Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2013

ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΟ 1o ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ PARTENARIAT ΣΤΗΝ Π.Ε. ΠΕΛΛΑΣ.


Με μεγάλη επιτυχία η ολοκλήρωση των εργασιών του 1ου επιχειρηματικού παρτεναριάτ που οργανώθηκε από την Π.Ε. Πέλλας

Αντιπεριφερειάρχης Θ. Θεοδωρίδης: Ασύγκριτης ποιότητας και περιζήτητα τα αγροτικά προϊόντα της Πέλλας – Επόμενη επιχειρηματική συνάντηση τον προσεχή Ιανουάριο

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκαν σήμερα (15/11) οι εργασίες του 1ου επιχειρηματικού παρτεναριάτ που διοργάνωσε η Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας με τη συμμετοχή εκπροσώπων δύο μεγάλων γερμανικών επιχειρηματικών-επενδυτικών ομίλων και εκπροσώπων των τοπικών αναπτυξιακών και παραγωγικών φορέων, γεωργικών ενώσεων, ομάδων παραγωγών, επιχειρηματιών, βιομηχάνων, βιοτεχνών και πολλών άλλων ενδιαφερομένων. Η αίθουσα συσκέψεων του Διοικητηρίου ήταν κατάμεστη.

Τις εργασίες της συνάντησης συντόνισε ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας κ. Θεόδωρος Θεοδωρίδης που ανέλαβε και την πρωτοβουλία της διοργάνωσης. Παρόντες ήταν επίσης ο Δήμαρχος Έδεσσας κ. Τάκης Γιάννου, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου κ. Ιορδάνης Τσώτσος, ο Διευθυντής Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής κ. Τρύφων Τσαντάκης, ενώ τους επιχειρηματικούς ομίλους εκπροσώπησαν οι κκ. Ι. Μαυρέας, Α. Παππάς, Τ. Τσάτσος, Α. Ιγνατιάδης και Α. Μεταξάς.

Η συνάντηση ξεκίνησε με εμπεριστατωμένη εισήγηση του Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας κ. Θεόδωρου Θεοδωρίδη ο οποίος μίλησε και με την ιδιότητα του Αντιπεριφερειάρχη Αναπτυξιακού Προγραμματισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και Προέδρου της Αναπτυξιακής Πέλλας η οποία διαχειρίζεται ευρωπαϊκά και αναπτυξιακά προγράμματα υποστήριξης επιχειρηματικών και επενδυτικών σχεδίων στην περιοχή. Ο κ. Θεοδωρίδης παρουσίασε τις σημαντικές προοπτικές για εξαγωγές νωπών, κατεψυγμένων και μεταποιημένων προϊόντων της Πέλλας, καθώς επίσης και για επενδύσεις στην περιοχή με βάση τα συγκριτικά πλεονεκτήματά της και μοναδικά χαρακτηριστικά όπως το έδαφος, το μικροκλίμα, το φυσικό και πολιτισμικό κεφάλαιο της Πέλλας τα οποία δεν αντιγράφονται. Ακόμη, αναφέρθηκε στις δράσεις της Περιφέρειας και στη συνεργασία που έχει με τον Περιφερειάρχη κ. Απόστολο Τζιτζικώστα για την ενδυνάμωση της τοπικής πραγματικής οικονομίας. Όπως τόνισε, σκοπός της συνάντησης είναι η δρομολόγηση συγκεκριμένων συμφωνιών επιχειρηματικής συνεργασίας, στο πλαίσιο της εξωστρέφειας και της συνέργειας που αποτελούν βασική στρατηγική επιλογή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. 

Ακολούθησε συνοπτική παρουσίαση της ανθρωπογεωγραφίας της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας και στατιστικών στοιχείων της Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνοτροφίας τεκμηριώνοντας το εύρος, τον πλούτο και τη δυναμική που παρουσιάζει ο συγκεκριμένος τομέας. Η παρουσίαση έγινε από τον Γεωπόνο κ. Σίμο Μαρνασίδη, στέλεχος της Π.Ε. Πέλλας.

Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου κ. Ιορδάνης Τσώτσος συνεχάρη τον Αντιπεριφερειάρχη για τη διοργάνωση και τόνισε ότι η κρίση κρύβει πολλές επιχειρηματικές ευκαιρίες τις οποίες είναι έτοιμοι να αξιοποιήσουν οι επαγγελματίες της Π.Ε. Πέλλας οι οποίοι είναι εξαιρετικά οργανωτικοί και γνώστες των αγορών. Ο Δήμαρχος Έδεσσας κ. Τάκης Γιάννου αναφέρθηκε στην ανάγκη για υποστήριξη της επιχειρηματικότητας από την πολιτεία, αλλά και για την ανάγκη η Αυτοδιοίκηση να αναζητήσει νέους τρόπους ενίσχυσης της τοπικής αγοράς.

Οι εκπρόσωποι των επιχειρηματικών-επενδυτικών ομίλων παρουσίασαν στοιχεία των εταιριών τους οι οποίες δραστηριοποιούνται σε πολλούς διαφορετικούς και συμπληρωματικούς κλάδους (υψηλή τεχνολογία, πράσινη ενέργεια, διακίνηση αγροτικών και άλλων προϊόντων σε μεγάλες αλυσίδες πολυκαταστημάτων, κ.ά.), με διευρυμένο κύκλο εργασιών που φτάνει τα 80 δις ευρώ και τόνισαν το ενδιαφέρον τους για προώθηση ποιοτικών και ανταγωνιστικών προϊόντων της Πέλλας στις διεθνείς αγορές.  

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης που ακολούθησε, συζητήθηκε ιδιαίτερα το θέμα της διασφάλισης της απορρόφησης της αγροτικής παραγωγής που μπορεί να γίνει μέσω συμβάσεων με εταιρίες που έχουν εξασφαλισμένες αγορές και μπορούν να χρηματοδοτήσουν την πραγματοποίηση επενδύσεων από τους παραγωγούς για τον εκσυγχρονισμό και επέκταση των παραγωγών τους. 

Εύλογα τέθηκε το ερώτημα σχετικά με το πώς μπορούν να επωφεληθούν οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις (η Πέλλα διαθέτει πολλές μικρές οικοτεχνίες) από την εξασφάλιση πρόσβασης σε μεγάλες αγορές. Η απάντηση που δόθηκε τόνισε τη δυνατότητα συμμετοχής των μικρών επιχειρηματιών σε επιλεγμένες θεματικές εβδομάδες προώθησης των ελληνικών προϊόντων που πραγματοποιούνται από τις αλυσίδες των πολυκαταστημάτων.


Ο κ. Θεοδωρίδης, κλείνοντας τις εργασίες της συνάντησης, τόνισε ότι «ήταν ένα πολύ χρήσιμο μάθημα για όλους». Ευχαρίστησε ιδιαίτερα τους παραβρισκόμενους, τα στελέχη και τον Διευθυντή Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής για τη συμβολή τους και εξήγγειλε την πραγματοποίηση μίας νέας, διευρυμένης επιχειρηματικής συνάντησης τον προσεχή Ιανουάριο.

Ακολουθεί απόσπασμα από την εισήγηση του κ. Θεοδωρίδη.

«Η σημερινή εκδήλωση εντάσσεται στο πλαίσιο των δράσεων που υλοποιούμε για την επανεκκίνηση της τοπικής πραγματικής οικονομίας. Παρά το γεγονός ότι σε εθνικό επίπεδο η κατάσταση εξακολουθεί να παραμένει δύσκολη, στην περιοχή μας έχει αρχίσει ήδη να πνέει ένας άνεμος αισιοδοξίας.

Οι εξαγωγές της Πέλλας έχουν τριπλασιαστεί έως και δεκαπλασιαστεί για κάποια προϊόντα, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Η τάση αυτή μάλιστα φαίνεται να διατηρείται και να παραμένει ανοδική παρά την οικονομική κρίση. Τα ποιοτικά αγροτικά προϊόντα της περιοχής μας, νωπά, κατεψυγμένα και μεταποιημένα, ανακτούν το χαμένο έδαφος σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές και διεισδύουν σε αρκετές νέες αγορές όπως αυτές της Ρωσίας, των Ηνωμένων Πολιτειών, της Κίνας, Αραβικών ακόμη και Αφρικανικών κρατών. 

Η Πέλλα εμφανίζεται πλέον σε πολλές νέες, ανερχόμενες αγορές και με την ποιότητα των προϊόντων της αποτελεί τον πιο ισχυρό και καταξιωμένο «παίκτη». Μία εξέλιξη αναμφισβήτητα θετική και με καλούς οιωνούς για το μέλλον.

Ως υπεύθυνος προγραμματισμού για ολόκληρη την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και σε στενή συνεργασία με τον Περιφερειάρχη κ. Απόστολο Τζιτζικώστα, ο οποίος γνωρίζει πολύ καλά τη λειτουργία και τη δυναμική της αγοράς, υιοθετήσαμε μία ρεαλιστική προσέγγιση. Οι όποιες θετικές αλλαγές βλέπουμε σήμερα είναι αποτέλεσμα σχεδιασμού, σκληρής προσπάθειας και συνεργασίας με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων και προσώπων.

Εισάγαμε μία νέα, διαφορετική αντίληψη για την ανάπτυξη της Περιφέρειας. Στο πλαίσιο αυτό ο ρόλος της Περιφέρειας καθίσταται ουσιαστικός και υποστηρικτικός. Με την μορφή μίας τοπικής κυβέρνησης που σχεδιάζει και υλοποιεί με βάση τις τοπικές ανάγκες.

