Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.
Ξεκινά την Δευτέρα 1 Οκτωβρίου η υποβολή αιτήσεων από τους δικαιούχους στον ΟΑΕΔ, για την καταβολή του ειδικού εποχικού βοηθήματος. Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί στις 30 Νοεμβρίου 2012. Οι δικαιούχοι θα υποβάλουν τις αιτήσεις τους ηλεκτρονικά, είτε στα Κέντρα Προώθησης Απασχόλησης (ΚΠΑ2) και τις Τοπικές Υπηρεσίες του ΟΑΕΔ, είτε μέσω οποιουδήποτε άλλου χώρου ηλεκτρονικής πρόσβασης αλλά και μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) , εντός των συγκεκριμένων προθεσμιών. Δικαιούχοι του επιδόματος είναι εργαζόμενοι των παρακάτω κατηγοριών: Οικοδόμοι, λατόμοι, ασβεστοποιοί, πλινθοποιοί, αγγειοπλάστες, δασεργάτες, ρητινοσυλλέκτες, καπνεργάτες, μουσικοί μέλη των οικείων επαγγελματικών σωματείων, υποδηματεργάτες, μισθωτοί ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, χειριστές εκσκαπτικών-ανυψωτικών –οδοποιητικών -γεωτρητικών μηχανημάτων, ηθοποιοί, τεχνικοί κινηματογράφου και τηλεόρασης, χειριστές και βοηθοί χειριστών κινηματογράφου, ελεγκτές κινηματογράφου και θεάτρου, ταμίες κινηματογράφου και θεάτρου, μισθωτοί τουριστικού και επισιτιστικού κλάδου και σμυριδεργάτες. Συνταξιούχοι, οι οποίοι υπέβαλαν αίτηση συνταξιοδότησης μετά την 10/9/2012, και κατά το έτος 2011 ασκούσαν ένα από τα παραπάνω επαγγέλματα και έχουν τις προϋποθέσεις για την λήψη του βοηθήματος έτους 2012, δικαιούνται το εποχικό βοήθημα εφ’ όσον η σύνταξη που λαμβάνουν (κύρια και επικουρική) είναι μικρότερη από την κατώτερη σύνταξη που χορηγεί το ΙΚΑ – ΕΤΑΜ και, η οποία για το έτος 2012 ανέρχεται στο ποσό των 486,84 €. Όσοι καθίστανται συνταξιούχοι από 11/9/12 και μετά, και πληρούν τις προϋποθέσεις, είναι δικαιούχοι του βοηθήματος. Αναλυτικά το ύψος του βοηθήματος και οι προϋποθέσεις χορήγησής του ανά κατηγορία είναι οι εξής: ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ
ΚΛΑΔΟΣ ΕΝΣΗΜΑ ΠΟΣΟ ΣΕ ΕΥΡΩ Α 1 Οικοδόμοι 95-210 678,06 Β 1 Σμυριδορύκτες Νάξου 50-240 916,30 Γ 1 Δασεργάτες - ρητινοσυλλέκτες 50-210 641,41 2 Καπνεργάτες 50-210 -//- 3 Αγγειοπλ.- κεραμομ.- πλινθοπ 50-210 -//- 4 Ναυπ/κή ζώνη 50-210 -//- Δ 1 Μουσικοί-τραγουδιστές 50-210 458,15 2 Ηθοποιοί 50-210 -//- 3 Υποδηματεργάτες 50-210 -//- 4 Χειριστές-βοηθοί χειριστών κιν/φου 50-210 -//- 5 Ελεγκτές κιν/φου -θεάτρου 50-210 -//- 6 Ταμίες κιν/φου-θεάτρου 50-210 -//- 7 Τεχνικοί- κιν/φου & τηλεόρασης 50-210 -//- 8 Ταξιθέτες θεάτρου - κιν/φου (άρθ. 22 Ν 2556/97 50-210 -//- 9 Χειριστές εκσκαπτικών ανυψωτικών οδοποιητικώνκ.λ.π. μηχανημάτων 70-210 -//- 10 Μισθωτοί τουρ/κού - επισ/κού κλάδου 75 και όχι άνω των 50 από 1/10-31/12 -//- Πληροφορίες για τη διαδικασία υποβολής της αίτησης και των σχετικών δικαιολογητικών οι δικαιούχοι μπορούν να λάβουν στον δικτυακό τόπο του Οργανισμού, www.oaed
Μια πολύ ενδιαφέρουσα εκδήλωση-ομιλία διοργανώνει ο μορφωτικός σύλλογος Γαρεφείου "Κώστας Γαρέφης"... Πρόκειται για μια ομιλία που θα πρέπει να ακούσουν όσο το δυνατόν περισσότεροι Έλληνες Μακεδόνες. Θέμα της ομιλίας: Το κοινό των Μακεδόνων απογόνων Μακεδονομάχων και η πανελλήνια ομοσπονδία Μακεδονικών συλλόγων. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 28 Σεπτέμβρη στις 19.30 στην κοινότητα Γαρεφείου και ομιλητής θα είναι ο καθηγητής κύριος Δημήτρης Γιουματζίδης. Τα "Π.Ν." προτείνουν να αφιερώσετε δυο ώρες από το απόγευμά σας, να παρακολουθήσετε την ομιλία του καθηγητή και να είστε σίγουροι , ότι θα φύγετε σοφότεροι. Λίγα λόγια για το " κοινό των Μακεδόνων".
Το σύγχρονο “Κοινό
των Μακεδόνων”
Στην αρχαιότητα το “Κοινό των Μακεδόνων” ήταν
θεσμικό όργανο του Μακεδονικού Βασιλείου, ανάλογο του “Κοινού των Θεσσαλών”,
του “Κοινού των Βοιωτών”, της “Εκκλησίας του Δήμου” στην Αθήνα, της Απέλλας του
Βασιλείου της Σπάρτης κλπ.
Το
σύγχρονο “Κοινό των Μακεδόνων” δημιουργήθηκε το Σάββατο 11 Ιουλίου 2009 στο
Λιτόχωρο της Πιερίας κατά την διάρκεια του 10ου Παγκόσμιου Συνεδρίου
των Παμμακεδονικών Οργανώσεων, μετά από πρόταση της Κίνησης Δημοτών Έδεσσας “Ιων
Δραγούμης”.
