Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014
ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΕΛΛΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΑΝΗ ΤΖΑΜΤΖΗ.
Στην Βουλή και στον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ.
Τσαυτάρη Αθανάσιο, έθεσε τις προτάσεις του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Ν. Πέλλας για
τα βοσκοτόπια και για θέματα αποζημιώσεων ΕΛΓΑ, ο Βουλευτής Πέλλας κ. Ιορδάνης
Τζαμτζής.
Ο κ. Τζαμτζής υποστήριξε την πρόταση του Κτηνοτροφικού Συλλόγου
Πέλλας, ότι η άμεση οριοθέτηση των βοσκοτόπων θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της
κτηνοτροφίας, διότι θα καταστήσει δυνατή την περίφραξη των βοσκοτόπων με
αποτέλεσμα να βελτιωθεί η βλάστηση, να μειωθεί το κόστος εκτροφής των κοπαδιών
αλλά και να σταματήσει η μόλυνση των κοπαδιών κατά την βόσκηση.
Όσον αφορά τις αποζημιώσεις του ΕΛΓΑ για το ζωικό κεφάλαιο, ο Βουλευτής
υιοθέτησε την πρόταση του κτηνοτροφικού συλλόγου για να αυξηθούν οι
ασφαλιστικές εισφορές που καταβάλλουν οι κτηνοτρόφοι προκειμένου να
αποζημιώνονται οι θάνατοι του ζωικού κεφαλαίου από οποιαδήποτε αιτία.
Ο ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΣΤΑΜΕΝΙΤΗΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΣΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ.
Δ.
Σταμενίτης: « Στόχος μας η δημιουργία μιας ανταγωνιστικής, εξωστρεφούς
ελληνικής γεωργίας που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες προκλήσεις»
«Εκπρόσωπος του ελληνικού
κοινοβουλίου στις Βρυξέλλες ο Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Διονύσης
Σταμενίτης»
Στη συνεδρίαση της
Ευρωπαϊκής Επιτροπής Γεωργίας και Ανάπτυξης της Υπαίθρου συμμετείχε τη Δευτέρα
(10/2/2014) ο Βουλευτής Πέλλας Διονύσης Σταμενίτης.
Ο Βουλευτής της Νέας
Δημοκρατίας με αφορμή την πρόσκληση από το Προεδρείο της Επιτροπής
πραγματοποίησε εισήγηση αναφορικά με την υφιστάμενη κατάσταση στην ελληνική
γεωργία αλλά και τις προκλήσεις και τις προοπτικές που ανοίγονται για τη χώρα
με την υιοθέτηση της νέας Κοινής Αγροτικής Πολιτικής.
Ο κ.
Σταμενίτης παρουσίασε στα μέλη της Επιτροπής τις στοχεύσεις που θέτει η
ελληνική πλευρά για την προγραμματική περίοδο 2014-2020 στον αγροτικό τομέα,
τονίζοντας ότι σκοπός της κυβέρνησης είναι να δημιουργήσει:
Πρώτον, μια
ελληνική γεωργία ανταγωνιστική, προσανατολισμένη στην παραγωγή,
Δεύτερον, να
είναι ικανή να ανταποκριθεί στον σκοπό της, δηλαδή στην εξασφάλιση της
επισιτιστικής ασφάλειας και της δημόσιας υγείας.
Τρίτον, μια
ελληνική γεωργία εξωστρεφής, ώστε να συμβάλλει στην ενδυνάμωση των εξαγωγών μας
και στην βελτίωση του εμπορικού ισοζυγίου της Χώρας.
Τέταρτον, μια
ελληνική γεωργία ικανή να αντιμετωπίσει την κλιματική αλλαγή και τις νέες
προκλήσεις που παρουσιάζονται.
Και τελευταίο, ενδυνάμωση
των συνεργιών στην ελληνική περιφέρεια για την προβολή του πολιτιστικού,
περιβαλλοντικού, γαστρονομικού και τουριστικού πλούτου της χώρας μας, ως βασικό
εργαλείο περιφερειακής ανάπτυξης.
Κλείνοντας την εισήγηση του
ο κ. Σταμενίτης αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα που υπάρχει σήμερα για περισσότερη
Ευρώπη, για συνεργασία των κρατών – μελών και συλλογική δράση για την
αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν, σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Το
παράδειγμα της σημερινής Ελλάδας, που στάθηκε στα πόδια της και τα καταφέρνει
κάθε μέρα και περισσότερο, μας δείχνει το δρόμο για περισσότερη Ευρώπη, για
κοινές πολιτικές και συλλογική δράση. Η οικονομική κρίση, πέρα από τις δυσκολίες
που επέφερε, μας έμαθε ότι οι πολιτικές επιλογές, μέσα σε μια
πολιτική και οικονομική ένωση δεν έχουν αξία όταν ασκούνται μονομερώς. Είμαστε
στο στάδιο που πρέπει να χρηματοδοτηθεί η ανάπτυξη για να μπορέσει η χώρα να
αντιμετωπίσει το σοβαρό πρόβλημα της ανεργίας».
ΕΝΑ ΣΛΟΓΚΑΝ ΤΡΑΒΗΓΜΕΝΟ ΩΣ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΕΙ.
Από τους αγκώνες και κάτω τα χέρια του ανήμπορα, σχεδόν παραλυμένα, τι κι αν ήξερε να γράφει με τυφλό σύστημα, χρειαζόταν κάτι διαφορετικό, όχι, όχι ένα σύστημα αυτόματης μεταφοράς των σκέψεων στην οθόνη, μάλλον κάτι ριζικότερο, μάλλον ένα τυφλό σύστημα σκέψης, ένα σύστημα μεταφοράς στην οθόνη σκέψεων που δεν θα έκανε σε πρώτο επίπεδο τον κόπο καν να κάνει, σκέψεων πίσω από τις σκέψεις, σκέψεων δικών του μεν, αλλά απέναντι στις οποίες θα ήταν ως τώρα τυφλός, σκέψεων που θα εξέπλητταν και τον ίδιο, γιατί από μια ηλικία και ύστερα ίσως ένα βασικό ζητούμενο πρέπει να είναι το να καταφέρνεις να εκπλήσσεις τον εαυτό σου.
Από τις κόρες των ματιών του και μπρος ο κόσμος ανήμπορος, σχεδόν παραλυμένος, τι κι αν ήξερε να τον κοιτάει με τον τρόπο που διδάχτηκε, στην πορεία άρχισε να τον κοιτάει διαφορετικά, όχι, όχι πια με ένα σύστημα αυτόματης μεταφοράς προκατασκευασμένης ερμηνείας από το μάτι στο νου, όχι πια με ένα σύστημα αυτόματης μεταφοράς κατηγοριοποιήσεων και κατηγοριών, αλλά πια περισσότερο δεκτικός στο γιατί έτσι θέλω, γιατί αυτό μου αρέσει, γιατί αυτό με φωτίζει, αυτό με γεμίζει, αυτό με ανατρέπει, αυτό με εξισορροπεί.
Μα τα 'χουν πει κι οι διαφημίσεις αυτά για να πουλήσουν μπύρες, θα πεις, και δη πολύ απλούστερα, και δη πολύ παλιότερα,
θα πεις, όσα λες ένα σλόγκαν τραβηγμένο ως εκεί που δεν παίρνει,
θα πεις, τι μπύρα θες να μας πουλήσεις,
θα πεις, δεν έχεις στα αλήθεια κάτι να πουλήσεις,
θα πεις, γιατί αν είχες την αγωνία της αγοράς του, θα είχες την αγωνία να το πεις και κατανοητότερα,
θα πεις, ίσως δεν έχεις καμία αγωνία για τίποτα,
θα πεις, ίσως αυτό ακριβώς που πουλάς και αυτό ακριβώς που είσαι είναι μια oλική έλλειψη αγωνίας, ίσως αυτό ακριβώς που πουλάμε και αυτό ακριβώς που είμαστε είναι η απόσταση που διανύουμε από αυτό ακριβώς που ήμασταν κάποτε, στις αρχές, όταν άλλοι αποφάσιζαν για μας
πώς θα βλέπουμε,
πώς θα νιώθουμε,
πώς θα πορευτούμε.
