Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2014

ΝΙΚΗ ΒΟΡΕΙΝΟΥ - ΑΣ ΠΡΟΜΑΧΟΙ 2-3


Σε ένα παιχνίδι διαφήμιση του επιθετικού ποδοσφαίρου, ο ΑΣ Πρόμαχοι κέρδισε τη Νίκη Βορεινού με σκορ 2-3 και πήρε το πολύτιμο για την περαιτέρω πορεία του διπλό εκτός έδρας.
Οι δυο ομάδες μοιράστηκαν από ένα ημίχρονο, κερδίζοντας τις εντυπώσεις, οι μεν Προμαχιώτες το πρώτο, οι δε Βορεινιώτες το δεύτερο.
Οι της Νίκης τα έχουν με την τύχη τους, γιατί θα μπορούσαν να πάρουν τουλάχιστον την ισοπαλία, αλλά στο πέναλτι που κέρδισαν, και το εκτέλεσε ο Κουκουλίδης, ο γκολκήπερ των Προμάχων Αλέξης Νάνος, είπε δυο "όχι", αποκρούοντας ισάριθμες φορές.
Οι λιγοστοί φίλαθλοι που παρακολούθησαν το ματς, το καταευχαριστήθηκαν, αφού παίχτηκε ποιοτικό και όμορφο ποδόσφαιρο ένθεν κακείθεν, με τις δυο ομάδες να ξεδιπλώνουν τα χαρίσματά τους.

Δείτε την διακύμανση του σκορ:
 5΄ 0-1 Γ.Μούγιος
35΄0-2   Γ. Νάνος
45΄1-2 Κουκουλίδης
65΄πέναλτι  Κουκουλίδης, απόκρουση ο Νάνος δύο φορές 
75΄1-3 Αμπάρης
90΄2-3 Σινάπης 



ΡΕΠΟΡΤΆΖ:
Γιάννης Πέτσκος
Πετράν Μούγιος

Περισσότερες φωτογραφίες από την παρακάμερα των "Π.Ν." μπορείτε να δείτε στην επίσημη σελίδα του ΑΣ ΠΡΟΜΑΧΟΙ στο facebook ΕΔΩ



















"ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ" : ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ ΓΙΑ ΤΟ ΛΟΥΤΡΑΚΙ ΑΛΜΩΠΙΑΣ



Δείτε ολόκληρη την εκπομπή του ALPHA "Επιστροφή στο χωριό" που προβλήθηκε την Κυριακή 30/11/2014.
Απλά κάντε κλίκ ΕΔΩ