Αποτελείται από συλλόγους Μακεδόνων Ελλήνων στην Ελλάδα και σε όλον τον
κόσμο. Ως σκοπό έχει την αλληλογνωριμία των συμμετεχόντων συλλόγων και προσώπων,
την πραγματοποίηση κοινών πολιτιστικών εκδηλώσεων και την διεκδίκηση των
δικαίων του Μακεδονικού Ελληνισμού.
Δεν
υπάρχει καταστατικό και διοικητική δομή. Η συμμετοχή και συνεργασία βασίζεται
στην αμοιβαία εμπιστοσύνη. Ο κάθε σύλλογος που συμμετέχει έχει την πλήρη
αυτονομία του. Για την επικοινωνία και τον συντονισμό των κοινών δράσεων
υπάρχει μόνον μία άτυπη συντονιστική επιτροπή.
Κάθε
μας ενέργεια δεν έχει καμία κομματική σκοπιμότητα αλλά θέλουμε την συμπαράσταση
όλων των κομμάτων της Βουλής των Ελλήνων ως φορείς της πολιτικής εξουσίας.
Επίσης κάθε μας ενέργεια δεν αποσκοπεί στο προσωπικό οικονομικό όφελος αλλά
αντιθέτως συνεισφέρουμε όλοι, όσο μπορεί ο κάθε ένας, για την επίτευξη των
κοινών μας σκοπών.
ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΣΤΟ “ΚΟΙΝΟ ΤΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ”
Α) Σύλλογοι από την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας της Ελλάδος
Σύλλογος
Απογόνων Μακεδονομάχων Καστοριάς
Σύλλογος
Απογόνων Μακεδονομάχων Φλώρινας
Σύλλογος
Απογόνων Μακεδονομάχων Αμυνταίου
Σύλλογος
Φίλων του Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα Καστοριάς
Ο Δήμος Αλμωπίας σε συνεργασία με τη Δημοτική Κοινωφελή
Επιχείρηση Αλμωπίας, σας ενημερώνει ότι πρόκειται να πραγματοποιηθεί
συγκέντρωση σχολικών ειδών για τη βοήθεια μαθητών του Δήμου μας που έχουν
ανάγκη. Όσοι δημότες μας επιθυμούν, μπορούν να προσφέρουν τσάντες, τετράδια,
βοηθήματα φροντιστηρίων και ξένων γλωσσών και όποιο άλλο σχολικό είδος
μπορούν.
Οι δημότες μας που
ενδιαφέρονται παρακαλούνται να επικοινωνήσουν με τη Δη.Κ.Ε.Α. στο τηλέφωνο
2384350284, εργάσιμες μέρες και ώρες, και το αργότερο μέχρι την 10η Οκτωβρίου.
Η συνεισφορά όλων μας κρίνεται
ιδιαίτερα πολύτιμη, για την έμπρακτη στήριξη όσο περισσότερων παιδιών έχουν
ανάγκη.
Μετά από 5 χρόνια γάμου,η σύζυγος παραπονείται για την μονοτονία περί το σεξ..... -Βρε Μπάμπη,κάνε κάτι να ανανεωθούμε κάπως! -Μην ανησυχείς,θα το φροντίσω! Ανοίγει βιβλία βλέπει βίντεο κ μετά από 2ωρο της λέει: -Απόψε θα το κάνουμε με τη στάση του ξυλουργού!
Το Necronomicon «Νεκρονομικόν» είναι ένα από τα ισχυρότερα και βασικότερα βιβλία μαγείας που έχει επηρεάσει πολλά μαγικά τάγματα καθώς και έχει δημιουργήσει άλλα που βασίζονται σε ...
αυτό (π.χ.Τάγμα του Νεκρονομικόν).
Είναι το βιβλίο του παράφρονα Άραβα Abdul Alhazred. Το βιβλίο της κυριαρχίας του Μεγάλου Κθούλου. Το βιβλίο διηγείται την ιστορία των μεγάλων παλαιόν και περιέχει σκοτεινές γνώσεις μαγείας. Τις πρώτες αναφορές του Necronomicon της συναντάμε στις σελίδες των διηγημάτων του συγγραφέα H.P. Lovecraft που στην συνέχεια δημιούργησε μία σχολή συγγραφέων με τον όνομα Chulhu Mythos.
Η ιστορία του Νεκρονομικόν ξεκινάει από του Σουμέριους και τις τελετουργίες που χρησιμοποιούσαν για να ανοίξουν τις πύλες και να ξυπνήσουν τον μεγάλο Κθούλου, ο οποίος κοιμάται κάτω από τον βυθό της θάλασσας στην πόλη R’ Lyeh, εκεί που τον φυλάκισαν οι Πρεσβύτεροι θεοί.
“…Προσπάθησα να βρω κάποιο δρόμο μέσα στο σκοτάδι μου. Αθόρυβα, άρχισα να αλληλογραφώ με μοναχικούς στοχαστές κι ονειροπόλους απ’ όλη τη χώρα. Υπήρχε ένας ερημίτης στους λόφους της Δύσης, ένας σοφός στης ερημιές του Βορρά, ένας μυστικιστής ονειροπόλος κάπου στο Νιού Ήνγκλαντ, απομονωμένος στο Ροντ Άιλαντ.
Ήταν απ’ αυτόν τον τελευταίο που πληροφορήθηκα για την ύπαρξη αρχαίων βιβλίων που έκρυβαν παράξενες γνώσεις. Ο άνθρωπος αυτός μου ανέφερε επιφυλακτικά για το θρυλικό Necronomicon και μου έκανε μια δειλή νύξη για το βιβλίο του Έιμπον, που οι φήμες λένε ότι ξεπερνούσε το προηγούμενο σε ανείπωτα βλάσφημη τρέλα.
Είχε και ο ίδιος μελετήσει αυτές τις «Βίβλους» του αρχέγονου τρόμου, αλλά ήθελε πάση θυσία να με αποθαρρύνει από το να εμβαθύνω περισσότερο σ’ αυτόν το χώρο…”
Το Necronomicon, το οποίο και αναφέρεται στην Μυθολογία του Κθούλου, λένε ότι “γράφτηκε” από τον Αμπντούλ Αλχαζρέντ, έναν τρελό ποιητή από τη Σάνα της Υεμένης, που λέγεται ότι μεγαλούργησε κατά την περίοδο των Ομμιάδων Χαλιφών γύρω στο 700 μ.Χ.
