Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2012

ΧΙΟΝΟΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ.



Χιονοπτώσεις ασθενούς ως και μέτριας έντασης, αναμένεται να σημειώνονται ως και αργά το απόγευμα της Τρίτης, σε αρκετές περιοχές της βόρειας Ελλάδος, με αρκετά χαμηλό υψόμετρο, ενώ χιονόστρωση θα υπάρχει σε ημιορεινές και ορεινές περιοχές της Μακεδονίας, της Ηπείρου και της Θράκης.

Πιο συγκεκριμένα,

- Τις πρωινές ώρες, αναμένεται να σημειώνονται ασθενούς κυρίως έντασης χιονοπτώσεις, σε όλη την δυτική Μακεδονία, στα βόρεια τμήματα της Ηπείρου, αλλά και σε πεδινές περιοχές των πιο δυτικών τμημάτων της κεντρικής Μακεδονίας. Πρόσκαιρα τις πολύ πρωινές ώρες ίσως σημειωθούν ασθενούς έντασης χιονοπτώσεις και σε παραθαλάσσια τμήματα των πιο δυτικών τμημάτων της κεντρικής Μακεδονίας. Υποψήφιοι νομοί για χιονοπτώσεις ακόμα και σε πεδινά τμήματα τις πρωινές ώρες, είναι οι νομοί Ημαθίας, Πέλλας, Κιλκίς. Στον νομό Θεσσαλονίκης, πιθανότατα θα χιονίζει ασθενώς στα πιο δυτικά πεδινά τμήματα, ενώ στην πόλη της Θεσσαλονίκης, θα σημειώνεται χιονόνερο. Δεν αποκλείεται πρόσκαιρα, τις πολύ πρωινές ώρες κάποιες νιφάδες να πέσουν στις παρυφές της πόλεις και τα γύρω προάστια. Κάποιες ασθενής χιονοπτώσεις, θα σημειωθούν ως και τα ημιορεινά τμήματα της βόρειας Θεσσαλίας, (400-500 μέτρα). Χιονόστρωση θα σημειωθεί στην δυτική Μακεδονία, αλλά και στα ημιορεινά και ορεινά τμήματα της κεντρικής Μακεδονίας.

- Τις μεσημεριανές ώρες, οι χιονοπτώσεις θα ενταθούν στην δυτική Μακεδονία πάνω από τα 500-600 μέτρα, αλλά και στα πιο ημιορεινά και ορεινά τμήματα της υπόλοιπης Μακεδονίας (600-700 μέτρα), της Ηπείρου (600-800 μέτρα). Χιονόστρωση θα σημειώνεται στα ημιορεινά και ορεινά τμήματα της Μακεδονίας. Στην Θράκη οι χιονοπτώσεις θα κάνουν την εμφάνισή τους στα ημιορεινά και ορεινά τμήματα (700-900 μέτρα), από αργά το μεσημέρι και μετά.

- Τις απογευματινές ώρες, θα χιονίζει κατά διαστήματα με ασθενή ως και μέτρια ένταση στα ορεινά και ημιορεινά τμήματα της ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης (500-700 μέτρα, ίσως και λίγο χαμηλότερα).



ΠΗΓΗ...http://greek-weather.org

ΑΛΛΟ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ ΚΙ ΑΛΛΟ ΑΚΟΥΣ. Η ΑΛΛΙΩΣ ΤΟ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΟ ΠΟΥΛΑΚΙ ΤΣΙΟΥ.


Άλλο περιμένεις κι άλλο ακούς



Και φτιάχτηκε πριν από 120 χρόνια...




ΠΑΤΗΣΕ ΤΗ "ΜΙΚΡΗ ΤΖΕΝΑ" (2067μ) Ο ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΡΙΔΑΙΑΣ.



Ο Ορειβατικός Σύλλογος Αριδαίας, πραγματοποίησε με επιτυχία την προγραμματισμένη του δραστηριότητα στο όρος Τζένα, την Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 2012, όπου έγινε ανάβαση στην κορυφή “Μικρή Τζένα” (2067m), μέσα σε ένα πανέμορφο χιονισμένο τοπίο.



Η επόμενη δραστηριότητα του Ορειβατικού Συλλόγου Αριδαίας, είναι προγραμματισμένη για το Σαββατοκύριακο 15-16 Δεκεμβρίου 2012, με πεζοπορία και ανάβαση στην κορυφή του όρους Σμόλικας (2637m), από το χωριό Παλαιοσέλι.

Τηλέφωνα για πληροφορίες και συμμετοχή:
Γιώργος Γκάλιος:  6974-317617

Τα γραφεία του Ορειβατικού συλλόγου Αριδαίας, βρίσκονται στην οδό Γεωργίου Αβέρωφ 5 (στο στενό της ΔΕΗ) και είναι ανοικτά κάθε Τετάρτη 20:00-23:00
Διεύθυνση Ιστοσελίδας Συλλόγου: www.eosa.gr

ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ "ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ".



Ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας κ. Θεόδωρος Θεοδωρίδης εγκαινίασε την έκθεση «Τέχνη και Ανακύκλωση», με εικαστικά έργα της Ιωάννας Αμπατζή που παρουσιάζεται στην αίθουσα εκδηλώσεων του Διοικητηρίου στην Έδεσσα. 

Ο κ. Αντιπεριφερειάρχης και άλλοι παραβρισκόμενοι ξεναγήθηκαν στα εκθέματα της έκθεσης από την εικαστικό η οποία χρησιμοποίησε φυσικά και ανακυκλώσιμα υλικά για την κατασκευή μίας μεγάλης ποικιλίας στεφανιών και δέντρων. Σύρμα, χαρτί, καλώδια, φύλλα, πλαστικό, ύφασμα, κλαδιά και φύλλα δέντρων, πέτρες και πολλά άλλα «άχρηστα» υλικά χρησιμοποιήθηκαν με φαντασία από τη δημιουργό για την κατασκευή των πρωτότυπων κατασκευών. Η θεματολογία των αντικειμένων είναι απροσδιόριστη, κάποια από τα έργα όμως παραπέμπουν στην ατμόσφαιρα των Χριστουγέννων. Η τοποθέτηση στεφανιών και δέντρων από φυσικά υλικά στα σπίτια και στους χώρους εργασίας, συνδέεται με την καλή υγεία, καλοτυχία και ευδαιμονία, σύμφωνα την παράδοση.  

Σε δήλωσή του ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Θεοδωρίδης αναφέρει: «Η έκθεση της Αμπατζή μας δίνει μία ιδέα για το πώς η τέχνη εμπνέεται από τη φύση και, παράλληλα, προωθεί την ιδέα της ανακύκλωσης. Καλώ τους πολίτες της Έδεσσας, της Πέλλας και της ευρύτερης περιοχής να επισκεφτούν την έκθεση και να αντλήσουν ιδέες για δικά τους καλλιτεχνικά έργα. Μπορούμε να βάλουμε την τέχνη στη ζωή μας, με σημαντικά οφέλη για το πνεύμα μας και την ψυχική μας υγεία. Εξάλλου, η Πέλλα έχει μεγάλη παράδοση στον πολιτισμό και στις εικαστικές δημιουργίες».  

