Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2014

Ο ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ALPHA ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΜΑΧΟΥΣ.


Σύμφωνα με πληροφορίες μας, ο πανελληνίου εμβέλειας τηλεοπτικός σταθμός ALPHA, θα επισκεφτεί αύριο Τρίτη 4/2 εκτός άλλων χωριών και τους Προμάχους.
Συγκεκριμένα ο γνωστός δημοσιογράφος Νίκος Μάνεσης, ο οποίος επιμελείται και παρουσιάζει την εκπομπή "60 λεπτά Ελλάδα" θα καταγράψει διάφορες δραστηριότητες από τα χωριά Όρμα, Αρχάγγελο, Λουτρά Λουτρακίου και  Προμάχους.
Θετική δραστηριότητα και μεγάλη διαφήμιση για την ευρύτερη περιοχή μας, που έχει ανάγκη από τέτοιου είδους προωθήσεις.
Τραγική ειρωνία στην όλη υπόθεση είναι το γεγονός, ότι κανείς Καρατζοβίτης δεν θα δει την εν λόγω εκπομπή, καθώς όπως όλοι γνωρίζουμε η τηλεοπτική κάλυψη της επαρχίας μας είναι ανεπαρκέστατη και το τηλεοπτικό κανάλι ALPHA δεν εκπέμπει στην περιοχή.
Θυμίζει η όλη υπόθεση τα μεγάλα ντοκυμαντέρ, που κάνουν τα μεγάλα διεθνή κανάλια, σε απομακρυσμένες περιοχές της ζούγκλας και οι ιθαγενείς πρωταγωνιστούν, προς τέρψη των προνομιούχων "πολιτισμένων" λαών.
Άλλο ένα δείγμα της αναλγησίας των υπευθύνων και της εγκατάλειψης στην οποία έχει περιέλθει η Αλμωπία.

ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΟΦΤΕΡΟΣ: ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ - ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ.


Σταύρος Κοφτερός-Αρχιτέκτων

Αριδαία 
3 Φεβρουαρίου 2014

Τώρα που αρχίζει να μειώνεται ο θόρυβος και να καταλαγιάζει η σκόνη  για την πρόθεση της εκκλησίας να κατασκευάσει κτίριο εντός του περιβάλλοντα χώρου του Ι.Ν. Αγίου Νικάνδρου και Ιωαννικίου στο κέντρο της πόλης, εντελώς καλοπροαίρετα θέλω να θέσω κάποιες επισημάνσεις και αν είναι δυνατόν προκαλέσω τον ανάλογο με την σπουδαιότητα του θέματος προβληματισμό
Ποιος Δήμαρχος και ποια δημοτική αρχή, της οποίας το έργο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί και ως το πλέον ικανοποιητικό, θα άφηνε την ευκαιρία να παρουσιάσει με φιέστα και να διατυμπανίσει με εκκωφαντικό τρόπο την κατασκευή ενός κτιρίου πολλαπλών χρήσεων, πολιτιστικών και κοινωνικών λειτουργιών αυτού του μεγέθους, σε μια πόλη που αδιαμφισβήτητα το έχει ανάγκη εξαίροντας δημοσίως την πρόθεση της εκκλησίας και τον σεβαστό πολυσυλλεκτικό  και αποδεκτό στο σύνολό του εθνικό, ανθρωπιστικό και κοινωνικό ρόλο της όχι μόνο τώρα που η πατρίδα το έχει ανάγκη περισσότερο από ποτέ αλλά  πάντα με  την συνεχή και αδιάλειπτη συμμετοχή της, συμπαραστεκόμενη ουσιαστικά, φανερά και κρυφά στις δοκιμασίες και αγώνες  του ελληνισμού σε όλη τη διάρκεια της ιστορίας του ;
Αντ’ αυτού, η Δημοτική Αρχή επιχείρησε  να περάσει εν κρυπτώ  και με συνοπτικές διαδικασίες την βασική και αναγκαία απόφαση για την υλοποίηση του, σε μια συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου αξιολογώντας το θέμα  ως 20ο και βάζοντας τη συζήτηση του μετά τα μεσάνυχτα, ενώπιον  κουρασμένων  και καταπονημένων δημοτικών συμβούλων και παρατηρητών.
Ποιος δεν θα περίμενε την παρουσίαση του θέματος ολοκληρωμένη,  τεκμηριωμένη όσον αφορά την περιβαλλοντική, μορφολογική αλλά και κοινωνική διάσταση του,  με θέσεις πάνω στην ουσία, δηλαδή σ’ αυτό καθ΄αυτό το κτίριο και το πώς η κατασκευή και η λειτουργία του θα επηρεάσει την πόλη και τους πολίτες και όχι στο τυπικό μέρος που αφορούσε απλώς μια τροποποίηση ρυμοτομικού σχεδίου, με ολιγόλεπτη τυπική εισήγηση από στέλεχος της τεχνικής υπηρεσίας;  
Αυτή η συγκεκριμένη πρακτική και ύποπτη μεθόδευση είναι που έδωσε τροφή στην γέννηση ερωτηματικών στους παρευρίσκοντες πολίτες παρατηρητές  και όχι το μειωμένο θρησκευτικό συναίσθημα των μηχανικών όπως κάποιοι αυτόκλητοι συνήγοροι της εκκλησίας με φαρισαϊκό τρόπο προσπάθησαν να παρουσιάσουν, αδικώντας  την εκκλησία, μειώνοντας το ρόλο της και την αξία της πρόθεσης της.
Είναι φανερό ότι η Δημοτική αρχή με την  ανεπάρκεια που την χαρακτηρίζει και την προχειρότητα  που επέδειξε στην  προώθηση του συγκεκριμένου θέματος πέτυχε ακριβώς τα αντίθετα αποτελέσματα από το επιδιωκόμενο που ήταν η ανάδειξη της αναγκαιότητας της υλοποίησης του έργου. Ουσιαστικά το απαξίωσε και υποβαθμίζοντας το κατόρθωσε το αποτέλεσμα να είναι η αποδυνάμωση των επιχειρημάτων και η υπονόμευση των προθέσεων της εκκλησίας.
Ο κ. Δήμαρχος είχε μια δεύτερη ευκαιρία την Παρασκευή 31/01/2014 κατά την διαδικασία που έγινε με πρωτοβουλία του Συλλόγου Μηχανικών Αλμωπίας στην αίθουσα του Δημοτικού συμβουλίου με ανοικτή συμμετοχή και παρουσία όλων των πολιτών. Αν και οικοδεσπότης που φιλοξενούσε την συνέλευση παρουσιάστηκε καθυστερημένα, χωρίς ατζέντα  και ακόμη όταν του ζητήθηκε η θέση του δεν παρουσίασε καμία θέση.
Πιστεύω ότι η εκκλησία αδικήθηκε. Αδικήθηκε από την αδυναμία της Δημοτικής αρχής να αξιολογήσει την σπουδαιότητα του έργου. Από την αδυναμία της Δημοτικής αρχής να αντιληφθεί την περιβαλλοντική και χωροταξική διάσταση του, από την μειωμένη αντίληψη της για τις πολεοδομικές συνιστώσες του και τις επιπτώσεις που θα επιφέρει η υλοποίησης του στο συγκεκριμένο σημείο στην καθημερινότητα των πολιτών και σε επίπεδο γειτονιάς αλλά και σε επίπεδο πόλης.
Υπάρχουν δημοτικές εκτάσεις στην πόλη οι οποίες μπορούν να προσφερθούν στην εκκλησία για την κατασκευή ανάλογου  κτιρίου του οποίου η λειτουργικότητα και αποτελεσματικότητα του να είναι αποτέλεσμα ελεύθερου σχεδιασμού και σύνθεσης, απαλλαγμένου από δεσμεύσεις και συμβιβασμούς που προέρχονται από την τοποθέτηση του στο συγκεκριμένο μέρος, αποδεσμευμένο από το γειτονικό και ήδη επιβαρυμένο δομημένο περιβάλλον. Ενός κτιρίου που η υλοποίηση του θα συμβάλλει πολυδιάστατα στην ανάπτυξη της πόλης, στην αποσυμφόρηση του πολεοδομικού ιστού, στην δημιουργία πιο ανθρώπινου περιβάλλοντος-πιο ανθρώπινης πόλης στην ανάπτυξη των κοινωνικών και πολιτιστικών δομών και υπηρεσιών και το κυριότερο με την αποδοχή του από την συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών θα ενδυναμώσει την σχέση εκκλησίας-κοινωνίας.
Η εκκλησία είναι μια πολυσυλλεκτική κοινότητα που συμμετέχει και συμβάλλει στην προσπάθεια ανάπτυξης και αναβάθμισης του κόσμου. Γι’ αυτό η στάσης της στο σύγχρονο πλουραλιστικό κόσμο είναι διαλεκτική και κριτική. Δεν βρίσκεται στο περιθώριο των κοινωνικών εξελίξεων, δεν τηρεί αρνητική στάση στα ιδεολογικά, κοινωνικοπολιτικά και φιλοσοφικά συστήματα. Βεβαίως δεν ταυτίζεται με αυτά γιατί ως θεανθρώπινη κοινωνία δεν είναι ιδεολογία και δεν έχει στόχο την αναγκαστική επιβολή των άρθρων της πίστης της. Αντιθέτως, συνεργάζεται με τα κοινωνικά συστήματα που σέβονται την ελευθερία και την αξιοπρέπεια του ανθρώπου. Δέχεται κάθε καλοπροαίρετη πρόσκληση για συνεργασία με διάφορες κοινωνικές ομάδες οι οποίες έχουν στόχο την βελτίωση των όρων της προσωπικής και κοινωνικής ζωής.
Πιστεύω ότι από το θέμα που δημιουργήθηκε πρέπει να κρατήσουμε μόνο το θετικό. Αυτό είναι η πρόθεση της εκκλησίας να προσφέρει στους πολίτες του Δήμου ένα κτίριο που θα καλύψει πολύπλευρες ανάγκες των δημοτών. Μία υποδομή στην ουσία, απαραίτητη και αναγκαία για το σύνολο του Δήμου. Η εκκλησία έχει την ικανότητα, γιατί πάντα την είχε, να αφουγκραστεί την κοινωνία και τις ανάγκες της. Η πρόθεση της πρέπει να αναδειχθεί, η δυνατότητα της για την υλοποίηση να αξιοποιηθεί και αφού καταστεί δυνατή μια κοινωνική συμφωνία σε όλες τις παραμέτρους του έργου, η κατάληξη θα είναι το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Η συμβολή της για ακόμη μια φορά στην ανάπτυξη της ποιότητας ζωής των πολιτών και στην δημιουργία μιας κοινωνίας με ανθρώπινο χαρακτήρα.

