Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2017
ΔΗΜΟΣ ΑΛΜΩΠΙΑΣ – ΔΗ.Κ.Ε.Α. ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ»
ΔΗΜΟΣ ΑΛΜΩΠΙΑΣ – ΔΗ.Κ.Ε.Α.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ»
Σύσκεψη με τις κοινωνικές λειτουργούς των δομών του Προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» πραγματοποίησε ο Πρόεδρος της ΔΗ.Κ.Ε. Αλμωπίας κ. Κώστας Ζαχαριάδης.
Εκεί συζητήθηκαν σημαντικά ζητήματα που αφορούν στη λειτουργία των κοινωνικών δομών του Δήμου Αλμωπίας, με στόχο την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Αξίζει να σημειωθεί, ότι το κοινωνικό έργο που προσφέρεται είναι πολύ σημαντικό και «αγγίζει» πολλούς συμπολίτες μας που έχουν πραγματική ανάγκη.
Παράλληλα, ο Πρόεδρος ενημέρωσε τους εργαζομένους ότι σύμφωνα με ενημέρωση που είχε υπάρχουν σημαντικές πιθανότητες να υπάρξει καθυστέρηση στην πίστωση της μισθοδοσίας των εργαζομένων του Προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» από την κεντρική κυβέρνηση. Γι’ αυτό το λόγο, υπάρχει ήδη άψογη συνεργασία με τον Δήμο Αλμωπίας και τον Αντιδήμαρχο Οικονομικών και Αντιπρόεδρο της ΔΗ.Κ.Ε.Α. κ. Γιώργο Τσιμτσιρίδη και γίνεται μεγάλη προσπάθεια ώστε να εξασφαλισθούν κάποια χρήματα για μέρος της μισθοδοσίας πριν τις γιορτές του Πάσχα.
Τέλος, συζητήθηκε η δράση που υλοποιεί ο Δήμος Αλμωπίας και η ΔΗ.Κ.Ε.Α. και περιλαμβάνει δωρεάν μετρήσεις σακχάρου σε όλες τις Τοπικές Κοινότητες υπό την επίβλεψη των κοινωνικών λειτουργών και η οποία συνεχίζεται απρόσκοπτα και με τη συμμετοχή συμπολιτών μας όλων των ηλικιών που έχουν τη δυνατότητα της πρόληψης. Για την υλοποίηση της παραπάνω δράσης, σημαντική είναι και η συμβολή των Προέδρων των Τοπικών Κοινοτήτων.
Ο βουλευτής Γιάννης Σηφάκης έκανε σειρά επαφών για θέματα του Δήμου Σκύδρας μαζί με την δήμαρχο Σκύδρας Κατερίνα Ιγνατιάδου.
Γιάννης Σηφάκης: Ξεμπλόκαρε το θέμα της ανέγερσης του νέου Νηπιαγωγείου της Πετριάς
Το Τελωνείο δεν πρόκειται να μετακινηθεί από την Σκύδρα
Συναντήσεις του βουλευτή και της Δημάρχου Σκύδρας Κατερίνας Ιγνατιάδου με Κτιριακές Υποδομές, ΕΤΑΔ και Γενική Διευθύντρια Τελωνείων της ΓΓΔΕ κ. Γιαλούρη
Ο βουλευτής Γιάννης Σηφάκης έκανε σειρά επαφών για θέματα του Δήμου Σκύδρας μαζί με την δήμαρχο Σκύδρας Κατερίνα Ιγνατιάδου.
1. Κτιριακές υποδομές για νηπιαγωγείο Πετριάς
Ο βουλευτής συναντήθηκε την προηγούμενη βδομάδα με την νέα Πρόεδρο των Κτιριακών Υποδομών Ιωάννα Κοντούλη και τον νέο Διευθύνοντα Σύμβουλο Βασίλη Καραγιάννη για το πρόβλημα που είχε προκύψει με το έργο ανέγερσης νέου Νηπιαγωγείου Πετριάς, θέμα που λιμνάζει πάνω από δύο χρόνια. Η πρόεδρος έδωσε εντολή στις υπηρεσίες μελετών και ιδιοκτησίας να επιλύσουν το πρόβλημα.
Την Πέμπτη 23/02/2017 έγινε σύσκεψη του βουλευτή, της δημάρχου Κατερίνας Ιγνατιάδου και των υπηρεσιών για την επίλυση των προβλημάτων που είχαν προκύψει , στην διάρκεια της οποίας βρέθηκε λύση για να ξεμπλοκάρει μετά από δυό χρόνια το πρόβλημα. Το αμέσως επόμενο διάστημα θα παρθούν οι αναγκαίες αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου Σκύδρας, θα μελετηθεί εκ νέου η διαμόρφωση του αύλειου χώρου και νέος προϋπολογισμός του έργου και θα επαναδημοπρατηθεί.
2. Τελωνείο Σκύδρας
Μετά τις τελευταίες φήμες που ξανά υπήρξαν περί –δήθεν- απομάκρυνσης του Τελωνείου Σκύδρας ο Γιάννης Σηφάκης μαζί με την Δήμαρχο Σκύδρας επικοινώνησαν με την Γενική Διευθύντρια Τελωνείων της ΓΓΔΕ κ. Γιαλούρη η οποία τους διαβεβαίωσε ξανά ότι το Τελωνείο Σκύδρας δεν υπάρχει περίπτωση να μετακινηθεί από τις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις του. Η συζήτηση που γίνεται είναι η μεταφορά του Τελωνείου Βέροιας στην Κουλούρα.
3. ΕΤΑΔ
Η συνάντηση με την ΕΤΑΔ ( Εταιρία Ακινήτων του Δημοσίου) αφορούσε την παραχώρηση από την ΕΤΑΔ του οικοπέδου του Δημαρχείου Σκύδρας, του οικοπέδου του Πνευματικού Κέντρου και του οικοπέδου της πλατείας απέναντι από το Δημαρχείο Σκύδρας στον Δήμο.
Προτάθηκε από την ΕΤΑΔ να συζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο Σκύδρας η πιθανή εκμίσθωση της πλατείας με πολύ μικρό τίμημα ( που θα πληρώνει ο Δήμος στην ΕΤΑΔ) για να μπορέσει να ενταχθεί η αναβάθμιση της σε πρόγραμμα του ΕΣΠΑ.
