοποιήσει τ’ όνειρό του εκείνο που μάταια πέντε αιώνες αργότερα θα επιχειρήσει να ανανεώσει στοχεύοντας αυτή τη φορά προς το αχανές διάστημα: να εξάγει την παραφροσύνη του, τη βία, την πλιατσικομανία του, το δουλεμπόριό του, την εξουσιομανία του, τη θεοκρατία και δεισιδαιμονία του, καθώς κι εκείνη την έμφυτη και χαρακτηριστική τάση του για οικοκτονία και γενοκτονίες προς ένα νεοανακαλυφθέν παρθένο «πέρα εκεί». Την πρώτη φορά πέτυχε ολοκληρωτικά. Την δεύτερη εισέπραξε μόνο ηχηρά χαστούκια. 

Εκείνη την «πρώτη φορά» λοιπόν, την… παρθενική όψη του σκηνικού διατάρασσε η παρουσία των ιθαγενών λαών, που με αξιόλογους τρόπους κοινωνικής οργάνωσης και κουλτούρες κατά πολύ ευγενέστερες των «ευρωχριστιανικών», είχανε κάνει το έγκλημα να κατοικήσουνε από τα πανάρχαια χρόνια σε εκείνα τα νέα χωράφια και οικόπεδα των «δυτικών» αρχόντων και ιδιοκτητών των μέσων παραγωγής. Μία ανείπωτη σφαγή και γενοκτονία ακολούθησε τις αρχικές υποτίθεται «καλόκαρδες» χειραψίες των συφιλιδικών «εξερευνητών» με τους άπειρης ομορφιάς φυσικούς κατοίκους της «Νέας Γής», που κι αυτές ωστόσο τους είχαν θερίσει, καθώς τα παρθένα από ιούς κορμιά τους βομβαρδίστηκαν μονομιάς από τις αμέτρητες αρρώστιες που κουβαλούσαν πάνω τους οι «πολιτισμένοι» που χαν έρθει από τ’ ανατολικά. 

Πέντε αιώνες μετά από εκείνη την «άφιξη», η πλειοψηφία της κόκκινης φυλής έχει εκλείψει από τον ανθρωπογεωγραφικό χάρτη. Το ίδιο και η πατρίδα γή τους, έχει «αναμορφωθεί» και συνεχίζει σε ακόμα ταχύτερους ρυθμούς να «αναμορφώνεται» από τον «δυτικό» πολιτισμό που στο βόρειο σημείο της είχε μάλιστα την έμπνευση να εγκαθιδρύσει τη Νέα Σύγχρονη Ρώμη, που από εκεί, το οικοκτόνο Κεφάλαιο, δίκην πλανητάρχου, εξουσιάζει στις μέρες μας την υδρόγειο ολόκληρη. Στα νότια της πρώην «Νέας Γης», η κερδοσκοπική παραφροσύνη του «νικητή» homo-καπιταλιστή σαρώνει τα ελάχιστα εναπομείναντα βροχοδάση του πλανήτη για να τα –ναι, σωστά μαντέψατε τον όρο- «βελτιώσει», δηλαδή να τα εκμεταλλευθεί. Επαληθεύοντας την πρόβλεψη ενός γνωστού αντικρατιστή του περασμένου αιώνα, το νικηφόρο Κεφάλαιο δολοφονεί ό,τι έχει απομείνει από τη νικημένη Ανθρωπότητα. Ωστόσο, κανείς μας δεν μοιάζει να το έχει αντιληφθεί αυτό, όσο τουλάχιστον θα’ πρεπε. 
Αντίθετα, οι εκατομμύρια ανά τον πλανήτη «ηλίθιοι που κυβερνιώνται», μοιάζει να έχουνε ερμηνεύσει την πρόσφατη ολοσχερή χρεωκοπία και κατάρρευση μίας σειράς καθεστώτων γραφειοκρατικού και κρατίστικου Καπιταλισμού σαν τον… θρίαμβο τάχα του «δυτικού» καπιταλιστικού πολιτισμού και του συγκεκριμένου είδους καπιταλισμού που αυτός ευαγγελίζεται κι εκφράζει. Μόνο που δεν έχει απομείνει μία επί Γης άλλη παρθένα «Νέα Γή», και, αποδεδειγμένα, δεν διαθέτουμε τους όρχεις να ξεκολλήσουμε από αυτό τον πλανήτη. Είμαστε υποχρεωμένοι να σαπίσουμε εδώ. Αηδιαστικοί άρπαγες, ζητώντας τα όλα, δίχως να προτιθέμεθα να δώσουμε το παραμικρό. Παριστάνοντας πως αγνοούμε ότι «δεν υπάρχει τσάμπα φαϊ», φορώντας μπλουζάκια με την φρικτή αστερόεσσα και προσκυνώντας κάθε γενοκτονία και μιλιταρισμό. 

