Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Παρασκευή 7 Ιουλίου 2017

Η Εξίσωση της Αγάπης - Γράφει ο Ψυχολόγος - Σύμβουλος Γάμου Γιάννης Ξηντάρας


Η Εξίσωση της Αγάπης

Γράφει ο Ψυχολόγος - Σύμβουλος Γάμου Γιάννης Ξηντάρας,  www.simvouleftikigamou.gr

Τι σημαίνει αποδέχομαι τον εαυτό μου;
Τι σημαίνει αποδέχομαι τους άλλους;
Τι σημαίνει αγαπώ τον εαυτό μου, τον φροντίζω, νοιάζομαι για τις ανάγκες μου, τις σέβομαι, αφουγκράζομαι υα συναισθήματά μου;
Τι σημαίνει ακούω αυτό που θέλω, που χρειάζομαι;
Τι σημαίνει παίρνω τον χρόνο μου, παίρνω τον χώρο μου;

…Και μήπως τελικά όλα αυτά είναι εγωιστικά, μήπως οδηγούν σε έναν ενοχλητικό εγωκεντρισμό, όλο εγώ, εμένα, τα δικά μου (οι ανάγκες μου, τα συναισθήματά μου, τα θέλω μου)…
Πως μπορώ να είμαι ο εαυτός μου, σεβόμενος και ικανοποιώντας τους δικούς μου όρους εξέλιξης, χωρίς να καταπατώ τις ελευθερίες των άλλων; Σεβόμενος εξίσου τον δικό τους χώρο, τις δικές τους προτεραιότητες, τα δικά τους πιστεύω και αξίες;
Χωράνε όλα αυτά μαζί;
Χωράνε μαζί δύο ή και περισσότερες διαφορετικότητες; δυο ή και περισσότερες πραγματικότητες;
Και αν ναι, πως;
…Δύσκολες εξισώσεις, πολυπαραγοντικές…

Άλυτες; Όχι! Θέλουν όμως προσπάθεια, δοκιμή, υπομονή, καλές προθέσεις, ανοχή, διαπραγμάτευση και αμοιβαίες μετακινήσεις.
Πιάστε χαρτί και μολύβι (λογική και ευαισθησία), ανοίξτε το τετράδιο (εαυτός/σχέσεις) και ξεκινήστε…
________________________________________________________________________________



   Ο Γιάννης Ξηντάρας είναι  Ψυχολόγος- Ψυχοθεραπευτής, πτυχιούχος Πανεπιστημίου Αθηνών, μέλος του Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων και της Εθνικής Εταιρείας Ψυχοθεραπείας Ελλάδος.τ. συνεργ. στο Ευγενίδειο Νοσοκομείο. Επιστημονικός Υπεύθυνος στο Κέντρο Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης “Επαφή”.

Ευχαριστήριο της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Αλμωπίας


Ευχαριστήριο της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Αλμωπίας

Ο Πρόεδρος, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και οι εργαζόμενοι του Βοήθεια στο Σπίτι της  ΔΗ.Κ.Ε.Αλμωπίας, ευχαριστούν θερμά τον ιδιοκτήτη του κέντρου δεξιώσεων ¨ΠΑΝΘΕΟΝ¨ κ. Δήμτση Γεώργιο, για την προσφορά του σε μερίδες μαγειρεμένου φαγητού οι οποίες και δόθηκαν σε οικονομικά ασθενείς συμπολίτες μας.
Ευχαριστούν επίσης και όλους εκείνους που καθημερινά στηρίζουν το κοινωνικό έργο της ΔΗ.Κ.Ε.Α. με τις προσφορές της αγάπης τους.
Η κοινωνική προσφορά και αλληλεγγύη που επιδεικνύετε, χαρίζουν χαμόγελα αισιοδοξίας, ελπίδας και χαράς στους συμπολίτες μας που έχουν ανάγκη, και σε εμάς δύναμη να συνεχίζουμε την προσπάθεια μας για προσφορά στην τοπική κοινωνία.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗ.Κ.Ε.Α

                   ΖΑΧΑΡΙΑΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Έρχονται τα 5α Λυκοστομίτικα