Ενοποιήσαμε τις δυνάμεις μας μεταξύ όλων των Περιφερειακών Ενοτήτων και προχωρούμε μέσα από την ανάδειξη και αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της περιοχής μας. Βασικές στρατηγικές επιλογές μας είναι η εξωστρέφεια, η καινοτομία, η δικτύωση και η συνέργεια. Ήδη έχουν γίνει πολλές επαφές και συναντήσεις, ενώ έχουμε κινητοποιήσει σε μεγάλο βαθμό και την ελληνική ομογένεια. Την προηγούμενη εβδομάδα είχα σημαντικές συναντήσεις στον Καναδά και τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, ενώ ετοιμάζουμε μία νέα μεγάλη συνάντηση, τον προσεχή Ιανουάριο, εδώ στην Πέλλα.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση, μετά από την τελευταία διεύρυνσή της, αποτελεί την ισχυρότερη και πιο εύρωστη αγορά του κόσμου. Με έναν πληθυσμό που φτάνει το μισό εκατομμύριο καταναλωτών παρουσιάζει μία εξαιρετική δυναμική για την προώθηση ποιοτικών προϊόντων και υπηρεσιών. Πολλοί καταναλωτές ενδιαφέρονται σήμερα ενεργά για την υγεία τους. Εμείς είμαστε σήμερα σε θέση να τους προσφέρουμε προϊόντα ανώτερης ποιότητας, πιστοποιημένης γεωγραφικής ένδειξης και με άριστη τυποποίηση. Η γευστική υπεροχή των ελληνικών προϊόντων είναι γνωστή σε όλους.

Μέσα από μία εμπεριστατωμένη μελέτη που υλοποιήσαμε, με την συνδρομή ειδικών εμπειρογνωμόνων, καταλήξαμε ότι η αγροτική οικονομία και ο τουρισμός αποτελούν τους δύο βασικούς πυλώνες του αναπτυξιακού μας προγραμματισμού.

Συγκεκριμένα, στην αγροτική οικονομία δίνουμε προτεραιότητα στην ενίσχυση της κτηνοτροφικής παραγωγής έναντι της φυτικής. Θέλουμε να εξασφαλίσουμε αυτάρκεια φυτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων για όλους. Επίσης, να συνδέσουμε την αγροτική παραγωγή με όλους τους τομείς της οικονομίας, την μεταποίηση, το εμπόριο και τις υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένου του τουρισμού. Οι τουρίστες που έρχονται στην χώρα μας να καταναλώνουν ελληνικά προϊόντα και όχι εισαγόμενα από τις χώρες τους. 

Όπως γνωρίζετε, ο ελληνικός τουρισμός διανύει μία πολύ θετική περίοδο. Το καλοκαίρι που πέρασε σημειώθηκε σημαντική αύξηση των αφίξεων, αλλά και βελτίωση του επιπέδου των επισκεπτών. Σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα, φιλοξενήσαμε περισσότερα από 17 εκατομμύρια αλλοδαπούς τουρίστες. Οι διεθνείς τάσεις, σύμφωνα με τις οποίες οι τουρίστες ενδιαφέρονται για την ιστορία, τον πολιτισμό και το φυσικό περιβάλλον των τόπων που επισκέπτονται, μάς ευνοούν. Οι αγρότες μας, όπως και όλοι οι επαγγελματίες της περιοχής μας (επιχειρηματίες, βιοτέχνες, βιομήχανοι), διαθέτουν την απαιτούμενη τεχνογνωσία και εμπειρία ώστε να ανταποκριθούν στις υψηλές απαιτήσεις ευαισθητοποιημένων καταναλωτών.

Μέσα από την λειτουργία της Αναπτυξιακής Πέλλας στην οποία είμαι Πρόεδρος και με τη συνεργασία όλων των τοπικών φορέων, του Επιμελητηρίου, των Δήμων και άλλων έχουν δημιουργηθεί πολλές επενδύσεις και δράσεις που υποστηρίζουν την βιώσιμη τοπική ανάπτυξη. Τουριστικοί ξενώνες, σύγχρονα διαλογητήρια, βιοτεχνίες και τελευταία ένας μεγάλος αριθμός έργων και δράσεων ανάδειξης του τοπικού πολιτισμού εξασφαλίζουν κύριο και συμπληρωματικό εισόδημα για τους κατοίκους και έχουν εξαιρετικές προοπτικές ανάπτυξης.


 Θα ήθελα να μου επιτρέψετε να πω δυο λόγια και για το συνεταιριστικό κίνημα. Περιμέναμε εδώ και δύο χρόνια τη νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης. Πριν από λίγες ημέρες είχαμε μία συνάντηση με τους εκπροσώπους των Ενώσεων και των ομάδων Παραγωγών. Το συνεταιριστικό κίνημα αλλάζει και αποκτά μία νέα δυναμική. Η πρότασή μας προς την κυβέρνηση είναι να επιτρέψει τη δημιουργία ισχυρών αλλά και πιο ευέλικτων συνεταιριστικών οργανώσεων που να μπορούν να ανταγωνιστούν με αξιώσεις στις διεθνείς αγορές». 

ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΗΣ ΝΔ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΔΗΜΤΟ ΑΛΜΩΠΙΑΣ.





Πραγματοποιούνται αύριο 16/11 στην Εύξεινο λέσχη Αλμωπίας οι εκλογές της ΝΔ  για την ανάδειξη της ΔΗΜΤΟ Αλμωπίας.
Η διαδικασία ξεκινάει στις 10.00 και τελειώνει στις 19.00.
Δικαίωμα ψήφου έχουν τα μέλη της ΝΔ .
Υποψήφιοι για την προεδρία είναι η Γέση Πασχαλίδου  τωρινή πρόεδρος 
και ο εκ Προμάχων καταγόμενος Γιώργος Τζάτσης μέλος ΝΟΔΕ Πέλλας.                                                                                               



 

ΜΕ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ Ο ΑΣ ΠΡΟΜΑΧΟΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΛΥΚΟΣΤΟΜΟΥ. ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΩΝ.


Συνεχίζεται αύριο Σάββατο 16/11 στις 15.00 το πρωτάθλημα της Α' κατηγορίας της ΕΠΣ Πέλλας, και ο ΑΣ Πρόμαχοι υποδέχεται την Μαύρη Θύελλα Λυκοστόμου στο κοινοτικό γυμναστήριο ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΖΙΒΑΝΗΣ.
Ο προπονητής των Προμάχων προβληματίζεται από τους αρκετούς μικροτραυματισμούς βασικών παικτών και καταστρώνει τα εναλλακτικά του πλάνα, για να κατεβάσει το καταλληλότερο σχήμα εναντίον της ομάδας του Λυκοστόμου.

Ο Δημήτρης Άτζος, βασικός μεσοεπιθετικός και κινητήριος μοχλός της ομάδας, ταλαιπωρείται, από ενοχλήσεις στο πόδι του και δεν έκανε ούτε μια προπόνηση τη βδομάδα, που διανύουμε.
Όπως μας δήλωσε, θα δοκιμάσει το πόδι του κατά το ζέσταμα της ομάδας και ανάλογα θα αποφασιστεί από τον προπονητή Κ. Καρυπίδη, το άν θα αγωνιστεί.

Ο αρχηγός της ομάδας Γιώργος Αμπάρης αντιμετωπίζει ενοχλήσεις στο δεξί του γόνατο και η συμμετοχή του στην αρχική ενδεκάδα, είναι μάλλον αμφίβολη.
Πάντως σαν αρχηγός και εμψυχωτής της ομάδας θα βρίσκεται στο γήπεδο και θα συμμετάσχει στην αποστολή.
Ο έμπειρος τερματοφύλακας του συλλόγου Αλέξης Νάνος, επίσης υπέστη μυική θλάση και μάλλον την θέση του θα αναπληρώσει ο ταλαντούχος Γιάννης Χατζής, ο οποίος τελευταία κάνει όμορφες και ελπιδοφόρες εμφανίσεις.

Εκτός από αυτές τις αμφίβολες συμμετοχές, η ομάδα θα κατέβει πλήρης και όλοι οι ποδοσφαιριστές μας δήλωσαν, ότι ευελπιστούν σε θετικό αποτέλεσμα, έναντι της Θύελλας, η οποία καίγεται για βαθμούς και μη έχοντας να χάσει τίποτα, θα χτυπήσει το παιχνίδι στα ίσια.
Ο κανονιέρης των Προμάχων Γιώργος Νάνος μας δήλωσε, ότι το παιχνίδι είναι πολύ πονηρό, και εφιστά την προσοχή όλων για τυχόν στραβοπάτημα.

"Πρέπει να παίξουμε σοβαρά και να μην υποτιμήσουμε τον αντίπαλό μας, γιατί τα φαβορί και τα αουτσάιντερ φαίνονται στα γήπεδα και όχι στα χαρτιά".
Ο Γιάννης Προίκος μας δήλωσε την αισιοδοξία του για την θετική έκβαση του αγώνα και ότι θα προσπαθήσει να δώσει τον καλύτερό του εαυτό, για την επίτευξη του στόχου.
Τέλος ο γενικός γραμματέας της ομάδας Βασίλης Δήμπαλας μας ενημέρωσε, ότι το γήπεδο βρίσκεται σε άριστη κατάσταση και γενικά τα πάντα από διοικητικής πλευράς, είναι τακτοποιημένα.
Μάλιστα μας αποκάλυψε, ότι σχεδιάζει κάποιο τραπέζι για την ομάδα σε γνωστό γκουρμέ εστιατόριο της περιοχής, όπου θα δεξιωθεί ποδοσφαιριστές και παράγοντες.

