Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Πέμπτη 2 Απριλίου 2015

ΣΕΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΛΜΩΠΙΑ


Σεισμός σημειώθηκε στην ευρυτερη περιοχή της Αλμωπίας στις 21.22 με επίκεντρο 23 χιλιόμετρα βόρεια-βορειοανατολικά της Έδεσσας, κοντά στο χωριό Μάνδαλο.

Είχε μέγεθος 2.3 R, με εστιακό βάθος 10 χιλιόμετρα και ήταν ιδιαίτερα αισθητός στους Προμάχους, όπου και προκάλεσε την δέουσα ανησυχία...
Ακολούθησε δυνατότερος σεισμός στις 21.37 μεγέθους 4R με το ίδιο επίκεντρο.
Συνιστάται προσοχή και απαγρύπνηση σε όλους.



ΤΟ "ΠΑΠΟΥΤΣΩΜΕΝΟ" ΙΕΚ ΕΔΕΣΣΑΣ



Συμμετοχή σπουδαστών του Ι.Ε.Κ. Έδεσσας σε παραστάσεις του Εδεσσαϊκού Θεάτρου


Οι σπουδαστές του τμήματος Αισθητικής του Ι.Ε.Κ. Έδεσσας με την επίβλεψη των εκπαιδευτριών τους συμμετείχαν υποστηρικτικά στο μακιγιάζ των ηθοποιών του Εδεσσαϊκού Θεάτρου στο πλαίσιο της παράστασης «Παπουτσωμένος Γάτος».
 Καθ’ όλη τη διάρκεια των παραστάσεων, από 17 έως και 22 Μαρτίου 2015, οι σπουδαστές είχαν την ευκαιρία να αναδείξουν τις δεξιότητές τους. Το Δ.Ι.Ε.Κ. Έδεσσας επιδιώκει τη συμμετοχή καταρτιζομένων του σε τέτοιες δράσεις, που σκοπό έχουν τη σύνδεση της κατάρτισης με την πραγματική αγορά εργασίας.
 Τέλος, προσωπικές ευχαριστίες απευθύνουμε στις εκπαιδεύτριες κυρίες Πεσκελίδου Ευθυμία και Φωτιάδου Σοφία, που συντόνισαν την παρουσία των σπουδαστών μας.































ΣΥΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΦΡΟ 66 ΣΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΗΡΙΟ



Σύσκεψη για την περιβαλλοντική διαχείριση και εξυγίανση της Τάφρου 66 στην Π.Ε. Πέλλας

Αντιπεριφερειάρχης Θ. Θεοδωρίδης: «Σε συνεργασία με το Δήμο Σκύδρας και τις υπηρεσίες της Π.Κ.Μ. θα γίνουν παρεμβάσεις για τον καθαρισμό της Τάφρου 66»

Σύσκεψη για την περιβαλλοντική διαχείριση, εξυγίανση και πολιτική προστασία της Τάφρου 66 πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Διοικητήριο της Π.Ε. Πέλλας με την παρουσία του Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας Θεόδωρου Θεοδωρίδη, της Δημάρχου Σκύδρας Κατερίνας Ιγνατιάδου, του στελέχους της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Π.Κ.Μ. Θεόδωρου Ρεσβάνη, υπηρεσιακούς παράγοντες της Π.Ε. Πέλλας και του Δήμου Σκύδρας. Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε σε συνέχεια της συνάντησης του κ. Θεοδωρίδη και της κας Ιγνατιάδου με τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας κ. Τζιτιζικώστα για τα προβλήματα που δημιούργησαν τα έντονα καιρικά φαινόμενα το προηγούμενο διάστημα στην Π.Ε. Πέλλας.

Αρχικά, ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Θεοδωρίδης επισήμανε ότι το θέμα του καθαρισμού της Τάφρου 66 αλλά και του Λουδία παραμένει βασική προτεραιότητα σε επίπεδο προγραμματικού σχεδιασμού της Περιφέρειας. Επίσης, τόνισε ότι οι έντονες βροχοπτώσεις που έπληξαν την Πέλλα δημιούργησαν προβλήματα, πέρα από τις υποδομές και στους αγρότες, καθ’ ότι βρισκόμαστε στην καλλιεργητική περίοδο. Η προσπάθεια διαχείρισης των συνεπειών και της υπάρχουσας κατάστασης θα ξεκινήσει άμεσα, με τον καθαρισμό σημείων τα οποία θα καταδείξουν οι υπηρεσίες της Π.Ε. Πέλλας, σε συνεργασία με τις υπηρεσίες της Π.Κ.Μ. και του Δήμου Σκύδρας. Επιπλέον ο κ. Θεοδωρίδης ανέφερε ότι πολλά προβλήματα δημιουργούνται από δραστηριότητες σε γειτονικές περιοχές με αποτέλεσμα οι υπηρεσίες της Π.Ε. Πέλλας, των Δήμων και οι πολίτες να έρχονται αντιμέτωποι με μία δυσκολότερη κατάσταση. 

