Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Σάββατο 1 Αυγούστου 2015

ΤΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ



Δύο μπουζουξίδες, ο Μπάμπης και ο Αντώνης, είναι χρόνια συνεργάτες και πάρα πολύ καλοί φίλοι!

ΦΡΑΓΜΑ ΠΑΡΤΙ - ΠΡΟΜΑΧΟΙ 2015 - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ



4ο Φράγμα Πάρτι

Για 4η συνεχόμενη χρόνια ο Α.Σ. «Οι Πρόμαχοι» διοργανώνει και σας προσκαλεί σε ένα από τα μεγαλύτερα πάρτι του καλοκαιριού.

Τα μεγαλύτερα ονόματα Djs από την περιοχή μας θα συμμετάσχουν σε μια σκηνή. 

Ημερομηνία: 8 και 9 Αυγούστου
Είσοδος: Ελεύθερη
Τοποθεσία : Πρώην Club Φράγμα (Πρόμαχοι)
Ώρα Έναρξης : 15:00

Ο ΒΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...



Δεν έχω παράπονο, ερεθίσματα για να γράφω τέτοια θέματα έχω συχνά. Ίσως γι’ αυτό αποφεύγω να βγαίνω σε παραδοσιακές εκδηλώσεις πολύ συχνά.

Αρθρογράφος: Ελένη-Ρεβέκκα Στάιου



Την προηγούμενη Τετάρτη πήγαμε η παρέα να δούμε δύο πολύ γνωστούς χορευτές και έναν εξαιρετικά γνωστό μουσικό από διαφορετικές περιοχές της Ελλάδος να προσπαθούν να ταιριάξουν δύο φαινομενικά αταίριαστα ακούσματα που όμως όταν συνδυάστηκαν ήταν πραγματικά εξαιρετικά. Έτσι θα έπρεπε να πάει όλη η παράσταση και όχι μόνο τα τελευταία 15 λεπτά.
Αυτό που ήταν έντονο, και από την επιλογή του χώρου αλλά και από την παρουσίαση είναι η…λύσσα να γίνει η παράδοση πιο προσιτή σε όλους. Αυτό μπορεί να παρατηρηθεί σε πολλές από τις νέες παραστάσεις. Το πρόβλημα είναι όμως ότι η παράδοση που παρουσιάζουν ώστε να γίνει πιο προσιτή δεν είναι παράδοση.
Δεν είναι για δύο λόγους.
Αρχικά, πολλοί λένε ότι κάνουν λαογραφία και παράδοση και υπάρχει μεγάλη κουβέντα για το τι είναι το ένα και τι είναι το άλλο. Κάποιοι λένε ότι η παράδοση δεν είναι στάσιμη και αλληλεπιδρά με το περιβάλλον της. Μπορεί και να ισχύει, αλλά το νέο «προϊόν» μετά από πόσο καιρό γίνεται παράδοση και μπορεί να καταγραφεί από την λαογραφία; Και επίσης, η λαογραφία έχει ως στόχο την καταγραφή των παραδόσεων, των ηθών και των εθίμων και την αναπαραγωγή τους έτσι όπως ακριβώς ήταν στην προσπάθεια διατήρησής τους. Άρα αν κάποιος αυτοσχεδιάζει (όπως λέει) πάνω στην παράδοση και κατά συνέπεια την αλλάζει, κάνει παράδοση ή κάνει κάτι άλλο; Γιατί αυτό που είδαμε εκείνο το βράδυ, δεν ήταν παράδοση. Σίγουρα, η τεχνική ήταν εξαιρετικά υψηλού επιπέδου και το ταλέντο των χορευτών δεν μπορούσε κάποιος να μην το δει, αλλά αυτό δεν τους κάνει αυτόματα παραδοσιακούς. Πώς κάνεις λοιπόν μια παράδοση προσιτή όταν στην ουσία δεν την παρουσιάζεις σωστά; Αν θες να δημιουργήσεις μια δική σου παράδοση είναι θεμιτό και όμορφο, αλλά δεν χρειάζεται να την ονομάσεις παράδοση και λαογραφία για να τραβήξεις κόσμο και να σχηματίσεις μια λάθος εικόνα.
Ένα άλλο μεγάλο λάθος, το οποίο δεν παρατήρησα μόνο τότε αλλά και σε πολλές άλλες περιπτώσεις είναι η λάθος αντίληψη του παραδοσιακού χορού από τους χορευτές. Δεν είμαι λαογράφος, δεν είμαι….σπουδαγμένη πάνω σε αυτό το θέμα, αλλά οι παραδοσιακοί χοροί δεν ήταν μόνο για γλέντια και χαρές αλλά ήταν κομμάτι κάθε στιγμής στη ζωή των ανθρώπων, από τον γάμο μέχρι τις κηδείες και την ξενιτιά. Δεν ήταν ευκαιρία για τον κάθε χορευτή να ξεχωρίσει από τον κύκλο και να δείξει πόσο γαμάτος είναι στις φιγούρες που έμαθε παπαγαλία από ένα βιντεάκι (όπως γίνεται τώρα).
 Ο παραδοσιακός χορός είναι… «ομαδικό άθλημα». Δεν έχει νόημα να είσαι καλός μόνο εσύ και να φανείς μπροστά, να φανείς ωραίος, γιατί αν ο κύκλος από πίσω σου σέρνεται κανενός βλέμμα δεν θα κάτσει σε σένα ή κανένας δεν θα θυμηθεί πόσο καλά χόρεψες. Αυτό το ψώνιο πολλών να φανούν στον παραδοσιακό χορό, είτε είναι άντρες με τα πολλά χτυπήματα/τσαλίμια/μαγκιά είτε γυναικών με όλα τα γνωστά φτιασίδια και την έπαρση, απομακρύνει τον χορευτή από την ομάδα του αλλά και από το κοινό που τον βλέπει, καθώς δεν παρουσιάζει καν κάτι το παραδοσιακό. Εγώ τουλάχιστον στα χωριά μου δεν τα έχω δει πουθενά αυτά και ειδικότερα σε φωτογραφίες των παππούδων μου…
Έχουμε χάσει το νόημα. Βλέπουμε την παράσταση, στηνόμαστε στην σκηνή, φτιάχνουμε τον εαυτό μας σαν ηθοποιοί ενώ θα έπρεπε να αφεθούμε και να προσπαθήσουμε να νοιώσουμε όπως ένοιωθαν οι γέροντες που χόρευαν αυτόν τον ίδιο χορό στην εποχή τους. Το κάναμε εμπόριο, το κάναμε ανταγωνισμό και ο χορός αντί να μας ενώνει, μας χωρίζει. Μπράβο μας. Τα βήματα ενός χορού είναι μόνο το 1/3 του δρόμου. Τα υπόλοιπα 2/3 είναι το σωστό ύφος, το ύφος της περιοχής που λένε οι δάσκαλοι. Και αυτό προφανώς δεν μπορεί να αποκτηθεί όταν όλα τα χορεύεις σαν κακός ηθοποιός.
Καταλαβαίνω ότι μπορεί να είμαι περίεργη και απόλυτη. Αλλά μετράω αισίως 23 (πάω στα 24) χρόνια στον παραδοσιακό χορό και ήμουν ιδιαιτέρως τυχερή να έχω καλούς δασκάλους και πολλές εμπειρίες ώστε να σχηματίζω άποψη. Αρκετοί δεν θα συμφωνούν μαζί μου, κανείς δεν μπορεί να έχει απόλυτο δίκιο ή άδικο, αλλά ρε παιδιά κάποια πράγματα βγάζουν μάτι. Και δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να χορεύεις εσύ πάνω στην σκηνή και από κάτω κάποιος που ξέρει (και καταλαβαίνει τι βλέπει) να γελάει μαζί σου.