Η Μακεδονική παράδοση και η Γλώσσα ως όχημα της Προπαγάνδας


Άρθρο του Προέδρου της ΠΟΠΣΜ κ. Γεώργιου Τάτσιου που αφορά στην μακεδονική παράδοση και τα γλωσσικά ιδιώματα.
Τα κατά τόπους γλωσσικά ιδιώματα σε διάφορες περιοχές της Μακεδονίας είναι ένα αδιαμφισβήτητο γεγονός. Δυστυχώς «κάποιοι» τα χρησιμοποιούν για να ικανοποιήσουν τις πολιτικές τους ορέξεις, λέγοντας στους ντόπιους της κεντροδυτικής Μακεδονίας: ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΟΥΜΕ ΣΤΗ ''ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΣ'' και στη δήθεν ντόπια γλώσσα περνάνε ξενόφερτα, σκυλάδικα, που ακούγονται στα πανηγύρια της γείτονος χώρας... Για τα τραγούδια με προπαγανδιστικό στίχο όπως το «biser balkanski» (μαργαριτάρι Βαλκανίων), «μπεγκά'ι'τι γκ'ρτσι» (φύγετε Έλληνες), «μίρκα γκίνοβα» κτλ, πρέπει να κάνουμε ξεχωριστή συζήτηση.
  Η σημερινή γενιά των 20χρονων (κυρίως στη Δυτική Μακεδονία) που μεγάλωσαν με αυτά τα τραγούδια τα θεωρεί δική τους Παράδοση (ΔΥΣΤΥΧΩΣ), καθώς θεωρούν ότι το σλαβόφωνο ιδίωμα την περιοχής τους και η σκοπιανή γλώσσα είναι το ίδιο... Δε θα ξεχάσω σε μια εκδήλωση στην Αλμωπία που τραγουδούσαν το «rum dum dum», «tri kila banani» (τρία κιλά μπανάνες;) και «ubava kalina» (βουλγάρικος σκοπός), ρώτησα μια νεαρή που τα χόρευε αν αποτελούν την τοπική παράδοση του χωριού της και απάντησε με σιγουριά ΝΑΙ. Άραγε ΠΟΙΟΙ είναι οι συνθέτες αυτών των τραγουδιών και ΠΟΤΕ γράφτηκαν και από πότε τραγουδιούνται στη Μακεδονία; Άραγε τα τραγουδούσαν και πριν από 70 χρόνια; Δυστυχώς οι συνθέτες είναι από τη γειτονική χώρα και είναι τραγούδια που έχουν διάρκεια ζωής μόλις 20-25 χρόνια, ενώ ορισμένα από αυτά είναι εμφυλιοπολεμικά... «Παραδοσιακές» ορχήστρες προχωρούν σε δισκογραφία μουσικών και τραγουδιών που δανείζονται από τους βόρειους γείτονες χαρακτηρίζοντάς τα ως «μακεδονική» παράδοση. 
Δυστυχώς στο χορό της παραπληροφόρησης και της διαστρέβλωσης συμμετέχει και η τηλεόραση. Σε πρόσφατη τηλεοπτική εκπομπή εμφανίστηκαν κάποιοι οι οποίοι προέβαλαν τη σκοπιανή γλώσσα, που κατασκευάστηκε μετά το 1945 την οποία χαρακτήρισαν ως «μητρική» των Μακεδόνων. Σε κάθε ευκαιρία μάλιστα τόνιζαν ότι αυτή η γλώσσα απαγορεύτηκε από την εποχή του Ιωάννη Μεταξά και συνέχισε το Ελληνικό κράτος να επιβάλει τη μη χρήση της εντός της Ελληνικής Επικράτειας μέχρι πρόσφατα. Άραγε πως είναι δυνατόν να απαγόρευσε ο Μεταξάς μια γλώσσα που κατασκευάστηκε 10 χρόνια μετά; Προφανώς εννοούν τους περιορισμούς στη χρήση των τοπικών ιδιωμάτων (τα λεγόμενα «εντόπικα») που επέβαλε το καθεστώς Μεταξά… αλλά αυτά δεν έχουν καμία σχέση με τη γλώσσα, την οποία προβάλουν ως μητρική των Μακεδόνων. 
