Σάββατο 10 Αυγούστου 2013
ΜΙΑ ΑΤΟΜΙΚΗ ΒΟΜΒΑ ΘΑ ΜΑΣ ΣΩΣΕΙ.
Πριν από 68 χρόνια, στις 6 Αυγούστου του 1945 οι ΗΠΑ έριξαν στη Χιροσίμα την ατομική βόμβα "Little Boy" που αν και ήταν ατομική σκότωσε 140.000 ανθρώπους, αλλά μερικές χιλιάδες ζωές δεν είναι τίποτα μπροστά στο όμορφο θέαμα που πρόσφερε το μανιτάρι που δημιουργήθηκε από την έκρηξη και θαυμάζουμε μέχρι σήμερα σε φωτογραφίες και βίντεο.
Επειδή, όμως, το "Μικρό Αγόρι" παραήταν μικρό και δε στάθηκε ικανό να αναγκάσει τους Ιάπωνες να παραδοθούν, οι ΗΠΑ αποφάσισαν μετά από 3 μέρες να ρίξουν και τη "Fat Man" στο Ναγκασάκι σκοτώνοντας άλλα 70.000 άτομα κι αναγκάζοντας τελικά τους Ιάπωνες σε συνθηκολόγηση, αφού σε αντίθετη περίπτωση, οι Αμερικάνοι απειλούσαν να ψεκάσουν την Ιαπωνία με Mc Donald's και μιλκσέικ σοκολάτας.
Όποιος έχει διαβάσει ή παρακολουθήσει ντοκιμαντέρ σχετικά με τις μάχες μεταξύ Αμερικανών και Ιαπώνων στον Ειρηνικό Ωκεανό ξέρει πολύ καλά ότι οι Ιάπωνες ήταν πολύ ξεροκέφαλοι και προτιμούσαν να αυτοκτονήσουν με χαρακίρι παρά να παραδοθούν στον εχθρό, αλλά δεν πρόλαβαν να φτιάξουν τη δική τους πυρηνική βόμβα, αφού αν είχαν προλάβει θα απαντούσαν με μια βόμβα σε κάθε μεγαλούπολη της Αμερικής και σήμερα ο Αντώνης Σαμαράς δε θα χρειαζόταν να γλείφει τον Μπάρακ Ομπάμα - θα έγλειφε ωραιότατα τον Αυτοκράτορα της Ιαπωνίας, Ακιχίτο.
Διαβάζουμε επίσης ότι τα κίνητρα των ΗΠΑ για τη ρίψη των δύο ατομικών βομβών παραμένουν αντικείμενο αντιπαράθεσης, αφού μερικοί ιστορικοί υποστηρίζουν ότι ήταν έμμεσο μήνυμα ισχύος προς τη Σοβιετική Ένωση, αν και η Χρυσή Αυγή υποστηρίζει ότι πραγματικός αποδέκτης του μηνύματος ήταν η Ελλάδα που τη φοβόντουσαν οι Αμερικάνοι, γιατί απειλούσε να αναγεννηθεί από τις στάχτες του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και μπει σε ρυθμούς success story μια ώρα αρχύτερα παίρνοντας τη σκυτάλη από τον Αδόλφο Χίτλερ που βρήκε πολλούς καλούς συνεργάτες στη χώρα μας κατά τη διάρκεια της Κατοχής.
Το ευχάριστο στην όλη υπόθεση είναι ότι από τις πυρηνικές βόμβες που έπεσαν τότε ζουν ακόμα 200.000 άνθρωποι, οι περίφημοι "χιμπάκουσα", με μέσο όρο ηλικίας 79 έτη, οπότε συμπεραίνουμε ότι η πυρηνική ενέργεια εκτός από μαζικούς θανάτους προκαλεί και μακροζωία.
Το στοιχείο αυτό έδωσε μια καταπληκτική ιδέα στον Έλληνα Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά που πάει στις ΗΠΑ για να αγοράσει μια ατομική βόμβα από το Μπάρακ Ομπάμα την οποία και θα ονομάσει "Success Story" με σκοπό να τη ρίξει στο κεφάλι μας, ώστε να επιβιώσουν μόνο οι δυνατότεροι Έλληνες και να γίνει πραγματικότητα το όραμα του Χίτλερ για παγκόσμια κυριαρχία της ισχυρότερης φυλής, δηλαδή της ελληνικής, γλιτώνοντας έτσι τις ζωές χιλιάδων ανθρώπων που θα πέθαιναν αργά και βασανιστικά από φτώχεια, πείνα και αυτοκτονίες.
by To Skouliki Tom
Επειδή, όμως, το "Μικρό Αγόρι" παραήταν μικρό και δε στάθηκε ικανό να αναγκάσει τους Ιάπωνες να παραδοθούν, οι ΗΠΑ αποφάσισαν μετά από 3 μέρες να ρίξουν και τη "Fat Man" στο Ναγκασάκι σκοτώνοντας άλλα 70.000 άτομα κι αναγκάζοντας τελικά τους Ιάπωνες σε συνθηκολόγηση, αφού σε αντίθετη περίπτωση, οι Αμερικάνοι απειλούσαν να ψεκάσουν την Ιαπωνία με Mc Donald's και μιλκσέικ σοκολάτας.
