Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Πέμπτη 17 Απριλίου 2014

Ο ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΕΛΚΟΣ ΜΕ ΤΗΝ "ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ" ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΑΣΟΗ


Με αίσθημα ευθύνης και οπλισμένος με μεράκι για να βοηθήσω τον ευλογημένο μας τόπο να αποκτήσει ό,τι του αξίζει, σας καλώ να με στηρίξετε με την ψήφο σας  στην εκλογική διαδικασία για τον δήμο Αλμωπίας.

Σέλκος Θεόδωρος
υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με τον συνδυασμό
"Νέα Εποχή"
του Δημήτρη Πασόη.

ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΠΕΛΛΑΣ ΙΟΡΔΑΝΗ ΤΖΑΜΤΖΗ


Η ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΟΣΜΙΔΟΥ ΜΕ ΤΗΝ "ΑΛΜΩΠΙΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΜΑΣ"


Πληροφορίες
Ως μητέρα, ως σύζυγος και ως πολίτης του τόπου που ζω και αγαπώ, οφείλω να συμμετέχω στην εξέλιξη του.
Σας καλούμε σε μια κοινή προσπάθεια μαζί μας ώστε να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που πραγματικά μας απασχολούν... Αυτά, που τα γνωρίζουμε και εμείς πολύ καλά και δεν είναι άλλα από αυτά της... Καθημερινότητας!
Μαζί μπορούμε να έχουμε ΦΩΝΗ και ΛΟΓΟ πλέον!
Βιογραφικό
Η Κοσμίδου Αναστασία η οποία κατάγεται απο τη Κωνσταντία Αριδαίας, γεννήθηκε στις 26 Οκτωβρίου 1983. Είναι μόνιμος κάτοικος Αριδαίας, είναι παντρεμένη με τον Νικόλαο Σαρικούδη, επίσης μόνιμο κάτοικο της περιοχής και μητέρα ενός μικρού αγοριού.

- Σπούδασε στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
στο Τμήμα Ποιμαντικής & Κοινωνικής Θεολογίας.

- Oλοκλήρωσε τη Νοσηλευτική Σχολή του Γενικού Νοσοκομειού Έδεσσας.

- Έχει παρακολουθήσει πολλαπλά σεμινάρια νοσηλευτικού και θεολογικού περιεχομένου σύμφωνα πάντοτε με το επιστημονικό της αντικείμενο.

- Μιλά πολύ καλά την αγγλική γλώσσα (κατέχει πτυχιο LOWER).

- Χειρίζεται άψογα τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές (κατέχει πτυχιο ECDL).

- Άνθρωπος δυναμικός με ιδιαίτερη αγάπη για τον αθλητισμό καθώς υπήρξε μέλος της ομάδας άρσης βαρών του Φ. Ο. Αριδαίας και της εθνικής ομάδας άρσης βαρών την περίοδο 1997 - 2002.
Σχετικά με μένα
Μου αρέσει να διέπομαι από πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας ώστε να προκύπτουν άριστα και πετυχημένα αποτελέσματα σε κάθε δημιουργική προσπάθεια από όπου και αν προέρχεται η συγκεκριμένη.
Αγαπημένες φράσεις
Δεν υπάρχει δεν μπορώ. Δεν υπάρχει δεν γίνεται. Δεν υπάρχει δεν συνεργάζομαι όταν πρόκειται για δραστηριότητες που αφορούν και επηρεάζουν θετικά ή αρνητικά τις συνθήκες ζωής πολλών ανθρώπων.

Κοσμίδου Αναστασία
Υποψήφια δημοτική σύμβουλος
Με το συνδυασμό
Η Αλμωπία της καρδιάς μας

Του Δημήτρη Μπίνου

ΕΥΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΑΛΜΩΠΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ


ΑΓΩΝΑΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΣΤΟ ΓΗΠΕΔΟ ΤΩΝ ΠΡΟΜΑΧΩΝ



ΑΓΩΝΑΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΣΤΟ ΓΗΠΕΔΟ ΤΩΝ ΠΡΟΜΑΧΩΝ!

ΤΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ



Ένας Γερμανός, ένας Γάλλος, ένας Άγγλος και ένας Έλληνας σχολιάζουν έναν πίνακα του

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΛΜΩΠΙΑΣ ΣΤΗΝ 2η ΑΝΘΟΕΚΘΕΣΗ


Ο Δήμος Αλμωπίας και η ΔΗΚΕΑ Αλμωπίας σας προσκαλούν στη 2η Ανθοέκθεση που θα πραγματοποιηθεί στην κεντρική πλατεία Αριδαίας από την Παρασκευή 2 Μαΐου μέχρι και τη Δευτέρα 5 Μαΐου.
Για περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής στα γραφεία της ΔΗΚΕΑ Αλμωπίας στο τηλέφωνο 2384350284.
Στόχος μας είναι να καθιερωθεί η ανθοέκθεση και να αποτελέσει θεσμό για την περιοχή της Αριδαίας αλλά και της ευρύτερης περιοχής της Αλμωπίας.



Από το Δήμο Αλμωπίας

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ "ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ"


17  Απριλίου 2014
Συνάντηση του Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας Θεόδωρου Θεοδωρίδη με τους υποψήφιους Περιφερειακούς Συμβούλους του συνδυασμού «Αλληλεγγύη» 

Ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας κ. Θεόδωρος Θεοδωρίδης, με τον συνδυασμό «Αλληλεγγύη» του Περιφερειάρχη κ. Απόστολου Τζιτζικώστα, είχε συνάντηση με την ομάδα των υποψήφιων Περιφερειακών Συμβούλων Π.Ε. Πέλλας, προκειμένου να τους ενημερώσει για τον πολιτικό σχεδιασμό της παράταξης. 
Ο κ. Θεοδωρίδης συγκεκριμένα συναντήθηκε με ολόκληρη την ομάδα των υποψήφιων Περιφερειακών Συμβούλων που απαρτίζεται από τους: Βασιλειάδη Λάκη, Βέττα Ιωάννη, Ζέρζη Πέτρο, Ζωγράφου-Τσαντάκη Μαρία, Καραμάνη Μιχάλη, Καράμπελα Μαρία, Καρασαρλίδη Κωνσταντίνο και Παλίκογλου Κωνσταντίνο. 
Ο κ. Θεοδωρίδης με την ιδιότητα του Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας και Αναπτυξιακού Σχεδιασμού και Προγραμματισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ενημέρωσε τους υποψήφιους για το έργο που έχει υλοποιηθεί και υλοποιείται από την Περιφέρεια καθώς και για τον πολιτικό σχεδιασμό που αφορά την προσεχή πενταετία. Βασική φιλοσοφία των αναπτυξιακών προτεραιοτήτων και στόχων είναι η επανεκκίνηση της πραγματικής τοπικής οικονομίας, με τη δημιουργία κύριου και συμπληρωματικού εισοδήματος για τους κατοίκους και την εξασφάλιση νέων θέσεων εργασίας.  
Η ομάδα των υποψήφιων Περιφερειακών Συμβούλων απαρτίζεται από πρόσωπα με σημαντική εμπειρία στο χώρο της Αυτοδιοίκησης και με γνώση των αναπτυξιακών αναγκών και προβλημάτων της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας. Οι προγραμματικές θέσεις του συνδυασμού θα αναπτυχθούν με βάση τους δύο κεντρικούς αναπτυξιακούς πυλώνες, τη γεωργία - κτηνοτροφία και τον τουρισμό - πολιτισμό και βασικές στρατηγικές επιλογές την εξωστρέφεια, την καινοτομία και την εξασφάλιση συνέργειας μεταξύ των Περιφερειακών Ενοτήτων της Περιφέρειας.
Η υλοποίηση του αναπτυξιακού προγραμματισμού υιοθετεί το επιτυχημένο μοντέλο διοίκησης της ανάπτυξης της Περιφέρειας με τη μορφή μίας ευέλικτης Περιφερειακής Κυβέρνησης που εγκαινίασε και εφάρμοσε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολος Τζιτζικώστας. 










Ο ΣΥΜΕΩΝ ΣΩΤΗΡΙΑΔΗΣ ΜΕ ΤΗΝ "ΑΛΜΩΠΙΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΜΑΣ"



"Μόνο αυτοί που πάνε μακριά, μαθαίνουν πόσο μακριά
μπορεί να φτάσει κάποιος".. κατά τον Τ. Έλιοτ..
Πολλοί δε περισσότερο όταν αυτός ο κάποιος γίνει.. κάποιοι..
Το άπιαστο και αδιόρατο όνειρο.. οφείλουμε να επιδιώκουμε κάθε στιγμή..
Τη φαντασία στην εξουσία..
Να κάνουμε το αδύνατο να φαντάζει ρεαλιστικό..
Τίποτα πια δεν είναι αυτονόητο και τίποτα αδύνατο..
Φτάνει να το θέλουμε πολύ.. Να πιστεύουμε σ΄ αυτό..
Η σκέψη μας, η ματιά μας, να είναι ανοιχτή..
Και να συνδυάσουμε την ανοιχτή σκέψη με την έμπρακτη δράση..
Συνειδητά κι απροσχημάτιστα..
Κόντρα σε καιρούς αιμοβόρους και άνυδρους..
Συνδημότισσες Συνδημότες
Με μια ζεστή ματιά στα μικρά και τα μεγάλα που μας απασχολούν και καθορίζουν την καθημερινότητα μας. Με μια ανθρώπινη ματιά σ΄αυτούς που δεν έχουν κάποιον να διεκδικήσει γι΄αυτούς το χαμένο δίκαιο και την αξιοπρέπεια που τους αρμόζει.
Επειδή δικαιούμαστε να ζήσουμε σε μία κοινωνία με συνοχή και αλληλεγγύη, αυτονόητο δικαίωμα και φωτεινή διεκδίκηση, θέλω μαζί να δημιουργήσουμε ένα καλύτερο αύριο και να βάλουμε ψηλά τον πήχη των προσδοκιών και των απαιτήσεών μας
Το αύριο που
Δε στοχεύουμε να είναι λίγο καλύτερο από το χθές,
αλλά εντελώς διαφορετικό.
το αύριο που
την απαξίωση θα αντικαταστήσει η καταξίωση
την αναξιοπιστία  η αξιοπιστία
το αυταρχικό το δημοκρατικό,
την ανευθυνότητα η υπευθυνότητα, την ελάχιστη προσπάθεια η σκληρή δουλειά,
το τέλμα, η έμπνευση και η προοπτική
το αύριο που
μας δίνεται η ευκαιρία και η δυνατότητα στο δήμο Αλμωπίας
να κάνουμε τη διαφορά, δουλεύοντας για ένα δήμο συμμετοχικό ,αλληλέγγυο, σύγχρονο και ανοικτό στις ανάγκες της νέας γενιάς και της τοπική κοινωνίας,
Για ν΄ ανθίσουν τα όνειρα..
Μαζί κι εγώ παρών στην αξιέπαινη προσπάθεια του Δημήτρη Μπίνου και όλων των συνυποψηφίων μου στο συνδυασμό  η Αλμωπία της καρδιάς μας.

Βιογραφικό Σημείωμα
Γεννήθηκε , μεγάλωσε και ζει στην Αλμωπία.
 Υπηρέτησε ως Δάσκαλος  σε σχολεία της Αλμωπίας, τα τελευταία χρόνια ως Διευθυντής του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αριδαίας
Σπούδασε Μηχανολόγος Μηχανικός, Δάσκαλος και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές Σχολή Ανθρωπιστικών   Σπουδών.
  Είναι Εμπειρογνώμονας για την Πιστοποίηση Εκπαιδευτών Ενηλίκων στο Υπουργείο Παιδείας. και στο Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας.
Κοινωνική δράση
Από πολύ νωρίς μέχρι και σήμερα αναπτύσσει πολύπλευρη κοινωνική δράση. Με κύριο χώρο δράσης την εκπαίδευση, τον πολιτισμό και την τοπική αυτοδιοίκηση έχει εκλεγεί σε θέσεις συνδικαλιστικών φορέων, διοίκησης της εκπαίδευσης και φορέων της κοινωνίας των πολιτών. 
 Έχει εκλεγεί και διατελέσει:
Πρόεδρος του πρώτου Καποδιστριακού Δημοτικού Συμβουλίου Αριδαίας για δύο θητείες
Πρόεδρος του πρώτου Νομικού Προσώπου των 12 Παιδικών Σταθμών Δήμου Αριδαίας
Πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής παιδείας.
Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Καθαριότητας Αλμωπίας
Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Δημοτικής Επιχείρησης Δήμου Αριδαίας
Μέλος της Διαρκούς Επιτροπής Τουρισμού Νομού Πέλλας
Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Τοπικής Επιτροπής Άρσης Βαρών Μακεδονίας – Θράκης
Μέλος της Νομαρχιακής Επιτροπής Παιδείας Ν. Πέλλας
Μέλος της Εφορείας της μαθητικής Εστίας Αριδαίας .
Μέλος του Χιονοδρομικού Συλλόγου Αλμωπίας
Μέλος του Δ.Σ.του Αθλητικού συλλόγου ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ
Μέλος της Ε.Ε. του Δ.Σ. της Ευξείνου Λέσχης Αλμωπίας.
Πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Αλμωπίας
Αντιπρόσωπος στις Γ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας
Αντιπρόσωπος στο Ν.Τ. της ΑΔΕΔΥ Ν. Πέλλας.

