Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Κυριακή 29 Μαρτίου 2015

ΠΡΟΣΟΧΗ - ΒΡΕΘΗΚΕ ΣΚΥΛΑΚΙ - ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΣΑΣ;


Στην αυλή κατοίκου των Προμάχων βρέθηκε το εικονιζόμενο χαριτωμένο σκυλάκι.
Έχει άσπρο τρίχωμα και στο λαιμό του φέρει πορτοκαλί λουράκι.
Όποιος το έχασε μπορεί να επικοινωνήσει με τα "Προμαχιώτικα Νέα" για λεπτομέρειες.

"ΕΙΜΑΙ ΖΩΑΚΙ. ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΠΑΛΤΟ"


Γιατί πρέπει να απαγορευτεί η εκτροφή γουνοφόρων ζώων στην Ελλάδα: Απάντηση σε όλα τα 'επιχειρήματα' της αναίτιας κακοποίησης έμβιων και συναισθανόμενων ζώων 

Από τον ΑΡΗ ΔΗΜΟΚΙΔΗ 

Το χρώμα της γούνας είναι πάντα κόκκινο, λέει η Πανελλαδική Φιλοζωική & Περιβαλλοντική Ομοσπονδία (ΠΦΠΟ), εννοώντας το αίμα που χύνεται, ακόμα, και στην Ελλάδα για να φορέσουν κάποιοι και κάποιες αληθινές γούνες.

    Στην ερώτηση «Γιατί πρέπει να απαγορευτεί η εκτροφή γουνοφόρων ζώων στην Ελλάδα;», έχουν πολλά να πουν και τους παραχωρώ τον χώρο: 



Με τον όρο 'εκτροφή γουνοφόρων ζώων' (ΕΓΖ) (fur farming) εννοείται η αναπαραγωγή ή/και εκτροφή ορισμένων ειδών ζώων για τη γούνα τους. Στην Ελλάδα υπάρχουν (2013) άνω των 100 εκτροφείων μινκ (45 στον νομό Καστοριάς, 50 στον νομό Κοζάνης, 8 στον νομό Γρεβενών, δύο στον νομό Φλώρινας) με παραγωγή η οποία ξεπερνά τα 1,000,000 γουνοδέρματα ετησίως.   Τα μινκ στις φάρμες εκτροφής τους ζουν σε κλουβιά τυπικών διαστάσεων 70εκ μήκος, 40 εκ πλάτος και 45εκ ύψος, από τα οποία δεν βγαίνουν ποτέ.
 Καθώς δεν τους επιτρέπεται να ζήσουν μια φυσιολογική ζωή οι περιπτώσεις στερεοτυπικής συμπεριφοράς (π.χ. συνεχείς κύκλοι μέσα στο κλουβί), αυτό-ακρωτηριασμών (π.χ. δάγκωμα της ουράς ή άλλων σημείων της γούνας), κανιβαλισμού και βρεφοκτονίας είναι συνηθισμένες. 

  Από αυτή τη μιζέρια θα «απαλλαχθούν» σε ηλικία 7-8 μηνών, όταν θα θανατωθούν, με ηλεκτροπληξία ή με ασφυξία, για τη γούνα τους. 

Οι εμπλεκόμενοι στη βιομηχανία εκτροφής γουνοφόρων ζώων, συχνά παραθέτουν μια σειρά «επιχειρημάτων» για να δικαιολογήσουν αυτή την αναίτια κακοποίηση έμβιων και συναισθανόμενων ζώων.
 Τα παραθέτουμε ένα προς ένα στις επόμενες γραμμές, αποκαθιστώντας παράλληλα και την πραγματικότητα.
 «Το να εκτρέφουμε γουνοφόρα είναι ακριβώς το ίδιο με το να εκτρέφουμε κότες, πρόβατα ή αγελάδες». Τα μινκ είναι άγρια ζώα τα οποία φυλακίζονται σε ένα κλουβί, ακριβώς όπως τα λιοντάρια του τσίρκου. Πρέπει να ζουν ελεύθερα στη φύση. Επιπλέον, τα εκτρέφουμε για να καλύψουμε τη ματαιοδοξία μας η οποία «επιβάλλει» το να φοράμε γούνες.

   «Η γούνα των ζώων είναι το πιο ζεστό ρούχο που μπορείς να φορέσεις». Σήμερα υπάρχουν υλικά –μεταξύ των οποίων και οι συνθετικές γούνες- τα οποία είναι πιο ανθεκτικά, πιο θερμαντικά και πιο φτηνά από μία γούνα.