Η έκθεση θα παραμείνει ανοικτή για το κοινό, σχολεία, συλλόγους και κάθε ενδιαφερόμενο μέχρι και την Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου. Ώρες λειτουργίας, πρωί 12.00-14.00 και απόγευμα 18.00-21.00. 

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΜΕ ΠΡΟΕΔΡΟ ΘΗΡΙΟΠΕΤΡΑΣ.



Συνάντηση εργασίας πραγματοποιήθηκε σήμερα (10/12) το πρωί, μεταξύ του Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας κ. Θεόδωρου Θεοδωρίδη και του Προέδρου της Τοπικής Κοινότητας Θηριόπετρας του Δήμου Αλμωπίας κ. Ιωάννη Ουργαντζόγλου. Στη συνάντηση παραβρέθηκαν επίσης ο Γραμματέας της Κοινότητας κ. Απόστολος Ουργαντζόγλου.   

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν θέματα που αφορούν την τοπική και κοινωνική ανάπτυξη της Τοπικής Κοινότητας Θηριόπετρας και την ένταξή τους στο αναπτυξιακό πρόγραμμα της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης Πέλλας. Ειδικότερα, συζητήθηκε το θέμα της αντιπλημμυρικής προστασίας της περιοχής και η κατασκευή αντίστοιχου έργου στον Ξεροπόταμο. Ακόμη, συζητήθηκε η ένταξη στο τεχνικό πρόγραμμα της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας της κατασκευής τμήματος της περιφερειακής οδού Φιλώτειας-Θηριόπετρας, καθώς και η ενίσχυση του πολιτιστικού συλλόγου «Μέγας Βασίλειος». Η αγροτική ανάπτυξη της Τοπικής Κοινότητας αποτέλεσε ιδιαίτερη ενότητα της συνάντησης, όπου συζητήθηκε η προοπτική βελτίωσης της πρόσβασης στις καλλιέργειες (αγροτική οδοποιία) και η βελτίωση των συνθηκών άρδευσης. 

Ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Θεόδωρίδης, πρόκειται να επισκεφτεί σύντομα την Τοπική Κοινότητα, προκειμένου να συνεχιστεί η συνεργασία και με τη συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας.  

ΕΙΚΟΣΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΗΓΕΤΕΣ ΠΑΡΕΛΑΒΑΝ ΤΟ ΝΟΜΠΕΛ ΕΙΡΗΝΗΣ.



Η Ευρωπαϊκή Ένωση, που βρίσκεται αντιμέτωπη με τη χειρότερη κρίση στην ιστορία της παρέλαβε επισήμως σήμερα στο Όσλο το βραβείο Νόμπελ Ειρήνης που της απονεμήθηκε για το ρόλο της στην μεταμόρφωση «μιας ηπείρου πολέμων σε ήπειρο ειρήνης». 

Παρουσία περίπου είκοσι ευρωπαίων αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων, μεταξύ των οποίων ο Φρανσουά Ολάντ και η Άγγελα Μέρκελ που ήταν καθισμένοι δίπλα-δίπλα και σηκώθηκαν μαζί για να χαιρετίσουν τους παρευρισκόμενους, ο πρόεδρος της νορβηγικής Επιτροπής Νόμπελ, ο Θόρμπγερν Γιάγκλαντ, κάλεσε την ΕΕ «να προχωρήσει μπροστά» παρά την κρίση.


Ο πρόεδρος της νορβηγικής Επιτροπής Νόμπελ, γνωστός ευρωπαϊστής στην ευρωσκεπτικιστική Νορβηγία, απένειμε στη συνέχεια το βραβείο στους αντιπροσώπους των τριών κύριων ευρωπαϊκών θεσμών, των προέδρων του Συμβουλίου Χέρμαν Φαν Ρόμπαϊ, της Επιτροπής Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο και του Κοινοβουλίου Μάρτιν Σουλτς.

«Δεν συγκεντρωθήκαμε σήμερα εδώ με την πεποίθηση ότι η ΕΕ είναι τέλεια. Συγκεντρωθήκαμε με την πεποίθηση ότι πρέπει να λύσουμε τα προβλήματά μας μαζί», πρόσθεσε ο Γιάγκλαντ.

Συμβολικά ο Γιάγκλαντ διάνθισε την ομιλία του με λέξεις από πολλές γλώσσες, εκφράζοντας έτσι την ευρωπαϊκή διαφορετικότητα.



Τέσσερις νεαροί Ευρωπαίοι, μεταξύ των οποίων μια 12χρονη από την Ισπανία και μια 21χρονη από την Πολωνία, ήταν επίσης παρόντες στην τελετή, αφού κέρδισαν σχετικούς διαγωνισμούς.

Τα χρήματα του επάθλου των 930.000 ευρώ θα διατεθούν σε προγράμματα για να βοηθηθούν παιδιά σε εμπόλεμες ζώνες και οι αποδέκτες θα ανακοινωθούν την ερχόμενη εβδομάδα. Η ΕΕ έχει δηλώσει πως θα διπλασιάσει το χρηματικό έπαθλο, έτσι συνολικά 2 εκατομμύρια ευρώ θα διατεθούν σε επιλεγμένα προγράμματα αρωγής.



Η απόφαση αυτή έκανε να σωπάσουν κάπως επικριτές στο twitter και άλλους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης που αρχικά είχαν αστειευτεί πως αν το έπαθλο ήταν για όλους τους Ευρωπαίους, τότε θα πρέπει όλοι να το μοιραστούν -θα αντιστοιχούσαν έτσι 0,2 λεπτά του ευρώ στον καθένα.




ΠΗΓΗ...http://www.newsbeast.gr

ΠΡΟΒΑ ΦΙΛΙΟΥ.



Τα κορίτσια πάνε σε μια οντισιόν για να πρωταγωνιστίσουν σε μια διαφήμιση...

Η διαφήμιση περιλαμβάνει μια σκηνή φιλιού και τις ρωτάνε αν θα είχαν πρόβλημα να φιλίσουν τα μοντέλα για να κάνουν πρόβα. 

Αυτές φυσικά τις έχει φάει η ανεργία και δέχονται δείτε στο βίντεο τι τους περιμένει...







ΠΗΓΗ...http://periergaa.blogspot.com

ΓΕΡΩΝ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ: «ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΠΡΟΦΗΤΕΥΩ - Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΓΙΝΕΙ»

1
του Ιερομόναχου π.Γεώργιου Καυσοκαλυβίτη
Ιερά Καλύβη Ζωοδόχου Πηγής, Ιερά Σκήτη Αγίας Τριάδος Καυσοκαλυβίων Αγίου Όρους


Σε μια εποχή που όλο και περισσότερος κόσμος νιώθει την ανάγκη, εξαιτίας της βαθύτατης κρίσης που πλήττει την ανθρωπότητα, να ασχοληθεί με εσχατολογικά γεγονότα όπως αυτά περιγράφονται στην Αποκάλυψη του Αγίου  Ιωάννου του Θεολόγου αλλά και όπως με τη Χάρη του Θεού αποκαλύφθηκαν στους Προφήτες , στους Πατέρες της Εκκλησίας αλλά και σε σύγχρονους αγίους γέροντες όπως ο Γέρων Παΐσιος,  πρέπει να σταθούμε ιδιαίτερα στη στάση του Γέροντα Πορφυρίου και να αποκωδικοποιήσουμε γιατί ένας τόσο μεγάλος Άγιος της εποχής μας, ενώ γνώριζε με ακρίβεια και λεπτομερέστατα για όλα όσα ζούμε και που έρχονται, εν τούτοις απέφευγε να μιλάει για αυτά.Πρέπει να μας προβληματίσει ιδιαιτέρως γιατί ο γέροντας δεν μίλησε καθόλου για τα επερχόμενα, αλλά αποκάλυψε μόνο τα αναγκαίως απαραίτητα και σε συγκεκριμένους ανθρώπους.