Από την πλευρά της η Δήμαρχος Σκύδρας κ. Ιγνατιάδου ανέφερε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες στις περιοχές γύρω από την Τάφρο 66 και ιδιαίτερα οι αγρότες που βλέπουν τις γεωργικές εκτάσεις τους να έχουν αρκετό νερό, μην έχοντας τη δυνατότητα να εργαστούν. Ακόμη, υπογράμμισε την ανάγκη να υπάρξει άμεση αντιμετώπιση του προβλήματος για την ανακούφιση των πολιτών και τη συντήρηση των υποδομών στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου Σκύδρας που έχουν πληγεί από τις έντονες βροχοπτώσεις.

Ο κ. Ρεσβάνης, στέλεχος του Τμήματος Δομών Περιβάλλοντος της Π.Κ.Μ. διευκρίνισε ότι οι περιοχές που συγκρατούν τον μεγαλύτερο όγκο του νερού όταν εκτυλίσσονται έντονα καιρικά φαινόμενα έχουν ρόλο αποτρεπτικό στην εκδήλωση ακόμη πιο έντονων αρνητικών συνεπειών, είτε αυτό αφορά περιουσίες και καλλιεργητικές εκτάσεις είτε υποδομές. Διευκρίνισε ότι ο σχεδιασμός που γίνεται αφορά έγκριση νέας μελέτης, μέσω ευρωπαϊκής χρηματοδότησης για τον έλεγχο επάρκειας των αναχωμάτων και την προστασία της περιοχής της Σκύδρας και της Π.Ε. Πέλλας γενικότερα. Πάλι όμως, προβλέπονται οι λεκάνες κατάκλισης για την αποφυγή μιας μεγάλης καταστροφής. Τα χρηματοδοτικά περιθώρια είναι στενά, παρ’ όλα αυτά οι κατεπείγουσες παρεμβάσεις θα γίνουν, ιδιαίτερα σε σημεία πλησίον και πέριξ των γεφυρών όπου έχουν μαζευτεί φερτά και άλλα υλικά.

Οι παριστάμενοι συμφώνησαν ότι άμεσα και με συνεννόηση των αρμοδίων υπηρεσιών θα γίνουν οι επείγουσες παρεμβάσεις που αφορούν την απομάκρυνση υλικών σε σημεία όπου παρατηρείται το μεγαλύτερο πρόβλημα και υπάρχει εύκολη πρόσβαση. Για το λόγο αυτό θα πραγματοποιηθεί νέα συνάντηση στο Δήμο Σκύδρας ώστε να εντοπιστούν οι περιοχές όπου θα μπορούν άμεσα να παρέμβουν οι υπηρεσίες και να γίνει ο καθορισμός. 

ΠΟΣΟ ΚΑΘΑΡΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ "ΤΖΑΜΙΑ" ΜΑΣ;

Κάποτε ήταν ένα νέο ζευγάρι που μετακόμισε σε καινούργια γειτονιά. 
Καθώς έτρωγαν πρωινό στο νέο τους σπίτι, η γυναίκα κοίταξε έξω από το παράθυρο και είδε τη γειτόνισσα που εκείνη την ώρα άπλωνε την μπουγάδα της.
  «Ά, τα ρούχα δεν είναι πολύ καθαρά» σχολίασε. «Η γειτόνισσα δεν προσέχει την καθαριότητα, δεν πλένει καλά τα ρούχα. Πρέπει να χρησιμοποιεί περισσότερο σαπούνι».
Ο σύζυγος κοίταξε την μπουγάδα αλλά δε είπε τίποτα.
Κάθε φορά που η γειτόνισσα άπλωνε την μπουγάδα, η γυναίκα έκανε τα ίδια σχόλια.
Ένα μήνα αργότερα, ένιωσε μεγάλη έκπληξη όταν είδε ότι τα ρούχα που είχε απλώσει η γειτόνισσα ήταν πιο καθαρά  από τις προηγούμενες φορές, και είπε στον άντρα της:
  «Για δες! Η γειτόνισσα έμαθε επιτέλους να πλένει! Αναρωτιέμαι ποιος την έμαθε».
«Ξέρεις, ξύπνησα νωρίς σήμερα το πρωί και καθάρισα τα τζάμια μας!» γύρισε και της είπε ο άντρας της.
 - - - - -
Έτσι συμβαίνει και στη ζωή.
Ο τρόπος που βλέπουμε τους άλλους εξαρτάται από το πόσο καθαρά είναι τα «τζάμια μας».
166720_380404732066903_2111832221_n

ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΙΣ ΑΛΛΕΡΓΙΕΣ ΣΥΝΙΣΤΟΥΝ ΟΙ ΟΦΘΑΛΜΙΑΤΡΟΙ