ΤΙ ΜΟΥ ΛΕΣ ΟΤΙ ΣΟΥ ΦΤΑΙΕΙ;

Τί μου λες ότι σου φταίει;

Ο εχθρός κάτι φορές δεν είναι μονάχα ο αντίπαλος. 

Όταν ακούς τη βροχή, ο νους σου ταξιδεύει. Η μυρωδιά σε σαγηνεύει και ο αέρας σου καθαρίζει. Μα εσύ δεν κατεβαίνεις να χορέψεις γιατί φοβάσαι μην κρυώσεις. Σηκώθηκες λοιπόν να την χαζέψεις από το παράθυρό σου. Τελικά τι σε εμποδίζει; Το τζάμι ή η περατότητα της ύλης σου;

Στην απάντησή σου δηλώνεις το τζάμι, μα ξέρεις ότι η φθορά σου είναι το πρόβλημα.
Και μέσα από την απάντηση σου φαίνεται ότι δεν φέρεις υψηλή ανθεκτικότητα στον πόλεμο της φύσης.
Καθώς στηρίζεσαι σε ένα γυαλί, ενώ η βροχή έξω συνεχίζει και το φως της αστραπής χτυπά τη γη, εσύ δεν ακούς τη βροντή καθαρά, φοβάσαι αυτό τον υπερκόσμιο ήχο της και κρύβεσαι. Αλλά συνεχίζεις να την βλέπεις. Χωρίς να την νιώθεις.

Όταν αντικρίζεις το κατειλημμένο ραδιομέγαρο, ο νους σου νιώθει φυλακισμένος. Τα ματ στα κάγκελα σε προκαλούν και η φωνή σου παλεύει να βρει τις σωστές λέξεις για να απελευθερωθεί. Μα εσύ δεν βγαίνεις να χορέψεις, γιατί φοβάσαι μην σε διώξουν. Κάθισες λοιπόν στην καρέκλα σου να το χαζέψεις με ένα τσιγάρο στο χέρι, να κάψεις τα πνευμόνια σου αντί να τα ζεστάνεις με λίγο χορό. Τελικά τι σε εμποδίζει; Τα ματ που είναι μπροστά, ή η περατότητα στα πνευμόνια σου;
Στην απάντηση σου δηλώνεις τα ματ, μα ξέρεις ότι η περατότητα στα πνευμόνια σου είναι το πρόβλημα.

Και μέσα από την απάντησή σου φαίνεται ότι δεν φέρεις υψηλή διαύγεια στον πόλεμο της ελευθερίας.
Καθώς κάθεσαι σε μία καρέκλα, ενώ η μουσική του πάρτι σου παίζει δυνατά και άνθρωποι γύρω σου, σου λένε να χορέψεις, εσύ δεν ακούς τη μουσική καθαρά, φοβάσαι αυτό τον ατίθασο θόρυβο της υπέρβασης του μυαλού σου. Αλλά συνεχίζεις να παραμένεις στο ίδιο σημείο. Χωρίς να τον νιώθεις.

Όταν παραβρίσκεσαι εμπρός της βουλής, ο νους σου νιώθει αισιόδοξος. Το stage ομιλητών σου ορθώνει το ηθικό και ο γολγοθάς σου αναγνωρίζεται. Μα εσύ δεν παραμένεις εκεί για να δώσεις το παρόν, σου αρκεί μία μεγαφωνική αναμετάδοση, μέσα από το κτίριο μπροστά σου, για να λυτρωθείς και να χειροκροτήσεις. Τελικά τι σε εμποδίζει να μπεις μέσα από το τσιμέντο, η απαγόρευσή τους, η υπομονή σου ή η επιμονή σου;

Στην απάντηση σου δηλώνεις η απαγόρευση, μα ξέρεις ότι η επιμονή σου και η επιμονή σου είναι το πρόβλημα.
Και μέσα από την απάντησή σου φαίνεται ότι δεν φέρεις υψηλή επιμονή στην διεκδίκηση του δικαίου σου, παρά μόνο υπομονή για διαπραγμάτευση, όταν έρχεσαι αντιμέτωπος με τον πόλεμο των επιχειρημάτων.

Δυστυχώς, έπειτα από αυτές τις απαντήσεις, μπροστά στην βουλή το stage έπαιξε ένα τελευταίο κομμάτι μες στο σκοτάδι. “Get up, stand up, don’t give up your fight” 

Δεν υπήρχαν βροντές, ούτε βροχή. 
Δεν υπήρχαν ματ, ούτε διαπραγμάτευση. 
Δεν υπήρχε αναμετάδοση, ούτε διεκδίκηση. 
Δεν υπήρχες εσύ.

Υπήρξε μόνο η μουσική, τα σκουπίδια σου, και μία απόφαση απόρριψης μες στη βουλή.


Mary Poppins





ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com

ΑΝ ΔΕΝ ΚΥΝΗΓΗΣΕΙΣ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΣΟΥ, ΚΑΠΟΤΕ ΘΑ ΣΕ ΚΥΝΗΓΗΣΟΥΝ ΑΥΤΑ!

Η “Ρωσίδα-Τρελοκαλλιτέχνιδα” Και Η Πασχαλίτσα Του Ματίς

Η Γενοβέφα ζούσε στο δώμα που βρισκόταν στην ταράτσα της πολυκατοικίας. Η μητέρα του Αδάμ έλεγε πως ήταν Ρωσίδα ζωγράφος, αλλά ο πατέρας του προτιμούσε να τη λέει “τρελοκαλλιτέχνιδα”.

Ζούσε μόνη της και ήταν πολύ πιο μεγάλη από τη μητέρα του, αλλά όταν την πετύχαινε στο ασανσέρ είχε τα χείλη της κόκκινα και τα μάγουλα ροζ. Έβαζε τόσο πολύ άρωμα που ο Αδάμ έκλεινε τη μύτη του μέχρι να φτάσουν στον όροφο τους.

Φορούσε πάντα ένα κίτρινο φουλάρι στο λαιμό – “για να μη φαίνονται οι ζάρες”, έλεγε ο πατέρας του- και έβαφε κόκκινα τα αραιά μαλλιά της.

Όταν βοηθούσε τη μητέρα του να απλώσει τα ρούχα στην ταράτσα προσπαθούσε να κοιτάξει μέσα στο σπίτι της από το παράθυρο. Αυτό εξόργιζε τη μητέρα του Αδάμ, που του φώναζε να κάτσει φρόνιμα και να της δίνει μανταλάκια.

Ο Αδάμ ήθελε πολύ να δει το εσωτερικό του σπιτιού της Γενοβέφας γιατί πίστευε ότι οι άνθρωποι φτιάχνουν το μέρος όπου ζουν “σαν τα μούτρα τους”.

Της γιαγιάς ήταν γεμάτο παλιά αντικείμενα, σκόνη και ξεθωριασμένες φωτογραφίες.

Το δωμάτιο της αδελφής του ήταν ροζ και υπήρχαν παντού λούτρινα και κούκλες.

Αυτός με τον αδελφό του είχαν βάλει στους τοίχους αφίσες του Μπρους Λη και πλέι-μομπίλ στα ράφια. Η ντουλάπα τους ήταν πάντα άνω-κάτω, ενώ στο δωμάτιο των γονιών του επικρατούσε απόλυτη τάξη.

“Οπότε το σπίτι της κυρίας-Γενοβέφας”, σκεφτόταν ο Αδάμ, “πρέπει να είναι πολύχρωμο και παράξενο. Και τρελό…Να είναι γερασμένο, αλλά να μυρίζει βαριά σαν το άρωμα της. Θα έχει εξωτικά πράγματα και βαλσαμωμένα ζώα που θα έχει φέρει από τη Ρωσία και βιβλία στα ρώσικα που δεν θα μπορώ να διαβάσω και φωτογραφίες από τη Σιβηρία…”
Αν Δεν Κυνηγήσεις Τα Όνειρα Σου, Κάποια Μέρα Θα Σε Κυνηγήσουν Αυτά
Η ευκαιρία να διαπιστώσει αν όλα όσα φανταζόταν ήταν αληθινά του δόθηκε μια Κυριακή. Η μητέρα του είχε φτιάξει μουσακά και από την ώρα που έβγαλε το ταψί δεν σταμάτησε να δίνει συγχαρητήρια στον εαυτό της.

Ο Αδάμ τριγυρνούσε γύρω από το μουσακά σαν μύγα και παρηγορούσε την πείνα του με θραύσματα κιμά, αφού ήξερε ότι δεν θα έτρωγαν μέχρι να γυρίσει ο πατέρας στο σπίτι.

Η μητέρα του, αφού κουράστηκε να περιαυτολογεί, έβαλε δυο κομμάτια σε ένα πιάτο και τα έστειλε με τον Αδάμ στο νεαρό ζευγάρι που έμενε από κάτω τους, γιατί “σίγουρα η κοπελίτσα δεν ξέρει να φτιάχνει τέτοιο μουσακά”.

