Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2014

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΟΝΤΙΑΚΗΣ ΔΙΑΛΕΚΤΟΥ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΔΒΜ ΚΑΙ ΕΥΞΕΙΝΟΥ ΛΕΣΧΗΣ



ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ
ΙΔΡΥΜΑ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ




                Δήμος    Αλμωπίας

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 15/12/2014

                                            Διδασκαλία Ποντιακής Διαλέκτου

Το ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ του Δήμου Αλμωπίας, ανακοινώνει ότι, στα πλαίσια συνεργασίας με την ΕΥΞΕΙΝΟ ΛΕΣΧΗ ΑΛΜΩΠΙΑΣ, θα υλοποιήσει δωρεάν εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Διδασκαλία Ποντιακής Διαλέκτου» συνολικής διάρκειας 150 ωρών, το οποίο απευθύνεται σε ενήλικες. Με την ολοκλήρωση της παρακολούθησης του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού προγράμματος, οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να αναγνωρίζουν και να ερμηνεύουν την ποντιακή διάλεκτο και να επικοινωνούν χρησιμοποιώντας την, ενώ θα παραλάβουν Βεβαίωση Παρακολούθησης. Θα πραγματοποιούνται δύο εκπαιδευτικές συναντήσεις των 3 ωρών, κάθε Τετάρτη απογευμα και Σάββατο πρωί στην ΕΥΞΕΙΝΟ ΛΕΣΧΗ, ενώ για να ολοκληρωθεί το τμήμα μέχρι τέλος Ιουνίου, θα χρειαστεί να προστεθούν και 6 συναντήσεις σε απογεύματα Δευτέρας. Κάθε εκπαιδευόμενος δικαιούται το 20% των ωρών του προγράμματος σε απουσίες. Ο κατάλογος των εκπαιδευομένων εφ' όσον ξεκινήσει η λειτουργία του τμήματος, δεν επιδέχεται αλλαγές προσώπων.
Η λειτουργία του Κέντρου Δια Βίου Μάθησης του Δήμου Αλμωπίας, συνεχίζεται επιτυχώς για 2η συνεχή χρονιά, από το Δήμο Αλμωπίας και το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (διά της Γενικής Γραμματείας Διά Βίου Μάθησης και του Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης), με εκπαιδευτικές δράσεις ΕΘΝΙΚΗΣ αλλά και ΤΟΠΙΚΗΣ εμβέλειας. Το έργο εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο Πράξεων «Κέντρα Διά Βίου Μάθησης – Προγράμματα Εθνικής Εμβέλειας & Προγράμματα Τοπικής Εμβέλειας» ΑΠ7 και «Κέντρα Διά Βίου Μάθησης – Προγράμματα Εθνικής Εμβέλειας & Προγράμματα Τοπικής Εμβέλειας» ΑΠ8, που συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.
Άλλα προγράμματα που μπορούν να πραγματοποιηθούν από το ΚΔΒΜ, είναι τα ακόλουθα:
Εθνικής Εμβέλειας
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΕΡΓΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΤΗ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΤΟΥ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΟΥ
ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΟΥ - ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ (Ι)
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΦΥΛΛΑ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ (ΙΙ)
ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ – ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ ΘΕΜΑΤΑ (ΙΙΙ)
ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ (SOCIAL MEDIA)
ΒΑΣΙΚΑ ΓΑΛΛΙΚΑ Α1
ΓΑΛΛΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ
ΑΣΤΙΚΟΙ ΛΑΧΑΝΟΚΗΠΟΙ
ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ (ΥΓΙΕΙΝΗΣ) ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥ ΑΓΧΟΥΣ/ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΖΩΗΣ
ΒΕΛΤΙΩΝΩ ΤΗΝ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΜΟΥ
ΣΥΝΤΑΞΗ ΕΓΓΡΑΦΩΝ-ΦΟΡΜΩΝ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Β. Τοπικής Εμβέλειας
Εναλλακτικές μορφές τουρισμού: Γενικό πλαίσιο
Άθληση στην Τρίτη Ηλικία
Τοπικοί παραδοσιακοί χοροί

Τα προγράμματα που υλοποιούνται αυτό το χρονικό διάστημα είναι τα Εθνικά. Από τα Τοπικά θα υλοποιηθεί μόνο η Εκμάθηση της Ποντιακής Διαλέκτου όπου οι εκπαιδευτές (φιλόλογοι ή δάσκαλοι πιστοποιημένοι), έχουν ήδη επιλεγεί με ξεχωριστή προκήρυξη. Νέα τοπικά προγράμματα θα ανακοινωθούν στο προσεχές διάστημα και θα υλοποιηθούν μετά την ανάρτηση των οριστικών αποτελεσμάτων της προκήρυξης των εκπαιδευτών.
Τα προσφερόμενα προγράμματα μπορούν να παρακολουθήσουν ενήλικες κάθε εθνικής προέλευσης, ηλικίας και μόρφωσης. Για την ένταξη των ενδιαφερομένων στα τμήματα απαιτείται η συμπλήρωση σχετικής αίτησης και η υποβολή φωτοτυπίας της αστυνομικής ταυτότητας.

Οι αιτήσεις υποβάλλονται έως και Τρίτη 30 Δεκεμβρίου:
- στην ΕΥΞΕΙΝΟ ΛΕΣΧΗ  Παύλου Μελά 87-Αριδαία, Τηλ./Fax:23840 21288 Πρόεδρο κο Κουκλίδη ή Αντιπρόεδρο κο Παυλίδη - μόνο Πέμπτες 6-9 μ.μ.
- στο Δήμο Αλμωπίας στην Αριδαία (πλατεία Αγγελή Γάτσου), Τμήμα Κοινωνικής    προστασίας, Παιδείας, Πολιτισμού, αθλητισμού και Νέας γενιάς (ισόγειο). Υπεύθυνη του Δήμου κα Χατζηαβραμίδου Ευδοκία τηλ. 2384350207, όλες τις εργάσιμες μέρες- ώρες 11-2.00 μ.μ.

