Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Παρασκευή 1 Δεκεμβρίου 2017

ΤΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ


Μια γυναίκα αποφασίζει να κάνει λίφτινγκ στο πρόσωπο για τα γενέθλιά της.. Ξοδεύει 3500 ευρώ και αισθάνεται ιδιαίτερα ικανοποιημένη με το αποτέλεσμα.

3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ, ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ


ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
 ΄΄ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ΄΄ ΤΗΣ  ΔΗ.Κ.Ε ΑΛΜΩΠΙΑΣ

3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ, ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Απασχόληση, κοινωνικές υποθέσεις και κοινωνική ένταξη
Η ΕΕ προωθεί την ενεργό ένταξη και την πλήρη συμμετοχή των ατόμων με αναπηρία στην κοινωνία , σύμφωνα με την προσέγγιση της για τα ανθρώπινα δικαιώματα σε σχέση με την αναπηρία. Η αναπηρία είναι θέμα που άπτεται των δικαιωμάτων του ατόμου και όχι της διακριτικής μεταχείρισης. Η προσέγγιση αυτή βρίσκεται επίσης στο επίκεντρο της σύμβασης του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία , την οποία έχει προσυπογράψει η ΕΕ.
Η Ευρωπαϊκή Στρατηγική για τα Άτομα με Αναπηρία 2010-2020 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που εγκρίθηκε το 2010, βασίζεται στη σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και λαμβάνει υπόψη την εμπειρία που αντλήθηκε από το σχέδιο δράσης για τα άτομα με αναπηρία( 2004-2010 ).

Η επίτευξη των στόχων αυτής της στρατηγικής επιδιώκεται μέσω δράσεων σε οκτώ τομείς προτεραιότητας:
1.      Προσβασιμότητα: αγαθά και υπηρεσίες προσβάσιμα για τα άτομα με αναπηρία και προώθηση της αγοράς υποβοηθητικών συσκευών.
2.      Συμμετοχή: Διασφάλιση για τα άτομα με αναπηρία όλων των  οφελών που απορρέουν από την ιθαγένεια της ΕΕ, άρση των εμποδίων για ίση συμμετοχή στη δημόσια ζωή και στις δραστηριότητες αναψυχής και προώθηση της παροχής ποιοτικών υπηρεσιών σε τοπικό επίπεδο.
3.      Ισότητα: Καταπολέμηση των διακρίσεων που οφείλονται στην αναπηρία και προώθηση των ίσων ευκαιριών.
4.      Απασχόληση: Σημαντική αύξηση του ποσοστού των ατόμων με αναπηρία που εργάζονται στην ανοιχτή αγορά εργασίας. Τα άτομα με αναπηρία αντιπροσωπεύουν το ένα έκτο του συνολικού ενεργού πληθυσμού της ΕΕ, αλλά το ποσοστό απασχόλησης τους είναι συγκριτικά χαμηλό.
5.      Εκπαίδευση και κατάρτιση: Προώθηση της εκπαίδευσης χωρίς αποκλεισμούς και της δια βίου  μάθησης για μαθητές και φοιτητές με αναπηρία. Η ίση  πρόσβαση στην ποιοτική εκπαίδευση και τη δια βίου μάθηση δίνει στα άτομα με αναπηρία τη δυνατότητα να συμμετέχουν πλήρως στην κοινωνία και να βελτιώνουν την ποιότητα ζωής τους. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει δρομολογήσει αρκετές εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες που απευθύνονται σε άτομα με αναπηρία , όπως μεταξύ άλλων, η ίδρυση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ανάπτυξη της Ειδικής Αγωγής, καθώς και η συγκρότηση μια ειδικής ομάδας εργασίας για την εκπαίδευση και τη δια βίου μάθηση των ατόμων με αναπηρία.
6.      Κοινωνική Προστασία: προώθηση αξιοπρεπών συνθηκών ζωής , καταπολέμηση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού.
7.      Υγεία: προώθηση της ίσης πρόσβασης σε υπηρεσίες υγείας και συναφείς  δομές .
8.      Εξωτερική δράση: προώθηση των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία στην πολιτική διερεύνησης της ΕΕ και στα διεθνή αναπτυξιακά προγράμματα.

