ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΘΕΟΧΑΡΗ
Το «Αξιον Εστί» ενώνει Έλληνες και Ρώσους.
Ο εξαίσιος Ρώσος μουσικός, Μητροπολίτης Ιλαρίων, έφερε πιο κοντά «Ελλάδα και Ρωσία»
Δύο χώρες και δύο πολιτισμοί έγιναν ένα χθες το βράδυ στο κατάμεστο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
Πέντε χιλιάδες κόσμου καταχειροκρότησαν όρθιοι εντυπωσιασμένοι από την μοναδική σύνδεση και το πάντρεμα της ελληνικής μουσικής και ιστορίας με την ορθόδοξη θρησκευτική μουσική της Ρωσίας.
Το «Αξιον Εστί» του Μίκη Θεοδωράκη συνοδευόμενο από τις συνθέσεις StabatMater για υψίφωνο μεσόφωνο ορχήστρα και χορωδία και Song of Ascent-Ωδή των Αναβαθμών, Συμφωνία για χορωδία και ορχήστρα του Μητροπολίτη Ιλαρίωνα Αλφέγιεφ, έφερε ακόμα πιο κοντά την Ελλάδα και τη Ρωσία.
Ήταν όλοι εκεί. Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδας Ιερώνυμος, οι μητροπολίτες Περιστερίου και Διαυλείας και άλλοι, επιχειρηματίες, εκπρόσωποι του ελληνορωσικού συνδέσμου και προσωπικότητες των γραμμάτων και τεχνών.
Τι δήλωσε οι Μίκης Θεοδωράκης στο «Αγιορείτικο Βήμα»
«Αξιον Εστί» είναι να βγούμε από αυτό το κύκλωμα και τους άσπονδους φίλους, δύο αιώνες μας καταπιέζουν, Γάλλοι, Γερμανοί και Αμερικάνοι, δεν θέλω να τους ξέρω, εξήγησε ο Μίκης Θεοδωράκης στο ΄΄Αγιορείτικο Βήμα΄΄
Η διέξοδος της Ελλάδας είναι οι οικονομικές σχέσεις με τη Ρωσία, κατέληξε.
Ο εξαίσιος Ρώσος μουσικός, Μητροπολίτης Ιλαρίων, έφερε πιο κοντά «Ελλάδα και Ρωσία»
Ο Μητροπολίτης Ιλαρίων Αλφέγιεφ με την χορωδία και ορχήστρα του συμπλήρωσε την μουσική με ένα βαθύ θρησκευτικό συναίσθημα, κατάφερε να ενώσει διαφορετικούς πολιτισμούς, εξέφρασε βαθυστόχαστα νοήματα χρησιμοποιώντας απλή και κατανοητή μουσική γλώσσα.
Η μουσική του βρίσκει απήχηση σε ανθρώπους ανεξάρτητα από την καταγωγή, τη γλώσσα, τον πολιτικό προσανατολισμό ακόμη και τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις.
Το «Αξιον Εστί»
Το «Άξιον Εστί» αποτελεί ένα μνημείο της ελληνικής τέχνης, τόσο της ποιητικής, όσο και της μουσικής. Η σημαντικότητά του καθώς και η μορφή του ποιητικού κειμένου οδήγησαν στην εξέταση μιας νέας μουσικής φόρμας.
Το ποιητικό έργο διατρέχει την ιστορία του ελληνικού έθνους. «Αυτός ο κόσμος ο μικρός, ο Μέγας»... από τη Γένεση μέχρι το προφητικό όραμα των βασάνων που μας επιβλήθηκαν.
Η μελοποίησή του χωρίζεται σε τρία βασικά μέρη: «Η Γένεσις», «Τα Πάθη», «Δοξαστικόν», ενώ στην εσωτερική δομή του υπάρχουν επίσης τρία στοιχεία - η αφήγηση, ο ύμνος και η χορωδία.
Ο Αφηγητής διαβάσε το πεζό κείμενο, ο Ψάλτης έψαλλε τους ύμνους, ο Λαϊκός τραγουδιστής ερμηνεύσε τα τραγούδια, ενώ σημαντική ήταν η συμβολή της χορωδίας. Στην ερμηνεία του έργου συμμετέχουν ως σολίστ ο Μάριος Φραγκούλης (Λαϊκός τραγουδιστής) και ο Δημήτρης Καβράκος (Ψάλτης), και ως αφηγητής ο Σταύρος Ζαλμάς.
Ο Μητροπολίτης Ιλαρίων Αλφέγιεφ, είναι ο ευρύτερα παρουσιαζόμενος από όλους τους εν ζωή Ρώσους συνθέτες.
ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:
- Σχόλια τα οποία είναι υβριστικά ή περιέχουν χαρακτηρισμούς ή ανώνυμες καταγγελίες που δεν συνοδεύονται από αποδείξεις θα αφαιρούνται από τα Προμαχιώτικα Νεα .
- Τα Προμαχιώτικα Νέα διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρέσουν οποιοδήποτε σχόλιο θεωρούν ότι εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες.
- Τα Προμαχιώτικα Νέα δεν παρεμβαίνουν σε καμία περίπτωση για να αλλοιώσουν το περιεχόμενο ενός σχολίου.
- Τα σχόλια αναγνωστών σε καμιά περίπτωση δεν αντιπροσωπεύουν τα Προαχιώτικα Νέα.
- Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης .
H συντακτική ομάδα των Προμαχιώτικων Νέων.