Σε σύντομη δήλωσή του ο
Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας, Αναπτυξιακού Προγραμματισμού – Σχεδιασμού της Π.Κ.Μ.
κ. Θεόδωρος Θεοδωρίδης τόνισε: «Τα ΕΥΡΙΠΙΔΕΙΑ είναι μία πολύ ενθαρρυντική
πρωτοβουλία στον τομέα του πολιτισμού και προσκαλώ τους πολίτες να
παρακολουθήσουν τις παραστάσεις. Στην Π.Ε. Πέλλας στηρίζουμε έμπρακτα κάθε
δράση πολιτισμού που αναδεικνύει την ιστορία του Τόπου μας και την παράδοσή
του».
ΤΟ ΕΡΓΟ
Στην
«Ορέστεια» του Αισχύλου αποτυπώνεται δραματικά η μεγαλειώδης σύγκρουση δύο
διαφορετικών κόσμων. Η σύγκρουση της μητριαρχίας με την πατριαρχία. Του
πνεύματος με την ψυχή, του πάθους με τον λόγο. Η συνάντηση και η σύνθεση αυτών
των δύο μεγάλων πολιτισμικών ρευμάτων δημιούργησε τον ενιαίο Ελληνικό
πνευματικό πολιτισμό. Αυτόν που διαμόρφωσε οριστικά την συνείδηση του δυτικού
ανθρώπου. Καρπός και έκφραση αυτής της πνευματικής ευγονίας είναι η «Ορέστεια»
Συζυγοκτόνος
και βασιλοκτόνος η Κλυταιμνήστρα είναι δεσπόζουσα μορφή αυτού του έργου (άλλωστε,
είναι και το μόνο πρόσωπο που εμφανίζεται και στα τρία μέρη της Ορέστειας).
Αυτή κινεί τα νήματα του δράματος και αυτή θα γίνει το όργανο της μοίρας.
Εύχεται αυτό το φονικό να ναι το τελευταίο. Δεν θα είναι. Η ενοχή φέρνει την
τιμωρία και ο φόνος φέρνει τον φόνο. Ο δαίμονας των Ατρειδών μέλλει να χτυπήσει
και την ίδια.
Στις
« Χοηφόρες» ( όπως και στις Ευμενίδες ) το κεντρικό πρόσωπο είναι ο Ορέστης. Κι
αυτός, όπως και ο πατέρας του, έρχεται στο παλάτι από μακριά ύστερα από
πολύχρονη απουσία. Μόνο που αυτός θα είναι ο θύτης όχι το θύμα. Φτάνει κρυφά κι
όχι θριαμβευτικά όπως ο Αγαμέμνονας.
Σε
λίγο θα ξαναδούμε μια γνωστή εικόνα με άλλα πρόσωπα αυτή τη φορά. Μπρος στο
παλάτι ο Ορέστης πλάι στα πτώματα της Κλυταιμνήστρας και του Αίγισθου. Δύο
φονικά αλληλένδετα, αλλά και τόσο ανόμοια. Τον Ορέστη ωθεί το χρέος, όχι το
μίσος. Έρχεται σταλμένος από τον Απόλλωνα για να πάρει εκδίκηση. Με τον φόνο
της Κλυταιμνήστρας η κατάρα των Ατρειδών φτάνει στην κορύφωσή της και ο νόμος
των αιματηρών αντεκδικήσεων στις έσχατες
συνέπειές του.
Στις
« Ευμενίδες» οι θεοί θα κατεβούν στην πόλη αυτοπροσώπως. Έχουν να λύσουν, όχι
μονάχα τις διαφορές ανάμεσα σε ανθρώπους αλλά και τις δικές τους. Ο ποιητής
έχει δώσει πλέον όλα τα δεδομένα του δράματος και τώρα το οδηγεί στην τελική
του έκβαση. Όταν η Ύβρις πληρώνεται με νέα Ύβρι, το κακό δεν καταλύεται, αλλά
διαιωνίζεται.
Μετάφραση: Κώστας Πολιτόπουλος
Σκηνοθεσία
: Γιάννης Νικολαϊδης
Μουσική
: Μιχάλης Γληνιαδάκης
Σκηνικά
: Μιχάλης Αγγελάκης
Κοστούμια: Όλγα Σχοινά
Βοηθ.
σκηνοθέτη: Σπύρος
Κωνσταντούλας
Ηχογράφηση: ECHO RECORDING STUDIOS
Εκτέλεση
σκηνικών: Εργαστήριο Καλών Τεχνών Γλυφάδας
Εκτέλεση
κοστουμιών: Σοφία Καραπέτρου
Κυριακή
Ασημακοπούλου
Μηχανικός
σκηνής: Γιώργος Γρηγορίου
Ηλεκτρολόγος-ηχητικός: Θανάσης
Τσιέλος
Φροντιστής: Νίκος Φραγκούλης
ΔΙΑΝΟΜΗ
( Με σειρά
εμφάνισης)
Φρουρός: Χρήστος Κανέλλης
Κλυταιμνήστρα
: Φωτεινή Φιλοσόφου
Κήρυκας
: Γιάννης Νικολαϊδης
Αγαμέμνων
: Ζαχαρίας Ρόχας
Κασσάνδρα
: Δανάη Καλαχώρα
Αίγισθος
: Κώστας Κλάδης
Κορυφαίοι
: Γ. Νικολαϊδης,
Κ.Κλάδης
Χρ. Κανέλλης
Μ.Σκιαδάς
Β.Ασημακόπουλος
Γ.Χουσάκος
Δ.Αποστόλου
Μονωδός: Β.Ασημακόπουλος
Η είσοδος στην παράσταση
είναι ελεύθερη για το κοινό.
Η παράσταση είναι
ενταγμένη στη δράση «Ευριπίδεια 2011-2014» του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ΕΣΠΑ
2007-2013.
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:
- Σχόλια τα οποία είναι υβριστικά ή περιέχουν χαρακτηρισμούς ή ανώνυμες καταγγελίες που δεν συνοδεύονται από αποδείξεις θα αφαιρούνται από τα Προμαχιώτικα Νεα .
- Τα Προμαχιώτικα Νέα διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρέσουν οποιοδήποτε σχόλιο θεωρούν ότι εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες.
- Τα Προμαχιώτικα Νέα δεν παρεμβαίνουν σε καμία περίπτωση για να αλλοιώσουν το περιεχόμενο ενός σχολίου.
- Τα σχόλια αναγνωστών σε καμιά περίπτωση δεν αντιπροσωπεύουν τα Προαχιώτικα Νέα.
- Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης .
H συντακτική ομάδα των Προμαχιώτικων Νέων.