Επισκέφτηκε τα ερείπια της Βαβυλώνας και της μυστικής υπόγειας Μέμφιδας και έζησε 10 χρόνια μόνος στη μεγάλη νότια έρημο της Αραβίας, τη Ρόμπα Ελ Χαλίγιεχ ή “κενό διάστημα” των αρχαίων – και την Ντάχνα ή “Βαθυκόκκινη” έρημο των μοντέρνων Αράβων, που θεωρείται ότι κατοικείται από προστατευτικά στοιχειά και τέρατα του θανάτου.
Γι’ αυτήν την έρημο έχουν ειπωθεί πολλά περίεργα και απίστευτα θαύματα από εκείνους που καυχιούνται πως την έχουν διασχίσει.
Στο τέλος της ζωής του, ο Αλχαζρέντ κατοικούσε στη Δαμασκό, όπου γράφτηκε το Necronomicon. Πολλά φοβερά και περίεργα πράγματα ακούστηκαν για το θάνατό του ή την εξαφάνισή του το 738 μ.Χ.
Από τον Ιμπν Χαλικάν έναν βιογράφο του 12 αι. αναφέρεται ότι αρπάχτηκε μέρα – μεσημέρι από ένα αόρατο τέρας που τον καταβρόχθισε με φρικαλέο τρόπο μπροστά σ’ ένα μεγάλο αριθμό παγωμένων από το φόβο μαρτύρων. Πολλά λέγονται επίσης για την τρέλα του. Ισχυριζόταν ότι είχε βρεθεί στο παραμυθένιο Ιρέμ ή Πόλη των Κιόνων και ότι έχει βρει κάτω από τα ερείπια μια συγκεκριμένης ανώνυμης ερειπωμένης πόλης τα συγκλονιστικά χρονικά και μυστικά μιας φυλής παλιότερης από την ανθρωπότητα.
Το 950 μ.Χ. το Αλ Αζίφ, όπως λεγόταν στην αρχή το Necronomicon, (που είχε επιτύχει να γίνει γνωστό, αν και κυκλοφορούσε μόνο κρυφά μεταξύ φιλοσόφων της εποχής) μεταφράστηκε στα ΕΛΛΗΝΙΚΑ από τον Θεόδωρο Φιλέτα από την Κωνσταντινούπολη με τον τίτλο Νεκρονομικόν. Για ένα ολόκληρο αιώνα υποκινούσε αποκρουστικούς πειραματισμούς, μέχρι που αποσύρθηκε και κάηκε από τον πατριάρχη Μιχαήλ. Μετά από αυτό παρουσιάζεται μόνο φευγαλέα, αλλά ο Όλαους Βόρμιους έκανε αργότερα στην Μεσαιωνική Εποχή το 1228 μ.Χ., την λατινική μετάφραση και το λατινικό κείμενο τυπώθηκε 2 φορές, μία σε black letter (προφανώς στα Γερμανικά) και μία φορά το 15ο αι. (πιθανότατα στα Ισπανικά).
Και οι δύο εκδόσεις είναι χωρίς αναγνωριστικά σημάδια και τοποθετούνται χρονικά και τοπικά μόνο από τα εσωτερικά τυπογραφικά τους στοιχεία. Η εργασία και στις 2 γλώσσες απαγορεύτηκε από τον Πάπα Γρηγόριο τον 4ο το 1232, αμέσως μετά την λατινική μετάφραση που προκάλεσε σάλο. Το αραβικό πρωτότυπο είχε χαθεί πολύ νωρίς, την εποχή του Βόρμιου, όπως ενδείκνυται στην προκαταρκτική του σημείωση και δεν αναφέρθηκε εμφάνιση του ελληνικού αντίτυπου, (το οποίο είχε τυπωθεί στην Ιταλία το 1500 και 1550 μ.Χ.) από την εποχή της πυρκαγιάς μιας συγκεκριμένης προσωπικής συλλογής του Salem το 1692. Μία μετάφραση από τον δρ. Ντη δεν τυπώθηκε ποτέ και σώθηκαν από το αρχικό χειρόγραφο μόνο κάποια αποσπάσματα. Από τα λατινικά κείμενα που υπάρχουν ακόμη, είναι γνωστό ένα αντίγραφο του 15 αι και βρίσκεται κλειδωμένο στο ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ και ένα άλλο του 17 αι,στην ΕΘΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΟΥ ΠΑΡΙΣΙΟΥ. Μία έκδοση του 17 αι. στη ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΓΟΥΑΙΝΤΕΝΕΡ του ΧΑΡΒΑΡΝΤ και στη ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ του ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ του ΜΙΣΚΑΤΟΝΙΚ στο ΑΡΚΑΜ.
Επίσης ένα αντίγραφο βρίσκεται στη ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ του ΜΠΟΥΕΝΟΣ ΑΙΡΕΣ. Πιθανόν να υπάρχουν πολυάριθμα κρυμμένα αντίτυπα και φημολογείται πως ένα από αυτά του 15 αι. αποτελεί μέρος της συλλογής ενός διάσημου Αμερικάνου εκατομμυριούχου. Μια πιο αβέβαιη φήμη αποδίδει τη διάσωση ενός ελληνικού κειμένου του 16 αι. στην οικογένεια ΠΙΚΜΑΝ του ΣΑΛΕΜ. Αλλά παρ’ όλο που διασώθηκε, χάθηκε τελικά με τον καλλιτέχνη Ρ. Ο. ΠΙΚΜΑΝ, ο οποίος και εξαφανίστηκε στις αρχές του 1926.
Το βιβλίο αποσύρθηκε αστραπιαία από τις αρχές των περισσοτέρων χωρών και από όλους τους κλάδους των οργανωμένων Εκκλησιών. Η ανάγνωσή του έχει τρομερές συνέπειες. Λέγεται, ότι από φήμες γι’ αυτό το βιβλίο (το οποίο γνώριζαν σχετικά λίγοι από το ευρύ κοινό), εμπνεύστηκε ο R. W. CHAMBERS την ιδέα του για την νουβέλα του “Ο Βασιλιάς με τα Κίτρινα” (The King in Yellow).
Περιεχόμενα και αποσπάσματα
Ο τόμος έχει τα εξής περιεχόμενα, η μαρτυρία του τρελού Άραβα Ά και ΄Β, οι πλανήτες και οι ιδιότητες τους, το βιβλίο της εισόδου και της περιπλάνησης, τα ξόρκια των πυλών, το βιβλίο του μάλκου, το βιβλίο της επίκλησης, το βιβλίο με τα πενήντα ονόματα, το κείμενο μαγγάν και τέλος το κείμενο ουρίλιαν.