ΣΧΕΤΙΚΟ...http://promahi-nea.blogspot.gr/2013/07/blog-post_4830.html



ΠΗΓΗ...http://www.neolaia.gr

ΜΕΧΡΙ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΟΙ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΤΩΝ T-SHIRTS ΓΙΑ ΤΟ "ΦΡΑΓΜΑ ΠΑΡΤΙ"

























Ανακοινώνεται  από τον ΑΣ ΠΡΟΜΑΧΟΙ ότι  οι παραγγελίες των t-shirts για το "4ο ΦΡΑΓΜΑ ΠΑΡΤΙ" που θα διεξαχθεί στις 8 και 9 Αυγούστου στην περιοχή "Φράγμα" των Προμάχων, θα γίνονται μέχρι τη Δευτέρα 3 Αυγούστου.
Τα μπλουζάκια κυκλοφορούν  σε διάφορα μεγέθη ανδρικά-γυναικεία-παιδικά και σε πέντε χρωματισμούς, λευκό-μαύρο-κόκκινο-μπλε-κίτρινο, έχοντας το λογότυπο που φαίνεται στην παραπάνω φωτογραφία.
Η τιμή για την απόκτησή του θα είναι συμβολική και θα κυμαίνεται στα 6 ευρώ, ενώ οι παραγγελίες γίνονται στο φαστ-φουντ "Γκρέκος", στη ταβέρνα "Μαλαματένια", στα γραφεία του συλλόγου και στα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της ομάδας.

ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ

[Yannis_Tsarouchis_1972_the_12_months.jpg]
Αύγουστος
Στο αττικό ημερολόγιο ο Αύγουστος ήταν ο δεύτερος μήνας του έτους και ονομάζονταν Μεταγειτνιών διάρκειας 29 ημερών που αντιστοιχεί με το χρονικό διάστημα από 24 Ιουλίου έως τις 22 Αυγούστου.
 Ο Αύγουστος, κατά το παλαιό ρωμαϊκό ημερολόγιο, ήταν ο έκτος μήνας, γι' αυτό αρχικά στα Λατινικά ονομάζονταν Sextilis και είχε 31 ημέρες, ευθύς εξ αρχής από την εγκαθίδρυση του Ιουλιανού ημερολογίου το 45 π.Χ. (έτος 709 από κτίσεως Ρώμης).
 Το έτος 8 π.Χ. ο Αύγουστος Καίσαρας του έδωσε το όνομά του χωρίς την προσθήκη μίας ημέρας από τον Φεβρουάριο (όπως λανθασμένα αναγράφεται σε ορισμένες αναφορές). Λέγεται ότι ο Αύγουστος έβαλε τον μήνα σε αυτή την θέση, για να τιμήσει τον θάνατο της Κλεοπάτρας η οποία, όπως λέγεται, έθεσε τέλος στη ζωή της στις 12 Αυγούστου του 30 π.Χ. αν και ο ακριβής λόγος του θανάτου της καλύπτεται από μυστήριο.
 Κατά το Βυζαντινό ημερολόγιο που ακολουθεί ακόμη και σήμερα η Ορθόδοξη Εκκλησία, και το οποίο αρχίζει τον Σεπτέμβριο, ήταν ο τελευταίος μήνας του χρόνου κι έτσι η 31 Αυγούστου γιορτάζονταν ως παραμονή της Πρωτοχρονιάς. Αστρονομικά, ο ήλιος βρίσκεται στην αρχή του μήνα στον αστερισμό του Καρκίνου (21 Ιουλίου έως 9 Αυγούστου) και στο τέλος στον αστερισμό του Λέοντα (10 Αυγούστου έως 15 Σεπτεμβρίου).
cf84cf83ceb1cf81cebfcf8dcf87ceb7cf82-ceb3ceb9ceaccebdcebdceb7cf82-12-cebcceaecebdceb5cf82-ceb1cf8dceb3cebfcf85cf83cf84cebfcf82-1972
Οι Μήνες, του Γιάννη Τσαρούχη
___
Αύγουστος είναι 
Στίχοι: Ηλίας Κατσούλης
Μουσική: Παντελής Θαλασσινός
Πρώτη εκτέλεση: Παντελής Θαλασσινός
Αύγουστος είναι το τραγούδι του Νικόλα
και κάποια νύχτα στη ζωή που τα `χεις όλα
μια αγκαλιά και φορητό ραδιοφωνάκι
να παίζει Μάλαμα, Περίδη και Λιδάκη
Αύγουστος είναι και του Ρίτσου η σονάτα
αλλά μπορεί κι ένα χωνάκι σοκολάτα
του σεληνόφωτος αυτή η πανδαισία
να ξεγελιέσαι πως υπάρχει αθανασία...
Αύγουστος είναι ο ρεμβασμός του Σκιαθίτη
κι οι αναμνήσεις απ’ το φως του Πανορμίτη
φλόγα κεριού σε ταπεινό προσκυνητάρι
με το σπαθί του Αρχαγγέλου στο θηκάρι.
Αύγουστος είναι και το δεύτερο φεγγάρι
προτού προλάβει ο Σεπτέμβρης να το πάρει
πέντε έξι στίχοι που αγαπάς και τους θυμάσαι
είσαι κι εσύ που ξαγρυπνάς κι όταν κοιμάσαι

ΠΩΣ ΝΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΕΙΤΕ ΕΞΥΠΝΑ

«Στις διαφωνίες επάνω σε ηθικά ή επιστημονικά ζητήματα ας στοχεύετε στην αλήθεια και όχι στην κατατρόπωση του αντιπάλου σας. Με αυτόν τον τρόπο δε θα χάσετε ποτέ το επιχείρημά σας και θα κερδίζετε πάντα κάτι καινούριο» έλεγε ο ArthurMartine στον εξαιρετικό οδηγό του γύρω από την τέχνη της συζήτησης το 1866.
Βέβαια, τις περισσότερες φορές που διαφωνούν δύο άνθρωποι το μόνο που δε συμβαίνει είναι το παραπάνω, ειδικά όταν η αντιπαράθεση είναι διαδικτυακή και οι «συνομιλητές» βρίσκονται πίσω από την ασφάλεια που τους παρέχει μια οθόνη κι ένα πληκτρολόγιο.
Τα πράγματα όμως θα μπορούσαν να είναι πολύ διαφορετικά.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να είναι κανείς επικριτικός, παραμένοντας ταυτόχρονα συμπονετικός, έχοντας ως σκοπό όχι να «κατακτήσει» τον αντίπαλο, αλλά να «φτάσει στην αλήθεια». Αποσκοπώντας, όχι να έχει δίκιο με οποιοδήποτε κόστος, αλλά να κατανοήσει και να εμβαθύνει τις γνώσεις του.
LOI-Tit-for-tat
Ο φιλόσοφος DanielDennett, τον οποίο ο πρωτοπόρος της τεχνητής νοημοσύνης Marvin Minsky έχει αποκαλέσει ως «τον καλύτερο σύγχρονο φιλόσοφο» και «επόμενο Bertrand Russell», θέτει ένα εύστοχο ερώτημα, το οποίο εξερευνά μερικές από τις βασικές τάσεις και δυναμικές της κουλτούρας του ‘μπορώ-να-κρίνω-τα-πάντα-και-τους-πάντες’ της σύγχρονης εποχής: «Πόσο συμπονετικός μπορείτε να είστε όταν κριτικάρετε τις απόψεις ενός ‘αντιπάλου’;».
Στο βιβλίο του «IntuitionPumpsandOtherToolsforThinking» αναφέρεται σε αυτό που ο ίδιος αποκαλεί ως «το καλύτερο αντίδοτο για την τάση που υπάρχει να εμφανίζουμε τον αντίπαλό μας ως καρικατούρα».
Πρόκειται για μια λίστα από κανόνες που είχε διαμορφώσει δεκαετίες πριν ο διάσημος κοινωνικός ψυχολόγος και θεωρητικός AnatolRapoport, γνωστός για τη στρατηγική tit-of-tat της θεωρίας των παιγνίων.
6a0133f4eaebe0970b01538f067c71970b-800wi
Ο Dennett αναφέρει τα εξής:
Πώς θα συνθέσετε ένα επιτυχημένο, κριτικό σχόλιο:
  1. Θα πρέπει να προσπαθήσετε να επαναλάβετε τη θέση του «αντιπάλου» σας τόσο ξεκάθαρα, ζωντανά και δίκαια που να φτάσει στο σημείο να σας πει: «Ευχαριστώ, μακάρι να μπορούσα να τα πω κι εγώ με αυτόν τον τρόπο».
  2. Πρέπει να κάνετε μια λίστα με όλα τα σημεία επιχειρηματολογίας (ειδικά αν είναι θέματα μη γενικής αποδοχής).
  3. Πρέπει να αναφέρετε οτιδήποτε έχετε μάθει από τον αντίπαλό σας.
  4. Μόνο τότε μπορείτε να αναφερθείτε σε μια κουβέντα διάψευσης ή κριτικής.
Ο Dennett τονίζει, ότι αυτή η διαδικασία είναι στην πραγματικότητα μια καλή στρατηγική ψυχολογίας, που επιτυγχάνει ένα πράγμα: Μετατρέπει τον αντίπαλό σας σε ένα πιο δεκτικό ακροατήριο της κριτικής ή διαφωνίας σας, η οποία με τη σειρά της προχωρά και εξελίσσει τη συζήτηση.
Πηγή: http://www.news.gr

ΣΤΗΝ Α.Ε.ΛΑΡΙΣΑΣ ΔΟΚΙΜΑΖΕΤΑΙ Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΕΛΚΟΣ ΤΟΥ ΑΣ ΠΡΟΜΑΧΟΙ



Το διοικητικό συμβούλιο του ΑΣ ΠΡΟΜΑΧΟΙ, οι ποδοσφαιριστές και όλοι οι φίλαθλοι του συλλόγου, εύχονται στον ταλαντούχο μεσοεπιθετικό, Δημήτρη Σέλκο, ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ στα trainning που θα συμμετάσχει με την Α.Ε.ΛΑΡΙΣΑΣ. 