ΕΥΤΥΧΙΑ

«Και που λες Ευτυχία, ευτυχία δεν είδαμε, λίγα μόνο στοιχεία ευτυχίας χαρήκαμε …» τραγουδούσε το πρωί ο Κηλαηδόνης. Όμως, τι είναι ευτυχία και πώς την αποκτούμε;
Η δυνατότητα στην ευτυχία θεωρήθηκε τόσο σημαντική ώστε συμπεριλήφθηκε στο Σύνταγμα των Ηνωμένων Πολιτειών που αναφέρει ότι όλοι οι άνθρωποι δημιουργήθηκαν ίσοι με δικαίωμα στη ζωή, στην ελευθερία και στην επιδίωξη της ευτυχίας. Ο Βενιαμίν Φραγκλίνος συμπλήρωσε αργότερα ότι το Σύνταγμα δεν εγγυάται την ευτυχία, εγγυάται μόνο το δικαίωμα στην επιδίωξή της.
Όμως είμαστε πιο ευτυχισμένοι από τους τροφοσυλλέκτες προγόνους μας που ζούσαν 70.000 χρόνια πριν; Το ερώτημα αυτό σπάνια απασχολεί τους ιστορικούς. Αν η απάντηση στο ερώτημα είναι όχι, τότε προς τι όλες τούτες οι ανακαλύψεις της επιστήμης; Σίγουρα ο σύγχρονος άνθρωπος έχει περισσότερες ευκολίες στη διάθεσή του (ηλεκτρισμός, συσκευές, νερό κ.ά.) καθώς και υλικά αγαθά αλλά αυτό δεν συνεπάγεται περισσότερη ευτυχία, παρόλο που η επιστήμη έχει συμβάλει προς αυτή την κατεύθυνση. Για παράδειγμα, η παιδική θνησιμότητα τα τελευταία 200 χρόνια έχει ελαττωθεί από 33% στα 5%. Αυτό συνέβαλε στην ευτυχία των δικών τους ανθρώπων.
Δεν μπορούμε να κρίνουμε τους προγόνους μας βάζοντας τον εαυτό μας στη θέση τους διότι οι δικές μας προσδοκίες είναι πολύ διαφορετικές από τις δικές τους. Ο σημερινός άνθρωπος είναι περισσότερο αποξενωμένος και η ζωή του είναι πολλές φορές χωρίς νόημα. Σίγουρα η ζωή π.χ. στον Μεσαίωνα ήταν πιο δύσκολη, είχε λιγότερες ανέσεις αλλά μπορεί η ζωή τότε να είχε περισσότερο νόημα οπότε οι άνθρωποι θα ήταν πιο ευτυχισμένοι.
happy
Ο Αριστοτέλης (Ηθικά Νικομάχεια) ορίζει την ευτυχία ως το ανώτερο αγαθό (σ. 186). Ανάλογα με τις περιστάσεις το ίδιο άτομο τη θεωρεί κάτι διαφορετικό δηλαδή, όταν κάποιος είναι ασθενής, την ταυτίζει με την υγεία, ενώ όταν είναι φτωχός με τον πλούτο.
Είναι κοινή παραδοχή όλων ότι η ευτυχία είναι κάτι το υποκειμενικό, κάτι που πηγάζει από μέσα του καθενός. Η ευτυχία εξαρτάται από το συσχετισμό μεταξύ των αρχικών προσδοκιών και επιθυμιών και των τελικών συνθηκών διαβίωσης. Κάποιος γίνεται ευτυχισμένος όχι διότι υπάρχει μια συγκεκριμένη κατάσταση αλλά διότι έχουν πραγματοποιηθεί οι προσδοκίες του. Αν ένας νεαρός ονειρεύεται να αποκτήσει ποδήλατο και τελικά το αποκτήσει, τότε είναι ευτυχισμένος, κάτι που δεν συμβαίνει αν ονειρευόταν ένα αυτοκίνητο κούρσας.
Ο Μέγας Βασίλειος είπε ότι ευτυχής είναι εκείνος που αρκείται σε αυτά που έχει. Αλλά και ο Βουδισμός διακηρύττει ότι ο βαθμός της ευτυχίας του ανθρώπου εξαρτάται από το μέγεθος των επιθυμιών του.
Ακόμα και όταν κάποιος κερδίσει στο λαχείο γίνεται προσωρινά χαρούμενος αλλά μετά οι προσδοκίες προσαρμόζονται ανάλογα, μεγεθύνονται και ο άνθρωπος επανέρχεται στην προηγούμενη κατάσταση. Στο πείραμα (1978) των Brickman, Coates και Janoff-Bulman (σχετικό άρθρο κάτω από τον τίτλο «Υπερτυχεροί λαχνών και θύματα δυστυχημάτων: είναι σχετική η ευτυχία;») ζητήθηκε από εκπροσώπους των δύο κατηγοριών (τυχεροί και θύματα) να αξιολογήσουν σε κλίμακα από 0-5 τον βαθμό ευτυχίας τους. Οι τυχεροί είχαν κερδίσει μεγάλα ποσά χρημάτων μόλις τον προηγούμενο χρόνο και τα θύματα είχαν μείνει παραπληγικοί ή τετραπληγικοί την ίδια χρονιά. Τα αποτελέσματα έδειξαν το αναμενόμενο, ότι ο βαθμός ευτυχίας των τυχερών ήταν πιο μεγάλος από των θυμάτων. Το αξιοπερίεργο όμως ήταν: 1) οι τυχεροί, μετά από τον πρώτο αναπάντεχο ενθουσιασμό, μετά από ένα χρόνο δεν καταγράφηκαν ως πιο ευτυχείς από τον μέσο πληθυσμό και 2) τα θύματα αν και λιγότερο ευτυχή από τον μέσο πληθυσμό εν τούτοις έδωσαν βαθμολογία πάνω του μέσου (2,5) στην κλίμακα της ευτυχίας (0-5) (πήραν 2,96 από 5). Σε βάθος χρόνου, μπορούμε να πούμε ότι οι δύο κατηγορίες συγκλίνουν στην κλίμακα ευτυχίας.
Dopamine
Οι βιολόγοι ισχυρίζονται ότι η ευτυχία και γενικά τα κέφια μας καθορίζονται από τα επίπεδα βιοχημικών ουσιών (serotonin, dopamine, oxytocin). Όλοι μας γνωρίζουμε ανθρώπους που δείχνουν να είναι ευτυχισμένοι παρόλο που οι περιστάσεις τους δεν δικαιολογούν κάτι τέτοιο. Υπάρχουν άλλοι που ενώ φαίνονται να τα έχουν όλα, είναι μίζεροι. Η ευτυχία ξεκινά από μέσα μας.
Η ευτυχία δεν είναι σπάνιο πουλί να το κυνηγούμε στον ουρανό, είναι ένα κατοικίδιο πουλί στην αυλή μας (Καζαντζάκης).
Ευτυχία είναι να βρίσκεις νόημα στη ζωή σου και στις πράξεις σου ακόμα και όταν είναι γεμάτη από πολλές δυσκολίες και συνεπάγονται αγώνες.
________
 ~  Ζήνα Πουλλή