Προσοχή στις εξορμήσεις  στην ύπαιθρο κατά την διάρκεια του Πάσχα, αλλά  και ολόκληρη την Άνοιξη συνιστούν οι οφθαλμίατροι καθώς καιροφυλακτούν οι αλλεργίες.
Η  αλλεργική επιπεφυκίτιδα κάνει θραύση την εποχή αυτή,είναι ιδιαίτερα ενοχλητική και μπορεί να διαρκέσει και πάνω από μια εβδομάδα.
Όσοι υποφέρουν από αλλεργική επιπεφυκίτιδα και το γνωρίζουν θα πρέπει προληπτικά να πάρουν τα φάρμακα τους πριν από την εξόρμηση τους.
«Η χρήση των γυαλιών ηλίου και το συχνό πλύσιμο των χεριών μπορούν να μας προφυλάξουν από την αλλεργική επιπεφυκίτιδα»τονίζει ο  διαπρεπής χειρουργός οφθαλμίατρος, Διδάκτωρ της Ιατρικής Σχολής Αθηνών κ. Ιωάννης Α. Μάλλιας.

Τα βασικά συμπτώματα της  αλλεργικής επιπεφυκίτιδας είναι :
  • κοκκίνισμα των ματιών
  • οίδημα ή πρήξιμο στα βλέφαρα  και στον επιπεφυκότα
  • δακρύρροια
  • φαγούρα (Είναι τόσο έντονη που δύσκολα μπορούμε να αντισταθούμε από το να τρίψουμε τα μάτια μας και φυσικά αυτό επιδεινώνει την κατάσταση)
  • τσούξιμο, αίσθημα ξένου σώματος
Πολλές από τις αλλεργικές εκδηλώσεις των ματιών συνοδεύονται από αλλεργικές εκδηλώσεις άλλων οργάνων, όπως η μύτη με τη μορφή της αλλεργικής ρινίτιδας.
 
 
 
 
                  ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ  ΕΠΙΠΕΦΥΚΙΤΙΔΑΣ
«Οι κρύες κομπρέσες και το πλύσιμο των ματιών με άφθονο κρύο νερό από τη βρύση μπορεί να ανακουφίσει τα συμπτώματα και αυτός είναι ένας απλός τρόπος πρώτης αντιμετώπισης των συμπτωμάτων»  εξηγεί  κ. Μάλλιας και συνεχίζει
«Επίσης τα τεχνητά δάκρυα μπορούμε να τα χρησιμοποιούμε άφοβα και συχνά γιατί ξεπλένουν τα μάτια από τα αλλεργιογόνα, προστατεύουν τον κερατοειδή χιτώνα και ανακουφίζουν από το αίσθημα   ξένου σώματος».
Αν τα συμπτώματα δεν υποχωρήσουν χρειάζεται να χορηγηθεί θεραπεία από οφθαλμίατρο.
Υπάρχουν πολλών ειδών σκευάσματα σε μορφή κολλυρίων που μπορούν να δοθούν για την φαρμακευτική αντιμετώπιση των οφθαλμικών αλλεργιών. Οι κύριες κατηγορίες φαρμάκων είναι τα αντιισταμινικά, οι σταθεροποιητές των μαστοκυττάρων και τα κορτικοστεροειδή (κορτιζόνη).
 Τα αντιισταμινικά αναστέλλουν τη δράση της ισταμίνης και κατά συνέπεια τη φαγούρα, το πρήξιμο (οίδημα), το κοκκίνισμα κτλ. Οι σταθεροποιητές των μαστοκυττάρων δρουν προληπτικά ώστε όταν περάσει η δράση του αντισταμινικού και ξαναεκτεθούμε στο αλλεργιογόνο να μην εμφανιστούν τα συμπτώματα καθόλου ή σε πολύ μικρότερο βαθμό.
 Σήμερα υπάρχουν νέα και πολύ αποτελεσματικά αντιαλλεργικά φάρμακα που συνδυάζουν σε ένα κολλύριο και το αντισταμινικό και τον σταθεροποιητή των μαστοκυττάρων. Έτσι με την χρήση των σταγόνων αυτών δυο φορές την ημέρα έχουμε μια καταπληκτική βελτίωση των συμπτωμάτων και της κλινικής εικόνας.
«Τα παραπάνω φάρμακα και οι ειδικά οι σταθεροποιητές των μαστοκυττάρων μπορούν να δοθούν προληπτικά λίγο καιρό πριν ξεκινήσει η εποχή που εμφανίζεται η αλλεργία αν υπάρχει μια εποχιακή αλλεργική επιπεφυκίτιδα που μας κάνει να υποφέρουμε κάθε χρόνο. Η προληπτική αγωγή βοηθά στο να μην εκδηλωθεί η αλλεργία όταν εκτεθούμε στο αλλεργιογόνο»καταλήγει ο κ Μάλλιας.
Τα αντιισταμινικά από το στόμα σε μορφή χαπιών είναι άλλο ένα όπλο που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι οφθαλμίατροι, ειδικά σε άλλες μορφές αλλεργίας που αφορούν και άλλα όργανα όπως η αλλεργική ρινίτιδα. Η δράση των χαπιών αυτών είναι αποτελεσματική και στις αλλεργικές επιπεφυκίτιδες αλλά είναι λιγότερο αποτελεσματική από την τοπική θεραπεία. Η τοπική θεραπεία αντίθετα μπορεί να είναι αποτελεσματική και στην αλλεργική ρινίτιδα που συνοδεύει πολύ συχνά την αλλεργική επιπεφυκίτιδα καθότι τα κολλύρια περνούν στη μύτη μέσω του δακρυϊκού πόρου και την δακρυϊκής οδού.
Σύμφωνα με τους οφθαλμίατρους με τη σωστή διάγνωση και την κατάλληλη θεραπεία της οφθαλμικής αλλεργίας οι διαταραχές μπορούν να αντιμετωπισθούν και να βελτιωθούν σε σημαντικό βαθμό. Τα αλλεργικά άτομα είναι καλό να επισκέπτονται προληπτικά τον οφθαλμίατρό τους ώστε να προλάβουν και να θεραπεύσουν έγκαιρα τα συμπτώματά τους πριν αυτά γίνουν σημαντικά και ενοχλητικά.
 