Ο βασικός πυρήνας της σκέψης του Γέροντα Πορφυρίου ήταν ότι ο κόσμος είναι ανάγκη να εμπεδώσει και να καλλιεργήσει την αγάπη προς το δημιουργό του, όχι μέσα από το φόβο των μελλούμενων, αλλά μέσα από μια ανιδιοτελή σχέση, όπως ο στοργικός πατέρας προς το παιδί του. Γιατί η ενότητα που ήταν η μεγαλύτερη παρακαταθήκη του Χριστού προς τους Αποστόλους, μπορεί να εξασφαλισθεί όταν το παιδί ενωθεί με τον πατέρα δια της αγάπης πρωτίστως και όχι δια του φόβου. Ο Γέρων Πορφύριος παρομοίασε ευστόχως την εποχή που ζούμε όπως τα χρόνια λίγο πριν έλθει ο Χριστός. Τι επικρατούσε τότε; Μια ρωμαϊκή «ειρήνη» στην εξουσία, η ειδωλολατρία, ένα ιερατείο αλλοτριωμένο από τα πάθη της εξουσίας, υποκριτικό χωρίς να ωφελεί αντιθέτως να απομακρύνει τον κόσμο από τον Θεό και τέλος υπήρχε μια μικρή μερίδα αγνών και αγαθών ανθρώπων. Όλα αυτά περιγράφουν το σήμερα με λεπτομέρεια και η επανάληψη της ίδιας εποχής  προφανώς πρέπει να μας προβληματίσει εντόνως. Πριν από τον Χριστό υπήρξαν προφητείες για τον ερχομό Του αλλά και προειδοποιήσεις για μετάνοια στο λαό του Θεού, όπως στην περίπτωση του Ιωνά και της Νινευή. Ωστόσο αυτές οι προφητείες στάλθηκαν από τον Θεό για εκείνους τους λίγους αγνούς και αγαθούς ανθρώπου κάθε εποχής, όπως προανέφερα, γιατί είχαν την καλή προαίρεση να δεχθούν τα μηνύματα και να γνωρίζουν τι θα πράξουν.

Με αυτό το σκεπτικό ενεργούσε και ο Γέρων Πορφύριος καλώντας τους ανθρώπους να πλησιάσουν από αγάπη στον Χριστό και όχι από τον φόβο φοβερών γεγονότων. Γνώριζε αλλά δεν έλεγε. Μιλούσε λακωνικά και κωδικοποιημένα και γνώριζε ότι υπήρχε στην εποχή του μεγάλο χάσμα στην πνευματικότητα των ανθρώπων του Αγίου Όρους με τον έξω κόσμο. Για αυτό το λόγο είχε στείλει άνθρωπο να ειδοποιήσει τον Γέροντα Παΐσιο να πάψει πλέον να μιλάει για τον αντίχριστο, το χάραγμα, επικείμενους πολέμους κλπ. Όχι γιατί ήταν λάθος αυτά που με Θεία φώτιση είχε πληροφορηθεί  ο Γέρων Παΐσιος, αλλά γιατί τα πνευματικά μέτρα του κόσμου είναι σε τέτοια επίπεδα που ο φόβος δεν θα είχε κανένα ουσιαστικό  αποτέλεσμα και ήταν αναγκαία η προσέγγιση μόνο δια της αγάπης του Χριστού. Διότι  αν άνθρωπος αγαπήσει τον Θεό, τότε ο Θεός όταν αλλάζουν οι άνθρωποι αλλάζει και Εκείνος την ιστορία. Το ίδιο έγινε και στην επικείμενη καταστροφή της Νινευή.

Ο ίδιος ο Γέροντας Πορφύριος τις τελευταίες ημέρες του τόνιζε την ηθική κατάπτωση και εξαθλίωση που έχουμε περιέλθει ως λαός και τόνιζε στα πνευματικά του τέκνα να βρουν τον στίχο της Παλαιάς Διαθήκης που λέει «ἱμάτιον ἔχεις, ἀρχηγὸς ἡμῶν γενοῦ». Εκεί μας έλεγε ότι περιγράφεται η σημερινή κατάσταση ανάγλυφα. Ίδιες καταστάσεις του «παλαιού Ισραήλ» με τον «νέο Ισραήλ» και ίδια συμπτώματα. Ο «παλαιός Ισραήλ» έχασε την ενότητα του με τον Θεό και ο «νέος Ισραήλ» έχασε αυτήν ακριβώς την πορεία ενότητας με τον Χριστό. Αυτή ήταν και η μεγάλη λαχτάρα του Γέροντα και την υπηρέτησε κυριολεκτικώς μέχρι τελευταίας πνοής. Η Αρχιερατική Προσευχή του Χριστού «Ίνα ώσιν εν» ήταν αυτή που υπηρέτησε ο Γέροντας όσο ζούσε και με αυτή κοιμήθηκε στα χείλη. Γιατί γνώριζε ότι η ανθρωπότητα διασφαλίζοντας την ενότητα με τον Χριστό δεν θα είχε ποτέ να φοβηθεί ούτε πολέμους, ούτε αντίχριστο.

Αντιθέτως σήμερα προσεγγίζουμε το κακό και εξετάζουμε τα επερχόμενα ως αναπόφευκτο κακό. Εκεί χάνουμε όλη την ουσία. Οι πόλεμοι, οι επικείμενες συμφορές και γεγονότα είναι το ύστατο φάρμακο στην αποστασία του ανθρώπου και για αυτό ο Γέρων Πορφύριος έλεγε ότι: «Η Αποκάλυψη γράφτηκε για να μην γίνει». Γιατί η Αποκάλυψη έχει ως σκοπό την προειδοποίηση και ο τρόπος να αποφευχθεί είναι μόνο αν υπηρετήσουμε την ενότητα που μας άφησε ο Χριστός ως παρακαταθήκη. Αυτή είναι η θεραπευτική αγωγή στον ασθενή, γιατί αν η ασθένεια προχωρήσει, τα γεγονότα της Αποκάλυψης θα είναι ο ακρωτηριασμός που προκαλεί ο ιατρός όταν χτυπήσει η γάγγραινα. Έλεγε ο Γέροντας: «Η εποχή μας είναι σαν την εποχή του Χριστού. Και τότε ο κόσμος είχε φθάσει σε μία αθλία κατάσταση. Ο Θεός, όμως μας λυπήθηκε. Και τώρα δεν πρέπει ν' απελπιζόμαστε. Βλέπω μέσα από τη συμφορά να εμφανίζεται κάποιος πολύ σπουδαίος άνθρωπος του Θεού, ο οποίος θα συνεγείρει και θα ενώσει τον κόσμο προς το καλό».