           Δήμκου Γεωργία
           Κοινωνική Λειτουργός
            του ΚΔΑΠ με Α ΄΄ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ΄΄

Εκπαιδευτική-ενημερωτική εκδήλωση με θέμα: «ΟΙΚΟΤΕΧΝΙΑ-ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ»

Το κέντρο εκπαίδευσης και κατάρτισης του ΕΛ.Γ.Ο. «ΔΗΜΗΤΡΑ» Σκύδρας  σε συνεργασία με την Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας και τον Δήμο Σκύδρας στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του όσο αφορά την κατάρτιση και ενημέρωση του αγροτικού πληθυσμού θα πραγματοποιήσει εκπαιδευτική-ενημερωτική εκδήλωση  με θέμα: «ΟΙΚΟΤΕΧΝΙΑ-ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ».
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις του ΕΛ.Γ.Ο. «ΔΗΜΗΤΡΑ» Σκύδρας (2ο χιλ Μαυροβούνι –Έδεσσας) στις 07 Δεκεμβρίου  ημέρα Πέμπτη  και ώρα 17:00  και  θα αφορά παραγωγούς , γεωπόνους, καταναλωτές  καθώς και όλους τους φορείς   που δραστηριοποιούνται στον αγροτικό χώρο.
Κατά την διάρκεια της εκδήλωσης θα αναπτυχθούν θέματα όπως:                   -  το θεσμικό πλαίσιο για την παραγωγή και διάθεση αγροδιατροφικών προϊόντων Οικοτεχνίας 
-  Διαδικασίες παραγωγής χειροποίητων παραδοσιακών προϊόντων στο εργαστήριο.
-  Παρουσίαση παρασκευής χειροποίητου τραχανά και γλυκού του κουταλιού.
-   η διατροφική αξία των χειροποίητων παραδοσιακών προϊόντων.
Μετά το πέρας των ομιλιών θα γίνουν δεκτές παρεμβάσεις, θα εισακουσθούν προβληματισμοί και ερωτήματα των ενδιαφερομένων-συμμετεχόντων. 
Θα ακολουθήσει δεξίωση όπου όλοι οι παρευρισκόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να γευτούν εκλεκτά εδέσματα από τα παραδοσιακά προϊόντα της Πέλλας. 
Για την αρτιότερη διοργάνωση της εκδήλωσης παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι να επικοινωνήσουν στα τηλέφωνα  2381089483  (υπεύθυνοι κ.Σιδηρόπουλος Μιχαήλ, κ.Θεοχαρόπουλος Ιωάννης).

Παρατείνεται η ημερομηνία λήξης, για την ανανέωση και την έκδοση των νέων Δελτίων και κουπονιών Μετακίνησης ΑμεΑ


Από τη Δ/νση Δημόσιας Υγείας & Κοιν. Μέριμνας Π.Ε. Πέλλας γίνεται γνωστό ότι παρατείνεται η ημερομηνία λήξης, για την ανανέωση και την έκδοση των νέων Δελτίων και κουπονιών Μετακίνησης ΑμεΑ (ΠΑΣΟ), έως την 29η Δεκεμβρίου 2017 .
Οι δικαιούχοι μπορούν να απευθύνονται και στα κατά τόπους Κέντρα Εξυπηρέτησης Πελατών  (Κ.Ε.Π.) των Δήμων τους.

