Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2016

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΣΙΜΕΝΤΑΥΛΑΚΑ ΟΜΒΡΙΩΝ ΥΔΑΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΤΣΑΚΩΝΕΣ


Αριδαία, 21/11/2016

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΣΙΜΕΝΤΑΥΛΑΚΑ ΟΜΒΡΙΩΝ ΥΔΑΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΤΣΑΚΩΝΕΣ

Στην κατασκευή τσιμενταύλακα όμβριων υδάτων στους Τσάκωνες προχώρησε ο Δήμος Αλμωπίας.
Στόχος του έργου είναι να λυθεί ένα μακροχρόνιο πρόβλημα του χωριού που σχετίζεται με τα όμβρια και όχι μόνο, καθώς στην συγκεκριμένη περιοχή αναβλύζουν νερά και δημιουργείται σοβαρό ζήτημα.
Το κόστος της παρέμβασης ανέρχεται σε 12.000 ευρώ και εντάσσεται στο Τεχνικό Πρόγραμμα 2015.
«Το συγκεκριμένο έργο εντάσσεται στα πλαίσια της βελτίωσης της καθημερινότητας των πολιτών, η οποία αποτελεί πρωταρχικό στόχο για τη σημερινή Δημοτική Αρχή», δήλωσε ο Δήμαρχος Αλμωπίας κ. Δημήτρης Μπίνος.


ΤΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ


Μία νεαρή ξανθιά έμεινε ξαφνικά χήρα, όταν έχασε τον επίσης νεαρό άνδρα της σε ατύχημα…

Λήξη συνεργασίας του ΑΣ Πρόμαχοι με τον Μιχάλη Μαυρίδη


Με μια Λακωνική ανακοίνωση που μας απέστειλε πριν λίγο, ο ΑΣ Πρόμαχοι αναγγέλλει την λήξη της συνεργασίας του με τον προπονητή Μιχάλη Μαυρίδη.

Η οσμή της ... τουαλέτας



Πήγαμε να πιούμε ένα καφέ. Καθίσαμε σε ένα τραπέζι και παραγγείλαμε. Μας σέρβιραν ωραία και καλά.
Κάποια στιγμή χρειάστηκε να πάω στη τουαλέτα. Ανέβαινες ένα όροφο, κάπως σαν πατάρι ήταν με αρκετές σκάλες. Στο προθάλαμο της τουαλέτας, ήταν δυο κυρίες.

Μόλις με είδαν οι κυρίες, έκαναν χώρο να περάσω και η μία μου είπε: «περάστε είναι ελεύθερες και οι δύο τουαλέτες».
Μπήκα στη τουαλέτα. Πεντακάθαρα.
Οι κυρίες συζητούσαν και ακούγονταν χωρίς προσπάθεια. Έλεγε η μια φωνή: «Τι ωραία που μυρίζει, τι ευχάριστη μυρωδιά!».
Μου έκανε εντύπωση! Ποιος πιάνει κουβέντα σε μια τουαλέτα και μάλιστα για τις … οσμές, έστω και στον προθάλαμο.
Βγήκα στον προθάλαμο. Οι κυρίες, προχώρησαν να φύγουν. Πρόσεξα τον προθάλαμο. Υπήρχαν δυο νιπτήρες, δυο συσκευές που έβγαζαν ρολό χαρτί με κουμπάκι και δυο συσκευές με υγρό σαπούνι. Όλα ήταν καθαρά και πράγματι το αποσμητικό είχε μια … ευχάριστη οσμή.

Πλύθηκα και προχώρησα να κατέβω τις σκάλες. Οι κυρίες δεν είχαν κατεβεί όλη την κλίμακα. Με πήραν είδηση, σταμάτησαν και κάνανε δεξιά στη σκάλα. Η κυρία που προπορευόταν μου είπε: «Περάστε, εμείς θέλουμε το χρόνο μας».

«Παρακαλώ, με την ησυχία σας» είπα.
Τότε μίλησε η δεύτερη γυναίκα. Αναγνώρισα τη φωνή της, ήταν αυτή που εξέφραζε την ευαρέσκεια της, για τις … οσμές. Ήταν μια νέα κοπέλα.
«Προχωρήστε εσείς», μου είπε. «Είμαι λίγο … τυφλή».

