Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2013

ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΤΗΝ ΚΟΙΤΑΞΕΤΕ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΓΙΑ 10'' ;



«Αποκάλυψη» η Minka KellyΜε ένα μαύρο φόρεμα και χωρίς σουτιέν εθεάθη σε βραδινή έξοδο η Minka Kelly. Η ηθοποιός που εμφανίσθηκε στο σίριαλ του NBC «Friday Night Lights», ενώ συμμετείχε στα γυρίσματα της μεταφοράς των «Charlie's Angels» σε τηλεοπτικό σίριαλ κατάφερε να μονοπωλήσει το ενδιαφέρον.

Η ηθοποιός έχει ψηφιστεί ως η πιο κaυτή γυναίκα του 2010 από το Esquire και μάλλον δεν θέλει να χάσει τον τίτλο της.

Ιδού η απόδειξη...














ΠΗΓΗ...http://periergaa.blogspot.com

ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΡΟ ΣΤΟ ΠΙΑΤΟ ΣΑΣ!

Από το κάρο στο πιάτο σας! Έσφαζαν παλιάλογα και τα πουλούσαν για μοσχάρι!
Θαυμάστε κυνισμό τεχνοκράτη: «Από όσο γνωρίζω, δεν υπάρχει κίνδυνος για τη δημόσια υγεία. Αρα δε μιλάμε για διατροφικό σκάνδαλο, τουλάχιστον προς το παρόν. Αλλά πρέπει να τιμωρηθούν αυστηρά όσοι ευθύνονται για απάτη ή παραπλάνηση».
Μιλάει ο επίτροπος ανταγωνισμού Μισέλ Μπαρνιέ και αναφέρεται στο νέο διατροφικό σκάνδαλο (σωστότερα: στο νέο επεισόδιο του διαρκούς διατροφικού σκανδάλου) που συγκλονίζει την Ευρώπη, καθώς αποκαλύφτηκε ότι ευυπόληπτες φίρμες πουλούσαν μπιφτέκια και άλλα παρασκευάσματα με κιμά υποτίθεται μοσχαρίσιο, στον οποίο το μεγαλύτερο ποσοστό (από 60% μέχρι και 100%) ήταν αλογίσιο!

Στο ίδιο μήκος κύματος ο επίτροπος Υγείας Τόνιο Μποργκ δήλωσε από ελληνικού εδάφους, ότι το όλο ζήτημα αφορά παραβίαση της νομοθεσίας ως προς τη σήμανση, δεδομένου ότι δεν έχει εντοπιστεί παραβίαση ως προς την ασφάλεια των τροφίμων. Δεν παρέλειψε να προσθέσει, όμως, ότι η Κομισιόν εξακολουθεί να παρακολουθεί το ζήτημα. Τώρα, μείναμε ήσυχοι. Οπως τότε με το μολυσμένο με ορυκτέλαια ηλιέλαιο, που αφού μανιπουλάρισε το θόρυβο, έθαψε τελείως το σκάνδαλο, για να μην αποκαλυφθεί ότι η μόλυνση γινόταν στα τάνκερ μεταφοράς, στα οποία επιτράπηκε (με αλλαγή του σχετικού Κανονισμού) τη μια να κουβαλούν βαλβολίνες και χημικά και την άλλη να κουβαλούν υγρά τρόφιμα, όπως το ηλιέλαιο.

Καταβάλλουν κάθε προσπάθεια να πείσουν τη φτωχολογιά που καταναλώνει τα έτοιμα σκευάσματα των σούπερ-μάρκετ, ότι ναι μεν εξαπατήθηκε και πλήρωσε το άλογο για μοσχάρι, όμως δεν χρειάζεται ν’ ανησυχεί καθόλου για την υγεία της, γιατί δεν προέκυψε πρόβλημα. Ακόμη, όμως, κι αν υποθέσουμε ότι θα κάνουν σωστούς ελέγχους στα προϊόντα που έχουν δεσμεύσει και τα βρουν όλα «καθαρά» από υγειονομική άποψη, πώς ξέρουν τι συνέβαινε στις άπειρες παρτίδες που έχει καταναλώσει μέχρι τώρα ο κόσμος;

Το λέμε αυτό, γιατί με το κρέας αλόγου τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Το κρέας αλόγου πρέπει να ελέγχεται σχολαστικά για πιθανή παρουσία ενός κτηνιατρικού φαρμάκου, βλαβερού για τον άνθρωπο, που ονομάζεται φαινυλβουταζόνη. Η ουσία αυτή υπάρχει σε κάποια ισχυρά αναλγητικά που χρησιμοποιούνται στα άλογα.
Δεν πρόκειται για κάποιον θεωρητικό κίνδυνο, αλλά για κίνδυνο που είναι συνεχώς παρών στο αλογίσιο κρέας που διακινείται στην ΕΕ (και όχι μόνο).

Ρίξαμε μια πρόχειρη ματιά στη βάση δεδομένων του συστήματος RASFF (ευρωπαϊκό σύστημα ενημέρωσης για μη ασφαλή τρόφιμα) και μόνο το δίμηνο Γενάρη-Φλεβάρη βρήκαμε εφτά alerts (προειδοποιήσεις) για ανίχνευση σε αλογίσιο κρέας φαινυλβουταζόνης σε συγκεντρώσεις πάνω από τις επιτρεπόμενες. Ολες οι προειδοποιήσεις είχαν εκδοθεί από την Αγγλία και αφορούσαν κατεψυγμένο κρέας αλόγου, που είχε ήδη διανεμηθεί και σε άλλες χώρες-μέλη της ΕΕ.

Για το συγκεκριμένο αλογίσιο κρέας, που ποιος ξέρει πόσο καιρό το έφαγε η ευρωπαϊκή φτωχολογιά σαν μοσχαρίσιο, ο κίνδυνος και μόλυνσης είναι σχεδόν σίγουρος. Το όλο «κόλπο» αποκαλύπτει πρώτον πόσο αδίστακτοι είναι οι καπιταλιστές και δεύτερο πόσο στηρίζει την ασυδοσία τους το σύστημα «ελέγχου» της ΕΕ.