Περισσότερες πληροφορίες:

ΚΔΒΜ ΔΗΜΟΥ ΑΛΜΩΠΙΑΣ (Υπόγειο Δήμου Αλμωπίας), τηλ. –φαξ: 2384350265 (Τρίτη και Παρασκευή 10.00 π.μ.-13.00 μ.μ.) 
e-mail: kdvm10@ gmail .com
https://www.facebook.com/kdvmalmopias

Υπεύθυνη Εκπαίδευσης, Ανάπτυξης και Διασφάλισης Ποιότητας: Δίτσου Μαρία, τηλ. what's up 6932071906 (κάθε μέρα 12-2 μ.μ. και 5-6 μ.μ.), e-mail: fanimaria@hotmail.com

Υπεύθυνος Οργάνωσης: Σολακίδης Δημήτριος τηλ. 6973060793



ΠΡΟΣΟΧΗ: Ήδη υπάρχουν αιτήσεις, οποτε οι θεσεις ειναι περιορισμένες και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

ΓΙΑΤΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΕΞΟΧΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ;

Εκατομμύρια χρόνια εξέλιξης μέσα σε ένα φυσικό και όχι αστικό περιβάλλον φαίνεται πως έχουν «καλωδιώσει» έτσι τον ανθρώπινο εγκέφαλο, ώστε ενστικτωδώς ακόμα και σήμερα να προτιμά τη γαλήνη της εξοχής παρά τη σύγχυση των πόλεων ακόμα και αν έχει γεννηθεί σε αυτές, αναφέρει νέα έρευνα Βρετανών ψυχολόγων.
Η νέα μελέτη έρχεται να προστεθεί σε άλλες που δείχνουν ότι τα φυσικά περιβάλλοντα ασκούν θετική επίδραση στη σωματική και ψυχική - νοητική υγεία των ανθρώπων, αναφέρει η Independent, στην οποία μιλά ο επικεφαλής της έρευνας Ιαν Φράμπτον, ο οποίος εξηγεί πως χρησιμοποίησαν την τεχνική της μαγνητικής απεικόνισης του εγκεφάλου για να καταγράψουν τη νευρωνική δραστηριότητα μιας ομάδας εθελοντών που έβλεπαν είτε ειδυλλιακά τοπία στη φύση, είτε εικόνες από τη ζωή σε μια μεγαλούπολη.
pg-22-tranquillity-2-pa
Η έρευνα έδειξε ότι η περιοχή του ανθρώπινου εγκέφαλου που σχετίζεται με τη γαλήνια ηρεμία, ενεργοποιείται αυθόρμητα πολύ γρήγορα στη θέα της εξοχής και ενός αγροτικού τοπίου. Αντίθετα, στη θέα ενός αστικού περιβάλλοντος, δραστηριοποιείται -και μάλιστα με σημαντική καθυστέρηση- η εγκεφαλική περιοχή που εμπλέκεται στην επεξεργασία των πολύπλοκων οπτικών ερεθισμάτων, καθώς ο άνθρωπος προσπαθεί να ξεδιαλύνει τις ακριβώς βλέπει στο οπτικό πεδίο του.
Όπως είπε ο Ιαν Φράμπτον, «όταν ο εγκέφαλος κοιτάζει αστικά περιβάλλοντα, αναγκάζεται να κάνει πολλή δουλειά γιατί δεν ξέρει τι είναι αυτό που βλέπει. Ο εγκέφαλος δεν έχει μια άμεση και φυσική αντίδραση κι έτσι πρέπει να κάνει πυρετώδεις επεξεργασίες, οπότε, καθώς αναρωτιέται: «Τι ακριβώς βλέπω;», ενεργοποιείται το τμήμα του που ασχολείται με την οπτική πολυπλοκότητα. Ακόμα κι αν κάποιος έχει ζήσει στην πόλη όλη τη ζωή του, φαίνεται πως ο εγκέφαλός του συνεχίζει να μην ξέρει απόλυτα τι να κάνει με αυτές τις πληροφορίες, με αποτέλεσμα να καταφεύγει στην οπτική επεξεργασία».
Ο Βρετανός ψυχολόγος επεσήμανε πως οι αγροτικές εικόνες της υπαίθρου παράγουν μια «πολύ πιο ήπια» αντίδραση σε ένα τελείως διαφορετικό τμήμα του εγκεφάλου. «Δημιουργείται μια πολύ μικρότερη αντίδραση στο στεφανιαίο σύστημα, μια πολύ αρχαιότερη εξελικτικά περιοχή του εγκεφάλου, την οποία οι άνθρωποι μοιράζονται με τις μαϊμούδες και τους πιθήκους».
Μάλιστα, αυτή η διαφορά αντίδρασης του εγκεφάλου δεν φαίνεται να είναι αισθητικής φύσης, αφού, όπως έδειξαν τα πειράματα, λαμβάνει χώρα ακόμα κι όταν οι άνθρωποι βλέπουν είτε πολύ ωραία αστικά περιβάλλοντα, είτε πολύ βαρετές εξοχές.
Ενας από τους ερευνητές, ο καθηγητής Μάικλ Ντεπλέτζ, σχολίασε ότι οι κάτοικοι των πόλεων, βαθιά μέσα τους, μπορεί να υποφέρουν όπως τα ζώα που είναι αιχμάλωτα σε κλουβιά. Είναι ενδεικτικό, όπως είπε, ότι η μαζική μετακίνηση των ανθρώπων από την ύπαιθρο στις πόλεις έχει συνοδευθεί από «μια απίστευτη αύξηση της κατάθλιψης και των διαταραχών συμπεριφοράς». Η αιτία, ανέφερε, είναι ότι «έχουμε παραμελήσει τη σχέση που τα ανθρώπινα όντα έχουν με το (φυσικό) περιβάλλον τους και το πόσο ισχυρά συνδεδεμένοι είμαστε με αυτό».
article-0-1A06832000000578-516_634x286