Η ΕΘΝΙΚΗ ΕΦΗΒΩΝ ΜΠΑΣΚΕΤ ΣΤΑ ΗΜΙΤΕΛΙΚΑ ΤΟΥ EUROBASKET U18

Εφηβοι σαν... άντρες! - Κέρδισαν την Γαλλία (67-59) και πέρασαν στον ημιτελικό του Eurobasket
Για ακόμη μία φορά το ελληνικό μπάσκετ κρατά την σημαία της Ελλάδας ψηλά.
Η Εθνική Εφήβων με σπουδαία εμφάνιση επικράτησε 67-59 της Γαλλίας, μεγάλου φαβορί για το χρυσό, στα προημιτελικά του Ευρωπαϊκού U18 που γίνεται στο Βόλο. Το Σάββατο (21:15) απέναντι στη Λιθουανία θα διεκδικήσει την πρόκριση στον μεγάλο τελικό.
Επική εμφάνιση για τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο που έκανε τριπλ-νταμπλ με 13 πόντους, 11 ασίστ και 10 ριμπάουντ, σπουδαίος και ο Γιώργος Παπαγιάννης, εξαιρετική δουλειά από όλους όσους έπαιξαν και άριστο κοουτσάρισμα από τον Ηλία Παπαθεοδώρου.
Δεκάλεπτα: 16-16, 32-34, 46-55, 59-67.
Γαλλία (Ασέντ-Λιεζόν): Λεμπέφ 5, Τσουάφ 3, Ντιλίκινα 17, Ζαν 9, Λουμπακί 11, Πουαριέ, Πονσάρ 4, Ονά-Εμπό, Γκομπόλντ 8, Τιγί, Ραμπό
Ελλάδα (Παπαθεοδώρου): Λούντζης, Ντουζίδης, Μιλεντίγεβιτς 6, Φλιώνης 5, Μιχαλούτσος, Μουράτος 5, Σκουλίδας 8, Χρηστίδης 1, Δίπλαρος 8, Παπαγιάννης 21 (13 ριμπ.), Χαραλαμπόπουλος 13 (10 ριμπ., 11 ασίστ).

ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΗΝ ΑΨΑΛΟ: 26ΧΡΟΝΟΣ ΔΟΛΟΦΟΝΗΣΕ 65ΧΡΟΝΟ ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΠΡΟΣΕΒΑΛΕ

Εγκλημα στην Πέλλα: 26χρονος δολοφόνησε 65χρονο γιατί τον προσέβαλε
Ένας 26χρονος συνελήφθη, κατηγορούμενος ως δράστης της ανθρωποκτονίας που αποκαλύφθηκε, το μεσημέρι, στην Άψαλο Πέλλας, με θύμα 65χρονο άνδρα, που βρέθηκε σε λίμνη αίματος μέσα στο σπίτι όπου ζούσε.
Ο νεαρός, ο οποίος είναι συγχωριανός του θύματος, φέρεται να ομολόγησε το έγκλημα.
Από τα μέχρι στιγμής στοιχεία της αστυνομικής προανάκρισης προκύπτει ότι επρόκειτο για έγκλημα τιμής. Εξεταζόμενος από αστυνομικούς, ο 26χρονος φέρεται να υποστήριξε ότι ο 65χρονος τον προσέβαλε, το προηγούμενο βράδυ, στο καφενείο του χωριού.
Όπως προέκυψε από την προανάκριση, λίγο μετά το παραπάνω περιστατικό, ο κατηγορούμενος ως δράστης επισκέφθηκε το θύμα στο σπίτι του προκειμένου να ζητήσει εξηγήσεις για όσα είχαν προηγηθεί.
Αστυνομικοί εκτιμούν πως ακολούθησε καβγάς, με αποτέλεσμα να πιαστούν στα χέρια. Ο νεαρός πιθανολογείται ότι χτύπησε με μικρό μπαλτά τον 65χρονο, με συνέπεια να τον τραυματίσει θανάσιμα.
Ο άτυχος άνδρας βρέθηκε γύρω στη μιάμιση το μεσημέρι από την αδελφή του, η οποία ειδοποίησε αμέσως το ΕΚΑΒ και την Αστυνομία.

"ΠΟΣΟ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΠΑΓΩΤΟ; ΕΝΑ ΕΥΡΩ; ΠΑΡΕ 100 ΚΑΙ ΚΡΑΤΑ ΤΑ ΡΕΣΤΑ"

«Πόσο κάνει το παγωτό; 1 ευρώ; Πάρε 100 και κράτα τα ρέστα» - Ο σεΐχης που τρέλανε την Αθήνα με τα πουρμπουάρ του
Ξέφρενη διασκέδαση, live sex shows σε στριπτιτζάδικο και το χρήμα να ρέει άφθονο ήταν το καθημερινό μενού ενός σεΐχη από το Αμπου Ντάμπι.
Σύμφωνα με την Espresso, ο 50χρονος έφτασε στην Αθήνα με το προσωπικό του λίαρ τζετ. Από το «Ελ. Βενιζέλος» τον παρέλαβε ένας ιδιαίτερα ευγενή, γλωσσομαθής και σοβαρός σοφέρ.
Η λιμουζίνα κατευθύνθηκε προς τα νότια προάστια και στην προεδρική σουίτα υπερπολυτελούς ξενοδοχείου, όπου κόστιζε 18.000 ευρώ το βράδυ. Ο σεΐχης προτιμούσε να απολαμβάνει τα γεύματά του στην εσωτερική πισίνα, με τους σερβιτόρους της βάρδιας να «τρελαίνονται» εξαιτίας των παχυλών τιπς, που λάμβαναν.
Οι βόλτες του στο κέντρο μπορεί να ήταν ελάχιστες, ωστόσο σίγουρο είναι πως θα τους μείνει αξέχαστος σε σερβιτόρος και μαγαζάτορες, που προσέφεραν τις υπηρεσίες τους.
Απολάμβανε τον παγωμένο του νες καφε και ποτέ δεν κοίταζε τον λογαριασμό. Με απόλυτη φυσικότητα άφηνε χαρτονομίσματα των 50 ή 100 ευρώ.
Μάλιστα, όπως αναφέρει η εφημερίδα, για ένα παγωτό μηχανής του 1 ευρώ έδωσε 100 ευρώ και ζήτησε από τον πωλητή να κρατήσει τα ρέστα.
Οι βραδυνές του συνήθεις, ωστόσο, ήταν λίγο πιο ιδιαίτερες. Λίγο μετά τις 2:00 τα ξημερώματα, ο σεΐχης επιβιβαζόταν στην μαύρη του λιμουζίνα και κατευθυνόταν σε στριπτιτζάδικο γνωστής λεωφόρου.
Απολαμβάνοντας το πανάκριβο ουίσκι του έβλεπε αιθέριες παρουσίες να λικνίζονται γυμνές δίπλα του και να πιάνουν τα χαρτονομίσματα που πετούσε!
Οταν βαριόταν, σύμφωνα με την Espresso, με ένα νεύμα ο μετρ τον πήγαινε στα ενδότερα και στο live sex show, όπου μπορούσε να συμμετάσχει αν το επιθυμούσε.
Την τελευταία του βραδιά στην Αθήνα ο 50χρονος ήθελε κάτι παραπάνω.
«Επισκέφθηκε ξενοδοχείο στα βόρεια προάστια, όπου στην πίσω πόρτα τον περίμενε ένας νεαρός άνδρας που τον οδήγησε -μαζί με τον οδηγό- στις σουίτες που μοιάζουν με σπηλιές, εξοπλισμένες με τζακούζι και χαμάμ, τρεχούμενα νερά και δροσερά κορίτσια. Από εκεί βγήκε στις 9.00 το πρωί και το απόγευμα της ίδιας ημέρας πέταξε για την πατρίδα του. Το πουρμπουάρ που άφησε στον 40χρονο σοφέρ ήταν κάτι περισσότερο από 1.000 ευρώ», αναφέρει η Espresso.

