Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2013

ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΠΡΟΜΑΧΩΝ.



Από τον μορφωτικό σύλλογο Προμάχων ανακοινώνεται ότι

την Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου στις 17.00 μ.μ. στα γραφεία του συλλόγου, θα γίνει ενημέρωση από ειδικούς, για το πρόγραμμα "ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ".
Παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι να προσέλθουν στα γραφεία του συλλόγου την συγκεκριμένη ημέρα και ώρα.

Ο Α.Σ. ΑΛΜΩΠΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΑΣΕΓΕΣ.



Ο Α.Σ. Αλμωπίας (πρώην ΕΑΣ ΑΛΜΩΠΙΑΣ) εκπροσωπώντας τους αγρότες της περιοχής (καθώς και κτηνοτρόφους και Δασικούς)
 ενημερώνει ότι το Δ/Σ του Α/Σ Αλμωπίας παρέστη σε συνέδριο της ΠΑΣΕΓΕΣ στην Αθήνα- μάλιστα δόθηκε σχετικό ψήφισμα προς το Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης- και συμμεριζόμενος την αναγκαιότητα επίλυσης των προβλημάτων ζωτικής σημασίας (όπως μείωση του κόστους παραγωγής κ.α)
 εκφράζει την συμπαράστασή του στα δίκαια αιτήματα και τους αγώνες που δίνουν καθημερινά οι αγρότες μας.

Για τον Α.Σ. ΑΛΜΩΠΙΑΣ
Ο Πρόεδρος
ΜΠΕΡΜΠΕΡΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ

ΚΑΛΕΣΜΑ ΠΑΣΥ ΓΙΑ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΣΤΗΝ AGROTICA-ZOOTECHNIA - ΣΑΒΒΑΤΟ 9/2



Αγρότες, αγρότισσες
         Για μια ακόμη χρονιά βλέπουμε το εισόδημα μας να συρρικνώνεται. Οι απλήρωτες από το περσινό  καλοκαίρι παραγωγές μας, οι  χαμηλές  τιμές  παραγωγού  των  αγροτοκτηνοτροφικών  μας προϊόντων,  οι  περικοπές  των  επιδοτήσεων, η μείωση της επιστροφής ΦΠΑ, η αλματώδης αύξηση του κόστους παραγωγής, η μη κάλυψη όλων των ζημιών από τον ΕΛΓΑ, κλπ. μας οδηγούν στον αφανισμό.           
        Οι ευθύνες της εφαρμοζόμενης αντιαγροτικής ΚΑΠ  της ΕΕ και της τρικομματικής συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ, είναι δεδομένες και ξεκάθαρες πλέον σε μας. Εφαρμόζοντας τα μνημόνια & με στόχο τα βάρη των συνεπειών της καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης να φορτωθούν στα λαϊκά στρώματα, φορτώνουν και νέα βάρη στη μικρομεσαία αγροτιά, όπως:  
 ●  Άγρια φορολόγηση, με την κατάργηση του αφορολόγητου ορίου, την υποχρεωτική τήρηση λογιστικών βιβλίων, καθώς και την επιβολή φόρου για τα χωράφια.
●  Μείωση από 11% στο 6% της επιστροφής ΦΠΑ για φέτος με άμεση προοπτική την κατάργησή της, όπως  και κατάργηση της επιστροφής του ειδικού φόρου κατανάλωσης πετρελαίου.
●  Μεγάλες αυξήσεις στην τιμή του αγροτικού και ηλεκτρικού ρεύματος, του πετρελαίου αγροτικής χρήσης και θέρμανσης, στα δημοτικά τέλη για το νερό, στις ζωοτροφές και τα άλλα αγροτικά μέσα και εφόδια, (σπόροι, λιπάσματα, φυτοφάρμακα, κλπ).
●  Χαράτσια για τα ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα (σπίτια, αποθήκες) και για την «τακτοποίηση» των «αυθαιρέτων», για τις δηλώσεις ΟΣΔΕ, τις άδειες γεωτρήσεων, την ηλεκτρονική σήμανση ζώων κ.ά.
●  Τεράστιες αυξήσεις στα ασφάλιστρα του ΕΛΓΑ και στις εισφορές στον ΟΓΑ για Σύνταξη και Υγεία, με παράλληλες περικοπές στην πενιχρή αγροτική σύνταξη με τη μείωση των 30 ευρώ και την κατάργηση των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα, καθώς και του καλοκαιρινού επιδόματος.
 ●  Επιβολή 5€ για την είσοδο στα νοσοκομεία, 25€  για την εισαγωγή και νοσηλεία σε κλινική και η αύξη-ση της συμμετοχής των ασθενών στην αγορά φαρμάκων μέσο του ΕΟΠΥΥ.
       Όλα αυτά και μαζί τα νέα, ακόμα χειρότερα, αντιαγροτικά μέτρα , που θα ληφθούν στο πλαίσιο της αναθεωρημένης ΚΑΠ για το  2014  -  2020, μας οδηγούν σε μαζικό ξεκλήρισμα, στην ανεργία, τη φτώχεια και την εξαθλίωση. Γι' αυτό ο αγώνας μας για την ανατροπή αυτής της αντιαγροτικής - αντιλαϊκής πολιτικής, δεν είναι απλώς επιβεβλημένος, αλλά όρος αναγκαίος και προϋπόθεση απαραίτητη για την επιβίωσή μας.                      Για να έχει, όμως, αποτελέσματα ο αγώνας της φτωχής  αγροτιάς χρειάζεται να συντονίζεται με τον αγώνα και των άλλων λαϊκών στρωμάτων, των εργαζομένων, των αυτοαπασχολούμενων, της νεολαίας, των συνταξιούχων στην κατεύθυνση συγκρότησης μιας λαϊκής, αγωνιστικής συμμαχίας.           
        Καλούμε  όλους  τους  μικρομεσαίους  αγρότες της Κεντρικής Μακεδονίας, με τους Αγροτικούς Συλλόγους & τις Συντονιστικές Επιτροπές ,να πάρουν μέρος στις κινητοποιήσεις σε πανελλαδικό συντονισμό με τους συναδέλφους τους όλης της χώρας, που αποφάσισαν να ξαναβγάλουν αγωνιστικά τα τρακτέρ τους στις εθνικές οδούς , δίνοντας  συνέχεια  στους  αγώνες  που προηγήθηκαν.                                        
Η ΠΑΣΥ καλεί τους μικρομεσαίους αγρότες της Κ.Μακεδονίας να παλέψουν για :
●  Άμεση εξόφληση όλων των προϊόντων από τους εμποροβιομηχάνους ( π.χ. Ροδάκινο, Γάλα, κλπ. ). 
●  Κατώτερες, εγγυημένες τιμές για όλα τα αγροτοκτηνοτροφικά προϊόντα,  που  να  καλύπτουν  το  κόστος  παραγωγής  και  να εξασφαλίσουν ικανοποιητικό  εισόδημα  για  αξιοπρεπή  ζωή.       
                                  