Γύρισα και την κοίταξα. Τόσο φως σε πρόσωπο δεν έχω ξαναδεί. Ήταν χαρούμενη και μου χαμογελούσε.
Προσπέρασα, πήγα στο τραπέζι μου, έκρυψα το πρόσωπο μου και έκλαψα. Έκλαψα για το μεγαλείο της κοπέλας και τη δική μου μικρότητα, που τα έχω όλα και ξέχασα να εκτιμώ τα καλά και τα ωραία, ακόμη και την ευχάριστη οσμή της τουαλέτας....






Αϋπνία


Τις νύχτες τρίζουν τα έπιπλα.
Κάπου στάζει απ’ τη σωλήνα.
Από το καθημερινό βάρος στους ώμους
Εκείνη τη στιγμή ελευθερώνονται,
Εκείνη τη στιγμή παραδίδονται στα πράγματα
Οι άφατες ανθρώπινες ψυχές,
Και τυφλές,
βουβές,
κουφές,
σκορπίζονται στους ορόφους.
Εκείνη τη στιγμή το ρολόι της πόλης
Στέλνει τα δευτερόλεπτα
εδώ
κι εκεί,
και ανεβαίνουν με τον ανελκυστήρα ζωντανοί,
τρυφεροί
και μισοζώντανοι,
Περιμένουν στα σκοτάδια, εκεί που στάζει το νερό,
Βγάζουν από τις τσάντες τα ποτήρια
Και χορεύουν σα τσιγγάνοι,
Στέκονται πίσω από τις πόρτες, σα συμφορά,
Τρυπώντας αργά μπαίνουν στις υδρορροές
Κι αμέσως κόβουν τα καλώδια.
Σύντομα όμως – θα γίνουν πιστωτές,
Κι ήρθαν για πάντα, για πάντα,
Κι έφεραν τους λογαριασμούς.
Αδύνατον
Να κάνεις μια τρύπα στο νερό, χωρίς να έχει κοιμηθεί, να κοπανίζεις αέρα,
Είναι αδύνατο να αποκοιμηθείς, – πόσο ταραγμένη
Είναι τούτη η νύχτα που δεν μας αφήνει σε ησυχία.

[Arseny Tarkovsky, Αϋπνία (μτφ. Δ. Β. Τριανταφυλλίδης) || Andrei Tarkovsky, Instant Light:Tarkovsky Polaroids]





Κοιτάζω από τον γκρεμό το ποίημα


Ξέρεις τι 'ναι
να σ' εξουθενώνει μια λέξη
Να σου παίρνει το νόημα
Ν' αλλαξοπιστεί στον γκρεμό
Εκεί που την χειρίζεσαι απταίστως
Να σου προκύπτει μη ούσα
Να σε τυραννά
Να θέλεις να την παρατήσεις
Κι αυτή να γεμίζει καπνό 
Τα σοκάκια της μνήμης
Να ΄χει όλες τις αισθήσεις
Την ώρα του τοκετού.

Ξέρεις τι 'ναι
να σ' εγκαταλείπουν οι λέξεις
να μένεις μόνο 
με τη μυρωδιά των ανθρώπων 
που τις κατοίκησαν
να μένεις μόνο με την εμμονή
της πρωτοτυπίας.

Ξέρεις τι σημαίνει 
να σε προδώσει το ποίημα; 


Βάκης Λοίζίδης
από τη συλλογή Τα στοιχειώδη, 2009




ΠΗΓΗ...http://dreaming-in-the-mist.blogspot.gr/

ΚΑΛΠΑΖΟΥΝ ΤΑ ΑΦΡΟΔΙΣΙΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ


Κατακόρυφη αύξηση των αφροδίσιων νοσημάτων  έχουμε τα τελευταία χρόνια στην  Ελλάδα, με σοβαρές επιπτώσεις στην δημόσια υγεία.
Η έλλειψη ενημέρωσης  των πολιτών, κυρίως στους νέους και τα μεγάλα μεταναστευτικά ρεύματα που περνούν από την Ελλάδα, αποτελούν- σύμφωνα με τους αφροδισιολόγους-δερματολόγους- το βασικό παράγοντα  της κατακόρυφης αύξησης.
«Οι αρμόδιοι φορείς και η επιστημονική κοινότητα πρέπει να κρούσουν τον κώδωνα του κινδύνου, πριν η κατάσταση γίνει ανεξέλεγκτη για τη δημόσια υγεία» τονίζει με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για το AIDS  ο διαπρεπής   Δερματολόγος-Αφροδισιολόγος κ  Απόστολος  Καραλέξης , Διευθυντής της Δερματολογικής Κλινικής στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών και Επιστημονικός Διευθυντής της DermahairClinic.