Το πλέον γνωστό απόσπασμα που αναφέρεται στο Νεκρονομικόν, είναι το περίφημο:
(Δεν ειναι νεκρο αυτό που αιώνια μπορεί να περιμένει, και με το πέρασμα παράξενων αιώνων ακόμη κι ο θάνατος μπορεί να πεθάνει) . Ο Αμπντουλ Αλχαζρέντ αναφερεί στις μαρτυρίες του: ” Χάρης στο Necronomicon ανάστησα δαίμονες και νεκρούς κάλεσα τα φαντάσματα των προγόνων μου. Ξεσήκωσα στρατιές ενάντια στις χώρες της ανατολής καλώντας τις ορδές των δαιμόνων που υπόταξα στην θέλησή μου και κάνοντας έτσι βρήκα τον ΝΓΚΑΑ, το θεό των ειδολολατρών που ξεφυσάει φωτιά και βρυχιέται με τη δύναμη χιλίων ωκεανών. Bρήκα την πύλη που οδηγεί στο υπερπέραν, εκεί που οι αρχαίοι αναζητώντας αδιάκοπα μία είσοδο στον κόσμο μας καραδοκούν. Ταξίδεψα κάτω από τις θάλασσες ψάχνοντας για το παλάτι του αφέντη μας και βρήκα τα μαρμάρινα ερείπια χαμένων πολιτισμών οι οποίοι καταστράφηκαν, γιατί απέκτησαν γνώσεις που βρίσκονται σ αυτό εδώ το βιβλίο“.
Σχετικά με το Necronomicon υπάρχουν δυο βασικές σχολές σκέψεις. Η Ευρωπαϊκή (Grant, Hines, Azenoth κ.α.) που θεωρεί ότι είναι μια ψυχογενής αποκάλυψη στα πρότυπα του Liber Al, ένα κατασκεύασμα του νου δηλαδή που όμως εμπεριέχει εμπνευσμένα ψεγάδια αλήθειας παρμένα από το αρχετυπικό σύμπαν του συλλογικού ασυνειδήτου, και ακόμη πιο πέρα… και η Αμερικάνικη (Simon, LaVey κ.α.), που αντιμετωπίζει το Βιβλίο των Νεκρών Ονομάτων (Necronomicon) σαν ένα ακόμη γριμόριο ικανό να φέρει τον μάγο σε άμεση επαφή με εξώτερες δυνάμεις.
Τα όρια βέβαια των δυο αυτών παρατάξεων δεν είναι εντελώς ξεκαθαρισμένα, αφού συχνά η μια πλευρά επηρεάζει την άλλη. Διακρίνονται μεταξύ τους όμως όσον αφορά την πηγή προέλευσης του βιβλίου. Η δε πρώτη θεωρεί ως πηγή τον ονειρικό κόσμο των συμβόλων και παράδοξους συντονισμούς με κοσμικά ρεύματα – ενώ η δεύτερη αναζητά ντοκουμέντα που να αποδεικνύουν την ιστορική ύπαρξη/καταγωγή του Νεκρονομικόν.
Κάποιοι κάτοικοι του Μπενίν στην Νιγηρία, σοκαρίστηκαν όταν μια γυναίκα γέννησε ένα άλογο κατά τη διάρκεια της λειτουργίας στην εκκλησία, όταν οι πιστοί στην εκκλησία είδαν ένα άλογο αντί να κλαίει ένα μωρό!!
Ο Γενικός Επίσκοπος της Εκκλησίας, Ευαγγελιστής Πλούτος Silva, ο οποίος αφηγήθηκε το άσχημο περιστατικό στους δημοσιογράφους, είπε οτι μια γυναίκα που αρνήθηκε να αποκαλύψει την ταυτότητά της, ουρλιάζοντας κατά τη διάρκεια της προσευχής, άρχισε να αιμορραγεί πριν από την γέννηση του αλόγου.
Ο Επίσκοπος Πλούτος είπε ακόμη ότι τα μέλη της εκκλησίας ήταν συγκλονισμένα όταν η γυναίκα γέννησε.
Η αλληλεπίδραση των σωματιδίων των ανέμων με το μαγνητικό πεδίο της Γης παράγει ένα συνδυασμό ήχων οι οποίοι εκπέμπονται στο Διάστημα. Αυτά τα κοσμικά τραγούδια τα άκουσαν και τα κατέγραψαν οι δίδυμοι δορυφόροι RBSP και η NASA τα έδωσε στη δημοσιότητα. Το ρεφρέν της Γης
Σύμφωνα με τους επιστήμονες τους ήχους αυτούς μπορούν να τους ακούσουν και οι αστροναύτες που κάνουν εργασίες έξω από τα διαστημικά σκάφη ή τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό Θα έπρεπε όμως να βγάλουν τα σκάφανδρά τους για να ακούσουν το «ρεφρέν της Γης» όπως χαρακτήρισαν αυτούς τους ήχους οι ειδικοί. Η NASA έδωσε στη δημοσιότητα ένα από αυτά τα ρεφρέν το οποίο η Γη «τραγούδησε» στις 5 Σεπτεμβρίου.