Σε μια εκπομπή της τηλεόρασης του ΣΚΑΪ την Τετάρτη 7 Ιουνίου 2017 ο παρουσιαστής Μπογδάνος Κωνσταντίνος αναφερόμενος με απαξιωτικό τρόπο στη δράση και το εθνικό έργο του μακεδονομάχου Τέλλου Άγρα είπε χαρακτηριστικά ότι «…η Μακεδονία δεν ήταν πάντα Ελληνική» κι ότι κάποτε την κατοικούσαν οι «σλαβομακεδόνες» δλδ οι σημερινοί σκοπιανοί. Δυστυχώς η τηλεόραση έχει τη δύναμη να επηρεάζει τους τηλεθεατές που δεν έχουν γνώση της ιστορίας και τους δίνει ως έτοιμη «τροφή» μια άποψη που στερείται γνώσης, σοβαρότητας και αντίληψης της Ιστορίας. 
Βλέπουμε ότι με συστηματικό τρόπο αντικαθίστανται τα κατά τόπους γλωσσικά ιδιώματα από την πρόσφατα κατασκευασμένη σκοπιανή γλώσσα. Επιτελείται μια πολιτιστική γενοκτονία, που αφορά στον αφανισμό των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και πολιτιστικών στοιχείων με σύνθημα το «ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΟΥΜΕ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΣ». Φυσικά εννοούν τη σκοπιανή γλώσσα κι όχι τα κατά τόπους γλωσσικά ιδιώματα των δίγλωσσων αυτόχθονων Μακεδόνων της κεντροδυτικής Μακεδονίας.
Δυστυχώς ούτε η Ανατολική Μακεδονία βρίσκεται στο απυρόβλητο. Τον Μάιο του 2016 κυκλοφόρησε σε βιβλίο μια διδακτορική διατριβή με τίτλο «ΕΠΙΤΗΡΟΥΜΕΝΕΣ ΖΩΕΣ» στο πεδίο της Ανθρωπολογίας (σε Βρετανικό Πανεπιστήμιο), που πραγματεύεται την ταυτότητα των κατοίκων δίγλωσσων χωριών της Ανατολικής Μακεδονίας, βασιζόμενη στη χρήση γλωσσικού ιδιώματος σε αυτά. Χωρίς να πληροί τα βασικά χαρακτηριστικά της επιτόπιας έρευνας (χρόνος και διάρκεια έρευνας, συνεντεύξεις από ικανό πλήθος πληροφορητών κ.α.) η συγγραφέας καταλήγει σε προαποφασισμένα συμπεράσματα, περί ανάδειξης της σλαβικής ταυτότητας των κατοίκων ντόπιων χωριών όπως ο Βώλακας Δράμας, το Χαρωπό και το Βαμβακόφυτο Σερρών. Οι ίδιοι οι ντόπιοι είναι φανερά ενοχλημένοι με τα αυθαίρετα συμπεράσματα και ανατρέπουν την επιστημονικοφανή έρευνα με επιστολές προς τους υπευθύνους φορείς. Φυσικά όπως δήλωσε και η ίδια η συγγραφέας σε παρουσίαση του βιβλίου της αποτελεί την ΠΡΩΤΗ προσέγγιση για την Ανατολική Μακεδονία που σημαίνει ότι θα υπάρξει συνέχεια. Δείχνοντας ασέβεια προς τους ανθρώπους που άνοιξαν τα σπίτια τους και της έδωσαν με προθυμία τις πληροφορίες που γνώριζαν για την Ιστορία και την παράδοσή τους, αγνοεί παντελώς την αποστροφή των ντόπιων της Ανατολικής