ΣΥΚΟ: ΤΟ SUPERFOOD ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ

Σύκο, το superfood του καλοκαιριού - Τα 10 οφέλη του, από το αδυνάτισμα μέχρι προστασία από τον καρκίνο [λίστα]
Το σύκο είναι το φρούτο του καλοκαιριού!Με τη μοναδική του γλυκιά γεύση και λαστιχωτό εσωτερικό, γεμίζει το στόμα με την πλούσια σύστασή του.
Τα σύκα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυσικά σάκχαρα, ανόργανα άλατα και διαλυτές ίνες. Είναι πλούσια σε ορυκτά, συμπεριλαμβανομένου του καλίου, ασβεστίου, μαγνησίου, σιδήρου και χαλκού και είναι μια καλή πηγή αντιοξειδωτικών βιταμινών Α, Ε και Κ που συμβάλλουν στην υγεία και την ευεξία.
Τα 11 οφέλη του σύκου:
  1. Προστατεύει από τον καρκίνο
  2. Μειώνει την χοληστερόλη
  3. Προλαμβάνει την υψηλή πίεση και τις καρδιακές παθήσεις
  4. Μειώνει την κούραση και βελτιώνει τη μνήμη
  5. Εχει καθαρτική δράση και είναι χρήσιμο για τη δυσκοιλιότητα
  6. Είναι πλούσιο σε ασβέστιο, όποτε είναι η τέλεια εναλλακτική για εκείνους που δεν καταναλώνουν γαλακτοκομικά προϊόντα
  7. Πέρα από ασβέστιο έχει και κάλιο. Και τα δύο προλαμβάνουν την οστεοπόρωση και βοηθούν στην ανάπτυξη της οστικής πυκνότητας.
  8. Πλούσιο σε φυτικές ίνες, κάτι που το καθιστά αποτελεσματικό στην απώλεια βάρους
  9. Βοηθάει τον ύπνο και την απαλλαγή από διαταραχές αυτο
  10. Αν το πολτοποιήσετε και το απλώσετε στο δέρμα, είναι εξαιρετικό για την ακμή

ΤΟ ΑΦΕΝΤΙΚΟ ΠΟΥΛΗΣΕ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΑΙ ΜΟΙΡΑΣΕ 27 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ

Το αφεντικό τρελάθηκε: Πούλησε την εταιρεία και μοίρασε 27 εκατ. στους εργαζομένους
Είναι ο καλύτερος εργοδότης στον κόσμο; Σίγουρα ο Νεβζάτ Αϊντίν έκανε ότι μπορούσε για να κερδίσει αυτόν τον τίτλο.
Ο Τούρκος πούλησε την εταιρεία διαδικτυακής παραγγελίας τροφίμων Yemeksepeti για 589 εκατ. δολάρια. Φρόντισε όμως να χαρούν και άλλοι με αυτό το ποσό ρεκόρ. Ετσι, μοίρασε 27 εκατομμύρια στους 114 εργαζόμενους στην επιχείρηση.
Κάτι που σημαίνει, ότι θα πάρουν από 237.000 δολάρια, ένα ποσό 150 φορές πάνω από το μέσο μισθό στην τουρκική εταιρεία! Οπως εξήγησε ο Αϊντίν, ήθελε να επιβραβεύσει τους υπαλλήλους που συνέβαλαν στη δημιουργία της εταιρείας με τη σκληρή δουλειά τους.
«Η επιτυχία δεν ήρθε εν μία νυκτί. Πιστεύω στην ομαδική δουλειά και θεωρώ ότι η επιτυχία είναι πιο απολαυστική όταν τη μοιράζεσαι με την υπόλοιπη ομάδα», δήλωσε στο CNN.
Οταν ανακοίνωσε το εκπληκτικό νέο, κάποιοι εργαζόμενοι έκλαιγαν, άλλοι ούρλιαζαν, ενώ μερικοί του έστειλαν ευχαριστήριες επιστολές, όπως είπε ο ίδιος στην Hurriyet. «Υπήρχαν συναισθήματα, γιατί με κάτι τέτοιο επηρεάζεις τις ζωές των ανθρώπων. Μπορούν να αγοράσουν αυτοκίνητο, σπίτι», πρόσθεσε ο Αϊντίν.
Η κίνηση του Τούρκου είναι εξαιρετικά σπάνια, αλλά κάτι ανάλογο είχε συμβεί νωρίτερα φέτος. Τον Απρίλιο, ο Αμερικανός επιχειρηματίας Τζ. Σ. Χουζένγκα μοίρασε σε 570 υπαλλήλους του περίπου 6 εκατομμύρια δολάρια, μετά από την πώληση δύο εταιρειών. Ακόμη περισσότερα είχε χαρίσει το 1999 ο Αμερικανός Μπομπ Τόμπσον. Τότε εκείνος έδωσε σε 550 εργαζόμενους 128 εκατ. δολάρια σε μπόνους, όμως αυτά ποίκιλαν από 200 δολάρια έως και ένα εκατομμύριο.


Πηγή: http://www.iefimerida.gr/

ΤΟ ΧΟΛΙΓΟΥΝΤ ΤΟΥ ΕΙΚΟΣΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΑΙΩΝΑ

Γιατί οι πραγματικά σπουδαίες ταινίες είναι πια μετρημένες στα δάχτυλα; Ίσως επειδή το Χόλιγουντ έχει συνθηκολογήσει με το πλήγμα της ιντερνετικής πειρατείας.
Του Στέφανου Δάνδολου
"Το χτύπημα που έχουν δεχτεί οι εταιρείες παραγωγής είναι τεράστιο", έλεγε στο προηγούμενο τεύχος του Vanity Fair ένας εκ των παραγωγών του καινούργιου Star Wars. Και πράγματι είναι. Το να κατεβάζεις δωρεάν, έχει αποδειχτεί το πιο καίριο πλήγμα στην ακριβότερη βιομηχανία του θεάματος. Πάνε πια οι εποχές που περίμενες μια ταινία μήνες και μήνες. Τώρα, η τεχνολογία σου παρέχει τη δυνατότητα να την κλέψεις με ένα κλικ. Κι έτσι χάθηκε και αυτή η ασύγκριτη μυσταγωγία του σινεμά, το να συνδυάζεις ένα φιλμ με μια έξοδο. Ο εικοστός πρώτος αιώνας συρρίκνωσε την αλυσίδα των αιθουσών, επέφερε λουκέτα σε παλιούς κινηματογράφους, μετέτρεψε τις βραδιές μπροστά στο πανί σε κάτι το απαρχαιωμένο, το παλιομοδίτικο. Ό,τι δεν κατάφερε το βίντεο και αργότερα το dvd, το πέτυχε η πειρατεία. Διάβαζα πρόσφατα, λόγου χάρη, ότι από το 2006 και μετά, έχουν κλείσει περισσότερα από ογδόντα σινεμά στην περιφέρεια της Αθήνας και παραπάνω από εκατό βίντεο-κλαμπ.
Δεν είναι όμως μόνο η πειρατεία. Το σινεμά, ειδικά το αμερικανικό, δείχνει να έχει στερέψει. Μοιάζει κουρασμένο. Οι μεγάλες, ακριβές παραγωγές δείχνουν να επαναλαμβάνουν χιλιοειπωμένα κλισέ και μοτίβα, ή αναλώνονται σε παλιά δοκιμασμένα σενάρια, μέσα από remakes που σπάνια ανανεώνουν ένα είδος. Τα διαμαντάκια έρχονται κυρίως από τους ανεξάρτητους, από τους κύκλους του Sundance Festival, από ορεξάτους πιτσιρικάδες που δεν χρειάζονται δεκάδες εκατομμύρια δολάρια για να μεγαλουργήσουν. Ή προκύπτουν από την Ευρώπη, από την Ιταλία του Σορεντίνο, την Γερμανία του Χάνεκε, την Γαλλία του Λατιγκό, την Ελλάδα του Λάνθιμου, το βρετανικό BBC, και πάει λέγοντας. Η βάση, η ψυχή ενός φιλμ είναι το κείμενο. Ακόμη κι αν έχεις το ωραιότερο καστ του κόσμου, ακόμη κι αν έχεις προϋπολογισμό εξακοντισμένο στην στρατόσφαιρα, έτσι και δεν έχεις σενάριο, δεν έχεις ταινία.
 Έχω αρχίσει και γίνομαι καχύποπτος, ίσως επειδή γράφω μυθιστορήματα, ότι η "κούραση" του Χόλιγουντ οφείλεται στο γεγονός ότι ολοένα και λιγότερες ταινίες βασίζονται πια σε μυθιστορήματα. Ίσως τα πρωτότυπα σενάρια δεν είναι τόσο ενδιαφέροντα. Ωστόσο, ακόμη κι ένας σχεδιαστής μόδας όπως ο Τομ Φορντ, μπόρεσε και μεταπήδησε μεγαλοπρεπώς στον κινηματογράφο με το "A single man", μια από τις ωραιότερες ταινίες του αιώνα μας κατά την γνώμη μου, επειδή δεν έκανε τίποτε άλλο παρά να ντύσει με κομψότητα και χάρη τις σελίδες του ωραιότερου βιβλίου του Κρίστοφερ Ίσεργουντ.
Μοιραία, φτάνω στο σημείο να συμφωνήσω με όσους υποστηρίζουν ότι το καλύτερο σινεμά σήμερα είναι η αμερικανική τηλεόραση. Ειδικά η εταιρεία παραγωγής HBO έχει δημιουργήσει την τελευταία δεκαετία αριστουργήματα. Το "Sopranos" είναι η κορυφαία, η πιο ενδελεχής διατριβή στην βία, από την εποχή του "Νονού". Οι δύο κύκλοι του "Carnival" είναι ό,τι πιο φελινικό έχω δει, κάθε σεκάνς και μια κορνίζα με μπλαβιασμένα χρώματα. Το "Deadwood" ένας σεξπηρικός χορός θανάτου, που αναβίωσε το γουέστερν του Άλτμαν και του Πέκινπα. Το "Newsroom", ένα tour de force για τον Τύπο εφάμιλλο των μεγάλων ταινιών που σκάρωσε ο Άλαν Τζέι Πάκουλα στα μέσα των seventies. Το "Mad Men", ένας στυλιστικός θρίαμβος γύρω από τη Νέα Υόρκη της δεκαετίας του εξήντα, και μια έξοχη καταγραφή της βιομηχανίας της διαφήμισης και του τρόπου που επιβλήθηκε στην σύγχρονη κουλτούρα. Και φυσικά το "True Detective", αυτή η ασύλληπτη, ανατριχιαστική ανατομία της αρρώστιας των μεσοδυτικών πολιτειών, όπου ο παγανισμός, το έγκλημα, το σεξ, όλα τα καταπιεσμένα ένστικτα του λαβωμένου αμερικανικού ονείρου παίρνουν φωτιά από την πένα του Νικ Πιτζολάτο, ενός νέου Τζέιμς Ελρόι, θα έλεγε κανείς, ή ενός νέου Ρέιμοντ Χάρβερ.
Ασφαλώς υπάρχουν εξαιρετικές σειρές και μακριά από τα στούντιο της HBO. Το "House of Cards", για παράδειγμα, που είναι ένα βαθύ πορτρέτο της πολιτική εξουσίας, με φόντο τα παρασκήνια στον Λευκό Οίκο. Ή το "Tyrant", που θέτει στο επίκεντρο τις ισορροπίες στα ενδότερα ενός μουσουλμανικού κράτους, εκβάλλοντας εικόνες πολύ επίκαιρες στα χρόνια που ζούμε. Τι συνδέει όλες αυτές τις σειρές; Το καλό γράψιμο. Η λεπτομέρεια στην ανάλυση. Το ότι ο καμβάς είναι χτισμένος πάνω στις δομές του κλασσικού μυθιστορήματος. Παράλληλες ιστορίες που συνδέονται πειστικά, καταστάσεις φυσιολογικές που αναπτύσσονται ρεαλιστικά. Όχι κλισέ. Όχι μοτίβα. Όχι άσκοπες σφαίρες και άσκοπα fuck you. Κάθε λέξη έχει το νόημά της και κάθε εξέλιξη μοιάζει πιστευτή. Το σημείο όπου χωλαίνουν οι περισσότερες σημερινές κινηματογραφικές ταινίες, ο άσκοπος εντυπωσιασμός και η ανώφελη αφήγηση εξαιτίας μιας ταχύτητας χωρίς λόγο, μοιάζει στην καλή τηλεόραση να είναι ο πρώτος κανόνας προς αποφυγήν. Οτιδήποτε μοιάζει πιο κινηματογραφικό από αυτό που βλέπεις στον κινηματογράφο. Και οι ερμηνείες είναι πρώτης γραμμής. Ο Τζέιμς Γκαντολφίνι ως Τόνι Σοπράνο. Ο Τζεφ Ντάνιελς ως άνκορμαν στο "Newsroom". Ο Κέβιν Σπέισι στο "House of Cards". Ο Τζόναθαν Ράις στο "Woolf Hall" του BBC. Ο Τζον Χαμ στο "Mad Men". Κείμενο και ερμηνείες. Δεν θέλεις τίποτε άλλο. Έτσι έλεγε ο Κιούμπρικ.
Δεν ξέρω εάν η τροχιά ύφεσης στην οποία έχει μπει το σινεμά, όπως το ξέραμε παλιότερα τουλάχιστον, είναι ένας μόνιμος ή μεταβατικός θάνατος, που καθρεφτίζει και τον τρόπο ζωής στην εποχή μας. Εκείνο που ξέρω, όσο αιρετικό ίσως κι αν ακούγεται, είναι ότι ελάχιστες πολυβραβευμένες ταινίες των τελευταίων ετών μπορούν να συγκριθούν στα μάτια μου με ένα "Breaking Bad", ή με ένα "Deadwood", ή με ένα "Sopranos". Υπάρχει κάτι ντοστογιεφσκικό, κάτι τολστοϊκό σε αυτού του είδους την τηλεόραση. Μια ροπή που σε οδηγεί στο ξεχασμένο λίκνο κάθε μορφής θεάματος από τα σπάργανα της ανθρωπότητας: τις λέξεις.


Πηγή: http://www.iefimerida.gr

ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ: ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΙ ΤΟ 23%

