Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2013
ΗΤΑΝ ΟΛΟΙ ΕΚΕΙ ΓΙΑ ΤΗ ΜΙΚΡΗ ΜΑΡΙΑ!!!
Τα κίτρινα φώτα της πόλης άναψαν, προσπαθώντας να κατανικήσουν την παγωμένη και σκοτεινή ατμόσφαιρα.
Αριδαία 8 του Δεκέμβρη.
Στο επιβλητικό κλειστό στάδιο σκοτεινές φιγούρες κινούνται, τυλιγμένες στα παλτά τους. Βήματα βιαστικά. Πλήθος πολύ, συνωθούνται όλοι. Τρέχουν να μπούν μέσα στο ζεστό κτίριο, να προλάβουν, να πιάσουν μια καλή θέση. Στα πρόσωπά τους διακρίνεις ανυπομονησία, τα μάτια τους σπινθηρίζουν. Εκπέμπουν καλοσύνη.
Δεν ακούς κανένα παράπονο, καμμιά διαμαρτυρία. Όλοι έχουν μια θετική ενέργεια, δείχνουν μια συγκαταβατικότητα, που ξαφνιάζει.
Είναι όλοι εδώ για ιερό σκοπό. Ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα κάποιων παιδιών για βοήθεια, για αλληλεγγύη. Βοηθάμε με την θετική μας ενέργεια, με την προσευχή μας τη μικρή Μαρία, που δίνει τον αγώνα της.
Σιγά σιγά το στάδιο γεμίζει. Μπορείς να αισθανθείς μια θετική αύρα, μια θεϊκή δύνη, στην περιρρέουσα ατμόσφαιρα.
Τα φώτα χαμηλώνουν. Η ζεστή βελούδινη φωνή της πανέμορφης παρουσιάστριας, καλωσορίζει τους θεατές και τους ευχαριστεί.
Δυο λιγερόκορμες νεανικές φιγούρες, καταλαμβάνουν τη σκηνή και με τις πρώτες νότες, που ακούγονται το στάδιο σείεται από το δυνατό χειροκρότημα του κοινού.
Ο χαρισματικός Νίκος κρατώντας την ολόλευκη κιθάρα του, συνοδευόμενος από την απαστράπτουσα και καλλίφωνη Σταυρούλα, δίνουν το έναυσμα για διασκέδαση παίζοντας Χριστουγεννιάτικους σκοπούς.
Το στάδιο ζεσταίνεται στη στιγμή. Μικροί και μεγάλοι σιγοτραγουδούν, συμμετέχοντας.
Στη σκηνή εμφανίζεται κατόπιν ο Διογένης, κρατώντας τη λύρα του, μορφή ευθυτενής, επιβλητική, που σε παραπέμπει πολλούς αιώνες πίσω, στην αρχαιότητα, θυμίζοντας ραψωδό της Ιωνίας.
Με την μελωδική του στεντόρια φωνή καθηλώνει τους θεατές και η βραδιά ξεκινάει σε αυτή την συναυλία-προσευχή, εκπέμποντας πανανθρώπινα μηνύματα.
Οι καταιγιστικοί ρυθμοί του ντράμερ Λάζαρου, δονούν την ήδη ζεστή ατμόσφαιρα και τα ρολαρίσματα του επιδέξιου νέου, κάνουν τους χτύπους της καρδιάς να χτυπούν δυνατότερα.
Το νταούλι του Δημήτρη έρχεται να επαυξήσει τα δυνατά ακούσματα, και με τον παραδοσιακό ρυθμό, που αναδύει το όργανό του, σε παραπέμπει σε μυστικιστικούς χρόνους, ενώ δεν μπορείς να συγκρατήσεις το πόδι σου ακίνητο.
Τα πλήκτρα του Δημήτρη έρχονται και δένουν αρμονικά το όλο σύνολο καλύπτοντας την ατμόσφαιρα με μελωδίες ουράνιες, παραδεισένιες.
Βλέποντας τα νέα παιδιά στη σκηνή, ο νους σου πάει στο πνεύμα των ημερών και θαρρείς, πως είναι τα τάγματα αγγέλων, που ανεβοκατέβαιναν στον ουρανό, δοξάζοντας το νεογέννητο Θείο βρέφος.
Πολλοί από τους θεατές, πλησιάζουν τον υποτυπώδη κουμπαρά, που βρίσκεται σε μια άκρη και ρίχνουν με αγάπη την βοήθειά τους. Σύγχρονοι μάγοι, που φέρνουν τα δώρα στη μικρή Μαρία.
Πολλά μάτια υγρά, βουρκωμένα από τη συγκίνηση, παιδικά χαμόγελα, δίνοντας ελπίδα για αίσια έκβαση.
Έξω από το στάδιο ένα περίεργο γλυκό φως περιλούζει την περιοχή, θαρρείς και το μαγικό αστέρι φωτίζει την εκδήλωση.
Και κάπου εκεί αν αφουγκραστείς προσεκτικά, θα ακούσεις τη φωνούλα της Μαρίας να σου ψυθιρίζει αποφασιστικά:
"ΘΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΩ".
ΠΗΓΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ:
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΣΤΗΝ Π.Κ.Μ. ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΕΡΓΟ INNOVAge ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΔΙΑΒΙΩΣΗ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ.
Ημερίδα με θέμα «Το έργο INNOVAge,
ανεξάρτητη διαβίωση ηλικιωμένων ανθρώπων και νέες τεχνολογίες για την
υποστήριξη της ανεξάρτητης διαβίωσης» διοργάνωσε η Περιφέρεια Κεντρικής
Μακεδονίας την Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου
2013 στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου στη Θεσσαλονίκη.
Η ημερίδα, που
υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του έργου INNOVAge: “Improvement
the effectiveness of regional development policies in eco-INNovation for smart
hOme and independent liVing to increase the quality of life of Ageing people”, έχει
ενταχθεί και συγχρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα INTERREG IVC. Το έργο
στοχεύει στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των περιφερειακών
πολιτικών αναφορικά με την ανεξάρτητη διαβίωση των ηλικιωμένων μέσω ενεργειών
δικτύωσης και συμβουλευτικής σε περιφερειακό και διαπεριφερειακό επίπεδο και τη
διάδοση και ανταλλαγή των βέλτιστων
πρακτικών που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες προκειμένου να αντιμετωπιστούν με τα
πιο σύγχρονα και κατάλληλα εργαλεία οι προκλήσεις που θέτει η γήρανση του
πληθυσμού σε παγκόσμιο επίπεδο.
Στην ημερίδα συμμετείχαν
εκπρόσωποι δημόσιων και ιδιωτικών φορέων που ασχολούνται με την ιατρική,
επιστημονική και κοινωνική υποστήριξη
και φροντίδα ηλικιωμένων, όπως από ΚΑΠΗ,
ΚΗΦΗ Δήμων της ΠΚΜ και γηροκομεία, από τις αρμόδιες υπηρεσίες της ΠΚΜ και Δήμων
της Κεντρικής Μακεδονίας, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το Τεχνικό
Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο
Θεσσαλονίκης, το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) καθώς και από
εταιρείες νέων τεχνολογιών και πληροφορικής που δραστηριοποιούνται στον τομέα
της ανεξάρτητης διαβίωσης των ηλικιωμένων.