●  Άμεση καταβολή των αποζημιώσεων  για  το  σύνολο  των  καταστροφών  στην παραγωγή  και  το αγροτοκτηνοτροφικό  κεφάλαιο της περσινής & προηγούμενων ετών ( π.χ. πράσινο σκουλήκι στο βαμβάκι, ζημιές από χαλάζι & παγετούς, κλπ. ) με τον ΕΛΓΑ κρατικό φορέα, που  θα  καλύπτει  όλους  τους  κινδύνους  και  θα αποζημιώνει στο 100% της ζημιάς.
●  Ενάντια στην επιχειρούμενη «φοροεπιδρομή». Αφορολόγητο οικογενειακό αγροτικό εισόδημα μέχρι 40.000  ευρώ,(συν  5.000  ευρώ  για  κάθε  παιδί). Να μην πληρώσουν οι φτωχοί  αγρότες τις  αυξήσεις-χαράτσια στη ΔΕΗ για το ρεύμα, στον ΕΛΓΑ για τα ασφάλιστρα, στον ΟΓΑ για τις εισφορές για  Υγεία - Σύνταξη, στους «Καλλικρατικούς» δήμους για την ύδρευση-καθαριότητα, στον ΟΣΔΕ  για  τις  δηλώσεις  καλλιέργειας, για τις άδειες των γεωτρήσεων κ.ά.
●  Ουσιαστικό έλεγχο του κόστους παραγωγής με κατάργηση του ΦΠΑ στα αγροτικά μέσα & εφόδια, με αφορολόγητο πετρέλαιο, όπως στους εφοπλιστές. Όχι στη μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης, μείωση της τιμής του αγροτικού ρεύματος κατά 30%. Να μην ισχύσει η μείωση της επιστροφής ΦΠΑ.
●  Επιδότηση  των  ζωοτροφών  για  τους  μικρομεσαίους κτηνοτρόφους  -  δωρεάν  νομιμοποίηση  των  σταβλικών εγκαταστάσεων και της ηλεκτρονικής σήμανσης των ζώων.
●  Απόσυρση του νέου νόμου για τους συνεταιρισμούς, που είναι για επιχειρηματίες και μεγαλοαγρότες. 
●   Να μην ισχύσουν οι νέες περικοπές στις επιδοτήσεις και οι περιορισμοί  στην  αγροτική  & κτηνοτροφική παραγωγή που  προβλέπονται  στο πλαίσιο αναθεώρησης της ΚΑΠ για το 2014 - 2020. Σύνδεση των επιδοτήσεων με την παραγωγή,  τιμαριθμική αναπροσαρμογή τους, κατάργηση όλων των "νόμιμων" και "παράνομων" παρακρατήσεων.                                                                                                                          
    ●   Πολιτική δασμών για την προστασία της ντόπιας παραγωγής από την εισαγωγή προϊόντων που παράγουμε στη χώρα μας. 
●  Άτοκα δάνεια στους φτωχούς αγρότες με περίοδο χάριτος όσο διαρκεί η κρίση - πάγωμα πληρωμής των αγροτικών χρεών για το ίδιο χρονικό διάστημα - απαγόρευση κάθε κατάσχεσης και πλειστηριασμού της αγροτικής εκμετάλλευσης με εμπορική αξία έως 300.000 ευρώ.
●  Να μη μειωθούν κατά 30 ευρώ οι πενιχρές αγροτικές συντάξεις των 350 Ευρώ, αλλά να αυξηθούν και να μην κοπούν  τα δώρα Χριστουγέννων - Πάσχα και το επίδομα άδειας. Η  αγροτική σύνταξη να δίνεται στα 60 για τους αγρότες και στα 55 για τις αγρότισσες και όχι στα 67 που αποφάσισε η κυβέρνηση. Κατάργηση των χαρατσιών στα νοσοκομεία και τα Κέντρα Υγείας, στον ΕΟΠΥΥ και για τα φάρμακα.                                  
●   Αναβάθμιση των κοινωνικών συνθηκών ζωής στην ύπαιθρο με πλήρη κάλυψη και υψηλού επιπέδου δημόσιες και δωρεάν παροχές σε Υγεία, Παιδεία, Πρόνοια, παιδικούς σταθμούς, αθλητικά και πολιτιστικά κέντρα, με κατάργηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας σε αυτούς τους τομείς.
     Σήμερα οι φτωχομεσαίοι αγρότες και κτηνοτρόφοι χρειάζεται να ενισχύσουν & να μαζικοποιήσουν τους Αγροτικούς Συλλόγους, συμμετέχοντας ενεργά στις κινητοποιήσεις.
     Η ΠΑΣΥ μιλά για μια διαφορετική αγροτική ανάπτυξη. Προϋποθέτει ρήξη και σύγκρουση με την κυρίαρχη πολιτική της Ε.Ε & των κομμάτων που την υλοποιούν, για να ανοίξει ο δρόμος για ανάπτυξη σε όφελος των λαϊκών στρωμάτων, με κοινωνικοποίηση των βασικών μέσων παραγωγής και της γης, με κεντρικό σχεδιασμό της οικονομίας κάτω από τον εργατικό-λαϊκό έλεγχο, με συνεταιριστικοποίηση της παραγωγής  και δημιουργία  παραγωγικών συνεταιρισμών για τη μικρομεσαία αγροτιά, για την ικανοποίηση των διατροφικών και άλλων αναγκών του λαού μας .                                                                                       Γραμματεία ΠΑΣΥ Πέλλας                                                        
ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ    :  ΕΔΕΣΣΑ - Πλατ.Δημοκρατίας στις 8.45’ π.μ.  
                                                              ΣΚΥΔΡΑ - Μαυροβούνι           στις  9.00’ π.μ.         
                                                             ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ-Εγνατία-Είσοδος Πόλης στις 9.30’ π.μ.   

Η ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕ ΠΕΛΛΑΣ.



Η Αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών και Πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας επισκέφτηκε σήμερα (6/2/2013) την Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας και είχε συνάντηση με Περιφερειακούς Συμβούλους και υπηρεσιακά στελέχη. 

Την κα. Αηδονά συνόδευσε η Γενική Διευθύντρια Εσωτερικής λειτουργίας της Περιφέρειας κα. Καλλιόπη Μπαλλά και στη συνάντηση εργασίας που πραγματοποιήθηκε στην έδρα της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας συμμετείχαν οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι κκ. Μαρία Ζωγράφου-Τσαντάκη και Ιωάννης Ανδρίτσος καθώς και η Διευθύντρια Διοικητικού-Οικονομικού κα. Κυριακή Κυριακοπούλου. 

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης υπήρξε αλληλοενημέρωση για τα θέματα του οικονομικού προγραμματισμού, της οργάνωσης της διοίκησης και της διαχείρισης του προσωπικού στην Περιφέρεια και ειδικότερα στην Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας. Επίσης, συζητήθηκαν ειδικότερα θέματα ενδιαφέροντος της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας με στόχο την καλύτερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες. Η κα. Αηδονά συναντήθηκε επίσης και με τα στελέχη της Διεύθυνσης Διοικητικού-Οικονομικού και δήλωσε ότι είναι ανοικτή στον εποικοδομητικό διάλογο και σε προτάσεις βελτίωσης της εσωτερικής λειτουργίας. Στόχος της είναι να υπάρχει συχνή και δια ζώσης επικοινωνία με το προσωπικό και στο πλαίσιο αυτό θα πραγματοποιηθούν και νέες συναντήσεις. 

ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΤΗΝ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΣΤΗΝ ΠΕ ΠΕΛΛΑΣ.



Συναντήσεις για την τουριστική ανάπτυξη και την παιδεία και τον πολιτισμό στην Π.Ε. Πέλλας με τη συμμετοχή των Αντιπεριφερειαρχών Χαλκιδικής και Πιερίας

Δύο συναντήσεις πρόκειται να πραγματοποιηθούν στην Π.Ε. Πέλλας τις επόμενες ημέρες με την συμμετοχή των Αντιπεριφερειαρχών Χαλκιδικής και Πιερίας που τους έχουνε ανατεθεί από τον Περιφερειάρχη οι αντίστοιχοι τομείς. 

Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου, στις 11.00π.μ., στην αίθουσα συσκέψεων του Διοικητηρίου (5ος όροφος) θα πραγματοποιηθεί συνάντηση με θέμα την τουριστική ανάπτυξη στην οποία θα συμμετέχει ο Αντιπεριφερειάρχης Χαλκιδικής και Τουρισμού κ. Ιωάννης Γιώργος. 

Την Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου, στις 12.30 μ.μ., στην αίθουσα συσκέψεων του Διοικητηρίου (5ος όροφος) θα πραγματοποιηθεί συνάντηση με θέμα την παιδεία, τον πολιτισμό και τον αθλητισμό. Στη συνάντηση θα συμμετέχει η Αντιπεριφερειάρχης Πιερίας και Παιδείας-Πολιτισμού-Αθλητισμού κα. Σοφία Μαυρίδου. 

Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων θα εξεταστεί το υφιστάμενο πλαίσιο, οι προοπτικές σε σχέση με την περιφερειακή ανάπτυξη και την ενίσχυση του ρόλου της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς επίσης και τα προβλήματα, οι λύσεις τους και οι προτάσεις των συμμετεχόντων. 

ΣΥΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΤΖΙΤΖΙΚΩΣΤΑ ΜΕ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ ΤΗΣ ΠΚΜ