                                                                           



ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ & ΚΟΙΝ. ΜΕΡΙΜΝΑΣ Π.Ε. ΠΕΛΛΑΣ

Κατάσταση Πληρωμής των δικαιούχων της Δράσης 3.1 Διατήρηση Απειλούμενων Αυτόχθονων φυλών αγροτικών ζώων για το έτος εφαρμογής 2015 (3ο έτος)


Ανάρτηση Καταστάσεων Πληρωμής  για την Δράση 3.1 Διατήρηση Απειλούμενων Αυτόχθονων φυλών αγροτικών ζώων, Μέτρο 10 του ΠΑΑ 2014-2020, ανειλημμένες υποχρεώσεις του Μέτρου 2.1.4. «Γεωργοπεριβαλλοντικές Ενισχύσεις» του ΠΑΑ 2007-2013,  για το έτος εφαρμογής 2015 (3ο έτος).

Ανακοινώνεται ότι σήμερα Παρασκευή 01/12/2017 αναρτήθηκε στον χώρο ανακοινώσεων της Δ/νσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Π.Ε. Πέλλας (2ος όροφος , Διοικητήριο, 'Εδεσσα) και στο Γραφείο Αγροτικής Οικονομίας Αριδαίας (Αγροτικό Κτηνιατρείο, 1Ο χλμ. Αριδαίας – Τσακώνων)  Κατάσταση Πληρωμής των δικαιούχων της Δράσης 3.1 Διατήρηση Απειλούμενων Αυτόχθονων φυλών αγροτικών ζώων για το έτος εφαρμογής 2015 (3ο έτος), προκειμένου να λάβουν γνώση οι ενδιαφερόμενοι.
Οι καταστάσεις περιλαμβάνουν 14 δικαιούχους .
Επισημαίνεται ότι η υποβολή ενστάσεων πραγματοποιείται εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία της πρώτης ανάρτησης, σύμφωνα με το αριθμ. 114358/14-11-2017 Εγχειρίδιο  διαδικασίας ελέγχου-έγκρισης πληρωμής του ΟΠΕΚΕΠΕ. Για οποιαδήποτε πληροφορία οι δικαιούχοι και ενδιαφερόμενοι μπορούν απευθύνονται   στο Γραφείο Αγροτικής Οικονομίας Αριδαίας (Αγροτικό Κτηνιατρείο, 1Ο χλμ. Αριδαίας – Τσακώνων, τηλ. 2384021330).

                                                                                                                        Ο Δ/ΝΤΗΣ

                                               

                                                                                                            ΤΡΥΦΩΝ ΤΣΑΝΤΑΚΗΣ

ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ: "Τα ευχολόγια δεν κρύβουν τη βαρβαρότητα ΕΕ και κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ κατά των αναπήρων"


Τα ευχολόγια δεν κρύβουν τη βαρβαρότητα ΕΕ και κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ κατά των αναπήρων.
Στη συζήτηση για την «Ευρωπαϊκή Στρατηγική για την Αναπηρία» παρενέβη ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Σωτήρης Ζαριανόπουλος σήμερα στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου στις Βρυξέλλες, τονίζοντας τα παρακάτω:
«Τα ευχολόγια της έκθεσης του Ευρωκοινοβουλίου για την αναπηρία, παρότι ξεκινούν με βάση πραγματικά προβλήματα, τελικά  έρχονται σε πλήρη αντίθεση με την πραγματικότητα : το σύστημα δεν αφήνει έξω από τα θύματά του ούτε τους ανάπηρους των οποίων η κατάσταση χειροτερεύει, σαν αποτέλεσμα της πολιτικής Ευρωπαϊκής Ένωσης και κυβερνήσεων. Με στόχο : «ψίχουλα» για τις περιπτώσεις ακραίας φτώχειας και δραστικές περικοπές στην ικανοποίηση των ιδιαίτερων αναγκών των αναπήρων.
Καταντά δε πρόκληση για την Ελλάδα όπου μεθοδεύονται από κουαρτέτο και κυβέρνηση νέες περικοπές σε συντάξεις, επιδόματα και άλλες παροχές αναπηρίας, μεθοδευμένα πετσοκόβονται τα ποσοστά αναπηρίας από τις κρατικές υπηρεσίες, υποχρηματοδοτούνται και κλείνουν κρατικές δομές για αναπήρους.  Ο νεόκοπος όρος «λειτουργική αναπηρία» χρησιμοποιείται σαν κόφτης αναγκαίων παροχών, για «ενεργό γήρανση» και των αναπήρων δηλ. δουλειά όσο αντέχουν.   
Μπροστά στην εκμετάλλευση των αναγκών των αναπήρων από ιδιωτικά συμφέροντα με την επίκληση της «προσβασιμότητας στην αγορά» απαιτείται οργανωμένη πάλη για ολοκληρωμένο αποκλειστικά κρατικό σύστημα προστασίας των αναπήρων, ικανοποίησης όλων των αναγκών τους».