ΠΟΙΑ ΠΑΙΔΙΑ;

Το θέμα είναι ανεξάντλητο, δεν υπάρχουν σωστές και λάθος απόψεις. Υπό κοινωνιολογική, ψυχολογική ή απλά ανθρώπινη ματιά, ερωτήματα όπως: η ζωή είναι καλύτερη με ή χωρίς παιδιά, γνωρίζεις άραγε την πραγματική αγάπη αν δεν κάνεις παιδιά και αντίστροφα, το να μεγαλώνεις παιδιά έχει μόνο δυσκολίες, είναι τουλάχιστον διφορούμενα.
Ισχυρισμοί και θεωρίες που καλά κρατούν όπως ότι η ευτυχία και ο προορισμός κάθε ανθρώπου και ειδικά μιας γυναίκας είναι η μητρότητα. Όμως, τελικά τι είναι για τους γονείς τα παιδιά; Κομμάτι του εαυτού τους ή προέκταση του εαυτού τους; Ίσως και τα δύο αλλά πάνω απ’ όλα είναι οντότητες με δικαιώματα.
Ναι, και βέβαια η ζωή κλείνει και ανοίγει συνεχώς νέους κύκλους και η γονική ιδιότητα είναι μοναδική και πανέμορφη. Μια εμπειρία ζωής, αλλά παράλληλα εξαντλητική με προβλήματα. Παράλληλα, δεν αποδεικνύεις σε κανέναν ότι είσαι περισσότερο υπεύθυνος όταν αποφασίσεις να εμπλακείς σε αυτήν την εμπειρία. Τα κίνητρα τέτοιων αποφάσεων συνήθως είναι οικονομικά και συναισθηματικά. Ο μέσος όρος απόκτησης πρώτου παιδιού κοντεύει να πλησιάσει την ηλικία των σαράντα χρόνων όταν τουλάχιστον το 20% των Ευρωπαίων γυναικών δεν έχει παιδιά και ταυτόχρονα η επιστήμη εξελίσσεται ραγδαία υπέρ των γυναικών που πλησιάζουν σε μη αναπαραγωγική ηλικία ή που λόγω υγείας δεν έχουν τη δυνατότητα να τεκνοποιήσουν.
Οι κοινωνικές όμως πιέσεις δεν υποχωρούν, και υπάρχουν ακόμη ο μύθος για το βιολογικό ρολόι, οι αμοιβαίες επικρίσεις και τα εκατέρωθεν μειωτικά σχόλια όπως και οι αβέβαιες αποφάσεις για γέννηση παιδιών, προκαταβολικά, μην τυχόν και υπάρξουν μετάνοιες στο μέλλον. Το να μην έχει κάποιος παιδιά δεν τον καθιστά συναισθηματικά και πνευματικά κατώτερο, όπως επίσης ο ρόλος της μητρότητας και της πατρότητας οφείλουν να μην είναι η ικανοποίηση της αυταρέσκειας. Σε κάθε περίπτωση όταν δεν γνωρίζουμε τις προσωπικές και ψυχολογικές ανάγκες, προτεραιότητες και επιθυμίες του καθενός, καλύτερα να σιωπούμε.
pedia
Παράλληλα, τα παιδιά δεν πρέπει να αποτελούν τρόπαια χρησιμοποιούμενα για την ικανοποίηση δικών μας ναρκισσιστικών απωθημένων.  Και αφορμή για την παρατήρηση είναι το γεγονός -που έντονα προβληματίζει ειδικούς και μη- ότι οι περισσότεροι γονείς δημοσιεύουν χωρίς δεύτερη σκέψη κάθε στιγμή του παιδιού τους. Το παιδί μου κοιμάται, το παιδί μου τρώει, το παιδί μου παίζει στην παραλία. Ας κρατήσουμε τα παιδιά μακριά από τη διαδικτυακή μάζα και όταν είμαστε περήφανοι για κείνα να τους το λέμε και να τους το δείχνουμε καθώς δεν τα ενδιαφέρει καθόλου η ανώνυμη και απρόσωπη δημόσια επιβράβευση του κάθε τυχάρπαστου ή μη στο διαδίκτυο. Ταυτόχρονα βέβαια, η βάση αυτής της άκρατης επιθυμίας της δημοσιοποίησης της ‘’ευτυχίας’’ έχει βαθιές ρίζες και σχετίζεται με τόσες πολλές διαφορετικές περιστάσεις, ανάγκες και στοιχεία του χαρακτήρα.
Εντέλει κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να δικαιολογείται ή να απολογείται για όποια απόφαση κι αν πάρει. Ο αυτόματος πιλότος λειτουργεί στα αεροπλάνα, όχι στους ανθρώπους. Από το πρέπει να κάνω παιδιά έως το θέλω να κάνω παιδιά, ο δρόμος είναι μακρύς, δύσκολος και βαθιά προσωπικός. Συμπέρασμα; Κανένα συμπέρασμα, απλά ο καθείς να επεμβαίνει εκεί που του επιτρέπεται χωρίς να καταπατά και να καταπιέζει.
Ο αμοιβαίος σεβασμός και η κατανόηση ήταν και παραμένουν τα κλειδιά της επικοινωνίας όσο διαφορετικοί κι αν είμαστε μεταξύ μας. Το να θέλεις ή να μη θέλεις, το να μπορείς ή να μην μπορείς, το να προλάβεις ή να μην προλάβεις και χίλιοι διαφορετικοί λόγοι και αιτίες δεν δίνουν κανένα άλλοθι για αλληλοκριτική και προσβλητικές παρατηρήσεις. Μέχρι να το πετύχουμε αυτό και καταλάβουμε ότι αμφότεροι δεν είμαστε χούλιγκαν πετώντας πέτρες ο ένας στον άλλον, ας αφήσουμε τα παιδιά γύρω μας στην ησυχία τους να μας γεμίζουν ελπίδα για το μέλλον κι εμείς ας κάνουμε ό,τι μπορούμε για το πολύ δύσκολο παρόν μας. Ποια παιδιά επιθυμούμε τελικά; Εκείνα που χρειαζόμαστε και μας χρειάζονται ή εκείνα που αποτελούν τον αντικατοπτρισμό των επιθυμιών των άλλων;

ΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΠΙΝΑΚΙΔΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ: EUROKINISSI / ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ
Προκειμένου να μην πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας για το 2015, οι ιδιοκτήτες οχημάτων που επιθυμούν να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας στις κατά τόπους εφορίες μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2014, οπότε και λήγει η προθεσμία θα πρέπει να προσκομίσουν τα παρακάτω δικαιολογητικά:
  1. Άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου
  2. Πινακίδες Κυκλοφορίας
  3. Αντίγραφο της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος (έντυπο Ε1) από την οποία να προκύπτει ότι έχει δηλωθεί η ιδιοκτησία του ΙΧ.
  4. Αντίγραφο του εντύπου Ε9 ώστε να αποδεικνύεται πως έχετε θέση στάθμευσης.
  5. Αποδεικτικό καταβολής των Τελών Κυκλοφορίας του 2014
Επιπλέον, στην αρμόδια ΔΟΥ θα ζητηθεί από τους ιδιοκτήτες των οχημάτων να συμπληρώσουν μια αίτηση στην οποία θα αναγράφουν τα:
  • Επώνυμο ή επωνυμία
  • Όνομα
  • Όνομα πατρός
  • Επάγγελμα
  • ΑΦΜ
  • Διεύθυνση κατοικίας
  • Αριθμός κυκλοφορίας αυτοκινήτου
  • Είδος και χρήση (ΙΧ, επαγγελματικό κλπ)
  • Τόπος ακινησίας
  • Περιφέρεια αστυνομικού τμήματος
  • Ημερομηνία έναρξης ακινησίας
  • Λόγοι που προκάλεσαν την ακινησία
Πατήστε ΕΔΩ για να δείτε πόσο θα πληρώσετε όσοι δεν θα καταθέσετε πινακίδες.


Πηγή:  http://www.iefimerida.gr/

Ο ΞΥΛΟΥΡΓΟΣ

Ο ξυλουργός... χτίζοντας μια ζωή !
Ένας ηλικιωμένος ξυλουργός κόντευε να βγει στη σύνταξη, και είπε στο αφεντικό του τα σχέδια του για να φύγει και να ζήσει πιο ξεκούραστα μαζί με τη γυναίκα του. Βέβαια δεν θα συνέχιζε να βγάζει τόσα λεφτά, όμως έπρεπε να βγει στη σύνταξη.
Θα τα κατάφερναν.
Ο εργολάβος του στεναχωρήθηκε που θα έφευγε ένας τόσο καλός μάστορας, και ζήτησε από τον ξυλουργό αν θα μπορούσε να του χτίσει άλλο ένα σπίτι σαν προσωπική του χάρη.
Ο ξυλουργός είπε ναι, όμως όσο περνούσε ο καιρός δεν ήταν δύσκολο να παρατηρήσει κάποιος πως δεν δούλευε με όλη του τη καρδιά.
Χρησιμοποιούσε υλικά κατώτερης ποιότητας, και έκανε επιπόλαιη δουλειά.
Ήταν ο χειρότερος τρόπος για να τελειώσει μια καριέρα γεμάτη αφοσίωση και επιτυχίες.
Όταν ο ξυλουργός τελείωσε το έργο, ήρθε ο εργολάβος να επιθεωρήσει το σπίτι. Έδωσε το κλειδί της εισόδου στον ξυλουργό και του είπε,
"Αυτό το σπίτι είναι δικό σου, ένα δώρο από μένα για σένα."
Ο ξυλουργός έμεινε άναυδος!
Τι κρίμα!
Αν μόνο ήξερε πως έχτιζε το δικό του σπίτι, θα το είχε κάνει εντελώς διαφορετικά.
Το ίδιο συμβαίνει και με μας.
Χτίζουμε τη ζωή μας, μέρα με την μέρα, πολύ συχνά μη κάνοντας το καλύτερο μας σε αυτό που κτίζουμε.
Και μετά μένουμε εμβρόντητοι όταν αντιλαμβανόμαστε ότι πρέπει να κατοικήσουμε στο σπίτι που κτίσαμε.
Αν μπορούσαμε να το κάνουμε ξανά, θα το χτίζαμε εντελώς διαφορετικά. Να όμως που δεν μπορούμε να επιστρέψουμε ...;.
Εσύ είσαι ο ξυλουργός στη ζωή σου. Κάθε μέρα βάζεις μια πρόκα, τοποθετείς άλλη μια τάβλα, ή ορθώνεις ένα τοίχο.
Οι προθέσεις και οι επιλογές που κάνεις σήμερα χτίζουν το αυριανό σου "σπίτι" ...;
Γι' αυτό να χτίζεις με σοφία!
Ζήτησε από το Θεό να γίνει Αυτός ο εργολάβος στη ζωή σου!
Αυτός θα σου δείξει πως να φτιάξεις ένα γερό θεμέλιο για να χτίσεις το σπιτικό της ζωής σου.
Αν βιάζεσαι να δεις τον κόσμο να γίνεται καλύτερος, άρχισε από τον εαυτό σου.
Είναι ο συντομότερος δρόμος.


ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr/

ΚΩΦΟΣ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ

Συγκλονιστική ιστορία: Κωφός ο πρώτος των πρώτων στη Θεολογική
Του Δημήτρη Ριζούλη - Από την Κυριακάτικη δημοκρατία
Για πρώτη φορά ορκίστηκε φοιτητής στη νοηματική. Πως διδάχτηκε τα μαθήματα

Μεγάλη μέρα ήταν η περασμένη Πέμπτη για το ελληνικό πανεπιστήμιο που, παρά το εκρηκτικό κλίμα των ημερών, γνώρισε στιγμές μοναδικής συγκίνησης στο μεγαλείο της σιωπής. Για πρώτη φορά κωφός Ελληνας φοιτητής αποφοίτησε από τη Θεολογική Σχολή και μάλιστα ως πρώτος των πρώτων (!), με τον μεγαλύτερο βαθμό μεταξύ των αποφοίτων της χρονιάς του.
Στην τελετή ορκωμοσίας, που έγινε στα Προπύλαια του Πανεπιστημίου Αθηνών, το εκκωφαντικό κλίμα χαράς και ευδαιμονίας των παιδιών και των οικογενειών τους διαδέχθηκε ένα μείγμα βουβής έκπληξης και θαυμασμού, όταν ο Δημήτρης Μπουλέρος ορκίστηκε στη νοηματική γλώσσα. Δίπλα του ως διερμηνέας στεκόταν ο αρχιμανδρίτης Ιωάννης Καραμούζης, ο άνθρωπος που βρέθηκε στο πλευρό του διδάσκοντας την ύλη στη νοηματική και προετοιμάζοντάς τον για τις εξετάσεις.

Το γεγονός της επιτυχίας του Δημήτρη αποκτά ιδιαίτερη αξία τόσο για την πρόσληψη της θεολογικής σπουδής από έναν κωφό όσο και για το άνοιγμα του ελληνικού πανεπιστημίου σε άτομα με ειδικές ανάγκες. Για τον προσωπικό αγώνα του και για τις δυσκολίες του εγχειρήματος μίλησαν στην «κυριακάτικη δημοκρατία» ο αριστούχος φοιτητής και ο πνευματικός του.

Ο δρόμος για την πρωτιά μόνο εύκολος δεν ήταν για τον Δημήτρη. Οπως μας αναφέρει ο ίδιος, μεγάλωσε στη Χαλκίδα σε μια περίοδο που η ελληνική περιφέρεια δεν είχε κάνει την παραμικρή προσπάθεια να τον εντάξει στους κόλπους της. Καθώς δεν υπήρχε ειδικό σχολείο για κωφά παιδιά, ο Δημήτρης έπρεπε να μετακινείται στην Αθήνα για να φοιτήσει στο ειδικό σχολείο κωφών του Δήμου Αγίας Παρασκευής. Κάθε Κυριακή βράδυ έπαιρνε με τη μητέρα του το τρένο από τη Χαλκίδα για να φτάσει στο οικοτροφείο του σχολείου, όπου και παρέμενε έως την Παρασκευή, οπότε έπαιρνε τον δρόμο της επιστροφής.

Η προσαρμογή στο σχολείο, σε ένα άγνωστο περιβάλλον, μακριά από την ασφάλεια της οικογένειας ήταν μια απαιτητική και δύσκολη προσπάθεια. Επειτα, η εκμάθηση της νοηματικής γλώσσας, του γραπτού λόγου, των εννοιών που κάθε τάξη του προσέφερε, η προετοιμασία για τις εξετάσεις, τα διαγωνίσματα ήταν μία επίπονη, καθημερινή, αγωνιώδης μέριμνα που τον απασχολούσε έντονα. Επιθυμούσε διακαώς τη μάθηση, γι’ αυτό κάθε φορά που είχε εξετάσεις στο σχολείο ζητούσε από τη μητέρα του να κάθεται έως αργά στον χώρο μελέτης του οικοτροφείου για να της λέει τα μαθήματα και να είναι σίγουρος ότι θα έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Η οικογένειά του ήταν δίπλα του σε όλο τον αγώνα της μάθησης. Αμέτρητα δρομολόγια στην Αθήνα, επισκέψεις σε ειδικούς για μαθήματα ορθοφωνίας και ηρωική προσπάθεια για να αποκτήσει όλα τα απαραίτητα εφόδια που θα τον οδηγούσαν στην πρόοδο.

Ο Δημήτρης πήρε το απολυτήριο του λυκείου, αλλά δεν αρκέστηκε σε αυτό. Είχε επιθυμία για ανώτατες σπουδές. Γράφτηκε στο Ιστορικό - Αρχαιολογικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών, αλλά δεν υπήρχε η δυνατότητα παρακολούθησης, γιατί δεν μπορούσε να κατανοήσει τις διαλέξεις των καθηγητών και κανείς από αυτούς δεν γνώριζε την ελληνική νοηματική γλώσσα για να τον προσεγγίσει. Ομως η επιθυμία για Ανώτατη Εκπαίδευση παρέμενε.

Τότε ο Δημήτρης, όπως μας λέει, έκανε μετεγγραφή στο αντίστοιχο τμήμα της Θεολογικής με πολύ μεγάλη όρεξη, γιατί η Θεολογία ήταν η δεύτερη μεγάλη αγάπη του μετά την Ιστορία. Υπήρχε, όμως, πάλι το πρόβλημα της κατανόησης των παραδόσεων και της ετοιμασίας του για τις εξετάσεις. «Το πρόβλημα αυτό λύθηκε με την πρόνοια του Θεού» εξηγεί ο πατήρ Ιωάννης, ο οποίος έχει αφιερώσει τα τελευταία χρόνια της ζωής του στη διακονία των κωφών και είναι ένας από τους τέσσερις ιερείς σε όλη την Ελλάδα που γνωρίζει τη νοηματική.
Ζητήσαμε από τον π. Ιωάννη να μας περιγράψει αυτήν την πρωτότυπη εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς ούτε ο ίδιος δεν είχε ανάλογη εμπειρία.