Από: Tyler Durden
ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com/
20 ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΠΛΗΞΕΤΕ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ.
Ιδού μια εύστοχη λίστα που συνέταξε μια εκ των ιδρυτών της Meetey, μιας επιτυχημένης εταιρείας social media που παρουσιάζει 20 τρόπους να για να γοητεύσει κάποιος το κοινό του internet, την οποία δημοσίευσε το The NextWeb, και σας τη μεταφέρω αυτούσια.
"Το internet έχει πήξει από λίστες με συμβουλές, tips και tricks, εκ των οποίων κάποιες είναι πολύ καλές! Το πρόβλημα είναι ότι οι περισσότεροι χρήστες του, πάσχουν από το σύνδρομο ΥΠ (υπερφόρτωσης πληροφοριών).
Υπερφορτώνουν τον εγκέφαλό τους με τόσες πληροφορίες από πληθώρα διαφορετικών πηγών, έτσι ώστε τους είναι ολοένα και δυσκολότερο να τις επεξεργαστούν και να τις ιεραρχήσουν.
Να λοιπόν μια λίστα με 20 συμβουλές που πρέπει να έχετε πάντα πρόχειρες, συγκεντρωμένες σε ένα μέρος, ώστε να μην τις ξεχάσετε ποτέ.
1. Keep it Real
Έχετε υπόψη τον τύπο που φορά γυαλιά ηλίου σε κλειστούς χώρους; Αυτό το κουλ τυπάκι που το παίζει άνετος και όλοι τον κρυφοαντιπαθούν; Ε, λοιπόν μη γίνετε ποτέ σαν αυτόν! Μην προσπαθήσετε να είστε "cool", ή ότιδήποτε άλλο που δεν είστε στην πραγματικότητα, απευθυνόμενος σε ένα άγνωστο κοινό. Θα σε ξεμπροστιάσουν σε χρόνο μηδέν!
2. Γίνετε ένα με το κοινό σας
Ήθελα να γράψω «γνωρίστε το κοινό σας», αλλά υπάρχει κάτι περισσότερο. Πρέπει να γνωρίζετε το κοινό σας για να σχηματίσετε μια ολοκληρωμένη εικόνα γι' αυτό, αλλά πρέπει να γίνετε το κοινό σας αν θέλετε να το προσεγγίσετε, να του πουλήσετε κάτι και να μην το τσαντίσετε.
3. Γνωρίστε τον κλάδο σας
Ενημερωθείτε σχετικά με τα τελευταία νέα, παρακολουθήστε τον ανταγωνισμό, και ακολουθήστε όσους το κοινό σας βρίσκει ελκυστικούς και συζητά γι' αυτούς. Όταν φιλοδοξείτε να κατακτήσετε έναν τομέα, πρέπει να τον ξέρετε απ' έξω!
4. Παραμερίστε το εγώ σας
Είτε σας αρέσει, είτε όχι, δεν θα είστε ποτέ αρεστοί σε όλους. Δεν αναφέρομαι στα τρολ ή όσους κατηγορούν τυφλά, αλλά σε ανθρώπους που απλά δεν γουστάρουν αυτό που προσφέρετε ή διαφωνούν με όσα λέτε.
5. Μην επαναλαμβάνεστε
Είναι ωραίο το συναίσθημα να ποστάρεις κάτι και να βρίσκει μεγάλη αποδοχή με shares ή χιλιάδες like. Προσπαθήστε να κατανοήσετε τι πήγε καλά, ώστε να επαναληφθεί ο θρίαμβος! Προσοχή – Μιλάμε για επανάληψη του αποτελέσματος, όχι του περιεχομένου. Μην τουιτάρετε το ίδιο πράγμα ξανά και ξανά – θα καταντήσει σπαστικό για τους άλλους και εντέλει θα σας κάνει να φαίνεστε από μη επαγγελματίες, έως απλά ενοχλητικοί.
6. Να είστε αυθεντικοί
Έχουμε πήξει στην πληροφορία. Όλοι μοιράζονται ιστορίες και ιδέες online. Είναι δύσκολο να είναι κανείς πραγματικά αυθεντικός. Με αυτό υπόψη, δεν έχετε πολλές επιλογές. ΠΡΕΠΕΙ να είστε αυθεντικοί ειδάλλως θα εισπράξετε μια χλιαρή αντίδραση με ό,τι κι αν παρουσιάζετε στο κοινό. Παρουσιάστε κάτι που δεν το έχουν ξαναδεί ποτέ.
7. Κάντε κάτι αξέχαστο
Είτε πρόκειται για περιεχόμενο ή προϊόν ή υπηρεσία η μια μέθοδο να κάνετε κάτι – κάντε το με έναν αξέχαστο τρόπο. Δώστε του ένα όνομα, ένα σχήμα, κάτι που να το κάνει αξιομνημόνευτο. Σκεφτείτε αυτό: εάν κάποιος θέλει να μιλήσει γι' αυτό που κάνετε, πως θα το περιγράψουν σε έναν φίλο; «Αυτός ο τύπος που κάνει κάτι online ακολουθώντας αυτή τη μέθοδο» είναι λάθος. Όμως «η μέθοδος με ΤΟΟΝΟΜΑΣΑΣ» ή ακόμα «αυτός ο τύπος με το γαμάτο πράσινο logo" είναι πολύ καλύτερα.
8. Γίνετε χρήσιμοι
Λύστε ένα πρόβλημα. Βρείτε ένα πρόβλημα που νομίζετε ότι μπορείτε να λύσετε, και μοιραστείτε με τον κόσμο την λύση του. Μια αληθινή λύση με απτά αποτελέσματα είναι προφανώς, το ιδανικό. Ακόμα κι όταν γράφεις μια συνταγή για μηλόπιτα μίλα για τις δυσκολίες που έχει να αντιμετωπίσει κάποιος στο ψήσιμο και πως λύνονται.
9. Αγαπήστε αυτό που κάνετε
Αν δεν είστε ερωτευμένοι με ό,τι πουλάτε, υπάρχει πρόβλημα. Αν δεν μπορείτε να πείσετε τον εαυτό σας πως θα πείσετε τον υπόλοιπο κόσμο; Ακόμα περισσότερο, εάν εσείς τρέχετε για τα πάντα, πρέπει δείξτε ότι είστε δωσμένοι ολοκληρωτικά με πάθος σε αυτό που κάνετε. Αυτό το πάθος είναι μεταδοτικό και οι άνθρωποι θα το παρατηρήσουν. Σκεφτείτε, ας πούμε τον Στιβ Τζόμπς.
10. Μείνετε ενήμεροι για τα πάντα
Στο online σύμπαν που διαρκώς μεταβάλλεται γίνεται της τρελής κι εσείς πρέπει να είστε συντονισμένοι με κάθε εξέλιξη. Γραφτείτε σε newsletter, περιοδικά, κάντε follow τις κορυφαίες εταιρείες μάρκετινγκ και διαφήμισης και παρακολουθείτε οτιδήποτε φανεί χρήσιμο στην προώθηση του δικού σας προϊόντος ή υπηρεσίας. 11. Γράψτε επικό περιεχόμενο
Το περιεχόμενο είναι το άπαν. Content is King. Οκ, αυτό το γνωρίζουν όλοι, όμως η φράση δεν χάνει τη βαρύτητά της. Οπότε μην είστε απλά «αυθεντικοί», «μην λύσετε απλά ένα πρόβλημα», πείτε ό,τι έχετε να πείτε με έναν ΕΠΙΚΟ τρόπο που θα κάνει το κοινό να ανακράξει "WOW". Σε κάθε άλλη περίπτωση είσαι απλά ένα user name ανάμεσα σε εκατομμύρια άλλα.