Το φαρισαϊκό μας ενδιαφέρον για τους Ινδιάνους, «τους κακόμοιρους Ινδιάνους που χάθηκαν» και άλλα μελοδραματικά, ένα ενδιαφέρον που εξαντλείται στο να πάμε να δούμε και εμείς το «Χορεύοντας Με τους Λύκους» και άλλες «προοδευτικές καλλιτεχνικές δημιουργίες πάνω στο θέμα αυτό», δεν είναι παρά ένα γελοίο και χιλιοτρυπημένο άλλοθι. Πώς μπορούμε να νοιώσουμε συμπάθεια για κάτι που αναντίρρητα δεν το κατανοούμε; Πώς μπορούμε από την άλλη να καταδικάσουμε κάτι που μέσα στην αγκαλιά του μεγαλώσαμε και που απ’ το σιχαμένο του στήθος βυζαίνουμε αμετανόητα το… «επίπεδο της ζωής μας» ; 

Χρειάστηκε μία, προ πενταετίας πολύ σύντομη επαφή του γράφοντος με Ινδιάνους «medicine men» για να πέσουνε όλοι οι πολιτιστικοί φερετζέδες του χριστιανοδυτικού πολιτισμού και να ανοίξουνε διά παντός τα μάτια του νού του. Υπήρξε από εκεί και πέρα κυριολεκτικά απέραντη η συντριβή μου κάθε φορά που κοιτάζοντας το χρώμα του πετσιού μου συνειδητοποιούσα πως ήταν το ίδιο με το πετσί του κτηνώδους, δεισιδαίμονα, άρπαγα και βλάκα, χριστιανού βαρβάρου που εκείνοι γεμάτοι στωϊκότητα εξακολουθούσαν ν’ αποκαλούν κατ’ ευφημισμό «Λευκό Άνθρωπο». 

Οι άνθρωποι αυτοί, καθώς και τα εκατομμύρια των προγόνων τους που εξόντωσε η κερδομανία και ο πολιτισμικός μας ιμπεριαλισμός, είναι και ήταν ένα είδος ανθρώπου που για πάρα πολλά πράγματα πρέπει να τους θαυμάζουμε εμείς οι «Λευκοί Άνθρωποι», «με όλο που προβληματίζουν όταν πρόκειται να χαρακτηρισθούν πολιτιστικά» (1). Να γιατί αν κι αντιπροσώπευσαν ένα σωρό διαφορετικούς τοπικούς πολιτισμούς, με κοινωνίες δίχως κράτη αλλά και με υπεροργανωμένες διοικητικά αυτοκρατορίες, ωστόσο όλοι τους αποδείχτηκαν κατά πολύ ανώτεροι από τον «πολιτισμό» που ο Κολόμπο και οι επίγονοί του αντιπροσώπευαν. Και για αυτό άλλωστε αφανίστηκαν. Το έργο είχε άλλωστε ξαναπαιχτεί κατά τον εκχριστιανισμό των Ευρωπαϊκών εθνών. 

