Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2014
ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΠΕΛΛΑΣ
Είναι απολύτως αναγκαίο να σας ανακοινώσω -και να υποστείτε τη βάσανο να διαβάσετε-
έναν, κουραστικό στην ανάγνωση, κατάλογο
ελλείψεων και προβλημάτων, που αναφέρθηκαν απο τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς και διαπίστωσα « ιδίοις όμμασι», κατά την πρόσφατη επίσκεψη
μου, ως Πρόεδρος της Α ΕΛΜΕ ΠΕΛΛΑΣ στα
σχολεία της περιοχής μας .
Ενδεικτικά και
μόνο,ανέφεραν τα εξής:
-Στο Γυμνάσιο
Φούστανης λείπει Μουσικός,Μαθηματικός για 4 κατ ιδίαν ώρες –Δεν υπάρχει
Γυμναστήριο και οι οθόνες των υπολογιστών στο εργαστήριο Πληροφορικής είναι
τεχνολογίας εικοσαετίας, πεπαλαιωμένες κι επικίνδυνες για την υγεία
εκπαιδευτικών και μαθητών.
- Στον Εξαπλάτανο χρειάζονται ανανέωση οι
λιγοστοί υπολογιστές-είναι παλιάς
τεχνολογίας, ενώ δεν υπάρχει αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων για εκδηλώσεις, ούτε
βιντεοπροβολείς.
-Στην Πετριά υπάρχει παλιά υποδομή
εργαστηρίου πληροφορικής, δεν υπάρχει καθηγητής Μουσικής κι υποφέρουν απο
υποχρηματοδότηση..
-Στο Γυμνάσιο
Πολυκαρπίου έχουν ένα μόνο χαλασμένο φωτοτυπικό μηχάνημα , δεν έχουν
καθηγητή Πληροφορικής και επίσης Μουσικό.
-Στο 1ο Γυμνάσιο Αριδαίας δεν υπάρχουν υπολογιστές στο
Γραφείο των καθηγητών, παρά 1-2 λάπτοπ, δεν υπάρχει καθηγητής Μουσικής και Φυσικής,υπάρχουν μούχλες και
χρειάζεται συντήρηση κτιρίου.
-Το 2ο Γυμνάσιο Αριδαίας χρειάζεται άμεσα συντήρηση κτιρίου.
-Στο Γυμνάσιο Καλής δεν έχουν πετρέλαιο και κάνουν μάθημα με τα
μπουφάν.Χρειάζονται καθηγητή Μουσικής,υπολογιστές,προτζέκτορα,κλειστό
Γυμναστήριο,πλημμυρίζει το σχολείο λόγω κακής συντήρησης των κουφωμάτων
,καζανάκια και τουαλέτες χρειάζονται
επειγόντως συντήρηση,δεν υπάρχουν παγκάκια στην αυλή ούτε κάδοι σκουπιδιών!
-Στο ΓΕΛ Αριδαίας λείπουν υπολογιστές,προτζέκτορας και φωτοτυπικό
μηχάνημα.
-Στο ΕΠΑΛ Αριδαίας λείπουν 2 εργαστήρια Πληροφορικής , και όταν το
επισκεφτήκαμε, πριν 20 μέρες, δεν υπήρχαν όλα τα βιβλία ειδικοτήτων, ούτε
αναλυτικά προγράμματα.
-Στο ΕΠΑΛ Εδεσσας λείπουν υλικά εργαστηρίων, έχει μεγάλο κτιριακό
πρόβλημα,είναι δαιδαλώδες και χρειάζεται 700 λιτρα πετρέλαιο την ημέρα για τη
θέρμανσή του,κάνουν με τα μπουφάν μάθημα,δεν είχε βιβλία ούτε για τις
πανελλήνιες εξετάσεις,τα αναλυτικά προγράμματα ήρθαν αργά, βρέχει στον
προθάλαμο,χρειάζεται 3 γεωπόνους,δεν έχει διοικητικό προσωπικό και τέλος,αν και
είναι ένα πολύ μεγάλο σχολείο σε αριθμό μαθητών(570) είναι το πιό υποβαθμισμένο.
-Στο 2ο ΓΕΛ ΕΔΕΣΣΑΣ έχει πολύ παλιό
εργαστήριο Πληροφορικής με αποτέλεσμα να μην μπορεί να γίνει το μάθημα . Τα
φωτοτυπικά είναι παλιά και παρά τις
συνεχείς επισκευές καθημερινά μπλοκάρουν και δεν μπορούν οι καθηγητές να
εξυπηρετηθούν . Αν δεν βελτιωθεί η
υπάρχουσα κατάσταση θα προκύψει πρόβλημα κατά τη διενέργεια των εξετάσεων.Δεν
υπάρχει κανένας διαδραστικός πίνακας στο σχολείο.Δεν υπάρχουν Υπολογιστές
και Βιντεοπροβολείς για να καλύψουν τις
ανάγκες του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας.Ο μοναδικός χώρος για εκδηλώσεις
είναι μικρός και χρειάζεται συσκότιση.Οι βορεινές αίθουσες είναι κρύες,πρέπει
να αλλαχθούν τα παράθυρα και να αυξηθούν
τα σώματα του καλοριφέρ.
Λειτουργούν τα καλοριφέρ λίγες ώρες την ημέρα διότι η ποσότητα του
πετρελαίου που μας διατίθεται είναι μικρή . Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να κρυώνουν
μαθητές και καθηγητές.