Στην ομιλία της κατά τη διάρκεια της ημερίδας η Αντιπεριφερειάρχης Εξωστρέφειας,
Καινοτομίας και Νέων Τεχνολογιών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Τζελίνα
Μακραντωνάκη αναφέρθηκε στον καθοριστικό ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι νέες
τεχνολογίες στην επιτυχή αντιμετώπιση των προκλήσεων που θέτει η γήρανση
σημαντικού μέρους του πληθυσμού των ευρωπαϊκών χωρών, μέσα από σύγχρονες και φιλικές προς το
περιβάλλον εφαρμογές ανεξάρτητης διαβίωσης και δημιουργίας «έξυπνων και βιώσιμων
σπιτιών» που θα αναβαθμίζουν την
ποιότητα ζωής των ηλικιωμένων. «Η
Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ως εταίρος στο έργο INNOVAge προχώρησε άμεσα και
δυναμικά στην υλοποίηση του Περιφερειακού Κόμβου Καινοτομίας INNOHUB, δομή η οποία λειτουργεί στη Διεύθυνση Βιομηχανίας, Ενέργειας και
Φυσικών Πόρων της Γενικής Διεύθυνσης Ανάπτυξης της Περιφέρειας Κεντρικής
Μακεδονίας. Η δομή στοχεύει στην ενημέρωση και διασύνδεση των ενδιαφερόμενων
φορέων στα αντικείμενα του συγκεκριμένου έργου, στη διάχυση καλών πρακτικών
καθώς και στην επικοινωνία με τους υπόλοιπους Περιφερειακούς Κόμβους στις
Περιφέρειες του INNOVAge αλλά και με ευρωπαϊκούς συνεργατικούς σχηματισμούς (clusters) που δραστηριοποιούνται στα αντικείμενα του έργου» σημείωσε η κ.
Μακραντωνάκη.
Η Αντιπεριφερειάρχης Εξωστρέφειας, Καινοτομίας και Νέων
Τεχνολογιών παρουσίασε στους συμμετέχοντες στην ημερίδα τις δράσεις που έχει πραγματοποιήσει
η ΠΚΜ από την αρχή της ανάληψης του
έργου, όπως είναι οι εκπαιδευτικές επισκέψεις (study visits)
σε περιοχές του έργου από εκπροσώπους φορέων (T.E.E, Ελληνική
Εταιρεία Νόσου Alzheimer) και εκπροσώπους
επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο αντικείμενο της ενεργού γήρανσης του
πληθυσμού στην Κεντρική Μακεδονία, με στόχο τη μετάδοση τεχνογνωσίας και την
ανταλλαγή καλών πρακτικών. «Η Περιφέρεια
Κεντρικής Μακεδονίας επικεντρώνει τη δράση της στην αξιοποίηση του έργου INNOVAge για την ευαισθητοποίηση των πολιτών της Κεντρικής
Μακεδονίας και την προώθηση νέων πολιτικών και πρακτικών υποστήριξης της
ανεξάρτητης διαβίωσης. Παράλληλα, με την υλοποίηση και άλλων έργων με
αντικείμενο την ενεργό γήρανση, όπως είναι το έργο EMPOWER+, η ΠΚΜ ταυτίζεται με
τους στόχους και τις ανάγκες της Ε.Ε.. όπως αυτοί αποτυπώθηκαν στο πλαίσιο του
Ευρωπαϊκού Έτους για την Ενεργό Γήρανση
και την Αλληλεγγύη των Γενεών το 2012. Με τις δράσεις μας προσφέρουμε σημαντικές
ευκαιρίες σε καινοτόμες επιχειρήσεις της Περιφέρειάς μας να αναπτύξουν νέα εργαλεία και υπηρεσίες που θα βοηθήσουν τους
ηλικιωμένους συμπολίτες μας να βελτιώσουν την υγεία και την ποιότητα ζωής τους
και να ζουν ανεξάρτητα στο επιθυμητό γι’ αυτούς περιβάλλον» επεσήμανε η κ. Μακραντωνάκη.
Το συντονισμό της
εκδήλωσης είχε ο κ. Κωνσταντίνος Μιχαηλίδης από το Περιφερειακό Ταμείο
Ανάπτυξης της Κεντρικής Μακεδονίας.
Το έργο, τoυς στόχους, τις
δράσεις και τα αποτελέσματα του INNOVAge καθώς και τις προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει παρουσίασε
διεξοδικά στους συμμετέχοντες στην ημερίδα ο κ. Ν. Βασιλειάδης από
την εταιρεία TREK Consulting, τεχνικός σύμβουλος της ΠΚΜ.
Από την πλευρά της η κ.
Μάγδα Τσολάκη, Καθηγήτρια Νευρολογίας του ΑΠΘ και Πρόεδρος της Πανελλήνιας
Ομοσπονδίας Νόσου Alzheimer, παρουσίασε τα σύγχρονα
δεδομένα σε εφαρμογές νέων
τεχνολογιών και προγράμματα σωματικής και νοητικής άσκησης, ενδυνάμωσης και ψυχολογικής στήριξης για την
αντιμετώπιση της άνοιας. Η κ. Τσολάκη κατέθεσε σημαντικά στοιχεία σχετικά με
την επιδημιολογία και την εξάπλωση της νόσου Alzheimer τα τελευταία χρόνια στην
Ελλάδα και την Ε.Ε., το ισχύον επιστημονικό
και κοινωνικό πλαίσιο καθώς και τους άξονες προτεραιότητας και τα αποτελέσματα του
Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου
για τη νόσο Alzheimer που υλοποιείται σε 17
χώρες.
Ο κ. Παναγιώτης
Μπαμίδης, Επίκουρος Καθηγητής στο Εργαστήριο Ιατρικής Φυσικής του Τμήματος
Ιατρικής του ΑΠΘ ανέλυσε το θέμα της ανεξάρτητης διαβίωσης και της βελτίωσης της ποιότητας ζωής
των ηλικιωμένων μέσα από τη χρήση παιχνιδιών
σοβαρού σκοπού και διαδραστικών εφαρμογών και παρουσίασε τις εμπειρίες και τα
αποτελέσματα που έχουν καταγραφεί από
την υλοποίηση των προγραμμάτων “Long – lasting
memories ” (LLM) και USEFIL.
Στις νέες ιατρικές
τεχνολογίες με αντικείμενο την υποστήριξη της ανεξάρτητης διαβίωσης αναφέρθηκε
ο κ. Παντελής Αγγελίδης, πρόεδρος της εταιρείας VIDAVO A.E.. Τέλος,
ο κ. Ιωάννης Κομπατσιάρης, ερευνητής της Α’ Βαθμίδας του Ινστιτούτου
Πληροφορικής και Τηλεματικής (ΙΠΤΗΛ) ενημέρωσε τους συμμετέχοντες σχετικά με
τις νεώτερες τεχνολογικές εφαρμογές και δυνατότητες για την αντιμετώπιση της
άνοιας στο σπίτι και την οπτικοακουστική παρακολούθηση και φροντίδα από απόσταση
των ηλικιωμένων .
ΠΑΙΔΙΚΗ ΔΥΣΑΡΘΡΙΑ-ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΛΕΚΤΙΚΗ ΔΥΣΠΡΑΞΙΑ.
Το Διεπιστημονικό Κέντρο Ηπείρου με προσκεκλημένη την λογοθεραπεύτρια Dore Blom, διοργανώνει στην Θεσσαλονίκη στις 14 και 15 Δεκεμβρίου, το διήμερο πρακτικό σεμινάριο για την παιδική δυσαρθρία και την αναπτυξιακή λεκτική δυσπραξία. Ο χώρος διεξαγωγής του σεμιναρίου είναι το ξενοδοχείο Makedonia Palace.
Το σεμινάριο για την "Παιδική Δυσαρθρία / Αναπτυξιακή Λεκτική Δυσπραξία" έχει στόχο να κατακτήσουν οι συμμετέχοντες το κλινικό και πρακτικό μέρος και να είναι σε θέση να αξιολογήσουν και να παρέμβουν στις διαταραχές αυτές.
Θα υπάρξει θεωρητικό και πρακτικό κομμάτι με την παρουσίαση βιντεοσκοπημένων κλινικών περιπτώσεων όπου οι συμμετέχοντες θα έχουν την δυνατότητα της μελέτης, ανάλυσης και εφαρμογής των θεραπευτικών τεχνικών.