Ο βουλευτής πιστεύει ότι μόνο με την καλή συνεργασία όλων των φορέων εκπροσώπησης των πολιτών και την κοινή δράση μπορεί να προκύψει αποτέλεσμα προς όφελος της κοινωνίας της Πέλλας.
Εθιμοτυπική επίσκεψη που πραγματοποίησε ο νέος Αστυνομικός Διευθυντής Πέλλας κ. Θεολόγος Τσακίρης στα γραφεία της Π.Ε. Πέλλας
Αν. Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Αθηνά Αηδονά: «Περιφερειακή Ενότητα και ΕΛ.ΑΣ συνεχίζουμε την εποικοδομητική συνεργασία»
«Επιθυμούμε και εκτιμούμε ότι θα συνεχίσουμε την πολύ καλή συνεργασία σε όλα τα επίπεδα» ήταν μια χαρακτηριστική φράση της Αν. Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας Αθηνάς Αηδονά στην εθιμοτυπική επίσκεψη που πραγματοποίησε ο νέος Αστυνομικός Διευθυντής Πέλλας κ. Θεολόγος Τσακίρης στα γραφεία της Π.Ε. Πέλλας.
Ο Αστυνομικός Διευθυντής τόνισε ως πρώτιστο μέλημά του την αντιμετώπιση με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και την ουσιαστική βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας. Επίσης, εξήρε το επίπεδο των συνεργατών του και των στελεχών της Αστυνομικής Διεύθυνσης Πέλλας και δήλωσε ότι η περιοχή είναι φιλήσυχη και φιλόξενη προς τον επισκέπτη.
Η κυρία Αηδονά ευχήθηκε στον κύριο Τσακίρη καλή επιτυχία στα νέα του καθήκοντα, υπογραμμίζοντας τη στήριξη του έργου της Ελληνικής Αστυνομίας από την Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας, αφού, ο στόχος της βελτίωσης των καθημερινών συνθηκών διαβίωσης και της ανόδου του επιπέδου ποιότητας ζωής είναι κοινός.
Στη συνάντηση παρέστησαν επίσης ο Υποδιευθυντής κ. Πέτρος Περδικάτσης καθώς και ο Περιφερειακός Σύμβουλος κ. Πέτρος Ζέρζης.
Πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία η ενημερωτική συνάντηση με θέμα «ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΡΠΟΦΟΡΙΑΣ ΕΛΑΙΩΝΩΝ»
Την Κυριακή 5 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία η ενημερωτική συνάντηση με θέμα «ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΡΠΟΦΟΡΙΑΣ ΕΛΑΙΩΝΩΝ» με κεντρικό ομιλητή τον καθηγητή Δενδροκομίας του ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Κο Ρούμπο Αθανάσιο, την οποία συνδιοργάνωσε η «Καμαράκη Άννα & ΣΙΑ» Ε.Ε. με την ΔΑΟΚ Π.Ε. Πέλλας στην αίθουσα εκδηλώσεων της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας στην Έδεσσα.
Για την εταιρία «Καμαράκη Άννα & ΣΙΑ» Ε.Ε προλόγισαν οι Καμαράκης Ευάγγελος και Ίνδος Δημήτριος και στην συνέχεια για λογαριασμό της ΔΑΟΚ Π.Ε. Πέλλας ο Γεωπόνος Καραβίτης Σταύρος παρουσίασε στοιχεία για την καλλιέργεια της ελιάς στην Πέλλα, την λειτουργία του Ελαιοκομικού μητρώου καθώς και την νομοθεσία που διέπει την Ελιά και το Ελαιόλαδο. Στην συνέχεια πήρε τον λόγο ο κεντρικός ομιλητής Κος Ρούμπος Αθανάσιος Καθηγητής Δενδροκομίας, ο οποίος πραγματικά μάγεψε το ακροατήριο με την άψογη τεχνική και θεωρητική του κατάρτιση και την εμπεριστατωμένη παρουσίαση του στην «Διαχείριση προβλημάτων εγκατάστασης και καρποφορίας ελαιώνων», δείχνοντας ότι είναι από τους λίγους στην χώρα που γνωρίζουν τόσο καλά την καλλιέργεια της ελιάς. Στο τέλος το ακροατήριο που στην πλειοψηφία του αποτελούνταν από ελαιοκαλλιεργητές, βομβάρδισε στην κυριολεξία τον Κο Ρούμπο με ερωτήσεις για την διαχείριση των ελαιώνων, στις οποίες πρόθημα απάντησε έως και τις πρώτες απογευματινές ώρες.
Η Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Π.Ε. Πέλλας θέλει να ευχαριστήσει θερμά τον Κο Ρούμπο Αθανάσιο για την εξαιρετική του παρουσίαση και την μεταφορά πολύτιμων γνώσεων στους παραγωγούς της περιοχής μας.
ΔΑΟΚ ΠΕ ΠΕΛΛΑΣ
«Υποβολή αιτήσεων για νέες αμπελοφυτεύσεις για το έτος 2017, μέσω των ψηφιακών εφαρμογών του ΥΠΑΑΤ»
«Υποβολή αιτήσεων για νέες
αμπελοφυτεύσεις για το έτος 2017, μέσω των ψηφιακών εφαρμογών του
ΥΠΑΑΤ»
Η Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας
και Κτηνιατρικής της Π.Ε. Πέλλας ενημερώνει ότι οι ενδιαφερόμενοι παραγωγοί για την απόκτηση αδειών νέας φύτευσης
οινοποιήσιμων ποικιλιών αμπέλου, υποβάλουν
ηλεκτρονικά, μέσω της ιστοσελίδας του ΥΠ.Α.Α.Τ.(www.minagric.gr),
αίτηση-υπεύθυνη δήλωση από 27 Φεβρουαρίου έως 27 Μαρτίου του 2017.
Η αίτηση είναι αποδεκτή όταν σ’ αυτή
επισυνάπτονται ηλεκτρονικά όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την
ικανοποίηση των κριτηρίων επιλεξιμότητας. Στην περίπτωση που δεν επισυνάπτονται
δικαιολογητικά που αφορούν κριτήρια προτεραιότητας τότε η αίτηση είναι
επιλέξιμη αλλά δεν βαθμολογείται για τα κριτήρια αυτά. Στην αίτηση-υπεύθυνη
δήλωση προσδιορίζεται το μέγεθος (σε στρέμματα) και η τοποθεσία της έκτασης για
την οποία πρόκειται να χορηγηθεί η άδεια, η οποία είναι τουλάχιστον ίση της
αιτηθείσας έκτασης. Η ελάχιστη αιτούμενη έκταση για τη χορήγηση άδειας φύτευσης
ορίζεται το ένα (1) στρέμμα.