ΠΩΣ ΦΤΑΣΑΜΕ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΜΕ ΤΑ ΜΑΚΑΡΟΝΙΑ ΜΕ ΚΙΜΑ

Τα μακαρόνια με κιμά, που τόσο λατρεύουν άνθρωποι σε όλο τον πλανήτη, δεν υπάρχουν στην Ιταλία.
Τα λεγόμενα «σπαγγέτι μπολονέζ», που βρίσκει κανείς και στην τελευταία καντίνα μεγάλης ΔΕΚΟ, απλά δεν υφίστανται. Οταν τα μαγειρεύουμε στο σπίτι ως ιταλική σπεσιαλιτέ, οι Ιταλοί σεφ κλαίνε.
Το πρωτότυπο πιάτο της Ιταλίας που σερβίρεται από τη Σικελία ως το Τρεντίνο λέγεται «ραγκού μπολονέζ» και δεν έχει καμία σχέση με τα παραβρασμένα σπαγγέτι στα οποία πετάει κάποιος ένα κιλό κιμά, λίγη κόκκινη σάλτσα και τυρί τριμμένο. ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ!
Το ιταλικό ραγκού, πρώτον, δεν σερβίρεται με σπαγγέτι. Χρειάζονται ταλιατέλες, παπαρδέλες, ακόμη και πέννες, αλλά όχι σπαγγέτι. Απλά δεν γίνεται.
Τα υλικά για ένα πραγματικό ραγκού μπολονέζ

  • 3 ώριμες τομάτες. Αν δεν υπάρχουν μην τολμήσετε τίποτε άλλο. Αγοράστε μια κονσέρβα, ποιοτική, με αποφλοιωμένες ολόκληρες τομάτες
  • 1 κουταλιά πάστα τομάτας
  • 300 γραμμάρια κιμά 100% μοσχάρι
  • 200 γραμμάρια κιμά χοιρινό. Οι πραγματικοί Ιταλοί αντί για κιμά χοιρινού βάζουν το εσωτερικό ενός μεγάλου λουκάνικου, χωρίς πρόσθετα, nature
  • 1 κρεμμύδι
  • 1 κλωνάρι σέλινο
  • 1 καρότο
  • Αλάτι, πιπέρι, 1 φύλλο δάφνης, ελαιόλαδο, 1 ποτήρι κόκκινο κρασί και μπόλικη παρμεζάνα
Εκτέλεση
  • Κόβουμε το σέλινο, το καρότο, το κρεμμύδι σε μικρούς κύβους
  • Σε μια κατσαρόλα ζεσταίνουμε το λάδι, προσθέτουμε τα κομμένα λαχανικά με το φύλλο δάφνης
  • Να μην καούν, απλά να ασπρίσουν και να αρωματιστούν, σε μέτρια φωτιά
  • Αδειάζουμε το λουκάνικο και το βάζουμε μαζί με τον μοσχαρίσιο κιμά να σωταριστούν στην κατσαρόλα
  • Αφήνουμε όλα τα υγρά να φύγουν, ο κιμάς πρέπει να είναι σφιχτός
  • Προσθέτουμε το κόκκινο κρασί (βάλτε το καλύτερο που έχετε, όχι το χαλασμένο που περίσσεψε)
  • Αφήνουμε να εξατμιστεί, χαλαρά
  • Προσθέτουμε μια κουταλιά συμπυκνωμένη σάλτσα τομάτας. Απλά για να χρωματίσουμε τον κιμά και τα λαχανικά
  • Σε 3 λεπτά προσθέτουμε τις τομάτες κονσέρβας τις οποίες θα έχουμε προηγουμένως λυώσει σε μίξερ. Το μισό κουτί, όχι πολλές τομάτες, απλά για να χρωματίσουμε.
  • Σε καμμία περίπτωση δεν βάζουμε τομάτες για να πνίξουμε τη σάλτσα! Δεν είναι σούπα.
  • Μένει εκεί η κατσαρόλα και σιγοβράζει για 40 λεπτά
  • Ανακατεύουμε, παρακολουθούμε, επαγρυπνούμε
  • Τώρα προσθέτουμε αλάτι και πιπέρι
  • Σε μια άλλη κατσαρόλα βράζουμε νερό μπόλικο και πετάμε μέσα τα μακαρόνια
  • Βάζουμε χοντρό θαλασσινό αλάτι
  • Τις ανακατεύουμε (απαγορεύεται να βάλουμε λάδι στην κατσαρόλα, φυσικά)
  • Παίρνουμε μισή κουτάλα καυτό νερό από τα μακαρόνια και το προσθέτουμε στην άλλη κατσαρόλα με τον κιμά (αν το χρειάζεται)
  • Οταν οι ταλιατέλες έχουν γίνει σαν μετάξι, τις σουρώνουμε και τις ξαναβάζουμε στην κατσαρόλα μας
  • Παίρνουμε μια κουτάλα από κιμά και την ρίχνουμε στα μακαρόνια. Απλά για να τα χρωματίσουμε. Ανακατεύουμε απαλά ώστε οι ταλιατέλες μας να γίνουν κόκκινες
  • Με μια τσιμίδα σερβίρουμε τις ταλιατέλες σε ΒΑΘΥ πιάτο
  • Προσθέτουμε τον κιμά από πάνω, όχι πέντε κιλά, λίγο
  • Τρίβουμε φρέσκια παρμεζάνα και ρίχνουμε σαν σύννεφο από πάνω
  • Απαραιτήτως με κόκκινο κρασί.
Το ραγκού Μπολονιέζ πρέπει οπωσδήποτε να μοιάζει κάπως έτσι:


Την χειρότερη εκδοχή, φυσικά, υιοθέτησαν οι Αμερικανοί: Σπαγγέτι λυωμένα με κεφτέδες !


Πηγή:  http://www.iefimerida.gr/

ΠΥΡΑΜΙΔΑ 831 ΚΙΛΩΝ ΑΠΟ ΚΕΡΜΑΤΑ

Λιθουανία: Φοιτητές κατασκεύασαν πυραμίδα 831 κιλών από κέρματα [εικόνες]
Δύο φοιτητές Φυσικής κατασκεύασαν μία πυραμίδα ύψους 1,3 μέτρων αποτελούμενη από περισσότερα από ένα εκατομμύριο λιθουανικά κέρματα ένα μήνα προτού ενταχθεί η χώρα αυτή της Βαλτικής στην ευρωζώνη.
To Σάββατο, οι φοιτητές τοποθέτησαν το τελευταίο κέρμα στην κορυφή της πυραμίδας η οποία όπως υποστηρίζουν είναι η μεγαλύτερη φτιαγμένη αποκλειστικά από κέρματα στον κόσμο.
Οι δύο φοιτητές κατασκεύασαν την πυραμίδα βάρους 831 κιλών με την βοήθεια εθελοντών από το Νομισματικό Μουσείο της Τράπεζας της Λιθουανίας στο Βίλνιους προτού η χώρα αντικαταστήσει το εθνικό της νόμισμα, το λίτας, με ευρώ την 1η Ιανουαρίου.


ΤΑ ΔΕΚΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΑΜΠΛΕΤ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ - BUSINES INSIDER

Αυτά είναι τα 10 καλύτερα tablet που κυκλοφορούν στην αγορά [λίστα & εικόνες]
Επιλογές υπάρχουν πολλές. Πολλά μεγέθη, διαφορετικό λειτουργικό... αυτό όμως μπορεί ενδεχομένως να μπερδέψει τον άμοιρο καταναλωτή που προσπαθεί να επιλέξει ένα tablet.
Η επιλογή βέβαια εξαρτάται και από τις ανάγκες, αφού υπάρχουν tablet με μεγάλη οθόνη, που μπορούν να αντικαταστήσουν κατά κάποιο τρόπο τα laptop σε συνδυασμό με ένα πληκτρολόγιο και άλλα πιο μικρά, ώστε να χωρούν παντού.
Το Business Insider για να δώσει μία χείρα βοηθείας στην επιλογή, κατάρτισε τη λίστα με τα 10 καλύτερα tablet που κυκλοφορούν στην αγορά, ανάλογα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους. Στην κορυφή είναι τρεις «δημιουργίες» της Apple.
Αυτά είναι τα 10 καλύτερα tablet της αγοράς, σύμφωνα με το Business Insider
iPad Air 2
iPad Air
iPad mini 2
Samsung's Galaxy Tab S
Google Nexus 9
Amazon Kindle Fire HDX 8.9 (2014)
Sony Xperia Z2 Tablet
Google Nexus 7 (2013)
Microsoft Surface Pro 3
Nvidia Shield Tablet