Στις 23 Σεπτεμβρίου 1973 έφυγε από τη ζωή ο Χιλιανός ποιητής Πάμπλο Νερούδα, «ο σπουδαιότερος ποιητής του 20ου αιώνα» σύμφωνα με τον Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες. Τα έργα του είναι τα πιο πολυδιαβασμένα έργα ισπανόφωνου δημιουργού. Ο ποιητής, διπλωμάτης, κομουνιστής, κάτοχος του Νόμπελ Λογοτεχνίας και αιώνια ερωτευμένος Πάμπλο Νερούδα κηδεύτηκε με συνοδεία χιλιάδων πολιτών, που αγνόησαν την απαγόρευση του καθεστώτος Πινοσέτ. Ο Πάμπλο Νερούδα, του οποίου το πραγματικό όνομα ήταν Ρικάρντο Νεφταλί Ελιέθερ Ρέγιες Μποσοάλτο, γεννήθηκε στις 12 Ιουλίου 1904 στην πόλη Παράλ της Χιλής. Λίγο μετά τη γέννησή του, πεθαίνει η μητέρα του Ρόσα και ο πατέρας του Χοσέ, εργάτης των σιδηροδρόμων, μετακομίζει στην πόλη Τεμούκο όπου ξαναπαντρεύεται. Το όνομα «Πάμπλο Νερούδα», προς τιμήν του Τσέχου ποιητή Γιαν Νερούντα, αποτελεί το φιλολογικό ψευδώνυμο του από την ηλικία των 20, όνομα το οποίο αργότερα νομιμοποιεί. Από τα δέκα του γράφει ποιήματα και στα δεκαπέντε δημοσιεύει μάλιστα στίχους στο τοπικό περιοδικό «La Mañana». Το 1919 αποσπά το τρίτο βραβείο για το ποίημά του «Nocturno ideal». Το 1921 ξεκινάει σπουδές παιδαγωγικής και γαλλικών στο Πανεπιστήμιο της Χιλής, στην πρωτεύουσα Σαντιάγο. Κερδίζει το πρώτο βραβείο για το ποίημά του «La canción de fiesta» που αργότερα δημοσιεύεται. Το 1923 δημοσιεύει το «Crepusculario», έργο που αναγνωρίζεται από λογοτέχνες όπως τον Αλόνε, τον Ραούλ Σίλβα Κάστρο και Πέδρο Πράδο. Τον επόμενο χρόνο δημοσιεύεται το έργο του «Veinte poemas de amor y una canción desesperada», έργο που χαρακτηρίζεται από τα καλύτερά του. Το νέο φαινόμενο της λατινοαμερικανικής ποίησης γίνεται αμέσως εμφανές στους λογοτεχνικούς κύκλους. Μεταξύ 20 και 25 ετών, ο ποιητής ολοκληρώνει έξι ακόμα έργα που αποκαλύπτουν τις υπαρξιακές του ανησυχίες αλλά και την ιδιαίτερη παραγωγικότητά του. Το 1927, σε ηλικία 23 ετών ξεκινάει η διπλωματική του καριέρα. Ως διπλωματικός σύμβουλος ταξιδεύει στη Βιρμανία, το Μπουένος Άιρες, τη Βαρκελώνη, την Κευλάνη, τη Μαδρίτη, την Ιάβα. Στην Ιάβα γνώρισε και παντρεύτηκε την Ολλανδέζα Μαρύκα Αντονιέτα Χάγκενααρ Βόγκελζανγκ, με την οποία χώρισε μετά από έξι χρόνια, κατά τη θητεία του στην Ισπανία. Εκεί, γνωρίζει την μετέπειτα σύζυγό του Αργεντίνα, Ντέλια ντελ Καρρίλ. Οι εμπειρίες του από τα ταξίδια του, τα απολυταρχικά καθεστώτα τα οποία βλέπει και τα μαρτύρια του λαού που στενάζει σε ολόκληρο τον κόσμο, σε συνδυασμό με την δολοφονία του φίλου του και επίσης ποιητή, Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, του προκαλούν βαθιά αγανάκτηση και στις αρχές της δεκαετίας του 1940 μπαίνει στο κομουνιστικό κόμμα. Το 1945, ο Πάμπλο Νερούδα λαμβάνει το Εθνικό Βραβείο Λογοτεχνίας. Τα έργα του γίνονται ολοένα και πιο πολιτικά, με αποκορύφωμα το «Canto General». Με την απαγόρευση του κομουνισμού στη Χιλή, ο Νερούντα πλέον καταζητείται. Για μήνες κρύβεται στην ίδια του τη χώρα, ώσπου καταφέρνει να διαφύγει στην Αργεντινή και από εκεί στην Ευρώπη, όπου έζησε εξόριστος από το 1948 ως το 1952. Στην εξορία γνώρισε την Ματίλντε Ουρούτιε, τη Χιλιανή τραγουδίστρια που θα αποτελέσει τη «μούσα» του έως το τέλος της ζωής του. To 1953 ο Νερούντα παραλαμβάνει το βραβείο Στάλιν. Είναι ακόμα πιστός στο κόμμα, αλλά σύντομα, μετά τις αποκαλύψεις για τα εγκλήματα του καθεστώτος του Στάλιν από τον Χρούστσεφ, η πίστη του δέχεται ισχυρό πλήγμα που αποτυπώνεται στη συλλογή του «Εxtravagario» του 1958. Εγκαθίσταται μόνιμα στην Isla Negra αλλά συνεχίζει τα ταξίδια σε ολόκληρο τον κόσμο. Με την εκλογή του Σαλβαδόρ Αλιέντε ως πρόεδρο της Χιλής, ο Νερούδα διορίζεται πρέσβης στο Παρίσι (1970-1972). Το 1971, ένα χρόνο μετά την τιμητική διάκριση του Έλληνα ποιητή Γιώργου Σεφέρη , η Σουηδική Ακαδημία απονέμει το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας στον Χιλιανό Πάμπλο Νερούντα, που ήδη πάσχει από καρκίνο. Τάσσεται υπέρ του Αλιέντε και στηρίζει την προεκλογική του εκστρατεία. Ωστόσο, στις 23 Σεπτεμβρίου 1973, λίγες μέρες μετά τη δολοφονία του Αλιέντε και των συνεργατών του, ο Νερούδα ξεψυχά στο νοσοκομείο. Το καθεστώς του Αγκούστο Πινοσέτ απαγορεύει να γίνει η κηδεία του ποιητή δημόσιο γεγονός. Ωστόσο, δεκάδες χιλιάδες κόσμου συρρέουν στην πρωτεύουσα της χώρας για να συνοδεύσουν τον αγαπημένο ποιητή στην τελευταία του κατοικία και, αναπόφευκτα, η κηδεία του Νερούδα γίνεται η πρώτη δημόσια διαμαρτυρία ενάντια στη στρατιωτική δικτατορία της Χιλής. Τα έργα του παρέμειναν απαγορευμένα στη Χιλή μέχρι και το 1990. Ο ίδιος είπε για το έργο του και την ποίηση: «Έχω για τη ζωή μιαν αντίληψη δραματική και ρομαντική. Ο,τι δεν αγγίζει βαθιά την ευαισθησία μου δεν με ενδιαφέρει. Όσον αφορά την ποίηση, στην πραγματικότητα καταλαβαίνω πολύ λίγα πράγματα. Γι' αυτό συνεχίζω με τις αναμνήσεις της παιδικής ηλικίας. Ίσως απ' αυτά τα φυτά, τη μοναξιά, τη σκληρή ζωή, βγαίνουν οι μυστικές, αληθινά βαθιές "Ποιητικές Πραμάτειες" που κανείς δεν μπορεί να διαβάσει, γιατί κανείς δεν τις έγραψε. Η ποίηση διδάσκεται βήμα βήμα ανάμεσα στα πράγματα και στις υπάρξεις, χωρίς να τα χωρίσουμε, αλλά ενώνοντάς τα με την ανιδιοτελή απλωσιά της αγάπης».