Οι Ινδιάνοι συντρίφτηκαν με όλη τη δύναμη του πολεμικού και «πολιτισμικού» οπλοστασίου του ευρωπαϊκού και -στη συνέχεια- αμερικανικού Καπιταλισμού, γιατί υπήρξανε ένας από τους τρομαχτικά ελάχιστους λαούς του πλανήτη που δεν έκαναν αποδεκτό ούτε το παραμικρό κομμάτι του «κόσμου» μας. Δεν καταλάβανε ποτέ τους πώς είναι δυνατό να περιφράσσει κάποιος τη γή και να την κάνει «ιδιοκτησία του» (ή γιατί δεν έκανε το ίδιο με τον αέρα), πώς είναι δυνατό να θελήσει κάποιος να «δαμάσει» και να εκμεταλλευθεί την Φύση, πώς είναι δυνατό να σκοτώνεις αβέρτα κάτω από το λάβαρο ενός φιλόδοξα «αγαπησιάρη» θεού. Όπως και δεν καταλάβανε ποτέ τους ότι ο πολεμιστής απέναντί τους δεν είχε αυτή τη φορά μήτε μπέσα, μήτε ηθική, μήτε ενδοιασμούς να παίξει το παιγνίδι βρώμικα. 
Το μακελειό του Wooden Knee ήρθε να βγάλει από τη μέση τα υπολείμματα και μόνο μίας πριν από μόλις δύο αιώνες πολυάριθμης κι αδούλωτης φυλής. Οι «κοκκινόπετσοι» τιμωρήθηκαν αυστηρά από τον χριστιανό «Λευκό Άνθρωπο» γιατί έκαναν το έγκλημα ν’ αντιπροσωπεύουν έναν Άλλο Κόσμο και να επιμείνουν μάλιστα σ’ αυτό. 
Αυτός ο Άλλος Κόσμος, απλωνότανε σε κάθε σφαίρα της ατομικής και συλλογικής ζωής των Ινδιάνικων λαών και ανάλογα απειλούσε ή καταγελούσε τον γνώριμο καλό «κόσμο» των Πολιτισμένων Λευκών. 

Στον πολιτικό χώρο: στις περισσότερες περιπτώσεις η κοινωνία ήταν, όπως θα το’λεγε και ο P. Clastres «αδιαίρετη», δηλαδή δεν εμφανίζονταν μέσα της ίχνη από κάποια εξουσία που στέκει αποσπασμένη από το κοινωνικό σύνολο. Εκτός από τις γνωστές αυτοκρατορίες της Κεντρικής Αμερικής, σε όλες τις υπόλοιπες ινδιάνικες κοινωνίες, ο φερόμενος ως «επικεφαλής» ή «αρχηγός» δεν είχε ουσιαστικά καμμία εξουσία. Ήταν «μόνο ο πληρεξούσιος μίας κοινότητας ίσων, επιφορτισμένος απλά να επισημαίνει το νόμο μίας ομάδας (Φυλής), αρχηγός που παραμερίζεται (σκοτώνεται ή διώχνεται από το λειτούργημα) αμέσως μόλις ξεχνώντας αυτό το νόμο, ζητάει να επωφεληθεί ο ίδιος από το αξίωμα που του έχουν δώσει. Ο αρχηγός είναι τοποθετημένος εκεί, για να δείχνει πως δεν υπάρχει αρχηγός, πως η θέση είναι κενή» (2). 

Στον οικονομικό χώρο: η οικονομία των ινδιάνικων λαών -πλην των πρωτότυπα «σοσιαλιστικών» εκείνων που οι κεντροαμερικανικές αυτοκρατορίες διέθεταν- βρίσκεται και παραμένει πεισματικά στο επίπεδο παραγωγής των απολύτως αναγκαίων για την επιβίωση. Δεν υπάρχει συσσώρευση πλούτου, ενώ ο χρόνος που ξοδεύεται στην αναζήτηση των «προς το ζήν» είναι, αντίθετα με το δικό μας κόσμο, εντυπωσιακά περιορισμένος, μάλλον ελάχιστος. «Η κοινωνία αρνείται να προβεί σε συσσώρευση. Η παραγωγή πλεονάσματος αγαθών χωρίς να υπάρχει ανάγκη για τη διατροφή της κοινότητας, είν’ αντίθετη στην αρχή της ισορροπίας της κοινότητας» (3). 

