Η Σερβική Ορθόδοξη Εκκλησία, αρνείται να δεχθεί την ανεξαρτησία της Εκκλησίας των Σκοπίων ως «μακεδονική», αφού η τελευταία διαχωρίζει τη θέση της από την κατάσταση που υπήρχε στην «Γιουγκοσλαβική Μακεδονία» όπως γράφει η Τουρκική Dünya Bülteni.
Συγκεκριμένα, το δημοσίευμα αναφέρεται στις σχέσεις των Σκοπίων με την Γιουγκοσλαβία, την Ελλάδα, την Βουλγαρία αλλά και την Σερβία.
«Από την ανεξαρτησία τους από τη Γιουγκοσλαβία, πριν από είκοσι δύο χρόνια, τα Σκόπια, έχουν αποτύχει να σχηματίσουν επιτυχημένες σχέσεις με τις γειτονικές χώρες. Οι κυβερνήσεις τους έχουν αποτύχει να δημιουργήσουν μακροπρόθεσμες προοπτικές σε κάποια χρόνια προβλήματα» γράφει χαρακτηριστικά.
Η Ελλάδα
« Ένα από τα πιο γνωστά, ίσως το πιο συζητημένο διεθνώς, είναι η αντιπαράθεση των Σκοπίων με την Ελλάδα, για το όνομα της χώρας» αναφέρει και συνεχίζει:
«Σημειώνεται ότι η Ελλάδα έχει μια επαρχία που ονομάζεται Μακεδονία εντός των ορίων της, η Αθήνα θεωρεί ότι η ύπαρξη ενός ανεξάρτητου έθνους-κράτος με το ίδιο όνομα, αποτελεί απειλή κατά της εδαφικής ακεραιότητάς της. Τοιουτοτρόπως, η Ελλάδα αρνήθηκε να αναγνωρίσει τα Σκόπια με το συνταγματικό τους όνομα που είναι «Δημοκρατία της Μακεδονίας» και η Ελλάδα πιέζει το κράτος αυτό από το 1993 να αλλάξει τη σημαία του και το όνομα του».
Τα Σκόπια έγιναν δεκτά στα Ηνωμένα Έθνη το 1993, αλλά με το πλαίσιο της προσωρινής αναφοράς ως «πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας».
Το 1995, η Ελλάδα και τα Σκόπια, υπέγραψαν συμφωνία στην οποία η Ελλάδα διαβεβαίωσε ότι δεν θα εμποδίσει την ένταξη των Σκοπίων σε οποιαδήποτε διεθνή οργανισμό με το αναγνωρισμένο όνομα τους.
Παρ’ όλα αυτά, τα δύο έθνη δεν ήταν σε θέση να καταλήξουν σε οποιαδήποτε μακροπρόθεσμη λύση, ώστε ο ΟΗΕ ανάθεσε σε έναν ειδικό απεσταλμένο να μεσολαβήσει από το 2008 με στόχο να τερματιστεί η διαφορά στην ονομασία του νεόδμητου κράτους.
Προσπαθώντας να ξεπεράσουν το αδιέξοδο οι δύο πλευρές συνέχισαν τις διαπραγματεύσεις με τη μεσολάβηση του Μάθιου Νίμιτς, του απεσταλμένου του ΟΗΕ.
Η Βουλγαρία
Η Ελλάδα δεν είναι η μοναδική χώρα με την οποία τα Σκόπια έχουν ασταθείς σχέσεις. Η διαμάχη τους με τη Βουλγαρία χρονολογείται επί μακρού. Χαρακτηρίζοντας τους Σκοπιανούς ως «ίσους με τους Βουλγάρους» η εθνικιστική ρητορική της Βουλγαρίας προτιμά να ταξινομεί τη σλαβική γλώσσα των Σκοπιανών ως υποδιάλεκτο της βουλγαρικής.
Μάλιστα, ορισμένοι Βούλγαροι εθνικιστές ισχυρίζονται ότι μια σειρά εθνικών ημερών και αργιών των Σκοπίων, σχετίζονται με την αρχαία ιστορία της Βουλγαρίας. Αρκετές κατηγορίες για διακρίσεις κατά εθνοτικών Βουλγάρων πολιτών στα Σκόπια έχουν καταγγελθεί στις σκοπιανές αρχές.
Η βουλγαρική κυβέρνηση χρησιμοποιώντας την ένταξη των Σκοπίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, επιμένει στην υπογραφή μιας συμφωνίας με το γείτονά της, ως προϋπόθεση της Σόφιας για τη στήριξη των Σκοπίων στην προσπάθειά τους να ενταχθούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η Σερβία
Ένας άλλος λόγος ανησυχίας για τα Σκόπια, είναι ότι καταστρέφουν τις σχέσεις τους με τη Σερβία.
Η διαφωνία μεταξύ της Σερβίας και των Σκοπίων έχει τις ρίζες της σε μια θρησκευτική διαμάχη. Κατά τη διάρκεια της ιστορίας, οι πιστοί του σλαβικού πληθυσμού, έχουν αλλάξει επικεφαλής αρκετές φορές.
Στον εικοστό αιώνα είχαν τη Σερβική Ορθόδοξη Εκκλησία, αργότερα κατά τα έτη 1941-1945 η Βουλγαρική Ορθόδοξη Εκκλησία ζήτησε τον έλεγχο της Εκκλησίας του ορθόδοξου σλαβικού πληθυσμού, αφού τότε βρίσκονταν υπό βουλγαρική κατοχή.
ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:
- Σχόλια τα οποία είναι υβριστικά ή περιέχουν χαρακτηρισμούς ή ανώνυμες καταγγελίες που δεν συνοδεύονται από αποδείξεις θα αφαιρούνται από τα Προμαχιώτικα Νεα .
- Τα Προμαχιώτικα Νέα διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρέσουν οποιοδήποτε σχόλιο θεωρούν ότι εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες.
- Τα Προμαχιώτικα Νέα δεν παρεμβαίνουν σε καμία περίπτωση για να αλλοιώσουν το περιεχόμενο ενός σχολίου.
- Τα σχόλια αναγνωστών σε καμιά περίπτωση δεν αντιπροσωπεύουν τα Προαχιώτικα Νέα.
- Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης .
H συντακτική ομάδα των Προμαχιώτικων Νέων.