Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Κυριακή 22 Φεβρουαρίου 2015

ΟΓΕ - ΟΜΑΔΑ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ - ΚΟΠΗ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΗΣ ΠΙΤΑΣ & ΕΚΛΟΓΗ ΝΕΟΥ Δ.Σ.


ΟΜΑΔΑ  ΓΥΝΑΙΚΩΝ  ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ                                                             Τηλέφωνα Επικοινωνίας  : 6978921885, 6936116086 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
          Η Ομάδα Γυναικών Γιαννιτσών, μέλος της Ομοσπονδίας Γυναικών Ελλάδας, πραγματοποίησε την Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου 2015 την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας και συνέχισε με την Εκλογοαπολογιστική Συνέλευση των μελών της, από την οποία εκλέχθηκε το νέο πενταμελές Διοικητικό Συμβούλιο της Ομάδας.
          Οι γυναίκες που απαρτίζουν το νέο πενταμελές Δ.Σ. της Ομάδας είναι:
Πρόεδρος: Ευσταθιάδου Αγγέλα
Αντιπρόεδρος: Πολατίδου Ειρήνη
Γραμματέας: Χατζηβασιλειάδου Αριστέα
Ταμίας: Τσαμαλδούπη Μιχαέλα
Μέλος: Τσολκανίδου Παγώνα
         Το μέλλον μας δεν είναι αυτό που μας ετοιμάζουν. Στον πόλεμο που μας κηρύττουν εμείς απαντάμε: Εμείς, οι γυναίκες των λαϊκών οικογενειών, θέλουμε να ζούμε σε μια κοινωνία που θα ικανοποιεί τις σύγχρονες ανάγκες μας. Τα ψίχουλα τους τα γυρνάμε πίσω! Παλεύουμε και θα συνεχίσουμε να παλεύουμε για να εμποδίσουμε την παραπέρα εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών υγείας, διεκδικούμε σύγχρονες, υψηλού επιπέδου και αποκλειστικά δωρεάν υπηρεσίες υγείας για όλους και όλες. Παλεύουμε για το δικαίωμά μας στη δουλειά και στην Κοινωνική Ασφάλιση.  Αντίπαλός μας είναι όποιος κερδίζει από τον ιδρώτα μας. Είμαστε αλληλέγγυες με τις γυναίκες όλου του κόσμου που παλεύουν για την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών τους. Συσπειρωνόμαστε στους Συλλόγους και τις Ομάδες της ΟΓΕ, δυναμώνουμε την Κοινωνική Συμμαχία.
          Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, είναι ανάγκη να συνεχίσουμε στον ίδιο δρόμο των εργατριών της ιστορίας, πιάνοντας γερά τη σκυτάλη που μας παραδόθηκε. Δεν κάνουμε βήμα πίσω!
22 Φλεβάρη 2015
Ομοσπονδία Γυναικών Ελλάδας, Ομάδα Γιαννιτσών

ΤΗΛ.: 6978921885, 6936116086

ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ 9ο ΚΑΡΑΤΖΟΒΙΤΙΚΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ

ΚΑΡΑΤΖΟΒΙΤΙΚΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ

Η εθελοντική οργανωτική επιτροπή του 9ου ΚΑΡΑΤΖΟΒΙΤΙΚΟΥ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΟΥ και η ΔΗ.Κ.Ε. Αλμωπίας ενημερώνουν όλους τους πολίτες , τους επισκέπτες & όλους τους καρναβαλιστές ότι το 9ο  ΚΑΡΑΤΖΟΒΙΤΙΚΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ θα πραγματοποιηθεί όπως είχε προγραμματιστεί.
Η μεγάλη παρέλαση θα ξεκινήσει σήμερα 22/02/2015 στις 17:00 από την πλατεία ΑΓΓΕΛΗ ΓΑΤΣΟΥ  πάρτε το αντηλιακό σας ,τις ομπρέλες θαλάσσης φορέστε τα γυαλιά σας και ελατέ να χορέψουμε τον χορό της ψιχάλας

      Με εκτίμηση
   Η ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ  ΕΠΙΤΡΟΠΗ

ΝΕΚΡΟΦΟΡΑ 1.000 ΙΠΠΩΝ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΑΞΙΔΙ...ΚΟΥΡΣΑ