Ελεύθερος αφέθηκε από τον εισαγγελέα, ο 27χρονος «Γέροντας Παστίτσιος» που έγινε το πρόσωπο της ημέρας με την σύλληψή του για την σελίδα στο Facebook η οποία σατίριζε τον ιερομόναχο Παΐσιο. Πρόκειται για τον Γιώργο Λοΐζο ο οποίος κατάγεται από τον Βόλο. Σύμφωνα με πληροφορίες του iefimerida.gr στις παρέες του δήλωνε «άθεος» και γι' αυτό προφανώς τον λόγο αποφάσισε να δημιουργήσει την σελίδα στο Facebook. Ο ίδιος πάντως μέσω του δικηγόρου του υποστηρίζει πλέον πως πρόθεσή του δεν ήταν να προσβάλει την Εκκλησία αλλά να κάνει σάτιρα.
Στα Ψαχνά της Εύβοιας όπου μένει τα τελευταία χρόνια εργάζεται σε μονάδα ιχθυοκαλλιέργειας ενώ πρέπει να σημειωθεί ότι υπηρέτησε την θητεία του στις Ειδικές Δυνάμεις.
Ο εισαγγελέας άσκησε σε βάρος του ποινική δίωξη, όρισε τακτική δικάσιμο και στη συνέχεια τον άφησε ελεύθερο. ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr
ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΘΕΟΧΑΡΗ Το «Αξιον Εστί» ενώνει Έλληνες και Ρώσους. Ο εξαίσιος Ρώσος μουσικός, Μητροπολίτης Ιλαρίων, έφερε πιο κοντά «Ελλάδα και Ρωσία»
Δύο χώρες και δύο πολιτισμοί έγιναν ένα χθες το βράδυ στο κατάμεστο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
Πέντε χιλιάδες κόσμου καταχειροκρότησαν όρθιοι εντυπωσιασμένοι από την μοναδική σύνδεση και το πάντρεμα της ελληνικής μουσικής και ιστορίας με την ορθόδοξη θρησκευτική μουσική της Ρωσίας.
Το «Αξιον Εστί» του Μίκη Θεοδωράκη συνοδευόμενο από τις συνθέσεις StabatMater για υψίφωνο μεσόφωνο ορχήστρα και χορωδία και Song of Ascent-Ωδή των Αναβαθμών, Συμφωνία για χορωδία και ορχήστρα του Μητροπολίτη Ιλαρίωνα Αλφέγιεφ, έφερε ακόμα πιο κοντά την Ελλάδα και τη Ρωσία.
Ήταν όλοι εκεί. Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδας Ιερώνυμος, οι μητροπολίτες Περιστερίου και Διαυλείας και άλλοι, επιχειρηματίες, εκπρόσωποι του ελληνορωσικού συνδέσμου και προσωπικότητες των γραμμάτων και τεχνών.
Τι δήλωσε οι Μίκης Θεοδωράκης στο «Αγιορείτικο Βήμα»
«Αξιον Εστί» είναι να βγούμε από αυτό το κύκλωμα και τους άσπονδους φίλους, δύο αιώνες μας καταπιέζουν, Γάλλοι, Γερμανοί και Αμερικάνοι, δεν θέλω να τους ξέρω, εξήγησε ο Μίκης Θεοδωράκης στο ΄΄Αγιορείτικο Βήμα΄΄
Η διέξοδος της Ελλάδας είναι οι οικονομικές σχέσεις με τη Ρωσία, κατέληξε.
Ο εξαίσιος Ρώσος μουσικός, Μητροπολίτης Ιλαρίων, έφερε πιο κοντά «Ελλάδα και Ρωσία»
Ο Μητροπολίτης Ιλαρίων Αλφέγιεφ με την χορωδία και ορχήστρα του συμπλήρωσε την μουσική με ένα βαθύ θρησκευτικό συναίσθημα, κατάφερε να ενώσει διαφορετικούς πολιτισμούς, εξέφρασε βαθυστόχαστα νοήματα χρησιμοποιώντας απλή και κατανοητή μουσική γλώσσα.
Η μουσική του βρίσκει απήχηση σε ανθρώπους ανεξάρτητα από την καταγωγή, τη γλώσσα, τον πολιτικό προσανατολισμό ακόμη και τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις.
Το «Αξιον Εστί» Το «Άξιον Εστί» αποτελεί ένα μνημείο της ελληνικής τέχνης, τόσο της ποιητικής, όσο και της μουσικής. Η σημαντικότητά του καθώς και η μορφή του ποιητικού κειμένου οδήγησαν στην εξέταση μιας νέας μουσικής φόρμας.
Το ποιητικό έργο διατρέχει την ιστορία του ελληνικού έθνους. «Αυτός ο κόσμος ο μικρός, ο Μέγας»... από τη Γένεση μέχρι το προφητικό όραμα των βασάνων που μας επιβλήθηκαν.
Η μελοποίησή του χωρίζεται σε τρία βασικά μέρη: «Η Γένεσις», «Τα Πάθη», «Δοξαστικόν», ενώ στην εσωτερική δομή του υπάρχουν επίσης τρία στοιχεία - η αφήγηση, ο ύμνος και η χορωδία.
Ο Αφηγητής διαβάσε το πεζό κείμενο, ο Ψάλτης έψαλλε τους ύμνους, ο Λαϊκός τραγουδιστής ερμηνεύσε τα τραγούδια, ενώ σημαντική ήταν η συμβολή της χορωδίας. Στην ερμηνεία του έργου συμμετέχουν ως σολίστ ο Μάριος Φραγκούλης (Λαϊκός τραγουδιστής) και ο Δημήτρης Καβράκος (Ψάλτης), και ως αφηγητής ο Σταύρος Ζαλμάς.
Ο Μητροπολίτης Ιλαρίων Αλφέγιεφ, είναι ο ευρύτερα παρουσιαζόμενος από όλους τους εν ζωή Ρώσους συνθέτες.
Οι διεφθαρμένοι αξιωματούχοι που κάνουν τους μιμητές τους να μοιάζουν ερασιτέχνες...
