Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2013

ΕΥΡΕΙΑ ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ Π.Ε. ΠΕΛΛΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΙΣ ΚΥΡΙΑΚΕΣ


Στην έδρα της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας στην Έδεσσα βρέθηκε σήμερα ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, προκειμένου να προεδρεύσει σε ευρεία σύσκεψη για τη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές στην Π.Ε. Πέλλας που πραγματοποιήθηκε σήμερα, παρουσία του Αντιπεριφερειάρχη της Π.Ε. Πέλλας και αρμόδιου στον τομέα του Αναπτυξιακού Προγραμματισμού της Π.Κ.Μ. Θεόδωρου Θεοδωρίδη. 
Παρόντες στη σύσκεψη ήταν οι πρόεδροι των πέντε εμπορικών συλλόγων της Π.Ε. Πέλλας (Έδεσσας, Γιαννιτσών, Αριδαίας, Σκύδρας και Κρύας Βρύσης), ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πέλλας Ιορδάνης Τσώτσος, ο Γραμματέας της Ε.Σ.Ε.Ε. Γεώργιος Καρανίκας, εκπρόσωποι των Εργατοϋπαλληλικών Κέντρων Έδεσσας και Γιαννιτσών, ο περιφερειακός σύμβουλος της Π.Κ.Μ. Γιάννης Ανδρίτσος, ο Δήμαρχος Έδεσσας Δημήτριος Γιάννου, στελέχη συναρμόδιων υπηρεσιών εμπορίου και υγείας και λοιποί υπηρεσιακοί παράγοντες.
«Συνεχίζουμε τη δημόσια διαβούλευση για το κρίσιμο ζήτημα της λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές με ξεχωριστές συσκέψεις ανά περιφερειακή ενότητα, όπου συζητάμε ανοιχτά με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να οικοδομήσουμε όλοι μαζί ένα κοινό και βιώσιμο μοντέλο για την τοπική οικονομία, προς όφελος των πολιτών και των επαγγελματιών. Πριν από τις οριστικές μας αποφάσεις, λαμβάνουμε υπόψη τις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής, συζητώντας διεξοδικά με τους εκπροσώπους του εμπορικού κόσμου, που γνωρίζουν καλά την τοπική αγορά και τις ανάγκες της. Κυρίαρχη προτεραιότητά μας στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αποτελεί η επανεκκίνηση της οικονομίας μας σε νέες, υγιείς βάσεις, που θα συμβάλλουν αποφασιστικά στην ανάκαμψη της αγοράς και, ταυτόχρονα, θα προωθήσουν την εξωστρέφεια και την ανάπτυξη», σημείωσε κατά την έναρξη της σύσκεψης ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας. 

Αναφερόμενος στον αναπτυξιακό σχεδιασμό της Περιφέρειας  Κεντρικής Μακεδονίας, ο κ. Τζιτζικώστας επανέλαβε την προτεραιότητα της διοίκησης της Π.Κ.Μ. για την ένταξη και χρηματοδότηση έργων πνοής στην Π.Ε. Πέλλας, όπως το ενιαίο έργο των παρακάμψεων Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας. Επίσης, αναφέρθηκε στα υπόλοιπα έργα που υλοποιούνται στην Π.Ε. Πέλλας για τη συντήρηση, τη βελτίωση και τον ηλεκτροφωτισμό του οδικού δικτύου της αρμοδιότητας της Π.Κ.Μ.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας και αρμόδιος στον τομέα του Αναπτυξιακού Προγραμματισμού της Π.Κ.Μ. Θεόδωρος Θεοδωρίδης , που συντόνισε τη συζήτηση, παρουσίασε αναλυτικά το νέο νομικό πλαίσιο, τονίζοντας ότι «προέχουν τα συμφέροντα των εμπόρων και η βελτίωση της εξυπηρέτησης των καταναλωτών μέσα από μία απόφαση που θα ικανοποιεί την πλειοψηφία». Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν οι απόψεις των εκπροσώπων των φορέων που συμμετείχαν στη σύσκεψη, καθώς και το ομόφωνο αίτημά τους για την προαιρετική λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων της Π.Ε. Πέλλας σύμφωνα με την προβλεπόμενη νομοθεσία και μέχρι επτά Κυριακές (καλύπτοντας κυρίως τις χρονικές περιόδους των εορτών και των εκπτώσεων).  Την ευθύνη υπογραφής της σχετικής απόφασης θα έχει ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας, με δυνατότητα ετήσιας αναθεώρησής της. 

"ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑ'Ι'ΜΑΚΤΣΑΛΑΝ".

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ
«Απαράδεκτες καθυστερήσεις στις διαδικασίες αξιοποίησης του Καϊμακτσαλάν»