Νεκροφόρα 1.000 ίππων κάνει το τελευταίο ταξίδι... κούρσα [βίντεο]

Μπορεί να ακούγεται μακάβριο, αλλά η συγκεκριμένη νεκροφόρα είναι το πιο εντυπωσιακό όχημα της κατηγορίας της.
H Barcroft Cars κυκλοφόρησε αυτό το εκπληκτικό βίντεο με μία Chevrolet Caprice του 1996 που εκτελεί χρέη... νεκροφόρας στο Ιλινόις των ΗΠΑ.
Συγκεκριμένα, επιταχύνει από τα 0 στα 96 χλμ./ώρα σε μόλις 2,6 δευτερόλεπτα και διαθέτει έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 6.0-λίτρων ο οποίος παράγει 1.000 ίππους.
Ο ιδιοκτήτης της,  Αρνε Τομάν από το Σικάγο, ετοιμάζει ήδη μια νέα, ακόμη πιο γρήγορη με κινητήρα που θα αποδίδει 1.300 ίππους.




ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/

ΠΑΝΟΥΣΗΣ - ΑΓΓΕΛΑΚΑΣ: "Η KATYUSHA ΤΟΥ ΚΚΕ"

Τζίμης Πανούσης, Γιάννης Αγγελάκας περνούν γενεές δεκατέσσερις το ΚΚΕ και τα social media παίρνουν φωτιά [βίντεο]

Ενα τραγούδι δύο αγαπημένων καλλιτεχνών του εναλλακτικού και όχι μόνο κοινού έχει γίνει κεντρικό θέμα συζήτησης στα social media τις τελευταίες ημέρες.
Ο λόγος για το «Η Katyusha του ΚΚΕ» που ερμηνεύουν ο Τζίμης Πανούσης και ο Γιάννης Αγγελάκας και κυκλοφόρησε για το περιοδικό «Μετρό» αυτού του μήνα.
Στο τραγούδι το οποίο είναι στον... ρυθμού του «κλασσικού» ρωσικού κομμουνιστικού άσματος « Katyusha», αλλά και του ύμνου του ΕΑΜ, οι δύο καλλιτέχνες ασκού πολύ σκληρή κριτική στο κομμουνιστικό κόμμα με τους στίχους να έχουν προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Δεν είναι λίγοι εκείνοι που σχολιάζουν ότι πρόκειται για ευθεία επίθεση εναντίον της Αριστεράς (στην οποία έχουν δηλώσει ότι ανήκουν οι δύο), ενώ άλλοι εκτιμούν ότι η κριτική απέναντι στο ΚΚΕ είναι τουλάχιστον δικαιολογημένη.
Αναλυτικά οι στίχοι:
«Αριστεριτζήδες πυροσβέστες
εργατοπατέρες του λαού
λοβοτομημένες μαριονέτες
του υπαρκτού του σουρεαλισμού
Απ' του Άρη τα ένδοξα τα χρόνια
στους χιλιαστές του Περισσού
με τις ξύλινες καταγγελίες
του κοινοβουλίου η μαϊμού
Με τις κρατικές επιδοτήσεις
τους μισθούς ντροπής των βουλευτών
πλάι πλάι μαζί με χρυσαυγίτες
ορντινάτσα των καπιταλιστών
Απ' της Βάρκιζας την κωλοτούμπα
που έδωσε τα όπλα στα σκυλιά
οι σφραγιδοκράτες νταβατζήδες
κοροϊδεύουνε την εργατιά».

ΟΤΑΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΙΛΟΤΟΙ ΕΣΠΑΣΑΝ ΤΑ ΤΖΑΜΙΑ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