Μέλος του Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτ/θμιας Εκπ/σης. 

ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΑΠΟ ΤΟ "ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ" ΑΡΙΔΑΙΑΣ.


Βοήθεια στο Σπίτι Αριδαίας

Ένα μεγάλο ευχαριστώ

Η ρίζα της κρίσης πλέον είναι δεδομένη και τα παρακλάδια της τα αντιμετωπίζουμε καθημερινά. Οι οικογένειες που βρίσκονται κάτω από το όριο της φτώχειας στη περιοχή μας όλο και αυξάνονται. Τα παιδιά που στερούνται τα απολύτως απαραίτητα είναι πολλά. Όπως όμως απλώνεται η ρίζα της κρίσης έτσι απλώνεται και η ρίζα της αλληλεγγύης και της αλληλοβοήθειας σε κάποιους ανθρώπους. Τέτοιοι άνθρωποι είναι και τα μέλη του Συλλόγου της Ευξείνου Λέσχης Αλμωπίας καθώς και της Νεολαίας του εν λόγω Συλλόγου, όπου με πρωτοβουλία τους μαζεύτηκαν ρούχα, παιχνίδια και τρόφιμα τα οποία δόθηκαν στην υπηρεσία μας για να μοιραστούν σε οικογένειες που τα έχουν ανάγκη.
Όλο το προσωπικό του προγράμματος βοήθεια στο σπίτι νιώθει την αμέριστη ανάγκη να ευχαριστήσει θερμά τα μέλη του Συλλόγου και της Νεολαίας της Ευξείνου Λέσχης Αλμωπίας για το υπέροχο δώρο που έκαναν στις οικογένειες αυτές, για τις Άγιες αυτές μέρες καθώς και την ευχαρίστηση που έδωσαν σε εμάς να τα μοιράσουμε.  Σας ευχαριστούμε λοιπόν για την υπέροχη κίνηση αυτή ανθρωπιάς και αγάπης.

Με σεβασμό και εκτίμηση
          η Κοινωνική Λειτουργός του προγράμματος βοήθεια στο σπίτι Αριδαίας

                                                     Νικολαϊδου Σοφία    




ΝΤΕΡΜΠΙ ΝΤΡΟΠΗΣ ΣΤΗΝ ΤΟΥΜΠΑ. ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΞΥΛΟ ΚΑΙ ΤΑ ΨΑΡΙΑ Ο ΠΑΟΚ ΠΡΟΚΡΙΘΗΚΕ ΝΙΚΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ 1-0


Μια από τα ίδια σε ένα ακόμη ντέρμπι ΠΑΟΚ -Ολυμπιακού το οποίο στιγματίστηκε από σοβαρά επεισόδια εντός και εκτός αγωνιστικού χώρου και ξεκίνησε με καθυστέρηση 73 λεπτών.
Στο αγωνιστικό κομμάτι ο «Δικέφαλος του Βορρά» πήρε την πολυπόθητη νίκη με 1-0 και σε συνδυασμό με το εκτός έδρας γκολ του πρώτου αγώνα πήρε την πρόκριση για τον τελικό Κυπέλλου Ελλάδας όπου θα αντιμετωπίσει τον Παναθηναϊκό.
Το χρυσό γκολ πέτυχε στο 49' ο Αθανασιάδης, ωστόσο το παιχνίδι σημαδεύτηκε από σοβαρά επεισόδια.
Πριν τον αγώνα οπαδοί του ΠΑΟΚ συγκρούστηκαν με την αστυνομία έξω από την Τούμπα, ενώ και εντός γηπέδου η κατάσταση ήταν έκρυθμη με φωτοβολίδες και διάφορα αντικείμενα να εκτοξεύονται προς τον πάγκο και την ομάδα του Ολυμπιακού. Μάλιστα ο πάγκος του Ολυμπιακού, μόλις η ομάδα βγήκε στο γήπεδο ήταν γεμάτος... ψάρια κάτι που προκάλεσε την έντονη αντίδραση των ερυθρολεύκων.
Το αποτέλεσμα ήταν το παιχνίδι να ξεκινήσει με καθυστέρηση περισσότερο από μία ώρα, αλλά τα πνεύματα συνέχισαν να είναι οξυμένα και ο εκνευρισμός μεταδόθηκε και στους παίκτες.
Στο 89΄ αποβλήθηκαν με κόκκινη κάρτα οι Μανιάτης, Κατσουράνης , με τον αρχηγό του Ολυμπιακού να επιτίθεται στο συμπαίκτη του στην εθνική ομάδα, ο οποίος νωρίτερα επιχείρησε να του ρίξει κουτουλιά προερχόμενος από τον πάγκο.
Στο 6ο λεπτό των καθυστερήσεων αποβλήθηκε με δεύτερη κίτρινη κάρτα και ο Νάτχο του ΠΑΟΚ.
Μετά το τέλος του παιχνιδιού τα επεισόδια συνεχίστηκαν και στην φυσούνα με τον Ολυμπιακό να καταγγέλλει επίθεση κατά των παικτών του από οπαδούς και άνδρες ασφαλείας.