Σύμφωνα με τον κ Καραλέξη χρειάζεται  ιδιαίτερη προσοχή  και επαγρύπνηση, καθώς φαίνεται πως η πλειοψηφία των πολιτών  έχει ξεχάσει τα μέτρα προφύλαξης για  τα σεξουαλικά μεταδιδόμενα νοσήματα.
Ευθύνη για την δυσμενή αυτή εξέλιξη, όπως αναφέρουν αφροδισιολόγοι, φέρει το γεγονός ότι  τα τελευταία χρόνια  το βάρος της παγκόσμιας ενημερωτικής καμπάνιας έχει πέσει στο AIDS. Δυστυχώς όμως στην Ελλάδα λόγω της οικονομικής κρίσης, δεν γίνεται ούτε  ενημέρωση.
 «Με αφορμή λοιπόν την Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS( 1η Δεκεμβρίου) καλό είναι   να θυμηθούμε ότι υπάρχουν κι  άλλα σεξουαλικώς  μεταδιδόμενα νοσήματα, για τα οποία θα πρέπει να παίρνουμε μέτρα προφύλαξης» επισημαίνει  ο κ Καραλέξης.
                     ΑΦΡΟΔΙΣΙΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ
Η σύφιλη, η γονόρροια, οι χλαμυδιακές λοιμώξεις, ο έρπητας των γεννητικών οργάνων, η βακτηριακή κόλπωση, ο ιός των ανθρώπινων θηλωμάτων(κονδυλώματα), οι ηπατίτιδες και  οι λοιμώξεις από τριχομονάδες  αποτελούν τη βασική ομάδα των αφροδισίων νοσημάτων που καλπάζουν τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα.
ΣΥΦΙΛΗ: Σύμφωνα μία επιδημιολογική μελέτη που αφορά την εμφάνιση νέων περιστατικών σύφιλης στο «Νοσοκομείο Συγγρός»  διαπιστώθηκε αύξηση των κρουσμάτων κατά 38% από το 2003 έως το 2010 σύμφωνα με στοιχεία του ΚΕΕΛΠΝΟ .
Έτσι από τα 116 περιστατικά το 2003 φτάσαμε στα 160 το 2010. Ενώ σε πανελλαδική βάση δηλώθηκαν το 2010,  241 περιστατικά από τα οποία τα 209 είναι άνδρες(86,7%) και τα 32 γυναίκες(13,3%).
 Επί του συνόλου των ανδρών το 58,8% ήταν ομοφυλόφιλοι/αμφιφυλόφιλοι. Η κύρια ηλικιακή ομάδα που προσβάλλεται είναι αυτή των 25-34 και στα δύο φύλα.
ΓΟΝΟΡΡΟΙΑ: Τα δεδομένα που προέρχονται από το Εθνικό Κέντρο Αναφοράς Γονόκοκκου(Ινστιτούτο Παστέρ), δείχνουν ότι τα κρούσματα από 108 το 1990 έφτασαν τα 312 το 2010.
Για τα 266 περιστατικά που είναι γνωστό το φύλο 260 (97,7%) αφορούσαν άνδρες και μόνο 6 γυναίκες. Επί του συνόλου των ανδρών που είναι γνωστός ο σεξουαλικός προσανατολισμός, το 74,5% αφορούσε ετεροφυλόφιλους άνδρες. Η κύρια ηλικιακή ομάδα ανδρών που προσβάλλεται είναι αυτή των 25-34 χρόνων.
ΚΟΝΔΥΛΩΜΑΤΑ:Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία στην πρώτη θέση των πιο συχνά σεξουαλικώς μεταδιδόμενων νοσημάτων εξακολουθούν να παραμένουν τα κονδυλώματα, παρά τη χρήση του εμβολίου, χάρη στο οποίο τα τελευταία χρόνια υπάρχει  πτωτική τάση στα κρούσματα ασθενών σε κάποιες χώρες.
Στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών και στο Νοσοκομείο  «Ανδρέας Συγγρός» ο αριθμός των ασθενών που προσήλθαν με κονδυλώματα σχεδόν διπλασιάστηκε κατά την περίοδο 2006-2011.
Τα κονδυλώματαείναι μικρά ογκίδια και  εμφανίζονται συνήθωςστα γεννητικά όργανα της γυναίκας αλλά και του άνδρα(ηλικίας 18-35 χρόνων). Παράγοντες κινδύνου για την εμφάνιση κονδυλωμάτων είναι ο μεγαλύτερος αριθμός σεξουαλικών συντρόφων, η έναρξη της σεξουαλικής ζωής σε μικρότερη ηλικία και το κάπνισμα.
 Αντιμετωπίζονται με  χρήση τοπικών φαρμάκων, κρυοπηξία, διαθερμοπηξία, χειρουργική αφαίρεση και με Laser.
Tα εμβόλια που διατίθενται για τον HPV(κονδυλώματα) είναι δύο, το διδύναμο και το τετραδύναμο τα οποία περιλαμβάνονται στη χώρα μας στο εθνικό πρόγραμμα εμβολιασμών από το 2008.
AIDS: Κατακόρυφη αύξηση παρουσιάζει φυσικά και το AIDS.Τα επιδημιολογικά δεδομένα από το ΚΕΕΛΠΝΟ για την περίοδο 2010-2015 καταγράφουν για το 2010  530 κρούσματα , τα οποία ανέβηκαν στα 1059 το 2012 δηλαδή ποσοστό αύξησης που πλησιάζει το 100%, για να πέσουν έπειτα το 2014 στα 802 και το 2015 στα 667 νέα κρούσματα.
Από τα 667 νέα κρούσματα το 2015 το 88,5% ήταν άντρες και το 11,5% γυναίκες. Ενώ καθ όλη τη διάρκεια του 2014 από τα 802 νέα περιστατικά οι κατηγορίες μετάδοσης ήταν ομο/αμφιφυλόφιλοι 44,1% , χρήστες ενδοφλέβιων ναρκωτικών 13,2% , ετεροφυλόφιλοι 17,4% , ακαθόριστοι 25,2% και με κάθετη μετάδοση 0,1%.
«Τα μέτρα πρόληψης και προστασίας που πρέπει  να λαμβάνουμε όλοι για να αποτρέψουμε τη μετάδοση των Σεξουαλικώς Μεταδιδομένων Νοσημάτων είναι η χρήση προφυλακτικού , η επιλογή σταθερού συντρόφου και  ο εμβολιασμός για τον ιό HPV»καταλήγει ο κ Καραλέξης. 