«Ετοίμαζα την ύλη που οι καθηγητές όριζαν στη νοηματική γλώσσα, έκανα ανάλογες σημειώσεις, του δίδασκα την ύλη στη νοηματική και στις εξετάσεις ήταν έτοιμος για να συμμετάσχει. Η αλήθεια είναι ότι αρχικά υπήρχε δισταγμός από όλους για τα αποτελέσματα. Δεν ξέραμε αν θα μπορούσε να ανταποκριθεί. Ομως τα πρώτα αποτελέσματα ήταν ενθαρρυντικά, γιατί όχι απλώς περνούσε τα μαθήματα, αλλά έπαιρνε άριστα. Φτάσαμε δε στο σημείο να διεκδικούμε το άριστα και να μην είμαστε ικανοποιημένοι με κάτι λιγότερο από αυτό, γιατί ξέραμε ότι η προετοιμασία ήταν άριστη» αναφέρει ο ιερέας.

Ομως, ποια ήταν τα εφόδια σε αυτήν τη θητεία και πώς ήρθε η πρωτιά; Ο π. Ιωάννης εξηγεί: «Η πρόοδος που έκανε είχε σαν αποτέλεσμα να ανέβει η αυτοεκτίμησή του. Πρώτα από όλα, ανέπτυξε το λεξιλόγιό του, βελτίωσε τη νοηματική που γνώριζε, έμαθε νέες έννοιες και απογείωσε τη συμβολική και αφαιρετική σκέψη του, πράγμα ιδιαίτερα δύσκολο για όλους τους φοιτητές, πολύ περισσότερο για τους κωφούς. Κάθε φορά που τελείωνε μία εξέταση, η χαρά του ήταν απερίγραπτη. Πάντα έλεγε «ο Θεός με βοήθησε», έκανε τον σταυρό του, φιλούσε την εικόνα του προστάτη αγίου του, του Οσίου Ιωάννου του Καλυβίτου, και χωρίς να περιμένει έβαζε πλώρη για νέο μάθημα» λέει ο ιερέας και συμπληρώνει: «Ο Δημήτρης μού έλεγε αρκετές φορές έπειτα από μια επιτυχή εξέταση “είμαι τελικά έξυπνος”. Αυτό δήλωνε ότι η κοινωνική απομόνωση που βίωνε και η υποτίμηση από τους ακούοντες λόγω της κώφωσής του εξαφανίζονταν, καθώς ο ίδιος τα κατάφερνε όχι απλώς εξίσου καλά, αλλά πολύ καλύτερα από τους άλλους. Ο στόχος του ήταν συγκεκριμένος. Ηθελε να ξεπεράσει το εννέα και να φτάσει κοντά στο 10. Είχε, μάλιστα, σημειώσει μαθήματα πολλά περισσότερα από εκείνα που προβλέπονταν για τη λήψη του πτυχίου, για να μπορέσει να φτάσει στον στόχο του».

Ως προς την αντιμετώπιση των πανεπιστημιακών δασκάλων, ο π. Ιωάννης αναφέρει: «Οι καθηγητές δοκίμαζαν μεγάλη έκπληξη, γιατί ήταν η πρώτη φορά που έβλεπαν έναν κωφό μπροστά τους. Η έκπληξή τους ήταν μεγαλύτερη όταν τον έβλεπαν να νοηματίζει τις απαντήσεις, όταν τα χέρια του άρπαζαν φωτιά, όταν το πρόσωπό του, όλο του το σώμα δινόταν στη διαδικασία της απάντησης στα θεολογικά ερωτήματα, όσο δύσκολα και αν ήταν. Μάλιστα, κάποιοι καθηγητές βλέποντας την ανταπόκρισή του, ρωτούσαν θέματα που ήταν εκτός ύλης, που απαιτούσαν κρίση, θεολογική κατάρτιση, συνδυασμό γνώσεων και πνευματικών εμπειριών. Εμεναν άφωνοι, όταν ο Δημήτρης απαντούσε σωστά. Δεν θα ξεχάσω την στιγμή που κάποιος καθηγητής μού ζήτησε να του μάθω τη “μαγική” γλώσσα των νοημάτων, καθώς παρακολουθούσε έκπληκτος τον Δημήτρη να θεολογεί με την ψυχή και το σώμα του».

 «Ενιωθα ότι ο Θεός μου μού ζητούσε να μιλήσω στο παιδί Του»

Ο π. Ιωάννης, συμπαραστεκόμενος στον Δημήτρη, ήταν σαν να επέστρεφε ως φοιτητής στη Θεολογική. Ο ίδιος λέει γι' αυτό το γεγονός: «Οταν μου ζητούσε να τον διδάξω και έβλεπα την ικανοποίηση να διαγράφεται στο πρόσωπό του, ένιωθα ότι ο Θεός μου χαμογελούσε, ότι Εκείνος μου ζητούσε να μιλήσω στο παιδί Του για τον Ιδιο, ότι επέβλεπε επί την αναξιότητά μου. Και ήταν τόση η ευλογία του που δεν κουράστηκα. Δεν κατάλαβα πώς ο Δημήτρης πέρασε 55 μαθήματα και πώς έφτασε να είναι ο πρώτος κωφός Ελληνας απόφοιτος της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών Οι σπουδές του Δημήτρη κράτησαν ενάμιση χρόνο. Επειδή ήταν επί πτυχίω, και μάλιστα είχαν περάσει κάποια χρόνια από την πρώτη εγγραφή του, μπορούσε να δίνει μαθήματα σε περισσότερες εξεταστικές περιόδους. Ηξερε ότι οι «αιώνιοι» φοιτητές θα αποβάλλονταν κάποτε από τη σχολή και γι' αυτό ήθελε να τελειώσει σύντομα, για να προλάβει».

Ονειρα για μεταπτυχιακό


Το όνειρο του Δημήτρη είναι να συνεχίσει μεταπτυχιακές σπουδές στην ορθόδοξη Θεολογία. Παράλληλα, συνεχίζει την εξάσκησή του στη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών, ενώ το μεγάλο χόμπι του είναι να διατηρεί αρχείο εφημερίδων. Καθημερινά παίρνει και διαβάζει το λιγότερο τρεις εφημερίδες, για να έχει ολοκληρωμένη και σφαιρική ενημέρωση. Αυτό τον βοηθά στο να διατηρεί το αναγνωστικό επίπεδό του, να το βελτιώνει και να μαθαίνει κάθε εξέλιξη που συμβαίνει στη χώρα και τον κόσμο. Η σχέση του με τα βιβλία είναι σχέση λατρείας. Τα περιποιείται, τα φροντίζει, τα περιθάλπει με όλη του την αγάπη. Ο πνευματικός του αρχιμανδρίτης Ιωάννης Καραμούζης είναι διδάκτορας στην ποιμαντική προσέγγιση των κωφών και, με το παράδειγμα του Δημήτρη, μπροστάρης στη θεολογική κατάρτιση των ατόμων με ειδικές δεξιότητες.

Τι (δεν) γνωρίζουμε

1. Στο παρελθόν ο όρος κωφάλαλος χρησιμοποιήθηκε με τέτοιο τρόπο, ώστε να δηλώσει ότι η κώφωση οδηγεί σε ανικανότητα ομιλίας. Αντίθετα, σήμερα ο όρος αυτός είναι αδόκιμος, καθώς εκπαιδευμένοι κωφοί μπορούν να μιλήσουν.

2. Γλωσσολόγοι απέδειξαν ότι η νοηματική είναι μια ολοκληρωμένη και πλούσια γλώσσα με τη δική της σύνταξη και γραμματική που μπορεί να εκφράσει οποιαδήποτε έννοια, ακόμη και αφηρημένη.

3. Στην Ελλάδα οι κωφοί δεν μπορούν να εγγραφούν στην Ιατρική και στα τμήματα Φυσικής Αγωγής και Θεατρικών Σπουδών.





ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr/

ΔΙΩΡΗ ΔΙΑΚΟΠΗ ΝΕΡΟΥ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΜΑΧΟΥΣ



Όπως ανακοινώθηκε πριν λίγα λεπτά, θα πραγματοποιηθεί δίωρη διακοπή στην υδροδότηση της τοπικής κοινότητας Προμάχων, λόγω βλάβης.

ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕ ΠΕΛΛΑΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ INTERREG



Θεματικά εργαστήρια εκπαίδευσης νέων και δημοσίων υπαλλήλων για την πολιτική προστασία και τη βιώσιμη ανάπτυξη, στο πλαίσιο υλοποίησης δράσεων της Κοινοτικής Πρωτοβουλίας INTERREG

Αντιπεριφερειάρχης Θ. Θεοδωρίδης:  Η εκπαίδευση, ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών αποτελούν τη βάση της πρόληψης για την πολιτική προστασία

Δύο πρωτότυπες δράσεις θεματικών εργαστηρίων για νέους και δημοσίους υπαλλήλους πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου «Developing River Basins Sustainable Management Mechanisms (mainly by infrastructures' restoration) as Precautionary Measure Against Intensive Torrential Phenomena», Πρόγραμμα IPA Διασυνοριακής Συνεργασίας «Ελλάδα - F.Y.R.O.M. 2007 – 2013».

Συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκαν εργαστήρια εκπαίδευσης, ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης νέων και δημοσίων υπαλλήλων στην Έδεσσα, στο χώρο του Πολιτιστικού Κέντρου και στην αίθουσα συσκέψεων του Διοικητηρίου.

Οι νέοι που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ήταν μαθητές του Επαγγελματικού Λυκείου Έδεσσας που συνοδεύονταν από τους καθηγητές τους κκ. Βασίλη Γιουματζίδη, Πλάτωνα Μιμιλίδη, Φωτεινή Πανιώρα και Αθανάσιο Στογιάννη.

Αντίστοιχα, οι δημόσιοι υπάλληλοι που συμμετείχαν στη δράση προέρχονταν από υπηρεσίες της Π.Ε. Πέλλας και του Δήμου Έδεσσας με αρμοδιότητα σχετική με τον αναπτυξιακό σχεδιασμό, την υλοποίηση τεχνικών έργων και την πολιτική προστασία.

Στο πλαίσιο των δύο δράσεων πραγματοποιήθηκαν εισηγήσεις από τον Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας και Προγραμματικού Σχεδιασμού της Π.Κ.Μ. κ. Θεόδωρο Θεοδωρίδη, τον Προϊστάμενο Πολιτικής Προστασίας Δρ. Χρήστο Μπιμπίτσο και τον Στέφανο Αργυράκη, στέλεχος του Τμήματος Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας της Π.Ε. Πέλλας.

Ο κ. Θεοδωρίδης παρουσίασε τον επιχειρησιακό σχεδιασμό της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας για την πολιτική προστασία και τα μεγάλα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας που υλοποιήθηκαν, κατασκευάζονται και προγραμματίζονται για την αντιπλημμυρική θωράκιση της Πέλλας. Με την ευκαιρία, αναφέρθηκε στο στόχο της Περιφέρειας για ένταξη της πολιτικής προστασίας ως μία οριζόντια συνιστώσα σ’ όλες τις δράσεις και έργα που υλοποιούνται ή προγραμματίζονται. Επίσης, τόνισε τη σημασία της αξιοποίησης του φυσικού και πολιτισμικού πλούτου της Πέλλας, κυρίως μέσα από καινοτόμες δράσεις και έργα στο πλαίσιο της Αειφόρου Ανάπτυξης που προωθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση. Παράλληλα ευχαρίστησε τον Διευθυντή του Επαγγελματικού Λυκείου Έδεσσας κ. Αναστάσιο Δίου για τη συμμετοχή του σχολείου στην επιμορφωτική δράση.

