Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2014

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

Μία ελληνική πρωτοβουλία που λύνει τα χέρια των μαθητών, των γονιών και των εκπαιδευτικών, είναι η πλατφόρμα book4book που λειτουργεί από τις αρχές του καλοκαιριού.
Η ιστοσελίδα επιτρέπει την ανταλλαγή σχολικών βιβλίων μέσω των χρηστών της, προκειμένου να μην επιβαρύνονται οι γονείς με νέα έξοδα και να ανακυκλώνονται τα βιβλία.
Το book4book δημιουργήθηκε από μία ομάδα μαθητών, φοιτητών και καθηγητών και έρχεται να λύσει το πρόβλημα της έλλειψης ή καθυστέρησης των σχολικών βιβλίων στην αρχή κάθε χρονιάς.
Στην πλατφόρμα, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί μπορούν να αναρτούν ηλεκτρονικά τα σχολικά βιβλία που θέλουν να προσφέρουν ή και αυτά που χρειάζονται και στη συνέχεια να διοργανώνουν ανοιχτές συναντήσεις για να τα ανταλλάζουν με άλλους χρήστες
Επισκεφθείτε το book4book εδώ
αναδημοσίευση άρθρου από iefimerida
ΠΗΓΗ...http://www.diekdikw.gr

Submitted by Katerina ApLou



 on September 3, 2014

"ΑΝ ΔΕΝ ΠΕΣΕΙ Ο ΗΛΙΟΣ, ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΔΕΝ ΣΑΣ ΛΕΩ"

Το έναυσμα για το άρθρο το πήρα ακούγοντας μια εκπομπή σε έναν ραδιοσταθμό, ένα μεσημέρι Κυριακής, όπου ένας προσκεκλημένος είπε “καλημέρα” και ο παρουσιαστής του απάντησε “καλησπέρα”. Ήταν μετά τις 12 το μεσημέρι, ίσως 2 ή 3, όχι αργότερα πάντως. Δεν το σχολίασαν περισσότερο, αλλά με εντυπωσίασε. Φυσικά δεν είναι η πρώτη φορά που ακούω σε  δελτία ειδήσεων ή σε τηλεφωνήματα από εταιρείες, τον χαιρετισμό “καλησπέρα” σε ώρες όπου εγώ θα έλεγα σαφώς “καλημέρα”, οπότε το άρθρο θα μπορούσε να έχει γραφτεί και πολύ νωρίτερα.
Ωστόσο, αν και μπορεί να κάνω λάθος -και θέλω και τη βοήθειά σας- έχω την αίσθηση ότι η “μεσημεριανή καλησπέρα” είναι σχετικά καινούργιο φαινόμενο, των τελευταίων δεκαετιών. Παλιότερα, ας πούμε τις δεκαετίες του 1970-1980, η ανάμνησή μου είναι πως ο συνήθης χαιρετισμός, από το πρωί που ξυπνούσαμε ως την ώρα που άρχιζε να πέφτει ο ήλιος, ήταν “καλημέρα”. Για να πεις “καλησπέρα” έπρεπε να σουρουπώνει ή τουλάχιστον να έχουν περάσει κάμποσες ώρες από το μεσημεριανό φαγητό (και τον απαραίτητο παλιότερα μεσημεριανό υπνάκο). Στον μικρόκοσμο της οικογένειάς μου και του κύκλου των φίλων μου έτσι (θυμάμαι να) λέγαμε.
Βέβαια, μπορεί να πέφτω έξω. Μπορεί πάντοτε να υπήρχαν άνθρωποι που έλεγαν “καλησπέρα” από τις 12.01 το μεσημέρι, μπορεί να ήταν και πλειοψηφία (πλειονότητα αν είστε καθαρολόγος). Ή μπορεί,κι αυτό είναι πιθανότερο, να βρισκόμαστε μπροστά σε μια νέα εξέλιξη. Οπότε, λέω να πει ο καθένας τις απόψεις του για το θέμα. Το ερώτημά μου είναι: πότε λέμε “καλησπέρα”; Και, επικουρικά, έχει τάχα αλλάξει ή βρίσκεται σε φάση αλλαγής ή αμφισβήτησης, τις λίγες τελευταίες δεκαετίες, η σημασία του χαιρετισμού “καλησπέρα”, οι ώρες στις οποίες λέμε καλημέρα ή καλησπέρα; Και ποιοι είναι οι παράγοντες που επιδρούν στον κλονισμό της παλιάς σημασίας/χρήσης και στην ανάδειξη της καινούργιας;
Θα μπορούσα να σταματήσω εδώ, αλλά καλό είναι να δούμε και μερικούς ορισμούς. Σύμφωνα με το λεξικό, καλησπέρα είναι “χαιρετισμός που απευθύνουμε σε κπ. όταν τον συναντήσουμε τις απογευματινές ή τις βραδινές ώρες”. Παναπεί, ο ορισμός της καλησπέρας εξαρτάται από τον ορισμό του απογεύματος. Πότε έχουμε απόγευμα; Πάλι με το λεξικό, απόγευμα είναι “το διάστημα της ημέρας ανάμεσα στο μεσημέρι και στη δύση του ήλιου”. Και μεσημέρι; Μεσημέρι έχουμε βέβαια όταν είναι δώδεκα η ώρα, αλλά επίσης, και πάλι σύμφωνα με το λεξικό, μεσημέρι είναι και το διάστημα δύο ως τριών ωρών που ακολουθεί.
 Μου φαίνεται πως εδώ βρίσκεται η αιτία της παρεξήγησης. Για τους μεν, το μεσημέρι είναι στις 12:00. Στις 12 και 1 δεν είναι πια μεσημέρι, είναι απόγευμα, άρα επιβάλλεται να πεις καλησπέρα. Για τους δε, και μένα μαζί τους, το μεσημέρι πάει ως τις 3 (για μένα πάει και στις 4, το καλοκαίρι) οπότε το απόγευμα αρχίζει μετά. Εδώ, η ετυμολογία είναι με τους οπαδούς της δεύτερης άποψης (όχι ότι μας δεσμεύει βέβαια απόλυτα). Απόγευμα είναι μετά το γεύμα, και συνήθως δεν γευματίζουμε στις 12.
καλημέρα καλησπέρα
Θυμάμαι πως όταν βρέθηκα να ζω στο εξωτερικό, σε γαλλόφωνη χώρα, διαπίστωσα πως όταν έλεγαν après-midi (που μεταφράζεται απόγευμα) δεν εννοούσαν αυτό που εγώ καταλάβαινα ως “απόγευμα”. Είχα δοκιμάσει μεγάλη έκπληξη όταν ένας μεσίτης, στον οποίο είχα πει πως προτιμώ να συναντηθούμε “απόγευμα” μου πρότεινε να συναντηθούμε στις 1 (13.00 δηλαδή). Στον δικό μου κόσμο, ήταν μεσημέρι. Ετυμολογικά βέβαια, σκέφτηκα μετά, οι Γάλλοι (και οι Άγγλοι) είναι εντάξει με τον εαυτό τους -όταν λένε après-midi/afternoon (κατά λέξη “μετά το μεσημέρι”) το εννοούν.
Βέβαια, οι Γάλλοι, αν δεν κάνω λάθος, δεν λένε καλησπέρα (δηλαδή bonsoir) στις 12μιση το μεσημέρι, το λένε περίπου από τις 5-6 μμ και μετά. Οι Άγγλοι πάλι έχουν το good afternoon, το οποίο όμως δεν μπορεί να θεωρηθεί ισοδύναμο με το δικό μας “καλησπέρα”, αφού υπάρχει επίσης και το good evening. Πάντως, είναι πιθανό η εξάπλωση της μεσημεριανής καλησπέρας να οφείλεται σε κακοχωνεμένη επίδραση της αγγλικής. Υπάρχουν πάντως και άλλες γλώσσες όπου η διάκριση είναι ακόμα πιο έντονη. Ένας φίλος μου που έχει παρτίδες με Πορτογάλους, μού λέει ότι στις 12 και 5 το μεσημέρι του λένε “μπόα τάρδε” (καλησπέρα) -αλλά δεν νομίζω να μας επηρέασαν οι Πορτογάλοι.
Η προσέγγιση των Πορτογάλων, βέβαια, όπως και όσων συμπατριωτών μας λένε καλησπέρα στις 12 και 1, έχει το ακαταμάχητο πλεονέκτημα της απλότητας. Πριν τις 12 το μεσημέρι: καλημέρα. Από τις 12.01 και μετά, καλησπέρα. (Καληνύχτα δεν είναι χαιρετισμός, είναι μόνο αποχαιρετισμός).  Μερικοί μάλιστα θεωρούν καλό να λένε “καλημέρα” στις 12 και 1 τα μεσάνυχτα, θεωρώντας ότι αρχίζει καινούργια μέρα. Από την άλλη, η δική μου προσέγγιση, το αναγνωρίζω, είναι σαφώς πιο υποκειμενική, αφού συνεκτιμά παραμέτρους όπως η δύση του ηλίου και η ώρα του φαγητού, που εξαρτώνται από την εποχή και τις συνήθειες του καθενός.
Δεν αποκλείω η άκαμπτη προσέγγιση της μεσημεριανής καλησπέρας και της μεταμεσονύχτιας καλημέρας να έχει επηρεαστεί από τον εσωτερική γλώσσα που πλασάρουν οι εταιρείες στο προσωπικό τους, αλλά αυτό δεν το λέω με βεβαιότητα. Ίσως όταν πρέπει να εφαρμόσεις τον εταιρικό κώδικα να μπορείς να λες “καλησπέρα” ενώ είναι ντάλα μεσημέρι. Εγώ το βρίσκω αφύσικο, όπως αφύσικο έβρισκα στον στρατό όταν έπρεπε να φοράμε θερινή (ή χειμερινή) στολή ανεξάρτητα από την εξωτερική θερμοκρασία μόνο και μόνο επειδή δεν είχε έρθει ακόμα η ημερομηνία που θα αλλάζαμε σε χειμερινή (ή θερινή).
Θα προσέξατε ότι δεν έχω επικαλεστεί την ετυμολογία της λέξης. Καλησπέρα θα πει “καλήν εσπέραν” και η εσπέρα (εδώ νομίζω θα συμφωνούμε όλοι) αρχίζει με τη δύση του ηλίου. Επομένως, η ετυμολογία συνηγορεί υπέρ της δικής μου θεώρησης, αλλά το επιχείρημα αυτό δεν το επικαλούμαι επειδή δεν το πιστεύω πάντοτε. Για παράδειγμα, καθόλου οξύμωρο και καθόλου λάθος δεν θεωρώ τη φράση “Ο Γιάννης παντρεύτηκε τη Μερόπη” (μερικοί λένε πως είναι σολοικισμός γιατί παντρεύεται όποιος παίρνει άντρα, όποιος παίρνει γυναίκα νυμφεύεται).
Θα μου πείτε, αν δεν λέμε καλησπέρα από τις 12.01 (ή έστω από τις 1), τι λέμε; Για μένα, δεν υπάρχει δίλημμα. Όταν θα σας συναντήσω στις 2 ή στις 3 το μεσημέρι θα σας πω “καλημέρα”. Το ίδιο λέω και στο τηλέφωνο, κι αν με διορθώσει κανείς και μου πει με ύφος “καλησπέρα” θα… του κόψω την καλημέρα. Παρομοίως, αν σας υποδεχτώ στις 1 τα μεσάνυχτα, “καλησπέρα” θα σας πω. Για να πω “καλημέρα” πρέπει να έχω ξυπνήσει, άρα πρέπει πρώτα να έχω κοιμηθεί.
Πείτε με παλιομοδίτη, αλλά: αν δεν πέσει ο ήλιος, καλησπέρα δεν σας λέω!
______
  ~ Νίκος Σαραντάκος