   «Συνθετικές γούνες; Η φυσική γούνα είναι οικολογική/φιλική προς το περιβάλλον». Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα (2013) οι επιπτώσεις στο περιβάλλον μιας φυσικής γούνας μινκ είναι 4 φορές περισσότερες από μια συνθετική γούνα. 



«Γιατί να απαγορευτεί η εκτροφή ζώων για τη γούνα τους στην Ελλάδα, αφού συμβαίνει και αλλού;» 
Μια σειρά από χώρες έχουν απαγορεύσει ή είναι στη διαδικασία απαγόρευσης της εκτροφής γουνοφόρων ζώων (Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Αυστρία, Ελβετία, Κροατία, Δανία, Ολλανδία, Σλοβενία, Βέλγιο, Γερμανία).
 «Δε με νοιάζει τι έχει απαγορευτεί αλλού, η εκτροφή γουνοφόρων ενισχύει την Ελληνική οικονομία». Οι εξαγωγές των ελληνικών προϊόντων γούνας κατευθύνονται κατά 98% στη Ρωσία και στην Ουκρανία. Μεταξύ 2012-2014 οι ελληνικές εξαγωγές γούνας μειώθηκαν κατά -76%, και η συνεχιζόμενη πολιτική και οικονομική κρίση στις συγκεκριμένες χώρες καθιστούν την όποια ανάκαμψη εξαιρετικά αμφίβολη και αδύνατη να συμβεί στο εγγύς μέλλον.

«Ωραία όλα αυτά αλλά στη Δυτική Μακεδονία απασχολούνται τόσοι άνθρωποι στη εκτροφή γουνοφόρων ζώων- θέλετε να χάσουν τις δουλειές τους και να καταστραφούν;».
 Σε καμία περίπτωση! Το να κλείσουν αύριο το πρωί όλα τα εκτροφεία γουνοφόρων ζώων και να βρεθούν άνθρωποι στο δρόμο είναι εξίσου εγκληματικό με το να αφήσουμε να διαιωνίζεται η συγκεκριμένη πρακτική και να προσπαθούμε να διασώσουμε μια ηθικά κατακριτέα και οικονομικά φθίνουσα παραγωγική δραστηριότητα.

  Η Ελληνική Πολιτεία, η οποία σε καιρούς οικονομικής κρίσης ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ να επιδοτεί, πέρα από κάθε ηθικό έρεισμα και οικονομική λογική, την εκτροφή γουνοφόρων ζώων θα έπρεπε ΤΩΡΑ να σχεδιάσει, σε συνεργασία με τους εμπλεκόμενους, έναν οδικό χάρτη που θα οδηγήσει τη Δυτική Μακεδονία στην «Εποχή-Μετά-Τη-Γούνα», με βασικά σημεία τα εξής: 

  1. Νομοθετική πρωτοβουλία για την απαγόρευση της εκτροφής γουνοφόρων ζώων στην Ελλάδα μετά από συγκεκριμένη ημερομηνία.

 2. Καθορισμός συγκεκριμένης χρονικής περιόδου σταδιακής κατάργησης.

 3. Αντίστοιχη περίοδος σταδιακής κατάργησης όλων των οικονομικών ενισχύσεων προς τις εταιρίες εκτροφής γουνοφόρων.

 4. Ουσιαστικά μέτρα οικονομικής ενίσχυσης των υπαρχόντων εκτροφέων ώστε να βοηθηθούν στην αλλαγή της παραγωγικής τους δράσης προς δραστηριότητες οι οποίες σέβονται το περιβάλλον και τα ζώα.
Παρότι η οικονομία της Δυτικής Μακεδονίας είναι σήμερα στενά συνυφασμένη με την γουνοπαραγωγική δραστηριότητα, η κρίση του κλάδου, η ηθική επιταγή αλλά και η κοινή λογική συνηγορούν στο ότι πρέπει να αναζητηθούν εναλλακτικοί δρόμοι οικονομικής ανάπτυξης της περιοχής. Και αυτοί οι δρόμοι υπάρχουν: το εντυπωσιακό φυσικό κάλλος και η σπουδαία πολιτισμική παράδοση της Δυτικής Μακεδονίας εξασφαλίζουν ότι ανάπτυξη και απασχόληση μπορούν να συνδεθούν με την προώθηση αυτών των «προϊόντων» της Μακεδονικής γης- και όχι με τα γδαρμένα κουφάρια ανυπεράσπιστων ζώων.