12. Πείτε στον κόσμο τι να κάνει
Μπορεί να ακούγεται λίγο 'κάπως' αυτό, αλλά δεν φαντάζεστε πόσοι το ξεχνούν ή το αγνοούν. Όταν δημιουργείτε κάτι, μια σελίδα υποδοχής, site ή ένα απλό άρθρο υπάρχει ένας σκοπός γι αυτό. Το φτιάξατε ώστε οι άνθρωποι που θα το δουν, να κάνουν κάτι με αυτό. Το κοινό του internet έχει μηδενική υπομονή, για να μαντέψει τις προθέσεις σας. Αν δεν τους πείτε τι να κάνουν, που να κάνουν κλικ, τι να παρατηρήσουν, θα βαρεθούν και θα φύγουν. 13. Μιλήστε με παραδείγματα
Ο κόσμος κατανοεί περισσότερο κάτι με το οποίο μπορεί να ταυτιστεί, όπως μια ιστορία. Μπορεί να γράψετε τι κάνει το προϊόν σας ή να παραθέσετε αδιάσειστα στοιχεία για την αποτελεσματικότητά του, κι όμως να μην καταλάβει κανείς το γιατί το χρειάζεται. Δώστε μια ιστορία, ένα σενάριο, ένα παράδειγμα μιας κατάστασης για το πώς και το που φάνηκε χρήσιμο, αυτό που προσφέρετε.
14. Μπείτε σε μια αγέλη
Μην μας το παίζετε μοναχικοί λύκοι. Ο κόσμος είναι αχανής κι εσείς ένα μικρό τίποτα. Και πιστεύετε ακόμα ότι μπορείτε να τα κάνετε όλα μόνοι; Μιλήστε με ανθρώπους του κλάδου σας, γνωρίστε bloggers, και κάντε φιλίες με ανθρώπους του μάρκετινγκ. Κι αυτό όχι γιατί τους έχετε ανάγκη, αλλά γιατί θα σας κάνει καλό να κάνετε παρέα με άτομα που έχουν παρόμοιους στόχους και ιδανικά με εσάς.
15. Μην είστε μαλάκες
Δυστυχώς υπάρχουν αμέτρητοι τρόποι για να αποδείξει πόσο μαλάκας είναι online, και κατ' επέκταση, πόσο μαλάκας είναι γενικά, οπότε αυτή η συμβουλή δεν θ' αλλάξει κάτι. Αξίζει όμως μια προσπάθεια. Μη χρησιμοποιείτε πλάγιες τεχνικές και μην πετάτε υπηρεσίες και προϊόντα στα μούτρα του κόσμου, εξαπατώντας τους. Να είστε ευγενικοί ακόμα και όταν σας βρίζουν και προσπαθήστε να είστε ειλικρινείς και σωστοί.
16. Μιλήστε στη σωστή γλώσσα
Αυτό κολλάει με τη συμβουλή για την κατανόηση του κοινού σας. Μόλις καταλάβετε σε ποιους απευθύνεστε, μιλήστε τους στη γλώσσα τους. Πολλοί θα σας πουν να ρίξετε το επίπεδό σας, αλλά αν το κοινό σας είναι η ακαδημαϊκή κοινότητα, αυτό είναι μάλλον μια λανθασμένη προσέγγιση. Όμως, απ' την άλλη αν μιλάς για τεχνολογία σε κοινό τρίτης ηλικίας... τέλος πάντων καταλάβατε. Μάθετε τη γλώσσα του κλάδου βρείτε τον σωστό τρόπο να μιλήσετε τη γλώσσα του κοινού σας.
17. Να είστε συνεπείς
Πολλά μπορεί να αλλάξουν. Από το design του site, μέχρι και το λογότυπό σας (αν και δεν ενδείκνυται να συμβαίνει συχνά αυτό). Αυτό που πρέπει να παραμείνει απαράλλακτο είναι η γλώσσα του Brand σας. Ο τόνος φωνής της μάρκας σας πρέπει να συνάδει με το περιεχόμενό σας και την μέθοδο εξυπηρέτησης πελατών. Η συνέπεια αυτή είναι ένδειξη επαγγελματισμού και βοηθάει στο να σας θυμούνται ενώ δημιουργεί μια εικόνα ενός προσιτού και προσγειωμένου brand.
18. Μη φρικάρετε
Συμβαίνουν και στραβές. Έτσι είναι ο κόσμος. Όμως μια στραβή δεν σταματά τον πλανήτη. Θα το ξεπεράσετε. Αυτό δεν θα σας βοηθήσει να ορθοποδήσετε είναι μια πιθανή φρίκη που θα οδηγήσει σε εν θερμώ λήψη αποφάσεων (συνήθως παράλογες). Αν νιώθετε συναισθηματικά ασταθείς ΜΗΝ παίρνετε σημαντικές αποφάσεις. Πάρτε τις αποφάσεις σας με το καθαρό μυαλό.
19. Χρησιμοποιήστε εικόνες
ΟΙ άνθρωποι απομνημονεύουν ευκολότερα τις εικόνες παρά τις λέξεις, κι εκτός αυτού για νε δει κάποιος μια εικόνα χρειάζεται πολύ λιγότερο χρόνο από το να διαβάσει ένα κείμενο 500 λέξεων. Σχεδιάστε οπτικά το άρθρο σας, προσθέστε εικόνες που θα μεταφέρουν εκτός από το μήνυμα, και το vibe τη διάθεση του μηνύματος στο κοινό σας.
20. Να είστε υπέροχοι!
Είστε η πάρτη σας, ο εαυτός σας και αυτό σας διαφοροποιεί από τους πάντες. Κάντε κτήμα αυτή τη φράση και νιώστε όμορφα κάτω από το ίδιο σας το πετσί. Βρείτε τα προτερήματα και τις αδυναμίες σας, εντοπίστε τα σημεία που σας κάνουν να νιώθετε ασφαλείς και ανακαλύψτε τι γίνεται όταν τα εγκαταλείπετε. Είστε υπέροχοι επειδή είστε μοναδικοί, νιώστε άνετα με αυτό και αφήστε το να φανεί σε ό,τι κάνετε!
Έτοιμοι;"
ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr/
ΠΟΣΟ ΖΩΝΤΑΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ;
"Πόθος οὖν λαμβάνει αὐτὸν τοῦ ἔργου" - η ίδρυση της Αλεξάνδρειας με τα λόγια του Αρριανού Εσείς τι λέτε; Πόσο ζωντανά είναι τα αρχαία ελληνικά;
ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΛΙΑΤΣΙΚΑ
Γλώσσα νεκρή είναι η γλώσσα που δεν ομιλείται στη σύγχρονη εποχή και δεν είναι εύκολο να την κατανοήσει κανείς παρά μόνο αν την μελετήσει επισταμένως και την διδαχθεί συστηματικά.
Τα αρχαία ελληνικά θεωρούνται από τους γλωσσολόγους "νεκρή γλώσσα" και με βάση το γεγονός αυτό η βουλευτής κα Μ. Ρεπούση εισηγήθηκε τον περιορισμό της διδασκαλίας τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Δεν είμαι γλωσσολόγος, αλλά λόγω επαγγέλματος ασχολούμαι συχνά με την αρχαία γραμματεία. Οφείλω να ομολογήσω καταρχήν ότι μετά την αποφοίτηση από το σχολείο αγάπησα τα αρχαία ελληνικά πολύ περισσότερο, κι αυτό γιατί αφενός δεν χρειαζόταν πια να τα φοβάμαι (ως μάθημα στο οποίο θα εξεταστώ) και αφετέρου ανακάλυψα ένα σωρό συναρπαστικά κείμενα που η γλώσσα δεν με εμπόδιζε να κατανοήσω.
