Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου 2012

ΦΙΛΙΚΟ..ΑΣ ΠΡΟΜΑΧΟΙ - ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΙΔΑΣ 7 - 4 .

Χορταστικό θέαμα, πλούσιο σε φάσεις και γκολ ήταν το φιλικό παιχνίδι προετοιμασίας του ΑΣ ΠΡΟΜΑΧΟΙ με τον ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΙΔΑΣ.

Οι δυο ομάδες παρατάχθηκαν στο γήπεδο με αρκετές ελλείψεις, αλλά οι δυο προπονητές δοκίμασαν αρκετές τεχνικές και αποκόμισαν χρήσιμα συμπεράσματα.
Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι οι γηπεδούχοι επικράτησαν με σκορ 7-4.
Αξιοσημείωτη επίσης η άψογη διαιτησία του Προμαχιώτη ρέφερυ Πασχάλη Τούμπη,καθώς επίσης και η ικανοποιητική προσέλευση φιλάθλων που δείχνουν από τώρα την στήριξη στην αγαπημένη τους ομάδα.
Το παιχνίδι διεξήχθη σε αθλητικά πλαίσια και από τις δύο πλευρές καθώς είναι γνωστή η στενή φιλία των δυο συλλόγων.
Ευχόμαστε καλή συνέχεια στον ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΙΔΑΣ στην δύσκολη πορεία που έχει στη μεγάλη ερασιτεχνική κατηγορία και καλή αρχή στον ΑΣ ΠΡΟΜΑΧΟΙ και σύντομα να τον καμαρώσουμε στα μεγάλα σαλόνια , όπου και του αξίζει να αγωνίζεται.


ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΙΔΑΣ

ΠΡΟΘΕΡΜΑΝΣΗ ΙΔΑΣ

ΖΕΣΤΑΜΑ-ΓΙΟΓΚΑ ΑΠΟ ΤΟΝ "ΧΑΜΠΑ".

ΠΑΣΧΑΛΗΣ ΤΟΥΜΠΗΣ Η ΕΛΠΙΔΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΙΤΗΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

ΖΟΓΚΛΕΡΙΚΑ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ....ΜΠΟΥΖΟΥΚΤΣΗ.

ΤΟ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΖΕΣΤΑΜΑ ΤΟΥ ΡΕΦΕΡΥ.

ΜΠΑΜΠΗΣ: ΤΟ ΒΑΡΥ ΠΥΡΟΒΟΛΙΚΟ ΤΩΝ ΠΡΟΜΑΧΩΝ.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΕΛΚΟΣ: Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΠΙΔΑ.

ΚΑΝΙEΜΠΑ- ΧΑΜΠΑ : ΦΩΝΑΚΛΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΣ.

Ο ΚΟΟΥΤΣ ΤΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ.

Η ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΗ ΕΞΕΔΡΑ: ΑΠΑΝΤΕΣ ΠΑΡΟΝΤΕΣ.

ΠΑΝΟΡΑΜΙΚΗ ΑΠΟΨΗ.

ΚΑΙ ΤΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΟΚ ΑΝΑ ΧΕΙΡΑΣ.

Ο ΚΟΟΥΤΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΥΝΟΔΕΥΟΜΕΝΕΣ ΑΠΟ ΑΙΘΕΡΙΕΣ ΥΠΑΡΞΕΙΣ.

ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΜΠΙΡΙΜΠΑ ΚΑΤΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ.

ΣΑΝ ΠΟΠ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΤΟΥ 80.

ΟΙ ΓΝΩΣΤΟΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ.

ΣΗΜΕΡΑ ΜΕ ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΣΟΡΤΣΑΚΙ ΘΑ ΚΑΝΩ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ.

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΑΛΜΩΠΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ.

ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ...ΕΛΠΙΔΟΦΟΡΟΣ ΤΟΥ ΑΛΜΩΠΟΥ.

ΤΕΡΑΚΟΣ ΦΑΦΚΑΣ..ΠΑΝΤΑ ΣΤΥΛΑΤΟΣ

ΣΤΥΛΙΣΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΙΚΡΟ ΤΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ.

ΑΛΛΑΓΗ ΤΩΝ ΠΡΟΜΑΧΩΝ..ΔΗΜΗΤΡΗΣ-ΣΤΕΛΗΣ

ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΠΛΑΓΙΟΥ ΥΠΟ ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΤΟΥ ΚΟΟΥΤΣ.

ΓΕΜΙΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΛΙΑ.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΑΤΖΗΣ...ΘΕΤΙΚΟΣ ΟΠΟΥ ΧΡΕΙΑΣΤΗΚΕ ΝΑ ΕΠΕΜΒΕΙ.

ΠΑΝΟΡΑΜΙΚΗ ΑΠΟΨΗ.

ΠΑΝΟΡΑΜΑ

Ο ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ "JAPAN".

"ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΘΩ ΝΑ ΣΦΥΡΙΖΩ ΔΥΝΑΤΑ.Ο ΠΕΡΙΠΤΕΡΑΚΗΣ ΜΕ ΞΕΠΕΡΑΣΕ".

ΤΡΕΙΣ ΕΙΔΗΜΟΝΕΣ ΤΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΜΙΛΟΥΣΑΝ ΓΙΑ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΥΣ ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΥΣ".

ΝΙΚΟΣ ΝΑΝΟΣ-ΒΑΣΙΛΗΣ ΔΗΜΠΑΛΑΣ.


ΜΑΙΑΝΔΡΟΣ-ΣΒΑΣΤΙΚΑ: ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΟΥΣ.

 
Οι συμβολισμοί του Μαιάνδρου καθώς και της Σβάστικας προκαλούν εύκολα το ενδιαφέρον. Συγκεντρώνοντας πληροφορίες από διάφορες πηγές μπορούμε σχετικά εύκολα να έχουμε μία ολοκληρωμένη εικόνα για την ποιότητά τους αλλά και το αιώνιο μήνυμα που «μεταφέρουν» και «αναθέτουν» στις πλάτες μας αλλά και στην νοημοσύνη μας.
ΜΑΙΑΝΔΡΟΣ

Είναι ένα από τα ιστορικότερα σύμβολα του Ελληνικού Κόσμου και δηλώνει την ελληνική καταγωγή όλων των πραγμάτων που τον φέρουν πάνω τους!
Συμβολίζει την αίσθηση του άπειρου, του ατελείωτου, της ακρίβειας και της ολοκλήρωσης. Έχει άμεση σχέση με την ατελείωτη ροή του χρόνου και το ολοκληρώσιμο των επαναλαμβανόμενων χρονικών κύκλων καθώς και με την αρμονική ταύτιση των αντιθέτων στον ανώτερο δυνατό βαθμό. Αποτελεί την πεμπτουσία της αρχαίας ελληνικής σκέψης. 
Στην μυθική επιλογή του Ηρακλή, μαιάνδριο σχήμα είχε ο δύσκολος δρόμος της Αρετής (σε αντίθεση με της Κακίας, που ήταν ευθεία), με τους μαιάνδρους να συμβολίζουν τις δομημένες δυσκολίες της ζωής, που καλείται να ξεπεράσει οξύνοντας το πνεύμα του ο άνθρωπος για να πλησιάσει το ιδανικό.
MEANDER2-HERKELES
Εικόνα: Ο Ηρακλής καταβάλλει τον Τρίτωνα με την"μαιάνδριο λαβή".
Αγγειογραφία του 550 π.Χ. Αρχαιολογικό Μουσείο Ταρκυνία.
Ετυμολογόντας την λέξη ΜΑΙΑ ΑΝΔΡΟΣ, σύμφωνα με τα αρχαία λεξικά, η ερμηνεία είναι εξαιρετικά αναβαθμισμένη: «μαίεσθαι δε και ο Όμηρος το ζητείν ονομάζει» Philoxenus Gramm148.7
Και: «Μαίαν ονομάζει την ζήτηση και την εύρεση» Etymologicum Magnum 589.45.  Άρα Μαίανδρος είναι ο αναζητητής. Και εδώ θα πρέπει να θυμηθούμε την Μαιευτική Μέθοδο του Σωκράτη, μέσω της οποίας αναζητούσε οπότε και έφερνε στην επιφάνεια του συνειδητού απαντήσεις σε πολλά θέματα και προβληματισμούς.
Και φυσικά η αναζήτηση μπορεί και πρέπει να πραγματοποιηθεί προς κάθε κατεύθυνση: δεξιά, όπως οι δεξιόστροφοι μαίανδροι και αριστερά, όπως οι αριστερόστροφοι μαίανδροι.