Μακεδονίας προς το γλωσσικό ιδίωμα και ανάγει την αποσιώπησή του σε έργο των κρατικών Υπηρεσιών της Ελλάδος. Δυστυχώς είναι η πρώτη προσπάθεια αυτών των κύκλων να προσβάλουν την ελληνοφωνία στην Ανατολική Μακεδονία, η οποία έχει τις ρίζες της στα δεινά που υπέστησαν οι αυτόχθονες Μακεδόνες στις ΤΡΕΙΣ βουλγαρικές κατοχές, στις οποίες αφανίστηκε το 80% των πληθυσμών χωριών και πόλεων της Ανατολικής Μακεδονίας. Είναι προφανές και το δηλώνουν και οι ίδιοι οι ντόπιοι Ανατολικομακεδόνες … επελέγη η αποκλειστική χρήση της Ελληνικής γλώσσας στα τραγούδια και στην καθημερινότητά τους διότι οι μνήμες από τις σφαγές των βουλγάρων είναι νωπές και δεν επιθυμούν να συνδιαλέγονται σε γλώσσα που χρησιμοποιούσαν οι σφαγείς των προγόνων τους… Μην ξεχνάμε ότι στις βουλγαρικές κατοχές του Α΄ και Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου οι Ανατολικομακεδόνες εξαναγκάστηκαν να παρακολουθήσουν μαθήματα και να εισάγουν τραγούδια στη Βουλγαρική Γλώσσα.  
              Εδώ τίθεται το ερώτημα: ΕΜΕΙΣ ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ; Θα πω ότι πρωτίστως, πρέπει να αγαπήσουμε τον τόπο μας. Να γίνει επιστημονική μελέτη των υπαρχουσών καταγραφών και όπου δεν υπάρχουν να προχωρήσουμε σε επιτόπια έρευνα και καταγραφή. Σε αυτό πρέπει να βοηθήσουν ΟΛΟΙ ... Χοροδιδάσκαλοι, ερευνητές, ορχήστρες και πολιτιστικοί σύλλογοι. Το πανεπιστήμιο Μακεδονίας και η Ακαδημία Αθηνών είναι στρατηγικοί εταίροι σε αυτήν την προσπάθεια. Σε ότι αφορά τα κατά τόπους γλωσσικά ιδιώματα οφείλουμε να σεβαστούμε τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής και τα ιστορικά/λαογραφικά στοιχεία που οδήγησαν στη διαμόρφωση του προφορικού λόγου.  Η μικρή μερίδα των Μακεδόνων που επιμένει να χρησιμοποιεί ταυτόχρονα με την Ελληνική Γλώσσα και κάποιο τοπικό γλωσσικό ιδίωμα πρέπει να είναι σίγουρη ότι δεν παίζει το παιχνίδι αυτών που υποστηρίζουν την ύπαρξη «Μακεδονικής» μειονότητας στη χώρα μας. Οι πολιτιστικοί σύλλογοι οφείλουν να ερευνούν για ΠΟΙΑ γλώσσα τους καλούν «κάποιοι» να τραγουδήσουν. Κι αν χρειάζονται βοήθεια μπορούν να απευθύνονται στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων που ασχολείται επισταμένως με το θέμα με σεβασμό στη γνήσια πολιτιστική κληρονομιά των Μακεδόνων (info@popsm.gr). Είναι μια προσπάθεια στην οποία οφείλουμε να συμπαρασταθούμε κι ο καθένας να βάλει το λιθαράκι του. Στόχος είναι η διαφύλαξη της παράδοσής μας. Αυτό ΜΠΟΡΟΥΜΕ να το κάνουμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ!