30/11/2017                                    
Η ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ

Ένα παιδί που τρώει ξύλο νιώθει άχρηστο, ανεπαρκές.


Παροτρύνσεις για ξυλιές στα χεράκια, φωνές με έντονο ύφος, χειρονομίες προσβλητικές και τιμωρίες στη γωνία, αποτελούν κάποιες προσφιλείς, «ανώδυνες» τακτικές, που συστήνονται ελαφρά τη καρδία, ακόμη και από παιδαγωγούς, προκειμένου να συνετιστεί ένα παιδί, ένα νήπιο, ένα βρέφος που … «ενοχλεί».
Κι όμως, δεν υπάρχει μεγαλύτερη παγίδα, από την επιφανειακή προσέγγιση του.. «έλα, μωρέ τι πάθαμε με λίγο ξύλο;”
Το ξύλο που έχει δεχθεί ένα παιδί, αγαπητέ υποστηρικτή των «λίγων ξυλιών», πλημμύρισε κάποτε τον εγκέφαλό του με κορτιζόλη, την ορμόνη του άγχους, προκαλώντας αλλαγές μόνιμες στην εγκεφαλική φυσιολογία του.
Το έχει κάνει ψυχρό συναισθηματικά, αφού έμαθε στην πιο τρυφερή του ηλικία, πως ένας γονιός μπορεί να ταυτιστεί με τον τιμωρό του.
Το έκανε να νιώθει μόνο, με συναισθήματα οργής, μίσους, τα οποία στη συνέχεια έστρεψε στον εαυτό του, βιώνοντας ενοχή και ματαίωση.
Αλήθεια, όσοι νομιμοποιούν το ξύλο, μπορούν να συνάψουν πολύ στενές σχέσεις και να συνδεθούν συναισθηματικά;
Μπορούν να βιώσουν την απόλυτη εμπιστοσύνη προς οποιοδήποτε άλλο ανθρώπινο ον, αφού οι ίδιοι τους οι γονείς τους κακομεταχειρίστηκαν κάποτε;
Ένιωσαν ποτέ στην πραγματικότητα πολύ κοντά και οικεία με αυτούς τους γονείς, ή απλά περιορίστηκαν σε μια σχέση ψυχρή, σε μια σχέση σεβασμού;
Πώς μπορούν, άραγε, να χειριστούν τα ψυχοσυναισθηματικά προβλήματα που πηγάζουν από μια ηλικία παιδική, γεμάτη ξύλο και ταπείνωση;
Και..αλήθεια, τι γίνεται με τις αγχώδεις διαταραχές που χτυπάνε συχνά την πόρτα, όσων είχαν βίαια παιδικά χρόνια;
Αγοραφοβία, κατάθλιψη, κρίσεις πανικού, πηγάζουν συχνότατα από την παιδική κακοποίηση.
Αν και συχνά τα άτομα που έχουν κακοποιηθεί πολύ νωρίς στη ζωή τους, δεν έχουν αναμνήσεις από αυτό, ωστόσο, λειτουργεί η άδηλη μνήμη τους. Η άδηλη μνήμη λειτουργεί ασυνείδητα, εσωτερικεύοντας αυτόματα ορισμένες εξωτερικές καταστάσεις και αποθηκεύοντας συναισθήματα. Συνεπώς, τα τραυματικά γεγονότα καταγράφονται εκεί και υπάρχουν πάντοτε μέσα μας, ακόμη κι αν δεν μπορούμε να τα ανακαλέσουμε συνειδητά. Ακόμη κι αν τα μικρά παιδιά, λοιπόν, δεν ανακαλούν μνήμες κακοποίησης ή ξύλου πριν την ηλικία των δύο περίπου χρόνων, τα σημάδια εντυπώνονται ανεξίτηλα πάνω τους, αφού τα βιωμένα συναισθήματα διαδραματίζουν βασικό ρόλο στη δομή ολόκληρης της ψυχολογίας τους.