Σύσκεψη με θέμα την προώθηση των αιτημάτων των αγροτών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Περιφερειάρχη Απόστολου Τζιτζικώστα, και με τη συμμετοχή του Αντιπεριφερειάρχη της Π.Ε. Κιλκίς και αρμόδιου Αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Ανάπτυξης Χρήστου Γκουντενούδη, σήμερα στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. 
«Στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχετε ουσιαστικούς συμμάχους. Είμαστε κοντά σας σε αυτή την προσπάθεια. Σας ζητώ να επιδείξετε ψυχραιμία και να επικρατήσει η λογική. Να σεβαστούμε τις ανάγκες και τις αντοχές της κοινωνίας, που δοκιμάζεται έντονα το τελευταίο διάστημα» σημείωσε με έμφαση ο Περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας, απευθυνόμενος στους εκπροσώπους των αγροτικών φορέων και ομοσπονδιών της Π.Κ.Μ., ζητώντας τους ταυτόχρονα να μην προχωρήσουν σε αποκλεισμούς εθνικών οδών, γεγονός που θα λειτουργούσε ανασταλτικά για την τοπική οικονομία, αλλά να διεκδικήσουν με άλλους τρόπους τα αιτήματά τους.  
«Είμαστε εδώ για να ακούσουμε τα προβλήματα που πλήττουν τον αγροτικό τομέα και είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε ό,τι είναι εφικτό και εμπίπτει στις αρμοδιότητές μας προκειμένου να αντιμετωπιστούν άμεσα και αποτελεσματικά», υπογράμμισε ο κ. Τζιτζικώστας.  Παράλληλα, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας αναφέρθηκε στην κοινή αγροτική πολιτική που θα εφαρμοστεί σε όλη την Περιφέρεια και θα ασκείται από τον Αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Ανάπτυξης Χρ. Γκουντενούδη και τους αρμόδιους ανά περιφερειακή ενότητα συμβούλους, με κυρίαρχο στόχο τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα προς όφελος των αγροτών και με γνώμονα την ενίσχυση της ανάπτυξης και της ανταγωνιστικότητας της περιοχής. Τέλος, ο κ. Τζιτζικώστας διαβεβαίωσε τους εκπροσώπους των αγροτών ότι θα μεταφέρει τα αιτήματά τους σε συνάντηση που θα έχει τις επόμενες μέρες με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Αθ. Τσαυτάρη.
Από την πλευρά του ο Αντιπεριφερειάρχης της Π.Ε. Κιλκίς και αρμόδιος Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης Χρήστος Γκουντενούδης ευχαρίστησε τους αγρότες για τους τρόπους κινητοποίησης που έχουν επιλέξει και τους συνεχάρη για τη στάση τους η οποία δεν προκαλεί την κοινή γνώμη και δεν δυσχεραίνει περαιτέρω την καθημερινότητα των πολιτών. Επίσης εξέφρασε τη βούληση και την πρόθεση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας να καταγράψει και να προωθήσει τα αιτήματα των αγροτών, προκειμένου να βρεθούν οι πιο πρόσφορες και αποδοτικές λύσεις.
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, στην οποία ήταν παρόντες οι αρμόδιοι Περιφερειακοί Σύμβουλοι για τον αγροτικό τομέα όλων των περιφερειακών ενοτήτων, οι εκπρόσωποι των αγροτών εξέφρασαν τις ευχαριστίες τους προς τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα και τον Αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Ανάπτυξης Χρ. Γκουντενούδη για την πρωτοβουλία να συγκαλέσουν σύσκεψη για τα αγροτικά ζητήματα και εξέφρασαν την ικανοποίησή τους που τους δόθηκε η ευκαιρία να παρουσιάσουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο αγροτικός κόσμος της ΠΚΜ. 

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΩΔΕΙΟ ΑΛΜΩΠΙΑΣ



ΑΠΟΦΑΣΗ

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ ΔΗΚΕΔΑ

ΕΧΟΝΤΑΣ ΥΠΟΨΗΝ:

1.ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ Ν.3463/06 ΚΑΙ ΙΔΙΩΣ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 258 ΠΑΡ.1 ΑΥΤΟΥ.

2.ΤΗΝ ΥΠ’ΑΡΙΘΜΟ 381/2009(ΦΕΚ 262 Β/13-2-2009)ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ Γ.Γ.ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ Κ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ Η ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ‘’ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ,ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΗΜΟΥ ΑΡΙΔΑΙΑΣ’’ΣΕ ‘’ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΦΕΛΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΔΗΜΟΥ ΑΡΙΔΑΙΑΣ.’’(ΔΗ.ΚΕ.ΔΑ).

3.ΤΙΑ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ Π.Δ.524/17-6-1980 (ΦΕΚ143/80 Τ.Α.)

4.ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 223 ΠΑΡ 5 ΤΟΥ Ν.3584/2007 ΦΕΚ 143/28-6-07 τ.α.)

5.ΤΟΝ ΥΠ΄ΑΡΙΘΜΟ 48/2009 ΑΠΟΦΑΣΗ Δ.Σ.ΤΗΣ ΔΗΚΕΔΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΤΗΚΕ ΚΑΙ ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ Ο ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΙΧ/ΣΗΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠ΄ ΑΡΙΘΜΟ 104/2009 ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ.ΑΡΙΔΑΙΑΣ.

6.ΤΟΝ ΥΠ΄ΑΡΙΘΜΟ 21/2011 ΑΠΟΦΑΣΗ Δ.Σ. ΔΗΚΕΑ ΓΙΑ ΠΡΟΘΕΣΗ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΩΔΕΙΟ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΡΙΜΕΛΟΥΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ,ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΟΥ ΩΣ ΑΝΩ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ.

7.ΑΠΟΦΑΣΗ 23/2011 .

8.ΤΗΣ ΔΙΑΤΑΞΕΩΣ ΤΟΥ Β.Δ. 16/66( ΦΕΚ 7/Α) ΟΠΩΣ ΙΣΧΥΕΙ ΣΗΜΕΡΑ .

ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ
ΕΓΚΡΙΝΕΙ ΤΗ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ME.ΣΧΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ,ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΥ

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΩΔΕΙΟ ΑΛΜΩΠΙΑΣ
Α/Α
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ
ΟΝΟΜΑ ΠΑΤΕΡΑ
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
ΜΟΡΙΑ
1
ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΡΟΜΠΕΤΑΣ
80
2
ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΘΕΟΔΩΡΟΣ
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΑΝΩΤΕΡΩΝ ΘΕΩΡΗΤΙΚΩΝ
92
ΔΙΣΚΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ
87
4
ΚΑΓΙΟΓΛΙΔΟΥ ΣΟΦΙΑ
ΘΕΟΛΟΓΟΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΩΝ
62
5
ΚΟΝΤΑΚΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΚΙΘΑΡΑΣ
51
6
ΚΥΠΡΑΙΟΥ ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΒΙΟΛΙΟΥ
92
7
ΛΙΠΑΡΙΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΚΙΘΑΡΑΣ
72
8
ΛΥΚΑ ΜΑΡΙΑ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΜOΝΩΔΙΑΣ
85
9
ΜΗΤΣΙΓΚΟΛΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΚΙΘΑΡΑΣ
57
10
ΜΠΑΛΙΟΓΛΟΥ ΕΥΜΟΡΦΙΑ
ΙΩΑΝΝΗΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΜΟΥΣΙΚΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΟΝΩΔΙΑΣ
50
11
ΟΥΡΟΥΜΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΩΝ
82
12
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΙΑΝΟΥ
77
13
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΝΑΤΑΛΙ
ΓΕΝΝΑΔΙΟΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ
65
14
ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ ΟΡΕΣΤΗΣ
ΘΕΟΔΩΡΟΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΝΕΥΣΤΩΝ
45
15
ΠΑΠΑΠΕΤΡΟΥ ΠΕΤΡΟΣ
ΕΥΘΥΜΙΟΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΚΙΘΑΡΑΣ
83
16
ΣΑΜΑΡΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
30
17
ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΡΕΤΗ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
Κ ΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΠΙΑΝΟΥ
70
18
ΤΡΑΜΠΟΣΙΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ
60

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΚΕΑ

 ΔΟΥΚΑ ΑΘΗΝΑ


ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΝΕΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΩΔΕΙΟ ΑΛΜΩΠΙΑΣ



Το Δημοτικό Ωδείο Δήμου Αλμωπίας ανακοινώνει ότι εκτός των τμημάτων εκμάθησης πιάνου, μονωδίας, παραδοσιακών πνευστών οργάνων, τρομπέτας, κλασικής και ηλεκτρικής κιθάρας, βιολιού και κλαρινέτου ξεκινούν νέα τμήματα καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων όπως: μουσικοπαιδαγωγική και μουσική τεχνολογία.

Οι ενδιαφερόμενοι για οποιαδήποτε πληροφορία και εγγραφές μπορούν να απευθύνονται στην γραμματεία του δημοτικού ωδείου καθημερινά από τις 9:00π.μ. έως τις 14:00μ.μ. και απο τις 17:00μ.μ. έως και τις 20:00μ.μ. και στο τηλέφωνο: 2384028736.



Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΚΕΑ

ΔΟΥΚΑ ΑΘΗΝΑ

ΧΙΠΗΔΕΣ ΚΑΙ "ΑΛΗΤΟΤΟΥΡΙΣΤΕΣ" ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ 1960.