ΠΩΣ NΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΤΕ ΤΗΝ ΑΥΤΟΜΑΤΗ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΒΙΝΤΕΟ ΣΤΟ FACEBOOK

Να πώς θα σταματήσεις την αυτόματη αναπαραγωγή video στο Facebook

Βάλε τέλος στα βίντεο που παίζουν με το στανιό και σου στραγγίζουν το data plan (και τα νεύρα σου) 

Παρά τις πανηγυρικές δηλώσεις του Facebook για το 1 δισεκατομμύριο views την ημέρα, οι χρήστες του παραπονιούνται ότι από τότε που το κοινωνικό δίκτυο αποφάσισε να πατάει το το play με το στανιό, στα βίντεο που εμφανίζονται στα χρονολόγιά μας, είδαν τα data plans του mobile internet να στραγγίζουν σε χρόνο ρεκόρ.

    Εκτός από το ότι για κάποιους είναι ενοχλητικό να βλέπουν βίντεο στο mute να παίζουν αυτόματα και παρά τη θέλησή τους, τα βίντεο είναι από μόνα τους βαριά αρχεία που "πεινάνε" για megabytes, ιδίως όταν σερφάρουμε στο Facebook από κινητό ή tablet με χρυσοπληρωμένο mobile internet.

   Ιδού πως θα πατήσεις το stop στα βίντεο, τόσο στο WEB όσο και στις mobile version του Facebook από το smartphone ή το tablet σου: 

1. Στη γραμμή εργαλείων του Facebook, πατώντας στο βελάκι που δείχνει προς τα κάτω, επίλεξε 'settings' (ρυθμίσεις), από το μενού που εμφανίζεται. 


2. Κλίκαρε την επιλογή 'Videos' 


3. Στο μενού με τις δύο επιλογές που θα εμφανιστεί στη δεξιά πλευρά της σελίδας, επίλεξε το Off στο Auto Play Videos  


Έτοιμοι! Τέλος στην αυτόματη αναπαραγωγή video του Facebook στο web. 



MOBILE (Tablets, smartphones)  

Τα πράγματα στα smartphone και τα tablets είναι ελάχιστα πιο περίπλοκα, αφού κάθε λειτουργικό έχει τη δική του λογική σχετικά με τις ρυθμίσεις. Ας τα δούμε ξεχωριστά: 

iOS
 1. Στις ρυθμίσεις της συσκευής, (iPhone, iPad) σκρολάροντας προς τα κάτω θα βρεις -μεταξύ άλλων apps που έχεις εγκατεστημένα- το εικονίδιο του Facebook. Πάτησέ το για να βρεθείς σε αυτή την οθόνη ρυθμίσεων: 



2. Αγγίζοντας την επιλογή Auto-play, απλά επιλέγεις το "OFF" από τις τρεις επιλογές που θα εμφανιστούν (On, Wi-Fi only και Off) και τέλος! 



ANDROID
 1. Απλά μπαίνεις στην εφαρμογή του Facebook για Android και στις ρυθμίσεις (app settings) επιλέγεις το "Off" από τις επιλογές του auto-play (αυτόματης αναπαραγωγής βίντεο. 


2. Επίλεξε το Off και τέλος τα βίντεο που παίζουν αυτόματα στο Facebook και τους φουσκωμένους λογαριασμούς κινητής! 






ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr/

ΕΣΥ ΠΟΣΕΣ ΦΟΡΕΣ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΕΛΕΓΧΕΙΣ ΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΣΟΥ;

Εσύ πόσες φορές την ημέρα ελέγχεις το κινητό σου;

Ένα νέο δωρεάν application σε βοηθάει να τις μετρήσεις και να τις ρεγουλάρεις 

Σύμφωνα με έρευνες των συνηθειών των χρηστών smartphones, ο μέσος χρήστης τσεκάρει το κινητό του από 110 έως 150 φορές την ημέρα.
    Μάλιστα όπως αναφέρει η αναλύτρια Mary Meeker, οι χρήστες ελέγχουν τα κινητά τους κατά μέσο όρο 23 φορές την ημέρα για νέα μηνυμάτα, 22 φορές για κάποια αναπάντητη κλήση και 18 φορές για να δούν τι ώρα είναι.
   Εάν εντοπίζετε παρόμοια ψήγματα ψυχαναγκασμού και στη δική σας συμπεριφορά απέναντι στο smartphone, και επιθυμείτε να περιορίσετε το φαινόμενο, τότε η εφαρμογή Checky δημιουργήθηκε για εσάς! 
  Πρόκειται για μια πολύ απλή, δωρεάν εφαρμογή για κινητά με Android και iOS, που το μόνο που κάνει είναι να μετράει πόσες φορές και που ανοιγόκλείσαμε ημερησίως το κινητό μας για κάποιον από τους παραπάνω λόγους.
 Κανένα από τα παραπάνω στοιχεία, όπως αναφέρει ο δημιουργός τους, δεν αποθηκεύεται στους σέρβερ της εταιρείας, και σβήνονται όταν επιλέξει κάποιος να διαγράψει το app.
 Παράλληλα, ο χρήστης του μπορεί να μοιραστεί το 'σκορ' του στο Facebook και το Twitter.



Application όπως το Checky - υποστηρίζει ο δημιουργός του Alex Tew- στοχεύουν να επαναπροσδιορίσουν τη σχέση όλων μας με τα smartphone, βάζοντας ένα μέτρο στη χρήση τους.
 Ακόμα κι αν μετατρέψουν μια τέτοια σχεδόν ψυχαναγκαστική συνήθεια σε παιχνίδι, αφού "όλοι όσοι είδαν την εφαρμογή θέλουν να συγκρίνουν τα σκορ τους με το δικό μου. Εγώ έχω βάλει στόχο να μειώσω τις φορές που τσεκάρω το κινητό μου σε λιγότερες από 100 την ημέρα", ανέφερε ο Alex Tew.




 Πηγή: www.lifo.gr

"Ο ΜΑΝΟΣ ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΠΛΑΓΙΑ ΠΟΛΥΧΡΩΜΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΠΟΥ ΕΛΑΜΠΑΝ ΚΑΘΩΣ ΤΑ ΧΤΥΠΟΥΣΕ Ο ΗΛΙΟΣ"

Magnify Image
«Ο Μάνος ήταν μια πλαγιά πολύχρωμα λουλούδια που έλαμπαν καθώς τα χτυπούσε ο ήλιος. Και θα λάμπουν για πάντα και πιο πολύ όσο θα υπάρχει και θα λάμπει στον κόσμο αυτός ο μοναδικός ήλιος: Η καρδιά του Ανθρώπου...»                                                                                                                                               Ο Μίκης Θεοδωράκης για τον Μάνο Λοΐζο 

ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ

ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ 


Ο Μάνος Λοΐζος γεννήθηκε στις 22 Οκτωβρίου 1937, όπως υποστηρίζουν ορισμένοι στην Αλεξάνδρεια ή όπως θέλουν άλλες πληροφορίες στο χωριό Άγιοι Βαβατσινιάς της επαρχίας Λάρνακας (για να μεταναστεύσει αργότερα με την οικογένειά του στην Αλεξάνδρεια). Ο πατέρας του Ανδρέας Λοΐζος ήταν παντοπώλης και η μητέρα του Δέσποινα Μανάκη είχε καταγωγή από τη Ρόδο.    Από μαθητής ακόμα γράφτηκε στο Ωδείο, επιλέγοντας να μάθει βιολί. Λίγο αργότερα, θα αλλάξει μουσικό όργανο και θα καταπιαστεί με την κιθάρα. Αποφοίτησε από το Αβερώφειο Γυμνάσιο το 1955 και έφτασε στην Αθήνα για να συνεχίσει τις σπουδές του.
 Γράφτηκε στην Φαρμακευτική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, ωστόσο στις αρχές του 1956 εγκαταλείπει τη σχολή και ξεκινά τη φοίτησή του στην Ανωτάτη Εμπορική. Για ένα σύντομο χρονικό διάστημα ο Μάνος Λοΐζος θα φοιτήσει και στην Σχολή Βακαλό θέλοντας να σπουδάσει ζωγραφική.

