Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Σάββατο 9 Φεβρουαρίου 2013

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 9 / 2 / 1857 ΕΦΥΓΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΖΩΗ Ο ΕΘΝΙΚΟΣ ΜΑΣ ΠΟΙΗΤΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ !!!


Ο Διονύσιος Σολωμός (8 Απριλίου 1798 - 9 Φεβρουαρίου 1857) ήταν Ζακυνθινός Έλληναςποιητής, περισσότερο γνωστός για τη συγγραφή του ποιήματος Ύμνος εις την Ελευθερίαν το1823, οι πρώτες δυο στροφές του οποίου έγιναν ο ελληνικός εθνικός ύμνος. Κεντρικό πρόσωπο της Επτανησιακής σχολής, ο Διονύσιος Σολωμός θεωρήθηκε και θεωρείται ο εθνικός ποιητής της Ελλάδας, όχι μόνον γιατί έγραψε τον Εθνικό Ύμνο, αλλά και γιατί αξιοποίησε την προγενέστερη ποιητική παράδοση (κρητική λογοτεχνίαΔημοτικό τραγούδι) και ήταν ο πρώτος που καλλιέργησε συστηματικά τη δημοτική γλώσσα και άνοιξε τον δρόμο για τη χρησιμοποίησή της στη λογοτεχνία, αλλάζοντας ακόμη περισσότερο τη στάθμη της.[1] Σύμφωνα με τις απόψεις του δημιουργούσε«από τον ρωμαντισμό μαζί με τον κλασικισμό ένα [...]είδος μιχτό, αλλά νόμιμο[...]».[2][3]
Εκτός από τον Ύμνο εις την Ελευθερίαν, τα σπουδαιότερα έργα του είναι: Ο ΚρητικόςΕλεύθεροι ΠολιορκημένοιΟ ΠόρφυραςΗ Γυναίκα της ΖάκυνθοςΛάμπρος. Το βασικό χαρακτηριστικό της ποιητικής παραγωγής του είναι η αποσπασματική μορφή: κανένα από τα ποιήματα που έγραψε μετά τον Ύμνο εις την Ελευθερίαν δεν είναι ολοκληρωμένο και με ελάχιστες εξαιρέσεις, τίποτα δεν δημοσιεύτηκε από τον ίδιο. Ο Κώστας Βάρναλης περιέγραψε εύστοχα την αποσπασματικότητα του σολωμικού έργου με τη φράση «...(Ο Σολωμός) πάντα τα έγραφε, αλλά ποτές του δεν τα έγραψε».[4]


Συνέχεια του άρθρου εδώ...
.http://pashalis-genika.blogspot.gr/2013/02/blog-post_9.html



ΠΗΓΗ...http://pashalis-genika.blogspot.gr

ΤΕΛΟΣ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΔΟΡΥΦΟΡΟΣ HELLAS SAT 2.


Όνειρο ήταν και πάει... Από το δορυφορικό σταθμό εδάφους των Θερμοπυλών που οι Άραβες χρησιμοποιούσαν για να τηλεφωνήσουν στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα το... Πάλαι ποτέ, ξαναγυρίζουμε στα περιστέρια και της φρυκτωρίες!
Για να έχουμε βέβαια το απόρρητο των συνομιλιών αλλά και data στις Ένοπλες Δυνάμεις, θα ρωτάμε τους Άραβες;... Απλή ερώτηση κάνουμε !
Τη σύναψη της συμφωνίας για την πώληση του 99,05% που κατέχει στην Hellas Sat, η οποία διαχειρίζεται το δορυφόρο HellasSat2, στην ArabSat, κύριο πάροχο δορυφορικών υπηρεσιών στη Μέση Ανατολή και την Αφρική, ανακοίνωσε ο ΟΤΕ.
Τα συνολικά έσοδα του ΟΤΕ από την πώληση του μεριδίου του στην HellasSat, ανέρχονται σε 208 εκατομμύρια ευρώ που αντιστοιχούν σε ποσοστό 99,05%:
* της αξίας των δραστηριοτήτων της HellasSat, η οποία ανέρχεται στα 157 εκατομμύρια ευρώ, που ισούται με 7 φορές τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) της HellasSat για το 2012, και
* των διαθεσίμων της HellasSat κατά την ημερομηνία ολοκλήρωσης της συναλλαγής που εκτιμώνται σε 53,4 εκατομμύρια ευρώ.
Επιπλέον ο ΟΤΕ θα εισπράξει 7 εκατομμύρια ευρώ ως μέρισμα.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΤΕ, κ. Μιχάλης Τσαμάζ, δήλωσε:
"Πετύχαμε μια σημαντική συμφωνία, η οποία εξασφαλίζει τους καλύτερους δυνατούς και πλέον συμφέροντες όρους και επιπλέον αξία για όλους τους εταίρους.
Το Ελληνικό και Κυπριακό Δημόσιο θα αποκτήσουν έναν αξιόπιστο επενδυτή που έχει τους πόρους για να προβεί στις απαραίτητες επενδύσεις. Έτσι διασφαλίζονται τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας και της Κύπρου στο διάστημα... (Ονειρεύεται;)... και ο χαρακτήρας τους ως διαστημικές χώρες (Space-faring nations).
Η HellasSat πωλείται σε μια κορυφαία εταιρεία δορυφορικών επικοινωνιών με μεγάλες αναπτυξιακές προοπτικές και με πρόδηλο ενδιαφέρον να ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία της σε Ελλάδα και Κύπρο. Ο ΟΤΕ από-επενδύει από την HellasSat αποκομίζοντας ικανοποιητικό τίμημα, γεγονός που του επιτρέπει να επικεντρωθεί στις κύριες δραστηριότητές του".