-Στο Γυμνάσιο Σκύδρας έχουν 14 χρονώ ..γερασμένους υπολογιστές και
χρειάζεται και συντήρηση κτιρίου-κυρίως βάψιμο.
-Στο Λύκειο Σκύδρας δεν υπάρχουν διαδραστικοί πίνακες,πολλοί υπολογιστές
δε δουλεύουν, υπάρχει έλλειψη χαρτιού για φωτοτυπίες και τα τμήματα είναι
«βαριά»(27 μαθητές ανά τμήμα),κι ενώ έχει πολλούς μαθητές έχει μόνον ένα
εργαστήριο Πληροφορικής με λίγους
υπολογιστές.
-Στο Σχολείο Ειδικής Αγωγής Δ/θμιας Εκπ/σης της Έδεσσας
έχουν κενά σε ειδικότητες
και γενικής παιδείας μαθήματα αλλά και
σε Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό -Ψυχολόγος/Κοινωνικός Λειτουργός
Φέτος ειδικά έχουν το
μεγαλύτερο αριθμό μαθητών που είχαν ποτέ, και λίγους (ηρωικούς) συναδέλφους
Χρειάζεται , αγαπητοί γονείς και συμπολίτες, να
έχετε μιαν εικόνα απο την κατάσταση και
το μέγεθος της υποβάθμισης του
δημόσιου σχολείου στο οποίο φοιτούν τα παιδιά μας.
Αναρωτιέμαι επίσης :
Πώς μπορούν να απαιτούν
τόσα πολλά,να διεκπεραιώνουμε τόσα προγράμματα και δεκάδες δράσεις,στα πλαίσια
του Νέου Σχολείου, οι εκπαιδευτικοί και οι
μαθητές σε ένα τέτοιο περιβάλλον,χωρίς να υπάρχει η ενδεδειγμένη υποδομή
και οι κατάλληλες υλικοτεχνικές
συνθήκες?
Καλούμε την κυβέρνηση και την τοπική διοίκηση να
σταματήσουν να κωφεύουν στα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Οι σοβαρές ελλείψεις υποβαθμίζουν το εκπαιδευτικό
έργο.
Αυτές είναι οι συνέπειες
της υποχρηματοδότησης,της αδιοριστίας
και της πολιτικής των μνημονίων. Είναι προφανές ότι ή θα μετατοπιστεί το κόστος λειτουργίας στους γονείς, ή θα συρρικνωθούν περαιτέρω και
θα κλείσουν με την πολιτική υποχρηματοδότησής τους.
Ζητούμε την άμεση χρηματοδότηση και την πρόσληψη
εκπαιδευτικών για να λειτουργήσουν στοιχειωδώς τα σχολεία της περιοχής μας!
Δουλγερίδου Μαριάννα
Πρόεδρος Α’ ΕΛΜΕ ΠΕΛΛΑΣ
ΜΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ - ΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
Βασισμένο σε μια αρχαία ιστορία σχετικά με την πείνα και την αξία του μοιράσματος, αυτό το σύντομο βίντεο είναι μέρος της καμπάνιας της Caritas, με τίτλο "Μια ανθρώπινη οικογένεια, Τροφή για όλους". Η αλληγορία των κουταλιών μας διδάσκει, πως όταν προσπαθούμε να ταΐσουμε μόνο τον εαυτό μας, όλοι μας καταλήγουμε να πεινάμε. Όταν όμως επικεντρωθούμε στην πείνα του πλησίον μας, ανακαλύπτουμε πως πάντα υπάρχουν τρόποι για να τραφούμε όλοι!
Η δύναμη της κινούμενης εικόνας στο ακόλουθο βίντεο, δίνει "ζωή" σε αυτή την αλληγορική ιστορία, βάζοντάς μας σε σκέψεις... Και η σκέψη είναι το πρώτο βήμα για πράξη, σωστά;
--------------
_____________
Πηγή: enallaktikos.gr
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑΚΤΙΚΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΛΜΩΠΙΑΣ
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Σας προσκαλούμε να έλθετε στην τακτική συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης του
Δήμου Αλμωπίας, που θα γίνει στο Δημοτικό Κατάστημα Αριδαίας και
στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου, την 27η του μηνός Νοεμβρίου, έτους 2014, ημέρα Πέμπτη και ώρα 20:00 (8:00 μ.μ.), για
συζήτηση και λήψη αποφάσεων στα παρακάτω θέματα της ημερήσιας
διάταξης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 76 του Ν. 3852/2010. Σε περίπτωση έλλειψης απαρτίας, η συνεδρίαση θα γίνει την αμέσως επόμενη εργάσιμη ημέρα την ίδια ώρα:
1) Προτάσεις για την ανάπτυξη του Δήμου Αλμωπίας.
2) Προτάσεις για την άρδευση στην περιοχή του Δήμου Αλμωπίας.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ
ΜΠΙΝΟΣ Γ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΛΜΩΠΙΑΣ
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΕΔΕΣΣΑ
Εκδηλώσεις για την
επέτειο του Πολυτεχνείου στην Έδεσσα
Με τη συμμετοχή των τοπικών
αρχών, εκπροσώπων παραγωγικών και κοινωνικών φορέων, μαθητών και πλήθος κόσμου,
πραγματοποιήθηκαν οι εκδηλώσεις απόδοσης τιμής για την επέτειο του Πολυτεχνείου
στην Έδεσσα, έδρα της Π.Ε. Πέλλας. Με την παρουσία τους τίμησαν τις εκδηλώσεις
ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας κ. Θεόδωρος Θεοδωρίδης, ο Δήμαρχος Έδεσσας κ.