Καλοπροαίρετα

Σταύρος Κοφτερός

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΔΙΟΝΥΣΗ ΣΤΑΜΕΝΙΤΗ ΜΕ ΤΗΝ Γ.Γ. ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ.


 Στο Υπουργείο Πολιτισμού ο Διονύσης Σταμενίτης για σειρά ζητημάτων του Νομού.
«Συνάντηση με τη Γενική Γραμματέα του Υπουργείου»
Συνάντηση με τη Γενική Γραμματέα του Υπουργείου Πολιτισμού κ. Μενδώνη πραγματοποίησε το απόγευμα της Πέμπτης (30/01/2014) ο Βουλευτής Πέλλας Διονύσης Σταμενίτης, προκειμένου να ζητήσει και να ενημερωθεί για την πορεία εξέλιξης ζητημάτων που αφορούν σε θέματα πολιτιστικού περιεχομένου και ενδιαφέροντος.
Συγκεκριμένα ο Βουλευτής έθεσε στην κ. Μενδώνη τα εξής θέματα:
1)    Το ζήτημα του διαχωρισμού της ΙΖ Εφορείας Αρχαιοτήτων και τη δημιουργία ξεχωριστής για το Νομό Πέλλας, ένα αίτημα που το έχει εκφράσει και στην προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου από το καλοκαίρι του 2012.  Σύμφωνα με τον κ. Σταμενίτη ο πολιτιστικός πλούτος της Πέλλας δικαιούται μια αυτόνομη εφορεία αρχαιοτήτων.
2)    Το θέμα του σχεδιασμού της προγραμματικής περιόδου 2014-2020 του νέου ΕΣΠΑ και την ένταξη σε αυτήν έργων συντήρησης ανάπλασης μετά – Βυζαντινών μνημείων, των οποίων οι μελέτες έχουν ήδη κατατεθεί και εγκριθεί από τις σχετικές υπηρεσίες, όπως για τον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Γιαννιτσών  αλλά και τη συνέχιση των έργων του αρχαιολογικού χώρου της Πέλλας.

Η κ. Μενδώνη ανταποκρίθηκε θετικά στα αιτήματα του Βουλευτή τονίζοντας αρχικά για το θέμα της Εφορείας Αρχαιοτήτων ότι ο διαχωρισμός αποτελεί στρατηγική επιλογή του Υπουργείου και θα υλοποιηθεί. Αναφορικά με το σχεδιασμό του νέου ΕΣΠΑ τόνισε ότι διανύουμε την περίοδο της συζήτησης για την τελική κατάρτιση του καταλόγου. Σημείωσε μάλιστα ότι τα εν λόγω έργα παρουσιάζουν σημαντικό ενδιαφέρον και υπάρχει θέληση από την κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου να ενταχθούν, όμως όπως υπογράμμισε χαρακτηριστικά η κ. Μενδώνη θα πρέπει να γνωρίσουμε ότι η δυνατότητα ένταξης έργων είναι πιο περιορισμένη σε σχέση με την προηγούμενη προγραμματική περίοδο 2007-2013, καθώς τα προβλεπόμενα κονδύλια είναι λιγότερα.

Η ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥ 8ου ΚΑΡΑΤΖΟΒΙΤΙΚΟΥ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΟΥ.


    Ο Δήμος Αλμωπίας σας ενημερώνει ότι την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου πραγματοποιήθηκε συνάντηση στο Δημαρχείο Αριδαίας με τους συλλόγους και επαγγελματίες της Αλμωπίας με θέμα τη διοργάνωση του 8ου Καρατζοβίτικου Καρναβαλιού.
   Σκοπός της συνάντησης ήταν η σύσταση της Καρναβαλικής Επιτροπής, η οποία θα αναλάβει και την οργάνωση των αποκριάτικων εκδηλώσεων.
   Έτσι, μετά και τις δηλώσεις των συλλόγων και πολιτών για συμμετοχή στην επιτροπή, συστάθηκε η Οργανωτική Επιτροπή  για την επεξεργασία και την πραγματοποίηση των φετινών καρναβαλικών εκδηλώσεων που θα λάβουν χώρα στο δήμο μας  για αυτή τη χρονιά.
   Επίσης στη συνάντηση καταγράφηκαν απόψεις, προτάσεις, και δράσεις που θα μπορούσαν να ενταχθούν στο πρόγραμμα των εκδηλώσεων το διάστημα από την Τσικνοπέμπτη (20-2) έως και την Καθαρά Δευτέρα (3-3).
    Η οργανωτική επιτροπή έχει προχωρήσει ήδη στην πρώτη της συνάντηση κατά την οποία τα μέλη της μετά από συζήτηση προσπάθησαν να θέσουν τις βασικές κατευθύνσεις των φετινών αποκριάτικων εκδηλώσεων καθώς και τη διεξαγωγή και άλλων  εκδηλώσεων  την εβδομάδα της Αποκριάς.
    Προς ενημέρωση σας, παραθέτουμε όλα τα ονόματα των μελών της Καρναβαλικής Οργανωτικής Επιτροπής:
1. ΠΟΛΥΞΕΝΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
2. ΘΕΟΛΟΓΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ
3. ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
4. ΜΑΝΤΖΙΩΛΗ  ΕΛΛΗ
5. ΚΩΤΣΟΣ ΠΕΤΡΟΣ
6. ΛΑΜΠΡΙΔΗΣ ΤΕΛΗΣ
7. ΡΙΖΟΣ ΝΙΚΟΣ
8. ΡΩΜΑΝΙΔΗΣ ΣΑΒΒΑΣ
9. ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΙΣΙΔΩΡΟΣ
10. ΠΛΕΣΚΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
11. ΑΒΡΑΜΙΔΟΥ ΣΟΦΙΑ
   Τέλος σας ενημερώνουμε ότι εντός λίγων ημερών η καρναβαλική επιτροπή θα έχει και το δικό της blog και σελίδα στο facebook, όπου θα μπορείτε να γράφετε τις δικές σας προτάσεις και σχόλια.


Από το Δήμο Αλμωπίας






ΔΙΑΝΟΜΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ Π.Ε. ΠΕΛΛΑΣ.


Συνεχίζεται σήμερα, 3/2, το πρόγραμμα διανομής τροφίμων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων που υλοποιείται από τη Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας με αρμόδιο το Τμήμα Ποιοτικού και Φυτοϋγειονομικού Ελέγχου.

Κατά τη διάρκεια της ημέρα πρόκειται να διατεθεί στους εικοσιτρείς δικαιούχους φορείς της Π.Ε. Πέλλας extra παρθένο ελαιόλαδο. Το λάδι είναι ένα από τα προϊόντα που περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα διανομής τροφίμων μαζί με φέτα, κασέρι, ζυμαρικά και γραβιέρα τα οποία είχαν μοιραστεί στα τέλη του 2013.

Ειδικότερα στους δικαιούχους σε Αριδαία, Γιαννιτσά, Έδεσσα, Σκύδρα θα διανεμηθούν συνολικά 44.442 λίτρα λάδι για τις ανάγκες των δικαιούχων.

Από την πλευρά του ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας, Αναπτυξιακού Σχεδιασμού – Προγραμματισμού κ. Θεόδωρος Θεοδωρίδης τόνισε τη σημασία του προγράμματος για τους συμπολίτες μας που έχουν ανάγκη. Επίσης ανέφερε ότι η υλοποίηση του προγράμματος εντάσσεται στις προσπάθειες και τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν το προηγούμενο χρονικό διάστημα με πρωτοβουλία της Π.Ε. Πέλλας και, μέσω του Δικτύου Κοινωνικής Αλληλεγγύης, για τη διατήρηση και ενδυνάμωση του κοινωνικού ιστού και της κοινωνικής συνοχής.  

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΦΑΡΜΑΚΩΝ -ΦΑΡΜΑΚΕΙΩΝ ΤΗΣ ΠΚΜ ΓΙΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΒΟΗΘΟΥ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2014.