www.malliaseye.gr    Τηλ: 210-9320215

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΦΟΡΟΕΠΙΔΡΟΜΗ ΤΗΣ ΕΦΟΡΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΓΟΝΕΩΝ

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Για τη συνεχιζόμενη φοροεπιδρομή και τα πρόστιμα της εφορίας προς τους  συλλόγους γονέων»

Την χρονιά που πέρασε γίναμε αποδέκτες δεκάδων καταγγελιών για πρόστιμα από τις κατά τόπους ΔΟΥ προς τους συλλόγους γονέων σε όλη την Ελλάδα, όχι μόνο σε εκείνους που είχαν ΑΦΜ και δεν υπέβαλαν φορολογική δήλωση, αλλά και σε εκείνους που δεν είχαν αποκτήσει ως τώρα ΑΦΜ με αναδρομική μάλιστα ισχύ από το έτος ίδρυσης τους.
Σε πολλές περιπτώσεις δε τα πρόστιμα ανέρχονται σε χιλιάδες ευρώ (λόγω της αναδρομικότητας) και έχει σαν αποτέλεσμα πολλοί σύλλογοι να μην λειτουργούν ή τα νεοεκλεγμένα όργανα να αρνούνται να αποδεχτούν τη μεταφορά του ΑΦΜ στο όνομά τους, αφού αυτό συνδέεται με το προσωπικό ΑΦΜ του εκάστοτε προέδρου.
O σκοπός λειτουργίας τους όπως αυτός περιγράφεται στα περισσότερα καταστατικά συλλόγων γονέων είναι η υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων όλων των μαθητών, η διασφάλιση της αποκλειστικά δημόσιας και δωρεάν παιδείας, η προαγωγή των αξιών της εθνικής ανεξαρτησίας, δημοκρατίας και της ελευθερίας, η στήριξη της ερασιτεχνικής πρωτοβουλίας και η ανάδειξη του λαϊκού πολιτισμού μέσα από δραστηριότητές, εκδηλώσεις παρεμβάσεις.
Σύμφωνα με το ν. 1566/85 και το ν. 2621/98 τα όργανα των οργανώσεων των γονέων είναι θεσμικοί φορείς της εκπαίδευσης με αντιπροσώπευση στα όργανα που προβλέπονται από τη νομοθεσία (συμβούλια σχολικής κοινότητας, σχολικά συμβούλια, ΔΕΠ, Σχολικές Επιτροπές, ΕΣΥΠ, Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης).
Όπου μάλιστα δε λειτουργούν τέτοια όργανα αυτά συστήνονται – σύμφωνα με το νόμο - με πρωτοβουλία των διευθυντών της οικίας σχολικής μονάδας, Δήμων και του Υπουργείου.
Η φοροεπιδρομή και τα πρόστιμα προς το οργανωμένο κίνημα των γονιών, που έχει ενταθεί τα τελευταία χρόνια δεν είναι τυχαία, αποτελεί κομμάτι του νέου σχολείου της αποκέντρωσης, της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και της προσπάθειας χειραγώγησης του κινήματος από τις τοπικές διοικήσεις .
Στα πλαίσια της «συμμετοχικότητας», του «εθελοντισμού», του κοινωνικού εταιρισμού και της αποκέντρωσης αρμοδιοτήτων βασικών τομέων του κράτους σε τοπικό επίπεδο, έχει διαμορφωθεί το νομικό πλαίσιο για να αναλάβουν οι σύλλογοι γονέων την ευθύνη για την χρηματοδότηση του σχολείου, την εξεύρεση χορηγών επενδυτών, να αναλάβουν επίσης την καθαριότητα, τη φύλαξη, το βάψιμο ή την συντήρηση των κτηρίων ακόμα και να συμβάλουν στη διαμόρφωση ενός μέρους του προγράμματος σπουδών της κάθε σχολικής μονάδας.
Από την άλλη ο Καλλικράτης προβλέπει τον έλεγχο και την εποπτεία των συλλόγων γονέων, δηλαδή οι δήμοι που δεν μπορούν να δώσουν χρήματα ούτε για τα αναγκαία, μπορούν να ελέγχουν τους συλλόγους στο κατά πόσο συμβάλουν ή παίρνουν την ευθύνη για να στηρίξουν οικονομικά την «δημόσια εκπαίδευση» που όμως σύμφωνα με το § 16 του Συντάγματος πρέπει να παρέχεται Δωρεάν σε όλους.
Η προσπάθεια που γίνεται, να εξισωθούν οι σύλλογοι γονέων με κάθε είδους νομικά πρόσωπα Θρησκευτικού, φιλανθρωπικού, εθνικού, αθλητικού χαρακτήρα ακόμα και ΜΚΟ εντάσσεται στη λογική της ενσωμάτωσης και της συνευθύνης από τη μια και στη λογική της διάλυσης του αγωνιστικά προσανατολισμένου κινήματος από την άλλη.
Ποίος γονιός θα θελήσει να δραστηριοποιηθεί στο σύλλογο του σχολείου του παιδιού του πολύ περισσότερο να εκλεγεί στο ΔΣ, όταν γνωρίζει πολύ καλά πως κάθε χρόνο θα έχει δοσοληψίες με την εφορία; Ποιος γονιός θα θέσει υποψηφιότητα για πρόεδρος όταν αυτός είναι υπόλογος απέναντι στο νόμο για παραλήψεις άλλων διοικήσεων; Ποιος γονιός στις σημερινές συνθήκες της γενικευμένης φοροεπιδρομής θα θελήσει να συνδέσει το οικογενειακό ΑΦΜ με το ΑΦΜ του συλλόγου γνωρίζοντας μάλιστα πως αυτό μπορεί να τον ακολουθεί εφ’ όρου ζωής;
Οι σύλλογοι γονέων ως νομικά πρόσωπα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, η λειτουργία των οποίων διέπεται από ειδική νομοθεσία και διατάξεις, λειτουργούν με την εθελοντική προσφορά των γονιών των μαθητών σε βάρος του ελεύθερου και προσωπικού χρόνου τους, με αποκλειστικά έσοδα τις χρονιάτικές συνδρομές των μελών που στις περισσότερες περιπτώσεις αγγίζει το ποσό των 5 ευρώ/χρόνο.
Ο ρόλος των Συλλόγων είναι διεκδικητικός, συντονιστικός, οργανωτικός που αναδεικνύει τα προβλήματα και μπαίνει μπροστά στον αγώνα για την επίλυσή τους. Δεν είναι ούτε εταιρείες ούτε ΜΚΟ και σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να παίξουν το ρόλο της «παραδουλεύτρας» που θα καλύπτει με πασαλείμματα τα όποια κενά του δημόσιου σχολείου.