Δημήτριος Γιάννου, η Αντιδήμαρχος Καθαριότητας του Δήμου Έδεσσας κα. Μαρία
Βλάχου – Κατσάρα, ο Υποδιοικητής της ΙΙας Μ/Κ Μεραρχίας Ταξίαρχος κ. Κυριάκος
Δημήτριος, ο Διοικητής του Αστυνομικού Τμήματος Έδεσσας κ. Σεραφείμ
Παπαδόπουλος, ο Υποδιοικητής Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Έδεσσας κ. Παναγιώτης
Φωστηρόπουλος, Δημοτικοί Σύμβουλοι, εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών κ.ά.
Η
εκδήλωση ξεκίνησε με την πραγματοποίηση επιμνημόσυνης δέησης για τα θύματα του
Πολυτεχνείου και ακολούθησε η εκφώνηση ομιλίας με το χρονικό των γεγονότων από
την εκπαιδευτικό κα. Ευσεβία Ψαρά. Η κα. Ψαρά αναφέρθηκε στα γεγονότα της
κατάληψης του Πολυτεχνείου το Νοέμβριο του 1973, στους αγώνες για την
παλινόρθωση της δημοκρατίας στους οποίους πρωτοστάτησαν οι φοιτητές και τόνισε
ότι η «η νίκη των φοιτητών, ήταν νίκη του ελληνικού λαού». Ακόμη, επισήμανε την
ευθύνη της πολιτείας για το μέλλον της νέας γενιάς η οποία δυσκολεύεται να
πραγματοποιήσει τα όνειρά της λόγω της οικονομικής κρίσης.
Ακολουθεί
μήνυμα του Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας κ. Θεόδωρου Θεοδωρίδη για την επέτειο του
Πολυτεχνείου:
«Οι
αγώνες των φοιτητών της εξέγερσης του
Πολυτεχνείου, για την επαναφορά της Δημοκρατίας, μας εμπνέουν και μας δείχνουν
το δρόμο για μία ενεργητική συμμετοχή στα κοινά.
Ο
αγώνας για κοινωνική ισοτιμία, για πρόσβαση σε κοινωνικά αγαθά, όπως η παιδεία
και η υγεία και η εξασφάλιση προοπτικών για επαγγελματική και προσωπική
ανάπτυξη είναι διαρκής.
Η
Ελλάδα και οι Έλληνες έχουν αποδείξει ότι αντέχουν στις δυσκολίες και, όταν
παραμένουν αλληλέγγυοι, πετυχαίνουν τους στόχους τους.
Η
νέα γενιά πάντοτε πρωτοστατεί στους αγώνες για βελτίωση και αλλαγή. Η πολιτεία
οφείλει να αφουγκραστεί τις ανάγκες των νέων και, με τις δράσεις της, να τους
προσφέρει ένα καλύτερο μέλλον.
Θεόδωρος Ι. Θεοδωρίδης
Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας»
ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΝΟ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ
Έτσι και οι γιορτές του Πολυτεχνείου κατέληξαν σε εκτόνωση,
σε κομματικό σφετερισμό και σε συνθήματα άσχετα από το ιδεολογικό περιεχόμενο των γεγονότων
που η μνήμη τους συνέθεσε τους επί «εθνικού» επιπέδου εορτασμούς της επετείου.
Οι εθνικές γιορτές έχουν καταλήξει να είναι τελετουργίες χωρίς αντίκρισμα και με αμφιλεγόμενο περιεχόμενο. Τα γεγονότα του Πολυτεχνείου είναι πρόσφατα –γιορτάζουμε μόλις τη 12η επέτειο– κι όμως μοιάζει η γιορτή σαν τον χρυσό σταυρό που κοσμεί τους λαιμούς νεαρών ερωτιδέων ή ηλιοκαμένων καμακιών. Καμιά επαφή με το ουσιαστικό περιεχόμενο του σταυρού. Στολίδι, ένταση του αισθησιασμού. Έτσι και οι γιορτές του Πολυτεχνείου κατέληξαν σε εκτόνωση, σε κομματικό σφετερισμό και σε συνθήματα άσχετα από το ιδεολογικό περιεχόμενο των γεγονότων που η μνήμη τους συνέθεσε τους επί «εθνικού» επιπέδου εορτασμούς της επετείου (...)
12η σήμερα, 30ή αύριο, 50ή και θα χαθεί μες στην ανυποληψία των μελλοντικών στολών και επετείων με μερικά λογύδρια στα σχολεία και παρελάσεις στους ασφαλτοστρωμένους δρόμους των ενόπλων δυνάμεων, διαλοστέλνοντας οι στρατιώτες τη γιορτή και την ταλαιπωρία των παρελάσεων (...)
Όμως το τραγικό δεν είναι αυτό. Το τραγικό είναι που κάθε κυβέρνηση βρίσκει τον τρόπο να συνδεθεί κατευθείαν με τις επετείους αυτές, αγνοώντας τα αληθινά μηνύματα των γεγονότων που τις συνέθεσαν (...)