Όποιος έχει διαβάσει ή παρακολουθήσει ντοκιμαντέρ σχετικά με τις μάχες μεταξύ Αμερικανών και Ιαπώνων στον Ειρηνικό Ωκεανό ξέρει πολύ καλά ότι οι Ιάπωνες ήταν πολύ ξεροκέφαλοι και προτιμούσαν να αυτοκτονήσουν με χαρακίρι παρά να παραδοθούν στον εχθρό, αλλά δεν πρόλαβαν να φτιάξουν τη δική τους πυρηνική βόμβα, αφού αν είχαν προλάβει θα απαντούσαν με μια βόμβα σε κάθε μεγαλούπολη της Αμερικής και σήμερα ο Αντώνης Σαμαράς δε θα χρειαζόταν να γλείφει τον Μπάρακ Ομπάμα - θα έγλειφε ωραιότατα τον Αυτοκράτορα της Ιαπωνίας, Ακιχίτο.
Διαβάζουμε επίσης ότι τα κίνητρα των ΗΠΑ για τη ρίψη των δύο ατομικών βομβών παραμένουν αντικείμενο αντιπαράθεσης, αφού μερικοί ιστορικοί υποστηρίζουν ότι ήταν έμμεσο μήνυμα ισχύος προς τη Σοβιετική Ένωση, αν και η Χρυσή Αυγή υποστηρίζει ότι πραγματικός αποδέκτης του μηνύματος ήταν η Ελλάδα που τη φοβόντουσαν οι Αμερικάνοι, γιατί απειλούσε να αναγεννηθεί από τις στάχτες του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και μπει σε ρυθμούς success story μια ώρα αρχύτερα παίρνοντας τη σκυτάλη από τον Αδόλφο Χίτλερ που βρήκε πολλούς καλούς συνεργάτες στη χώρα μας κατά τη διάρκεια της Κατοχής.
Το ευχάριστο στην όλη υπόθεση είναι ότι από τις πυρηνικές βόμβες που έπεσαν τότε ζουν ακόμα 200.000 άνθρωποι, οι περίφημοι "χιμπάκουσα", με μέσο όρο ηλικίας 79 έτη, οπότε συμπεραίνουμε ότι η πυρηνική ενέργεια εκτός από μαζικούς θανάτους προκαλεί και μακροζωία.
Το στοιχείο αυτό έδωσε μια καταπληκτική ιδέα στον Έλληνα Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά που πάει στις ΗΠΑ για να αγοράσει μια ατομική βόμβα από το Μπάρακ Ομπάμα την οποία και θα ονομάσει "Success Story" με σκοπό να τη ρίξει στο κεφάλι μας, ώστε να επιβιώσουν μόνο οι δυνατότεροι Έλληνες και να γίνει πραγματικότητα το όραμα του Χίτλερ για παγκόσμια κυριαρχία της ισχυρότερης φυλής, δηλαδή της ελληνικής, γλιτώνοντας έτσι τις ζωές χιλιάδων ανθρώπων που θα πέθαιναν αργά και βασανιστικά από φτώχεια, πείνα και αυτοκτονίες.
by To Skouliki Tom
(Η ιστορία της Χιροσίμα και του Ναγκασάκι σε κάνει να αντιλαμβάνεσαι πόσο ασήμαντη είναι η ανθρώπινη ζωή σε κάτι τυράννους που νομίζουν ότι ο πλανήτης είναι το τσιφλίκι τους. Αλλά κυρίως σε κάνει να ντρέπεσαι που είσαι άνθρωπος. Μια πυρηνική βόμβα σε όλο το ανθρώπινο είδος θα μας σώσει.)
ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com
Ο ΓΟΥΝΤΙ ΑΛΛΕΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ.
Για το δέος που ένιωσε πρώτη φορά, όταν έκανε περίπατο στην Ακρόπολη και τον σεβασμό που τρέφει στην ελληνική αρχαιότητα και την κληρονομιά που άφησε στον παγκόσμιο πολιτισμό μιλάει ο Woody Allen.