Πηγή:  http://www.iefimerida.gr/

ΑΜΦΙΠΟΛΗ: ΤΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΔΕΙΞΑΝ

Αμφίπολη: Τα ευρήματα που ποτέ δεν μας έδειξαν [εικόνες]
Τα κινητά ευρήματα, όπως νομίσματα από την εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου, κεραμικά, ψηφίδες, τεκτονικά γράμματα αλλά και το πού και πώς ακριβώς βρέθηκαν τα οστά από τον σκελετό στον Τάφο της Αμφίπολης ανέλυσε το Σάββατο η αρχαιολόγος Κατερίνα Περιστέρη και η ομάδα της.
Ο σκελετός βρέθηκε διαταραγμένος και αποσπασμένος
Επειτα από πέντε ώρες, ολοκληρώθηκαν οι τελικές ανακοινώσεις για τις ανασκαφές στην Αμφίπολη στο κατάμεστο αμφιθέατρο του υπουργείου Πολιτισμού, ενώ κατά την ενημέρωση των δημοσιογράφων επικράτησε κι ένταση, καθώς η επικεφαλής της ανασκαφικής ομάδας και προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Σερρών, αρνιόταν πεισματικά να πει κάτι για τον σκελετό, λέγοντας πως για αυτόν θα μιλήσουν ανθρωπολόγοι και οστεολόγοι.
Συγκεκριμένα, οι εκπρόσωποι των ΜΜΕ επέμειναν, ρωτώντας σε ποια στάση βρέθηκε ο σκελετός, πού και πώς, αλλά δεν πήραν απαντήσεις. Το μόνο που ανέφερε η κ. Περιστέρη ήταν ότι ο σκελετός βρέθηκε «κάτω από δύσκολες συνθήκες, σκεπασμένος με χώματα και τον μεταφέραμε με μεγάλη προσοχή για να τον εξετάσουμε». Ακόμη αναφέρθηκε στα κινητά ευρήματα του «λεγόμενου»- χαρακτηρισμό που για πρώτη φορά χρησιμοποίησε- φερέτρου και πρόσθεσε ότι τα ανθρωπολογικά δεδομένα «μάλλον» θα δείξουν ποιος είναι ο νεκρός.
Σε ερώτηση του iefimerida πάντως, η κα Περιστέρη αποκάλυψε ότι ο σκελετός είναι ακόμη στην Αμφίπολη, στο μουσείο, ενώ παραδέχθηκε ότι δεν έχει αποφασιστεί ακόμη σε ποιο εργαστήριο θα σταλεί το πιο σημαντικό εύρημα της ανασκαφής.
Ο εκνευρισμός της Μενδώνη και οι αποκαλύψεις της για τον σκελετό
Αργότερα, παρενέβη η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη για να δώσει κάποιες πληροφορίες γύρω από τον σκελετό.
«Επειδή έχω εκνευριστεί με κάποιες ερωτήσεις, αλλά και κάποιες απαντήσεις, λέω ότι όπως αναφέραμε σε σχετικό δελτίο Τύπου, ο σκελετός βρέθηκε αποσπασματικά εντός και εκτός του ταφικού ορύγματος. Το κρανίο βρέθηκε σε κάποια απόσταση από το όρυγμα, ακριβώς απέξω από αυτό εντοπίστηκε η κάτω γνάθος και μέσα στο όρυγμα βρέθηκε το μεγαλύτερο μέρος του σκελετικού υλικού, που αν παρατηρήσει κανείς τα οστά βλέπει ότι έχει και τα μεγάλα κόκαλα των ποδιών και τα κόκαλα των χεριών, πλευρά και μέλη της σπονδυλικής στήλης, καθώς και τη λεκάνη, η οποία από την πτώση των άνω λίθων είναι σε πολύ αποσπασματική κατάσταση, ώστε να μην επιτρέπει στους αρχαιολόγους να πουν αν είναι ανδρική ή γυναικεία» δήλωσε η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη.
Αναφερόμενη, δε, στις δηλώσεις που είχε κάνει προηγουμένως η κα Περιστέρη ότι αφαιρέθηκαν μαζί με τα οστά χώματα, αυτό, όπως είπε, έγινε «για τον πολύ απλό λόγο ότι αν το σύγχρονο γενετικό υλικό, δηλαδή τα χέρια αρχαιολόγων, εργατών κλπ., άγγιζαν το αρχαίο, αυτομάτως θα εξαφάνιζαν ή θα διατάραζαν πληροφορίες τις οποίες μπορεί να έχει διασώσει η γη».