Συνεχές και επίμονο είναι το ενδιαφέρον του Γιώργου Καρασμάνη για την αξιοποίηση του χιονοδρομικού κέντρου Καϊμακτσαλάν, ένα έργο  υψίστης προτεραιότητας και σημασίας για το νομό μας.
Ο βουλευτής επανειλημμένα με Ερωτήσεις που έχει καταθέσει στη Βουλή καθώς και αλλεπάλληλες παρεμβάσεις, τόσο σε συνεδριάσεις της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, όσο και σε συναντήσεις με την ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών και τους υπευθύνους του ΤΑΙΠΕΔ, έχει ζητήσει και εξακολουθεί να ζητεί την αξιοποίησή του, αλλά με τις αναγκαίες προϋποθέσεις. Δηλαδή, με διαδικασίες απόλυτα διαφανείς και σε άπλετο φως και, ασφαλώς, χωρίς επανάληψη των τραγικών λαθών από την Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου με τις προχειρότητες και την αναποτελεσματικότητά της.
Πιο συγκεκριμένα, πριν από εννέα και πλέον μήνες σε συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, ο Γιώργος Καρασμάνης έθεσε   εμφαντικά την ανάγκη αξιοποίησης του Χιονοδρομικού Κέντρου. Η απάντηση τότε από τους αρμόδιους της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου ΤΑΙΠΕΔ ήταν ότι «η σεζόν έχει φύγει», εννοώντας τη χειμερινή περίοδο 2012-2013, και ήταν αδύνατο, ακόμα και αν κινούνταν διαδικασίες εσπευσμένα, να λειτουργήσει υπό τη διαχείριση σωστού επενδυτή.
Απεδείχθη εκ των πραγμάτων ότι ήταν ¨απάντηση – υπεκφυγή¨. Γιατί; Διότι συνοδευόταν από διαβεβαίωση ότι «οι διαδικασίες προχωρούν» και ότι ο διαγωνισμός θα προκηρυχθεί αρχές του 2013. Ο βουλευτής όμως επικοινωνεί συνεχώς με τον εντεταλμένο σύμβουλο ΤΑΙΠΕΔ πιέζοντας και τονίζοντας ότι ο διεθνής διαγωνισμός για το χιονοδρομικό κέντρο πρέπει να επισπευτεί και να γίνει ο κατάλληλος σχεδιασμός για την προσέλκυση αξιόλογων επενδυτών.
Η απάντηση και πάλι που έλαβε ο Γιώργος Καρασμάνης τον Απρίλιο – όταν δηλαδή θα έπρεπε (σύμφωνα την προαναφερθείσα διαβεβαίωση) ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΛΗΡΥΧΘΕΪ Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ – ήταν επιεικώς εξωφρενική. Τι έλεγε; Ότι… «στις αρχές Μαΐου θα ξέρουμε αν και πότε θα προκηρυχθεί διαγωνισμός»!!
Τα χρονικά όρια στενεύουν και ο βουλευτής επισημαίνει επανειλημμένα ότι η αξιοποίηση του Καιμακτσαλάν θα αποτελέσει πόλο έλξης τουρισμού, με αποτέλεσμα τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, σε ένα Νομό που πληρώνει βαρύτατο τίμημα στη μάστιγα της ανεργίας – κυρίως των νέων -  θα συμβάλλει καθοριστικά στην τόνωση της αγοράς, στην επαναφορά της τοπικής οικονομίας σε τροχιά ανάπτυξης και την ψυχολογική τόνωση της τοπικής κοινωνίας συνολικά.
Στις 3 Ιουνίου 2013 εφιστά την προσοχή όλων και ζητά με Ερώτηση που καταθέτει να ενημερωθεί εγγράφως σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι διαδικασίες προκήρυξης διαφανούς διαγωνισμού, αν θα λειτουργήσει το χιονοδρομικό κέντρο τη χειμερινή τουριστική περίοδο 2013-2014 και, προ πάντων, αν θα λειτουργήσει υπό τη διαχείριση σωστών επενδυτών, ή θα επαναληφθούν οι απαράδεκτες προχειρότητες του παρελθόντος.
Δυό βδομάδες αργότερα, μη έχοντας λάβει ουδεμία ουσιαστική δέσμευση ή απάντηση στην Ερώτησή του, ο Γιώργος Καρασμάνης σε συνεδρίαση της Βουλής στις 18 Ιουνίου, παρεμβαίνει εκ νέου στην επιτροπή οικονομικών υποθέσεων, και επαναλαμβάνει για πολλοστή φορά, την επιτακτική ανάγκη για επίσπευση της διαδικασίας ανάθεσης του χιονοδρομικού κέντρου Καιμακτσαλάν.
Τελικά, μετά από τις συνεχείς πιέσεις του, εδέησαν να απαντήσουν στην Ερώτησή του της 3ης Ιουνίου, αλλά δυστυχώς και με αυτήν, δεν απαντούν στα ξεκάθαρα ερωτήματα του βουλευτή, είναι δηλαδή μια απάντηση διφορούμενη, παρελκυστική και αποπροσανατολιστική.
Πιο συγκεκριμένα στα ερωτήματα του Γιώργου Καρασμάνη, ο Υπουργός κ. Στουρνάρας κοινοποιεί το επισυναπτόμενο στη συνέχεια έγγραφο απάντησης του ΤΑΙΠΕΔ, στο οποίο αναφέρεται ότι θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι ενέργειες ανακαίνισης και συντήρησης του πάγιου εξοπλισμού πριν προκηρυχθεί διαγωνισμός, ενώ παράλληλα οι διαδικασίες βρίσκονται σε εξέλιξη.
Παρατίθεται το κείμενο της απάντησης:

«Το ακίνητο που περιλαμβάνει το Χιονοδρομικό Κέντρο ¨Βόρρας¨, έχει επιλεγεί για να ενταχθεί στο Πρόγραμμα Αποκρατικοποιήσεων και έχουν ήδη διενεργηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ τεχνικός και νομικός έλεγχος.
Το ΤΑΙΠΕΔ, κατόπιν επεξεργασίας των αποτελεσμάτων αυτών των ελέγχων, προχώρησε σε διερεύνηση του επενδυτικού ενδιαφέροντος, σε τοπικό αλλά και διεθνές επίπεδο, προκειμένου να διαμορφωθεί το βέλτιστο μοντέλο αξιοποίησης.
Έχοντας αξιολογήσει τα αποτελέσματα της διερεύνησης της επενδυτικής αγοράς και λαμβάνοντας υπ’ όψη τη σημασία του χιονοδρομικού κέντρου για την τοπική κοινωνία και οικονομία, αλλά και για τον χειμερινό τουρισμό της χώρας μας εν γένει, καθώς και την παρούσα κατάσταση των εγκαταστάσεων, το ΤΑΙΠΕΔ προχωρά στην αξιοποίηση του χιονοδρομικού κέντρου σε συνεργασία με την ΕΤΑΔ, με στόχο την άμεση ανακαίνιση και συντήρηση του πάγιου μηχανικού εξοπλισμού, προκειμένου να επιτευχθεί η έγκαιρη και πάνω απ’ όλα ασφαλής λειτουργία του χιονοδρομικού την προσεχή χειμερινή περίοδο. Ταυτόχρονα διενεργούνται από την ΕΤΑΔ διαγωνισμοί για την εξεύρεση αναδόχων συντήρησης και εποπτείας λειτουργίας του κέντρου. Παράλληλα, θα είναι σε εξέλιξη οι διαδικασίες για την εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή και την ευρύτερη αξιοποίηση της περιοχής».


Από το πολιτικό γραφείο                                                                    09/09/2013

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΦΠΑ ΣΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ


ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους Υπουργούς
Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων.

Θέμα: Μεγάλη καθυστέρηση επιστροφής ΦΠΑ στους αγρότες και βαριές οι συνέπειες στη συνέχιση της αγροτικής δραστηριότητας και τις φθινοπωρινές καλλιέργειες.

    Αγανάκτηση και οργή υπάρχει στην πλειοψηφία των μικρομεσαίων αγροτών, αφού δεν έχουν λάβει ακόμα την επιστροφή του ΦΠΑ στις περισσότερες περιοχές της χώρας, αν και αυτό θα 'πρεπε να είχε γίνει από το Μάη, προκειμένου να έχουν ρευστό για τις φθινοπωρινές καλλιέργειες, αλλά και να πληρώσουν χαράτσια φορολογίας, ασφαλιστι¬κών εισφορών κ.ο.κ.
    Η κατάσταση είναι έκρυθμη, γιατί όχι μόνο έχει μειωθεί η επιστροφή του ΦΠΑ από το 11% στο 6%, αλλά δεδομένης της έλλειψης ρευστότητας και οποιαδήποτε δανειοδότησης, με αυτά τα χρήματα προγραμμάτιζαν τις προετοιμασίες των φθινοπωρινών καλλιεργειών. Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλοί παραγωγοί π.χ. στην Αργολίδα δεν έχουν να αγοράσουν λιπάσματα, φυτάρια, σπόρους κ.ά. ή στην Κρήτη δεν είναι σε θέση να φυτέψουν τα θερμοκήπιά τους και τα εγκαταλείπουν ή δεν έχουν να πληρώσουν τα εργατικά για τη συλλογή των οπωροκηπευτικών, αφού δεν έχουν μετρητά.
     Τίθεται λοιπόν θέμα επιβίωσης και συνέχισης ή μη της αγροτικής δραστηριότητας χωρίς εναλλακτική λύση για χιλιάδες οικογένειες. Τα τελευταία χρόνια οι τράπεζες δεν δανειοδοτούν με καλλιεργητικά δάνεια, αν και έχουν πάρει δισεκατομμύρια κρατικών ενισχύσεων για να κερδοφορούν, τα μονοπώλια των γεωργικών εφοδίων δεν πιστώνουν τα αντίστοιχα καταστήματα και αυτά δεν έχουν τη δυνατότητα ή δεν διακινδυνεύουν να δώσουν επί πιστώσει φυτάρια, φυτοφάρμακα κ.ά. στους παραγωγούς, λόγω της έλλειψης ρευστότητας και ο αγροτικός κόσμος είναι σε αναβρασμό και αβεβαιότητα, αν δεν δοθεί άμεσα λύση.
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ  οι υπουργοί
Τι μέτρα θα πάρουν προκειμένου να δοθούν άμεσα στους αγρότες τα χρήματα επιστροφής του ΦΠΑ που δικαιούνται και καθυστερούν εδώ και τέσσερις (4) μήνες, για να μπορέσουν να συνεχίσουν την αγροτική δραστηριότητά τους.