Το 1958, έχει ήδη εγκατασταθεί, από την Κυψέλη όπου ζούσε, στη Νέα Σμύρνη. Τότε θα αρχίσει να ανακαλύπτει το νέο μουσικό κύμα με τις παρεμβάσεις του Μάνου Χατζιδάκι, αλλά και την αποδοχή που είχε το ρεμπέτικο.
 Το 1960 θα εγκαταλείψει τις σπουδές του. Γνωρίζει πια πως πρέπει να αφοσιωθεί στη μουσική. Κάνει διάφορες δουλειές για να επιβιώσει. Γίνεται γκαρσόνι σε ταβέρνα της Κω, δουλεύει ως γραφίστας και διακοσμητής και τον Απρίλιο του 1962 γίνεται ιδρυτικό μέλος και αντιπρόεδρος στο Σύλλογο Φίλων Ελληνικής Μουσικής (ΣΦΕΜ), με στόχο τη στήριξη του έργου του Μίκη Θεοδωράκη, αλλά και την προβολή νέων δημιουργών.
   Την εποχή εκείνη ο Μάνος Λοΐζος φιλοξενείται σε μια φίλη που εργάζεται στο Εθνικό Ίδρυμα Ραδιοφωνίας και αυτή θα τον συστήσει στον Μίμη Πλέσσα. Με τη μεσολάβηση του τελευταίου στη δισκογραφική εταιρεία, ο Μάνος Λοΐζος θα ηχογραφήσει το πρώτο του τραγούδι. Το "Τραγούδι του δρόμου" από ένα ποίημα του Λόρκα.Το κομμάτι θα ερμηνεύσει ο Γιώργος Μούτσιος.

Ο Μάνος Λοΐζος θα αναλάβει τη διεύθυνση της χορωδίας του Σ.Φ.Ε.Μ. και με αυτή συμμετέχει το καλοκαίρι Μάνος και Μυρσίνη Λοΐζου στις παραστάσεις της μουσικής επιθεώρησης του Μίκη Θεοδωράκη "Όμορφη Πόλη" που ανεβαίνει με μεγάλη επιτυχία στο θέατρο Πάρκ. Εκεί θα γνωρίσει και τη Μάρω Λήμνου και το 1965 θα παντρευτούν.
 Ένα χρόνο αργότερα θα έρθει στον κόσμο η κόρη του Μυρσίνη και θα γίνει η πηγή της έμπνευσης του. Μια δημιουργική πορεία έχει ξεκινήσει για τον Μάνο Λοΐζο.
 Το 1964 θα γράψει "το Ακορντεόν", τον "Στρατιώτη",  και τον "Γ΄ Παγκόσμιο" τραγούδια που θα αποτελέσουν σύμβολο των αγώνων του Ελληνικού λαού.




Το 1967, το πραξικόπημα θα φέρει τα πάνω κάτω στη ζωή του Ελλάδαςκαι του καλλιτεχνικού κόσμου. Ο Μάνος Λοϊζος θα καταφύγει στην Αγγλία προκειμένου να γλυτώσει τη σύλληψη και θα επιστρέψει στην Ελλάδα 6 μήνες μετά.
 Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος είναι ο άνθρωπος που θα του παρέχει καταφύγιο αλλά και την ευκαιρία να βρεθούν οι δύο άνδρες καλλιτεχνικά. Σε σύντομο διάστημα θα κυκλοφορούσαν έναν σπουδαίο δίσκο που ονομάστηκε «Ο Σταθμός» από τον οποίο ξεχώρισαν, εκτός από το ομώνυμο τραγούδι, το «Παλιό Ρολόι» και το «Δελφίνι Δελφινάκι




Το 1971, ο Μάνος Λοΐζος θα γράψει μουσική για την ταινία του Αλέξη Δαμιανού "Ευδοκία", ενώ θα ηχογραφηθεί και το τραγούδι του "Αχ χελιδόνι μου" με τη φωνή του Γιώργου Νταλάρα.




Στις 17 Νοεμβρίου του 1973 ο Μάνος Λοϊζος συλλαμβάνεται. Οι χωροφύλακες του τμήματος της Νέας Ιωνίας, δεν δίστασαν να τον σύρουν μπροστά στην κόρη του και να τον οδηγήσουν στη φυλακή.  Εννέα μέρες μετά θα αφεθεί ελεύθερος.
 Το 1974 η Χούντα πέφτει. Ο Μάνος Λοΐζος είναι ελεύθερος να ηχογραφήσει τα τραγούδια που του είχε απαγορεύσει η λογοκρισία, και να βγάλει στο τέλος του χρόνου το δίσκο "Τα Τραγούδια του Δρόμου". 
 Τον Απρίλιο είχε κυκλοφορήσει ο δίσκος "Καλημέρα Ήλιε" σε στίχους του Δημήτρη Χριστοδούλου.
   Ένα χρόνο αργότερα θα κυκλοφορήσουν "Τα Νέγρικα" σε στίχους του Γ. Νεγρεπόντη. Ήταν το ίδιο διάστημα που ο Φ. Λάδης θα δώσει στον Μάνο Λοϊζο στίχους  που μιλάνε για συνδικάτα και απεργίες. Ο Λοΐζος θα τα μελοποιήσει και θα βγάλει το δίσκο "Τα Τραγούδια Μας" μαζί με τον Γιώργο Νταλάρα. 

Τον Οκτώβριο του 1981 ο Μάνος Λοϊζος εισάγεται στο Γενικό Κρατικό με περικαρδίτιδα, νεφρική ανεπάρκεια και πίεση. Θα βγει με την υγεία του κλονισμένη. Θα μείνει όρθιος για να βγάλει στις αρχές του επόμενου χρόνου τον τελευταίο δίσκο του τα "Γράμματα στην Αγαπημένη" σε στίχους του Τούρκου ποιητή Ναζίμ Χικμέτ με απόδοση στα ελληνικά του Γιάννη Ρίτσου.
   Στις 8 Ιουνίου του 1982 παθαίνει εγκεφαλικό επεισόδιο και νοσηλεύεται για ένα μήνα. Τον Αύγουστο του ίδιου χρόνου, ταξιδεύει για νοσηλεία στη Μόσχα, όπου στις 7 Σεπτεμβρίου υφίσταται δεύτερο εγκεφαλικό επεισόδιο. Ο Μάνος Λοΐζος θα φύγει από τη ζωή δέκα ημέρες αργότερα στις 17 Σεπτεμβρίου του 1982.

Η Δισκογραφία
 1968 Ο Σταθμός (MINOS)
 1970 Θαλασσογραφίες (MINOS)
 1971 Ευδοκία (MINOS) Soundtrack
 1972 Να χαμε τι να χαμε (MINOS)
 1974 Καλημέρα ήλιε (MINOS)
 1974 Τα τραγούδια του δρόμου (MINOS)
 1975 Τα Νέγρικα (Μαρία Φαραντούρη)
 1976 Τα τραγούδια μας (ΜΙΝΟS)
 1979 Πρώτες εκτελέσεις (ΜΙΝΟS)
 1979 Τα τραγούδια της Χαρούλας (ΜΙΝΟS)
 1980 Για μια μέρα ζωής (ΜΙΝΟS)
 1983 Γράμματα στην αγαπημένη (ΜΙΝΟS)
 1985 Ο δρόμος του Μάνου (ΜΙΝΟS)
 1985 Αφιέρωμα από το Ολυμπιακό στάδιο
 1992 Οι μπαλάντες του Μάνου (ΜΙΝΟS)
 1995 Κάτω από ένα κουνουπίδι (Μεσόγειος)
 1997 Ενθύμιο Τρυφερότητας
 2002 Εκτός Σειράς. Σαράντα σκόρπιες ηχογραφήσεις
 2003 Τα τραγούδια του Σεβάχ
 2007 Αφιέρωμα στον Μάνο Λοίζο (Χάρις Αλεξίου) 



 Πηγή: www.lifo.gr

"ΗΤΑΝ Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΜΥΝΑ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΜΟΥ ΝΑ ΠΕΣΕΙ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ"

Magnify Image

Μια κοπέλα μοιράζεται την προσωπική της εμπειρία (απ' την ανορεξία στην ψυχογενή βουλιμία) για να αφυπνίσει ομοιοπαθούντες.