ΠΗΓΗ...http://periergaa.blogspot.com

ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΑΥΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ;



Ο σύγχρονος πολιτισμός παραδέχεται ως αληθινό, ό,τι είναι ορατό και μετρήσιμο. Η ύπαρξη ενός φαινομένου αποδεικνύεται μέσα από την ανάλυση του μηχανισμού του και κρίνεται από τα αποτελέσματα και τις συνέπειές του.
Όμως η επιστήμη στέκει πολλές φορές αμήχανη μπροστά σε περιπτώσεις για τις οποίες δεν υπάρχει λογική εξήγηση, όπως συμβαίνει στα περιστατικά αυτοίασης που αναφέρονται όλο και συχνότερα τα τελευταία χρόνια
Το γεγονός ότι το σώμα επηρεάζεται από το πνεύμα είναι γενικά παραδεκτό και αποτυπώνεται ακόμα και στη γλώσσα αφού στην καθημερινότητά μας είναι συχνές οι φράσεις «μου έκοψε τη χολή», όταν τρομάζουμε, «ράγισε η καρδιά μου», όταν λυπόμαστε και άλλες προτάσεις που συνδέουν το συναίσθημα με το σώμα.
Τι συμβαίνει όμως όταν δύσκολες ιατρικές υποθέσεις βρίσκουν τη λύση τους χωρίς την παρέμβαση της επιστήμης ή όταν αρκεί ένα χαπάκι πλασίμπο για να διορθώσει μια βλάβη που έχει υποστεί ο ανθρώπινος οργανισμός; Πρόκειται για τη δύναμη της θέλησης ή της πίστης, είναι άραγε θαύματα ή πράγματι ο άνθρωπος έχει τη δυνατότητα να αυτοθεραπεύεται;
Κάποιοι πρωτοπόροι ερευνητές ανακοίνωσαν ότι σύμφωνα με μελέτες που έγιναν στον κυτταρικό και μοριακό τομέα αποδείχτηκε η ύπαρξη αλληλεπιδράσεων ανάμεσα στο νευρικό, ορμονικό και ανοσοποιητικό σύστημα. Η μαγνητική τομογραφία και η τομογραφία εκπομπής ποζιτρονίων δίνουν τη δυνατότητα να δούμε ποιες εγκεφαλικές δομές ενεργοποιούνται όταν κάποιος παίρνει ένα φάρμακο που δεν περιέχει καμιά δραστική ουσία και στη συνέχεια να καταγράψουμε την αντίδραση του οργανισμού του.
Παρά τη διστακτικότητα της παραδοσιακής ιατρικής απέναντι στα φαινόμενα αυτοϊασης, όλο και περισσότεροι γιατροί αναγνωρίζουν ότι τα τραυματικά γεγονότα που συμβαίνουν σε ένα άτομο, επηρεάζουν το ανοσοποιητικό του σύστημα, ότι η καλή ψυχολογία και η πίστη στη θεραπεία δρουν ευεργετικά στην πορεία της υγείας ενός ασθενούς με αποτέλεσμα να μεταβάλλεται ο τρόπος σκέψης της επιστημονικής κοινότητας.
Γεγονός παραμένει ότι η φαντασία, η χαλάρωση, ο διαλογισμός και η προσευχή μπορούν να επιφέρουν μεταβολές στο σώμα. Ίσως στο μέλλον, η μεγαλύτερη ανακάλυψη να είναι ο μηχανισμός αυτοθεραπείας του ανθρώπου.




ΠΗΓΗ...http://periergaa.blogspot.com

ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ.


Λέξεις ... Κλειδιά!!!
Στον δημόσιο λόγο χρησιμοποιούνται, συνεχώς, κάποιες συγκεκριμένες λέξεις, οι οποίες μειώνουν την ένταση των εικόνων και των εννοιών που περιγράφουν, απαλύνουν την φρίκη που συνεπάγονται και συγκαλύπτουν αίσχη. Αυτό μάλλον είναι μια συνειδητή ενέργεια όλων αυτών που θέλουν να εξωραΐσουν την καταστροφή που έχει επέλθει στην χώρα.
Αυτές τις λέξεις τις χρησιμοποιούν κυρίως αναλυτές δελτίων ειδήσεων, δημοσιολόγοι, πολιτικοί και αν κανείς μείνει μόνο σε αυτές χωρίς να τις μεταφράσει στο πραγματικό τους νόημα, θα έχει σχηματίσει μια σχεδόν ρόδινη εικόνα για την Ελλάδα της κρίσης.

Ακολουθεί η απαρίθμηση κάποιων από αυτές τις λέξεις, συνοδευόμενες από την σωστή ερμηνεία.

Ύφεση, ονομάζεται η φτώχεια του λαού, η εξαθλίωση χιλιάδων οικογενειών, που δεν έχουν βασικά καθημερινά αγαθά. Ύφεση είναι και το κανόνι που αναγκάζονται να βάλουν μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αλλά και οι βίαιες ανατροπές στην ζωή εκατομμυρίων πολιτών. Ύφεση σημαίνει κατάντια για χιλιάδες εργαζόμενους και νοικοκυριά.

Λαθρουλοτόμευση, ονομάζεται η κατακρεούργηση δέντρων ή δασών προκειμένου, πολίτες αυτού του τόπου να έχουν ξύλα για να ζεσταθούν. Παρόμοιο γεγονός είχε συμβεί κατά την διάρκεια της κατοχής.

Ανάπτυξη, είναι η διαδικασία κατά την οποία πετσοκόβονται μεροκάματα, καταργούνται συλλογικές συμβάσεις και εξαφανίζονται εργατικά δικαιώματα, έτσι ώστε πολυεθνικοί λύκοι, να έρθουν εδώ εξαγοράζοντας κοψοχρονιά φιλέτα του τόπου, χρησιμοποιώντας εργάτες σε συνθήκες Μεσαίωνα και με μισθούς χαρτζιλίκι, ως δούλους.

Υποσιτισμός, είναι η πείνα, που νιώθουν χιλιάδες άνθρωποι, γιατί δεν έχουν αυτά τα χρήματα, ώστε να τρώνε καθημερινά το απαραίτητο φαγητό. Μεταξύ αυτών και παιδιά, πολλά από τα οποία λιποθυμούν στο σχολείο. Λιποθυμούν όχι από υποσιτισμό. Λιποθυμούν από την πείνα.

Υποαπασχόληση, είναι το ένα μεροκάματο την εβδομάδα, ή το δεκαήμερο, ίσως και ένα μεροκάματο τον μήνα, για να κερδίσει ο επιχειρηματικός όμιλος επιπλέον χρήματα, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων θα πάει στην Ελβετία.

Μερική απασχόληση, είναι το αμέσως επόμενο στάδιο της υποαπασχόλησης. Μερική απασχόληση είναι μια τέτοια δουλειά, που το παλιό 8ωρο, συμπληρώνεται σε δύο ή τρείς μέρες. Μερική απασχόληση είναι αυτό που λέμε, «τόσο όσο». Δουλεύει κάποιος τόσο όσο χρειάζεται, ώστε με τα ελάχιστα που παίρνει, να επιβιώνει.

Ανέχεια, είναι η φτώχεια, η πείνα, η εξαθλίωση, ο εκβιασμός, η κατάντια.