Τα γεγονότα της 17ης Νοεμβρίου μας παρέχονται με περισσότερες λεπτομέρειες γι’ αυτούς που επέζησαν παρά γι’ αυτούς που χάθηκαν οριστικά. Οι εναπομείναντες παρελαύνουν επικεφαλής, βγάζουν λόγους, πραγματοποιούν τηλεοπτικές συνεντεύξεις και δεν τους άκουσα ούτε μια φορά να μνημονεύουν αυτούς που χάθηκαν οριστικά, που δεν είναι σε θέση να μιλήσουν σήμερα.
Έτσι, έρχεται η σειρά να δούμε από κοντά το τραπέζι ενός Ινδιάνου που αμέριμνος με την παραδοσιακή τεχνική αμύνης, υπερασπιζόταν το σπιτικό του και τον τόπο του από τους εισβολείς, ήσυχος για το δίκαιό του και για τον Θεό του. Όμως οι πιονέροι με τον δικό τους Θεό κατασκευάσανε ένα δικό τους δίκαιο και κατέκτησαν τους Ινδιάνους. Κι αφού τους εξαφάνισαν, άρχισαν να γυρίζουν ταινίες με το δίκαιο αμφίρροπο ανάμεσα στους Ινδιάνους και τους Αμερικανούς στρατιώτες. Όμως η κατάληψη είχε επιτελεστεί. Η Αμερική στους Αμερικανούς.
Και η 17η Νοεμβρίου στους επιζήσαντες. Αύριο –καθόλου απίθανο– μια μελλοντική δικτατορία να οικειοποιηθεί την επέτειο του Πολυτεχνείου ως σύμβολο αντιστάσεως εναντίον των αντιπάλων της.
Μήπως δεν έγινε παρόμοια πλαστοπροσωπία στα ανατολικά «σοσιαλιστικά» κράτη; Αγώνες νέων παιδιών μήπως δεν έγιναν σύμβολο εορτασμού τυραννικών καθεστώτων; Τα ’χουμε δει αυτά και τα ’χουμε -αλίμονο- συνηθίσει (...)
Δεν είχα καλά, καλά τελειώσει το σχόλιο αυτό και ήλθε η είδηση. Ένας αστυνομικός, σκότωσε τον δεκαπεντάχρονο Μιχάλη Καλτέζα. Κατασκευάζεται ήδη σενάριο με βάση το κατα πόσον ο νεαρός δεκαπεντάχρονος ήταν ή δεν ήταν «επικινδύνος» αναρχικός. Ώστε η κτηνωδία του αστυνομικού να γίνει νόμιμη άμυνα...
Μάνος Χατζιδάκις
___________
Αποσπάσματα από άρθρο με τίτλο ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΕΣ ή ΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΤΟΥ ΙΝΔΙΑΝΟΥ, που δημοσιεύτηκε αρχικά στο περιοδικό «Τέταρτο», τευχ. 8, Δεκέμβριος 1985, και συμπεριλήφθηκε αργότερα στη συλλογή κειμένων του Μάνου Χατζιδάκι «Ο καθρέφτης και το μαχαίρι» από τις Εκδόσεις Ίκαρος.
Πηγή: www.lifo.gr
ΠΟΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΑΞΙΖΟΥΝ ΩΣ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ΚΑΙ ΠΟΙΑ ΟΧΙ
Παρά τη γενική βελτίωση της ποιότητας κατασκευής των αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια υπάρχουν μοντέλα τα οποία παρουσιάζουν προβλήματα. Μοντέλα τα οποία θα πρέπει να αποφύγει κανείς όταν σκέφτεται να αγοράσει μεταχειρισμένο, ενώ μια πολύ καλή ένδειξη για αυτό είναι όσα στις διαδικασίες ελέγχου των γερμανικών ΚΤΕΟ, των TUV, εμφανίζουν τα περισσότερα θέματα.
Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης που ακολουθεί και δημοσιεύθηκαν στο site www.carzine.gr έχουν προκύψει από συνολικά 8,5 εκατομμύρια ελέγχους που έχουν γίνει από το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2013 μέχρι το αντίστοιχο του 2014.
Έτσι λοιπόν για τα αυτοκίνητα ηλικίας από 2 έως 3 ετών τα περισσότερα προβλήματα (ένδειξη 15,7% με βάση την κατάταξη των TUV, ενώ όσο μεγαλύτερο είναι αυτό το νούμερο τόσο πρέπει να τα αποφεύγετε ως μεταχειρισμένα) τα παρουσιάζει το Dacia Logan, ενώ κακές επιδόσεις εμφανίζουν τόσο η Alfa Romeo Mito (15,6) όσο και το Fiat Panda (14,8). Ακολουθούν τα Citroen Berlingo (14,3) και Ford Ka (14,1)
Για μοντέλα από 4 έως 5 ετών η πρωτοκαθεδρία σε αυτά με τα οποία δεν πρέπει να ασχοληθείτε ανήκει στο FiatDoblo που ισοβαθμεί με το Dacia Logan (25,5), ακολουθεί με βραχεία κεφαλή το Renault Kangoo (25,4) και έπονται τα Chevrolet Matiz (25,1) και Hyundai Tucson (22,3).