Η συνέντευξη δόθηκε στο περιοδικό Esquire και θα δημοσιευτεί στο τεύχος του Σεπτεμβρίου., Ωστόσο ήδη έχουν δημοσιευτεί αποσπάσματα στο site του περιοδικού.
Ο πολύπλευρος καλλιτέχνης θυμάται για τη χώρα μας: «Κάναμε μια βόλτα στην Ακρόπολη αργά το πρωί και κοίταξα κάτω προς το θέατρο (το Ηρώδειο) και ένιωσα μια ενότητα. Εννοώ ότι εκεί είναι που ο Οιδίποδας ανέβηκε για πρώτη φορά. Είναι εκπληκτικό για κάποιον που πέρασε την ζωή του στην σόου μπίζνες ή υπηρέτησε την δραματική τέχνη να κοιτάζει το θέατρο, όπου χιλιάδες χρόνια πριν άνθρωποι σαν τον Mike Nichols και τον Stephen Sondheim και τον David Mamet ήταν με χιτώνες και σκέφτονταν ότι δεν μπορούν να κάνουν αυτόν τον στίχο να δουλέψει. Κι ας τον δούλευαν όλη νύχτα. Και να τα βάζουν με τον ηθοποιό, που δεν ξέρει να τα λέει καλά. Ο Σοφοκλής, ο Ευριπίδης και ο Αριστοφάνης».
Μίλησε ακόμα για την σχέση του με τις κόρες του, που είναι πλέον στην εφηβεία: «Οι δύο έφηβες κόρες μου με βλέπουν σαν αρχαίο. Αλλά σηκώνομαι πριν από αυτές και τις ξυπνάω για να πάνε σχολείο».
Για τον φόβο: «Χωρίς φόβο δεν μπορείς να επιβιώσεις».
Για το ταλέντο: «Αν γεννήθηκες με ένα χάρισμα, το να συμπεριφέρεσαι σαν να είναι επίτευγμα είναι λάθος».
Μίλησε ακόμα για μια φορά, που είχε δείπνο με τον σπουδαίο Σουηδό σκηνοθέτη Ingmar Bergman. «Καθισμένος σε δείπνο με τον Ingmar Bergman ένιωσα σαν ένας μπογιατζής που κάθεται δίπλα στον Picasso».
Επίσης, θεωρεί ότι δεν έχει καμία ομοιότητα με τον Mel Brooks, αν και τον λατρεύει. Η μόνη ομοιότητα που βρίσκει ανάμεσά τους είναι πως και οι δύο είναι Εβραίοι.
Ο πολύπλευρος καλλιτέχνης θυμάται για τη χώρα μας: «Κάναμε μια βόλτα στην Ακρόπολη αργά το πρωί και κοίταξα κάτω προς το θέατρο (το Ηρώδειο) και ένιωσα μια ενότητα. Εννοώ ότι εκεί είναι που ο Οιδίποδας ανέβηκε για πρώτη φορά. Είναι εκπληκτικό για κάποιον που πέρασε την ζωή του στην σόου μπίζνες ή υπηρέτησε την δραματική τέχνη να κοιτάζει το θέατρο, όπου χιλιάδες χρόνια πριν άνθρωποι σαν τον Mike Nichols και τον Stephen Sondheim και τον David Mamet ήταν με χιτώνες και σκέφτονταν ότι δεν μπορούν να κάνουν αυτόν τον στίχο να δουλέψει. Κι ας τον δούλευαν όλη νύχτα. Και να τα βάζουν με τον ηθοποιό, που δεν ξέρει να τα λέει καλά. Ο Σοφοκλής, ο Ευριπίδης και ο Αριστοφάνης».
Μίλησε ακόμα για την σχέση του με τις κόρες του, που είναι πλέον στην εφηβεία: «Οι δύο έφηβες κόρες μου με βλέπουν σαν αρχαίο. Αλλά σηκώνομαι πριν από αυτές και τις ξυπνάω για να πάνε σχολείο».
Για τον φόβο: «Χωρίς φόβο δεν μπορείς να επιβιώσεις».
Για το ταλέντο: «Αν γεννήθηκες με ένα χάρισμα, το να συμπεριφέρεσαι σαν να είναι επίτευγμα είναι λάθος».
Μίλησε ακόμα για μια φορά, που είχε δείπνο με τον σπουδαίο Σουηδό σκηνοθέτη Ingmar Bergman. «Καθισμένος σε δείπνο με τον Ingmar Bergman ένιωσα σαν ένας μπογιατζής που κάθεται δίπλα στον Picasso».
Επίσης, θεωρεί ότι δεν έχει καμία ομοιότητα με τον Mel Brooks, αν και τον λατρεύει. Η μόνη ομοιότητα που βρίσκει ανάμεσά τους είναι πως και οι δύο είναι Εβραίοι.