Αντικειμενικότητα, είναι το ανέκδοτο που λένε δημοσιογράφοι προς το κοινό, προκειμένου να δικαιολογήσουν, το ξεπούλημα τους. Η τόσο συνηθισμένη αυτή κατάσταση, συναντάται και με την φράση, «τηρώ ίσες αποστάσεις».

Περιοριστική οικονομική πολιτική, είναι η ωμή κλεψιά που διαπράττουν τύποι του κοινού ποινικού δικαίου, μεταμφιεσμένοι σε υπουργούς, βουλευτές, προέδρους κλπ. Κλεψιά σε βάρος αφελών και μάλλον ανυποψίαστων πολιτών, που τις περισσότερες φορές, τους έχουν ψηφίσει, για να τους σώσουν.

Κίνητρα για την ανάπτυξη, είναι τα κίνητρα για εκμετάλλευση. Κίνητρα σε συγκεκριμένα λαμόγια, για να βυσσοδομήσουν, κατά εργαζομένων, καλυπτόμενοι από Νόμους και διατάξεις, ειδικά φτιαγμένους γι αυτούς και τα κέρδη τους.

Επιχειρηματικότητα, σε χώρες σαν την Ελλάδα, τις περισσότερες φορές, είναι κάτι σαν δημόσια επένδυση, αφού επιδοτούνται ή προστατεύονται ή ενισχύονται από το κράτος. Το κράτος βάζει μεγάλο μέρος των χρημάτων, ο επιχειρηματίας την ιδέα(!!!) και το ρίσκο. Αν το «τόλμημα» πάει καλά ο επιχειρηματίας κερδίζει τα πάντα. Αν το «τόλμημα», αποτύχει την πληρώνει ο εργαζόμενος και το κράτος.

Επανάσταση, λέξη που την χρησιμοποιούν συνεχώς, κυρίως αυτοί που δεν πρόκειται ποτέ να την κάνουν. Υποκαθιστά, την παραίτηση, την ενσωμάτωση, την διαπλοκή, την υποχώρηση και τον συμβιβασμό.

Ρευστότητα, το γνωστό κερδοσκοπικό παιχνίδι, κατά το οποίο, έχεις να μοιράσεις 100.000 ευρώ, χαρίζοντας 95.000 χιλιάδες σε δυο τρείς κολοσσούς και μοιράζοντας με την μορφή δανείου τα υπόλοιπα 5.000 σε 10.000 δικαιούχους, με τόκο 5% και πάνω.

Ευρωζώνη, η σύγχρονη και επίσημη εκδοχή της Μαφίας.

Ευρωπαϊκό συμβούλιο κορυφής, είκοσι εφτά χαρτογιακάδες, αδούλευτοι άνθρωποι, αδίστακτοι και καλοζωισμένοι. Είκοσι εφτά καλά εκπαιδευμένα κατοικίδια, που εκτελούν συγκεκριμένες εντολές, υπακούοντας σε ακόμη πιο συγκεκριμένες οδηγίες.

Ανταγωνισμός, το θέατρο που παίζουν οι μεγάλοι όμιλοι. Το προκάλυμμα, το καμουφλάζ, η πρόφαση για να τα βρίσκουν μεταξύ τους, νόμιμα και αριστοτεχνικά, εξοντώνοντας μικρότερους ανταγωνιστές και όποιον ακόμη βρεθεί στο διάβα τους.

Φορολογική δικαιοσύνη: Ανέκδοτο

Ανεργία, το οξυγόνο του καπιταλισμού.

Όριο φτώχειας, ένας ακόμη δείκτης για να στριμωχτεί στο χαρτί και στην οθόνη του pc, το ανθρώπινο δράμα.






ΠΗΓΗ... Περιοδικό  Unfollow

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΥΜΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ.

Το Πρώτο Θύμα της βίας και η Kate UptonΣήμερα θα μεταφερθούμε στην Ισπανία. Σε αυτή την υπέροχη χώρα της νότιας Ευρώπης, την οποία μόλις πριν ένα μήνα ξεπεράσαμε σε ανεργία και είμαστε πλέον οι πρωταθλητές.Θα σας παρακαλέσω μόνο να κλείσετε τα κινητά σας και να ανοίξετε τα μυαλά σας, όση ώρα αντέξετε να μείνετε.


Όχι, μην μπερδεύεστε. Το σύνθημα «σήκωσε το, το τιμημένο, δεν μπορώ να περιμένω», αφορούσε στην Πορτογαλία και τους ποδοσφαιρικούς αγώνες που έγιναν εκεί προ Κρίσης.

Και οι Πορτογάλοι PIGS είναι, αλλά οι Ισπανοί έχουν κάτι που δεν έχουν τα υπόλοιπα γουρουνάκια: Τις ταυρομαχίες.

Όπως καταλαβαίνετε -αν κάνετε μια μικρή προσπάθεια- οι ταυρομαχίες είναι οι μάχες με τους ταύρους. Ή μήπως οι μάχες των ταύρων;

Δεν ξέρω με βεβαιότητα να σας πω, οπότε ας δούμε πως γίνεται μια ταυρομαχία:

Οι κτηνοτρόφοι πληρώνονται καλά για να διασταυρώνουν τους πιο γερούς ταύρους με τις πιο ωραίες γκόμενες (αγελάδες, δεν αναφερόμαστε στο μύθο της Ευρώπης, που ακούτε από τα γεννοφάσκια σας και έχετε αρχίσει να πιστεύετε ως αληθινό).

Όταν γεννηθεί ένας «καλός» ταύρος τον προετοιμάζουν για τη δόξα.
«Για τη δόξα ποιανού;» θα με ρωτήσετε.
Μάλλον όχι του ταύρου.

Γιατί ο ταύρος έρχεται σ’ αυτή τη γη πιστεύοντας ότι θα τρώει φρέσκο χορταράκι και θα βατεύει τις αγελάδες μέχρι που να πεθάνει.

Μάλλον έρχεται σ’ αυτή τη γη χωρίς να πιστεύει τίποτα, είναι στη φύση του να τρώει χορταράκι, να βατεύει τις αγελάδες και να πεθαίνει.

Αλλά ο ταύρος έχει και κέρατα, τα οποία ο καλός θεούλης του τα έδωσε για να υπερασπίζεται το χορταράκι του και τις γυναίκες του από τους άλλους ταύρους. Μερικές φορές και για να διώχνει τους λύκους που προσπαθούν να φάνε τα παιδιά του.