Σε αυτά με ηλικία από 6 έως 7 ετών κακές επιλογές ως μεταχειρισμένα είναι τα Renault Laguna (33,1), DaciaLogan (32,8), Renault Kangoo (31,9), Fiat Doblo (30,8) και Citroen C4 (30), ενώ η αντίστοιχη λίστα για αυτά μεηλικία από 8 έως 9 χρόνια περιλαμβάνει τη Merceces ML (43,2), το Fiat Stilo (41,1), το Fiat Doblo (37,9), το KiaSorento (37,2) και το Renault Kangoo (37,1).
Για όσα έχουν από 10 έως 11 χρόνια στην πλάτη τους η πρώτη θέση προς αποφυγή ανήκει στην Mercedes ML(44,8), στη δεύτερη θέση είναι και πάλι το Fiat Stilo (44,3), ακολουθούν τα VW Sharan (43,6) και Ford Galaxy(42,5) που σημειωτέων κατασκευάζονταν παράλληλα στην ίδια γραμμή και την πεντάδα κλείνει το Ford Ka (42,4%).
Οι καλύτερες επιλογές από πλευράς μη εμφάνισης προβλημάτων για τα ηλικίας από 2 έως 3 χρόνια είναι ηMercedes SLK (2,4), το Audi A6 (2,9), η Mercedes GLK (3,6), η Porsche 911 (3,9) και η BMW Z4 (4,0).
Σε αυτά που έχουν 4 με 5 έτη κυκλοφορίας πρώτο είναι το Mazda 3 (5,4) και ακολουθούν Porsche 911 (6,4),Toyota iQ, Toyota Avensis και VW Polo (όλα με 6,5).
Στα μοντέλα με ηλικία από 6 έως 7 χρόνια προηγείται η Porsche 911 (10,5) και ακολουθούν τα Mazda 2 (11,2), VW Golf Plus (11,5), Toyota Auris (11,8), Mercedes C-Class και Toyota Corolla Verso (13,1).
Στα μοντέλα με ηλικία από 6 έως 7 χρόνια προηγείται η Porsche 911 (10,5) και έπονται Mazda 2 (11,2), VWGolf Plus (11,5), Toyota Auris (11,8), Μercedes C-Class και Toyota Corolla Verso (από 13,1). Σε όσα κυκλοφορούν στους δρόμους από 8 έως 9 χρόνια πρώτη είναι και πάλι η Porsche 911 (11,5) και ακολουθούν Toyota Corolla Verso (15,6), Toyota RAV4 (16,6), Mazda 2 (17,3) και Ford Fusion (17,7).
Tέλος για όσα κυμαίνονται από 10 έως 11 χρόνια η κατάταξη έχει ως εξής Porsche 911 (14,6), Subaru Forester(19,3), Toyota RAV4 (20,2), Toyota Avensis (21,1) και Honda Jazz (21,2).
ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/
ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΣ ΜΕ ΑΣΤΕΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΟΥ ΒΑΝ ΓΚΟΓΚ
Στην πόλη που έζησε ο Βαν Γκογκ ένα διάστημα της ζωής του δεν θα μπορούσε η τέχνη να... απουσιάζει από την καθημερινότητα.
Στην πόλη Νουενεν της Ολλανδίας όπου έζησε το διάστημα από το 1883 έως και το 1885 ο διάσημος ζωγράφος Βίνσεντ Βαν Γκογκ, ένας ποδηλατόδρομος γέμισε με... αστέρια. Πρόκειται για το έργο του πρωτοποριακού εργαστηρίου, «Studio Roosegaarde», το οποίο αναζητά με τις δημιουργίες του τη σχέση ανθρώπου, τέχνης, τεχνολογίας και δημόσιου χώρου.
Ο ποδηλατόδρομος, εμπνευσμένος από το έργο του Βαν Γκογκ «Έναστρη Νύχτα» έχει καλυμμένη την επιφάνειά του με ένα ειδικό χρώμα που συγκεντρώνει την ηλιακή ενέργεια για να λάμπει στο σκοτάδι. Για να είναι η διαδρομή πιο φωτεινή έχουν προστεθεί και φώτα LED, τα οποία είναι συνδεδεμένα με ηλιακό πάνελ, με αποτέλεσμα να κάνουν τους στροβιλισμούς που υπάρχουν και στο έργο του ζωγράφου.
Το αποτέλεσμα άκρως εντυπωσιακό...
ΠΑΡΑΞΕΝΟΙ ΘΡΥΛΟΙ ΓΙΑ ΤΑ ΖΩΑ ΑΠΟ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Από την τυχερή πασχαλίτσα μέχρι τον πελαργό-baby sitter οι άνθρωποι ανέκαθεν προσδίδαμε μαγικές ιδιότητες στα ζώα.
Η παράδοση με τον πελαργό που φέρνει μωρά είναι ένας αγαπημένος μύθος των ζώων στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, ιδιαίτερα για τους γονείς που επιθυμούν να δώσουν μία εύκολη και ανώδυνη απάντηση στο αιώνιο ερώτημα της παιδικής ηλικίας «Πώς ήρθα στον κόσμο»
Στις αρχές του 20ου αιώνα, η ανθρωπολόγος και λαογράφος Ελσι Κλιους Πάρσονς τεκμηρίωσε πολυάριθμους, μύθους σύλληψης σε όλο τον κόσμο, από το πνεύμα που κατοικούσε σε ογκόλιθους στην Αυστραλία και απήγαγε γυναίκες μέχρι την γέννηση του Μεγάλου Αλεξάνδρου από τον Δία μεταμορφωμένο σε φίδι.
