Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Παρασκευή 4 Απριλίου 2014

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΚΑΡΑΣΜΑΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΜΗ ΤΩΝ ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Στην αναφορά που κατέθεσε ο Γιώργος Καρασμάνης στη Βουλή στις 25/02/2014, με την οποία ζητούσε  να ξεπεραστούν οι όποιες γραφειοκρατικές διαδικασίες και να γίνει άμεσα η καταβολή όλων των δεδουλευμένων στις καθαρίστριες των Σχολείων, ο Υπουργός Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλος έδωσε την παρακάτω απάντηση:
…. ««Στις διατάξεις του άρθρου 50 του Ν. 4186/17-9-2013 (ΦΕΚ 193/17-9-2013) περιελήφθη τροπολογία με την οποία ρυθμίστηκε το ζήτημα της σύναψης συμβάσεων μίσθωσης έργου του προσωπικού που απασχολείται για τον καθαρισμό σχολικών μονάδων για τα διδακτικά έτη 2013 – 2014 και 2014 – 2015, που δεν καλύπτονται από το προσωπικό καθαριότητας, που υπηρετεί σε οργανικές θέσεις.
Με την εν λόγω ρύθμιση παρατάθηκε για δύο ακόμα έτη η αρμοδιότητα του Υ.ΠΑΙ.Θ. για την αντιμετώπιση των αναγκών καθαριότητας των σχολικών μονάδων, έτσι ώστε να μην υπάρξουν προβλήματα στον ευαίσθητο αυτό τομέα, με πιστώσεις του τακτικού Προϋπολογισμού.
Σύμφωνα με την αρ. 139696/Δ4/01-10-2013 Υ.Α. Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΦΕΚ Β΄ 2543/10-10-2013 το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) φορέας εποπτευόμενος από το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, ορίστηκε για τα διδακτικά έτη 2013 – 2014 & 2014 – 2015 ως συμβαλλόμενο μέρος για την χρηματοδότηση των κατά τόπους Σχολικών Επιτροπών (Ν.Π.Δ.Δ.), που είναι υπεύθυνες για την σύναψη των συμβάσεων μίσθωσης έργου με τους αναδόχους καθαριστές/καθαρίστριες ή συνεργεία καθαρισμού στις σχολικές μονάδες Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης, που δεν καλύπτονται από το προσωπικό καθαριότητας που υπηρετεί σε οργανικές θέσεις.
  Το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.), απέστειλε την με αρ. πρωτ. 606/710/51632/15-10-2013 εγκύκλιο προς τις σχολικές επιτροπές ζήτησε την άμεση αποστολή σχετικού πίνακα (καταληκτική ημερομηνία 10/11/2013) όπου θα αναγράφονται τα ποσά χρηματοδότησης όπως ορίζονται στην υπ. αρ. 2/18254/0022/3-4-2008 (ΦΕΚ 672/17-4-2008 Β΄) Κοινή Απόφαση Υπουργών Οικονομίας & Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων για τις αίθουσες κλασικού και ολοημέρου, συμπεριλαμβανομένων των αντίστοιχων εργοδοτικών εισφορών (27,46%) με την ολοκλήρωση σύναψης σχετικών συμβάσεων σε κάθε σχολική μονάδα προκειμένου για την χρηματοδότηση τους.
Η άνω αποστολή σχετικών πινάκων ολοκληρώθηκε και με την με αριθ. 4457/15-01-2014 Κοινή Απόφαση (ΦΕΚ 130τ. Β΄/27-01-2014 και ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΣΦΑΛΜΑΤΟΣ ΦΕΚ 166/τ. Β΄/30-01-2014) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και του Υπουργείου Οικονομικών, καθορίσθηκε ο τρόπος διαχείρισης χρηματοδοτήσεων με αναδόχους καθαριστές/καθαρίστριες και συνεργεία καθαρισμού στα σχολεία Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης σε όλη την επικράτεια, προκειμένου το Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. να προχωρήσει στη σύναψη συμβάσεων επιχορήγησης των σχολικών επιτροπών.
Το Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. ανάρτησε στην ιστοσελίδα του τις συμβάσεις χρηματοδότησης των Σχολικών Επιτροπών και ε την επιστροφή τους προβαίνει άμεσα στην καταβολή που αντιστοιχεί ως προκαταβολή σε κάθε σχολική Επιτροπή σύμφωνα με το ποσό των 15.800.000 ευρώ που έχει εκταμιευτεί.
Τέλος, όπως προκύπτει από το αρ. 604/14/19748/1-4-2014 έγγραφο του Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. το ποσό της προκαταβολής έχει καταβληθεί σε όλες τις σχολικές επιτροπές που μέχρι την 1/4/2014 έχουν αποστείλει τις σχετικές συμβάσεις χρηματοδότησης.

                                                                       Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
                                                ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ
                                                                                                                                      »»








ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 04 ΑΠΡΙΛΙΟΥ  2014          ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΥΓΕΙΑΣ

           Με αφορμή την 7η Απριλίου  που έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Υγείας, το Τμήμα Πρόληψης και Προαγωγής Υγείας της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
«Η Παγκόσμια Ημέρα Υγείας εορτάζεται κάθε χρόνο στις 7 Απριλίου, ημερομηνία που σηματοδοτεί και  την επέτειο ίδρυσης του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας το 1948. Η μέρα αυτή είναι αφιερωμένη σε μια εκστρατεία πάνω σε ένα θέμα υγείας με παγκόσμιο αντίκτυπο, και μία αφορμή για να ξεκινήσουν συλλογικές δράσεις για την προστασία της υγείας των ανθρώπων και της ευημερίας τους.
           Το φετινό θέμα εορτασμού αναφέρεται στα λοιμώδη νοσήματα που μεταδίδονται με έναν ιδιαίτερο τρόπο  και τα οποία ονομάζονται «νοσήματα που οφείλονται σε διαβιβαστές» . Τα τελευταία χρόνια απασχολούν τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, αλλά και όλες τις χώρες αφού έχουν παγκόσμια κατανομή. Με την ανάπτυξη των μεταφορών, τόσο των προσώπων όσο και των προϊόντων, από την μία άκρη του κόσμου στην άλλη, την ελαχιστοποίηση των αποστάσεων, τα ταξίδια σε χώρες όπου κάποια από αυτά τα νοσήματα ενδημούν, την μετανάστευση κλπ υπάρχει ευρεία κατανομή και μεγάλη επιβάρυνση στην Παγκόσμια Υγεία.
      Ο τίτλος του θέματος για το 2014, όπως τον δίνει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, είναι «μικρά τσιμπήματα, μεγάλη απειλή» (small bites, big threat). Πολλά από τα νοσήματα αυτά μπορούν να προληφθούν αν παρθούν τα κατάλληλα μέτρα πρόληψης.
      Οι διαβιβαστές είναι ζωντανοί οργανισμοί οι οποίοι μπορούν να μεταδώσουν ορισμένα λοιμώδη νοσήματα  μεταξύ των ανθρώπων αλλά και από τα ζώα στον άνθρωπο. Πολλοί από αυτούς τους οργανισμούς τρέφονται με αίμα ανθρώπων ή ζώων και αποτελούν έτσι τους ενδιάμεσους ξενιστές των μικροοργανισμών που τους μεταφέρουν στο επόμενο θύμα τους (άνθρωπο ή ζώο), με του οποίου το αίμα θα τραφούν (τσίμπημα). Τα κουνούπια είναι τα πιο γνωστά έντομα διαβιβαστές, από τα οποία τα θηλυκά  τρέφονται με αίμα στην ωοτοκία. Στους διαβιβαστές υπάγονται και οι κρότωνες (τσιμπούρια), οι σκνίπες, οι μύγες, οι ψύλλοι ,οι κοριοί και μερικοί υδρόβιοι οργανισμοί που ζουν σε γλυκά νερά.
      Κάθε χρόνο καταγράφονται περίπου 1 δισεκατομμύριο περιπτώσεις από νοσήματα όπως : η ελονοσία, ο Δάγκειος πυρετός, η λεϊσμανίαση, ο κίτρινος πυρετός, η ιαπωνική εγκεφαλίτιδα, ο πυρετός του Δυτικού Νείλου κ.α.
      Τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας δείχνουν ότι:
1.     Τα νοσήματα αυτά αποτελούν το  17% του παγκόσμιου φορτίου από μολυσματικές ασθένειες
2.    Το πιο θανατηφόρο είναι η ελονοσία ,από την οποία το 2010 σημειώθηκαν 660.000 θάνατοι και ένα μεγάλο ποσοστό αφορούσε παιδιά κάτω των 5 ετών
3.    Το νόσημα με αλματώδη επίπτωση τα τελευταία 50 χρόνια είναι ο Δάγκειος πυρετός. Πάνω από 2,5 εκατομμύρια άνθρωποι σε περισσότερες από 100 χώρες βρίσκονται σε κίνδυνο από το νόσημα αυτό.
4.    1,3 εκατομμύρια νέες μολύνσεις από Λεϊσμανίαση συμβαίνουν κάθε χρόνο
5.    Το 40% του παγκόσμιου πληθυσμού βρίσκεται σε κίνδυνο.

      Κοινωνικοί και περιβαλλοντικοί παράγοντες, μεταξύ των οποίων και η κλιματική αλλαγή, είναι αυτοί που επηρεάζουν την μετάδοση αλλά και τον έλεγχο της μετάδοσης των νοσημάτων που οφείλονται σε διαβιβαστές. Για την αντιμετώπιση των ασθενειών αυτών οι παρεμβάσεις πρέπει να γίνονται στον τομέα της πρόληψης  τόσο με την εφαρμογή των ατομικών μέτρων προστασίας από τα τσιμπήματα των εντόμων  και την διαχείριση του στενού (οικιακού) περιβάλλοντος, εμβολιασμούς όπου και όταν απαιτείται μέχρι την οργανωμένη δράση και παρέμβαση της πολιτείας σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο στην καταπολέμηση των κουνουπιών με την συνεργασία πολλών φορέων».

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΥΓΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΡΑΣΜΟ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ


Θέμα:  Ανακοίνωση για το μαρασμό της ελληνικής επιχειρηματικότητας

Διαψεύδονται πανηγυρικά οι εξαγγελίες της μνημονιακής συγκυβέρνησης περί πλεονάσματος και ανάπτυξης κάτι που δυστυχώς το νιώθει ο κάθε Έλληνας στην καθημερινότητά του. Τα τελευταία στοιχεία από το Βιοτεχνικό και Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης είναι απογοητευτικά, αφού τα λουκέτα των επιχειρήσεων αυξήθηκαν δραματικά. 

Η Ελληνική Αυγή για την Κεντρική Μακεδονία έχει σαφείς θέσεις για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και τη μείωση της ανεργίας.
Η πάταξη του παραεμπορίου 
Η μείωση των παράλογων ασφαλιστικών εισφορών
Η άμεση χρηματοδότηση των επιχειρήσεων από το τραπεζικό σύστημα, που ανακεφαλαιωποιήθηκε με χρήματα του ελληνικού λαού για λόγους ρευστότητας.
Η εκλογίκευση της δυσβάσταχτης φορολόγησης των επιχειρήσεων 




 Γραφείο Επικοινωνίας και Ενημέρωσης                    
 Ελληνικής Αυγής για την Κεν. Μακεδονία

ΚΑΙ ΑΛΛΗ ΔΙΑΡΡΗΞΗ ΣΕ ΣΠΙΤΙ ΤΩΝ ΠΡΟΜΑΧΩΝ.



Άλλη μια διάρρηξη σημειώθηκε το βράδυ, που μας πέρασε τα ξημερώματα της Παρασκευής 4/4 σε σπίτι στη νότια πλευρά των Προμάχων.

Συγκεκριμένα, άγνωστοι μέχρι στιγμής διαρρήκτες, παραβίασαν το παράθυρο κατοικίας του χωριού, οι ένοικοι της οποίας απουσιάζουν καιρό, και εισέβαλαν χωρίς αναστολές.
Οι γείτονες παρατήρησαν το ανοιχτό παράθυρο, και γνωρίζοντας ότι οι ιδιοκτήτες λείπουν, υποψιάστηκαν ότι πρόκειται για διάρρηξη και ειδοποίησαν την αστυνομία, η οποία έφτασε αμέσως και προχωράει στην συλλογή αποτυπωμάτων και στα περαιτέρω.
Εικάζεται ότι οι άγνωστοι, παρακολουθούσαν καιρό το σπίτι και αφού βεβαιώθηκαν για την απουσία των ιδιοκτητών, προέβησαν στην διάρρηξη.

Δεν έγινε γνωστό μέχρι στιγμής τί αφαίρεσαν οι αδίστακτοι διαρρήκτες, αλλά οι κάτοικοι είναι ανήσυχοι με τα επαναλαμβανόμενα κρούσματα τον τελευταίο καιρό.
Πολλοί δε προσανατολίζονται στην τοποθέτηση συναγερμών, ενώ άλλοι μιλούν για την δημιουργία ομάδων περιφρούρησης του χωριού από πολίτες, οι οποίοι θα περιπολούν στο χωριό τη νύχτα, με σκοπό την υπεράσπιση των ιδιοκτησιών τους.

ΦΩΝΕΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ "ΤΕΝΕΚΕ ΜΑΧΑΛΑ" ΤΩΝ ΠΡΟΜΑΧΩΝ.


Διαμαρτύρονται έντονα οι κάτοικοι του δυτικού στενού δρόμου του χωριού, της γειτονιάς γνωστής και σαν "Τενεκές μαχαλάς" για την απαράδεκτη κατάσταση του οδοστρώματος.

Όπως μας ανέφεραν με αγανάκτηση, ο στενός δρόμος, τον οποίον διέρχονται καθημερινά εκατοντάδες πεζοί και εποχούμενοι, βρίσκεται σε τραγική κατάσταση, εξαιτίας της μή συντήρησής του από τα αρμόδια συνεργεία του δήμου.
Οι λακκούβες που έχουν δημιουργηθεί από την πολυετή διάβρωση, έχουν γίνει τεράστιες, με αποτέλεσμα να ελοχεύει σοβαρός κίνδυνος ατυχήματος. Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο μιας και τα πολλά παιδιά, που πηγαινοέρχονται από το στενό σοκάκι, αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα πτώσης και ατυχημάτων. Μάλιστα πολλοί από τους περίοικους, σκεπτόμενοι δυνατά, αποδίδουν τον θάνατο του "Βασιλιά", που συνέβη πριν λίγους μήνες στη συγκεκριμένη περιοχή, σε πτώση, εξαιτίας των λακκούβων.

Απευθύνουν τέλος έκκληση στους αρμόδιους, να ενσκήψουν στο σοβαρό πρόβλημα, που τους απασχολεί και τους παρακαλούν να ενεργήσουν τάχιστα, αποδεικνύοντας, ότι δεν τους αντιμετωπίζουν ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας.








ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΣΤΟΥΣ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΥΣ ΥΠΕΡΗΛΙΚΕΣ




Ως γνωστόν, ο Γιώργος Καρασμάνης με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, την οποία προσυπέγραφαν και άλλοι δώδεκα συνάδελφοί του Βουλευτές, ζητούσε από τους αρμόδιους Υπουργούς Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας και Οικονομικών την επανεξέταση των κριτηρίων, βάσει των οποίων αποκλείστηκαν από την καταβολή σύνταξης από τον ΟΓΑ χιλιάδες ανασφάλιστοι υπερήλικες, γεγονός το οποίο έχει οδηγήσει τους ανθρώπους αυτούς σε απόλυτη οικονομική και κοινωνική εξαθλίωση.
Στην απάντηση που έδωσε στην ερώτηση αυτή ο Υπουργός Εργασίας κ. Βρούτσης αντιμετωπίζει θετικά το συγκεκριμένο ζήτημα, αφού μεταξύ άλλων αναφέρει:
«…Τα κριτήρια χορήγησης σύνταξης στους ανασφάλιστους υπερήλικες επανεξετάζονται, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις παραμέτρους ιδίως αυτές που αφορούν στην προϋπόθεση της εικοσαετούς διαμονής στη χώρα μας και στη λήψη σύνταξης από οποιαδήποτε φορέα κοινωνικής ασφάλισης, ή το Δημόσιο στην Ελλάδα, ή το εξωτερικό ».
Επιπλέον, πρόσφατα ψηφίσθηκε διάταξη στη Βουλή, σύμφωνα με την οποία παρατείνονται μέχρι 28/02/2015 οι παροχές ασθενείας σε όσους ανασφάλιστους υπερήλικες διακόπηκε η χορήγηση σύνταξης και επανεξετάζονται οι προϋποθέσεις για την επαναχορήγησή της.







ΤΕΤΑΡΤΗ 02 ΑΠΡΙΛΙΟΥ  2014          ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ

Ο ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΠΕΛΛΑΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΕ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ


Ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Θεόδωρος Θεοδωρίδης ενημερώθηκε για τη λειτουργία των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας
Αντιπεριφερειάρχης Θεόδωρος Θεοδωρίδης: «Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας μπορούν να αλλάξουν τη ζωή των πολιτών»


Ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας, Αναπτυξιακού Σχεδιασμού-Προγραμματισμού της Π.Κ.Μ. κ. Θεόδωρος Θεοδωρίδης συναντήθηκε την Πέμπτη, 3/4, με τη Διευθύντρια των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας που λειτουργούν στην Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας κα. Σουζάνα Αντωνακούδη και την Υπεύθυνη του Παραρτήματος Έδεσσας κα. Μαριάννα Δουλγερίδου, στο πλαίσιο διεύρυνσης των επαφών και συνεργασιών των σχολείων με την τοπική κοινωνία.

Ο κ. Θεοδωρίδης ενημερώθηκε από τις υπεύθυνες για τον πολυδιάστατο ρόλο των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, τη σημαντική συμβολή στην προσωπική ανάπτυξη και βελτίωση των προοπτικών επαγγελματικής αποκατάστασης των μαθητών και, ειδικότερα, για τη λειτουργία των δύο δομών στην Έδεσσα και στα Γιαννιτσά. Ο κ. Αντιπεριφερειάρχης συζήτησε επίσης για τις δυσκολίες και ειδικότερες ανάγκες των σχολείων και δεσμεύτηκε για την υλοποίηση ενεργειών και δράσεων που θα συμβάλλουν στη βελτίωση των συνθηκών εκπαίδευσης και ποιότητας της σχολικής ζωής για τους ενήλικες μαθητές των σχολείων και τους εκπαιδευτικούς τους.

Στα δύο σχολεία στην Έδεσσα και τα Γιαννιτσά φοιτούν εβδομήντα μαθητές και στόχος είναι να επαναλειτουργήσει το Παράρτημα της Αριδαίας, καθώς στην περιοχή της Αλμωπίας υπάρχουν πολλά άτομα που θα ήθελαν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στην υποχρεωτική εκπαίδευση (να αποκτήσουν απολυτήριο γυμνασίου). Να σημειωθεί μάλιστα ότι οι σπουδές παρέχονται δωρεάν (η Ευρωπαϊκή Ένωση συγχρηματοδοτεί τη δράση) και παρέχεται πάσο για δωρεάν μετακίνηση των μαθητών. Εγγραφές γίνονται όλο τον χρόνο και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν για περισσότερες πληροφορίες με την Γραμματεία των Σχολείων στα Γιαννιτσά (23820-81010).

Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας παρέχουν τη δυνατότητα σε ενήλικες, 18 ετών και άνω, που δεν έχουν ολοκληρώσει την εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, να συνεχίσουν τις σπουδές τους και να αποκτήσουν τίτλο ισότιμο με το απολυτήριο του Γυμνασίου (νόμος 2525/97). Η διάρκεια της φοίτησης είναι 18 μήνες (δύο σχολικά έτη) και οι ώρες διδασκαλίας 25 την εβδομάδα. Τα μαθήματα γίνονται απογευματινές ώρες από Δευτέρα έως Παρασκευή.

Ένα μεγάλο ποσοστό των αποφοίτων των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας συνεχίζει στην επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης (ΕΠΑΛ, Γενικό Λύκειο), ενώ αρκετοί συνεχίζουν τις σπουδές τους στο Πανεπιστήμιο.



Όπως τόνισε ο κ. Θεοδωρίδης: «Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας που λειτουργούν στην Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας μπορούν να αλλάξουν θεαματικά προς το καλύτερο τη ζωή των ανθρώπων που για διάφορους λόγους σταμάτησαν τις σπουδές τους στο Γυμνάσιο. Η επένδυση στην εκπαίδευση και προσωπική ανάπτυξη συνδυάζεται με μία ευχάριστη και εποικοδομητική εμπειρία και έχει σίγουρα θετικά αποτελέσματα σε μακροχρόνια περίοδο». 

ΝΑ ΠΟΥ ΠΑΕΙ Η ΔΟΣΗ: ΔΑΝΕΙΖΟΥΝ ΤΟΥΣ...ΕΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙ Ο ΛΑΟΣ.


ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΥ.

Επαναλαμβάνουμε: Οι καλοκάγαθοι «πιστωτές» τα δάνεια και τις δόσεις που «δίνουν» δεν τα δίνουν στον ελληνικό λαό. Τα δίνουν στον εαυτό τους! Οι δόσεις για τις οποίες πανηγυρίζει η κυβέρνηση, η δόση που χρησιμοποιήθηκε - όπως και οι προηγούμενες - ως «δικαιολογία» για την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου, δεν έχει καμία σχέση με τα λαϊκά στρώματα. Επιστρέφει – ολόκληρη – σε δανειστές και τοκογλύφους! 

Επαναλαμβάνουμε: Οι πιστωτές δίνουν δάνεια για να εισπράττουν αυτοί τους τόκους από τα προηγούμενα δάνεια και για να εξασφαλίσουν ότι οι επόμενοι τόκοι θα φέρουν νέα δάνεια κοκ. Αυτός ο φαύλος κύκλος, που τον βαφτίζουν «βιωσιμότητα του χρέους», ισοδυναμεί με βίο αβίωτο για τον λαό.

Επαναλαμβάνουμε: Πανηγυρίζουν – ξανά – για μια ακόμα δόση, με την οποία ο ελληνικός λαός χρησιμοποιείται σαν «ενέχυρο» απέναντι σε πιστωτές οι οποίοι τι κάνουν; «Εκταμιεύουν» δόσεις αφενός για να χρηματοδοτούνται οι εγχώριοι «λύκοι» που καταργούν μισθούς, συντάξεις και εργασιακά δικαιώματα, αφετέρου για να εξασφαλίσουν οι ξένοι «λύκοι» - οι ίδιοι οι πιστωτές, δηλαδή - ότι θα εισπράξουν τα τοκογλυφικά από τα παλιότερα δάνεια.

Ιδού η αλήθεια:

Η δόση των 8,3 δισ. ευρώ που εγκρίθηκε από τους Σόιμπλε, τους Όλι Ρεν και τους Ντάισελμπλουμ και για την οποία πανηγυρίζει η κυβέρνηση, πάει – ολόκληρη – για πληρωμές παλιότερων ομολόγων και για αποπληρωμές δανείων της «ευλογημένης» τρόικας.

Συγκεκριμένα:

- Στις 20/5/2014 λήγουν δάνεια ύψους 2,9 δισ. ευρώ προς την ΕΚΤ και δάνεια ύψους 1,25 δισ. ευρώ προς τις Κεντρικές Τράπεζες των εταίρων.

- Στις 20/8/2014 λήγουν δάνεια ύψους 3,6 δισ. ευρώ στην ΕΚΤ και ύψους 393 εκατ. ευρώ προς τις Κεντρικές Τράπεζες.

- Από τις 20/5/2014 μέχρι και την 1/7/2014 οι λήξεις ομολόγων μικρότερων ποσών και ειδικών ομολόγων (προς την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, την ΕΕ κλπ) ανέρχονται σε 108 εκατ. ευρώ (αναλυτικότερα στο εδώ

Σύνολο: 8,251 δισ. ευρώ!

(Σημείωση: Στα παραπάνω ποσά που «χρωστάμε» πρέπει να προστεθούν και τα 1,388 δισ. ευρώ που το διάστημα Μάιος – Αύγουστος 2014 καλείται να πληρώσει η Ελλάδα στο ΔΝΤ για την «βοήθεια» που έλαβε η χώρα από το… ευγενές Ταμείο).

Εν ολίγοις:

α) Οι «εταίροι» και οι «φίλοι» μάς… «χρηματοδοτούν» για να τους πληρώνουμε και για να τους είμαστε πάντα «χρεωμένοι» με τόκους κι άλλους τόκους!

β) Από την περίφημη νέα δόση των 8,3 δισ. ευρώ, τα 8,251 δισ. ευρώ επιστρέφουν μέχρι τον Αύγουστο στους «σωτήρες» μας, χωρίς να περάσουν ποτέ από την Ελλάδα!

γ) Για μια δόση που – ολόκληρη – επιστρέφει σε εκείνους που την «δίνουν», ο ελληνικός λαός θα πρέπει να υποστεί νέες μειώσεις μισθών, νέες μειώσεις συντάξεων, πλήρη κατάργηση των εργασιακών του δικαιωμάτων, ακόμα μεγαλύτερη φτώχεια και δυστυχία!

Γίνεται σαφές, τώρα, που πάνε οι δόσεις; Γίνεται σαφές που πήγαν οι προηγούμενες, που θα πάνε οι τωρινές και που θα πάνε οι επόμενες δόσεις, δεδομένου ότι μέσα στο 2014 («Δελτίο Δημοσίου Χρέους», τεύχος 72, σελίδα 4) η Ελλάδα θα «πρέπει» να πληρώσει περί τα 25 δισ. ευρώ για λήξεις ομολόγων και δανείων; Γίνεται σαφές που αποσκοπούν τα «πανηγύρια» τους; Γίνεται σαφές ότι τα «πανηγύρια» του ψεύδους, του εμπαιγμού και της εξαπάτησης είναι για τα… πανηγύρια; 




ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com/

ΤΟ ΠΤΩΜΑ ΕΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΡΕΜΟΤΑΝ ΕΠΙ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΙΔΑ



Χιλιάδες άνθρωποι περνούσαν από μπροστά του περνώντας το για διαφημιστικό κόλπο.


Ένα απίστευτο περιστατικό έγινε γνωστό όταν εργάτες πήγαν να επισκευάσουν διαφημιστική πινακίδα σε αυτοκινητόδρομο στην πόλη Dongyang της Κίνας.

   Οι εργάτες ανακάλυψαν ότι ένα πτώμα κρεμόταν από την πινακίδα εδώ και χρόνια, ορατό από τους χιλιάδες οδηγούς που περνούσαν καθημερινά από μπροστά του.

     «Πρέπει να το έχουν δει αρκετοί άνθρωποι, που κινούνταν στον αυτοκινητόδρομο τόσα χρόνια. Υποθέτουμε ότι κανείς δεν αντιλήφθηκε ότι η μάζα που κρεμόταν από την πινακίδα ήταν ένα πραγματικό πτώμα, και πως πίστεψαν ότι ήταν κάποιο διαφημιστικό κόλπο» ανέφερε ο εκπρόσωπος της αστυνομίας, όπως διαβάζουμε στο newsbeast.

   Οι ειδικοί εκτιμούν ότι πρόκειται για αυτοκτονία, αλλά δεν είναι σε θέση να δώσουν περισσότερες λεπτομέρειες καθώς με τον καιρό που έχει περάσει και τις συνθήκες που επικρατούσαν στο σημείο, το πτώμα έχει μουμιοποιηθεί. 



ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr/

ΤΕΛΟΣ ΣΤΟ ROAMING ΑΠΟ ΤΗΝ Ε.Ε.

"Roaming, τέλος" αποφάσισε η E.E

Ένα υποδειγματικό ψήφισμα που βάζει τέλος στο Roaming και τις παράλογες χρεώσεις στις τηλεπικοινωνίες για όσους ταξιδεύουν εντός της Ε.Ε, αλλά και που διευρύνει και ενισχύει τα δικαιώματα των καταναλωτών, ενώ παράλληλα συμβάλλει στην ουδετερότητα του Διαδικτύου, πραγματοποιήθηκε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, όπως ανακοίνωσε στο επίσημο site της.
   Ακολουθεί η ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και η δήλωση της Αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και υπεύθυνης για θέματα Τηλεπικοινωνιών Νέιλι Κρους:

   Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψηφίζει υπέρ της κατάργησης των τελών περιαγωγής, της ενίσχυσης των δικαιωμάτων των καταναλωτών και της βελτίωσης των τηλεπικοινωνιών Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τάχθηκε σήμερα υπέρ της κατάργησης των τελών περιαγωγής μέχρι τα Χριστούγεννα του 2015, στο πλαίσιο ψηφοφορίας με την οποία στήριξε την πρόταση κανονισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με τίτλο «Συνδεδεμένη Ήπειρος» (ενιαία αγορά τηλεπικοινωνιών)*.
   Η αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Νέιλι Κρους δήλωσε σχετικά:
   «Η ψηφοφορία αυτή είναι ένα απτό παράδειγμα του τι προσφέρει η ΕΕ στους πολίτες. Δείχνει τι σημαίνει Ευρωπαϊκή Ένωση: απαλλαγή από εμπόδια που κάνουν τη ζωή μας δυσκολότερη και ακριβότερη.   Όλοι σχεδόν εξαρτόμαστε καθημερινά από κινητές και διαδικτυακές συνδέσεις. Πρέπει να γνωρίζουμε τι αγοράζουμε, να μην πληρώνουμε ακριβότερα απ' ό,τι χρειάζεται και να έχουμε τη δυνατότητα να αλλάξουμε γνώμη. Οι εταιρείες, από την πλευρά τους, πρέπει να μπορούν να μας εξυπηρετούν όλους και ο συγκεκριμένος κανονισμός τις διευκολύνει σ' αυτό. Έτσι δημιουργούνται οφέλη για όλους.
   Το 2010 υποσχέθηκα ότι μέχρι το τέλος του 2015 θα έχουν καταργηθεί τα τέλη περιαγωγής, και σήμερα είμαστε ένα μόλις βήμα πριν από την επίτευξη του στόχου αυτού. 
  Πέρα όμως από το ιδιαίτερα εμφανές εμπόδιο της περιαγωγής, σήμερα βρισκόμαστε κοντά στην άρση πολλών άλλων εμποδίων, έτσι ώστε να μπορούν οι Ευρωπαίοι να έχουν πρόσβαση σε ανοιχτές και απρόσκοπτες επικοινωνίες, όπου κι αν βρίσκονται.» 

  Τα κράτη μέλη θα εξετάσουν τώρα περαιτέρω τον κανονισμό και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένει την τελική συμφωνία πριν από τα τέλη του 2014.

   *Ο κανονισμός «Συνδεδεμένη Ήπειρος» αφορά τον τομέα των τηλεπικοινωνιών και προτάθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Σεπτέμβριο του 2013. Έχει ως στόχο την επίτευξη μιας πραγματικά ενιαίας αγοράς τηλεπικοινωνιών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καταργώντας τα τέλη περιαγωγής, εξασφαλίζοντας ελεύθερο διαδίκτυο για όλους χάρη στην απαγόρευση του αποκλεισμού και της υποβάθμισης του περιεχομένου, συντονίζοντας την αδειοδότηση φάσματος για ασύρματη ευρυζωνικότητα, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη διαφάνεια στα συμβόλαια των χρηστών διαδικτυακών και ευρυζωνικών επικοινωνιών και καθιστώντας ευκολότερη την αλλαγή παρόχου. 



ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr/

ΣΟΛΟΜΩΝΙΚΗ - ΤΟ ΠΙΟ ΣΑΤΑΝΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ!!!



Σολομών (εβρ. שְׁלֹמֹה), γιος του Δαβίδ (5ο τέκνο) και της Βηθσαβεέ, 3ος Βασιλιάς του Ισραήλ, ανέβηκε στο θρόνο του Ισραήλ στα 972 π.Χ. και βασίλεψε επί 40 χρόνια. Η βασιλεία του διακόπηκε με τον θάνατό του το 931 π.X. και τον διαδέχθηκε ο γιος Ροβοάμ....

Ο ιστορικός Σολομώντας ήταν ο γιος του βασιλιά Δαυίδ και της Βηθεσδά, και κυβέρνησε το Ισραήλ το 14ο αιώνα πΧ. Υπήρχε μια φήμη που έλεγε πως ήταν πανίσχυρος μάγος και είχε υπό τον έλεγχο του 72 δαίμονες. Η “Διαθήκη του Σολομώντα”, η οποία γράφτηκε τον 1ο αι. πΧ, μας πληροφορεί για το χτίσιμο του τεράστιου Ναού του με τη βοήθεια δαιμόνων.




Η Σολομωνική, είναι ένα Γριμμόριο (βιβλίο σκιών). Λέγεται ότι δόθηκε στον Σολομώντα, ώστε να μπορέσει με την βοήθεια δαιμονίων και πνευμάτων, να κτίσει τον ναό σε τρεις μέρες !

Η Κλείδα του Σολομώντος ή απλά Σολομωνική είναι ένα γριμόριο (grimoire) βιβλίο μαγικών αφιερωμένο στον Βασιλιά Σολομώντα (όπως και πολλά άλλα). Τα γνωστά αντίγραφα δημιουργήθηκαν τον Μεσαίωνα ή και αργότερα. Το βιβλίο περιέχει πολλές παραγράφους και χωρία εμπνευσμένα από Ταλμουδικά κείμενα και από την Ιουδαϊκή μαγική και εωσφορική Καμπάλα διδασκαλία.

*Σημείωση: Λέγεται πως το αυθεντικό χειρόγραφο έχει βρεθεί και βρίσκεται στην μυστική βιβλιοθήκη του Βατικανού.

Είναι πολύ πιθανό η Κλείδα του Σολομώντος να ενέπνευσε μεταγενέστερες εργασίες όπως το Lemegeton, επίσης γνωστό ως The Lesser Key of Solomon, αν και υπάρχουν πολλές διαφορές μεταξύ τους. Αυτό που μπορεί να οδήγησε στην δημιουργία του Lemegeton είναι οι κλητεύσεις και τα τελετουργικά του εξαγνισμού, ενώ λιγότερο σημαντικά ήταν τα ρούχα και τα μαγικά σύμβολα.

Πολλές εκδοχές της Κλείδας του Σολομώντος υπάρχουν, σε διάφορες μεταφράσεις, με μικρότερες ή μεγαλύτερες διαφορές. Οι περισσότερες είναι χειρόγραφες και χρονολογούνται γύρω στον 16ο ή 17ο αιώνα, αλλά ένα πρωτότυπο γραμμένο στα Ελληνικά υπάρχει ακόμη από τον 15ο αιώνα.





Πολλά βιβλία που ήταν αφιερωμένα στον Βασιλιά Σολομών γράφτηκαν στην χρονική περίοδο από το 1000 έως το 1453, που ήταν υπονομευμένη από τους Σταυροφόρους και την επιρροή που είχε η επαφή με τους Ιουδαίους καμπαλιστές και τους Άραβες αλχημιστές πάνω στους Ευρωπαίους μάγους και δαιμονολόγους.

Αντίθετα από τα άλλα βιβλία, η Κλείδα του Σολομώντος δεν αναφέρει τα 72 πνεύματα που έκλεισε ο Σολομών σε ένα μπρούτζινο αγγείο, όπως αναφέρουν η Pseudomonarchia Daemonum (16ος αιώνας) και το Lemegeton σφραγίδα του δαίμονα (17ος αιώνας). Αυτό που η Κλείδα του Σολομώντος περιγράφει, δεν είναι η εμφάνιση ή η δουλειά κάποιου δαίμονα, αλλά μόνο τα απαραίτητα σκίτσα για να προετοιμάσει τον αναγνώστη για το κάθε μαγικό πείραμα.





Η Κλείδα του Σολομώντος, χωρισμένη σε δύο βιβλία, περιέχει κλητεύσεις και επικλήσεις για να καλέσεις πνεύματα νεκρών (κατά προτίμηση στην μάχη) και πνεύματα από την Κόλαση (δεν ξεκαθαρίζεται αν θα είναι δαίμονες ή τιμωρημένες ψυχές, αλλά γίνεται κατανοητό από τον στόχο των κειμένων ότι τα πνεύματα αυτά είναι δαίμονες). Και για να προστατευτεί ο επικαλεστής (καλούμενος και ως εξορκιστής στο βιβλίο) από αυτούς και από μια πιθανή προσπάθεια δαιμονισμού υπάρχουν κατάρες για να υποχρεώσουν τα απρόθυμα πνεύματα να υπακούσουν.

Το βιβλίο περιγράφει πώς να ετοιμάσεις το μελάνι για να ζωγραφίσεις τα μαγικά σύμβολα, που είναι απαραίτητα για τα πειράματα που ο μάγος είναι έτοιμος να πραγματοποιήσει, χρησιμοποιώντας αίμα ζώου αναμεμιγμένο με άλλες ουσίες. Όλες οι ουσίες που χρειάζονται για τα μαγικά σκίτσα και τα amulets περιγράφονται λεπτομερώς, καθώς επίσης και ο τρόπος εξαγνισμού και προετοιμασίας.





Ο επικαλεστής πρέπει να περάσει από ένα είδος εξαγνισμού και κάθαρσης πριν εκτελέσει ένα απαιτητικό μαγικό πείραμα. Όλες οι διαδικασίες, τα τελετουργικά, τα ρούχα, τα χρώματα κ.α. αναφέρονται λεπτομερώς μέσα στο βιβλίο.

Σύμφωνα με την Κλείδα του Σολομώντος διάφορα ζώα πρέπει να θυσιαστούν ως προσφορές στα καλούμενα πνεύματα, απαραίτητη συνθήκη που είναι όμως κοινή σε μεσαιωνικά βιβλία "μαύρης μαγείας". Το βιβλίο περιέχει οδηγίες για να εξασκηθεί ο αναγνώστης σε νεκρομαντεία, πειράματα αορατότητας, να προκαλέσει κακό σε άλλους, κτλ, και την ζωδιακή εποχή που είναι κατάλληλη για κάθε μαγικό πείραμα.





Όλα τα αναγκαία μαγικά όργανα που χρειάζονται για την εκτέλεση περιγράφονται με πολλές λεπτομέρειες, συμπεριλαμβανομένου και τον τρόπο εκτέλεσής τους.
Είναι ένα βιβλίο το οποίο έχει εννέα κεφάλαια ,και το οποίο ξεκινάς να το διαβάσεις από το τέλος πρός την αρχή (διότι αυτά που έπονται, διαβάζοντας τα κανονικά ..σου προκαλούν χειρότερο κακό).

Η Κλείδα του Σολόμωντος μιλάει για διάφορα που μπορείς να κάνεις όπως το πώς να γίνεις αόρατος, πως να δεις ποιός είναι αυτός που σου έχει κλέψει κάτι, πως να πετάς και άλλα πολλά αρκετά δελεαστικά. Το πρόβλημα όμως είναι πως όταν τα διαβάζεις σου σηκώνεται η τρίχα.Πρέπει να πεις προσευχές εωσφορικές και να σχεδιάσεις αποκρυφιστικά σχήματα ..



Ένας από τους πολλούς "μαγικούς κύκλους" που βρίσκονται στο βιβλίο.


Πολλοί προσπάθησαν να διαβάσουν το βιβλίο αυτό, είτε γιατί το θεώρησαν αστείο, είτε γιατί το θεώρησαν ανώδυνο και εύκολο. Κάποιοι κατέληξαν σε ψυχιατρείο και θεραπεύτηκαν, κάποιοι άλλοι δεν τα κατάφεραν και διώκονται από αρνητικά πνεύματα και δεν έχουν ησυχία. Βλέπεις δέχτηκαν τόσο έντονο σοκ, που διασαλεύτηκε η πνευματική τους ισορροπία.

Και έχουν συμβεί και περιπτώσεις, θανάτου. Έχουν υπάρξει και αυτοί, λίγοι βέβαια, που κατάφεραν να υπερβούν τον εαυτό τους και να μην πάθουν τίποτα. Έχουν χάσει όμως για πάντα την συμπόνια και την αγνή καλοσύνη.





Όπως είναι κατανοητό, η Σολομωνική, πραγματεύεται κάτι εξαιρετικά δύσκολο και σκοτεινό, μιας και αυτό που θέλει κατά τους Εβραίους, είναι να ελέγξει οντότητες σκοτεινές, όμως στην ουσία σε ελέγχουν αυτές!!!

Η ΣΟΛΟΜΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ μια χαρά, αν και εφόσον ξέρεις τα ψιλά γράμματα. Ο ΔΑΙΜΩΝ ΕΡΧΕΤΑΙ και η εντολή που του δίνεις ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ.

ΤΑ ΨΙΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΑ ΠΟΛΛΑ, που μια πιθανότητα 95% είναι όποιος το προσπαθήσει Σολομωνικά αναλφάβητος να μην τεθεί σε κίνδυνο, αφού δε θα συμβεί τίποτα.



Οι "σφραγίδες" από τα 72 πνεύματα που κυβερνούσε ο Σολωμώντας





ΠΗΓΗ : ΠΕΡΙΕΡΓΑ-STRANGE

Η ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ DOBRI DOBREV

Ο 99χρονος άντρας έχασε την ακοή του στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο…
Ντυμένος στα χειροποίητα ρούχα του, περπατάει 10 χιλιόμετρα κάθε μέρα, από το σπίτι του στο χωριό μέχρι την πόλη της Σόφιας. Εκεί περνάει τη μέρα του “ζητιανεύοντας”.

Αν και γνωστός, εδώ και πολλά χρόνια, για τις ευχαριστίες του σ’ όλους τους ανθρώπους που του δίνουν λεφτά, πρόσφατα ανακαλύφθηκε ότι δώρισε κάθε δεκάρα που είχε μαζέψει -πάνω από 40,000 ευρώ- υπέρ αποκατάστασης Βουλγαρικών μοναστηριών και εκκλησιών, καθώς και για εξόφληση λογαριασμών ορφανοτροφείων. Ζει με την κρατική σύνταξη των 80 ευρώ.



Ο Γέροντας Ντόμπρη (Dobri Dobrev) συμπληρώνει τα 99 του χρόνια φέτος και συνεχίζει μεγαλόψυχα να μοιράζει στους ανθρώπους γύρω του την μοναδική του περιουσία, την καλοσύνη και την ανθρωπιά. Ακόμη και στην προχωρημένη αυτή ηλικία, ίσως τον συναντήσετε στους δρόμους της πρωτεύουσας να αναζητά γενναιόδωρους ανθρώπους να τον βοηθήσουν στο θεάρεστό του έργο.

Ο Γέροντας Ντόμπρη εδώ και δεκαετίες συγκεντρώνει χρήματα για την αναπαλαίωση χριστιανικών ναών σε ολόκληρη την Βουλγαρία. Απτόητος από το κρύο και τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες, αδιαφορώντας αν θα μείνει νηστικός… Ακτινοβολεί καλοσύνη, έτοιμος να φιλήσει το παιδικό χεράκι, που θα ρίξει στον ‘κουμπαρά’ του ένα κέρμα, έτοιμος να συζητήσει για την Θεία Χάρη με τούς περαστικούς. Ο Γέροντας Ντόμπρη ωστόσο δεν είναι ζητιάνος! Δεν ζητάει από του περαστικούς να τον βοηθήσουν να επιβιώσει, αποζητά, αντιθέτως, να σώσει τις ψυχές τους. Δεν μπορούμε να χαρακτηρίσουμε ζητιάνο, άνθρωπο, που έχει απαρνηθεί τις υλικές του ανάγκες και συγκεντρώνει χρήματα για το θεάρεστό του σκοπό.



Να δωρίσεις χρήματα για έναν Ναό σημαίνει να δωρίσεις ελπίδα, πίστη, αξίες στις επόμενες γενιές, να τους προετοιμάσεις να γίνουν καλύτεροι Άνθρωποι! Σε αυτό το μέλλον ελπίζει ο Γέροντας, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας και τους δημοσιογράφους!

Αντιλαμβάνεται πόσο εγωιστικά σκέφτεται η σημερινή κοινωνία, σέβεται τους συνανθρώπους του, δεν το βάζει κάτω και ευελπιστεί να αποτελέσει παράδειγμα για τους ανθρώπους, που θα ακολουθήσουν τον δρόμο του!

Με τα αυθεντικά του σκισμένα ρούχα και παπούτσια, τα μακριά του άσπρα μαλλιά και γένια, ο Γέροντας φαντάζει για πολλούς, οδοιπόρος από το παρελθόν. Σαν να έρχεται να μας θυμίσει εποχές που η πίστη, η καλοσύνη, η αγάπη αποτελούσαν βασικές, αληθινές αξίες.

Ο Γέροντας Ντόμπρη είναι οδοιπόρος…ακούραστος, γεμάτος ενέργεια, ταξιδεύει από την γενέτειρά του σε ολόκληρη την χώρα, εκπληρώνοντας την θεάρεστη αποστολή του, την διατήρηση της εκκλησιαστικής, πνευματικής κληρονομιάς. ‘Οντας νεότερος, ο Γέροντας ήταν σε θέση να διανύσει πεζός την απόσταση Μπάηλοβο – Σόφια , περισσότερα από 25 χιλιόμετρα. Τα γερασμένα, ταλαιπωρημένα του άκρα δεν τον κρατούν πλέον και χρησιμοποιεί λεωφορείο.




Η τωρινή κατοικία του Γέροντα βρίσκεται δίπλα στο σπίτι-μουσείο του συντοπίτη του Ελίν Πελίν. Ο «Άγιος» από το Μπάηλοβο, εδώ και χρόνια είναι αληθινός ασκητής και έχει παραχωρήσει τις ανέσεις του σπιτιού του στους συγγενείς και διαδόχους του. Ο ίδιος κατοικεί σε ένα δωματιάκι-παράπηγμα στην αυλή της εκκλησίας Άγιος Κύριλλος και Μεθόδιος.

Παρόλο που διαθέτει κρεβάτι, προτιμά να κοιμάται στο πάτωμα, αρνούμενος πεισματικά τις ανέσεις της σύγχρονης κοινωνίας. Στο τραπέζι του σεμνού του δωματίου, ένα κομμάτι ψωμί και μια ντομάτα, του αρκούν για την ημέρα που έρχεται…

ΠΗΓΗ...http://www.briefingnews.gr/

ΝΕΟ ΕΠΙΔΟΜΑ 370 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΑ ΧΑΜΗΛΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ. ΠΟΙΟΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ.

Click on the slide!
Το υπουργείο Εργασίας να έχει θέσει μέχρι τον Σεπτέμβριο σε ισχύ το πιλοτικό πρόγραμμα για το επίδομα ελάχιστου εισοδήματος που θα παρέχεται σε δικαιούχους με πολύ χαμηλά εισοδήματα που το ύψος τους θα καθοριστεί με την ανακοίνωση του προγράμματος.
Ο στόχος είναι το πρόγραμμα να επεκταθεί το 2015 από δημοτικό σε εθνικό επίπεδο το πρόγραμμα σύμφωνα με το κείμενο αξιολόγησης της Τρόικα.

Το πρόγραμμα ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος θα εφαρμοστεί σε δύο δήμους της χώρας με αρχικό προϋπολογισμό 20 εκατ. ευρώ και θα απευθύνεται σε άτομα που διαβιούν σε συνθήκες μεγάλης φτώχειας, σε εφαρμογή της ευρωπαϊκής στρατηγικής στον συγκεκριμένο τομέα, με άξονες την επαρκή εισοδηματική στήριξη, τη διαμόρφωση αγορών εργασίας που προωθούν την ένταξη των ανθρώπων που αποκλείονται από την αγορά εργασίας και την πρόσβαση σε ποιοτικές υπηρεσίες.

Το επίδομα θα ξεκινάει από τα 200 ευρώ και θα προσαυξάνεται κατά 70 ευρώ για τον σύζυγο ή τη σύζυγο και κατά 50 ευρώ για το κάθε παιδί. Μάλιστα προσδιορίζεται πως το συνολικό μέσο επίδομα που θα δίνεται θα είναι τα 370 ευρώ.

Σε έκθεση του το Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας και Ανθρώπινου Δυναμικού έχει εδώ και αρκετό διάστημα εκφράσει γνώμη για το πως μπορεί να υπολογίζεται το επίδομα για τους δικαιούχους. Όσοι πληρούν τα εισοδηματικά κριτήρια αλλά λαμβάνουν ήδη κάποιο προνοιακό επίδομα θα λαμβάνουν τη διαφορά που θα προκύπτει.

Υπενθυμίζεται το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα καταβάλλεται ήδη στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και κυμαίνεται από 200 έως 420 ευρώ.

Όλοι οι δικαιούχοι ελαχίστου εγγυημένου εισοδήματος θεωρούνται δικαιούχοι δωρεάν περίθαλψης από τον ΕΟΠYΥ και το ΕΣΥ.

ΠΗΓΗ...http://www.briefingnews.gr/

Ο ΑΚΑΘΙΣΤΟΣ ΥΜΝΟΣ. - ΠΩΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ.



Ακάθιστος ύμνος επικράτησε να λέγεται ένας ύμνος «Κοντάκιο» της Ορθόδοξης Εκκλησίας, προς τιμήν της Υπεραγίας Θεοτόκου, από την όρθια στάση, που τηρούσαν οι πιστοί κατά τη διάρκεια της ψαλμωδίας του. 

Οι πιστοί έψαλλαν τον Ακάθιστο ύμνο όρθιοι, υπό τις συνθήκες που θεωρείται ότι εψάλη για πρώτη φορά, ενώ το εκκλησίασμα παρακολουθούσε όρθιο κατά την ακολουθία της γιορτής του Ευαγγελισμού, με την οποία συνδέθηκε ο ύμνος. 

Ψάλλεται ενταγμένος στο λειτουργικό πλαίσιο της ακολουθίας του Μικρού Αποδείπνου, σε όλους τους Ιερούς Ναούς, τις πέντε πρώτες Παρασκευές της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, τις πρώτες τέσσερις τμηματικά, και την πέμπτη ολόκληρος.

Είναι ένας ύμνος που αποτελείται από προοίμιο και 24 οίκους (στροφές) σε ελληνική αλφαβητική ακροστιχίδα, από το Α ως το Ω (κάθε οίκος ξεκινά με το αντίστοιχο κατά σειρά ελληνικό γράμμα), και είναι γραμμένος πάνω στους κανόνες της ομοτονίας, ισοσυλλαβίας και εν μέρει της ομοιοκαταληξίας. 

Θεωρείται ως ένα αριστούργημα της βυζαντινής υμνογραφίας, η γλώσσα του είναι σοβαρή και ποιητική και είναι εμπλουτισμένος από κοσμητικά επίθετα και πολλά σχήματα λόγου (αντιθέσεις, μεταφορές, κλπ).

Το θέμα του είναι η εξύμνηση της ενανθρώπισης του Θεού μέσω της Θεοτόκου, πράγμα που γίνεται με πολλές εκφράσεις χαράς και αγαλλίασης, οι οποίες του προσδίδουν θριαμβευτικό τόνο. 

Κατά το έτος 626 μ. Χ., και ενώ ο Αυτοκράτορας Ηράκλειος μαζί με το βυζαντινό στρατό είχε εκστρατεύσει κατά των Περσών, η Κωνσταντινούπολη πολιορκήθηκε αιφνίδια από τους Αβάρους. Οι Άβαροι απέρριψαν κάθε πρόταση εκεχειρίας και την 6η Αυγούστου κατέλαβαν την Παναγία των Βλαχερνών. Σε συνεργασία με τους Πέρσες ετοιμάζονταν για την τελική επίθεση, ενώ ο Πατριάρχης Σέργιος περιέτρεχε τα τείχη της Πόλης με την εικόνα της Παναγίας της Βλαχερνίτισσας και ενθάρρυνε το λαό στην αντίσταση. 

Τη νύχτα εκείνη, φοβερός ανεμοστρόβιλος, που αποδόθηκε σε θεϊκή επέμβαση, δημιούργησε τρικυμία και κατάστρεψε τον εχθρικό στόλο, ενώ οι αμυνόμενοι προξένησαν τεράστιες απώλειες στους Αβάρους και τους Πέρσες, οι οποίοι αναγκάστηκαν να λύσουν την πολιορκία και να αποχωρήσουν άπρακτοι. 

Στις 8 Αυγούστου, η Πόλη είχε σωθεί από τη μεγαλύτερη, ως τότε, απειλή της ιστορίας της. Ο λαός, θέλοντας να πανηγυρίσει τη σωτηρία του, την οποία απέδιδε σε συνδρομή της Θεοτόκου, συγκεντρώθηκε στο Ναό της Παναγίας των Βλαχερνών. Τότε, κατά την παράδοση, όρθιο το πλήθος έψαλλε τον από τότε λεγόμενο «Ακάθιστο Ύμνο», ευχαριστήρια ωδή προς την υπέρμαχο στρατηγό του Βυζαντινού κράτους, την Παναγία, αποδίδοντας τα «νικητήρια» και την ευγνωμοσύνη του «τῇ ὑπερμάχῳ στρατηγῷ». 

Κατά την επικρατέστερη άποψη, δεν ήταν δυνατό να συνετέθη ο ύμνος σε μία νύκτα. Μάλλον είχε συντεθεί νωρίτερα και μάλιστα θεωρείται ότι ψαλλόταν στο συγκεκριμένο ναό, στην αγρυπνία της 15ης Αυγούστου κάθε χρόνου. Απλώς, εκείνη την ημέρα ο ύμνος εψάλη «ὀρθοστάδην», ενώ αντικαταστάθηκε το ως τότε προοίμιο («Τὸ προσταχθὲν μυστικῶς λαβὼν ἐν γνώσει»), με το ως σήμερα χρησιμοποιούμενο «Τῇ ὑπερμάχῳ στρατηγῷ τὰ νικητήρια», το οποίο έδωσε τον δοξολογικό και εγκωμιαστικό τόνο, στον ως τότε διηγηματικό και δογματικό ύμνο.

Σύμφωνα, όμως, με άλλες ιστορικές πηγές, ο Ακάθιστος Ύμνος συνδέεται και με άλλα παρόμοια γεγονότα, όπως τις πολιορκίες και τη σωτηρία της Κωνσταντινούπολης επί των Αυτοκρατόρων Κωνσταντίνου του Πωγωνάτου (673), Λέοντος του Ισαύρου (717-718) και Μιχαήλ Γ΄ (860).

Δεδομένων των τότε ιστορικών συνθηκών (εικονομαχική έριδα, κλπ.), δεν θεωρείται απίθανο, η Παράδοση να έχει αλλοιώσει την ιστορική πραγματικότητα, με αποτέλεσμα να καθίσταται πολύ δύσκολο να λεχθεί μετά βεβαιότητας ποιο ήταν το ιστορικό περιβάλλον της δημιουργίας του Ύμνου. 

Σε όλη τη χειρόγραφη παράδοση, ο ύμνος φέρεται ως ανώνυμος, ενώ ο Συναξαριστής που τον συνδέει με τα γεγονότα του Αυγούστου του 626 δεν αναφέρει ούτε το χρόνο της σύνθεσής του, ούτε τον μελωδό του. Το περιεχόμενό του πάντως απηχεί τις δογματικές θέσεις της Γ΄ Οικουμενικής Συνόδου, που συνήλθε στην Έφεσο, στη βασιλική της Θεοτόκου, το 431 από τον Αυτοκράτορα Θεοδόσιο Β΄. 

Σε αυτήν συμμετείχαν 200 επίσκοποι, ανάμεσα στους οποίους ο Άγιος Κύριλλος Αλεξάνδρειας. Καταδίκασε τις διδαχές του Αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως Νεστόριου, ο οποίος υπερτόνιζε την ανθρώπινη φύση του Ιησού έναντι της θείας, υποστηρίζοντας ότι η Μαρία γέννησε τον άνθρωπο Ιησού και όχι τον Θεό. Η Σύνοδος διακήρυξε ότι ο Ιησούς είναι τέλειος Θεός και τέλειος άνθρωπος, με πλήρη ένωση των δύο φύσεων και απέδωσε επίσημα στην Παρθένο Μαρία τον τίτλο «Θεοτόκος».

Επομένως, η χρονολογία σύγκλησής της, το 431, αποτελεί μία σταθερή ημερομηνία, καθώς είναι σίγουρο ότι ο ύμνος δεν είχε συντεθεί νωρίτερα. Από την άλλοι, κάποιοι ερευνητές θεωρούν ότι από το περιεχόμενό του συνάγεται ότι ο ύμνος αναφέρεται σε κοινό εορτασμό του Ευαγγελισμού και των Χριστουγέννων, εορτές οι οποίες χωρίστηκαν κατά τη βασιλεία του Ιουστινιανού (527-565), πράγμα που, αν ισχύει, αφενός σημαίνει ότι ο ύμνος γράφτηκε το αργότερο επί Ιουστινιανού, αφετέρου ενισχύει την άποψη ότι προϋπήρχε των γεγονότων του 626.

Η παράδοση, όμως, αποδίδει τον Ακάθιστο ύμνο στο μεγάλο βυζαντινό υμνογράφο του 6ου αιώνα, Ρωμανό τον Μελωδό. Την άποψη αυτή υποστηρίζουν πολλοί ερευνητές, οι οποίοι θεωρούν ότι οι εκφράσεις του ύμνου, η γενικότερη ποιητική του αρτιότητα και δογματική του πληρότητα δεν μπορούν παρά να οδηγούν στον Ρωμανό. 

Ακόμη, σε κώδικα του 13ου αιώνα υπάρχει μεταγενέστερη σημείωση, του 16ου αιώνα, η οποία αναφέρει τον Ρωμανό ως ποιητή του ύμνου. Όμως, η άποψη αυτή αντικρούεται από πολλούς μελετητές, που βρίσκουν στη δομή, στο ύφος και το περιεχόμενό του πολλά στοιχεία μετά την εποχή του Ρωμανού.

Κατά μία άποψη, ο ύμνος ψάλθηκε καλοκαίρι, στη γιορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, και μάλλον αργότερα μεταφέρθηκε στο Σάββατο της Ε΄ εβδομάδος των νηστειών, ίσως από τους εικονόφιλους μοναχούς του Στουδίου. Έτσι πλησίασε τη γιορτή του Ευαγγελισμού. Είναι, δε, ενδεχόμενο σε αυτή τη μεταφορά, και πάλι για λόγους σχετικούς με την Εικονομαχία, να αλλοιώθηκε και το ιστορικό του Συναξαριστή, και από το 728, που αυτοκράτορας ήταν ο εικονομάχος Λέων Γ΄ Ίσαυρος, να μεταφέρθηκε στο 626, στα χρόνια του Ηρακλείου, ο οποίος πολεμούσε τους Πέρσες για να επανακτήσει τον Τίμιο Σταυρό. Επιπλέον υπάρχουν και άλλες δύο εκδοχές για το πρόσωπο του μελωδού του Ακάθιστου Ύμνου. 

Η μία εκδοχή αναφέρει το όνομα του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Γερμανού Α΄ (715-730), ο οποίος έζησε τα γεγονότα της θαυμαστής λύτρωσης της Κωνσταντινούπολης από την πολιορκία της από τους Άραβες το 718, επί Αυτοκράτορος Λέοντος του Ισαύρου. 

Η εκδοχή αυτή βασίζεται στο γεγονός, ότι μία λατινική μετάφραση του ύμνου, η οποία έγινε γύρω στο 800 από τον επίσκοπο Βενετίας Χριστόφορο, τον αναφέρει ως δημιουργό του ύμνου. Η άλλη εκδοχή που υποστηρίζεται βασίζεται σε μια παλαιά αχρονολόγητη εικόνα του Ευαγγελισμού στο παρεκκλήσιο του Αγίου Νικολάου της ονομαστής μονής του Αγίου Σάββα στα Ιεροσόλυμα, όπου εικονίζεται και ένας μοναχός, ο οποίος κρατάει ένα ειλητάριο που γράφει «Ἄγγελος πρωτοστάτης οὐρανόθεν ἐπέμφθη» (αρχή του α΄ οίκου του Ακάθιστου ύμνου).

Στο κεφάλι του μοναχού αυτού γράφει «ο άγιος Κοσμάς». Πρόκειται για τον Κοσμά τον Μελωδό, ο οποίος έζησε και αυτός τα γεγονότα του 718, καθώς απεβίωσε το 752 ή 754. Άλλες, λιγότερο πιθανές απόψεις θεωρούν ως μελωδό του ύμνου τον Πατριάρχη Σέργιο, τον ιερό Φώτιο, τον Απολινάριο τον Αλεξανδρέα, τον Μητροπολίτη Νικομήδειας Γεώργιο Σικελιώτη, τον Γεώργιο Πισίδη, και άλλους, που έζησαν από τον Ζ΄ μέχρι τον Θ΄ αιώνα.

Βέβαιο, είναι πάντως, ότι οι ειρμοί του Κανόνα του Ακάθιστου Ύμνου είναι έργο του Ιωάννου Δαμασκηνού (676-749), ενώ τα τροπάρια του Ιωσήφ Ξένου του Υμνογράφου. Γενικό θέμα του ύμνου είναι ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου, ο οποίος πηγάζει από την Αγία Γραφή και τους Πατέρες της Εκκλησίας και περιγράφει τα ιστορικά γεγονότα, αλλά προχωρεί και σε θεολογική και δογματική ανάλυσή τους. 

Ο πρώτοι δώδεκα οίκοι του (Α-Μ) αποτελούν το ιστορικό μέρος. Εκεί εξιστορούνται τα γεγονότα από τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου μέχρι την Υπαπαντή, ακολουθώντας τη διήγηση του Ευαγγελιστή Λουκά. Αναφέρεται ο Ευαγγελισμός (Α, Β, Γ, Δ), η επίσκεψη της εγκύου Παρθένου στην Ελισάβετ (Ε), οι αμφιβολίες του Ιωσήφ (Ζ), η προσκύνηση των ποιμένων (Η) και των Μάγων (Θ, Ι, Κ), η Υπαπαντή (Μ) και η φυγή στην Αίγυπτο (Λ), η οποία είναι η μόνη που έχει ως πηγή το απόκρυφο πρωτευαγγέλιο του Ψευδο-Ματθαίου. 

Οι τελευταίοι δώδεκα (Ν-Ω) αποτελούν το θεολογικό ή δογματικό μέρος, στο οποίο ο μελωδός αναλύει τις βαθύτερες θεολογικές και δογματικές προεκτάσεις της Ενανθρώπισης του Κυρίου και το σκοπό της, που είναι η σωτηρία των πιστών.

Ο μελωδός βάζει στο στόμα του αρχαγγέλου, του εμβρύου Προδρόμου, των ποιμένων, των μάγων και των πιστών τα 144 συνολικά «Χαῖρε», τους Χαιρετισμούς προς τη Θεοτόκο, που αποτελούν ποιητικό εμπλουτισμό του χαιρετισμού του Γαβριήλ («Χαῖρε Κεχαριτωμένη»), που αναφέρει ο Ευαγγελιστής Λουκάς (Λουκ. α΄ 28). 

Στα μοναστήρια, αλλά και στη σημερινή ενορία και παλαιότερα κατά τα διάφορα Τυπικά, υπάρχουν και άλλα λειτουργικά πλαίσια για την ψαλμωδία του ύμνου. Η ακολουθία του όρθρου, του εσπερινού, της παννυχίδος ή μιας ιδιόρρυθμης Θεομητορικής Κωνσταντινουπολιτικής ακολουθίας, την πρεσβεία. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, σε ένα ορισμένο σημείο της κοινής ακολουθίας γίνεται μια παρεμβολή. Ψάλλεται ο κανών της Θεοτόκου και ολόκληρο ή τμηματικά το κοντάκιο και οι οίκοι του Ακαθίστου. 

Ο Ακάθιστος Ύμνος συνδέθηκε με τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή, προφανώς, εξ αιτίας ενός άλλου καθαρώς λειτουργικού λόγου. Μέσα στην περίοδο της Νηστείας εμπίπτει πάντοτε η μεγάλη γιορτή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου. Είναι η μόνη μεγάλη γιορτή, που λόγω του πένθιμου χαρακτήρα της Τεσσαρακοστής, στερείται προεορτίων και μεθεορτίων. Αυτήν ακριβώς την έλλειψη έρχεται να καλύψει η ψαλμωδία του Ακαθίστου, τμηματικά κατά τα απόδειπνα των Παρασκευών και ολόκληρος κατά το Σάββατο της Ε΄ εβδομάδας. 

Το βράδυ της Παρασκευής και το Σάββατο είναι μέρες που μαζί με την Κυριακή είναι οι μόνες μέρες των εβδομάδων των Νηστειών, κατά τις οποίες επιτρέπεται ο γιορτασμός χαρμόσυνων γεγονότων, και στις οποίες, μετατίθενται οι γιορτές της εβδομάδας. 

Σύμφωνα με ορισμένα Τυπικά, ο Ακάθιστος Ύμνος ψαλλόταν πέντε μέρες πριν τη γιορτή του Ευαγγελισμού και κατά άλλα τον όρθρο της μέρας της γιορτής. 

Κοντάκιο:

Τῇ ὑπερμάχῳ στρατηγῷ τὰ νικητήρια,
 ὡς λυτρωθεῖσα τῶν δεινῶν εὐχαριστήρια, 
ἀναγράφω σοι ἡ Πόλις σου Θεοτόκε. 
Ἀλλ' ὡς ἔχουσα τὸ κράτος ἀπροσμάχητον
 ἐκ παντοίων με κινδύνων ἐλευθέρωσον,
 ἵνα κράζω σοι• 
Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε». 





Πηγές: 
Φουντούλη, Ι., Λογική Λατρεία (Αποστολική Διακονία Εκκλησίας Ελλάδος, 1997)˙ 
Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού˙ 
Ιστότοπος Εκκλησίας Ελλάδος. της Δρ Ελένης Ρωσσίδου-Κουτσού, Φιλολόγου-Βυζαντινολόγου

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...