 Γεώργιος Ευθ. Τάτσιος
Πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας 
Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων

"Αδέσποτα, κτηνιατρεία, εθελοντές, Δημόσιος και Ιδιωτικός τομέας" - Του Γιάννη Αραμπατζή

Richard Ansdell

Γεγονός 1ο: Στην Αριδαία λειτουργεί Δημόσιο Κτηνιατρείο.
Γεγονός 2ο: Η Αριδαία και τα χωριά της ασφυκτιούν από αδέσποτα σκυλιά.
Γεγονός 3ο: Ο Δήμος Αλμωπίας είναι από το Νόμο επιφορτισμένος με την ευθύνη των αδέσποτων ζώων.

Θα περίμενε κανείς, ο Δήμος Αλμωπίας να έχει Υπηρεσία περισυλλογής και διαχείρισης των αδέσποτων και το Δημόσιο Κτηνιατρείο να αναλαμβάνει ως μέρος των καθηκόντων του τις απαραίτητες στειρώσεις, νοσηλείες, αποπαρασιτώσεις και λοιπές φροντίδες των ζώων αυτών..., όμως τίποτε από τα παραπάνω βεβαίως συμβαίνει.
Ο Δήμος δεν διαθέτει Υπηρεσία αδέσποτων ως όφειλε και ο Δημόσιος Κτηνίατρος δηλώνει ότι δεν γνωρίζει να προσφέρει τις απαιτούμενες φροντίδες υγείας στα ζώα αυτά ενώ παράλληλα θεωρεί ότι άρρωστα ζώα θα μόλυναν τις εγκαταστάσεις του Δημόσιου Κτηνιατρείου.
Λογικό... Είναι σε όλους μας γνωστό ότι οι ασθενείς μολύνουν τα Νοσοκομεία και δεν θα έπρεπε να περνάνε άρρωστοι άνθρωποι ούτε έξω από αυτά.

Any way... η φύση απεχθάνεται το κενό και το κενό του Δήμου και τις ευθύνες που του αναλογούν αλλά ποτέ του δεν ανέλαβε, ήρθε να καλύψει ένας ταλαίπωρος σύλλογος εθελοντών, και την ανεπάρκεια και απροθυμία του Δημόσιου Κτηνιάτρου ήρθαν και κάλυψαν ιδιώτες κτηνίατροι, με το ανάλογο φυσικά κόστος.
Με τον παχυλό μισθό όμως που λαμβάνει κάθε μήνα ανελλιπώς, τις ασφαλιστικές και φορολογικές του εισφορές λογιστικά τακτοποιημένες και τα έξοδα λειτουργίας του γραφείου του τακτοποιημένα επίσης, ο Δημόσιος Κτηνίατρος κοστίζει στο Ελληνικό Δημόσιο πάνω από 150.000 το χρόνο... και μπορεί να λέω και λίγα.
Αν δίναμε σε μια ιδιωτική επιχείρηση 150.000 ευρώ το χρόνο, μέσα σε δύο με τρία το πολύ χρόνια δεν θα υπήρχε ούτε ένα αδέσποτο ζώο στην πόλη και σίγουρα πάντως ούτε ένα άρρωστο και αφρόντιστο ζώο και θα μας περίσσευαν από εκεί και έπειτα και ένας σκασμός λεφτά να εφοδιάσουμε με σύγχρονα μηχανήματα και ασθενοφόρα το Κέντρο Υγείας της Αριδαίας.

Τόσο απλά...









"Ριζοχωρίτικα 2017" από τον Μ.Π.Σ. Ριζοχωρίου "Τοξίδου Ελένη"


Ανακοίνωση Αλμωπού Αριδαίας για προπονητές και τεχνικό διευθυντή


 H ΔIOIKHΣH TOY AΛMΩΠOY EINAI ΣTHN EYXAPIΣTH ΘEΣH NA ANAKOINΩΣEI THN ΣYMΦΩNIA THΣ ME TON ΠPOΠONHTH ΓIΩPΓO TYPIAKIΔH  ΓIA TPITH ΣYNEXOMENH XPONIA KAΘΩΣ EΠIΣHΣ KAI THN ΣYMΦΩNIA THΣ ME TON ΓIANNH KANΩTIΔH ΓIA THN ΘEΣH TOY BOHΘOY ΠPOΠONHTH ΓIA EΠIΣHΣ TPITH ΣYNEXOMENH XPONIA.

ANAKOINΩNEI ΔE KAI THN ΣYMΦΩNIA THΣ ME TON ΠAΛIO ΠOΔOΣΦAIPIΣTH TOY ΣYΛΛOΓOY MAKH ΔEMIPH ΓIA THN ΘEΣH TOY TEXNIKOY ΔIEYΘYNTH.

EYXETAI KAΛH ΔYNAMH, KAΛH EΠITYXIA ΣTO EPΓO TOYΣ ME YΓEIA KAI ΠOΛΛEΣ EΠITYXIEΣ ΓIA THN OMAΔA MAΣ. 

ME TIMH
Δ.Σ AΛMΩΠOY

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...