Οι αρμόδιες Δ/νσεις Αγροτικής
Οικονομίας και Κτηνιατρικής προβαίνουν στους απαραίτητους διοικητικούς,
διασταυρωτικούς και επιτόπιους έλεγχους των εν λόγω αιτήσεων και τις
οριστικοποιούν το αργότερο έως την 15η Μαΐου.
Μετά την ολοκλήρωση των ανωτέρω ελέγχων
το αρμόδιo Τμήμα Μεθόδων, Σχεδιασμού, Διοίκησης Έργων και Ανάπτυξης
Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακών Υπηρεσιών της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής
Διακυβέρνησης του ΥΠ.Α.Α.Τ ενημερώνει ηλεκτρονικά τους μη επιλέξιμους
αιτούντες σχετικά με τους λόγους απόρριψης τους.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερωθούν αναλυτικά
για τα Κριτήρια Επιλεξιμότητας καθώς και τα Κριτήρια
Προτεραιότητας/Καθορισμός βαρύτητας κριτηρίων έτσι ώστε οι αιτήσεις να
είναι επιλέξιμες στην Υπουργική Απόφαση με αριθ. 609/16822/14-2-2017 «Θέσπιση των αναγκαίων συμπληρωματικών μέτρων για την
εφαρμογή των Κανονισμών (ΕΚ) αριθ. 1308/2013, (Ε.Ε) αριθ. 2015/560 και (Ε.Ε)
αριθ. 2015/561, σχετικά με τη διαχείριση των αδειών για νέες αμπελοφυτεύσεις.»
Η διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής αναλυτικά έχει ως εξής
μπαίνουμε
στην ιστοσελίδα του ΥΠΑΑΤ στην διεύθυνση
http://www.minagric.gr
και ακολουθούμε την παρακάτω πορεία:
Ψηφιακές
Υπηρεσίες Αίτηση αδειών φύτευσης αμπέλου Σύνδεση Δημιουργία λογαριασμού Σύνδεση
Χρήστη
Επιλογή
υπηρεσίας Αίτηση
αδειών φύτευσης
Δημιουργία Αίτησης
Επιπλέων στοιχεία και αναλυτικές οδηγίες για τον χειρισμό της εφαρμογής
εμφανίζονται εάν πατήσουμε το εικονίδιο της βοήθειας.
"Ο Φύλακας του πρόβατου ΙΙ" Φερνάντο Πεσσόα
Η ματιά μου είναι καθαρή σαν ενός ηλιοτρόπιου.
Είναι συνήθεια μου να περπατάω τους δρόμους
Κοιτάζοντας δεξιά και αριστερά
Και μερικές φορές κοιτάζοντας πίσω μου,
Και ότι βλέπω κάθε στιγμή
Είναι ότι δεν είδα πριν,
Και είμαι πολύ καλός στο να παρατηρώ πράγματα.
Είμαι ικανός να νιώθω τον ίδιο θαυμασμό
Που θα ένιωθε ένα νεογέννητο παιδί
Αν παρατηρούσε ότι είχε πραγματικά και αληθινά γεννηθεί.
Νιώθω κάθε στιγμή ότι έχω μόλις γεννηθεί
Σ' έναν εντελώς καινούργιο κόσμο...
Πιστεύω στον κόσμο όπως σε μία μαργαρίτα,
Επειδή τον βλέπω. Αλλά δεν τον σκέφτομαι,
Επειδή το να σκέφτεσαι είναι το να μην κατανοείς.
Ο κόσμος δεν φτιάχτηκε για εμάς για να τον σκεφτόμαστε
(Το να σκέφτεσαι είναι να έχεις μάτια που δεν βλέπουν καλά)
Αλλά να τον βλέπεις και να είσαι σε συμφωνία.
Δεν έχω καμία φιλοσοφία, έχω αισθήσεις...
Αν μιλώ για τη Φύση δεν είναι επειδή γνωρίζω τι είναι
Αλλά επειδή την αγαπώ, και γι' αυτόν ακριβώς το λόγο
Επειδή αυτοί που αγαπούν δεν γνωρίζουν τι αγαπούν
Ή γιατί αγαπούν, ή τι είναι η αγάπη.
Η αγάπη είναι αιώνια αθωότητα,
Και η μόνη αθωότητα είναι να μην σκέφτεσαι...
Μετάφραση: Ιπτ. Ολλανδός
35 πράγματα για τα οποία θα χτυπήσεις το κεφάλι σου στον τοίχο μεγαλώνοντας
Μετά από χρόνια και όσο μεγαλώνεις, το μόνο πράγμα που δεν θα πρέπει να κάνεις είναι να χτυπάς το κεφάλι σου στον τοίχο. Ξεκίνα τις αλλαγές πριν τα χρόνια περάσουν και μετανιώνεις...
1) Που δεν ταξίδεψες όσο περισσότερο γίνεται, όταν σού δόθηκε η ευκαιρία Mεγαλώνοντας θα αντιληφθείς πως τα ταξίδια είναι πολύ πιο εύκολα όσο είσαι νέος και πολύ πιο οικονομικά, ειδικά αν αποκτήσεις οικογένεια και πρέπει να πληρώνεις για τρία ή και τέσσερα επιπλέον άτομα.
2) Που δεν έμαθες μια ξένη γλώσσα. Ειδικά αν έχεις φάει άπειρες σχολικές ώρες για να μάθεις κάποια που έχεις εντελώς ξεχάσει -π.χ. λατινικά ή αρχαία ελληνικά
3) Που παρέμεινες σε μια προβληματική σχέση. To μοναδικό πράγμα για το οποίο μπορεί να μετανοιώσει όποιος εγκαταλείψει μια κακή σχέση, είναι που δεν το είχε κάνει νωρίτερα.
4) Που ξέχναγες και δεν έβαζες αντηλιακό. Οι ρυτίδες, οι πανάδες και το μελάνωμα θα σου θυμίζουν τι μεγάλη χαζομάρα ήταν το εξωτικό μαύρισμα.
5) Οι ευκαιρίες που έχασες να δείς από κοντά τους αγαπημένους σου καλλιτέχνες. Θυμήσου όταν το 1993 είπες πως θα πας στην επόμενη συναυλία των Νιρβάνα, γιατί εκείνη τη χρονιά βαριόσουν.
