Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2012

ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΤΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΑΛΜΩΠΙΑΣ.



Το χωριό είναι χτισμένο στους πρόποδες ενός λόφου που στέφεται από ένα ερειπωμένο φρούριο. Έχει υψόμετρο 120μ., το χαμηλότερο στην Αλμωπία. Κατά την απελευθέρωση από τους Τούρκους είχε το όνομα Σλάτινο (=Χρυσή).
Στα 1859 επισκέφθηκε το χωριό ο M. Delacoulonche, μέλος της Γαλλικής Αρχαιολογικής Σχολής στην Αθήνα, εντόπισε το κάστρο και το ταύτισε με την αρχαία Ευρωπό, που κατά τη γνώμη του στα πρωτοχριστιανικά χρόνια  μετονομάστηκε Αλμωπία και από τον 10ο μ. Χ. αιώνα Μογλενά. Το χωριό το αναφέρει Σλάτινο και την περιοχή Παλαιόκαστρο. Στα 1934 ο καθηγητής Α. Κεραμόπουλος επισκέφθηκε το κάστρο και το ταύτισε με τη Διοκλητιανούπολη, έδρα επισκοπής του 9ου αιώνα υπαγόμενης στη Μητρόπολη Θεσσαλονίκης, η οποία κατά τον ίδιο μετονομάσθηκε αργότερα Μογλενά. Σήμερα οι αρχαιολόγοι αποδέχονται ανεπιφύλακτα την ταύτιση της Χρυσής με τα βυζαντινά Μογλενά και του κάστρου της με το αναφερόμενο από βυζαντινούς συγγραφείς.


Το Κάστρο της Χρυσής κηρύχθηκε το 1980  αρχαιολογικός χώρος και το 1985-87 διενεργήθηκε σ’αυτό ανασκαφή από την αρχαιολόγο Δ. Ευγενίδου, αφού στο μεταξύ, ιδιαίτερα μετά το 1922, οι κάτοικοι του χωριού χρησιμοποίησαν αρκετό οικοδομικό υλικό  για την οικοδόμηση των σπιτιών τους. Το Κάστρο περικλείει έκταση 40 περίπου στρεμμάτων. Σώζεται ο περίβολος των τειχών σε μήκος 500μ. καθώς και τρεις μεγάλοι πύργοι. Το τείχος έχει πάχος περίπου 2,5 μ. και είναι κατασκευασμένο από πέτρες του ποταμού Μογλενίτσα που περιτρέχει το λόφο. Οι πύργοι φτάνουν στο ύψος των 7μ .Η χρονολόγηση του Κάστρου ορίζεται στον 10-12ο αιώνα μ. Χ. Τα παλαιοχριστιανικά δείγματα γύρω από το κάστρο επιτρέπουν την υπόθεση ότι η αρχική του χάραξη μπορεί να έγινε κατά την παλαιοχριστιανική περίοδο. Οι ανασκαφές αποκάλυψαν τα ίχνη μιας βασιλικής του 11-12ου  αιώνα, που μπορεί να είναι ο επισκοπικός ναός της πόλης. Από τις ανασκαφές επιβεβαιώθηκε ότι η πόλη των Μογλενών, που εκτεινόταν κι έξω από το κάστρο στην ανατολική πλευρά του λόφου, παρουσιάζει συνεχή κατοίκηση τουλάχιστον από τον 8ο μέχρι τα τέλη του 12ου μ.Χ. αιώνα.
Εκτενής αναφορά στο Κάστρο γίνεται από τον ιστορικό του 11ου μ.Χ. αι. Κεδρηνό, ο οποίος περιγράφει την πολιορκία και εκπόρθηση των Μογλενών το 1015 μ.Χ. από το Βασίλειο το Βουλγαροκτόνο κατά τους πολέμους του εναντίον του τσάρου των Βουλγάρων Σαμουήλ (Βλέπε Ιστορία της Αλμωπίας).