[Βοηθήστε μας να βάλουμε ένα τέλος! Βρείτε μας στο Facebook (stopfurfarminginGreece) και στο www.pfpo.gr] 



 Πηγή:www.lifo.gr

ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ Η ΩΡΑ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ;



Από τον Διονύση Π. Σιμόπουλο Επίτιμο διευθυντή Ευγενιδείου Πλανηταρίου 

Ο θεσμός της θερινής ώρας καθιερώθηκε στην Ελλάδα στις αρχές της δεκαετίας του 1970 όταν τα οξυμένα ενεργειακά προβλήματα μας ανάγκασαν να βρούμε τρόπους εξοικονόμησης της ενέργειας. Σύμφωνα δηλαδή με τον θεσμό αυτόν την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου προσθέτουμε μία πλασματική ώρα στις κανονικές ώρες κάθε ωριαίας ατράκτου την οποία αφαιρούμε και πάλι την τελευταία Κυριακή του Οκτωβρίου. Μ' αυτόν τον τρόπο όταν έχουμε θερινή ώρα ο Ήλιος δύει μία ώρα αργότερα (σύμφωνα με τα διορθωμένα ρολόγια μας) οπότε ελαττώνεται και ο χρόνος που περνάει ανάμεσα στην δύση του Ήλιου και της ώρας που πάμε για ύπνο. Αυτό σημαίνει ότι καταναλώνουμε λιγότερο ηλεκτρικό ρεύμα για τις διάφορες δραστηριότητές μας απ' ότι αν αφήναμε την ώρα όπως έχει.
 Το ίδιο συμβαίνει και το πρωί, σε μικρότερη όμως κλίμακα, αφού ακόμη και με την προσθήκη της μίας ώρας η ανατολή του Ήλιου συμβαίνει τους θερινούς μήνες όλο και πιο ενωρίς οπότε και το πρωινό εγερτήριο έρχεται, έτσι κι αλλιώς, μετά την ανατολή του Ήλιου. Τους χειμερινούς όμως μήνες δεν υπάρχει καμία διαφορά στην κατανάλωση του ηλεκτρικού γιατί απλούστατα ο Ήλιος δύει πολύ νωρίτερα και ανατέλλει πολύ αργότερα οπότε δεν έχουμε καμία εξοικονόμηση ενέργειας με την πλασματική προσθήκη της μίας ώρας στα ρολόγια μας. Μελέτες που έχουν γίνει απέδειξαν ότι στη διάρκεια της περιόδου εφαρμογής της Θερινής Ώρας οι θάνατοι των πεζών από τροχοφόρα δυστυχήματα ελαττώνονται κατά τέσσερις φορές!
 Έτσι η ιδέα αυτή της Θερινής Ώρας, που για πρώτη φορά εισηγήθηκε ο Βενιαμίν Φραγκλίνος το 1784, έχει πολλαπλά οφέλη και πέρα από την εξοικονόμηση ενέργειας. 