Επιπλέον και σύμφωνα με μία πολύ καλή ανάλυση που μας δίνει ο Μ. Καλόπουλος: Ο μαίανδρος είναι ένα γραμμικό παράγγελμα των προγόνων μας, για μάχη ενάντια στο αδύνατο! Μια υπέροχη σχηματική υπενθύμιση ότι στα δύο σου «χέρια» κρατάς το μυστικό της ήττας των καταδυναστευτών σου. Και αν μόνο τα δικά σου «χέρια» δεν επαρκούν, τότε ένωσέ τα με άλλους σ’ ένα αδιάσπαστο αρμονικό σύνολο, ελληνοπρεπούς, μαχητικής, μαιανδρικής αλυσίδας, επιθετικών ερωτήσεων και απομοιθοποιητικών ερμηνειών! Αυτή είναι και η αποτελεσματικότερη μάχη ενάντια σε κάθε αυθαίρετης εξουσίας!
Ο ιερός μαίανδρος είναι ένα αιώνιο σύμβολο νίκης, που το χαρίζει η ελληνική αρχαιότητα στην πανανθρώπινη ελπίδα της τελικής απελευθέρωσης απ’ τη δουλεία όλων ανεξαιρέτως των αρχαίων και νεότερων «θεών».
Το συγκεκριμένο σύμβολο βρίσκεται παντού στην υφήλιο, σε όλες τις ηπείρους. Το συναντάμε στους πιο γνωστούς και αναδεδειγμένους αρχαίους πολιτισμούς ως και τους πιο άγνωστους.
Από αρχιτεκτονικής και εκφραστικής άποψης, ο μαίανδρος είναι η βάση του διπλού Μαίανδρου, γνωστού ως Σβάστικα. Με απλά λόγια η Σβάστικα είναι η ανάπτυξη του Μαίανδρου.
 

ΣΒΑΣΤΙΚΑ

Θεωρείται πανάρχαιο ηλιακό σύμβολο. Υποστηρίζεται ότι αποτελεί σύμβολο των Αρίων και ότι έχει ανατολική προέλευση. Ωστόσο, το αρχαιότερο ίσως αντικείμενο που έχει βρεθεί με την σβάστικα είναι η βραχογραφία του Παγγαίου, όπου απεικονίζονται οι δίδυμοι, Κάστωρ και Πολυδεύκης φέροντες σκήπτρα που καταλήγουν στην σβάστικα. Σημειωτέο ότι υπάρχει διχογνωμία για την χρονολόγηση, γεωλόγος συνέκρινε με τις σπηλαιογραφίες Λάσκω και Αλταμίρα που χρονολογούνται 15.000 π.Χ ,ενώ ένας Ινδός ειδικός, σε διεθνές συνέδριο το 1981 το τοποθέτησε στο 500.000 π.Χ!!


Για επιπλέον πληροφορίες σχετικά με περισσότερες σβάστικες στο Παγγαίον αναζητήσετε στο βιβλίο του Γιώργου Βογιατζή Οι Βραχογραφίες του Παγγαίου Αποκαλύπτουν, εκδόσεις Δίον-Ψαράς
 

Υπάρχουν πολλές παραλλαγές όπως αριστερόστροφη, δεξιόστροφη, κυκλική και ονομασίες όπως Τετράσκελον, Γαμμάδιον, Ιερά Τετρακτύς και πολλές απόψεις για το τι αναλυτικά συμβολίζει αυτός ο διπλός μαίανδρος.

Τα δυο μακριά σκέλη χιαστί συμβολίζουν τις δυο παγκόσμιες αρχές και τα τέσσερα κεκαμμένα αρμονικά σκέλη τους τέσσερις παγκόσμιους νόμους.

Το παραδοσιακό νόημα του αγκυλωτού σταυρού είναι η ιερή Τετρακτύς και αποδίδεται έτσι: Ένας κόσμος, δυο αρχές, τρεις εκφάνσεις, τέσσερεις νόμοι.

Ο αγκυλωτός σταυρός είναι, χωρίς καμία αμφιβολία, ένα σύμβολο πάντα παρόν.

Ένας σύγχρονος συγγραφέας το αποκάλεσε "αιώνιο σύμβολο
Οι συμβολισμοί που πήρε κατά καιρούς ήταν τροχός της ζωής, τροχός του ήλιου, οι τέσσερις ακμές της πυξίδας, οι τέσσερις άνεμοι, σύμβολο της ινδιάνικης φυλής των Χόπι για την εμφάνιση τους στον κόσμο και άλλα.

Η δεξιόστροφη σβάστικα συμβολίζει την ζωή και ονομάζεται με το ινδικό όνομα «σβάστικα». Η αριστερόστροφη συμβολίζει τον θάνατο σύμφωνα με την ανατολίτικη παράδοση και ονομάζεται κανονικά «σωβάστικα». 
Το σύμβολο χρησιμοποιήθηκε και αναλύθηκε και από τους Πυθαγόρειους φιλοσόφους. Μια από τις έννοιες που αποδόθηκαν σήμαινε τη «Σπορά» με την έννοια της «Καλιέργειας» όμως, ενώ το αντίστροφο, εκείνο της χιτλερικής σβάστικας δηλαδή, το «Θέρισμα».

Επιπροσθέτως, μέσω του πανάρχαιου, αυτού συμβόλου δηλώνεται και ο αστερισμός του Καρκίνου, ο οποίος για τους μυημένους στα τοπικά μυστήρια ή σχολές συμβόλιζε την "Πύλη των θνητών", ενώ αντιδιαμετρικά ο αστερισμός του Αιγόκερω την "Πύλη των Θεών". 
Η σβάστικα ως σύμβολο απαντάται μόνο σε συγγράματα πολύ παλαιότερα του μαιάνδρου, 

 Ο αγκυλωτός σταυρός αντιπροσώπευσε συχνά τη διαρκή κίνηση, όπως η περιστροφή ενός ανεμόμυλου.

Κάπου εδώ ταιριάζει, ίσως, να συμπληρώσουμε πως η προέλευση της Σβάστικα συνδυάζεται ή προέρχεται από την κίνηση της Μικρής Άρκτου και της Μεγάλης Άρκτου, η περιστροφή των οποίων στον ουρανό σχηματίζουν, στα τέσσερα σημεία, τον λεγόμενο και αγκυλωτό σταυρό.


Σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία, η Μικρή Άρκτος είναι ο Αρκάς, ενώ η Μεγάλη είναι η Καλλιστώ, μητέρα του Αρκάδα, τους οποίους καταστέρισε ο Δίας.
Με δεδομένο ότι οι Αρχαίοι Αρκάδες είναι Προσέληνες, δηλαδή προ-υπήρχαν της Σελήνης, ίσως θα μπορούσαμε να ανάγουμε τον συμβολισμό που μελετούμε στην απώτατη εκείνη εποχή και μάλιστα με Αρκαδική προέλευση και κατ’ επέκταση Ελληνική.
Ένα τελικό συμπέρασμα που θα μπορούσαμε να αποκομίσουμε, καθώς βλέπουμε ότι ο διπλασιασμός του Μαιάνδρου σχηματίζει την Σβάστικα, σύμβολα που απαντώνται συχνότατα σε ελληνικά αντικείμενα, αρχαίους ναούς και κτίρια, είναι πως το ένα συμπληρώνει το άλλο ενώ έχουν κοινή αρχή και προέλευση. Πρόκειται για έναν δίδυμο συμβολισμό που τα στοιχεία του ενός ενυπάρχουν και στον άλλον με κανονική ή διπλασιασμένη δύναμη και δυναμική:
Η μάχη για νίκη στον χρόνο προς όλες τις κατευθύνσεις του (αφού το μέλλον είναι ανίσχυρο χωρίς την γνώση του παρελθόντος), αλλά και της ζωής μέσα από δομημένες δυσκολίες, της ύλης και πνεύματος.
Βέβαια, η έρευνα δεν τελειώνει εδώ. Είναι απλά ένα ακόμα λιθαράκι στην γνώση.

