Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Σάββατο 17 Νοεμβρίου 2012

ΚΑΝΕ "ΑΑΑΑΑΑ".

Ξέρεις γιατί σου λέει ο γιατρός να κάνεις ααααα;
Έχεις αναρωτηθεί ποτέ γιατί ο γιατρός σε πιέζει, σε ζουλάει, σε χτυπάει με σφυράκι, σου ρίχνει φως στα μάτια κι άλλα περίεργα;
Ξέρεις γιατί ο γιατρός...


... ρίχνει φως με ένα φακό μέσα στα μάτια σου.

Επειδή αν νιώθεις κόπωση στα μάτια ή έχεις θολή όραση, ο φωτισμός επιτρέπει στον ειδικό να εντοπίσει ανωμαλίες ή τραυματισμούς στη δομή των οφθαλμών. Αν νιώθεις κόπωση στα μάτια, έχεις θολή όραση, πονοκεφάλους, ζαλάδα ή υποψία τραυματισμού στο κεφάλι, εξετάζει την αντίδραση της κόρης στο φως για να σιγουρευτεί ότι δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα που να σχετίζεται με τον εγκέφαλο ή τα νεύρα. Οι φυσιολογικές κόρες διαστέλλονται και συστέλλονται το ίδιο, ακόμη κι αν η πηγή φωτός κατευθύνεται προς ένα μόνο μάτι κάθε φορά.



... σου λέει να πάρεις βαθιά εισπνοή, ενώ βάζει το στηθοσκόπιο στο στήθος σου.

Επειδή Ακούγοντας την αναπνοή σου, μπορεί να καταλάβει αν αναπνέεις με συριγμό ή έχεις πολλά φλέματα στους πνεύμονες. Το κροτάλισμα και οι τσιριχτοί ήχοι κατά την εκπνοή είναι μη φυσιολογικοί ήχοι. Εάν νιώθεις να σου κόβεται η ανάσα, μπορεί να είναι ένδειξη λοίμωξης του αναπνευστικού.



... σου λέει να ανοίξεις το στόμα και να κάνεις «ααα».

Επειδή έτσι, η γλώσσα κινείται κάτω και ο άνω αεραγωγός μετακινείται πάνω, παρέχοντας στον ειδικό καλύτερη οπτική της υπερώας και του άνω φάρυγγα. Στη συνέχεια μπορεί να εκτιμήσει το βαθμό φλεγμονής σε περιπτώσεις μολύνσεων της άνω αναπνευστικής οδού.
Ξέρεις γιατί ο γιατρός...




... πιέζει απαλά διαφορετικά σημεία του λαιμού;

Επειδή αν ο λαιμός σου πονάει, ο ειδικός θα προσπαθήσει να εντοπίσει αδένες που έχουν φλεγμονή που συνοδεύουν μια μόλυνση της περιοχής (φαρυγγίτιδα ή αμυγδαλίτιδα) ή ακόμη και μόλυνση της άνω αναπνευστικής οδού, όπως η γρίπη. Σε τέτοιες περιπτώσεις οι πρησμένοι αδένες στα πλαϊνά και στο πίσω μέρος του λαιμού κάτω από τη γνάθο μπορεί να πονούν με το άγγιγμα. Επίσης, αν υπάρχουν συμπτώματα που σχετίζονται με την υπερ- ή υποδραστηριότητα του θυρεοειδούς, μπορεί επίσης ο γιατρός να ψάχνει για μεγέθυνση του αδένα που βρίσκεται μπροστά από την τραχεία.



... χτυπάει ελαφριά και πιέζει απαλά την κοιλιά σου;

Επειδή αναζητά την αιτία του στομαχόπονου, του φουσκώματος, του εμετού και της διάρροιας. Με το ελαφρύ χτύπημα, ο ειδικός μπορεί να εντοπίσει ηχητικές αλλαγές που τον βοηθούν να διακρίνει τα στερεά από υγρά και τα αέρια μέσα στα όργανα.



... χτυπά απαλά το γόνατο με ένα εργαλείο που μοιάζει με σφυρί;

Επειδή το χτύπημα σε συγκεκριμένο τένοντα στο γόνατο προκαλεί αντανακλαστική αντίδραση, κατά την οποία ο πόδι κλοτσάει ακούσια. Μην εκπλαγείς αν ο ειδικός το κάνει αφού έχεις παραπονεθεί για πόνο στην πλάτη – είναι μέρος της νευρολογικής εξέτασης μέσω της οποίας ψάχνει για τραυματισμούς στο νωτιαίο μυελό ή στον εγκέφαλο. Όσοι νιώθουν αδύναμοι μπορεί, επίσης, να υποβληθούν σε αυτή την εξέταση, καθώς τα συμπτώματα μπορεί να οφείλονται σε εγκεφαλικό. Τέλος, η εξέταση αυτή χρησιμοποιείται για να αποκλειστούν μη νευρολογικές παθήσεις, όπως αυτές που σχετίζονται με το θυρεοειδή.