                                                                                                     Οι βουλευτές του ΚΚΕ 

                                                                                                  Διαμάντω   Μανωλάκου 
                           
                                                                                                 Νίκος  Καραθανασόπουλος

                                                                                                 Νίκος   Μωραΐτης

ΜΕΛΩΔΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΕΤΡΟΣ ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΟΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ 2013.


ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΚΗΝΗ 2
ΜΕΛΩΔΙΣΤΕΣ – ΠΕΤΡΟΣ ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ 
& η μουσική ομάδα Δήμου Κορδελιού - Ευόσμου
Μουσική συνάντηση Χατζιδάκι – Μικρούτσικου – Rota – Beatles & συνθέσεις του Π. Μαυρόπουλου

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΟΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ 2013
Τετάρτη  11 Σεπτεμβρίου
Ώρα έναρξης: 21:00

Η ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΚΗΝΗ του Φεστιβάλ Μονής Λαζαριστών φιλοξενεί τον συνθέτη Πέτρο Μαυρόπουλο, την Τετάρτη  11  Σεπτεμβρίου.
Στο 1ο μέρος της συναυλίας θα ακουστούν τραγούδια και οργανικά κομμάτια του Πέτρου Μαυρόπουλου.
Στο 2ο μέρος θα ακουστεί μια επιλογή από διαχρονικά τραγούδια. Από Μάνο Χατζιδάκι μέχρι Θάνο Μικρούτσικο και από Nino Rota μέχρι Beatles.
Λαμβάνουν μέρος: 
Το φωνητικό και οργανικό σύνολο «Μελωδιστές» και η μουσική ομάδα του Δήμου Κορδελιού - Ευόσμου. 
Οι «Μελωδιστές» παίρνουν μέρος για 4 χρόνια στην ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΚΗΝΗ του Φεστιβάλ Μονής Λαζαριστών, ενώ η μουσική ομάδα του Δήμου Κορδελιού - Ευόσμου που αποτελείται από τους εκεί ενήλικες μαθητές του Πέτρου Μαυρόπουλου συμμετέχει για πρώτη φορά.



Είσοδος ελεύθερη
Ώρα έναρξης: 21:00


Φεστιβάλ Μονής Λαζαριστών 2013
Κολοκοτρώνη 21
564 30 Σταυρούπολη
Θεσσαλονίκη
Τ 2310 589.200
F 2310 651.099
Ε press@monilazariston.gr
www.monilazariston.gr
Facebook: Moni Lazariston Festival

ΕΝΑΣ ΙΝΔΙΑΝΟΣ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΟΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟ ΠΡΟΕΔΡΟ.

Ένας Ινδιάνος απαντά στον Αμερικανό πρόεδρο
Το παρακάτω κείμενο χρονολογείται γύρω στα 1855 και αποτελεί την απάντηση του Σιάτλ, αρχηγού μιας φυλής Ινδιάνων, στον πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής Φραγκλίνο Πηρς, ο οποίος ζήτησε από τους Ινδιάνους να πουλήσουν τη γη τους στην αμερικανική κυβέρνηση.

Η πρόταση αυτής της αγοραπωλησίας ήταν εντελώς ξένη στις αντιλήψεις και στον τρόπο ζωής των Ινδιάνων, ο δεσμός των οποίων με τη φύση είναι ιερός και αδιάσπαστος, όπως η αδερφική αγάπη.

Ο Σιάτλ εκφράζει με περηφάνια και σεβασμό στην παράδοση τον τρόπο σκέψης της φυλής του, ο οποίος διαφέρει πλήρως από τις υλικές αξίες και τον κατακτητικό πολιτισμό των λευκών.

Οι σκέψεις που διατυπώνει ο Σιάτλ απέχουν από εμάς ενάμιση σχεδόν αιώνα, είναι όμως εξαιρετικά επίκαιρες στην εποχή μας. Τώρα που όλοι πλέον βιώνουμε τις ολέθριες συνέπειες από την υπερβολική εκμετάλλευση των φυσικών πόρων, τη μόλυνση του περιβάλλοντος αλλά και την αίσθηση που έχουμε πως κάποιος ξένος χτυπά την πόρτα του σπιτιού μας…για να το αγοράσει.

“… Ο μεγάλος αρχηγός στην Ουάσιγκτον μηνάει πως θέλει να αγοράσει τη γη μας. O μεγάλος αρχηγός μηνάει ακόμα λόγια φιλικά και καλοθέλητα. Καλοσύνη του, γιατί ξέρομε πως αυτός λίγο τη χρειάζεται αντίστοιχα τη φιλία μας. Την προσφορά του θα τη μελετήσουμε, γιατί ξέρομε πως, αν δεν το πράξομε, μπορεί ο λευκός να προφτάσει με τα όπλα και να πάρει τη γη μας.

Πώς μπορείτε να αγοράζετε ή να πουλάτε τον ουρανό – τη ζέστα της γης; Για μας μοιάζει παράξενο. Η δροσιά του αγέρα ή το άφρισμα του νερού ωστόσο δε μας ανήκουν. Πώς μπορείτε να τα αγοράσετε από μας; Κάθε μέρος της γης αυτής είναι ιερό για το λαό μου. Κάθε αστραφτερή πευκοβελόνα, κάθε αμμούδα στις ακρογιαλιές, κάθε θολούρα στο σκοτεινό δάσος, κάθε ξέφωτο και κάθε ζουζούνι που ζουζουνίζει είναι, στη μνήμη και στην πείρα του λαού μου, ιερό.

Ξέρομε πως ο λευκός δεν καταλαβαίνει τους τρόπους μας. Τα μέρη της γης, το ένα με το άλλο, δεν κάνουν γι’ αυτόν διαφορά, γιατί είναι ένας ξένος που φτάνει τη νύχτα και παίρνει από τη γη όλα όσα τού χρειάζονται. Η γη δεν είναι αδερφός του, αλλά εχθρός που πρέπει να τον κατακτήσει, και αφού τον κατακτήσει, πηγαίνει παρακάτω.

Με το ταμάχι που έχει θα καταπιεί τη γη και θα αφήσει πίσω του μια έρημο. Η όψη που παρουσιάζουν οι πολιτείες σας, κάνει κακό στα μάτια του ερυθρόδερμου. Όμως αυτό μπορεί και να συμβαίνει επειδή ο ερυθρόδερμος είναι άγριος και δεν καταλαβαίνει. Αν αποφασίσω και δεχτώ, θα βάλω έναν όρο.