6) Όταν φοβόσουν να δοκιμάσεις νέα πράγματα. Θα έρθει η ώρα που θα αναρωτηθείς τι ήταν αυτό που φοβόσουν και πώς ήταν δυνατόν να πέσεις σε τέτοια λούμπα.
7) Τις φορές που παραμέλησες το γυμναστήριο και την φυσική σου κατάσταση. Όταν μπορούσες, ήσουν ξάπλα στον καναπέ, τώρα που ίσως μπορείς, είναι δύσκολο να σηκωθείς από αυτόν.
8) Το ότι σε περιόρισαν τα στερεότυπα του φύλου σου. Μεγαλώνοντας θα καταλάβεις πως ένα από τα πιο θλιβερά πράγματα είναι να λες πως "κάθε πράγμα στο καιρό του" και να έχεις χάσει τη μισή σου ζωή για να δείχνεις macho ή καλή νοικοκυρά.
9) To ότι δεν παραιτήθηκες από μια απαίσια δουλειά. Κάπως πρέπει να ζήσεις και να πληρώνεις τους λογαριασμούς, αλλά όχι έχοντας περάσει 40 χρόνια κόλασης.
10) Το ότι στο σχολείο δεν είχες το μυαλό σου όσο έπρεπε. Επειδή ούτως ή άλλως είναι αδύνατον να το αποφύγεις, προσπάθησε τουλάχιστον να κάνεις αυτές τις χιλιάδες ώρες χρήσιμες.
11) Που δεν καταλάβαινες πόσο όμορφος ήσουν. Οι φορές που εσύ αγχωνόσουν για το πώς δείχνεις, ήταν και εκείνες που ήσουν πραγματικά πολύ όμορφος.
12) Tις φορές που φοβήθηκες να πεις το "Σ' αγαπώ". Μετά από χρόνια θα καταλάβεις πως αυτό δεν λέγεται για να να σου επιστραφεί, αλλά γιατί η αγάπη πρέπει απλά να εκδηλώνεται. Για να μη σκάσεις --και για να προχωράει όμορφα η ζωή.
13) Τις φορές που δεν άκουγες τις συμβουλές των γονιών σου.Είναι σχεδόν εξοργιστικό να τις αναπολείς και να βλέπεις πόσο δίκιο είχαν πάντα.
14) To να έχεις περάσει μια ζωή θεωρώντας τον εαυτό σου το επίκεντρο των πάντων. Όταν θα καταλάβεις πως δεν ήσουν το πιο σημαντικό πράγμα στον πλανήτη, απλά θα ντραπείς
15) Το πόσο πολύ σε ένοιαζε η γνώμη των άλλων. Μην αφήσεις να πάνε χαμένα χρόνια, επειδή σε ενδιαφέρει η κριτική και η αποδοχή ανθρώπων που μετά από καιρό δεν θα τους εκτιμάς καθόλου (ίσως και ούτε θα τους θυμάσαι καν)
16) Τις φορές που έβαλες στο περιθώριο τα δικά σου όνειρα για να υποστηρίξεις τα όνειρα των άλλων. Magnify Image Το να υποστηρίζεις τις φιλοδοξίες του περίγυρου σου είναι πολύ σημαντικό, αλλά όχι όταν παραμελείς τις δικές σου.
17) Τις φορές που δεν ξεπέρασες όσο γρήγορα έπρεπε αυτό που σου συνέβη. Πολύς, αδικαιολόγητα χαμένος χρόνος για κάτι που δεν τον άξιζε.
18) H μνησικακία, οι έχθρες και οι τσακωμοί με εκείνους που αγαπούσες. Συγχωρείς και τα βάζεις στην άκρη...
19) Τις φορές που δεν υπερασπίστηκες τον εαυτό σου όπως έπρεπε. Οι γέροι που δεν σηκώνουν πολλά-πολλά, είναι ακριβώς το παράδειγμα που πρέπει να ακολουθείς.
20) Που ποτέ δεν έκανες κάτι εθελοντικά. Δεν χρειάζεται να φτάσεις στο επίπεδο του Ηunger Games αλλά δεν υπάρχει μεγαλύτερη ικανοποίηση από το να έχεις κάνει κι εσύ τον κόσμο λίγο καλύτερο.
21) Που δεν φρόντιζες τα δόντια σου.Μπορεί να σου φαίνεται υπερβολικό αλλά μεγάλα δεινά γεννιούνται από τα δόντια όσο μεγαλώνεις και θα μετανιώνεις για όλες τις φορές που παραμέλησες το βούρτσισμα και τον οδοντίατρο.
22) Που δεν ρώτησες εγκαίρως αυτά που ήθελες τον παππού σου και τη γιαγιά σου Είναι κι αυτοί κανονικοί άνθρωποι και έχουν ζήσει ενδιαφέροντα πράγματα, τα οποία αν ζητήσεις να μάθεις, θα χαρούν να σου διηγηθούν και ίσως πάρεις και μερικά μαθήματα ζωής.
23) Που δούλευες τόσες πολλές ώρες.Θα έρθει η ώρα που θα αναλογιστείς πως ο χρόνος που άξιζαν οι αγαπημένοι σου, έπρεπε να ήταν περισσότερος από αυτόν που αφιέρωσες στο γραφείο.
24) Που ποτέ δεν έμαθες να μαγειρεύεις. Θα εκπλαγείς πόσο όμορφο είναι να σερβίρεις το φαγητό που εσύ έφτιαξες και να το μοιράζεσαι με αυτούς που αγαπάς.
25) Οι μικρές όμορφες στιγμές που δεν εκτίμησες.Όλες εκείνες τις φορές που δεν σταμάτησες να απολαύσεις μια υπέροχη θέα, να ακούσεις ένα ωραίο τραγούδι και να να χαλαρώσεις έστω και λίγο… θα τις αναζητάς.
26) Που δεν ολοκλήρωσες αυτό που ξεκίνησες. Πάντα ονειρευόσουν να κάνεις κάτι, το ξεκίνησες και τότε κάτι άλλο συνέβη και... Απλά κάν' το!
27) Που άφησες να σε καθορίσει η καταγωγή σου. Ποτέ μην ακούσεις όποιον σου πει πως "αυτά δεν τα κάνουμε εμείς". Όλοι οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν τα πάντα, απαλλαγμένοι από τα στερεότυπα για τις παραδόσεις, τις εθνότητες, τις τάξεις και τους λαούς.