Την πρώτη πάντως σοβαρή εισήγηση για την θεσμοθέτηση της Θερινής Ώρας έκανε ένας Λονδρέζος κατασκευαστής, ο Γουϊλιαμ Γουϊλετ, το 1907 που οδήγησε το Αγγλικό Κοινοβούλιο να συζητήσει την εφαρμογή της πρότασης του το 1909. Τελικά η Θερινή Ώρα εφαρμόστηκε στην Αγγλία το 1916, ένα χρόνο μετά τον θάνατο του Γουϊλετ.
 Στη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου η αλλαγή της ώρας εφαρμόστηκε με την προσθήκη δύο ωρών το καλοκαίρι και μίας ώρας τον χειμώνα με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση μεγάλων ποσοτήτων ενέργειας. Όλα αυτά όμως σημαίνουν ότι αύριο, την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου, η ημέρα δεν θα έχει διάρκεια 24 ωρών αλλά μόνο 23 ώρες, αν και την ώρα που θα «χάσουμε» αύριο θα την προσθέσουμε την τελευταία Κυριακή του Οκτωβρίου οπότε η ημέρα εκείνη θα έχει διάρκεια 25 ωρών. 
Ο διαχωρισμός της ημέρας σε 24 ώρες οφείλεται στους Βαβυλώνιους γιατί ο αριθμός 24 τους άρεσε πάρα πολύ αφού ήταν ένας «όμορφος» αριθμός που μπορούσε να διαιρεθεί ακριβώς με 7 άλλους αριθμούς: 1,2,3,4,6,8 και 12. Εμφανώς ήταν ένας «μαγικός» αριθμός που συνέπιπτε με το συνολικό αριθμό των 7 «πλανητών αστέρων» του ουρανού: του Ήλιου, της Σελήνης, και των ορατών με γυμνό μάτι (πραγματικών) πλανητών Ερμή, Αφροδίτης, Άρη, Δία και Κρόνου. Η υποδιαίρεση λοιπόν της ημέρας σε ώρες (όπως και οι ημέρες της εβδομάδας που πήραν τις ονομασίες τους από τους 7 ορατούς με γυμνό μάτι «πλανήτες») είναι ένα ανθρώπινο κατασκεύασμα που έχει τις ρίζες του στο δωδεκαδικό σύστημα των Χαλδαίων.
 Φυσικά η διάρκεια αυτής τούτης της ημέρας δεν είναι καθόλου αυθαίρετη και βασίζεται στην καθημερινή φαινόμενη κίνηση που κάνει ο Ήλιος από την Ανατολή προς τη Δύση, και είναι αποτέλεσμα της περιστροφής της Γης γύρω από τον άξονά της. Είναι πραγματικά αξιοθαύμαστο το γεγονός ότι ένα αντικείμενο που ζυγίζει έξι εξάκις εκατομμύρια τόνους περιστρέφεται ακριβώς σαν ένας τεράστιος τροχός με σταθερή ταχύτητα. Παρ' όλα αυτά, σήμερα για την ακριβή μέτρηση του χρόνου βασιζόμαστε στις παλινδρομικές κινήσεις των ατόμων για να κατασκευάσουμε τα πιο ακριβή ρολόγια που «χάνουν» ένα δευτερόλεπτο σε 10.000 χρόνια. Αλλά μία πλήρης περιστροφή της Γης μπορεί να μετρηθεί και με την απλή τοποθέτηση ενός ραβδιού στο χώμα.
 Στη διάρκεια της ημέρας μπορούμε να παρατηρήσουμε τη σκιά του ραβδιού και όταν θα έχει το μικρότερο μήκος της να σημειώσουμε τη θέση της με μια πέτρα. Την άλλη ημέρα όταν η σκιά επιστρέψει στην πέτρα μπορούμε να πούμε ότι πέρασε μία ολόκληρη ημέρα, και μάλιστα μια ηλιακή ημέρα αφού μετρήθηκε με βάση τον Ήλιο.
 Αυτός ήταν πραγματικά και ο τρόπος με τον οποίο ο άνθρωπος επί αιώνες μετρούσε το χρόνο. Είναι η μέθοδος του ηλιακού ρολογιού, που όμως παρουσιάζει ορισμένα προβλήματα.