Το Πρώτο Θύμα της βίας και η Kate Upton
Αυτά τα κέρατα μπορεί να ήταν και ένα λάθος του καλού θεούλη, αφού τα πρόβατα, για παράδειγμα, δεν εμπλέκονται σε... προβατομαχίες.
Και η πλάση θα ήταν τόσο πιο αγγελικά φτιαγμένη αν υπήρχαν μόνο πρόβατα και λύκοι.

Ας συνεχίσουμε... Στη μια μεριά της αρένας είναι, λοιπόν, αυτός ο τόσο καλοφτιαγμένος ταύρος, συνήθως μαύρος, και πάντα με μυτερά κέρατα.
Στην άλλη μεριά... Είναι ο ταυρομάχος.

Ο ταυρομάχος είναι άνθρωπος (ξέρετε, αυτά τα δίποδα και άπτερα όντα που νομίζουν ότι ολόκληρος ο πλανήτης φτιάχτηκε για να έρθουν εκείνοι και να τον καταστρέψουνε).

Το Πρώτο Θύμα της βίας και η Kate Upton
Ο ταυρομάχος συνήθως προέρχεται από τις λαϊκές τάξεις, που σημαίνει ότι είτε θα συνηθίσει να ζει στην ανεργία και την ανέχεια είτε θα γίνει ταυρομάχος (ή ποδοσφαιριστής της Μπαρτσελόνα) για να δοξαστεί και να τα ‘κονομήσει.

Ο ταυρομάχος μαθαίνει από μικρός -τον βοηθάει η μάνα του- ότι δεν είναι κακό να σκοτώνεις τους ταύρους, γιατί είναι ζώα και γιατί μόνο έτσι θα καταφέρουν κάτι παραπάνω (οι ταυρομάχοι, όχι οι ταύροι).

Μετά από μερικά χρόνια σωστής εκπαίδευσης και διαπαιδαγώγησης ο ταυρομάχος μπαίνει στην αρένα, απέναντι από τον ταύρο.

Μέχρι τώρα είδαμε δύο ζώα, το ένα κυριολεκτικό, το άλλο ανθρώπινο.

Όμως πιο μεγάλη σημασία για τους αγώνες έχουν τα άλλα ζώα, οι θεατές, που γεμίζουν τις κερκίδες των καναλιών και των εφημερίδων και χειροκροτούν κάθε φορά που ο ταυρομάχος μπήγει ένα στιλέτο στο σβέρκο του ταύρου.

Γιατί αν δεν υπήρχαν αυτά τα ζώα (οι θεατές), τότε δε θα γινόντουσαν και ταυρομαχίες.

Οι θεατές, φυσικά, δεν είναι ταύροι, αλλά άνθρωποι.

Για κάποιο μυστήριο λόγο, που οι ψυχολόγοι δεν έχουν καταφέρει ακόμα να εξηγήσουν, οι άνθρωποι ηδονίζονται όταν βλέπουν τον ταύρο να σφαγιάζεται.
(Γιατί ο ταύρος πάντα σφαγιάζεται στο τέλος).

Το Πρώτο Θύμα της βίας και η Kate Upton
Ίσως αυτή η σφαγή να τους βοηθάει να νιώθουν ασφαλείς, αφού είναι πάντα ο ταυρομάχος που νικάει.

Ίσως αυτή η σφαγή να τους βοηθάει να ξεχνάνε τα προβλήματα τους –οικονομικής ή σεξουαλικής φύσεως.

Ίσως αυτή η σφαγή να τους κάνει να νιώθουν δυνατοί –παρότι εκείνοι δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να ζητωκραυγάζουν.

Το πρώτο θέμα πάντως είναι ότι οι θεατές γεμίζουν τις κερκίδες της αρένας και πληρώνουν για αυτά τα ταυροβαμμένα εισιτήρια.

Μήπως υπάρχει και κάτι παραπάνω ή κάτι έξω από την αρένα;
Πως αλλιώς θα υπήρχε η αρένα, αφού αυτή δεν είναι ιδιοκτησία των ταύρων ούτε των ταυρομάχων ούτε καν των θεατών.

Κάποιος κερδίζει κάτι –ή πολλά- από την αγαλλίαση που νιώθουν οι θεατές που αρκούνται στα θεάματα και ξεχνούν ότι χάνουν τον άρτο –και ας μην επεκταθούμε στα βιβλικά θέματα τύπου «ουκ επ’ άρτω», γιατί θα μας κατηγορήσετε ως πρωτοχριστιανούς.

Ας επιστρέψουμε στην ταυρομαχία και ας αφήσουμε τα βαθύτερα νοήματα να τα εξηγήσει ο εκπρόσωπος τύπου της κυβέρνησης.

Μέσα στην αρένα βρίσκεται ένας ταύρος. Απέναντι του ο ταυρομάχος που κουνάει ένα κόκκινο ύφασμα.

Το Πρώτο Θύμα της βίας και η Kate Upton
Καταρχάς ας ξεδιαλύνουμε μια παρανόηση: Οι ταύροι έχουν αχρωματοψία. Δεν μπορούν να δουν το κόκκινο χρώμα, γιατί ο καλός θεούλης δεν τους έφτιαξε για να κυνηγάνε κόκκινα πανιά. Τους έφτιαξε, όπως ξαναείπαμε, για να τρώνε χορτάρι και να βατεύουν τις ωραίες αγελάδες –αν και δεν ξέρω με ποιο κριτήριο επιλέγουν οι ταύροι γυναίκα.

Αλλά οι επίλεκτοι ταύροι είναι παγιδευμένοι σε μια αρένα, σε ένα μέρος χωρίς καθόλου χορτάρι και αγελάδες, και ακούνε τον κόσμο που ζητωκραυγάζει για την ανδρεία του ταυρομάχου –που κουνάει το κόκκινο ύφασμα.

Όπως είναι στη φύση τους, οι ταύροι επιτίθενται στον ταυρομάχο, για να τον διώξουν από την περιοχή τους.

Ο ταυρομάχος, όμως, κρύβει πίσω από το κόκκινο πανί ένα στιλέτο. Και το χώνει στο σβέρκο του ταύρου.

Αυτά τα στιλέτα δεν είναι φτιαγμένα για να σκοτώνουν, παρά μόνο για να βασανίζουν.

Ο ταύρος, ξαφνιασμένος, επιτίθεται ξανά –και ξανά- για να συμβεί ότι και πριν. Ένα στιλέτο στο σβέρκο του.

Το Πρώτο Θύμα της βίας και η Kate Upton
Μην πιστέψετε ότι είναι μια δίκαιη μάχη.
Καταρχήν πως μπορεί να είναι δίκαιη, αφού κανείς δε ρώτησε τον ταύρο αν θέλει να πάρει μέρος σ’ αυτήν.