www.karalexis.gr  ,210 7232932

Μετακίνηση της λαϊκής αγοράς Αριδαίας


 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Θέμα: Μετακίνηση της λαϊκής αγοράς Αριδαίας

   Ο Δήμος Αλμωπίας  ενημερώνει τους δημότες και κατοίκους του,  ότι το Δημοτικό Συμβούλιο Αλμωπίας αποφάσισε την προσωρινή μετακίνηση της λαϊκής αγοράς Αριδαίας σε νέα σημεία και συγκεκριμένα:
1)   Επί της Αθανασίου Διάκου από το ύψος της οδού Σκρα  έως τον κόμβο
2)   Επί της Εμμανουήλ Παππά από την οδό Αθανασίου Διάκου έως την οδό  Μ. Αλεξάνδρου
   Η μεταφορά κρίνεται επιβεβλημένη, λόγω της εκτέλεσης εργασιών  στον χώρο που αναπτύσσεται σήμερα η λαϊκή αγορά Αριδαίας, για  το έργο «Κατασκευή αποχετευτικού δικτύου ακαθάρτων οικισμού Αριδαίας».  Η μετακίνηση στον συγκεκριμένο χώρο,  θα ισχύσει από την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2016 μέχρι την ολοκλήρωση των ανωτέρω εργασιών.
   Για τα απαιτούμενα μέτρα και τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, ο Δήμος Αλμωπίας έχει ενημερώσει το Αστυνομικό Τμήμα Αριδαίας.
   Θερμή παράκληση προς τους δημότες και κατοίκους είναι, την ημέρα Πέμπτη να μην σταθμεύουν στις συγκεκριμένες οδούς τα αυτοκίνητά τους, από τις 4.00 π.μ. έως το πέρας της διενέργειας  της λαϊκής αγοράς και της καθαριότητας του χώρου,  ήτοι το αργότερο έως τις 17.30 μ.μ.
   Επίσης οι κάτοικοι των παραπάνω οδών που είναι ιδιοκτήτες οχημάτων,  καλούνται να μεριμνούν ώστε να μην σταθμεύουν τα οχήματά τους στους χώρους που ορίζεται η λειτουργία της λαϊκής αγοράς τις ανωτέρω ώρες. Τα δε καταστήματα να μεριμνήσουν για τον έγκαιρο ανεφοδιασμό τους.                                                                   

 Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΛΜΩΠΙΑΣ                     
                                                                                                Ε.Δ.                                                                              

                                                                             ΓΟΥΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ  

                                                                                ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ 

Μικρές καθημερινές δικτατορίες στην ελληνική οικογένεια


Στην καθημερινότητα των οικογενειών είναι συχνές οι καταστάσεις όπου κάποιο μέλος αγανακτεί για την συμπεριφορά των άλλων και δεν συνειδητοποιεί ότι είναι αυτός που τους αδικεί με τη συμπεριφορά του ή με τις απόψεις του.
Η ύπαρξη ψυχοπαθολογίας είναι συστατικό στοιχείο της ανθρώπινης φύσης και κανείς δεν δικαιούται να φαντάζεται ότι κινείται στην απόλυτη λειτουργικότητα. Η ιδεολογικοποιημένη ψυχοπαθολογία όμως, είναι πολύ ύπουλη καθώς δεν αναγνωρίζεται ως δυσλειτουργία, αλλά αντίθετα διακηρύττει την υπεροχή της και ως θιγμένη κατηγορεί όποιον την αμφισβητεί.
Η δικτατορία του σωστού, η δικτατορία της λογικής, η δικτατορία της καθαριότητας, η δικτατορία της ευαισθησίας, η δικτατορία της αισθητικής, η δικτατορία της θυσίας διαβρώνουν και καταστρέφουν τις ζωές των θνητών που προσπαθούν να κρυφτούν από την θνητότητά τους. Όποιος πιστεύει σ’ αυτές τις απατηλές θρησκείες διαπράττει ανθρωποθυσίες, ενώ ο στόχος του είναι να διαφυλαχτεί από την απειλή του κακού.
Η καθαριότητα που μολύνει
Η μητέρα που ασχολείται ψυχαναγκαστικά με τν καθαριότητα, δεν συνειδητοποιεί το πλήθος των ψυχικών μικροβίων που καλλιεργεί στην καθημερινή ζωή της οικογένειας. Τη στιγμή που διαμαρτύρεται για το ρόλο της ως υπηρέτριας, που πιστοποιείται από τη συνεχή ενασχόλησή της με τον καθαρισμό του σπιτιού, δεν συνειδητοποιεί ότι έχει γίνει ένας δικτάτορας που ενοχοποιεί τη ζωή.
Θεωρεί ότι ταλαιπωρείται εξαιτίας των παιδιών της και δεν συνειδητοποιεί ότι αυτή ταλαιπωρεί αφόρητα, με το να τους στερεί το δικαίωμα να είναι φυσιολογικά παιδιά και όχι προγραμματισμένα ρομπότ. Αναπτύσσει μια αυτιστική στάση, κατά την οποία τα άψυχα αντικείμενα του σπιτιού έχουν την προτεραιότητα έναντι των έμψυχων όντων. Κατ’ αυτόν τον τρόπο παραιτείται από το δικαίωμά της να είναι η οικοδέσποινα που δημιουργεί το θερμό κλίμα του σπιτικού και περιορίζεται στο να είναι ο φύλακας του άψυχου σπιτιού.(……)
Εκείνος που εκνευρίζεται με τους άλλους που δεν τηρούν τους κανόνες της καθαριότητας, τους οποίους έχει ο ίδιος θέσει, δεν συνειδητοποιεί ότι στην πραγματικότητα και αυτός θα επιθυμούσε να δραπετεύσει από την πεντακάθαρη φυλακή του. Γι’ αυτό και οργίζεται με εκείνους που το τολμούν. Εξάλλου, αυτό που στην πραγματικότητα επιθυμεί να τακτοποιήσει δεν είναι οι ακάθαρτες επιφάνειες των επίπλων, αλλά οι ‘’ακάθαρτες’’ σκέψεις, που ως λογισμοί της λένε ότι με κάτι άλλο θα ήθελε να ασχοληθεί.
Οι μητέρες αυτές θυμίζουν εκείνα τα παιδιά που ασταμάτητα διαβάζουν προκειμένου να είναι συνεπείς μαθητές στις σχολικές υποχρεώσεις τους. Φθονούν τους συμμαθητές τους που παίζουν ξέγνοιαστοι και εύχονται να τους προκύψει μια αιφνιδιαστική εξέταση για να τιμωρηθούν. Είναι όπως εκείνοι που στο φαγητό τους αφήνουν για το τέλος αυτό που τους αρέσει περισσότερο, αλλά με ζήλεια και αγωνία παρατηρούν ότι οι άλλοι ήδη ευχαριστιούνται το δικό τους.