Ένα από τα μεγαλύτερα σφάλματα που κάνει ο άνθρωπος είναι να κρίνει τα πάντα σύμφωνα με τα κριτήρια της εποχής του.
Στη μελέτη της Ιστορίας η τάση αυτή έχει και όνομα. Λέγεται «παροντισμός» (presentism).Διαπράττουμε διαρκώς το σφάλμα να κρίνουμε το παρελθόν με τα κριτήρια του (εκάστοτε) παρόντος. Κι όχι μόνο στην ιστορική μελέτη. Διαπράττουμε το σφάλμα να προσμένουμε και ένα μέλλον-προέκταση του παρόντος –κάτι που είναι η άλλη μεριά του νομίσματος.
Αλήθεια, πώς θα κρίνουν το (δικό μας) παρόν οι άνθρωποι του μέλλοντος (του δικού τους παρόντος);

Στις αρχές της δεκαετίας του 1960 η χώρα μας άρχιζε να υποδέχεται κύματα τουριστών που ανακάλυπταν έναν (ακόμα) αμόλυντο και (ακόμα) φθηνό προορισμό. Μαζί με τους τουρίστες όμως ήρθαν και άλλα πράγματα. Κάποια καινά δαιμόνια ας πούμε…
Διαβάζουμε στην Αθηναϊκή (27.11.1961): «Πολλά τα παράξενα μας έρχονται με τα καραβάνια των περιηγητών που φθάνουν εις Αθήνας. Υπό την σκιάν της Ακροπόλεως εμφανίζονται τα πιο παράξενα συμπλέγματα, οι πιο ασύλληπτες συντροφιές τουριστών. Ποιος αίφνης θα μπορούσε να φαντασθή αυτό το σύμπλεγμα; Εκείνος μαύρος από τας Βερμούδας, ενώ η σύζυγός του λευκή από την Αγγλίαν. Τα τρία τους παιδιά ακολούθησαν μοιραία εκείνην την φυλήν και βγήκαν μαύρα εις τον κόσμον. Την συντροφιά ποικίλλει και η παρουσία μιας οικογνειακής φίλης… Αμερικανίδος! Τι περίεργα, αλήθεια, πράγματα ελκύει με την γοητεία του ο Παρθενών και ο λαμπρός ήλιος της Αττικής!!»

Παράξενα, indeed
Η δεκαετία του 1960 υπήρξε πλούσια σε κοινωνικές (και όχι μόνο ζυμώσεις). Τα «χρηστά ήθη» μιας Ελλάδας ταλαιπωρημένης από πολέμους και αναταραχές δεκαετιών τελούσαν υπό απηνή πολιορκία. Ο βαθύς συντηρητισμός του Έλληνα δεχόταν τα πρώτα ισχυρά πλήγματα από την πολύμορφη τουριστική μάζα και το κατεστημένο έκρουε τον κώδωνα του κινδύνου. Χαρακτηριστικό το απόσπασμα από άρθρο του Παύλου Κριναίου στη Βραδυνή της 10.6.1965.
«Δεκάδες επιστολαί από όλα σχεδόν τα σημεία της χώρας προς τας αστυνομικάς αρχάς και τον Οργανισμόν Τουρισμού καταγγέλλουν και αναφέρουν εκδηλώσεις παρανομίας, κακής διαγωγής, εξοργιστικής συμπεριφοράς, ελαφράς συνειδήσεως, χαλαρής ηθικής κλπ εκ μέρους αλητοπαίδων τουριστών οι οποίοι περιπλανώνται… ρακένδυτοι, πεινασμένοι, ακάθαρτοι. Οι γενειοφόροι κατά το πλείστον νεαροί τουρίστες και οι κοπέλλες με το κοντό σλιπ και την ελαφροτάτην αποκαλυπτικήν περιβολήν κοιμούνται όπου λάχει… τρέφονται όπως τα πετεινά του ουρανού… πλέκουν τα ερωτικά των ειδύλλια με χαρακτηριστικήν περιφρόνησιν προς τη στοιχειώδη σεμνοτυφία κλπ».
Οι «ρακένδυτοι», «ακάθαρτοι» και «χαλαράς ηθικής» νέοι, που άκουγαν στο παράξενο όνομα «χίππις» αποβιβάζονταν μαζικά παρά τις μεγαλόστομες διακηρύξεις των τουριστικών αρχών για «αυστηρόν έλεγχον». Μπροστά στην εισβολή αυτή «προοδευτικοί» και «συντηρητικοί» συνασπίζονταν σε κοινό μέτωπο. Η «προοδευτική» και σφόδρα αντιπολιτευόμενη Αθηναϊκή παρουσίαζε στις 15.7.1965 τη φωτογραφία ενός «αξιοθρήνητου ζευγαριού» που κυκλοφορούσε (άκουσον-άκουσον!) ξυπόλητο και τολμούσε να φορέσει πουλόβερ ντάλα καλοκαίρι (προσβάλλοντας ασφαλώς τα χρηστά ήθη)
Την ίδια περίοδο φωτογραφίες «αγριανθρώπων» έκαναν τακτικά την εμφάνισή τους στις εφημερίδες ως δείγματα εξωτικών θηρίων εξ Εσπερίας.
Απογευματινή 20.8.1965: «Δεν πρόκειται περί αγριανθρώπων ούτε περί ασκητών των πρώτων χριστιανικών χρόνων οι οποίοι εγκατέλειψαν τα σπήλαιά των. Απλούστατα είναι δυο Ιταλοί… τουρίσται… οι οποίοι ήλθαν με αυτή την ‘ευπρεπή’ εμφάνισιν εις την Ελλάδα»
Λογικό ήταν λοιπόν να πληθαίνουν οι φωνές που ζητούσαν «την παρέμβαση της πολιτείας» (την αγαπημένη καραμέλα του Έλληνα), την παρέμβαση του κράτους-πατερούλη που όφειλε να βάλει μια τάξη.
«Όπου να’ναι θα μας ξανάρθουν», έγραφε ο Γ.Κ. Φαλτάιτς στην Αθηναϊκή (24.1.1966) «Και θα μας φέρουν από την πατρίδα τους την αμφίεσί τους την τόσο αντικοινωνική, την τόσο πολυποίκιλη, την τόσο αποκρουστική. Και άλλο τίποτε. Ίσως μόνο τους χαιρετισμούς των ανήλιαγων χωρών τους και λίγη απλυσιά. Ή μάλλον πολλή απλυσιά… Ποιος τάχα δεν ανατρίχιασε από αηδία ή τουλάχιστον δεν αγανάκτησε στη θέα κάποιου κουρελή με μεσαιωνική φυσιογνωμία;… Κι ακόμα ποιος δεν σκέφτηκε ότι η πολιτεία θα έπρεπε να βάλη φραγμό στην τουριστική αυτή ασυδοσία». Και ο καλός δημοσιογράφος τόνιζε ότι «το μεγαλύτερο πρόβλημα που δημιουργούν οι τουρίστες μας είναι ο έρωτας. Πολλοί από τους άνδρες είναι ανώμαλοι οι οποίοι ζητούν συντροφιά στους μεσογειακούς τύπους… Γιατί τουρισμός θα πη πρόοδος και όχι επάνοδος στη ζωή της ζούγκλας»

Ακρόπολις 28.8.1966 (Όλα τα λεφτά!)

Στην Απογευματινή της 22.12.1966 ο βουλευτής και πρώην υπουργός Δημήτριος Βρανόπουλος Βρανόπουλος αυτόκλητος και σθεναρός ταγός της «τάξεως και ηθικής» (αλά Αυλωνίτη) προτείνει μέτρα «δι εξάλειψιν του ‘αλητοτουρισμού’
«Καραβάνια ολόκληρα βρωμερών και αδεκάρων ‘ωργισμένων νέων’ οι οποίοι αυτοαποκαλούνται ούτω δια να καλύψουν την αλήτικήν των επίδοσιν κατακλύζουν με ένα σακκίδιον ως αποσκευήν την χώραν μας από του ενός εις το άλλον άκρον. Ανήκουν και εις τα τρία φύλα του ανθρωπίνου γένους, αφού δυστυχώς το τρίτον επολιτογραφήθη και αυτό εις την διάκρισιν του γένους των ανθρώπων εις την πολιτισμένην μας εποχήν. Αποτέλεσμα της επιδρομής: μαστιζομένοι υπό πείνης πραγματοποιούν εις την ύπαιθρον επιδρομάς εις αφύλακτα μποστάνια, αμπελώνας, ελαιώνας, καλλιεργείας οπωροφόρων και όπου ενσκήψουν αφανίζουν την με τόσον μόχθον του αγρότου μας μη συγκομισθείσαν παραγωγήν. Εις τας πόλεις επαιτούν συνοδεία κιθαρών, εις τα πάρκα ασχημονούν θρασύτατα μεταξύ των, κοιμώνται εις το ύπαιθρον και δυστυχώς και εις παγκάκια της πλατείας Συντάγματος, εις την καρδίαν της πρωτευούσης. Εν ενί λόγω αποτελούν πλέον δημόσιον κίνδυνον και δεν αποκλείεται μετ’ ου πολύ να αντιμετωπίσωμεν και σαφείς και εγκληματικάς ενεργείας εκ μέρους των…»
Λίγους μήνες μετά η έλευση της «Εθνοσωτηρίου» έβαλε στο γύψο μια ολόκληρη κοινωνία –πλην όμως οι «ρυπαροί αλήτες» δεν σταμάτησαν να έρχονται. Καλή η ηθική, καλύτερο όμως το τουριστικό συνάλλαγμα. Στο εξωτερικό το κίνημα των χίπις γιγαντώνεται. Μάλλον επειδή οι Κουτόφραγκοι και τα Αμερικανάκια δεν γνωρίζουν τη λύση που προτείνει το Έθνος (6.7.1967)
«Άλλοτε σε παλαιότερες εποχές αποκαλείτο τεμπελιά, φυγοπονία και εθεραπεύετο αποτελεσματικότατα με ‘βρεγμένη σανίδα’ ή τουλάχιστον με το ευλογημένο εκείνο ΄ξύλο που βγήκε από τον Παράδεισο’ και μετέβαλε τους αποδέκτας εις αγγέλους… Η κίνησις των ‘Χίππις’ άρχισε σαν μια φαιδρή υπόθεσις… Ήδη όμως.., απασχολεί σοβαρά τις Αρχές».