Από τον ΑΡΗ ΔΗΜΟΚΙΔΗ 

Μια αναγνώστρια, -δεν έχει σημασία το όνομα αλλά η ιστορία της, μου μίλησε για το πώς βίωσε τις διατροφικές διαταραχές, και πώς κατάφερε αυτή τη στιγμή να είναι καλά.
 Την ρώτησα για τις αντιδράσεις των άλλων, για τη βοήθεια από ειδικούς, και για το πώς έβλεπε τον εαυτό της στον καθρέφτη.    Ξεκίνησε να μου αφηγείται τις εμπειρίες της, απ' το πώς δημιουργείται η εμμονή με την εξωτερική εμφάνιση...

     Δείκτης μάζας σώματος (ΔΜΣ), ιδανικό βάρος, τέλειες αναλογίες, σώμα για παραλία και ου το κάθε εξής είναι τα πρωτοσέλιδα της πλειοψηφίας των γυναικείων και εν μέρη των εφηβικών περιοδικών. Αυτό και μόνο είναι ένας ικανοποιητικός λόγος για να στραφεί η προσοχή και η ζωή των γυναικών γύρω από την εμφάνιση τους.

  Από προσωπική πείρα λοιπόν, και ως ένα από αυτά τα 'θύματα' των πολλά υποσχόμενων μοντέλων, χαπιών αδυνατίσματος και ρούχων, αποφάσισα να μιλήσω για τη δικιά μου ιστορία.

   Ως παιδί δε με απασχόλησε ποτέ η ιδέα του βάρους και της εμφάνισης αν και όντας λίγο αδιάφορη είχα παραμελήσει τον εαυτό μου και τα σχόλια δεν άρχισαν να έρθουν από το Δημοτικό κιόλας. Οσο μεγάλωνα άρχισα να το σκέφτομαι, και το ιδανικό, αδύνατο σώμα είχε γίνει το κρυφό, άπιαστο όνειρό μου. Όταν έφτασα πια σε μεγαλύτερη ηλικία αυτό το όνειρο έγινε αποκλειστικός στόχος με αποτέλεσμα να περάσω όλες τα στάδια των διατροφικών διαταραχών ξεκινώντας από την ανορεξία... Κατάφερα να χάσω ένα παράλογο αριθμό κιλών μέσα σε λίγους μήνες, πράγμα που σημαίνει ελάχιστο φαγητό, αλόγιστη χρήση διαιτιτικών χαπιών, και πολλές ακόμα παράπλευρες απώλειες. Είχα χαθεί από τις παρέες μου, δεν έβγαινα χρησιμοποιώντας διάφορες δικαιολογίες, είχα μετατραπεί σε υπερβολικά ήσυχη, απομονωμένη και σιωπηλή. Στο θέμα επαγγελματικά είχα κολλήσει, δεν είχα πολλά ενδιαφέροντα πέρα του στόχου αυτού. Τα σχόλια των γύρω μου πολλά, και προς έκπληξή μου αρκετά ήταν αρνητικά γιατί είχα γίνει άλλος άνθρωπος. Δεν είχα ούτε τη σωματική αλλά ούτε και την πνευματική δύναμη. Κρύωνα συνέχεια, όσο βαριά και να ντυνόμουν, ήμουν κουρασμένη από την αρχή ακόμα της μέρας, είχα αρχίσει να εμφανίζω τριχόπτωση, αυπνία, ζαλάδες. Μα πώς να μη γίνεις άλλος άνθρωπος; Ήταν η φυσική άμυνα του οργανισμού να πέσει σε καταστολή. Παρόλα αυτά, ο καθρεύτης μου δεν μου έδειχνε καμία μεγάλη αλλαγή ώστε να συνειδητοποιήσω την όλη κατάσταση, έβλεπα ακόμα κάποια περιττά κιλά, τα οποία χάλαγαν την εικόνα μου. Μόνο τα παλιά μου ρούχα μαρτυρούσαν ότι είχα συρρικνωθεί, αλλά και αυτά δεν με έπειθαν.

   Λίγο καιρό αργότερα κόντεψα να χάσω τη ζωή μου, την οποία γλίτωσα με μία χρονοβόρα παραμονή στο νοσοκομείο και με χειρουργεία, πράγμα το όποιο ήταν σοκαριστικό τόσο για μένα όσο και για τους γύρω μου. Έτσι πέρασα στο στάδιο της ψυχογενούς βουλιμίας. Είναι ένα στάδιο στο οποίο ξανακλείνεσαι στον εαυτό σου με το επιπλέον στοιχείο ότι νιώθεις ακατάπαυστα ενοχές για το ό,τι έχεις κάνει στο παρελθόν και αηδία για ό,τι κάνεις στο τώρα. . Είναι το στάδιο στο οποίο οι ποσότητες φαγητού αυξάνονται δραματικά, και στη συνέχεια αυτοπροκαλείται εμετός. Το αντιμετώπισα ως ένα είδος αυτοτιμωρίας στο γεγονός ότι δεν είχα αυτοσυγκράτηση.

   Στην πορεία η βουλιμία εξελίχθηκε και προκάλεσε αλλεπάλληλα υπερφαγικά επεισόδια, τα οποία μου επέστρεψαν απλόχερα μέρος των κιλών που είχα χάσει. Τα σχόλια πάλι ήταν θετικά και αρνητικά. Πολλοί αναφέρθηκαν στην ανικανότητά μου να κρατήσω τα κιλά που είχα αλλά ακόμα περισσότεροι ανέφεραν πως ομόρφυνα και πως έγινα πάλι το άτομο που ήξεραν, και το σχόλιο που μου έκανε περισσότερο εντύπωση, πως ξαναέγινα άνθρωπος. Καιρό αργότερα αποφάσισα να μιλήσω στα αγαπημένα μου άτομα, τα όποια ήταν ο καταλυτικός παράγοντας για να επανέλθω στα φυσιολογικά επίπεδα όσο αφορά τη διατροφή και κυρίως να επανέλθω στη ζωή. Μέσα από τον τόσο κόσμο που ξέρω λίγα ήταν τα άτομο που ήθελα πραγματικά να μιλήσω και να με καταλάβουν. Τους είπα την ιστορία μου, έκανα μια αναδρομή στο πώς ξεκίνησαν όλα και όσο μιλούσα για αυτό τόσο συνειδητοποιούσα τι και γιατί είχε συμβεί.

   Παραδέχτηκα πως πέρασα τα στάδια αυτά, εξέφρασα πώς ένιωθα και αποφάσισα πως έπρεπε να δώσω σε όλα αυτά ένα τέλος. Έτσι απέκτησα συμμάχους προς την καταπολέμηση των διατροφικών αλλά και ψυχολογικών μου διαταραχών.

   Τώρα βλέπω κάθε πρωί τον εαυτό μου στο καθρεφτη, χαμογελάω και ευχαριστώ για το αίσιο τέλος της περιπέτειάς μου, όλο ικανοποίηση. Το κλειδί της υπόθεσης είναι να μην κάνεις τίποτα για να γίνεις αρεστός σε όλους, ποτέ κανείς δε το κατάφερε. Δεν είναι η εμφάνιση ο λόγος που έχουμε έρθει σε αυτό το κόσμο, αλλά ένας πολύ μικρός παράγοντας! 




Πηγή: www.lifo.gr

14 ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΗΘΕΙΤΕ ΔΙΑΣΚΕΔΑΖΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΛΑΚΟΥΒΑ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ

Ξεκαρδιστική φωτογράφιση -μήνυμα των Λιθουανών για την κατάσταση του οδικού τους

Μία δημιουργική και δραστήρια παρέα φίλων σε μία προσπάθεια να λυθεί το πρόβλημα με την άσχημη κατάσταση των δρόμων στο Κάουνας της Λιθουανίας, δημιούργησε μία ενδιαφέρουσα συλλογή με αστείες φωτογραφίες από τις λακκούβες στους δρόμους της πόλης.
Στόχος της Z999 (σ.σ. έτσι ονομάζεται η ομάδα) ήταν να διακωμωδήσει την κατάσταση, αλλά και να τραβήξει την προσοχή της κυβέρνησης, έτσι ώστε να ληφθεί δράση προκειμένου να αποκατασταθούν οι βλάβες του οδικού δικτύου.
Δύο επαγγελματίες φωτογράφοι, ο Arturas Artiusenka και η Eurika Balciute, συμμετείχαν στο πρωτότυπο αυτό πρότζεκτ. Η ανταπόκριση του κόσμου αλλά και των τοπικών μέσων ενημέρωσης ήταν μεγάλη. Οι εμπνευστές της συλλογής πάντως διευκρινίζουν ότι δεν είχαν καμία πρόθεση να προσβάλουν την κυβέρνηση και ότι το μόνο που ήθελαν να κάνουν ήταν να εκφράσουν τις σκέψεις των πολιτών της Λιθουανίας. Ελπίζουν βέβαια, η κατάσταση του οδικού τους δικτύου να βελτιωθεί.





ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/

FACEMYAGE: ΑΝΕΒΑΣΕ ΜΙΑ SELFIE ΚΑΙ ΜΑΘΕ ΠΟΣΟ ΧΡΟΝΟ ΖΩΗΣ ΕΧΕΙΣ ΑΚΟΜΗ

Μια μακάβρια ιστοσελίδα: Ανεβάστε μια selfie και μάθετε πότε θα πεθάνετε με μόλις ένα κλικ

Απαντήσεις στο αέναο ερώτημα υποστηρίζει πως μπορεί να δώσει μια νέα ιστοσελίδα η οποία το μόνο που απαιτεί από τους χρήστες είναι να ανεβάσουν μια φωτογραφία τους και με το πάτημα ενός κουμπιού θα μπορέσουν να μάθουν πόσο χρόνο ζωής έχουν ακόμη.