Είναι από τις ελάχιστες φορές που ο γέροντας μίλησε για αυτά που ζούμε και που έρχονται. Τόνιζε ότι αλλάζει η δικαιοσύνη του Θεού και  ότι η κατάστασή μας είναι αθλία. Έβλεπε όμως το έλεος Του Θεού για μία ακόμη φορά να επισκέπτεται την ανθρωπότητα. Το ίδιο έλεγε και ο Γέρων Παΐσιος όταν επισκέπτες τον πλησίαζαν με έκδηλη αγωνία για τα επερχόμενα και όταν τον ρωτούσαν πότε θα έρθει η οργή του Θεού. Εκείνος έλεγε ότι «Θα πρέπει να ζητούμε να έρθει το έλεός Του και όχι η οργή Του».

Αυτό έχει ανάγκη η ανθρωπότητα και έτσι πρέπει να προσεγγίζει αυτά που είπαν οι Άγιοί μας. Αυτά που προφητεύθηκαν για τις μέρες μας, αφορούν εκείνους τους λίγους, που όπως προ Χριστού, έχουν την προαίρεση να υπηρετήσουν την εν Χριστώ ενότητα. Οι φυλλάδες, ο ξένος τύπος, κανάλια και ηλεκτρονικά ΜΜΕ, ασχολούνται συστηματικά με το  τι είπε ο Γέρων Παΐσιος και άλλοι σύγχρονοι γέροντες. Δεν γνωρίζω αν το κάνουν για λόγους διαφημιστικούς, εμπορικούς κλπ. Πρέπει όμως να προβληματιστούμε. Να προβληματιστούμε για να αναζητήσουμε την ουσία μέσα σε όλα αυτά.

Το 2009 επισκεπτόμενοι την Ρωσία, μέσα στα πλαίσια  της προσπάθειας έκδοσης των επιστολών του πρώτου Κυβερνήτη της Ελλάδος Ιωάννη Καποδίστρια, συναντηθήκαμε με υψηλόβαθμο στέλεχος της Κυβέρνησης της Ρωσικής Ομοσπονδίας. Με έκπληξη άκουσα μια ερώτηση που σχετίζεται με όλα τα παραπάνω.

Με ρώτησε :
-Γέροντα Γεώργιε, οι πατέρες στο Άγιον Όρος λένε ότι θα γίνει πόλεμος Ρωσίας Τουρκίας για την Κωνσταντινούπολη. Εσείς τι λέτε για αυτό;

Του απάντησα δίχως να το σκεφτώ, όπως πιστεύω θα απαντούσε και ο Γέρων Πορφύριος.
-Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, που είναι ένας μεγάλος Άγιος της Ορθοδοξίας είπε: "Θα προσπαθούν να το λύσουν με την πέννα, μα δεν θα μπορούν. 99  φορές με τον πόλεμο και μια με την πέννα". «Πάντως εμείς, είμαστε με την πέννα», συμπλήρωσα.

Οι Έλληνες πιστεύω ότι είχαν την ευλογία να τους στείλει ο Θεός μια αποκαλυπτική προσωπικότητα όπως ο Γέρων Πορφύριος για να μας δείξει τον τρόπο και τον δρόμο για να αποφύγουμε συμφορές και δυσκολίες. Εναπόκειται σε εμάς πως θα διαχειριστούμε την παρακαταθήκη που μας άφησε και να μην περιμένουμε το πλοίο να συγκρουστεί με το παγόβουνο. Αν ενεργούμε ο καθένας από μόνος του και ξεκομμένοι από τον Χριστό, είναι σίγουρο τότε ότι θα πούμε αυτό που είπε ο άγιος γέροντας: «Μπορεί όμως, με το σχέδιο τού Θεού, να έρθει, να έρθει ώστε οι άνθρωποι ν' αποκτήσουν μία επίγνωση, να ιδούνε το χάος ολοζώντανο μπροστά τους, να πούνε: Έ! Πέφτουμε στο χάος, χανόμαστε. Όλοι πίσω, όλοι πίσω, γυρίστε πίσω, πλανηθήκαμε. Και να έρθουνε πάλι στο δρόμο τού Θεού και να λάμψει η Ορθόδοξος πίστις».

Οι τελευταίες ημέρες του Γέροντα Πορφυρίου ήταν και οι πλέον αποκαλυπτικές για τα πνευματικά του παιδιά αλλά και για όλη την ανθρωπότητα. Ο γέροντας μας μάζεψε στο κελί του στα Καυσοκαλύβια και μας είπε: «Δεν μου αρέσει να προφητεύω αλλά θα σας πω μια προφητεία». Ο Γέροντας μας μίλησε για το τι θα συμβεί στην  Ελλάδα και ποιο είναι το μέλλον της. Ήταν αποκαλυπτικός για το μέλλον της Ελλάδας. Όλα αυτά πλέον άρχισαν να πραγματοποιούνται. Σήμερα ζούμε όλα όσα μας είπε και που άρχισαν να πραγματοποιούνται με ακρίβεια.

Η μεγαλύτερη αποκάλυψη του Θεού ήταν  το τελευταίο βράδυ της ζωής του, όταν για μισή ώρα περίπου προσευχόταν με την αρχιερατική προσευχή του Ιησού «Ίνα ώσιν εν». Το ίδιο το Άγιο Πνεύμα προσευχόταν μέσω του Γέροντα Πορφυρίου για την εν Χριστώ ενότητα όλων των Χριστιανών αλλά και όλων των ανθρώπων της γης, για να μην έρθουν τα δεινά της αποκαλύψεως.

Αυτή η προσευχή είναι και η μεγαλύτερη παρακαταθήκη του Χριστού στο ανθρώπινο γένος. Το να γίνει πράξη η ενότητα της ανθρωπότητας με τον Θεό.  Αυτή η παρακαταθήκη σήμερα 21 χρόνια μετά την κοίμηση του Γέροντα Πορφυρίου παραμένει ζωντανή και αποτυπωμένη σε μια εικόνα. Την Παναγία «»Ίνα ώσιν εν» την Πατριώτισσα, μια εικόνα προφητική και εσχατολογική, που πλέον γνωρίζει όλη η Χριστιανοσύνη.
Αυτή την παρακαταθήκη την υπηρετούμε μέχρι σήμερα τα παιδιά του και ελπίζουμε σε αυτήν.




ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΤΟ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙΝ.


Απαγορεύεται το απαγορεύειν
Το πασίγνωστο «πίστευε και μη ερεύνα» ήταν το "logo" του ισχυρότερου μοναστικού τάγματος, των Ιησουιτών.
Στη Βίβλο υπάρχει η προτροπή «ερευνάτε τας γραφάς».
Βεβαίως εκεί «γραφάς» άξιες προς έρευνα θεωρούνται μόνο οι «άγιες», αλλά αυτό δεν πρέπει να μας κάνει να χάνουμε το δάσος.