Μία γυναίκα που ασχολείται διαρκώς με τις οικιακές εργασίες, κατά τρόπο εξουθενωτικό για την ίδια και βασανιστικό για τους οικείους της, είναι καλό να αναρωτηθεί: τι θα έκανε αν ήταν ελεύθερη να ασχοληθεί όχι με ό,τι πρέπει αλλά με ό,τι θα ήθελε; Τότε πιθανόν να αναστατωνόταν συνειδητοποιώντας ότι έχει ξεχάσει να επιθυμεί. (……)
Η τυραννία του σωστού
Ο γονιός που ζητά τη συμμόρφωση του παιδιού του με τη σωστή συμπεριφορά δίχως να μπορεί να εξηγήσει το γιατί, αποτυγχάνει στο στόχο του. Το παιδί είτε δεν θα αποδεχθεί και θα αντιδράσει, είτε μηχανιστικά θα υπακούσει, αλλά ουσιαστικά δίχως να το αποδεχθεί. Τελικά είναι ο γονιός που κάποια στιγμή θα παραμεριστεί ως μουσειακό είδος.
Αυτός που υπερασπίζεται το σωστό ως δεδομένη αυταπόδεικτη οντότητα, είναι αυτός που ουσιαστικά το αρνείται. Δεν κατανοεί ότι το σωστό είναι μια συνθήκη που δοκιμάστηκε και βρέθηκε ότι ισχύει σε κάποιες συνθήκες. Δεν έχει συνειδητοποιήσει ότι το σωστό κλειδί είναι αυτό που ταιριάζει στη συγκειμένη κλειδαριά. Επομένως, δεν γνωρίζει ότι η λειτουργικότητα είναι αυτή που κάθε φορά αναδεικνύει την ορθότητα ή μη μιας επιλογής.
Όποιος ζητάει να είναι εντάξει ως προς το σωστό, χάνει τη δυνατότητα να είναι δημιουργικός, να παράγει το νέο. Κανείς σημαντικός δημιουργός δεν κινήθηκε μόνο στο χώρο του σωστού. Δεν περιφρονεί την καταγεγραμμένη γνώση, αλλά τη δοκιμάζει σε νέες συνθήκες.
Κάποιοι αναφέρονται διαρκώς στις αξίες και τις υπερασπίζονται λεκτικά, αλλά στην πραγματικότητα δεν τις εμπιστεύονται, αφού τις ταυτίζουν με το ‘’σωστό’’, στο οποίο άκριτα πρέπει να υπακούει κανείς. Αγανακτούν μ’ όποιον τολμήσει να τις αμφισβητήσει και δεν συνειδητοποιούν ότι η δική τους υπεράσπιση τις κάνει απωθητικές.
Η εποχή της παγκοσμιοποίησης σχετικοποιεί κάποιες αλήθειες που αδιαπραγμάτευτα ίσχυαν. Μοιάζει σαν να αμφισβητείται και να καταστρέφεται κάθε παραδοσιακή αξία. Καλοπροαίρετοι άνθρωποι αγωνιούν ότι έρχεται η καταστροφή των πάντων. όμως τα πράγματα δεν καταγράφονται έτσι από τους σοβαρούς μελετητές. Υφίσταται μια αποδιοργάνωση, όπως αντιστοιχεί σε κάθε νέα πολιτιστική φάση, αλλά ταυτόχρονα οι νέοι άνθρωποι αναζητούν αυθεντικές αλήθειες και γνήσιες αξίες στις οποίες να μπορούν να στηρίξουν τις ζωές του και τις σχέσεις τους.
Οι γονείς που στην αγωνία τους για την πορεία των παιδιών τους αντιδρούν με απολυτότητα, με υποτίμηση του νέου στοιχείου και βερμπαλιστικές διακηρύξεις, δεν μπορούν να προσφέρουν αξιόπιστα ερείσματα στη ζωή των παιδιών τους και τελικά αποσύρονται παραιτημένοι.
Αντίθετα, οι γονείς που ενώ δυσκολεύονται από τα νέα δεδομένα, τα θεωρούν ως προκλήσεις, διαμορφώνουν τη ζωή τους σε εργαστήριο δημιουργίας, γνησιότητας και χαράς και τότε γίνονται οδηγοί και δάσκαλοι ζωής. Είναι εκείνοι που θα μεταδώσουν τις αξίες στην επόμενη γενιά που νιώθει υπερκορεσμένη και υποψιασμένη πλέον για την φτήνια, την κενότητα των μοντέλων life style που προσφέρει η συντονισμένη προπαγάνδα του θεάματος.
Οι αξίες που δικαιούνται να αναγνωρίζονται ως τέτοιες είναι αυτές που διαχρονικότητά τους και η παγκοσμιότητά τους έγκειται στο ότι αποτελούν χρηστικά εργαλεία ζωής και όχι παραδοχές. Επομένως, όποιος με τόλμη αμφισβητεί, κτίζει με πιο στέρεα στοιχεία το οικοδόμημα της πίστης και της εμπιστοσύνης.
Δημήτρης Φ. Καραγιάννης, Παιδοψυχίατος-Ψυχοθεραπευτής (”Η αδικία που πληγώνει”, εκδόσεις Αρμός)