Τα ζώα της γης αυτής ο λευκός θα πρέπει να τα μεταχειριστεί σαν αδέρφια του. Τι είναι ο άνθρωπος δίχως τα ζώα; Αν όλα τα ζώα φύγουν από τη μέση, ο άνθρωπος θα πεθάνει από μεγάλη εσωτερική μοναξιά, γιατί όσα συμβαίνουν στα ζώα, τα ίδια συμβαίνουν στον άνθρωπο.

Ένα ξέρομε, που μπορεί μια μέρα ο λευκός να το ανακαλύψει: ο Θεός μας είναι ο ίδιος Θεός. Μπορεί να θαρρείτε πως Εκείνος είναι δικός σας, όπως ζητάτε να γίνει δική σας η γη μας. Αλλά δεν το δυνόσαστε. Εκείνος είναι Θεός των ανθρώπων. Και το έλεός Του μοιρασμένο απαράλλαχτα σε ερυθρόδερμους και λευκούς. Αυτή η γη Του είναι ακριβή. Όποιος τη βλάφτει, καταφρονάει το Δημιουργό της. Θα περάσουν οι λευκοί – και μπορεί μάλιστα γρηγορότερα από άλλες φυλές.

Όταν μαγαρίζεις* συνέχεια το στρώμα σου, κάποια νύχτα θα πλαντάξεις από τις μαγαρισιές σου. Όταν όλα τα βουβάλια σφαχτούν, όταν όλα τα άγρια αλόγα τα μερέψουν, όταν την ιερή γωνιά του δάσους τη γιομίσει το ανθρώπινο χνότο και το θέαμα των φουντωμένων λόφων το κηλιδώσουν τα σύρματα του τηλέγραφου με το βουητό τους, τότες πού να βρεις το ρουμάνι;* Πού να βρεις τον αϊτό; Και τι σημαίνει να πεις έχε γεια στο φαρί σου και στο κυνήγι; Σημαίνει το τέλος της ζωής και την αρχή του θανάτου.

Πουθενά δε βρίσκεται μια ήσυχη γωνιά μέσα στις πολιτείες του λευκού. Πουθενά δε βρίσκεται μια γωνιά να σταθείς να ακούσεις τα φύλλα στα δέντρα την άνοιξη ή το ψιθύρισμα που κάνουν τα ζουζούνια πεταρίζοντας. Όμως μπορεί, επειδή, καταπώς είπα, είμαι άγριος και δεν καταλαβαίνω – μπορεί μονάχα για το λόγο αυτόν ο σαματάς να ταράζει τα αυτιά μου.

Μα τι μένει από τη ζωή, όταν ένας άνθρωπος δεν μπορεί να αφουγκραστεί τη γλυκιά φωνή που βγάνει το νυχτοπούλι ή τα συνακούσματα των βατράχων ολόγυρα σε ένα βάλτο μέσα στη νυχτιά; Ο ερυθρόδερμος προτιμάει το απαλόηχο αγέρι λαγαρισμένο* από την καταμεσήμερη βροχή ή μοσχοβολημένο με το πεύκο. Του ερυθρόδερμου του είναι ακριβός ο αγέρας, γιατί όλα τα πάντα μοιράζονται την ίδια πνοή – τα ζώα, τα δέντρα, οι άνθρωποι. Ο λευκός δε φαίνεται να δίνει προσοχή στον αγέρα που ανασαίνει. Σαν ένας που χαροπολεμάει για μέρες πολλές, δεν οσμίζεται τίποτα.

Αν ξέραμε, μπορεί να καταλαβαίναμε – αν ξέραμε τα όνειρα του λευκού, τις ελπίδες που περιγράφει στα παιδιά του τις μακριές χειμωνιάτικες νύχτες, τα οράματα που ανάφτει στο μυαλό τους, ώστε ανάλογα να δέονται για την αυριανή. Αλλά εμείς είμαστε άγριοι. Μας είναι κρυφά τα όνειρα του λευκού. Και επειδή μας είναι κρυφά, θα εξακολουθήσομε το δρόμο μας. Αν τα συμφωνήσομε μαζί, θα το πράξουμε, για να σιγουρέψομε τις προστατευόμενες περιοχές που μας τάξατε. Εκεί θα ζήσουμε, μπορεί, τις μετρημένες μέρες μας καταπώς το θελήσομε.

Όταν ο στερνός ερυθρόδερμος λείψει από τη γη, και από τη μνήμη δεν απομείνει παρά ο ίσκιος από ένα σύννεφο που ταξιδεύει στον κάμπο, οι ακρογιαλιές αυτές και τα δάση θα φυλάγουν ακόμα τα πνεύματα του λαού μου – τι αυτή τη γη την αγαπούν, όπως το βρέφος αγαπάει το χτύπο της μητρικής καρδιάς.

Αν σας την πουλήσουμε τη γη μας, αγαπήστε την, καθώς την αγαπήσαμε εμείς, φροντίστε την, καθώς τη φροντίσαμε εμείς, κρατήστε ζωντανή στο λογισμό σας τη μνήμη της γης, όπως βρίσκεται τη στιγμή που την παίρνετε, και με όλη σας τη δύναμη, με όλη την τρανή μπόρεσή σας, με όλη την καρδιά σας, διατηρήστε τη για τα τέκνα σας, και αγαπήστε την, καθώς ο Θεός αγαπάει όλους μας. Ένα ξέρομε – ο Θεός σας είναι ο ίδιος Θεός. Η γη Του είναι ακριβή. Ακόμα και ο λευκός δε γίνεται να απαλλαχτεί από την κοινή μοίρα…”






ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com

ΑΝ...ΤΟΥ ΧΑΡΗ ΚΑΦΕΤΖΟΠΟΥΛΟΥ.

Αν... Του Χάρη Καφετζόπουλου

Αν... 