Από την άλλη, αν τύχει ο ταύρος να είναι πιο δυνατός και γρήγορος από τον ταυρομάχο, τότε παρεμβαίνουν οι «κλόουν» της αρένας, οι οποίοι απομακρύνουν το μοχθηρό ταύρο πριν πληγώσει τον ανδρείο ταυρομάχο.

Στο τέλος κάθε αγώνα ο ταύρος, αφού πλέον δεν μπορεί να σηκωθεί, λόγω της αιμορραγίας και της εξάντλησης, θα δεχτεί τη χαριστική βολή –ένα σπαθί στο λαιμό του- για να πεθάνει.

Και τα αμελέτητα του θα τα φάνε οι διακεκριμένοι καλεσμένοι, σε σάλτσα κρασιού από τη Μάλαγα με γαρνιτούρα μαύρης τρούφας.

Ο ταύρος είναι καταδικασμένος να σφαγιαστεί, επειδή από τη φύση του –ο καλός θεούλης που λέγαμε- έχει κέρατα και δεν του αρέσει να τον κλείνουν σε μια αρένα.

Το Πρώτο Θύμα της βίας και η Kate Upton
Αν ήταν πρόβατο θα γλίτωνε το βασανισμό, και απλώς θα τον κούρευαν με την ψιλή ή θα του έπαιρναν το γάλα που προορίζεται για τα παιδιά του ή –στη χειρότερη περίπτωση- θα τον σκότωναν για να τον κάνουν βραστό.

Ας κλείσουμε αυτό το κείμενο με ένα μικρό κουίζ, για να δούμε τι μάθατε από την επίσκεψη μας στη χώρα του Θερβάντες.




Ποιος είναι το θύμα της ταυρομαχίας;
1) Ο ταύρος
2) Ο ταυρομάχος
3) Οι θεατές
4) Τα πρόβατα
5) Οι ιδιοκτήτες της αρένας
Το Πρώτο Θύμα της βίας και η Kate Upton


Γιατί ο ταύρος έχει κέρατα;
1) Για να ταυρομαχεί
2) Για ομορφιά
3) Επειδή όλες οι αγελάδες είναι πουτάνες
4) Για να προστατεύει τον εαυτό του και να διώχνει τους αντίζηλους

Γιατί ο ταυρομάχος θέλει να σκοτώσει το ταύρο;
1) Γιατί είναι κακός (ο ταύρος)
2) Για να προστατέψει τον εαυτό του
3) Γιατί είναι κακός (ο ταυρομάχος)
4) Γιατί θέλει λεφτά και δόξα
5) Γιατί έτσι τον έμαθαν ότι πρέπει να κάνει

Γιατί κάποιοι άνθρωποι παίρνουν τα όπλα;
1) Γιατί είναι κακοί
2) Γιατί θέλουν λεφτά και δόξα
3) Για ομορφιά
4) Γιατί είναι πρόβατα
5) Γιατί είναι κλεισμένοι σε μια αρένα και γνωρίζουν ότι θα σφαγιαστούν

Αν απαντήσετε σωστά στις ερωτήσεις μπορείτε να κερδίσετε ένα φανταστικό (κυριολεκτικά) ταξίδι στην ηλιόλουστη Ισπανία.

Και λίγο πριν το τέλος ας αναφέρουμε μια σκέψη της Έμμα Γκόλντμαν:

Το Πρώτο Θύμα της βίας και η Kate Upton
«Χρειάζεται μικρότερη πνευματική προσπάθεια για να καταδικάζεις από το να σκέφτεσαι».
Και για να ζητωκραυγάζεις, ας προσθέσουμε.

Ευχαριστούμε πολύ που μας ανεχτήκατε τόση ώρα.
Ευχόμαστε σε όλους καλό σούβλισμα –λόγω του Πάσχατος- και καλά θεάματα.

(Τέλος μηνύματος. Τώρα μπορείτε να ενεργοποιήσετε το κινητό σας και να απενεργοποιήσετε το μυαλό σας.)





Sanejoker






ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com

Η ΑΤΕΛΕΙΩΤΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΟΥ Σ. ΝΤΑΛΙ.


Η ατέλειωτη πρόκληση του Σ. Νταλί

O Σαλβαντόρ Νταλί, όταν δεν δημιουργούσε τα αριστουργήματά του, περνούσε τον χρόνο του προκαλώντας την κοινή γνώμη, που τόσο λάτρεψε να παρακολουθεί τις μεγαλόστομες δηλώσεις και τις εκκεντρικές του εμφανίσεις. Αντιφατικός, μεγαλομανής, μεγαλοφυής ή τρελός, το όνομά του έγινε συνώνυμο του σουρεαλισμού.

Φαντασμαγορικός ζωγράφος και ενίοτε συγγραφές, γλύπτης και πειραματιζόμενος κινηματογραφιστής, ο Salvador Dali (1904-1989) ήταν ο μεγαλύτερος σουρεαλιστής καλλιτέχνης. Χρησιμοποιούσε ονειρικές φανταστικές εικόνες για να δημιουργήσει αξέχαστα, σε μας, «τοπία» του εσωτερικού του κόσμου.

Η ατέλειωτη πρόκληση του Σ. Νταλί

Ήταν μόλις 14 ετών όταν τα πρώτα του έργα παρουσιάστηκαν για σε δημόσια έκθεση του δημοτικού θεάτρου στο Φιγέρας, τη γενέτειρά του.

Η ατέλειωτη πρόκληση του Σ. Νταλί

Τρία χρόνια αργότερα ξεκινά τις σπουδές του στην Ακαδημία Καλών Τεχνών (Academia de San Fernando) στη Μαδρίτη. Όμως, θεώρησε ότι υπήρχαν περισσότερα πράγματα να μάθει για τα τελευταία ρεύματα στην Τέχνη στο Παρίσι από γαλλικά καλλιτεχνικά περιοδικά παρά από τους δασκάλους του, για τους οποίους θεωρούσε ότι ήταν εκτός πραγματικότητας.

Η ατέλειωτη πρόκληση του Σ. Νταλί

Στις προφορικές εξετάσεις του πρώτου έτους στο μάθημα της ιστορίας της Τέχνης ο Νταλί αρνήθηκε να προχωρήσει στην εξέταση και αναφερόμενος στους τρεις εξεταστές του είπε: «Λυπάμαι πολύ, αλλά είμαι απείρως πιο έξυπνος από αυτούς τους τρεις καθηγητές και γι’ αυτό αρνούμαι να εξεταστώ από αυτούς. Γνωρίζω το θέμα πάρα πολύ καλά». Η Ακαδημία τον απέβαλε χωρίς να λάβει πτυχίο.