Η παραπάνω φωτογραφία (για την οποία ευχαριστούμε τον φίλο Σπύρο που μας την προμήθευσε) απεικονίζει σε μία σπάνια έκφραση στο πως μπορούν να συνυπάρξουν όλοι οι συνδυασμοί: 
μαίανδρος, σβάστικα, δεξιόστροφα και αριστερόστροφα.





Πηγή: diadrastiko


ΑΕΡΟΨΕΚΑΣΜΟΙ ΣΤΟ ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙ ΠΕΛΛΑΣ.

Φωτογραφία για VIDEO: Στην Πέλλα ανακάλυψαν ότι μας ψεκάζουν 
Το παρακάτω βίντεο αποτελεί ένα προιόν της έντονης παρατηρητικότητας του πρώην Νομαρχιακού συμβούλου Πέλλας Χρήστου Τσιρανίδη, ο οποίος και μας παραχώρησε κατ΄αποκλειστικότητα τα πλάνα του βίντεο, μαζί μια δήλωση για ..το όλο θέμα.
Συγκεκριμένα μας δήλωσε: "Ασχολούμαι με τους αεροψεκασμούς, εδώ και ένα χρόνο και έχω στην συλλογή μου πληθώρα βιντεοσκοπήσεων με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Όταν πρωτοάκουσα για τους αεροψεκασμούς, η αντίδραση μου ήταν κοροιδευτική. Ωστόσο, όταν άρχισα να δίνω βάση στην θεωρία αυτή και να παρατηρώ τον ουρανό, διαπίστωσα ότι δεν υπήρχε λογική σ΄αυτό που αντίκρυζα στον ουρανό, καθ΄ότι είμαι και τεχνικός αερίων καυσίμων και γνωρίζοντας από καυσαέρια, διαπίστωσα ότι αυτές οι ουρές που αφήνουν τα αεροπλάνα στον ουρανό δεν είναι τα καυσαέρια. Μετά από αυτό το γεγονός, άρχισα να ασχολούμαι πιο εντατικά κάνοντας έρευνες και βλέποντας ενημερωτικά ντοκιμαντέρ, εξαιρετικά τεκμηριωμένα από πολύ καλούς επιστήμονες της Αμερικής.  

Ύστερα από αυτήν την ενασχόληση, καταλήγουμε στα εξής.

1ον. Εντολές για τους αεροψεκασμούς δίνονται από τον ΟΗΕ (μέσα από το πρόγραμμα ΓΕΩΜΗΧΑΝΙΚΗ),

2ον. Τα αεροπλάνα που ψεκάζουν είναι ΝΑΤΟικά και ψεκάζουν κυρίως στις χώρες του ΝΑΤΟ 

και 3ον. Το ψεκαστικό υγρό αποτελείται κυρίως από μέταλλα, όπως Αλουμίνιο, Βάριο, Στρόντιο και άλλα.

Οπότε, απ΄ ότι συμπεραίνεται από τα προαναφερόμενα, δεν είναι τόσο αθώοι οι αεροψεκασμοί και θα πρέπει όλοι οι πολίτες να αρχίσουν να ασχολούνται με αυτό το θέμα, ώστε να πληθαίνουν οι φωνές διαμαρτυρίας και ν΄αναγκάσουμε αυτούς που ψεκάζουν, να σταματήσουν επιτέλους να μας ψεκάζουν.

Το βίντεο που τράβηξα και σας παραχώρησα, είναι το πρώτο όπου φαίνεται ότι αεροπλάνο που ψεκάζει σταματάει για λίγα δευτερόλεπτα τον ψεκασμό και συνεχίζει και πάλι. Σημειωτέον ότι έχω στην κατοχή μου περίπου εκατο (100) βίντεο και το συγκεκριμένο είναι το μοναδικό που διακόπτεται ο ψεκασμός και γι΄ αυτό δημοσιεύεται. “






ΠΗΓΗ...pella-news.blogspot.gr

ΤΑΒΛΙ: Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ.


Το Τάβλι στην αρχαιότητα Το τάβλι είναι πάρα πολύ δημοφιλές στην Ελλάδα ώστε πολλοί θεωρούν ότι είναι αποκλειστικά εθνικό παιχνίδι. Ωστόσο το τάβλι είναι.
αρχαιότατο!

Εμφανίζεται πρώτη  φορά στη...
Μεσοποταμία, κατά την περίοδο 2900 με 1800 πΧ. Το αρχαιότερο τάβλι αναφέρεται ότι ανακαλύφθηκε στην Ουρ της Χαλδαίας μετά από ανασκαφές του Σερ Λέοναρντ Γούλεϋ.

Παρόμοιο παιχνίδι με το τάβλι, το λεγόμενο "Senet" παιζόταν και στην αρχαία Αίγυπτο όπως και το Τακτέ Νάρντ που παιζόταν στην Περσία περίπου το 1600 π. Χ. Το ταμπλώ των παιχνιδιών αυτών ήταν κάπως διαφορετικό από αυτό του σύγχρονου ταβλιού αλλά η λογική του παιχνιδιού ήταν περίπου ίδια.

Το τάβλι συναντάται αργότερα στην αρχαία Ελλάδα και στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Περίπου κατα το 50 μ.Χ. απλοποιήθκε και απέκτησε μορφή παρόμοια με τη σημερινή.

Το Τάβλι στο Δυτικό κόσμο
Το τάβλι αρχίζει να γίνεται γνωστό στην Ευρώπη στην εποχή των μεσαιωνικών χρόνων και αποκτά διαφορετικά ονόματα ανάλογα με την περιοχή.

Το πιο γνωστό ίσως παράδειγμα αντίδρασης που εμφανίστηκε απέναντι στο τάβλι ήταν η απόφαση του Καρδινάλιου Γουόλσεϋ, ο οποίος βρισκόταν στην αυλή του Ερρίκου του Η' να καούν όλα τα ταμπλώ του ταβλιού. Οι παίκτες όμως στην Αγγλία προκειμένου να συνεχίσουν να παίζουν σκέφτηκαν να φτιάξουν ένα ταμπλώ το οποίο να αναδιπλώνεται, ώστε να φαίνεται σαν βιβλίο. Εξαιτίας αυτής της απαγόρευσης το ταμπλώ πήρε τη μορφή που έχει σήμερα.

Το Τάβλι στη σύγχρονη εποχή
Από το 18ο αιώνα και μετά το τάβλι ήταν πλέον πλήρως αποδεκτό. Μάλιστα το 1743 εκδώθηκε από τον Edmund Hoyle, ο οποίος ήταν ειδικός στα επιτραπέζια παιχνίδια, η "Πραγματεία πάνω στο παιχνίδι του ταβλιού". Μέσω του Hoyle τυποποιήθηκαν οι κανόνες του παιχνιδιού, οι οποίοι ισχύουν μέχρι και σήμερα. Την ίδια περίοδο απέκτησε το διεθνές του όνομα backgammon. 
Κανόνες παιχνιδιού
Παίζεται με δύο παίκτες. Κάθε παίκτης έχει 15 πούλια, τα οποία κινεί πάνω στο ειδικό ταμπλώ, ανάλογα με το αποτέλεσμα από το ρίξιμο των δύο ζαριών. Ο στόχος του κάθε παίκτη είναι να μαζέψει όλα τα πούλια του από το ταμπλώ πρώτος οπότε αναδεικνύεται νικητής. Το τάβλι είναι ταυτόχρονα παιχνίδι τεχνικής αλλά και τύχης καθώς οι κινήσεις εξαρτώνται από το αποτέλεσμα από το ρίξιμο των ζαριών.