Βαθμηδόν διαπίστωσα ότι πολλά κείμενα είναι προσπελάσιμα με μεγάλη ευκολία από εκείνον που γνωρίζει την νέα ελληνική, ώστε ειλικρινά προβληματίζομαι αν πρέπει να χαρακτηρίζουμε τα αρχαία ελληνικά ως "νεκρή γλώσσα".
Με αφορμή λοιπόν αυτή την επίκαιρη συζήτηση, σκέφτηκα να δούμε ένα ωραίο μικρό απόσπασμα του Αρριανού που αφηγείται την άφιξη του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην Αίγυπτο το 331 π.Χ. και την ίδρυση της Αλεξάνδρειας. Ο Λεύκιος Φλάβιος Αρριανός έζησε το 2ο αι. μ.Χ. και κατέγραψε τα κατορθώματα του Αλέξανδρου σε ένα πολύτομο έργο, το "Αλεξάνδρου Ανάβασις", γραμμένο στην Αττική διάλεκτο.
Αντί να παραθέσω κάποια απόδοση του κειμένου στη νέα ελληνική, θα αντιγράψω απλώς εδώ το αρχικό κείμενο του Αρριανού.
Διαβάστε το και αν θέλετε γράψτε τη γνώμη σας στα σχόλια.
Για να διατυπώσω καλύτερα το ερώτημα:
πόσο ζωντανή γλώσσα είναι τα αρχαία ελληνικά;
Ἀλέξανδρος δὲ ἐπ' Αἰγύπτου, ἵναπερ τὸ πρῶτον ὡρμήθη, ἐστέλλετο, καὶ ἑβδόμῃ ἡμέρᾳ ἀπὸ τῆς Γάζης ἐλαύνων ἧκεν εἰς Πηλούσιον τῆς Αἰγύπτου. ὁ δὲ ναυτικὸς στρατὸς παρέπλει αὐτῷ ἐκ Φοινίκης ὡς ἐπ' Αἴγυπτον.
καὶ καταλαμβάνει τὰς ναῦς ἐν Πηλουσίᾳ ὁρμούσας.
Μαζάκης δὲ ὁ Πέρσης, ὃς ἦν σατράπης Αἰγύπτου ἐκ Δαρείου καθεστηκώς, τήν τε ἐν Ἰσσῷ μάχην ὅπως συνέβη πεπυσμένος καὶ Δαρεῖον ὅτι αἰσχρᾷ φυγῇ ἔφυγεν, καὶ Φοινίκην τε καὶ Συρίαν καὶ τῆς Ἀραβίας τὰ πολλὰ ὑπὸ Ἀλεξάνδρου ἐχόμενα, αὐτῷ τε οὐκ οὔσης δυνάμεως Περσικῆς, ἐδέχετο ταῖς τε πόλεσι φιλίως καὶ τῇ χώρᾳ Ἀλέξανδρον.
ὁ δὲ εἰς μὲν Πηλούσιον φυλακὴν εἰσήγαγε, τοὺς δὲ ἐπὶ τῶν νεῶν ἀναπλεῖν κατὰ τὸν ποταμὸν κελεύσας ἔστε ἐπὶ Μέμφιν πόλιν αὐτὸς ἐφ' Ἡλιουπόλεως ἤει, ἐν δεξιᾷ ἔχων τὸν ποταμὸν τὸν Νεῖλον, καὶ ὅσα καθ' ὁδὸν χωρία ἐνδιδόντων τῶν ἐνοικούντων κατασχὼν διὰ τῆς ἐρήμου ἀφίκετο ἐς Ἡλιούπολιν.
ἐκεῖθεν δὲ διαβὰς τὸν πόρον ἧκεν ἐς Μέμφιν.
καὶ θύει ἐκεῖ τοῖς τε ἄλλοις θεοῖς καὶ τῷ Ἄπιδι καὶ ἀγῶνα ἐποίησε γυμνικόν τε καὶ μουσικόν.
ἧκον δὲ αὐτῷ οἱ ἀμφὶ ταῦτα τεχνῖται ἐκ τῆς Ἑλλάδος οἱ δοκιμώτατοι. ἐκ δὲ Μέμφιος κατέπλει κατὰ τὸν ποταμὸν ὡς ἐπὶ θάλασσαν τούς τε ὑπασπιστὰς ἐπὶ τῶν νεῶν λαβὼν καὶ τοὺς τοξότας καὶ τοὺς Ἀγριᾶνας καὶ τῶν ἱππέων τὴν βασιλικὴν ἴλην τὴν τῶν ἑταίρων.
ἐλθὼν δὲ ἐς Κάνωβον καὶ κατὰ τὴν λίμνην τὴν Μαρίαν περιπλεύσας ἀποβαίνει, ὅπου νῦν Ἀλεξάνδρεια πόλις ὤκισται, Ἀλεξάνδρου ἐπώνυμος.
καὶ ἔδοξεν αὐτῷ ὁ χῶρος κάλλιστος κτίσαι ἐν αὐτῷ πόλιν καὶ γενέσθαι ἂν εὐδαίμονα τὴν πόλιν.
πόθος οὖν λαμβάνει αὐτὸν τοῦ ἔργου, καὶ αὐτὸς τὰ σημεῖα τῇ πόλει ἔθηκεν, ἵνα τε ἀγορὰν ἐν αὐτῇ δείμασθαι ἔδει καὶ ἱερὰ ὅσα καὶ θεῶν ὧντινων, τῶν μὲν Ἑλληνικῶν, Ἴσιδος δὲ Αἰγυπτίας, καὶ τὸ τεῖχος ἧ περιβεβλῆσθαι.
καὶ ἐπὶ τούτοις ἐθύετο, καὶ τὰ ἱερὰ καλὰ ἐφαίνετο.
ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr/
ΤΑ 5 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΗΡΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟ "FUCK THE EUROPE" ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΑΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ.
Ξέραμε ότι οι πρώην πρόεδροι Τζόνσον και Νίξον μιλούσαν σαν φορτηγατζήδες όταν ήταν μόνοι στο οβάλ γραφείο. Αγνοούσαμε όμως ότι και οι διπλωμάτες των ΗΠΑ συνεχίζουν αυτή την παράδοση ως σήμερα, γράφει η έγκυρη γαλλική εφημερίδα Le Monde, με αφορμή τα «γαλλικά» της Βικτόρια Νούλαντ, υφυπουργού για Ευρωπαϊκές Υποθέσεις η οποία στις 6 Φεβρουαρίου είπε για την Ευρωπαϊκή Ενωση: «Δεν πάνε να γ@@@@νε!».
Η φράση ειπώθηκε σε μια τηλεφωνική συνομιλία μεταξύ της κ. Νούλαντ και του αμερικανού πρεσβευτή στο Κίεβο Geoffrey Pyatt. Τη συνομιλία τους κατέγραψαν οι ρωσικές μυστικές υπηρεσίες, οι οποίες δεν έχασαν ευκαιρία να «δώσουν» στεγνά την Νούλαντ.
5 μαθήματα μπορούμε να εξάγουμε από αυτή τη φράση:
1. Η Μόσχα δεν διαστάζει να χρησιμοποιήσει τις παλιές μεθόδους της KGB
Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters η συνομιλία καταγράφηκε και ανέβηκε στο youtube από τον Dmitri Loskoutov, συνεργάτη του αντιπροέδρου της Ρωσίας Ρογκοζίν με ρωσικούς υπότιτλους, μάλιστα.