 Κτηματολόγιο Ελλάδας: Μέχρι σήμερα έχει καταγραφεί το 23%
Τουλάχιστον 1.200 οικόπεδα και αγροτεμάχια στο Πολύκαστρο Κιλκίς μεταβιβάζονται στο ελληνικό Δημόσιο, καθώς 12 χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας του αρμόδιου Κτηματολογικού Γραφείου και μέχρι την Παρασκευή 31 Ιουλίου 2015 εμφανίστηκαν ως αγνώστου ιδιοκτήτη.
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ, η διαδικασία για την εν λόγω περιοχή είχε ξεκινήσει επί της ουσίας το 1999 και σύμφωνα με την ΕΚΧΑ Α.Ε. υπήρξε πλήρης και διαχρονική ενημέρωση των πολιτών και των αρμόδιων φορέων. Όπως εκτιμάται, ένας σημαντικός αριθμός των αγνώστου ιδιοκτήτη ιδιοκτησιών ανήκει ούτως ή άλλως στο Δημόσιο, το οποίο στα πρώτα προγράμματα του Κτηματολογίου δεν υποχρεούνταν να δηλώσει την ιδιοκτησία του.
Στις 15 Σεπτεμβρίου στο Άστρος Αρκαδίας και στις 22 Σεπτεμβρίου στο Μαρτίνο Φθιώτιδας αναμένεται η λήξη της αντίστοιχης προθεσμίας για τους ιδιοκτήτες των περιοχών αυτών. Όσοι δεν έχουν δηλώσει τις ιδιοκτησίες τους στα κτηματολογικά γραφεία καλούνται να το πράξουν, καθώς εκ των υστέρων ο πολίτης μπορεί να διεκδικήσει δικαστικά αποκλειστικά και μόνο οικονομική αποζημίωση και όχι την ιδιοκτησία του. Για ιδιοκτήτες εκτός Ελλάδας η προθεσμία είναι δύο χρόνια επιπλέον (για παράδειγμα η προθεσμία για δηλώσεις στο Πολύκαστρο λήγει την 1η Αυγούστου 2017).
Το «σουντόκου» του Κτηματολογίου
Το Κτηματολόγιο της Ελλάδας (www.ktimatologio.gr) ξεκίνησε το 1995 και έκτοτε έμελε να εξελιχθεί σε ένα δύσκολο «σουντόκου». Η ολοκλήρωση του έργου το 2020 αποτελεί «μνημονιακή» υποχρέωση, ενώ το Κτηματολόγιο αποτελεί μια από τις σημαντικότερες αναπτυξιακές υποδομές για τη χώρα, καθώς -μεταξύ άλλων- πρόκειται να μεταρρυθμίσει ένα σημαντικό τμήμα της Δημόσιας Διοίκησης σε θέματα ακίνητης περιουσίας και να συμβάλει αποφασιστικά στην επέκταση και ενδυνάμωση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.
Πού βρίσκεται, όμως, σήμερα το πολύπαθο Κτηματολόγιο; Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ιδιοκτήτες της πρωτεύουσας δήλωσαν την περιουσία τους πριν από μία επταετία και ...πριν από περίπου τρεις μήνες άνοιξαν οι φάκελοι των οικονομικών προσφορών για την ολοκλήρωση της κτηματογράφησης στην Αθήνα και την επεξεργασία των δηλώσεων των πολιτών. Διαδικασία η οποία έχει ακόμα μέλλον μπροστά της, καθώς στο επίκεντρο έχουν τεθεί προς το παρόν δικαστικές αντιδικίες μεταξύ των υποψηφίων προς ανάθεση του έργου.
Από το 1999 μέχρι σήμερα έχουν δαπανηθεί περί τα 700 εκατομμύρια ευρώ, ενώ απαιτείται επιπλέον 1,5 δισ. ευρώ για την ολοκλήρωσή του. Σύμφωνα με την ΕΚΧΑ Α.Ε., από το 2000 μέχρι σήμερα οι Ευρωπαίοι εταίροι έχουν διαθέσει περί τα 50 εκατ. ευρώ, τα οποία διατέθηκαν κυρίως για υποστηρικτικές εργασίες.
Τον Οκτώβριο του 2001 έπεσε η πρώτη «καμπάνα» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την καθυστέρηση σύνταξής του. Επέβαλλε ως πρόστιμο την ανάκληση 100 εκατ. ευρώ από ευρωπαϊκά κονδύλια, ενώ αποφασίστηκε και επίσημα η μη περαιτέρω χρηματοδότηση του έργου από την ΕΕ. Μάλιστα, ο τότε επίτροπος Μισέλ Μπαρνιέ, αρμόδιος για την Εσωτερική Αγορά και τις Υπηρεσίες, δήλωνε ότι με διπλάσια λεφτά υλοποιήθηκε το 1/3 του έργου, υποδεικνύοντας την απόφαση της ΕΕ το έργο να καταστεί αυτοχρηματοδοτούμενο.
Τον περασμένο Οκτώβριο, 13 χρόνια μετά το πρόστιμο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο τότε επίτροπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για θέματα Περιφερειακής Πολιτικής, Γιοχάνες Χαν (σήμερα Επίτροπος Διεύρυνσης) με τρισέλιδη επιστολή του ζήτησε, τόσο από την κυβέρνηση όσο και από την ηγεσία του ΥΠΕΚΑ, να λάβουν μέτρα ενίσχυσης της δραστηριότητας της εταιρείας Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση Α.Ε. (ΕΚΧΑ) και να προχωρήσουν στη σύνταξη ενός αποτελεσματικού σχεδίου κτηματογράφησης της χώρας. Ο κ. Χαν αναφερόταν στη δέσμευση την οποία είχε αναλάβει η Ελλάδα από το 2010 και μετά και η οποία θέλει την ολοκλήρωση της χαρτογράφησης της χώρας μέχρι το 2020.
Συνολικά, μέχρι σήμερα έχει καταγραφεί μόλις το 23% των τίτλων ιδιοκτησίας, σε ένα σύνολο 38 εκατομμυρίων τίτλων.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, για να ξεκινήσει η κτηματογράφηση του υπολοίπου της επικράτειας απαιτούνται περί τα 500 εκατ. ευρώ, ποσό που αναμένεται να διατεθεί από εθνικούς πόρους, καθώς οι προοπτικές χρηματοδότησης από την ΕΕ είναι προς το παρόν σχεδόν μηδαμινές. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΕΚΧΑ ΑΕ είχε αποθεματικό της τάξης των 280 εκατ. ευρώ, τα οποία προ τριμήνου και ύστερα από πολιτική απόφαση μεταφέρθηκαν στην Τράπεζα της Ελλάδας, γεγονός που οδήγησε και στην παραίτηση όλων των μελών του ΔΣ. Εκτοτε δεν έχουν αντικατασταθεί.
Η επίσπευση του έργου προτεραιότητα του ΥΠΑΠΕΝ
Σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 16 Μαρτίου 2015 στις Βρυξέλλες συζητήθηκαν όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η σύνταξη του κτηματολογίου, με την ευρωπαϊκή πλευρά να τονίζει ότι η χώρα δεν έχει μια σαφή δέσμευση προς αυτή την κατεύθυνση.
Της συνάντησης στις Βρυξέλλες προηγήθηκαν ενημερωτικές συναντήσεις του προέδρου της «Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση» (ΕΚΧΑ) Ηλία Λιακόπουλου με τον πρώην υπουργό ΠΑΠΕΝ Παναγιώτη Λαφαζάνη και τον αναπληρωτή υπουργό ΠΑΠΕΝ Γιάννη Τσιρώνη, προκειμένου να συζητηθεί το αίτημα της χώρας για συγχρηματοδότηση του έργου. Είχε διαπιστωθεί πως φαίνεται αβέβαιη η χρηματοδότηση για τη συνέχιση του έργου του Κτηματολογίου εντός των χρονικών ορίων που έχουν ορισθεί. Ταυτόχρονα, σε επανεξέταση αποφασίστηκε να επαναπροκηρυχθεί ο διαγωνισμός όσον αφορά στο μεγαλύτερο μέρος από τις 28 μελέτες που έχουν απομείνει για την ολοκλήρωση του προγράμματος.
Παρά τις δυσκολίες, μια από τις προτεραιότητες του αναπληρωτή υπουργού ΠΑΠΕΝ, Γιάννη Τσιρώνη, παραμένει η επίσπευση του εθνικού κτηματολογίου και των δασικών χαρτών.


ΑΝΑΠΗΡΗ ΕΜΕΙΝΕ Η ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΡΙΑ ΑΥΣΤΡΙΑΣ ΣΤΟ ΕΠΙ ΚΟΝΤΩ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΤΩΣΗ



Ανάπηρη θα μείνει σύμφωνα με τους γιατρούς η αυστριακή πρωταθλήτρια του επί κοντώ Κίρα Γκρίνμπεργκ, η οποία τραυματίστηκε στη διάρκεια της προπόνησης της. 

  Συγκεκριμένα η 21χρονη Γκρίνμπεργκ κατά τη διάρκεια μιας προσπάθειας στο άθλημα της προσγειώθηκε άσχημα με το κεφάλι και τον αυχένα με συνέπεια να υποστεί κάταγμα αυχενικής μοίρας και κάκωση νωτιαίου μυελού.

   Η αθλήτρια μεταφέρθηκε μετά από την πτώση της στο νοσοκομείο όπου υποβλήθηκε σε επέμβαση. Σύμφωνα με τους γιατρούς η κατάσταση της παραμένει σταθερή. 