Παίζεται σε ένα ταμπλώ το οποίο χωρίζεται σε τέσσερα τμήματα. Κάθε τμήμα έχει 6 θέσεις, οπότε υπάρχουν συνολικά 24 θέσεις οι οποίες έχουν κατά παράδοση τριγωνικό σχήμα. Κάθε παίκτης έχει μια περιοχή από όπου ξεκινά. Η απένατι περιοχή από αυτή είναι η περιοχή του μαζέματος. Τα πούλια κινούνται κυκλικά. Όταν ένας παίκτης συγκεντρώσει όλα του τα πούλια στην περιοχή μαζέματος μπορεί να ξεκινήσει το μάζεμα.

Πώς παίζονται οι ζαριές
Για να ξεκινήσει ο παίκτης πρέπει να ρίξει τα δύο ζάρια. Υπάρχουν δύο είδη ζαριών που μπορεί να φέρει, απλές ή διπλές. Οι ζαριές στο τάβλι είναι απλές όταν οι ενδείξεις των δύο ζαριών είναι διαφορετικές (π.χ. 4-2, 6-3) ενώ λέγονται διπλές όταν οι ενδείξεις των δύο ζαριών είναι ίδιες. Οι απλές και οι διπλές ζαριές παίζονται με διαφορετικό τρόπο.

Στις απλές ζαριές ο παίκτης κινεί ένα από τα πούλια του κατά τη φορά της κίνησής του, κατά αριθμό θέσεων αντίστοιχο με την ένδειξη του ζαριού. Επίσης δεν μπορεί να τοποθετήσει κάποιο πούλι του πάνω σε πόρτα του αντιπάλου του. Με αντίστοιχο τρόπο παίζει για την ένδειξη του δεύτερου ζαριού. Ο παίκτης είναι υποχρεωμένος να παίξει και τις δύο ζαριές και μπορεί να το κάνει με όποια σειρά επιθυμεί. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει δυνατότητα να παίξει και τις δύο ζαριές τότε παίζει μόνο τη μία.

Οι διπλές ζαριές παίζονται όπως οι απλές με τη διαφορά ότι ο παίκτης παίζει 4 φορές τη διπλή ένδειξη του ζαριού. Αν δεν μπορεί να τις παίξει όλες, παίζει όσες μπορεί.

Βαθμολογία
Νικητής ενός παιχνιδιού τάβλι αναδεικνύεται αυτός που θα μαζέψει πρώτος όλα του τα πούλια από το ταμπλώ. Μπορεί να πάρει έναν ή δύο βαθμούς. Το παιχνίδι κερδίζεται με έναν βαθμό όταν ο ηττημένος έχει προλάβει να μαζέψει έστω και ένα από τα πούλια του, ενώ με δύο βαθμούς όταν ο ηττημένος δεν έχει μαζέψει κανένα πούλι.

Τα πιο συνηθισμένα παιχνίδια στο τάβλι είναι οι Πόρτες, το Πλακωτό και το Φεύγα.

Πόρτες
Οι Πόρτες είναι ένα από τα πιο διαδεδομένα παιχνίδια στο τάβλι. Παίζεται σχεδόν με τον ίδιο τρόπο με το δυτικό τάβλι (backgammon).
Οι "πόρτες" είναι στην ουσία βάσεις πάνω στο ταμπλώ. Για να δημιουργηθεί μια πόρτα πρέπει ο παίκτης να φέρει δύο πούλια στο ίδιο σημείο, πριν φτάσουν πούλια του αντίπαλου σ΄αυτό. Οι πόρτες εμποδίζουν τον αντίπαλο να κινηθεί αλλά και ως βάσεις επιτρέπουν στον παίκτη να τοποθετεί τα πούλια του χωρίς να κινδυνεύουν.

Τα πούλια στις πόρτες στήνονται όπως φαίνεται στην εικόνα δεξιά. Ο παίκτης με τα κόκκινα πούλια στην εικόνα κάθεται στην κάτω πλευρά ενώ ο παίκτης με τα πράσινα στην πάνω πλευρά. Οι παίκτες έχουν απέναντί τους την περιοχή εκκίνησης και στην πλευρά τους την περιοχή μαζέματος, με την περιοχή μαζέματος του ενός παίκτη να είναι η περιοχή εκκίνησης τού άλλου. Ο ένας παίκτης κινείται δεξιόστροφα (σύμφωνα με τη συγκεκριμένη εικόνα, αυτός με τα κόκκινα πούλια) κατά τη φορά των δεικτών του ρολογιού ενώ ο άλλος (με τα πράσινα πούλια) αριστερόστροφα, δηλαδή αντίθετα από τη φορά των δεικτών του ρολογιού.
Αν ένα πούλι είναι μόνο του, δηλαδή χωρίς πόρτα, ο αντίπαλος μπορεί, κινώντας κάποιο δικό του πούλι, σε αυτήν την θέση, εφόσον έρθει η κατάλληλη ένδειξη του ζαριού, να το χτυπήσει. Το πούλι τότε απομακρύνεται από το ταμπλώ και ο αντίπαλος το κρατάει στο "χέρι" του.
Όταν ένας παίκτης έχει χτυπημένα ένα ή περισσότερα πούλια δεν μπορεί να κάνει άλλες κινήσεις αν δεν ξαναβάλει στο ταμπλώ τα πούλια που έχει στο χέρι. Τα πούλια τοποθετούνται στην περιοχή εκκίνησης ανάλογα με την ένδειξη του ριξίματος των ζαριών. Αν ο αντίπαλος έχει πόρτα στην αντίστοιχη θέση, το πούλι δεν μπορεί να τοποθετηθεί και ο παίκτης χάνει τη σειρά του. Αν έχει πόρτες και στις έξι θέσεις στην περιοχή εκκίνηση ο παίκτης δεν χρειάζεται να ρίξει τα ζάρια και παραχωρεί τη σειρά του μέχρι να απελευθερωθεί κάποια θέση.
Οι παίκτες μπορούν να ξεκινήσουν το μάζεμα όταν όλα τους τα πούλια βρίσκονται στην περιοχή μαζέματος. Υπάρχει όμως η πιθανότητα κατά τη διάρκεια του μαζέματος ο αντίπαλος χτυπήσει κάποιο πούλι που δεν έχει πόρτα οπότε πρέπει να τοποθετηθεί ξανά στην περιοχή εκκίνησης και δεν μπορεί να συνεχίσει το μάζεμα πριν το φέρει ξανά στην περιοχή μαζέματος.
Πλακωτό
Το Πλακωτό είναι ακόμη ένα από τα βασικά παιχνίδια στο τάβλι. Το κύριο χαρακτηριστικό του Πλακωτού, από όπου άλλωστε πήρε και το όνομά του, είναι ότι μπορεί ένας παίκτης να "πλακώσει" πούλια του αντιπάλου.
Η τακτική και σε αυτό το παιχνίδι είναι να δημιουργούνται πόρτες. Στο Πλακωτό ένας παίκτης μπορεί μα δημιουργήσει πόρτα βάζοντας δύο ή περισσότερα πούλια σε μια θέση είτε πλακώνοντας το πούλι του αντιπάλου. Οι πόρτες εμποδίζουν την κίνηση του αντιπάλου αλλά χρησιμεύουν και ως "βάσεις" που επιτρέπουν στον παίκτη να τοποθετεί τα πούλια του χωρίς να κινδυνεύουν.
Η περιοχή εκκίνησης του κάθε παίκτη βρίσκεται μπροστά του, κάτω δεξιά ή κάτω αριστερά και η περιοχή του μαζέματος βρίσκεται ακριβώς απέναντι. Κάθε παίκτης κινείται από την περιοχή εκκίνησης στην περιοχή μαζέματος κυκλικά (κατά τη φορά των δεικτών του ρολογιού ή αντίστροφα). Η περιοχή εκκίνησης του ενός παίκτη είναι η περιοχή μαζέματος για τον άλλο.