Αν ήμουν προδότης της Πατρίδας μου θα ήμουν ακόμα στο πασοκ…
Αν ήμουν προδότης της Πατρίδας μου και δεν θα ήθελα να με ξέρουν μένοντας στο πασοκ και θα έφευγα... και θα πήγαινα στο συριζα…
Αν ήμουν στο συριζα και ερχόντουσαν οι προδότες του πασοκ θα καθόμουν στα αυγά μου γιατί που θα ξαναβρώ την ευκαιρία να γίνω υπουργός…
Αν ήμουν στο συριζα και δεν ήθελα να καρφωθώ που θα ερχόντουσαν οι προδότες του πασοκ, θα πήγαινα στους ανεξάρτητους Έλληνες και θα έμενα εκεί μέχρι να συνεργαστώ με το συριζα και έτσι… να γίνω δια του «στρίβειν» υπουργός…
Αν ήμουν στους ανεξάρτητους έλληνες και ερχόντουσαν οι φυγάδες του συριζα θα έφευγα και θα πήγαινα στους οικολόγους πράσινους γιατί έτσι που θα γινόμασταν στους ανεξάρτητους θα έχανε η μάνα το παιδί και γω το υπουργείο…
Αν ήμουν στους οικολόγους πράσινους και ερχόντουσαν οι διαφωνούντες των ανεξαρτήτων ελλήνων θα έμενα εκεί… (που θα ξανάβρισκα τόσο κόσμο στο κόμμα των οικολόγων... μόνο ο αντώνης καφετζόπουλος έμεινε…)
Αν ήμουν κολημμένος με τη μπάλα θα πήγαινα στον Ολυμπιακό γιατί με τον Παναθηναϊκό που έχω μπλέξει πρωτάθλημα δε βλέπω που να δω τον αλαφούζο τραβεστί…
Αν ήμουν νεοδημοκράτης θα πήγαινα στον ψυχαναλυτή μου… αν είχα λεφτά… αλλά δεν έχω και μάλλον θα παρέμενα νεοδημοκράτης και ψυχανώμαλος… και θα ζητούσα θαλπωρή στη αγκαλιά της εύας καϊλη... 
Αν ήμουν δημαρ θα πήγαινα στη νέα δημοκρατία γιατί δε γουστάρω να με λένε αριστερό…
Αν ήμουν αριστερός και ήμουν στη δημαρ θα αγόραζα ένα ξεσκούφωτο Ferrari σαν τον ψαριανό και μετά θα έβγαινα ραντεβού με τη ρεπούση μήπως πηδήξω… (γιατί καλή η μαλακία αλλά είδατε που κατάντησε τον γρηγόρη…) 
Αν έβγαινα ραντεβού με τη ρεπουση και δεν πηδούσα τότε θα πήγαινα στο κόμμα του βαλιανάτου που εκεί θα πηδούσα σίγουρα αφού έχει μαζέψει όλες τις αδερφές… (όχι… ο τζήμερος δυστυχώς έφυγε…)
Αν ήμουν κομμουνιστής θα πήγαινα στο κκε… και εκεί θα έμενα μέχρι να πέσει ο υπαρκτός σοσιαλισμός… τι;… έπεσε;…. καλέ πότε;… α στο διάλο… 
Αν ήμουν κομουνιστής και έπεφτε ο υπαρκτός σοσιαλισμός θα έκανα ότι όλοι οι πραγματικοί κομουνιστές… θα έμενα πιστός στο παρελθόν μου… και θα πήγαινα στη δημαρ… που είναι κι αριστεροί… 
Αν πήγαινα στη δημαρ και ήμουν ακόμα κομουνιστής θα έκανα παρέα μόνο με αριστερούς όπως ο ψαριανός και η ρεπούση αρκεί αν είχαν Ferrari…
Αν ήμουν γεροδεμένος, ποινικοφυγάς, με υψηλό δείκτη νοημοσύνης, διαβασμένος, και επιπέδου θα πήγαινα στη χρυσή αυγή… 
Αν πήγαινα στη χρυσή αυγή θα έπαιρνα μαζί μου τον δένδια τα ματ και τον νότη σφακιανάκη μαζί με τον πέτρο γαϊτάνο για ξεκάρφωμα και θα έφτιαχνα μια rock μπάντα που θα την ονόμαζα "gold dicks chili pepper" και θα έκανα συναυλίες σε γερμανούς αξιωματούχους…
Αν ήμουν γερμανός αξιωματούχος θα έτριβα τα χέρια μου… βλέποντας συγκεντρωμένους τόσους μαλάκες σε τόσο μικρή χώρα… 
Αν ήμουν μάγκας θα είχα καβατζάρει ένα σκασμό λεφτά και θα με έλεγαν λαλιώτη… και σοσιαλιστή… 
Αν ήμουν ηλίθιος θα είχα φάει μερικά εκατομμυριάκια, θα ήμουν τώρα φυλακή και θα με ‘λεγαν ακη…
Αν ήμουν πουτανίτσα θα ήμουν τώρα στας Ευρώπας και θα με ‘λεγαν δαμανάκη…
τέλος …
Αν ήμουν ότι και οι πρόγονοι μου τώρα θα ήμουν ανεξάρτητος, με εθνικό νόμισμα, και περήφανος!
Όμως δυστυχώς για μένα είμαι ένας απλός μαλάκας! 




Νῦν ὑπὲρ πάντων ἀγών
Ποίηση: Χάρης Καφετζόπουλος

http://www.ramnousia.com

 

ΜΑΜΑ.


ΜΑΜΑΈνας φίλος χθες βράδυ με τσάκισε. Ορφανός ο ίδιος και από τους δύο γονείς μου είπε: “Μόνος πραγματικά μένει κανείς όταν χάνει τη μάνα του. Δεν έχεις την αίσθηση ότι πέθανε, αλλά να, ότι σε εγκατέλειψε και γίνεσαι μεμιάς ένα παιδάκι τριών ετών που έχει χάσει τη γη κάτω από τα πόδια του. Ένα παιδάκι με ένα τεράστιο παράπονο: Μα γιατί με άφησε η μαμά μου…”

Έμεινα μαλάκας… Το στομάχι μου διαμαρτυρήθηκε έντονα, αδυνατούσα να αρθρώσω το παραμικρό. Πρέπει να κιτρίνισα γιατί σταμάτησε την συζήτηση εκεί.

Είναι ένα θέμα που δεν το αγγίζω ποτέ, μα ποτέ!

Τι θα γίνω αν…

Είναι ωραία και γλυκιά η πιπίλα της μάνας… Και ως φαίνεται την βγάζεις από το στόμα μόνο όταν η μάνα “φύγει”, όσο μεγάλος και τρανός να έχεις γίνει.

Δεν θα σχολιάσω το ότι η μάνα αποτελεί για πολλούς από εμάς τον σάκο του μποξ, ως ο πιο ακίνδυνος ή εύκολος στόχος. Δεν θα σχολιάσω, ότι πολλές φορές μας κουράζει με την υπερπροστασία της και τα καμώματα της. Ούτε θα καταγράψω τις ένα σωρό παροιμίες για την μάνα, την μητέρα, την μαμά. Όλα αυτά τα ξέρετε και όλα τα έχετε ξαναδιαβάσει.

Θέλω να σταθώ μετέωρος στο κενό που αφήνει η μάνα…

Προσπαθώ να το φανταστώ και είναι αδύνατον να ψηλαφίσω το βάθος του, μου φαντάζει απύθμενο κενό, δυσθεώρητο. Πάλι το στομάχι μου…

Η μάνα είναι συνήθως ένα κουβαράκι από κρέας και ψυχή που θυσιάζεται αδιαλείπτως για τα παιδιά της. Και νομίζει πάντα ότι αυτή της η θυσία περνά απαρατήρητη. Που να ήξερε…

Που να ήξερε η μάνα ότι αύτή η γιγάντια αγάπη είναι ευχή και κατάρα…

Που να ήξερε η μάνα ότι ζούμε διαρκώς με τον φόβο να μη μας λείψει, αν και σπάνια το συνειδητοποιούμε μέχρι να…

Που να ήξερε η μάνα ότι θα προτιμούσαμε να πεθάνουμε πρώτοι εμείς γιατί η αγάπη μας είναι ισάξια.


Ή γιατί δεν αντέχουμε τον πόνο; Πφφ… Δεν ξέρω…

Ξέρω ότι δεν μπορώ να αλλάξω τίποτα. Θα ήθελα μόνο να μην φύγει ανησυχώντας για μένα, να μην έχει αυτό το μαράζι. Γιατί αν φύγει έτσι θα είμαι τσακισμένος μια ζωή.

Συγχωρέστε με που έπιασα τα δυσοίωνα και τα θανατικά. Αλλά όταν ανάβουν οι σκέψεις στο κεφάλι μου δεν μπορώ να τις σταματήσω.