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ.κ. Υπουργοί τι άμεσα μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση ούτως ώστε:
1.    Να αποσταλεί σε όλες τις ΔΟΥ εγκύκλιος για τη διαγραφή όλων των προστίμων προς τους Συλλόγους γονέων.
2.    Να πάρει άμεσα πρωτοβουλία με νομοθετική ρύθμιση:
·  για την μη υποχρεωτικότητα υποβολής φορολογικής δήλωσης από τους Συλλόγους γονέων.
·  Για την εξαίρεση των Συλλόγων Γονέων, από την υποχρέωση απόκτησης ΑΦΜ.
·  Να δοθεί η δυνατότητα σε όσους Συλλόγους το επιθυμούν να επιστρέψουν – καταθέσουν το υπάρχων ΑΦΜ στις ΔΟΥ.



Οι βουλευτές
Μανώλης Συντυχάκης
Σάκης Βαρδαλής
Λιάνα Κανέλλη
Χρήστος Κατσώτης
Γιώργος Λαμπρούλης
Διαμάντω Μανωλάκου

ΤΑ "ΛΑΖΑΡΑΚΙΑ" ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΜΑΧΟΥΣ










Αναβίωσε σήμερα το έθιμο "Λαζαράκια" από τα παιδιά του Νηπιαγωγείου Προμάχων.
Συνοδευόμενα από τις υπεύθυνες νηπιαγωγούς και αρκετές μητέρες, οι μικροί μαθητές, περιόδεψαν σε σπίτια και καταστήματα λέγοντας τα κάλαντα του Λαζάρου και μοιράζοντας τα χειροποίητα σπιτικά Λαζαράκια.
Το έθιμο ανά την Ελλάδα στο διάβα των χρόνων:
Σε κάποια χωριά  οι αγρότες δεν μαζεύουν τη σοδειά τους γιατί φοβούνται ότι οι καρποί της γης φέρουν τον θάνατο μέσα τους.O Λάζαρος είναι μια μορφή που εμπνέει σεβασμό στον ελληνικό λαό.Παλιότερα οι εκδηλώσεις εορτασμού ήταν πολλές και ποικίλες, ωστόσο σήμερα έχουν λησμονηθεί ως επί το πλείστον.
Για παράδειγμα τα κάλαντα του Λαζάρου τραγουδιούνται σε ελάχιστες περιοχές, ενώ παλιότερα ήταν από τα πιο ζωντανά έθιμα και έδιναν ιδιαίτερο τόνο στις μικρές κοινωνίες.
Τα κάλαντα του Λαζάρου ήταν αποκλειστικά σχεδόν γυναικεία και τα τραγουδούσαν κοπέλες διαφόρων ηλικιών ακόμα και κορίτσια τις παντρειάς που ονομάζονταν "Λαζαρίνες".
Την παραμονή της γιορτής, οι Λαζαρίνες ξεχύνονταν στα χωράφια έξω από τα χωριά για να μαζέψουν λουλούδια που με αυτά θα στόλιζαν το καλαθάκι τους την άλλη μέρα ντυμένες με τοπικές ενδυμασίες φορώντας ειδική στολή.
Γύριζαν από σπίτι σε σπίτι τραγουδώντας το Λάζαρο και εισέπρατταν μικρό φιλοδώρημα, χρήματα, αυγά, φρούτα ή άλλα φαγώσιμα.
Σε πολύ λίγες περιοχές της χώρας τραγουδιούνται σήμερα τα Λαζαριάτικα κάλαντα. Τα λόγια του τραγουδιού άλλοτε αναφέρονται στην ανάσταση του Λαζάρου και είναι συνήθως μέτρια στιχουργήματα και άλλοτε πάλι αποτελούν παινέματα προσώπων που αγγίζουν τα όρια υψηλής ποιητικής δημιουργίας.
Τα έθιμα του Λαζάρου στα χρόνια της σκλαβιάς είχαν κοινωνική σκοπιμότητα.
Στις γυναίκες και ιδίως στα νέα κορίτσια που δεν έβγαιναν συχνά έξω από το σπίτι επειδή τα ήθη της εποχής και ο φόβος της αρπαγής τους από τους Τούρκους τις περιόριζαν, δίνονταν κάποιες ελευθερίες: γίνονταν αλληλογνωριμίες και νυφοδιαλέγματα και σε λίγο καιρό ακολουθούσαν τα προξενιά, τα αρραβωνιάσματα και οι γάμοι.
Έθιμα από διαφορετικά μέρη της Ελλάδας
0 λαός γιορτάζει την πρώτη Λαμπρή, την "Έγερση" του φίλου του Χριστού, του "αγέλαστου" Λάζαρου.
Ο φόβος και ο τρόμος για όσα γνώρισε στον άλλο κόσμο άφησαν τόσο βαθιά σημάδια στην ψυχή του Λάζαρου που, λέει η παράδοση, μετά την Ανάσταση του δε γέλασε παρά μόνο μια φορά.
Είδε κάποιον χωρικό στο παζάρι να κλέβει μια στάμνα και να φεύγει κρυφά.
"Βρε τον ταλαίπωρο, είπε. Για ιδές τον πώς φεύγει με το κλεμμένο σταμνί.
Ξεχνάει ότι κι αυτός είναι ένα κομμάτι χώμα, όπως και το σταμνί. Το 'να χώμα κλέβει τ' άλλο. Μα δεν είναι να γελούν οι πικραμένοι;" και χαμογέλασε.
Στα περισσότερα μέρη της Ελλάδας για να απεικονίσουν την Ανάσταση του Λάζαρου, να συμβολίσουν δηλαδή τη Νίκη του Χριστού απέναντι στο θάνατο, αλλά παράλληλα και για να υποδηλώσουν την ανάσταση της φύσης, έφτιαχναν ένα ομοίωμα του Λάζαρου. Την παραμονή της γιορτής ή, σε πολλά μέρη, ανήμερα την "πρώτη Λαμπρή", τα παιδιά, κρατώντας το "Λάζαρο", έκαναν τους αγερμούς τους. Γύριζαν στα σπίτια και τραγουδούσαν τα "λαζαρικά", για να διηγηθούν την ιστορία του αναστημένου φίλου του Χριστού και να πουν παινέματα στους νοικοκυραίους. Στην Ήπειρο μάλιστα, στις κτηνοτροφικές περιοχές, χτύπαγαν ταυτόχρονα και μεγαλοκούδουνα.
Σήμερον έρχεται ο Χριστός
ο επουράνιος θεός.
Εν τη πόλει Βηθανία
Μάρθα κλάει και Μαρία.
Λάζαρο τον αδελφό της
τον γλυκύ και καρδιακόν της.
Τον μοιρολογούν και λένε
τον μοιρολογούν και κλαίνε.
Τρεις ημέρες τον θρηνούσαν
και τον εμοιρολογούσαν
Και τη μέρα την Τετάρτη
κίνησε ο Χριστός για να 'ρθει.
Τότε εβγήκε η Μαρία
έξω από τη Βηθανία
και εμπρός του γονατίζει
και τα πόδια του φιλεί.
-Αν εδώ ήσουν, Χριστέ μου
δεν θα πέθαιν' ο αδελφός μου.
Μα και πάλιν εγώ πιστεύω
και καλότατα ηξεύρω
ότι δύνασαι αν θελήσεις
και νεκρούς να αναστήσεις.
Τότε ο Χριστός δακρύζει
και τον Άδη φοβερίζει.!
Δεύρο έξω Λάζαρέ μου
φίλε και αγαπητέ μου.
Παρευθύς επελυτρώθη
ανεστήθη κι εσηκώθη
Τότε τον Θεόν δοξάζουν
και τον Λάζαρο εξετάζουν.
Πες μας, Λάζαρε, τι είδες
εις τον Άδην απού πήγες;
Είδα φόβους, είδα τρόμους,
είδα βάσανα και πόνους,
Δώστε μου νερό λιγάκι
να ξεπλύνω το φαρμάκι
της καρδιάς και των χειλέων
και μην μ' ερωτάτε πλέον.
Του χρόνου πάλι να 'ρθουμε,
με υγεία να σας βρούμε,
και ο νοικοκύρης του σπιτιού
χρόνια πολλά να ζήσει,
να ζήσει χρόνια εκατό
και να τα ξεπεράσει.
