Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.
Το έργο αυτό είναι από τα τελευταία, αν όχι το τελευταίο του Βικέντιου. Είναι κατά την γνώμη μου ένα τρανό παράδειγμα του το πώς μια αφηρημένη και εκφραστική πλαστική γλώσσα-γραφή, μέσα από μια απλή απεικόνιση, όπως πχ ενός τοπίου, μπορεί να μετουσιώσει μια δυσβάστακτη έννοια όπως το "τέλος που έρχεται". Το έργο παλεύει μεταξύ αγωνίας και στωικότητας.
Τα πολλά λόγια είναι περιττά, όποιος έχει αντικρίσει το έργο ζωντανά είναι σε θέση, νομίζω, να κατανοήσει τον ισχυρισμό μου.
________________
Francisco Goya, Saturn Devouring His Son, c.1819–1823
Έργο που με τρομακτικό τρόπο θέτει το ανθρώπινο ζήτημα της πάλης για την επικράτηση του ισχυρού. Δεν κουβαλάει μόνο την ρητορεία του μύθου που αναπαράγει, αλλά την πραγματώνει με τρόπο τραγικό, ειλικρινή και αιχμηρό, μέσα από τον πόνο του πατέρα που "αναγκάζεται" να καταβροχθίσει τα παιδιά του για να διατηρήσει την κυριαρχία του. Η υπόσταση της ίδιας της αγωνίας αυτής, μορφώνεται από την μοναδική γραφή του Γκόγια. Ένα αριστούργημα, που αποτελεί σχολείο για όποιον το αντικρίζει.
________________
Otto Dix, The Poet, The Dancer, The Business Man
Κάπου είδα αυτά τα τρία έργα παρουσιασμένα ως τρίπτυχο, το θεώρησα πολύ εύστοχο και το αναπαράγω. Η φρικιαστική ευκρίνεια της γραφής και η εννοιολογική πυκνότητα της σύνθεσής του Otto Dix, μας αναγκάζει να κοιτάξουμε κατάματα μια πραγματικότητα, που ενώ αναφέρεται στην εποχή του μεσοπολέμου, κατά την γνώμη μου μοιάζει πολύ σύγχρονη. Είναι μια σκιά της σημερινής πραγματικότητας, παρόλο που οι ρόλοι μπορεί να έχουν αμυδρά αλλάξει. Ειδωμένα σαν ένα τρίπτυχο, εγγράφεται έντονα το πόσο επίκαιρα και διεισδυτικά είναι ακόμα αυτά τα έργα, όσον αφορά της κυνικές κοινωνικές δομές μας, την ανθρώπινη συμπεριφορά, τα ταμπού και τις αντιλήψεις μας.
________________
Gustav Klimt, Danae, 1907-8
Λίγα λόγια μπορώ να πω για αυτό το πραγματικά σαγηνευτικό έργο. Πέρα από τις διάφορες αναλύσεις για συμβολισμούς που κουβαλάει, για εμένα προσωπικά είναι ένα από τα πιο ερωτικά έργα που έχουν ζωγραφιστεί.
________________
Sergei Shutov, Abacus, 2001
Θεωρώ πως το Άβαξ του Σεργέι Σούτοφ είναι ένα συγκλονιστικό έργο. Κινείται στα όρια αυτού που ονομάζουμε εγκατάσταση στο χώρο και της αμιγούς γλυπτικής. Οι μαύρες, μηχανικές φιγούρες - μοιρολογίστρες, συντονισμένες σε ένα φρικιαστικό παλμό, σχεδιασμένες σε μια γεωμετρία ενός άβακα, σε τριγωνικό σχήμα και οριοθετημένες μέσα σε έναν εγκλωβιστικό χώρο, πραγματικά επιβάλλονται στον θεατή και τον αναγκάζουν να σταθεί και να αντιμετωπίσει την υπαρξιακή του αγωνία, ή να φύγει τρομαγμένος. Το Άβαξ ψηλαφίζει την θρησκεία και την θρησκευτικότητα σε συνδυασμό με τον φόβο του τέλους. Πραγματικά ένα συγκινητικό έργο.