Η πανεπιστημιακή κλινική του Innsbruck ανακοίνωσε:

 «Η ασθενής έχει εισαχθεί μετά από ένα σοβαρό ατύχημα στην κλινική του Innsbruck.
Διαγνώστηκε κάταγμα της αυχενικής μοίρας της σπονδυλικής στήλης αλλά και κάκωση νωτιαίου μυελού  πριν από την επέμβαση, που έγινε για να σταθεροποιηθεί η αυχενική σπονδυλική στήλη και να αποφευχθεί περαιτέρω επιδείνωση». 


"ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΥΠΕΡΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ"



Για πρώτη φορά το Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΔΕΤ) απευθύνει επίσημη πρόκληση στους επιστήμονες και ερευνητές της Ελλάδας να υποβάλουν συγκεκριμένες προτάσεις, ώστε να αποκτήσουν πρόσβαση στον πρώτο ελληνικό υπερυπολογιστή. 

Η πρόσβαση θα δοθεί για χρονικό διάστημα έως έξι μηνών, αρχής γενομένης από τις 25 Σεπτεμβρίου 2015. Οι προτάσεις, που θα αξιολογηθούν προηγουμένως, μπορούν να ανήκουν σε οποιοδήποτε ερευνητικό πεδίο, αλλά πρέπει να θεωρηθούν υψηλής επιστημονικής και κοινωνικής αξίας για να εγκριθούν.

 Ο υπερυπολογιστής ARIS (hpc.grnet.gr), ο οποίος διαθέτει επεξεργαστική ισχύ 180 teraflops και επίσημα έχει συμπεριληφθεί στους 500 ισχυρότερους του κόσμου (Top 500), είναι εγκατεστημένος σε ειδικό χώρο του υπουργείου Παιδείας, το οποίο έχει και την ευθύνη λειτουργίας του μαζί με το ΕΔΕΤ.

   Θα προτιμηθούν ερευνητικά προγράμματα πολύ μεγάλης κλίμακας, που θα κάνουν καλύτερη αξιοποίηση των δυνατοτήτων του μηχανήματος, αλλά θα διατεθεί επίσης μικρότερος χρόνος και σε ερευνητικά σχέδια μεσαίας και μικρής κλίμακας.

 Όλες οι προτάσεις πρέπει να υποβληθούν ηλεκτρονικά στη διεύθυνση https://goo.gl/4Rlbgy από τις 31 Ιουλίου έως τις 17 Σεπτεμβρίου.
 Το ΕΔΕΤ έκανε γνωστό ότι θα ακολουθήσουν και άλλες προσκλήσεις προς την εγχώρια επιστημονική και ερευνητική κοινότητα έως το τέλος του 2015. 

ΕΒΡΑΙΟΙ ΕΞΤΡΕΜΙΣΤΕΣ ΕΚΑΨΑΝ ΜΩΡΟ 18 ΜΗΝΩΝ ΣΤΗΝ ΔΥΤΙΚΗ ΟΧΘΗ



Κύματα οργής στο Twitter με το hashtag #WasBurnedAlive να γίνεται παγκόσμιο trend. Οι χρήστες είναι εξοργισμένοι με την είδηση ότι ένα βρέφος 18 μηνών έχασε τη ζωή του όταν ξέσπασε πυρκαγιά στο σπίτι της οικογένειάς του στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη, η οποία φέρεται να οφείλεται σε εμπρησμό από εβραίους εξτρεμιστές, ανακοίνωσε η ισραηλινή αστυνομία.

   Από την φωτιά τραυματίστηκαν τρεις άνθρωποι--ένοικοι του ίδιου σπιτιού--οι οποίοι μεταφέρθηκαν σε ισραηλινά νοσοκομεία, σύμφωνα με αξιωματούχους.

   Η εκπρόσωπος της αστυνομίας Λούμπα Σάμρι είπε ότι στους τοίχους του σπιτιού που πυρπολήθηκε, σε ένα χωριό κοντά στην πόλη Ναμπλούς της Δυτικής Όχθης, ήταν γραμμένο το σλόγκαν "Price Tag", το οποίο στο παρελθόν έχουν χρησιμοποιήσει Ισραηλινοί εξτρεμιστές.

   "Πρόκειται για μία ύποπτη επίθεση με εθνικιστικά κίνητρα", είπε η Σάμρι και πρόσθεσε ότι ισραηλινές δυνάμεις ασφαλείας βρίσκονται επί τόπου.

   Η οργάνωση "Price Tag" κατηγορείται για μία σειρά από εμπρηστικές επιθέσεις σε τεμένη της Δυτικής Όχθης τα τελευταία χρόνια. 



Εν τω μεταξύ, την απερίφραστη καταδίκη του, καθώς και συλλυπητήρια στην οικογένεια του θύματος, εξέφρασε το υπουργείο Εξωτερικών.
 «Πρόκειται για μια εγκληματική ενέργεια που αποδεικνύει την τραγικά αδιέξοδη δράση του φανατισμού και της θρησκευτικής μισαλλοδοξίας», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, τονίζοντας ότι «οι υπαίτιοι της αποκρουστικής αυτής επίθεσης πρέπει να συλληφθούν και να οδηγηθούν ενώπιων της δικαιοσύνης από τις ισραηλινές Αρχές που έσπευσαν να καταδικάσουν την επίθεση». 

  «Η ανθρώπινη αυτή τραγωδία» επισημαίνει το ΥΠΕΞ «καταδεικνύει ότι, σήμερα όσο ποτέ άλλοτε, χρειάζεται να ενταθούν οι προσπάθειες για τη δημιουργία του απαραίτητου κλίματος εμπιστοσύνης που θα οδηγήσει στην επανεκκίνηση της διαπραγματευτικής διαδικασίας για την επίλυση της Ισραηλο-Παλαιστινιακής διένεξης».






 Πηγή: www.lifo.gr

ΜΟΥΛΑΣ ΟΜΑΡ: ΙΣΩΣ Ο ΠΙΟ ΜΥΣΤΗΡΙΩΔΗΣ ΗΓΕΤΗΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ



Ο 36χρονος Ολλανδός δημοσιογράφος Bette Dam, εργάστηκε 8 χρόνια ως δημοσιογράφος στην Καμπούλ. Σήμερα ετοιμάζει ένα βιογραφικό βιβλίο για τον Μουλά Ομάρ, το μοναχικό ηγέτη των Ταλιμπάν, ο θάνατος του οποίου επιβεβαιώθηκε την Πέμπτη.

   Το περιοδικό SPIEGEL μίλησε με τον δημοσιογράφο για το θάνατο του Μουλά Ομάρ και την πραγματική έκταση της επιρροής του στο εσωτερικό των Ταλιμπάν.

    Σε ερώτηση αν η επιβεβαίωση του θανάτου που έγινε αυτή την εβδομάδα (αφού λέγεται ότι έχει πεθάνει πάνω από 2 χρόνια τώρα) εμπεριέχει σκοπιμότητα, καθώς βρισκόμαστε λίγες εβδομάδες μετά την έναρξη της ειρηνευτικής διαδικασίας που έχει ξεκινήσει η αφγανική κυβέρνηση με τους Ταλιμπάν, ο Bette Dam απάντησε: 

«Δεν νομίζω ότι ο χρόνος είναι σύμπτωση. Η πίεση και στις δύο πλευρές να έχουν ειρηνευτικές διαπραγματεύσεις είναι μεγαλύτερη από ποτέ - και είναι πολλά αυτά που διακυβεύονται. Οι πληροφορίες για τον θάνατο του μουλά Ομάρ ήρθαν από πηγές στο Πακιστάν. Ίσως το Πακιστάν να ήθελε να αναγκάσει τους Ταλιμπάν να βρουν νέο ηγέτη, αφού δεν είχε δει τον Μουλά Ομάρ από το 2009. Όσον αφορά τους Ταλιμπάν, τα μέλη της ζητούσαν συνεχώς μια δήλωση από τον Μουλά Ομάρ για τις ειρηνευτικές συνομιλίες κατά τις τελευταίες εβδομάδες. Έτσι, η ηγεσία αποφάσισε ότι τώρα θα ήταν η κατάλληλη στιγμή για να επιβεβαιώσει το θάνατό του. Θα μπορούσε να κηρυχθεί νεκρός, ώστε οι ειρηνευτικές διαδικασίες να μπορέσουν να προχωρήσουν». 