Αναλυτικά, στο σεμινάριο θα αναπτυχτούν τα εξής θέματα:
• δυσαρθρία / δυσπραξία ( “motor speech disorders” )
• αρχές παρέμβασης, μυϊκός τόνος, κρανιακά νεύρα
• αξιολόγηση / διαφοροδιάγνωση
• παρέμβαση στη δυσαρθρία
• simata "signs make talk" οπτικά / απτικά σήματα για δυσπραξία
• μελέτη /ανάλυση κλινικών περιπτώσεων (video)
• συζήτηση με τους συμμετέχοντες
Το διήμερο πρακτικό σεμινάριο απευθύνεται σε λογοθεραπευτές και φοιτητές Λογοθεραπείας που επιθυμούν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους, γύρω από παιδιατρικά νευρολογικά περιστατικά, σε θέματα δυσαρθρίας, λεκτικής - στοματικής δυσπραξίας.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ - ΕΓΓΡΑΦΕΣ:
Διεπιστημονικό Κέντρο Ηπείρου
E-mail: diepistimoniko.edu@gmail.com
Σελίδα: https://www.facebook.com/Diepistimoniko.gr
Τηλ.: 698 6180 630
Ο ΝΕΑΡΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΝΑ ΜΑΖΕΥΕΙ ΑΓΡΙΑ ΧΟΡΤΑ ΣΤΟ ΒΟΥΝΟ ΜΕ ΧΡΥΣΑ ΚΕΡΔΗ!
Δηλώνει τροφοσυλλέκτης ή, κατά το επιστημονικότερον, εξερευνητής και συλλέκτης αυτοφυούς τροφής. Ο Σωτήρης Λυμπερόπουλος αναζητά στις Ράχες Μεσσηνίας την εικόνα και τα προϊόντα της ελληνικής φύσης που έχουμε ξεχάσει. Αυτός είναι και ο λόγος που τα προϊόντα του φιγουράρουν στο μενού των βραβευμένων εστιατορίων της Αθήνας και εσχάτως και του Παρισιού.
Με σπουδές στο εξωτερικό
Στα 30 του, με σπουδές στα οικονομικά, έφυγε για μεταπτυχιακό στην Αγγλία, όπως οι περισσότεροι φίλοι του, και δούλεψε σε πολυεθνική πάνω σε οικονομετρικά μοντέλα. «Εκεί βρίσκεις πιο εύκολα ευκαιρίες και ελευθερία να αναπτύξεις το ταλέντο σου. Ενα πρωί, όμως, ξύπνησα και αναρωτιόμουν: "Αυτό θέλω να κάνω; Αυτή είναι η πραγματική ζωή;". Αν συνέχιζα, θα έμενα για πάντα, αλλά κάτι μέσα μου με έτρωγε», λέει στο Εθνος.
Επιστρέφει, λοιπόν, στην Αθήνα, γράφει για ένα περιοδικό μοτοσυκλέτας -«μου έδινε άπλετο χρόνο να σκεφτώ»- και δοκιμάζει διάφορα. «Η αλήθεια είναι ότι από παιδί είχα μάθει να στέκομαι στα πόδια μου. Ο πατέρας μου δεν μου είπε ποτέ τι να κάνω, αρκεί να μπορώ να το υποστηρίξω. Από δεκατριών με έστελνε στις τράπεζες, έκανα τις εξωτερικές δουλειές, είχα μάθει να επικοινωνώ με τον κόσμο και αυτό με βοήθησε πολύ».
Στα 30 του, με σπουδές στα οικονομικά, έφυγε για μεταπτυχιακό στην Αγγλία, όπως οι περισσότεροι φίλοι του, και δούλεψε σε πολυεθνική πάνω σε οικονομετρικά μοντέλα. «Εκεί βρίσκεις πιο εύκολα ευκαιρίες και ελευθερία να αναπτύξεις το ταλέντο σου. Ενα πρωί, όμως, ξύπνησα και αναρωτιόμουν: "Αυτό θέλω να κάνω; Αυτή είναι η πραγματική ζωή;". Αν συνέχιζα, θα έμενα για πάντα, αλλά κάτι μέσα μου με έτρωγε», λέει στο Εθνος.
Επιστρέφει, λοιπόν, στην Αθήνα, γράφει για ένα περιοδικό μοτοσυκλέτας -«μου έδινε άπλετο χρόνο να σκεφτώ»- και δοκιμάζει διάφορα. «Η αλήθεια είναι ότι από παιδί είχα μάθει να στέκομαι στα πόδια μου. Ο πατέρας μου δεν μου είπε ποτέ τι να κάνω, αρκεί να μπορώ να το υποστηρίξω. Από δεκατριών με έστελνε στις τράπεζες, έκανα τις εξωτερικές δουλειές, είχα μάθει να επικοινωνώ με τον κόσμο και αυτό με βοήθησε πολύ».
Πήγε στις Ράχες Μεσσηνίας
Τα εγκαταλείπει όλα και πηγαίνει στο χωριό του πατέρα του, στις Ράχες Μεσσηνίας. «Ανάμεσα στο βουνό και τη θάλασσα, βλέπεις όλες τις εποχές του χρόνου. Το χωριό όπου πηγαίναμε διακοπές από παιδιά, με έναν κήπο στην άκρη, τη θάλασσα 10 λεπτά με τα πόδια και ωραίες αναμνήσεις. Τίποτα περισσότερο ώσπου αποφασίζω να μείνω και τον χειμώνα».
Αγοράζει σπόρους, σπέρνει το κτήμα του και ζει μόνο με ό,τι βγάζει η γη. «Εναν μήνα αργότερα έρχεται η μητέρα μου, ανοίγει το ψυγείο και το βρίσκει άδειο. "Πώς ζεις τόσον καιρό;" μου λέει, κι εκεί γίνεται το κλικ. Ανακαλύπτω ότι, τελικά, δεν χρειάζονται πολλά. Χόρτα από το βουνό, ντομάτες από το χωράφι, αβγά από τη θεία. Μια πραγματική ζωή χωρίς καμία φιλοσοφία από πίσω».
Αγοράζει σπόρους, σπέρνει το κτήμα του και ζει μόνο με ό,τι βγάζει η γη. «Εναν μήνα αργότερα έρχεται η μητέρα μου, ανοίγει το ψυγείο και το βρίσκει άδειο. "Πώς ζεις τόσον καιρό;" μου λέει, κι εκεί γίνεται το κλικ. Ανακαλύπτω ότι, τελικά, δεν χρειάζονται πολλά. Χόρτα από το βουνό, ντομάτες από το χωράφι, αβγά από τη θεία. Μια πραγματική ζωή χωρίς καμία φιλοσοφία από πίσω».
Η ζωή στη φύση έγινε επάγγελμα
Αποφασίζει, λοιπόν, ότι αυτό που κατάφερε μπορεί να το κάνει και επάγγελμα. Μαζεύει σε μια λίστα ονόματα και τηλέφωνα βραβευμένων σεφ στην Αθήνα και προσπαθεί να τους πείσει ότι μπορεί να τους προμηθεύει με άγρια χόρτα και ζαρζαβατικά που δεν έχουν καμία σχέση με αυτά που αγοράζουν. «Κάποιοι σκέφτηκαν ότι δεν είχαν τίποτα να χάσουν. Αυτοί ήταν οι άνθρωποι που μου άνοιξαν τον δρόμο όταν δεν με ήξερε κανείς. Γι' αυτό με συνδέει μαζί τους κάτι παραπάνω από εκτίμηση: Ενας σεβασμός. Αν με πάρουν δέκα η ώρα το βράδυ και μου ζητήσουν να τους βρω πετροκαυκαλήθρες, θα το κάνω με κάθε τρόπο. Είναι οι άνθρωποι που πίστεψαν σε μένα και σε μια άλλη ηθική για την τροφή».