ΜΕ 50 ΕΥΡΩ ΤΟ ΜΗΝΑ ΚΑΙ 102 ΔΟΣΕΙΣ ΤΑΚΤΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ.
Τακτοποιεί τους ιδιοκτήτες αυθαιρέτων ο νέος νόμος του υπουργείου Περιβάλλοντος που ψηφίστηκε στη Βουλή. Με μόλις 50 ευρώ το μήνα και 102 δόσεις οι ιδιοκτήτες θα τακτοποιούν τα αυθαίρετα κτίσματα.
Ωστόσο σε περιπτώσεις μεγάλων αυθαιρεσιών, ή σε εντελώς παράνομα κτίσματα, ο ιδιοκτήτης μπορεί να επιτύχει μόνο αναστολή κατεδάφισης για 30 χρόνια, ωστόσο του δίνεται η δυνατότητα να νομιμοποιήσει στη συνέχεια το κτίσμα υπό προϋποθέσεις.
Παράλληλα, προβλέπονται και εκπτώσεις στα πρόστιμα για τους ιδιοκτήτες αυθαιρέτων που είναι άνεργοι ή ανήκουν σε άλλες ευπαθείς ομάδες. Συγκεκριμένα, υπάρχει έκπτωση 85% για άτομα με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω, 80% για άτομα με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω με ατομικό εισόδημα έως 18.000 ευρώ ή οικογενειακό έως 24.000 ευρώ, 80% για παλιννοστούντες ομογενείς και Έλληνες πολίτες μουσουλμάνους μονίμους κατοίκους Θράκης, 50% έκπτωση για τέκνα παλιννοστούντων, 70% έκπτωση για τρίτεκνους και μονογονεϊκές οικογένειες με ατομικό εισόδημα έως 25.000 ευρώ ή οικογενειακό εισόδημα έως 40.000 ευρώ και 30% έκπτωση για μακροχρόνια ανέργους. Επίσης, για τους πολύτεκνους, προβλέπεται έκπτωση 80% για την κύρια και 50% για τη δευτερεύουσα κατοικία.
ΠΗΓΗ...http://www.briefingnews.gr
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΟΓΑ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 14 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ.
Την Τετάρτη 14 Αυγούστου θα καταβληθούν σε 99.683 δικαιούχους του ΟΓΑ τα νέα οικογενειακά επιδόματα, το ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων (Ν 4093/2012) και το ειδικό επίδομα τρίτεκνων και πολύτεκνων οικογενειών (Ν 4141/2013).
Πρόκειται για 99.683 άτομα, για τα οποία έγινε οριστική εκκαθάριση του εντύπου Ε1 από την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και τα οποία στη συνέχεια συμπλήρωσαν σωστά το έντυπο Α21 και κρίθηκαν δικαιούχοι μετά τους σχετικούς ελέγχους.
Όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή του ο ΟΓΑ, θα ακολουθήσουν και άλλες καταβολές οικογενειακών επιδομάτων στους υπόλοιπους δικαιούχους, τον επόμενο μήνα, σύμφωνα με την πορεία των οριστικών εκκαθαρίσεων που διαβιβάζεται στον Οργανισμό από την ΓΓΠΣ.
Υπενθυμίζεται ότι δικαιούχοι είναι πλέον και όσοι έχουν ένα παιδί και πληρούν τα κριτήρια που θέτει ο Νόμος. Αυτό που πρέπει να κάνουν οι ενδιαφερόμενοι είναι να υποβάλουν ηλεκτρονικά, μετά την φορολογική τους δήλωση και το έντυπο Α21 μέσω του TaxisNet της ΓΓΠΣ.
Όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή του ο ΟΓΑ, θα ακολουθήσουν και άλλες καταβολές οικογενειακών επιδομάτων στους υπόλοιπους δικαιούχους, τον επόμενο μήνα, σύμφωνα με την πορεία των οριστικών εκκαθαρίσεων που διαβιβάζεται στον Οργανισμό από την ΓΓΠΣ.
Υπενθυμίζεται ότι δικαιούχοι είναι πλέον και όσοι έχουν ένα παιδί και πληρούν τα κριτήρια που θέτει ο Νόμος. Αυτό που πρέπει να κάνουν οι ενδιαφερόμενοι είναι να υποβάλουν ηλεκτρονικά, μετά την φορολογική τους δήλωση και το έντυπο Α21 μέσω του TaxisNet της ΓΓΠΣ.
ΠΗΓΗ...http://www.briefingnews.gr
Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΟΣ ΤΟΠΟΣ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΣ ΣΤΗ ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΕΙΚΟΣΤΟΥ ΑΙΩΝΑ.
"Κάθε πλαγιά του βουνού είναι και από ένας χρυσός κήπος, χρυσός από τ΄ ασπάλαθρα, μωβ από τιςαγριοχαρουπιές,ανθισμένες ίσαμε και τον τελευταίο αρμό των κλαδιών και του κορμού τους, λευκός από τ΄άνθη των πυκνών σμέρτων…άγρια ζουμπούλια και γαλάζια γιούλια…ενώνοντας το άρωμά τους με τη μοσχοβολιά των απείρων βαΐων …κήπος με βυσσινιές,…που μας έρχεται το χαρμόσυνο ζουζούνισμα των μελισσών".
Ο φυσικός περίγυρος του Περιβολιού της Παναγίας παρουσιάζει ποικιλία στην οποία πρωτοστατούν η παρθένα φύση, τα καλντερίμια ανάμεσα στα μοναστήρια, η βραχώδης πυραμοειδής παρουσία του Άθωνα στο νότιο άκρο, δάση, αλλού βράχια και απόκρημνες πλαγιές και βαθύ απέραντο γαλάζιο. Σε τέτοιο περιβάλλον η προσέγγιση των καλλιτεχνών γίνεται διερευνητικά και ενορατικά μέσα από τις απεριόριστες δυνατότητες που τους προσφέρει η επιβολή της τοπιογραφίας, κατάκτηση του μοντερνισμού.
Πρώτος ο Κογεβίνας μετά από σπουδές χαρακτικής στο Παρίσι, εισηγητής της οξυγραφίας ( eau- forte) στην Ελλάδα, θα ασχοληθεί και με χαλκογραφίες με κυρία θέματα τα τοπία. Σε αυτές εντάσσονται τοπία από τον Άθω που θα εκθέσει το 1922 σε ατομική έκθεση στο Παρίσι προκαλώντας ιδιαίτερη αίσθηση. Τον ίδιο χρόνο θα κυκλοφορήσει το Λεύκωμά του με 12 οξυγραφίες Le Mont Athos με προλόγηση από τον βυζαντινολόγο C. Diehl που θεωρήθηκαν έργα με « σημασία ιδανικής εθνικής προπαγάνδας». Στις τοπιογραφίες του παρατηρούμε την αρμονική συνύπαρξη του τοπίου με τα αρχιτεκτονήματα μέσα από παράξενα γοητευτικές αποδόσεις. ( Μονή Χιλανδαρίου και Μονή Βατοπεδίου (εικ: 2).Στην υψηλής ποιότητας ζωγραφική του αντίληψη υπάρχουν ψήγματα συμβολισμού που δίνουν στα τοπία μια σχεδόν ποιητική ατμόσφαιρα.
Ο Πολύκλειτος Ρέγκος θα αποτυπώσει σε ξυλογραφίες παραστάσεις του Αγίου όρους, τις οποίες θα εκθέσει το 1934 με προλόγηση του Βυζαντινολόγου C.Diehl. Στις τοπιογραφίες του ο Ρέγκος συγκινείται από το άγριο τοπίο της Αθωνιάδος, μελετά τα φυσικά φαινόμενα, αποτυπώνει τις εναλλαγές της εποχής στον καμβά του με όλες τις δυνατότητες της παλέτας του αλλά με αντιμπρεσιονιστικό τρόπο. Περιορίζεται στα γαιώδη χρώματα καμένη σιένα, αγγλικό κόκκινο, ώχρα, πράσινο σμαραγδί και μπλε κοπάλ.Ειδικά ο Άθως του 1934 παρουσιάζεται σαν μια φωτοστεφανωμένη κορυφή από σύννεφα που εκτείνονται με γραμμές που δένουν ουρανό και γη, φύση και υπερφυσικό στοιχείο, γύρω από έναν στρόβιλο που μπλέκει την πραγματικότητα και το όνειρο, μέσα από διαφαινόμενα φιλολογικά στοιχεία και αλληγορικές προεκτάσεις. Οι αναζητήσεις του έχουν πνευματικό χαρακτήρα «τρέχω προς τη φύση, προς τη τέχνη, ένα τόπος που τα αδέρφωσε αυτά τα δύο. στο βάθος ο Άθωνας υψώνονταν πάντα τριγυρισμένος με σύννεφα κι αυτά κοιμούνται στην κορυφή του – γαλήνη. Πειραματίζεται σε κάθε είδους τεχνική( ελαιογραφία, υδατογραφία, τέμπερα, ακρυλικό, νωπογραφία, ξυλογραφία) και κάθε είδους θεματογραφία.Τεχνοτροπικά κινείται μεταξύ παράδοσης και γαλλικού εξπρεσιονισμού. Ο Βαφόπουλος τολμά να τον αποκαλεί « νεοβυζαντινό ζωγράφο», γενάρχη της Μακεδονικής ζωγραφικής και η Κούντουρα βλέπει διαφορετικές κάθε φορά τις απεικονίσεις του Αγίου Όρους, φορτισμένες από τις κατακτήσεις του ζωγράφου.