Ο Προϊστάμενος Πολιτικής Προστασίας κ. Χρήστος Μπιμπίτσος αναφέρθηκε ειδικότερα στα μέτρα και δράσεις πολιτικής προστασίας που υλοποιούνται από την Π.Ε. Πέλλας σε συνεργασία με όλους τους φορείς του τοπικού μηχανισμού πολιτικής προστασίας, αλλά και σε θέματα που αφορούν την προστασία της βιοποικιλότητας της Πέλλας και την αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της περιοχής. Ο κ. Αργυράκης παρουσίασε το θεσμικό και νομικό πλαίσιο διαχείρισης των υδάτων, τη σημασία των έργων ορεινής υδρονομίας και τα ιδιαίτερα και μοναδικά χαρακτηριστικά του υδρογραφικού δικτύου της Πέλλας.  


Μέσω του συγκεκριμένου έργου έχει αναπτυχθεί μία σημαντική Γεωγραφική Βάση Πληροφοριών για την πρόβλεψη πλημμυρών και την υποστήριξη του σχεδιασμού πρόληψης, ενώ πρόκειται να εκπονηθούν και μελέτες για την αποτύπωση των κινδύνων και τα σημαντικά έργα ορεινής υδρονομίας που χρειάζεται να ολοκληρωθούν για την αντιπλημμυρική θωράκιση της Πέλλας. 



ΑΣ ΠΡΟΜΑΧΟΙ - ΑΡΗΣ ΝΗΣΙΟΥ 5 - 0


Στο ντέρμπι των πρωτοπόρων της Α’ κατηγορίας της ΕΠΣ Πέλλας που έγινε στο κοινοτικό γυμναστήριο Προμάχων ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΖΙΒΑΝΗΣ, μεταξύ του ΑΣ Πρόμαχοι και του ΑΡΗ Νησίου, ο τοπικός ΑΣ επικράτησε με το ευρύ σκορ 5-0.
Έγινε ένα πολύ δυνατό και ποιοτικό, κυρίως από πλευράς  γηπεδούχων, παιχνίδι, με αρκετές καλές φάσεις, δυνατές μονομαχίες  και οι εκατοντάδες φίλαθλοι που παραβρέθηκαν εκμεταλλευόμενοι τον ηλιόλουστο καιρό, το απόλαυσαν.

Οι γηπεδούχοι, επιβεβαιώνοντας την συνεχώς ανοδική τους  πορεία, πραγματοποίησαν μια αριστουργηματική εμφάνιση, με κύριο χαρακτηριστικό το πάθος για τη νίκη και σε συνδυασμό με το σωστό στήσιμο στο γήπεδο, δεν άφησαν κανένα περιθώριο αντίδρασης στους φιλοξενούμενους. Είχαν σαφείς προσανατολισμούς, άψογες αλληλοκαλύψεις  και γερά πνευμόνια, τρέχοντας σαν δαιμονισμένοι καθ’ όλο το 90λεπτο.

Οι φιλοξενούμενοι και πρωτοπόροι της βαθμολογίας, παρουσιάστηκαν μακράν από το γνωστό καλό τους εαυτό και μόνο στο πρώτο εικοσάλεπτο του αγώνα, έκαναν αισθητή την παρουσία τους. Στη συνέχεια και μετά το 1-0, αποσυντονίστηκαν και παρά τις φιλότιμες προσπάθειες που κατέβαλαν, υποτάχθηκαν στην ανωτερότητα των Προμάχων. Χαρακτηριστικό της όλης κακής εμφάνισης που πραγματοποίησαν, ήταν το γεγονός ότι δεν έκαναν καμιά ευκαιρία  στο β’ μέρος.

Το φιλμ του αγώνα:
25’  1-0 από τον Λάρη Μούγιο με ατομική προσπάθεια.
63’ 2-0 από τον Λάρη Μούγιο, μετά από συνδυασμό του  Δ. Σέλκου και Ν. Νάνου.
72’ 3-0 από σουτ-βολίδα  στο «Γ» του Σ. Σαμσούρη.
75’ 4-0 από τεχνικό σουτ στην περιοχή από τον Γ. Αμπάρη.
90’ 5-0 με εύστοχο χτύπημα πέναλτι του Δ. Σέλκου.

Από τους Προμάχους κανείς δεν υστέρησε, ενώ ξεχώρισαν για την μαχητικότητά τους οι Άτζος, Γ. Σέλκος, Λ. Μούγιος και Δ. Σέλκος.
Από τους Νησιώτες, που δεν ικανοποίησαν διακρίθηκαν οι Κόκλας, Τσάπας και Καρράς.

Η διαιτησία του κυρίου Γιάγκου ήταν καλή, με σωστές υποδείξεις των βοηθών του Συρώκα και Ν. Δεμερτζή, ενώ η όλη διεξαγωγή του αγώνα ήταν τυπικότατη με την παρουσία δυο παρατηρητών από την ΕΠΣ Πέλλας.
Να τονίσουμε ότι στην αρχή του αγώνα τηρήθηκε σιγή ενός λεπτού, στη μνήμη του αδικοχαμένου βετεράνου ποδοσφαιριστή της Αναγέννησης Γιαννιτσών, Γιώργου Τσιμπίνη.

                                      ΑΣ ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Α. Νάνος
Β. Σαμαράς
Γ. Σέλκος
Σ. Σατζάκης
Δ. Ρατσίτσκας
Λ. Μούγιος
Δ. Άτζος
Δ. Σέλκος
Ν. Νάνος
Γ. Προίκος
Γ. Αμπάρης.
(Χ. Σέλκος,Καραμήτσος, Τανούρης,Γ. Σέλκος)
ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ
Β. Σαμαράς

                                    ΑΡΗΣ ΝΗΣΙΟΥ

Μανωλάκης
Καρράς
Καραμαλάκης
Πάσχος
Σαββίδης
Κόκλης
Γκίνης
Τσάπας
Σιώγκας
Δίγκας
Τσόρμας
(Γρηγορίου,Αντωνιάδης,Δούμος,Νίκου,Γκότσος)
ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ
Γ. Γιανούλτσης











































ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...