Όσο κι αν πολιτική και διαφθορά πιάνονται κάποιες φορές από το χέρι, εδώ τα πράγματα ξεφεύγουν.
Σκάνδαλα και σκανδαλάκια θα βρείτε πολλά, τέτοια νούμερα όμως πουθενά!
Οι παρακάτω πολιτικοί κάνουν λοιπόν τους μιμητές τους να μοιάζουν τελείως ερασιτέχνες.
Όταν η υπεξαίρεση και η κυβερνητική αυθαιρεσία δεν έχουν όμοιά τους, τότε μιλάμε για τους πλέον διεφθαρμένους πολιτικούς του κόσμου...
Διαβάστε για ορισμένους από αυτούς, αν και η λίστα θα μπορούσε να περιλαμβάνει αρκετά ακόμα ονόματα...
Mohammed Suharto
Ο δεύτερος πρόεδρος της Ινδονησίας «υπηρέτησε» πιστά την πατρίδα του για 32 συναπτά έτη, από το 1967 έως το 1998. Πρόκειται για ένα έξοχο δείγμα κυβερνητικής διαφθοράς, αφού θεωρείται ο πιο «πουλημένος» ηγέτης του πλανήτη. Γιατί; Γιατί απλά ο αξιότιμος αξιωματούχος μας καταχράστηκε στη διάρκεια της θητείας του 15-30 δισ. δολάρια. Δισεκατομμύρια! Το ύψος της κατάχρησης ερευνάται ακόμα. Τον κατηγορούν επίσης και για τον άδικο θάνατο 100.000 κατοίκων του Ανατολικού Τιμόρ, όταν επί προεδρίας του η Ινδονησία εισέβαλε και κατέκτησε το γειτονικό κρατίδιο.
Ferdinand Marcos
Δικηγόρος στο επάγγελμα και πρόεδρος των Φιλιππίνων, κυβέρνησε τη χώρα από το 1965 έως το 1986. Η οικονομική αναδιάρθρωση που ευαγγελιζόταν για τη χώρα του κατέληξε σε... προσωπική αναδιάρθρωση: 5-10 δισ. δολάρια του κρατικού προϋπολογισμού έκαναν φτερά κατά τη διάρκεια της θητείας του! Στις «παράπλευρες» δράσεις του συγκαταλέγεται βέβαια και η δολοφονία του κυριότερου πολιτικού του αντιπάλου...
Sani Abacha
Ο στρατιωτικός «ηγέτης» της Νιγηρίας, που κυβέρνησε με πυγμή την πατρίδα του από το 1993 έως το 1998, λεηλάτησε ταυτόχρονα τα κρατικά ταμεία για τις ανάγκες των σκοπών του. Των προσωπικών του σκοπών. Το ύψος της κατάχρησης άγγιξε τα 5 δισ. δολάρια, ποσό που αντιπροσώπευε το 10% του ΑΕΠ της χώρας! Το 2002 βέβαια ο Abacha κατάλαβε το λάθος του και συμφώνησε να επιστρέψει τα 1,2 δισ. δολάρια που είχε αρπάξει από την κρατική τράπεζα της χώρας. Κάτι ήταν κι αυτό...
Mobutu Sese Seko
Πρόεδρος του Ζαΐρ (Κονγκό) από το 1965 μέχρι και το 1997, κυβέρνησε τη χώρα ως απόλυτος μονάρχης. Και βέβαια είχε απεριόριστη πρόσβαση στους κρατικούς πόρους. Η υπεξαίρεσή του από τον κρατικό κορβανά ανέρχεται στα 5 δισ. δολάρια, ενώ το αγαπημένο του «σπορ» ήταν η λεηλασία ανθρωπιστικών βοηθειών και οικονομικών πακέτων στήριξης. Πόσα άραγε από τα 12 δισ. δολάρια που έλαβε το Κονγκό από την Παγκόσμια Τράπεζα ως οικονομική ενίσχυση στα 32 χρόνια της ηγεμονίας του να κατέληξαν πράγματι στα ταμεία του κράτους;
Joseph Estrada
Στα χνάρια του Ferdinand Marcos όσον αφορά στις ατασθαλίες, ο 13ος πρόεδρος των Φιλιππίνων, που κυβέρνησε τη χώρα από το 1998 έως το 2001, ήταν διάσημος ηθοποιός του εγχώριου κινηματογράφου, με καριέρα πάνω από 30 χρόνια στο πανί. Οι υποκριτικές του ικανότητες τον οδήγησαν σε ασφάλεια στις παράνομες συναλλαγές του με οικονομικούς παράγοντες της χώρας: 400 εκατ. δολάρια ήταν η αμοιβή του για μια «εξυπηρέτηση» σε φίλο του, ενώ άλλα 180 εκατ. δολάρια μπήκαν στον τραπεζικό του λογαριασμό από υπεξαίρεση πακέτου στήριξης για την καπνοκαλλιέργεια στις Φιλιππίνες. Η πρόταση μομφής που κατατέθηκε εναντίον του στη Βουλή τον ανάγκασε να παραιτηθεί και να διακόψει έτσι απρόοπτα την πορεία του προς τον παράνομο πλουτισμό...
Απάντηση στη Λαγκάρντ από την πρόεδρο της Αργεντινής
Η πρόεδρος της Αργεντινής Κριστίνα Κίρτσνερ, απάντησε σε μια προειδοποίηση του ΔΝΤ λέγοντας ότι η Αργεντινή δεν θα καμφθεί από καμία απειλή, σε ομιλία της ενώπιον της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ.
Η Γενική Διευθύντρια του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ), Κριστίν Λαγκάρντ, δήλωσε ότι το ταμείο θα βγάλει «κόκκινη κάρτα» στην Αργεντινή, αν η χώρα δεν αντιμετωπίσει τα προβλήματα των στατιστικών της στοιχείων που την θέτει ήδη στο στόχαστρο μιας διαδικασίας κυρώσεων από το Ταμείο.
«Η χώρα μου δεν είναι μια ποδοσφαιρική ομάδα, είναι ένα κυρίαρχο έθνος που παίρνει αποφάσεις με κυρίαρχο τρόπο και δεν θα αφήσει να υποβληθεί σε καμία πίεση, και ακόμη περισσότερο σε καμία απειλή», τόνισε η Κίρτσνερ.
«Αυτό δεν είναι ένα παιχνίδι ποδοσφαίρου, είναι η πιο σοβαρή οικονομική και πολιτική κρίση από τη δεκαετία του '30», δήλωσε απευθυνόμενη στην Λαγκάρντ.