Η αλήθεια είναι ότι οι ντομάτες του δεν έχουν ωραίο χρώμα ούτε σχήμα, τα μαρούλια έχουν τρύπες από τα σαλιγκάρια, η ρόκα είναι με στίγματα, αλλά όταν τη δοκιμάζεις, ανακαλύπτεις ξανά εκεί την πρωτόγονη γεύση που ήταν αποθηκευμένη στο μυαλό σου. «Γιατί αυτό με ενδιαφέρει ουσιαστικά: Να βρίσκω το καλύτερο από κάθε είδος. Σιγά σιγά, άρχισα να ανακαλύπτω πράγματα, να διαβάζω, να ρωτώ. Να μαθαίνω για τοπικές ποικιλίες, να αναζητώ στο διαδίκτυο τους πιο παράξενους σπόρους και να πειραματίζομαι. Βάζω τις ντομάτες και περιμένω να δω. Ξέρω ότι μπορεί να πάει χαμένη όλη η παραγωγή, αλλά δεν με νοιάζει. Δοκιμάζω συνταγές -πέρασε το καλοκαίρι φτιάχνοντας 15 είδη τραχανά-, ποιος σπόρος μπορεί να δώσει την πιο γλυκιά ντομάτα, τι πρέπει να τρώνε οι κότες για τα καλύτερα αβγά και ποια ώρα της μέρας είναι ιδανική ώστε να διατηρήσει το μάξιμουμ της φρεσκάδας του το κολοκύθι».
Η αλήθεια είναι ότι οι ντομάτες του δεν έχουν ωραίο χρώμα ούτε σχήμα, τα μαρούλια έχουν τρύπες από τα σαλιγκάρια, η ρόκα είναι με στίγματα, αλλά όταν τη δοκιμάζεις, ανακαλύπτεις ξανά εκεί την πρωτόγονη γεύση που ήταν αποθηκευμένη στο μυαλό σου. «Γιατί αυτό με ενδιαφέρει ουσιαστικά: Να βρίσκω το καλύτερο από κάθε είδος. Σιγά σιγά, άρχισα να ανακαλύπτω πράγματα, να διαβάζω, να ρωτώ. Να μαθαίνω για τοπικές ποικιλίες, να αναζητώ στο διαδίκτυο τους πιο παράξενους σπόρους και να πειραματίζομαι. Βάζω τις ντομάτες και περιμένω να δω. Ξέρω ότι μπορεί να πάει χαμένη όλη η παραγωγή, αλλά δεν με νοιάζει. Δοκιμάζω συνταγές -πέρασε το καλοκαίρι φτιάχνοντας 15 είδη τραχανά-, ποιος σπόρος μπορεί να δώσει την πιο γλυκιά ντομάτα, τι πρέπει να τρώνε οι κότες για τα καλύτερα αβγά και ποια ώρα της μέρας είναι ιδανική ώστε να διατηρήσει το μάξιμουμ της φρεσκάδας του το κολοκύθι».
Πήρε το πρώτο βραβείο
Η πρόσφατη εκδήλωση της Παγκόσμιας Εβδομάδας Επιχειρηματικότητας που διοργάνωσαν οι Industry Disruptors - Game Changers (ID-GC) έδωσε ένα ξεκάθαρο μήνυμα προοπτικής ανάπτυξης και θετικής ενέργειας.
Οι 5 live διαγωνισμοί ανέδειξαν συνολικά 14 νικητές ανάμεσα στις 50 νεοφυείς επιχειρήσεις που πήραν μέρος, οι οποίοι κέρδισαν 465.000 ευρώ, ενώ διεθνείς ομιλητές έθεσαν καίρια ζητήματα για την ανάπτυξη του οικοσυστήματος της νεανικής επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα.
Σε έναν από αυτούς, τον «Reinspiring Greece from the Youth UP», ο οποίος δημιουργήθηκε από την εταιρεία τροφίμων GAEA σε συνεργασία με την Τράπεζα Πειραιώς, την RSM International και την Αμερικανική Γεωργική Σχολή, την πρώτη θέση πήρε, μαζί με τη Family Farm, η Radiki του Σωτήρη Λυμπερόπουλου. Το βραβείο αφορούσε ένα χρηματικό ποσό της τάξης των 25.000 ευρώ, την παροχή ενός χαμηλότοκου δανείου 25.000 ευρώ, καθώς και υπηρεσίες καθοδήγησης και υποστήριξης από την επιτυχημένη επιχείρηση GAEA.
Η «χρυσή» εταιρεία Radiki
Η Radiki είναι μια εταιρεία η οποία έχει ως αντικείμενο την πώληση χόρτων, ελαιολάδου, τραχανά και αποξηραμένων φρούτων εντός Ελλάδας, με στόχο την εξάπλωση της δραστηριότητάς τους στις διεθνείς αγορές.
Η Radiki είναι μια εταιρεία η οποία έχει ως αντικείμενο την πώληση χόρτων, ελαιολάδου, τραχανά και αποξηραμένων φρούτων εντός Ελλάδας, με στόχο την εξάπλωση της δραστηριότητάς τους στις διεθνείς αγορές.
Συνεργάζεται με 12 εστιατόρια
Ξεκίνησε το 2011 από το εστιατόριο Milos του Hilton και σήμερα ήδη συνεργάζεται με 12 από τα πιο γνωστά εστιατόρια της Αθήνας, όπως για παράδειγμα με τον σεφ Περικλή Κοσκινά στο Αλάτσι, το Νίκο Καραθάνο στο Hytra, τους δίδυμους σεφ του Base Grill Bαγγέλη και Σπύρο Λιάκο, τον Μάνο Ζουρνατζή του Cucina Povera, τον Γιώργο Βενιέρη στο Electra Restaurant, τον Arnaud Bignon της Σπονδής κ.ά.
Ξεκίνησε το 2011 από το εστιατόριο Milos του Hilton και σήμερα ήδη συνεργάζεται με 12 από τα πιο γνωστά εστιατόρια της Αθήνας, όπως για παράδειγμα με τον σεφ Περικλή Κοσκινά στο Αλάτσι, το Νίκο Καραθάνο στο Hytra, τους δίδυμους σεφ του Base Grill Bαγγέλη και Σπύρο Λιάκο, τον Μάνο Ζουρνατζή του Cucina Povera, τον Γιώργο Βενιέρη στο Electra Restaurant, τον Arnaud Bignon της Σπονδής κ.ά.
«Εκλεψε» τη συνταγή από Αγγλία και Γαλλία
Ο Σωτήρης Λυμπερόπουλος έχει ακολουθήσει τα... βήματα του Βρετανού Miles Irving, που προμηθεύει άγρια φυτά σε διακεκριμένα εστιατόρια του Λονδίνου, του Γάλλου Francois Couplan και του επίσης Γάλλου διάσημου σεφ Marc Veyrat, ο οποίος μαζεύει άγρια βότανα τα τελευταία 35 χρόνια. Ιδιαίτερη έμφαση δίνει ο Σωτήρης Λυμπερόπουλος στην παραγωγή, την επεξεργασία και τη διακίνηση των προϊόντων με όσο το δυνατόν πιο φυσικό τρόπο, χωρίς να βλάπτεται το περιβάλλον.
Το 90% των υλικών που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά και τη συσκευασία των αγαθών της Radiki είναι φυσικά (ξύλο, χαρτί, ύφασμα, καλάμια κ.τ.λ.), ενώ δεν πετιέται σχεδόν τίποτα, ενώ σε συνεργασία με τους παραλήπτες τα υλικά συσκευασίας συλλέγονται και επαναχρησιμοποιούνται.
Ο Σωτήρης Λυμπερόπουλος έχει ακολουθήσει τα... βήματα του Βρετανού Miles Irving, που προμηθεύει άγρια φυτά σε διακεκριμένα εστιατόρια του Λονδίνου, του Γάλλου Francois Couplan και του επίσης Γάλλου διάσημου σεφ Marc Veyrat, ο οποίος μαζεύει άγρια βότανα τα τελευταία 35 χρόνια. Ιδιαίτερη έμφαση δίνει ο Σωτήρης Λυμπερόπουλος στην παραγωγή, την επεξεργασία και τη διακίνηση των προϊόντων με όσο το δυνατόν πιο φυσικό τρόπο, χωρίς να βλάπτεται το περιβάλλον.