Όσο και αν αθώα κι επιπόλαια τείνουν να κρίνουν ορισμένοι τις ξυλιές ως κάτι αναίμακτο, για ένα παιδί δεν ισχύει ποτέ αυτό. Το ξύλο, εκτός από τη σωματική κακοποίηση, εμπεριέχει και τη συμβολική διάσταση της τιμωρίας, του «ευνουχισμού» της αυτονομίας, της προσβολής της προσωπικότητας, της αποκοπής από το συναίσθημα, της διατάραξης της αυτοεκτίμησης. Ένα παιδί που τρώει ξύλο νιώθει άχρηστο, ανεπαρκές, νιώθει θύμα και σε όλη του τη ζωή θα ακολουθείται, πιθανώς, από αυτήν την αίσθηση.
Παιδιά που έχουν κακοποιηθεί σωματικά, τείνουν να διαιωνίζουν τον φαύλο κύκλο της βίας, χτυπώντας συχνά τα δικά τους παιδιά. Υπάρχει εντυπωμένη μέσα τους η γονεϊκή συμπεριφορά που βίωσαν και αν δε δουλέψουν πολύ με τον εαυτό και το συναίσθημά τους, συχνά, ασυνείδητα σχεδόν, επαναλαμβάνουν έναν τρόπο διαπαιδαγώγησης κοντινό σε εκείνον που γνώρισαν: τη βία.
Κανένας δεν οφείλει μια καλή αγωγή στο ξύλο που έφαγε παιδάκι.
Είναι αξιέπαινοι οι άνθρωποι που μπόρεσαν, παρά τη βία που υπέστησαν, να αναπτύξουν αυτοσεβασμό, σχέσεις αγάπης, οικειότητας και εμπιστοσύνης.
Παιδιά συναισθηματικά ισορροπημένα είναι εκείνα, που μεγάλωσαν με τη νοοτροπία πως το σώμα τους αξίζει σεβασμό και αγάπη. Που έμαθαν πως κανείς δεν μπορεί να τα αγγίζει πάρα τη θέλησή τους και κανείς δεν μπορεί να τους αφήνει σημάδια, ασκώντας βίαιη εξουσία πάνω τους. Χαρούμενοι ενήλικες είναι εκείνοι που άκουγαν πως τα χεράκια τους είναι για να αγκαλιάζουν και να χαϊδεύουν κι όχι για να τιμωρούν και να πονάνε τους άλλους.
Κι αν κανείς ακόμη αναρωτιέται «τι έπαθε που έφαγε λίγο ξύλο ως παιδί», τότε σίγουρα εξωτερικά είναι μια χαρά. Τα εσωτερικά, όμως τραύματά του, μάλλον είναι ακόμη νωπά.
Η επιβολή σωματικού πόνου από τον γονιό σε οποιαδήποτε μορφή απαγορεύεται πλέον σύμφωνα με το άρθρο 4 του Ν. 3500/06.

Γράφει η Ηρώ Δημητρίου, Εκπαιδευτικός Π.Ε





-Πες μου κάτι όμορφο. -Ελευθερία.