Κάθε γραφή, ιερή και ανίερη, μπορεί να μας προσφέρει κάτι αν την ερευνήσουμε, όχι δογματικά, αλλά με τον εγκέφαλο μας σε πλήρη λειτουργία.

Πιθανότατα κάπου θα έχετε διαβάσει τη γνωστή ψευδοεπιστημονική θεωρία ότι ο άνθρωπος χρησιμοποιεί μόνο το 10% του εγκεφάλου του.
Αυτό ισχύει μόνο για το δογματικό άνθρωπο.
Κάποιες ανώτερες λειτουργίες του εγκεφάλου που σχετίζονται με την ελεύθερη βούληση, την ανεξάρτητη σκέψη, τη συμπάθεια, τη διαρκή αναζήτηση, την αμφιβολία κλπ, στον άνθρωπο του δόγματος έχουν νεκρωθεί.

Για να μην μπερδευόμαστε μπορούμε να προσπαθήσουμε να δώσουμε ένα γενικό ορισμό του δογματικού ανθρώπου: Δογματικός είναι όποιος πιστεύει ότι κατέχει την αλήθεια.

Και αυτό, εξ ορισμού, αποκλείει την πιθανότητα να την κατέχουν οι «άλλοι» ή να μην την κατέχει κανένας.

Δεν έχει σημασία αν ο εν λόγω άνθρωπος είναι χριστιανός, μουσουλμάνος, άθεος, κομμουνιστής, νεοφιλελεύθερος, νεοναζί, αναρχοαυτόνομος ή χορτοφάγος.
Απ’ τη στιγμή που θα «κλειδώσει» στο μυαλό του το δόγμα, όποιο κι αν είναι αυτό, κάθε του σκέψη περιστρέφεται γύρω από την «αναλλοίωτη αλήθεια» που έχει αποδεχτεί ως... αναλλοίωτη και αληθινή.

Ένας στρατευμένος άθεος, ο οποίος αρνείται να διαβάσει την Αγία Γραφή ή την Μπαγκαβάτ Γκίτα, επειδή δεν πιστεύει στην ύπαρξη του συγκεκριμένου ή οποιουδήποτε «θεού», μοιάζει με τον άνθρωπο που δε διαβάζει τον Δον Κιχώτη του Θερβάντες, επειδή δεν πιστεύει στην ύπαρξη του Δον Κιχώτη.

Βιβλία όπως αυτά της Παλαιάς Διαθήκης, αξίζουν πολλών αναγνώσεων, όχι μόνο γιατί μέσα μπορείς να βρεις πολύ όμορφα –από λογοτεχνική άποψη- κείμενα (όπως τον Εκκλησιαστή ή το Άσμα Ασμάτων).

Η Παλαιά Διαθήκη, η οποία είναι βεβαιότατα Ιουδαϊκή, εμπεριέχει τους σπόρους της ηθικής με την οποία γαλουχήθηκε η ανθρωπότητα (από τον Ευφράτη και δώθε) και ταυτόχρονα μια κάποια σημειολογία πολύ πιο αξιόλογη και αρχετυπική από την «Κοκκινοσκουφίτσα» του Περρώ.

Πατώντας πάνω στα χνάρια αυτών των αρχαίων βιβλίων μπορούμε να φτάσουμε αναγωγικά ως τη σημερινή εποχή.
Και ακόμα πιο κοντά, στην επικαιρικότητα της προσπάθειας ενός πρώην υπουργού οικονομικών -και νυν προέδρου κόμματος υπό διάλυση- να διασωθεί απαγορεύοντας το ίδιο του το δημιούργημα, τη συμμορία των νεοναζί.
Ο πνιγμένος απ’ τα μαλλιά του πιάνεται.

(Παρένθεση:
Ο άνεμος λυσσομανάει απόψε και η θερμοκρασία έπεσε δέκα βαθμούς. Καλός και χρυσός ο Θεός, αλλά δεν μπορούσε να κρατήσει το καλοκαίρι για έναν-δυο, πέντε μήνες ακόμα; Μέχρι να έρθει ο Μάιος; Αφού δεν φρόντισε το περιούσιο ζώο να έχει τρίχωμα, ας φρόντιζε για τη οικιακή θέρμανση ή για ένα ατέρμονο καλοκαίρι.
Τέλος παρένθεσης –και κρύο.)

Η ιστορία της Γένεσης μπορεί να δώσει παράξενους καρπούς –πέρα από το μήλο- αν την προσεγγίσουμε κάπως πιο... διαλεκτικά.

Όπως θα γνωρίζετε όλοι ο πανάγαθος Θεός απαγόρευσε μόνο ένα πράγμα στους πρωτόπλαστους: Να φάνε τον καρπό του δέντρου της γνώσης του καλού και του κακού.
(Ας μην κάνουμε την άλλη φιλοσοφική προσέγγιση της απαγόρευσης. Τι δηλαδή σήμαινε για ένα ζώο να γνωρίζει πλέον τι είναι καλό και τι κακό.)

Ομιλώντας διαλεκτικά, ο Θεός με την απαγόρευση του δημιούργησε την αμαρτία!
Η «Θέση» ήταν: «Μην φάτε το μήλο».
Η «Αντίθεση», όπως προέκυψε από την πράξη των πρωτόπλαστων ήταν: «Ας φάμε και κάνα μηλαράκι που κάνει καλό στην υγεία.»
Η «Σύνθεση» ήταν η Αμαρτία.

Ήταν το προπατορικό αμάρτημα, που οδήγησε μέσω νέων αντιθέσεων και συνθέσεων στην αποπομπή των αμαρτωλών από το μόνο μέρος όπου δεν υπήρχε εφορία –ούτε εργασία ούτε πόνος ούτε θάνατος.

Αν ο Θεός δεν είχε θέσει την απαγόρευση δε θα είχε υπάρξει ούτε η αντίθεση της παραβίασης ούτε η σύνθεση της αμαρτίας.

Και σίγουρα δεν ήταν δύσκολο για το Θεό να μη φτιάξει το δέντρο της γνώσης του καλού και του κακού –και έτσι να μας γλιτώσει από το θάνατο και την οκτάωρη εργασία για 400 ευρώ.

Σίγουρα δεν του ήταν δύσκολο να θέσει μια διαφορετική απαγόρευση όπως: «Απαγορεύεται να κουνάτε και τα οκτώ σας χέρια ταυτόχρονα, ενώ μετράτε με το χοντρό δάκτυλο του δεξιού σας ποδιού τους κόκκους της άμμου του ποταμού Φισών.»

Βλέποντας τον κόσμο μας όχι με την αριστοτέλεια θεώρηση, όπου κάθετι είναι πάντα στη θέση του, αλλά κάπως πιο πλατωνικά, καταλαβαίνουμε ότι η απαγόρευση, ότι κάθε απαγόρευση δημιουργεί μια νέα θέση, η οποία μπορεί να είναι πιο επικίνδυνη από αυτό που θέλουμε να αποφύγουμε.