Η ατέλειωτη πρόκληση του Σ. Νταλί

Ο Νταλί έχει κατά καιρούς χαρακτηριστεί ως υποστηρικτής του φασιστικού καθεστώτος του Φράνκο στην Ισπανία. Οι πολιτικές του απόψεις ήταν άλλωστε και η αιτία της διαμάχης του με πολλά από τα μέλη του υπερρεαλιστικού κινήματος. Πάντως, ο ίδιος είχε δηλώσει ότι δεν έχει πολιτική θέση, είναι αναρχικός, αλλά και μοναρχικός, και τα δύο όμως σε μεταφυσικό επίπεδο και όχι σε πολιτικό.

Η ατέλειωτη πρόκληση του Σ. Νταλί

Ήταν παντρεμένος με τη γυναίκα του ποιητή Πολ Ελιάρ, Γκαλά. Μετά τον θάνατό της έπεσε σε κατάθλιψη και αποπειράθηκε να αυτοκτονήσει. Ο Νταλί πέθανε από καρδιακό επεισόδιο στις 23 Ιανουαρίου του 1989 στην πόλη που γεννήθηκε. 






ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com/

ΔΩΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ.


15Του Πρωτοπρ. π. Ευέλθων Χαραλάμπους
Η ελεημοσύνη πού προσφέρουμε είναι σημαντικό δώρο για τη ψυχή των κεκοιμημένων μας. Ιδιαίτερα όταν προσφέρουμε από αυτά πού με τον κόπο τους εργάστηκαν και κέρδισαν κατά την επίγεια ζωή τους.

Κάθε τι πού προσφέρουμε γι’ αυτούς σε άπορους αδελφούς μας πιστώνεται στο δικό τους λογαριασμό στην τράπεζα του ουρανού.

Σημαντικά για τους κεκοιμημένους μας είναι το πρόσφορο, το κρασί, το λάδι, το κερί και το θυμίαμα. Επειδή αυτά προσφέρονται για την τέλεση της Θείας Λειτουργίας, με αυτά εξιλεώνονται οι ψυχές.

Γι’ αυτό μπορούμε να κάνουμε συχνά πρόσφορο για τους νεκρούς μας και να το μεταφέρουμε στην εκκλησία για τη Θεία Λειτουργία. Μια ευσεβής γυναίκα συνήθιζε να ετοιμάζει κάθε εβδομάδα ένα πρόσφορο για τον πεθαμένο πενθερό της.

Ο σύζυγός της, πού δεν πίστευε και πολύ σ’ αυτά τα πράγματα, μία μέρα πού σχόλασε από τη δουλειά, είδε το ζεστό πρόσφορο και πεινασμένος καθώς ήταν το έφαγε.

Το βράδυ είδε παράξενο όνειρο. Σ’ ένα τόπο είδε πολλούς ανθρώπους να κάθονται να τρώνε και να χαίρονται. Σε μια άκρη είδε το μακαρίτη τον πατέρα του πολύ στενοχωρεμένο. «Γιατί δεν τρως κι εσύ πατέρα με τους άλλους;» Τον ρώτησε. Κι αυτός του απάντησε «Τί να φάω παιδί μου, πού το φαγητό μου μού το έφαγες εσύ;»

Εις μνημόσυνον αιώνιον και άνάμνησιν – Πρωτοπρεσβύτερος π. Ευέλθων Χαραλάμπους – Ο χαρισματικός και αναστάσιμος καλός ποιμένας και Σαμαρείτης της Εκκλησίας του Χριστού, § Αντιπροσωπευτικά κείμενα πατρός Ευέλθωντος, Θεσσαλονίκη, Δεκέμβριος 2011 




ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr

ΙΔΡΥΤΗΣ ΣΕΚΤΑΣ ΕΝΩ ΙΣΧΥΡΙΖΟΤΑΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ, ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ,


1Συγκλονιστικό! Τρίχρονο αγοράκι δέχεται τον αριθμό του αντιχρίστου με τη συναίνεση της μητέρας του

Ρεπορτάζ: Heather Krawchuk
Μετάφραση: Σώτια Περικλέους


Το γύρο του κόσμου κάνει ένα συγκλονιστικό βίντεο στο YouTube, στο οποίο διακρίνεται κάποια μητέρα να κρατά τον τρίχρονο γιο της που σπαράζει στο κλάμα, προκειμένου να του χαράξουν στο χέρι τον αριθμό του αντιχρίστου 666.
Επισκέπτες της ιστοσελίδας συγκρίνουν την πράξη αυτή βίας με την περιτομή, ή με το τρύπημα των αυτιών.
Γίνεται συζήτηση ως προς το πού άραγε έλαβε χώρα το γεγονός αυτό. Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι αυτό συνέβηκε στη Φλώριδα των Ηνωμένων Πολιτειών, όπου έχει την έδρα της η σέκτα «Μεγαλώνοντας για τη Δόξα» (Growing for Grace). Ιδρυτής αυτής της σέκτας είναι ο Jose Luis De Jesus Miranda, ο οποίος ενώ αρχικά ισχυριζόταν ότι είναι ο Ιησούς Χριστός, πρόσφατα ανακοίνωσε ότι είναι ο Αντίχριστος.