Από το Τμήμα Φαρμάκων-Φαρμακείων της Διεύθυνσης Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης της Μ.Ε. Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ανακοινώνεται ότι οι εξετάσεις για την απόκτηση βεβαίωσης επιτυχίας βοηθού φαρμακείου της εξεταστικής περιόδου Φεβρουαρίου 2014 θα διεξαχθούν στη Θεσσαλονίκη ως εξής:
 Την Πέμπτη  27 Φεβρουαρίου  2014, από τις 9.00 π.μ έως τις 2.00 μ.μ., θα διεξαχθεί η προφορική εξέταση και την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2014 από τις 9.00 π.μ. έως τις 12.00 το μεσημέρι,  η γραπτή εξέταση, στην αίθουσα σεμιναρίων Νικολάου Οικονόμου Πέτροβιτς,  στο κτίριο  των Τμημάτων Βιολογίας – Φαρμακευτικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

           Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλουν τα δικαιολογητικά για τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις κατά το χρονικό διάστημα από τις 30 Ιανουαρίου 2014 έως τις 10 Φεβρουαρίου 2014 στις κατά τόπους Διευθύνσεις Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας των Περιφερειακών Ενοτήτων της Π.Κ.Μ, απ' όπου τα δικαιολογητικά  θα διαβιβάζονται στη Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Μ.Ε. Θεσσαλονίκης (Τμήμα Φαρμάκων-Φαρμακείων, Μοναστηρίου 15, τηλ. 2313 330846).

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΝΗΜΗΣ ΗΡΩΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΟΜΑΧΩΝ ΣΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΠΕΛΛΑΣ.

Πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση μνήμης ηρώων Μακεδονομάχων στο Μεσημέρι του Δήμου Έδεσσας

Στην εκδήλωση παραβρέθηκε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας και ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Θεόδωρος Θεοδωρίδης


Πραγματοποιήθηκε την Κυριακή, 2/2, παρουσία του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολου Τζιτζικώστα και του Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας κ. Θεόδωρου Θεοδωρίδη, η  εκδήλωση μνήμης και το μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως των ψυχών των επτά ηρώων Μακεδονομάχων κατοίκων Μεσημερίου του Δήμου Έδεσσας που δολοφονήθηκαν σε ενέδρα στις 2 Φεβρουαρίου 1905 από Βούλγαρους κομιτατζήδες.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε σε συνδιοργάνωση της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας, του Δήμου Έδεσσας και του Συλλόγου Απογόνων Μακεδονομάχων Εδέσσης – Αλμωπίας «Ο Παύλος Μελάς».

Πολλοί κάτοικοι του Μεσημερίου και συμπολίτες μας από την Π.Ε. Πέλλας συγκεντρώθηκαν, τίμησαν με την παρουσία τους την εκδήλωση μνήμης και αποτίσανε φόρο τιμής στους επτά ήρωες Μακεδονομάχους.

Το μνημόσυνο τελέστηκε στις 10.00 π.μ. στον Ιερό Ναό Αγίων Αναργύρων της Τοπικής Κοινότητας Μεσημερίου από τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Εδέσσης-Πέλλης και Αλμωπίας κκ. Ιωήλ και ακολούθησε κατάθεση στεφανιών στο μνημείο της Κοινότητας. Το ιστορικό της ημέρας ανέπτυξε ο συγγραφέας-ερευνητής κ. Δημήτριος Ευαγγελίδης. «Σαν σήμερα, ανήμερα της Υπαπαντής, πριν από 109 χρόνια, στις 2 Φεβρουαρίου 1905, επτά Μακεδόνες Έλληνες δολοφονήθηκαν από τους κομιτατζήδες, ποτίζοντας με το αίμα τους την ιερή αυτή γη. Ευτυχώς τα ονόματά τους διασώθηκαν σε αντίθεση με πολλούς άλλους ανώνυμους που πότισαν με το αίμα τους το δέντρο της Ελευθερίας και η Ιστορία δεν πρόλαβε να τα διασώσει. Οι αλησμόνητοι νεκροί της παγωμένης εκείνης νύχτας του Φλεβάρη του 1905 σύμφωνα με την καταγραφή του αείμνηστου δημοδιδάσκαλου Γεωργίου Γεωργιάδη ήσαν οι Μεσημεριώτες Ιερέας Παπαστογιάννης ετών 70, Στέργιος Γιαννάκης ετών 63, Κων/νος Ζαφειρίου ετών 70, Αθανάσιος Τρύπκος ετών 70, Τρύφων Θωμάς ετών 63, Νικόλαος Ντιπουζίνης ετών 50 και Κων/νος Σταύρου Κίτσος από τη γειτονική Φλαμουριά. Συγκεντρωθήκαμε λοιπόν σήμερα, εδώ, για να αποτίσουμε φόρο τιμής και αιώνιας ευγνωμοσύνης στους αλησμόνητους εκείνους νεκρούς μας», ανέφερε ο κ. Ευαγγελίδης σε ένα απόσπασμα της ομιλίας του.  




Στην εκδήλωση, εκτός από τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολο Τζιτζικώστα και τον Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας κ. Θεόδωρο Θεοδωρίδη παραβρέθηκαν επίσης οι κ.κ. Βουλευτές Πέλλας Ι. Τζαμτζής, Δ. Σταμενίτης, Γ. Καρασμάνης, Θ. Τζάκρη, ο Δήμαρχος Έδεσσας Δ. Γιάννου, ο Ταξίαρχος Απ. Τσιάγκος και εκπρόσωποι τοπικών αρχών και φορέων.

"ΕΝΟΣ ΛΕΠΤΟΥ ΣΙΓΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΑ ΠΟΥ ΧΑΣΑΜΕ". ΤΗΣ ΕΛΛΗΣ ΑΥΞΕΝΤΙΟΥ.

Ενός λεπτού σιγή για την ανθρωπιά που χάσαμε

Ενός λεπτού σιγή για την ανθρωπιά που χάσαμε, ή μάλλον γι’ αυτήν που ξεπουλήσαμε, σαν τα ακίνητα στους πλειστηριασμούς. «Καρχαρίες χρημάτων», κατασπαράζουν το «αίμα» του πονεμένου Έλληνα. Τόνοι ευρώ και δολαρίων, στοιβάζονται από τη διάλυση, τα δάκρυα και τα αναφιλητά ενός ανθρώπου. Μια χώρα ξετινάχτηκε, από εμπρηστές οικονομίας.


Ψιλά γράμματα παραλείφθηκαν να διαβαστούν. Ο διάβολος υπάρχει ακόμα και στη λεπτομέρεια. Ένα τέχνασμα. Μια κατασκευασμένη οικονομική κρίση. Μια ελεγχόμενη δολοφονία της ελληνικής αγοράς, των ομολόγων, από οικονομικούς τρομοκράτες και τους εκάστοτε «κυβερνήτες».

Εργοδότες απολύουν, πτωχεύουν, εκμεταλλεύονται. Ο «κατώτατος» έχει φτάσει στα τάρταρα, κι αν σε πληρώσουν. Οι πλείστοι δεν πληρώνουν. Προσφέρουν εργασία στα πλαίσια του νέου «κινήματος» «εργασιοθεραπεία κατά της ανεργίας». Υπάλληλοι μένουν ανασφάλιστοι. Πρωί, μεσημέρι, βράδυ, σκυμμένο το κεφάλι, πιστοί και υπάκουοι στις εντολές του κυρίου διευθυντά. Χιλιάδες,
Έλληνες μεταναστεύουν σε χώρες μακρινές για ένα πιάτο φαί και λίγη αξιοπρέπεια.

Και από την άλλη, υπάλληλοι, εκμεταλλεύονται και κλέβουν τους εργοδότες τους. Είναι, βλέπετε και οι άνθρωποι που πληρώνουν ακόμα και όταν δεν υπάρχει κέρδος από την παραγωγή. Πολλοί όμως, είναι αυτοί που έμαθαν να δαγκώνουν το χέρι που τους ταΐζει. Καθοδηγούμενοι από το τέρας του εγωισμού και του κομπλεξισμού, αφού οι ίδιοι δεν έγιναν «μεγάλοι και τρανοί».

Τα νοσοκομεία έχουν κι αυτά τη δική τους πρωτιά στη διαφθορά. Αν δεν δώσεις φακελάκι, είναι απλό, πεθαίνεις. Τη λίστα αναμονής δεν την περπατάς με τίποτα. Μένεις εκεί, στο ίδιο νούμερο μέχρι να ‘ρθει η στιγμή που θα «περάσεις απέναντι» και θα εγκαταλείψεις το μάταιο τούτο κόσμο. Σε ένα σύστημα υγείας, ανύπαρκτο. Τα φάρμακα, δεν τα συζητώ, τα ψάχνεις, σαν το παπά που παίζαμε μικροί, με τη διαφορά ότι τον παπά τον βρίσκαμε, ενώ τα φάρμακα τα ψάχνουμε ακόμη.. Αλλά τι να πεις. Ο κύριος «Μπουμπούκος», δεν ευκαιρεί να ασχοληθεί και με, τα, του υπουργείου του, παρελαύνει στα κανάλια.