Απογευματινή 9.8.1967

Έθνος 6.7.1967
Πάντως το χρυσό μετάλλιο μικροαστικού συντηρητισμού το απονέμω σε λεζάντα-σχόλιο της Βραδυνής (11.8.1967)

«Η ακούρευτη μαλλαδούρα των εικονιζομένων τουριστών σε σύγκρισι με το κοντό παντελόνι τους δημιουργεί το ερώτημα: Γιατί κόβουν με το ψαλλίδι το παντελόνι τους και όχι τα μαλλιά τους; Δεν ζεσταίνονται με τις μακρυές τους χαίτες κατακαλόκαιρα; Ή μήπως τα… ‘προβλήματά’ τους είναι τέτοια που εμείς οι άλλοι δεν μπορούμε να τα καταλάβουμε;»
Άλλωστε μιλά και η επιστήμη. Οι ιατροδικαστές Δημ. Καψάσκης και Γ. Αγιουτάντης κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου «Οι Χίππις και οι ‘φιλοσοφίες’ τους λένε, μοιάζουν με θηρία που απειλούν την νεολαία μας». (Ακρόπολις 5.11.1968) .
Ακόμα μια καταπληκτική λεζάντα βρίσκουμε στην Βραδυνή (21.1.1970)
Και τα χρόνια πέρασαν, και οι χίπηδες αποτελούν πλέον γραφικά ikons των 1960s. Πρόσφατα τα “κουρέλια” της εποχής μαζεύτηκαν στα Μάταλα, τον θρυλικό τόπο συγκέντρωσής τους στην Κρήτη πριν μισό αιώνα. Οι χτεσινοί μακρυμάλληδες νεαροί έγιναν οι σημερινοί φαλακροί 60ρηδες. Πολλά άλλαξαν –και αλλάζουν, και θα αλλάξουν ακόμα περισσότερα. Σήμερα οι επικρίσεις και η ηθική αγανάκτηση μιας κοινωνίας που φαντάζει απίστευτα μακρινή, δεν αποτελούν παρά νοσταλγικές γραφικότητες.
Ή έτσι είναι, αν έτσι νομίζουμε.
Υπάρχουν χίπις σήμερα ;Η ετυμολογία του όρου “χίπις” προέρχεται από την αγγλική λέξη “hipster” δηλαδή εκείνον που απορρίπτει την υπάρχουσα κουλτούρα και υποστηρίζει πιο ελεύθερες απόψεις.Οι δύο αγγλικές λέξεις οι οποίες θεωρούνται η ρίζα του όρου “χίπις” είναι οι “hip” και “hep” (πληροφορημένος). Έτσι λοιπόν αναφέρονται στον άνθρωπο εκείνο που “γνωρίζει”, και η εκτεταμένη γνώση και ενημέρωση ήταν ένας από τους σκοπούς του κινήματος.Επομένως στην εποχή μας που χαρακτηρίζεται από συνεχή πληροφόρηση και γνώση υπάρχει ρεύμα των χίπις απλά σε διαφορετική μορφή/εμφάνιση χωρίς να γίνομαι απόλυτος, με τις ίδιες όμως αντιπολεμικές και αντιεξουσιαστικές αρχές, με ανάγκη για μια πολιτιστική-πολιτισμική επανάσταση και μια επανάσταση των ιδεών.

                                          

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟ ΕΝΑΤΟ ΚΥΜΑ

ΜΠΕΤΟΝ ΤΟΥ 1.000 Π.Χ. ΙΔΙΑΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΚΑΙ ΑΔΙΑΠΕΡΑΣΤΟ ΑΠΟ ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ!!!



Έχει καλλιεργηθεί η άποψη ότι οι τεχνολογικές γνώσεις των αρχαίων Ελλήνων ήταν ελάχιστες και υπολείπονταν κατά πολύ των επιστημονικών τους θεωριών. Όμως ένα πλήθος ιστορικών μαρτυριών, που συστηματικά αποσιωπώνται, καταδεικνύουν το εντελώς αντίθετο.

Ακόμη και κάποια διασωθέντα μνημεία της αρχαιότητας παρουσιάζουν ως προς την τεχνολογίατους και τις ιδιότητές τους εκπληκτικά επίπεδα γνώσεως, που είναι γνωστά σε λίγους ερευνητές σήμερα. Παράδειγμα αποτελούν οι αποδείξεις για την επιστήμη της Χημείας, ένα γνωστικό κλάδο του αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού με τεχνολογικές εφαρμογές που δεν υπολείπονταν σε τίποτε των σημερινών, κλάδο που εν τούτοις είναι λησμονημένος από το διεθνές ακαδημαϊκό κατεστημένο.

Ο Ιωάννης Τσαγκάρης, καθηγητής της Χημείας στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, είναι απ’ τους ελάχιστους ερευνητές , που εδώ και χρόνια προσπαθεί να ανασύρει απ’ την ιστορία την θαμμένη γνώση των προγόνων μας. Ακολουθεί η συνέντευξη που παραχώρησε ο καθηγητής κ. Τσαγκάρης στο περιοδικό “Δαυλός” που φωτίζει άγνωστες πτυχές της Χημικής επιστήμης στην αρχαία Ελλάδα, καθώς και η συνέντευξη του κ. Ευσταθιάδη του μηχανικού που έκανε την μελέτη του αρχαίου σκυροδέματος.

Τσιμέντο καλύτερο από το σημερινό στην αρχαία Ρόδο
ΕΡΩΤΗΣΗ: Κύριε Τσαγκάρη, ελάχιστα γνωρίζουμε σήμερα για τις Χημικές γνώσεις των αρχαίων Ελλήνων. Ποια είναι η κυρίαρχη άποψη που προβάλλεται σχετικά με την γέννηση αυτής της επιστήμης;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Οι περισσότεροι και σήμερα δέχονται, ότι η Χημεία έχει τις ρίζες της στην Αίγυπτο, που διέσωσαν οι Άραβες αλχημιστές και κατόπιν οι αλχημιστές του Μεσαίωνα. Η Ελληνική συμβολή δεν ήταν καθόλου γνωστή παλαιότερα, αλλά και σήμερα δεν προβάλλεται επαρκώς. Εκείνος που ανέδειξε την καταλυτική συνεισφορά των Ελλήνων στην γένεση αυτής της επιστήμης ήταν ο Γάλος χημικός Marcelin Berthelot γύρω στα 1888.

Ο Μπερτελώ μελέτησε αρχαία και μεσαιωνικά κείμενα καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι οι χημικές γνώσεις των αρχαίων Ελλήνων ήταν μεγάλες και πέρασαν στην Αλεξάνδρεια της Ελληνιστικής εποχής. Στην Ελλάδα συνεχιστής των απόψεων του Μπερτελώ και πρωτεργάτης της ανάδειξης της Ελλάδος ήταν ο Μιχαήλ Στεφανίδης από την Λέσβο, καθηγητής της Ιστορίας των Φυσικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.

ΕΡΩΤΗΣΗ : Πέρα από τις ιστορικές πηγές, που ερεύνησαν αυτοί οι δύο επιστήμονες, υπάρχουν αρχαιολογικά κατάλοιπα, που να καταδεικνύουν ένα μέρος της γνώσης αυτής;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Βεβαίως. Για παράδειγμα στην Ρόδο ήκμασε η πόλη Κάμιρος, απ’ τους Ομηρικούς χρόνους μέχρι το 400 π.Χ. , όταν ο μεγάλος αρχιτέκτονας και πολεοδόμος Ιππόδαμος έκτισε την πόλη της Ρόδου και η Κάμιρος παρήκμασε.

Άποψη της αρχαίας δεξαμενής της Καμίρου



ΠΑΝΩ: Άποψη της αρχαίας δεξαμενής της Καμίρου. Ο παχύς μανδρότοιχος στο μέσον είναι μεταγενέστερη προσθήκη. (φωτ. Ε. Ευσταθιάδη δημοσίευση περιοδ. Δαυλός)

Στην ακρόπολη λοιπόν της Καμίρου σώζεται σήμερα κτίσμα μιας μεγάλης δεξαμενής από μπετόν, χωρητικότητας 600 κυβικών μέτρων που χρονολογείται γύρω στο 500 π.Χ. Είναι πράγματι από μπετόν με προδιαγραφές, σύσταση, ποιότητα, ποιοτική αντοχή και ελαστικότητα όμοια με τις σημερινές, σύμφωνα με εργασία του κ .Ευσταθιάδη.