Το 90% των υλικών που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά και τη συσκευασία των αγαθών της Radiki είναι φυσικά (ξύλο, χαρτί, ύφασμα, καλάμια κ.τ.λ.), ενώ δεν πετιέται σχεδόν τίποτα, ενώ σε συνεργασία με τους παραλήπτες τα υλικά συσκευασίας συλλέγονται και επαναχρησιμοποιούνται.
ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr
ΕΝΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ ΔΟΛΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗ NEWPORT ΚΙΘΑΡΑ ΤΟΥ ΜΠΟΜΠ ΝΤΥΛΑΝ.
Ξεπέρασε το προηγούμενο ρεκόρ που είχε θέσει ο Ερικ Κλάπτον με την δική του κιθάρα “Βlackie”
Φαίνεται ότι υπάρχουν πολλοί θαυμαστές του Bob Dylan με πάρα πολλά χρήματα καθώς πριν μερικές ημέρες στη Νέα Υόρκη ήταν πολλοί αυτοί που κονταροχτυπήθηκαν για να την αποκτήσουν.
Αλλά φαίνεται οτι αυτή η κιθάρα που άγγιξε το ένα εκατομμύριο δολάρια τα άξιζε. Άλλωστε είναι μια από τις πιο εμβληματικές κιθάρες στην ιστορία της μουσικής. Η δημοπρασία έγινε στην Νέα Υόρκη από τον οίκο Christie's και η τιμή εκτίμησης ήταν 300,000-500,000 δολάρια. Μέσα στην αυθεντική της δερμάτινη σκληρή θήκη, μαζί με το δερμάτινο λουρί υπήρχε και ένας ακόμα θησαυρός. Τρια χαρτιά με τους πρώιμους στίχους τεσσάρων κομματιών του Dylan "Absolutely Sweet Marie," "I Wanna Be Your Lover" και δύο ακόμα, τα οποία από μόνα τους μπορεί να έφταναν τα 30,000 δολάρια εκτίμησε ο οίκος.
Η τιμή ξεπέρασε την “Blackie” του Ερικ Κλάπτον που πωλήθηκε το 2004 για 959,000 δολάρια.
Αλλά φαίνεται οτι αυτή η κιθάρα που άγγιξε το ένα εκατομμύριο δολάρια τα άξιζε. Άλλωστε είναι μια από τις πιο εμβληματικές κιθάρες στην ιστορία της μουσικής. Η δημοπρασία έγινε στην Νέα Υόρκη από τον οίκο Christie's και η τιμή εκτίμησης ήταν 300,000-500,000 δολάρια. Μέσα στην αυθεντική της δερμάτινη σκληρή θήκη, μαζί με το δερμάτινο λουρί υπήρχε και ένας ακόμα θησαυρός. Τρια χαρτιά με τους πρώιμους στίχους τεσσάρων κομματιών του Dylan "Absolutely Sweet Marie," "I Wanna Be Your Lover" και δύο ακόμα, τα οποία από μόνα τους μπορεί να έφταναν τα 30,000 δολάρια εκτίμησε ο οίκος.
Η τιμή ξεπέρασε την “Blackie” του Ερικ Κλάπτον που πωλήθηκε το 2004 για 959,000 δολάρια.
ΠΗΓΗ...http://www.briefingnews.gr
ΑΠΟ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΟ ΝΤΡΟΓΚΜΠΑ ΚΑΙ ΕΜΠΟΥΕ ΓΙΑΤΙ ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΗΣΑΝ ΤΟΝ ΜΑΝΤΕΛΑ.
Eξηγήσεις στην πειθαρχική επιτροπή της τουρκικής λίγκας κλήθηκαν να δώσουν Ντρογκμπά και Εμπουέ επειδή φορούσαν φανέλες με μηνύματα για το θάνατο του Νέλσον Μαντέλα
Είναι από τις περιπτώσεις που πραγματικά μόνο να απορεί μπορεί κανείς με την «αρτηριοσκλήρωση» των ποδοσφαιρικών οργάνων. Ο Ντιντιέ Ντρογκμπά και ο Εμανουέλ Εμπουέ κλήθηκαν σε απολογία από την πειθαρχική επιτροπή της τουρκικής λίγκας.
Ποιο ήταν το έγκλημά τους; Οι δύο Ιβοριανοί παίκτες της Γαλατάσαραϊ φορούσαν φανέλες με μηνύματα για το θάνατο του Νέλσον Μαντέλα στον αγώνα με την Ελαζίγκσπορ. «Σε ευχαριστούμε Μαντίμπα» και «Αναπαύσου εν ειρήνη Νέλσον Μαντέλα» αναγραφόταν στην μπλούζα του πρώτου και του δεύτερου αντίστοιχα, κάτι που από τα αρμόδια όργανα θεωρήθηκε πολιτικό μήνυμα (!) και θα ζητηθούν εξηγήσεις από τους δύο Αφρικανούς γιατί δεν είχαν πάρει σχετική άδεια.
Οι δύο παίκτες κινδυνεύουν με πρόστιμο, αλλά το… κόστος θα είναι μάλλον μεγαλύτερο για το τουρκικό ποδόσφαιρο και τον τρόπο που αντιμετωπίζει κάποιες καταστάσεις.
Ποιο ήταν το έγκλημά τους; Οι δύο Ιβοριανοί παίκτες της Γαλατάσαραϊ φορούσαν φανέλες με μηνύματα για το θάνατο του Νέλσον Μαντέλα στον αγώνα με την Ελαζίγκσπορ. «Σε ευχαριστούμε Μαντίμπα» και «Αναπαύσου εν ειρήνη Νέλσον Μαντέλα» αναγραφόταν στην μπλούζα του πρώτου και του δεύτερου αντίστοιχα, κάτι που από τα αρμόδια όργανα θεωρήθηκε πολιτικό μήνυμα (!) και θα ζητηθούν εξηγήσεις από τους δύο Αφρικανούς γιατί δεν είχαν πάρει σχετική άδεια.
Οι δύο παίκτες κινδυνεύουν με πρόστιμο, αλλά το… κόστος θα είναι μάλλον μεγαλύτερο για το τουρκικό ποδόσφαιρο και τον τρόπο που αντιμετωπίζει κάποιες καταστάσεις.
ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ 2013. ΣΑΡΩΣΕ Η "ΤΕΛΕΙΑ ΟΜΟΡΦΙΑ".
Τέσσερα βραβεία για το φιλμ του Πάολο Σορεντίνο: καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, ανδρικής ερμηνείας, μοντάζ
Θριάμβευσε η «Τέλεια Ομορφιά» του Πάολο Σορεντίνο στα βραβεία της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου 2013, με τέσσερα βραβεία: καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, ανδρικής ερμηνείας, μοντάζ.
Στην τελετή απονομής, που διεξήχθη το βράδυ του Σαββάτου στο Βερολίνο, η Ακαδημία απένειμε τιμητικό βραβείο στον Πέδρο Αλμοδοβάρ για τη συνεισφορά του στον παγκόσμιο κινηματογράφο και στην Κατρίν Ντενέβ για το σύνολο του έργου της.