Στο φιλοσοφικο-θρησκευτικό τέλος χώρο, οι ινδιάνικες κοινωνίες, όλες τους, είναι έμπρακτα οικολογικές. Στ’ αλήθεια, εκείνο που μου είπε στα 1986 ένας Λακότα «medicine man», με δικά του λόγια βέβαια, ήτανε πέρα για πέρα σωστό. Την Οικολογία, δεν την διαβάζεις στα βιβλία, δεν την διδάσκεσαι σε πανεπιστήμια και σε αστικά σχολεία, δεν τη γνωρίζεις από το προπαγανδιστικό υλικό κάποιων οικολογικών κομμάτων που επιθυμούνε την ψήφο σου. Την Οικολογία, τη στενή σου σύνδεση με τη Φύση και το Θείο, την κατανόηση και τον βαθύ σεβασμό προς το περιβάλλον που μέσα του κινείσαι, δεν τη διδάσκεσαι αλλά τη ζεις καθημερινά. Ως τρόπο ζωής αλλά και ηθική δομή και «θρησκευτική» αντίληψη. Και βάζω αυτό το «θρησκευτική»” μέσα σε εισαγωγικά, για τον απλό λόγο πως ο οικο-σπιριτουαλισμός των «εκτός αυτοκρατοριών» Ινδιάνων, δεν είναι θρησκεία με την έννοια που της δίνουνε οι μονοθεϊστές «δυτικοί»: «πρόκειται για ένα συνολικό όραμα ζωής. 
Η γνώση καταλαβαίνεται από όλους, χωρίς ειδικούς. Οι Ινδιάνοι λένε «ούτε γιατροί, ούτε παπάδες!». Ο σπιριτουαλισμός τους δεν είναι μία φυγή, όπως συμβαίνει με τις μονοθεϊστικές θρησκείες, αλλά τρόπος άμεσης επιβεβαίωσής τους ως ανθρώπινα όντα, σε μία φιλική σχέση με το περιβάλλον. Αυτός ο σπιριτουαλισμός, αποτελεί απαναπόσπαστο μέρος της ινδιάνικης κουλτούρας δια μέσου της Ιστορίας τους, της γλώσσας τους, του τρόπου ζωής τους» (4). 

Όλες οι πιο πάνω ιδιαιτερότητες των ινδιάνικών κοινωνιών, τους καταδίκασαν βέβαια σε αφανισμό από τον «πολιτισμό» του «Λευκού Ανθρώπου», που δεν ανέχεται αιρέσεις, διαφορετικότητες και τροχοπέδες στις προελάσεις του. Ο «Λευκός» χριστιανός καπιταλιστής άρχισε πολύ σύντομα να βλέπει τους Ινδιάνους σαν μία άχρηστη αναπνέουσα μάζα προς εξόντωση. Οι κακοί σκλάβοι πάντα τιμωρούνταν από αυτόν με ΘΑΝΑΤΟ. Η υπογραφή της θανατικής καταδίκης τους Ινδιάνικου λαού έγινε τα χρόνια εκείνα που όλοι οι Ινδιάνοι τους οποίους «οι νέοι αφέντες του νέου κόσμου» κατάφεραν ν’ αλυσοδέσουν, αυτοκτονούσαν μαζικά (!) την αμέσως επόμενη ημέρα μετά την υποδούλωσή τους. Ακατανόητη πράξη υπέρτατης δραπέτευσης από τα κάτεργα ενός αρρωστημένου κόσμου που ακόμα και τη δουλεία θεωρούσε «κομμάτι της τάξης του Θεού». Έτσι, με τη «ντόπια» σκλαβουριά τους να αυτοχειριάζεται, άνοιξε πολύ σύντομα ο γνωστός δρόμος για τους δουλέμπορους της μαύρης αφρικανικής σάρκας. Το «Λευκό» χριστιανικό καπιταλιστικό κτήνος δεν ήταν διατεθειμένο να φρενάρει πουθενά. 