Ο πολυγραφότατος Κόντογλου θα μεταβεί στο Άγιο όρος το 1922 « σπρωγμένος από φυσική αγάπη προς την άγρια φύσι και τις περίεργες περιπέτειες». Θα μελετήσει στο Άγιο Όρος την βυζαντινή τέχνη, της οποίας θα ενστερνιστεί το ύφος τόσο στις κοσμικές όσο και τις θρησκευτικές του παραστάσεις. Θέλοντας να αποκαταστήσει το αληθινό νόημα της ορθόδοξης εικονογραφίας ως « ιερά και λειτουργική», θεμελιώνει το έργο του σε στέρεη θεωρητική βάση.
Ωστόσο, η εμμονή διατήρησης του βυζαντινότροπου ύφους λειτουργεί σε βάρος του αισθητικού αποτελέσματος. Βέβαια παράγοντας διαμόρφωσης της τέχνης του είναι η σύγχρονη πραγματικότητα στην οποία ο ιδεολογικός χαρακτήρας του Βυζαντίου ως ταυτότητα παίζει πρωτεύοντα ρόλο. Επί της ουσίας όμως οι επιλογές του περιόρισαν τον εκσυγχρονισμό της εκκλησιαστικής ζωγραφικής. Ο Χρ. Χρήστου θεωρεί πως η τέχνη του δεν είναι βυζαντινή αλλά «προσαρμογή της παράδοσης σε σύγχρονη γλώσσα μέσα από προσωπικό στυλ». Τα τοπία του αποτυπώνονται υποβλητικά όπως στο έργο Άθω από το καράβι.
«Δεν είμαι τοπιογράφος, γιατί με τραβούν τα θέλγητρα του τοπίου. Δεν κάνω ζωγραφική ποίηση. Βγαίνω στο ύπαιθρο, εμπνέομαι απ΄ αυτό και πλουτίζω εντός μου όλες τις ζωγραφικές αξίες, τον ρυθμό, τις συνθετικές δυνατότητες…», θα πει σε συνέντευξή του ο φίλος του Κόντογλου, Σπύρος Παπαλουκάς εννοώντας πως δεν αποτυπώνει την φύση με τις αισθήσεις αλλά με την νόηση. Τα τοπία του έχουν τη σημασία πειραμάτων πάνω στο τι βλέπουμε και πως το βλέπουμε. Οι απόψεις του συμπίπτουν με τις θέσεις του λογοτέχνη Στρατή Δούκα ο οποίος θεωρεί πως η τέχνη είναι προϊόν νοητικής διεργασίας.
Οι Παπαλουκάς και Δούκας θα μείνουν επί μακρύ χρονικό διάστημα στον Άθω και στην πλούσια παραγωγή του πρώτου με παραστάσεις της Αθωνιάδας, οι τοπιογραφίες έχουν την τιμητική τους.Κυριαρχούν το χρώμα και το φως διότι γι αυτόν «το ύπαιθρον είναι το μέσο που μου επιτρέπει να καθορίσω όλες τις ζωγραφικές δυνατότητες. Μέσα σ΄ αυτό υπάρχουν εμφανείς και σε μεγάλα μεγέθη οι αξίες του χρώματος».
Έτσι «Η φύση θα του προσφέρει το δυσυπόταχτο πράσινο, οι τοιχογραφίες του τις δύσκαμπτες σιένες, ο ποικίλος βυζαντινός διάκοσμος τη σοφία του μαζί με τον αυθορμητισμό του». Τα τοπία του είναι γεμάτα με μαβείς ουρανούς, γαλανούς γιαλούς, ποικιλία πράσινου, μεγάλη κλίμακα του μπλε και κίτρινα και κόκκινα σε ανάλαφρους τόνους, σε κατακόρυφες κυρίως συνθέσεις. Δοκιμάζει τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των πλακάτων χρωμάτων, το τοπίο εκρήγνυται στο φως και οι όγκοι διαγράφονται με σαφήνεια. Εικονοποιεί τα λόγια του Παπαντωνίου: «Ακηλίδωτη γαλάζια θάλασσα λούζει τον πελώριον αυτόν σμάραγδο». Ειδικά ο Αρσανάς του Αγίου όρους δεν αποτελεί εργασία που έγινε επί τούτου αλλά από σχέδια και αναμνήσεις γι αυτό εκπέμπει ονειρική διάσταση. Με μια κυματοειδή οριζόντια γραμμή χωρίζεται η θάλασσα από τη στεριά και τα χρωματικά επίπεδα ενώ το κατάρτι της βάρκας δεξιά της εικόνας χαρίζει δυναμισμό στη σύνθεση. Κάθε σχήμα έχει το δικό του χρώμα αλλά τα χρωματικά πεδία εφάπτονται παράγοντας αμοιβαίες δράσεις. Ο νεαρός από την Δεσφίνα θα αξιοποιήσει με διαφορετικό τρόπο από τον Κόντογλου τα διδάγματα της βυζαντινής τέχνης, την οποία θα προβάλει ως στυλ συνδυασμένη με συμβολικά και φωβιστικά στοιχεία διότι δεν την μιμείται αλλά αισθάνεται το παρελθόν της.