Ένα τεράστιο πακέτο αγάπης είναι η μάνα για το παιδί-άνδρα. Και ακόμα και η σκέψη ότι θα εκλείψει μπορεί να σε κάνει ράκος. Είναι σφετερίστρια η ζωή τελικά συνειδητοποιώ.

Και δεν δίνω δεκάρα που οι Βορειοευρωπαίοι μας κατηγορούν για μαμάκηδες και μαμόθρεφτα. Τιμή μας και καμάρι μας. Τι παραπάνω ξέρουν αυτοί; Πόσο καλύτεροι άνθρωποι έχουν γίνει όταν τους διώξανε από τα πατρικά τους στα 18;

Και φυσικά είναι ένα ακόμα κείμενο που αδυνατώ να κλείσω. Θα το αφήσω να χάσκει σα μια απειλή που έτσι και αλλιώς είναι.



Από: Tyler Durden

ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com

ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΛΕΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ.


Magnify Image
ΤΗΣ ΛΕΝΑΣ ΦΟΥΤΣΙΤΖΗ .
«Μερικοί λένε ότι η ομορφιά είναι επιφανειακή. Μπορεί να είναι, αλλά τουλάχιστον δεν είναι τόσο επιφανειακή όσο η σκέψη», λέει ο Λόρδος Henry Wotton, ο ηδονιστής ήρωας του μυθιστορήματος «το πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι». Και συμπληρώνει, λέγοντας «Μόνο οι ρηχοί άνθρωποι δεν κρίνουν με βάση τις εντυπώσεις.»   
     Ζούμε στην δικτατορία της ομορφιάς, και το επόμενο καταφύγιο είναι η ευφυΐα. Αφού δεν μπορούμε να προσποιηθούμε τους όμορφους – όχι ότι δεν κάνουμε υπεράνθρωπες προσπάθειες, πολλές εκ των οποίων καταλήγουν σε ντιβάνι ψυχιάτρου -προσπαθούμε να υποδυθούμε τους έξυπνους, αφού η εξυπνάδα, σε αντίθεση με την ομορφιά, δεν είναι αυταπόδεικτη.
   Το εύκολο διαβατήριο για την ομάδα των έξυπνων είναι η ποσότητα των βιβλίων που έχουμε διαβάσει, ή μπορεί να είναι η υποψία των βιβλίων που μπορεί να έχουμε διαβάσει. Ένα ψεματάκι, μια υπερβολή, δεν είναι και τόσο κατάπτυστη πρακτική, είναι; Ο Στίβεν Φρίαρς, σκηνοθέτης, πιστεύει ότι δεν είναι:   «Το να λες συνέχεια την αλήθεια είναι μεγάλος βραχνάς. Οι άνθρωποι που λένε την αλήθεια όλη την ώρα είναι μεγάλος βραχνάς. Είμαι σίγουρος ότι έχω πει ψέματα για βιβλία που δεν έχω διαβάσει. Γιατί; Γιατί ο χαρακτήρας μου δεν είναι πολύ καλός. Δεν νομίζω ότι διάβασα τον «Οδυσσέα» μέχρι το τέλος, αλλά δεν θυμάμαι αν έχω πει ψέματα γι' αυτό το βιβλίο.»

   Μια έρευνα που έχει κάνει την εμφάνισή της σε πολλά βρετανικά μέσα, δηλώνει ότι αποκαλύπτει τα πιο συχνά ψέματα για βιβλία που στην πραγματικότητα δεν έχουν διαβαστεί.
 Η περίφημη λίστα είναι η εξής:  
1. "1984", George Orwell -- 26%
 2. "War and Peace", Leo Tolstoy -- 19%
 3. "Great Expectations", Charles Dickens -- 18%
 4. "The Catcher in the Rye", J.D. Salinger -- 15% 
5. "A Passage to India", E.M. Forster -- 12%
 6. "Lord of the Rings", J.R.R. Tolkein -- 11% 
7. "To Kill a Mockingbird", Harper Lee -- 10%
 8. "Crime and Punishment", Fyodor Dostoyevsky -- 8% 
9. "Pride and Prejudice", Jane Austen -- 8% 
10. "Jane Eyre", Charlotte Brontë -- 5% 

 Με το χέρι στην καρδιά ομολογώ ότι δεν έχω διαβάσει το 2, το 5 και το 8. Για την ακρίβεια το 'Έγκλημα και Τιμωρία' δεν το τελείωσα γιατί αυτός ο αφελής πρωταγωνιστής μου προκαλούσε τεράστιο στρες. Μπορώ να φανταστώ γιατί λέγονται ψέματα γι' αυτά τα βιβλία, αλλά ακόμη περισσότερο έχω μια ιδέα γιατί το '1984' βρίσκεται πρώτο στη λίστα, και μάλιστα με μεγάλη διαφορά: επειδή αναφέρεται τόσο συχνά ως παράδειγμα της σύγχρονης εποχής, που όλοι έχουν την εντύπωση ότι ξέρουν την υπόθεση. Άλλοι νομίζουν ότι περιγράφει τον καπιταλισμό, άλλοι τον κομμουνισμό, αλλά όλοι ξέρουν κάτι για ένα «ολοκληρωτικό καθεστώς» και για τον «Μεγάλο Αδελφό» που μας παρακολουθεί.       Εσείς, για ποια βιβλία έχετε πει ψέματα;
  ΥΓ 1 : Η ίδια έρευνα αναφέρει ότι οι γυναίκες λένε περισσότερα ψέματα για βιβλία, αλλά οι άντρες περισσότερα για τις σπουδές τους και τις επιδόσεις τους στη δουλειά. Επίσης, οι άντρες παραθέτουν συχνότερα αποφθέγματα και αποσπάσματα για να κάνουν εντύπωση, όπως έκανα εγώ στην πρώτη παράγραφο αυτού του ποστ.
   ΥΓ 2 : Το βιβλίο που παραλίγο δεν μπήκε στην δεκάδα είναι η Βίβλος. Πολύ ενδιαφέρον... 



ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr

ΟΙ "ΟΡΚΙΣΜΕΝΕΣ ΠΑΡΘΕΝΕΣ" ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ.