Ο ανθρωπολόγος Αλεξάντερ Στ Τσάμπερλεν έγραψε το 1896 για τους παγκόσμιους μύθους που περιγράφουν τη γέννηση παιδιών από φυσικά τοπία, όπως σπήλαια, ή κάτω από τα λάχανα.
Όσο για τον πελαργό, οι Ελληνες και οι Ρωμαίοι θεωρούσαν ότι ήταν πραγματικά οικογενειακό πουλί. Ο Εθνικός Ζωολογικός Κήπος λέει ότι οι ευρωπαϊκοί λευκοί πελαργοί σχηματίζουν μονογαμικά ζεύγη και μεγαλώνουν μαζί τα μικρά τους ταΐζοντας τα στο στόμα.
«Οι μύθοι των ζώων είναι στενά συνδεδεμένοι με τον σύγχρονο πολιτισμό» εξηγεί ο Ντέιβιντ Φρέζερ, ζωολόγος στο Πανεπιστήμιο της Βρετανικής Κολούμπια στο Βανκούβερ, «και συχνά, αντικατοπτρίζουν τη σημασία ενός ζώου στην καθημερινή ζωή και πώς το βλέπει η ανθρώπινη κοινότητα.»
Ο Εντγκαρ Αλαν Πόε μπορεί να μας έκανε να σκεφτόμαστε τις κοράκι ως ένα σκοτεινό οιωνό, αλλά η φυλή Χάιντα του Βορειοδυτικού Ειρηνικού θεωρεί αυτό το πουλί ως έξυπνο. Γι 'αυτούς, το πουλί είναι «ένας απατεώνας που ξεγέλασε τους ανθρώπους, αλλά έκανε επίσης και χρήσιμα πράγματα»
Ο μύθος των Χάιντα υποστηρίζει ότι ένα κοράκι βρήκε ένα όστρακο γεμάτο με τρομαγμένα μικρά πλάσματα – τους πρώτους ανθρώπους. Το πουλί τότε έπεισε τα δειλά πλάσματα να βγουν από το καβούκι τους στον κόσμο.
Επίσης, σύμφωνα με τον Φρέιζερ, στην ποιμαντική κουλτούρα των βιβλικών χρόνων τα αρνιά και τα πρόβατα θεωρούνταν αγνά και καθαρά και γι' αυτό συχνά χρησιμοποιούσαν στις θυσίες.
Ομοίως, οι άνθρωποι Ιννού του βόρειου Κεμπέκ και Λαμπραντόρ λάτρευαν τη μαύρη αρκούδα ως το «πιο ευγενές θήραμα», εξηγεί ο Φρέιζερ. Οι άνθρωποι έδειχναν σεβασμό για την αρκούδα εν ζωή και την τιμούσαν με διάφορους τρόπους στο θάνατο, από φόβο μήπως το πνεύμα αυτού του άξιου αλλά και επικίνδυνου ζώου προσβληθεί και επιτεθεί στους ανθρώπους ή αρνηθεί να τους βοηθήσει σε μελλοντικά κυνήγια.
Πάντως αν υπήρχε ένας λαός που ήταν μεγάλος λάτρης των ζώων, αυτός ήταν αδιαμφισβήτητα ο Αιγυπτιακός.
«Η γραμμή μεταξύ ανθρώπων και ζώων στον αρχαίο αιγυπτιακό πολιτισμό δεν ήταν ξεκάθαρη» εξηγεί ο Φρέιζερ. Οπως και οι Ιννού, έτσι και οι Αιγύπτιοι σέβονταν και λάτρευαν πολύ ένα ζώο που ήταν τόσο επικίνδυνο αλλά αντιπροσώπευε μια πηγή της ζωής, ο Νείλος, με τη μορφή του θεού κροκόδειλου Σόμπεκ.
ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/
Ο ΚΥΒΟΣ ΕΡΡΙΦΘΗ - ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ, ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΞΕΡΟΥΜΕ;
Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης, Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
Φαίνεται πως τα ψέματα τελειώνουν για όσους είχαν ακόμα την ελπίδα ότι θα αποφεύγονταν το μοιραίο, για όσους ακόμα έλπιζαν πως θα συνεχίσουν να τηρούνται οι Ιεροί Κανόνες, για όσους ακόμα έτρεφαν την προσδοκία πως η Ορθοδοξία θα παραμείνει Ορθοδοξία, όπως παρέμεινε επί τόσους αιώνες.
Ενώ η χώρα αυτή υποφέρει τραυματισμένη από τα μαρτύρια της ξένης μνημονικιακής κατοχής, ενώ ο εκκλησιασμός διώκεται με κάθε μέσο, ο προκαθήμενος της Κωνσταντινούπολης έχει πάρει την οριστική του απόφαση.
Βαρθολομαίος: «H επανένωση Ορθόδοξης και Καθολικής Εκκλησίας συνιστά καθήκον της εποχής μας».
Χωρίς πλέον κανένα δισταγμό, χωρίς πλέον κανένα πρόσχημα, χωρίς καμία αμφιβολία, σε μια σημαντική συνέντευξη σε αυστριακή εφημερίδα ο κ. Βαρθολομαίος σημειώνει πως, «η αποκατάσταση της διάσπασης της και η επανένωση της Εκκλησίας συνιστά μεγάλο καθήκον της εποχής μας, και παραπέμπει στα πρώτα βήματα που ξεκίνησαν σε αυτή την κατεύθυνση πριν από 50 χρόνια ο Πάπας Παύλος ο Έκτος και ο Οικουμενικός Πατριάρχης Αθηναγόρας», ενώ, όπως παρατηρεί, «ο επίσημος Θεολογικός Διάλογος ανάμεσα στις Εκκλησίες βοήθησε να εξαλειφθούν παρεξηγήσεις και διαφορές απόψεων» (;;;).