Άλλωστε οι απαγορεύσεις στοχεύουν μόνο στο εφικτό, στο υπαρκτό, στο σύμπτωμα και δε θεραπεύουν. Ένα απλό παράδειγμα: Η απαγόρευση της ηρωίνης μείωσε τους χρήστες;

Πολύ συχνά μάλιστα η απαγόρευση λειτουργεί προτρεπτικά: Δίνει στον άνθρωπο την αφορμή για να την παραβιάσει και να αισθανθεί ήρωας που το έκανε.

Φανταστείτε έναν νόμο που θα απαγόρευε στους πολίτες μιας χώρας να πηδούν ως το φεγγάρι. Ή έναν άλλο που θα τους απαγόρευε να ταΐζουν τους μονόκερους.

Νόμος 21352: Απαγορεύεται να παίζετε σκάκι με τις πολικές αρκούδες.
ή
Νόμος 29283: Απαγορεύεται να ψηφίζετε τον Μπομπ Σφουγγαράκη για πρωθυπουργό.
ή
Νόμος 536633: Απαγορεύεται να ψήνετε κάστανα στους πυρηνικούς αντιδραστήρες.

Θέτοντας την απαγόρευση, ακόμα κι αν πρόκειται για κάτι δυνητικά ακατόρθωτο ή κάτι που κανείς δεν είχε σκεφτεί να κάνει ως τότε, ουσιαστικά ανοίγεις το δρόμο για την «αντίθεση». Δημιουργείς την αντίθεση.

Αν ο Θεός δεν είχε κάνει καμιά αναφορά στο «μήλο» ίσως οι πρωτόπλαστοι να μην το έβρισκαν ποτέ –αφού ο Κήπος ήταν αχανής και γεμάτος ταβέρνες.

Είναι σαν να λες στο παιδί σου: «Πάνω στο τραπέζι έχω μια πιατέλα με σοκολατάκια (ή ένα μπουκάλι με ακουαφόρτε). Απαγορεύεται ακόμα και να τα πλησιάσεις.»
Εκείνη τη στιγμή, την στιγμή της απαγόρευσης, δημιουργείς στον εγκέφαλο του παιδιού σου μια εικόνα, μια εμμονή.
Τα περισσότερα παιδιά θα ακούσουν τους γονείς του και θα αποφύγουν το τραπέζι. Αλλά πολλά, με την πρώτη ευκαιρία, θα πλησιάσουν για να δουν τι είναι αυτό το τόσο απαγορευμένο ακουαφόρτε.

Αν θες να προστατέψεις αληθινά τα παιδιά σου δε βάζεις ποτέ στο σπίτι σου ακουαφόρτε. Ή το φυλάς κλεισμένο σε ντουλάπια που δεν μπορούν να φτάσουν.

Αν είσαι ο Θεός που δημιούργησε τη μηλιά ή ο διεφθαρμένος δημαγωγός που έθρεψε το νεοναζισμό για να σπρώξει προς την κατεύθυνση που ήθελε την απόγνωση των ανθρώπων, αν είσαι ο αμέριμνος γονιός που φυλάει το περίστροφο στο συρτάρι του κομοδίνου, τότε να είσαι βέβαιος ότι η απαγόρευση θα έχει ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που νομίζεις:
Την αποπομπή από τον Παράδεισο, την εκτροπή της δημοκρατίας, το θάνατο σκύλου σου (στον οποίο θα κάνει σκοποβολή το παιδί σου).

Εκτός κι αν εκεί στοχεύεις από την πρώτη στιγμή: Την επιστροφή Σου ως Υιός-Σωτήρας, την επιστροφή σου ως το ήμισυ του διλήμματος «... ή τανκς», την επιστροφή σου ως...

Sanejoker





ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΚΟΨΕΙ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ.


Το σχολείο μπορεί να (μας) κόψει το κάπνισμα
Οι Ελληνες καπνίζουν 75 εκατομμύρια τσιγάρα την ημέρα

«Δεν μπορούμε να επιλύσουμε το πρόβλημα του καπνίσματος στα σχολεία με διδακτισμό και αυστηρότητα» δήλωσε στο 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο για τον έλεγχο του καπνίσματος ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Θανάσης Κυριαζής.

Στην Ελλάδα, η κατανάλωση προϊόντων καπνού παραμένει η υψηλότερη κατά κεφαλήν ανάμεσα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Οι Ελληνες καπνίζουν 75 εκατ. τσιγάρα την ημέρα. Οι γυναίκες κατατάσσονται πρώτες στο κάπνισμα σε όλη την Ευρώπη, ενώ οι άνδρες καπνιστές κατατάσσονται στην τέταρτη θέση.

Σε αυτές τις συνθήκες η αντιμετώπιση του προβλήματος μέσα στην εκπαιδευτική κοινότητα, παρατήρησε ο κ. Κυριαζής, μπορεί να είναι αποτελεσματική μόνο μέσα από τη διαμόρφωση του χαρακτήρα ενός πολίτη που ξέρει να κάνει σωστές επιλογές για την υγεία του από νεαρή ηλικία.

Αυτές οι επιλογές και η διαμόρφωση της συμπεριφοράς μας, ως πολίτες, συνδέονται με αρχές και αξίες που πρέπει να βρίσκονται, ενσωματωμένες σε όλα τα προγράμματα σπουδών, σημείωσε ο κ. Κυριαζής. Παρόλο που δεν υπάρχει ένα μάθημα μόνο για το κάπνισμα, όπως είπε, στα νέα προγράμματα σπουδών του Δημοτικού και του Γυμνασίου υπάρχουν οι αρχές που οριζόντια διατρέχουν όλα τα μαθήματα, ώστε ο μελλοντικός πολίτης να ξέρει, να μάθει να σέβεται το σώμα του και την υγεία του, αλλά και τους υπολοίπους.

«Σε μια χώρα που ταλανίζεται από την οικονομική κρίση και η καθημερινότητά μας ολοένα και γίνεται δυσκολότερη, η παιδεία, το σχολείο, σε όλες τις βαθμίδες, δύναται να είναι η αλλαγή σε όλα τα επίπεδα», ανέφερε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας. «Οι περισσότεροι καπνιστές αρχίζουν το κάπνισμα πριν την ενηλικίωση, επομένως οι αξίες, η δύναμη της προσωπικής θέλησης και η στάση ζωής, οι συνήθειες που αναφέρονται στην υγεία, στην άθληση, και στη σωστή διατροφή, διαμορφώνονται και στο σχολικό χώρο ίσως, κυρίως σε αυτόν» κατέληξε ο κ. Κυριαζής.



ΠΗΓΗ...http://www.tovima.gr

Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2013.

Τα μαθήματα των πανελλαδικών του 2013

Τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και τα μαθήματα επιλογής για τις προσεχείς πανελλαδικές εξετάσεις του 2013, αναφέρονται σε εγκύκλιο που έστειλε το υπουργείο Παιδείας στα σχολεία της χώρας.