1)Ελευθερία είναι η απουσία της σκλαβιάς , της δουλείας, του εγκλεισμού, οποιονδήποτε δεσμών

2)Ελευθερία θα πει να πετάς με τους ρυθμούς σου στο ύψος που θέλεις

3)Η ελευθερία αν δεν έχει όρια είναι τυραννία

4)Ο άνθρωπος την βιώνει σε στιγμές όπως η γέννηση του. Βγαίνει απ’ τα σπλάχνα της μάνας του κατακόκκινος και ματωμένος, φοβισμένος και δεν έχει ιδέα που βρίσκεται. Ξέρει μόνο να κολυμπάει. Εκείνο το πρώτο κλάμα είναι αποτέλεσμα της πρώτης πνοής ελευθερίας.

5)Όλοι ισχυρίζονται πως την ποθούν αλλά λίγοι μπορούν να την σηκώσουν στους ώμους τους

6)Να μπορείς να διαλέξεις, να έχεις μια κάποια ευχέρεια βρε παιδί μου σε κάτι. Σε οτιδήποτε. Ελευθερία είναι επιλογή. Επιλογή ΣΟΥ

7)Ταξίδι χωρίς προδιαγεγραμμένη διαδρομή, χρόνος χωρίς ρολόγια , πρωινά χωρίς ξυπνητήρια

8)Όχι φόβος. Κανένας φόβος. Καθόλου φόβος.

9)Όταν με ρωτάνε αν είμαι σε σχέση ή ελεύθερος δεν μπορώ να καταλάβω αυτό το διαζευκτικό μόριο. Δεν το χωράει το μυαλό μου αυτό το ή που διαχωρίζει τις δυο κατηγορίες ως καταστάσεις που αποκλείουν η μια την άλλη.
Δεν μπορώ να καταλάβω πως αν ξυπνάω στην αγκαλιά κάποιου δεν είμαι ελεύθερος. Αν τα χείλια μου ανακαλύπτουν το νόημα της ζωής στα δικά σου.
Αν έχω μισές αγωνίες, λύπες, χαρές, συγκινήσεις, εμπνεύσεις γιατί ότι μ αγγίζει το μοιράζομαι μαζί σου. Αλλά ξέρεις κάτι; Τελικά έχω διπλάσιες. Καρδιά μου αυτός ο κόσμος είναι χαζός. Μάλλον δεν ξέρουνε πολλά για τον έρωτα.
Δεν είναι και της μόδας η αποκλειστικότητα, την οικτίρουνε πια σαν να ναι φυλακή. Ένα δεν καταλαβαίνουν. Πως μπορώ να αγγίξω όλα τα κορμιά του κόσμου, να φιλήσω όλα τα χείλια. Μπορώ. Αλλά δεν θέλω. Μέχρι να μάθουν να αγαπούν δεν τους μιλάω για μας. Δεν μπορούν να το συλλάβουν.

10)Μπορείς να πας στην εκνευριστική γειτόνισσα και να της πεις πως δεν σε σέβεται καθόλου και σου έχει σπάσει τα νεύρα;
Μπορείς να πας στο αφεντικό και να του πεις πως είναι μαλάκας γιατί κάθεται όλη μέρα και ενώ εσύ σκοτώνεσαι στη δουλειά δεν σου δίνει άδεια για τα γενέθλιά σου;
Μπορείς να μην ξαναπάς στις ηλίθιες οικογενειακές συναντήσεις με όλη την φαμίλια που δεν σταματά να σε συγκρίνει με τον επιτυχημένο ξάδελφο και να σε προτρέπει να του μοιάσεις;
Μπορείς να μπεις στο σουπερμάρκετ και να βγεις μόνο με όσα έγραφε η λίστα σου; Μπορείς να αποτύχεις, να απολυθείς, να κοπείς σε ένα μάθημα;
Mπορείς να φύγεις αύριο για μια εκδρομή; Μπορείς να αντισταθείς στον ήχο του κινητού; Μπορείς να ζήσεις στην πόλη που θέλεις;
Είσαι όσο λεύτερος μπορείς κι αν μπορείς είσαι λεύτερος