Το Facemyage.com είναι μια νέα ιστοσελίδα στην οποία ο χρήστης μπορεί να ανεβάσει μια φωτογραφία και να απαντήσει σε ορισμένες τυπικές ερωτήσεις, όπως η ηλικία που έχει στην φωτογραφία που ανάρτησε, το φύλο, η ημερομηνία γέννησης και η εθνικότητα.

Οι απαιτήσεις για την selfie είναι να βεβαιωθείτε πως κοιτάζετε προς τα εμπρός, να είναι καλός ο φωτισμός, τα μαλλιά να μην κρύβουν το πρόσωπο και να μην χαμογελάτε. Μάλιστα η ιστοσελίδα αριθμεί και πόσες ημέρες σας έχουν μείνει σε αυτόν τον κόσμο, αλλά και υπολογίζει το πόσο μεγάλος δείχνετε σε σχέση με την πραγματική σας ηλικία.

Η ιστοσελίδα ισχυρίζεται ότι υπολογίζει τα αποτελέσματα με βάση το σχήμα και το κάτω μέρος του προσώπου σας, τις γραμμές στο μέτωπο και τις ρυτίδες στα μάτια σας.




ΤΟ ΧΟΛΙΓΟΥΝΤΙΑΝΩΝ ΔΙΑΣΤΑΣΕΩΝ ΕΠΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ-ΑΠΕΙΛΗ ΤΩΝ ΤΖΙΧΑΝΤΙΣΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΟΜΠΑΜΑ

Οι τζιχαντιστές εμπνέονται από το Χόλιγουντ -Το επικών διαστάσεων βίντεο-απειλή για τον Ομπάμα [βίντεο]

Θα μπορούσε να το μπερδέψει κανείς με ένα από τα κλασικά τρέιλερ πολεμικών ταινιών του Χόλιγουντ. Απόκοσμες εκρήξεις, αίμα να ραντίζει τον αέρα, σκόνη να πέφτει πάνω σε τρομαγμένα πρόσωπα. Είναι, όμως, ένα βίντεο-απειλή που έφτιαξαν οι τζιχαντιστές εναντίον του Ομπάμα.

Λίγες ημέρες μετά το τηλεοπτικό διάγγελμα του προέδρου των ΗΠΑ στο οποίο είπε πως «θα αφαιρέσουμε αυτόν τον καρκίνο προκειμένου να μην εξαπλώνεται», το Ισλαμικό Κράτος απάντησε με τον τρόπο που μόνο οι Αμερικανοί μπορούν να καταλάβουν.

Το βίντεο έχει απολύτως απειλητικές διαθέσεις και χρησιμοποιεί όλα τα κόλπα της Μέκκας του κινηματογράφου για να εντυπωσιάσει και να κάνει τις εικόνες -σε slow motion- να εντυπωθούν στο θυμικό του θεατή.

Κάποια στιγμή ένας μασκοφόρος εμφανίζεται να πυροβολεί στο κεφάλι γονατισμένους ομήρους ενώ προς το τέλος της σύντομης ταινίας μια λήψη του Λευκού Οίκου από κινούμενο όχημα έξω από αυτόν αφήνει την υπόνοια ότι η προεδρική κατοικία βρίσκεται σε κίνδυνο. Στο τέλος, δε, υπάρχει και το αινιγματικό Coming Soon που συνηθίζουμε να βλέπουμε στα κινηματογραφικά τρέιλερ, μόνο που σε αυτή την περίπτωση έχει άλλο χαρακτήρα και υποσημείωση.
Το βίντεο δημοσιεύθηκε από το al-Hayat, το αγγλόφωνο ενημερωτικό κέντρο του ISIS την Τρίτη.


"ΤΟ ΧΩΜΑ ΕΚΔΙΚΕΙΤΑΙ": ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΜΙΑΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΥ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ VIRAL ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

«Αμφίπολη: Το χώμα εκδικείται» -Το κείμενο μιας αρχαιολόγου που έγινε viral στο διαδίκτυο

«Στην αρχαιολογία ό,τι είναι λογικό δεν είναι και πραγματικό» έλεγε σπουδαίος δάσκαλος στο πανεπιστήμιο, σημειώνει η αρχαιολόγος που αποφάσισε να γράψει ένα κείμενο για την περίπτωση της Αμφίπολης με εξηγήσεις, απορίες, διευκρινήσεις και την υπόμνηση «ένα μνημείο “φορτώθηκε” με τόσες προσδοκίες που στο τέλος κινδυνεύει το ίδιο κοινό που ως χτες ξεροστάλιαζε στις οθόνες, να “απογοητευτεί” από το μνημείο». 

Στο πανεπιστήμιο οι καθηγητές μου με δίδαξαν ότι στη διάρκεια μιας ανασκαφής διατυπώνουμε πολλές υποθέσεις και πολλά ερωτήματα, που τα αφήνουμε ανοιχτά μέχρι να τελειώσει η ανασκαφή ή έστω να χουμε επαρκή δεδομένα. Δεν προσπαθούμε να «φορτώσουμε» αυτό που σκάβουμε με την «υποχρέωση» να επιβεβαιώσει τις αρχικές υποθέσεις μας. (Κι ας μην το τηρούν βέβαια κάποιοι από αυτούς τώρα, αλλά αυτά θα τα πούμε κάποια άλλη στιγμή...)

Ένας άλλος μεγάλος δάσκαλος, που δεν τον πρόλαβα, είχε πει ότι «στην αρχαιολογία ό,τι είναι λογικό δεν είναι και πραγματικό» (πλέον η ρήση ισχύει και για τη σύγχρονη ζωή, γιατί μη μου πείτε ότι είναι λ.χ. λογικό να μας κυβερνάνε αυτοί που μας κυβερνάνε, αλλά κι αυτό είναι άλλο θέμα).

Με οδηγό αυτά τα δύο, ας πάμε στον τάφο της Αμφίπολης. Για να πούμε την αλήθεια μεταξύ μας: με τις σημερινές μας γνώσεις αρχαιολογίας, αν αυτές τις Καρυάτιδες μας τις έφερναν στο γραφείο από κατάσχεση, οι περισσότεροι θα τις τοποθετούσαμε στην αρχαϊστική γλυπτική του 1ου αι. π.Χ. και εξής. Το νωρίτερο να λέγαμε 2ο αι. π.Χ.

Αν μας έλεγαν για ένα μνημείο που έχει μαρμάρινη επένδυση σε πώρινους τοίχους, θα λέγαμε ότι σε αυτή την τεχνική επιδόθηκαν κατεξοχήν οι Ρωμαίοι.Αν μας λέγανε για ένα κυκλικό τύμβο τέτοιου μεγέθους, θα σκεφτόμασταν ότι είναι πολυάνδριο.Αν μας λέγανε ότι βρίσκουν ταφικούς θαλάμους γεμάτους χώμα, θα λέγαμε ότι είναι συλημένοι είτε τώρα είτε στην αρχαιότητα -πόσο μάλλον αν βρίσκουμε τρύπες από τις οποίες χωράει ένας άνθρωπος σε κάθε διαφραγματικό τοίχο.

Αν μας έβαζαν σε προφορική άσκηση στο πανεπιστήμιο τάφο που έχει τη μορφή μακεδονικού, αλλά αποτελείται από 3 ή περισσότερους θαλάμους που καθένας έχει το δικό του πρόπυλο με Σφίγγες και Καρυάτιδες, μαρμάρινη οροφή και μαρμάρινες επενδύσεις, θα λέγαμε ότι ίσως κάποιος σημαντικός ντόπιος, που δεν έζησε την εποχή που φτιαχνόταν το μακεδονικό στυλ, αλλά αργότερα, θέλησε να παραγγείλει έναν τάφο που να μιμείται τους μακεδονικούς για λόγους μεγαλοπρέπειας, ενσωματώνοντας ετερόκλητα στοιχεία -και αυτός ο συγκρητισμός από μόνος του θα μας οδηγούσε σε νεότερη χρονολόγηση.

Αν μας έλεγαν ότι ο τάφος έχει μεγαλοπρεπείς θύρες χωρίς θυρώματα (σαν να είναι στοά με πρόπυλα ανοιχτή για να την επισκεφτείς), αλλά μπροστά από κάθε τέτοια θύρα έχει έναν στιβαρό τοίχο που δεν επιτρέπει την πρόσβαση σε αυτήν, θα σκεφτόμασταν κατευθείαν ότι πρόκειται για τοίχους που φτιάχτηκαν σε δεύτερη φάση, για να το σφραγίσουν ή για να στηρίξουν, κι όχι όταν πρωτοχτίστηκε το μνημείο (αν θες να κλείσεις τις θύρες, όταν πρωτοχτίζεις το μνημείο, το «λογικό» είναι να βάλεις θυρόφυλλα, όχι να φτιάξεις άλλο τοίχο).

Αν μας τα έλεγαν όλα αυτά μαζί για ένα μνημείο, θα λέγαμε να τελειώσει η ανασκαφή και να δούμε οπωσδήποτε την κεραμική μέσα και έξω από τον τάφο! Γιατί όλα τα παραπάνω θα ήταν τα «λογικά», όμως μόνο η ανασκαφή θα μας έδειχνε αν ήταν και «πραγματικά».

