Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2016

Η ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΟΥ ΕΜΦΡΑΓΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΜΥΟΚΑΡΔΙΟΥ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΔΙΑΛΕΞΗΣ ΤΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ



        Συνεχίζεται  με  επιτυχία ο 1ος Κύκλος  Διαλέξων σε  θέματα  Δημόσιας Υγείας, που  διοργανώνει, υπό την διεύθυνση του καθηγητή  κ Παναγιώτη Μπεχράκη,  το νεοσύστατο  Ινστιτούτο  Δημόσιας  Υγείας του Αμερικανικού  Κολλεγίου  Ελλάδος.
Η  δεύτερη  διάλεξη  αφορά την  «Πρόληψη Οξέος Εμφράγματος του Μυοκαρδίου»  που  σκοτώνει  κάθε  χρόνο χιλιάδες  Έλληνες πολίτες.
Το θέμα θα αναπτύξει ο  Πρόεδρος της Ελληνικής  Καρδιολογικής Εταιρείας , διαπρεπής  καρδιολόγος  κ  Στέφανος  Φούσας,  την Τετάρτη  3  Φεβρουαρίου  στις  19.30  το  βράδυ.
Η διάλεξη θα πραγματοποιηθεί σε αίθουσα  του Ινστιτούτου  Δημόσιας Υγείας  στο κτίριο επί της οδούΗπίτου    στην  Πλάκα.
Το Ινστιτούτο Δημόσιας Υγείας, σκοπός του οποίου  είναι η ανάπτυξη επιστημονικών, ερευνητικών  και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στον τομέα της Δημόσιας Υγείας, με ιδιαίτερη  έμφαση  στην  πρόληψη και διακοπή του καπνίσματος, έχει προγραμματίσει σειρά  επιστημονικών διαλέξεων που θα διαρκέσουν μέχρι τις  8 Ιουνίου.
Οι διαλέξεις απευθύνονται σε Ιατρούς, Ψυχολόγους, Επαγγελματίες Υγείας, Εκπαιδευτικούς και Επιστήμονες κάθε τομέα που έχουν ενδιαφέρον ή έρχονται αντιμέτωποι με ζητήματα Δημόσιας Υγείας. 
Τις διαλέξεις, οι οποίες θα λάβουν χώρα σε αίθουσες  του Ινστιτούτου (Ηπιτου 17 Β στην Πλάκα) θα πραγματοποιούν κορυφαίοι ειδικοί, καθηγητές  και ακαδημαϊκοί του χώρου της υγείας.
Για περισσότερες  πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στην Υπεύθυνη Προγράμματος κα Άννα Τζώρτζη.
Τηλ : 210.6470056 , 210.3314755.
Email: atzortzi@acg.edu * atzortzi@researchlab.gr

 Η είσοδος είναι ελεύθερη. 

ΑΠΟΦΡΑΞΕΙΣ ΑΥΛΑΚΩΝ ΣΤΗΝ Τ.Κ. ΛΥΚΟΣΤΟΜΟΥ


Σε άλλη μια παρέμβαση ουσίας η οποία έλυσε ένα ακόμη χρόνιο πρόβλημα που αφορά στην καθημερινότητα των συμπολιτών μας, προχώρησε ο Δήμος Αλμωπίας.
Με πρωτοβουλία του Αντιδημάρχου Καθημερινότητας κ. Χρήστου Μπάτση, αποφράχθηκαν αυλάκια στην Τοπική Κοινότητα Λυκοστόμου, που είχαν να καθαριστούν χρόνια και κάθε φορά που έβρεχε προκαλούσαν πλημμύρες και προβλήματα στην συγκεκριμένη τοποθεσία.
Ο Δήμαρχος Αλμωπίας κ. Δημήτρης Μπίνος επισκέφθηκε το Λυκόστομο, όπου διαπίστωσε την πολύ καλή δουλειά που έγινε και σε συνομιλίες που είχε με κατοίκους του χωριού σημείωσε ότι η σημερινή Δημοτική Αρχή προσπαθεί καθημερινά να αντιμετωπίσει όσο το δυνατόν περισσότερα προβλήματα, ζητώντας ταυτόχρονα υπομονή για τυχόν καθυστερήσεις που οφείλονται στην συσσώρευση πολλών χρόνιων προβλημάτων.



ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ Π.Ε. ΠΕΛΛΑΣ ΣΤΗΝ 26η AGROTICA



Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Θ. Θεοδωρίδης: «Ο εξωστρεφής προσανατολισμός της αγροτικής παραγωγής αποτελεί το αντίδοτο στην κρίση»

Κάλεσμα του Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας στους πολίτες να επισκεφθούν το εκθεσιακό περίπτερο στην 26η AGROTICA


Στην 26η Διεθνή Έκθεση Γεωργικών Μηχανημάτων, Εξοπλισμού και Εφοδίων AGROTICA συμμετέχει η Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας. Η έκθεση πραγματοποιείται στο Διεθνές Εκθεσιακό και Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλονίκης το διάστημα από 28/1 έως 31/1.

«Ο αγροτικός τομέας αποτελεί την ατμομηχανή της οικονομίας της Πέλλας και τα προϊόντα, αλλά και τα εκλεκτά κρασιά βρίσκονται σε περίοπτη θέση στις αγορές του εξωτερικού. Οι διεθνείς τάσεις απαιτούν προϊόντα με έμφαση στην ποιότητα για την προστασία των καταναλωτών. Στην Π.Ε. Πέλλας οργανώνουμε τις ομάδες παραγωγών και τα δίκτυα αυτών ώστε να καταστεί ο πρωτογενής τομέας ακόμη πιο ανταγωνιστικός, με ακόμη μεγαλύτερη αύξηση των εξαγωγών των τοπικών προϊόντων» δήλωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας κ. Θεόδωρος Θεοδωρίδης, ενώ, για την έκθεση AGROTICA ανέφερε ότι «για ακόμη μια χρονιά η Πέλλα συμμετέχει δυναμικά στην έκθεση AGROTICA, ίσως τη σημαντικότερη διοργάνωση που σχετίζεται με τον αγροτικό τομέα. Μελανό σημείο στη χρονική συγκυρία, οι κινητοποιήσεις των αγροτών και ο αγώνας τους για την δικαίωση των αιτημάτων τους τα οποία στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις. Εύχομαι καλή επιτυχία στους συντελεστές της συμμετοχής της Π.Ε. Πέλλας και ευχαριστώ τους επιχειρηματίες που προσέφεραν τα προϊόντα τους τα οποία θα πλαισιώσουν τη συμμετοχή μας. Προσκαλώ όλους τους επαγγελματίες του αγροτοδιατροφικού κλάδου και τους πολίτες που θα βρεθούν στην AGROTICA να γνωρίσουν από κοντά τον παραγωγικό πλούτο της Πελλαίας Γης».

Η συμμετοχή της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας πλαισιώνεται από 28 επιχειρήσεις της περιοχής μας, ενώ, σημαντικές δράσεις παρουσίασης συνταγών καθώς και γευσιγνωσίας θα πραγματοποιηθούν και φέτος στο περίπτερο για τους επαγγελματίες και τους πολίτες.