Ακολουθούν τα βραβεία της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου για το 2013:
Ευρωπαϊκή Ταινία
Η Τέλεια Ομορφιά
Ευρωπαϊκή Κωμωδία
Έρωτας Είναι, της Σουζάνε Μπίερ
Ευρωπαίος Σκηνοθέτης
Πάολο Σορεντίνο (Η Τέλεια Ομορφιά)
Ευρωπαία Ηθοποιός
Βίρλε Μπέτενς (Ραγισμένα Όνειρα)
Ευρωπαίος Ηθοποιός
Τόνι Σερβίλο (Η Τέλεια Ομορφιά)
Ευρωπαίος Σεναριογράφος
Φρανσουά Οζόν (Dans La Maison)
Ευρωπαϊκό Ντοκιμαντέρ
The Act of Killing, του Τζόσουα Οπενχάιμερ
Ταινία Κινουμένων Σχεδίων
The Congress, του Αρι Φόλμαν
Φωτογραφία
Ασάφ Σουντρί (Στο Κενό Της)
Μοντάζ
Κριστιάνο Τραβαλιόλι (H Τέλεια Ομορφιά)
Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Σάρα Γκρίνγουντ ('Αννα Καρένινα)
Κοστούμια
Πάκο Ντελγκάδο (Χιονάτη)
Μουσική
Ένιο Μορικόνε (To Τέλειο Χτύπημα)
Ευρωπαϊκή ταινία Μικρού Μήκους
Death of a Shadow, του Τομ Βαν Αβερμετ
Ευρωπαϊκή Ανακάλυψη - Βραβείο FIPRESCI
Oh Boy, του Γιαν Όλε Γκέρστερ
Βραβείο Συμπαραγωγής - Prix Eurimages
Άντα Σόλομον
Βραβείο Κοινού
The Gilded Gage, του Ρούμπεν Αλβες
Στην τελετή απονομής, που διεξήχθη το βράδυ του Σαββάτου στο Βερολίνο, η Ακαδημία απένειμε τιμητικό βραβείο στον Πέδρο Αλμοδοβάρ για τη συνεισφορά του στον παγκόσμιο κινηματογράφο και στην Κατρίν Ντενέβ για το σύνολο του έργου της.
Ακολουθούν τα βραβεία της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου για το 2013:
Ευρωπαϊκή Ταινία
Η Τέλεια Ομορφιά
Ευρωπαϊκή Κωμωδία
Έρωτας Είναι, της Σουζάνε Μπίερ
Ευρωπαίος Σκηνοθέτης
Πάολο Σορεντίνο (Η Τέλεια Ομορφιά)
Ευρωπαία Ηθοποιός
Βίρλε Μπέτενς (Ραγισμένα Όνειρα)
Ευρωπαίος Ηθοποιός
Τόνι Σερβίλο (Η Τέλεια Ομορφιά)
Ευρωπαίος Σεναριογράφος
Φρανσουά Οζόν (Dans La Maison)
Ευρωπαϊκό Ντοκιμαντέρ
The Act of Killing, του Τζόσουα Οπενχάιμερ
Ταινία Κινουμένων Σχεδίων
The Congress, του Αρι Φόλμαν
Φωτογραφία
Ασάφ Σουντρί (Στο Κενό Της)
Μοντάζ
Κριστιάνο Τραβαλιόλι (H Τέλεια Ομορφιά)
Καλλιτεχνική Διεύθυνση
Σάρα Γκρίνγουντ ('Αννα Καρένινα)
Κοστούμια
Πάκο Ντελγκάδο (Χιονάτη)
Μουσική
Ένιο Μορικόνε (To Τέλειο Χτύπημα)
Ευρωπαϊκή ταινία Μικρού Μήκους
Death of a Shadow, του Τομ Βαν Αβερμετ
Ευρωπαϊκή Ανακάλυψη - Βραβείο FIPRESCI
Oh Boy, του Γιαν Όλε Γκέρστερ
Βραβείο Συμπαραγωγής - Prix Eurimages
Άντα Σόλομον
Βραβείο Κοινού
The Gilded Gage, του Ρούμπεν Αλβες
Ο ΕΛ ΓΚΡΕΚΟ ΤΙΜΑΤΑΙ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ.
Με δύο μεγάλες εκθέσεις σε Μαδρίτη και Ισπανία θα τιμηθεί ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος γνωστός και ως Ελ Γκρέκο, 400 χρόνια μετά το θάνατο του.
Το 2014 είναι έτος Ελ Γκρέκο για την Ισπανία και τον κόσμο, καθώς συμπληρώνονται 400 χρόνια από το θάνατο του μεγάλου Κρητικού ζωγράφου Δομήνικου Θεοτοκόπουλου (Ελ Γκρέκο). Η σημαντικότητα του Ελ Γκρέκο αδιαμφησβήτητη, καθώς ο μεγάλος αυτός καλλιτέχνης υπήρξε κατά γενική ομολογία, ένας πρώιμος πατέρας του μοντερνισμού και πολύ πιο“μπροστά” από τα δεδομένα της εποχής του. Οι παραμορφωμένες φιγούρες του και η διαφορετική προοπτική του τον καθιστούν έναν τρομερά πρωτοπόρο καλλιτέχνη που έμεινε στην αφάνια για περίπου 250 χρόνια.
Η μεγάλη του αυτή εππιροή θα φανεί στην μεγαλοπρεπή έκθεση που ετοιμάζει το Μουσείο Πράδο της Μαδρίτης από τις 24 Ιουνίου μέχρι τις 5 Οκτωβρίου με τίτλο «Ο Γκρέκο και η μοντέρνα ζωγραφική». Στο ίδιο μουσείο θα εκτεθούν, από τον Μάρτιο μέχρι τον Ιούνιο, τα βιβλία της προσωπικής βιβλιοθήκης του ζωγράφου.
Στο Τολέδο, η έκθεση «Ο Γκρέκο στο Τολέδο», θα συγκεντρώσει 80 έργα από τα μεγαλύτερα μουσεία του κόσμου, που σχετίζονται με την πόλη στην οποία έζησε τα τελευταία χρόνια της ζωής του ο Θεοτοκόπουλος, και θα περιλαμβάνει και πίνακες που βρίσκονται στις εκκλησίες της πόλης.
Ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος (1541 – 7 Απριλίου 1614), γνωστός επίσης με τo Ισπανικό προσωνύμιο El Greco[i], δηλαδή ο Έλληνας, ήταν Kρητικός ζωγράφος, γλύπτης και αρχιτέκτονας της Ισπανικής αναγέννησης. Έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του μακριά από την πατρίδα του, δημιουργώντας το κύριο σώμα του έργου του στην Ιταλία και στην Ισπανία. Εκπαιδεύτηκε αρχικά ως αγιογράφος στην Κρήτη, που αποτελούσε τότε τμήμα της ενετικής επικράτειας, και αργότερα ταξίδεψε στη Βενετία. Στην Ιταλία επηρεάστηκε από τους μεγαλύτερους δασκάλους της ιταλικής τέχνης, όπως τον Τιντορέτο και τον Τιτσιάνο, του οποίου υπήρξε μαθητής, υιοθετώντας στοιχεία από τον μανιερισμό. Το 1577 εγκαταστάθηκε στο Τολέδο, όπου έζησε μέχρι το τέλος της ζωής του και ολοκλήρωσε ορισμένα από τα πιο γνωστά έργα του.
Υφολογικά, η τεχνοτροπία του Ελ Γκρέκο θεωρείται έκφραση της Βενετικής σχολής και του μανιερισμού όπως αυτός διαμορφώθηκε στο δεύτερο μισό του 16ου αιώνα.[1] Παράλληλα χαρακτηρίζεται από προσωπικά στοιχεία, προϊόντα της τάσης του για πρωτοτυπία, τα οποία όμως δεν βρήκαν μιμητές στην εποχή του, γεγονός που δεν ευνόησε και τη συνέχειά τους. Η μπαρόκ τεχνοτροπία που εκτόπισε τον μανιερισμό, αλλά και τα αμέσως μεταγενέστερα καλλιτεχνικά ρεύματα που δεν αντιμετώπισαν ευμενώς το ύφος του, είχαν ως αποτέλεσμα να αγνοηθεί το έργο του Γκρέκο τους επόμενους αιώνες. Στη διάρκεια του 20ού αιώνα, αναγνωρίστηκε ως πρόδρομος της μοντέρνας τέχνης που αξιοποίησε στοιχεία της Ανατολικής και Δυτικής παράδοσης, και το έργο του επανεκτιμήθηκε, διατηρώντας μέχρι σήμερα δεσπόζουσα θέση ανάμεσα στους μείζονες ζωγράφους όλων των εποχών.