Η κατοίκηση της Χρυσής, βέβαια, τεκμηριώνεται από τα χρόνια της εποχής του Σιδήρου (1100π.Χ. έως 700 π.Χ.). Στην τοποθεσία ‘Δυνατό Καραγάτσι’, που τη χαρακτηρίζουν τρεις κατά σειρά λόφοι, έχουν βρεθεί τάφοι Αλμώπων αυτής της εποχής με κτερίσματα χάλκινες οκτώσχημες πόρπες, χάλκινα σπειρωτά βραχιόλια και σιδερένιες αιχμές δοράτων και ακοντίων. Από τη Χρυσή προέρχονται ακόμη ένα μαρμάρινο ανάγλυφο Θρακός ιππέως και μια επιτύμβια πλάκα με παράσταση μιας οικογένειας, μνημεία των ρωμαϊκών χρόνων. Επίσης, μια ενεπίγραφη πλάκα που αναφέρει πιθανόν το όνομα του Ιλαρίωνα, του πρώτου γνωστού επισκόπου Μογλενών, που ξέρουμε ότι ενταφιάστηκε στα Μογλενά περίπου το 1164 μ.Χ.
    Στην κορυφή ενός από τους τρεις λόφους που προαναφέρθηκαν υπάρχει το Σερβικό Νεκροταφείο, που ήταν σε χρήση μέχρι τον Εμφύλιο ως νεκροταφείο των Προσφύγων. Εκεί ενταφιάστηκαν νεκροί στρατιώτες των Σέρβων που κατείχαν την οχυρή τοποθεσία στον Α? παγκόσμιο πόλεμο. Στο νεκροταφείο υψώνεται ένα θαυμάσιο επιτύμβιο μνημείο, που πρόσφατα ανατινάχτηκε από χρυσοθήρες. Η πρόσοψή του μιμείται είσοδο μακεδονικού τάφου και έχει εντοιχισμένη επιγραφή που υμνεί την πολεμική αρετή των νεκρών.
Στο ύψος της Αλώρου ο χώρος που διασχίζεται από τον ποταμό λέγεται ‘Καρά Ντερέ’. Σ’ αυτό το σημείο καταλήγουν όλα τα επιφανειακά ύδατα της Αλμωπίας. Εδώ σώζονται και τα ερείπια μιας γέφυρας, γνωστής ωςΓέφυρας του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Αν και δεν έχει μελετηθεί και προσεχθεί αυτό το μνημείο, η ύπαρξή του ενισχύει τη σπουδαιότητα της Χρυσής σε παλαιότερους χρόνους και δίνει μια σοβαρή ένδειξη για την κύρια διέξοδο της Αλμωπίας μέσω Κρανιάς.
Σε οικισμούς του ‘Καρά Ντερέ’ αναφέρει η παράδοση ότι έγινε και ο πρώτος εξισλαμισμός κατοίκων μετά την κατάκτηση της περιοχής από τους Τούρκους. Αναφέρει, λοιπόν, η παράδοση ότι ο Γαζή Εβρενός, ο κατακτητής της Αλμωπίας, έστελνε σε διάφορες εποχές στα Μογλενά εισπράκτορες ιππείς για είσπραξη κτηματικών και άλλων φόρων. Αυτοί, αφού εισέπρατταν τους φόρους, προέβαιναν σε βιαιοπραγίες και ατιμώσεις, πράγμα που έφερνε σε αμηχανία τους χριστιανούς των Μογλενών. Παρά τις επανειλημμένες διαμαρτυρίες των χριστιανών και τις αυστηρές διαταγές που έδινε ο Γαζή Εβρενός το κακό συνεχιζόταν. Απελπισμένοι οι χριστιανοί αποφάσισαν να δεχτούν τον ισλαμισμό, για να σωθούν. Γι’ αυτό και έστειλαν στο Γαζή αντιπροσώπους τους, για να του δηλώσουν ότι εξισλαμίζονται. Αλλά και πάλι οι εισπράκτορες δεν άλλαξαν πρακτική. Αμήχανοι οι εξισλαμισμένοι πλέον Μογλενίτες παρακάλεσαν με δάκρυα στα μάτια το Γαζή να περιορίσει το κακό. Αυτός όντας φιλοδίκαιος και συνετός τους συμβούλεψε να κατασκευάσουν έξω από τα σπίτια τους ξύλινους φράχτες και να τους βάψουν άσπρους, έτσι ώστε, όταν κατά τις διαταγές του οι εισπράκτορες θα τους έβλεπαν, να μην ενοχλούν τους εξωμότες χριστιανούς. Αυτό και έγινε. Ο άσπρος φράχτης λέγεται στα Τουρκικά τσικ - ακ. Έτσι και οι εξωμότες αυτοί ονομάστηκαν Τσιτάκηδες.
Από το 1997 άρχισε να κατασκευάζεται στη δυτική πλευρά του ‘έκτου λόφου’ το Ανοιχτό Θέατρο Αλμωπίας. Μετά την ολοκλήρωσή του προβλέπεται ότι θα καλύπτει όλες τις θερινές πολιτιστικές εκδηλώσεις του Δήμου Εξαπλατάνου και της Αλμωπίας γενικότερα. Η επιλογή της θέσης του είναι άριστη, καθώς στα μάτια του θεατή απλώνεται από ψηλά ένα θαυμάσιο τοπίο με το ρου του Μογλενίτικου ποταμού και το βυζαντινό κάστρο απέναντι.


Το χωριό μετονομάστηκε Χρυσή το1926. Ο πληθυσμός της Χρυσής, που από το 1923 και μετά είναι ανάμεικτος (Ντόπιοι, πρόσφυγες Μικρασιάτες και Πόντιοι), έδειξε εξαιρετική έφεση στα γράμματα. Με την απογραφή του 1920 (περιλαμβάνονται και οι Μουσουλμάνοι) η Χρυσή αριθμούσε 641 κατοίκους. Το 1961 έφτασε στους 834 κατοίκους . Με βάση την απογραφή του 1991 έχει 461 κατοίκους.




ΠΗΓΗ..ΛΥΚΕΙΟ ΕΞΑΠΛΑΤΑΝΟΥ

ΣΤΟ "ΒΟΥΝΟ ΤΩΝ ΘΕΩΝ" Ο ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΛΜΩΠΙΑΣ!!!



 Στα 2912 μέτρα σταμάτησαν τα μέλη του Ορειβατικού Συλλόγου Αλμωπίας το Σαββατοκύριακο 8 και 9 Σεπτεμβρίου.


 Παρ'όλη την κούραση από τις απαιτητικές διαδρομές του Ολύμπου, οι συμμετέχοντες απόλαυσαν το βουνό των Θεών και διασκέδασαν στο καταφύγιο Γιώσος Αποστολίδης (Σ.Ε.Ο.) όπου διανυκτέρευσαν. 
Το πρωί της Κυριακής πάτησαν τις κορυφές Σκολιό (2912 μ.), Προφήτης Ηλίας (2802 μ.) και Σκάλα (2866 μ.).

Την Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου ο Σύλλογος θα πραγματοποιήσει ποδηλασία στο όρος Βέρμιο.Πληροφορίες Κοντόπουλος Θανάσης (τηλ. : 6985968754)












ΕΝΤΕΧΝΗ ΛΑΙΚΗ ΒΡΑΔΙΑ ΣΤΟΝ "ΚΑΤΩ ΜΥΛΟ" ΜΕ ΤΟΥΣ "ΜΙΑ ΚΑΙ ΔΥΟ"!


Την Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου η γνωστή σε όλους ταβέρνα 
"Ο ΚΑΤΩ ΜΥΛΟΣ" στους Προμάχους Αλμωπίας
διοργανώνει έντεχνη λαϊκή βραδιά με το μουσικό σχήμα 
"Μια και Δυο".

Ο ζεστός  διάκοσμος του Κάτω Μύλου ,τα προσεγμένα γκουρμέ πιάτα της "έθνικ" κουζίνας, και βέβαια ο πάντα ευγενικός και χιουμορίστας ιδιοκτήτης Τσάρλυ με το επιτελείο του, εγγυώνται μια βραδιά που θα θέλετε να την ξαναζήσετε.
Το μουσικό σχήμα "Μια και Δυο" αναλαμβάνει να εκτοξεύσει το κέφι στα ύψη.Παραδοσιακά-λαϊκά μουσικά όργανα, μπουζούκι , κιθάρες, τουμπελέκια και η ατμοσφαιρική ,ζεστή φωνή της Χριστίνας Μπέντση στοχεύουν κατευθείαν στο θυμικό και το συναίσθημα, δημιουργώντας ταξίδια στον κόσμο του ονείρου και της αναπόλησης.