Με την εγκύκλιο αυτή, ενημερώνονται οι μαθητές της τρίτης τάξης λυκείου που πρόκειται να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις για όλα τα θέματα που αφορούν την σχετική διαδικασίας, ενώ το υπουργείο Παιδείας τους ενημερώνει και ότι για μια ακόμη χρονιά θα ισχύσει η κατηγορία του 10%, που μπαίνουν στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας, κάνοντας χρήση της βαθμολογίας παλαιότερων ετών.

Στην εγκύκλιο μεταξύ άλλων υπενθυμίζεται ότι:

- Τα μαθήματα της τελευταίας τάξης των ημερησίων και εσπερινών Γενικών Λυκείων στα οποία εξετάζονται σε πανελλαδικό επίπεδο οι μαθητές όλων των κατευθύνσεων έχουν οριστεί σε έξι. Στα ίδια μαθήματα θα εξετασθούν και οι απόφοιτοι οι οποίοι επιθυμούν την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι μαθητές και οι απόφοιτοι εξετάζονται σε πανελλαδικό επίπεδο στα τέσσερα μαθήματα κατεύθυνσης και σε δύο γενικής παιδείας, από τα οποία το ένα είναι υποχρεωτικά η Νεοελληνική Γλώσσα και το άλλο μπορούν να το επιλέξουν μεταξύ των μαθημάτων : Ιστορία του Νεότερου και Σύγχρονου Κόσμου, Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Βιολογία και Φυσική.

- Για την επιλογή του δεύτερου μαθήματος γενικής παιδείας, που ο υποψήφιος πρόκειται να εξεταστεί σε πανελλαδικό επίπεδο πρέπει να λάβει υπόψη του τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας κατά επιστημονικό πεδίο καθώς και τα μαθήματα γενικής παιδείας, που τα αντικαθιστούν με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας.

- Αν τα επιστημονικά πεδία που προτίθεται να επιλέξει ο υποψήφιος έχουν ως μαθήματα αυξημένης βαρύτητας τα μαθήματα της κατεύθυνσης που εξετάστηκε (π.χ. μαθητής θετικής κατεύθυνσης  προτίθεται να επιλέξει  το 3ο και 4ο επιστημονικό πεδίο όπου τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας είναι τα μαθήματα της κατεύθυνσης του ) τότε ο υποψήφιος αυτός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ως δεύτερο μάθημα γενικής παιδείας οποιοδήποτε από τα τέσσερα επιλεγόμενα μαθήματα γενικής παιδείας. Στην αντίθετη περίπτωση (π.χ. μαθητής θετικής κατεύθυνσης προτίθεται να επιλέξει το 1ο και 2ο επιστημονικό πεδίο ) ο μαθητής αυτός θα πρέπει να επιλέξει ως δεύτερο μάθημα γενικής παιδείας εκείνο από τα τέσσερα επιλεγόμενα, το οποίο μαζί με το μάθημα της Νεοελληνικής γλώσσας αντικαθιστούν τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του 1ου επιστημονικού πεδίου (που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η Ιστορία Γενικής Παιδείας).

Όλες οι λεπτομέρειες θα αναρτηθούν σε όλα τα λύκεια στον πίνακα των ανακοινώσεων τους, ενώ το υπουργείο Παιδείας παρακαλεί τους διευθυντές των σχολείων  να ενημερώσουν όλους τους μαθητές της τελευταίας τάξης για το περιεχόμενο της σε ειδική ενημερωτική συζήτηση.

Να σημειωθεί ότι, όπως επισημαίνεται στην εγκύκλιο, η διαδικασία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ποσοστό του 10% των θέσεων εισακτέων χωρίς νέα εξέταση ισχύει μέχρι και το ακαδημαϊκό έτος 2013-14. Επομένως όσοι απέκτησαν Βεβαίωση Πρόσβασης ημερήσιου Γενικού Λυκείου (ΓΕΛ) ή ημερήσια Επαγγελματικού Λυκείου (Επαγγελματικά Λύκεια-Ομάδα Β') τα έτη 2011 και 2012 θα μπορούν να καταθέσουν μηχανογραφικό δελτίο με το ποσοστό θέσεων 10% για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2013-14.



ΠΗΓΗ...http://www.tovima.gr

ΜΕΝΤΒΕΝΤΕΦ: Ο ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΞΩΓΗΙΝΟΙ ΖΟΥΝ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ.


Μεντβέντεφ:

Στο περιθώριο τηλεοπτικής συνέντευξης και ενώ μάλλον θεωρούσε ότι οι κάμερες στο τηλεοπτικό στούντιο ήταν κλειστές ο Ρώσος πρωθυπουργός Ντμίτρι Μεντβέντεφ ανέλυσε την άποψή του για τον Άγιο Βασίλη και τους εξωγήινους.

"Πιστεύω στον Άγιο Βασίλη. Όχι όμως πάρα πολύ. Αλλά όπως και να 'χει, ξέρετε, δεν είμαι από αυτούς του ανθρώπους που μπορούν να πουν στα παιδιά ότι δεν υπάρχει ο Άγιος Βασίλης" τόνισε ο πρώην πρόεδρος μιλώντας με δημοσιογράφους μετά το πέρας συνέντευξης με πέντε ρωσικούς τηλεοπτικούς σταθμούς, την περασμένη Παρασκευή.

"Μαζί με τον χαρτοφύλακα που περιέχει τους πυρηνικούς κωδικούς, ο πρόεδρος της χώρας παραλαμβάνει και έναν ειδικό "άκρως απόρρητο" φάκελο. Αυτός ο φάκελος περιέχει εξ ολοκλήρου πληροφορίες για εξωγήινους που επισκέφθηκαν τον πλανήτη μας" δήλωσε σκωπτικά ο Μεντβέντεφ.

Νωρίτερα, κατά τη διάρκεια της "κανονικής" συνέντευξης, ερωτηθείς σχετικά για την "αποφράδα" 21η Δεκεμβρίου δήλωσε ότι δεν πιστεύει ότι θα έρθει το τέλος του κόσμου την εν λόγω ημερομηνία.

Ο Μεντβέντεφ αναφέρθηκε επίσης εμμέσως πλην σαφώς στην αργοπορία του προέδρου Πούτιν με αφορμή την καθυστερημένη άφιξη του τελευταίου σε εκδήλωση στα νότια της χώρας, ενώ δεν δίστασε να χαρακτηρίσει "κόπανους" τους αστυνομικούς που έψαξαν το σπίτι μάρτυρα στα πλαίσια έρευνας.

Τα σχόλια του πρωθυπουργού δεν μεταδόθηκαν από τους σταθμούς που συμμετείχαν στην συνέντευξη αλλά τα αναπαρήγαγε το πρακτορείο Reuters και ανέβηκαν επίσης στο διαδίκτυο.






ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com

Η ΠΕΙΝΑ.

Η ΠΕΙΝΑ


Οι ειδήσεις σοκάρουν περισσότερο από την άγρια εμπειρία. Οι ειδήσεις για πεινασμένους ανθρώπους που ψάχνουν σε σκουπιδοτενεκέδες για φαγητό, για παιδιά που υποσιτίζονται σε σχολεία και η Ελλάδα θα μπει σε πρόγραμμα της Ε.Ε. για παροχή δωρεάν γευμάτων, για ειδήσεις που αφορούν αναπληρωτές καθηγητές που σιτίζονται σε λέσχες λόγω της οικονομικής δυσκολίας που αντιμετωπίζουν, δεν είναι παρά η κορυφή του παγόβουνου.