Η άγνωστη ιστορία δύο παράτολμων πιλότων μας που καταδίωξαν τους Τούρκους μέχρι το αεροδρόμιο τους
Από την Ιωάννα Ηλιάδη
Η πρόσφατη υπέρπτηση του Αρχηγού της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας, πάνω από ελληνικά νησιά, ήταν σαφής επίδειξη δύναμης προς την Ελλάδα. Οι Τούρκοι, δεν αρκούνται πλέον στις καθημερινές παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου στις οποίες επιδίδονται τα τελευταία 40 χρόνια. Φαίνεται να μην αρκούνται ούτε στο πέταγμα πάνω από ελληνικά νησιά, στο οποίο επιδίδονται επίσης συστηματικά τα τελευταία χρόνια. 
Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει ανακοινώσει το ΓΕΕΘΑ από το 2009 μέχρι και το 2014 53 φορές τα τουρκικά αεροσκάφη πέταξαν χωρίς άδεια πάνω από ελληνικό έδαφος. 
Και το ερώτημα που αβίαστα προκύπτει είναι: μα καλά και οι Έλληνες αεροπόροι δεν κάνουν ανάλογες ενέργειες;
Η απάντηση, είναι πως όχι. Η Ελλάδα είναι πολύ αυστηρή στην τήρηση των κανόνων 
και δεν αφήνει περιθώρια σε κάποιους πιο “ενθουσιώδεις” πιλότους να κάνουν αντίστοιχες ενέργειες.
Ωστόσο, όπως σε όλους τους κανόνες υπάρχουν και οι εξαιρέσεις, γνωρίζουμε μια τουλάχιστον εξαίρεση αυτού του κανόνα και την παρουσιάζουμε σήμερα στο Weekend Edition του news247. Μια τουλάχιστον φορά, Έλληνες πιλότοι έχουν πετάξει πάνω από το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Σμύρνης (Çiğli Air Base ), ακολουθώντας μια παρόρμηση και όχι οδηγίες. Το αντίθετο μάλιστα. Φρόντισαν να κρύψουν καλά αυτή τους την ενέργεια, για να μην υποστούν τις συνέπειες.
Ήταν η πρώτη εβδομάδα του Απριλίου το 1987, λίγες ημέρες μετά την κρίση του “Πίρι Ρέις”, με το οποίο η Τουρκία απειλούσε να κάνει έρευνα για πετρέλαια στο Αιγαίο. Η κυβέρνηση Ανδρέα Παπανδρέου είχε αποφασίσει να κάνει επίδειξη στρατιωτικής ισχύος και έκανε προετοιμασίες για πόλεμο. Ολόκληρος ο Στόλος είχε αναπτυχθεί στο Αιγαίο, ενώ και οι πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας είχαν λάβει εντολές βομβαρδισμού του ερευνητικού σκάφους.
Ένας από τους πιλότους είχε αφηγηθεί στην υπογράφουσα εκείνο το ξημέρωμα: “Στις έξι το πρωί θα βυθίζαμε τον στολίσκο. Tο KYΣEA το είχε εγκρίνει. Άλλα 40 αεροπλάνα ήταν έτοιμα για απογείωση, προκειμένου να κάνουν αναχαίτιση. Για εμάς ήταν πόλεμος, το είχαμε πάρει απόφαση.
Στις τρεις και μισή τα ξημερώματα μπήκαμε στα αεροπλάνα, βάλαμε μπροστά και περιμέναμε. Ήμασταν δεμένοι στο κόκπιτ και δεν μιλούσαμε. Δεν είχαμε καρδιοχτύπι, απλά δεν μιλούσαμε. Ήμασταν πολύ ήρεμοι. Λέγαμε, επιτέλους, ας γίνει. Tα αεροπλάνα θα συναντιόνταν σε συγκεκριμένο σημείο και ύστερα... όποιον πάρει ο χάρος. Σε 2,5 λεπτά θα τελείωναν όλα. Aν απογειωνόμασταν, δεν υπήρχε επιστροφή. Tελικά στις έξι παρά τέταρτο το πρωί υπέκλεψαν τηλέφωνο από το κοντινό τουρκικό ραντάρ και έμαθαν ότι το «Πίρι Pέις» δεν θα βγει. Στις έξι και τέταρτο μας είπαν ότι όλα είχαν τελειώσει».
 
Ο πιλότος ήταν ο Μίλτος Σκαραμαγκάς. Ο οποίος υπηρετούσε στα “Φάντομ” (F-4) στην Ανδραβίδα.
Την επόμενη εβδομάδα, ο Μίλτος, με τον εκπαιδευτή του Γιάννη Πατσαντάρα είχαν εμπλακεί σε μια αερομαχία στο Αιγαίο. Τουρκικά αεροσκάφη F-104 προερχόμενα από το αεροδρόμιο Badirma , έκαναν παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου. Όπως θυμάται ο -απόστρατος σήμερα επίτιμος αρχηγός τακτικής αεροπορίας- Γιάννης Πατσαντάρας, απογειώθηκαν δυο Φάντομ από τη Σκύρο για να κάνουν την αναχαίτιση.