Αυτό είναι τα κάλαντα-τραγούδι του Λάζαρου, που θα θυμούνται σίγουρα οι πιο μεγάλοι και οι πιο νέοι δεν θα έχουν ξανακούσει ποτέ....ξεχασμένο και αυτό με πολλά άλλα δυστυχώς...
Τα "λαζαρικά" από τόπο σε τόπο έχουν πολλές παραλλαγές.
Στη Στερεά Ελλάδα, τη Μακεδονία και τη Θράκη στο έθιμο έπαιρναν μέρος μόνο κορίτσια, οι "Λαζαρίνες" ή "Λαζαρίτσες", έτσι έβρισκαν την ευκαιρία να γίνουν γνωστές και σαν υποψήφιες νύφες.
Για "Λάζαρο" βαστούσαν έναν ξύλινο κόπανο για τα ρούχα, τυλιγμένο με παρδαλά κομμάτια από πανιά, ίδιο μωρό. Σε άλλα μέρη πάλι έντυναν με χτυπητά πολύχρωμα υφάσματα μια ρόκα, μια κούκλα, έναν καλαμένιο σταυρό και τα στόλιζαν με κορδέλες και λουλούδια. Στη Σκύρο έπαιρναν την τρυπητή κουτάλα, "τη σιδεροχουλιάρα". Έβαζαν σε κάθε τρύπα και από ένα άσπροπούλι -άσπρη μαργαρίτα- ένα κόκκινο γαρίφαλο για στόμα και σχημάτιζαν το πρόσωπο. Έδεναν σταυρωτά πάνω στην κουτάλα ένα ξύλο, για να κάνουν τα χέρια, της φορούσαν και ένα πουκαμισάκι ή ένα μωρουδίστικο ρούχο και ο "Λάζαρος" ήταν έτοιμος.
Γύριζαν τα παιδιά από σπίτι σε σπίτι τραγουδώντας και οι νοικοκυρές τους έδιναν αυγά, λεφτά ή ό,τι άλλο είχαν. Πάντα όλοι κάτι έβρισκαν να δώσουν. Κι όταν θέλαν για κάποιον να πούνε πως ήταν τσιγκούνης έλεγαν: "Ποτέ του αυγό δεν έδωσε, ούτε τ' αγίου Λαζάρου!" Στα Τρίκαλα τα αυγά που συγκέντρωναν οι Λαζαρίνες, οι μητέρες τους τα έβαφαν κόκκινα και τα κρατούσαν σε ξεχωριστό μέρος. Όταν ήθελαν να περιποιηθούν έναν επισκέπτη από αυτά τα αυγά του έδιναν, του Λαζάρου.
Σε μερικά μέρη τη θέση του "Λάζαρου" έπαιρνε ένα καλάθι στολισμένο με λουλούδια και με πολύχρωμες κορδέλες. Στην Κρήτη έκαναν έναν ξύλινο σταυρό και τον στόλιζαν με ορμαθούς από λεμονανθούς και αγριόχορτα με κόκκινα λουλούδια, τις μαχαιρίτσες. Στην Κύπρο συναντάμε το έθιμο της αναπαράστασης, στην αρχαιότερη μορφή του. Ο θεός πεθαίνει στην ακμή της νιότης του και αμέσως ανασταίνεται, όπως ο Άδωνης στους αρχαίους Έλληνες. Έντυναν ένα παιδί με κίτρινα λουλούδια, έτσι ώστε ούτε το πρόσωπο του δε φαινόταν. Σε κάθε σπίτι που πήγαιναν, όταν άρχιζαν τα άλλα παιδιά να τραγουδούν, ξάπλωνε και υποκρινόταν το νεκρό, όταν όμως έλεγαν το "Λάζαρε δεύρο έξω" σηκωνόταν.
Το ίδιο έθιμο συναντάμε και στην Κω. Το παιδί που αναπαριστούσε το Λάζαρο, τυλιγμένο σε ένα σεντόνι, ήταν και αυτό στολισμένο με κίτρινα λουλούδια. Αμοιβή της παρέας για την αναπαράσταση τα αυγά για το δάσκαλο. Τα πιο μεγάλα παιδιά, οι "πρωτόσχολοι", έπαιρναν την εικόνα του Λάζαρου, την έβαζαν πάνω σε μια ειδική κατασκευή που στόλιζαν με δεντρολίβανο -ήταν, λέει, η Βηθανία, η πατρίδα του- και γύριζαν στις στάνες. Οι βοσκοί τους φίλευαν αυγά, τυριά και μυζήθρες για τις λαμπρόπιτες.