Ντέρμπι για γερά νεύρα στην Τούμπα: Στον τελικό κυπέλλου ο ΠΑΟΚ που νίκησε τον Ο















ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/

ΓΙΑΤΙ Ο ΙΗΣΟΥΣ ΔΕΝ ΑΛΛΑΞΕ ΤΟΝ ΙΟΥΔΑ;

Γιατί ο Χριστός δεν άλλαξε τον Ιούδα;
Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου
«Τότε, αφού πήγε στους αρχιερείς ένας από τους δώδεκα, ο Ιούδας ο Ισκαριώτης, είπε, τι θέλετε να μου δώσετε για να σας τον παραδώσω;»
Και ακριβώς όταν η πόρνη μετανοούσε, όταν καταφιλούσε τα πόδια του Κυρίου, τότε πρόδινε το Δάσκαλο ο μαθητής. Γι’ αυτό είπε «τότε», για να μην κατηγορήσεις για αδυναμία το Δάσκαλο, όταν βλέπεις τον μαθητή του να τον προδίνει. Γιατί τόσο μεγάλη ήταν η δύναμη του Δασκάλου, ώστε να πείθει να Τον ακολουθούν ακόμη και οι πόρνες.
Θα αναρωτιόταν όμως κανείς, Εκείνος που είχε τη δύναμη να μεταστρέφει τις πόρνες και να τις κάνει να Τον ακολουθούν, δεν κατάφερε να κερδίσει την αγάπη του μαθητή του; Είχε τη δύναμη να κερδίσει το μαθητή, αλλά δεν επιθυμούσε να τον μεταβάλει αναγκαστικά στο καλό, ούτε με τη βία να τον προσελκύσει κοντά Του. «Τότε, αφού πήγε». Και το «αφού πήγε» αυτό δεν στερείται κάποιας σημασίας. Γιατί δεν κάλεσαν οι αρχιερείς τον Ιούδα, ούτε αναγκάστηκε, ούτε υποχρεώθηκε, αλλά ο ίδιος μόνος του κι ελεύθερα γέννησε την πονηρή αυτή σκέψη κι έβγαλε αυτή την απόφαση, χωρίς να έχει κανέναν σύμβουλο σ’ αυτό το πονηρό του έργο. «Τότε, αφού πήγε… ένας από τους δώδεκα». Τι σημαίνει το «ένας από τους δώδεκα»;
Και αυτός ο λόγος «ένας από τους δώδεκα» δείχνει πως η κατηγορία του Ιούδα είναι πολύ μεγάλη. Γιατί ο Ιησούς είχε και άλλους μαθητές, εβδομήντα συνολικά. Αλλά εκείνοι βρίσκονταν σε δεύτερη θέση και δεν απολάμβαναν τόση τιμή, ούτε είχαν τόση οικειότητα με τον Διδάσκαλο, ούτε γνώριζαν τόσο τα μυστικά Του όσο οι δώδεκα. Αυτοί προπάντων ήταν οι εκλεκτοί, αυτοί αποτελούσαν τον στενό κύκλο του Βασιλιά, αυτοί αποτελούσαν την ομάδα που ήταν κοντά στο Δάσκαλο, και από αυτήν ξεπήδησε ο Ιούδας. Για να μάθεις, λοιπόν, ότι δεν Τον πρόδωσε απλώς κάποιος από τους μαθητές Του, αλλά ένας από τους εκλεκτούς Του, γι’ αυτό αναφέρει ο Ευαγγελιστής το «ένας από τους δώδεκα». Και δε ντρέπεται ο Ματθαίος να το αναφέρει.
Αλλά για ποιο λόγο να ντραπεί; Το αναφέρει για να μάθεις πως παντού και πάντα λένε οι Ευαγγελιστές την αλήθεια και δεν αποκρύπτουν τίποτα, ακόμη και αυτά που θεωρούνται αξιοκατάκριτα. Γιατί αυτά που φαίνονται πως είναι αξιοκατάκριτα, αυτά αποδεικνύουν τη φιλανθρωπία του Κυρίου. Ότι δηλαδή προσέφερε τόσα πολλά αγαθά στον προδότη, το ληστή, τον κλέφτη (τον Ιούδα) και συνέχιζε μέχρι την τελευταία στιγμή να τον έχει κοντά Του. Και μάλιστα τον νουθετούσε και τον συμβούλευε και τον φρόντιζε με κάθε τρόπο. Αν εκείνος δεν έδινε σημασία, δεν φταίει ο Κύριος. Και μάρτυρας είναι η πόρνη, και μη πολυπαίρνεις θάρρος προσέχοντας τον Ιούδα. Γιατί και τα δύο αυτά είναι ολέθρια, και το υπέρμετρο θάρρος και η απελπισία (απόγνωση). Γιατί το υπέρμετρο θάρρος κάνει να πέσει κάτω αυτός που στέκεται όρθιος, και η απελπισία εμποδίζει να σηκωθεί αυτός που έχει πέσει. Γι’ αυτό και ο Παύλος συμβούλευε λέγοντας: «Αυτός που νομίζει πως στέκεται, ας προσέχει μην πέσει».
Έχεις τα παραδείγματα και των δύο πως έπεσε δηλαδή ο μαθητής, που νόμιζε πως στεκόταν όρθιος, και πως σηκώθηκε η πόρνη που είχε πέσει. Η σκέψη μας εύκολα παρασύρεται και η θέλησή μας είναι ευμετάβλητη. Γι’ αυτό πρέπει να διαφυλάσσουμε και να οχυρώνουμε τον εαυτό μας από παντού
«Τι θέλετε να μου δώσετε, κι εγώ θα σας Τον παραδώσω». Πες μου Ιούδα, αυτά σου έμαθε ο Χριστός; Γι’ αυτό το λόγο δεν έλεγε, «μην αποκτήσετε χρυσά νομίσματα, ούτε ασημένια, ούτε χάλκινα που να τα φυλάγετε στις ζώνες σας», θέλοντας να περιορίσει από πιο μπροστά τη φιλαργυρία σου;
«Τι θέλετε να μου δώσετε, κι εγώ θα σας Τον παραδώσω». Πολύ σκληρά είναι τα λόγια αυτά. Πες μου, μπορείς εσύ να παραδώσεις Εκείνον που συγκρατεί τα πάντα, που εξουσιάζει τους δαίμονες, που διατάσσει τη θάλασσα και είναι ο Κύριος όλων όσων υπάρχουν στη φύση; Για να περιορίσει λοιπόν τη παραφροσύνη του και για να δείξει πως αν δεν ήθελε, δεν θα προδιδόταν, άκουσε τι κάνει. Κατά την ώρα ακριβώς της προδοσίας, όταν ήρθαν εναντίον Του κρατώντας ξύλα, λαμπάδες και πυρσούς, τους λέει: «Ποιον ζητάτε;» και δεν γνώριζαν Εκείνον που επρόκειτο να συλλάβουν. Τόσο πολύ έλειπε η δύναμη από τον Ιούδα στο να παραδώσει τον Κύριο, ώστε δεν Τον έβλεπε τη στιγμή που επρόκειτο να Τον παραδώσει, ενώ ήταν παρών, και όλα αυτά τη στιγμή που υπήρχαν τόσες λαμπάδες και τόση φωτοχυσία.
Αυτό βέβαια υπαινίχθηκε και ο Ευαγγελιστής λέγοντας ότι είχαν λαμπάδες και πυρσούς και δεν τον έβλεπαν. Και κάθε ημέρα του το υπενθύμιζε και με λόγια και με έργα, ότι δηλαδή δεν θα μπορέσει να Τον προδώσει στα κρυφά. Και μάλιστα δεν του έκανε (ο Κύριος) παρατηρήσεις φανερά μπροστά σε άλλους, για να μην τον κάνει πιο αδιάντροπο, ούτε πάλι αποσιωπούσε τα σφάλματά του, για να μην νομίζει ότι περνούν απαρατήρητα και επιχειρήσει άφοβα την προδοσία, αλλά διαρκώς έλεγε: «Ένας από εσάς θα με παραδώσει», δεν τον φανέρωσε όμως.
Είπε πολλά (ο Κύριος) και για την κόλαση, πολλά και για τη Βασιλεία των ουρανών και απέδειξε τη δύναμη που είχε και για τα δύο, και για να τιμωρεί τους αμαρτωλούς και για να ανταμείβει τους δικαίους. Αλλά εκείνος (ο Ιούδας) όλα αυτά τα περιφρόνησε, ο Θεός όμως δεν τον ανακάλεσε με τη βία από αυτό που αποφάσισε. Επειδή λοιπόν μάς δημιούργησε ελεύθερους να διαλέγουμε τις κακές ή τις ενάρετες πράξεις, επιθυμεί να είμαστε καλοί με τη θέλησή μας. Γι’ αυτό αν εμείς δεν θέλουμε, ούτε μας πιέζει ούτε μας αναγκάζει. Επειδή αυτός που γίνεται με τη βία ενάρετος, δεν είναι δυνατόν να είναι ενάρετος. Αφού λοιπόν κι εκείνος ήταν ελεύθερος να διαλέξει και ήταν σε θέση να μην υποστεί βία για να κλίνει προς τη φιλαργυρία, γι’ αυτό τυφλώθηκε η σκέψη του, πρόδωσε τη σωτηρία του και είπε: «Τι θέλετε να μου δώσετε, κι εγώ θα σας Τον παραδώσω».
Επικρίνοντας τη διανοητική του τύφλωση και την αναισθησία, ο Ευαγγελιστής λέει ότι την ώρα που πήγαν να συλλάβουν τον Κύριο, βρισκόταν μαζί τους και ο Ιούδας, εκείνος που είπε «τι θέλετε να μου δώσετε, κι εγώ θα σας Τον παραδώσω». Και όχι μόνο από αυτό είναι δυνατόν να δούμε τη δύναμη του Χριστού, αλλά και απ’ ότι μόλις Εκείνος απλώς μίλησε, απομακρύνθηκαν κι έπεσαν κάτω. Επειδή όμως ούτε μ’ αυτόν τον τρόπο δεν σταμάτησαν το επαίσχυντο έργο τους, παραδίνεται αμέσως σαν να έλεγε: Εγώ έκανα το καθήκον μου, αποκάλυψα τη δύναμή μου και απέδειξα ότι επιχειρείτε πράγματα ακατόρθωτα. Θέλησα να περιορίσω την κακία σας, αλλά επειδή εσείς δεν θελήσατε και επιμένετε στην παραφροσύνη σας, να, σας παραδίνομαι.
Τα ανέφερα όλα αυτά, για να μην κατηγορήσουν μερικοί τον Χριστό, και πουν: γιατί δεν μετέστρεψε τον Ιούδα;




ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr/

ΚΟΚΚΙΝΑ ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ ΑΥΓΑ ΜΕ ΦΥΣΙΚΗ ΒΑΦΗ


Τρόπος βαφής
Σε μια μεγάλη κατσαρόλα που συνήθως χωράει 12-20 αυγά άνετα, για να μη χτυπάνε μεταξύ τους στο βρασμό, προσθέτουμε τόσο νερό ώστε να σκεπάζει καλά τα αυγά (1-2 δάχτυλα πιο πάνω είναι απαραίτητο γιατί πρέπει να υπολογίσουμε και το νερό που θα εξατμιστεί με το βρασμό).
 Καθαρίζουμε με ένα πανάκι που έχει ξύδι τα αυγά μας και τα τοποθετούμε στην κατσαρόλα με το νερό μας. Τα αυγά και το νερό μας πρέπει να είναι σε θερμοκρασία δωματίου. Προσθέτουμε ένα φλιτζανάκι ξύδι στο νερό μας και τις εξωτερικές φλούδες από 10 μεγάλα κρεμμύδια. Δεν χρειάζεται να ξεφλουδίσουμε με μαχαίρι τα κρεμμύδια γιατί χρησιμοποιούμε μόνο τις εξωτερικές φλούδες από αυτά.
 Ανάβουμε την φωτιά στην κουζίνα μας όχι στο τέρμα αλλά περίπου στην μέση. Δεν θέλουμε να βράζει και να κοχλάζει πολύ το νερό μας γιατί θα χτυπιούντε περισσότερο τα αυγά μας με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να σπάσουν.
Από τη στιγμή που θα αρχίσει να κοχλάζει το νερό μας πρέπει να το αφήσουμε να βράζει για 20-30 λεπτά μέχρι να γίνουν και τα αυγά μας εσωτερικά. Το χρώμα τους στο τέλος του βρασμού θα έχει γίνει κόκκινο.
Αν θέλουμε να γίνει σκούρο κόκκινο μπορούμε να τα αφήσουμε για 10-20 λεπτά ακόμη, αφού σβήσουμε την φωτιά μας. Τα αυγά συνεχίζουν να παίρνουν πιο έντονο χρώμα μέσα στο ζεστό νερό. Όταν πάρουν το χρώμα που θέλουμε τα βγάζουμε από το νερό και τα αφήνουμε να στεγνώσουν.
Τέλος τα τρίβουμε με ένα πανί που έχουμε βάλει λάδι για να γυαλίσουν και να πάρουν πιο έντονο χρώμα. Την ίδια διαδικασία κάνουμε και για πορτοκαλί χρώμα, απλώς βάζουμε λιγότερες φλούδες από κρεμμύδια στο νερό μας.
Σας παραθέτω μερικές φωτογραφίες από τις δοκιμές που έκανα σε λίγα αυγά με τις φλούδες του κρεμμυδιού.