Σύμφωνα με ισχυρισμούς, η μητέρα του τρίχρονου αγοριού ανήκει στη σέκτα αυτή, τα μέλη της οποίας είναι υποχρεωμένα να σχηματίσουν στο σώμα τους τον αριθμό 666 με τατουάζ.
Με αυτό τον τρόπο δηλώνεται η αφοσίωση και η πίστη τους στον ιδρυτή της λατρείας.
Είναι πολύ σημαντικό να τονίσουμε ότι σε πολλά μέρη του κόσμου, συμπεριλαμβανομένης και της βόρειας Αμερικής, αυτή η πράξη δεν θεωρείται παράνομη.
Τα τατουάζ καθώς και άλλες τροποποιήσεις του σώματος θεωρούνται νόμιμα για τα παιδιά με την προϋπόθεση ότι αυτά συνοδεύονται από έναν ενήλικα, ο οποίος υποχρεούται να υπογράψει το έντυπο άδειας. Φυσικά όταν το παιδί είναι σε πολύ μικρή ηλικία, μπορεί να γίνουν εξαιρέσεις.
Νομίζω ότι πολλοί θα συμφωνήσουν μαζί μου, ότι οι γονείς υποτίθεται ότι προστατεύουν τα παιδιά τους από το κακό και δεν τους το επιβάλλουν.
Δεν θα προσποιηθώ ότι ξέρω όλες τις θρησκευτικές και πολιτιστικές πρακτικές κάθε χώρας σε όλο τον κόσμο. Ωστόσο, θα πω ότι, κατά τη γνώμη μου, αυτό το είδος της μόνιμης τροποποίησης στο σώμα του αγοριού, επιβλήθηκε και αποτελεί κατάχρηση και κακοποίηση.
Εκτός από το γεγονός ότι για την αφαίρεση του τατουάζ απαιτούνται πολλαπλές και βασανιστικές εγχειρήσεις, αυτό που η γυναίκα έκανε στο ίδιο της το παιδί είναι μόνιμο. Το παιδί ήταν τρομαγμένο. Δεν έχω ιδέα πώς μπορεί κάποιος γονιός να ακούει το ουρλιαχτό του παιδιού του το οποίο υποβάλλεται αδικαιολόγητα σε ένα τέτοιο μαρτύριο.
Το εγχείρημα να βιώσει ένα παιδί τέτοιου είδους πόνο χωρίς να έχει το δικαίωμα της συναίνεσης και της συγκατάθεσης είναι απλώς λάθος.

Προειδοποίηση: Η παρακολούθηση του βίντεο θα ενοχλήσει! 

https://www.youtube.com/watch?v=7-svDCCXUo4




ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr

ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΥΓΕΙΑΣ ΤΩΝ ΑΘΛΟΥΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ & ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ



ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού

Θέμα: Ασφάλεια της υγείας αθλούμενων μαθητών και μαθητριών

Με την Αρ. Πρωτοκόλλου: 8390/Γ4/ 21/1/2013 απόφαση του Υπουργείου Παιδείας κ Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού προβλέπεται η έναρξη των σχολικών αγώνων Λυκείων και αγώνων «ΑθλοΠΑΙΔΕΙΑΣ» Δημοτικών και γυμνασίων για το σχολικό έτος 2012-2013, έστω και 5 μήνες σχεδόν μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Με βάση τις ισχύουσες εγκυκλίους του υπουργείου, για την συμμετοχή στις αθλητικές δραστηριότητες-αγώνες των μαθητών και μαθητριών όλων των βαθμίδων, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ιατρική βεβαίωση, που θα βεβαιώνει την ικανότητα του μαθητή-τριας από πλευράς ασφάλειας της υγείας του να συμμετέχει σε αθλητικές δραστηριότητες.  Πιο συγκεκριμένα προβλέπεται από την υπουργική απόφαση 112843/Γ4/14-10-2005 (Φ.Ε.Κ. 1497/τ. Β΄/1-11-2005) στο άρθρο 8 παρ1, η οποία τροποποιήθηκε (§ 22) της 1755/Γ4/9-1-2006 σχετικά με την «μαθητική αθλητική ταυτότητα»: Στην αθλητική μαθητική ταυτότητα επισυνάπτονται: Βεβαίωση ιατρού ότι ο μαθητής - αθλητής δεν παρουσιάζει κάποιο πρόβλημα υγείας που να μην του επιτρέπει να λάβει μέρος σε αγώνες. Η ιατρική βεβαίωση μπορεί να είναι από σχολίατρο, Ιατρό του Ε.Σ.Υ., Ιατρό Ασφαλιστικού Φορέα, Αγροτικό Ιατρό, ή και ιδιώτη Ιατρό. Η ιατρική βεβαίωση πρέπει να έχει ημερομηνία που να μην υπερβαίνει το εξάμηνο από την ημέρα του αγώνα. Και όσο αφορά τα Δημοτικά σχολεία και τα γυμνάσια από την 41871/Γ4/11-4-2012: «Στους «Αγώνες ΑθλοΠΑΙΔΕΙΑΣ» Δημοτικών και Γυμνασίων και για όλα τα αθλήματα μαθητές και μαθήτριες που διαθέτουν έγκυρο δελτίο αθλητού από Αθλητική Ομοσπονδία με ιατρική θεώρηση που δεν υπερβαίνει το εξάμηνο από την ημέρα του αγώνα, το δελτίο μπορεί να αντικαταστήσει τη «Βεβαίωση ιατρού». Ενώ συμπληρώνεται ότι: «Δεν θα γίνουν αποδεκτά τα Ατομικά Δελτία Υγείας (ΑΔΥ) των μαθητών ως Ιατρική βεβαίωση γιατί σύμφωνα με την αρ. 58410/Γ4/14-6-2005 Κοινή Υπουργική Απόφαση είναι απόρρητα έγγραφα, μη ανακοινώσιμα»
Παρατηρείται το φαινόμενο, μαθητές και μαθήτριες κύρια Λυκείων, αυτήν την χρονική περίοδο να μην είναι σε θέση να προσκομίσουν ιατρική βεβαίωση από Κρατικό Νοσοκομείο ή Κέντρο Υγείας, αφού τους παραπέμπουν για εξέταση μετά από 3 και 4 μήνες. Με αποτέλεσμα είτε να  καταφεύγουν σε ιδιώτες γιατρούς με αμοιβή, μεταφέροντας στην οικογένεια το οικονομικό κόστος, είτε να  μη συμμετέχουν σε δραστηριότητες που με αγωνία περιμένει η μαθητική κοινότητα. 
Μαθητές που παρά την ουσιαστική έλλειψη σχολικού αθλητισμού (ελλιπής υλικοτεχνική υποδομή και εποπτικά μέσα, ελλιπείς χώροι αθλητικών δραστηριοτήτων, προαύλιοι χώροι μη ασφαλείς και μη λειτουργικοί, εβδομαδιαία απασχόληση από μια έως καμία ώρα…), και παρά τις ελάχιστες ελεύθερες ώρες τους με αγωνία περιμένουν σε επίπεδο σχολείου κύρια να συγκροτήσουν σχολικές ομάδες και να εκπροσωπήσουν το σχολείο τους σε σχολικές διοργανώσεις.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός,
Πως θα αντιμετωπίσει το φαινόμενο μαθητές και μαθήτριες Λυκείων να μην μπορούν να εξασφαλίσουν ιατρική βεβαίωση, αφού οι οργανισμοί στους οποίους απευθύνονται (Νοσοκομεία και Κέντρα Υγείας) αδυνατούν να καλύψουν τις ανάγκες της σχολικής κοινότητας.
Είναι στην πρόθεση του να επαναφέρει το θεσμό του σχολικού ιατρού με μόνη αρμοδιότητα τις υπηρεσίες σε σχολικές ομάδες συμβάλλοντας στην πρωτογενή πρόληψη στον σχολικό πληθυσμό.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ

Γιάννης Γκιόκας
Ελένη Γερασιμίδου
Λιάνα Κανέλλη

ΣΥΣΚΕΨΗ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΩΝ ΠΕΛΛΑΣ-ΠΙΕΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ.



Συνάντηση για την Παιδεία, τον πολιτισμό και τον αθλητισμό με τη συμμετοχή της Αντιπεριφερειάρχη Πιερίας κας Μαυρίδου στην Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας 

Αντιπεριφερειάρχης Σ. Μαυρίδου: Ο πολιτισμός φέρνει την Ανάπτυξη 

Ευρεία σύσκεψη με την συμμετοχή της Αντιπεριφερειάρχη Πιερίας κας Σοφίας Μαυρίδου με θέμα την παιδεία, τον πολιτισμό και τον αθλητισμό πραγματοποιήθηκε σήμερα (8/2/13) στην Έδεσσα, έδρα της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας. Στη σύσκεψη προήδρευσε ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας κ. Θεόδωρος Θεοδωρίδης και οργανώθηκε στο πλαίσιο ανάθεσης της αρμοδιότητας παιδείας, πολιτισμού και αθλητισμού στην κα. Μαυρίδου από τον Περιφερειάρχη κ. Απόστολο Τζιτζικώστα.  Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι κκ. Μαρία Ζωγράφου και Γιάννης Ανδρίτσος, ο Δήμαρχος Έδεσσας κ. Δημήτριος Γιάννου, η Διευθύντρια Αρχαιολογικής και Βυζαντινής Εφορείας κα Αγγελική Κωταρρίδη, οι Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κκ. Δ. Αδαμίδης και Κ. Κούγκας, ο Διευθυντής και Προϊστάμενοι του ΙΕΚ Έδεσσας, Γιαννιτσών και Αριδαίας, εκπρόσωποι Δήμων και στελέχη αρμόδια για την Παιδεία, τον Πολιτισμό και Αθλητισμό, κ.ά. 

Ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας κ. Θεόδωρος Θεοδωρίδης αναφέρθηκε στο νέο ρόλο της Περιφέρειας, στην ανάγκη για σχέδιο και προγραμματισμό σε όλους τους τομείς και στις πολλές δυνατότητες που υπάρχουν για αξιοποίηση του ελληνικού πολιτισμού στο πλαίσιο μίας ενοποιημένης περιφέρειας και με στόχο την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη. 

Η κα. Μαυρίδου ξεκίνησε την εισήγησή της αναφερόμενη στο Σχέδιο «Αθηνά» και στις δρομολογούμενες αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά «το περιεχόμενο του σχεδίου πλήττει την τοπική κοινωνία». Τις προσεχείς ημέρες θα υπάρξει συνάντηση με τον αρμόδιο Υπουργό και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θα ζητήσει την εφαρμογή ευρύτερων κριτηρίων που θα είναι τόσο ακαδημαϊκά, όσο και κοινωνικά και  αναπτυξιακά σε σχέση με το παρόν και το μέλλον των περιοχών που φιλοξενούν ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. 

Στις 20 Φεβρουαρίου πρόκειται να γίνουν οι προγραμματικές ανακοινώσεις και η παρουσίαση των στόχων της Περιφέρειας για την Παιδεία, τον Πολιτισμό και τον Αθλητισμό. Στο πλαίσιο αυτό η κα. Μαυρίδου ζήτησε την υποβολή προτάσεων από όλους τους τοπικούς φορείς ώστε η διαμόρφωση των στόχων να είναι όσο γίνεται περισσότερο τεκμηριωμένη και ρεαλιστική, συμπεριλαμβάνονταν τις ανάγκες και ειδικές απαιτήσεις της κάθε περιοχής και φορέων. Το κεντρικό μήνυμα αυτής της προσπάθειας συμπυκνώνεται στην πρόταση «γνωρίζουμε τον τόπο μας». 

Ο Περιφερειακός Σύμβουλος κ. Γιάννης Ανδρίτσος αναφέρθηκε στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι σχολικές μονάδες και ο εκπαιδευτικός κλάδος της Πέλλας. Ζήτησε να υπάρξουν συγκεκριμένες ενέργειες και πρωτοβουλίες από μέρους της Περιφέρειας ώστε να αντιμετωπιστούν τα ζητήματα. 

Η Περιφερειακή Σύμβουλος κα. Μαρία Ζωγράφου παρουσίασε τον πολιτιστικό χάρτη της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας και πρότεινε τη δημιουργία ενός Κέντρου Διάδοσης του Πολιτισμού και της Σύγχρονης Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Αντίστοιχα Κέντρα είναι σημαντικό να δημιουργηθούν σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες, ανέφερε η κα. Ζωγράφου. 

Ο Δήμαρχος της Έδεσσας έθεσε επιτακτικά το ζήτημα της διατήρησης του Πανεπιστημιακού Τμήματος στην Έδεσσα ενώ η Διευθύντρια Αρχαιολογικών και Βυζαντινών Αρχαιοτήτων αναφέρθηκε διεξοδικά στο έργο που επιτελεί η υπηρεσία της στην Πέλλα και Ημαθία (περιλαμβάνει έργα προϋπολογισμού 13 εκατομμ. ευρώ που υλοποιούνται με αυτεπιστασία). Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ψηφιακά έργα (εικονικό μουσείο Μεγάλου Αλεξάνδρου και περιήγηση αρχαιοτήτων στην Κεντρική Μακεδονία).

Οι Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αναφέρθηκαν στις δυνατότητες που υπάρχουν για περισσότερες δράσεις πολιτισμού σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό κόσμο της Πέλλας και την καλύτερη αξιοποίηση του θεσμού των επισκέψεων των μαθητών στους αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία. 

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκε επίσης η καλύτερη προβολή και αξιοποίηση του Διεθνούς Κωπηλατικού Κέντρου Λουδία.

Η κα. Μαυρίδου ευχαρίστησε τον Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας για την οργάνωση της εποικοδομητικής συνάντησης και τόνισε ότι ήταν η πρώτη επίσκεψη από τις πολλές που θα ακολουθήσουν με στόχο τη δικτύωση, τη συνεργασία και συνέργεια στην Περιφέρεια με άξονα την Παιδεία, τον Πολιτισμό και τον Αθλητισμό.     

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...