ΠΗΓΗ...http://periergaa.blogspot.com

Η ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΔΙΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗ ΠΟΥ ΟΔΗΓΗΣΕ ΤΟ ΑΡΜΑ ΣΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ.


tobradytank 3 630x442 300x210 Ο στρατιώτης που οδήγησε το άρμα στο Πολυτεχνείο,θυμάται..
Η εισβολή του άρματος μάχης στο Πολυτεχνείο,δεν σημάδεψε μόνο τους εξεγερμένους μέσα από τη πύλη που τσακίστηκε από τους τόνους χάλυβα που έπεσαν με ορμή πάνω της. Σημάδεψαν βαθειά τον 20χρονο τότε στρατιώτη που είχε διαταχθεί να οδηγήσει το άρμα μέσα στο Πολυτεχνείο.
Τ΄ όνομά του Α.Σκευοφύλαξ,αλλά μικρή σημασία έχει τ΄ όνομα. Σημαντικές είναι οι αναμνήσεις ενός ανθρώπου,όπως τόλμησε να της πει μία και μοναδική φορά σε συνέντευξή του στο Βήμα, στην επέτειο του 2003.
Η ιστορία πολλές φορές κάνει ανθρώπους απλούς πρωταγωνιστές.Κάποιες φορές αρνητικούς πρωταγωνιστές. Όπως εκείνο το 20χρονο παιδί στο άρμα μάχης.Που τότε όπως εξομολογήθηκε,πίστευε ότι έκανε το καθήκον του εναντίον των “εχθρών κομμουνιστών”. Και μετά ,όταν η τραγωδία πέρασε και έγινε πολίτης ψήφισε δυο φορές ΚΚΕ!
Η διήγησή του για εκείνη τη νύχτα,ήταν συγκλονιστική:
•«Την ημέρα εκείνη ήμουν υπηρεσία. Στον στρατό είχα δέκα μήνες. Ημουν εκπαιδευτής στο Κέντρο Τεθωρακισμένων, στο Γουδί. Τότε οι «μαυροσκούφηδες» ήταν σώμα επιλέκτων. Πήγα εθελοντικά. Μόλις άρχισαν τα επεισόδια, μπήκαμε επιφυλακή. «Οι κομμουνιστές καίνε την Αθήνα» μας έλεγαν και εμείς τους πιστεύαμε. Θυμάμαι στο στρατόπεδο κάποιοι είχαν ραδιοφωνάκια και ακούγαμε στα κρυφά τον σταθμό του Πολυτεχνείου. «Παλιοκουμμούνια» θα καλοπεράσετε!» λέγαμε».
•«Μισή ώρα μετά τα μεσάνυχτα της 16ης Νοεμβρίου, η ίλη μου πήρε εντολή να ετοιμαστεί για έξοδο. Αποφασίστηκε να βγουν πέντε δικά μας άρματα, κάτι γαλλικά AMX30. Εγώ ήμουν οδηγός στο πρώτο άρμα που βγήκε στον δρόμο». Στο ίδιο άρμα βρίσκονταν ο αξιωματικός Μιχάλης Γουνελάς, ως επικεφαλής, ο ανθυπασπιστής Λάμπρος Κωνσταντέλλος, ως οδηγός εδάφους, ο λοχίας Στέλιος Εμβαλωμένος και ο Γιάννης Τίρπας.
•«Στη 1.15 το πρωί της 17ης Νοεμβρίου φτάσαμε στη διασταύρωση των λεωφόρων Αλεξάνδρας και Κηφισίας. Λίγο αργότερα διασχίζαμε την Αλεξάνδρας, όταν στο ύψος του IKA, στη στάση Σόνια, σταματήσαμε γιατί ο δρόμος ήταν κλειστός. Υπήρχαν οδοφράγματα, φωτιές και ακινητοποιημένα λεωφορεία. Με διάφορες μανούβρες αριστερά – δεξιά, μπρος πίσω, άνοιξα τον δρόμο και προχωρήσαμε» θυμάται ο κ. Σκευοφύλαξ. Ο δρόμος για τα τανκς ήταν ανοιχτός πλέον προς το Πολυτεχνείο. «Οταν φτάσαμε στη διασταύρωση της λεωφ. Αλεξάνδρας και της οδού Πατησίων, μας έδωσαν εντολή να σταματήσουμε. Εκεί, στην πλατεία Αιγύπτου, μείναμε περίπου μία ώρα. Ο κόσμος θυμάμαι ότι μας φώναζε «είμαστε αδέλφια, είμαστε αδέλφια». Εγώ ήθελα να τους φάω. Τους έβλεπα σαν παράσιτα»!