Μετά από όλα αυτά θα αναρωτηθεί κανείς, θα αναρωτηθεί κάθε καλόπιστος, κάθε ευσεβής, μέλος της ελληνορθόδοξης εκκλησίας, κάθε σκεπτόμενος, (γιατί υπάρχουν δυστυχώς και οι μη σκεπτόμενοι), τι δέον γενέσθαι. Πολλοί θα υποστηρίξουν πως μη δέον γενέσθαι οτιδήποτε. Δηλαδή να μην αντιδρούμε, να μην πούμε τίποτα, να μην αναφερόμαστε καν σε αυτή τη εξέλιξη, να μην βλέπουμε, και να μην ακούμε. Δηλαδή να είμαστε πρόβατα ενός ποιμνίου που το καθηγηθούν λύκοι για να το κατασπαράξουν.
Για όσους όμως ακόμα έχουν συνείδηση και θέλουν να κρατήσουν την Μια, Αγία, Καθολική, Αποστολική, και Ορθόδοξη Εκκλησία, το πρόβλημα είναι πως θα αντιδράσουν, πως θα εκκλησιάζονται όταν οι ιερείς θα είναι Οικουμενιστές, πως θα λάβουν την Θεια Κοινωνία όταν αυτή δεν θα έχει καμία Χάρη γιατί οι Ιερουργοί θα έχουν αποστατήσει, όταν το μίασμα του Οικουμενισμού θα έχει μολύνει τα Ιερά και τα Όσια, όταν αυτά που μας κράτησαν επί τόσους αιώνες θα έχουν καταρρεύσει μετά από μια πολύχρονη προετοιμασία αποδόμησης κάθε ορθόδοξης αγάπης, κάθε ορθόδοξης θεραπευτικής λειτουργίας. Κάποιοι πιστοί λίγο-πολύ λέγουν, «μα το τάδε μοναστήρι, ο τάδε μοναχός έχει αγάπη, έχει ελεημοσύνη, έχει άσκηση, έχει αυταπάρνηση, έχει προσευχή, έχει τόσα καλά…πως είναι δυνατόν να σφάλλει ;
Μήπως από κάποια πλευρά έχει κάποιο δίκαιο ; Μήπως εδώ επιβάλλεται να κάνουμε οικονομία ;». Εδώ θα πρέπει να καταλάβουμε, να αντιληφτούμε πως οι Νεοεποχίτες δεν επιδιώκουν να κλείσουν οι εκκλησίες αλλά να συνεχίσουν να υπάρχουν, να λειτουργούν γεμάτες εκκλησίασμα αλλά με αλιωμένο-κοσμικό και οικουμενιστικό φρόνημα. Αντίθετα τις όποιες εκκλησίες θα παραμείνουν στην Ορθοδοξία θα τις απομονώσουν και θα της χαρακτηρίσουν αναχρονιστικές και απομεινάρια ενός σκοταδιστικού παρελθόντος.
Πριν από λίγα χρόνια ένας πασίγνωστος γέροντας στο Άγιο Ορός αναφερόμενος στους παπικούς μου είχε πει : «Δεν μπορούμε να τους αποδεχτούμε γιατί έτσι αλλοιώνουμε την θεραπευτική χάρη της Ορθοδοξίας και χάνουμε την αγάπη που θα μπορούσαμε να τους προσφέρουμε για να μετανοήσουν». Σήμερα όχι μόνο τους αποδεχόμαστε αλλά οι προκαθήμενοι βάσει συνωμοτικού σχεδίου που εξυφαίνονταν εδώ και δεκαετίες, έφτασαν στο σημείο να επιδιώκουν πλέον ανοιχτά και χωρίς κανένα πρόσχημα την λεγομένη «ένωση των εκκλησιών», δηλαδή την ένωση με τον «Έξω από εδώ». Αλλά το πιο τραγικό είναι πως ο ίδιος αυτός ο γέροντας, στον οποίο πηγαίνουν να τον επισκεφτούν χιλιάδες από όλο τον κόσμο θεωρώντας τον σαν πάτερ Παΐσιο νούμερο 2, (και ο όποιος καθοδηγεί ένα από τα μεγαλύτερα ιδρύματα Ρωμιοσύνης του οποίου υπήρξα ιδρυτικό μέλος), μου συνέστησε με αυστηρό τρόπο να σταματήσω να γράφω για όσα σήμερα γίνονται σε βάρος της Ορθοδοξίας παρά την ευλογία που έχω από τον πνευματικό μου. Μάλιστα έφτασε στο σημείο να με συστήσει να εξομολογηθώ για όσα έγραψα τους τελευταίους μήνες. Αλλοίμονο!