Δυναμικό λοιπόν ξεκίνημα από τον ΚΑΤΩ ΜΥΛΟ  και ευχόμαστε καλό χειμώνα και καλή συνέχεια.

Ο ΜΟΥΣΑΚΑΣ ΤΗΣ ΤΕΜΠΕΛΑΣ!!!


Ο μουσακάς της τεμπέλας

Τι χρειαζόμαστε:

  • 5 πατάτες
  • 4 μελιτζάνες
  • Μισό κιλό κιμά μοσχαρίσιο
  • 1 μεγάλο κρεμμύδι ψιλοκομμένο
  • 1 ποτηράκι κρασί άσπρο
  • 1 κονσέρβα ντοματάκι ψιλοκομμένο
  • 300 γρ. τυρί φέτα
  • Αλάτι
  • Πιπέρι
  • Ελαιόλαδο
Για τη μπεσαμέλ:
  • 3 κ.σ. μπαμπάτσικες βούτυρο ή μαργαρίνη
  • 8 κ.σ. αλεύρι
  • 4 φλ. + 2 κ.σ. γάλα
  • 2 αυγά (μόνο τον κρόκο)
  • Αλάτι, πιπέρι, μοσχοκάρυδο

  • Πως το κάνουμε:
  1. Σε μια μέτρια κατσαρόλα σωτάρουμε τον κιμά και το ψιλοκομμένο κρεμμύδι με λίγο νερό, σβήνουμε με το κρασί, προσθέτουμε 3 κ.σ. λάδι, τη ντομάτα, αλάτι και πιπέρι και βράζουμε για περίπου μισή ώρα σε χαμηλή φωτιά. Όταν είναι έτοιμος, τρίβουμε μέσα τη φέτα.
  2. Αλείφουμε με λίγο λάδι ένα μέτριο βαθύ ταψί. Στρώνουμε μέσα τις πατάτες κομμένες σε ροδέλες (περ. 1 εκατοστό πάχος).
  3. Πλένουμε τις μελιτζάνες, τις αλατίζουμε, τις κόβουμε σε λωρίδες και τις στρώνουμε στο ταψί πάνω από τις πατάτες.
  4. Σκεπάζουμε το ταψί με αλουμινόχαρτο και το βάζουμε σε δυνατό φούρνο για περίπου μισή ώρα (ή μέχρι να μαλακώσουν οι πατάτες).
  5. Βγάζουμε το ταψί από το φούρνο και απλώνουμε πάνω το μίγμα του κιμά.
  6. Στην ίδια κατσαρόλα (αφού την ξεπλύνουμε λίγο βέβαια) ετοιμάζουμε τη μπεσαμέλ. Σε χαμηλή φωτιά λιώνουμε το βούτυρο (προσοχή μην κάψει!!!) και προσθέτουμε το αλεύρι ανακατεύοντας συνεχώς με σύρμα.
  7. Μόλις τα υλικά ενσωματωθούν προσθέτουμε το γάλα κρύο, δυναμώνουμε τη φωτιά και ανακατεύουμε με το σύρμα μέχρι να πήξει.
  8. Αποσύρουμε από τη φωτιά, προσθέτουμε τα καρυκεύματα και τους κρόκους δυαλυμένους σε 2 κ.σ. γάλα και την απλώνουμε στο ταψί πάνω από τα υπόλοιπα υλικά.
  9. Ψήνουμε το μουσακά μέχρι να ροδοκοκκινήσει η μπεσαμέλ.

Λίγα μυστικά ακόμα

Αν η μπεσαμέλ φαίνεται ότι σβολιάζει μόλις ρίξετε το γάλα μην τρομάξετε! Ανακατέψτε δυνατά με το σύρμα και θα στρώσει. Αν θέλετε να πετύχετε την τέλεια κρούστα στη μπεσαμέλ καλύψτε όλη της την επιφάνεια με κασέρι σε φέτες. Επίσης, πριν το κόψετε, βγάλτε το από το φούρνο για περίπου μισή ώρα για να "σφίξει", αλλιώς διαλύεται εύκολα.





ΕΝΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΟΠΛΟ ΤΟΥ 1821.


Δείτε ένα επαναληπτικό τουφέκι που δημιουργήθηκε από τον Jennings Ισαάκ το 1821. Μπορούσε να πυροβολήσει 12 σφαίρες την μια μετά την άλλη!

































ΠΗΓΗ...xsefoto

Η ΓΗ ΤΩΝ ΓΙΓΑΝΤΩΝ.


Φανταστείτε να οδηγείτε στην επαρχία, ανάμεσα στα λιβάδια και την χαμηλή βλάστηση και αντί να βλέπετε τους άχαρους μεταλλικούς πυλώνες της ΔΕΗ να βλέπατε γίγαντες.
Αυτό είναι το concept του αρχιτεκτονικού γραφείου Choi & Shine που έλαβε τιμητική αναφορά στον διεθνή διαγωνισμό για τους στύλους του ρεύματος στην Ισλανδία.
H ιδέα των αρχιτεκτόνων είναι να μετατρέψουν τους άχαρους πυλώνες μεταφοράς ρεύματος υψηλής τάσης σε γλυπτά τα οποία κοσμούν το φυσικό τοπίο, αλλά και καλύπτουν την αναγκαιότητα μεταφοράς του ρεύματος. Ως άλλες Καρυάτιδες, οι πυλώνες αυτοί μπορούν να σταθούν μεμονωμένα, αλλά και σε ζεύγη, σε διάφορες στάσεις, προκειμένου να ενταχθούν στο τοπίο απροβλημάτιστα.


Οι μορφές αυτές σε ζεύγη, μπορούν να αντικρίζουν η μία την άλλη, να στέκονται παράλληλα, ενώ με το άνοιγμα των «χεριών» τους να καλύπτουν κάθε ανάγκη για την μεταφορά ρεύματος που προκύπτει από τις ιδιομορφίες του φυσικού τοπίου.



Το βασικό σχέδιο των πυλώνων, όπως το γνωρίζουμε, παραμένει ουσιαστικά το ίδιο. Όπως και τα υλικά. Οι αλλαγές αφορούν τον σχεδιασμό και το τελικό αισθητικό και λειτουργικό αποτέλεσμα. Στόχος των αρχιτεκτόνων είναι ο κάθε πυλώνας να αποτελεί μνημείο και σημείο αναφοράς για όλους όσους τον βλέπουν.



Για όσους σκεφτούν το «κόστος» οι αρχιτέκτονες τονίζουν πως αυτό μπορεί να παραμείνει χαμηλό, καθώς τα βασικά στοιχεία του γίγαντα – πυλώνα είναι ίδια στην παραγωγή, ανεξάρτητα από την χειρονομία ή την στάση που θα έχει. Το μόνο που χρειάζεται να αλλάξει είναι η συναρμολόγηση. Έτσι, τα μέρη αυτών των πυλώνων μπορούν να είναι σε μαζική παραγωγή και απλά να δίνεται ξεχωριστή σημασία στην συναρμολόγηση και την τοποθέτησή τους.


Η συγκεκριμένη ιδέα υποβλήθηκε στα πλαίσια διεθνούς διαγωνισμού της εταιρείας παροχής ρεύματος της Ισλανδίας, στον οποίο έλαβε και τιμητική διάκριση, όπως και σε άλλους διαγωνισμούς. Μακάρι να το δούμε να υλοποιείται. Σε μέρη με χαμηλή βλάστηση, θα ήταν απίθανο να βλέπει κανείς αυτούς τους σιωπηλούς γίγαντες να υπηρετούν την ανάγκη των ανθρώπων: να μεταφέρουν το ρεύμα.




ΠΗΓΗ...pournari.blogspot


ΚΑΝΤΕ ΤΣΕΚ-ΑΠ ΣΕ 1 ΛΕΠΤΟ!

Ένα λεπτό αρκεί για να δείτε αν κάτι δεν πάει καλά με τον οργανισμό σας. Ένα...σπιτικό τσεκ απ μπορεί να σας προειδοποιήσει για ασθένειες, από τις οποίες ενδέχεται να πάσχετε αλλά εσείς αγνοείτε.