Επί της ουσίας καταφέρνει να ενώσει την ιδεολογία της παράδοσης και το στυλ με μια μοναδική έκφραση αποκρυσταλλώνοντας τα μαθήματα που πήρε από τον Γκωγκέν και τους Ναμπί. Επιπλέον σύμφωνα με τον Κωτίδη οι απεικονίσεις πανοραμικής θέας του Αγίου όρους συνιστούν «ιδιάζουσες συνθετικές καινοτομίες, πρόκειται για φωτογραφικό καδράρισμα που προϋποθέτει νοητά μια έξοδο στοιχείων πέραν των ορίων του πίνακα ή πλησίασμα προς την μεριά του θεατή».
«Κυανούν άνω, πράσινον κάτω και γλαυκόν χρώμα πέριξ, ιδού τα συστατικά της ευδαίμονος ταύτης χώρας». Ο Παραλής θεωρεί την φύση ανεξάντλητη και πως ο καθένας την αισθάνεται διαφορετικά. Η ελληνικότητα της είναι χαρακτηριστική της περιόδου του Αγίου Όρους με έργα που τα χαρακτηρίζει η επιμέλεια, η λεπτομέρεια και ο αρμονικός χρωματικός φωτισμός με ανοικτά χρώματα και υλικό την τέμπερα. Μετά τους πρώτους δισταγμούς του θα χρησιμοποιεί και ιδιαίτερες οπτικές γωνίες. – από ψηλά ή από χαμηλά-με έμφαση στις ζωγραφικές αξίες όπως κάνει στον Αρσανά της Μονής Διονυσίου ενώ αργότερα η τέχνη του θα γίνει πιο εκφραστική, πιο μελαγχολική και ιδιαίτερη, ώστε « η φυτεία του έχει τη μελαγχολία της τέλειας ευτυχίας και της απραξίας». Σε αντίθεση, ο Φωτάκις δεν θα ενδιαφερθεί για το φυσικό περιβάλλον παρά το γεγονός ότι θα εντυπωσιαστεί από την ομορφιά της άγριας φύσης.
Ο Πεντζίκης αποτυπώνει την φύση του Άθω στην πρώτη καλλιτεχνική του περίοδο όπου ενδιαφέρεται για την απεικόνιση της χλωρίδας. Στόχος του να προβάλει τα προσωπικά συναισθήματα και όχι τη πραγματική απεικόνιση του εξωτερικού χώρου. Δουλεύει γρήγορα, χωρίς σχέδιο με περιορισμένες χρωματικές στρώσεις και λυρική διάθεση. Όπως θα ταράξει τα νερά της λιμνάζουσας αγιογραφίας με τον ρηξικέλευθο τρόπο του έτσι και στα τοπία του οδηγεί τον θεατή σε παγανιστικούς χώρους και σε συμβολιστικό περιβάλλον.«Καθαριστική πηγή απ΄τα μάτια, για τον πόνο των ανθρώπων, ρέουν άφθονα τα δάκρυα, παραλλάσσουν την όραση. Βλέπει διαφορετικά μέσα στο τίποτα, αναμφισβήτητη, μια άλλη πραγματικότητα.».
Ο νεότερος από τους προηγούμενους Σαχίνης θα αποτυπώσει με αφαιρετικό τρόπο τα τοπία του Αγίου όρους εκκινώντας πάντα από τον κυβισμό με έργα με ονόματα – κλειδιά που δείχνουν την ψυχική αναστάτωση που του προκάλεσε η μοναστική κοινότητα. Μάλιστα τόνιζε πως « προσπάθησα να δώσω το κλίμα της Αγιορείτικης ζωής που είναι ταυτόχρονα σκληρή και πνευματική». Τέλος, εντύπωση προκαλούν οι τοπιογραφίες του Γιώργου Δούκα όπου επεξεργάζεται επί τόπου θέματα άγνωστα σε πολλούς σε απάτητα μονοπάτια, περάσματα και ιδιαίτερη μορφολογία εδάφους.