Ο Ε. Ευσταθιάδης είναι ένας πολύ καλός μηχανικός – συνταξιούχος νομίζω τώρα – με μεγάλη πείρα στα μπετόν – μπετόν αρμέ, διευθυντής του Κέντρου Ερευνών Δημοσίων έργων του ΥΠΕΧΩΔΕ. Η αξιέπαινη αυτή εργασία του έγινε το 1978, η οποία δεν αμφισβητείται πειραματικώς και αποδεικνύει ότι το μπετόν της δεξαμενής της Καμίρου είναι όμοιο και ίσως καλύτερο από το σημερινό τύπου “πόρτλαντ”.

Το εύρημα αυτό, που έχει ασφαλώς τεράστιο επιστημονικό, ιστορικό και δημοσιογραφικό ενδιαφέρον, δυστυχώς δεν προεβλήθη απ’ το Ελληνικό κράτος.


Τσιμέντο του 1000 π.Χ. αδιαπέραστο από την ραδιενέργεια
ΕΡΩΤΗΣΗ : Είχατε αναφερθεί και στα μεταλλεία του Λαυρίου…

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : …να σας πω και για το Λαύριο. Το 1992 η Αμερικανίδα φυσικοχημικός Μάρθα Μπουντγουαίη έκανε μία ανακοίνωση σε συνέδριο στην Βοστώνη, στην οποία έλεγε ότι το κονίαμα της κατασκευής των επιχρίσεων των αρχαίων μεταλλευτικών δεξαμενών του Λαυρίου είναι αδιαπέραστο από την ραδιενέργεια. Πρόκειται για ένα είδος τσιμέντου που χρησιμοποιούσαν οι Έλληνες 3000 χρόνια πρίν – τουλάχιστον. Μάλιστα η κυρία Μπουντγουαίη συνέστησε να χρησιμοποιηθεί το υλικό αυτό ως μέσο επιχρίσεως των δεξαμενών αποθήκευσης πυρηνικών αποβλήτων!

ΕΡΩΤΗΣΗ : Κύριε Τσαγκαράκη, μας αναφέρετε σπουδαία πράγματα, που όμως ελάχιστοι γνωρίζουν.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Σας είπα : Αν δεν ήταν ο Μπερτελώ και ο Στεφανίδης – θα προσθέσω και τον καθηγητή μου στο Πολυτεχνείο Προκόπη Ζαχαρία, ο οποίος και με δίδαξε τις γνώσεις αυτές – ίσως να μην γνωρίζαμε τίποτα σήμερα. Μάλιστα ο Στεφανίδης με σειρές βιβλίων του απεδείκνυε, ότι στην αρχαία Ελλάδα υπήρχαν οι “χυμευταί”, κάτι αντίστοιχο των σημερινών χημικών ή χημικών μηχανικών. Ο καθηγητής Ζαχαρίας υποστήριξε, ότι η Χημεία έπρεπε να γράφεται με υ και να αναφέρεται και ως “Χυμευτική”.

ΕΡΩΤΗΣΗ : Πως το δικαιολογούσε αυτό;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Οι αρχαίοι έλεγαν, πως, για να γίνει μία χημική πράξη, έπρεπε οι ουσίες να περάσουν από την κατάσταση του “χύματος”, που ήταν η λεπτή λειοτρίβηση της ύλης, πολύ λεπτή όπως το αλεύρι, για να αναμειχθεί με άλλο “χύμα” και με την διαδικασία της μεταλλοίωσης, της μεταβολής δηλαδή, θα δώσει ένα άλλο προϊόν. Η πράξη αυτή λεγόταν “χυμίζειν” ή ακριβέστερα “χυμεύειν” . Αυτοί που έκαναν την εργασία αυτή, που κατεύθυναν τους εργάτες, ονομάζονταν “χυμευταί”.

ΕΡΩΤΗΣΗ : Μπορείτε να μας αναφέρετε κάποια ονόματα Ελλήνων χυμευτών που διασώθηκαν;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Είναι αρκετά. Σας αναφέρω τον Θεόδωρο τον Σάμιο (6ος π.Χ. αιών), τον Γλαύκο τον Χίο (6ος – 5ος π.Χ.), τον Αρχύτα τον Ταραντίνο, που ανακάλυψε, που ανακάλυψε και την πρώτη πετομηχανή (αεριωθούμενο) κ.λ.π. Πως έγινε στάχτη η Ελληνική Επιστήμη

ΕΡΩΤΗΣΗ : Γιατί δεν υπάρχουν στα αρχαία κείμενα οι λέξεις χυμευτική και χυμευτής ;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Διότι τα σχετικά βιβλία κάηκαν το 323 στη Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας. Στην Αίγυπτο την εποχή αυτή οι Ελληνομεμφίτες είχαν αποκτήσει τεράστιο πλούτο, λόγω της ικανότητάς τους να μετατρέπουν διάφορα ευγενή μέταλλα σε χρυσό, τα οποία πούλαγαν σε υψηλές τιμές, και έτσι αποτέλεσαν απειλή για την οικονομία της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας.

ΕΡΩΤΗΣΗ : Μπορούσαν δηλαδή να φτιάχνουν χρυσό;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Όχι. Ουσιαστικά πρόκειται για επιχρυσώσεις. Τις γνώσεις αυτές τις είχαν πάρει από τους Έλληνες χυμευτάς, που με τον Μ. Αλέξανδρο έφτασαν εκεί. Έτσι ο Διοκλητιανός διατάζει, όλα τα βιβλία που περιείχαν τις λέξεις “Χυμεία” και “Χυμευτική” να καούν, όπως και έγινε. Τα έκαψαν και στο Σεράπειο και στην Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας.

Οι στρατιώτες έμπαιναν ακόμη και σε σπίτια, όπου είχαν πληροφορίες ότι υπήρχαν τέτοια βιβλία. Και ξέρετε πως σώθηκαν μερικά; Κάποιοι χυμευτές πέθαναν πριν τον διωγμό, ήταν Αιγύπτιοι με Ελληνική μόρφωση. Όπως ξέρετε μέσα στην μούμια έβαζαν και τα αγαπημένα αντικείμενα του νεκρού. Έτσι στις Θήβες της Αιγύπτου τον 19ο αιώνα βρέθηκαν δύο μούμιες, που περιείχαν χειρόγραφα Χυμευτικής, τα οποία μεταφέρθηκαν στο μουσείο Λέυντεν της Ολλανδίας, που αναφέρουν εκπληκτικά πράγματα :

Παρασκευή χρωμάτων, γυαλιών, τεχητών πολύτιμων λίθων, επιχρυσώσεις, όπως ακριβώς κάνουν σήμερα, και ονομασίες στοιχείων όπως π.χ. η σημερινή σόδα ήταν το “νίτρον” αρχαίων Ελλήνων. Αυτά διάβασε ο Μπερτελώ και πείσθηκε, πως η σημερινή επιστήμη της Χημείας προέρχεται απ’ τους αρχαίους Έλληνες. Το “λεξικό της Σούδας” - και όχι του “Σουΐδα”, όπως το λένε – αναφέρει, ότι σύμφωνα με το διάταγμα του Διοκλητιανού στην Αλεξάνδρεια, και πιθανώς και σε άλλες πόλεις της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, κατακάηκαν
“ΤΑ ΠΕΡΙ ΧΥΜΕΙΑΣ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΥ ΤΟΙΣ ΠΑΛΑΙΟΙΣ ΑΥΤΩΝ ΓΕΓΡΑΜΜΕΝΑ ΒΙΒΛΙΑ ΠΡΟΣ ΜΗΚΕΤΙ ΠΛΟΥΤΕΙΝ ΑΙΓΥΠΤΙΟΙΣ ΕΤΙ ΤΟΙΑΥΤΗΣ ΠΕΡΙΓΙΓΝΕΣΘΑΙ ΤΕΧΝΗΣ, ΜΗΔΕ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΑΥΤΟΥΣ ΘΑΡΡΟΥΝΤΑΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΝ ΡΩΜΑΙΟΥΣ ΑΝΤΑΙΡΕΙΝ” [= τα περί χημείας και χρυσού βιβλία που είχαν γράψει οι αρχαίοι, για να μην πλουτίζουν πια οι Αιγύπτιοι ασχολούμενοι με την τέχνη αυτή και με τα χρήματα να αποκτούν θάρρος, για να επαναστατούν εναντίον των ρωμαίων].

ΕΡΩΤΗΣΗ : Ασφαλώς οι χημικές γνώσεις των Ελλήνων θα επηρέασαν τις φιλοσοφικές τους αντιλήψεις για την ουσία της ύλης;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Βεβαίως. Οι χυμευτές, αυτοί οι πρακτικοί φιλόσοφοι, ήταν κατά κάποιο τρόπο η πειραματική πλευρά και ταυτόχρονα η εφαρμογή της επιστημονικής θεωρίας.