Μετά του έδωσε να πάει και στην κυρία-Γενοβέφα. Ο Αδάμ άδραξε την αναπάντεχη ευκαιρία -ευκαιρία με πατάτες, μελιτζάνες, κιμά και μπεσαμέλ- και έφυγε τρέχοντας.

Στάθηκε για λίγο έξω από την πόρτα της ακούγοντας τα ρώσικα τραγούδια που ξετρύπωναν από την κλειδαρότρυπα. Χτύπησε μια φορά χωρίς να πάρει απόκριση. Ξαναχτύπησε όταν η Έντιθ Πιάφ έκανε διάλειμμα. Η κυρία-Γενοβέφα, με το κίτρινο φουλάρι στο λαιμό, άνοιξε και γέλασε με το μικρό της επισκέπτη.

“Μ” έστειλε η μαμά μου”, είπε και έδειξε το μουσακά.

“Ω, καλό μου παιδί, μπες να σε κεράσω κι εγώ ένα γλυκάκι”, είπε εκείνη και παραμέρισε.

“Δεν κάνει να φάω γλυκό. Δε θα μπορώ να φάω φαγητό”, είπε ο Αδάμ, αλλά χωρίς να χάσει χρόνο τρύπωσε στο δώμα.

Ο χώρος δεν ήταν όπως τον είχε φανταστεί, αλλά το θέαμα τον ξάφνιασε περισσότερο απ” όσο περίμενε. Παντού υπήρχαν πίνακες. Ούτε βαλσαμωμένα ζώα ούτε αλλόκοτα αντικείμενα από τη Σιβηρία, μόνο πίνακες.

Κρεμασμένοι στους τοίχους, ακουμπισμένοι στο πάτωμα, στις καρέκλες και στον καναπέ. Άλλοι ήταν γυρισμένοι ανάποδα και έδειχναν πρόστυχα το υπόλευκο καμβά, σαν τα εσώρουχα της μαμάς του στο σύρμα. Άλλοι έδειχναν ημιτελείς.
Μάλλον όλοι έμοιαζαν μισοτελειωμένοι. Ήταν φτιαγμένοι σαν σπασμένοι καθρέφτες που αντικατοπτρίζουν κάτι το αβέβαιο. Πολλά επίπεδα το ένα πάνω στο άλλο και χαρτιά κολλημένα σε αλλεπάληλες στρώσεις. Αλλά μία άκρη τους -στην κορυφή ή στη γωνία- ήταν αφημένη λευκή και άδεια.

Ο Αδάμ γυρνούσε με το μουσακά στα χέρια και προσπαθούσε να καταλάβει γιατί η Γενοβέφα δεν τους τελείωνε και γιατί ζωγράφιζε σαν τη μικρή του αδελφή.

“Δως μου το πιάτο να σου φέρω μια πορτοκαλάδα”, είπε αυτή και πήγε στην κουζίνα.

Συνέχισε να κοιτάει γέρνοντας το κεφάλι του δεξιά κι αριστερά, αν και δεν υπήρχε ουσιαστική διαφορά όπως και να κοίταζε τους πίνακες. Δεν υπήρχε τίποτα σε αυτούς. Ούτε ένα δέντρο ούτε ένα πρόσωπο, τίποτα. Μόνο χρώματα, σχήματα, κίτρινα τετράγωνα και μπλε κύκλοι. Γραμμές που περιστρέφονταν και κατέληγαν στα λευκά κομμάτια στην άκρη. Κύματα από αβέβαια γκρίζα που πνίγονταν σε θάλασσες μαύρου. Απροσδιόριστα χρώματα που δραπέτευαν από ακανόνιστα πολύγωνα.

“Δεν έχω πορτοκαλάδα, μικρέ μου”, είπε η Γενοβέφα. “Κρασί πίνεις;” Και γέλασε.

“Όχι, δεν κάνει να πίνουν τα παιδιά κρασί”, είπε σοβαρά ο Αδάμ.

Στάθηκε μπροστά σε έναν πίνακα, ενώ η Γενοβέφα τον πλησίαζε. Ήταν ο πρώτος πίνακας που μπορούσε να καταλάβει: Πέντε γυμνοί άνθρωποι χόρευαν πιασμένοι από το χέρι και κρατούσαν μια γυναίκα που είχε σκοντάψει και ήταν έτοιμη να πέσει.


“Σ” αρέσει η ζωγραφική μου;” ρώτησε η Γενοβέφα.

“Αυτός μ” αρέσει”, είπε ο Αδάμ, προσπαθώντας να δείχνει ενθουσιασμένος για να μην την απογοητεύσει.
Αν Δεν Κυνηγήσεις Τα Όνειρα Σου, Κάποια Μέρα Θα Σε Κυνηγήσουν Αυτά
“Αυτός δεν είναι δικός μου, είναι του Ματίς.”

“Φίλος σας;”

“Αγαπημένος”, είπε και έκατσε στην κουνιστή της καρέκλα.

Ο Αδάμ έκανε άλλον ένα γύρο και τη ρώτησε γιατί δεν τους τελείωνε.

“Τελειωμένοι είναι”, απάντησε αυτή.

“Τελειωμένοι; Και γιατί δεν είναι…; Γιατί δεν έχουν…; Δεν μπορώ να καταλάβω.”

“Τι θες να καταλάβεις, μικρέ μου;”

“Να… Οι πίνακες που έχουμε στο σχολείο, και στο σπίτι, δείχνουν ένα δάσος, μια γυναίκα, ένα άλογο, δείχνουν κάτι… Οι δικοί σας δεν δείχνουν τίποτα.”

Η Γενοβέφα σήκωσε έναν κόκκινο πίνακα με μαύρα τετράγωνα από το πάτωμα και του τον έδειξε.

“Τι νιώθεις όταν κοιτάς αυτόν;” τον ρώτησε.

Ο Αδάμ δεν κατάλαβε τι ζητούσε να της πει.

“Τι βλέπεις;” επέμεινε η Γενοβέφα.

“Βλέπω… Μια πασχαλίτσα!”

Η Γενοβέφα γέλασε και κοίταξε τον πίνακα της με απορία.

“Πασχαλίτσα είναι λοιπόν”, είπε μετά.

“Μα, κυρία Γενοβέφα, οι πασχαλίτσες έχουν πόδια και πετάνε. Αυτή εδώ… Δε θέλω να σας στεναχωρήσω, αλλά εγώ ζωγραφίζω καλύτερα. Ακόμα και η αδελφή μου ζωγραφίζει καλύτερα.”

“Δεν αμφιβάλλω καθόλου γι” αυτό, μικρέ μου”, είπε και κούνησε το κεφάλι της πάνω-κάτω, “αληθινά δεν αμφιβάλλω.”
Αν Δεν Κυνηγήσεις Τα Όνειρα Σου, Κάποια Μέρα Θα Σε Κυνηγήσουν Αυτά
Το ίδιο απόγευμα ο Αδάμ άνοιξε την εγκυκλοπαίδεια και αντέγραψε μια πασχαλίτσα που έτρωγε ένα φωσφορίζον πράσινο ζωύφιο. Πρόσεξε την κάθε λεπτομέρεια και έβαψε επιμελώς το φόντο μπλε, όπως ήταν και στη φωτογραφία.

Την επόμενη μέρα ρώτησε τη μητέρα του αν θα πήγαιναν φαγητό στην κυρία-Γενοβέφα και όταν εκείνη του απάντησε αρνητικά αποφάσισε να πάρει μια πορτοκαλάδα από το ψυγείο και να της την πάει.

Η Γενοβέφα καθόταν έξω και έπινε κρασί καπνίζοντας. Της έδειξε τη ζωγραφιά του.

“Αυτή είναι μια ζωντανή πασχαλίτσα!” είπε η Γενοβέφα. “Θα τη βάλω να πετάει πάνω από το Χορό.”

Του έφερε μια καρέκλα και ήπιαν τα ποτά τους κοιτώντας τα πλανόδια βουνά πίσω από τα κρεμασμένα ρούχα.

Μετά από μερικές μέρες είχαν γίνει φίλοι και η Γενοβέφα τον άφηνε να κάθεται στο δωμάτιο της όσο ζωγράφιζε. Ο Αδάμ απλωνόταν στον καναπέ και παρατηρούσε τα χέρια και τις εκφράσεις της.

Η Ρωσίδα-τρελοκαλλιτέχνιδα έστηνε τον καμβά στο καβαλέτο, έπινε κρασί και άκουγε κασέτες με ρώσικη μουσική, όπου συνήθως κάποιος τραγουδούσε γαλλικά. Έπειτα έμενε για λίγο χωρίς να αναπνέει και κοιτούσε πέρα από τους τοίχους, τα απλωμένα ρούχα και τα βουνά.

Αστραπιαία μετά εφορμούσε στον πίνακα και ζωγράφιζε ένα απλό τετράγωνο ή μια ευθεία γραμμή. Αυτό ήταν το έναυσμα.
Αν Δεν Κυνηγήσεις Τα Όνειρα Σου, Κάποια Μέρα Θα Σε Κυνηγήσουν Αυτά
Συνέχιζε να φτιάχνει κύκλους και χρωματιστές γωνίες, αφήνοντας πάντα ένα κενό σημείο, που το απέφευγε λες και ήταν μολυσμένο.

Ο Αδάμ την παρακολουθούσε μέχρι που βράδιαζε και μετά -χωρίς να της μιλήσει- κατέβαινε στο σπίτι του.