Σήμερα που όλο και περισσότεροι ανακαλύπτουμε τί ακριβώς σημαίνει "Oρκισμένες παρθένες" ("Sworn Virgins") των ορεινών χωριών της Βόρειας Αλβανίας, το έθιμο οδεύει προς εξαφάνιση. Για αιώνες, ωστόσο, υπήρχαν περιοχές ολόκληρες που υποχρέωναν γυναίκες να ζουν ως άνδρες προκειμένου να "ξεπλένουν" την "ντροπή" της μη απόκτησης αρσενικού απογόνου. Η πατριαρχική εξουσία έπρεπε να παραμείνει με οποιδήποτε τρόπο και κόστος.
     Στην πραγματικότητα οι γυναίκες αυτές στην κυριολεξία θυσιάστηκαν από τις οικογένειές τους στο βωμό της παράδοσης. Το έθιμο αυτό, όπως και πολλά ακόμα, χρωστά την ύπαρξή του στην προσαρμοστικότητα που δείχνουν οι άνθρωποι όταν τα πράγματα δεν έρχονται όπως τα έχουν ορίσει στον μικρόκοσμό τους.
    Σε μια κοινωνία, λοιπόν, όπου η απουσία ανδρών ήταν συνώνυμη της απόλυτης καταστροφής οι άνθρωποι επινόησαν τις "ορκισμένες παρθένες". Οι οικογένειες που δεν είχαν αρσενικούς απογόνους και άρα δεν είχαν άνθρωπο άξιο να διαχειριστεί τα οικογενειακά ζητήματα, αποφάσιζαν να μετατρέψουν μια γυναίκα σε άνδρα προκειμένου να της τα αναθέσουν. Το ρόλο αυτόν δεν επωμιζόταν οποιοδήποτε θηλυκό μέλος της οικογένειας αλλά μονάχα η μεγαλύτερη κόρη. 
     Για να βαπτιστεί "ορκισμένη παρθένα" ή "burnesha" (όπως λέγεται σε τοπικές διαλέκτους)  μια γυναίκα κόβει τα μαλλιά της, ντύνεται για το υπόλοιπο της ζωής της και για οποιαδήποτε δραστηριότητα αποκλειστικά με αντρικά ρούχα, ενίοτε αλλάζει το όνομά της, υιοθετεί ανδρικές συνήθειες και χειρονομίες. Το κυριότερο, όμως, είναι που παίρνει όρκο τιμής πως θα παραμείνει παρθένα και αγνή για όλη της τη ζωή.
      Το έθιμο αυτό είναι πρωτοφανές για την περιοχή της Ευρώπης. Παρόμοιες πρακτικές εφαρμόζονταν σε ορισμένες φυλές ιθαγενών στη Βόρεια Αμερική. 

    To έθιμο κρατά από τον 15ο αιώνα. Από τότε μέχρι και αρκετά πρόσφατα στις περιοχές εκείνες της Βόρειας Αλβανίας και του Κοσόβου η γυναίκα δεν είχε την πολυτέλεια καμιάς ελευθερίας: ακολουθούσε τις προσταγές της οικογένειας στον γάμο, δεν ψήφιζε, δεν οδηγούσε αυτοκίνητο, δεν είχε καμία επαφή με τις επιχειρηματικές δραστηριότητες της οικογένειας, δεν κρατούσε χρήματα. Εννοείτει δεν έπινε, δεν κάπνιζε, δεν ξενυχτούσε παρά μόνο για να περιποιηθεί κάποιον. 
      Με τους άντρες να απολαμβάνουν τις όποιες μικρές ή μεγάλες χαρές της ζωής (δεδομένων φυσικά των συνθηκών στην χώρα) οι γυναίκες αυτές ενδεχομένως θεωρούσαν την ένταξή τους στις "burnesha" ως ένα είδος απελευθέρωσης καθώς αυτομάτως τους χορηγούνταν όλα τα δικαιώματα και τα προνόμια του ανδρικού πληθυσμού. Με τον τρόπο αυτό έβγαιναν από την αφόρητη κοινωνική απομόνωση. 
      Για πολλές γυναίκες, επίσης, η ένταξή τους στις παρθένες ήταν ο μόνος τρόπος να αποδεσμευτούν από έναν γάμο που είχαν προαποφασίσει οι γονείς τους από την στιγμή που γεννήθηκαν και μάλιστα χωρίς να διακινδυνεύσουν μια βεντέτα λόγω ατίμωσης της οικογένειας του γαμπρού. Κάποιες άλλες επίσης θεωρούσαν πως αυτός ήταν ο μόνος τρόπος να κληρονομήσουν την οικογενειακή περιουσία. 

       Μια γυναίκα γίνεται "ορκισμένη παρθένα" σε οποιαδήποτε ηλικία με μια ειδική τελετή-  ορκωμοσία μπροστά σε μια επιτροπή με πρεσβύτερους 12 χωριών. Από τη στιγμή εκείνη και μετά της επιτρέπεται να ζει ως άνδρας και είναι  σε θέση να χρησιμοποιήσει αρσενικό όνομα, να μεταφέρει όπλο, να καπνίζει, να πίνει αλκοόλ, να εργάζεται, να ενεργεί ως επικεφαλής μιας οικογένειας, να προστατεύει τα γυναικόπαιδα, να παίζει μουσική και τραγουδά και να  μιλά ισότιμα με τους άνδρες. 
     Σε περίπτωση που κάποτε έσπαζε τον όρκο θα τιμωρούνταν με θάνατο. Πλέον βέβαια είναι αμφίβολο αν η ποινή αυτή εξακολουθεί να εκτελείται. 

     Σύμφωνα με τον ανθρωπολόγο Mildred Dickemann σημαντικό ρόλο στο δίλημμα μια νέας γυναίκας για το αν έπρεπε ή όχι να γίνει "ορκισμένη παρθένα" διαδραμάτιζε η μητέρα της. Η εξήγηση είναι απλή. Μια χήρα χωρίς γιους είχε παραδοσιακά λίγες επιλογές στην Αλβανία: ή θα επέστρεφε στο πατρικό της ή θα παρέμενε ως δούλα στην οικογένεια του αποθανόντος συζύγου της, ή θα ξαναπαντρευόταν. Αν, όμως, είχε μια κόρη να "μετατρέψει" σε γιο θα μπορούσε να συνεχίσει την υπόλοιπη ζωή της στο σπίτι της.
         Η πρακτική των "ορκισμένων παρθένων" αναφέρθηκε για πρώτη φορά από ταξιδιώτες, ιεραπόστολους,  γεωγράφους και ανθρωπολόγους που επισκέφτηκαν τα βουνά της βόρειας Αλβανίας κατά τον 19ο και στις αρχές του 20ου αιώνα. Η αρχαία αυτή παράδοση με τα χρόνια ξεφτίζει.

           Η Δύση για χρόνια πίστευε πως η παράδοση των "ορκισμένων παρθένων" είχε οριστικά εκλείψει. Ωστόσο, μετά την κατάρρευση του κομμουνισμού διαπιστώθηκε πως στα Βόρεια της χώρας οι παραδόσεις καλά κρατούν. Σήμερα υπολογίζεται ότι ζουν εκεί από σαράντα μέχρι μερικές εκατοντάδες τέτοιες γυναίκες. Είναι όλες τους άνω των 50 ετών.                                     * Σπουδαία φωτορεπορτάζ σχετικά με τις "Ορκισμένες παρθένες" της Αλβανίας έχουν κάνει ο Jill Peters πέρυσι, ο Johan Spanner για λογαριασμό των New York Times το 2008, η εξαιρετική φωτογράφος Pepa Hristova, το BBC αλλά και το National Geographic. 

ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ/ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ 


ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr

ΠΩΣ Ο MICHAEL JACKSON ΕΚΑΝΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΞΩΓΗΙΝΗ ΧΟΡΕΥΤΙΚΗ ΦΙΓΟΥΡΑ;


Αναρωτηθήκατε πώς το έκανε; Κάποιοι ίσως γνωρίζετε, οι περισσότεροι όμως ακόμα δεν το έχετε καταλάβει. 