Τα 15 πούλια του κάθε παίκτη τοποθετούνται στην αρχική θέση δηλαδή την πρώτη θέση της κίνησής τους. Η θέση αυτή αποκαλείται "μάνα", και η ακριβώς δίπλα της λέγεται "παραμάνα".
Αν ένα πούλι είναι μόνο του, δηλαδή χωρίς πόρτα, ο αντίπαλος μπορεί, να τοποθετήσει σε αυτή τη θέση ένα ή περισσότερα από τα δικά του πούλια πλακώνοντάς το. Η θέση αυτή τώρα μπορεί να λειτουργήσει ως πόρτα για τον παίκτη που πλακώνει και επιπλέον μπορεί να τοποθετεί όσα πούλια ακόμα θέλει σε αυτήν. Το πούλι ξεπλακώνεται όταν τα πούλια που το πλακώνουν, τα οποία μπορούν να κινούνται ελεύθερα, απομακρυνθούν οπότε είναι ελεύθερο να κινηθεί.
Το πιάσιμο της "μάνας"
Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω η "μάνα" είναι το σημείο εκκίνησης για τον κάθε παίκτη. Όταν ένας παίκτης "πιάσει" τη μάνα του αντιπάλου του το παιχνίδι τερματίζεται και είναι διπλό υπέρ του.
Θεωρητικά όταν ο παίκτης πλακώσει την μάνα του αντιπάλου είναι βέβαιο ότι θα κερδίσει το παιχνίδι διπλό. Ο μόνος τρόπος για να ελευθερθεί το πούλι στη θέση της μάνας είναι να μαζευτεί αυτό ή αυτά που το κρατούν. Είναι μάλλον σίγουρο ότι αυτό θα συμβεί αφού θα έχουν πρώτα μαζευτεί τα υπόλοιπα δεκατέσσερα πούλια.
Υπάρχει ωστόσο η πιθανότητα η μάνα να ελευθερωθεί πριν λήξει του παιχνίδι, επειδή δεν υπάρχει άλλος άσσος. Αυτό συμβαίνει όταν κατά το μάζεμα η ζαριά που θα φέρει ο παίκτης που κρατά τη μάνα περιέχει άσσο και επειδή ο αντίπαλος έχει κάποια πόρτα δεν μπορεί να σπάσει τον άσσο από τα υπόλοιπα πούλια του. Σε αυτή την περίπτωση είναι αναγκασμένος να παίξει με το πούλι που κρατάει τη μάνα, δίνοντας τη δυνατότητα στον άλλο παίκτη να κόψει ίσως να διεκδικήσει τη νίκη. Για αυτό πολλοί υποστηρίζουν ότι ποτέ δεν πρέπει κανείς να εγκαταλείπει το παιχνίδι στο πλακωτό καθώς είναι πιθανές οι ανατροπές.
Ένα άλλο πιθανό ενδεχόμενο αν συνεχιστεί το παιχνίδι μετά το πιάσιμο της μάνας είναι και ο αλλος παίκτης να πιάσει την μάνα του πρώτου. Σε αυτή την περίπτωση κανένας από τους δύο παίκτες δεν θα μπορέσει να ξεκινήσει το μάζεμα οπότε δεν θα είναι δυνατό να αναδειχθεί νικητής. Για να αποφευχθεί αυτό το ενδεχόμενο κατά κανόνα οι περισσότεροι παίκτες λήγουν το παιχνίδι όταν ο πρώτος παίκτης πιάσει τη μάνα του αντιπάλου και κερδίζει διπλό το παιχνίδι.
Φεύγα
Το παιχνίδι αυτό έχει καταγωγή από την Τουρκία όπου ονομάζεται «Μουλτεζίμ». Όπως φαίνεται και από το όνομά του ο σκοπός του κάθε παίκτη είναι να περάσουν όλα τα πούλια ολόκληρη την διαδρομή όσο πιο γρήγορα γίνεται. Το Φεύγα έχει τις δικές του τακτικές και ιδιορρυθμίες που το κάνουν να ξεχωρίζει από τα άλλα παιχνίδια.
Οι παίκτες έχουν ως περιοχή εκκίνησης την πάνω δεξιά και κινούνται με φορά αντίθετη των δεικτών του ρολογιού. Αυτό σημαίνει ότι και οι δυο παίκτες κινούνται με την ίδια φορά. Η περιοχή μαζέματός τους είναι η κάτω δεξιά.
Στην εκκίνηση και τα δεκαπέντε πούλια του κάθε παίκτη τοποθετούνται στην πρώτη θέση της κίνησής τους η οποία λέγεται μάνα.
Στην πρώτη φάση του παιχνιδιού κάθε παίκτης μπορεί να κινεί το ίδιο μόνο πούλι. Αυτό γίνεται μέχρι το πούλι αυτό φθάσει στην περιοχή εκκίνησης του αντιπάλου. Αφού συμβεί αυτό, κατά τη διάρκεια του υπόλοιπου παιχνιδιού, οι παίκτες έχουν τη δυνατότητα να κινούν όποια πούλια θέλουν με την προϋπόθεση να υπάρχουν διαθέσιμες ελεύθερες θέσεις.

Από τη θέση εκκίνησης, ένας παίκτης μπορεί να περάσει απευθείας στην περιοχή του αντιπάλου μόνο με τις πεντάρες και περισσεύει ένα πέντε το οποίο μπορεί να το παίξει από τη μάνα, χρησιμοποιώντας δεύτερο πούλι ή με το ίδιο πούλι. Οι εξάρες (6+6), τα ντόρτια (4+4) και οι τριπλές (3+3) δεν μπορούν να περάσουν γιατί χτυπούν στην μάνα του αντιπάλου.
Το Εξάπορτο
Όταν ένας παίκτης έχει φτιάξει πόρτες σε έξι συνεχόμενες θέσεις έχει κάνει αυτό που αποκαλείται "εξάπορτο". Ένα εξάπορτο αποτελεί ανυπέρβλητο εμπόδιο για τον αντίπαλο γιατί δεν μπορεί να το προσπεράσει με καμία ζαριά. Το να κάνει ένας παίκτης εξάπορτο δεν επιτρέπεται όταν:
αφού παίξει τη ζαριά του καταλαμβάνει όλες τις θέσεις της περιοχής του. Είναι υποχρεωτικό να αφήσει μία τουλάχιστον θέση της περιοχής του ανοικτή, χωρίς πόρτα.
ο αντίπαλος κρατιέται αποκλεισμένος με τέτοιον τρόπο ώστε να μην είναι δυνατό να προχωρήσει με καμία ζαριά.




ΠΗΓΕΣ...
livetavli.gr
http://cocapola.blogspot.gr/



ΠΑΡΑΞΕΝΗ ΤΗΛΕΜΕΤΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ!


CCTV κάμερα συνέλαβε τηλεμεταφορά στην Κίνα - Σεπτέμβριος 2012 (VIDEO)
Ένα παράξενο και ανεξήγητο γεγονός συνέβη στην Κίνα στις 5 Σεπτεμβρίου του 2012. Μία τηλεμεταφορά που συλλαμβάνεται από κάμερα παρακολούθησης . 

Ένα άτομο σε μια μοτοσικλέτα σώζεται από έναν άγνωστο με τηλεμεταφορά πριν βρεθεί κάτω από τις ρόδες ενός φορτηγού.

Το video είναι αρκετά πειστικό σε όλες του τις λεπτομέρειες,όπου μπορούμε να δούμε μέχρι και έναν μικρό ελιγμό που κάνει το φορτηγό πριν την σύγκρουση.