Σαν τα μάτια σας…
Ελέγξτε το λευκό των ματιών σας για αλλεργίες, έρπη και μολύνσεις. Αν το λευκό των ματιών σας ξαφνικά πάρει μία πιο κιτρινωπή απόχρωση ίσως σημαίνει ότι εκτεθήκατε πολλές ώρες στον ήλιο χωρίς γυαλιά ηλίου. Η υπερβολική έκθεση στην υπεριώδη ακτινοβολία προκαλεί πάχυνση της μεμβράνης που καλύπτει τα λευκά των ματιών σας. 
Σε ακόμη περισσότερες περιπτώσεις τα μάτια σας κοκκινίζουν επειδή ακριβώς τα αιμοφόρα αγγεία που βρίσκονται κοντά στην επιφάνεια των ματιών διαστέλλονται. Τα κόκκινα μάτια μπορεί να είναι βέβαια σύμπτωμα πολλαπλών άλλων παθήσεων, όπως είναι οι αλλεργίες, το συνάχι, η γρίπη ή η αρχή κάποιου έρπητα.

Κοιτάξτε τη χτένα σας
Μια ματιά στη χτένα σας μπορεί να σας προϊδεάσει για τυχόν προβλήματα με τον θυρεοειδή και διαφόρες ανεπάρκειες. Για παράδειγμα η έλλειψη ψευδάργυρου, σίδηρου ή βιοτίνης συνήθως προκαλούν απώλεια μαλλιών. Ένας ακόμη ένοχος για αυτό είναι η διαταραχή του θυρεοειδούς. 
Το φυσιολογικό νούμερο τριχών που μπορεί να χάνει ένας άνθρωπος καθημερινά είναι 100. Εάν παρατηρήσετε περισσότερες τρίχες στο νεροχύτη του μπάνιου ή στη βούρτσα των μαλλιών σας από ό, τι συνήθως ή αν η τρίχα βγαίνει σε συστάδες, που αφήνουν γυμνά σημεία στο τριχωτό της κεφαλής σας, καλό θα ήταν να επικοινωνήσετε άμεσα με τον γιατρό σας.

Κάντε μανικιούρ
Η φυσιολογική όψη των νυχιών είναι λευκή και καθαρή. Οποιαδήποτε αλλαγή μπορεί να συνδέεται με καρκίνο του δέρματος, νεφροπάθεια ή μύκητες. Ωστόσο είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς τι ακριβώς συμβαίνει καθώς οι αλλαγές στα νύχια αποτελούν σύμπτωμα για τουλάχιστον 300 διαφορετικές ασθένειες, με πιο συνηθισμένες την έλλειψη βιταμινών και πρωτεϊνών, την αναιμία, τη διαταραχή τους θυρεοειδούς, τις ορμονικές διαταραχές και την ψωρίαση. 
Σε πιο σοβαρή περίπτωση τα νύχια που είναι πιο σκούρα και σκουραίνουν ακόμα περισσότερο στις άκρες ίσως είναι ένδειξη νεφρικής πάθησης.

Μην ξεχνάτε το οδοντικό νήμα
Μπορεί να ακούγεται παράταιρο αλλά το οδοντικό νήμα μπορεί να προλάβει εκτός από μία μόλυνση και ένα...έμφραγμα. Η καθημερινή του χρήση συμβάλει στην ενδυνάμωση των ούλων και στην αποφυγή της φθοράς τους. Ωστόσο αν παρατηρείτε ότι τα ούλα σας ματώνουν όσο χρησιμοποιείτε το οδοντικό νήμα, αυτό συνήθως σημαίνει ότι έχετε κάποια μόλυνση. Παρά το γεγονός ότι η χρήση του νήματος μπορεί να προκαλεί αιμοραγία, η αλήθεια είναι ότι βοηθά στο να απαλλαγείτε από τη μολυνση. 
Οι ερευνητές επιμένουν ακόμα ότι τα μολυσμένα ούλα συχνά συνδέονται με καρδιοπάθειες επειδή η χρόνια φλεγμονή προκαλεί τη δημιουργία χημικών ουσιών στο ανοσοποιητικό σύστημα, που συμβάλλουν στη συσσώρευση λιπαρών αποθέσεων στις αρτηρίες σας ευνοώντας με τον τρόπο αυτό τις συνθήκες για καρδιακά νοσήματα.