Γιατί τα λέω όλα αυτά; Γιατί έτσι γίνεται κατανοητή η σημασία του ανασκαφικού «κόντεξτ» (που λέγαμε και στο Αθήνησι). Γίνεται κατανοητό γιατί είναι σημαντικό το μνημείο (εδώ βάζω και τον Τύμβο, γιατί πιστεύω ότι θα υπάρχουν κι άλλα σημαντικά ευρήματα αν ανασκαφεί ολόκληρος). Γιατί η «λογική» μας σε αυτή την περίπτωση καθορίζεται από τις ως τώρα γνώσεις μας, που βασίζονται στα ως τώρα ευρήματα. Κάθε ανασκαφή ενός τέτοιου μνημείου μπορεί να μας ανατρέψει όσα ως τώρα θεωρούσαμε δεδομένα. Μόνο που, πριν φτάσουμε να ξαναγράψουμε τα βιβλία αρχαιολογίας, καλό είναι πρώτα να έχει ολοκληρωθεί η ανασκαφή και να έχουν παρουσιαστεί όλα τα ευρήματά της σε μια σύνθεση.

Στην υπόθεση της Αμφίπολης από την αρχή γίνονται δύο λάθη, που το ένα φέρνει το άλλο. Το πρώτο λάθος είναι όλες οι υποθέσεις που γίνονται, και πρέπει να γίνονται για να επιβεβαιωθούν ή να αναιρεθούν στην πορεία μιας ανασκαφικής έρευνας (συμπεριλαμβανομένης και της χρονολόγησης, της μη σύλησης κ.λπ.), βγαίνουν ως Δελτία Τύπου και αναπαράγονται ως απόλυτες αλήθειες με έναν απόλυτα αντιεπιστημονικό τρόπο (που απλώς υπογραμμίζεται από τα συνεχή λάθη των δελτίων Τύπου με την «επιστημονικοφανή» γλώσσα). Και αυτόν τον αντιεπιστημονικό τρόπο τον επιβάλλει το ίδιο το Υπουργείο Πολιτισμού (και ο πρωθυπουργός, βέβαια, αλλά αυτά τα χουμε ξαναπεί).

Το δεύτερο λάθος, απόρροια του πρώτου, είναι ότι η αμφισβήτηση κάποιου από αυτά τα στοιχεία (της χρονολόγησης, της απόδοσης σε ιστορικό πρόσωπο κ.λπ.) θεωρείται αυτομάτως ότι είναι αμφισβήτηση της αξίας του μνημείου! Για μας τους αρχαιολόγους, και θα πρεπε και για όλους, τα μνημεία δεν έχουν μεγαλύτερη ή μικρότερη αξία με βάση το αν είναι νεότερα, αλλά με βάση τις ιστορικές και άλλες πληροφορίες που κουβαλάνε. Κι εδώ θα επικαλεστώ την άποψη της Ο. Παλαγγιά, που είπε στα ΝΕΑ ότι, αν η άποψή της ότι το μνημείο είναι ρωμαϊκό και συνδέεται με τη μάχη των Φιλίππων είναι σωστή, το μνημείο αποκτά ακόμη μεγαλύτερη αξία, καθώς συνδέεται με τη μία από τις δύο μάχες που έκριναν το μέλλον της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.

Όποιος τόλμησε να πει ότι είναι νωρίς για το σαξές στόρυ του πρωθυπουργού (Έλληνας νεκρός του 4ου αι. π.Χ. που θα αποδείξει την ελληνικότητα της Μακεδονίας), αντιμετωπίστηκε περίπου ως προδότης!

Όποιος τόλμησε να πει ότι δεν είναι σωστό ο πρωθυπουργός να εξαγγέλλει ότι «σε 15 μέρες ανοίγει ο τάφος», αντιμετωπίστηκε ως αντιπολιτευόμενος ή σφετεριστής της ανασκαφής.

Όποιος επέμενε να μην συντάσσεται με την «υπέροχη γλυπτική του 4ου αι. π.Χ.» και τα «προτεταμένα χέρια», ακόμη και χωρίς να μιλάει, αντιμετωπίστηκε ως ζηλιάρης. Κι όποιος επέμενε ότι «ανοιχτή ανασκαφή» δεν σημαίνει να ταΐζουμε τον κόσμο προσδοκίες και ψευτο-επιστημονισμό μέσω των μίντια, αντιμετωπίστηκε ως οπισθοδρομικός. Για αυτή την αντιστροφή της πραγματικότητας, ναι, πράγματι, χρειαζόταν «επικοινωνιακός σύμβουλος». Όμως, το χώμα εκδικείται.

Σήμερα πού βρισκόμαστε; Οποιαδήποτε πρόβλεψη για το πότε θα τελειώσει η ανασκαφή έχει πάει περίπατο. Ο πρωθυπουργός στην τελευταία του δήλωση ξέχασε την ελληνικότητα και μίλησε για «διεθνές μνημείο». Η Γενική Γραμματέας στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας, είπε στους δημοσιογράφους ότι μιλάμε για «κοσμοπολίτη ή κοσμοπολίτες» και ότι πιθανώς να υπάρχει διατάραξη από την αρχαιότητα. Η «επικοινωνιολόγος» σιωπά στο τόσο θορυβώδες μέχρι πρότινος προφίλ της.

Ένα μνημείο «φορτώθηκε» με τόσες προσδοκίες (να είναι ο τάφος του Αλέξανδρου, να αναστηλώσει το εθνικό μας φρόνημα και άλλα πολλά), που στο τέλος κινδυνεύει το ίδιο κοινό που ως χτες ξεροστάλιαζε στις οθόνες, να «απογοητευτεί» από το μνημείο. Ποιος θα τους εξηγήσει τότε ότι δεν τους απογοήτευσε το μνημείο, αλλά οι προσδοκίες που ορθώθηκαν γύρω από αυτό για λόγους που καμία σχέση δεν είχαν με την επιστημονική έρευνα; Όλοι αυτοί που για λόγους πολιτικούς, τηλεθέασης, προσωπικής προβολής, ή κατοχύρωσης θέσης εκμεταλλεύτηκαν έτσι το μνημείο, σε ποιον θα ρίξουν τότε το φταίξιμο; Πιστέψτε με, όχι πάνω τους, είναι συνηθισμένοι να ρίχνουν το φταίξιμο σε άλλους...
Κοντός (;) ψαλμός αλληλούια




ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/

ΠΩΣ Ο "ΟΡΚΟΣ" ΤΟΥ Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟΝ ΕΝΟΙΚΟ ΤΟΥ ΤΑΦΟΥ ΤΗΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ

Αμφίπολη: Πώς ο «όρκος του Μεγάλου Αλεξάνδρου» δείχνει τον ένοικο του τάφου
Το έργο του αρχαίου Έλληνα συγγραφέα Φλάβιου Αρριανού «Αλεξάνδρου Ανάβασις» περιέχει μια συγκλονιστική ομιλία του Μακεδόνα ηγέτη που θα μπορούσε να χρησιμεύσει σαν οδηγός για την ταυτότητα του νεκρού στον Τύμβο Καστά.
Μια συγκλονιστική ομιλία του Μεγάλου Αλεξάνδρου από το 324 π.Χ., η οποία, προφανώς εσφαλμένα, αναφέρεται συχνά σαν ο ...
«όρκος» του Μακεδόνα ηγέτη, ίσως δείχνει εμμέσως το ποιος αναπαύθηκε στον Τύμβο Καστά. Ή, ακόμη ακριβέστερα, ποιοι δεν θα μπορούσαν να βρίσκονται στα έγκατα του λόφου.

Στο έργο του «Αλεξάνδρου Ανάβασις» το οποίο συνέθετε στο μεταίχμιο μεταξύ 1ου και 2ου μ.Χ. αιώνα, ο Έλληνας συγγραφέας Φλάβιος Αρριανός, αναπαράγει κατ' ουσίαν την βιογραφία του Μεγάλου Αλεξάνδρου όπως την είχε γράψει ο διάδοχός του, Πτολεμαίος, σε ένα έργο που δεν σώζεται.

Το μέρος εκείνο του κειμένου που θα μπορούσε να χρησιμεύσει σαν οδηγός για την ταυτότητα του νεκρού στον Τύμβο Καστά, παραδίδει μια στιγμή υψηλής δραματικής έντασης: Ο Αλέξανδρος απολύει όσους από τους επιτελείς και τους στρατιώτες δεν έχουν πλέον το ηθικό και τις ψυχικές δυνάμεις να συνεχίσουν την εκστρατεία. Προηγουμένως όμως, ο θρυλικός Μακεδόνας δίνει ένα μάθημα, το οποίο θα πρέπει να άλλαξε για πάντα τη ζωή όσων άκουσαν τα λόγια του.

«Εγώ» είπε ο Αλέξανδρος «παραλαμβάνοντας από τον πατέρα μου ελάχιστα χρυσά και ασημένια σκεύη, ούτε εξήντα τάλαντα στα ταμεία, χρέη του Φιλίππου πάνω από πεντακόσια τάλαντα και, αφού δανείστηκα ο ίδιος επιπλέον άλλα οχτακόσια, ξεκινώντας από τη χώρα μας που δεν επαρκούσε ούτε για τις βοσκές σας, αμέσως σάς άνοιξα τον δρόμο του Ελλησπόντου, ενώ οι Πέρσες τότε ήταν παντοδύναμοι στη θάλασσα, και, κατανικώντας με το ιππικό τους σατράπες του Δαρείου, προσάρτησα όλη την Ιωνιά στη δική σας επικράτεια και όλη την Αιολία και τις δύο Φρυγίες και τους Λυδούς και κυρίευσα την Μίλητο με πολιορκία και όλα τα άλλα μέρη, που προσχώρησαν σε μας με την θέληση τους, τα πήρα και τα παρέδωσα σε εσάς να τα καρπώνεστε και τα αγαθά από την Αίγυπτο και την Κυρήνη, όσα απέκτησα χωρίς μάχη, ανήκουν σε εσάς, και η Κοίλη Συρία και η Παλαιστίνη και η χώρα ανάμεσα στα ποτάμια (Μεσοποταμία) είναι δικό σας κτήμα, και η Βαβυλώνα και τα Βάκτρα και τα Σούσα δικά σας, και ο πλούτος των Λυδών και οι θησαυροί των Περσών και τα αγαθά των Ινδών και η έξω θάλασσα δική σας, εσείς είστε σατράπες, εσείς στρατηγοί, εσείς ταξίαρχοι».