Η Ρουμανία εκτρέφει άλογα για κρέας. Το κρέας των αλόγων εκτροφής, όμως, δεν είναι φτηνό, γιατί πρόκειται για πουλάρια ηλικίας μέχρι 18 μηνών. Η Ρουμανία διαθέτει επίσης πληθώρα παραγωγικών αλόγων, τα οποία χρησιμοποιούνται ευρύτατα στην αγροτική παραγωγή και στις μεταφορές προϊόντων και εφοδίων από τους αγρότες, που ζουν στην έσχατη φτώχεια και δε διαθέτουν μηχανικά μέσα (τρακτέρ ή αυτοκίνητα).

Πριν από έξι χρόνια, για να βελτιώσει τη βιτρίνα της χώρας, η ρουμάνικη κυβέρνηση απαγόρευσε την κυκλοφορία ιππήλατων κάρων στους δρόμους. Ο σχετικός νόμος έμεινε ανενεργός, πρόσφατα όμως ενεργοποιήθηκε. Ετσι, χιλιάδες αγρότες βρέθηκαν με κάποια άλογα που δεν ήξεραν τι να τα κάνουν, αφού τα κάρα απαγορεύονταν πια να κυκλοφορούν εκτός των αγροτικών δρόμων. Δημιουργήθηκε έτσι μια ξαφνική υπερπροσφορά γέρικων παλιάλογων, την οποία έσπευσαν να εκμεταλλευτούν τα σαΐνια του ευρωπαϊκού εμπόριου.

Τα άλογα σφάζονταν σε ρουμάνικα σφαγεία. Το κρέας το αγόραζε μια ολλανδική φίρμα, επιβεβαιώνοντας έτσι αυτό που πολλάκις έχουμε αποκαλύψει, ότι δηλαδή η παλιά αποικιοκρατική δύναμη Ολλανδία είναι το μεγαλύτερη «πλυντήριο» μολυσμένων τροφίμων στην ΕΕ.

Από την ολλανδική φίρμα αγόραζε το κρέας ένας κύπριος μεσίτης και το πουλούσε σε μια γαλλική φίρμα, η οποία το επεξεργαζόταν στο εργοστάσιό της στο Λουξεμβούργο. Από αυτή τη φίρμα γινόταν η διανομή σε όλες τις άλλες φίρμες που έφτιαχναν μπιφτέκια ή ζυμαρικά με γέμιση. Ολος ο καλός ο κόσμος μαζεμένος σε μια τεράστια αλυσίδα αδίστακτης και εγκληματικής κερδοσκοπίας.

Το πλέον εξοργιστικό είναι πως όλοι αυτοί οι κρίκοι του σκανδάλου παριστάνουν τις αθώες περιστερές. Δηλώνουν ότι εξαπατήθηκαν και πως δεν ήξεραν τι κρέας αγόραζαν. Η μια φίρμα ρίχνει την ευθύνη στην άλλη, λες και η φτηνή τιμή που αγόραζαν δεν τους «ψύλλιαζε» ότι δεν μπορεί να είναι μοσχάρι, αλλά ούτε καν άλλογο εκτροφής. Και βέβαια, όπως συμβαίνει πάντοτε σ’ αυτές τις περιπτώσεις, κάθε κυβέρνηση προσπαθεί να υπερασπιστεί το δικό της κρίκο στην αλυσίδα του εγκλήματος, ενώ η Κομισιόν έχει αναλάβει (και πάλι όπως πάντοτε) το τελικό κουκούλωμα. Σε λίγο θα το ‘χουμε ξεχάσει κι αυτό…

ΚΟΝΤΡΑ - ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ 23 ΦΛΕΒΑΡΗ

"ΤΟ ΦΑΣΜΑ" - ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ.

Ανδρέας Κάλβος, ''Το Φάσμα''
Ἀνδρέας Κάλβος
ᾨδὴ Ἑβδόμη, (Λυρικά)

«Τὸ Φάσμα»

α΄.

Τὸ πνεῦμα μου σκοτίζεται·
ἡ γῆ ὑπὸ τὰ ποδάρια μου
γέρνει· ἀθελήτως τρέχω
ὡσὰν ἀπὸ μίαν ράχην
βουνοῦ, εἰς λαγγάδι.


β´.

Μὲ σέρνει ἡ τύχη. Ὤ, πόση
νύκτα ἐμαζώχθη αὐτοῦθε
καὶ φόβος, ὅπου πέφτοντας
ἐμβαίνω· σπήλαιον εἶναι
ἢ χάσμα τοῦ ᾅδου;


γ´.

Ἐλύθησαν οἱ ἄνεμοι·
σφοδροί, σφοδροὶ ἐδῶ μέσα
ὡς φουσκωμένα, χύνονται,
ποτάμια ἀπὸ πολλὰ
χειμέρια νέφη.


δ´.

῾Σ τὸν θόρυβον σηκόνονται,
φωναὶ συχναὶ καὶ ἀσήμαντοι,
ὡς μακρὰν εἰς τὴν θάλασσαν
στεναγμοὶ πνιγομένων
μυρίων ἀνθρώπων.


ε´.

Βλέπω, βαθιά, μίαν σπίθα·
πλησιάζει· μεγαλόνεται·
ὡσὰν κύκλος ἀμέτρητος,
ὡς πέλαγος φλογῶδες
ἐμπρός μου ἁπλώθη.


ς´.

Ἐλεεινὰ ναυάγια
πλέουσιν αὐτοῦ. Μεγάλον
κορμὶ νεοσπαραγμένον
περνάει, καὶ ὡς σῶμα φαίνεται
μῖας βασιλίσσης.


ζ´.

Ὦ Ἑλλάς!... -Ἰδού χιλιάδες
παιδιῶν ἔτι εἰς τὰ σπάργανα
περνάουν, κ᾿ εἰς κάθε στῆθος
ἕνα μαχαῖρι στέκεται
καταχωσμένον.


η´.

Κοράσια, ἰδού, μητέρες
περνάουν. Ἔλαμπον πρῶτα
τὰ πλήθη αὐτῶν σὰν ἄστρα·
ἐχαίροντο, καὶ τ᾿ ἅρπαξε
θανάσιμη ὥρα.


θ´.

Ἔχουσι τῶν στεφάνων τους
μαδημένα τὰ ρόδα,
γυμνὰ τ᾿ ἄσπρα βυζία τους,
μιασμένα ἀπὸ τὰ χείλη
ἀγρίων βαρβάρων.


ι´.

Νά, καὶ οἱ σωροὶ περνάουσι
τῶν μαχίμων ἀνθρώπων,
ἔνδοξοι ναῦται, ἀείμνηστοι,
ἀνδρεῖοι στρατιῶται
κ᾿ ἥμερος ὄχλος.


ια´.

Ματαίως τὸ ἀκονισμένον
ἐγύμνωσαν σπαθί τους·
δάφνας ματαίως ἐμάζωξαν·
πᾶσαν ἐλπίδα ὁ ἄνεμος
ἔξαφνα ἐπῆρε.


ιβ´.

Ἔρημη τώρα ἡ θάλασσα
εἶναι· καὶ ἰδοὺ μακρόθεν,
ὡς νέφη εἰς τὸν ὁρίζοντα
ἑσπερινόν, ῾ξανοίγω
γῆν καὶ νησία.


ιγ´.

Ἐγκρημνισμέναι πόλεις
φαίνονται αὐτοῦ, καὶ λείψανα
πύργων, ναῶν, χωρίων·
ἄροτρα, βάρκες καὶ ἅρματα
ἠμελημένα.


ιδ´.

Ζῶντα δὲν βλέπω· οὔτ᾿ ἄφησε
κἂν ἕνα ἡ σκληρὰ τύχη
ἐπάνω εἰς τέτοιον θέατρον,
τ᾿ ἔθνους ῾νὰ κλαίῃ τὴν ἄωρον
τρισάθλιον μοῖραν.


ιε´.

Μεγάλη, τρομερή,
μὲ᾿ τὰ πτερὰ ἁπλωμένα,
καθὼς ἀετὸς ἀκίνητος,
κρέμεται ῾ς τὸν ἀέρα
῾ψηλὰ ἡ Διχόνοια.


ις´.

«Ἐγώ,» φωνάζει, «ἐγὼ»
«ἀπὸ τὸν κόσμον ἔσβυσα
ἕνα λαόν· καὶ ταύτην
τὴν γῆν ἐξολοθρεύσασα,
τώρα ἑορτάζω».


ιζ´.

Οὕτως εἰποῦσα ἡ δύσφημος,
χύνει, ἀπὸ δυὸ ποτήρια
αἷμα καὶ πορφυρίζονται
πάντες οἱ οὐράνιοι κάμποι,
ἡ γῆ καὶ ἡ νῆσοι.


ιη´.

Ἐλύθη, ἐλύθη ὡς ὄνειρον
τὸ φάσμα. Καθαρώτατος
ὁ ἀέρας καταβαίνει
καὶ δροσίζει τὰ χείλη μου
καὶ τὴν ψυχήν μου.


ιθ´.

Ὦ Ἑλλάς! - ὦ πατρίς μου!
ἐλπίδων γλυκυτάτων
μήτηρ! σὲ βλέπω ἀκόμα
ζῶσαν καὶ μαχομένην,
καὶ ἀναλαμβάνω.


κ´.

Φύγε, φύγε τὸν κίνδυνον,
διὰ τὸν σταυρὸν ποὺ πλύνεις
μὲ᾿ τ᾿ αἷμα σοὺ· διὰ τ᾿ ὄνομα
τῆς ἱερᾶς τῶν τέκνων σου
ἐλευθερίας.


κα´.

Ἕως σήμερον σὲ ὠφέλησαν
τοῦ νοὸς ἡ θεόπνευστος
φλόγα, καὶ τὰ μεγάλα,
ἀνέλπιστα, ἀναρίθμητα
ἔργα, καὶ ἡ δύναμις.


κβ´.

Ἀλλ᾿ ἔφθασεν ἡ ἡμέρα
κινδύνου· ἡ δοξασμένη
δάφνη τῆς κεφαλῆς σου
τρέμει· κ᾿ ὁ ἐχθρὸς προσέχει
῾νὰ τὴν ἁρπάξῃ.


κγ´.

Μάθε ὅτι εἰς τοὺς χοροὺς
τῶν πολέμων, ὡς ἔσωσεν
ἡ ἀνδρεία τὸν στρατιώτην,
οὕτω εἰς αὐτοὺς ἡ ὁμόνοια
σόνει τὰ ἔθνη.


Το παρόν εστάλη από:
Κορνηλία Μίχου




ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com

ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ; ΚΑΛΑ;

ΚΑΤΑ Τ’ ΑΛΛΑ; ΚΑΛΑ;



To ίδιο Σάββατο (23.02.2013)

στην Ελλάδα

στην Ισπανία

Αυτάαααα…




ΠΗΓΗ... http://www.ramnousia.com

ΟΙ ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.


 
Οι μυστικές γνώσεις των αρχαίων ΕλλήνωνΕλευσίνια μυστήρια, Αισχύλος, ιπτάμενα αντικείμενα και άλλες αναφορές... 
 Για να δούμε καταρχάς τι μας λέει ο μύθος του Τριπτόλεμου με την θεά Δήμητρα. Πρόκειται για έναν μύθο των Ελευσινίων Μυστηρίων, σύμφωνα με τον οποίο η θεά Δήμητρα μετά από μία περιπλάνηση με το ιπτάμενο πύρινο άρμα της, που εσύρετο από φτερωτούς δράκοντες, προσγειώθηκε στην "αγέλαστο πέτρα" στην Ελευσίνα.
Ύστερα παρέδωσε το ίδιο αυτό φτερωτό άρμα σε έναν από τους τέσσερις βασιλείς της Ελευσίνας, τον Τριπτόλεμο, ο οποίος έφυγε πετώντας, και απουσίασε γα πολλά χρόνια με σκοπό να διδάξει και σε άλλους λαούς την τέχνη της σποράς, του σίτου και του θερίσματος των χωραφιών.

Είναι σκανδαλιστικά παρόμοια η τοπωνυμία της περιοχής ("Ελευσίς") με την λέξη "έλευσις", που θα μπορούσε κάλλιστα να υποδηλώνει την έλευση της θεάς Δήμητρας με το ιπτάμενο άρμα της. Επιπλέον το εκπολιτιστικό έργο το οποίο ανέλαβε να φέρει σε πέρας ο Τριπτόλεμος με τα μέσα που του παρείχε η θεά, καταγράφεται και σε μυθολογίες άλλων λαών.

Μεταφέρουμε χαρακτηριστικά από το βιβλίο του Γουίλ Ντιράν (Wil Durant) "Η ιστορία και ο πολιτισμός της Κίνας" την μαρτυρία της Κινεζικής παράδοσης: "... Πριν έρθουν οι ουράνιοι Βασιλείς, οι άνθρωποι στην Κίνα ζούσαν σαν τα ζώα. Σκεπάζονταν με δέρματα ζώων, τρέφονταν με ωμό κρέας και δεν ήξεραν τον πατέρα τους... Όταν ήρθε ο Φου Χι, με την βοήθεια μιας πολύ μορφωμένης βασίλισσας, έμαθε στον λαό τον γάμο, την μουσική, τα γράμματα, και την ζωγραφική. Τους έμαθε επίσης να ψαρεύουν με δίκτυα και να καλλιεργούν τον μεταξοσκώληκα...Μετά τον θάνατο του Φου Χι, το έργο του το συνέχισε ο Σενγκ Μουγκ. Αυτός βρήκε το αλέτρι, τη γεωργία, το εμπόριο, την Ιατρική επιστήμη, και το πως να θεραπεύονται οι άνθρωποι με τα βότανα..."

Παραστάσεις του άρματος με τους φτερωτούς δράκοντες έχουμε σε ένα πλήθος από αρχαία αγγεία. Ένα τέτοιο άρμα συναντάμε και στην τραγωδία του Ευριπίδη "Μήδεια", πάνω στο οποίο αποχωρεί στο τέλος του έργου η τραγική παιδοκτόνος. Αυτού του είδους οι σκηνοθετικές παρεμβάσεις προξενούν την περιέργεια, αφού η θεατρική τους απόδοση ήταν ιδιαίτερα δύσκολη για την εποχή και σίγουρα θα προξενούσε πολλά προβλήματα.

Η εμμονή των δημιουργών και ιδιαίτερα του Αισχύλου στην χρήση (στο θέατρο) φτερωτών αρμάτων, ιπταμένων ανθρώπων και ζώων, αλλά και περιέργων ενδυμάτων με χαρακτηριστικούς τους περίφημους κοθόρνους (μεγάλες μπότες που θυμίζουν έντονα αυτές των σημερινών αστροναυτών), υποδηλώνει την επιθυμία των τραγωδών να γίνει πιστή καταγραφή των μύθων ή τουλάχιστον την προσπάθεια να περάσουν εμμέσως στο κοινό κάποιες κρυφές αλήθειες (χωρίς η μία περίπτωση να αναιρεί την άλλη).

Στην τραγωδία του Αισχύλου "Προμηθέας Δεσμώτης" βλέπουμε τον Ωκεανό και τις κόρες του να έρχονται στον Προμηθέα οδηγώντας "με την θέληση, χωρίς χαλινούς" ένα "τετράσκελο πουλί".

Στα αποσπάσματα που σώθηκαν από την τραγωδία "Σφίγγα" τον βλέπουμε να μιλάει για ένα "πουλί πού 'χει νυχάτο χέρι, το πολεμικό, με το κοντάρι", ενώ στον "Αγαμέμνονα" είναι χαρακτηριστική η εντολή: "τα σκυλιά, τα τολμηρά, όπου πετάνε στον αγέρα άφησε".

Η πιθανή εμμονή του Αισχύλου να αποκαλύψει με συμβολισμούς στους θεατές κάποια μυστικά, ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΞΗΓΗΣΕΙ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΙΩΞΕΙΣ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΙΕΡΑΤΕΙΟ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΟΤΙ ΑΝΕΒΑΖΕΙ ΕΠΙ ΣΚΗΝΗΣ ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΕΛΕΥΣΙΝΙΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ, ΚΑΙ ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΕΞΙΧΝΙΑΣΤΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ.

Είναι πολλές οι αναφορές των μύθων για τα ηλιακά άρματα με τα οποία ταξίδευαν διάφοροι ήρωες, με χαρακτηριστικότερο τον μύθο του ταξιδιού του Φαέθωνος.

Ακόμη οι αναφορές σε αστρονομικά θέματα, διαφόρων μυημένων στα μυστήρια φιλοσόφων, ξεπερνούν τα όρια των γνώσεων, που κατά την συμβατική ιστορία θα έπρεπε να έχουν. Χαρακτηριστική είναι η αναφορά του Σωκράτη στον "Φαίδωνα" του Πλάτωνα, όπου μιλάει για την σφαιροειδή μορφή της Γης, την περιγράφει πώς φαίνεται από ψηλά, και λέει ότι αυτό που εμείς βλέπουμε για ουρανό δεν είναι ο πραγματικός, αλλά όταν βγούμε έξω από αυτόν (έξω από την ατμόσφαιρα) βλέπουμε την πραγματική του εικόνα.

[Από το περιοδικό NEXUS Μάιος 1998 via erroso.blogspot.gr]

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ "ΚΑΘΑΡΑ ΧΕΡΙΑ": ΟΡΓΙΟ ΑΝΟΜΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ.

 
Όργιο ανομίας στο ΔημόσιοΣτη "φάκα" πιάστηκαν ήδη πολλά τρωκτικά του Δημοσίου αφού η επιχείρηση «Καθαρά Χέρια» ξεκίνησε ήδη και τα ευρήματα είναι αποκαλυπτικά! 

Σύμφωνα με την εφημερίδα ΕΘΝΟΣ, από τους ελέγχους που έγιναν τις τελευταίες ημέρες από το "Σώμα των Αδιάφθορων", όπως πολλοί αποκαλούν το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, έχουν εντοπιστεί υπάλληλοι που κατέλαβαν θέσεις με πλαστά πτυχία, υπαλληλοι που έχουν καταδικαστεί για κακουργηματικές πράξεις και παραμένουν στα γραφεία τους, ακόμη και υπάλληλοι "εξαφανισμένοι" από τις υπηρεσίες τους για καιρό αφού δεν υπάρχει κανένας έλεγχος!

Σχετικά με τα πλαστά πτυχία, τα ευρήματα είναι πραγματικά συγκλονιστικά μιας και δεν πρόκειται για μία ή δύο περιπτώσεις αλλά για σωρεία υποθέσεων. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η διευθύντρια σχολείου Στερεάς Ελλάδος που είχε καταθέσει πλαστό πτυχίο Οικονομικών Επιστημών του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών αλλά και πλαστό μεταπτυχιακό προκειμένου για να καταλάβει τη θέση. ΠΑρομοίως, υπάλληλος εξωτερικής φρούρησης στις φυλακές είχε καταθέσει πλαστό απολυτήριο Λυκείου και μάλιστα με βαθμό 18. Εντύπωση προκαλούν οι περιπτώσεις υπαλλήλων που δε γνωρίζουν  αγγλικά σε θέσεις "ξενόγλωσσες"... Ας είναι καλά τα πλαστά πτυχία γλωσσομάθειας! Αντίστοιχα βέβαια και για ηλεκτρονικούς υπολογιστές!

Οι επιτόπιοι έλεγχοι σε δημόσιες υπηρεσίες έβγαλαν κι άλλα λαβράκια! Ειδκότερα, οι επιθεωρητές του Σώματος Ελεγκτών σε αιφνιδιαστικούς ελέγχους που έκαναν βρήκαν άδεια πολλά γραφεία... αφού οι υπάλληλοι μη έχοντας οποιοδήποτε έλεγχο θεωρούσαν ότι μπορούν να πηγαίνουν στη δουλειά όποτε και αν φυσικά ήθελαν! Οι κοπανες όμως είχαν και άλλη μορφή και μάλιστα "νόμιμη" με τη χορήγηση αδειών, πράγμα πολύ συνηθισμένο όπως αποκαλύπτεται για τους εκπαιδευτικούς.

Υπάρχουν εκτιμήσεις ότι βάσει των ευρημάτων των ελέγχων θα απομακρυνθούν από το Δημόσιο περίπου 7.000 υπάλληλοι. Πρόκειται για τους επίορκους και τους κοπανατζήδες που ψάχνει η κυβέρνηση για τις στοχευμένες αποχωρήσεις από το Δημόσιο που αποτελεί δέσμευση της χώρας στο πλαίσιο των 25.000 διαθεσιμοτήτων που πρέπει να γίνουν μέσα στο 2013. 
 
 
 
ΠΗΓΗ... http://www.briefingnews.gr

"ΔΩΣΤΕ ΤΟ ΚΡΕΑΣ ΑΛΟΓΟΥ ΣΤΟΥΣ ΦΤΩΧΟΥΣ".

 «Δώστε το κρέας αλόγου στους φτωχούς»
 
Μια φινλανδική εταιρεία ζήτησε από τις Αρχές να της επιτρέψουν να διαθέσει τρόφιμα που αποσύρθηκαν από την αγορά επειδή περιείχαν κρέας αλόγου, σε φιλανθρωπικές οργανώσεις που παρέχουν γεύματα σε απόρους.
Η εταιρεία Pοuttu ανακοίνωσε την Παρασκευή πως αποσύρει από την αγορά περισσότερους από πέντε τόννους έτοιμων εδεσμάτων με κεμπάμπ, μετά την διαπίστωση από τους υγειονομικούς ελέγχους που διενεργήθηκαν ότι περιείχαν ίχνη αλογίσιου κρέατος.
«Σκεφτήκαμε πως ήταν μία καλή και χρήσιμη ιδέα κι εάν οι αρχές μας το επιτρέψουν, εμείς είμαστε πρόθυμοι να δωρίσουμε τα φαγητά αυτά στις φιλανθρωπικές οργανώσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της φινλανδικής εταιρείας μιλώντας στο γαλλικό πρακτορείο.
Υπέρ της ιδέας τάχθηκε και ο υπουργός Ανάπτυξης της Γερμανίας, Ντερκ Νίμπελ, λέγοντας ότι «είναι ανεύθυνο να πεταχτεί ασφαλές φαγητό». Ωστόσο, η άποψη αυτή συναντά αντιρρήσεις εκ μέρους της αντιπολίτευσης. 



ΠΗΓΗ... http://troktiko.eu

ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΤΩΝ 85ων ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΟΣΚΑΡ.

 

Οι υποψηφιότητες της 85ης απονομής των ΌσκαρΠοιοι «φλερτάρουν» με το χρυσό αγαλματίδιο

Η μεγάλη στιγμή πλησιάζει… Οι προβολείς θα ανάψουν και το κόκκινο χαλί θα υποδεχτεί όλη την αφρόκρεμα του Χόλυγουντ σε μία επίδειξη λάμψης και γοητείας. Επειδή όμως καλή η ομορφιά αλλά αυτό που μετράει πάνω από όλα στην απονομή των Όσκαρ είναι το ταλέντο, μεγαλύτερη αξία από τις ωραίες παρουσίες έχουν αυτά που θα εκτυλιχθούν στο εσωτερικό της αίθουσας Dolby Theatre.
Ηθοποιοί, σκηνοθέτες, μοντέρ, συνθέτες ακόμη και μακιγιέρ ευελπιστούν ότι θα είναι αυτοί που θα ακούσουν το όνομα τους να συμπληρώνει τη φράση «And the Oscar goes to…» στην 85η απονομή.