Ένα απόγευμα, που η Γενοβέφα δεν μπορούσε να συγκεντρωθεί και να κάνει εκείνη την τόσο σημαντική πρώτη γραμμή, τη ρώτησε γιατί έφυγε από τη Ρωσία.

“Γιατί έφυγα από που;” έκανε εκείνη απορημένη.

“Απ” τη Ρωσία… Η μαμά μου λέει ότι είστε από τη Ρωσία”. Φυσικά δεν ανέφερε τα λόγια του πατέρα του.

“Όχι, όχι! Από την Τσεχία είμαι. Η μόνη σχέση που έχω με τους Ρώσους είναι ότι μου πήραν την πατρίδα μου.”

“Γιατί;”

“Για να μας ελευθερώσουν.”

Ο Αδάμ δεν το κατάλαβε αυτό, αλλά ήξερε ότι υπήρχαν πολλά πράγματα που έλεγαν ή έκαναν οι μεγάλοι, τα οποία δεν μπορούσε να καταλάβει -ή δεν ήθελαν να τον αφήσουν να τα καταλάβει, μέχρι να μεγαλώσει τουλάχιστον.

“Και γιατί μένετε μόνη σας; Ο άντρας σας έχει πεθάνει;”

“Δεν παντρεύτηκα”, είπε αυτή χωρίς να γυρίσει.

“Και δεν είχατε ποτέ άντρα;”

“Είχα πολλούς άντρες στη ζωή μου, μικρέ μου”, είπε και του έριξε ένα γρήγορο βλέμμα. Έπειτα γέλασε.

“Κατάλαβα”, είπε ο Αδάμ κοκκινίζοντας. “Ο μπαμπάς μου λέει ότι μερικοί άντρες δεν παντρεύονται και έχουν πολλές… Γκόμενες, αλλά δεν τις αγαπάνε όπως αυτός τη μαμά και δεν κάνουν παιδιά.”

“Έτσι ακριβώς είναι… Και δεν κάνουν παιδιά.”

“Εσείς δε θέλατε να παντρευτείτε; Δεν αγαπήσατε κανέναν για να τον παντρευτείτε;”

Η Γενοβέφα άφησε το πινέλο και ήπιε μια γουλιά κοιτώντας τον πάτο του ποτηριού.

“Πειράζει που ρωτάω;”

“Όχι, μικρέ μου, δε με πειράζει αυτό.”

Πήγε κοντά του, σήκωσε έναν πίνακα από τον καναπέ και έκατσε.

“Αγάπησα πολλούς. Και στην Πράγα και στην Τουλούζη και στην Ελλάδα. Μα πιο πολύ αγάπησα ένα αγόρι που σου “μοιαζε λιγάκι. Θα του μοιάσεις όταν μεγαλώσεις… Ήταν όταν είχα πρωτοέρθει στην Ελλάδα, πριν… Πριν πολύ καιρό.”

“Και δεν ήθελε να σας παντρευτεί;”

“Αυτός ήθελε. Να παντρευτούμε, να κάνουμε παιδιά, να έχουμε ένα ωραίο σπίτι.”

Έμειναν για λίγο χωρίς να μιλάνε. Μόνο κοιτούσαν τριγύρω, το μικρό δωμάτιο. Η Γενοβέφα πρόλαβε την ερώτηση του Αδάμ.
Αν Δεν Κυνηγήσεις Τα Όνειρα Σου, Κάποια Μέρα Θα Σε Κυνηγήσουν Αυτά
“Τα πράγματα δεν έρχονται πάντα όπως τα θέλουμε… Κοίτα όλους αυτούς τους πίνακες. Τότε πίστευα ότι θα άλλαζα τον τρόπο που βλέπουν οι άνθρωποι. Πίστευα ότι θα με κρεμούσαν δίπλα στον Καντίνσκι και στα όνειρα μου δεν υπήρχε χώρος για την οικογένεια και για τη γάτα που ξαπλώνει μπροστά στη φωτιά.”

Ο Αδάμ χαμογέλασε, καθώς θυμήθηκε τη γάτα της γιαγιάς του που γουργούριζε μπροστά στο τζάκι.

“Έτσι κατέληξα εξήντα χρονών, να φτιάχνω πορτρέτα στα νησιά για να ζήσω. Τα πράγματα δεν έρχονται–”

“Το μετανιώσατε”, την έκοψε ο Αδάμ.

“Όχι, όχι, μικρέ μου, δε μετάνιωσα για τίποτα.”

Σηκώθηκε και άρχισε να κοιτάει τους πίνακες της, ενώ τραγουδούσε ένα από εκείνα τα ρώσικα: “Non, rien de rien, non, je ne regrette rien…”

Έπιασε ένα πινέλο και έδειξε με αυτό τον Αδάμ.

“Να θυμάσαι κάτι”, του είπε απότομα. “Αν δεν κυνηγήσεις τα όνειρα σου, κάποια μέρα θα σε κυνηγήσουν αυτά… Σαν άγρια σκυλιά… Να το θυμάσαι.”

Άναψε ένα τσιγάρο, το κράτησε ανάμεσα στα χείλη και κοίταξε τον λευκό καμβά.

“Τους ακούω να με φωνάζουν. Τους βλέπω στον ύπνο μου… Αν δεν ζωγράφιζα, όλη μου η ζωή θα είχε πάει χαμένη.”

Έψαξε για το ποτήρι με το κρασί.

“Κι ας μην ξέρω να φτιάχνω τόσο ωραίες πασχαλίτσες σαν τη δική σου”, είπε χαμογελώντας.

“Δεν είναι δύσκολο. Πρέπει να βλέπετε τη φωτογραφία μόνο”, έκανε ο Αδάμ.

“Le photographe”, είπε η Γενοβέφα και ξεκίνησε να ψάχνει τις κασέτες της. Βρήκε αυτή που ήθελε και την έβαλε στο κασετόφωνο, να παίζει δυνατά.

Ο Αδάμ κατάλαβε ότι ήταν καιρός να φύγει.
Αν Δεν Κυνηγήσεις Τα Όνειρα Σου, Κάποια Μέρα Θα Σε Κυνηγήσουν Αυτά

“Έλα μια μέρα να φτιάξουμε το πορτρέτο σου, μικρέ μου αγαπημένε”, του είπε η Γενοβέφα και του έκλεισε το μάτι.

Μετά έβαλε στη διαπασών το κασετόφωνο:

“j” suis l” pornographe du phonographe, le polisson de la chanson”.

Ο Αδάμ έκλεισε την πόρτα πάνω στη φωνή του Ρώσου.

-

Αυτό που παραξένεψε περισσότερο τον Αδάμ, όταν είδε την προσωπογραφία του, ήταν ότι του έμοιαζε. Περίμενε να δει έναν από εκείνους τους παράξενους, ημιτελείς πίνακες.

Όxι. Ήταν ακριβής σαν ασπρόμαυρη φωτογραφία, αφού η Γενοβέφα τον είχε κάνει με κάρβουνο, αλλά είχε και κάτι παραπάνω. Κάτι που δεν έβλεπε ούτε στον καθρέφτη.

Το κοιτούσε με τις ώρες και προσπαθούσε να καταλάβει πως η Γενοβέφα κατάφερε να φτιάξει ένα τόσο… ολοκληρωμένο πορτρέτο. Αλλά, από την άλλη, δεν ήταν ακριβώς ο εαυτός του αυτό που έβλεπε.

Ήξερε πως κοιτούσε το πρόσωπο του, όμως υπήρχε εκείνη η αδιευκρίνιστη λεπτομέρεια που έκανε την προσωπογραφία του πιο “ζωντανή” από κάθε φωτογραφία. Υπήρχε κάτι σαν ρευστότητα, σε αντίθεση με τις φωτογραφίες, όπου το χαμόγελο έμενε παγωμένο, απαθανατισμένο.

Μάλιστα όσο περνούσε ο καιρός τόσο έτεινε το πρόσωπο του Αδάμ να μοιάζει στα ίχνη από κάρβουνο που είχε αφήσει η Γενοβέφα στο χαρτόνι.

Μόνο μετά από χρόνια, όταν πια είχαν μετακομίσει σε μια άλλη πόλη, σε ένα άλλο σπίτι, χωρίς δώμα και χωρίς ρωσίδες-τρελοκαλλιτέχνιδες, κατάλαβε γιατί ο “Αδάμ” της προσωπογραφίας του έμοιαζε τόσο πολύ:

Ήταν το πρόσωπο του όπως θα γινόταν στο μέλλον.

το πρόσωπο του όπως θα γινόταν στο μέλλον.





ΠΗΓΗ:
Sanejoker


Η ΣΟΥΗΔΙΑ ΚΛΕΙΝΕΙ ΦΥΛΑΚΕΣ, ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΟΣΜΟ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΜΕΣΑ!!!

Η Σουηδία κλείνει φυλακές επειδή δεν έχει κόσμο να βάλει μέσα
Η Σκανδιναβική χώρα φαίνεται ότι έχει περισσότερες φυλακές απ' ό,τι δικαιολογεί ο αριθμός των εγκλείστων σε αυτές.
 Για αυτό το λόγο λοιπόν η κυβέρνηση προσφάτως αποφάσισε να κλείσει τέσσερις φυλακές και ένα κέντρο κράτησης.
   Φυσικά και υπάρχει ακόμα έγκλημα στη Σουηδία απλώς η πολιτική εκεί στηρίζει την επανένταξη των κρατουμένων στην κοινωνία και όχι την απλή φυλάκιση τους πίσω από τα σίδερα.
 Ο έγκλειστος πληθυσμός στη Σουηδία μειώθηκε κατά 6% πέρυσι. 



ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr

ΣΤΑ ΓΡΕΒΕΝΑ ΑΝΑΚΑΛΥΦΘΗΚΑΝ ΟΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΙ ΧΑΥΛΙΟΔΟΝΤΕΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ.

Magnify Image
 Ελληνίδα παλαιοντολόγος ανακάλυψε στα Γρεβενά τους μεγαλύτερους χαυλιόδοντες στον κόσμο. 

Το Διεθνές Βραβείο "Giuseppe Sciacca" θα απονεμηθεί το Σάββατο στο Βατικανό στην αναπληρώτρια καθηγήτρια Παλαιοντολογίας του ΑΠΘ Ευαγγελία Τσουκαλά και στον Ολλανδό ερευνητή Παλαιοντολογίας Ντικ Μολ για την καθοριστική συμβολή τους στις έρευνες και τις ανασκαφές στη Μηλιά Γρεβενών.
   Η Ελληνίδα παλαιοντολόγος, επικεφαλής ομάδας του Αριστοτέλειου, ανακάλυψε τους μεγαλύτερους σε μέγεθος χαυλιόδοντες, μήκους 5,02 μέτρων στην περιοχή Μηλιά Γρεβενών.
   Οι χαυλιόδοντες που ανήκουν σε προβοσκιδωτό τριών εκατομμυρίων ετών είναι οι μεγαλύτεροι παγκοσμίως και καταχωρήθηκαν στο βιβλίο των ρεκόρ Γκίνες.
Magnify Image
       Σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο»,  η κ. Τσουκαλά τις οργάνωσε παλαιοντολογικές έρευνες και ανασκαφές στα Γρεβενά επί 20 χρόνια, όπου οι ανασκαφές συνεχίζονται στη Μηλιά.
   Με την ομάδα φοιτητών και συνεργατών είναι σε εξέλιξη πέντε παλαιοντολογικές έρευνες και ανασκαφές σε: Γρεβενά, Αλμωπία, Καλαμωτό (Καλίνδοια), Θερμοπηγή Σιδηρόκαστρου, Κρυοπηγή Κασσάνδρας και Πλατανιά Δράμας. 
Magnify Image


ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr

ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΗΜΟ. Η ΙΣΠΑΝΙΑ ΒΓΑΙΝΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ.

Είναι επίσημο: Η Ισπανία βγαίνει από το μνημόνιο
Την έξοδο της Ισπανίας από το μνημόνιο χωρίς να χρειαστεί νέος προστατευτικός μηχανισμός προανήγγειλε το Eurogroup στη χθεσινή συνεδρίαση του.
    «Υποστηρίζουμε πλήρως την απόφαση της Ισπανίας να μην ζητήσει νέα οικονομική βοήθεια από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ΕΜΣ) μετά την έξοδό της από το πρόγραμμα στήριξης τον Ιανουάριο του 2014», αναφέρουν οι υπουργοί Οικονομικών της ευρωζώνης στην ανακοίνωση που δημοσιεύθηκε μετά την ολοκλήρωση της συνόδου τους στις Βρυξέλλες.
   Η βοήθεια που προσέφερε ο ΕΜΣ «κρίθηκε επαρκής για να αντιμετωπιστούν οι αδυναμίες του χρηματοοικονομικού συστήματος (της Ισπανίας). Η γενική κατάσταση του ισπανικού τραπεζικού τομέα έχει βελτιωθεί σημαντικά», επισημαίνει η ανακοίνωση.
   Υπενθυμίζεται ότι για την έξοδο της από το μνημόνιο, στις 15 Δεκεμβρίου ετοιμάζεται και η Ιρλανδία.
    «Οι Ιρλανδοί και οι Ισπανοί πέρασαν μια δύσκολη περίοδο, όμως έχω εμπιστοσύνη στο γεγονός ότι οι προσπάθειές τους θα αποδώσουν», σχολίασε ο επικεφαλής του Γιούρογκρουπ  Γερούν Ντάισελμπλουμ. 



ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr

ΠΟΛΤΟΠΟΙΗΣΑΝ ΖΩΝΤΑΝΟ ΣΚΥΛΟ ΜΕΣΑ ΣΕ ΑΠΟΡΡΙΜΑΤΟΦΟΡΟ.

Πολτοποίησαν ζωντανό σκύλο μέσα σε απορριμματοφόρο!
Η είδηση έρχεται από το Καστρίτσι της Πάτρας όπου υπάλληλοι της καθαριότητας του Δήμου Πατρέων φέρονται να εκτέλεσαν εν ψυχρώ σκύλο που είχε μπει μέσα σε κάδο.
   Ο Αχαϊκός Σύλλογος Μέριμνας των Ζώων κατήγγειλε ότι οι υπάλληλοι είχαν δει ότι υπήρχε σκύλος μέσα στον κάδο και παρόλα αυτά τον έβαλαν στο μηχάνημα που πολτοποιεί τα σκουπίδια.
 Η ιστοσελίδα the best κάνει λόγο για αυτόπτες μάρτυρες, παιδιά γειτονικού σχολείου και οι γονείς τους, οι οποίοι φώναξαν στους υπαλλήλους ότι υπήρχε μέσα ζώο αυτοί όμως δεν σταμάτησαν.   Ο Δήμαρχος της Πάτρας Γιάννης Δημαράς διέταξε τη διενέργεια ΕΔΕ. 

ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΗΣ ΝΔ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΚΟΠΩΝ (ΑΛΛΑ ΣΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΤΟΥΣ)

Βουλευτές της Ν.Δ. κατά των περικοπών (αλλά στους μισθούς τους)
Το επιχείρημα ότι «οι βουλευτές ξεραίνουν το σκ@τ@ τους για να ζήσουν», επιστράτευσε ο βουλευτής της Ν.Δ. Ιορδάνης Τζαμτζής αναφερόμενος στον προϋπολογισμό της Βουλής, ο οποίος προβλέπει ότι μειώνονται τα έξοδα του κοινοβουλίου και οι μισθοί των εργαζομένων αλλά παραμένουν αμείωτες οι βουλευτικές αμοιβές.
   Όπως είπε ο κ. Τζαμτζής, με μισθό 2 χιλιάδων ευρώ δεν θα κατέβαινε βουλευτής γιατί δεν είναι πλούσιος. "Παίρνω 5 χιλιάδες ευρώ στο χέρι, θέλετε να είμαι ντυμένος σαν το γύφτο;", αναρωτήθηκε ο κ. Τζαμτζής, μεταξύ άλλων.
     Πρωινή εμφάνιση έκανε και ο Άδωνις Γεωργιάδης στο MEGA για να σταθεί ενάντια σε τυχόν περικοπές στις βουλευτικές αποζημιώσεις, καθώς, όπως είπε, ο βουλευτής βάζει στην τσέπη "μηδέν".





ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr

ΤΟ fair-play ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ... ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ!

Μία από τις πιο αξιομνημόνευτες στιγμές, που δίνουν νέα έννοια στη λέξη fair-play, έλαβε χώρα στην αναμέτρηση της Αλ Ναχντά με την Αλ Ιτιχάντ για το πρωτάθλημα Σαουδικής Αραβίας.
Με το σκορ στο 2-2 στις αρχές του 2ου ημιχρόνου, ο τερματοφύλακας της Αλ Ναχντά, Ταϊσίρ Αλ Ανταΐφ, ετοιμαζόταν για ένα βολέ, αλλά διαπίστωσε πως το κορδόνι του παπουτσιού του ήταν λυμένο.
Ο Βραζιλιάνος επιθετικός της Αλ Ιτιχάντ, Ζόμπσον, που βρισκόταν κοντά του, αντελήφθη τι συνέβη και αντί να προσπαθήσει να εκμεταλλευτεί την κατάσταση, πήγε κι έδεσε το κορδόνι του αντιπάλου του.
Ο Αλ Ανταΐφ ευχαρίστησε τον αντίπαλο επιθετικό, χτυπώντας τον φιλικά στην πλάτη και δίνοντάς του το χέρι. Ωστόσο, εξεπλάγην όταν ο διαιτητής θεώρησε πως κάνει καθυστερήσεις κι έδωσε έμμεσο φάουλ υπέρ της Αλ Ιτιχάντ!
Η κάκιστη απόφαση του διαιτητή δεν άρεσε ούτε στους φιλοξενούμενους, οι οποίοι σε μία ακόμα κίνηση fair-play, απλά έβγαλαν την μπάλα έξω, για να δεχθούν το χειροκρότημα των φιλάθλων της Αλ Ναχντά.
Δείτε το video με ολόκληρη τη φάση.

ΓΙΓΑΝΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.


δρ. Ησαΐας Κωνσταντινίδης

Από τα τεράστια ζητήματα που απασχολούν εδώ και πολύ καιρό τους επιστημονικούς τομείς της ιστορίας, της ανθρωπολογίας και της παλαιοντολογίας είναι το θέμα της ύπαρξης, κάποτε στο πολύ μακρινό παρελθόν, των γιγάντων.