Για την ψυχή του Λάζαρου οι γυναίκες ζύμωναν ανήμερα το πρωί ειδικά κουλούρια, τους "λαζάρηδες", τα "λαζαρούδια" ή και "λαζαράκια". "Λάζαρο αν δεν πλάσεις, ψωμί δεν θα χορτάσεις" έλεγαν, μια και ο αναστημένος φίλος του Χριστού πίστευαν πως είχε παραγγείλει: "Όποιος ζυμώσει και δε με πλάσει, το φαρμάκι μου να πάρει..."
Στα "λαζαράκια" έδιναν το σχήμα ανθρώπου σπαργανωμένου, όπως ακριβώς παριστάνεται ο Λάζαρος στις εικόνες. Όσα παιδιά είχε η οικογένεια τόσους "λαζάρηδες" έπλαθαν και στη θέση των ματιών έβαζαν δυο γαρίφαλα. Στην Κω οι αρραβωνιασμένες θα έφτιαχναν ένα λαζαράκι σε μέγεθος μικρού παιδιού, γεμισμένο με χίλια δυο καλούδια και κεντημένο σχεδόν σαν τις κουλούρες του γάμου, για να το στείλουν στο γαμπρό. Τα "λαζαρούδια" πολλές νοικοκυρές τα γέμιζαν με αλεσμένα καρύδια, αμύγδαλα, σύκα, σταφίδες, μέλι, πρόσθεταν πολλά μυρωδικά και τα παιδιά ξετρελλαίνονταν να τα τρώνε ζεστά.
Υλικά
440 γρ. αλεύρι γ.ο.χ.
1 φακελάκι ξερή μαγιά
225 γρ. ζάχαρη κρυσταλλική
110 γρ. ελαιόλαδο
120 γρ. κανελόζουμο (βρασμένο νερό με 1 ξύλο κανέλας)
1/2 κ. γλ. αλάτι
3 κ. σ. σταφίδες ξανθές
3 κ. σ. καρύδι τριμμένο
1/2 σφηνάκι κονιάκ
2 κ. σ. κανέλα ή σμυρνιό
Εκτέλεση
Φτιάχνουμε το κανελόζουμο και το αφήνουμε να χλιάνει.
Μέσα σε αυτό διαλύουμε τη μαγιά.
Σε ένα μπωλ ρίχνουμε το αλεύρι με το αλάτι κοσκινισμένα, κάνουμε λακουβίτσα και τοποθετούμε τα υπόλοιπα υλικά και ζυμώνουμε μέχρι να έχουμε μία μαλακή ζύμη που να ξεκολλάει από τα χέρια μας. Γίνεται αμέσως γιατί τη βοηθάει το ελαιόλαδο.
Αφήνω σκεπασμένο το μπωλ σε ζεστό μέρος να φουσκώσει η ζύμη μου για περίπου 2 ώρες και μετά πλάθω ανθρωπάκια με τα χεράκια τους, μπήγω τα γαρύφαλλα για ματάκια, στόμα και στα χέρια τους και τα αφήνω να ξεκουραστούν και αυτά για καμιά ώρα περίπου, σε αντικολλητικό χαρτί στη λαμαρίνα του φούρνου μέσα σε προθερμασμένο φούρνο στους 50 βαθμούς.
Τα τοποθετώ με σχετική απόσταση μεταξύ τους γιατί απλώνουν λίγο.
Ψήνω στους 180 βαθμούς για 20 λεπτά στις αντιστάσεις σε μεσαία σχάρα.
Αποσύρω από το φούρνο και τα αφήνω να σταθούν για να σφίξουν λίγο.
Η δοσολογία αυτή βγάζει 10 λαζαράκια, όπως τα έπλασα εγώ. Επειδή όμως όπως είπαμε απλώνουν και δεν με ικανοποίησε το πλάτος τους εσείς φροντίστε να πλάσετε σωματάκι σε πλάτος 3 εκατοστών. Θα σας βγουν μερικά παραπάνω αλλά θα είναι πιο όμορφα.
Επίσης έχετε υπόψη σας ότι μπορείτε να τα κάνετε με όποια κουλουρένια ζύμη αρέσει σε εσάς. Το σκεπτικό είναι να έχουν χεράκια σταυρωμένα και γαρυφαλλάκι. Αλλοι τα φτιάχνουν με ποδαράκια.
Καλό Πάσχα σε όλους με υγεία και χαρά!















ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...