Ο πατήρ Ρωμανιδης είχε προφητέψει από την δεκαετία του ογδόντα ότι θα έρθει η μέρα που δεν θα υπάρχει πλέον τίποτα στην ορατή εκκλησία που θα μαρτυρά την Ορθοδοξία, καθώς αυτή θα έχει εγκαταλειφτεί από τους ίδιους τους ιερείς της. Τώρα διαφαίνεται πως όλα είχαν σχεδιαστεί με τον καλύτερο τρόπο και οι ανύποπτοι ευλαβείς σύμφωνα με τα σχέδια τους θα έπεφταν σαν «ώριμα φρούτα» στον λάκκο της καταστροφής. Από την μια η πολιτική προδοσία και από την άλλη η θρησκευτική αποστασία και στη μέση ένα ζαλισμένο ποίμνιο. Όλα ωραία και άριστα σχεδιασμένα και καθορισμένα.
Ο προφήτης Ησαΐας ως αυθεντικός κήρυκας του λόγου του Θεού ελέγχει κατά τρόπο αληθινά προφητικό τους ανάξιους άρχοντες των Ιουδαίων. Η αγανάκτηση του Προφήτη φτάνει σε τέτοιο βαθμό που καλεί τους βαρβάρους ειδωλολάτρες, οι οποίοι λόγω της βαρβαρότητας τους μοιάζουν με άγρια θηρία, να έρθουν να κατασπαράξουν τους κακούς άρχοντες. Είναι χαρακτηριστικός ο λόγος του Προφήτη : «Πάντα τα θηρία τα άγρια, δεύτε φάγετε, πάντα τα θηρία του δρυμού» (Ης. νστ΄9). Αλλά ο προφητικός λόγος δεν εξαντλείται στο σημείο αυτό. Συνεχίζει με την ίδια και περισσότερο δριμύτητα και ελέγχει τώρα, «τους αναιδείς τη ψυχή», λέγοντας, «Και οι κύνες αναιδείς τη ψυχή, ουκ ειδότες πλησμονήν, και εισί πονηροί ουκ ειδότες σύνεσιν, πάντες εν ταις οδοίς αυτών εξηκολούθησαν, έκαστος κατά το εαυτού» (Ης. νστ΄10).
Τι μας λέγει η Αγία Γραφή : «Μέγα εστί το της ευσεβείας μυστήριον!», αναφωνεί ο Απόστολος Παύλος, (Α΄Τιμόθ. γ΄16). Και πιο κάτω τι λέγει ; Να είμαστε απλώς καλοί άνθρωποι ; Όχι! Αλλά, : «Θεός εφανερώθη εν σαρκί, εδικαιώθη εν Πνεύματι, ώφθη αγγέλοις εκηρύχθη εν ένθεσι, επιστεύθη εν κόσμω, ανελλήφθη εν δόξη». Και η προσωπική Θεία αποκάλυψις γίνεται μόνο εν Πνεύματι Αγίω. « Ούτως ο άνθρωπος αυτοπροαιρέτως, είτε γίνεται σκώληξ και δεν διαμαρτύρεται επειδή τον πατούν, είτε γίνεται υψιπέτης αετός της Χάριτος και ίπταται εις τους Ουρανούς».
Στην εποχή που ζούμε όλα τα προσωπεία έχουν πέσει και έχουν αποκαλυφθεί τα πάντα. Στη συνείδηση του κάθε πιστού επαφίεται αν θα αγωνιστεί, ή αν θα παραδοθεί στα επερχόμενα. Στην συνειδητή ευθύνη του κάθε ιεράρχη είναι να πάψει να κρύβεται πίσω από την «σκιά» του και να πάρει ξεκάθαρη θέση στα τελούμενα.
ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr/
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΣΤΙΣ ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Α' ΕΛΜΕ ΠΕΛΛΑΣ
Σάββατο, 15 Νοεμβρίου 2014
Καταγγελία για την καθυστέρηση στις πληρωμές αναπληρωτών εκπαιδευτικών
Α’ ΕΛΜΕ ΠΕΛΛΑΣ
Έδρα: Εγνατία 91 (2ο Γυμνάσιο Έδεσσας)
Email: elmepellas@yahoo.gr
Σε οικονομικό αδιέξοδο βρίσκονται οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που μέχρι και σήμερα παραμένουν απλήρωτοι. Το πρόβλημα επιβίωσης που αντιμετωπίζουν τώρα οι συνάδελφοι αναπληρωτές αποτελεί μια ακόμη αφορμή για ανάδειξη του ζητήματος των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών. Μετά από την αύξηση διδακτικού ωραρίου, τις συμπτύξεις τμημάτων, τις μετακινήσεις εκπαιδευτικών με διδασκαλία μέχρι και σε 5 σχολεία, τις διαθεσιμότητες-απολύσεις, ολοκληρώνεται η απορρύθμιση εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών με τα σενάρια πρόσληψης χωρίς μισθό.
Εκφράζουμε την αντίθεσή μας στην πρακτική που εφαρμόζει το Υπουργείο Παιδείας για πρόσληψη αναπληρωτών με ελαστικές σχέσεις εργασίας, η οποία δεν δίνει λύση στο πρόβλημα χιλιάδων κενών στα σχολεία.
Απαιτούμε την άμεση ρύθμιση του θέματος της πληρωμής των δεδουλευμένων των αναπληρωτών συναδέλφων μας και τη ρύθμιση όλων των ζητημάτων που αφορούν την πληρωμή τους στη συνέχεια.
Απαιτούμε την κάλυψη όλων των κενών με την πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών.
H Πρόεδρος Μαριάννα Δουλγερίδου
Η Γραμματέας Μαριάννα Τόμα