Ακολουθεί το πρόγραμμα των εκδηλώσεων:

Πέμπτη 28/1, ώρα 16:00-18:00, «Τρόπος παρασκευής παραδοσιακών προϊόντων ζύμης» από τους παραγωγούς παραδοσιακών ζυμαρικών και εδεσμάτων Ελένη Τομπολίδου και Σίμο Τομπουλίδη.

Παρασκευή 29/1, ώρα 14:00 -15:00, «Παρουσίαση λαχανικών, τουρσιών, προτάσεις για φρέσκες ωμές σαλάτες»

Στη συνέχεια, τις ώρες 17:00-18:00, θα πραγματοποιηθεί παρουσίαση σχετικά με την «Παρασκευή πόσιμου ιδιοσκευάσματος για ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού του ανθρώπου με πρόπολη και μέλι», από την Ευρώπη-Σοφία Δαλαμπίρα, Γεωπόνο ΑΠΘ, Μ.Δ.Ε. Βοτανικής, Diploma in Education, Διαχείριση Yποκ. ANEL Ν. Ρυσίου.

Σαββάτο 30/1 και ώρα 14:00 -16:00, «Γευσιγνωσία κρασιών - αλλαντικών και τυριών που παράγονται στην Π.Ε. Πέλλας» ενώ στις 17:00 θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση γευσιγνωσίας με τίτλο «Πράσα και λουκάνικα: Τρόπος παρασκευής χειροποίητων λουκάνικων».


Κυριακή 31/1, ώρα 12:00 -13:00, «Peeling προσώπου  με ιαματική σκόνη  σαπουνιού από την περιοχή της Αλμωπίας» από τον Ανέστη Σαμαρά SamanDust - Saman Relax Center.

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΛΛΑΣ ΜΕ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ


Συνάντηση εργασίας πραγματοποίησε ο Δήμαρχος Αλμωπίας κ. Δημήτρης Μπίνος με τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Πέλλας κ. Κωνσταντίνο Κούγκα, στην οποία συμμετείχαν και ο Αντιδήμαρχος Παιδείας κ. Γιώργος Σαββίδης, ο Πρόεδρος Β’Βάθμιας Σχολικής Επιτροπής κ. Δημήτρης Βέσκος, ο Διευθυντής του Γυμνασίου Προμάχων κ. Ευστάθιος Προμάχων και ο Διευθυντής του Γυμνασίου Εξαπλατάνου κ. Χαράλαμπος Παυλίδης.
Ο Δήμαρχος αφού συνεχάρη τον κ. Κούγκα για την πρόσφατη επανεκλογή του, σημείωσε ότι η άψογη συνεργασία που υπήρχε μέχρι σήμερα θα πρέπει να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο, με στόχο την άμεση αντιμετώπιση όλων των ζητημάτων που προκύπτουν κατά καιρούς.
Επιπλέον, έπεσε στο τραπέζι μία πολύ καλή ιδέα που αφορά στα Λουτρά και τον σχολικό τουρισμό. Προτάθηκε να υπάρξει επικοινωνία σε συνεργασία με την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με τους κατά τόπους Διευθυντές Εκπαίδευσης και να κληθούν να επισκεφθούν την περιοχή μας μέσα σε ένα πλαίσιο που θα οριστεί από τον Δήμο και την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με στόχο να γίνει η περιοχή μας προορισμός για τις σχολικές εκδρομές των μαθητών.
Ταυτόχρονα, προτάθηκε από τον κ. Κούγκα η διεξαγωγή ενός Ετήσιου Πανελλήνιου Μαθητικού Φεστιβάλ στην περιοχή της Αλμωπίας, το οποίο θα έχει την προοπτική να γίνει θεσμός μέσα από τα μονοπάτια του πολιτισμού και της παράδοσης.
Τέλος, συζητήθηκε η βελτίωση των αθλητικών υποδομών, για την διοργάνωση μαθητικών αγώνων στίβου στην Αριδαία.
Η σύσκεψη έγινε σε πολύ καλό κλίμα και όπως συμφώνησαν όλοι, η συνεργασία θα συνεχιστεί ακόμα πιο εντατικά.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟΥΣ ΤΣΑΡΛΑΤΑΝΟΥΣ ΤΗΣ ΟΜΟΡΦΙΑΣ ΛΕΝΕ ΟΙ ΔΕΡΜΑΤΟΛΟΓΟΙ



Η ιατρική ειδικότητα,  η εξειδίκευση στο συγκεκριμένο  τομέα,  αλλά και η άδεια λειτουργίας ενός χώρου θα πρέπει να είναι  το πρώτο κριτήριο  για όσους  επιλέγουν κάποιον ειδικό  για  θεραπεία αισθητικής ιατρικής!
Αυτό τονίζουν οι Έλληνες δερματολόγοι με αφορμή την είδηση για κέντρο ομορφιάς-ευεξίας που δραστηριοποιούνταν στην Ελλάδα χωρίς σχετική άδεια λειτουργίας αλλά και τον πρόσφατο θάνατο της 28χρονης Βραζιλιάνας  καλλονής Ρακέλ Σάντος. Η τελευταία πέθανε εξαιτίας επιπλοκών μετά από ενέσεις υλικού αγνώστου προέλευσης για την εξαφάνιση των ρυτίδων!
 «Οι θάνατοι από τέτοιου είδους θεραπείες μπορεί να είναι εξαιρετικά σπάνιοι, αλλά δεν θα έπρεπε να υπάρχουν» τονίζει η Δρ Αμαλία Τσιατούρα, δερματολόγος και  γενική γραμματέας της Επαγγελματικής Ένωσης Ελλήνων Δερματολόγων-Αφροδισιολόγων και προσθέτει.

 «Προσοχή λοιπόν , γιατί αρκετές φορές και στην χώρα μας , παρά την ενημέρωση  που υπάρχει, δεν είναι λίγοι εκείνοι που εξαπατούνται από μη ειδικούς. Για το λόγο αυτό  η ιατρική ειδικότητα, αλλά και η εξειδίκευση στον συγκεκριμένο  τομέα, θα πρέπει να είναι  το πρώτο κριτήριο  για όσους  επιλέγουν κάποιον ειδικό  για  θεραπεία αισθητικής ιατρικής!».
Αυτό έρχεται να επιβεβαιώσει  έρευνα  της Αμερικανικής Εταιρείας Δερματοχειρουργικής  (έγινε  το 2015), στοιχεία της οποίας ισχύουν σε μεγάλο βαθμό και στην Ελλάδα.
Σύμφωνα  λοιπόν με την έρευνα το πρώτο κριτήριο επιλογής του ειδικού ,αυτών που κάνουν αισθητικές θεραπείες , σε ποσοστό  39%,  ήταν  η  ιατρική ειδικότητα , δεύτερο   το κόστος  σε ποσοστό  32% και τρίτο η σύσταση από άλλο γιατρό  σε ποσοστό 29%.
                       ΚΡΙΤΗΡΙΑ   ΕΠΙΛΟΓΗΣ     ΓΙΑΤΡΟΥ
Τα κριτήρια με τα οποία  πρέπει  να επιλέγουμε το δερματολόγο γιατρό   με εξειδίκευση, ο οποίος  θα εκτελέσει μια αισθητική θεραπεία, σύμφωνα με την  Δρ Αμαλία Τσιατούρα  είναι να :

              ● Έχει την ειδικότητα του δερματολόγου ή πλαστικού χειρουργού             
               ●Διαθέτει   άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, να  είναι μέλος του οικείου ιατρικού συλλόγου και  το ιατρείο ή η κλινική να διαθέτει άδεια λειτουργίας.  
    
    ●Υπάρχουν  συστάσεις από ικανοποιημένους ασθενείς, οι οποίοι να πιστοποιούν την επαγγελματική του εξειδίκευση και εμπειρία,
               ● Είναι  μέλος σε ελληνικές και ξένες επιστημονικές εταιρείες (Ελληνική Δερματολογική και Αφροδισιολογική Εταιρεία, EADV, AADκ. ά). Η αναγνωρισιμότητα δεν αποτελεί κριτήριο επιλογής,
               ●Συνεργάζεται με αξιόπιστες εταιρείες για τις ενέσιμες θεραπείες που κάνει, καθώς  είναι  πολύ σημαντικό τα ενέσιμα υλικά και τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται να είναι εγκεκριμένα και πιστοποιημένα από την Ευρωπαϊκή Ένωση(CE) .

                ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ      ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ

Η αλματώδης ανάπτυξη του βιοτικού επιπέδου κυρίως στον δυτικό κόσμο,  οι επαγγελματικές  ανάγκες και τα πρότυπα ζωής, σύμφωνα πάντα με την έρευνα, έχουν οδηγήσει έναν στους δυο ανθρώπους (γυναίκες κι άνδρες) να  σκέφτονται  να κάνουν κάποια αισθητική θεραπεία-επέμβαση. Κι αυτό γιατί επιθυμούν να:
  • Δείχνουν νέοι κι όμορφοι για την ηλικία τους
  • Είναι πιο ελκυστικοί
  • Έχουν περισσότερη αυτοπεποίθηση και επαγγελματική εξέλιξη



«Η  σωστή επιλογή  της κατάλληλης ενέσιμης θεραπείας  είναι πολύ σημαντική και θα πρέπει να γίνεται    αποκλειστικά από εκπαιδευμένο  και καταρτισμένο γιατρό (δερματολόγο η πλαστικό χειρουργό)»εξηγεί η Δρ Αμαλία Τσιατούρα και προσθέτει  «Επίσης  ο ενδιαφερόμενος για θεραπεία  πρέπει να ενημερώνει το γιατρό  για τα φάρμακα που λαμβάνει  και για τα τυχόν προβλήματα υγείας που έχει».
Τα στοιχεία της  έρευνας  δείχνουν ότι στις ΗΠΑ οι περισσότεροι ενδιαφερόμενοι  επιλέγουν δερματολόγο ή πλαστικό χειρουργό  για το μπότοξ και το υαλουρονικό.
Οι πιο δημοφιλείς θεραπείες αισθητικής ιατρικής είναι:
                 Aποτρίχωση με laser: Το laserείναι η πιο σύγχρονη και η μόνη οριστική μέθοδος αποτρίχωσης. Προσοχή! «Αρκετοί δυστυχώς βαφτίζουν λέιζερ άλλες συσκευές εκπομπής φωτός που έχουν διαφορετική λειτουργία, όπως το IPL. Γι’ αυτό το κόστος στη δεύτερη περίπτωση είναι πιο χαμηλό»εξηγεί η γενική γραμματέας της Επαγγελματικής Ένωσης Ελλήνων Δερματολόγων-Αφροδισιολόγων .
                  Δερματολογικός καθαρισμός : Ο δερματολογικός καθαρισμός με μικροδερμοαπόξεση και φαγεσωροεξαγωγέα είναι πολύ ανώτερος από την εφαρμογή ατμού που ερεθίζει το δέρμα, μπορεί να επιδεινώσει την ακμή και τη ροδόχρου νόσο.
                Fractionallaser, αυτόλογη μεσοθεραπεία PRPκαι χημικά peelings: Γίνονται   μόνο από εξειδικευμένους   δερματολόγους. Διαφορετικά οι ανεπιθύμητες ενέργειες μπορεί να είναι ανυπολόγιστες.
                Ιατρικές θεραπείες λιπογλυπτικής και laserλιποαναρρόφησης: Έχουν αποτέλεσμα και ασφάλεια μόνο στα χέρια ειδικών δερματοχειρουργών και πλαστικών χειρουργών.              
 

          ΤΟ  ΚΟΣΤΟΣ  ΤΩΝ  ΘΕΡΑΠΕΙΩΝ  ΟΜΟΡΦΙΑΣ
Το κόστος για τις θεραπείες   ομορφιάς πολλές φορές έχει μεγάλες   αποκλίσεις  και σε ορισμένες περιπτώσεις είναι το δόλωμα για την εξαπάτηση  πολλών ανθρώπων. Πολλοί  είναι οι παράγοντες που το διαμορφώνουν και γι αυτό οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.

 «Συνήθως το κόστος της θεραπείας  επηρεάζεται από παραμέτρους όπως η ποιότητα του υλικού, η προέλευσή του, η δόση του φαρμάκου και η αραίωση που χρησιμοποιείται, η τεχνολογία (π.χ. το laserαποτρίχωσης alexandriteτελευταίας γενιάς είναι πιο ακριβό από τη φωτόλυση IPLκλπ.)»  καταλήγει ηΔρ Τσιατούρα.

 www.cosmeticdermamedicine.gr,Τηλ.:  210 6980451 

ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΩΝ ΑΙΣΘΗΣΕΩΝ




Μία μέρα συγκεντρώθηκαν σε κάποιο μέρος της γης όλα τα συναισθήματα και όλες οι αξίες του ανθρώπου.

Η τρέλα, επειδή λυπήθηκε την ανία, πρότεινε να παίξουν κρυφτό. Το ενδιαφέρον σήκωσε το φρύδι και περίμενε να ακούσει, ενώ η περιέργεια που δεν μπορούσε να κρατηθεί ρώτησε: «τι είναι το κρυφτό»; Ο ενθουσιασμός άρχισε να χορεύει παρέα με την ευφορία και η χαρά άρχισε να πηδάει πάνω κάτω για να καταφέρει να πείσει το δίλημμα και την απάθεια να παίξουν κι αυτοί. 

Αλλά υπήρχαν πολλοί που δεν ήθελαν να παίξουν : Η αλήθεια δεν ήθελε να παίξει γιατί ήξερε ότι ούτως ή άλλως κάποια στιγμή θα την αποκάλυπταν, η υπεροψία έβρισκε το παιχνίδι χαζό και ο άνανδρος δεν ήθελε να ρισκάρει. 

«Ένα, δύο, τρία» άρχισε να μετράει η τρέλα… 

Η πρώτη που κρύφτηκε πίσω απ΄ τον πρώτο βράχο ήταν η τεμπελιά που βαριόταν. Η πίστη πέταξε στους ουρανούς και η ζήλια κρύφτηκε στην σκιά του θριάμβου, που με τη δύναμη του κατάφερε να σκαρφαλώσει στο πιο ψηλό δέντρο. Ο αλτρουισμός δεν μπόρεσε να κρυφτεί, γιατί κάθε μέρος που έβρισκε το άφηνε για κάποιον άλλο, ενώ η γενναιοδωρία κάθε κρυψώνα που έβρισκε την παραχωρούσε σε όποιον της την ζητούσε. Ο εγωισμός αντίθετα βρήκε καλή κρυψώνα, αγνοώντας όλους τους γύρω του, ενώ ξοπίσω του έτρεξε η ρουφιανιά. Το ψέμα κρύφτηκε στον πάτο του ωκεανού, ενώ το πάθος και ο πόθος κρύφτηκαν μέσα σ΄ ένα ηφαίστειο. 
Ο έρωτας δεν είχε βρει ακόμη κάπου να κρυφτεί. Έβρισκε όλες τις κρυψώνες πιασμένες, ώσπου βρήκε ένα θάμνο από τριαντάφυλλα και κρύφτηκε εκεί. 
«....1000» μέτρησε η τρέλα και άρχισε να ψάχνει. 

Την πρώτη που βρήκε ήταν η τεμπελιά, αφού δεν είχε κρυφτεί και πολύ μακριά. Μετά βρήκε την πίστη που μίλαγε φωναχτά στον ουρανό με το Θεό. Ένιωσε το σεισμό του πόθου και του πάθους στο βάθος του ηφαιστείου και, αφού βρήκε τη ζήλια, δεν δυσκολεύτηκε να βρει και το θρίαμβο που θριαμβολογούσε για την κρυψώνα του. Βέβαια, βρήκε πολύ εύκολα το δίλημμα που δεν είχε αποφασίσει ακόμα που να κρυφτεί. Η γενναιοδωρία αποκαλύφθηκε μόνη της για να βοηθήσει, οπότε ο αλτρουισμός φιλοτιμήθηκε και βγήκε δίπλα της. Στο μεταξύ, η ρουφιανιά, πηγαίνοντας να καρφώσει τον εγωισμό, αποκαλύφθηκε μαζί του. 

Σιγά-σιγά τους βρήκε όλους, εκτός απ΄ τον έρωτα. Η τρέλα έψαχνε παντού, πίσω από κάθε δένδρο, κάτω από κάθε πέτρα, σε κάθε κορφή βουνού, μα τίποτα. Όταν ήταν σχεδόν έτοιμη να τα παρατήσει βρήκε ένα θάμνο από τριαντάφυλλα κι απ΄ το θυμό της άρχισε να τον κλωτσάει νευρικά, ώσπου ακούστηκε ένα βογγητό πόνου. Ήταν ο έρωτας, που τα αγκάθια της τριανταφυλλιάς τον είχαν τυφλώσει! 

Η τρέλα ταράχτηκε, δεν ήξερε πως να επανορθώσει, έκλαιγε, ζήταγε συγνώμη… Στο τέλος, μην μπορώντας να ξαναδώσει το φως του στον έρωτα, ορκίστηκε να γίνει ο οδηγός του. 

Κι από τότε, ο Έρωτας είναι τυφλός και η Τρέλα τον συνοδεύει !




ΠΗΓΗ...e-steki.gr

"ΦΑΝΤΑΣΙΩΣΗ" - ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΧΟΥ



Φαντασίωση



Η μορφή της, θαρρώ, λουσμένη με διάτρητο φως

αχνοφαίνεται αίφνης από μακριά

κι ας είναι νύχτα και σκοτάδι

κι ας νοτίζει η ομίχλη με παγωνιά.

Σε αρμονία η φιγούρα με αέρινα ίχνη στο χιόνι,

ήπιων τόνων βαδίσματα εκλεπτυσμένου κάλλους,

κοίτα τα δάχτυλά της, φεγγοβολούν αστέρια.

Βλέπω στα μάτια λαμπρά χαμόγελα

και ανθισμένες ανεμώνες στην αφή της,

το ανάλαφρο περπάτημα σαν σύννεφο που παιχνιδίζει

κατακλυσμός χαρούμενων απεικονίσεων.

Ξημερώνει,

και οι άνθρωποι φορούν τα πρόσωπά τους,

σκαρφαλώνω, εναγωνίως, στα ύψη της σκέψης

για να δω τα λουλούδια των χεριών σου,

ξυπνώ και ξέρω δε θα έρθεις,

ήσουν είκασμα μιας φαντασίας.

Οι μέρες περνούν, οι μήνες τρέχουν,

φυσάει και μας έπνιξε η θλίψη στη σκόνη,

το φύλλο έπεσε στριφογυρίζοντας

χωρίς τον παραμικρό θόρυβο, κι ύστερα μπλε βροχή,

και το φως φεύγει γρήγορα

και η βροχή σβήνει τα πάντα.

Ο καιρός κυλάει αφόρητα

και δεν επιτρέπεται να λέω όσα νιώθω,

μονήρης ζωή μιας φαντασίωσης,

στα χέρια μου κρατώ κλεμμένη την αφή σου

και μόνο εάν έρθεις θα μιλήσω,

μέχρι τότε κάνω ησυχία χωρίς να ησυχάζω,

τα όνειρα τρομάζουν όταν τα ζεις!




Της Μαρίας Βλάχου 
 [Από την ποιητική συλλογή «Λίγα μέτρα πιο πέρα», Εκδ. Θεοδωρίδη (2015)]

ΤΟ ΠΟΡΤΡΕΤΟ ΤΟΥ DORIAN GRAY (ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ)



{-«Δεν υπάρχει καλή επιρροή, κύριε Gray. Κάθε επιρροή είναι ανήθικη, ανήθικη από επιστημονική άποψη».
-«Γιατί»;
-«Διότι να ασκείς επιρροή πάνω σε έναν άνθρωπο σημαίνει ότι του δίνεις την ίδια σου την ψυχή. Εκείνος τότε δεν έχει τον δικό του φυσικό τρόπο σκέψης, δεν τον φλογίζουν τα δικά του πάθη. Οι αρετές του δεν είναι αληθινές. Οι αμαρτίες του, αν υπάρχει αυτό που ονομάζουμε αμαρτία, είναι δανεικές. Γίνεται η ηχώ της μουσικής κάποιου άλλου, ο ηθοποιός ενός έργου που δε γράφτηκε για αυτόν.
 Ο σκοπός της ζωής είναι η εξέλιξη του εαυτού μας. Να πραγματοποιήσουμε τις επιταγές της φύσης μας – γι’ αυτό το σκοπό ήρθαμε στη γη. Οι άνθρωποι φοβούνται τον εαυτό τους στις μέρες μας. Έχουν ξεχάσει το ύψιστο καθήκον, το χρέος που έχουμε απέναντι στον ίδιο μας τον εαυτό. Φυσικά είναι γεμάτοι ευσπλαχνία. Ταΐζουν τους πεινασμένους και ντύνουν τους ζητιάνους.
 Αλλά οι ίδιες τους οι ψυχές πεινούν και είναι γυμνές. Το θάρρος έχει εκλείψει απ’ την φυλή μας. Ίσως και ποτέ να μην το είχαμε. Ο φόβος μπροστά στην κοινωνία, που είναι η βάση της ηθικής, ο φόβος μπροστά στο Θεό, που είναι το μυστικό της θρησκείας- αυτά μας κυβερνούν. Αλλά…» …..}

{ «πιστεύω ότι αν ένας άνθρωπος ζούσε τη ζωή του με πληρότητα, αν την εξαντλούσε ως την τελευταία της σταγόνα, αν έδινε μορφή σε κάθε του συναίσθημα κι έκφραση σε κάθε του σκέψη, αν υλοποιούσε κάθε του όνειρο- πιστεύω ότι ο κόσμος θα κέρδιζε μια τόσο καινούρια και ορμητική χαρά , που θα ξεχνούσε όλες τις αρρώστιες του μεσαιωνισμού και θα επιστρέφαμε στο ελληνικό ιδεώδες- ίσως και σε κάτι λεπτότερο, πλουσιότερο κι από το ελληνικό ιδεώδες. Αλλά ακόμη και ο πιο γενναίος ανάμεσά μας φοβάται τον ίδιο του τον εαυτό.

 Ο αυτοακρωτηριασμός των αγρίων επιβιώνει τραγικά στην αυταπάρνηση που φθείρει τις ζωές μας. Τιμωρούμαστε για τις αρνήσεις μας. Κάθε παρόρμηση που πολεμάμε να καταπνίξουμε, μένει κρυμμένη και δουλεύει μέσα στο μυαλό και μας δηλητηριάζει. Το σώμα αμαρτάνει μια φορά και ξεμπερδεύει, γιατί η πράξη είναι ένας τρόπος εξαγνισμού. Δε μένει τιποτ’ άλλο παρά η ανάμνηση μιας απόλαυσης ή η πολυτέλεια της μεταμέλειας.

 Ο μόνος τρόπος να ξεφορτωθείς έναν πειρασμό είναι να ενδώσεις σε αυτόν. Αν του αντισταθείς , η ψυχή σου θ’ αρρωστήσει απ΄τη λαχτάρα για τα πράγματα που η ίδια απαγόρευσε στον εαυτό της, απ’ την επιθυμία για όσα οι τερατώδεις νόμοι της έχουν κηρύξει τερατώδη και παράνομα.

 Κάποιος είπε ότι τα πιο σημαντικά γεγονότα του κόσμου συντελούνται μέσα στο μυαλό.

 Στο μυαλό, λοιπόν, και μόνο σ’ αυτό γίνονται και οι μεγαλύτερες αμαρτίες του κόσμου.}


Το πορτρέτο του Dorian Gray - Όσκαρ Ουάιλντ (απόσπασμα)

ΟΙ ΧΝΟΥΔΩΤΟΙ ΔΙΚΤΑΤΟΡΕΣ

Ο Χίτλερ και ο Καντάφι έγιναν «αρκουδάκια» για παιδιά -Η περίεργη καμπάνια από τη Νορβηγία [εικόνες]
Ο Χίτλερ και ο Καντάφι έγιναν «αρκουδάκια» για παιδιά -Η περίεργη καμπάνια από τη Νορβηγία.
Οι μορφές τους είναι σίγουρα άγνωστες στα μικρά παιδιά, της ηλικίας που συνήθως κοιμούνται ακόμη με αρκουδάκια. Οι γονείς τους όμως θα πάρουν το μήνυμα, αλλά με έναν αμφιλεγόμενο τρόπο.
Ο Αδόλφος Χίτλερ, ο Μουαμάρ Καντάφι και ο Κιμ Γιονγκ-ιλ έγιναν οι... χνουδωτοί δικτάτορες, στην περίεργη καμπάνια του Συλλόγου Καρδιάς και Πνευμόνων της Νορβηγίας. Ο Σύλλογος προχώρησε σε αυτή την ασυνήθιστη κίνηση προκειμένου να στείλει το μήνυμα ότι τα αρκουδάκια ενδέχεται να αποτελούν απειλή για την υγεία του παιδιά, καθώς συγκεντρώνουν σκόνη.
Στις διαφημιστικές αφίσες και τα αντίστοιχα σποτ, εμφανίζονται οι Χίτλερ, Καντάφι και Γιονγ-ιλ, με την επισήμανση «Τα αρκουδάκια μπορεί να είναι επικίνδυνα». Ο νορβηγικός Σύλλογος έχει δημιουργήσει μία ξεχωριστή μονάδα, που ασχολείται με το γεγονός ότι ο αριθμός των παιδιών που υποφέρουν από άσθμα και αλλεργίες έχει τετραπλασιαστεί από το '70, καθώς πάνω από το 20% των παιδιών σήμερα επηρεάζονται από αυτές τις καταστάσεις.
Η συγκεκριμένη καμπάνια εντάσσεται στην προσπάθεια αυτής της ομάδας να εμποδίσει την πρόωρη εμφάνιση άσθματος και αλλεργιών, επικεντρώνοντας την προσοχή στο περιβάλλον των παιδιών δωματίων.
«Για τα παιδιά, τα λούτρινα ζωάκια μπορεί να αποδειχθούν όσο επικίνδυνοι είναι οι χειρότεροι δικτάτορες του κόσμου», ανέφερε μέλος του Συλλόγου στην «Local». «Η καμπάνια επισημαίνει αυτό τον κίνδυνο που κρύβουν τα συγκεκριμένα παιχνίδια, αν δεν πλένονται τακτικά», πρόσθεσε.
Πάντως, αρκετοί είναι αυτοί που σχολιάζουν στο Facebook ότι οι συγκεκριμένες διαφημίσεις είναι ακραίες και αποτελούν ένα κακόγουστο κόλπο δημοσιότητας.


Πηγή: www.iefimerida.gr

"ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΑΝ ΤΕΧΝΗ ΔΕΝ ΕΡΧΕΤΑΙ ΝΑ ΞΑΝΑΔΙΚΑΣΕΙ"

Το Εθνικό υπέρ του Σάββα Ξηρού-«Το θέατρο σαν τέχνη δεν έρχεται να ξαναδικάσει»
Πλήρη στήριξη στην σκηνοθέτιδα της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου για την επιλογή της να ανεβάσει παράσταση που βασίζεται στο βιβλίο του Σάββα Ξηρού έδωσε η διοίκηση της Πρώτης Σκηνής. 
Ολόκληρη η ανακοίνωση του Εθνικού Θεάτρου:
«-Καμιά ιδέα δεν μπορεί να δικαιολογήσει εγκλήματα εναντίον της ανθρώπινης ζωής- με αυτή τη φράση τελειώνει το κείμενο της παράστασης η «Ισορροπία του Nash» που παρουσιάζεται από 15 έως 31 Ιανουαρίου (8 παραστάσεις) στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. Και αυτό είναι το μήνυμα που «παίρνουν μαζί τους» οι θεατές της παράστασης.
Η συγκεκριμένη παράσταση με την ευθύνη της σκηνοθέτιδας Πηγής Δημητρακοπούλου χρησιμοποιεί ως devised theatre αποσπάσματα από τους «Δίκαιους» του Αλμπέρ Καμύ καθώς και αποσπάσματα από το βιβλίο του Σάββα Ξηρού για να καταδείξει την παναθρώπινη ιδέα ότι η βία δεν είναι λύση.
Η δικαιοσύνη δίκασε για πάντα τους εγκληματίες – τρομοκράτες. Το θέατρο σαν τέχνη δεν έρχεται να ξαναδικάσει, αλλά να αναδείξει καίρια ανθρώπινα προβλήματα. Είναι χώρος δημόσιου διαλόγου.
Η Πειραματική Σκηνή ως τόπος έρευνας νέων καλλιτεχνών οφείλει να καταπιάνεται και με επικίνδυνα θέματα ακόμη και αν πατάει στην κόψη του ξυραφιού».
Ας σημειωθεί ότι η ανακοίνωση αφορά στην παράσταση «Η ισορροπία του Nash» που παρουσιάζεται στην πειραματική σκηνή του Εθνικού στο REX.
Ένα έργο, για το κείμενο του οποίου η Πηγή Δημητρακοπούλου ανέτρεξε στους «Δίκαιους» του Αλμπέρ Καμύ, πρακτικά της δίκης της 17 Νοέμβρη, το βιβλίο του Σάββα Ξηρού "Η μέρα εκείνη", καθώς και λογοτεχνικά, ιστορικά και δημοσιογραφικά κείμενα.
Το γεγονός έχει σηκώσει θύελλα αντιδράσεων.  


Πηγή: /www.iefimerida.gr

Η ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΓΛΥΦΑΔΑΣ "ΑΦΟΡΙΖΕΙ" ΤΟ ΖΙΟΥ-ΖΙΤΣΟΥ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ


Με μία μακροσκελή ανακοίνωση που περιέχει αρκετές παραπομπές, η Ιερά Μητρόπολη Γλυφάδας «αφορίζει» την πολεμική τέχνη Ζίου Ζίτσου και εκφράζει την έντονη αντίθεση της στην απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να την εντάξει σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η Ι.Μ Γλυφάδας αναφέρει μεταξύ άλλων πως «οι πολεμικές τέχνες δεν συνάδουν με το πνεύμα του Ευαγγελίου», ενώ καλεί «το Ορθόδοξο πλήρωμα να απέχει από την οποιαδήποτε ενασχόληση με τις πολεμικές τέχνες».

   Αναλυτικά η ανακοίνωση - διαμαρτυρία όπως δημοσιεύτηκε στο www.imglyfadas.gr 

  «Κατόπιν πληροφόρησής μας για την έγκριση άδειας εισόδου των πολεμικών τεχνών, συγκεκριμένα του Ζίου-Ζίτσου, σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε όλη την επικράτεια, με σχετικό έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας[1], θα θέλαμε να εκφράσουμε την έντονη διαμαρτυρία μας.

   Οι πολεμικές τέχνες «βασίζονται σε Ανατολικές φιλοσοφίες ή θρησκείες, ιδιαιτέρως στον Ταοϊσμό και τον Βουδισμό Ζεν. Το Ζίου-Ζίτσε, το Καράτε, το Κιούντο και το Κέμπο είναι έντονα επηρεασμένα από τον Βουδισμό Ζεν»[2]. Μάλιστα, «δημιουργός των πολεμικών τεχνών θεωρείται ο Βουδιστής μοναχός Μποντιντάρμα»[3]. Και παρότι «πολλοί που ασκούν τις πολεμικές τέχνες το κάνουν χωρίς να γνωρίζουν το θρησκευτικό χαρακτήρα τους», η ουσία είναι ότι «το πλήθος των διαφόρων μαχητικών ειδών συνδέονται με ένα πνευματικό κέντρο που έχει τις ρίζες του στον Ταοϊσμό και τον Βουδισμό»[4]. 

  «Στη ρίζα τους όλες οι πολεμικές τέχνες αποτελούν μέρος ενός συνολικού συστήματος εκπαίδευσης, το οποίο έχει ως απώτερο σκοπό τη ριζική μεταμόρφωση της ίδιας της ύπαρξης του ασκούμενου»[5]. Και παρότι αυτό συχνά παραθεωρείται, «η πνευματική διάσταση είναι ο πυρήνας των πολεμικών τεχνών»[6]. Ο Richard Schmidt, καθηγητής Φυσικής Αγωγής στο Πανεπιστήμιο της Νεμπράσκα, επισημαίνει ότι οι Ιαπωνικές πολεμικές τέχνες «αποτελούν οχήματα για πνευματική εκπαίδευση και φώτιση» και ότι το πνεύμα και τα πιστεύω παραμένουν κατά βάση τα ίδια, ανεξάρτητα από το είδος της πολεμικής τέχνης.[7]   Αλλά και στην ιστοσελίδα της «Ελληνικής Φιλάθλου Ερασιτεχνικής Ομοσπονδίας Ζίου-Ζίτσου», η οποία αιτήθηκε την άδεια εισόδου στα Ελληνικά σχολεία, διαβάζουμε ότι το Ζίου-Ζίτσου «πρωτοεμφανίστηκε στα μοναστήρια του Θιβέτ και καθιερώθηκε σαν πρώτη μορφή πολεμικής τέχνης στην Ιαπωνία» και παράλληλα ότι «διατηρ[ούν] τις παραδόσεις και τα πιστεύω που πρεσβεύει η πολεμική [τους] τέχνη».
 Αν αυτά ισχύουν, τότε πώς μπορούν οι Ορθόδοξοι μαθητές, αλλά και όσοι μαθητές δεν επιθυμούν να έχουν επαφή με βουδιστικές κλπ πρακτικές, να ασκούνται στο Ζίου-Ζίτσου και μάλιστα στο χώρο του σχολείου;

   Επισημαίνεται ότι οι πολεμικές τέχνες δεν είναι απλές ασκήσεις εκγύμνασης, αλλά συστήματα που έχουν φιλοσοφικο-θρησκευτικό προσανατολισμό. «Ανεξάρτητα από το στυλ που ακολουθεί κάποιος, το κλειδί για όλες τις πολεμικές τέχνες βρίσκεται στην επιδέξια χρήση της παγκόσμιας ζωτικής δύναμης (Τσι για τους Κινέζους και Κι για τους Γιαπωνέζους)»[8], μιας μεταφυσικής, «νεοποχίτικης ενέργειας που βρίσκεται έξω από τα όρια οποιουδήποτε επιστημονικού ελέγχου, μελέτης» ή μέτρησης[9]. Η μεταφυσική υπόθεσή τους μάλιστα είναι ότι «ο ειδικός στις πολεμικές τέχνες είναι ικανός να τιθασεύει την συμπαντική ενέργεια τσι και να την στερεί ή να αδειάζει τον αντίπαλό του από αυτήν»[10].
 Δηλαδή, η θεμελίωση των πολεμικών τεχνών βρίσκεται στις ενεργειακές πρακτικές του Τσι (Κι), οι οποίες είναι ασυμβίβαστες με την Ορθόδοξη πίστη και ζωή, κάτι που έχει τονιστεί σε Πανορθόδοξες Συνδιασκέψεις για θέματα αιρέσεων και παραθρησκείας. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στα Πορίσματα της ΙΘ᾽ Πανορθοδόξου Συνδιασκέψεως Εντεταλμένων Ορθοδόξων Εκκλησιών και Ιερών Μητροπόλεων για θέματα αιρέσεων και παραθρησκείας τονίστηκαν και οι «εξευρωπαϊσμένες μορφές των ανατολικών θρησκειών και των πρακτικών τους (Γιόγκα, Διαλογισμός, Ρέικι, Ρεφλεξολογία, Τάι Τσι, ενεργειακές μορφές τύπου Τσι, πολεμικές τέχνες της Ανατολής κλπ), που από τους αγνοούντες την αλήθεια γίνονται δεκτές σαν πρακτικές υγείας και ευεξίας»[11].

   Η ένστασή μας λοιπόν είναι ότι ενώ επιχειρείται στα σχολεία η απορθοδοξοποίηση του μαθήματος των Θρησκευτικών και η κατάργηση του κατηχητικού χαρακτήρα του, κάτι που στερεί από τους Ορθόδοξους μαθητές το δικαίωμα να μάθουν την πίστη τους, ταυτόχρονα εισάγεται, δια της πλαγίας οδού, η κατήχηση σε βουδιστικά και ανατολικά φιλοσοφικο-θρησκευτικά συστήματα, όπως είναι αυτό της γιόγκα και των πολεμικών τεχνών.
 «Όταν οι Ορθόδοξοι νέοι ασχολούνται με τις τεχνικές αυτές χωρίς να το αντιληφθούν μυούνται τόσο στη θεωρία όσο και στην πράξη στον Βουδισμό, Ταοϊσμό, Ζεν, Σιντοϊσμό και άλλες θρησκευτικές τάσεις του πανθέου που επικρατεί στις χώρες της ´Απω Ανατολής»[12].   Μάλιστα, κάνοντας απλές σκέψεις καταλαβαίνουμε ότι οι πολεμικές τέχνες έρχονται σε ευθεία αντίθεση με το Ορθόδοξο Χριστιανικό μήνυμα της αγάπης. Να τονιστεί ότι όλων των ειδών οι πολεμικές τέχνες δεν συνάδουν με το πνεύμα του Ευαγγελίου, το οποίο μας καλεί να δούμε τον άλλον, όχι πολεμικά, ως εχθρό, αλλά με αγάπη, ως εικόνα Θεού.   Επιπροσθέτως, όπως επισημαίνουν πρώην δάσκαλοι πολεμικών τεχνών αλλά και έγκυροι μελετητές, «η χειραγώγηση της ενέργειας [Κι ή Τσι] στις πολεμικές τέχνες είναι συχνά ίδια και απαράλλακτη με τη χρήση της στο χώρο του αποκρυφισμού γενικά»[13]. Εδώ ελλοχεύουν οι σοβαροί κίνδυνοι από το άνοιγμα στον αποκρυφισμό.
 Στους κινδύνους να προσθέσουμε την άμβλυνση του Ορθοδόξου φρονήματος, το οποίο οδηγεί κάποιους στο επικίνδυνο συγκρητιστικό συμπέρασμα ότι μπορεί να συνδυαστεί η Ορθόδοξη Χριστιανική ζωή με πρακτικές έκφρασης ανατολικών θρησκειών, κάτι το οποίο αφενός δεν ισχύει και αφετέρου έχει και σωτηριολογικές συνέπειες.
 Επίσης, να αναφερθούν οι εξής καταγεγραμμένοι κίνδυνοι: ο κίνδυνος της καλλιέργειας της βίας, της επιθετικότητας και του εγωισμού, καθώς και οι σωματικοί κίνδυνοι από την άσκηση των πολεμικών τεχνών, οι οποίοι περιλαμβάνουν τραυματισμούς, σοβαρές, ακόμα και μη αναστρέψιμες, σωματικές βλάβες καθώς και νευρολογικές διαταραχές[14].

   Μετά από την παρούσα ενημέρωση καλούμε το Ορθόδοξο πλήρωμα να απέχει από την οποιαδήποτε ενασχόληση με τις πολεμικές τέχνες και αναμένουμε από τους αρμοδίους του Υπουργείου Παιδείας να προβούν, σύμφωνα με τη δεοντολογία, στην άμεση ανάκληση της χορηγηθείσας αδείας».

"Η ΚΟΡΗ ΜΟΥ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΠΟΤΕ ΑΛΛΟΤΕ ΤΟΣΟ ΑΣΦΑΛΗΣ"



Η φωτογραφία του Francisco Rivera Ordóñez, όπου απεικονίζεται να ελίσσεται για να αποφύγει έναν μικρό, πληγωμένο ταύρο ενώ κρατά στην αγκαλιά του το κοριτσάκι του ηλικίας 5 μηνών, προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων και πυροδότησε δημόσια αντιπαράθεση στην Ισπανία, σε βαθμό που οι υπηρεσίες προστασίας ανηλίκων ξεκίνησαν έρευνα.

 «Διατυπώνουμε την επιθυμία να αποφευχθεί η επανάληψη συμπεριφορών αυτού του είδους και επιπλέον η κάλυψη από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης αυτής της υπόθεσης να συμβάλει προκειμένου να αποφύγουμε το ενδεχόμενο αυτές οι καταστάσεις να θεωρούνται φυσιολογικές» γνωστοποίησε σήμερα η υπηρεσία προστασίας ανηλίκων της περιοχής της Ανδαλουσίας. Ο οργανισμός έστειλε επιπλέον τον φάκελο της υπόθεσης στην εισαγγελία ανηλίκων προκειμένου να αποφασίσει εάν θα ασκήσει διώξεις. «Είμαστε απόλυτα αντίθετοι στην ενστάλαξη σε παιδιά μιας μορφής βίας όπως ακριβώς αυτή που ενσαρκώνει η ταυρομαχία» δήλωσε από την πλευρά του μία εκπρόσωπος τύπου του κινήματος προάσπισης των δικαιωμάτων των ζώων Pacma, η Λάουρα Δουάρτε.

 Οι σφοδρές αντιδράσεις ξέσπασαν από την Κυριακή, όταν ο Rivera, με το προσωνύμιο "Paquirri", δημοσίευσε στον λογαριασμό του στο Instagram την επίμαχη φωτογραφία. «Η πρεμιέρα της Κάρμεν, πρόκειται για την πέμπτη γενιά που ταυρομαχεί στην οικογένειά μας» έγραψε στη λεζάντα αναφερόμενος στην κόρη του.
 Σάλος επικράτησε στους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης με τους χρήστες να διατυπώνουν απόψεις υπέρ και κατά του ταυρομάχου. Ορισμένοι εξ αυτών ήταν συνάδελφοι του ταυρομάχου, όπως ο Εδουάρδο Δαβίλα ή ο Μανουέλ Μπενίτεθ που δημοσίευσαν ανάλογα φωτογραφικά στιγμιότυπα όπου πρωταγωνιστούν οι ίδιοι με τα παιδιά τους, ενώ εξηγούσαν ότι αποτελεί παράδοση στον κόσμο των ταυρομάχων στην Ισπανία.

 «Η κόρη μου δεν ήταν ποτέ άλλοτε τόσο ασφαλής. Είμαι ταυρομάχος, ζω για να το κάνω αυτό και αφιερώνομαι σε αυτό 365 ημέρες τον χρόνο» απάντησε ο Ριβέρα, ο πατέρας του οποίου σκοτώθηκε κατά τη διάρκεια μιας ταυρομαχίας, το 1984 και ο παππούς του, ο Αντόνιο Ορδόνεθ, θεωρείται ένας από τους καλύτερους ταυρομάχους στον κόσμο.





 Πηγή: www.lifo.gr

Ο ΛΕΠΤΟΔΕΙΚΤΗΣ ΣΤΟ "ΡΟΛΟΪ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ" ΕΜΕΙΝΕ ΑΜΕΤΑΚΙΝΗΤΟΣ ΤΡΙΑ ΛΕΠΤΑ ΠΡΙΝ ΤΑ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ



Ο λεπτοδείκτης στο "Ρολόι της Αποκάλυψης", το οποίο συμβολίζει τις απειλές για την καταστροφή του κόσμου, παρέμεινε αμετακίνητος στα «τρία λεπτά πριν από τα μεσάνυχτα», ανακοίνωσαν σήμερα οι επιστήμονες που έχουν την ευθύνη για αυτό, επισημαίνοντας ως θετικές εξελίξεις την πρόσφατη συμφωνία των μεγάλων δυνάμεων με το Ιράν για το πυρηνικό πρόγραμμα της Ισλαμικής Δημοκρατίας καθώς και τη συμφωνία για το κλίμα στο Παρίσι.
 Όμως το Συμβούλιο Επιστήμης και Ασφάλειας του περιοδικού Bulletin of Atomic Scientists, που έχει δημιουργήσει το Ρολόι της Αποκάλυψης, προειδοποίησε ότι «η πιθανότητα παγκόσμιας καταστροφής παραμένει πολύ αυξημένη» και κάλεσε τους ηγέτες του κόσμου να «αναλάβουν δράση άμεσα για να μειώσουν τους κινδύνους καταστροφής».

 Το 2015 το Bulletin of Atomic Scientists, για το οποίο εργάζονται 16 επιστήμονες που έχουν τιμηθεί με το βραβείο Νόμπελ, είχε μετακινήσει τον λεπτοδείκτη του ρολογιού δύο λεπτά πιο κοντά στα μεσάνυκτα, επικαλούμενο την διπλή απειλή της κλιματικής αλλαγής και της υπερθέρμανσης του πλανήτη και την αναζωπύρωση των πυρηνικών εντάσεων.
 Οι πρόσφατες πρόοδοι, η συμφωνία για το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν ανάμεσα στην Τεχεράνη και τις μεγάλες δυνάμεις και η συμφωνία του Παρισιού για το κλίμα, αποτελούν «τα μόνα μικρά φωτεινά σημεία σε μια παγκόσμια κατάσταση πιο σκοτεινή, γεμάτη απειλές καταστροφής», εξήγησαν οι επιστήμονες.
 «Τα τρία λεπτά πριν από τα μεσάνυχτα είναι πολύ κοντά. Εμείς, τα μέλη του Συμβουλίου Επιστήμης και Ασφάλειας του Bulletin of the Atomic Scientists, θέλουμε να υπογραμμίσουμε ότι η απόφασή μας να διατηρήσουμε αμετακίνητο τον λεπτοδείκτη του ρολογιού το 2016 δεν είναι καλή είδηση, αλλά εκφράζει τον φόβο μας διότι οι ηγέτες του κόσμου συνεχίζουν να μην επικεντρώνουν τις προσπάθειές τους και να εφιστούν την προσοχή του πλανήτη για να μειωθεί ο τεράστιος κίνδυνος που εγείρουν τα πυρηνικά όπλα και η κλιματική αλλαγή», συνέχισαν.
 Ο λεπτοδείκτης δεν ήταν ποτέ πιο κοντά στα μεσάνυχτα από το 1984, όταν είχε μετακινηθεί επίσης στις 23:57 λόγω των αμερικανοσοβιετικών εντάσεων, υπενθυμίζουν οι επιστήμονες. Παρά τη συμφωνία για το ιρανικό πυρηνικό πρόγραμμα, «οι εντάσεις ανάμεσα στις ΗΠΑ και στη Ρωσία έχουν φθάσει σε επίπεδα που παραπέμπουν στις χειρότερες στιγμές του ψυχρού πολέμου», τονίζουν ακόμη. 
Επικαλούνται επίσης τη συνέχιση των πολέμων στην Ουκρανία και τη Συρία, αλλά και το μπραντεφέρ ανάμεσα στην Τουρκία, κράτος μέλος του NATO, και τη Ρωσία. Οι επιστήμονες του Bulletin of Atomic Scientists επισημαίνουν επίσης τη δήλωση του διευθυντή ενός ρωσικού πρακτορείου ειδήσεων Τύπου που είχε μιλήσει για τη μετατροπή των ΗΠΑ σε σωρό ραδιενεργής στάχτης.

 Ακόμη, οι επιστήμονες αναφέρονται στην αναδιάταξη στρατευμάτων του NATO και της Ρωσίας και τα τεράστιας κλίμακας στρατιωτικά γυμνάσια εκατέρωθεν. Όλοι αυτοί οι κίνδυνοι απειλούν «την ίδια την ύπαρξη του πολιτισμού και θα έπρεπε να αποτελούν προτεραιότητα για τους ηγέτες του κόσμου», επιμένουν οι επιστήμονες.
 Από τη δημιουργία του το 1947, το Ρολόι της Αποκάλυψης έχει ρυθμιστεί 18 φορές, στα δύο λεπτά πριν από τα μεσάνυχτα το 1953, όταν οι ΗΠΑ είχαν αποφασίσει να κατασκευάσουν βόμβα υδρογόνου, και στα 17 λεπτά πριν από τα μεσάνυχτα το 1991, όταν τερματίστηκε ο ψυχρός πόλεμος.  




 πηγή: AΠΕ/ ΜΠΕ 

ΠΕΘΑΝΕ Ο ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗΣ BLACK



Πέθανε ο τραγουδιστής Colin Vearncombe, γνωστός ως Black, μετά από αυτοκινητιστικό ατύχημα στην Ιρλανδία που τον είχε τραυματίσει και αφήσει σε κώμα τις τελευταίες δέκα ημέρες.
   Πριν από λίγη ώρα, στο επίσημο Facebook του ανέβηκε η ανακοίνωση:

Colin Vearncombe
26/5/1962 - 26/1/2016 
You'll never walk alone. 
A full statement will follow shortly.

Ο 53χρονος ερμηνευτής του Wonderful Life είχε χτυπήσει στο κεφάλι και υποστεί οίδημα στον εγκέφαλo. (Το ατύχημα συνέβη ενώ οδηγούσε από το σπίτι του στο West Cork, για να προλάβει πτήση για το Εδιμβούργο.) Ο εκπρόσωπος Τύπου του Black μιλώντας στον Τύπο για την κατάσταση του είχε κάνει λόγο για "παιχνίδι αναμονής".
 Είχε ευχαριστήσει επίσης όσους συμπαρίστανται στον τραγουδιστή και τους καλούσε να συνεχίσουν τα μηνύματα τους που συγκινούν ιδιαίτερα την οικογένεια.

Στο πλευρό του Black, που έγινε γνωστός τη δεκαετία του '80 με την μελωδική, κομψή και ενίοτε μελαγχολική μουσική του ήταν ήταν η σύζυγός του Camilla και οι τρεις γιοι του. 
Μάλιστα ο Black περίμενε να γίνει σύντομα παππούς από τον πρωτότοκο γιο του. 







Πηγή: www.lifo.gr

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...