28) Που άφησες μια φιλία να κακοφορμίσει, χωρίς να σφυρίξεις τη λήξη της. Οι συναισθηματισμοί και η ασφάλεια της συνήθειας, δεν σε άφησαν να δεις πως ο κύκλος είχε κλείσει.
29) Που δεν έπαιξες όσο έπρεπε με τα παιδιά σου. Ξαφνικά θα έρθει η μέρα που θα πεις πώς μεγάλωσαν και δεν θα τα έχεις χορτάσει όσο ήθελες.
30) Tα ρίσκα που δεν πήρες- κυρίως στον έρωτα. Αν δεν φας τα μούτρα σου στον έρωτα και δεν ζήσεις παθιασμένα, τότε μάλλον δεν έζησες.
31) Που δεν εκτίμησες τη δύναμη της συνεργασίας. Όταν είσαι νέος νομίζεις πως μόνος σου μπορείς να κάνεις τα πάντα. Δεν ισχύει --και θα καταλάβεις πως η συνεργασία είναι το ήμισυ της επιτυχίας.
32) Που άφησες το άγχος να σε κυριεύσει. Όπως τραγούδησε και ο Tom Petty:"Most things I worry about/ never happen anyway".
33) Tα άσκοπα δράματα. Κανείς δεν συμπαθεί τις drama queens...
34) Που ντράπηκες να κάνεις αυτό που σου 'ρχεται μπροστά σε κόσμο. Άρπαξε μικρόφωνα, χόρεψε, γέλα, δείξε το ταλέντο σου και πέρνα καλά χωρίς να σε νοιάζει τι θα πουνε οι γύρω σου.
35) Που δεν έδειξες ευγνωμοσύνη σε εκείνους που την άξιζαν. Καθώς θα βλέπεις τη ζωή σου να τελειώνει, στο μυαλό σου θα στοιχειώνουν όλοι εκείνοι που αδίκησες, τα ευχαριστώ που δεν είπες και οι στιγμές αχαριστίας και αγνωμοσύνης που διέπραξες. Μη το αφήσεις να συμβεί.
Πηγή εδώ
“Πρόσεχε παιδί μου θα πέσεις”: το ριψοκίνδυνο παιχνίδι και η σημασία του
Τα πρώτα βήματα, το τρέξιμο, το σκαρφάλωμα, το ποδήλατο, η πάλη όλα ενέχουν έναν κίνδυνο τραυματισμού και ταυτόχρονα, όλα είναι απαραίτητα για την ομαλή ανάπτυξη!
Αυτό που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι πως δεν είναι μόνο τα παιδιά που απολαμβάνουν αυτό το είδος παιχνιδιού. Τα περισσότερα νεαρά θηλαστικά έχουν τις ίδιες προτιμήσεις όταν παίζουν! Τα κατσικάκια σκαρφαλώνουν σε απότομες πλαγιές κάνοντας αδέξια άλματα προκειμένου να κάνουν την προσγείωση πιο δύσκολη, τα πιθηκάκια πηδάνε απά κλαδί σε κλαδί αρκετά μακριά από τους γονείς για να δοκιμάσουν τις ικανότητές τους, οι μικροί χιμπατζήδες κάνουν πτώσεις από ψηλά κλαδιά και πιάνονται λίγο πριν χτυπήσουν στο έδαφος, και σχεδόν όλα τα είδη των νεαρών θηλαστικών έχουν την πάλη ψηλά στις προτιμήσεις τους.
Από εξελεκτικής άποψης το ερώτημα που γεννιέται είναι γιατί να υπάρχει αυτό το είδος παιχνιδιού από τη στιγμή που μπορεί να προκαλέσει τραυματισμό (αν και σπάνια, ακόμα και σοβαρό);
Επιστήμονες απαντούν πως ο λόγος που εμφανίζεται στα περισσότερα είδη θηλαστικών με συνέπεια και χωρίς να εξαλείφεται είναι γιατί τα οφέλη αντισταθμίζουν τους κινδύνους. Μια από τις σημαντικότερες λειτουργίες του παιχνιδιού για παράδειγμα, είναι να διδάξει στα νεαρά θηλαστικά πώς να διαχειρίζονται το φόβο τους έτσι ώστε να μπορούν να αντιμετωπίζουν τους κινδύνους της αληθινής ζωής!
Η σημασία του ριψοκίνδυνου παιχνιδιού
Το “επικίνδυνο” και ο ελεγχόμενος φόβος που προκαλεί το ριψοκίνδυνο παιχνίδι, δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να ανακαλύψουν τα όριά τους και να τα ξεπεράσουν, να μάθουν δεξιότητες ζωής, να επιτύχουν, να αποτύχουν, να δοκιμάσουν ξανά, να βρουν νέους τρόπους να κάνουν πράγματα.
Για παράδειγμα, όταν το παιδί δοκιμάσει να κάνει ποδήλατο για πρώτη φορά, μπορεί να νιώσει φόβο αλλά την ίδια στιγμή μαθαίνει να τον ξεπερνά για να επιτύχει έναν στόχο. Κατά τη διαδικασία μάθησης του ποδηλάτου, μαθαίνει ταυτόχρονα την υπομονή, την επιμονή, να μην τα παρατά.
Η διασκέδαση, η απόλαυση, ο ενθουσιασμός, η συγκίνηση, η υπερηφάνεια και η επίτευξη είναι όλα συναισθήματα που δίνουν ώθηση στα παιδιά να κάνουν πράγματα που έχουν ρίσκο και πρόκληση.
Πέρα όμως από τα παραπάνω συναισθήματα, το ριψοκίνδυνο παιχνίδι είναι απαραίτητο για την ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων, την ισορροπία, τον συντονισμό και την επίγνωση του σώματος. Τα παιδιά που δεν συμμετέχουν σε τέτοιου είδους δραστηριότητες, είναι πιο πιθανό να είναι αδέξια, να έχουν κακή ισορρόπία, να φοβούνται την κίνηση και να αισθάνονται άβολα με το σώμα τους.
Ο ρόλος των γονιών
Αν δεν πέσει δεν θα μάθει λέγανε οι παλιοί και ως ένα βαθμό αυτό επιβεβαιώνεται στην πράξη. Όσες φορές πει ο γονιός “μη” γιατί υπάρχει κίνδυνος να συμβεί το ένα ή το άλλο, αν το παιδί δεν βιώσει μέσα από δική του εμπειρία και μάθηση τι είναι αυτός ο κίνδυνος δεν θα τον κατανοήσει ποτέ πλήρως.