"Το ξέρω δεν είμαι τέλειος αλλά ποιος νοιάζεται;"


Το ξέρω δεν είμαι τέλειος αλλά ποιος νοιάζεται;
Ούτε το φεγγάρι είναι τέλειο, είναι γεμάτο κρατήρες.
Και η θάλασσα;
Ούτε κι αυτή, είναι πολύ αλμυρή.
Και ο ουρανός;
Είναι ατελείωτος και κρύβει καταιγίδες.
'Οπως και να 'χει τα πιο όμορφα πράγματα, δεν είναι τέλεια.
Είναι ξεχωριστά.

Bob Marley

ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΑΔΥΝΑΤΙΣΕΙΣ, ΚΟΙΤΑ ΜΕΣΑ ΣΟΥ


Γιατί δεν μπορώ να σταματήσω να τρώω; Αλλά δεν είναι αυτό το ερώτημα΄ υπάρχει κάτι άλλο πίσω από αυτό. Μοιάζει γελοίο….
Όχι, μην το κρίνεις. Αν το λες γελοίο, το έχεις ήδη κατακρίνει και ίσως αυτό να αποτελεί μέρος του προβλήματος. Δεν είναι αυτός ο τρόπος να φύγεις από ένα πρόβλημα. Μην δίνεις άσχημο όνομα στα πράγματα΄ προσπάθησε να τα καταλάβεις.
Αν τρώει πιο πολύ ένας άνθρωπος, αποτελεί σύμπτωμα αυτό κάποιου υπόγειου ρεύματος.
Το φαγητό αποτελεί πάντοτε ένα υποκατάστατο της αγάπης. Οι άνθρωποι που δεν αγαπούν, που κατά κάποιο τρόπο χάνουν τη ζωή της αγάπης, αρχίζουν να τρώνε περισσότερο΄ πρόκειται για υποκατάστατο της αγάπης.
Όταν γεννιέται το παιδί, η πρώτη του αγάπη και η πρώτη του τροφή είναι το ίδιο πράγμα: η μητέρα. Υπάρχει λοιπόν ένας βαθύς συσχετισμός μεταξύ τροφής και αγάπης΄ για την ακρίβεια, το φαγητό έρχεται πρώτο και μετά ακολουθεί η αγάπη. Πρώτα τρώει το παιδί τη μητέρα κι έπειτα σιγά-σιγά συνειδητοποιεί ότι η μητέρα δεν είναι μόνο φαγητό΄ ότι το αγαπάει κιόλας. Για να συμβεί όμως αυτό είναι φυσικά απαραίτητη κάποια ανάπτυξη. Την πρώτη μέρα το παιδί δεν μπορεί να καταλάβει την αγάπη. Καταλαβαίνει τη γλώσσα της τροφής, τη φυσική πρωτόγονη γλώσσα όλων των ζώων. Το παιδί γεννιέται πεινασμένο΄ χρειάζεται αμέσως η τροφή. Την αγάπη δεν θα την χρειαστεί μέχρι αρκετά αργότερα΄ δεν είναι τόσο επείγουσα η ανάγκη. Μπορεί να ζήσει κανείς όλη του τη ζωή χωρίς αγάπη, αλλά δεν μπορεί να ζήσει χωρίς τροφή΄ αυτό είναι το πρόβλημα.