Ο συγγραφέας του χρονολογημένου από το 1979 άρθρο από το οποίο δανειστήκαμε τις πιο πάνω (2), (3) και (4) φράσεις, σπεύδει δυστυχώς στο κλείσιμό του να… «επεξηγήσει» και να τονίσει ιδιαίτερα με μία απόλυτα «πολιτική» τοποθέτησή του, πως «δεν θέλει καθόλου να εξιδανικεύσει τον ινδιάνικο τρόπο ζωής. Ούτε να κάνει καμμία έκκληση για επιστροφή στις πηγές» (5). Κι εδώ είναι που ο εδώ υπογράφων θα διαφωνήσει ΕΚ ΘΕΜΕΛΙΩΝ. 

Είναι μία ανάλογη αντίφαση με εκείνη γνωστών ακαδημαϊκών υμνητών της αρχαιοελληνικής Πόλης, που ωστόσο σπεύδουνε πάντοτε κατεσπευσμένα να μας διαβεβαιώσουν, πως κάτι παρόμοιο δεν μπορεί να υπάρξει στις σημερινές κοινωνίες και θ’ αποτελούσε ίσως… «αναχρονισμό». Λες και η κίνηση της Ιστορίας είναι γραμμική, λες και οι κοινωνίες αυθυπάρχουν και δεν είναι προϊόντα της ποιότητας των ανθρώπων που τις απαρτίζουν. 

Η φυσική κοινωνική διάρθρωση του Ανθρώπου, είναι να ζει συλλογικά μέσα σε ολιγάριθμες ομαδοποιήσεις ατόμων, συχνά πραγματοποιημένες αντι-ιεραρχικά πάνω σε μία ξεκάθαρη συγγένεια, είτε αυτή είναι «αίματος», είτε «ομότροπων ηθών». Εστίες, Φρατρίες, Φυλές, Πόλεις. Έτσι ξεκίνησε την μακραίωνη πορεία της η Ανθρωπότητα και εκεί θα ξανακαταλήξει, όταν πολύ σύντομα θα υποχρεωθεί να «ξαναμείνει μόνη με τον εαυτό της και φιλιώσει μαζί του». Όταν, πολύ - πολύ σύντομα, θα έχει επιτέλους ξεμείνει από αυτοεξαπατήσεις, μπιχλιμπίδια και υποκατάστατα. 

Μην αισθάνεστε οίκτο για τους Ινδιάνους. Εξοντώθηκαν πολεμώντας απελπισμένα μεν, αλλά περήφανα όπως είχανε μάθει να ζούνε επί αιώνες. Η γενοκτονία, οι εκτοπισμοί, οι υποχρεωτικές στειρώσεις, οι απαγωγές των παιδιών τους, οι φυλακίσεις, η στέρηση των πολιτικών και αστικών τους δικαιωμάτων, τα λυντσαρίσματα, η ανεργία, ο αλκοολισμός, η εξαθλίωση, τα πυρηνικά απόβλητα, θα ολοκλήρωναν απλώς το «Μεγάλο Έργο» τού επίσης «μεγάλου» «Λευκού Ανθρώπου»… 

Μην αισθάνεστε οίκτο για του Ινδιάνους. Ας φυλάξουμε τον οίκτο μας, για εμάς. 

Βλ. Ρασσιάς, 1991 





ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ: 

(1) Μαρία Μιχαήλ – Δέδε, «Με τα Φτερά του Ινδιάνικου Δράκου», εκδόσεις Καστανιώτη, 1977 

(2) Περιοδικό «Κείμενα», τεύχος 2, Αθήνα 1979 

(3) στο ίδιο 

(4) στο ίδιο 

(5) στο ίδιο 


(Δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Ανοιχτή Πόλη», τεύχος 27, Φθινόπωρο του 1991)



ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com

Η "ΚΑΛΥΤΕΡΗ" ΤΕΛΕΤΗ ΛΗΞΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ.


Η καλύτερη τελετή λήξης όλων των εποχών
Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Λονδίνου. Στην τελετή λήξης δεν παρευρέθηκε η βασίλισσα Ελισάβετ που έστειλε ως εκπρόσωπό της βασιλικής οικογένειας τον εγγονό της γιατί η υπηρέτρια είχε ρεπό και δεν μπορούσε να πάει.