Τα ελληνικά και τα τουρκικά αεροσκάφη συναντήθηκαν στην εναέρια περιοχή της Χίου και των Οινουσσών και ενεπλάκησαν αρκετή ώρα σε αερομαχία. Τόσο πολύ που άρχισαν να ξεμένουν από καύσιμα. Τα τουρκικά αεροσκάφη γι αυτό το λόγο στράφηκαν για προσγείωση στο κοντινό αεροδρόμιο της Σμύρνης, το Çiğli, το οποίο χρησιμοποιείτο για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Ένα από τα δυο ελληνικά φάντομ έφυγε για προσγείωση, έχοντας ακριβώς το ίδιο πρόβλημα.
Ωστόσο, οι δυο νεαροί πιλότοι, ο Γιάννης Πατσαντάρας και ο Μίλτος Σκαραμαγκάς, με τον ενθουσιασμό που διακρίνει τα νιάτα, πήραν μια παράτολμη απόφαση. Ακολούθησαν τα τουρκικά αεροσκάφη στις τουρκικές ακτές. Πέταξαν πάνω από το αεροδρόμιο της Σμύρνης. “Πετάξαμε πολύ χαμηλά, στα 200 περίπου πόδια”, θυμάται ο Γιάννης Πατσαντάρας. Οι Τούρκοι δεν πρόφτασαν να αντιδράσουν. Ο αιφνιδιασμός ήταν μεγάλος. Το ελληνικό αεροσκάφος είχε χαθεί από τα ελληνικά ραντάρ που είχαν αναστατωθεί και το έψαχναν. Το ραντάρ της Λήμνου έκανε προσπάθειες να επικοινωνήσει μαζί τους. Ίσως εκείνη την ώρα να γνώριζαν ότι θα έχουν συνέπειες εάν το παράτολμο σχέδιό τους γινόταν γνωστό, αλλά δεν τις υπολόγιζαν.
O Mίλτος είχε αφηγηθεί το περιστατικό ως εξής: “Περάσαμε χαμηλά από τον πύργο ελέγχου του τουρκικού αεροδρομίου και σηκώθηκε όλη η αεροπορία τους να μας κυνηγήσει. Tο ραντάρ της Mυκόνου φώναζε σαν τρελό. Μας έψαχναν. Hταν ο Θύμιος που κατάλαβε τι έγινε. Tότε πετάξαμε υπερηχητικά πάνω από όλα τα χωριά τους. Πετούσαμε πολύ μα πολύ χαμηλά κάπου στα 100 μέτρα και... ισιώσαμε όλα τα τζάμια”.
Όλα αυτά διήρκεσαν ελάχιστα λεπτά. Αμέσως μετά το ελληνικό “φάντομ” εμφανίστηκε στα ραντάρ και η καρδιά όλων που το αναζητούσαν ήρθε στη θέση της.
Οι δυο νεαροί πιλότοι είχαν αποφασίσει να κρατήσουν το στόμα τους κλειστό και να μην αναφέρουν πουθενά την ενέργειά τους, για να μην υποστούν τις συνέπειες. Κι έτσι κρατήθηκε μυστικό, μέχρι που μερικές δεκαετίες αργότερα, ο Μίλτος το αφηγήθηκε στην υπογράφουσα που είχε δημοσιεύσει μερικά στοιχεία.
Ακόμα και ως απόστρατοι αεροπόροι, με δυσκολία μιλούν για το περιστατικό. Ίσως επειδή πέρασαν από θέσεις ευθύνης και δεν θα ήθελαν τις νεανικές τους τρέλες να τις μιμηθούν κι άλλοι πιλότοι. Ίσως επειδή καταλαβαίνουν ότι αυτού του είδους οι ενέργειες, έχουν πολιτικά μηνύματα και καλό θα ήταν να τις χειρίζονται πολιτικοί.