Ας ρίξουμε μια ματιά και να δούμε ποια επιλογή θεωρείται πιο πιθανή:

Αποδείχτηκε ότι ο Michael ο ίδιος εφηύρε και κατοχύρωσε ειδικά παπούτσια. Αυτά είχανε ένα αρκετά ψηλό τακούνι. Σε αυτό ακριβώς βρίσκεται η λύση του γρίφου. Εκεί υπήρχε μια τριγωνική σχισμή που έπαιζε το ρόλο μιας κλειδαριάς Σε ένα ορισμένο χρόνο παρουσιάζονταν στη σκηνή μικρές βέργες που έμπαιναν στη σχισμή του τακουνιού και με αυτό τον τρόπο κλείδωναν τα παπούτσια στο έδαφος. Έτσι επέτρεπαν στο Michael και στους χορευτές να πραγματοποιούν αυτή την "εξωγήινη" χορευτική φιγούρα. 






ΠΗΓΗ...http://periergaa.blogspot.com

Η ΕΘΝΙΚΗ ΝΕΑΝΙΔΩΝ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΡΙΑ ΕΥΡΩΠΗΣ ΣΤΟ ΠΟΛΟ.

Η εθνική Νεανίδων αναδείχτηκε πρωταθλήτρια Ευρώπης στο πόλο
Η εθνική ομάδα πόλο των Νεανίδων νίκησε 8-5 την Ισπανία και κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα που ολοκληρώθηκε την Κυριακή στην Κωνσταντινούπολη.
Η ελληνική ομάδα με όπλο την άμυνα πήρε τονξ έλεγχο του ρυθμού και ουσιαστικά δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο του ματς.

Τα γκολ σημείωσαν: Ε.Πλευρίτου, Ξενάκη, Καλογεράκου από 2, Β.Πλευρίτου, Χυδηριώτη.

Η ΜΥΣΤΗΡΙΩΔΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟ "ΣΤΟΙΧΕΙΩΜΕΝΟ" ΜΕΓΑΡΟ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ ΟΛΓΑΣ.

Η μυστηριώδης γυναίκα στο μέγαρο της Βασιλίσσης Όλγας
Πολλές περίργες ιστορίες ακούγονται για το μέγαρο που βρίσκεται επί της οδού Βασιλίσσης Όλγας 261, στη Θεσσαλονίκη.

Κάποιοι λένε ότι στα σκοτεινά δωμάτιά του γίνονταν ανθρωποθυσίες παιδιών από έναν σατανιστή ιερέα και έκτοτε τα πνεύματα των παιδιών στοίχειωσαν το σπίτι.

Αλλοι, ότι εκεί δολοφονήθηκε μια γυναίκα κατά τη διάρκεια της τουρκοκρατίας και η μορφή της έχει διώξει όποιον προσπάθησε να πατήσει το πόδι του μέσα στο οίκημα.

Το εγκαταλειμμένο κτίριο στην οδό Βασιλίσσης Ολγας, στον αριθμό 261, αποτελεί αστικό μύθο στη Θεσσαλονίκη. Για το γνωστό και ως το «στοιχειωμένο σπίτι» ακούγονται πολλές ιστορίες, όχι μόνο γιατί έχει μείνει ακατοίκητο επί δεκάδες χρόνια αλλά και γιατί δεν έχει μπορέσει κανείς να το γκρεμίσει.

Πως ήταν παλιά

«Θυμάμαι αυτό το οίκημα να δεσπόζει ακατοίκητο από τότε που ήμουν μωρό στην περιοχή. Πάντοτε σκοτεινό, απόμακρο, ψυχρό. Εχουν ειπωθεί πολλές ιστορίες για τις αιτίες που δεν κατοικήθηκε ποτέ ή έστω δεν κατεδαφίστηκε για να χτιστεί κάτι άλλο στη θέση του. Παλιά ήταν ένα αρχοντικό στην κορυφή του λόφου που υπήρχε στην Κηφισιά, μόνο του σε ένα τεράστιο οικόπεδο, που περιλάμβανε μια αχανή έκταση όπου σήμερα έχουν χτιστεί πολλές από τις πολυκατοικίες. Με το πέρας των δεκαετιών το στοιχειωμένο έμεινε απείραχτο, ενώ γύρω του η περιοχή πνίγηκε από οικοδομές» θυμάται η κυρία Εύα, η οποία διατηρεί το περίπτερο απέναντι από το κτίριο.

Οι παλιοί θυμούνται

Οι μύθοι και οι φήμες για το οίκημα οργιάζουν. Οποιον «παλιό» Θεσσαλονικιό και να ρωτήσει κανείς θα του πει μια ιστορία. Ωστόσο, όλοι καταλήγουν στην ίδια κατακλείδα, ότι κανείς δεν τόλμησε να μπει μόνος του νύχτα...

«Οι γονείς μας λέγανε να μην πλησιάζουμε στο στοιχειωμένο γιατί υπάρχουν φαντάσματα. Κάποιοι είχαν παρατηρήσει ότι δεν πλησίαζαν ούτε ζώα, όπως σκυλιά και γάτες της περιοχής. Μία από τις πιο γνωστές ιστορίες ήταν ότι μέσα στο σπίτι είχαν γίνει ανθρωποθυσίες παιδιών από κάποιον σατανιστή ιερέα και στη συνέχεια τα πνεύματα των παιδιών στοίχειωσαν τον χώρο» περιγράφει η κυρία Μαρία, κάτοικος της περιοχής.

Θόρυβοι...

Στο ισόγειο του σπιτιού υπάρχει πλέον μια επιχείρηση εμπορίας δομικών υλικών. Ο Ευγένης, που εργάζεται εκεί, λέει γελώντας: «Από τη στιγμή που ήρθαμε εδώ, πριν από περίπου δέκα χρόνια, έχουμε ακούσει απίθανες ιστορίες. Μια από αυτές αφορούσε μια άτυχη γυναίκα που δολοφονήθηκε επί τουρκοκρατίας και έκτοτε το φάντασμά της δεν άφηνε κανέναν να μείνει στο σπίτι. Η αλήθεια είναι ότι κάποιες φορές επηρεαστήκαμε από όσα μας έλεγαν, από θορύβους κ.λπ., αλλά μέχρι στιγμής δεν μας έχει... επισκεφθεί κάποιο πνεύμα».

Μια άλλη παραλλαγή αυτής της ιστορίας κάνει λόγο για έναν Τούρκο μπέη, ο οποίος είχε δολοφονήσει γυναίκες και τις είχε θάψει στον λόφο της περιοχής.

Μια άλλη ιστορία αναφέρει ότι οι πρόσφυγες του Εμφυλίου πολέμου, οι λεγόμενοι «ανταρτόπληκτοι», είχαν βρει καταφύγιο στο άδειο σπίτι κι ένα βράδυ έφυγαν κακήν κακώς από έναν θόρυβο που έμοιαζε με... τρένο που περνά! Ενας άλλος μύθος αναφέρει ότι στο παρελθόν προσπάθησαν να το κατεδαφίσουν κάποιοι εργολάβοι, οι οποίοι ένας ένας οδηγήθηκαν στον θάνατο. Μια πιο... πεζή εκδοχή λέει ότι από το 1922-1926 που χτιζόταν το σπίτι οι εργάτες χτυπούσαν τις σιδερόβεργες και προκαλούσαν έναν απόκοσμο ήχο, ο οποίος, όταν φυσούσε, έφτανε χιλιόμετρα μακριά, με αποτέλεσμα να ξεκινήσουν οι ιστορίες που έλεγαν ότι το «στοιχειό» χτυπούσε τις βέργες.

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...