Αν τελικά δεν είναι αληθινό,έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά,αλλά για αυτό θα αποφασίσετε εσείς. 

Real or Fake?







ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com

ΖΗΤΙΑΝΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΟΥΣ ΠΑΡΑΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ.

Ζητιανεύοντας στους Παραολυμπιακούς

Μια εκπληκτική ιστορία δύο συμμετεχόντων στους Παραολυμπιακούς του Λονδίνου από την Γκάμπια. Η ανύπαντρη μητέρα που ζει ζητιανεύοντας, ο κοινωνικός αποκλεισμός και η σημασία των Αγώνων.

Η Ισάτου Νιάνγκ είναι ανύπαντρη μητέρα δύο παιδιών από τη Γκάμπια, καθηλωμένη σε αναπηρική πολυθρόνα. Μπορεί να βρέθηκε στο Λονδίνο για τους Παραολυμπιακούς Αγώνες, αλλά πίσω στη χώρα της αναγκάζεται να ζητιανεύει για να ζήσει


Το μέσο εισόδημα στη μικρή χώρα της Δυτικής Αφρικής είναι 1.2000 λίρες το χρόνο, δηλαδή 23 λίρες την ημέρα. Η Νιάνγκ, ζητιανεύοντας βγάζει 10 λίρες την εβδομάδα, δηλαδή δύο λίρες την ημέρα. Με αυτά τα χρήματα ζει η ίδια και τα δύο ανήλικα παιδιά της.

Αναγκάστηκε να ζητιανεύει όχι γιατί το επέλεξε, αλλά γιατί σε μία χώρα όπου ο κοινωνικός αποκλεισμός είναι τεράστιος και τα άτομα με ειδικές ανάγκες αντιμετωπίζονται ως πολίτες δεύτερης διαλογής, οι ευκαιρίες εργασίας είναι τρομερά περιορισμένες. Κάθε απόγευμα, αφού έχει βγάλει τις δύο λίρες της βρίσκει τη δύναμη και πηγαίνει για προπόνηση. Βρίσκεται στο αμαξίδιο γιατί γεννήθηκε με το δεξί της πόδι πιο κοντό από το αριστερό και παραμορφωμένο.

Την προηγούμενη βδομάδα, η Νιάνγκ, μαζί με τον συμπατριώτη της Ζαρζού μπήκαν στο Ολυμπιακό Στάδιο του Λονδίνου και ανταγωνίστηκαν στα 100 και τα 800 μέτρα μπροστά σε 80.000 κόσμο. Η Γκάμπια κατάφερε να πάρει μέρος στους Αγώνες μόνο και μόνο λόγω του ότι οι διοργανωτές πλήρωσαν για το ταξίδι, την διαμονή και τη διατροφή των αθλητών. Φυσικά, πίσω στη χώρα τους, όπως και σε όλα τα φτωχά κράτη που συμμετέχουν στις μεγάλες διοργανώσεις, οι επιχορηγήσεις είναι πενιχρές ή μηδαμινές. Το ίδιο και οι χορηγοί. Η πορεία των αθλητών εξαρτάται από ιδιωτικές δωρεές.

«Οι άνθρωποι στην Γκάμπια δεν σέβονται τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Νομίζουν ότι δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα», τονίζει η Νιάνγκ στο sporting Intelligence και προσθέτει, όσον αφορά τους Παραολυμπιακούς Αγώνες: «Οι Αγώνες είναι μια ανάμικτη ευλογία. Ο μακροπρόθεσμος στόχος μας είναι να βοηθήσουμε στη βελτίωση της ζωής των ανθρώπων. Αλλά όταν επιστρέφουμε, περιμένουμε από τον κόσμο να σκεφτεί: 'Πήγαν στο Λονδίνο, πρέπει να είναι πλούσιοι και γνωστοί. Γιατί να τους δώσουμε άλλα χρήματα;»

Πρόεδρος στην Ομοσπονδία της χώρας είναι ο Σουλεϊμάν Κόλεϊ. Ήταν από τους τυχερούς, αφού κατάφερε να σπουδάσει και εργάζεται ως ηλεκτρολόγος, αν και είναι καθηλωμένος σε αμαξίδιο λόγω πολιομυελίτιδας. Το ότι είχε τα δικά του έσοδα όμως του επέτρεψε να δουλέψει εθελοντικά και να βοηθήσει τους συμπατριώτες που έχουν ανάλογα προβλήματα με αυτόν. «Ήμουν δέκα χρονών όταν χτυπήθηκα από την πολιομυελίτιδα. Ξύπνησα και ήθελα να περπατήσω, αλλά δεν μπορούσα. Έπεσα κάτω. Με πήγαν στο νοσοκομείο, αλλά δεν μπορούσαν να με σώσουν. Δεν είναι εύκολο να πιάσεις δουλειά όταν είσαι ανάπηρος στη Γκάμπια. Είσαι στιγματισμένος. Οι Αγώνες μας άνοιξα τα μάτια, ο περισσότερος κόσμος που μας έχει παρακολουθήσει είναι 15-20 άτομα, οπότε τα γεμάτα στάδια εδώ ήταν εκπληκτικά».

Φυσικά, οι περισσότερες συμμετοχές σε Παραολυμπιακούς Αγώνες κρύβουν μια ανάλογη ιστορία. Στις συγκεκριμένες χώρες όμως, όπου η δυσκολία της καθημερινότητας σε συνδυασμό με τον κοινωνικό αποκλεισμό κάνει την κατάσταση αφόρητη για όσους δεν είχαν την τύχη να είναι αρτιμελείς, η σημασία των Αγώνων είναι ξεχωριστή. 

«Πολύς κόσμος στη Βρετανία και στις πιο πλούσιες χώρες δεν καταλαβαίνουν την πραγματική δύναμη του αθλητισμού και των Παραολυμπιακών στα άτομα με ειδικές ανάγκες σε χώρες σαν τη δική μου. Δεν έχει να κάνει μόνο με την αναγνώρισή μας ως αθλητές, αλλά και ως ανθρώπους», τονίζει χαρακτηριστικά ο Κόλεϊ.

Την περασμένη Τετάρτη, η ολιγομελής αποστολή της Γκάμπια επέστρεψε στη χώρα της και η Νιάνγκ βρίσκεται ξανά στο δρόμο για να βγάλει τη μέρα. Σε ερώτηση για το ποιο είναι το όνειρο της, η απάντησή της ήταν απλή. «Να καταφέρω να στείλω τα δύο παιδιά μου στο σχολείο». 

Αυτά που για κάποιους θεωρούνται δεδομένα, για κάποιους άλλους είναι όνειρα απατηλά.


Θάνος Σαρρής





ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com

"ΟΥΑΙ ΥΜΙΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ ΚΑΙ ΦΑΡΙΣΑΙΟΙ ΥΠΟΚΡΙΤΑΙ..."


«Ουαί υμίν, γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριταί…»
 ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΔΟΥΜΑΝΗΣ
Μετά το Μανώλη Καψή που επιτέθηκε μέσω του Twitter σε καλλιτέχνες, αναφερόμενος εναντίον τους με βαρείς χαρακτηρισμούς και ο δημοσιογράφος Μπάμπης Παπαδημητρίου με άρθρο του στην Καθημερινή,  περνάει ένα χεράκι τους καλλιτέχνες για τις τακτικές τους. Δεν χρησιμοποιεί όμως χαρακτηρισμούς που δημιουργούν αντιδράσεις όπως ο Καψής, αλλά αναφορές στο… Ευαγγέλιο. Ο κ. Παπαδημητρίου αναλύοντας τον τρόπο με τον οποίο οι καλλιτέχνες δεν δηλώνουν εισοδήματα, καταλήγει με τη φράση: «Έχουμε καλούς λογιστές και ακόμη καλύτερους εφοριακούς»!, ξεχνώντας να προσθέσει τους υπουργούς που εισηγήθηκαν το νόμο και τους βουλευτές που τον ψήφισαν.


Ακολουθεί το κείμενο:


«Πένητες της τέχνης» και φορολογούμενοι

Του Μπάμπη Παπαδημητρίου

Το απλό ερώτημα στην περίπτωση των γλίσχρων «προσωπικών» εισοδημάτων που δηλώνουν οι καλλιτέχνες, είναι «γιατί είναι προτιμότερο να τα δηλώνεις στην εταιρεία σου». Το ερώτημα αφορά τους λογιστές «τους», αλλά και τους ανώτερους δημοσίους υπαλλήλους του υπουργείου Οικονομικών, που έχουν εισηγηθεί τις σχετικές διατάξεις που θεωρούν «νόμιμη» τη φοροδιαφυγή.

Διαβάστε στο μεταξύ τι λένε τα Ευαγγέλια για την υποκρισία: «Ουαί υμίν, γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριταί, ότι καθαρίζετε το έξωθεν του ποτηρίου και της παροψίδος, έσωθεν δε γέμουσιν εξ αρπαγής και αδικίας» (Kατά Ματθαίον, 23-25).

Ο πραγματικός λόγος που ωθεί καλλιτέχνες και άλλους επαγγελματίες, υπό το άγρυπνο μάτι των φίλων τους πολιτικών, εφοριακών και λογιστών, να πένονται προς όφελος των εταιρειών «τους», είναι ότι με τον τρόπο αυτό, εκείνοι κερδίζουν κι εμείς χάνουμε.

Θα παρατηρήσατε ότι οι εκλεκτοί πένητες της τέχνης δεν διευκρίνισαν το ύψος των εισοδημάτων για τα οποία πλήρωσαν «κανονικά τον φόρο» μέσω των εταιρειών τους «όπως τους είπε ο λογιστής». Θα προσέξατε επίσης την αιδήμονα σιωπή (κατά το κοινό «κάνε τον βλάκα») που έπιασε όλους τους φοροαναλυτές των τηλεπαραθύρων. Κανείς δεν δόκησε ορθόν να εξηγήσει και σε εμάς τους κοινούς φορολογουμένους ποιο είναι το όφελος αν και εμείς μετατρέψουμε τον εαυτό μας σε εταιρεία.

Η πραγματικότητα είναι ότι πρόκειται για μεθόδευση που επιτρέπει να μειώνεται το φορολογητέο εισόδημα και τελικά ο φόρος επί του εισοδήματος. Ο καθένας από εμάς πωλεί την εργασία του έναντι συμφωνημένης αμοιβής. Από τη συναλλαγή αυτή δεν προκύπτει «κέρδος» αλλά απλό εισόδημα, σαν κι αυτό που προσδοκά ο ταπεινός μισθωτός της εξαρτημένης εργασίας. Πουθενά δεν αναλώνεται κεφάλαιο, χωρίς να θέλω να αμφισβητήσω ότι οι καλλιτέχνες αποτελούν «εθνικό κεφάλαιο».

Αν εσείς αγοράσετε δώρο σε καλό σας φίλο, θα πληρώσετε και τον φόρο επί του εισοδήματος που θα ξοδέψετε για το δώρο. Αν όμως είστε «άνθρωπος του πνεύματος» το δώρο το αναλαμβάνει η εταιρεία και εξοφλείται «προ φόρων».

Οικιακοί βοηθοί, αυτοκίνητα, ταξίδια, φορέματα, ακόμη και τα σπίτια τους, είναι δαπάνες που μπαίνουν στο κασέ του καλλιτέχνη και στο κόστος των υπηρεσιών του επαγγελματία. Συχνά, μάλιστα, δεν πληρώνεται ούτε φόρος διανεμομένων κερδών. Κερδίζουν έτσι τη διαφορά των είκοσι εκατοστιαίων μονάδων μεταξύ του εταιρικού και του προσωπικού φόρου. Την επόμενη φορά που θα ερωτηθείτε από τα παιδιά σας γιατί στις λίστες της εφορίας δεν υπάρχει κανείς εκατομμυριούχος, απαντήστε: «Εχουμε καλούς λογιστές και ακόμη καλύτερους εφοριακούς»! 



ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr

«ΕΚΑΝΑ ΕΩΣ 62.000 ΕΚΤΡΩΣΕΙΣ!» Η ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΕΝΟΣ ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΟΥ..

alt
Ο ιατρός Στόϊαν Αδάσεβιτς είναι μοναδικός γυναικολόγος στην Σερβία, ο οποίος δημοσίως ωμολόγησε ότι η έκτρωση είναι φόνος, διά τον οποίον ευθύνονται τόσον ο ιατρός, όσον και η μητέρα. Εκυκλοφόρησε δε και βιβλίο με τίτλο «Η αγιότης της ζωής», με συλλογή των άρθρων του περί της ενδομητρίου παιδοκτονίας.

Η συνέντευξη του δημοσιευθείσα εις την «Ορθοδοξίαν» (περιοδικόν της Σερβικής Εκκλησίας), συγκλονίζει τόσο με την ειλικρίνεια της, όσο και με το περιεχόμενο της. Το πλέον αρμόζον όνομα αυτής της συνεντεύξεως θα ήτο – μία δημοσία εξομολόγησις και η μετάνοια! Παραθέτομε ένα μέρος αυτής της πολυτίμου μαρτυρίας:
ΕΡΩΤΗΣΙΣ: Ποια ήταν η στιγμή, που καταλάβατε ότι εκτελών την έκτρωση, φονεύετε το ανθρώπινον ον;
ΑΠΑΝΤΗΣΙΣ: Είμαι ιατρός, γνωρίζω τις πράξεις μου, είμαι ένοχος δι’ όλες τις φρικαλεότητες που έκανα εργαζόμενος ως γυναικολόγος και είμαι υποχρεωμένος να μαρτυρήσω, να αφυπνίσω, να προειδοποιήσω ότι η διακοπή της εγκυμοσύνης ουσιαστικώς είναι φόνος  του αγεννήτου ανυπεράσπιστου παιδιού. Εις τις οριζόμενες υποχρεώσεις της εργασίας μου ήσαν και οι νόμιμες αμβλώσεις. Τότε δεν εγνώριζα ότι πράττω φόνο, τώρα, όμως, υποστηρίζω και γνωρίζω ότι η αμαρτία μου ενώπιον του Θεού είναι μεγάλη. Εις το Πανεπιστήμιον εδιδάχθηκα ότι το παιδί είναι ζωντανόν, μόλις γεννηθή με το πρώτον του κλάμα. Προ του κλάματος υπάρχει μόνον ως ένα των οργάνων της μητέρας του: ως ένα δόντι, ως ένα νεφρό, ως η σκωληκοειδής απόφυσις.

Έκανα από 48.000 έως 62.000 εκτρώσεις! Αυτό είναι ως να έχω εξαφανίσει μία ολόκληρη πόλη. Το Βελιγράδι έχει τόσα νοσοκομεία και αρκετές ιδιωτικές κλινικές, ένθα γίνονται οι εκτρώσεις! Εις τα τέλη της δεκαετίας του ’80 ενεφανίσθη το υπερηχογράφημα με την διαγνωστική του δυνατότητα και μου έφερε πολλές εκπλήξεις. Είδα το έμβρυο, τους κτύπους της καρδιάς του, τις κινήσεις, το άνοιγμα του στόματος του˙ εις τα μεγαλύτερα έμβρυα παρετήρησα το «πιπίλισμα» του αντίχειρος˙ το έμβρυο εσκέπτετο και ησθάνετο, διότι αντέδρα στους βαθείς διαπεραστικούς ήχους επιταχύνων τις κινήσεις του. Και ύστερα από 4-5 λεπτά, όσον διαρκεί η άμβλωση, το έμβρυο αυτό, αυτό το ίδιο, ανθρώπινο ον, κείται τεμαχισμένο μεταξύ των εργαλείων στο τραπέζι.

ΕΡΩΤΗΣΙΣ: Πότε επαύσατε να κάνετε εκτρώσεις;

ΑΠΑΝΤΗΣΙΣ: Αυτό που θα σας διηγηθώ τώρα, είναι οχληρό και πάρα πολύ επίπονο, αλλά δεν είναι δυνατό να ωραιοποιούμε κάτι, το οποίον αφ’ εαυτού είναι φρικτόν. Προς θλίψη και δυστυχία μου το 1988 έκανα την άβλωση εις μία προχωρημένη εγκυμοσύνη των 4,5 μηνών. Κατά την διάρκεια αυτής της εγχειρήσεως, της οποίας τις λεπτομέρειες δεν ημπορώ να περιγράψω άνευ ταραχής, φρικιών ανεκάλυψα τον φονέα εντός μου. Μία εγχείρηση, η οποία έπρεπε να είναι μία πράξη ρουτίνας, μετετράπη εις ένα πραγματικό εφιάλτη. Με την πρώτη κίνηση του θλάστου έβγαλα το χεράκι και το έρριξα επάνω στο τραπέζι των εργαλείων. Ιδού – το νεύρον του χεριου έπεσεν στην άκρη της κομπρέσσας βρεγμένης με το ιώδιο. Το ιώδιο ερέθισε το νεύρο και το μικρούλικο χεράκι άρχισε να συσπάται. Με την επόμενη κίνηση έβγαλα το πόδι. Και συνέβη το ίδιο – τώρα έτρεμε και εσυσπάτο το πόδι. Κάτι όμοιον δεν μου είχε συμβή ποτέ πριν˙ ύστερα προσεπάθησα με τον θλάστη να συλλάβω και την καρδιά, η οποία ακόμη εκτύπα και υπό τον θλάστη έκανε σπασμούς ολοέν και αργότερον… και αργότερον και επί τέλους έπαυσε.

Τότε εσυνειδητοποίησα ότι έπραξα φόνο, ότι εθανάτωσα τον άνθρωπο. Η γυναίκα αιμορραγεί πολύ, η ζωή της εκινδύνευε. Προσηυχήθηκα: «Κύριε, βοήθησε με να σώσω αυτήν την γυναίκα και τιμώρησε εμένα!». Έκτοτε ποτέ μου δεν επανέλαβα όμοια πράξη. Έτυχε η νέα μου γνώση να συμπίπτη με την άποψη της Εκκλησίας – ότι το έμβρυο είναι ζωντανόν ήδη από την σύλληψη του, δηλαδή από την στιγμή της γονιμοποιήσεως του ωαρίου.

Η ενδομήτρια παιδοκτονία είναι πολύ μεγαλύτερη και βαρύτερη αμαρτία από τον απλούν φόνον, επειδή το έμβρυο εντός της μήτρας είναι αδύναμο να αμυνθή, ενώ δεν πταίει για τίποτε˙ μόνον εκείνο είναι άνευ του προσωπικού πταίσματος εις όλον το ανθρώπινο γένος, διότι δεν εγεννήθη καν.

ΕΡΩΤΗΣΙΣ: Διά το πως θα χρησιμοποιηθούν τα έμβρυα, τα εκτρωθέντα κατά την διακοπή της εγκυμοσύνης —τόσο την φυσική όσον και την τεχνητώς προκαλούμενη— δεν χρειάζεται η άδεια της μητέρας του εμβρύου; Ποια είναι η τύχη αυτών των τεμαχισμένων μικροσκοπικών σωμάτων;

ΑΠΑΝΤΗΣΙΣ: Σπανίως διερωτάται κανείς, τι συμβαίνει με αυτά τα έμβρυα εις τα νοσοκομεία μας. Εις την χώρα μας κανείς δεν ανακοινώνει και δεν δημοσιεύει πληροφορίες αυτού του είδους. Δεν υπάρχουν οι κατάλληλες βάσεις για την επιστημονικο-ερευνητική εργασία και για την χρήση αυτών των εμβρύων στην φαρμακευτική βιομηχανία, διότι αυτό είναι εξαιρετικώς δαπανηρό. Και προς το παρόν, όσον γνωρίζω, δεν υπάρχουν καν οι συνθήκες για την εμπορευματοποίηση. Εις ημάς αυτά τα έμβρυα αντιμετωπίζονται ως ιατρικό απόβλητο. Εναποτίθενται εις τους μαύρους σάκκους, μαζί με τα λοιπά όργανα τα απομείναντα από διαφόρους εγχειρήσεις στους ενήλικες ασθενείς και καίγονται όλα ως απόβλητα.

Ως κοινωνία είμεθα υποχρεωμένοι να προστατεύουμε το παιδί ιατρικώς, ηθικώς, δικαστικώς και νομικώς, διότι πρέπει να έχη όλα τα δικαιώματα, τα οποία έχει ένας ενήλικας. Αυτό είναι το καθήκον μας προς όλα τα μέλη της κοινωνίας μας.

ΕΡΩΤΗΣΙΣ: Υπάρχει η ακριβής στατιστική πληροφορία περί του αριθμού των διαπραττομένων εκτρώσεων εις την Σερβία;

ΑΠΑΝΤΗΣΙΣ: Είναι αδύνατον να υπάρχη ένα τέτοιο είδος της στατιστικής και όλες οι σχετικές πληροφορίες είναι ψευδείς. Η μία στατιστική μας ενημερώνει ότι έχομε 120.000 αμβλώσεις τον χρόνο, η άλλη στατιστική μας ενημερώνει ότι αυτός ο αριθμός είναι πολλαπλάσιος – 420.000 αμβλώσεις τον χρόνο. Εγώ θεωρώ ότι εις ένα γεννημένο παιδί αντιστοιχούν 25 αμβλώσεις.

ΕΡΩΤΗΣΙΣ: Τι άποψη έχετε για το ζήτημα της αντισυλλήψεως;

ΑΠΑΝΤΗΣΙΣ: Η αντισύλληψη σημαίνει το πράττειν εναντίον της συλλήψεως. Την ταξινομώ σε τρία είδη: Το πρώτο είδος είναι η εγκράτεια και είναι επιτετραμμένο˙ το δεύτερο είδος είναι η ικανοποίηση της ορμής άνευ εκσπερματώσεως και δεν είναι επιτετραμμένο˙ το τρίτον είδος είναι σατανικό και δίδει την δυνατότητα της εφαρμογής μιας ολοκλήρου σειράς στην ουσία αμβλωτικών μέσων….

Υπάρχουν πολλές απληροφόρητες γυναίκες, οι οποίες αφελώς υιοθετούν την κοινή ανεύθυνη στάση απέναντι στο ζήτημα αυτό. Είδατε τα μέσα ενημερώσεως, τα γυναικεία περιοδικά, τις εκπομπές – και ακούσατε κάπου η ποτέ κανένα λόγο εναντίον των εκτρώσεων, των αντισυλληπτικών μέσων και της εξωσωματικής γονιμοποιήσεως;

ΕΡΩΤΗΣΙΣ: Τι είναι η εξωσωματική γονιμοποίηση;

ΑΠΑΝΤΗΣΙΣ: Το έχω κάνει και αυτό. Υποστηρίζω ότι η εξωσωματική γονιμοποίηση είναι κακό. Γονιμοποιούνται περισσότερα ωάρια, ενίοτε 10, 20 και παραπάνω, γίνεται διαφοροποίηση και θανατώνεται πάν περισσευούμενο έμβρυο, για να διευκολυνθή η επιβίωση το πολύ τριών εμβρύων. Εάν ληφθούν περισσότερα από τα τρία, τότε είναι ανάγκη να μειώσουμε τον αριθμό των, διότι η μήτρα δεν θα αντείχε την κυοφορία.

(Μετάφραση από τα σερβικά: Μίλιτσα Βέσκωφ).

Πηγή: Ορθόδοξος Τύπος, 7/1/2005

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...