Η CIA έψαχνε τον Μουλά Ομάρ, και η κυβέρνηση των ΗΠΑ έδινε 10 εκατομμύρια δολάρια για το κεφάλι του, συνεχίζει το SPIEGEL. Γιατί ο θάνατός του παρέμεινε μυστικό για τόσο πολύ καιρό; 
«Ο Μουλάς Ομάρ ήταν ίσως ο πιο μυστηριώδης πολιτικός ηγέτης του κόσμου. Νομίζω ότι ο ρόλος του μέσα στο κίνημα των Ταλιμπάν έχει υπερεκτιμηθεί από τον Αμερικανικό Στρατό και από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Παρουσιαζόταν ως ο μεγάλος εχθρός. Αλλά η έρευνα μου δείχνει ότι δεν είχε ακουστεί καθόλου από από το 2001.
 Πάντα υπήρχαν βέβαια φήμες ότι εμφανιζόταν στην περιοχή μέχρι το 2009, και υπήρχαν ιστορίες γι 'αυτόν ότι τον είχαν δει σε ένα τζαμί ή κάπου αλλού. Κάποιοι λένε ότι ήταν ακόμη διοικητής των Ταλιμπάν, αλλά δεν υπήρχε καμία απόδειξη. Δεν ασκούσε μεγάλη πολιτική ή στρατιωτική επιρροή. Το κίνημα παρέμενε ενεργό, χωρίς την καθοδήγησή του, και ο ίδιος ήταν άγνωστος σε πολλούς δικούς του ανθρώπους». 

  Την περασμένη εβδομάδα ωστόσο, ρωτά το περιοδικό, μια δήλωση που φέρεται ότι γράφτηκε από τον μουλά Ομάρ δημοσιεύθηκε στον δικτυακό τόπο των Ταλιμπάν. Αποκάλεσε τις ειρηνευτικές διαπραγματεύσεις "νόμιμες". Πώς ερμηνεύεται αυτό
«Προφανώς αυτό το μήνυμα δεν γράφτηκε από τον μουλά Ομάρ. Έχω μιλήσει με τους Ταλιμπάν οι οποίοι έχουν γράψει δηλώσεις στο όνομά του και στο παρελθόν. Υπήρχε μια κοινή αντίληψη ότι ο μουλάς Ομάρ δεν συμμετείχε σε αυτό το επίπεδο. Νομίζω ότι εμείς στη Δύση υπερεκτιμήσαμε τη θέση του ως επικεφαλής του εχθρού. Υπό αυτή την έννοια, ποτέ δεν καταφέραμε να καταλάβουμε τον εχθρό. Οι Αμερικανοί δεν γνώρισαν ποτέ τον μουλά Ομάρ, και παρερμήνευσαν τις κινήσεις του από την αρχή».

   Πολύ λίγα είναι γνωστά για τον μουλά Ομάρ ως πρόσωπο. Τι σας παρακίνησε να γράψετε ένα βιβλίο γι 'αυτόν, αναρωτιέται ο συντάκτης του SPIEGEL. 
«Είδα αυτή την παρανόηση για το ποιος είναι ο πραγματικός εχθρός στο Αφγανιστάν. Κατάλαβα πως, πέρα από ό, τι γνωρίζουμε, η διεφθαρμένη κυβέρνηση του Αφγανιστάν, με τους πολέμαρχους που πολεμούν ο ένας τον άλλο, ήταν επίσης  εχθρός. Συχνά αποδόθηκαν στους Ταλιμπάν βομβιστικές επιθέσεις, αλλά ήταν αυτοί πάντα πίσω από αυτό; Σχεδόν κανένας δημοσιογράφος δε μιλούσε με τους Ταλιμπάν. Έτσι, βρήκα ότι είναι απαραίτητο να συστήσω στο κοινό τον ηγέτη τους για να καταλάβει ο κόσμος μέσα από τον ίδιο, ποιοι είναι οι Ταλιμπάν. Το βιβλίο αυτό θα εξηγήσει γιατί η Δύση χάνει τον πόλεμο στο Αφγανιστάν».

   Πως κάνατε την έρευνα για το βιβλίο σας;
 «Από τη σκοπιά των ανθρώπων που ζουν στην Καμπούλ, οι Ταλιμπάν φαίνονται τρομακτικοί. Ωστόσο μετά ταξίδεψα εκτενώς στο νότο, από όπου προέρχονται πολλοί Ταλιμπάν και είδα τα πράγματα με διαφορετική ματιά. Χαίρονταν που μιλούσαμε, αισθάνονταν παρεξηγημένοι.
Για παράδειγμα, θεωρούν πολύ σημαντική χειρονομία την παράδοση των περισσοτέρων μελών και των όπλων τους στον Πρόεδρο Χαμίντ Καρζάι μετά την τραγωδία της 11ης Σεπτεμβρίου. Αλλά οι ΗΠΑ και μερικοί από τους συμμάχους της δεν δεχθηκαν την παράδοση των Ταλιμπάν και έστειλαν στρατεύματα. Όταν τους πλησίασα αρχικά, έπρεπε να κερδίσω την εμπτους. Ωστόσο μετά από λίγο, ήταν πολύ πιο προσιτοί από ό, τι περίμενα». 



Τι εικόνα σας έδωσαν οι Ταλιμπάν, ρωτά το SPIEGEL
<< Ένα από τα ενδιαφέροντα σημεία είναι ότι ο μουλάς Ομάρ ήταν ένας άνθρωπος που ενδιαφερόταν πολύ για τη Δύση. Εμπιστευόταν ιδιαίτερα τις Ηνωμένες Πολιτείες στην αρχή, επειδή τον είχαν βοηθήσει κατά τη διάρκεια του τζιχάντ στη δεκαετία του 1980 για να εκδιώξουν τους Σοβιετικούς. Το 1996, όταν έγινε ο ηγέτης των Ταλιμπάν, το πρώτο πράγμα που περίμενε να συμβεί ήταν η επαναλειτουργία της Πρεσβείας των ΗΠΑ στην Καμπούλ.
 Αντ 'αυτού, υπήρξε μια μεγάλη κοινωνικοπολιτική "παρεξήγηση", η βιαιότητα των Ταλιμπάν προς τις γυναίκες, με τους λιθοβολισμούς. Αν και είναι αληθινά και φρικτά όσα συμβαίνουν στις γυναίκες, δεν ευθύνονται μόνο οι Ταλιμπάν, μεγάλο ρόλο στη βαναυσότητα παίζει και ο εμφύλιος πόλεμος. Οι γυναίκες βιάζονται ομαδικά, δολοφονούνται και πετάγονται μέσα στο νερό τυλιγμένες σε σακούλες. Πολλές φυλές αλληλοσκοτώνονται».

   Σε ποιο βαθμό οι Ταλιμπάν αποκατέστησαν την τάξη μέσα σε αυτό το χάος;
«Η θρησκεία έγινε εργαλείο για να φέρουν πίσω το κράτος δικαίου, κάτι που υποστήριξαν πολλοί Αφγανοί. Έχοντας υπόψη αυτό, μπορούμε να καταλάβουμε γιατί οι Ταλιμπάν είναι ένα κίνημα που θα είναι εκεί και αύριο, δεδομένου ότι η ασφάλεια στην περιοχή επιδεινώνεται»

  Τώρα που ο θάνατός του έχει επιβεβαιωθεί, ποια θα είναι η κληρονομιά της ηγεσίας του Μουλά Ομάρ, ρωτά το SPIEGEL «Αυτό που θα σας πουν οι άνθρωποι στο Αφγανιστάν γι 'αυτόν είναι ότι ήταν ένας αμόρφωτος άνθρωπος, ένας απλός μουλάς, αλλά ότι ήταν πάντα κατά της διαφθοράς. Σύμφωνα με κάποιους, ήταν σεβάσμιος επειδή εγκατέστησε το πρώτο ισλαμικό κράτος στο Αφγανιστάν.
 Φυσικά, είχε και εχθρούς που σκέφτονται διαφορετικά. Αλλά, σε γενικές γραμμές, αυτό που οι άνθρωποι εκεί πιστεύουν, είναι ότι το Αφγανιστάν, μέχρι το 2001, ήταν 90% ασφαλές και λιγότερο από 10% διεφθαρμένο» καταλήγει ο 36χρονος Ολλανδός δημοσιογράφος Bette Dam. 



Πηγή: www.lifo.gr


ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...