•2 το πρωί. «Φτάνοντας μπροστά στην πόρτα, έστριψα το άρμα προς το Πολυτεχνείο, με γυρισμένο το πυροβόλο προς τα πίσω. Θυμάμαι ότι σηκώθηκα από τη θέση μου και εγώ και το άλλο πλήρωμα. Δεκάδες φοιτητές κρέμονταν από τα κάγκελα, ενώ εκατοντάδες βρίσκονταν στον προαύλιο χώρο. Εδειχναν πανικόβλητοι Και εγώ, να σκεφτείς ότι τους έβλεπα σαν μαμούνια που ήθελα να τα φάω»!
•3 το πρωί.«Τότε ήρθε ο οδηγός εδάφους του άρματος και μου λέει: «Θα μπούμε μέσα, θα ρίξουμε την πύλη. Ετοιμάσου!Πήρα θέση και ξεκίνησα. Δεν έβλεπα πολλά πράγματα, δεν είχα καλό οπτικό πεδίο, γιατί κοιτούσα πλέον από τη θυρίδα του άρματος. Δέκα εκατοστά πριν από την πόρτα, σταμάτησα. Σταμάτησα σκόπιμα. Αυτό φαίνεται στο βίντεο της εποχής. Στο φρενάρισμα, οι φοιτητές τρομαγμένοι έφυγαν προς τα πίσω. Αν έμπαινα με ταχύτητα, θα σκότωνα δεκάδες άτομα που εκείνη τη στιγμή ήταν κρεμασμένα στα κάγκελα. H καγκελόπορτα έπεσε αμέσως. Πίσω από τη σιδερένια πύλη ήταν σταθμευμένο το Μερσεντές το οποίο είχαν βάλει εκεί οι φοιτητές για να φράξουν την είσοδο. Το έκανα αλοιφή. H αριστερή ερπύστρια το έλιωσε. Με το που έπεσε η πύλη του Πολυτεχνείου εισέβαλαν οι αστυνομικοί για να συλλάβουν τους φοιτητές. Λίγο αργότερα κατέβηκα και εγώ από το άρμα και μπήκα στον χώρο του Πολυτεχνείου. Δεν υπήρχε νεκρός. Θα μπορούσε όμως και να υπάρχουν νεκροί» .
•«Αστυνομικοί κυνηγούσαν και χτυπούσαν τους φοιτητές όπου τους έβρισκαν. Αν δεν ήταν οι ΛΟΚατζήδες να τους σταματήσουν – θυμάμαι ότι πολλές φορές πιάστηκαν στα χέρια μαζί τους – δεν ξέρω και γω τι θα γινόταν».
•«Στο προαύλιο του Πολυτεχνείου ήταν πολύ χτυπημένοι, θυμάμαι ότι είδα πολλούς τραυματίες, ενώ τρεις-τέσσερις ήταν σωριασμένοι κάτω, ακίνητοι. Δεν ξέρω αν ήταν νεκροί. Δεν κοίταξα να δω. Κάποια στιγμή ένας φοιτητής όρμησε κατά πάνω μου και μου είπε: «Τι κατάλαβες τώρα που μπήκες;». Αφήνιασα. Εβγαλα το πιστόλι και προτάσσοντάς το γύρισα και του είπα ουρλιάζοντας: «Σκάσε, ρε κωλόπαιδο, μη σε καθαρίσω». Αυτός ο φοιτητής δεν ξέρει πόσο τυχερός στάθηκε εκείνη τη στιγμή… Αν έλεγε μια κουβέντα παραπάνω, θα τον σκότωνα! Τέτοιος ήμουν. Ενας φασίστας».
•«Οπως περνούσαν οι φοιτητές θυμάμαι ότι έριχναν μέσα στο τανκ πακέτα τσιγάρα και ό,τι προμήθειες είχαν μαζί τους. Οταν γυρίσαμε στο Γουδί, το άρμα έμοιαζε με περίπτερο. Οσο σκέφτομαι ότι οι φοιτητές μας έδιναν σάντουιτς και τσιγάρα, μετά απ’ όσα τους κάναμε… Δεν μπορώ να το συχωρέσω αυτό το πράγμα στον εαυτό μου. Σκέφτομαι τι πήγα και έκανα!..».
•«Οταν γυρίσαμε στο στρατόπεδο, έγινα ήρωας. Οι στρατιωτικοί μου έδιναν συγχαρητήρια. Τότε αισθανόμουν ότι ήμουν κάποιος, ότι έκανα κάτι καλό, κάτι μεγάλο. Είχα γίνει ο ήρωας που διέλυσε τους εχθρούς της πατρίδας, τα «παλιοκουμμούνια», όπως λέγαμε τότε τους φοιτητές. Αυτά μου έλεγαν, αυτά πίστευα. Ενιωθα περήφανος. Ημουν και εγώ φασίστας».
•«Ντρέπομαι γι’ αυτό που ήμουν, γι’ αυτό που έκανα. Στη θέση μου θα μπορούσε να βρεθεί ο καθένας, έφεδρος στρατιώτης ήμουν άλλωστε. Δεν με απαλλάσσει όμως αυτό. Μέχρι που μπήκα μέσα, πίστευα αυτό που έκανα. Στη συνέχεια έγινε ο εφιάλτης της ζωής μου».