Και η κυρία Μενδώνη με την παρέμβαση της επανέλαβε πως ακόμη ο σκελετός παραμένει στην Αμφίπολη, καθώς αναζητείται εργαστήριο και σύνθεση ομάδων από οστεολόγους, ανθρωπολόγους, αλλά και ιατροδικαστές.
Νομίσματα της εποχής του Μεγάλου Αλεξάνδρου και κεραμικά
Επίσης, η κα Περιστέρη, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις πληροφόρησε ότι έχουν βρεθεί κινητά ευρήματα, τα οποία δεν έχουν ανακοινωθεί σε προηγούμενο δελτίο Τύπου, όπως κεραμική (μελαμβαφή, όχι όμως και ερυθρόμορφη αν και δεν έχει αναλυθεί το υλικό), καθώς και νομίσματα, όπως της εποχής του Αλεξάνδρου Γ', τονίζοντας ότι πρόκειται για πλούσιο υλικό το οποίο θα πρέπει να μελετηθεί.
Σε ερώτηση για περισσότερες διευκρινίσεις για τα νομίσματα, η απάντηση της κ. Περιστέρη ήταν πως ακόμη το θέμα είναι στη φάση της επεξεργασίας, ενώ δεν δόθηκε απάντηση στο ερώτημα γιατί είναι ακόμη στο μουσείο τα επιστύλια με τις ανθρώπινες παραστάσεις, που βρέθηκαν πριν από δύο μήνες και την ύπαρξή τους αποκάλυψε ο Κώστας Τασούλας μόλις την προηγούμενη εβδομάδα.
Αρκετές ψηφίδες -Σε εξέλιξη η διαδικασία για να τοποθετηθούν στη θέση τους
Επίσης, ανακοινώθηκε πως βρέθηκαν αρκετές ψηφίδες οι οποίες αποτελούν μέρος του ψηφιδωτού που απεικονίζει την αρπαγή της Περσεφόνης. Ωστόσο, δεν ανακοινώθηκε η έκτασή τους και πόση είναι η διαδικασία για να τοποθετηθούν στη σωστή τους θέση. Πάντως, από μόνο του αυτό το στοιχείο μας δείχνει ότι η έκταση του ψηφιδωτού θα είναι ακόμη μεγαλύτερη.
Με τεχνολογία ultraviolet μελετώνται οι πλάκες με τις ανθρώπινες μορφές
Επίσης, αν και κατέστη σαφές ότι δεν έχουν εντοπιστεί πλάκες με επιγραφές, ωστόσο σε ερώτηση του iefimerida.gr για τα ευρήματα ανθρώπινων μορφών και φιγούρων πανω σε πλάκες, που θα μπορούσαν να δώσουν κάποιο στοιχείο για την ταυτότητα του νεκρού δεν δόθηκε σαφής απάντηση. Το μόνο που ειπώθηκε είναι ότι μελετώνται. Και πάλι το iefimerida, ρώτησε γιατί δύο μήνες μετά την ανάλυψή τους ακόμη μελετώνται. Η απάντηση ήταν πως πρέπει να φωτογραφηθούν με τεχνολογία ultraviolet (σ.σ. υπεριώδης ακτινοβολία), διαδικασία που ακόμη δεν έχει γίνει.
Τα τεκτονικά γράμματα
Επιπλέον, για πρώτη φορά ανακοινώθηκε πως κάποια τεκτονικά γράμματα, Ε και Α, βρέθηκαν πάνω στον περίβολο που προφανώς έγιναν για την παραγγελία του υλικού, και ταιριάζουν με τη χρονολόγηση του περιβόλου και αποτελούν αντικείμενο μελέτης.
Συγκεκριμένα, στην τοποθέτησή του, ο αρχιτέκτονας Μιχάλης Λεφαντζής ανέφερε ότι τα τεκτονικά γράμματα βρίσκονταν εκεί από την κατασκευή του Τάφου, δηλαδή από τα τέλη του 10ου αιώνα, ενώ ειδικά το «Ε»- όπως σημείωσε- είναι χαρακτηριστικό της εποχής.
Ο ίδιος τόνισε ότι έχει διαπιστωθεί με σαφήνεια πως το άγαλμα του Λέοντα της Αμφίπολης κοιτούσε νοτιοανατολικά. Τα γράμματα στα ορύγματα, όπως σημείωσαν τα μέλη της ομάδας, δεν παραπέμπουν σε ονόματα. Είναι τεκτονικά και έχουν σχέση με οικοδομικές εργασίες την εποχή του τάφου.
Χριστιανοί δεν είχαν αγγίξει το μνημείο
Πάντως, σύμφωνα με τους ομιλητές, το μνημείο δεν το είχαν αγγίξει Χριστιανοί, αλλά ούτε και βρέθηκε κάποιο χριστιανικό σύμβολο σε αυτό, όπως σταυροί.