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΝ "GIVE GREECE A CHANCE"

Τα παιδιά τραγουδούν: «Give Greece a Chance»- «Δώστε στην Ελλάδα μια Ευκαιρία» (BINTEO)

Οι πολιτικές εξελίξεις και το Eurogroup δεν αφήνουν ασυγκίνητα ακόμα και τα μικρά παιδιά των Δημοτικών Σχολείων.

Μικροί μαθητές από το 2ο και 3ο Δημοτικό σχολείο του δήμου Παπάγου, με πρωτοβουλία της γυμνάστριας κ. Φάλυς Παπανικολάου και με την πολύτιμη βοήθεια και συμπαράσταση των γονέων, δημιούργησαν ένα βίντεο στο οποίο τραγουδούν – με μεγάλη επιτυχία - «Give Greece a chance» («Δώστε στην Ελλάδα μια ευκαιρία»), τη διασκευή του «Give peace a chance» του Τζον Λένον. 

ΦΤΩΧΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΜΕ ΠΛΗΓΩΜΕΝΟ ΕΓΩΙΣΜΟ


Η φτώχεια και η οικονομική εξαθλίωση επιφέρουν, πέρα από τον καθημερινό Γολγοθά της επιβίωσης και την οδύνη της μιζέριας, κι ένα άλλο υποχθόνιο συναίσθημα που δηλητηριάζει την ολότητα της ανθρώπινης ύπαρξης.
Πρόκειται για την κοινωνική ντροπή (που διαφέρει από την ηθική, σεξουαλική, σωματική και ψυχική ντροπή) και αφορά ορισμένες πλευρές της ατομικής και κοινωνικής ταυτότητας, οι οποίες, ανάλογα με το ιστορικό-κοινωνικό πλαίσιο, αποτελούν αντικείμενο στιγματισμού ή/και αυτοστιγματισμού. Άλλοτε είναι η φυλή (ο ξένος, ο αποδιοπομπαίος τράγος), άλλοτε το θρήσκευμα (ο Εβραίος, ο μουσουλμάνος) και άλλοτε το κοινωνικό-οικονομικό στάτους (ο άνεργος, ο φτωχός, ο περιθωριοποιημένος). Η ντροπή, εξαιτίας της φτώχειας, έχει αναμφισβήτητα μια αντικειμενική βάση που αποτιμάται με αριθμούς, έστω αυθαίρετους, στις σχετικές έρευνες (εισόδημα, όριο φτώχειας κ.ά.). Εχει όμως και μια συμβολική διάσταση που συνδέεται με τις σχέσεις κυριαρχίας και εξουσίας. Με αυτή την έννοια, η ντροπή έχει να κάνει με τις πραγματικές και συμβολικές μορφές ταπείνωσης που ασκούν καθημερινά οι ισχυροί στους ανίσχυρους, οι πλούσιοι στους φτωχούς, οι εκμεταλλευτές στους εκμεταλλευόμενους.
vrubel
Η κοινωνική ντροπή ωστόσο κρύβει το αληθινό της πρόσωπο, καθώς βιώνεται ως υποκειμενική κατάσταση, ένα προσωπικό ή οικογενειακό βίωμα που παραπέμπει διαρκώς στην εικόνα του εαυτού και στην εικόνα που έχουν οι άλλοι, οι σημαντικοί και «ασήμαντοι» άλλοι, για το άτομο. Η φτώχεια προκαλεί συναισθήματα που είναι τόσο πιο επώδυνα όσο αποφεύγουμε να μιλήσουμε ανοιχτά για το τι σημαίνει «ντρέπομαι». Ντρέπομαι που απλώνω τα χέρια για να αρπάξω στον αέρα μια σακούλα με ντομάτες, ντρέπομαι που η επιβίωση των παιδιών μου εξαρτάται από τις αγαθοεργίες των φιλεύσπλαχνων, ντρέπομαι που δεν έχω λεφτά να φτιάξω τα χαλασμένα δόντια μου, ντρέπομαι που δεν έχω μια αξιοπρεπή δουλειά, ντρέπομαι που η ζωή μου εξαρτάται από την ατομική φιλανθρωπία και τις υπηρεσίες πρόνοιας. Ντρέπομαι γιατί όλα τούτα σημαίνουν πως