Ύστερα από αυτή την εισαγωγή, με την οποία υπενθύμισε το ποιοι ήταν οι Μακεδόνες και ποιοι έγιναν χάρη στον Φίλιππο αλλά κυρίως τον ίδιον, ο Μέγας Αλέξανδρος περνά απευθείας στον εαυτό του: «Γιατί για μένα τι υπάρχει παραπάνω, ύστερα από αυτούς τους κόπους, πέρα από αυτήν την πορφύρα και αυτό εδώ το διάδημα; Προσωπικά δεν έχω τίποτε άλλο και κανείς δεν μπορεί να μιλήσει για δικούς μου θησαυρούς, παρά μόνο για αυτά, τα δικά σας αποκτήματα, ή όσα φυλάγονται για εσάς. Γιατί δεν υπάρχει λόγος να φυλάξω τους θησαυρούς προσωπικά για εμένα, εφόσον εγώ σιτίζομαι το ίδιο με εσάς και προτιμώ τον ίδιο με εσάς ύπνο, και μάλιστα νομίζω ότι ούτε καν τρώω τα ίδια φαγητά με όσους από εσάς λαίμαργα γεμίζουν την κοιλιά τους, και ξέρω να μένω άγρυπνος για εσάς, για να μπορείτε εσείς να κοιμάστε ήσυχοι.

» Αλλά μήπως τα απέκτησα όλα αυτά διοικώντας ο ίδιος άκοπα και χωρίς ταλαιπωρίες, ενώ εσείς κοπιάζατε και δεινοπαθούσατε; Και ποιος από εσάς αναγνωρίζει ότι κουράστηκε περισσότερο για μένα, από ό,τι εγώ για εκείνον;

Εμπρός λοιπόν, και οποίος από εσάς έχει τραύματα, ας βγάλει τα ρούχα του και ας τα δείξει, και εγώ θα δείξω τα δικά μου, γιατί, από έμενα κανένα μέρος του σώματος δεν έχει μείνει χωρίς τραύματα, ούτε υπάρχει όπλο, είτε από αυτά που τα κρατάνε στο χέρι ή από εκείνα που εκτοξεύουν που να μην έχει αφήσει πάνω μου τα ίχνη του, αλλά και με ξίφος από χέρι έχω πληγωθεί και τόξα έχω δεχτεί και από βλήματα μηχανών χτυπήθηκα και με πέτρες πολλές φορές και με ξύλα δέχτηκα πλήγματα για εσάς και για δική σας δόξα και για δικό σας πλούτο, σάς οδηγώ νικητές ανάμεσα από κάθε στεριά και θάλασσα και από όλους τους ποταμούς και τα όρη και όλες τις πεδιάδες, και τέλεσα τους ιδίους γάμους με εσάς και τα παιδιά μου.

» Και απέναντι σε οποίον υπήρχαν χρέη, χωρίς να εξετάσω αναλυτικά για ποιον λόγο δημιουργήθηκαν, ενώ τόσα πολλά εισπράττατε ως μισθό και τόσα πολλά παίρνατε για δικά σας όταν γινόταν λεηλασία μετά από πολιορκία, όλα τα εξόφλησα. Και υπάρχουν χρυσά στεφάνια για τους περισσοτέρους από σας, αθάνατα ενθύμια και της δικής σας ανδρείας και της επιβράβευσή σας από εμένα. Και οποίος σκοτώθηκε, έπεσε ένδοξα, και έγινε μεγαλοπρεπής η ταφή του, και με χάλκινους ανδριάντες έχουν τιμηθεί, απαλλαγμένοι από εκτάκτους φόρους και κάθε οικονομική υποχρέωση, γιατί, πράγματι, κανείς από εσάς δεν σκοτώθηκε υποχωρώντας, όταν εγώ πρωτοστατούσα στις μάχες.

» Και τώρα εγώ σκόπευα να στείλω πίσω τους απόμαχους από σας αξιοζήλευτους από τους συμπατριώτες σας, αλλά αφού θέλετε να επιστρέψετε όλοι σας, φύγετε όλοι και στην επιστροφή ανακοινώστε ότι το βασιλιά σας Αλέξανδρο, που κατανίκησε τους Πέρσας και τους Μήδους και τους Βάκτριους και τους Σάκες, που κυρίευσε τους Ουξίους και Αραχωτούς και Δράγγες, που υπόταξε τους Παρθυραίους και τους Χορασμίους και τους Υρκανίους μέχρι την Κασπία θάλασσα, που πέρασε τον Καύκασο πέρα από τις Κασπίες πύλες, που διάβηκε τον Όξο ποταμό και τον Ταναί, ακόμη και τον Ινδό ποταμό που δεν πέρασε κανένας άλλος εκτός από τον Διόνυσο και τον Υδάσπη και τον Ακεσίνη και τον Υδραώτη, και που θα περνούσε και τον Ύφαση,αν εσείς δεν αντιδρούσατε, και που προχώρησε στη μεγάλη θάλασσα και από τα δύο στόμια του Ινδού, και που διέσχισε την έρημο της Γεδρωσίας, από όπου κανείς ποτέ νωρίτερα δεν πέρασε με στρατό, και που στο πέρασμα του κατέκτησε την Καρμανία και τη χώρα των Ωρειτών, και που τον εγκαταλείψατε και φύγατε, παραδιδόντας τον στους κατανικημένους βαρβάρους να τον φυλάγουν. Ίσως αυτά θα είναι για εσάς δόξα εκ μέρους των ανθρώπων και (θεωρηθούν) όσια βέβαια, όταν θα τα αναγγείλετε. Φύγετε».

Ενόσω οι πληροφορίες για την ίδια την ανασκαφή στο Λόφο Καστά δεν εμπλουτίζονται και δεν ανανεώνονται καθώς η διερεύνηση του τρίτου ή «Κόκκινου» προ-θαλάμου έχει τεθεί σε παύση έως την ολοκλήρωση των εργασιών υποστήλωσης, το αίνιγμα γύρω από την ταυτότητα του νεκρού εξακολουθεί να βασανίζει ιστορικούς και αρχαιολόγους. Ένα από τα ερωτήματα, ακαδημαϊκά επί του παρόντος, που τίθενται, είναι εάν θα μπορούσε κάποιος από τους επιτελείς του Αλέξανδρου, ένας από όσους άκουσαν την διάπυρη ομιλία του βασιλιά και αρχιστρατήγου τους, να κατασκεύασε για τον εαυτό του -ή να αφιερώθηκε σε αυτόν από άλλους- έναν τάφο σαν αυτό του Λόφου Καστά.

Ποιος από τους στρατηγούς θα επέστρεφε στη Μακεδονία, με το κήρυγμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου να ηχεί ακόμη στα αφτιά του και θα παράγγελνε την ανέγερση ενός ταφικού μνημείου που θα λειτουργούσε ως πειστήριο ματαιδοξίας εις τους αιώνας των αιώνων; Ακόμη και η σχέση λατρείας-μίσους που διατηρούσαν αξιωματικοί και οπλίτες με τον χαρισματικό τους ηγέτη, τον Αλέξανδρο, πολύ δύσκολα θα τους επέτρεπε να παραβγούν μαζί του σε ταφική χλιδή -ιδιαίτερα εφόσον ο ίδιος δεν επέστρεψε ποτέ στην πατρώα γη.

Επομένως, το μέγεθος ενός τύμβου όπως αυτού της Αμφιπόλεως, θα μπορούσε να δικαιολογηθεί μόνο από κάποιον εξαιρετικά αυθάδη και ασεβή επίγονο του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ο οποίος όμως μάλλον είχε μείνει στα μετόπισθεν ως τοποτηρητής ή διάδοχος (Αντίπατρος, Κάσσανδρος κ.α.).

Ή, οι διαστάσεις του τάφου εξηγούνται από το μέγα πλήθος των νεκρών στους οποίους έχει αφιερωθεί το μνημείο. Εάν ισχύουν αυτές οι εικασίες, η αληθοφάνεια της εκδοχής ότι στον Λόφο Καστά είναι θαμμένος ο ναύαρχος Νέαρχος, μάλλον εξασθενεί.


ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr/

ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΚΑΘΑΡΙΣΤΩΝ / ΡΙΩΝ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΡΙΔΑΙΑΣ, ΘΕΟΔΩΡΑΚΕΙΟΥ, ΣΩΣΑΝΔΡΑΣ ΚΑΙ ΑΨΑΛΟΥ


Ο Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  του Δήμου Αλμωπίας, έχοντας υπόψη του :

 1.Την παρ.1 της Εγκυκλίου του Εθνικού Ιδρύματος Νεότητας, με αρ.πρωτ. 606/148/12934-2.9.2011 σύμφωνα με την οποία: “Από 1.9.2011 το Εθνικό Ίδρυμα Νεότητας, φορέας υποπτευόμενος από το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ορίσθηκε ως συμβαλλόμενο μέρος για τη χρηματοδότηση των κατά τόπους Σχολικών Επιτροπών, που είναι υπεύθυνες για τη σύναψη των συμβάσεων μίσθωσης έργου με τους αναδόχους
καθαριστές/καθαρίστριες ή συνεργεία καθαρισμού στις σχολικές μονάδες της Α/βαθμιας ή Β/βάθμιας Εκπαίδευσης, που δεν καλύπτονται από προσωπικό καθαριότητας που υπηρετεί σε οργανικές θέσεις

2. Το άρθρο 6 του Ν. 4076/2012 (ΦΕΚ Α΄159/2012), η περιπτ. γ΄ της παραγράφου 1 του Ν. 3870/2010(Α΄138), όπως είχε αντικατασταθεί

3. Την με αριθμ. 606/757/65176  Αθήνα,01/09/2014 έγγραφο του Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ

4.Την με αριθμ. 98687/Δ4/2-9-2011 Κοινή Απόφαση Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων με θέμα: “Τρόπος διαχείρισης χρηματοδοτήσεων με αναδόχους καθαριστές/ καθαρίστριες και συνεργεία καθαρισμού στα σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας σε όλη τη χώρα”.


5.Την με αριθμ.21/01-09-2014 Απόφαση Διοικητικού Συμβουλίου του ΝΠΔΔ
                                      
                                         ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΟΥΜΕ
 
  Ότι η  ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΗΜΟΥ ΑΛΜΩΠΙΑΣ θα προβεί στην  πρόσληψη προσωπικού με σύμβαση μίσθωσης έργου με πέντε (5) καθαριστές / καθαρίστριες για το σχολικό έτος 2014-2015 για την κάλυψη των αναγκών των  παρακάτω σχολικών μονάδων ως εξής:
1.  3ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο  Αριδαίας (11 αίθουσες κλασσικών τμημάτων και 1 αίθουσα ολοήμερου)
2. 3ο Νηπιαγωγείο Αριδαίας ( 2 αίθουσες κλασσικών τμημάτων και 1 αίθουσα ολοήμερου)
3. Δημοτικό σχολείο Θεοδωρακίου, ( 2 αίθουσες κλασσικών τμημάτων )
4. Νηπιαγωγείο Σωσάνδρας (1 αίθουσα κλασσικού τμήματος και 1 αίθουσα ολοήμερου)
5. Δημοτικού Σχολείου & Νηπιαγωγείου  Αψάλου (8 αίθουσες κλασσικών τμημάτων και 3 αίθουσες ολοήμερου)

Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Αλμωπίας, μετά από εισήγηση του Διευθυντή για την άμεση ανάγκη πρόσληψης καθαριστή η καθαρίστριας λόγω συνταξιοδότησης των υπηρετούντων για το Χρονικό διάστημα από την ημερομηνία Σύμβασης έως 30-06-2015.
Ο ανάδοχος αναλαμβάνει τον καθαρισμό των αιθουσών διδασκαλίας, των γραφείων, του προαυλίου καθώς και όλων των κοινόχρηστων χώρων του σχολείου σε καθημερινή βάση.
Οι υποψήφιοι/ες θα πρέπει να πληρούν κατ' ελάχιστο τις εξής προϋποθέσεις:
1. Να είναι Έλληνες Πολίτες η να έχουν την ελληνική υπηκοότητα και έχουν ηλικία από 18 έως 65 ετών.
2. Να έχουν τη φυσική καταλληλότητα για την άσκηση των καθηκόντων τους.
3. Το συνολικό ετήσιο εισόδημά τους, από διάφορες πηγές να μην υπερβαίνει το 50% του συνολικού ετήσιου εισοδήματος του ανειδίκευτου εργάτη, όπως αυτό καθορίζεται από την ισχύουσα νομοθεσία.
4. Να είναι δημότες και μόνιμοι κάτοικοι των Τοπικών  Διαμερισμάτων  στα οποία βρίσκονται οι σχολικές  μονάδες στις οποίες θα προσληφθούν καθαρίστριες  του Δήμου Αλμωπίας. Σε περίπτωση που δεν βρεθεί υποψήφιος/α που να είναι δημότης και μόνιμος κάτοικος των Τοπικών Διαμερισμάτων  θα επιλεγεί υποψήφιος/α που είναι δημότης του Δήμου Αλμωπίας.
5. Να μην έχει συνάψει σύμβαση με άλλη Σχολική Μονάδα κατά το ίδιο χρονικό διάστημα.
6. Να μην έχει καταδικαστεί και να μην είναι φυγόποινος/η για κανένα από τα αδικήματα του άρθρου 8 του Υπαλληλικού Κώδικα.
7. Να είναι άνεργος/η για τουλάχιστον 12 μήνες. Σε περίπτωση που δεν βρεθεί υποψήφιος / α άνεργος/η θα επιλεγεί υποψήφιος που δεν πληροί το συγκεκριμένο κριτήριο.
Οι υποψήφιοι/ες κατατάσσονται με σειρά προτεραιότητας ως εξής:

1. Προηγούνται οι δημότες και μόνιμοι κάτοικοι των Τοπικών  Διαμερισμάτων  στα οποία βρίσκονται οι σχολικές  μονάδες στις οποίες θα προσληφθούν καθαρίστριες  του Δήμου Αλμωπίας.

2.  Έπονται οι άνεργοι υποψήφιοι οι οποίοι είναι αρχηγοί μονογονεϊκών οικογενειών και μεταξύ αυτών, εκείνοι που έχουν περισσότερα τέκνα εν ζωή (πολύτεκνοι, τρίτεκνοι), ανεξάρτητα εάν είναι ανήλικα ή ενήλικα και μεταξύ αυτών εκείνοι που έχουν τέκνο με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω.

3. Έπονται οι άνεργοι υποψήφιοι με 4 τέκνα και άνω και ακολουθούν οι υποψήφιοι με τρία τέκνα. Υποψήφιος γονέας τέκνου με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, προηγείται όλων ανεξάρτητα εάν το εισόδημά του υπερτερεί των λοιπών συνυποψηφίων του.

4. Τέλος κατατάσσονται όλοι οι υποψήφιοι σύμφωνα με τον αριθμό των τέκνων τους και το εισόδημά τους.

Η κατάταξη των υποψηφίων θα επικυρωθεί με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου. Σε περίπτωση ισοψηφίας θα διενεργηθεί δημόσια κλήρωση ενώπιον του Προέδρου της Σχολικής Επιτροπής, των Διευθυντών του Σχολικού συγκροτήματος και των ενδιαφερομένων

                ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
1. Αίτηση
2. Φωτοαντίγραφο της Αστυνομικής Ταυτότητας
3. Φωτοαντίγραφο εκκαθαριστικού σημειώματος της εφορίας οικ. έτους 2014. Σε περίπτωση που δεν υποβάλλεται φορολογική δήλωση θα κατατεθεί σχετική βεβαίωση της οικείας Οικονομικής Εφορίας.
4. Βεβαίωση μονίμου κατοικίας
5. Πιστοποιητικό Οικογενειακής κατάστασης
6. Για τους γονείς με τέκνα με αναπηρία 67% και άνω, Πιστοποιητικό της Υγειονομικής Επιτροπής του Ασφαλιστικού Φορέα τους.
7. Υπεύθυνη Δήλωση με την οποία να δηλώνεται α) η φυσική καταλληλότητα για την άσκηση των καθηκόντων β) ότι δεν έχουν καταδικαστεί και ότι δεν είναι φυγόποινοι ή φυγόδικοι για κανένα από τα αδικήματα του άρθρου 8 του Υπαλληλικού Κώδικα γ) ότι δεν έχουν συνάψει Σύμβαση με άλλη Σχολική Μονάδα και ότι δεν εργάζονται σε κάποιο άλλο Δημόσιο Φορέα.
8. Βεβαίωση από τον ΟΑΕΔ για την απόδειξη της ανεργίας.
9. Κάθε άλλο σχετικό έγγραφο που θα βοηθήσει στην πρόσληψη
ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ
Οι αιτήσεις θα υποβληθούν αυτοπροσώπως, στη Γραμματεία της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου  Αλμωπίας που στεγάζεται στην Αριδαία Πλατεία Αγγελή Γάτσου (Δημαρχείο). Αρμόδια
υπάλληλος κ. Παπασάββα Αργυρώ τηλ. 2384350284 - 2384021113. Από 16-09-2014 έως 19-09-2014.
.Ο υποψήφιος/α που θα επιλεγεί θα υπογράψει σύμβαση μίσθωσης έργου διάρκειας έως και την 30-06-2015 και η αμοιβή του/της (συμπεριλαμβανομένων και των εργοδοτικών εισφορών) θα καταβάλλεται από την Σχολική Επιτροπή, σύμφωνα με τις διατάξεις της υπ' αριθμ. 2/18254/0022/3-4-2008 (ΦΕΚ 672/Β17-4-2008) Κοινής Απόφασης Υπουργών Οικονομίας Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Η Πληρωμή θα γίνεται όταν κατατίθενται τα χρήματα από τον αρμόδιο φορέα το Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
Οι Αποδοχές τους υπολογίζονται βάσει των αιθουσών.
Περίληψη της παρούσας να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Δήμου στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ, στην είσοδο του Σχολικού Συγκροτήματος , στο κτίριο του Δήμου και με κάθε άλλο πρόσφορο μέσο.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ


ΔΕΜΙΡΤΖΙΔΗΣ ΘΩΜΑΣ

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...