Το μνημείο σφραγίστηκε μετά τη λεηλασία -Ηταν ανοιχτό στο κοινό
Επιπλέον, αναφέρθηκε ότι το μνημείο ήταν ένα δημόσιο έργο και ανοιχτό, του τελευταίου τετάρτου του 4ου αι. π. Χ., με ελεγχόμενη επισκεψιμότητα. «Ο πρώτος χώρος που έχει την κλίμακα ήταν διακριτός πάνω στον περίβολο. Δίστυλος εν παραστάσει. Έχουμε πρόσβαση από εκεί, αλλά ελεγχόμενη, δηλαδή αυτός ο περίβολος από τη μία λειτουργούσε ως ανάλημμα και από την άλλη ήταν ένας τοίχος που απέτρεπε την εύκολη προσέγγιση», δήλωσε ο αρχιτέκτονας Μιχάλης Λεφαντζής, που τόνισε ότι το μνημείο αυτό δεν είναι μόνο του, αλλά ανήκει σε ένα μεγαλύτερο σύνολο.
Σύμφωνα με τους ομιλητές το μνημείο σφραγίστηκε μετά τη λεηλασία του κάποια στιγμή τα ρωμαϊκά χρόνια, η επίχωση στο εσωτερικό του είναι σύγχρονη με τους τοίχους σφράγισης, τα δε ανοίγματα στα τύμπανα των διαφραγματικών τοίχων δεν έγιναν από τυμβωρύχους, αλλά χρησιμοποιήθηκαν για να μπουν τα χώματα της επίχωσης.
Πώς καταστράφηκε το πρόσωπο της μίας Καρυάτιδας
Η κ. Περιστέρη έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη στιγμή που βρέθηκαν οι Καρυάτιδες, μιλώντας για τη συγκίνηση που ένιωσε η ομάδα της, ενώ έδωσε και μία εκτίμηση για το πώς καταστράφηκε το πρόσωπο της μίας. Ο συγκεκριμένος χώρος είχε επίχωση άμμου και ένα δοκάρι έπεσε, με αποτέλεσμα να καταλήξει στο πρόσωπο της μίας Καρυάτιδας, καταστρέφοντάς τον, σύμφωνα με την εκτίμηση της κ. Περιστέρη.
Το ταφικό όρυγμα προηγήθηκε του κυρίως μνημείου
Σύμφωνα δε, με τον πολιτικό μηχανικό Δημήτρη Εγγλέζο και τους υπολογισμούς που έγιναν, το ταφικό όρυγμα στον τέταρτο χώρο προηγήθηκε κατασκευαστικά του κυρίως μνημείου, οι ιστορικοί σεισμοί δεν επηρέασαν σημαντικά το μνημείο, ενώ ο πολύ καλός σχεδιασμός του, σε συνδυασμό με την εσωτερική επίχωση, αποτέλεσαν τους κύριους παράγοντες για την καλή διατήρησή του. Επίσης, δεν επαληθεύεται η υπόθεση εργασίας για καταπόνηση του μνημείου από πλημμύρα, αντίθετα βασικός παράγοντας γι' αυτό αποτέλεσε η πολύ ισχυρή επιφόρτησή του από αποθέσεις προηγούμενων ανασκαφών.
Μενδώνη: «Δεν εργάστηκαν εθελοντές στην Αμφίπολη»
Παράλληλα, η κυρία Μενδώνη αποσαφήνισε και τη φράση που είχε ακουστεί νωρίτερα από τα χείλη της κυρίας Περιστέρη, η οποία είχε μιλήσει και για εθελοντές στην ανασκαφή. Η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού ξεκαθάρισε πως δεν εργάστηκε κανένας εθελοντής στην ανασκαφή, αλλά μόνο μια στενή και επί χρόνια συνεργάτιδα της κυρίας Περιστέρη.
Ο ρόλος της Εγνατίας Οδού
Οσο για τον ρόλο που της Εγνατίας Οδού στις ανασκαφές, η κυρία Μενδώνη εξήγησε πως η ανασκαφή ήταν τύπου ορυχείου και πως χρησιμοποιήθηκαν και λάμπες ορυχείου και επειδή η Εγνατία Οδός διαθέτει και την τεχνογνωσία, αλλά και τα μέσα, βοήθησε σε αυτό το κομμάτι.
Τη συζήτηση συντόνισαν ο ομότιμος καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών, Βασίλης Λαμπρινουδάκης, και ο αρχαιολόγος, διευθυντής Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, Νίκος Σταμπολίδης, που τόνισαν, όπως και οι μελετητές του μνημείου, ότι από εδώ και πέρα αρχίζει ο δύσκολος δρόμος της έρευνας.