ΠΗΓΗ...http://troktiko.eu

"ΑΝΑΨΑΜΕ ΤΟ ΤΖΑΚΙ, ΤΗΝ ΣΤΑΧΤΗ ΤΙ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΝΟΥΜΕ;"


wood ashes 00 Ανάψαμε το τζάκι, την στάχτη τι να την κάνουμε; Την πετάμε;
Πολλοί θα ζεσταθούν φέτος με τζάκι ή ξυλόσομπες. Βρήκαμε ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο για τις χρήσεις της… “άχρηστης” στάχτης. 
Είναι πολύ ευχάριστο να ζεσταινόμαστε το χειμώνα από την φωτιά, με μια ξυλόσομπα ή τζάκι!
Από αυτή τη φυσική ζέστη φωτίζεται το σπίτι, ψήνεται το φαγητό, στεγνώνονται τα ρούχα, ζεσταίνεται το νερό, και φυσικά μένει στο τέλος η πολύτιμη στάχτη!
Δεν πετάμε την στάχτη, δεν είναι καθόλου άχρηστη ή σκουπίδι.
Συνεχίζουμε να την χρησιμοποιούμε, όπως έκαναν και παλιά και αυτό μας κάνει να νοιώθουμε απερίγραπτη χαρά!
Η στάχτη από ξύλα είναι η σκόνη που έμεινε από την καύση τους .  Ξύλα εννοούμε μόνο φυσικά, όχι με βαφές, κόλες  ή επεξεργασμένα.   Πρέπει να προσέχουμε να μην πετάμε μέσα στην φωτιά πλαστικά, αποτσίγαρα, ή οτιδήποτε άλλο σκουπίδι που μπορεί να μολύνει την στάχτη.  Περιμένουμε να κρυώσει εντελώς και μετά την συλλέγουμε. Από την στάχτη ξεχωρίζουμε την άσπρη στάχτη που έχει μείνει πάνω-πάνω από τα καρβουνάκια και την αποθηκεύουμε σε ένα μεταλλικό δοχείο με καπάκι. Τα καρβουνάκια τα κρατάμε σε άλλο δοχείο. Δεν πετάμε τίποτα, γιατί όλα χρειάζονται!
Πάμε τώρα να αναλύσουμε τι περιέχει η στάχτη και είναι τόσο πολύτιμη!
Η στάχτη περιέχει κυρίως ανθρακικό ασβέστιο  από 25% έως 45%(το οποίο είναι ένα ανόργανο αλάτι με χημικό τύπο CaCO3.), λιγότερο από 10 %  περιέχει  Κάλιο (Κ), και λιγότερο από 1%  φωσφορικό άλας.  Υπάρχουν ιχνοστοιχεία σιδήρου, μαγγανίου, ψευδαργύρου, χαλκού και μερικά βαρέα μέταλλα (όπως ο μόλυβδος, το κάδμιο, το νικέλιο και το χρώμιο). Δεν περιέχει άζωτο.  Ωστόσο αυτοί οι αριθμοί ποικίλλουν ανάλογα με την θερμοκρασία καύσης των ξύλων. Η καύση επηρεάζει πολύ τη σύνθεση και την ποσότητά της στάχτης, και κατά συνέπεια υψηλότερη θερμοκρασία μειώνει την απόδοση της στάχτης. Οπότε για καλύτερη ποιότητα στάχτης η χαμηλή θερμοκρασία είναι ιδανικότερη. Σκληρά ξύλα συνήθως παράγουν περισσότερη στάχτη από τα μαλακά, όπως των κωνοφόρων και ο φλοιός και τα φύλλα παράγουν γενικά πιο πολύ  στάχτη από το εσωτερικό ξυλωδών τμημάτων του δέντρου. Κατά μέσο όρο, η καύση των ξύλων δίνει περίπου 6-10% στάχτες.
Παρακάτω θα αναλύσουμε τις χρήσεις της στάχτης, για να μπορούμε να γνωρίζουμε πώς να την χρησιμοποιήσουμε!
Χρήσεις της στάχτης
1.       Μπορούμε να φτιάξουμε αλισίβα, απλά βράζουμε 2 με 3 κουταλάκια στάχτη σε 1 μπρίκι με νερό και μετά την σουρώνουμε με ένα φίλτρο του καφέ. Είναι το καλύτερο απορρυπαντικό γενικής χρήσης, καθαρίζει, λευκαίνει και απολυμαίνει ρούχα, πατώματα, τζάμια, ασημικά, πιάτα,  σκουριές που έχουν ποτίσει στα μάρμαρα, κα.
2.       Βουτάμε ένα υγρό πανί σε στάχτη ή σε αλισίβα και. Καθαρίζει τις γυάλινες πόρτες από το τζάκι. Τρίβουμε τα τζάμια με ένα υγρό σφουγγάρι βουτηγμένο στη στάχτη. Μια πάστα από στάχτη και νερό μπορεί να αφαιρέσει τους λεκέδες από τα έπιπλα.
3.       Αν θέλουμε να φύγει γρήγορα ένας λεκές από τα ρούχα την στιγμή που έγινε, βάζουμε πάνω του λίγη στάχτη και μετά από πέντε λεπτά τον τρίβουμε με ψίχα ψωμιού.
4.       Η στάχτη χρησιμοποιείται για να διώξουμε τις άσχημες οσμές. Απλά την βάζουμε πάνω σε οτιδήποτε μυρίζει άσχημα. Πχ. Σε παλιές τουαλέτες, τουαλέτα της γάτας.
5.       Για να ξεμυρίσει το ψυγείο μας βάζουμε μέσα ένα πιάτο με καρβουνόσκονη (από ξυλοκάρβουνο), και την ανανεώνουμε μέχρις ότου φύγει κάθε μυρωδιά.
6.       Χρησιμοποιείται και στο πλύσιμο των δοντιών, έχω αναρτήσει μια συνταγή για την οδοντική σκόνη εδώ.
7.       Μπορούμε να λουστούμε πολύ φυσικά με την αλισίβα, και να χρησιμοποιήσουμε ξύδι στο ξέβγαλμα, αυτό ευνοεί περισσότερο το λιπαρό μαλλί.
8.       Την αλισίβα την χρησιμοποιούμε στην κουζίνα μας σε πολλά γλυκά και φαγητά, όπως στην παρασκευή μουσταλευριάς, στα μελομακάρονα, στο ψωμί. Εκτός από την υπέροχη γεύση και την βελούδινη υφή που δίνει στα φαγητά μας καθαρίζει το έντερο από τους παθογόνους μικροοργανισμούς. Το ψωμί γίνεται πιο αφράτο και το βοηθά να μην τρίβεται.
9.       Για μεγάλο χρονικό διάστημα η στάχτη του ξύλου έχει χρησιμοποιηθεί στη γεωργία, δεδομένου ότι ανακυκλώνει τα θρεπτικά συστατικά πίσω στην γη. Η στάχτη χρησιμοποιείται και ως λίπασμα, αλλά δεν περιέχει άζωτο. Επίσης δεσμεύεται διοξείδιο του άνθρακα από τους μικροοργανισμούς μέσα στο χώμα η ανάπτυξη των οποίων ενισχύεται από τη στάχτη και η γη γίνεται πιο εύφορη. Λόγω της παρουσίας του ανθρακικού ασβεστίου εξουδετερώνεται η οξύτητα του εδάφους, αυξάνοντας το pH του και αυξάνει την δραστηριότητα των βακτηρίων του εδάφους. Η αύξηση της αλκαλικότητας του εδάφους επηρεάζει την θρέψη των φυτών. Θρεπτικές ουσίες είναι πιο εύκολα διαθέσιμες στα φυτά, όταν το έδαφος είναι ελαφρώς όξινο. Αλλά επειδή αυξάνεται πολύ το pH του εδάφους με την προσθήκη μεγάλων ποσοτήτων μπορεί να κάνει κακό παρά καλό. Η στάχτη δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σε φυτά που αγαπάνε όξινα εδάφη, όπως είναι οι πατάτες, τα βατόμουρα. Είναι καλο να χρησιμοποιείται με φειδώ και γίνεται τακτικά έλεγχος του PH του εδάφους.