________________
The Cabinet of Dr. Caligari, 1920
Τι να πρωτοπεί κανείς για αυτό το Μεγαλειώδες έργο. Να σχολιάσει την καινοτομία του στην σκηνοθεσία, την σκηνογραφία ή τον φωτισμό; Μήπως την διάλυση του χώρου και του χρόνου; Ή την αφήγηση του, το σενάριο και τον ρυθμό του; Πρόκειται για ένα έργο που κάνει βουτιά μέσα στα άδυτα της ανθρώπινης ψυχής, ταράσσοντας τον θεατή, με την αναπάντεχη ροή και την ανατροπή στο λυτρωτικό του τέλος. Είναι Σταθμός για τον κινηματογράφο και την Τέχνη ολόκληρη.
________________
Luis Buñuel, Simon of the Desert, 1965
Ο Συμεών της Ερήμου, είναι ένα από τα πρώιμα έργα του Μπονιουέλ. Mια κινηματογραφική ταινία μεσαίου μήκους, με σουρεαλιστικά στοιχεία. Ενώ δεν συγκαταλέγεται στα καλά έργα του Μπονιουέλ, μου ασκεί μια περίεργη έλξη. Στέκεται απέναντι στην ανθρώπινη υπαρξιακή αγωνία με θράσος και σαρκασμό, δημιουργώντας παράλληλα μια σύγχρονη εκδοχή της. Ο Συμεών, απομονωμένος εξαιτίας του αποτροπιασμού του, για το κοινωνικό αμαρτωλό περιβάλλον που βιώνει, παλεύει με τα δαιμόνια του προκειμένου να εξαγνιστεί. Ξαφνικά μεταφράζεται ο ίδιος σε σκέψη ενός τυχαίου τύπου, που τα πίνει με μια γυναίκα σε ένα κλαμπ αγγλικού τύπου της δεκαετίας του '60. Εκεί δηλαδή, όπου γεννήθηκαν οι επερχόμενες μουσικοπολιτικές υποκουλτούρες, η απενοχοποίηση του σώματος, η ελευθερία της σεξουαλικότητας και η χρήση των ουσιών.
Θα έλεγε κανείς πως το έργο αυτό του άσημου Rybczynski, αποτελεί ένα αριστούργημα της κινούμενης εικόνας. Όχι λόγω του ότι είναι τεχνικά καινοτόμο για την εποχή του, όταν ακόμα το βίντεο είναι ελάχιστα εξελιγμένο σαν τεχνικό μέσο, αλλά γιατί καταφέρνει με μια απλή γλώσσα να κτίσει μια πυκνή αφήγηση σε ένα όχι γραμμικό χωρόχρονο. Μέσω αυτής της ταινίας, ο σκηνοθέτης επιτυγχάνει να κουβαλήσει ολόκληρη την ανθρώπινη κοινωνία (αυτήν που ο καλλιτέχνης βιώνει ως τέτοια), να την σχολιάσει και να την επαναπροσδιορίσει. Είναι με λίγα λόγια, "Ο Χορός της Ζωής".
________________
Richard Wagner, Siegfried funeral march
Αν και η μουσική δύσκολα περιγράφεται με λόγια χωρίς να λέει κανείς ανοησίες, θα προσπαθήσω να σχολιάσω αυτό το έργο.
Μέρος από το έπος του Siegfried, είναι από τα πραγματικά αγαπημένα μου μουσικά κομμάτια. Η πτώση του τραγικού Ήρωα, το γκρέμισμα του μεγαλείου και του ιδανικού, είναι η τραγική συνείδηση του ανθρώπου για το πεπερασμένο του και το μάταιο δυνάμει μεγαλείο του. Ο Ριχάρδος εδώ, σκάβει πολύ βαθιά μέσα μας.
________________
Dead Can Dance, Cantara
Με δεδομένα τα περί ανοησίας, θα έλεγα πως πρόκειται για ένα σύγχρονο εξπρεσιονιστικό τραγούδι-μουσικό κομμάτι. Εδώ η γλώσσα σαν σημειολογία δεν έχει κανέναν απολύτως ρόλο. Σημασία έχει μόνο η δόνηση της, η υπόνοια του νοήματός της και η συγκίνηση της χροιάς της. To Cantara είναι ένα σύγχρονο αριστούργημα, φτιαγμένο αντλώντας στοιχεία από τις δεξαμενές της παγκόσμιας μουσικής. Θα μπορούσα να βάλω εδώ αρκετά κομμάτια από τους Dead Can Dance, που "πληρούν τις προϋποθέσεις", αλλά διαλέγω το Cantara όπου τα παραπάνω είναι περίτρανα εμφανή.
Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:
- Σχόλια τα οποία είναι υβριστικά ή περιέχουν χαρακτηρισμούς ή ανώνυμες καταγγελίες που δεν συνοδεύονται από αποδείξεις θα αφαιρούνται από τα Προμαχιώτικα Νεα .
- Τα Προμαχιώτικα Νέα διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρέσουν οποιοδήποτε σχόλιο θεωρούν ότι εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες.
- Τα Προμαχιώτικα Νέα δεν παρεμβαίνουν σε καμία περίπτωση για να αλλοιώσουν το περιεχόμενο ενός σχολίου.
- Τα σχόλια αναγνωστών σε καμιά περίπτωση δεν αντιπροσωπεύουν τα Προαχιώτικα Νέα.
- Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης .
Οι Πρόμαχοι είναι ο τελευταίος προς Βορρά οικισμός και ομώνυμο Δημοτικό διαμέρισμα του Δήμου Αλμωπίας, χτισμένος στις υπώρειες της οροσειράς του Βόρα. Κύριες ασχολίες είναι η γεωργία, η υλοτομία και γενικότερα η επεξεργασία του ξύλου. Παλαιότερα ονομαζόταν Μπάχοβο. Οι κάτοικοί της έλαβαν μέρος σε όλους τους απελευθερωτικούς αγώνες. Μετά τη λήξη του Μακεδονικού Αγώνα το χωριό ονομάστηκε Ακρόπολις.
Το χωριό Πρόμαχοι απέχει 8 χιλιόμετρα από την Αριδαίαμ βρίσκεται σε υψόμετρο 290 μέτρων και το 2011 είχε πληθυσμό 1.740 άτομα. Πρωτοκτίστηκε όπως διηγούνται οι παλιότεροι κοντά στα σύνορα. Ήταν γνωστό στους γειτονικούς λαούς με την ονομασία Sel(ts)co Gre(ts)co,δηλαδή Ελληνικό χωριό. Η τοποθεσία του άλλαξε 7 φορές εξαιτίας εχθρικών απειλών και επιδρομών. Αυτό μαρτυρεί η προηγούμενη ονομασία «Μπάχοβο» :’’Αχ και Μπαχ που θα μείνουμε ‘’.Άλλη ονομασία του χωριού είναι «Μπάοβο» επειδή είχε όμορφα κορίτσια. Η κοινότητα Μπαχόβου (Πρόμαχοι) αναγνωρίστηκε στις 10/4/1919.
Σήμερα το χωριό είναι από τα μεγαλύτερα της περιοχής, έχει το μεγαλύτερο κοινοτικό δάσος έκτασης 16.000 στρεμμάτων, το οποίο είναι πολύ σημαντικό για την οικονομία του χωριού καθώς οι περισσότερες οικογένειες ασχολούνται με την υλοτομία και γενικώς με το εμπόριο και επεξεργασία ξύλου.
Έχει δημοτικό και γυμνάσιο στο οποίο φοιτούν μαθητές και από τη Σωσσάνδρα.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:
- Σχόλια τα οποία είναι υβριστικά ή περιέχουν χαρακτηρισμούς ή ανώνυμες καταγγελίες που δεν συνοδεύονται από αποδείξεις θα αφαιρούνται από τα Προμαχιώτικα Νεα .
- Τα Προμαχιώτικα Νέα διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρέσουν οποιοδήποτε σχόλιο θεωρούν ότι εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες.
- Τα Προμαχιώτικα Νέα δεν παρεμβαίνουν σε καμία περίπτωση για να αλλοιώσουν το περιεχόμενο ενός σχολίου.
- Τα σχόλια αναγνωστών σε καμιά περίπτωση δεν αντιπροσωπεύουν τα Προαχιώτικα Νέα.
- Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης .
H συντακτική ομάδα των Προμαχιώτικων Νέων.