Η μεγάλη του αυτή εππιροή θα φανεί στην μεγαλοπρεπή έκθεση που ετοιμάζει το Μουσείο Πράδο της Μαδρίτης από τις 24 Ιουνίου μέχρι τις 5 Οκτωβρίου με τίτλο «Ο Γκρέκο και η μοντέρνα ζωγραφική». Στο ίδιο μουσείο θα εκτεθούν, από τον Μάρτιο μέχρι τον Ιούνιο, τα βιβλία της προσωπικής βιβλιοθήκης του ζωγράφου.
Στο Τολέδο, η έκθεση «Ο Γκρέκο στο Τολέδο», θα συγκεντρώσει 80 έργα από τα μεγαλύτερα μουσεία του κόσμου, που σχετίζονται με την πόλη στην οποία έζησε τα τελευταία χρόνια της ζωής του ο Θεοτοκόπουλος, και θα περιλαμβάνει και πίνακες που βρίσκονται στις εκκλησίες της πόλης.
Ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος (1541 – 7 Απριλίου 1614), γνωστός επίσης με τo Ισπανικό προσωνύμιο El Greco[i], δηλαδή ο Έλληνας, ήταν Kρητικός ζωγράφος, γλύπτης και αρχιτέκτονας της Ισπανικής αναγέννησης. Έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του μακριά από την πατρίδα του, δημιουργώντας το κύριο σώμα του έργου του στην Ιταλία και στην Ισπανία. Εκπαιδεύτηκε αρχικά ως αγιογράφος στην Κρήτη, που αποτελούσε τότε τμήμα της ενετικής επικράτειας, και αργότερα ταξίδεψε στη Βενετία. Στην Ιταλία επηρεάστηκε από τους μεγαλύτερους δασκάλους της ιταλικής τέχνης, όπως τον Τιντορέτο και τον Τιτσιάνο, του οποίου υπήρξε μαθητής, υιοθετώντας στοιχεία από τον μανιερισμό. Το 1577 εγκαταστάθηκε στο Τολέδο, όπου έζησε μέχρι το τέλος της ζωής του και ολοκλήρωσε ορισμένα από τα πιο γνωστά έργα του.
Υφολογικά, η τεχνοτροπία του Ελ Γκρέκο θεωρείται έκφραση της Βενετικής σχολής και του μανιερισμού όπως αυτός διαμορφώθηκε στο δεύτερο μισό του 16ου αιώνα.[1] Παράλληλα χαρακτηρίζεται από προσωπικά στοιχεία, προϊόντα της τάσης του για πρωτοτυπία, τα οποία όμως δεν βρήκαν μιμητές στην εποχή του, γεγονός που δεν ευνόησε και τη συνέχειά τους. Η μπαρόκ τεχνοτροπία που εκτόπισε τον μανιερισμό, αλλά και τα αμέσως μεταγενέστερα καλλιτεχνικά ρεύματα που δεν αντιμετώπισαν ευμενώς το ύφος του, είχαν ως αποτέλεσμα να αγνοηθεί το έργο του Γκρέκο τους επόμενους αιώνες. Στη διάρκεια του 20ού αιώνα, αναγνωρίστηκε ως πρόδρομος της μοντέρνας τέχνης που αξιοποίησε στοιχεία της Ανατολικής και Δυτικής παράδοσης, και το έργο του επανεκτιμήθηκε, διατηρώντας μέχρι σήμερα δεσπόζουσα θέση ανάμεσα στους μείζονες ζωγράφους όλων των εποχών.
ΠΗΓΗ...http://www.briefingnews.gr
ΨΥΧΕΣ ΣΤΑ ΑΖΗΤΗΤΑ.
Μία ολόκληρη πόλη συνθέτουν οι άστεγοι συνάνθρωποι μας στην Ελλάδα.
Του Γιώργου Θεοχάρη
Σε κάθε γωνιά, σε κάθε πλατεία, σε κάθε σημείο αναφοράς των ελληνικών πόλεων συναντάς ζωές που με μία κουρελού και ένα χαρτόκουτο που έχουν για να μην παγώσουν από το υγρό τσιμέντο, προσπαθούν να ζήσουν, πολλές φορές αποκρύπτοντας την απόλυτη δυστυχία τους.
30.000 συνάνθρωποι μας ζουν στον δρόμο, σύμφωνα με τα στοιχεία των κοινωνικών δομών, που εξασφάλισε το BriefingNews
.Θα μου πείτε, κι εμείς ζούμε στην ανέχεια μας. Φυσικά δεν είναι το ίδιο.
Άνθρωποι που μέχρι χτες είχαν το σπίτι τους και τη δουλειά τους σήμερα γυρίζουν στα σοκάκια της πολύβουης και απρόσωπης Αθήνας και φτάνουν ακόμα και να τσακώνονται και για τα παγκάκια που αποτελούν το υπαίθριο σπίτι των αστέγων!
Χιλιάδες άνεργοι δεν φιλοξενούνται πλέον από φίλους και συγγενείς και σταδιακά οδηγούνται στο δρόμο.
Προβληματισμό προκαλεί το γεγονός ότι σχεδόν το 60% των νέων αστέγων δεν έχουν βιβλιάριο πρόνοιας λόγω χρεών σε δημόσιους φορείς και ασφαλιστικά Ταμεία και ως εκ τούτου δεν έχουν πρόσβαση στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
Στο τελευταίο χρόνο ο αριθμός εκείνων που ζητούν βοήθεια από τις κοινωνικές δομές και εθελοντικές ομάδες έχει τριπλασιαστεί. Τα τελευταία δύο χρόνια οι μερίδες φαγητού που προσφέρει η εκκλησία στα συσσίτια όλης της χώρας έφτασαν τις 200.000 από 120.000.
Στο κέντρο στήριξης αστέγων "Κλίμακα" μέχρι τον Ιούνιο σιτίζονταν 80 άνθρωποι, ενώ τώρα ο αριθμός τους που αυξάνεται συνεχώς φτάνει τους 200. Στο Κέντρο Υποστήριξης & Αλληλεγγύης του Δήμου Αθηναίων καθημερινά προσφέρονται 1.300 μερίδες φαγητού, ενώ άλλες 1.000 μερίδες δίνει η Αρχιεπισκοπή η οποία ενισχύεται μηνιαίως με 50.000 ευρώ από την Μονή Βατοπαιδίου για αυτό τον σκοπό.
Οι Αγιες μέρες που έρχονται ας αποτελέσουν αφορμή να ξυπνήσει το βαθύ κράτος αλλά κι εμείς ο καθένας μας ξεχωριστά προκειμένου να δώσουμε ένα χέρι βοηθείας σε αυτές τις μαρτυρικές ψυχές....
Αυτό άλλωστε είναι και το νόημα των Χριστουγέννων!!!!
Σε κάθε γωνιά, σε κάθε πλατεία, σε κάθε σημείο αναφοράς των ελληνικών πόλεων συναντάς ζωές που με μία κουρελού και ένα χαρτόκουτο που έχουν για να μην παγώσουν από το υγρό τσιμέντο, προσπαθούν να ζήσουν, πολλές φορές αποκρύπτοντας την απόλυτη δυστυχία τους.
30.000 συνάνθρωποι μας ζουν στον δρόμο, σύμφωνα με τα στοιχεία των κοινωνικών δομών, που εξασφάλισε το BriefingNews
.Θα μου πείτε, κι εμείς ζούμε στην ανέχεια μας. Φυσικά δεν είναι το ίδιο.
Άνθρωποι που μέχρι χτες είχαν το σπίτι τους και τη δουλειά τους σήμερα γυρίζουν στα σοκάκια της πολύβουης και απρόσωπης Αθήνας και φτάνουν ακόμα και να τσακώνονται και για τα παγκάκια που αποτελούν το υπαίθριο σπίτι των αστέγων!