Έτσι λοιπόν το παιδί αρχίζει να αντιλαμβάνεται τη σχέση μεταξύ φαγητού και αγάπης. Σιγά-σιγά, αισθάνεται επίσης ότι όποτε δείχνει μεγάλη αγάπη η μητέρα, του δίνει το στήθος της με διαφορετικό τρόπο. Όταν δεν έχει μεγάλη αγάπη, αλλά είναι θυμωμένη, λυπημένη, δίνει το στήθος της πολύ απρόθυμα ή δεν το δίνει καθόλου. Έτσι αντιλαμβάνεται το παιδί ότι όποτε δείχνει αγάπη η μητέρα, όποτε είναι διαθέσιμο το φαγητό, είναι διαθέσιμη και η αγάπη. Όποτε δεν είναι διαθέσιμο το φαγητό, το παιδί αισθάνεται ότι δεν είναι διαθέσιμη η αγάπη και το αντίστροφο. Βρίσκεται στο ασυνείδητο αυτό.
Κάπου σου λείπει η ζωή με αγάπη κι έτσι τρως περισσότερο΄ πρόκειται για υποκατάστατο. Γεμίζεις συνεχώς τον εαυτό σου με φαγητό και δεν αφήνεις καθόλου χώρο μέσα σου. Δεν υπάρχει λοιπόν θέμα αγάπης, γιατί δεν απομένει καθόλου χώρος. Και με το φαγητό τα πράγματα είναι απλά, γιατί το φαγητό είναι νεκρό. Μπορείς να συνεχίσεις να τρως όσο θέλεις΄ το φαγητό δεν μπορεί να πει όχι. Αν σταματήσεις να τρως, το φαγητό δεν μπορεί να πει ότι το προσβάλεις. Παραμένει ο αφέντης κανείς με το φαγητό.
Στην αγάπη όμως δεν είσαι πια ο αφέντης. Μπαίνει στη ζωή σου και μια άλλη ύπαρξη, μπαίνει στη ζωή σου μια εξάρτηση. Δεν είσαι πια ανεξάρτητος και εκεί βρίσκεται ο φόβος.
Το εγώ θέλει να είναι ανεξάρτητο και το εγώ δεν θα σου επιτρέψει να αγαπάς΄ θα σου επιτρέπει μόνο να τρως πιο πολύ. Αν θέλεις να αγαπάς, τότε πρέπει να αφήσεις το εγώ.
Δεν είναι θέμα φαγητού΄ το φαγητό αποτελεί απλώς το σύμπτωμα. Δεν θα πω λοιπόν τίποτε για το φαγητό, για δίαιτες ή για κάτι που πρέπει να κάνεις. Γιατί αυτό δεν θα σε βοηθήσει, δεν θα επιτύχεις. Μπορείς να δοκιμάσεις χίλιους τρόπους΄ δεν θα σε βοηθήσει αυτό. Αντίθετα, θα σου πω να ξεχάσεις το φαγητό, να συνεχίσεις να τρως όσο θέλεις.
Ξεκίνα μια ζωή με αγάπη, ερωτεύσου, βρες κάποιον που να μπορείς να τον αγαπήσεις και θα δεις αμέσως ότι δεν τρως τόσο πολύ.
Το έχεις παρατηρήσει; Αν είσαι ευχαριστημένος, δεν τρως πάρα πολύ. Αν είσαι λυπημένος, τρως πάρα πολύ. Οι άνθρωποι νομίζουν ότι, όταν είναι ευχαριστημένοι, τρώνε πάρα πολύ, αλλά αυτό είναι σκέτη ανοησία. Ο ευχαριστημένος άνθρωπος αισθάνεται τόσο ικανοποιημένος που δεν αισθάνεται να έχει χώρο μέσα του. Ο δυστυχισμένος άνθρωπος ρίχνει συνεχώς μέσα του φαγητό.
Δεν θα ασχοληθώ λοιπόν καθόλου με το φαγητό… Κι εσύ συνέχισε έτσι όπως είσαι, βρες όμως κάποιον αγαπημένο.

Osho, Above All, Don΄t Wobble, Ομιλία #12





ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...