Πηγή:http://www.iefimerida.gr/

"ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΚΑΤΑΓΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥΣ ΤΩΝ ΠΕΛΑΣΓΩΝ ΚΑΙ ΙΛΛΥΡΙΩΝ"

Αχμέτι: Οι Ορθόδοξοι Αλβανοί κατάγονται από τους αρχαίους πολιτισμούς των Πελασγών και των Ιλλυριών
"Στα Σκόπια υπάρχουν περισσότεροι από 70 χιλιάδες Ορθόδοξοι Αλβανοί"
Την ημέρα της γιορτής της αλβανικής εθνικής σημαίας, ο Αλί Αχμέτι, αρχηγός του αλβανικού κόμματος των Σκοπίων «Δημοκρατική Ένωση για την Ενσωμάτωση» υποστήριξε ότι είναι αναμφισβήτητο γεγονός, η ύπαρξη στη χώρα Χριστιανών Ορθόδοξων Αλβανών, παρά τις προσπάθειες που γίνονται (από τους Σλάβους) να μην τους δεχθούν ως αλβανική Ορθόδοξη κοινότητα.

Ο Αχμέτι, δήλωσε ότι οι Αλβανοί χριστιανοί ορθόδοξοι είναι ένα αναπόσπαστο τμήμα του αλβανικού λαού και σύμφωνα με τον ίδιο, «οι φωνές που ισχυρίζονται για το αντίθετο πρέπει να αντιμετωπίσουν τα ιστορικά γεγονότα και την επιστήμη».
Ο Αλί Αχμέτι βρισκόμενος στην εκδήλωση της παρουσίασης βιβλίου του ερευνητή Μπρανισλάβ Σιναντίνοφσκι, που έχει τίτλο «Οι Ορθόδοξοι Αλβανοί στα Σκόπια», εκθείασε τον συγγραφέα για την επισήμανσή του ότι στο νοτιοσλαβικό κράτος- FYROM, υπάρχουν πάνω από 70 χιλιάδες Αλβανοί χριστιανοί ορθόδοξοι.

«Όλοι αυτοί έχουν καταφέρει να προστατεύσουν την εθνική τους κληρονομιά, παρά τα καταπιεστικά συστήματα και τις προσπάθειες αφομοίωσης τους σε διάφορες χρονικές περιόδους».
Ο ίδιος ο συγγραφέας τόνισε:
«Θέλω να αποδείξω σε όλους τους αρνητές μας, ότι η περιοχή αυτή ήταν πάντα και θα είναι ο πυρήνας της παρουσίας των Αλβανών Ορθοδόξων σε αυτά τα εδάφη. Οι Ορθόδοξοι Αλβανοί είναι γηγενείς και κατάγονται από τους αρχαίους πολιτισμούς των Πελασγών και των Ιλλυριών...».
Ο Μπρανισλάβ Σιναντίνοφσκι ζήτησε την ίδρυση στα Σκόπια «Ορθόδοξης Αλβανικής Εκκλησίας», όπως γράφει η Alsat-m. 



ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr/

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...