Μεγάλες χολιγουντιανές παραγωγές, ανεξάρτητες δημιουργίες αλλά και το ευρωπαϊκό σινεμά είναι οι πρωταγωνιστές στις φετινές υποψηφιότητες. Η ταινία που ξεχωρίζει με διαφορά, είναι ο «Λίνκολν» του Στίβεν Σπίλμπεργκ ενώ οι βασικοί αντίπαλοι της ταινίας για τον αμερικανό πρόεδρο είναι: «Η ζωή του Πι» του Ανγκ Λι, «Ο οδηγός αισιοδοξίας» του Ντέιβιντ Ο Ράσελ, το «Επιχείρηση: Άργκο» του Μπεν Άφλεκ και το μιούζικαλ «οι Άθλιοι» του Τομ Χούπερ.
Ας δούμε όμως αναλυτικά ανά κατηγορία τις υποψηφιότητες:

Καλύτερη ταινία

-Τα μυθικά πλάσματα του Νότου
-Οδηγός αισιοδοξίας
-Zero Dark Thirty
-Λίνκολν
-Οι Άθλιοι
-Η ζωή του Πι
-Αγάπη
-Τζάνγκο, Ο τιμωρός
-Επιχείρηση: Argo

A’ Ανδρικός ρόλος
-Ντάνιελ Ντέι Λούις (Λίνκολν)
-Ντένζελ Ουάσινγκτον (Flight)
-Χιου Τζάκμαν (Οι Άθλιοι)
-Χοακίν Φοίνιξ (The Master)
-Μπράντλει Κούπερ (Οδηγός αισιοδοξίας)

Α’ Γυναικείος ρόλος
-Ναόμι Γουοτς (The impossible)
-Τζέσικα Τσαστέιν (Zero Dark Thirty)
-Τζένιφερ Λόρενς (Οδηγός αισιοδοξίας)
-Εμανουέλ Ριβά (Αγάπη)
-Κουανβεζενέ Γουόλις(Τα μυθικά πλάσματα του νότου)

Β’ Ανδρικός ρόλος
-Άλαν Άρκιν (Επιχείρηση: Αrgo)
-Ρόμπερτ Ντε Νίρο (Οδηγός Αισιοδοξίας)
-Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν (The Master)
-Τόμι Λι Τζόουνς (Λίνκολν)
-Κρίστοφ Βαλτς (Τζάνγκο, Ο Τιμωρός)

Β΄ Γυναικείος Ρόλος
-Έιμι Άνταμς (Τhe Master)
-Σάλι Φιλντ (Λίνκολν)
-Αν Χάθαγουεϊ (Οι Άθλιοι)
-Έλεν Χαντ (Μαθήματα Ενηλικίωσης)
-Τζάκι Γουίβερ (Οδηγός Αισιοδοξίας)

Σκηνοθεσία
-Μίκαελ Χάνεκε (Αγάπη)
-Ανγκ Λι (Η Ζωή του Πι)
-Ντέιβιντ Ο’Ράσελ (Οδηγός Αισιοδοξίας)
-Στίβεν Σπίλμπεργκ (Λίνκολν)
-Μπεν Ζάιτλιν (Τα μυθικά πλάσματα του νότου)

Ταινία κινουμένων σχεδίων

-Brave
-Frankenweenie
-ParaNorman
-Πειρατές
-Wreck -It Ralph

Ξενόγλωσση Ταινία
-Aγάπη
-Νο
-War Witch
-A Royal Affair
-Kon-Tiki

Φωτογραφία
-Άννα Καρένινα
-Τζάνγκο, Ο Τιμωρός
-Η Ζωή του Πι
-Λίνκολν
-Skyfall

Μοντάζ

-Επιχείρηση: Αrgo
-Η Ζωή του Πι
-Λίνκολν
-Οδηγός αισιοδοξίας
-Zero Dark Thirty

Κοστούμια

-Άννα Καρένινα
-Οι Άθλιοι
-Λίνκολν
-Mirror,mirror
-Η Χιονάτη και ο κυνηγός

Μακιγιάζ
-Χίτσκοκ
-Χόμπιτ: Ένα Αναπάντεχο Ταξίδι
-Οι Άθλιοι

Μουσική
-Ντάριο Μαριανέλι (Άννα Καρένινα)
-Αλεξάντρ Ντεσπλά (Επιχείρηση: Αrgo)
-Μίκαελ Ντάνα (Η Ζωή του Πι)
-Τζον Γουίλιαμς (Λίνκολν)
-Τόμας Νίουμαν (Skyfall) 
 
 
 
ΠΗΓΗ... http://www.newsbeast.gr

"Ο ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟΣ ΚΑΙ Η ΣΚΕΨΗ ΕΧΕΙ ΦΤΩΧΥΝΕΙ".

 

«Ο κοινοβουλευτικός λόγος έχει γίνει τηλεοπτικός» και «έχει φτωχύνει η σκέψη»Γ. Μπαμπινιώτης και Κ. Γεωργουσόπουλος μιλάνε για την πολιτιστική κρίση

Καταπέλτες για το ύφος και το ήθος του λόγου των πολιτικών μας, μηδέ των αρχηγών εξαιρουμένων είναι ο πρώην υπουργός Παιδείας και καθηγητής Γεώργιος Μπαμπινιώτης και ο καθηγητής Θεατρολογίας και χαλκέντερος δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Κώστας Γεωργουσόπουλος.
Θεωρούν άβαθο το λόγο των πολιτικών και δεν αναγνωρίζουν ούτε έναν ρήτορα στο σημερινό κοινοβούλιο.
Οι δύο καθηγητές επισημαίνουν την αδυναμία διαλόγου, η οποία λένε ότι προέρχεται από την έλλειψη παιδείας και δεν εκπλήσσονται που φτάσαμε στις βρισιές και στις χειροδικίες.

Όπως αναφέρει ο κ. Μπαμπινιώτη στην Real News, «η όξυνση των ανθρώπινων σχέσεων οδήγησε και σε μία κρίση λόγου στο κοινοβούλιο. Λόγου υπό τη διπλή του έννοια, που είναι ο ορθός λόγος αλλά και ο τρόπος έκφρασης. Γιατί ο ελληνικός λόγος είναι ταυτόχρονα και η σκέψη μας αλλά και η γλωσσική έκφραση της σκέψης μας. Η κρίση που ζούμε είναι κρίση παιδείας και αξιών. Δηλαδή είναι κυρίως πολιτιστική κρίση.

Ο λόγος του κοινοβουλίου δεν έχει καμία σχέση με τον πολιτικό διάλογο. Ένας τέτοιος λόγος είναι εκτόξευση ύβρεων, ακυρώνει τη συνάντηση δια μέσου του διαλόγου. Στο σημερινό κοινοβούλιο υπάρχουν εξαιρέσεις λίγων ανθρώπων ποτ αρθρώνουν σωστά τον πολιτικό λόγο. Υπάρχει όμως και πλειάδα βουλευτών που βιάζουν τον πολιτικό λόγο και εξαντλούν τη δύναμη της ελληνικής γλώσσας.