Η απάτη του δόγματος “Εξ ανατολών το φως”
ΕΡΩΤΗΣΗ : παρ’ όλη αυτή την πληρότητα η κατεστημένη άποψη διεθνώς μιλά για την γέννηση του Πολιτισμού αλλού και όχι στην Ελλάδα.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Ακούστε, τα πράγματα είναι απλά. Η επιστημονική γνώση είναι καθαρή Ελληνική σκέψη. Από την ιστορική πλευρά υπάρχουν πολλά κείμενα αρχαίων συγγραφέων, ενώ αντίθετα κείμενα Περσών, Βαβυλωνίων, Χαλδαίων, Αιγυπτίων, Φοινίκων δεν υπάρχουν. Η παλαιά Διαθήκη είναι το μόνο κείμενο που αναφέρεται στην ύλη, όμως καθαρά θεοκρατικά. Οι Ελληνικές αντιλήψεις αντίθετα συμβαδίζουν με τις σημερινές κατακτήσεις της επιστήμης. Αυτά σκοπίμως αποκρύπτονται διεθνώς από ανθελληνικά κέντρα και από θεωρίες όπως του μπερνάλ ή του χάντινγκτον.

Καταλαβαίνετε πως αν δεν υπήρχε ο Μπερτελώ, δεν θα ξέραμε τίποτε για την συμβολή των Ελλήνων στην Χημεία. Αυτό ακριβώς συμβαίνει με όλες τις επιστήμες.

ΕΡΩΤΗΣΗ : Υπάρχει σε κάποιο Ελληνικό πανεπιστήμιο έδρα Ιστορίας της Χημείας, ώστε να ανασκευαστούν οι κατασκευασμένες απόψεις;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Όχι. Υπήρχε όσο ζούσε ο Στεφανίδης και την κρατούσε γιατί ήταν ο Στεφανίδης. Προσπαθούμε σήμερα να την καθιερώσουμε και πάλι. Εγώ θέλω να κάνω το χρέος μου στην επιστήμη που υπηρετώ. Να καταδείξω δηλαδή την συμβολή των προγόνων μας. Αν ήμουν γιατρός θα το έκανα στην Ιατρική.

Στον λόφο όπου εντοπίζεται η ακρόπολη της αρχαίας Καμίρου στην Ρόδο, πλησίον του ναού της Αθηνάς Καμιράδος, βρίσκεται αρχαιότατη δεξαμενή χωρητικότητας 600 περίπου κυβικών μέτρων. Η δεξαμενή αυτή, το κτίσιμο της οποίας χρονολογείται κατά προσέγγιση στο 900 π.Χ., είναι κατασκευασμένη από ένα υλικό σκληρό και αδιάβροχο, η παρουσία του οποίου προέτρεψε προ πολλών ετών τον επίτιμο διευθυντή του τ. Υπουργείου Δημοσίων Έργων κ. Ευστάθιο Ευσταθιάδη, που βρισκόταν για επαγγελματικούς λόγους στην Ρόδο, να λάβει δείγματα του υλικού αυτού και να προχωρήσει σε χημική ανάλυσή τους.

Όπως τελικά διεπίστωσε, πρόκειται για ένα μείγμα αδρανούς υλικού, το οποίο συνιστά έναν τύπο σκυροδέρματος (τσιμέντου), που ελάχιστα διαφέρει από το εν χρήσει σημερινό (τύπου πόρτλαντ). Ο κ. Ευσταθιάδης συνέγραψε και ειδική μονογραφία για το θέμα με πληθώρα ιστορικών, τεχνικών και χημικών πληροφοριών.

Ακολουθεί η συνέντευξη που παραχώρησε ο κ. Ευσταθιάδης στο περιοδικό "ΔΑΥΛΟΣ"
ΕΡΩΤΗΣΗ : Θα ήθελα να μας πείτε, κ. Ευσταθιάδη, εάν υφίστανται διαφορές μεταξύ του σκυροδέματος που ανακαλύψατε στην Κάμιρο και του σημερινού εν χρήσει μπετόν.




ΠΑΝΩ: Το τεμάχιο αυτό του σκυροδέματος από την δεξαμενή της Καμίρου απεκόπη για περαιτέρω μελέτη από τον κ. Ευστ. Ευσταθιάδη και φυλάσσεται έως σήμερα επιμελώς από τον ίδιο (φωτ. Ε. Ευσταθιάδη δημοσίευση περιοδ. Δαυλός)

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Ουσιαστικά δεν έχουν καμία απολύτως διαφορά. Η τεχνολογία του σημερινού μπετόν, που χρησιμοποιείται στα οποιαδήποτε έργα, οικοδομές, λιμάνια, γέφυρες, αεροδρόμια κλπ, είναι ακριβώς ίδια με αυτήν του αρχαίου Ελληνικού μπετόν. Μία μικρή ωστόσο αλλά αξιοπρόσεκτη και σημαντική υπέρ του αρχαίου Ελληνικού σκυροδέματος διαφορά είναι, ότι οι αρχαίοι πρόσεξαν να δώσουν στην τσιμεντένια μεμβράνη, που παρεμβάλλεται μεταξύ όλων των κόκκων της συνθέσεως του μπετόν, λίγο μεγαλύτερο πάχος απ’ ότι βλέπει κανείς στο σημερινό μπετόν.

Αυτό αποτελεί μία από τις αποδείξεις της σοφίας των αρχαίων Ελλήνων μηχανικών.

ΕΡΩΤΗΣΗ : Εκτός απ΄ το συγκεκριμένο δείγμα της Καμίρου, ενδέχεται το σκυρόδεμα να ήταν γνωστό και εν χρήσει και σε άλλα μέρη του Ελλαδικού χώρου;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Είχα παρακαλέσει το Υπουργείο Πολιτισμού να μου υποδείξει θέσεις κι άλλων αρχαίων κατασκευών, κυρίως δεξαμενών. Πράγματι μου είχε στείλει ένα πίνακα με υπάρχουσες δεξαμενές και σε άλλα μέρη του Ελλαδικού χώρου. Η διατήρηση όμως της στεγανοποίησης των αυτών δεν ήταν τόσο καλή, όσο αυτή της προτύπου κατασκευής της Καμίρου.

ΕΡΩΤΗΣΗ : Γνωρίζουμε, κ. Ευσταθιάδη ότι το τσιμέντο είναι εφεύρεση των τελευταίων εκατό ετών από τους Άγγλους. Πως συνέβαινε οι αρχαίοι Έλληνες να γνωρίζουν ένα πανομοιότυπο υλικό στην εποχή τους;

Ιζηματική διάταξη των στοιχείων του αρχαίου τσιμέντου της Καμίρου σε γυάλινο σωλήνα.



ΠΑΝΩ: Ιζηματική διάταξη των στοι- χείων του αρχαίου τσιμέντου της Κα- μίρου σε γυάλινο σωλήνα. (φωτ. Ε. Ευσταθιάδη δημοσίευση περιοδ. Δαυλός)

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Οι τεχνικοί είχαν την σοφία, παράλληλα με όλες τις άλλες φιλοσοφικές τοποθετήσεις τους, να παρατηρήσουν ότι το χώμα της Σαντορίνης, που είχε βγει από το ηφαίστειο, έχει ιδιαίτερες ιδιότητες, που το κάνουν να διαφέρει από όλα τα γνωστά ανά τον Ελλαδικό χώρο εδάφη.

Πειραματίστηκαν επάνω σ’ αυτό, αφού τους κίνησε την περιέργεια, και κατέληξαν όχι μόνο να το χρησιμοποιούν αναμιγνύοντάς το με ασβέστη, ο οποίος τους ήταν ήδη από παλαιότερα γνωστός, αλλά και να παράγουν μία “λάσπη”, η οποία άντεχε περισσότερο στο νερό και μπορούσε να πήξει μέσα σε αυτό, σε αντίθεση με άλλα κοιτάσματα από φυσική άμμο και ασβέστη. Αλλά εν συνεχεία, αφού επεξέτειναν τις μελέτες τους, διεπίστωσαν ότι το λεπτότατο υλικό της “Θηραϊκής γης”, που υφίσταται σε πολύ μικρό ποσοστό, ίσως κάτω του 20%, είναι και το πλέον ουσιώδες.

Γι’ αυτό το λόγο επενόησαν κάποια γνωστή μόνο σ’ αυτούς μέθοδο την οποία εφήρμοσαν σε εκτεταμένη κλίμακα για την παραγωγή των γεωδών χρωστικών υλών, τις οποίες χρησιμοποιούσαν για την βαφή και ζωγραφική των αρχαίων Ελληνικών αγγείων. Κατασκεύαζαν έτσι αυτά τα απαράμιλλα έργα τέχνης, η αντοχή των οποίων ακόμα και μέσα στην θάλασσα με την πάροδο όχι μόνο των αιώνων αλλά και των χιλιετιών παραμένει αναλοίωτη.