Πλάσματα τεράστια, με διαστάσεις δηλ. υπερφυσικές σε σχέση με το σημερινό μέγεθος του μέσου ανθρώπου, οι γίγαντες στην πραγματικότητα υπήρξαν οι ανθρωπόμορφοι εκπρόσωποι του (σχετικά) νοήμονος είδους της εποχής τους, μέσα σε έναν κόσμο αποτελούμενο από ανάλογα όντα. Τα μαμούθ, οι δεινόσαυροι, αλλά και τεράστια μυρμήγκια-τερμίτες, τεράστια πουλιά-σαύρες και τόσα άλλα χαμένα πλέον είδη ζωής μας δίνουν την εικόνα ενός κόσμου περίπου ονειρικού, σε σύγκριση βέβαια με τη δική μας πεζή καθημερινότητα, την τόσο απομακρυσμένη από τη ρομαντική άχλυ των προϊστορικών καιρών...
Δεν θα επεκταθούμε πολύ στο σημερινό κείμενο (εξάλλου το θέμα μας είναι συγκεκριμένο), πλην όμως πρέπει οπωσδήποτε να κάνουμε μία βραχεία έστω αναφορά στο ερώτημα:

 γιατί υπήρξε περίοδος, κατά την οποία πάνω στον πλανήτη Γη κατοικούσαν πλάσματα τεραστίων διαστάσεων (σε σχέση με τα σημερινά);
 Και, φυσικά, γιατί αυτά κάποτε εξαφανίστηκαν; Για να απαντηθεί το εν λόγω ερώτημα θα πρέπει να το δούμε στις πραγματικές του διαστάσεις. Δηλ. σε πολύ μεγάλο βάθος χρόνου και μέσα στον αχανή χώρο του σύμπαντος, εντός του οποίου δεν σταμάτησε εδώ και άπειρα χρόνια να κινείται η Γη. Όταν λοιπόν οι συνθήκες πάνω στον πλανήτη μας (χρονικές και χωρικές) ήταν τέτοιες που επέβαλλαν τη μορφοποίηση συγκεκριμένων υλικών καταστάσεων και σωμάτων, όπως αυτά των γιγάντιων πλασμάτων, τότε ήταν που έλαβε χώρα ο σχηματισμός και η ανάπτυξή τους. Ήταν η εποχή, στην οποία κάτι τέτοιο επιτρεπόταν από τη δομή του ίδιου του πλανήτη, τη σύσταση του αέρα, τη σύνθεση των υλικών σωμάτων κτλ., τα οποία ήταν πολύ πιο αραιά απ’ ότι σήμερα.
 Με την πάροδο των αιώνων – μιλάμε για εκατομμύρια χρόνια.. – και την ολοένα και αυξανόμενη συμπίεση του χωροχρόνου πάνω στον πλανήτη, οι συνθήκες δεν ευνοούσαν πια την ανάπτυξη γιγάντιων σωμάτων. Ήρθε λοιπόν σταδιακά η ώρα του ανθρώπου, που αντικατέστησε τους γίγαντες...

Η ύπαρξη των γιγάντων τεκμηριώνεται και από τις αναφορές των διάφορων μυθολογικών (και όχι μόνο) παραδόσεων της ανθρωπότητας.

 Αναφέρονται για παράδειγμα ρητά στο ιερό εβραϊκό βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης, καθώς και στην ελληνική μυθολογία, αλλά και σε πολλές άλλες πλανητικές λαϊκές καταγραφές. Κοινή συνιστώσα όλων, μα όλων, αυτών των ξέχωρων μυθικών παραδόσεων είναι η συντριβή των γιγάντων από μια νέα κάστα εξουσιαστών του πλανήτη (τους «θεούς»), η οποία επήλθε έπειτα από σφοδρή αναμεταξύ τους σύγκρουση. Επρόκειτο για παγκόσμιο γεγονός, κάτι σαν «παγκόσμιο πόλεμο» της προϊστορικής αρχαιότητας, που έγινε για την πλανητική κυριαρχία και που έληξε με την κατά κράτος ήττα των γιγάντων. Οι παρείσακτοι «θεοί» θα όριζαν πια τη μοίρα του κόσμου και των ανθρώπων, οι δε γίγαντες ήταν καταδικασμένοι σε εξαφάνιση από την επιφάνεια του πλανήτη...
Όμως... Παρ’ όλα αυτά, στο κλασικό έργο του Γάλλου συγγραφέα Ιουλίου Βερν «Ταξίδι στο κέντρο της Γης» γίνεται σαφής αναφορά για την ύπαρξη ενός άλλου, παράλληλου, κόσμου στα έγκατα του πλανήτη μας. Εκεί, όπου στο «στερέωμα» του κόσμου ετούτου δεσπόζει ο εσωτερικός «ήλιος»-πυρήνας της Γης, διασώζονται σε ατόφια κατάσταση όχι μόνο φυτά και ζώα της απώτατης προϊστορίας, αλλά και... πρωτόγονοι αγριάνθρωποι μεγάλων διαστάσεων!!! Αυτά τουλάχιστον αντικρίζουν οι θαρραλέοι ήρωες του εν λόγω έργου του Βερν, όπως μας το περιγράφει με γλαφυρό πράγματι τρόπο ο ίδιος ο μεγάλος αυτός συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας 

[ΣΗΜ.: τόσο «φανταστικές» υπήρξαν οι παράτολμες θέσεις του, ώστε σε ΟΛΑ απολύτως έπεσε μέσα (π.χ. αεροπλάνα, διαστημικά ταξίδια, διαδίκτυο, υποβρύχια και τόσα άλλα!) και ΜΟΝΟ ένα πράγμα απομένει, να επαληθευτεί και στο θέμα της κούφιας γης, της ζωής δηλ. που υπάρχει στο κέντρο του πλανήτη μας...].

Ας έρθουμε τώρα στο ζήτημα των γιγάντων του ελλαδικού χώρου. Έχουμε και άλλοτε υποστηρίξει τη θέση ότι η γεωγραφική ζώνη που ως επίκεντρό της έχει το Αιγαίο υπήρξε στο πολύ απομακρυσμένο από σήμερα παρελθόν πεδίο σφοδρότατης σύγκρουσης ανάμεσα σε παγκόσμιες υπερδυνάμεις για τον έλεγχο του πλανήτη. Αλλά και μία πρόβλεψη, προερχόμενη από τον τομέα της λεγόμενης «απόκρυφης γεωπολιτικής», θέλει και πάλι την Ελλάδα να αποτελέσει (σύντομα;) τον τόπο μιας νέας πλανητικής τελικής σύρραξης, ενός αναπόφευκτου «Αρμαγεδδώνα». Έχει λοιπόν μεγάλη σημασία να δούμε αν υφίστανται στην ελλαδική επικράτεια ευρήματα (σκελετοί κτλ.) γιγάντων, ίχνη δηλ. ενός παρελθόντος που χάνεται στα βάθη των αιώνων.
Και όντως τέτοια στοιχεία υπάρχουν αρκετά!

 Πολύ χαρακτηριστικά είναι τα περίφημα «κυκλώπεια τείχη» των Μυκηνών, που όλοι οι αρχαιολόγοι εξηγούν με έναν και μοναδικό τρόπο: ότι χτίστηκαν για να εξυπηρετήσουν όντα με διαστάσεις γιγάντων και, εξάλλου, δεν θα μπορούσαν καν να δημιουργηθούν από ανθρώπους του σημερινού μεγέθους...
 Όμως και πολύ κοντά στις Μυκήνες, στην Αρχαία Πρόσυμνα (περιοχή Αργολίδας), έγινε λόγος πριν από μερικά μόνο χρόνια για την ανακάλυψη βαθιά μέσα στο χώμα ανθρώπινων σκελετών ύψους... σχεδόν 6 μέτρων!!!

 
Επικαλούμαστε εδώ επίσης δημοσίευμα προ 100 και πλέον ετών (της δεκαετίας του 1900!) της εφημερίδας «Εμπρός», η οποία αναφέρεται στους περιβόητους «γίγαντες της Μεσσηνίας». Να τι λέει σχετικά το δημοσίευμα (με τίτλο «Σκελετοί γιγάντων – Αρχαιολογικόν εύρημα εν Μεσσηνία» σε ένα σημείο του:

 «Εκ θετικής και λίαν αξιοπίστου πηγής ανακοινούται ημίν, ότι εν τινι χωρίω της Μεσσηνίας ανευρέθησαν προ τινος ανασκαπτομένου αγρού τινος δύο γιγάντιοι σκελετοί ανθρώπων, μήκους τριών και ημίσεος περίπου μέτρων. Ο κάτοχος αυτών κατώρθωσε να τους μεταφέρη λάθρα εις Καλάμας, όπου και τους φυλάττει»...
Πάντως, ύστερα από αυτό το δημοσίευμα (που είναι άκρως εντυπωσιακό!) σιωπή υπέπεσε πάνω στο εν λόγω θέμα! Τι άραγε συνέβη; Επενέβησαν μήπως οι αρχές και επέβαλλαν «σιγή ιχθύος»; Ή μήπως ο κάτοχος των σκελετών προέβη σε κάποια άλλη ενέργεια, την οποία καλύπτει το απόλυτο μυστήριο; Το βέβαιο είναι ότι ακόμα και σήμερα δεν γνωρίζουμε την τύχη αυτών των σκελετών που αμέσως αποδόθηκαν σε προϊστορικούς γίγαντες...
Ένα άλλο στοιχείο, πέραν των σκελετών και των κατασκευών, είναι και οι τάφοι. Πανάρχαιοι λοιπόν τάφοι, διάσπαρτοι σε διάφορα μέρη του ελλαδικού γεωγραφικού χώρου, με χαρακτηριστικότερους και μαζικότερους εκείνους που ανακαλύφτηκαν στις Μυκήνες, είναι τόσο μεγάλοι σε μέγεθος, ώστε να φανερώνουν και στον πλέον αδαή ότι δεν μπορεί να αφορούσαν συμβατικούς ανθρώπους.