Χιλιάδες άνεργοι δεν φιλοξενούνται πλέον από φίλους και συγγενείς και σταδιακά οδηγούνται στο δρόμο.
Προβληματισμό προκαλεί το γεγονός ότι σχεδόν το 60% των νέων αστέγων δεν έχουν βιβλιάριο πρόνοιας λόγω χρεών σε δημόσιους φορείς και ασφαλιστικά Ταμεία και ως εκ τούτου δεν έχουν πρόσβαση στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
Στο τελευταίο χρόνο ο αριθμός εκείνων που ζητούν βοήθεια από τις κοινωνικές δομές και εθελοντικές ομάδες έχει τριπλασιαστεί. Τα τελευταία δύο χρόνια οι μερίδες φαγητού που προσφέρει η εκκλησία στα συσσίτια όλης της χώρας έφτασαν τις 200.000 από 120.000.
Στο κέντρο στήριξης αστέγων "Κλίμακα" μέχρι τον Ιούνιο σιτίζονταν 80 άνθρωποι, ενώ τώρα ο αριθμός τους που αυξάνεται συνεχώς φτάνει τους 200. Στο Κέντρο Υποστήριξης & Αλληλεγγύης του Δήμου Αθηναίων καθημερινά προσφέρονται 1.300 μερίδες φαγητού, ενώ άλλες 1.000 μερίδες δίνει η Αρχιεπισκοπή η οποία ενισχύεται μηνιαίως με 50.000 ευρώ από την Μονή Βατοπαιδίου για αυτό τον σκοπό.
Οι Αγιες μέρες που έρχονται ας αποτελέσουν αφορμή να ξυπνήσει το βαθύ κράτος αλλά κι εμείς ο καθένας μας ξεχωριστά προκειμένου να δώσουμε ένα χέρι βοηθείας σε αυτές τις μαρτυρικές ψυχές....
Αυτό άλλωστε είναι και το νόημα των Χριστουγέννων!!!!
ΠΗΓΗ...http://www.briefingnews.gr
Η ΑΓΙΑ ΑΝΝΑ ΣΤΗΡΙΓΜΑ ΤΩΝ ΑΤΕΚΝΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ.
Στις 9 Δεκεμβρίου γιορτάζουμε τη σύλληψη της Αγίας Άννης.
Η αγία Άννα… μια γυναίκα που δοκιμάστηκε όσο πολλές σύγχρονες γυναίκες… Ήθελε να γίνει μανούλα κι αυτή… Πόνεσε, έκλαψε, προσευχήθηκε στο Θεό να ακούσει την επιθυμία της…
Σ' αυτή την αγιογραφία απεικονίζεται το θαύμα: η Αγία Άννα, με ρυτίδες στο πρόσωπό της, σφιχταγκαλιάζει την κόρη της Μαρία. Ποιος θα πίστευε αιώνες πριν ότι αυτή η εικόνα της συγκεκριμένης γυναίκας θα αντικατόπτριζε τη σημερινή γυναίκα-μητέρα
Δεν είναι τυχαίο ότι τόσες γυναίκες που βρίσκονται στην προσπάθεια για παιδάκι, προσεύχονται στο όνομά της.
Η Άννα είχε παντρευτεί τον Ιωακείμ και ζούσαν στα Ιεροσόλυμα. Δυστυχώς, όμως, δεν είχαν καταφέρει να γίνουν γονείς… Καταλαβαίνετε τον πόνο αυτών των ανθρώπων! Μέσα στην απογοήτευσή τους, η Άννα κάνει τάμα: «Αν με αξιώσεις να γίνω μητέρα, το παιδί που θα μου δώσεις, θα το προσφέρουμε εγώ και ο Ιωακείμ, αφιέρωμα σε σένα, Θεέ μου». Σύμφωνα με την παράδοση, όμως, η προσευχή τους έμοιαζε σαν να μην εισακούστηκε… Τα χρόνια περνούσαν… Η ελπίδα τους μαράθηκε… Το ζευγάρι δοκιμάστηκε πολύ, όπως δοκιμάζονται πολλά ζευγάρια στη σύγχρονη εποχή.
Ο Θεός δεν τους ξέχασε και τους αντάμειψε γι’ αυτή τους την υπομονή και καρτερία και όχι απλώς τους έστειλε παιδί, αλλά τους τίμησε με να τους δωρίσει τη Μαρία, την Παναγία, τη μητέρα του Υιού του, τη γυναίκα στην οποία θα εμπιστευόταν να μεγαλώσει στα σπλάχνα της το Χριστό!
Πιστεύω ακράδαντα ότι διαβάζοντας κάποιος την ιστορία του ζευγαριού Άννας και Ιωακείμ –είτε είναι θρησκευόμενος είτε όχι, είτε πιστεύει στο Θεό είτε όχι- δεν μπορεί να μην ευαισθητοποιηθεί, πολλοί μάλιστα από εσάς θα ταυτιστούν.
Η γυναίκα αυτή έμεινε έγκυος σε μεγάλη ηλικία, όταν πια είχε χαθεί κάθε ελπίδα τεκνοποίησης. Στο πρόσωπό της βρίσκουν παρηγοριά γυναίκες (πολλές από αυτές έχουν περάσει τα 40 τους χρόνια) που προσπαθούν να μείνουν έγκυες -είτε με φυσιολογικό τρόπο είτε με την εξωσωματική γονιμοποίηση-, να αποκτήσουν ένα παιδί χρόνια και χρόνια… Πολλές φορές ακούω αριθμούς, όπως 8 χρόνια, 10 χρόνια, 15 χρόνια και μένω άφωνη στο μεγαλείο και στην υπομονή αυτών των γυναικών. Μου φάνηκαν βουνό τα 3 χρόνια, μέχρι να αποκτήσουμε τη Μαρία… Σε μερικές από αυτές τις σύγχρονες «αγίες» φαντάζει αδύνατος ο ερχομός ενός παιδιού! Είναι όμως;
Η δύναμη της πίστης, που γεμίζει θετική ενέργεια τoν άνθρωπο σε συνδυασμό με την επιστήμη μπορεί να κάνει θαύματα. Άλλωστε, τι είναι θαύμα; Όλα γύρω μας είναι ένα θαύμα. Θαύμα είναι η κάθε ανακάλυψη που επιτυγχάνει ένας επιστήμονας και καταφέρνει να σώσει χιλιάδες ζωές. Θαύμα είναι η ανακάλυψη της εξωσωματικής γονιμοποίησης –πάντα μέσα στο πλαίσιο της βιοηθικής- που με τη βοήθειά της χιλιάδες ζευγάρια σ’ όλο τον κόσμο γίνονται γονείς. Θαύμα είναι αυτή η δύναμη που έχει εμφυτεύσει ο Θεός στον άνθρωπο να «ανεβαίνει προς τα πάνω», να προοδεύει, να του μοιάσει… Τίποτα δεν είναι αδύνατο για το Θεό! Άλλωστε εκείνος είναι η ζωή και ζωή δίνει, με όποιον τρόπο επιτρέψει Εκείνος…
Η Αγία Άννα, σύμφωνα με εκμυστηρεύσεις ανθρώπων, έχει θαυματουργήσει πολλές φορές και έχει μεσολαβήσει να αποκτήσουν παιδιά άτεκνα ζευγάρια. Οι γυναίκες νιώθουν ότι η Άννα συμπάσχει, τις καταλαβαίνει, τις συμπονά… Μακάρι κανένα ζευγάρι να μην ένιωθε τον πόνο της ατεκνίας της Άννας και του Ιωακείμ. Μακάρι όλα τα ζευγάρια να ζήσουν την ευτυχία της μητρότητας και της πατρότητας! Μην χάνετε τις ελπίδες σας. Παλέψτε, προσπαθήστε, πιστέψτε… Θα γίνει…
ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr