Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

Τετάρτη 10 Αυγούστου 2011

ΒΑΤΡΑΧΟΙ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ ΣΤΟ ΔΑΣΑΚΙ






ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ – ΘΕΑΤΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΛΜΩΠΙΑΣ «ΕΚΦΡΑΣΗ»


Πρώτη Παρουσίαση: Αριδαία Θέατρο Δασάκι, 11/9/2011 ΩΡΑ 8:00


Η ομάδα των μικρών "ηθοποιών" της έκφρασης απαρτίζεται από παιδιά της στ' τάξης Δημοτικού από όλα τα δημοτικά σχολεία της Αριδαίας.
Σε αυτήν την πρώτη τους παράσταση τα παιδιά παίζουν θέατρο, τραγουδούν, χορεύουν και δημιουργούν μοναδικούς ήχους και μουσική επί σκηνής.

Οι Βάτραχοι παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στα Λήναια το 405 π.Χ., κερδίζοντας το πρώτο βραβείο. Η υπόθεση περιστρέφεται γύρω από έναν ποιητικό διαγωνισμό που οργανώνει στον κάτω κόσμο ο Διόνυσος ανάμεσα στον Αισχύλο και τον Ευριπίδη. Το έργο κριτικάρει τους νέους τραγικούς ποιητές αλλά και τον ίδιο τον Ευριπίδη, ενώ το πολιτικό του μήνυμα θεωρείται ότι είναι η προτροπή για επιστροφή στην ολιγαρχία.

Η Ιστορία έχει ώς εξής: Ο Διόνυσος, θεός του θεάτρου, απογοητευμένος από την κατάσταση του θεάτρου στην Αθήνα, καθώς οι μεγάλοι τραγικοί έχουν πεθάνει, αδυνατώντας να βρει στους θεατρικούς συγγραφείς, «ποιητές» του πάνω κόσμου, αυτόν που θα μπορούσε άξια να καθοδηγήσει την αγαπημένη του πόλη μακριά από την καταστροφή, αποφασίζει να κατέβει στον Άδη για να φέρει πίσω τον καλύτερο τραγικό ποιητή. Επισκέπτεται τον Ηρακλή, ο οποίος είχε ταξιδέψει στον Άδη στο παρελθόν για να φέρει στη γη τον Κέρβερο, και του ζητά πληροφορίες για το ταξίδι. Μεταμφιεσμένος σε Ηρακλή, ο Διόνυσος μαζί με τον δούλο του Ξανθία, φτάνει στην Αχερουσία λίμνη, το σύνορο του Κάτω Κόσμου. Στις όχθες της λίμνης μια συντροφιά εκκωφαντικών βατράχων φέρνει τον Διόνυσο αντιμέτωπο με την πρώτη του δοκιμασία: έναν αγώνα ενάντια σε ενθουσιωδώς παράφωνους λαρυγγισμούς «πάνω κόσμο – κάτω κόσμο» . Στην άλλη όχθη της λίμνης, κατεβαίνοντας πια στον Άδη, στο βασίλειο του Πλούτωνα, ο Διόνυσος και ο Ξανθίας συναντούν τον χορό των Ελευσίνιων μυστηρίων «τελετουργικό»: είναι οι ευτυχισμένοι νεκροί: είναι αυτοί που όσο ζούσαν είχαν μυηθεί στα Ελευσίνια Μυστήρια, εξασφαλίζοντας έτσι αιώνια ευδαιμονία. Στην πορεία του ταξιδιού, η μεταμφίεση του Διονύσου σε Ηρακλή αποδεικνύεται απροσδόκητα ασύμφορη. Το πέρασμα του Ηρακλή από τον Άδη έχει αφήσει τραυματικές εντυπώσεις στους περισσότερους ενοίκους του, που τον θυμούνται με οργή σαν κλέφτη και απατεώνα. Θέλοντας να αποφύγει την εκδίκησή τους, ο πανικοβλημένος Διόνυσος αρχίζει ένα παιχνίδι ανταλλαγής ρόλων με τον δούλο του Ξανθία, το οποίο όμως φέρνει διαρκώς τα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που ο θεός επιδιώκει. Όταν φτάνουν στον Άδη, επικρατεί αναταραχή. Ο Ευριπίδης διεκδικεί από τον Αισχύλο την τιμητική θέση του καλύτερου τραγικού ποιητή. Για να λυθεί η διαφορά, ο Πλούτωνας καλεί τον Διόνυσο, σε ρόλο διαιτητή, καθώς και τους τρεις τραγικούς σε έναν δραματικό διαγωνισμό. Ο αγώνας για την ανάδειξη του καλύτερου, αρχίζει…
Ποιος θα βγεί νικητής;

Τα κωμικά ευρήματα και τα φαρσικά επεισόδια διαδέχονται το ένα το άλλο και μέσα από την πικρή σατιρική διάθεση του Αριστοφάνη, έρχεται στο φως η πάντα σύγχρονη διάσταση του έργου.
Οι Βάτραχοι είναι ένα έργο το οποίο, σε σχέση με τα υπόλοιπα του Αριστοφάνη, ανεβαίνει μάλλον σπάνια τα τελευταία χρόνια. Παράλληλα, είναι ένα έργο με πολλούς και χαρακτηριστικούς ρόλους και πληθωρικό χορό, γεγονός που επιτρέπει να αξιοποιηθεί μεγάλο δυναμικό ηθοποιών. Κυρίως όμως είναι ένα έργο εξαιρετικά θεαματικό: η σκηνική αναπαράσταση της ζωής στον Κάτω Κόσμο, που μοιάζει πιο φωτεινός και πιο αστείος από την πραγματική ζωή, προσφέρει δυνατότητες για μια ξέφρενη θεατρική γιορτή.

Κι ενώ στους "Ορνιθες" ο κωμικός ποιητής αναζητά την ιδανική πολιτεία στον ουρανό, στους "Βάτραχους" ο μη-τόπος είναι ο Κάτω Κόσμος -ο Άδης, όπως τον ονόμαζαν οι αρχαίοι Έλληνες. Η ουτοπία βρίσκει έδαφος και στήνει εδώ τη γιορτινή της ονειροφαντασία, σε ένα γλέντι όπου οι νεκροί είναι πιο ζωντανοί από τους ζωντανούς κι ο Άδης πιο φωτεινός από τον κόσμο της επιφάνειας.

Συγγραφέας : ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ
Μετάφραση-Διασκευή : Θεατρική ομάδα
Σκηνοθεσία : Σταύρος Καραγεωργιάδης
Σκηνικά και Κοστούμια: Θεατρική ομάδα
Σύνθεση Πρωτότυπης Μουσικής: Γιώργος Σιφάκης
Χορογραφίες: Ευγενία Πετροπούλου
Φωνητική διδασκαλία: Πετρούλα Μπόσνα
Φωτισμοί: Δημήτρης Γιάντσης
Video Animation : Ευγενία Πετροπούλου
Projector: Μιχαήλ Τερζίδης

Δ ι α ν ο μ ή

ΔΙΟΝΥΣΟΣ : Αποστόλης Καπέλης
ΞΑΝΘΙΑΣ : Βασίλης Μιχαηλίδης
ΗΡΑΚΛΗΣ : Γιώργος Μπίνος
ΝΕΚΡΟΣ : Νικόλας Κοβάτσεβιτσ
ΧΑΡΩΝ : Γιώργος Βόλτσης
ΑΙΑΚΟΣ : Μαρία Καλκαβούρη
ΠΑΡΑΚΟΡΗ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗΣ: Μαρία Χριστίνα Καβαδία
ΧΟΡΕΥΤΡΙΑ : Αγγελίνα Κοβάτσεβιτσ
Α΄ΞΕΝΟΔΟΧΑ : Αμαλία Θεοδωρίδου
Β΄ΞΕΝΟΔΟΧΑ : Ηρώ Μποζίνη
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ : Πέτρος Δούδης
ΑΙΣΧΥΛΟΣ : Χρήστος Καπέλης
ΠΛΟΥΤΩΝΑΣ : Σοφία Γιαλαμουίδου
ΧΟΡΟΣ: Γιώργος Βόλτσης, Σοφία Γιαλαμουίδου, Πέτρος Δούδης, Αμαλία Θεοδωρίδου, Γιώργος Μπίνος, Ηρώ Μποζίνη, Μαρία Καλκαβούρη, Μαρία Χριστίνα Καβαδία, Χρήστος Καπέλης, Νικόλας Κοβάτσεβιτς, Χρήστος Κοβάτσεβιτς, Αγγελίνα Κοβάτσεβιτς. 


ΑΠΟ ΤΑ "Π.Ν." ΘΕΡΜΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!



0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

- Σχόλια τα οποία είναι υβριστικά ή περιέχουν χαρακτηρισμούς ή ανώνυμες καταγγελίες που δεν συνοδεύονται από αποδείξεις θα αφαιρούνται από τα Προμαχιώτικα Νεα .

- Τα Προμαχιώτικα Νέα διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρέσουν οποιοδήποτε σχόλιο θεωρούν ότι εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες.

- Τα Προμαχιώτικα Νέα δεν παρεμβαίνουν σε καμία περίπτωση για να αλλοιώσουν το περιεχόμενο ενός σχολίου.

- Τα σχόλια αναγνωστών σε καμιά περίπτωση δεν αντιπροσωπεύουν τα Προαχιώτικα Νέα.

- Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης .

H συντακτική ομάδα των Προμαχιώτικων Νέων.

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...