 Είναι λοιπόν και αυτοί οι τάφοι μια ακόμα περίτρανη απόδειξη ότι κάποτε, πολύ-πολύ παλιά, εδώ που εμείς ζούμε και αναπνέουμε βάδιζαν οι γίγαντες. Οι άλλοτε κυρίαρχοι του ελλαδικού χώρου και του κόσμου όλου!...


Το θέμα που ανοίξαμε είναι σίγουρα τεράστιο. Όπως βεβαίως και τα περισσότερα θέματα που έχουμε κατά καιρούς προβάλλει και τα οποία δεν εξαντλούνται φυσικά στα στενά πλαίσια ενός κειμένου. Είναι δε σίγουρο ότι στα χέρια μας έχουμε και πολλές ακόμα αποδείξεις πάνω στο θέμα αυτό, που αφορούν διάφορες άλλες σημαντικές συνιστώσες και παραμέτρους του όλου ζητήματος. Γι’ αυτό και θα επανέλθουμε με νεώτερα στοιχεία, που είναι εντυπωσιακά και συνδέονται και με άλλα νευραλγικής φύσης θέματα του συμπαντικού ελληνισμού...

ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ; http://promahi-nea.blogspot.gr/2013/05/1970.html



ΠΗΓΗ...http://periergaa.blogspot.com

ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ!!! ΜΠΑΛΑΡΙΝΑ ΧΟΡΕΥΕΙ ΠΑΝΩ ΣΕ ΚΟΦΤΕΡΑ ΜΑΧΑΙΡΙΑ.


Η μπαλαρίνα Amélie Segarra εκτελεί έναν απίστευτο χορό επάνω σε ένα πιάνο με ουρά, φορώντας ένα ζευγάρι πουέντ πάνω στο οποίο έχει προσαρμόσει δύο κοφτερά μαχαίρια κουζίνας! Ο χορός στις μύτες των ποδιών είναι έτσι ή αλλιώς επίπονος, ενώ τώρα η Amélie τον κάνει και συναρπαστικό αλλά και τρομακτικό. Γιατί η εξισορρόπηση πάνω στις κοφτερές λεπίδες προκαλεί μεγάλο πόνο στη χορεύτρια, η οποία εκφράζει την αγωνία αλλά και την έντασή της βγάζοντας κραυγές κατά τη διάρκεια του χορού.
Ο θεατής λαμβάνει όλη τη δυσκολία της προσπάθειας καθώς βλέπει τη χορεύτρια να ξύνει εσκεμμένα και με πάθος την ξύλινη επιφάνεια του πιάνου, προσπαθώντας να ισορροπήσει πάνω στις μυτερές άκρες των μαχαιριών. Η προσπάθεια γίνεται συγκλονιστική καθώς ο χορός συνοδεύεται από τις φωνές της χορεύτριας σε ένα σόου χωρίς μουσική υπόκρουση.

Ο ισχυρός άθλος της δύναμης και της ισορροπίας συνοδεύεται από την αγωνία και τις κραυγές πόνου, καθώς τα δάχτυλα καταπονούνται ακόμα περισσότερο. Η προσπάθεια της Segarra είναι συμβολική και έχει ως σκοπό να κινητοποιήσει την ενσυναίσθηση του κοινού που πρέπει να σκεφτεί ότι πρέπει να αγωνίζεται για την τελειότητα. «Οι αδυναμίες ξεπερνιούνται όταν γίνονται τα όρια ανάμεσα σε φαινομενικά ασυμβίβαστες έννοιες όπως ομορφιά και σκληρότητα, ευθραυστότητα και βία, ζωή και θάνατος», αναφέρει η συγκλονιστική μπαλαρίνα. 

Απολαύστε την στο βίντεο που ακολουθεί.





ΠΗΓΗ...http://periergaa.blogspot.com

ΤΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΧΕΙ Η SONY ΜΕ ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΜΑΣ ΥΜΝΟ;


Όπως ανακαλύψαμε πριν από λίγες μέρες, o ελληνικός εθνικός ύμνος του Μάντζαρου και του Σολωμού φαίνεται να υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα τα οποία ζητάει να εισπράξει το YouTube. Αυτή τη φορά το ψάξαμε λίγο παραπάνω.

Η υπόθεση προέκυψε όταν αναρτήσαμε το πρώτο ιστορικό δελτίο ειδήσεων των εργαζομένων της ΕΡΤ, με φόντο τα ΜΑΤ έξω από το Ραδιομέγαρο, στη δημοφιλέστερη πλατφόρμα προβολής βίντεο. Μετά το ανέβασμα του αρχείου είδαμε μια ειδοποίηση

 σύμφωνα με την οποία θα έπρεπε είτε να αφαιρέσουμε τα ηχητικά τμήματα του βίντεο που έχουν πνευματικά δικαιώματα, είτε να επιτρέψουμε στο YouTube να παίζει διαφημίσεις προκειμένου να αποδώσει στον κάτοχο των δικαιωμάτων το ποσό που του αναλογεί.
 Το επίμαχο ηχητικό κομμάτι δεν ήταν άλλο από τον ελληνικό εθνικό ύμνο, που σύμφωνα με το YouTube ανήκει στην εταιρεία διαχείρισης και διανομής μουσικής IODA.
 Η IODA (που πλέον ονομάζεται Orchard) ιδρύθηκε το 2003 και διαθέτει ένα παγκόσμιο δίκτυο συλλογικής διαχείρισης και διανομής μουσικής και ταινιών. Δραστηριοποιείται σε 27 χώρες και διατηρεί σχέσεις ελέγχου με τα μεγαλύτερα διαδικτυακά μέσα παροχής περιεχομένου όπως το YouTube, τοiTunes, το Amazon κ.λπ.
 Παρόλο που δεν αναγράφεται στην ιστοσελίδα της, η Orchard δεν συνεργάζεται απλώς με την Sony Music Entertainment αλλά στην ουσία ανήκει σ’ αυτήν. Το 2009 ανακοινώθηκε από τις δύο εταιρείες μια παγκόσμια στρατηγική συμμαχία προκειμένου η Sony να ελέγξει καλύτερα την πνευματική της ιδιοκτησία, αλλά όπως δημοσίευσε το περιοδικό Billboard στις 5 Μαρτίου του 2012, στην πραγματικότητα η Sony κατέχει πλέον το 51% της Orchard, ενώ υπάρχουν και σχέδια πλήρους απορρόφησής της.
 Είναι άραγε δυνατό ο εθνικός ύμνος όχι μόνο να μην ανήκει στο ελληνικό κράτος, αλλά επιπλέον κάθε φορά που παίζεται στο διαδίκτυο να πληρώνεται γι’ αυτό μια ξένη ιδιωτική εταιρία;
 Όπως επισημαίνει ο Άκης Έβενης του artXpress, η υπόθεση θυμίζει την αντίστοιχη περίπτωση με τον τουρκικό εθνικό ύμνο: Τον Απρίλιο του 2007, ένα τουρκικό σχολείο στη Γερμανία αντιμετώπισε το ίδιο πρόβλημα όταν προσπάθησε να αναρτήσει βίντεο που τραβήχτηκε κατά τη διάρκεια των τουρκικών εθνικών εορτασμών της κυριαρχίας και ημέρας των παιδιών, το οποίο περιλάμβανε τον εθνικό ύμνο Istiklal Marsi. Και τότε ζητήθηκε από οργανισμό συλλογικής διαχείρισης δικαιωμάτων η καταβολή χρηματικού ποσού.
 Η αποκάλυψη ότι ο εθνικός ύμνος της Τουρκίας προστατεύεται από δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας τα οποία ανήκουν στην γερμανική εταιρεία GEMA προκάλεσε στην Τουρκία έναν αγώνα νομοθετικών ρυθμίσεων προκειμένου να καταστήσουν τον ύμνο τους δημόσια περιουσία. Τη Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου 2010, κατά τη διάρκεια του υπουργικού συμβουλίου υπό τον πρωθυπουργό Ρεσέπ Ταγίπ Ερντογάν, συζητήθηκαν οι νομικές προτάσεις για την οριστική επίλυση του ζητήματος. Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την 89χρονη ύπαρξη του τουρκικού ύμνου ουδείς γνώριζε έως τότε ότι είχε τεθεί κάτω από τη νομική προστασία των δικαιωμάτων. Διαβάστε όλο το άρθρο με ένα κλικ εδώ.
 Το ThePressProject ακολούθησε τη διαδικασία που προτείνει το YouTube σε περίπτωση που υπάρχει διαφωνία σχετικά με την απαίτηση απόδοσης πνευματικών δικαιωμάτων σε εταιρείες συλλογικής διαχείρισης, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχουμε λάβει κάποια απάντηση, πέραν του αυτοματοποιημένου μηνύματος.
 Μέχρι να βρεθεί μια λύση και κάποιος αρμόδιος από το υπουργείο Πολιτισμού να ακολουθήσει το παράδειγμα της Τουρκίας, κάθε φορά που θα ακούγεται ο εθνικός μας ύμνος κάποια εταιρεία θα κερδίζει μερικά σεντς.




ΠΗΓΗ...

http://www.thepressproject.gr

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...