   Γιατί το ηλιακό ρολόι δε μετράει μία μόνο κίνηση της Γης, αλλά δύο, ή μάλλον τη διαφορά μεταξύ της περιστροφής της Γης γύρω από τον άξονά της και της περιφοράς της γύρω από τον Ήλιο. Και ενώ η πρώτη κίνηση (η περιστροφή) είναι στην ουσία σταθερή, η δεύτερη (η περιφορά) δεν είναι. Συνεπώς και η διαφορά τους δεν είναι σταθερή ολόκληρο το έτος γεγονός που σχετίζεται με την ταχύτητα με την οποία τρέχει η Γη γύρω από τον Ήλιο. Γιατί η ταχύτητα με την οποία κινείται ένας πλανήτης γύρω από τον Ήλιο καθορίζεται αυστηρά από την απόσταση που έχει από αυτόν.
 Όσο πιο κοντά στον Ήλιο βρίσκεται, τόσο πιο γρήγορα κινείται, και όσο πιο μακριά τόσο πιο αργά. 
Το ίδιο συμβαίνει και με τη Γη η οποία δεν αποτελεί φυσικά εξαίρεση σ' αυτό τον κανόνα, αφού και αυτής η τροχιά γύρω από τον Ήλιο δεν είναι ένας τέλειος κύκλος αλλά μία έλλειψη. Γι' αυτό και η απόσταση της Γης από τον Ήλιο στη διάρκεια του έτους δεν είναι σταθερή αλλά κυμαίνεται από 147 έως 152 εκατομμύρια χιλιόμετρα. Η Γη φτάνει στην πλησιέστερη απόστασή της από τον Ήλιο, που ονομάζεται «περιήλιο», στις αρχές Ιανουαρίου, και στην πιο απομακρυσμένη της απόσταση, που ονομάζεται «αφήλιο», στις αρχές Ιουλίου. Καθώς λοιπόν η Γη πλησιάζει τον Ήλιο η τροχιακή της ταχύτητα αυξάνει έτσι ώστε στο περιήλιό της η ταχύτητα περιφοράς της γύρω από τον Ήλιο φτάνει περίπου τα 31 χιλιόμετρα το δευτερόλεπτο (112.000 χλμ. την ώρα). Καθώς όμως η Γη απομακρύνεται από τον Ήλιο, την άνοιξη και το καλοκαίρι, η ταχύτητά της ελαττώνεται και στο αφήλιο φτάνει περίπου τα 28 χιλιόμετρα το δευτερόλεπτο (101.000 χλμ. την ώρα). Το γεγονός αυτό επηρεάζει και το χρόνο που απαιτείται ανάμεσα σε δύο διαδοχικά περάσματα του Ήλιου από το Μεσημβρινό, από δύο δηλαδή διαδοχικά μεσημέρια.
 Γι' αυτό, όσο κι αν φαίνεται απίστευτο, η λύση του προβλήματος είναι η «εφεύρεση» ενός φανταστικού Ήλιου που δεν επηρεάζεται από την τροχιακή ταχύτητα της Γης. Ο φανταστικός αυτός Ήλιος ονομάζεται «μέσος Ήλιος» και η ημέρα όπως έχει καθοριστεί σήμερα βασίζεται σ' αυτόν τον μέσο Ήλιο, γι' αυτό και ονομάζεται «μέση ηλιακή ημέρα». Ο πραγματικός ή αληθινός Ήλιος, στη διάρκεια ενός έτους, φτάνει να είναι καθυστερημένος στο ημερήσιο ραντεβού του με το Μεσημβρινό, ή ακόμη και να προτρέχει αυτού, έως και 16 λεπτά. Η διαφοροποίηση αυτή είναι κάθε χρόνο η ίδια για κάθε ορισμένη ημερομηνία του έτους, και ονομάζεται εξίσωση του χρόνου.
 Έτσι αν κατά τη διάρκεια ενός έτους φωτογραφίζαμε τον Ήλιο το μεσημέρι, κάθε μερικές ημέρες με μια φωτογραφική μηχανή που παραμένει στημένη στην ίδια πάντα θέση, και αποτυπώναμε τις εικόνες αυτές πάνω στην ίδια φωτογραφική πλάκα, οι διαδοχικές εικόνες του Ήλιου θα σχημάτιζαν ένα παράξενο σχήμα με την μορφή του αριθμού «8».
 Το ίδιο αυτό σχήμα το βλέπουμε μερικές φορές αποτυπωμένο στις επιτραπέζιες γήινες σφαίρες, τοποθετημένο στη μέση περίπου του Ειρηνικού ωκεανού. Το σχήμα αυτό ονομάζεται «ανάλημμα» και δεν είναι παρά η θέση του Ήλιου, σε σχέση με το Μεσημβρινό, τα «μεσημέρια» των μέσων ηλιακών ημερών. Είναι, δηλαδή, η γραφική αναπαράσταση της εξίσωσης του χρόνου πάνω στον ουρανό. Στη διάρκεια ενός έτους ο αληθινός Ήλιος συμπίπτει με το μέσο Ήλιο μόνο 4 φορές: στις 26 Δεκεμβρίου, στις 16 Απριλίου, στις 14 Ιουνίου, και στις 2 Σεπτεμβρίου. Όλες τις άλλες ημερομηνίες ο αληθινός ηλιακός χρόνος είναι είτε μεγαλύτερος είτε μικρότερος του μέσου ηλιακού χρόνου. Για να αποφευχθούν λοιπόν τα διάφορα μπερδέματα στις μικρές αποστάσεις έχουν καθιερωθεί διεθνώς οι λεγόμενες ωριαίες άτρακτοι. Κάθε μία τέτοια άτρακτος ή ζώνη έχει πλάτος 15 μοιρών, αν και μερικές φορές είναι ακανόνιστες και διορθώνονται για πρακτικούς λόγους σύμφωνα με τα σύνορα μιας χώρας.
 Έτσι ο χρόνος μέσα σε ολόκληρη τη ζώνη θεωρείται ότι ισοδυναμεί με το μέσο τοπικό ηλιακό χρόνο του κέντρου της ζώνης. Ένα μηχανικό λοιπόν ρολόι δε μετράει το μέσο ηλιακό χρόνο, αλλά απλώς εντοπίζει το χρόνο που έχουμε κοινά αποδεχτεί και καθιερώσει με βάση την συνεχή εναλλαγή νύχτας και ημέρας.