Κατά την εκπνοή δυο εξάμηνων διοριών, το ΔΝΤ έδωσε την περασμένη Τρίτη τρεις επιπλέον μήνες στην Αργεντινή για να διορθώσει τα μέτρα της για τον πληθωρισμό, για τον οποίο υπάρχει υποψία ότι έχει υποτιμηθεί, σε διαφορετική περίπτωση θα τεθεί σε μια διαδικασία μομφής που μπορεί να την οδηγήσει τελικά σε έναν αποκλεισμό από το ΔΝΤ.
Το 2011, η Αργεντινή ανακοίνωσε επίσημα ποσοστό πληθωρισμού στο 9,5%, αλλά τα ιδιωτικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα εκτιμούν ότι ανέρχεται σε 23%.
Πρόταση για μετατροπή της δημοτικής κοινότητας υπέβαλε ο δήμος Αλεξανδρούπολης
Πρόταση για μετατροπή της δημοτικής κοινότητας Δωρικού σε «Πράσινη αγροτική κοινότητα», με μηδενικό ισοζύγιο ενέργειας, υπέβαλε ο δήμος Αλεξανδρούπολης. Η πρόταση, προϋπολογισμού 14,3 εκατομμυρίων ευρώ, αφορά στο «Πρόγραμμα Αγροτικές και Νησιωτικές Κοινότητες - Νέο Πρότυπο Ανάπτυξης» του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
Στόχοι του προγράμματος είναι η εξοικονόμηση ενέργειας, η βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και η προστασία του περιβάλλοντος. Όπως δήλωσε στο ΑΜΠΕ ο αντιδήμαρχος Ενέργειας και Φυσικών Πόρων, Ιωάννης Φαλέκας, συγκριτικό πλεονέκτημα της πρότασης του δήμου Αλεξανδρούπολης είναι η αξιοποίηση του γεωθερμικού πεδίου της Τραϊανούπολης, μέσα από τη δημιουργία δικτύου τηλεθέρμανσης.
Τόνισε, δε, ότι προϋπόθεση του προγράμματος αποτελεί η ενεργός συμμετοχή των κατοίκων, οι οποίοι συμφώνησαν να προχωρήσουν σε μια σειρά από αλλαγές στα σπίτια τους, όπως η εγκατάσταση τηλεθέρμανσης, φωτοβολταϊκών στις σκεπές, θερμομόνωσης, κουφωμάτων, αλλά και στην καθημερινότητα τους, για παράδειγμα να ανακυκλώνουν και να μετακινούνται με τα 20 ηλεκτρικά ποδήλατα, που θα προμηθευτεί ο δήμος.
Υπό την προϋπόθεση ότι το Δωρικό θα επιλεγεί για το πρόγραμμα, ο δήμος θα προμηθευτεί τέσσερα ηλεκτροκίνητα οχήματα: Δύο απορριμματοφόρα, ένα για συμβατικά και ένα για ανακυκλώσιμα απορρίμματα, μικρό εννιαθέσιο λεωφορείο και αγροτικό αυτοκίνητο.
Ο κ. Φαλέκας υπογράμμισε ότι ο δήμος προωθεί παρεμβάσεις που θα εξασφαλίσουν την εξοικονόμηση 1 εκ. ευρώ το χρόνο. Ειδικότερα, έχει εξασφαλίσει την αδειοδότηση για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σε 20 σχολεία, καθώς και για την θέρμανση του δημοτικού κολυμβητηρίου με αντλίες θερμότητας. Όπως εξήγησε, το κολυμβητήριο θα θερμαίνεται από γεώτρηση που θα γίνει στην αυλή του, θα εφαρμοστεί δηλαδή η τοπική γεωθερμία.
Τέλος, όπως αναφέρεται στο ΑΜΠΕ, θα εγκατασταθεί σε περιοχή της πόλης σύστημα τηλεδιαχείρισης του δημοτικού φωτισμού, με ηλεκτρονικό υπολογιστή, που θα εξασφαλίζει ότι μειώνεται η ζήτηση ρεύματος, νωρίς το πρωί ή το απόγευμα, πριν νυχτώσει.
Οι Πρόμαχοι είναι ο τελευταίος προς Βορρά οικισμός και ομώνυμο Δημοτικό διαμέρισμα του Δήμου Αλμωπίας, χτισμένος στις υπώρειες της οροσειράς του Βόρα. Κύριες ασχολίες είναι η γεωργία, η υλοτομία και γενικότερα η επεξεργασία του ξύλου. Παλαιότερα ονομαζόταν Μπάχοβο. Οι κάτοικοί της έλαβαν μέρος σε όλους τους απελευθερωτικούς αγώνες. Μετά τη λήξη του Μακεδονικού Αγώνα το χωριό ονομάστηκε Ακρόπολις.
Το χωριό Πρόμαχοι απέχει 8 χιλιόμετρα από την Αριδαίαμ βρίσκεται σε υψόμετρο 290 μέτρων και το 2011 είχε πληθυσμό 1.740 άτομα. Πρωτοκτίστηκε όπως διηγούνται οι παλιότεροι κοντά στα σύνορα. Ήταν γνωστό στους γειτονικούς λαούς με την ονομασία Sel(ts)co Gre(ts)co,δηλαδή Ελληνικό χωριό. Η τοποθεσία του άλλαξε 7 φορές εξαιτίας εχθρικών απειλών και επιδρομών. Αυτό μαρτυρεί η προηγούμενη ονομασία «Μπάχοβο» :’’Αχ και Μπαχ που θα μείνουμε ‘’.Άλλη ονομασία του χωριού είναι «Μπάοβο» επειδή είχε όμορφα κορίτσια. Η κοινότητα Μπαχόβου (Πρόμαχοι) αναγνωρίστηκε στις 10/4/1919.
Σήμερα το χωριό είναι από τα μεγαλύτερα της περιοχής, έχει το μεγαλύτερο κοινοτικό δάσος έκτασης 16.000 στρεμμάτων, το οποίο είναι πολύ σημαντικό για την οικονομία του χωριού καθώς οι περισσότερες οικογένειες ασχολούνται με την υλοτομία και γενικώς με το εμπόριο και επεξεργασία ξύλου.
Έχει δημοτικό και γυμνάσιο στο οποίο φοιτούν μαθητές και από τη Σωσσάνδρα.