Φράσεις όπως “Μη σκαρφαλώνεις… μην τρέχεις… όχι τόσο ψηλά στην κούνια…πρόσεχε παιδί μου θα πέσεις…” ακούγονται πολύ πιο συχνά σήμερα από τους γονείς από ότι παλιότερα όπου τα παιδιά έπαιζαν ελεύθερα στις γειτονιές χωρίς να υπάρχει επίβλεψη ενήλικα.
Προκειμένου να αντισταθμιστεί αυτή η διαφορά, οι σημερινοί γονείς συχνά επιλέγουν ελεγχόμενες δραστηριότητες ή φυλασσόμενους χώρους. Αυτό που δεν υπολογίζουν όμως είναι πως ο κίνδυνος τραυματισμού αντί να μειωθεί αυξάνεται. Από έρευνα που έγινε στην Αμερική βρέθηκε πως πάνω από 3.5 εκατομμύρια παιδιά τον χρόνο λαμβάνουν ιατρική βοήθεια από τραυματισμούς που συμβαίνουν στη διάρκεια αθλητικών δραστηριοτήτων.
Ειδικοί στον χώρο της παιδοψυχολογίας θέλοντας να ενθαρρύνουν το μη δομημένο παιχνίδι, τονίζουν πως η μείωση του ελεύθερου παιχνιδιού τις τελευταίες δεκαετίες, έφερε ταυτόχρονη αύξηση των παιδικών ψυχικών διαταραχών και ιδιαίτερα των συναισθηματικών διαταραχών.
Τα παιδιά είναι σχεδιασμένα από τη φυσή να αγαπούν το ρίσκο, να τολμούν, να δοκιμάζουν γιατί έτσι μαθαίνουν. Το νευρολογικό τους σύστημα αναζητά εκείνες τις αισθητηριακές πληροφορίες που χρειάζεται, και το παιδί με τη σειρά του καθορίζει το πόσο ψηλά θα πάει, το πόσο γρήγορα θα τρέξει χωρίς καν να το σκεφτεί. Πηδάει από ψηλά γιατί έτσι πρέπει να κάνει, σκαρφαλώνει ξανά και ξανά γιατί λαχταρά αυτό το αισθητηριακό ερέθισμα.
Από τα παραπάνω φαίνεται πως τα παιδιά γνωρίζουν καλύτερα από εμάς τους γονείς τις ικανότητές τους και τι πρέπει να αποφύγουν γιατί δεν είναι έτοιμα σωματικά ή συναισθηματικά να δοκιμάσουν. Ακόμα και όταν πέφτουν έξω στους υπολογισμούς τους, και η προσπάθεια καταλήξει σε πτώση ή τραυματισμό, σπάνια προκαλεί μόνιμη βλάβη σωματική ή συναισθηματική.
Οι γονείς μπορεί να νιώθουμε τρόμο όταν βλέπουμε τα παιδιά μας να κάνουν κάτι ριψοκίνδυνο αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως αυτή η φάση είναι ένα ουσιαστικό μέρος της ανάπτυξής τους. Επιτρέποντας την ανάληψη ενός λογικού βαθμού κινδύνου, τα παιδιά μαθαίνουν να ξεπερνούν φυσικές προκλήσεις και ταυτόχρονα ενισχύουν τις αισθήσεις τους.
Επομένως την επόμενη φορά που θα δούμε το μικρό μας να δοκιμάζει κάτι ριψοκίνδυνο, ας αξιολογήσουμε το κατά πόσο ο κίνδυνος αντισταθμίζει τα οφέλη και ας θυμηθούμε πως αυτή η εμπειρία είναι που θα το κάνει τελικά πιο ασφαλές και προσεκτικό!
Διαβάστηκαν:
Brussoni, M., Olsen, L. L., Pike, I. & Sleet, D. (2012). Risky Play and Children’s Safety: Balancing Priorities for Optimal Child Development. International Journal of Environmental Research and Public Health, 9, 3134-3148.
Gray, P. (2014). Risky Play: Why Children Love It and Need It. Psychology Today
Little, H. & Wyver, S. (2008). Outdoor play: Does avoiding the risks reduce the benefits?Australian Journal of Early Childhood, 33, 33–40.
Strauss, V. (2016). Why Some Risky Play is Necessary for Kids. The Washington Post.
Πηγή: Parentshelp.gr
Να μάθεις ν' αγαπάς τον εαυτό σου
Artist: Cagnaccio di San Pietro
Καλύτερος συνοδοιπόρος, φίλος, εραστής από τον ίδιο σου τον εαυτό ποτέ δεν θα υπάρξει ...
Στην πόλη όπου ζεις, θυμήσου να έχεις πάντα ένα παγκάκι αγαπημένο, ένα παγκάκι με θέα, όπου θα σέρνεις κάθε φορά την ψυχή σου μέχρι εκεί, τις νύχτες τις πιο δύσκολες, τις 'κρύες' νύχτες της ψυχής σου, τις νύχτες της πιο μεγάλης μοναξιάς.
Θυμήσου να χαράζεις πάνω του τα όνειρα σου για να τα δεις να σβήνουν, να αλλοιώνονται, να μετουσιώνονται, να φθείρονται από τον χρόνο και κάποια άλλα που δεν είχες καν ποτέ φανταστεί να τα δεις να υλοποιούνται.
Να σέρνεις τον εαυτό σου μέχρι εκεί και να μην ξεχνάς να τον παρηγορείς. Να κλαις μαζί του για τα λάθη σου, για τις αστοχίες σου, για όσα τόλμησες και διαψεύστηκαν, αλλά και για όσα φοβήθηκες να τολμήσεις.
Για τους ανθρώπους που πέρασαν από την ζωή σου και αποδείχθηκαν λίγοι, για άλλους που προσπέρασες ενώ άξιζαν πολλά.
Για όσα πίστεψες και προδόθηκες, για όσους σε πλήγωσαν, αλλά και για όσους πλήγωσες.
Για όσα ηθελημένα έκανες πως δεν έβλεπες, για όσο υπερτίμησες, για τον θυμό σου που κατέπνιξες ή που άφησες σε λάθος μονοπάτι να ξεχυθεί, για την αξιοπρέπεια σου που άφησες να ποδοπατηθεί ή για τα τείχη του εγωισμού σου που όρθωσες ψηλά, για την αγάπη σου που δεν εκτιμήθηκε από κάποιον, αλλά και για την ευκαιρία που δεν έδωσες ποτέ σε κάποιον να σε γνωρίσει.