 Πηγή: www.lifo.gr

ΔΡΑΣΗ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: EUROKINISSI / ΖΩΝΤΑΝΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
Με αναπηρικό αμαξίδιο εθεάθη το πρωί του Σαββάτου ο ηθοποιός Αντώνης Καφετζόπουλος στην πλατεία Συντάγματος.
Ο λόγος δεν είναι άλλος από τη συμμετοχή του μαζί με άλλους πολίτες στη δράση προσομοίωσης κινητικής και αισθητηριακής αναπηρίας στην πιο κεντρική πλατεία της Αθήνας.
Πολίτες διαφόρων ηλικιών είδαν πόσο δύσκολο είναι ένας άνθρωπος με κινητική ή αισθητηριακή αναπηρία να κινείται στην αθηναϊκή πρωτεύουσα. Στο πλαίσιο της δράσης, άτομα που δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα κινητικής αναπηρίας ή πρόβλημα όρασης κάθονται σε αναπηρικό αμαξίδιο ή τους κλείνουν τα μάτια και με τη βοήθεια λευκού μπαστουνιού, προσπαθούν να κινηθούν στους δρόμους της πόλης. Με τον τρόπο αυτόν άνθρωποι χωρίς αναπηρίες βιώνουν για λίγα λεπτά την εμπειρία των συνανθρώπων μας, που είναι ανάπηροι ή τυφλοί.
Επίσης, το «παρών» έδωσε και ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης.
Συγχρόνως, η αντιδήμαρχος για το Παιδί Μαρία Ηλιοπούλου, ο εντεταλμένος σύμβουλος για θέματα βιώσιμης κινητικότητας Αντώνης Καφετζόπουλος και η δημοτική σύμβουλος Λενιώ Μυριβήλη συμμετείχαν στη δράση βιωματικής προσομοίωσης κινητηριακής και αισθητηριακής αναπηρίας.
Η δράση προσομοίωσης συνδιοργανώθηκε από την Κοινωνική Υπηρεσία του δήμου Αθηναίων και τον Σύνδεσμο Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Εφήβους (Σ.Κ.Ε.Π.), με σκοπό την εξοικείωση με την αναπηρία και την ευαισθητοποίηση της κοινότητας σε προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι με αναπηρίες, προκειμένου να ενσωματωθούν και να συμμετάσχουν ενεργά στην κοινωνική ζωή.
Η δημοτική Αρχή του δήμου Αθηναίων αναμένει την επαναδραστηριοποίηση της Δημοτικής Αστυνομίας, προκειμένου να αντιμετωπίσει δυο σημαντικά προβλήματα -που έχουν γνωρίσει έξαρση μετά την κατάργησή της- και συνδέονται άμεσα με τη διευκόλυνση της κίνησης των συμπολιτών μας, ειδικά αυτών που αντιμετωπίζουν προβλήματα. Αυτά αφορούν την έξαρση της κατάληψης των δημόσιων χώρων (πεζοδρομίων, πλατειών, εξόδων από τα πεζοδρόμια στο οδόστρωμα) από τα τραπεζοκαθίσματα και την αντικοινωνική (παράνομη)στάθμευση.





ΜΥΡΤΙΛΛΟ: ΤΟ ΚΑΦΕ ΤΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ ΠΟΥ ΔΙΝΕΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΕ ΕΥΠΑΘΕΙΣ ΟΜΑΔΕΣ

Μύρτιλλο: Το καφέ της ευκαιρίας που δίνει δουλειά σε ευπαθείς ομάδες
Μία διαφορετική επιχείρηση «ανθίζει» στο Νέο Ηράκλειο, δίνοντας μοναδικές ευκαιρίες σε άτομα από ευπαθείς ομάδες.
Η φιλόλογος Γεωργία Βαμβουνάκη, μητέρα παιδιού με μαθησιακές δυσκολίες και αδελφή της συγγραφέως Μάρως Βαμβουνάκη, δημιούργησε στην πλατεία 28ης Οκτωβρίου, τον πολυχώρο Μύρτιλλο Cafe, την πρώτη επιχείρηση στην Ελλάδα που προσφέρει σε άτομα με ειδικές ικανότητες, έναν αξιοπρεπή χώρο εργασίας και εκπαίδευσης.
Οπως αναφέρει σχετικό άρθρο στην εφημερίδα Καθημερινή, το Μύρτιλλο γεννήθηκε τον Οκτώβριο του 2013 και έχει ως στόχο την έμμισθη απασχόληση ατόμων ευπαθών ομάδων. Συγκεκριμένα στο Μύρτιλλο εργάζονται 13 μισθωτοί εκ των οποίων οι 10 είναι παιδιά με κώφωση, μέτρια νοητική στέρηση ή κινητικά προβλήματα, καθώς και παιδιά με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας (σύνδρομο Ασπεργκερ).
Οπως εξηγεί η Βαμβουνάκη, τα παιδιά με Ασπεργκερ είναι ουσιαστικά μικροί Αϊνστάιν, που μπορούν να θυμούνται απ' έξω παραγγελίες χωρίς καν να τις σημειώσουν, όμως δεν μπορούν για παράδειγμα, να δέσουν τα κορδόνια τους.
Παράλληλα στο Μύρτιλλο εκπαιδεύονται και άλλοι 19 ενήλικες με μαθησιακές και άλλες δυσκολίες, οι οποίοι ύστερα από ένα ή δύο χρόνια εκπαίδευσης προωθούνται στην αγορά εργασίας.
Το Μύρτιλλο δεν είναι όμως μόνο καφετέρια, αφού στις δράσεις του περιλαμβάνονται και πολιτιστικά εργαστήρια για παιδιά 6-12 ετών κάθε Σάββατο πρωί.
Πέρυσι βραβεύτηκε ως η καλύτερη κοινωνική επιχείρηση της χρονιάς, ωστόσο η πολιτεία εξακολουθεί να του στερεί της στήριξή της. Οπως εξηγεί η Βαμβουνάκη, «η ανάλογη επιχείρηση της Σκωτίας επιδοτείται με 146.000 λίρες κάθε χρόνο από τον Δήμο Εδιμβούργου και τα παιδιά αξιοποιούνταν από το οικείο πανεπιστήμιο και έβρισκαν αμέσως δουλειά. Εδώ τα πράγματα είναι διαφορετικά. Δεν έχουμε λάβει ποτέ χρήματα, παρά μόνο δωρεές σε είδη. Είμαστε αυτοδύναμη και αυτοδιαχειριζόμενη επιχείρηση που ξεκινήσαμε με μηδέν κεφάλαιο και με μηδέν κεφάλαιο συνεχίζουμε. Εργαζόμαστε ως εθελοντές, όχι απλώς δεν έχουμε αμοιβή, αλλά πληρώνουμε και τις ζημιές από την τσέπη μας.»


Πηγή:  http://www.iefimerida.gr/

ΖΗΤΟΥΝΤΑΙ ΔΟΚΙΜΑΣΤΕΣ ΑΠΟ ΟΙΚΟ ΑΝΟΧΗΣ - ΠΟΙΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ

Αυτή η σύνοψη δεν είναι διαθέσιμη. Κάντε κλικ εδώ, για να δείτε την ανάρτηση.

ΕΡΧΕΤΑΙ Ο ΦΟΡΟΣ ΛΙΠΟΥΣ (FAT TAX)

Ερχεται ο φόρος λίπους: Από ποια τρόφιμα σχεδιάζει η κυβέρνηση να πάρει λεφτά
Αύξηση τουλάχιστον κατά 1 λεπτό του ευρώ σχεδιάζει το κυβερνητικό επιτελείο να επιβάλει σε προϊόντα που περιέχουν ζάχαρη, αλάτι και λίπος.
Συγκεκριμένα, όπως μετέδωσε το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Mega, στη λίστα των μεταρρυθμίσεων που έστειλε η κυβέρνηση στο Brussels Group, περιλαμβάνεται και ο λεγόμενος fat tax.
Αυτός μεταφράζεται στην τσέπη του καταναλωτή σε επιβάρυνση όταν αγοράζει προϊόντα πλούσια σε ζάχαρη, αλάτι και λίπος, όπως τα αναψυκτικά, τα γλυκά και άλλα φαγητά πλούσια σε λιπαρά.
Ο φόρος λίπους είναι κάτι που έχει εφαρμοστεί σε ΗΠΑ αλλά και σε πολλές χώρες της Ευρώπης με στόχο (τουλάχιστον επίσημα) τον περιορισμό της κατανάλωσης των ανθυγιεινών προϊόντων.