2. Δεν υπάρχει πλέον μυστική διπλωματία
Μετά την τεράστια διαρροή εγγράφων από τα WikiLeaks το 2010 και την υπόθεση Σνόουντεν το 2013 οι Αμερικανοί γνωρίζουν ότι δεν υπάρχουν πλέον μυστικά. Η NSA ακούει ολόκληρο τον πλανήτη και δύο διπλωμάτες δεν φοβούνται ότι τους ακούνε;
3. Τα λόγια της Νούλαντ δείχνουν τη βαθιά ρήξη μεταξύ ΗΠΑ-ΕΕ για την Ουκρανία
Οι Αμερικανοί ασχολούνται με την κρίση στην Ουκρανία με τις μεθόδους του ψυχρού πολέμου: η Δύση εναντίον της Ρωσίας. Θέλουν να πάρουν μέτρα και δεν καταλαβαίνουν γιατί η Ευρωπαϊκή Ενωση διστάζει. Η ΕΕ από την πλευρά της κρίνει ότι στην Ουκρανία συγκρούονται αυτοί που θέλουν την είσοδο στην Ευρώπη και αυτοί που δεν θέλουν. Αυτά οι Αμερικανοί δεν τα κατανοούν. Είναι ενδεικτικό ότι ο σύζυγος της Νούλαντ, Robert Kagan, έγραψε ένα βιβλίο με τίτλο «Η Δύναμη και η Αδυναμία» το 2003 στο οποίο εξηγούσε ότι «οι Αμερικανοί είναι ο Αρης και οι Ευρωπαίοι η Αφροδίτη». Προφανώς την ίδια άποψη έχει και η κ. Νούλαντ. Το θέμα είναι ότι οι Αμερικανοί δεν έχουν συγκεκριμένη πρόταση για την κρίση της Ουκρανίας.
4. Η αλαζονεία των ΗΠΑ
Η οικειότητα με την οποία η υφυπουργός αποκαλεί τους επικεφαλής της ουκρανικής αντιπολίτευσης -«Γιατς» ονομάζει τον Αρσένι Γιατσένιουικ, «Kλιτς» ονομάζει τον Βιτάλι Κλίτσκο και οι θέσεις που λέει ότι τους ετοιμάζει στην επόμενη κυβέρνηση είναι ενδεικτικές μια απίστευτης επιπολαιότητας και αλλαζονείας. Αν ληφθεί υπόψιν η αποτυχία των ΗΠΑ να στηρίξουν κυβερνήσεις σε ξένες χώρες τα τελευταία 10 χρόνια, η επιπολαιότητα είναι ακόμη μεγαλύτερη. Η Νούλαντ μιλάει με τον πρεσβευτή της στο Κίεβο για τους πρωταγωνιστές της ουκρανικής αντιπολίτευσης σαν η τύχη τους να εξαρτάται από αυτούς, γεγονός που δεν ισχύει
5. Η γερμανική απόγνωση
Αυτή η υπόθεση έκανε ακόμη πιο έξαλλη την Ανγκελα Μέρκελ, η οποία δεν διατηρεί τις καλύτερες σχέσεις με τις ΗΠΑ. Η Μέρκελ δεν έχει ακόμη χωνέψει τις αποκαλύψεις Σνόουντεν σύμφωνα με τις οποίες η NSA άκουγε το τηλέφωνό της. Η γερμανίδα καγκελάριος ήταν η πρώτη που αντέδρασε στη φράση της κ. Νούλαντ λέγοντας ότι είναι «απολύτως απαράδεκτα» τα όσα είπε.
ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/
ΜΙΚΡΕΣ ΑΚΡΩΤΗΡΙΑΣΜΕΝΕΣ ΗΡΩΙΔΕΣ ΠΟΥ ΝΙΚΗΣΑΝ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ, ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΔΕΟΣ.
Eναν ιδιαίτερο τρόπο που συγκινεί και ευαισθητοποιεί, διάλεξαν φιλανθρωπικά σωματεία που προσπάθησαν να σταθούν πλάι στα παιδιά που έδωσαν τη δική τους μάχη με τη μηνιγγίτιδα και βγήκαν νικητές.
Η μικρότερη από τις «ηρωίδες» που συμμετέχουν στην καμπάνια, είναι η Αμπερ Τράβερς η οποία πριν τρία χρόνια, όταν ήταν μόλις δύο ετών, κινδύνευσε να χάσει τη ζωή της από τη μηνιγγίτιδα. Τότε, οι γιατροί και οι γονείς της, έλαβαν τη δύσκολη απόφαση να ακρωτηριάσουν τα μέλη της για να την σώσουν.
Το project προωθούν τα σωματεία «Meningitis Now» και «Meningitides Research Foundation» και οι μικροί ήρεωες πόζαραν στο φακό της Αν Γκέντενς.
ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/
Ο ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΑΝΤΡΑΣ ΕΧΕΙ ΘΕΛΗΣΗ, ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΚΑΙ ΣΥΓΚΙΝΕΙ.
Το Bussiness Insider τη χαρακτήρισε ως την καλύτερη και πιο εμπνευσμένη διαφήμιση της φετινής χρονιάς.Η διαφήμιση διηγείται την ιστορία ενός ηλικιωμένου άνδρα από τη Νότια Αφρική, που παρά το προχωρημένο της ηλικίας του είναι αποφασισμένος να μάθει να διαβάζει. Το σποτ ξεκινά με τον συμπαθητικό άνδρα να αγοράζει ένα βιβλίο από την προθήκη ενός βιβλιοπωλείου. Και στη συνέχεια ξεδιπλώνεται το ακούραστο ταξίδι του για την κατάκτηση της γνώσης.
Ετσι, παρακολουθώντας κανείς τη διαφήμιση έχει την ευκαιρία να ακολουθήσει τον πρωταγωνιστή, στο ταξίδι της μάθησης. Βήμα-βήμα. Από το θρανίο στο οποίο κάθεται σε αίθουσα διδασκαλίας μαθαίνοντας το αλφάβητο, στην πρακτική που κάνει στο σπίτι του σχηματίζοντας λέξεις, ακόμη και με τα γράμματα-ζυμαρικά της σούπας του, τα μηνύματα που αφήνει στη γυναίκα του με τα γράμματα μαγνητάκια στο ψυγείο, τα βράδια που ξόδεψε διαβάζοντας, αλλά και τη σύγχυση που του προκαλεί ένα λαθάκι που έκανε στο Scrabble
Αργά, αλλά σταθερά οι επιδόσεις του βελτιώνονται και ο ηλικιωμένος κατακτά το στόχο του, καθώς και η μουσική που ακούγεται, παράλληλα, φθάνει στο αποκορύφωμά της.
ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΕΛΛΗΝΙΔΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΙΚΩΝ ΣΗΡΙΑΛ ΣΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ, ΥΠΟΨΗΦΙΟ ΓΙΑ ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΒΡΑΒΕΙΟ.
Φατμαγκιούλ, Σουλεϊμάν, Νουρ: τα τουρκικά σήριαλ ασκούν καθοριστική επίδραση στις γυναίκες στην Ελλάδα, τα Βαλκάνια και τις αραβικές χώρες όπως αποκαλύπτει το ντοκιμαντέρ ΚΙΣΜΕΤ, που είναι μάλιστα υποψήφιο για το βραβείο Καλύτερης Ταινίας Ντοκιμαντέρ IDFA 2013
Το KISMET ερευνά την απήχηση που έχουν οι τουρκικές σαπουνόπερες στον αραβικό κόσμο, τη Μέση Ανατολή και τα Βαλκάνια, ανακαλύπτοντας την έντονη επίδρασή τους στις γυναίκες, σύμφωνα με το Αθηναϊκό πρακτορείο ειδήσεων.