Φυσικά και μπορούμε να κάνουμε και σχέδια στα αυγά μας με διάφορα φυλλαράκια αρκεί να είναι πλατιά,τυλίγοντάς τα με τούλι.



Στην ακόλουθη φωτογραφία βλέπετε την διαφορά χρώματος της φυσικής βαφής με κρεμμύδια και βαφής του εμπορίου (με τα κρεμμύδια είναι τα πιο σκουρόχρωμα).








ΠΗΓΗ...http://trelogiannis.blogspot.gr/

ΤΑ 40 ΠΡΩΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΤΗΣ "ΑΛΜΩΠΙΑΣ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΜΑΣ"

Δημοσιεύει τα πρώτα 40 ονόματα του δημοτικού του ψηφοδελτίου ο Δημήτρης Μπίνος.

 

ΓΕΡΑΝΤΖΗ ΔΙΑΛΕΧΤΗ (ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ)
ΤΣΙΜΤΣΙΡΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ    (ΓΥΜΝΑΣΤΗΣ)
ΔΟΝΙΚΙΔΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ (ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ)
ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ (ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ)
ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΚΩΣΤΑΣ (ΛΥΚΕΙΑΡΧΗΣ)
ΔΟΝΤΣΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ (ΙΑΤΡΟΣ)
ΕΥΘΥΜΙΑΔΟΥ ΑΛΕΞΙΑ (ΓΕΩΠΟΝΟΣ)
ΧΑΤΖΗΠΑΝΤΕΛΙΑΔΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ (ΕΛΕΥΘ. ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ)
ΣΩΤΗΡΙΑΔΗΣ ΣΥΜΕΩΝ (ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ 3ο  ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟΥ)
ΖΑΧΑΡΙΑΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ (ΔΑΣΚΑΛΟΣ)
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ (ΕΛΕΥΘ. ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ)
ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ( ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ-ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΤΡΑΚΤΕΡ)
ΜΑΥΡΙΔΟΥ-ΠΑΡΤΣΑΝΑΚΗ ΦΑΝΗ (ΝΟΣΟΚΟΜΑ)
ΤΣΙΜΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ (ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΣ)
ΣΑΠΑΚΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ (ΣΩΦΡΟΝΙΣΤΙΚΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ)
ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ (ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΣ ΓΕΩΠΟΝΟΣ)
ΜΠΙΝΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ (ΞΕΝΟΔΟΧΟΣ)
ΝΙΤΣΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ (ΕΛΕΥΘ. ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ)
ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ (ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΣ)
ΣΙΩΡΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ (ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ)
ΤΡΑΙΑΝΟΥ ΜΑΡΙΑ (ΛΟΓΙΣΤΡΙΑ)
ΧΑΤΖΗΝΑΟΥΜ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ (ΕΛΕΥΘ. ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ)
ΒΕΣΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ (ΑΓΡΟΤΗΣ)
ΓΟΥΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ (ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΗΣ-ΑΓΡΟΤΗΣ)
ΜΠΑΤΣΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ( ΕΜΠΟΡΟΣ ΞΥΛΕΙΑΣ)
ΡΩΣΣΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ (ΑΓΡΟΤΗΣ)
ΜΠΕΛΙΟΒΑΝΗΣ ΠΟΛΥΧΡΟΝΗΣ (ΠΟΛ. ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ)
ΣΑΠΟΥΝΤΖΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ  (ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΙΚΑ)
ΣΑΒΒΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ (ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΟΑΕΔ)
ΚΟΥΡΤΙΔΟΥ ΟΛΓΑ (ΕΠΙΠΛΟΠΟΙΟΣ)
ΑΒΡΑΜΙΚΑΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ (ΟΔΗΓΟΣ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟΥ)
ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ ΦΩΤΙΟΣ (ΕΛΕΥΘ. ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ)
ΧΟΥΡΣΟΓΛΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ (ΑΓΡΟΤΗΣ)
ΓΟΥΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ( ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑΡΧΗΣ Ε.Α.)
ΣΤΟΙΚΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ (ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΣ ΓΕΩΠΟΝΟΣ)
ΚΟΣΜΙΔΟΥ ΝΑΤΑΣΑ (ΘΕΟΛΟΓΟΣ)
ΜΑΡΜΑΡΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ (ΒΙΟΤΕΧΝΗΣ ΕΠΙΠΛΩΝ)
ΚΕΤΙΚΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ (ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ)
ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΘΩΜΑΣ (ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΗΣ – ΑΓΡΟΤΗΣ)

ΛΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΣΑΒΒΑΣ (ΤΑΞΙΑΡΧΟΣ Ε.Α.)

ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ ΤΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ ΤΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΤΖΙΤΖΙΚΩΣΤΑ ΣΤΗΝ Π.Ε. ΠΕΛΛΑΣ




16  Απριλίου 2014
Με τη συμμετοχή του Κωνσταντίνου Παλίκογλου ολοκληρώθηκε το ψηφοδέλτιο της Νίκης του συνδυασμού της «Αλληλεγγύης» του Απόστολου Τζιτζικώστα στην Π.Ε. Πέλλας

Ολοκληρώθηκε το ψηφοδέλτιο της Νίκης του συνδυασμού «Αλληλεγγύη» του Απόστολου Τζιτζικώστα, με τη συμμετοχή του Κωνσταντίνου Παλίκογλου του Χρήστου.
Ο Κωνσταντίνος Παλίκογλου είναι Πολιτικός Μηχανικός (TE) και διατηρεί Τεχνικό Γραφείο στην Αριδαία.

Σήμερα το πρωϊ συντάθηκε με τον Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας κ. Θεόδωρο Θεοδωρίδη που τον ενημέρωσε για το προεκλογικό πρόγραμμα του συνδυασμού και ευχήθηκε «καλή δύναμη και επιτυχία στο δρόμο για την εκλογική νίκη. 

ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΜΠΤΗ


Κατά τη Μεγάλη Πέμπτη επιτελούμε ανάμνηση: Της νίψεως των ποδών των Αποστόλων υπό του Κυρίου, Του Μυστικού Δείπνου, δηλαδή της παραδόσεως σ’ εμάς υπό του Κυρίου του Μυστηρίου της θείας Ευχαριστίας, της θαυμαστής προσευχής του Κυρίου προς τον Πατέρα Του και της προδοσίας του Κυρίου υπό του Ιούδα.

Εκείνο το βράδυ της Πέμπτης, πριν ν’ αρχίσει το δείπνο ο Ιησούς σηκώνεται από το τραπέζι, αφήνει κάτω τα ιμάτιά του, βάζει νερό στο νιπτήρα και τα κάνει όλα μόνος Του, πλένοντας τα πόδια των Μαθητών Του. Με τον τρόπο αυτό θέλει να δείξει σ’ όλους ότι δεν πρέπει να επιζητούμε τα πρωτεία. Μετά τη νίψη των ποδιών λέγει: «όποιος θέλει να είναι πρώτος, να είναι τελευταίος απ’ όλους».

Πρώτα πήγε στον Ιούδα και μετά στό Πέτρο, ο οποίος ήταν ο πιο ορμητικός απ’ όλους και στην αρχή σταματάει το Διδάσκαλο, αλλά ύστερα όταν τον έλεγξε, υποχωρεί με τη καρδιά του. Αφού έπλυνε τα πόδια όλων, πήρε τα ιμάτιά Του και ξανακάθησε.

Άρχισε κατόπιν να τους νουθετεί να αγαπούν ο ένας τον άλλον και να μη επιζητούν το ποιός θα είναι πρώτος. Στη συνέχεια τους μίλησε για την προδοσία και επειδή θορυβήθηκαν, στρέφεται με ήρεμο τρόπο στον Ιωάννη και τον υπέδειξε.

Κατόπιν πήρε ψωμί στα χέρια Του και είπε: «Λάβετε φάγετε». Το ίδιο έκανε και με το ποτήρι του κρασιού λέγοντας: «Πιέστε απ’ αυτό όλοι, γιατί αυτό είναι το αίμα Μου, της νέας Συμφωνίας. Αυτό να κάνετε για να Με θυμάστε». Μετά από αυτή τη στιγμή ο Ιούδας, μόλις έφαγε τον άρτο έφυγε και συμφώνησε με τους αρχιερείς να τους Τον παραδώσει.

Μετά το δείπνο βγήκαν όλοι στο όρος των Ελαιών, όπου ο Χριστός τους δίδαξε τα ανήκουστα και τελευταία μαθήματα και αρχίζει να λυπάται και να ανυπομονεί. Αναχωρεί μόνος Του και, γονατίζοντας, προσεύχεται εκτενώς. Από την πολλή αγωνία γίνεται ο ιδρώτας Του σαν σταγόνες πηχτού αίματος, οι οποίες έπεφταν στη γη. Μόλις συμπληρώνει την εναγώνια εκείνη προσευχή, φθάνει ο Ιούδας με ένοπλους στρατιώτες και πολύ όχλο και αφού χαιρετάει και φιλάει πονηρά το δάσκαλό Του, Τον παραδίδει.

Συλλαμβάνεται λοιπόν ο Ιησούς και τον φέρνουν δέσμιο στους Αρχιερείς Άννα και Καϊάφα. Οι μαθητές σκορπίζονται και ο θερμότερος των άλλων ο Πέτρος τον ακολούθησε ως την αρχιερατική αυλή και αρνείται και αυτός ότι είναι μαθητής Του.

Εν τω μεταξύ ο  διδάσκαλος παρουσιάζεται μπροστά στο παράνομο συνέδριο, εξετάζεται για τους μαθητές και τη διδασκαλία Του, εξορκίζεται στο Θεό για να πεί εάν Αυτός είναι πράγματι ο Χριστός και αφού είπε την αλήθεια, κρίνεται ως ένοχος θανάτου, επειδή τάχα βλασφήμησε. Από ‘κει και πέρα τον φτύνουν στο πρόσωπο, τον χτυπάνε, τον εμπαίζουν με κάθε τρόπο κατά τη διάρκεια όλης της νύχτας, ως το πρωϊ.



Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ

Το πρωί της Μεγάλης Πέμπτης γίνεται η Θεία Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου.

Κοινωνούν πολλοί πιστοί, κατάλληλα προετοιμασμένοι με εξομολόγηση και νηστεία. Για όσους νηστεύουν αυστηρά τη Μεγ. Βδομάδα (χωρίς λάδι), η Μεγ. Πέμπτη καταλύεται. Δηλ. τρώμε λάδι, καθώς γιορτάζουμε την παράδοση της Θ. Ευχαριστίας από τον Χριστό στην Εκκλησία και τιμάμε ξεχωριστά την ημέρα αυτή.

Τη Μεγάλη Πέμπτη, όταν τη νύχτα διαβάζονται τα δώδεκα Ευαγγέλια και γίνεται η τελετή της Σταύρωσης του Χριστού, η συγκίνηση της λαϊκής ψυχής για το θείο δράμα κορυφώνεται. Ψάλλεται ο όρθρος της Μεγάλης Παρασκευής και διαβάζονται τα 12 Ευαγγέλια. Ανάμεσα στο 5ο και 6ο ψάλλεται το αντίφωνο «Σήμερον κρεμάται επί ξύλου…» και ο Εσταυρωμένος λιτανεύεται από τους ιερείς.Σε πολλά μέρη, γυναίκες και κορίτσια, διανυκτερεύουν στην εκκλησία, «φυλάγουν και μοιρολογούν το Χριστό» όπως συνηθίζουν να κάνουν για κάθε αγαπημένο τους νεκρό.

ΤΗ Μ.ΠΕΜΠΤΗ ΒΑΦΟΝΤΑΙ ΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΑΥΓΑ

Η παράδοση αναφέρει ότι η Αγία Μαρία την Μαγδαληνή πήγε στη Ρώμη και διαμαρτυρήθηκε στον Αύγουστο για το έγκλημα του Πιλάτου, αναφέροντας παράλληλα τα σχετικά με την Ανάσταση του Χριστού. Επειδή όμως ο Αύγουστος δυσπιστούσε, εκείνη τον καλέσει να πιστέψει στην Ανάσταση, αν κοκκίνιζε μόνο του το αυγό που κρατούσε στα χέρια της. Όπως και έγινε.

Από τη Μεγάλη Πέμπτη, αρχίζουν κυρίως τα πασχαλινά έθιμα.