Παιδιά, κακοποιήθηκαν. Πουλήθηκαν. Όπως η Μαρία και η κάθε Μαρία. Άλλα δολοφονήθηκαν. Ένα από τα παιδιά που έχουν καταδικαστεί για τη δολοφονία του, μικρού Άλεξ από τη Βέροια, μίλησε, στην εκπομπή «Μίλα», της Τατιάνας Στεφανίδου και αποκάλυψε, πως κάποιοι ξέρουν που είναι θαμμένος ο Άλεξ. «Κάποιοι ξέρουν, αλλά δεν μιλούν».

Ένα παιδί εξιστορεί ένα φόνο!!!
«Καθόμασταν όλοι μαζί και από μπροστά μας πέρασε ο Άλεξ. Του είπαμε, τι κάνεις ρε γιαλαμπούκα; Σταματήστε, μας απάντησε. Αρχίσαμε να τον κυνηγάμε, μέχρι που τον πιάσαμε και αρχίσαμε να τον δέρνουμε. Όταν κατάφερε να ξεφύγει, ένας από τους Έλληνες του έβαλε τρικλοποδιά και έπεσε από τα σκαλιά. Ο Άλεξ, χτύπησε στο πίσω μέρος της κεφαλής. Ο 11χρονος Έλληνας, έβαλε το αυτί του στην καρδιά του και μας είπε: «δε κτυπάει, δεν αναπνέει». Σκουπίσαμε τα αίματα, τους είπα να καλέσουμε ασθενοφόρο, αλλά μου απάντησαν: θα μπλέξουμε. Στεναχωρηθήκαμε, τρομοκρατηθήκαμε, δεν ξέραμε τι να κάνουμε. Τον μεταφέραμε στο εγκαταλελειμμένο σπίτι, στην πλατεία και τον αφήσαμε εκεί όλο το βράδυ. Εγώ εκείνη τη νύχτα, δεν κοιμήθηκα καθόλου, το σκεφτόμουνα όλη την ώρα. Την επόμενη μέρα, που συναντηθήκαμε, μου είπανε οι Έλληνες, ότι το είπανε στον παππού και στον μεγάλο αδερφό. Δεν κάναμε τίποτα και την τρίτη μέρα τον βγάλαμε και τον πήγαμε στο ποτάμι. Διασχίσαμε όλη την πόλη. Όταν φθάσαμε, κάθισα, πάνω στη γέφυρα. Οι δύο Έλληνες τον κρατούσαν και κατέβαιναν στο ποτάμι, ενώ οι δύο Ρουμάνοι βρίσκονταν από πίσω. Τους είδα να τον αφήνουν στο πλατύσκαλο και στη συνέχεια, έφυγα γιατί δεν άντεχα άλλο». 
Παιδιά, σκοτώνουν παιδιά. Μάτωσαν τα χέρια τους. Αμαύρωσαν την ψυχή τους. Υπάρχει χειρότερο; Έλληνες συνεχίζουν να σκοτώνουν Έλληνες. Και κάποιοι άλλοι συνεχίζουν να τους καλύπτουν.

Άραγε νιώθει κανείς, ενοχές; Ακούει κανείς; Βλέπει; Αισθάνεται; Ή όλα για το τομάρι μας; Ενός λεπτού σιγή, στα πάντα που δεν μοιραστήκαμε. Στα πράγματα που πήραμε και δεν ήτανε δικά μας. Στα συγνώμη που δε ζητήσαμε. Στους ανθρώπους που πατήσαμε. Σε όσους εκμεταλλευτήκαμε. Στα σ΄ αγαπώ που δεν είπαμε. Στην ντροπή που έγινε ανύπαρκτη. Ενός λεπτού σιγή στην ανθρωπιά που μόλις χάσαμε.








ΠΗΓΗ:
mignatiou.com


ΕΔΩ ΕΛΛΑΔΟΥΠΟΛΗ.

Εδώ Ελλαδούπολη

Λαέ της Ελλαδούπολης:


Εσύ που άκουσες για πολιτισμούς και είδες απομεινάρια τους σε σχολικές εκδρομές στα μουσεία.
Εσύ που πάλεψες για ψωμί, παιδεία και ελευθερία.
Εσύ που υποκλίθηκες στη βασιλεία και στην εκκλησία.
Εσύ που άκουσες για μαρξισμό, κομμουνισμό, καπιταλισμό.
Εσύ που πουλήθηκες για να κάθεσαι σε βολική καρέκλα και να διεκπεραιώνεις.

Εσύ που διδάχθηκες το ναζισμό και είδες εικόνες φρίκης.
Εσύ που έγινες μετανάστης για ένα κομμάτι ψωμί.
Εσύ που είδες πρόσφυγες σε σκηνές και παραπήγματα για μια Μεγάλη Ιδέα.
Εσύ που δεν αναρωτήθηκες ποιος βάζει σ’ εκείνη τη μοιραία βάρκα τους μοιραίους.
Εσύ που είσαι μοιραίος.

Εσύ που έβλεπες «θέατρο της Δευτέρας» και τώρα βλέπεις «The Voice».
Εσύ που πιστεύεις πως η οξυδέρκεια σου είναι περιττή.
Εσύ που η ψήφος σου είναι εγκληματική.
Εσύ που ξέρεις για τους 17.500 ανθρώπους που χάθηκαν σε μια 10ετία στη Μεσόγειο, αλλά μένεις αμετανόητος ρατσιστής.
Εσύ που δε νοιάζεσαι για τα παιδιά που γεννάς

Εσύ που η τηλεόραση σου είναι το παράθυρο στο σύμπαν.
Εσύ που βλέπεις το διπλανό που πεινάει.
Εσύ που απολαμβάνεις την ωμή βια έναντι των συνανθρώπων σου.
Εσύ που ανέχεσαι τα αίσχη. 
Εσύ που πεινάς.

Εσύ που έχεις iphone και tablet κι ο κόσμος σου έχει απέραντες δυνατότητες.
Εσύ που υποκλίνεσαι σε «Χαρχούδες».
Εσύ που καθρεφτίζεσαι στην εξουσία σου χαμογελαστός.
Εσύ που περιμένεις και παρακαλάς να σε σώσουν.
Εσύ που απαρνιέσαι τον τόπο που γεννήθηκες.

Εσύ που αυτοπραγματώνεσαι μέσα από το facebook.
Εσύ που έπαψες να παράγεις.
Εσύ που γέννησες καλή μουσική, αλλά ακούς ό, τι σου λανσάρουν.
Εσύ που ο Μιλιταρισμός σου σού στοίχησε ακριβά.
Εσύ που δε γνωρίζεις την αξία της Τέχνης, γιατί κάποιοι την παραποίησαν.

Εσύ που ελπίζεις να πλουτίσεις μια μέρα.
Εσύ που είσαι τόσο εγωιστής.
Εσύ που είσαι αξιολύπητος.
Εσύ που σκέφτεσαι.
Εσύ που φοβάσαι.

Εσύ που ακόμα ονειρεύεσαι.
Εσύ που βιώνεις καθημερινά το Μεγάλο σου Τσίρκο.
Εσύ που σ' εσένα ελπίζουμε όλοι.
Εσύ που είναι σαν να μην υπάρχεις.
Εσύ που δεν αντέχεις τον εαυτό σου.

Εσύ που έσπειρες την ελληνική γη με φυτοφάρμακα.
Εσύ που λέγεσαι ευρωπαίος, γιατί το λένε οι Συνθήκες (ενώ είσαι, αφού ζεις στην Ευρώπη).
Εσύ που δεν έχεις στόχο ως Λαός.
Εσύ που δεν έχεις στόχο ως άνθρωπος.

Εσύ που δε θες να λέγεσαι άνθρωπος.
Εσύ που ακόμα δεν έμαθες την αξία και το εφήμερο της ύπαρξης.
Εσύ που παρόλα αυτά έχεις τόση δύναμη.

Εσύ που δε βλέπεις άσπρη μέρα:
Σήκωσε πια παντιέρα... 



ΠΗΓΗ:
Αληθινές αναπνοές


Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ!

Η διαφήμιση της χρονιάς (ΒΙΝΤΕΟ)

Η Anheuser-Busch, η εταιρία ζυθοποιίας που παράγει την Budweiser, με αφορμή το Super Bowl του 2014, το πολυαναμενόμενο για τις ΗΠΑ γεγονός που ξεκινάει την Κυριακή, 2 Φεβρουαρίου, έβγαλε μια διαφήμιση που έχει ήδη ξεπεράσει σε φαντασία και πρωτοτυπία κάθε προηγούμενη της γνωστής μπύρας. Ίσως λόγω και του συγκινητικού της περιεχομένου...

Πώς θα μπορούσε άλλωστε να μην εντυπωσιάσει όταν πρωταγωνιστές είναι ένα γλυκύτατο κουτάβι και μια ομάδα από άλογα Clydesdale; Η διαφήμιση πιθανότατα της χρονιάς, με τίτλο «Puppy Love», έχει ως θέμα την φιλία και τι μπορεί να κάνει κανείς για τους αγαπημένους του. Αυτό βέβαια ελάχιστη σχέση έχει με την μπύρα, αλλά ποιος νοιάζεται; Η μουσική επένδυση είναι απ' το τραγούδι των Passenger- Let her go και το βίντεο έχει ξεπεράσει ήδη τα 21 εκατ. views στο youtube.





ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com/

ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΥΠΕΡΠΟΛΥΤΕΛΕΙΣ ΤΑΦΟΥΣ ΤΟΥ 1ου ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ.

Magnify Image
ΤΟΥ ΑΡΗ ΔΗΜΟΚΙΔΗ

Το παρακάτω μου έγραψε ο Άγγελος από τα Εξάρχεια, του οποίου είναι και οι φωτογραφίες. 

1ο Νεκροταφείο Αθηνών 13.1.2014...
  Ανάμεσα στους υπερπολυτελείς και υπερμεγέθεις, με πεντελικό μάρμαρο και διακοσμημένους με εκπληκτικά αγάλματα Ελλήνων και ξένων γλυπτών, τάφους των κάθε λογής και εποχής επωνύμων, πολιτικών, στρατιωτικών, τραπεζιτών, παπάδων, εφοπλιστών και λοιπών μεγαλόσχημων παραγόντων της ψωροκώσταινας, και δίπλα σε ένα κυπαρίσσι που ακούμπησα να ξεκουραστώ,
   είδα εντελώς τυχαία έναν λιτό τάφο, με έναν απλό μαρμάρινο σταυρό και μια μικρή πλάκα μπροστά του στο χώμα, μισοσκεπασμένη από πευκοβελόνες, που καθάρισα λίγο εγώ, ενός μεγάλου Έλληνα, του Κωνσταντίνου Κανάρη... 

Magnify Image

Η πλάκα τα λέει όλα, παρ'όλο που είναι τόσο μικρή που δεν χωράει ολόκληρες τις λέξεις..

Magnify Image

Υ.Γ. Για το ποιος ήταν ο Κανάρης και π.χ. πόσες φορές διετέλεσε πρωθυπουργός και πόσα προσέφερε στην Ελλάδα:

   [via bookia]
 Ο Κωνσταντίνος Κανάρης, Έλληνας ατρόμητος πυρπολητής κατά την Επανάσταση του 1821, ναύαρχος, υπουργός και πρωθυπουργός της Ελλάδας, γεννήθηκε, κατά δική του μαρτυρία που υπάρχει καταγραμμένη στο ημερολόγιό του, «τώρα περνάμε από τη γενέτειρά μου την Πάργα», το Σεπτέμβριο του 1790 στην Πάργα της Ηπείρου και πέθανε στις 2 Σεπτεμβρίου 1877, ενώ ήταν πρωθυπουργός της οικουμενικής κυβερνήσεως. Τάφηκε δίπλα από την εκκλησία του Αγίου Λαζάρου, λίγα μέτρα από την είσοδο του Α' Νεκροταφείου στην Αθήνα.

   Βιογραφία
 Το πραγματικό του όνομα ήταν Κωνσταντής Νικολάου Σπηλιωτέας και σύμφωνα με το Γεώργιο Βρέλλη, εγκαταστάθηκε με την οικογένειά του στα Ψαρά, σε ηλικία 15 ετών.
  Πατέρας του ήταν ο Μικές, ναυτικός και δημογέροντας των Ψαρών, γνωστός ως Κανάργιος ή Κανάριος, μητέρα του η Μαρία και είχε δυο αδέλφια τον Αναγνώστη και το Γεώργιο. Έμεινε ορφανός από τον ναυτικό πατέρα του σε νεαρή ηλικία και ο ίδιος αφού έμαθε λίγα γράμματα, ακολούθησε ως μούτσος το ναυτικό επάγγελμα, στο μπρίκι του θείου του Δημήτρη Μπουρέκα ή Βουρέκα, και ταξίδευε σ' όλες τις ελληνικές θάλασσες. Στην Αίγινα το 1825, την εποχή που η Μπουμπουλίνα έχανε τη ζωή της στις Σπέτσες, κινδύνευσε να σκοτωθεί στη διάρκεια μια οικογενειακής διαμάχης.
 Προεπαναστατική δράση
 Το 1807, όταν βρέθηκε στα βόρεια του Ιονίου, μετέφερε στη Λευκάδα Ηπειρώτες και Σουλιώτες για να πολεμήσουν τον Αλή πασά. Μετά το θάνατο του θείου του το 1810, με δικό του πλέον το καράβι, βρέθηκε στην Οδησσό της Ρωσίας, όπου έμαθε για τη Φιλική Εταιρεία και τους σκοπούς της. Μόλις κηρύχτηκε η Επανάσταση, κατατάχτηκε αμέσως ως πυρπολητής, [μπουρλοτιέρης], στο στόλο του Νικολή Αποστόλη, επηρεασμένος από το κατόρθωμα του Παπανικολή στην Ερεσό το Μάϊο του 1821 και έγινε ένας από τους ικανότερους μπουρλοτιέρηδες.
Πολεμική δράση
 Τη νύχτα της 6ης προς την 7η Ιουνίου 1822, μαζί με τον Πιπίνο μπήκε κρυφά στο λιμάνι της Χίου και πυρπόλησε τη ναυαρχίδα του τουρκικού στόλου και κατά την πυρπόληση σκοτώθηκε ο Τούρκος ναύαρχος Καρά Αλή, από την πτώση ενός αναμμένου καταρτιού, που τον χτύπησε στο κεφάλι και παράλληλα να τη βυθίσει με όλο της το πλήρωμα, περίπου δύο χιλιάδες άντρες.
 Ο Άγγλος ιστορικός της επανάστασης Τόμας Γκόρντον γράφει ότι ἡ πράξη αυτή ήταν ένα «από τα πιο καταπληκτικά στρατιωτικά κατορθώματα που αναφέρει η ιστορία». 
Στις 22 Οκτωβρίου 1822 μαζί με το Βρατσάνο, ανατίναξε την αντιναυαρχίδα «Ριάλα Γεμισί» που βρισκόταν στο στενό ανάμεσα στην Τένεδο και την Τρωάδα και προκάλεσε το θάνατο του ναύαρχου Κακλαμάν Μεχμέτ πασά και 800 μελών του πληρώματος, ενώ ο υπόλοιπος στόλος κρύφτηκε αμέσως στα Δαρδανέλια.
 Τον Αύγουστο του 1824 έκαψε τουρκική φρεγάδα κοντά στη Σάμο, όπου σκοτώθηκαν 600 άντρες, ενώ στη συνέχεια λίγο μια κορβέτα στη Μυτιλήνη, παίρνοντας έτσι εκδίκηση για την καταστροφή της Κάσου και των Ψαρών.
 Στις 10 Αυγούστου 1825, στο λιμάνι της Αλεξάνδρειας στην Αίγυπτο, με ρωσική σημαία και χωρίς τους συνοδούς του, Κριεζή, Βώκο και Μπούτη, επιχείρησε να κάψει 60 πολεμικά και περίπου 180 φορτηγά πλοία, που ήταν έτοιμα να μεταφέρουν στρατό στην Ελλάδα, όμως απέτυχε, λόγω της αλλαγής του ανέμου. Στάλθηκε από τον Ιωάννη Καποδίστρια το 1831, για να καταστείλει την ανταρσία στην Ύδρα και τον Πόρο.
 Με την εγκαθίδρυση της βασιλείας, ο Όθωνας τον επανέφερε στο Ναυτικό και έφτασε μέχρι το βαθμό του υποναύαρχου. Πολιτική δράση Πήρε ενεργό μέρος στην πολιτική ζωή της ελεύθερης Ελλάδος, το 1827 αντιπροσώπευσε τα Ψαρά στην Γ΄ Εθνοσυνέλευση της Τροιζήνας, το 1828 ήταν φρούραρχος Μονεμβασιάς, ενώ όταν ήρθε ο Ιωάννης Καποδίστριας, τον διόρισε αρχηγό μοίρας του ελληνικού στόλου.
 Μετά τη δολοφονία του Ιωάννη Καποδίστρια αποσύρθηκε και έμεινε στην Ερμούπολη της Σύρου και αργότερα ο Όθωνας τον διόρισε το 1843 γερουσιαστή και ναύαρχο του Ελληνικού στόλου. Υπουργός
Έγινε γερουσιαστής, το 1843 υπουργός Ναυτικών, όπως και το Μάιο του 1854 όταν τοποθετήθηκε στην κυβέρνηση Αλέξανδρου Μαυροκορδάτου.
 Γύρω του συγκέντρωσε περί το 1860, φιλελεύθερους νέους που δε συμπαθούσαν τη βασιλεία και τον Όθωνα, ο οποίος το 1862 του ανέθεσε το σχηματισμό κυβερνήσεως, όμως κατέθεσε την εντολή καθώς ο βασιλιάς δε δεχόταν τα πρόσωπα που του πρότεινε. Τότε προσχώρησε στην αντιπολίτευση και πήρε μέρος στην έξωση του Όθωνα.
  Λίγο αργότερα, ανέλαβε υπουργός Ναυτικών στην κυβέρνηση Ρούφου και έκτοτε αποσύρθηκε από την πολιτική με τον τίτλο του ναυάρχου.
 Τέλος το 1877 μετά από λαϊκή απαίτηση, ανέλαβε και σχημάτισε οικουμενική κυβέρνηση, για να διεκδικήσει τα εθνικά δίκαια, ύστερα από τις συνθήκες που δημιούργησε ο Ρωσοτουρκικός Πόλεμος.
   Πρωθυπουργός 
Διατέλεσε πρωθυπουργός: 
  *από τις 16 Φεβρουαρίου 1844 ως τις 30 Μαρτίου 1844, [διαδέχθηκε τον Ανδρέα Μεταξά και παρέδωσε στον Αλέξανδρο Μαυροκορδάτο ], από τις 15 Οκτωβρίου 1848 ως 12 Δεκεμβρίου 1849, [διαδέχθηκε τον Γεώργιο Κουντουριώτη και παρέδωσε στον Αντώνιο Κριεζή], από τις 5 Μαρτίου 1864 ως τις 16 Απριλίου 1864, [διαδέχθηκε τον Δημήτριο Βούλγαρη και παρέδωσε στον Ζηνόβιο Βάλβη], από τις 26 Ιουλίου 1864 ως τις 9 Φεβρουαρίου 1865, [διαδέχθηκε το Ζηνόβιο Βάλβη και παρέδωσε στον Αλέξανδρο Κουμουνδούρο], από τις 26 Μαΐου 1877 ως τη 2α Σεπτεμβρίου 1877, [επικεφαλής οικουμενικής κυβερνήσεως, ο όρος χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά, η οποία στηρίχθηκε από τους τότε πολιτικούς αρχηγούς, Χαρίλαο Τρικούπη, Δηλιγιάννη, Θρασύβουλο Ζαΐμη, Αλέξανδρο Κουμουνδούρο, διαδέχθηκε και παρέδωσε στον Αλέξανδρο Κουμουνδούρο.],
 Στην Αθήνα έμενε στην συνοικία της Κυψέλης.
 Στη θέση του σπιτιού του στην οδό Κυψέλης 56, έχει κτισθεί πολυκατοικία, στην οποία υπάρχει εντοιχισμένη μαρμάρινη επιγραφή, ενώ στην οδό Ζακύνθου έκτισε την Εκκλησία των Αγίων Αποστόλων, που σώζεται. 