Ο κ. Μπαμπινιώτης συμπληρώνει ότι ο κοινοβουλευτικός λόγος έχει γίνει καθαρά τηλεοπτικός. «Ο κοινοβουλευτικός λόγος έχει γίνει τηλεοπτικός, με δημοσιογράφους, οι οποίοι συχνά ενισχύουν την οξύτητα αντί να την αποσβαίνουν. Δηλαδή είναι μερικοί δημοσιογράφοι, θύματα της κατάλυσης του διαλόγου».

Για την κατάντια του πολιτικού λόγου μιλά όμως και ο κ. Γεωργουσόπουλος, ο οποίος ισχυρίζεται ότι «έχει φτωχύνει η σκέψη και έχει ελαττωθεί η παιδεία στην Ελλάδα. Υπήρχαν παλιότερα μεγάλοι ρήτορες. Ο Γεώργιος Παπανδρέου, ο Γέρος της Δημοκρατίας, ο Ηλίας Ηλιού, ο Παναγιώτης Κανελλόπουλος, ο Τσιριμώκος. Οι πολιτικοί αρχηγοί χρησιμοποιούσαν με γνώση και τους αρχαίους αλλά και τους νέους μεγάλους έλληνες ποιητές, όπως τον Καβάφη.

Όλοι ήταν πνευματικές οντότητες. Σήμερα, τα πράγματα είναι βαθέως μελαγχολικά. Ένας φιλόλογος δεν θα μπορούσε να διαβάσει τη σύμβαση του μνημονίου. Το σύνολο της Βουλής δεν ήξερε και δεν κατάλαβε τι ήταν αυτό που έφτασε στα χέρια τους και ονομάστηκε μνημόνιο. Από αυτό κρεμάστηκε η χώρα στο τσιγκέλι». 
 
 
 
ΠΗΓΗ... http://www.newsbeast.gr

ΑΥΘΗΜΕΡΟΝ Η ΑΠΟΔΟΣΗ ΦΠΑ ΑΠΟ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.

 

Αυθημερόν η απόδοση ΦΠΑ από όλες τις επιχειρήσειςΤι προαναγγέλλει ο υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης

Την online σύνδεση όλων των ταμειακών μηχανών των καταστημάτων με τις τράπεζες και με το σύστημα taxis, καθώς και την καθημερινή απόδοση ΦΠΑ από όλες τις επιχειρήσεις εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών για την αύξηση των εσόδων.
Ο υφυπουργός Οικονομικών, Γιώργος Μαυραγάνης, μιλώντας στο «Βήμα της Κυριακής», ανέφερε τον τρόπο που θα λειτουργήσει το εν λόγω σύστημα. Συγκεκριμένα, όταν μια συναλλαγή γίνεται με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα, θα κρατά το κράτος τον ΦΠΑ που αντιστοιχεί στην απόδειξη ή το τιμολόγιο και όταν αργότερα θα υποβάλει ηλεκτρονικά ο επιτηδευματίας περιοδική δήλωση ΦΠΑ, θα του επιστρέφεται μέρος του ποσού βάσει των πραγματικών συναλλαγών (αγορών-πωλήσεων).

Σε περίπτωση που κάποιος δεν χρησιμοποιεί κάρτα, αλλά μετρητά θα υπάρχει άμεση διασύνδεση της ταμειακής μηχανής με τον τραπεζικό λογαριασμό της επιχείρησης και την επόμενη ημέρα θα γίνεται η μεταφορά του ποσού, το οποίο αντιστοιχεί στον ΦΠΑ που αφορά κάθε απόδειξη.

Σύμφωνα με την εφημερίδα, στο υπουργείο Οικονομικών μελετούν τη θεσμοθέτηση κινήτρων, ώστε το πλαστικό χρήμα να κυριαρχήσει στις αγοραπωλησίες προϊόντων και υπηρεσιών.

Παράλληλα, το σχέδιο του υπουργείου για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής περιλαμβάνει δράσεις και για:

-την «αποκάλυψη» των πραγματικών ιδιοκτητών 6.500 off-shore εταιρειών με ακίνητα

-τη φορολόγηση 24.700 πολιτών που φέρονται να έχουν βγάλει «μαύρο χρήμα» σε τράπεζες του εξωτερικού

-τη σύγκριση πραγματικών δαπανών και εσόδων, για να φανούν τα αληθινά εισοδήματα όλων των φορολογουμένων

-το άνοιγμα τραπεζικών λογαριασμών φοροφυγάδων

-τον εντοπισμό των ανασφάλιστων ΙΧ, προκειμένου να πληρωθούν οι αναλογούντες φόροι και τέλη.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το υπουργείο μελετάει κίνητρα για τους πολίτες, ώστε να ζητούν αποδείξεις. Μάλιστα, ένα από αυτά θα είναι ο αριθμός κάθε απόδειξης που θα λαμβάνει ο φορολογούμενος, να αποστέλλεται από τον καταναλωτή με μήνυμα sms από κινητό σε μια βάση δεδομένων του υπουργείου Οικονομικών. Στη συνέχεια, θα πραγματοποιείται ηλεκτρονική κλήρωση. Εφόσον κληρώνεται ο αριθμός της απόδειξης, τότε το κράτος θα επιστρέφει μέρος αυτής ή ολόκληρο το ποσό. 
 
 
 
ΠΗΓΗ... http://www.newsbeast.gr

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΡΙΩΔΙΟ; ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ Η ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΤΟΥ;

 1
Το Σάββατο στον εσπερινό του Τελώνου και Φαρισαίου ο Δεξιός Ιεροψάλτης κατέρχεται από το αναλόγιό του και λαμβάνει το Τριώδιο (λειτουργικό βιβλίο πού περιέχει υμνολογικό υλικό κυρίως του Εσπερινού και του Όρθρου και χρησιμοποιείται μαζί με το Μηναίο και την Παρακλητική στις Ιερές Ακολουθίες της περιόδου από Κυριακής του Τελώνου και Φαρισαίου μέχρι το Μεγάλο Σάββατο) που βρίσκεται κάτω από την εικόνα του Χριστού στο τέμπλο, κάνει τρεις συμβολικές μετάνοιες και πηγαίνει ξανά στο αναλόγιο του. Το Τριώδιο αποτελεί το κινητό εκείνο τμήμα του εκκλησιαστικού έτους που προπαρασκευάζει για τον άξιο εορτασμό των Παθών και της Αναστάσεως με ανάλογα βιώματα, πνευματική καλλιέργεια και συμμετοχή, με αγώνα μετανοίας, προσευχής και νηστείας. Περιλαμβάνει δέκα Κυριακές.