Ταξιδεύοντας από την Κωνσταντινούπολη στο Κάιρο και το Αμπού Ντάμπι, η ταινία, ανακαλύπτει πώς οι τουρκικές σειρές σπάνε προκαταλήψεις αιώνων και ενθαρρύνουν τις γυναίκες να αλλάξουν τη ζωή τους. Στη «Φατμαγκιούλ», μια γυναίκα που έχει πέσει θύμα βιασμού, βρίσκει τη δύναμη να καταφύγει στο δικαστήριο. Στη σειρά «Η Ζωή Συνεχίζεται», ένα ανήλικο κορίτσι αναγκάζεται να παντρευτεί έναν εβδομηντάχρονο άντρα. Στη «Νουρ», η ανεξάρτητη πρωταγωνίστρια υποφέρει πριν ανακαλύψει την πραγματική αγάπη και στο «Σουλεϊμάν ο Μεγαλοπρεπής», παρακολουθούμε μια χριστιανή σκλάβα να μεταμορφώνεται στην πιο ισχυρή γυναίκα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
Το KISMET αποκαλύπτει πώς αυτές οι δραματικές σειρές «αιχμαλωτίζουν» το μουσουλμανικό κοινό δείχνοντας ένα μοντέρνο και απελευθερωμένο τρόπο ζωής και ειδικότερα των γυναικών. Προβάλλοντας πρωτόγνωρες κοσμικές ελευθερίες -εξωσυζυγικές σχέσεις, διαζύγια, γυναίκες που διακρίνονται στο χώρο εργασίας τους- σε μια περιοχή που ακόμα επικρατεί η βία και η ανισότητα στις σχέσεις ανδρών και γυναικών, οι σειρές αυτές ενθαρρύνουν τις γυναίκες να μιλήσουν ανοιχτά για τα σύγχρονα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους. Όπως αναφέρει και η Σαμίρα, μια ακτιβίστρια από το Κάιρο, που συμμετείχε στην επανάσταση και υπέστη σεξουαλική παρενόχληση από αξιωματούχους του στρατού, «χρειαζόμαστε τουρκικές σειρές σαν τη ''Φατμαγκιούλ'' οι οποίες προβάλλουν τα δικαιώματα των γυναικών, σπάνε ταμπού και παροτρύνουν τις γυναίκες να μιλούν ανοιχτά». Η Σαμίρα μήνυσε τον αιγυπτιακό στρατό και κατάφερε να σταματήσει τα τεστ παρθενίας στο Κάιρο.
Στην Αθήνα, το Μόσταρ και τη Σόφια, όπου οι τουρκικές σειρές έχουν αντικαταστήσει τις εγχώριες, το ντοκιμαντέρ ανακαλύπτει πώς τα σίριαλ αναδεικνύουν μια θετική εικόνα των Τούρκων και ξυπνούν σε πολλές γυναίκες μια αίσθηση νοσταλγίας για το παρελθόν και μια στροφή σε πιο παραδοσιακές οικογενειακές αξίες, τις οποίες νιώθουν ότι έχουν χάσει.
Με μοναδική πρόσβαση στους δημιουργούς, τους παραγωγούς, τους ηθοποιούς των τηλεοπτικών σειρών, καθώς και σε πολιτικούς αναλυτές, το ντοκιμαντέρ μάς βοηθά να κατανοήσουμε τον τρόπο με τον οποίο στις μέρες μας οι τουρκικές σαπουνόπερες αποτελούν ένα από τα πιο δυναμικά μέσα επιρροής της Τουρκίας στην ευρύτερη περιοχή.Το KISMET περιλαμβάνει συνεντεύξεις με τις ηθοποιούς Σογκιούλ Οντέν (Γκιουμούς/ Νούρ), Μεριέμ Ουζερλί (Σουλεϊμάν ο Μεγαλοπρεπής), Μπεργκιουζάρ Κορέλ (Χίλιες και μια Νύχτες), Μελτέμ Μιράλογλου (Η Ζωή Συνεχίζεται) και Μπερέν Σάατ (Φατμαγκιούλ).
Το KISMET παρουσιάστηκε σε παγκόσμια πρεμιέρα στο IDFA 2013 (Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ του Άμστερνταμ), το σημαντικότερο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της Ευρώπης και επιλέχθηκε στην τριάδα των υποψήφιων ντοκιμαντέρ για το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στην κατηγορία Mid-Length. Είναι το μόνο ελληνικό ντοκιμαντέρ που προβλήθηκε στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ.
Πηγή: Αθηναϊκό πρακτορείο ειδήσεων.
ΣΠΑΝΙΟ ΑΓΑΛΜΑ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ ΑΝΑΚΑΛΥΦΘΗΚΕ ΣΤΗ ΓΑΖΑ, ΚΑΤΑΣΧΕΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ...ΑΓΝΟΕΙΤΑΙ.
Πέπλο μυστηρίου καλύπτει την υπόθεση ενός σπάνιου αγάλματος του Απόλλωνα, το οποίο βρέθηκε από έναν ψαρά ανοιχτά των ακτών της Λωρίδας της Γάζας. Οι αρχές της Παλαιστίνης έχουν παραλάβει το άγαλμα και παραμένει άγνωστο το σημείο φύλαξης.
Η είδηση έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων από τους αρχαιολόγους ανά τον κόσμο, καθώς κανένας δεν έχει δει από κοντά το άγαλμα.
Είναι ενδεικτικό ότι η μόνη φωτογραφία του αγάλματος που κυκλοφορεί είναι πάνω σε μια κουβέρτα με τα στρουμφάκια.
Μπροστά στην απίστευτη αυτή αποκάλυψη βρέθηκε ένας Παλαιστίνιος ψαράς. Σύμφωνα με τα όσα ισχυρίζεται το ανακάλυψε τον περασμένο Αύγουστο και το μετέφερε σπίτι του με μία καρότσα, καθώς το άγαλμα από μπρούτζο ζυγίζει μισό τόνο. Πληροφορίες αναφέρουν πως η φωτογραφία του βρέθηκε στο e-bay, προκειμένου να πουληθεί έναντι 500.000 δολαρίων. Ωστόσο, λίγες ημέρες μετά η αγγελία εξαφανίστηκε «δια μαγείας». Το θέμα μπήκε στο «μικροσκόπιο» των Αρχών, ενώ ο ίδιος ο ψαράς ομολόγησε πως έκοψε δύο δάχτυλα από το άγαλμα, για να τον πάνε σε εκτιμητή.
Οι αρχές της Παλαιστίνης αναφέρουν ότι δεν θα εκθέσουν το άγαλμα μέχρι να ολοκληρωθούν οι έρευνες και να γίνει η αποκατάσταση (σε συνεργασία με μουσεία που έχουν προσφερθεί). Γάλλος ιστορικός της Γαλλικής Αρχαιολογικής Σχολής της Ιερουσαλήμ δηλώνει ότι είναι μοναδικό και ανεκτίμητο εύρημα.
ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/
ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΟΥΤΑΡΗΣ: ΑΣ ΣΕΒΑΣΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΑΠΝΙΖΟΝΤΕΣ.
Σαφή θέση υπέρ των ιδιοκτητών καφέ-μπαρ στη Θεσσαλονίκη πήρε ο Γιάννης Μπουτάρης για το θέμα της εφαρμογής του αντικαπνιστικού νόμου. Αφορμή για την τοποθέτηση του δημάρχου αποτέλεσε η επανέναρξη των ελέγχων και τα πρόστιμα που πέφτουν «βροχή» τις τελευταίες μέρες για τους παραβάτες.
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου ο κ. Μπουτάρης δήλωσε ότι αντιλαμβάνεται την αγωνία των καταστηματαρχών και πρότεινε να ξεκινήσουν συζητήσεις με επιμελητήρια και συλλόγους για επίμαχο θέμα.
Έκανε μάλιστα λόγο για φαρισαϊσμό καθώς, όπως παρατήρησε, το κάπνισμα επιτρέπεται στα μπουζούκια, όχι όμως στα καφέ - μπαρ. «Σεβόμαστε τους μη καπνίζοντες, αλλά να σεβόμαστε και τους καπνίζοντες», κατέληξε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης.
Τις τελευταίες μέρες κλιμάκια της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και της ΕΛ.ΑΣ. «οργώνουν» το κέντρο της Θεσσαλονίκης ελέγχοντας τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Τα πρόστιμα «τσουχτερά», ξεκινούν από 50 και φτάνουν τα 500 ευρώ για τους θεριακλήδες πελάτες και τις 10.000 ευρώ για τους καταστηματάρχες.