δεν είμαι αυτόνομος άνθρωπος, δεν είμαι σαν τους άλλους. Είμαι ένα τίποτα. Και το χειρότερο: ντρέπομαι που ντρέπομαι. Μια γειτόνισσά μου, της οποίας ο σύζυγος είναι άνεργος εδώ και 8 μήνες, μου έλεγε τις προάλλες: Το χειρότερο είναι οι μέρες που το ψυγείο είναι άδειο και τότε αποφεύγω να κοιτάξω τα παιδιά στα μάτια. Ντρέπομαι που το ψυγείο είναι άδειο. Κι ύστερα ντρέπομαι που ντρέπομαι για μένα και τον άνδρα μου, γιατί ξέρω πως δεν κάναμε κάτι κακό για να ζούμε έτσι. Η ντροπή, έγραφε ο Erving Goffman, σε στιγματίζει και συγχρόνως σε διαλύει. Σταδιακά, οι άνθρωποι της ντροπής αφήνονται, εγκαταλείπουν τον εαυτό τους και την προσπάθεια να καταπολεμήσουν την ταπεινωτική τους κατάσταση.
aa-Dostoevsky
Μοιάζουν έτσι όλο και περισσότερο με εκείνον τον ασήμαντο ανθρωπάκο στον «Ηλίθιο» του Ντοστογιέφσκι για τον οποίο ο κορυφαίος συγγραφέας αναρωτιόταν με ανάμεικτα συναισθήματα οίκτου, περιφρόνησης και θυμού: « Γιατί ο Ζαρνίτσιν αφέθηκε να πεθάνει απ’ την πείνα έχοντας εξήντα χρόνια ζωής ακόμα; Γιατί δεν έγινε κι αυτός Ρότσιλντ; Ποιος φταίει που δεν έχει εκατομμύρια σαν τον Ρότσιλντ, που δεν έχει βουνά τα χρυσά ρούβλια και τα ναπολεόνια; Ενα ολάκερο βουνό σαν εκείνα που βλέπει κανείς στα πανηγύρια της Αποκριάς; Μια και ζει, σημαίνει πως όλα, τα πάντα, είναι στην εξουσία του! Ποιος φταίει που δεν το καταλαβαίνει;».
Πράγματι οι φτωχοί, οι αποκλεισμένοι, οι εξαθλιωμένοι μοιάζουν να μην καταλαβαίνουν τη δύναμή τους. Ισως επειδή δεν έχουν ούτε τα μέσα ούτε τον χρόνο να συνειδητοποιήσουν την κατάστασή τους και να πάρουν τη ζωή στα χέρια τους. Δεν έχουν τη δυνατότητα να ελέγχουν το παρόν και την πολυτέλεια να σχεδιάζουν το μέλλον τους. Οταν μάλιστα τα παιδιά των κοινωνικά αποκλεισμένων αποστρέφονται τη μόρφωση, καταλαβαίνοντας πως τίποτα δεν έχουν πια να προσμένουν από το σχολικό σύστημα, τότε είναι βέβαιο ότι το μέλλον της απόγνωσης, αλλά και της υποταγής, θα διαρκέσει πολύ.
Το περίεργο είναι πως οι ολίγοι ισχυροί και οι άλλοι διεφθαρμένοι της εξουσίας δεν νιώθουν καμία ντροπή. Κι ας ουρλιάζουν τα πλήθη «ντροπή σας!». Αυτοί δεν ντρέπονται παρά μόνο για τις εικόνες της αθλιότητας που κάνουν τον γύρο του κόσμου και προσβάλλουν τη χώρα. Ισως επειδή καταλαβαίνουν πως, αν αφεθούν σε τέτοια συναισθήματα, θα διαλυθούν εσωτερικά. Και τότε δεν θα μπορούν να αφοσιωθούν στο υψηλό έργο της διάσωσης του έθνους και του λαού. Αφήστε που κάποιος απ’ αυτούς μπορεί να πηδήξει από κανένα μπαλκόνι. Οχι, βέβαια, επειδή είναι άνεργος και ταπεινωμένος, αλλά επειδή κατάφερε να νιώσει, έστω για μια στιγμή, ντροπή.
 Της Αλεξάνδρας Κορωναίου - Καθηγήτρια Κοινωνιολογίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο
 Πηγή: efsyn.gr

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...