10.   Δυναμώνει τα φυτά που αγαπούν το ασβέστιο, όπως είναι οι ντομάτες, τα αμπέλια, οι φασολιές, το σπανάκι, ο αρακάς, τα αβοκάντο, τα σκόρδα κα. Ακόμα ευδοκιμούν και οι τριανταφυλλιές. Μπορούμε να προσθέσουμε  1 / 4 φλιτζανιού σε κάθε λάκκο κατά τη φύτευση.
11.   Μια κουταλιά στάχτη ανά 1000 λίτρα νερό δυναμώνει υδρόβια φυτά.
12.   Βοηθάει τα φυτά να μην παγώσουν τον χειμώνα αν ρίξουμε πάνω τους μια στρώση από στάχτες.
13.   Απωθεί ζώα, τίποτα δεν πλησιάζει την στάχτη! Με την στάχτη απομακρύνονται από τον κήπο διάφορα έντομα και παράσιτα όπως γυμνοσάλιαγκες και σαλιγκάρια κα.
14.   Διώχνει τα μυρμήγκια αν ρίξουμε λίγη στάχτη στην μυρμηγκοφωλιά τους.  Δεν μπορούν να μεταφέρουν την στάχτη όποτε θα αλλάξουν φώλια!
15.   Σκορπίζουμε στάχτη στις γωνίες και στα σκοτεινά σημεία της αποθήκης μας ή του σπιτιού μας. Όσο υπάρχει στάχτη δεν θα πλησιάζουν ποντίκιακατσαρίδεςέντομα.
16.   Απωθεί τις ψείρες (στο τριχωτό της κεφαλής), τους ψύλλους και τα τσιμπούρια από τα κατοικίδια ζώα. Μπορούμε να φτιάξουμε ένα μίγμα στάχτης μαζί με ξύδι ώστε να γίνει μια πηχτή λάσπη και να την αλείψουμε στο τριχωτό.
17.   Απωθεί τον σκόρο. Μπορούμε να ρίξουμε στάχτη στα ρούχα μας και μετά να τα αποθηκεύσουμε και όταν θα θέλουμε να τα χρησιμοποιήσουμε απλά τα τινάζουμε. Μπορούν έτσι να μείνουν αρκετά χρόνια χωρίς να πάθουν τίποτα απολύτως.
18.   Η ποτάσα (Υδροξείδιο του καλίου, ΚΟΗ) μπορεί να παραχθεί από στάχτη και αποσταγμένο νερό, η οποία με τη σειρά της μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην παραγωγή σαπουνιού. Η διαδικασία είναι λίγο πολύπλοκη και χρονοβόρα και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή γιατί η ποτάσα είναι καυστική.
19.   Χρησιμοποιείται στα αιώνια αυγά, τα οποία είναι κονσερβοποιημένα αυγά που φτιάχνουν στην Ανατολή και χρησιμοποιούνται στην κουζίνα τους. Τα αυγά μπορούν να διατηρηθούν με μείγμα πηλού, στάχτης, αλάτι, ασβέστη, και  φλοιού του ρυζιού για αρκετές εβδομάδες έως αρκετούς μήνες, ανάλογα με τη μέθοδο της επεξεργασίας.
20.   Η σόδα (Ανθρακικό νάτριο Na2CO3, σόδα πλυσίματος) μπορεί να παραχθεί από την στάχτη.  Η σόδα είναι γνωστή για την καθημερινή χρήση της ως αποσκληρυντικό του νερού.
Na2SO4 + CaCO3 + 2 C → Na2CO3 + 2 CO2 + CaS
Η σόδα παράγεται από βράσιμο του μίγματος στάχτης και νερού, και στη συνέχεια συλλέγεται όταν το νερό εξατμιστεί.
21.   Η στάχτη λιώνει τον πάγο επειδή περιέχει αλάτι. Είναι λίγο πιο από το αλάτι ή άλλες  χημικές ουσίες που χρησιμοποιούνται στις μέρες μας.
22.   Φίλτρο
Τα κάρβουνα που μένουν από την καύση (τα μαύρα κομμάτια, όχι η γκρι / λευκή στάχτη) μπορούμε να τα χτυπήσουμε με ένα σφυρί και στη συνέχεια να τα αλέσουμε με  ένα γουδοχέρι ή μπλέντερ και να πάρουμε μια λεπτή σκόνη. Η σκόνη αυτή από τα κάρβουνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως φίλτρο.
23.   Χρησιμοποιείται για να φιλτράρουμε το κρασί μας αν μας βρήκε λίγο θολό.
24.   Αν το νερό πηγής μας έχει σκουλήκια ή κυπρίνους  μπορούμε να το φιλτράρουμε την στάχτη και παίρνουμε ένα πεντακάθαρο νερό.
25.   Αφύγρανση
Κομμάτια από άνθρακα (κάρβουνο) τοποθετούνται σε μεταλλικά δοχεία με τρύπες και  μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση υγρασίας σε μέρη όπως τα ντουλάπια, τα υπόγεια, κάτω από τους νεροχύτες κλπ.
26.   Σβήνουμε τη φωτιά , πολύ εύκολα και γρήγορα πετώντας στάχτη πάνω της.
27.   Τα παλιά χρόνια χρησιμοποιούσαν για την συντήρηση των σπόρων όπως των φασολιών μεγάλα πήλινα δοχεία που από πάνω τα κάλυπταν με παχύ στρώμα από στάχτη. Αυτό βοηθούσε να μην τα φάνε τα σκαθάρια. Μία μελέτη στη Νιγηρία δείχνει ότι η στάχτη ξύλου αφυδατώνει τους σπόρους και τους καθιστά λιγότερο επιρρεπή σε μόλυνση.
28.   Χρησιμοποιείται σε πληγές για να σκοτώσει κάθε μικρόβιο και να γίνει η επούλωση πολύ γρήγορα.  Διαλύουμε  λίγο χειροποίητο σαπούνι μέσα στην αλισίβα και πλένουμε με αυτό την πληγή χωρίς να την ξεπλύνουμε μετά.
29.   Ψυγείο χωρίς ηλεκτρικό. Μπορούμε να διατηρήσουμε φρούτα και λαχανικά χωρίς να πάθουν τίποτα  για πολλές μέρες έως και χρόνια!  Σκάβουμε έναν λάκκο, τον γεμίζουμε με στάχτη τοποθετούμε τα λαχανικά έτσι ώστε να μην έρχονται σε επαφή το ένα με το άλλο αλλά ούτε και με το χώμα. Σκεπάστε τον λάκκο με ,ένα ξύλο και τα αφήνουμε.
30.   Παλιά για να διατηρήσουν την πυτιά, την βάζανε μέσα σε ένα κέρατο, το γεμίζανε με στάχτη, το σφραγίζανε με λάσπη και κρεμούσανε σε ένα δέντρο. Το αφήνανε εκεί για χρόνια χωρίς να πάθει τίποτα απολύτως η πυτιά.