Μόλις γίνει αντιληπτή η «έφοδος» ενο συνεργείου ελέγχου, στα μπαρ και τα καφέ εκτυλίσσονται κωμικοτραγικές σκηνές, με αυτοσχέδια τασάκια να «εξαφανίζονται» και σπρέι να «επιστρατεύονται» για να καλυφθεί η μυρωδιά του τσιγάρου.
ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/
ΣΑΛΟΣ ΜΕ ΤΑ ΣΩΤΗΡΙΑ ΦΑΡΜΑΚΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΚΑΡΚΙΝΟ.
Τα παιδιά με καρκίνο δεν έχουν πρόσβαση σε δυνητικά σωτήρια φάρμακα, επειδή οι κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης επιτρέπουν στις φαρμακοβιομηχανίες να παραβλέπουν την ανάγκη για έλεγχο ορισμένων φαρμάκων σε παιδιατρικές δοκιμές, αναφέρει το πρακτορείο Reuters επικαλούμενο δηλώσεις ερευνητών.
Κάνοντας έκκληση για κλείσιμο αυτού του κενού στη νομοθεσία της ΕΕ, επιστήμονες και ειδικοί στην παιδική ογκολογία, υπό την ηγεσία του Βρετανικού Ινστιτούτο για την Έρευνα του Καρκίνου (ICR), δήλωσαν ότι η αλλαγή αυτών των κανόνων θα μπορούσε να σώσει τις ζωές πολλών παιδιών.
«Αρκετά από τα φάρμακα που έχουν αναπτυχθεί για τους ενήλικες με στόχο την καταπολέμηση του καρκίνου, θα μπορούσαν να είναι αποτελεσματικά και στα παιδιά, κάτι για το οποίο είναι αναγκαίο να γίνουν κλινικές δοκιμές», δήλωσε στους δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο Λούις Κρέσλερ, ερευνητής του ICR στο νοσοκομείο Royal Marsden του Λονδίνου.
Επί του παρόντος, οι φαρμακευτικές εταιρείες που αναπτύσσουν νέα φάρμακα κατά του καρκίνου απαλλάσσονται από τη διενέργεια ακριβών δοκιμών σε ασθενείς κάτω των 18 ετών, ακόμη κι όταν ο μηχανισμός δράσης των φαρμάκων αυτών πιθανώς αποβεί αποτελεσματικός και στα παιδιά. Ως αποτέλεσμα, οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι σημειώνονται μεγάλες καθυστερήσεις στη διαθεσιμότητα των νέων φαρμάκων, ενώ ορισμένα από αυτά δεν εγκρίνονται ποτέ για χορήγηση σε ανήλικους. «Τα παιδιά αδικούνται σε πολλούς τομείς της ζωής», δήλωσε ο Κρέσλερ. «Ωστόσο τα φάρμακα για τον καρκίνο δεν πρέπει να αποτελούν μέρος αυτής της αδικίας».
«Το παρόν σύστημα αδυνατεί να προσφέρει στα παιδιά την πρόσβαση σε νέες θεραπείες που θα μπορούσαν να προσθέσουν χρόνια στη ζωή τους», δήλωσε ο Άλαν Άσγουορθ, διευθύνων σύμβουλος του ICR. «Δεν κατηγορούμε τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για αυτό – το σύστημα θα πρέπει όμως να εκσυγχρονιστεί άμεσα», πρόσθεσε.
Βάσει ερευνών που διεξήχθησαν από το ICR σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Κοινοπραξία για Καινοτόμες Θεραπείες των Παιδιών με Καρκίνο (ITCC), διαπιστώθηκε ότι από τα 28 αντικαρκινικά φάρμακα που έχουν εγκριθεί για τη χορήγηση σε ενήλικες στην Ευρώπη από το 2007, τα 26 λειτουργούν με ένα τρόπο που είναι σχετικός για τον καρκίνο της παιδικής ηλικίας. Ωστόσο, 14 από αυτά έχουν εξαιρεθεί από το να δοκιμαστούν σε παιδιά, γιατί οι συνθήκες του καρκίνου για τον οποίο έχουν αναπτυχθεί τα φάρμακα δεν εμφανίζονται σε παιδιά.
Το ICR καθώς και άλλα διεθνή ερευνητικά κέντρα που ασχολούνται με τη θεραπεία του καρκίνου, επιδιώκουν από την ΕΕ να καταργήσει το δικαίωμα των φαρμακευτικών εταιρειών να εξαιρούν δοκιμές, κάτι που θα τις υποχρέωνε να εξετάζουν τη δυνατότητα ενός φαρμάκου τόσο σε ενήλικες όσο και σε παιδιά.
«Αρκετά από τα φάρμακα που έχουν αναπτυχθεί για τους ενήλικες με στόχο την καταπολέμηση του καρκίνου, θα μπορούσαν να είναι αποτελεσματικά και στα παιδιά, κάτι για το οποίο είναι αναγκαίο να γίνουν κλινικές δοκιμές», δήλωσε στους δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο Λούις Κρέσλερ, ερευνητής του ICR στο νοσοκομείο Royal Marsden του Λονδίνου.
Επί του παρόντος, οι φαρμακευτικές εταιρείες που αναπτύσσουν νέα φάρμακα κατά του καρκίνου απαλλάσσονται από τη διενέργεια ακριβών δοκιμών σε ασθενείς κάτω των 18 ετών, ακόμη κι όταν ο μηχανισμός δράσης των φαρμάκων αυτών πιθανώς αποβεί αποτελεσματικός και στα παιδιά. Ως αποτέλεσμα, οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι σημειώνονται μεγάλες καθυστερήσεις στη διαθεσιμότητα των νέων φαρμάκων, ενώ ορισμένα από αυτά δεν εγκρίνονται ποτέ για χορήγηση σε ανήλικους. «Τα παιδιά αδικούνται σε πολλούς τομείς της ζωής», δήλωσε ο Κρέσλερ. «Ωστόσο τα φάρμακα για τον καρκίνο δεν πρέπει να αποτελούν μέρος αυτής της αδικίας».
«Το παρόν σύστημα αδυνατεί να προσφέρει στα παιδιά την πρόσβαση σε νέες θεραπείες που θα μπορούσαν να προσθέσουν χρόνια στη ζωή τους», δήλωσε ο Άλαν Άσγουορθ, διευθύνων σύμβουλος του ICR. «Δεν κατηγορούμε τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για αυτό – το σύστημα θα πρέπει όμως να εκσυγχρονιστεί άμεσα», πρόσθεσε.
Βάσει ερευνών που διεξήχθησαν από το ICR σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Κοινοπραξία για Καινοτόμες Θεραπείες των Παιδιών με Καρκίνο (ITCC), διαπιστώθηκε ότι από τα 28 αντικαρκινικά φάρμακα που έχουν εγκριθεί για τη χορήγηση σε ενήλικες στην Ευρώπη από το 2007, τα 26 λειτουργούν με ένα τρόπο που είναι σχετικός για τον καρκίνο της παιδικής ηλικίας. Ωστόσο, 14 από αυτά έχουν εξαιρεθεί από το να δοκιμαστούν σε παιδιά, γιατί οι συνθήκες του καρκίνου για τον οποίο έχουν αναπτυχθεί τα φάρμακα δεν εμφανίζονται σε παιδιά.
Το ICR καθώς και άλλα διεθνή ερευνητικά κέντρα που ασχολούνται με τη θεραπεία του καρκίνου, επιδιώκουν από την ΕΕ να καταργήσει το δικαίωμα των φαρμακευτικών εταιρειών να εξαιρούν δοκιμές, κάτι που θα τις υποχρέωνε να εξετάζουν τη δυνατότητα ενός φαρμάκου τόσο σε ενήλικες όσο και σε παιδιά.
ΠΗΓΗ...http://www.briefingnews.gr/
ΕΚΤΕΛΕΣΑΝ ΠΟΙΗΤΗ ΓΙΑΤΙ ΜΙΛΟΥΣΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ!