Σε γενικές γραμμές στην ελεύθερη τοπιογραφία κυριαρχούν τα μεταιμπρεσιονιστικά στοιχεία : απλοποιημένες μορφές και γενικευτικές απόψεις τοποθεσιών, ανύπαρκτες λεπτομέρειες, επίπεδη απεικόνιση και παχιές ανάγλυφες στρώσεις χρώματος. Kάποιες φορές υπάρχει διακοσμητική τάση, οι όγκοι είναι συμπαγείς και επιπλέον κυριαρχεί η ατμόσφαιρα μυστηρίου και η αίσθηση πως ο θεατής βρίσκεται σε μια απεικόνιση με ουσία. «Δεν βλέπουμε τίποτα, μα αισθανόμαστε κιόλας την ατμόσφαιρα του Αγίου όρους να μας περιβάλει». Εν κατακλείδι η νέα όραση του τοπίου θέτει σε ενέργεια τις διανοητικές δυνάμεις δημιουργού και θεατή οπότε θεωρούμε πως έχει εισαχθεί πλέον το διανοητικό στοιχείο στην έκφραση.
ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΤΟΥ NEGOTINO ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΑΛΜΩΠΙΑΣ.
Υπογράφηκαν το πρωί της Παρασκευής στο Δημαρχείο Αλμωπίας ,στην Αριδαία , τα πρωτόκολα συνεργασίας μεταξύ των Δήμων Αλμωπίας και του ΔήμουNegotino της FYROM , στα πλαίσια ευρωπαϊκού διασυνοριακού προγράμματος.
Στη συνέχεια οι δύο Δήμαρχοι Δ.Πασόης και Y. APOSTOLOF μετέβησαν στα Λουτρά Πόζαρ με συνεργάτες τους ,όπου και ξεναγήθηκαν . Όπως δήλωσαν έμεινα ευχαριστημένοι από την φυσική ομορφιά της περιοχής.
Στην συνέχεια η ελληνική αντιπροσωπεία παρέθεσε γεύμα στην αντιπροσωπεία της γειτονικής χώρας.
Να θυμίσουμε ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα συζητήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο Αλμωπίας, σε κλίμα δημιουργικής ομοφωνίας. Η αντιπολίτευση μάλιστα είχε εκφράσει την άποψη ότι στο τέλος τέτοιων προγραμμάτων,καλό είναι να μένουν και πρακτικά οφέλη. Σε διασυνοριακά προγράμματα έχει ενταχθεί και ο Δήμος ΄Εδεσσας ο οποίος έχει προχωρήσει μάλιστα ακόμα περισσότερο
Το Διασυνοριακό Πρόγραμμα ΙΡΑ «Ελλάδα-πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας 2007-2013» εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 05/09/2008 με την απόφαση C(2008)4717/05-09-2008.
Προϋπολογισμός
Το Πρόγραμμα «Ελλάδα-πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας» έχει συνολικό προϋπολογισμό 31.549.723 € (20.072.594 € + 11.477.129 €). Για την Ελλάδα ο προϋπολογισμός ανέρχεται στα 20.072.594 € (15.054.445 € - 75%)προέρχονται από κοινοτικούς πόρους - ΕΤΠΑ και 5.018.149 € - 25%) από εθνικούς πόρους). Για τις ίδιες δράσεις για την πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται στα 11.477.129 €, εκ των οποίων τα 9.755.560 € - 85% προέρχονται από κοινοτικούς πόρους – ΙΡΑ και τα 1.721.569 € - 15% από εθνικούς.
Επιλέξιμες περιοχές
Επιλέξιμες περιοχές του προγράμματος είναι οι Περιφέρειες Δυτικής Μακεδονίας (νομός Φλώρινας) και Κεντρικής Μακεδονίας (νομοί Πέλλας,Κιλκίς, Σερρών και Θεσσαλονίκης) στην Ελλάδα, καθώς και οι Περιφέρειες Σχεδιασμού Πελαγονίας, Βαρδαρίου, Νοτιοανατολική και Νοτιοδυτική στην πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας. Ο Νομός Θεσσαλονίκης στην Ελλάδα και η Νοτιοδυτική Περιφέρεια Σχεδιασμού στην πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας συμμετέχουν ως όμορες περιοχές.
Γενικός στόχος - Στρατηγικοί στόχοι
Ο γενικός στόχος του Προγράμματος «Ελλάδα - πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας» είναι «η ενδυνάμωση της σύγκλησης στην περιοχή εφαρμογή του Προγράμματος μέσω της προώθησης της αειφόρου τοπικής ανάπτυξης».