ΠΗΓΗ...http://troktiko.eu

ΤΟ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΟ "ΠΕΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΜΕΛΙΣΣΑΣ".


Για τους περισσότερους δεξιοτέχνες μουσικούς το «πέταγμα της Μέλισσας» αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις, καθώς συμπεριλαμβάνεται στα δυσκολότερα μουσικά θέματα παγκοσμίως.

Ο Μπεν Λι μπορεί πλέον να υπερηφανεύεται ότι κατάφερε να παρουσιάσει την πιο γρήγορη εκτέλεση της συγκεκριμένης μελωδίας. Ο χρόνος του… 58.05 δευτερόλεπτα, με τους επιστήμονες που τον παρακολούθησαν να εκτιμούν ότι χρειάστηκε να παίξει κατά μέσο όρο 15 νότες/δευτερόλεπτο προκειμένου να τα καταφέρει!

Παίζοντας βιολί από την ηλικία των πέντε ετών, στα 16 του βραβεύτηκε ως ο καλύτερος νέος συνθέτης Τζαζ της χρονιάς και σήμερα θεωρείται ένας από τους κορυφαίους βιρτουόζους στο συγκεκριμένο όργανο. Όπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα της αγγλικής εφημερίδας «telegraph» ο 32χρονος μουσικός έχει ασφαλίσει τα δάχτυλά του για 3 εκατ. δολάρια.

«Μου πήρε δεκάδες χιλιάδες ώρες πρακτικής προκειμένου να φθάσω σε αυτή την ταχύτητα, ωστόσο βοήθησε τα μέγιστα που οι γονείς μου ήταν μουσικοί και με ενθάρρυναν να παίζω» τόνισε περιχαρής ο Μπεν Λι.

Επιμέλεια: Άννα Μορφούλη




ΠΗΓΗ...http://www.zougla.gr

ΕΡΕΥΝΑ ΣΥΝΔΕΕΙ ΤΟ ΜΗΝΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΛΑΠΛΗ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ.


Έρευνα συνδέει το μήνα γέννησης με την πολλαπλή σκλήρυνση

Επιστήμονες μελετούν τη χρήση συμπληρωμάτων βιταμίνης D στην εγκυμοσύνη

Χαμηλότερα επίπεδα βιταμίνης D, της βιταμίνης της ηλιακής ακτινοβολίας, πριν τη γέννηση, μπορεί ενδεχομένως να σημαίνουν ότι παιδιά που γεννήθηκαν τον Απρίλιο έχουν τον υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης πολλαπλούς σκλήρυνσης αργότερα, ενώ όσα γεννήθηκαν τον Οκτώβριο έχουν το χαμηλότερο κίνδυνο, αναφέρει νέα έρευνα.

Τα ευρήματα έδειξαν ότι έγκυες που ζουν σε χώρες με χαμηλά επίπεδα ηλιακού φωτός μεταξύ Οκτωβρίου και Μαρτίου, θα πρέπει ενδεχομένως να λαμβάνουν συμπληρώματα βιταμίνης D για να προστατεύσουν τα παιδιά τους από την πολλαπλή σκλήρυνση, σύμφωνα με τους ερευνητές.

Ο Dr. Ram Ramagopalan, από το Queen Mary University of London, ανέλυσε στοιχεία που δημοσιεύτηκαν προηγουμένως για σχεδόν 152.000 ανθρώπους με πολλαπλή σκλήρυνση σε βόρειες χώρες. Ανακάλυψε ότι άνθρωποι που γεννήθηκαν τον Απρίλιο είχαν 5% αυξημένο κίνδυνο για πολλαπλή σκλήρυνση, ενώ όσοι γεννήθηκαν σε πιο ζεστούς μήνες, μεταξύ Οκτωβρίου και Νοεμβρίου είχαν 5 έως 7% μειωμένο κίνδυνο για πολλαπλή σκλήρυνση.

Οι ερευνητές δεν ανέλυσαν στοιχεία από χώρες του νοτίου ημισφαιρίου λόγω έλλειψης ερευνών.

Τα ευρήματα παρέχουν τις πιο ισχυρές ενδείξεις έως σήμερα ότι ο μήνας γέννησης ενός ανθρώπου επηρεάζει τον κίνδυνο πολλαπλούς σκλήρυνσης. Τα αποτελέσματα επίσης υπογραμμίζουν την ανάγκη για έρευνες που εντοπίζουν αν η λήψη συμπληρωμάτων βιταμίνης D στην εγκυμοσύνη μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της πολλαπλούς σκλήρυνσης στα παιδιά, σημειώνουν οι ερευνητές.

Δυο ειδικοί στις ΗΠΑ δήλωσαν ότι τα ευρήματα ευσταθούν.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στη διαδικτυακή έκδοση του περιοδικού «Journal of Neurology, Neurosurgery and Psychiatry». Αν και έδειξε σχέση μεταξύ μήνα γεννήσεως και κινδύνου για πολλαπλή σκλήρυνση δεν απέδειξε αιτιατή σχέση.

Πηγή: 
iatronet.gr

ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ ΣΤΗΝ ΚΟΥΑΛΑ ΛΟΥΜΠΟΥΡ ΣΤΟ WORLD ROBOT OLYMPIAD 2012.


ptolemaida robot school team koula loumpourΚουάλα Λουμπούρ, 12 Νοεμβρίου 2012. Ολοκληρώθηκε η 9η Διεθνής Ολυμπιάδα Ρομποτικής (W.R.O 2012) με τη συμμετοχή 395 ομάδων από 30 χώρες.
Η Ολυμπιάδα W.R.O. είναι ένας από τους μεγαλύτερους μαθητικούς διαγωνισμούς ρομποτικής στον κόσμο. Τη φετινή χρονιά, στην πρώτη φάση του διαγωνισμού συμμετείχαν περισσότερες από 40.000 μαθητές
σε 15000 ομάδες με αντίστοιχο αριθμό προπονητών (μεντόρων). Η τελική φάση του διαγωνισμού φιλοξενήθηκε στην πρωτεύουσα της Μαλαισίας Κουάλα Λουμπούρ και διοργανώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας της Μαλαισίας.
Για τέταρτη συνεχόμενη φορά μαθητές της Πτολεμαΐδας συμμετείχαν στην τελική φάση της Ολυμπιάδας ρομποτικής. Δύο ομάδες, με πέντε μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Πτολεμαΐδας συμμετείχαν στην τεχνική κατηγορία (Regular) του Δημοτικού και του Γυμνασίου με τις ομάδες "Πίκος Απίκος" και "Πτολεμαίος". Τις προσπάθειες των μαθητών στήριξαν τέσσερις εκπαιδευτικοί σχολείων της πόλης μας.
Πίκος Απίκος (Regular Elementary)
Ηλιάνα Ζαραφίδου, 9ο Δημοτικό Σχολείο Πτολεμαΐδας
Ευθυμία Αναγνωστοπούλου, Μουσικό Σχολείο Πτολεμαΐδας
Χριστόδουλος Αναγνωστόπουλος, Μουσικό Σχολείο Πτολεμαΐδας
Θεοδώρα Παυλίδου, 9ο Δημοτικό Σχολείο Σχολείο Πτολεμαΐδας (Συμμετείχε στον εθνικό διαγωνισμό)
Αργύρης Λαζακίδης, 9ο Δημοτικό Σχολείο Σχολείο Πτολεμαΐδας (Συμμετείχε στον εθνικό διαγωνισμό)
Σοφία Παπαγεωργιάδου, 2ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας,
Προπονήτρια
Αχιλλέας Αναγνωστόπουλος, 1ο - 3ο ΕΠΑ.Λ. Πτολεμαΐδας, Συνοδός
Πτολεμαίος (Regular Junior High School)
Κυριακή Ζαραφίδου, Μουσικό Σχολείο Πτολεμαΐδας
Τηλέμαχος Κοκκινίδης, 2ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας
Χαράλαμπος Ζαραφίδης, 2ο ΕΠΑ.Λ Πτολεμαΐδας,
Προπονητής
Νικόλαος Φουστέρης, 5ο Γυμνάσιο Πτολεμαΐδας, Συνοδός
Την Παρασκευή 9/11 οι ομάδες για οκτώ περίπου ώρες προσάρμοσαν τα ρομπότ πάνω στις πίστες του διαγωνισμού και τις συνθήκες φωτισμού του χώρου. Την επόμενη μέρα, Σάββατο 10/11, μετά την τελετή έναρξης που χαιρέτησε ο αναπληρωτής Πρωθυπουργός και Υπουργός Παιδείας της Μαλαισίας, ξεκίνησε η προκριματική φάση για την επιλογή των (8) οκτώ καλύτερων ομάδων από κάθε κατηγορία. Οι μαθητές αντιμετώπισαν με επιτυχία τις αποστολές που έπρεπε να εκτελέσουν τα ρομποτικά οχήματα. Μέσα στο χρονικό περιθώριο 150 λεπτών, συναρμολόγησαν από μνήμης τα αυτόνομα ρομπότ και προσάρμοσαν τις συμπεριφορές τους ώστε τα ρομπότ να αντιμετωπίσουν τόσο τα αρχικά σενάρια όσο και τις εκπλήξεις που τους ανακοινώθηκαν. Τα ρομπότ κάθε ομάδας έπρεπε μέσα σε 120 δευτερόλεπτα να ολοκληρώσουν την αποστολή τους. Οι εκπλήξεις που παρουσιάστηκαν με την έναρξη του χρόνου συναρμολόγησης ήταν η μετακίνηση και η αποφυγή κάποιων επιπλέον αντικειμένων που τοποθετήθηκαν στις πίστες.
Οι ομάδες μας, στο τέλος της 9ωρης προκριματικής φάση δεν κατάφεραν να αναρριχηθούν στην οκτάδα και να αγωνιστούν στους τελικούς. Η μεν ομάδα Πίκος Απίκος κατετάγη στην 32η θέση σε σύνολο 70 συμμετοχών και η ομάδα Πτολεμαίος κατετάγη στην 49η θέση σε σύνολο 74 συμμετοχών. Ο σχεδιασμός των ρομποτικών οχημάτων και η στρατηγική αντιμετώπιση των λύσεων που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς ήταν και η ειδοποιός διαφορά μεταξύ των ομάδων μας και των ομάδων που κατέκτησαν τις πρώτες θέσεις της κατάταξης.
Επίσης άλλες δύο ελληνικές μαθητικές ομάδες συμμετείχαν στον διαγωνισμό, η μία στην τεχνική κατηγορία (Regular) του Λυκείου και η δεύτερη στο δημιουργικό τμήμα του διαγωνισμού (Open). Η ομάδα "EERI" που διαγωνίσθηκε στην δημιουργική κατηγορία (open) του Λυκείου έλαβε την 9η θέση με τη δημιουργία ενός ρομπότ που επικοινωνεί με παιδιά που πάσχουν από αυτισμό.
Την 1η θέση στην τεχνική κατηγορία του Δημοτικού κατέκτησε η Μαλαισία και την οκτάδα συμπληρώνουν μία ομάδα από την Ουκρανία και έξι ακόμα ομάδες επίσης της Μαλαισίας!
Την 1η θέση στην τεχνική κατηγορία του Γυμνασίου κατέκτησε η Ταϊλάνδη και στις επόμενες θέσεις φιγουράρουν τρεις ομάδες από Μαλαισία, δύο ομάδες από Νότια Κορέα, μία από Ινδία και μία από Ιαπωνία.
Την 1η και 2η θέση στην τεχνική κατηγορία του Λυκείου κατάκτησε η Ταϊπέι (Ταϊβάν) και την οκτάδα συμπληρώνουν τρεις ομάδες από Μαλαισία, δύο από Ταΐλάνδη και μία από Ρωσία.
Η Ρωσική ομάδα Ωμέγα αναδείχθηκε πρωταθλήτρια στην κατηγορία Gen II Football, νικώντας με σκορ 9 - 7 την ομάδα RBT-Zaden της Ταΐλάνδης στους τελικούς του ρομποτικού ποδοσφαίρου.
Εκπαιδευτικοί και μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν από κοντά τις τρεις μέρες του διαγωνισμού ρομποτικής ομάδες από όλο τον κόσμο να παρουσιάζουν τη δουλειά τους στο τεχνικό και στο δημιουργικό τμήμα του διαγωνισμού. Tο ρομποτικό ποδόσφαιρο αλλά και την πιλοτική διεξαγωγή του διαγωνισμού για φοιτητές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Στον ίδιο χώρο επίσης πραγματοποιήθηκε σαν παράλληλη δράση και ένα διεθνές συνέδριο ρομποτικής.
Οι μαθητές μας, εργάστηκαν για περισσότερες από 200 ώρες εκτός σχολικού προγράμματος, Σαββατοκύριακα και αργίες και κατάφεραν να πετύχουν το σύνολο των στόχων που είχαν τεθεί κατά τον αρχικό σχεδιασμό. Η όλη προσπάθεια στηρίχθηκε από το Κέντρο Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών Πτολεμαΐδας της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Κοζάνης και από συναδέλφους εκπαιδευτικούς της πόλης μας.
Την ελληνική αποστολή επισκέφθηκαν και συνεχάρησαν ο εκπρόσωπος του Ελληνικού προξενείου της Κουάλα Λουμπούρ και αντιπρόσωπος της Ε.Ε. στο Επιμελητήριο Εμπορίου και Βιομηχανίας της Μαλαισίας κ. Στέλιος Πλαϊνιώτης και ο κ. Σπύρος Μαργαρίτης, εκπαιδευτικός της Ελληνικής γλώσσας και κάτοικος Μαλαισίας.
Εν κατακλείδι, η συμμετοχή μας στην ολυμπιάδα WRO-2012 ανέδειξε τη μεγάλη απόσταση που χωρίζει το επίπεδο της χώρας μας από αυτό των χωρών της ανατολής. Επίσης αναδεικνύει τον έντονο ρυθμό διεύρυνσης αυτού του χάσματος τόσο σε ότι αφορά το τελικό αποτέλεσμα αλλά περισσότερο την έντονη πολιτική βούληση για μακροχρόνιο σχεδιασμό και επένδυση πάνω στις νέες τεχνολογίες με έμφαση στους νέους και ιδιαιτέρα τους μαθητές του δημοτικού.
Για το 2013 η τελική φάση της Ολυμπιάδας Ρομποτικής W.R.O. θα φιλοξενηθεί τον ερχόμενο Νοέμβριο στην Τζακάρτα της Ινδονησίας και για πρώτη φορά θα υπάρξει και διαγωνιστική κατηγορία τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Ευχαριστούμε θερμά τους χορηγούς μας.
Το Κοινωφελές Iδρυμα Αλέξανδρου Ωνάση που είναι ο χορηγός της ομάδας Πίκο Απίκο.
Τον Οργανισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Επιστήμης W.R.O Hellas που κάλυψε τα τρία αεροπορικά εισιτήρια της ομάδας Πτολεμαίος.
Εκ μέρους των ομάδων της Πτολεμαΐδας
Χαράλαμπος Ζαραφίδης
Εκπαιδευτικός Πληροφορικής του 2ου ΕΠΑ.Λ. Πτολεμαΐδας
Τεχνικός Υπεύθυνος 2ου Κέντρου Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών Δ.Ε. Ν. Κοζάνης
Τ. 24630 55644 e-mail: ch.zarafidis <στο> sch.gr
ΠΗΓΗ...http://www.newsinnews.gr
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΕΧΑΓΙΑ

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...