Σε ακόμη μια εκτέλεση προχώρησε το ιρανικό καθεστώς για να προστεθεί στις 40 περίπου από τις αρχές του έτους.
Όπως έγινε γνωστό το νέο θύμα των εκτελέσεων στο Ιράν ήταν ο 32χρονος ποιητής και ενεργό στέλεχος σε κινήματα ειρήνης και ανθρωπίνων δικαιωμάτων (μια ενασχόληση που ισοδυναμεί με θάνατο στο Ιράν) Χασέμ Σαμπανί.
Σύμφωνα με το κατηγορητήριο των μουλάδων του Ιράν ο Σαμπανί θεωρήθηκε «εχθρός του Θεού» και κρίθηκε ότι αποτελούσε «απειλή για την ασφάλεια της χώρας».
Ο Σαμπανί μαζί με έναν φίλο του που ονομαζόταν Χαντί Ρασεντί απαγχονίστηκαν σε άγνωστη φυλακή, προ ημερών.
Ο 32χρονος ποιητής είχε μπει στο στόχαστρο των τοπικών αρχών όταν «ομολόγησε» σε τηλεοπτική εκπομπή ότι ανήκε σε τρομοκρατική οργάνωση.
Παρόλα αυτά, αργότερα αποκάλυψε πως είχε πέσει θύμα βίας και απειλών για να προχωρήσει σε αυτή τη δήλωση.
Σε επιστολή του από τη φυλακή είχε γράψει: «Πρέπει να σας διαβεβαιώσω ότι εγώ και οι φίλοι μου δεν έχουμε εμπλοκή σε στρατιωτική δραστηριότητα. Αυτό που προσπάθησα να κάνω είναι να επιτύχω ειρηνικά όσα ήθελα, μέσω ειρηνικών και πολιτιστικών δράσεων προς όφελος των καταπιεσμένων συμπολιτών μου».
Μάλιστα, στην επιστολή του είχε πραγματοποιήσει έκκληση σε ανθρωπιστικές οργανώσεις ώστε να επιδιώξουν μία δίκαιη δίκη για τον ίδιο και το φίλο του, ωστόσο όποιες και αν ήταν οι προσπάθειες απέτυχαν.
Όλα αυτά την ώρα που ο νέος πρόεδρος του Ιράν Χασάν Ροχανί (Hassan Rouhani) θέλει να παρουσιάζεται ως ο μετριοπαθής πολιτικός ο οποίος θα φέρει μια «ανάσα» δημοκρατίας στο Ιράν, αλλά και περιθώρια συνδιαλλαγής με τη Δύση.
Αν και ο Ροχανί δεν πρέπει να θεωρηθεί ένας «φυσιολογικός» διάδοχος του Αχμαντινετζάντ, ο οποίος ήταν ένας κλασικός «Φρουρός της Επανάστασης», εντούτοις ο νέος ηγέτης του Ιράν έχει ήδη μιλήσει για το σεβασμό προς τον ισλαμικό ενδυματολογικό κώδικα, «…που θα πρέπει να διδάσκεται στα σχολεία, τα λύκεια, τα πανεπιστήμια και τα τεμένη».
Αν πάμε πίσω στα χρόνια, θα βρούμε τον Ροχανί το 1978 στη διάρκεια της Ισλαμικής Επανάστασης, δίπλα στο πλευρό του Χομεϊνί. Μετά την ανατροπή του Σάχη, τον Φεβρουάριο του 1979, ανέλαβε κεντρικές θέσεις ευθύνης στο νέο σύστημα ισλαμικής εξουσίας των μουλάδων. Επέβλεψε μάλιστα και τον εξισλαμισμό των τηλεοπτικών προγραμμάτων. Το 1999, κατά τη διάρκεια φοιτητικών διαδηλώσεων, ο Ροχανί είχε υιοθετήσει την πλέον σκληρή στάση υποστηρίζοντας ότι «…οι συλληφθέντες για καταστροφή της κρατικής περιουσίας πρέπει να αντιμετωπίσουν την θανατική ποινή».
Αυτό που πολλοί τείνουν να αντιληφθούν είναι πως ο Ραχανί εμφανίζει δύο πρόσωπα: Ένα στο εσωτερικό της χώρας όπου η συμπεριφορά του είναι αυττή του συντηρητικού κληρικού και ένα προς το εξωτερικό όπου προσπαθεί να «γορητεύσει» τα διεθνή ΜΜΕ παρουσιαζόμενος ως ένας μετριοπαθής και πάνω από όλα πραγματιστής πολιτικός.
Για παράδειγμα επί ημερών του καταγγέλλεται πως οι Χριστιανοί του Ιράν διώκονται γιατί στη τελετή της Θείας κοινωνίας χρησιμοποιούν κρασί, οι ομοφυλόφιλοι διώκονται και μάλιστα κατατάσσονται στη λατρεία του διαβόλου, διώξεις αναφέρονται επίσης εναντίον των ακολούθων της Πίστης Μπαχάι (μια θρησκεία που δημιουργήθηκε το 19ο αιώνα από τον Πέρση ευγενή, γνωστό σήμερα ως Μπαχάολλα) ενώ οι εκτελέσεις έχουν σημειώσει μικρή, αλλά αύξηση.
Τον Οκτώβριο του 2013 (ο Ροχανί ανέλαβε τα καθήκοντά του στις 3 Αυγούστου του 2013) τέσσερις Χριστιανοί καταδικάστηκαν σε 80 ραβδισμούς όταν πιάστηκαν να πίνουν Θεία κοινωνία που περιείχε κρασί, κατά τη διάρκεια θρησκευτικής τελετής, ενώ αλλά ύστερα προστέθηκε και η κατηγορία της κατοχής δορυφορικής κεραίας.
Μάλιστα αν και οι ΗΠΑ έχουν ακολουθήσει μια πολιτική προσέγγισης εντούτοις δεν παύουν να κατακρίνουν και τη σημερινή ιρανική ηγεσία για την κατάσταση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στη χώρα. Η Bernadette Meehan εκπρόσωπος του συμβουλίου εθνικής ασφάλειας των ΗΠΑ είχε δηλώσει πριν από μερικούς μήνες:
«Τα μέλη των θρησκευτικών μειονοτήτων συχνά υπόκειται σε κακοποιήσεις, φυλακίσεις χωρίς κατηγορία ακόμη και θάνατο. Καλούμε για άλλη μια φορά την ιρανική κυβέρνηση να προσχωρήσει σε απελευθέρωση των όλων των κρατουμένων συνείδησης που βρίσκονται στις φυλακές εξαιτίας των θρησκευτικών τους αντιλήψεων».
Τελικά όχι μόνο δεν απελευθερώνονται αλλά αντίθετα εκτελούνται.
ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr/
ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΟΓΙΟΣ: ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΤΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΗΣ ΑΛΜΩΠΙΑΣ.
Η στήριξη του αγώνα των αγροτών των κτηνοτρόφων και των υλοτόμων της Αλμωπίας
είναι ζήτημα πρώτης προτεραιότητας για όλους μας !
Η επαρχία μας έχει εγκαταλειφθεί χρόνια και ζει την δική της απομόνωση !
Έχουν
ισοπεδώσει κάθε κοινωνικό ιστό στην χώρα μας μερικοί ιμιντασιόν
Έλληνες οι οποίοι με τις λάθος επιλογές τους μας οδήγησαν στην
οικονομική καταστροφή !
Συμπαραστεκόμαστε στον δίκαιο αγώνα τους και θα είμαστε δίπλα τους μέχρι να
αποκατασταθεί η αδικία που επιχειρείτε σε βάρος τους .
Να μην ξεχνάμε , ότι τίποτε δεν μας χαρίζετε !
Ακομμάτιστη
Δράση
Ανάπτυξης
Κατοίκων
Αλμωπίας
ΑΝΔΡΕΑΣ Κ Ο Γ Ι Ο Σ