11)Η ελευθερία έχει πολλά στάδια. Δεν τα ξέρω όλα και μάλλον δεν θα τα μάθω ποτέ. Το φαντάζομαι σαν μια σκάλα με άπειρα σκαλοπάτια. Το τελευταίο (αν και έχω τις αμφιβολίες μ αν κι αυτό δεν σε βγάζει σε μια άλλη σκάλα) είναι αυτό που κάποιοι το ονομάζουν θέωση, άλλοι παράδεισο, άλλοι αυτοπραγμάτωση . Για ένα όμως είμαι σίγουρη. Πως ξεκινάει απ’ το μυαλό

12)Οι νόμοι υπάρχουν γιατί δεν ξέρουμε να διαχειριζόμαστε την ελευθερία μας

13)Την αναζητάς απελπισμένα στο άγαλμα της μεγαλούπολης ,στην πλατεία της μοιρασμένης πρωτεύουσας, στον μονότονο βηματισμό των στρατιωτικών παρελάσεων, στις υποσχέσεις των σωτήρων, κάνοντας ζάπινγκ σε τηλεσκουπιδοντενεκέδες. Ανεβαίνεις τρέχοντας στην ταράτσα του σπιτιού σου και κάτω απ’ το φως των αστεριών συλλογιέσαι την επόμενη αργία. 24 ώρες ελευθερίας.!!!!

14)Ελευθερία είναι να βγεις απ’ το κουτί. Από όλα τα κουτιά. Να μπορείς να τα δεις από μακριά, από πάνω από κάτω. Να μπορείς να τα διαλύσεις να τα αναδιαμορφώσεις

15)Ο άνθρωπος συνέλαβε τη έννοια της ελευθερίας την πρώτη φορά που φόρεσε χειροπέδες

16)Όταν είσαι σε κελί τουλάχιστον συνειδητοποιείς πως τα κάγκελα παραβιάζουν την ελευθερία σου.

17)Ελευθερία είναι η αρμονική μη ύπαρξη ορίων

18)Η γυναίκα ξεκινάει να είναι ελεύθερη όταν πάψει να φοβάται μην την αποκαλέσουν πουτάνα

19)Μην με ζαλίζεις με τεχνικές, ρυθμούς και ομοιοκαταληξίες. Ας είναι ο στίχος μου. Τουλάχιστον αυτός, ας είναι ελεύθερος

20)Την διεκδικούμε συνεχώς-τη δική μας και δεν διστάζουμε να την καταπατήσουμε όταν είναι του διπλανού και να την ξεζουμίσουμε όταν είναι του ξένου

21)Αν εξαιρέσεις το ότι αν δεν είσαι πλούσιος δεν αγοράζεις ό,τι θέλεις, δεν κάνεις ό,τι δουλειά σου κατέβει , το ότι μένεις σπίτι Σάββατο βράδυ γιατί δεν έχεις μια , κάτι παιδάκια που δεν έχουν χρόνο να παίξουν γιατί ράβουν τις σόλες στα πανάκριβα παπούτσια σου σ’ ένα πλοίο κάπου στη μέση του πουθενά και μερικές χιλιάδες που ψοφολογάνε απ την πείνα έχουμε ελεύθερη οικονομία.