Από την Κυριακή του Τελώνου και Φαρισαίου μέχρι τον Εσπερινό του Μ. Σαββάτου.

Διαιρείται σε δύο τμήματα.
α) Το προ της Νηστείας
(Κυριακή Τελώνου και Φαρισαίου, Ασώτου, Απόκρεω, Τυροφάγου)
και
β) της Μεγάλης Τεσσαρακοστής και της Μ. Εβδομάδας
δηλαδή έξι εβδομάδες και η Μ. Εβδομάδα (Α’ Κυριακή των Νηστειών – της Ορθοδοξίας, Β’ Κυρ. Νηστειών- Αγ. Γρηγορίου Παλαμά, Γ’ Κυρ. Νηστειών- Σταυροπροσκυνήσεως, Δ’ Κυρ. Νηστειών – Αγ. Ιωάννου της Κλίμακος, Ε’ Κυρ. Νηστειών- Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας, Στ’ Κυρ. Νηστειών- Βαΐων και η Μεγάλη Εβδομάδα).
Το Τριώδιο διαμορφώθηκε σε τελική μορφή γύρω στον 15ο αιώνα. Ονομάστηκε Τριώδιο γιατί οι Κανόνες κατά τις καθημερινές ακολουθίες του Όρθρου περιλαμβάνουν τρεις ωδές την η’, θ’ και μια από τις πρώτες ωδές.

Συγκεκριμένα κατά την περίοδο της Μ. Τεσσαρακοστής, οι ωδές στιχολογούνται ως εξής:
Δευτέρα : ωδές α΄,η΄,θ΄
Τρίτη : ωδές β΄,η΄,θ΄
Τετάρτη : ωδές γ΄, η΄, θ΄
Πέμπτη : ωδές δ΄, η΄, θ΄
Παρασκευή : ωδές ε΄, η΄, θ΄
το β’, γ’ και δ΄ Σάββατο : ωδές ς΄, ζ΄, η΄, θ΄


Συμπληρωματικά για την ονομασία του Τριωδίου:
(Απο το βιβλίο ΛΟΓΙΚΗ ΛΑΤΡΕΙΑ Ιωάννου Μ. ΦΟΥΝΤΟΥΛΗ)
«Ο δημιουργός των άνω και των κάτω,
τρισάγιον μέν ύμνον εκ των αγγέλων,
τριώδιον δέ παρ΄ ανθρώπων δέχου».

Με τους στίχους αυτούς προοιμιάζονται τα συναξάρια της περιόδου του Τριωδίου. Ο ουράνιος και ο επίγειος κόσμος, οι άγγελοι και οι άνθρωποι, συνάπτονται σε κοινή συμφωνία. Οι άγγελοι ψάλλουν στον δημιουργό των, τον «δημιουργό των άνω», τον τρισάγιο ύμνο. Μαζί με αυτούς ενώνονται και οι φωνές των ανθρώπων, που έρχονται και αυτοί να ψάλουν στον δημιουργό των, τον «δημιουργό των κάτω», τριωδίους ύμνους. Από αυτούς τους τριωδίους ύμνους, τα «τριώδια», έλαβε το όνομά της η μεγάλη περίοδος του λειτουργικού έτους, που κινείται μαζί με το Πάσχα και το περιβάλλει σάν προεόρτιος και μεθέορτος περίοδος.

Γιατί όλο αυτό το τμήμα του εκκλησιαστικού έτους παλαιότερον εχαρακτηρίζετο μ΄ αυτό το όνομα: «Τριώδιον». Ανάλογα δέ με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του το διέκριναν σε «Τριώδιον κατανυκτικόν», απ΄ αρχής μέχρι του Πάσχα, και «Τριώδιον χαρμόσυνον», από του Πάσχα μέχρι της Κυριακής των αγίων Πάντων, που κατακλείει τον κύκλο των κινητών εορτών. Τριώδιο δέ λέγεται από την αρχαιοπρεπή συνήθεια, που διετηρείτο κατά την περίοδο αυτή, να μή ψάλλωνται καθημερινώς κατά την ακολουθία του όρθρου και οι εννέα ωδές του Ψαλτηρίου, και επομένως και ολόκληροι εννεαώδιοι Κανόνες, αλλά μόνο τρείς ωδές, η η' και η θ' και μία από τις προηγούμενες κατά την σειρά των ημερών. Αυτός ο αρχαίος τρόπος της ψαλμωδίας διετηρήθη εν μέρει μόνον μέχρι σήμερα, και μάλιστα μόνον για τις καθημερινές της Μεγάλης Τεσσαρακοστής.
Για τις άλλες ημέρες επεκράτησε το νεώτερο έθος, να στιχολογούνται και οι εννέα ωδές ακριβέστερα οι οκτώ, γιατί η δευτέρα παραλείπεται) και να ψάλλωνται εννεαώδιοι (ακριβέστερα οκταώδιοι) Κανόνες. Έτσι το όνομα «Τριώδιον» τελικά διετηρήθη μόνο για το αρχαίο «κατανυκτικόν Τριώδιον», για την πρό του Πάσχα δηλαδή περίοδο. Και πάλι και εδώ όχι κυριολεκτικώς. Όπως δέ χαρακτηριστικά γράφει ο Νικηφόρος Κάλλιστος Ξανθόπουλος στον πρόλογο των συναξαρίων του Τριωδίου: «Καταχρηστικώς Τριώδιον ονομάζεται· ου γάρ αεί τριώδια έχει. Και γάρ ολοτελείς κανόνας προβάλλεται, αλλ΄ οίμαι από του πλεονάζοντος την επωνυμίαν λαβείν».
Αυτά για την ονομασία του Τριωδίου. 




ΠΗΓΗ... http://www.agioritikovima.gr

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...