"ΒΡΕΣ ΑΚΡΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΡΑΤΟΚ@@ΛΟΥΣ"

«Βρες άκρη με τους στρατόκ@@λους» -Το αιχμηρό άρθρο του Θ. Καρτερού στην «Αυγή» για τους ΟΥΚάδες
Τα συνθήματα των ΟΥΚάδων στην πρόσφατη στρατιωτική παρέλαση σχολιάζει ο Θανάσης Καρτερός.
Ο γνωστός σχολιογράφος της «Αυγής» έγραψε ένα αιχμηρό άρθρο με αφορμή τα εθνικιστικά συνθήματα που ακούστηκαν στην παρέλαση της 25η Μαρτίου.
Το άρθρο έχει τίτλο «Πετάει ο βάτραχος;» και χρησιμοποιεί σκληρή γλώσσα κατά των στρατιωτικών.
Γράφει ο Θανάσης Καρτερός: «Βρες άκρη με τους στρατόκαυλους. "Και τ' όνειρό μας είναι στην Πόλη εμείς να μπούμε" διακήρυξαν στεντορεία τη φωνή στη διάρκεια της παρέλασης οι άνδρες των ΟΥΚ. Και φυσικά το όλον δεν ήταν καθόλου αυθόρμητο. Δουλεμένο πολεμοχαρώς ήταν. Το φώναζε πρώτα κάποιος και εν συνεχεία το επαναλάμβανε ομοθυμαδόν σύμπας ο σχηματισμός. Που σημαίνει ότι κάπως έτσι ξυπνάνε, κοιμούνται και βαδίζουν αγέρωχοι προς το μέλλον οι επίλεκτοι κάποιων μονάδων του ελληνικού στρατού.
Και καλά, οι απλοί ένστολοι είναι υποχρεωμένοι, ας πούμε, να φωνάζουν ότι τους λένε οι από πάνω να φωνάξουν. Πετάει ο βάτραχος, πετάει. Ας πούμε... Αυτοί οι από πάνω επικίνδυνοι ηλίθιοι, στους οποίους η δημοκρατία και η πατρίδα εμπιστεύονται όπλα και εξουσίες για την άμυνά τους, από ποιες τρύπες μαύρης βλακείας και άραχλης πατριδοκαπηλίας έχουν βγει; Πώς τους ανέχονται οι ανώτεροι και οι ανώτατοι; Ή μήπως αυτό είναι το γενικό κλίμα στον στρατό και ειδικότερα στις ειδικές δυνάμεις;
Υπάρχουν εδώ δύο ζητήματα. Το ένα είναι η διαταραγμένη, σε βαθμό φασιστικής ψυχοπάθειας, διαπαιδαγώγηση και κατεύθυνση τμημάτων των ενόπλων δυνάμεων. Το δεύτερο είναι ότι η πρόκληση στρεφόταν ολοφάνερα κατά της νέας κυβέρνησης. Γιατί το να φωνάζεις τέτοιες μαλακίες μπροστά στον Δρίτσα, δείχνει ότι άλλη πόλη -με μικρό πι- έχεις στο μυαλό σου να πάρεις κι όχι την Πόλη που κοκορεύεσαι. Πράγμα που σημαίνει ότι κάποιοι κύκλοι του στρατού της δημοκρατίας δεν έχουν τόσο καλή σχέση με τη δημοκρατία.
Ας πάρουν οι αρμόδιοι τα μέτρα τους για τους επίδοξους κατακτητές της πόλης πριν φτάσει το πράγμα να πάρουν μέτρα οι επίδοξοι κατακτητές της πόλης για τους αρμόδιους. Αυτό το στρατοκρατικό καλαμπούρι πρέπει να τελειώσει εδώ και τώρα. Δεν είναι θέμα Αριστεράς και Δεξιάς. Είναι θέμα δημοκρατίας και πατρίδας. Γιατί το όνειρο κάθε Έλληνα που φοράει στολή θα πρέπει να είναι η υπεράσπιση της πατρίδας με κάθε θυσία. Η προστασία της δημοκρατίας από κάθε επιβουλή. Τελεία και παύλα.
Όσοι ονειρεύονται να πάρουν την Πόλη, να αναστήσουν τον φοίνικα, να ανακηρύξουν τον στρατό υπέρτατη αρχή, δεν έχουν θέση στις ένοπλες δυνάμεις. Αρκετά κόστισε στην πατρίδα, την Κύπρο, στον ελληνισμό αυτή η πανούκλα. Ο αρμόδιος υπουργός έχει τον λόγο. Και πρέπει να δώσει λόγο...».


Πηγή:  http://www.iefimerida.gr/

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...