Μέση...δαχτυλίδι
Καρδιολογικές παθήσεις και υψηλή πίεση μπορούν να εξελιχθούν σε πιο σοβαρές καταστάσεις αν δεν προσέξτε έγκαιρα. Ευτυχώς η…μέση σας έχει προνοήσει. 
Άτομα που συσσωρεύουν περισσότερο λίπος γύρω από την περιοχή της κοιλιάς, από ότι στους γοφούς και τον πισινό, είναι ομάδα...υψηλού κινδύνου για να αναπτύξουν καρδιολογικές παθήσεις, διαβήτη τύπου 2, πίεση και ορισμένες μορφές καρκίνου.

Είστε ενυδατωμένοι;
Το ξηρό δέρμα συνήθως «τραβάει» και είναι ερεθισμένο ειδικά μετά το ντους. Αυτή η αφυδάτωση του δέρματος ωστόσο ίσως να είναι και ένδειξη ότι πάσχετε από κάποια διατροφική έλλειψη ή πιθανόν και μία πιο σοβαρή δερματολογική πάθηση. 
Ένα αφυδατωμένο, ξερό και «σπασμένο» δέρμα μπορεί εύκολα να αποτελέσει πόλο έλξης για μολύνσεις και φλεγμονές. 




ΠΗΓΗ... clickatlife.gr  

ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΦΙΜΠΟΝΑΤΣΙ: ΤΟ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ!


Φωτογραφία raywillis
Το θέμα της σημερινής εγγραφής θα σχετίζεται με τα μαθηματικά. Συγκεκριμένα θα ασχοληθούμε με τους αριθμούς Fibonacci. 0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144, ....... Oι πρώτοι δύο αριθμοί Φιμπονάτσι είναι το 0 και το 1, και κάθε επόμενος αριθμός είναι το άθροισμα των δύο προηγούμενων. Επιπλέον, ο λόγος δύο διαδοχικών αριθμών της ακολουθίας Φιμπονάτσι τείνει προς τηνχρυσή τομή ή χρυσή αναλογία, δηλαδή τον αριθμό φ=1,618033989.
Υπέροχοι και μυστήριοι χαρακτηρίζονται αυτοί οι αριθμοί και απαντώνται παντού και σε διάφορες επιστήμες. Εκπληκτικός όμως είναι ο τρόπος με τον οποίο οι αριθμοί Φιμπονάτσι εμφανίζονται στη φύση. Είναι το αριθμητικό σύστημα της φύσης. Τους συναντάς παντού, στη διάταξη των φύλλων ενός φυτού, στο μοτίβο των πετάλων ενός λουλουδιού, στο άνθος της αγκινάρας, σε ένα κουκουνάρι ή στο φλοιό ενός ανανά. Ισχύουν για την ανάπτυξη κάθε ζωντανού οργανισμού, ενός κυττάρου, ενός κόκκου σιταριού, μιας κυψέλης μελισσών, ακόμη και για όλη την ανθρωπότητα.