ΕΡΩΤΗΣΗ : Είναι γνωστό ότι η παρασκευή τσιμέντου σήμερα προϋποθέτει την καύση των συστατικών σε καμίνους. Αυτό συνέβαινε και τότε;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Σε ότι αφορά την παραγωγή, η διαφορά με το σημερινό τσιμέντο είναι ότι σε όλη την υφήλιο παρασκευάζεται μέσα σε απλές καμίνους, στις οποίες προσθέτουν το μίγμα των πρώτων υλών, το οποίο ψήνεται εκεί, ενώ στην αρχαία Ελλάδα θεωρώ ότι χρησιμοποιούσαν διπλές καμίνους. Η μία εξ’ αυτών δεν ήταν άλλη από το ηφαίστειο, όπου στα έγκατα της γης ψηνόταν το φυσικό γεώδες υλικό, που κατόπιν χρησιμοποιούσαν ως πρώτη ύλη, για να παρασκευάσουν το τσιμέντο. Το δεύτερο καμίνι ήταν το τεχνητό, όπου έψηναν τον ασβεστόλιθο και έβγαζαν ασβέστη.

Σε συνδυασμό τώρα της μεθόδου της “υδαταιώρησης” του επεξεργασμένου υλικού του ηφαιστείου, της αναμίξεως δηλαδή της Θηραϊκής γης με νερό και της αφαιρέσεως του νερού μετά από εικοσιτετράωρη καθίζηση, πετύχαιναν την λήψη του ανωτάτου στρώματος της στάθμης, που αποτελεί και το ένα συστατικό του τσιμέντου. Το δεύτερο συστατικό, όπως είπαμε, ήταν ο ασβέστης που ψηνόταν σε δεύτερο καμίνι. Τα δύο αυτά υλικά σε ορισμένη αναλογία μεταξύ τους και με την προσθήκη νερού δίνουν ένα κράμα, που έχει τις ίδιες χημικές ιδιότητες με το σημερινό τσιμέντο “Portland”.

Επομένως η μόνη ουσιαστική διαφορά του αρχαίου τσιμέντου με το σημερινό τσιμέντο είναι, ότι το πρώτο παρήγετο με βάση την εμπνευσμένη τεχνολογία των αρχαίων Ελλήνων τεχνικών.


ΠΗΓΕΣ...
http://www.kalyterotera.gr
http://www.to-parakseno.grhttp://anoixti-matia.blogspot.gr
http://periergaa.blogspot.com 

ΓΙΑΤΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΕΙΔΟΣ ΠΟΥ ΚΛΑΙΕΙ ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ;


Πολύ ενδιαφέρουσες, επιστημονικές απαντήσεις στην ερώτηση γιατί τα ζώα δεν κλαίνε ενώ ο άνθρωπος είναι το μόνο είδος στον πλανήτη που δακρύζει συνειδητά...


δίνει σε συνέντευξή του ο Ο δρ Μάικλ Τρίμπλ, ομότιμος καθηγητής Συμπεριφορικής Νευρολογίας στο Ίδρυμα Νευρολογίας του University College, στο Λονδίνο.

Τα περισσότερα ζώα κάποια στιγμή «κλαίνε». Πρόκειται όμως για μια φυσική αντίδραση του οργανισμού καθώς τα δάκρυα είναι απαραίτητα για να διατηρείται ο βολβός των ματιών υγρός, ενώ οι πρωτεΐνες και άλλες ουσίες που περιέχουν τον διατηρούν υγιή και ικανό να προστατεύεται από τις επιθέσεις ιών και βακτηρίων.

Ο άνθρωπος είναι το μόνο έιδος που δακρύζει συνειδητά,καθώς το κλάμα είναι μέσο έκφρασης των συναισθημάτων μας. Σύμφωνα με τον δρ Τριμπλ, οι άνθρωποι κλαίνε για πολλούς λόγους, δεν κλαίνε, όμως, για τους ίδιους λόγους.

«Οι περισσότεροι θα κλάψουν για συναισθηματικούς λόγους, όπως το πένθος και η θλίψη για μία απώλεια, αλλά πολύ λίγοι κλαίνε για αισθητικούς λόγους – όταν λ.χ. κοιτάζουν έναν πίνακα, ένα γλυπτό ή ένα άλλο εξαίσιο έργο τέχνης» εξηγεί σε συνένετυξη του στο επιστημονικό περιοδικό Scientific American

Αξιολογώντας το φαινόμενο από την πλευρά της νευροεπιστήμης, ο δρ Τιμπλ γράφει ότι το κλάμα με τη μορφή που το ξέρουμε πρέπει να αναπτύχθηκε στους πρώτους ανθρώπους κάποια καθοριστική εξελικτική στιγμή.

Όπως λέει, η εμφάνιση του συναισθηματικού κλάματος σχετίζεται με την εμφάνιση της αυτο-συνειδητοποίησης και την αντίληψη ότι και οι άλλοι άνθρωποι έχουν συνείδηση του εαυτού τους. Αυτό, υποστηρίζει, οδήγησε στην συνειδητοποίηση ότι ο εαυτός και οι άλλοι μπορούν να υποφέρουν, να νιώσουν θλίψη, αλλά και να εξαφανιστούν. Συμπίπτει επίσης με την εμφάνιση της συναισθηματικής προσκόλλησης, που οδήγησε στην έκφραση συναισθημάτων με χαρακτηριστικές κινήσεις του προσώπου και τελικά με τα δάκρυα.





ΠΗΓΗ...http://periergaa.blogspot.com

Η ΖΩΗ ΚΟΣΤΙΖΕΙ...


Η ζωή κοστίζει

Το ότι ζεις και υπάρχεις στον κόσμο αυτό κοστίζει φίλε!!!

Σου αρέσει δεν σου αρέσει έτσι είναι, οκ;
θες να φας; Κοστίζει…
θες να πιείς; Κοστίζει…
θέλεις να ζεσταθείς, να στεγαστείς, να ντυθείς, να μετακινηθείς, να ταξιδέψεις, να σπουδάσεις, να γιατρευτείς; Κοστίζει…
θέλεις να ασχοληθείς με τις επιστήμες, τις τέχνες και τα γράμματα; 
Να ερευνήσεις, να ανακαλύψεις, να πειραματιστείς;
Κοστίζει…

Θέλεις να κολυμπήσεις, να πας διακοπές, να οδηγήσεις, να φυτέψεις, να ψαρέψεις; Κοστίζει…
…και θα κοστίζει όλο και πιο ακριβά…

Από την άλλη βέβαια, τα συναισθήματά σου, η χαρά σου, ο πόνος σου, η θλίψη σου, το χαμόγελό σου, η μοναξιά σου, οι φόβοι σου, η ίδια σου η ζωή έχει πολύ μικρή αξία στον κόσμο αυτό…
Είτε είσαι μωρό, νέο παιδί, είτε είσαι ηλικιωμένος, ανήμπορος, άρρωστος, άντρας, γυναίκα…
Είσαι απλά ένα νούμερο στις στατιστικές και στα ποσοστά τους…

Για να είμαι πιο ακριβής… 
«γίνεται όλο και πιο ακριβό το να ζει κανείς μια ζωή, που μέσα στην καθημερινή σκληρότητα του κόσμου μας, έχει όλο και λιγότερη αξία».

Και μη μου κάνεις την ηλίθια ερώτηση πόσο, γιατί και άλλες σχετικές αηδίες…
Η ζωή κοστίζει είπαμε…ή μάλλον…μας είπανε…
Μας το λένε από νωρίς, το ακούς όπου σταθείς κι όπου βρεθείς,
στο σπίτι, στο σχολείο, στη δουλειά, στο δρόμο, στις παρέες, στα μαγαζιά…παντού…
οπότε, 
ανοίγεις το στοματάκι, το καταπίνεις σαν χαπάκι,
κατεβάζεις μετά κι ένα γεμάτο ποτήρι χλωριούχο νεράκι και είσαι μια χαρά…
άλλωστε αυτό κάνουν όλοι…

Η ζωή κοστίζει γιατί πολύ απλά…κάποιοι πρέπει να κερδίζουν, να ωφελούνται από αυτό…
Είχαν τη δύναμη, έτσι τους ήρθε, έτσι το έκαναν βρε αδερφέ…ααα

Βλέπεις, οι πολίτες, στους πολιτισμένους και δημοκρατικούς τόπους μας, γνωρίζουν ως αλήθεια όσα διαβάζουν στον τύπο και βλέπουν στις τηλεοράσεις τους…στα ΜΜΕ τέλος πάντων,
…έλα όμως που, ο τύπος, οι τηλεοράσεις και αυτά τα ΜΜΕ ανήκουν σε αυτούς που έχουν την εξουσία και καθορίζουν το παιχνίδι.

Και η ερώτηση είναι, τι ακριβώς νομίζεις ότι ξέρεις;
Ποια είναι η σχέση σου με την αλήθεια;;;

Και το σημαντικότερο,
Αν μια πρόταση, βρίσκεται έξω από την περιοχή της «αλήθειας» που σ έχουν μάθει πως θα μπορούσες να αναγνωρίσεις την πιθανή αλήθεια της;;;

Τάσος Πετρίδης




ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...