ΤΟΤΕ
Magnify Image

ΤΩΡΑ
Magnify Image

Magnify Image



ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr/

Ο ΜΙΝΩΑΣ, Η ΕΛΙΑ ΚΑΙ Η ΑΙΘΑΛΟΜΙΧΛΗ.

Ο Μίνωας, η ελιά και η αιθαλομίχλη
                        Του Θόδωρου Δρόσου *

   Υπάρχουν άραγε ωραιότερες χειμωνιάτικες στιγμές από αυτές μιας παρέας δίπλα από το τζάκι ; Πολλές φορές είχα ακούσει να λένε σε τέτοιες συντροφιές, οι ειδήμονες , ότι τη καλύτερη ποιότητα φωτιάς τη πετυχαίνεις με τα ξύλα ελιάς, ιδιαίτερα δε με τις ρίζες της. Αργότερα παρατήρησα ότι τα καυσόξυλα ελιάς  είναι και λίγο ακριβότερα από τα υπόλοιπα. Ποτέ όμως δεν μπορούσα να φανταστώ ότι το κούτσουρο που έβαζα στο τζάκι θα έκρυβε ιστορία μεγαλύτερη σε ηλικία από τη δική μου, του μάστορα που έφτιαξε το τζάκι, των φίλων μου που καθόμασταν γύρω από αυτό, αλλά και του σπιτιού του ίδιου μαζί.
    Μπορεί οι συνθήκες να έχουν αλλάξει πολύ τα τελευταία χρόνια και η οικονομική κατάσταση να οδηγεί πολύ κόσμο στην απόγνωση, γεγονός που σημαίνει ότι το τελευταίο πράγμα που θα σκεφτόταν κάποιος πάνω στην απελπισία, του να βρει κάτι  για να ζεστάνει το σπίτι του, θα ήταν μια απάντηση στον προβληματισμό, τι ξύλο είναι αυτό που βάζω στη φωτιά μου;     Διαμένοντας στην Κρήτη εδώ και τουλάχιστον ένα χρόνο, από καθαρά προσωπική επιλογή, δεν ήταν λίγες οι φόρες που έπιασα τον εαυτό μου να ξεφυλλίζει διάφορα βιβλία γύρω από την ιστορία του νησιού. Πραγματικά όμως δεν κατάφερα πουθενά να βρω, σε όλο το μήκος της ιστορίας του, μεγαλύτερο αφανισμό δέντρων από αυτόν που πραγματοποιείται  τη τελευταία πενταετία.  Σε αυτό το σημείο θα άξιζε να υπενθυμίσω  ότι από τα Μινωικά έως και τα Ενετικά χρόνια κατασκευάζονταν πλοία(πολεμικά ή μη) σε μικρότερη ή μεγαλύτερη συχνότητα.   Είναι χαρακτηριστικό ότι στο ναυπηγείο που λειτουργούσε από τον 12ο αιώνα έως το 1770 στη Χώρα Σφακίων, όπου και καταναλώνονταν τεράστιες ποσότητες ξυλείας, εάν δεν απαγορεύονταν από ένα ορισμένο σημείο και μετά ,από τους Ενετούς, η ξύλευση, δε θα σώζονταν επ’ ουδενί  έως τις μέρες μας ούτε το δάσος του Αγίου Νικολάου, μέσα στο φαράγγι της Σαμαριάς, αλλά ούτε και αυτά της Ανώπολης, Αράδαινας και Αγίου Ιωάννη. Μπορεί όμως τη μεγαλύτερη καταστροφή στην αποψίλωση των δασών αλλά και των ελαιώνων να την προξένησε ιστορικά η φωτιά, άλλοτε από φυσικά και άλλοτε από όχι τόσο, αίτια,  η αφάνιση όμως που πραγματοποιείτε  σήμερα οφείλετε αποκλειστικά στην ανθρώπινη παρέμβαση.
   Παραδοσιακοί, αιωνόβιοι τις περισσότερες φορές, ελαιώνες, δέντρα ορόσημα, τοπόσημα και μνημειακά, σε διάφορα σημεία του νησιού, καθώς και δασική χλωρίδα μοναδικής αξίας, πέφτουν ηρωικά θύματα, από τα αναρίθμητα αλυσοπρίονα και τις μπουλντόζες στο βωμό της εφήμερης υπερβολικής ζήτησης καυσόξυλου, του εμπορικού υπερκέρδους, της παραοικονομίας και της φρενίτιδας που επικρατεί τους τελευταίους χειμώνες γύρω από τις λέξεις κλειδιά, όπως καυσόξυλο, ξυλόσομπα, πέλετ, καδρόνια και ένας θεός ξέρει τι άλλο. Μια φρενίτιδα που αναβιώνει όλο και πιο επικίνδυνα κάθε χειμώνα  και πολύ πιθανόν να οφείλεται σε παραισθησιογόνες  αναθυμιάσεις της αιθαλομίχλης.
   Κι όμως απ’ ότι φαίνεται υπάρχει λύση. Τόσο στη Κέρκυρα, όσο και στη Περιφέρεια Δωδεκανήσου, οι αρμόδιες Δασικές Υπηρεσίες αποφάσισαν να απαγορεύσουν κάθε είδους υλοτομία στις περιοχές αρμοδιότητας τους, χωρίς έγγραφη άδεια. Και αν αυτό συνέβη για όλα τα δασικά είδη χλωρίδας, δε θα μπορούσε στη περίπτωση της Κρήτης να συμπεριληφθούν και οι ελαιώνες «χονδροελιάς» , εφόσον χαρακτηριστούν διατηρητέα μνημεία της φύσης, δίνοντας έτσι λύση στο πρόβλημα και καλύπτοντας ένα κενό στο υπάρχον θεσμικό πλαίσιο ;   Εάν όμως κάτι τέτοιο συνέβαινε, θα προέκυπταν αβίαστα, δυο ερωτήματα. 
                            Θα  αρκούσε μόνο μια τέτοια διάταξη για να προστατευτούν όλα αυτά τα σημαντικά οικοσυστήματα;
  Και εκτός αυτού, τι μας έχει διδάξει το παρελθόν από άλλες αντίστοιχες απαγορευτικές διατάξεις;
   Κοινός παρονομαστής στη προβληματική και των δυο ερωτημάτων είναι το μορφωτικό επίπεδο της κοινωνίας και η παιδεία αυτής εν γένει. Καθώς όμως η παιδεία μιας κοινωνίας δεν αντικατοπτρίζεται  μέσα από  πανεπιστημιακά πτυχία, αλλά μέσα από  την ουσιαστική και διαχρονική επαφή της, με την ιστορία και τη φύση.
  Μέσα από τα σημαντικά ήθη και έθιμα  της κάθε τοπικής κοινωνίας που με σεβασμό περιγράφουν, ενώ ακόμα και μερικές φορές εξυμνούν, τη σχέση μεταξύ ανθρώπου και φύσης . Τα διδάγματα αυτά που η προέλευση τους χάνεται στο πέρας του χρόνου, είναι κάποιοι από τους λόγους που συντέλεσαν και βοήθησαν ώστε να βρισκόμαστε σήμερα μάρτυρες ενός πολιτισμού.
   Ποιοι όμως θα μπορούσαν να διαφυλάξουν, να αναβιώσουν και να καθιερώσουν,  τα ξεχασμένα  πολλές φορές, ήθη και  έθιμα της τοπικής κοινωνίας, συμβάλλοντας έτσι στη διαχρονική  συνέχεια της γνώσης αλλά και της ηθικής της κοινωνίας; Ποιος άλλος από τα ίδια της τα μέλη, δηλαδή εμάς του ίδιους. Καθώς όμως, ο άνθρωπος, έχει αποδειχτεί ότι μέσα από συλλογικότητες κατάφερε τα μεγαλύτερα επιτεύγματα του, μήπως είναι λίγο αργά για την αναζήτηση  στην εξαίρεση του κανόνα;
   Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα συλλογικότητας  που υφίστανται σε όλη την Ελλάδα, είναι οι κατά τόπους πολιτιστικοί σύλλογοι. Παρόμοιο όμως παράδειγμα με αυτό της Κρήτης, όπου τέτοιοι σύλλογοι υπάρχουν και στα πιο απομακρυσμένα χωριά, ενώ η κοινωνική τους αποδοχή χαρακτηρίζεται από τη συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας που εκπροσωπούν, δεν απαντιέται στην υπόλοιπη Ελλάδα. Έτσι προκύπτει ότι η συλλογικότητα που θα μπορούσε να πράξει τα παραπάνω σε τοπικό επίπεδο, δεν είναι άλλη, παρά ο πολιτιστικός σύλλογος της κάθε τοπικής κοινωνίας, που είναι και ο ουσιαστικός θεματοφύλακας  των τοπικών πολιτιστικών αξιών της. Με την βοήθεια των πολιτιστικών συλλόγων μπορεί να επιτευχθεί, πέραν της συνέχειας των παραδόσεων, η ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας πάνω στις επιπτώσεις, τόσο του φαινομένου της αφάνισης των παλαιών κρητικών ελαιώνων, όσο και αυτού της καλπάζουσας λαθροϋλοτομίας. Ενώ ακόμα θα μπορούσε ενδεχομένως  να ενεργοποιήσει μηχανισμούς ενημέρωσης(ομάδες πολιτών) των αρμόδιων οργάνων, καθώς αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους ένεκα των καταστάσεων.   Καθώς ο προβληματισμός σε όλη τη πορεία της σκέψης μου έως τώρα, εντοπίζεται κυρίως στη περίπτωση της Κρήτης  και τη καταστροφή των αρχαίων ελαιώνων και της δασικής χλωρίδας, πολύ εύκολα θα μπορούσε κάποιος που δεν έχει καμία σχέση με το νησί να έχει αλλάξει ήδη σελίδα ή να έχει αδιαφορήσει γι’ αυτό το κείμενο.
 Αυτός ο κάποιος θα μπορούσε να ήταν  ο καθένας από εμάς που θα αρνούνταν να διαβάσει και να ακούσει προβλήματα που συμβαίνουν έξω από το προσωπικό του κύκλο επιρροής , που έχει χαράξει η αντίληψη της μικροκοινωνίας που τον διακατέχει. Δυστυχώς το πρόβλημα της παράνομης υλοτομίας (δασικής χλωρίδας κατά κανόνα) είναι πανελλαδικό και θα ήταν άστοχο να θιχτεί ελαφρά τη καρδία.
  Θα είχε αξία να θυμηθούμε την περίπτωση της Καρδίτσας όπου ακόμα και σήμερα(έχουν περάσει δυο χρόνια από το γεγονός) προκαλεί εντύπωση η θρασύτητα των λαθροϋλοτόμων που δεν δίστασαν εν μια νυκτί να ξυλεύσουν τις ογκωδέστατες βελανιδιές του κεντρικού πάρκου της πόλης. Η αξία του παραπάνω γεγονότος που μνημονεύεται, έγκειται στο ότι τα κίνητρα των λαθροϋλοτόμων δεν είναι αμιγώς οικονομικά, αλλά ενέχουν στοιχεία αντίδρασης και  αισθήματα εκδίκησης προς τη κοινωνία.   Εν κατακλείδι, ο καθένας από τη μεριά του μπορεί και οφείλει, να είναι υποψιασμένος καταναλωτής και να επιλέγει πολύ προσεχτικά τα προϊόντα που περνούν το κατώφλι του σπιτιού του. Και ίσως την επόμενη φορά που θα αντικρίσει ο καθένας από εμάς μια στοίβα ξύλα, να αναρωτηθεί δυο τρία πράγματα παραπάνω.
       *Ο Θόδωρος Δρόσος είναι αρχιτέκτονας τοπίου και διαμένει στο Μέρωνα Ρεθύμνου 



ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr/

ΦΙΛΙΠ ΣΙΜΟΡ ΧΟΦΜΑΝ: ΠΡΙΝ Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΟΤΙ ΠΕΘΑΝΕ.

Πριν ο διάβολος καταλάβει ότι πέθανε.
Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος γράφει για τον Φίλιπ Σίμορ Χόφμαν που έφυγε πριν την ώρα του 

Πού να το φανταστώ, όταν παρακολουθούσα τις σκηνές στο αριστουργηματικό κύκνειο άσμα του Σίντνεϊ Λιούμετ, το "Πριν ο Διάβολος Καταλάβει Ότι Πέθανες", όπου ο Άντι βυθίζεται στην ηρωίνη, στα ιδιαίτερα δωμάτια ενός προμηθευτή πολυτελείας, για να ξεφύγει από τα οικονομικά αδιέξοδα, το άσχημο διαζύγιο και την απέλπιδα ληστεία του κοσμηματοπωλείου των γονιών του μαζί με τον αδελφό του Χανκ, πως ο Φίλιπ Σίμορ Χόφμαν που τον υποδυόταν, θα μοιραζόταν τον ίδιο εθισμό που έκοψε το νήμα της ζωής του χθες, σε ηλικία 46 ετών.
 Τι σοκ. Και τι κρίμα...
   Χθες μόλις διάβαζα για την ταινία που ετοίμαζε να σκηνοθετήσει, με πρωταγωνιστές τους Τζέϊκ Τζίλενχαλ και Έϊμι Άνταμς. Και πριν από λίγο καιρό, μάθαμε για την προσπάθεια που έκανε να αποτοξινωθεί εθελοντικά.
   Τον είχα συναντήσει στη Βενετία για το φιλμ του Τζορτζ Κλούνι, τις Ειδούς του Μαρτίου. Ήταν ένας λιγομίλητος, βαρύς, ευγενέστατος άνθρωπος, φανερά ταγμένος στη δουλειά του, που μόλις και μετά βίας απάντησε κάτι άσχετο με αυτήν, και πιο συγκεκριμένα, πως ζει μια ήσυχη ζωή και η μοναδική επαγγελματική του λύση ήταν ανέκαθεν το θέατρο και η υποκριτική. Στο θέατρο βρισκόταν η καρδιά του, ευτυχώς όμως, στον κινηματογράφο κατάφερε να διανύσει μια μικρή αλλά σημαντική διαδρομή.
   Δεν υπήρχε ταινία όπου να μην έκανε τη διαφορά. Στο Boogie Nights, που την έπεφτε στον πορνοστάρ σαν κλαμμένη γκρούπι. Στο Σχεδόν Διάσημοι, ως δημοσιογράφος του Rolling Stone, που πάσχιζε να μεταλαμπαδεύσει το ροκ πνεύμα στον πιτσιρικά, με απανωτά τηλεφωνήματα, ανάμεσα σε πάκους από δίσκους, σημειώσεις και τσιγάρα. Συμπονετικός σε συγκνητικό βαθμό στη Magnolia, υπαρξιακά σαστισμένος στη Συνεκδοχή της Νέας Υόρκης, υπερβολικός αλλά εντυπωσιακός ως τραβεστί στο Flawless.
   Στις μεγάλες του στιγμές, ο σπουδαίος ηθοποιός έφερνε πάντα μια αμερικανικής εκδοχής σεξπιρική διάσταση στους ρόλους του, ακόμη και εκεί που δεν το υποψιαζόσουν, όπως στις Επικίνδυνες Αποστολές ή στο Hunger Games. Ως Καπότε ήταν συνταρακτικός σε όλο το φιλμ- ο τρόπος που επεξεργαζόταν τα κόμπλεξ του, τη δίψα του για φήμη και υστεροφημία, τη ζήλεια του για την Χάρπερ Λι, την ανθρωπιά που έκρυβε κάτω από το σνομπισμό και τη ζωώδη επιθυμία να κατασπαράξει το ανθρώπινο είδος και να το φτύσει με κομψές λέξεις. Μια από τις μεγάλες ερμηνείες όλων των εποχών στο σινεμά.
   Στο Master (άλλη μεγάλη ταινία) έπαιξε έναν μεταπολεμικό αυτοκράτορα και τον επικοινώνησε με τη ρητορική του αυτοσχέδιου θρησκευτικού ηγέτη, χωρίς τις μανιέρες και τις κορώνες του ψευδοπροφήτη, όπως είχε κάνει για παράδειγμα ο Μπερτ Λάνκαστερ στον Elmer Gantry.
 Το τραγούδι, σαν ψαλμός, στην τελευταία σκηνή του φιλμ, με τον απογοητευμένο και ανυπότακτο Χοακίν Φίνιξ να τον κοιτάζει με δέος και απελπισία και την Έϊμι Άνταμς, ως άλλη Lady Macbeth καθισμένη δίπλα του στην καρέκλα με την ψηλή πλάτη, δείχνει κλάση και πειθώ.   Στην Αμφιβολία, επίσημα ρασοφόρος, εκφωνεί βροντερά και θεατρικά έναν τρομακτικό λόγο για τις ανυπολόγιστες επιπτώσεις που έχει μια ψευδής φήμη, ενώ σε όλο το έργο αφήνει το ενδεχόμενο του λάθους, την φριχτή υποψία πως ίσως είναι ένας διαβολικός ψεύτης, ένας παιδεραστής που εκμεταλλεύεται την εξουσία του.
 Στην μεγαλειώδη μονομαχία του με τη Μέρυλ Στριπ δίνει χώρο και την αφήνει να του κραδαίνει τον σταυρό σαν κοφτερό μαχαίρι, ενώ φαίνεται να κλείνει το μάτι με νόημα, σαν τον κατηγορούμενο που ετοιμάζεται να ξεγελάσει τον Θεό τον ίδιο. Χαμογελάει και βράζει ταυτόχρονα.
   Και στην πιο χαριτωμένη του ερμηνεία, στον Ταλαντούχο Κύριο Ρίπλεϊ, έχει μια υπέροχη σκηνή με τον Ματ Ντέϊμον, όπου αναρωτιέται τι ακριβώς συνέβη στον φίλο του τον Ντίκι, λίγο πριν φάει το κεφάλι του. Υιοθετεί έναν κομψευόμενο, θηλυπρεπή τρόπο ανησυχίας, κοντράροντας την απρόσωπη συμπεριφορά του Ντέϊμον. Εμφανίζεται λίγο, αλλά λυπάσαι που ξεπαστρεύεται γρήγορα.
   Πιο πολύ, λυπόμαστε που δεν θα τον ξαναδούμε, στο άνθος μιας καριέρας που υποσχόταν ακόμη περισσότερα.
 Ο Διάβολος τον πρόλαβε. 
Magnify Image


ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr/

Bama:ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΤΩΝ ΥΠΕΡΑΙΩΝΟΒΙΩΝ

Bama: Το χωριό των υπεραιωνόβιων




Bama: Το χωριό των υπεραιωνόβιων

Η επαρχία Bama στην περιοχή Guangxi της Κίνας ήταν μία από τις πιο φτωχές «γωνιές» της χώρας. Τα τελευταία χρόνια όμως έχει γίνει γνωστή σε ολόκληρο τον κόσμο και αποτελεί πια «τουριστική ατραξιόν» χάρη στους... υπεραιωνόβιους κατοίκους της.

Βέβαια, το μυστικό της ασυνήθιστης μακροζωίας που «κρύβεται» σε αυτήν την περιοχή απασχολούσε εδώ και αιώνες τους κατοίκους της χώρας.
Σήμερα, σύμφωνα με την Tania Braningan που γράφει στον Guardian, στην περιοχή ζουν 81 υπεραιωνόβιοι. Ο αριθμός αυτός, βάσει του πληθυσμού της χώρας, είναι περίπου πέντε φορές ο μέσος όρος των υπεραιωνόβιων που ζουν στην Κίνα.
Λόγω της δημοσιότητας που γνώρισε η περιοχή -χάρη στη μακροζωία των κατοίκων της- η Bama μετονομάστηκε σε... «Χωριό της Μακροζωίας» (Longevity Village).
Μόνο τους πέντε πρώτους μήνες του 2013 την περιοχή επισκέφθηκαν περισσότεροι από 640.000 τουρίστες, ενισχύοντας την τοπική οικονομία με 406 εκατομμύρια γιουάν (περίπου 49 εκατομμύρια ευρώ).
Χιλιάδες τουρίστες συρρέουν στην ευρύτερη περιοχή του «Χωριού της Μακροζωίας» -ο αριθμός τους εκτιμάται ότι φτάνει τις 20.000 (ξεπερνώντας κατά πολύ τον αριθμό των μόνιμων κατοίκων)- και μένουν για διάστημα μέχρι και μεγαλύτερο του ενός μήνα, προσπαθώντας να εκμαιεύσουν συμβουλές μακροζωίας από τους παλαιότερους.

longevity1
Ο Huang Puxin που ισχυρίζεται ότι είναι 113 ετών περιμένει τους τουρίστες να τον επισκεφτούν στο σπίτι του στο Χωριό της Μακροζωίας, στην Bama.
Πολλοί από αυτούς επισκέπτονται την Bama για λόγους υγείας, όπως υποστηρίζει η 65χρονη Dai Guifang. «Ο αέρας εδώ είναι πολύ καλός. Εγώ νιώθω τέλεια ακόμη κι αν καπνίζω ένα πακέτο τσιγάρα την ημέρα. Πολλοί ήταν άρρωστοι και έγιναν καλύτερα αφού πέρασαν λίγο καιρό εδώ. Αυτό έχει να κάνει με το νερό της περιοχής, γιατί περιέχει πολλά ιχνοστοιχεία και μέταλλα» είπε.
Ο αναπληρωτής διευθυντής του Ινστιτούτου Γηριατρικής του νοσοκομείου του Πεκίνου, Yang Ze, ξεκίνησε μια έρευνα γύρω από τα «μυστικά της Bama» στα μέσα της δεκαετίας του '90, αναφέρει η αρθρογράφος.
Ένα από αυτά έχει να κάνει, σύμφωνα με τον ίδιο, με τη φυσική επιλογή. Η περιοχή είναι απομονωμένη και ορεινή. Τα παλαιότερα χρόνια χρειάζονταν τρεις ημέρες για να απομακρυνθεί κανείς από τους λόφους, με αποτέλεσμα να μην είναι εύκολη η «ανάμιξη» με τον έξω κόσμο. Ζώντας σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες, χωρίς εύκολη πρόσβαση σε ιατρική περίθαλψη, τα «δυνατά γονίδια» πέρασαν από γενιά σε γενιά...
Ειδικότερα, όπως υποστηρίζει ο Yang Ze, οι κάτοικοι της Bama έχουν κληρονομήσει και από τους δύο γονείς τους ένα γονίδιο, που βοηθά τον οργανισμό να παράγει μια πρωτεΐνη που καλείται απολιποπρωτεΐνη Ε (apolipoprotein-E), η οποία σχηματίζει μια λιποπρωτεΐνη που μειώνει την περίσσεια χοληστερόλης.

longevity3
Τουρίστες σταματούν για να μιλήσουν με την 99χρονη Huang Meijian και την 76χρονη ανιψιά της Huang Meijie.
Ο τρόπος ζωής των κατοίκων έπαιξε επίσης ρόλο. Οι άνθρωποι εργάζονταν σκληρά στα χωράφια, ενώ η διατροφή τους αποτελούνταν από φαγητά μαγειρεμένα στον ατμό, όχι τηγανητά και ελάχιστο κρέας.
Επιπλέον, οι ηλικιωμένοι δεν έμεναν σχεδόν ποτέ μόνοι. «Ήταν μαζί με συγγενείς. Δεν ένιωθαν μοναξιά και ήταν χαρούμενοι. Ήταν ήρεμοι, δεν είχαν ανταγωνισμό και ήταν πιο αισιόδοξοι» πρόσθεσε ο ίδιος.
Καθώς όμως η περιοχή άρχισε να γίνεται όλο και πιο γνωστή, πιο πλούσια και λιγότερο απομονωμένη... η υγεία των κατοίκων της επηρεάστηκε αρνητικά.
«Οι υπεραιωνόβιοι τρώνε κοκκινιστό χοιρινό κάθε μέρα. Καθώς έγιναν πιο πλούσιοι, άλλαξε η διατροφή τους. Την τελευταία φορά που ήμουν εδώ, τους είχα ενημερώσει ότι, αν δεν προσέξουν, η υψηλή αρτηριακή πίεση και τα υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα, μπορεί να τους οδηγούσαν στο θάνατο. Δε με άκουσαν όλοι και αψήφησαν τη συμβουλή μου. Έλεγαν ότι είχαν μόλις αρχίσει να γίνονται πλούσιοι» είπε ακόμη.
Ο Yang πιστεύει ότι σύντομα η Bama θα χάσει όλους τους υπεραιωνόβιούς της. Οι επόμενες γενιές δε θα απολαμβάνουν τόσα χρόνια ζωής, και ακόμη κι εκείνοι που είναι ήδη ηλικιωμένοι δεν έχουν και πολλές πιθανότητες να πλησιάσουν τα 100 χρόνια, υποστηρίζει.
Έχοντας όμως πολλοί από αυτούς ζήσει δύσκολα χρόνια, εποχές πολέμου και λιμού, δύσκολα μπορούν να αντισταθούν στα πλούτη της σημερινής εποχής. «Στα νιάτα μου υπήρχαν πόλεμοι, πολλοί άνθρωποι πέθαναν από την πείνα και πάρα πολλοί ήταν πεινασμένοι» θυμάται ο Huang Puxin, ο οποίος είναι 113 ετών.
«Έζησα πολλές καλές στιγμές, αλλά οι καλύτερες είναι τώρα» είπε από την πλευρά της η Huang Makan. Η ίδια λέει ότι είναι 108 ετών, ότι δεν έχει αρρωστήσει ποτέ και ότι της αρέσει πολύ να είναι παρέα με ανθρώπους.
«Πολλοί έρχονται για να με δουν. Ελπίζω να ζήσω μέχρι τα 200» είπε.

newsbeast,gr

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...