Τα φυτά δε γνωρίζουν για την ακολουθία Fibonacci - απλά μεγαλώνουν με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο.
Αν μετρήσει κανείς τα πέταλα ενός λουλουδιού, θα διαπιστώσει ότι ο αριθμός τους είναι συχνά 3, 5, 8, 13, 21, 34 ή ακόμα και 55. Σπάνια θα συναντήσουμε λουλούδι με δύο πέταλα. Υπάρχουν εκατοντάδες είδη, τόσο άγρια όσο και καλλιεργημένα με πέντε πέταλα. 
Τα λουλούδια με οκτώ πέταλα δεν είναι τόσο κοινά όπως με τα πέντε, αλλά υπάρχουν αρκετά γνωστά είδη. Λουλούδια με δέκα τρία, είκοσι ένα και τριάντα τέσσερα πέταλα είναι επίσης αρκετά κοινά. 
Φωτογραφία knitalatte11
 Μπορούμε να μετρήσουμε στις μαργαρίτες 13, 21, 34, 55, ή και 89 πέταλα. Οι κοινές μαργαρίτες του αγρού έχουν συνήθως 34 πέταλα γεγονός που σίγουρα επηρεάζει το αποτέλεσμα του παιχνιδιού «μ’ αγαπά δεν μ’ αγαπά». Ο κρίνος έχει τρία πέταλα,  η νεραγκούλα έχει πέντε,  κ.λ.π. 
Οι σπόροι του ηλίανθου κατανέμονται κυκλικά. Η σπείρα είναι προς τα έξω ενώ έχει διπλή κατεύθυνση, δηλαδή και όπως κινούνται οι δείκτες του ρολογιού και αντίστροφα από το κέντρο του λουλουδιού. Ο αριθμός των σπειρών στο κάθε φυτό δεν είναι ίδιος. Γιατί  γενικά είναι είτε 21 και 34, είτε 34 και 55, είτε 55 και 89, ή 89 και 144; Ο αριθμός των σπειρών ενός ηλίανθου και προς τις δύο κατευθύνσεις είναι δύο διαδοχικοί αριθμοί στην ακολουθία Fibonacci. 
Φωτογραφία lucapost
Όλα τα κουκουνάρια αναπτύσσονται σε σπείρες, ξεκινώντας από τη βάση όπου ήταν ο μίσχος, και πηγαίνοντας κυκλικά μέχρι να φτάσουμε στην κορυφή.
Η ακολουθία Φιμπονάτσι εμφανίζεται στις βελόνες αρκετών ειδών έλατου, τα φύλλα της λεύκας, της κερασιάς, της μηλιάς, της δαμασκηνιάς, της βελανιδιάς και της φιλύρας, στη διάταξη των πετάλων της μαργαρίτας και του ηλιοτρόπιου.
Τη βλέπουμε στην επιφάνεια των κορμών των κωνοφόρων δέντρων και στους δακτύλιους των κορμών των φοικικόδεντρων.
Στη φωτογραφία παραπάνω βλέπετε ένα μικρό χαμομήλι. Τα πέταλα που βρίσκονται στο κέντρο του λουλουδιού σχηματίζουν σπείρες, σύμφωνα με τη ακολουθία Φιμπονάτσι.  Υπάρχουν 21 πιο σκούρες μπλε σπείρες και 13 σπείρες με τυρκουάζ χρώμα. Το 13 και το 21 είναι διαδοχικοί αριθμοί στην ακολουθία Fibonacci. 
Το κέλυφος των σαλιγκαριών ακολουθεί και αυτό την ακολουθία Fibonacci. Το ίδιο και το κέλυφος του ναυτίλου (μαλάκιο). Η μόνη διαφορά μεταξύ των δύο είναι ότι το κέλυφος του ναυτίλου αναπτύσσεται σε τρισδιάστατες σπείρες, ενώ το κέλυφος των σαλιγκαριών αναπτύσσεται σε δισδιάστατες σπείρες. 
Φωτογραφία OpenCage 
Φωτογραφία Chris 73
Η ακολουθία εφαρμόζεται στο σώμα του δελφινιού, στον αστερία και στο ανθρώπινο σώμα.  Η αναλογία του μήκους του πήχη του χεριού προς το μήκος του χεριού ισούται με 1.618, δηλαδή ισούται με τη Χρυσή Αναλογία. Η αναλογία μεταξύ του μήκους και του φάρδους του προσώπου και η αναλογία του μήκους του στόματος προς το φάρδος της μύτης είναι μερικά ακόμα παραδείγματατης εφαρμογής των αριθμών αυτών στο ανθρώπινο σώμα. 
Σίγουρα, αυτός ο συνδυασμός φύσης και μαθηματικών δεν είναι τυχαίος!! Άραγε, τα μαθηματικά αντιγράφουν τη φύση ή η φύση τα μαθηματικά;; Δεν συμφωνείτε όμως μαζί μου ότι είναι εκπληκτικός ο τρόπος που συνδυάζονται, όπως και το αποτέλεσμα;;




ΠΗΓΕΣ...http://www.environmentalgraffiti.com/nature/news-fibonacci-sequence-seen-flowers 

aksioperierga.blogspot.gr
http://grizosgatos.blogspot.gr
http://periergaa.blogspot.gr

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...