ΑΣΠΙΡΙΝΗ: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΛΗΨΗ ΜΕΙΩΝΕΙ ΤΟΝ ΚΙΝΔΥΝΟ ΘΑΝΑΤΟΥ ΑΠΟ ΚΑΡΚΙΝΟ.


Ασπιρίνη: Η καθημερινή λήψη μειώνει τον κίνδυνο θανάτου από καρκίνο
Κατά 16% (μέσο όρο) μειώνεται ο κίνδυνος θανάτου από καρκίνο για όσους παίρνουν κάθε μέρα μια ασπιρίνη, όταν είναι ακόμα υγιείς.

Επίσης η καθημερινή λήψη ασπιρίνης φαίνεται πως επιβραδύνει την εξάπλωση της νόσου στους καρκινοπαθείς.

Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, η ωφέλεια της ασπιρίνης είναι τελικά μικρότερη από αυτήν που είχε βρεθεί σε παλαιότερες έρευνες (έως 37%).

Ερευνητές παρακολούθησαν την εξέλιξη της υγείας περίπου 100.000 ανδρών και γυναικών, χωρίς προηγούμενο ιστορικό καρκίνου, που έπαιρναν καθημερινά μια χαμηλή δόση ασπιρίνης για περίπου 11 χρόνια.

Τα αποτελέσματα της μελέτης λοιπόν έδειξαν πως οι θάνατοι από ορισμένες μορφές καρκίνου ήταν σημαντικά μειωμένοι σε ποσοστό έως 40%, ενώ σε άλλους καρκίνους οι θάνατοι είχαν μειωθεί κατά 12%. Συνολικά, η μέση μείωση των θανάτων ήταν περίπου 16%.

Η προστατευτική δράση πάντως της ασπιρίνης εμφανίζεται αρκετά μεγαλύτερη στους άνδρες (υπερδιπλάσια) σε σχέση με τις γυναίκες.

Μια άλλη έρευνα αναφέρει ότι ο κίνδυνος θανάτου από καρκίνο είναι μικρότερος κατά 37% κατά μέσο όρο για όσους παίρνουν καθημερινά ασπιρίνη για διάστημα μεγαλύτερο των πέντε ετών.

Οι επιστήμονες όμως δεν είναι ακόμα βέβαιοι με ποιο τρόπο δρα η ασπιρίνη προστατευτικά, αλλά υποθέτουν ότι βοηθά στην καταστολή των φλεγμονών στον οργανισμό ή επιβραδύνει τις προκαρκινικές μεταλλάξεις στα κύτταρα.

Τέλος ο Έρικ Τζέικομπς δήλωσε: «Είναι ακόμα πρόωρο να συστήσουμε στους ανθρώπους να αρχίσουν να παίρνουν ασπιρίνη ειδικά κατά του καρκίνου. Ακόμα και μια χαμηλή δόση ασπιρίνης μπορεί να αυξήσει σημαντικά τον κίνδυνο για γαστρεντερική αιμορραγία. Οι αποφάσεις για τη χρήση της ασπιρίνης πρέπει να γίνονται ζυγιάζοντας τους κινδύνους σε σχέση με τα οφέλη, στο πλαίσιο του ιατρικού ιστορικού κάθε ξεχωριστού ατόμου. Οποιαδήποτε απόφαση για την καθημερινή λήψη ασπιρίνης πρέπει να λαμβάνεται μόνο μετά τη συμβουλή ενός γιατρού».


ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr

ΤΑ ΦΙΔΑΚΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ.

alt
Στη νότια Κεφαλονιά, κοντά στο χωριό Μαρκόπουλο, βρίσκεται ο ναός της Κοιμήσεως.Εκεί από τη γιορτή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρα (6 Αυγούστου) εμφανίζονται μέσα κι έξω από τον ναό μικρά φίδια. 

ΣΥΝΕΛΑΒΑΝ ΓΙΟΓΚΙ-ΔΙΑΔΗΛΩΤΗ.