Να τον παρηγορείς, να κλαις μαζί του και να τους συγχωρείς όλους και αυτούς που σε πόνεσαν και τον εαυτό σου που αφέθηκε απροστάτευτος. Να τους συγχωρείς όλους και προπαντός πάντα τον εαυτό σου.
Να τον αγαπάς τον εαυτό σου, να τον πηγαίνεις βόλτα, να του αγοράζεις όμορφα ρούχα, να του μιλάς όμορφα, να του αγοράζεις εμπνευσμένα βιβλία, να τον πηγαίνεις ταξίδια, να τον θρέφεις σωστά.
Και όταν τον αγαπήσεις πραγματικά θα μάθεις να απαιτείς κοντά του μόνο ανθρώπους που θα θρέφουν και την ψυχή του. Τίποτα λιγότερο από αυτό. Καλύτερος συνοδοιπόρος, φίλος, εραστής από τον ίδιο σου τον εαυτό ποτέ δεν θα υπάρξει ...
...Το ξέρω πως καθένας μοναχός πορεύεται στον έρωτα, μοναχός στη δόξα και στον θάνατο... Ρίτσος
Γράφει η Φωτεινή Σταματοπούλου
"The Present" Ένα μοναδικό animation που θα αγγίξει τις καρδιές όλων μας!
Συμμετείχε σε πάνω από 180 διεθνή φεστιβάλ και κέρδισε περισσότερα από 50 βραβεία.
Βασίζεται σε ένα υπέροχο μικρό κόμικ του Fabio Coala
Απολαύστε το!
ΠΗΓΗ...https://vimeo.com/
"Αίφνης το ψυχρό πράσινο" Γιολάντα Σακελλαρίου
ΑΙΦΝΗΣ ΤΟ ΨΥΧΡΟ ΠΡΑΣΙΝΟ
Γλίστρησε από το κρεβάτι μέσα από τα καλώδια του καρδιογράφου. Ξέφυγε από τον πανικό που επικρατούσε στον θάλαμο. Τον εκκωφαντικό θόρυβο της τεχνητής αναπνοής. Κατέβηκε ξυπόλυτη τις μαρμάρινες σκάλες από τον δεύτερο όροφο. Διέσχισε το προαύλιο του νοσοκομείου. Αύγουστος. Κόντευε τέσσερις το απόγευμα και ο ήλιος έκαιγε. Φυσούσε λίβας. Κοντοστάθηκε. Έμοιαζε χαμένη. Γύρω της άδειοι τηλεφωνικοί θάλαμοι. Δε μπήκε σε κανέναν. Συνέχισε. Μια περπατούσε, μια αιωρούνταν πάνω απ’ την πόλη. Κατευθύνθηκε προς το σπίτι όπου είχε ζήσει τον τελευταίο χρόνο. Προσπάθησε να θυμηθεί το δρόμο. Τα κατάφερε. Εισχώρησε με ορμή στο αναστατωμένο από το λίβα διαμέρισμα και βρέθηκε αντίκρυ στον πορτοκαλή γάτο. Την αναγνώρισε. Έκανε να νιαουρίσει και κάτι σαν μικρό λευκό νεφέλωμα χώθηκε στο στόμα του. Το κατάπιε. Σώπασε. Εκείνη προχώρησε. Διέσχισε έναν ανεμοστρόβιλο από κιτρινισμένα χαρτιά. Φύλλα από παρτιτούρες, διορθωμένα γραπτά από μαθητικά τετράδια. Μουσικές ηχούσαν δυνατά μέσα στο κεφάλι της. Πέρασε δίπλα από το κλειστό πιάνο. “Reverie russe”, “Clochette du couvent”, Valse του Chopin Νο 10”...
Στάθηκε λίγο, με το αριστερό χέρι σχημάτισε στο κενό μια συγχορδία. Τελευταία το μικρό δαχτυλάκι τη δυσκόλευε.
Άρχισε να μπαινοβγαίνει σε όλα τα δωμάτια. Όσο μετακινιόταν, τόσο μεγάλωνε ο χώρος και τόσο της φαινόταν αγνώριστος. Περιπλανήθηκε ώρα πολλή ώσπου μπήκε σ’ ένα δάσος και συνέχισε να περπατά σαν να μην έπρεπε να σταματήσει.
Την έσπρωχνε ένα αεράκι. Ανήσυχοι ίσκιοι μετακινούσαν το μονοπάτι. Κοντοστάθηκε. Φαινόταν αναποφάσιστη. Την συνεπήρε και το θρόισμα των φύλλων. Σαν να ξεχάστηκε. Έμεινε για λίγα δευτερόλεπτα στην ίδια θέση. Ύστερα κοίταξε γύρω αποκαμωμένη. Είδε ένα φύλλο να πέφτει και μια παράξενη ιδέα την κυρίευσε: να το γευτεί. Άπλωσε διστακτικά τα χέρια κι αίφνης το ψυχρό πράσινο των κωνοφόρων εισέβαλε εντός της. Ακινητοποιήθηκε.
Στο πρόσωπο διαφάνηκε ανεπαίσθητο ένα χαμόγελο της παιδικής της ηλικίας.
Η πόρτα άνοιξε. Ένα άσπρο σύννεφο. Οι γιατροί βγήκαν από το δωμάτιο.
“... Συλλυπητήρια! Κάναμε ό,τι μπορούσαμε, δεν επανήλθε”.
Από το βιβλίο της Γιολάντας Σακελλαρίου Κάποιες φορές ένας θλιμμένος λύκος, το οποίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γαβριηλίδη. Η Γιολάντα Σακελλαρίου γεννήθηκε στην Αθήνα όπου ζει και εργάζεται ως λογοπεδικός. Σπούδασε ελληνική και γαλλική φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών και λογοθεραπεία στο Πανεπιστήμιο VI (Pierre et Marie Curie) στο Παρίσι. Είναι διδάκτορας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και ασχολείται με τις δυσκολίες του γραπτού λόγου παιδιών, εφήβων και ενηλίκων. Ποιήματά της έχουν δημοσιευτεί στην ανθολογία πεζού και ποιητικού λόγου από τις εκδόσεις Μαλλιάρης- παιδεία, Θεσσαλονίκη 2006. Η Logotexnia21 την ευχαριστεί πολύ για την άδεια αναδημοσίευσης.
© Γιολάντα Σακελλαρίου + Εκδόσεις Γαβριηλίδης
"Βάλτε να πιούμε" Κ. Καρθαίος / Διάφανα Κρίνα
Τα όνειρα που βυζάξαμε με της καρδιάς μας το αίμα,
πέταξαν και χαθήκανε μες στης ζωής το ρέμα.
Μα τάχα εμείς παντοτινά τ’ άφταστα θα ζητούμε;
-Βάλτε να πιούμε!
Τα περασμένα σβήσανε, το τώρα δε θα μείνει·
τροφή των χοίρων έγιναν κι οι πιο λευκοί μας κρίνοι.
Μα τάχα πρέπει τους νεκρούς αιώνια να θρηνούμε;
-Βάλτε να πιούμε!
Αδέλφια! κάτω η βάρκα μας στο μόλο μάς προσμένει.
Ελάτε οι ταξιδιάρηδες να πιούμε συναγμένοι
στο περιγιάλι το φαιδρό, κι ας γλεντοτραγουδούμε.
-Βάλτε να πιούμε!
Τάχατε κι όποιος δε μεθά, κι όποιος δεν τραγουδήσει,
κι όποιος στ’ αγκάθια περπατά, μια μέρα δεν θ’ αφήσει
τ’ αγαπημένο μας νησί που έτσι γερά πατούμε;
-Βάλτε να πιούμε!
Πες μας, πού πάει ο άνθρωπος τον κόσμο σαν αφήνει;
Πες μου, πού πάει ο άνεμος, πού πάει η φωτιά σαν σβήνει!
Σκιές ονείρων είμαστε, σύννεφα που περνούμε.
-Βάλτε να πιούμε!
Στο ξέχειλο ποτήρι μας είναι όλα εκεί γραμμένα·
καπνοί είναι τα μελλούμενα, κι αφρός τα περασμένα·
καπνός κι αφρός το γέλιο μας κι εμείς που τραγουδούμε.
-Βάλτε να πιούμε!
Άκουσε! δε βιαζόμαστε να φύγουμε, βαρκάρη!
Μα σαν είν’ ώρα γνέψε μας· δε σου ζητούμε χάρη!
Μα όσο να φύγεις πρόσμενε, κι αν θέλεις, σε κερνούμε.
-Βάλτε να πιούμε!
Ο Κλέανδρος Λάκων (1878-1955) υπέγραφε τα ποιήματα και τις μεταφράσεις του ως «Κ. Καρθαίος» (για το «Κ.» βλ. εδώ). Αποφοίτησε από τη Σχολή Ευελπίδων στα 22 του με τον βαθμό του αξιωματικού του Πεζικού. Μετά τις σπουδές του στη Γερμανία και την Αυστρία, εργάστηκε ως καθηγητής ανώτερων μαθηματικών και πυροβολικής στο Σχολείο Υπαξιωματικών μέχρι το 1912. Πήρε μέρος στους βαλκανικούς πολέμους, εξορίστηκε ως αντιβενιζελικός το 1917, επανέκτησε τη θέση του το 1920 και αποστρατεύτηκε με τον βαθμό του συνταγματάρχη μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή. Πρωτοεμφανίστηκε στα γράμματα το 1917 με τις μεταφράσεις Όσκαρ Ουάιλδ, Το πορτραίτο του Ντόριαν Γκραίη (Εκδόσεις Γανιάρης) και Όσκαρ Ουάιλδ, Η μπαλάντα της φυλακής του Ρέντιγγ (Εκδόσεις Τύπος). Εξέδωσε τις ποιητικές συλλογές Τα τραγούδια του νησιού μου και οι Κηφισιώτικες μελωδίες (Γανιάρης, 1921), Sotto voce (Πυρσός, 1940) και Ο κήπος του Μελχισεδέκ (έκδοση του περιοδικού «Πνευματική Ζωή», 1955). Διαβάστε στη βιβλιοnet ένα σύντομο βιογραφικό σημείωμα για τον Κ. Καρθαίο και δείτε ποιες μεταφράσεις του κυκλοφορούν στα Ελληνικά.
Η αντιγραφή του παραπάνω ποιήματος του Κ. Καρθαίου, που μελοποίησαν τα Διάφανα Κρίνα και συμπεριέλαβαν στον δίσκο τους Κάτι σαράβαλες καρδιές (Wipe Out Records, 1998), έγινε από το βιβλίο ΔΙΑΦΑΝΑ ΚΡΙΝΑ, Ο ΓΥΡΟΣ ΤΗΣ ΜΕΡΑΣ ΣΕ ΟΓΔΟΝΤΑ ΚΟΣΜΟΥΣ (Εκδόσεις Ίνδικτος, 2005).
ΠΗΓΗ...http://logotexnia21.blogspot.gr
"Ο μαθητής" Oscar Wilde
Ο ΜΑΘΗΤΗΣ
Όταν πέθανε ο Νάρκισσος, η λίμνη της ηδονής του μετατράπηκε από μια κοιλότητα με γλυκά νερά σε μια κοιλότητα με αλμυρά δάκρυα, και οι Ορειάδες έφτασαν κλαίγοντας μέσα από τα δάση για να τραγουδήσουν στη λίμνη και να την παρηγορήσουν.
Κι όταν είδαν ότι η λίμνη είχε μετατραπεί από μια κοιλότητα με γλυκά νερά σε μια κοιλότητα με αλμυρά δάκρυα, χαλάρωσαν τους πράσινους βοστρύχους των μαλλιών τους και κραύγασαν και είπαν στη λίμνη: «Δεν μας ξαφνιάζει που πενθείς έτσι τον Νάρκισσο, τόσο όμορφος που ήταν».
«Μα ήταν όμορφος ο Νάρκισσος;» είπε η λίμνη.
«Ποιος το ξέρει αυτό καλύτερα από σένα;» απάντησαν οι Ορειάδες. «Πέρναγε συνέχεια από μπροστά μας αλλά εσένα έψαχνε, και ξάπλωνε στις όχθες σου και σε κοιτούσε, και στον καθρέφτη των νερών σου αντανακλούσε την ομορφιά του».
Κι η λίμνη απάντησε: «Εγώ όμως αγαπούσα τον Νάρκισσο γιατί, όσο ήταν ξαπλωμένος στις όχθες μου και με κοιτούσε, στον καθρέφτη των ματιών του έβλεπα να αντανακλάται πάντα η δική μου ομορφιά».