Από το πρωί οι γυναίκες καταγίνονται με το ζύμωμα. Ζυμώνουν τις κουλούρες της Λαμπρής με διάφορα μυρωδικά και τις στολίζουν με ξηρούς καρπούς και με στολίδια από ζυμάρι. Τα ονόματά τους ποικίλουν ανάλογα με το σχήμα που τους δίνουν.
Λέγονται κουτσούνες, κουζουνάκια, κοφίνια, καλαθάκια, δοξάρια, αυγούλες, λαζαράκια.
Στην Κορώνη, τις λαμπριάτικες κουτσούνες, τις ζυμώνουν με λάδι, μύγδαλα και γλυκάνισο. Βράζουν και δαφνόφυλλα και προσθέτουν το ζουμί για νοστιμάδα. Τις πλάθουν στρογγυλές σαν κουλούρες ή μακρουλές και τις περιπλέκουν μέσα σε ζυμάρι. Βάζουν στη μέση το κόκκινο αυγό και τη στολίζουν με αγκιναρίτσες, πουλάκια, αμύγδαλα και σουσάμι.
Βασική ασχολία της ημέρας είναι και το βάψιμο των Αυγών. Πάσχα δίχως κόκκινα αυγά δε γίνεται. Για αυτό και η Μεγάλη Πέμπτη λέγεται επίσης και Κόκκινη Πέμπτη ή ” ΚοκκινοΠέμπτη”
Το βάψιμο των αυγών γίνεται με ορισμένη εθιμοτυπία. Σε πολλά μέρη, είναι συγκεκριμένος ο αριθμός αυγών που θα βάψουν και οι τρόποι και τα μέσα βαφής που θα χρησιμοποιήσουν.
Σε ορισμένες περιοχές διατηρούν και κάποιες δεισιδαιμονίες: ” πχ το δοχείο όπου βάφουν τα αυγά, πρέπει να είναι καινούριο, τη βαφή δεν την βγάζουν από το σπίτι, ούτε επιτρέπεται να τη χύσουν ”

‘Αλλοτε γυναίκες και άντρες ασχολούνταν με το γράψιμο ή το κέντημα των αυγών. Δηλαδή ζωγράφιζαν πάνω στα αυγά με λιωμένο κερί, πουλιά ή διάφορα άλλα σχήματα. Τα κορίτσια βάζουν στα αυγά και φτερά από χαρτί χρωματιστό, τους βάζουν ουρά, μύτη από ζυμάρι σαν πουλί και το κρεμούν από την οροφή.

Το αυγό, που περικλείνει μέσα του μια ζωή, έχει μια δύναμη, που σύμφωνα με μια παλιά αντίληψη, μεταδίδεται σε ανθρώπους, ζώα και φυτά. Την έννοια αυτή έχουν και τα πασχαλινά αυγά, των οποίων η δύναμη ενισχύεται και από κάποια άλλα στοιχεία.
Για παράδειγμα, όλα τα κόκκινα αυγά, δεν έχουν την ίδια χάρη.
” Θαυμαστές ιδιότητες, έχει κυρίως το αυγό της Παναγίας, το πρώτο αυγό που θα βάψουν και θα το βάλουν στο εικονοστάσι του σπιτιού ” Με το αυγό της Παναγίας, οι γυναίκες σταυρώνουν τα παιδιά ενώ μερικές φορές το αυγό έχει και κάποιες ανατρεπτικές ιδιότητες. Όπως για παράδειγμα, αν το αυγό είναι τριών χρόνων και τοποθετηθεί στην κοιλιά εγκύου γυναίκας ή ζώου, αποτρέπεται το ενδεχόμενο αποβολής “
Στα χωριά της Καρδίτσας, πιστεύουν ότι το πασχαλινό αυγό έχει θεραπευτικές ικανότητες. Λένε μάλιστα ότι όσοι έχουν αιματώδη στίγματα στο ασπράδι των ματιών τους και σπάσουν το φυλαγμένο από πέρσι πασχαλινό αυγό και βάλλουν επάνω τον κρόκο, θα βρουν τη γιατρειά τους.
Εξαιρετικές ιδιότητες έχουν και τα ευαγγελισμένα αυγά, εκείνα δηλαδή που στέλνονται στην εκκλησία για να λειτουργηθούν.
Στη Σινώπη, βάφονται τόσα αυγά όσα τα άτομα του σπιτιού και ένα της Παναγίας. Το βράδυ τα βάζουν σε ένα κουτάκι και τα πηγαίνουν στην Εκκλησία για να διαβαστούν. Τα τοποθετούν κάτω από την Αγία Τράπεζα και τα αφήνουν εκεί έως την Ανάσταση.
Τα τσόφλια αυτών των αυγών, τα βάζουν στις ρίζες των δέντρων για να πιάσουν όλοι οι καρποί.

Στον ίδιο σκοπό, αποβλέπει και το έθιμο των χωρικών της Δυτικής Μακεδονίας, όπου το αυγό που θα πρωτοβάψουν τη Μεγάλη Τετάρτη τα μεσάνυχτα, (γιατί τότε βάφονται τα αυγά) θα ταφεί στην πρώτη αυλακιά του χωραφιού, εκεί ακριβώς όπου θα πρωταρχίσει το αλέτρι. Αυτό γίνεται για να βλαστήσει ο σπόρος με τη ζωτική δύναμη που έχει μέσα του το αυγό. Η σύμπτωση ασκεί πάντα ιδιαίτερη γοητεία στο πνεύμα του λαού. Έτσι όσα αυγά, γεννήσουν οι κότες τη Μεγάλη Πέμπτη, έχουν εξαιρετικά θαυμαστές ιδιότητες και αποτρέπουν κάθε κακό.

Στο Σοποτό τωνΚαλαβρύτων, τα αυγά που γεννιούνται τη Μ. Πέμπτη, τα πηγαίνουν στην Εκκλησία την ίδια μέρα, και αφού διαβαστούν, τα θάβουν πάλι την ίδια μέρα σταυρωτά στο αμπέλι για να μην το τρώει το σκαθάρι ή για να μην πέσει χαλάζι.

Στην Κορώνη, τα φυλάνε στο σπίτι και τα τρώνε όποτε τους πονάει ο λαιμός, γιατί πιστεύουν ότι κάνουν πολύ καλό.




ΠΗΓΗ...http://www.bankwars.gr/

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...