Η ινδική αστυνομία συνέλαβε σήμερα έναν διάσημο γιόγκι, πολέμιο της διαφθοράς, ο οποίος είχε διοργανώσει διαδήλωση υπέρ της κάθαρσης με τη συμμετοχή χιλιάδων πιστών του κοντά στο Κοινοβούλιο στο Νέο Δελχί.
Ο γενειοφόρος Μπάμπα Ράμντεβ, ντυμένος πάντοτε με τον γνωστό κροκωτό μανδύα του, ξεκίνησε σήμερα μία «επ' αόριστον» διαμαρτυρία στην ινδική πρωτεύουσα, με κύριο αίτημα προς την κυβέρνηση να επαναπατρισθούν τα «μαύρα χρήματα», δηλαδή τα κονδύλια που έχουν τοποθετηθεί σε λογαριασμούς στο εξωτερικό και υπάρχουν υπόνοιες ότι προέρχονται από δωροδοκίες.
Ο εθνικιστής Ινδουιστής γκουρού, ο οποίος μάχεται την «καλπάζουσα» διαφθορά στην Ινδία, παρουσιάζει μία εκπομπή γιόγκα στην τηλεόραση, την οποία παρακολουθούν εκατομμύρια Ινδοί.
Η αστυνομία έστησε οδοφράγματα κατά μήκος της διαδρομής που ακολούθησαν ο Μπάμπα Ράμντεβ και οι πιστοί του, η πλειονότητα των οποίων προέρχονταν από την γενέτειρά του πόλη, Χαριντουάρ, στις όχθες του Γάγγη, στη βόρειο Ινδία.
«Ο ίδιος ο Μπάμπα Ράμντεβ πρότεινε να τον συλλάβουμε και προβαίνουμε και σε άλλες συλλήψεις για προληπτικούς λόγους», τόνισε ο επικεφαλής της τοπικής αστυνομίας Ταζ Χασάν.
Ο γκουρού είχε διαμηνύσει πως προτίθεται να πορευτεί ως το Κοινοβούλιο προκειμένου οι βουλευτές να ακούσουν τη φωνή των πιστών του.
Σύμφωνα με την αστυνομία, ο γκουρού και άλλα άτομα που συνελήφθησαν μεταφέρθηκαν σε ένα στάδιο έξω από το Νέο Δελχί, όπου θα κρατηθούν έως ότου αφεθούν ελεύθεροι, πιθανώς χωρίς να τους αποδοθεί κατηγορία.  

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΕΙΝΑΣ ΑΠΟ ΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΟΥΣ ΒΑΣΚΟΥΣ ΤΗΣ ΕΤΑ.


Απεργία πείνας από φυλακισμένους Βάσκους της ΕΤΑ

Απαιτούν την απελευθέρωση καρκινοπαθή συγκρατουμένου τους

ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΩΤΕΡΗ ΔΥΝΑΤΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ 100.000 DPI.


Οι πρώτες εικόνες με την ανώτερη δυνατή ανάλυση των 100.000 dpi

Ερευνητές χρησιμοποίησαν μία πρωτοποριακή τεχνική νανοτεχνολογίας

ΕΘΝΙΚΑ "ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΡΙΑ" ΑΠΟ ΚΥΠΡΙΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ.


Δεν είναι η πρώτη φορά που οι μαθητές πετάνε «μαργαριτάρια» για θέματα που αφορούν τις εθνικές επετείους επιβεβαιώνοντας, έτσι, τις αδυναμίες του εκπαιδευτικού συστήματος σε ό,τι αφορά στη διδασκαλία της Ιστορίας.

ΕΝΑΣ ΜΑΓΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΝΙΚΗ ΤΟΥ ΜΕΞΙΚΟΥ ΕΠΙ ΤΗΣ ΒΡΑΖΙΛΙΑΣ.


Ντόπινγκ; Αυτά είναι χθεσινά νέα... Τι να το κάνεις τη σήμερον ημέρα το ντόπινγκ αν έχεις ένα μάγο να σε βοηθήσει στους αγώνες...

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...