22) Καθόμουν σε ένα κρασάδικο που έπαιζε Χαρούλη κατεβάζοντας ρακόμελα με ένα φίλο. Γνωριστήκαμε εντελώς τυχαία. Πάντα μου άρεσε να περνάω χρόνο με τον τζιβάτο φίλο μου. Ειδικά όταν βράδιαζε. Είχε πάντα να μου διηγηθεί ιστορίες βγαλμένες από ταινία.
-Δεν θα πιω άλλο
-…(ο ήχος που παράγεται όταν αέρας εξάγεται από ένα κλειστό στόμα με τη γλώσσα έξω, προσδίδει εικόνα πεντάχρονου που εκνευρίζεται ή ειρωνεύεται)
-όχι όχι άλλο
-…
-Καλά καλά άλλο ένα
-Πες μου μια όμορφη λέξη
-Τι λέξη; Δεν ξέρω
– Πες μια όμορφη λέξη ρε
– Ελευθερία
Στρέφει λίγο το βλέμμα του αλλού, με κοιτάει χαμογελώντας και λέει
-Ωραία..ας πιούμε σ’ αυτό, στην ελευθερία λοιπόν…
Φέρνουμε κοντά τα ποτήρια μας και τσουγκράμε
-Ρε συ πoιο νομίζεις πως είναι το πιο ελεύθερο πράγμα πάνω στη γη;
-Τα παιδιά φυσικά και οι καλλιτέχνες. Και το λιγότερο ελεύθερο ο άνθρωπος

23)Στο σχολείο κάναμε μαθηματικά. Στην αριθμητική μπορώ να πω ότι ήμουν καλή. Όταν μετά μπήκαμε στην άλγεβρα και τους φανταστικούς αριθμούς κάπου το ψιλοέχασα. Στο πρώτο μάθημα είχαμε κάνει πρόσθεση. 1+1=2 Η δασκάλα μας παρουσίασε την απάντηση σαν επιστημονική αλήθεια. Δεν ανέφερε καμία εξαίρεση. Κι όμως έκανε λάθος. Την συνάντησα μερικά χρόνια μετά. Ήταν η πρώτη μου «σοβαρή» σχέση. Μη βιαστείς να βγάλεις συμπεράσματα για την ορθολογικότητα του συλλογισμού μου. Πρέπει να τον παρακολουθήσεις μέχρι το τέλος.
1ελεύθερος άνθρωποςΧ+1 ελεύθερος άνθρωποςΨ*=0ελευθερία *Ψ υπερβολική ζήλεια:Χ

24)Η άφεση ενός ανθρώπου, συναισθήματος, ζώου, κλπ που βρισκόταν υπό κάποιου είδους περιορισμό

25)Η ελευθερία εμφανίζεται μέσα στους αιώνες όταν στις καρδιές των καταπιεσμένων ανάβει η σπίθα της επανάστασης και εξαφανίζεται με τη συσσώρευση εξουσίας

26)Πέρα από στίχους, τραγούδια, άρθρα στο σύνταγμα και πανό δεν τη βλέπω πουθενά γύρω μου

27)Αν ήταν τραγούδι θα ‘ταν απαγορευμένο. Ή στην καλύτερη περίπτωση θα μπορούσαμε να τραγουδάμε 2-3 σειρές σε ειδικές περιπτώσεις

28)Ελευθερία είναι να μην φοβάσαι να ζήσεις, να πεθάνεις, να μιλήσεις, να επιλέξεις

29)Ελευθερία είναι σύνθημα σε πορείες , συμβολισμός σε ποιήματα, στόχος ενώσεων και καταστατικών χαρτών και το πολύχρωμο περιτύλιγμα μιας ξένης καταπίεσής

30)Μετά από τόσα χρόνια μου δώσαν την ελευθερία μου και δεν ήξερα τι να την κάνω, έτσι την πούλησα για δυο ασημένια βραχιόλια που κοσμούν τους καρπούς μου.

~~~~~~~~~~~~

Το κείμενο γράφτηκε απ’ την Παναγιώτα Ζ
Η φωτογραφία είναι απ’ την ταινία του Ανγκ Λι, Έτσι πήραμε το Γούνστοκ.





ΠΗΓΗ...https://sanejoker.info

Ο Ετήσιος Χορός του Α. Σ. "Μαύρη Θύελλα" Λυκοστόμου


ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...