Σε μια χώρα που “σώζεται” διαρκώς, έχουμε περιέλθει στην πλήρη απαξίωση της ανθρώπινης ζωής και η τραγική της κατάσταση κρύβεται πίσω από θεατρινίστικες δηλώσεις “περί ανάπτυξης”. Φαίνεται πως δεν έχουν φτάσει στο σημείο να δυσκολεύονται να ικανοποιήσουν τις βασικές τους ανάγκες μόνο οι υποτιθέμενοι περιθωριακοί άστεγοι και επαίτες, αλλά και μαθητές, οι δάσκαλοί τους, καθώς και εργαζόμενοι.

Τα όποια δίκτυα αλληλεγγύης υπάρχουν δεν προβάλλονται από τα media, εκτός αν υπάρχει από πίσω κάποιος Αλαφούζος (βλέπε τις καμπάνιες του ΣΚΑΙ) ή ελλεεινές “πρωτοβουλίες” τύπου “συσσίτια μόνο για Έλληνες” της Χρυσής Αυγής. Η επικοινωνιακή διαχείριση της πείνας, αν δεν κηδεμονεύεται περνάει ως παράπλευρη απώλεια χωρίς να καυτηριάζονται οι υπεύθυνες πολιτικές.

Ενδεικτικό της κατάστασης είναι πως 3 εκατομμύρια κάτοικοι της Ελλάδας ζουν κάτω από τα όρια της φτώχειας, δηλαδή το 27% περίπου του πληθυσμού. Κι αυτά τα στοιχεία τα δίνει Ελληνική Στατιστική Αρχή. Σ’ αυτά δεν υπολογίζονται επιπλέον κοινωνικά αποκλεισμένοι και άνθρωποι που εργάζονται περιστασιακά με ελαστικές μορφές απασχόλησης (sic).

Πάντα το φαγητό δεν ήταν μόνο μέσο επιβίωσης αλλά και τόπος κοινωνικότητας. Τα οικογενειακά τραπέζια, τα φιλικά γεύματα, ήταν πάντα κάτι παραπάνω από τροφή. Ήταν το μέρος όπου βρισκόσουν με τους άλλους κι αυτό είχε την μεγαλύτερη σημασία από το να γεμίσεις το στομάχι σου. Σήμερα όμως, μπαίνει ένα όριο που δοκιμάζει την ανθρωπιά μας. Ακόμη και σε διάφορους δήμους έχουν αρχίσει να λειτουργούν κοινωνικά παντοπωλεία όπου εντάσσονται οικονομικά αδύναμοι και άνεργοι.

Η πείνα λοιπόν, είναι το μεγαλύτερο όπλο φόβου. Για να μην πεινάσεις μπορεί να υπομένεις το οτιδήποτε. Από την προσβολή στον χώρο δουλειάς, μέχρι τα ψίχουλα που παίρνεις, γιατί οι τηρητές της τάξης σου δείχνουν τις ορδές ανέργων και όσους αναζητούν σε κάδους το καθημερινό κολατσιό. Αυτή είναι η μεγαλύτερη βία στην καθημερινότητα. Απέναντι από το νέο πορνό της εποχής, τις εκπομπές και τα realities μαγειρικής, στέκεται το συσσίτιο. Θα δοκιμαστούμε, αν αντέχουμε να οικοδομήσουμε ένα τραπέζι, όχι ελεημοσύνης, αλλά συνειδητής συλλογικότητας..



Strange Journal




ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com

12 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΡΝΗΣΗΣ ΔΩΡΗΤΟΥ ΟΡΓΑΝΩΝ.


 12 Δεκεμβρίου η τελευταία ημέρα άρνησης δωρητού οργάνων
Προσοχή! Είναι απολύτως έγκυρο και διασταυρωμένο! Φροντίστε να το κάνετε για σας και για τα παιδιά σας (αν είναι ανήλικα – αν όχι, να το κάνουν μόνα τους)! 
Η Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου είναι η τελευταία ημέρα της προθεσμίας για όσους ΔΕΝ επιθυμούν να γίνουν δωρητές οργάνων, ώστε να το δηλώσουν! 
Σε περίπτωση που ΔΕΝ το δηλώσουμε, θα είμαστε (θέλουμε-δεν θέλουμε) εν δυνάμει δωρητές σε περίπτωση -χτύπα ξύλο- πλήρους ή εγκεφαλικού έστω θανάτου μας! 
Κάντε λοιπόν αμέσως τη δήλωση, έστω και ως απλή πράξη αντίδρασης στο φασιστοκράτος που θέλει να μας παίρνει τα όργανα, χωρίς καν να μας ρωτάει! 
Πιο συγκεκριμένα:
Γράφετε τα στοιχεία σας σε μια υπεύθυνη δήλωση και προσθέτετε τα εξής:
δηλώνω πως σε καμία περίπτωση δεν επιθυμώ να ληφθούν τα όργανά μου προς μεταμόσχευση κατόπιν ενδεχόμενου “εγκεφαλικού θανάτου” μου, καθότι δεν αποδέχομαι την κατάσταση που ονομάζεται “εγκεφαλικός θάνατος” ως πραγματικό θάνατο. Ως εκ τούτου, αρνούμαι εξίσου να λάβω όργανα από “εγκεφαλικά νεκρό” δότη. Το υπογράφετε, το επικυρώνετε στο πλησιέστερο ΚΕΠ και το στέλνετε εδώ:
ΠΡΟΣ: Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων
Τμήμα Προώθησης Δωρεάς Ιστών & Οργάνων
Αν. Τσόχα 5, 11521 Αθήνα 




ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΘΕΛΕΙ Η ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ.


Δασκάλους για να τούς διδάξουν την ελληνική γλώσσα ώστε να διευκολυνθούν στην αναζήτηση εργασίας στην Ελλάδα, ζητούν οι κάτοικοι του πομάκικου χωριού Τσράντσα της νότιας Βουλγαρίας, που απέχει «μια ανάσα» από τα σύνορα με την Ελλάδα.
«Απλωμένη» στα σπλάχνα της Ροδόπης (Ροντόπα όπως την ονομάζουν οι Βούλγαροι), η Τσράντσα απέχει περίπου 100 χιλιόμετρα από το Γκότσε Ντέλτσεφ ενώ, σε ευθεία γραμμή, το πιο κοντινό χωριό στην Ελλάδα είναι οι Ποταμοί τού Κάτω Νευροκοπίου Δράμας.
«Καθώς πολλοί από τους 650 κατοίκους της Τσράντσα πηγαίνουν στην Ελλάδα για να βρουν δουλειά, ως εποχιακοί εργάτες, η καλή γνώση των ελληνικών θα τούς διευκόλυνε σημαντικά» δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κοινοτάρχης της Τσράντσα Ιλίν Ντολαπτσίεφ.
«Γι' αυτό- προσθέτει -απευθύναμε γραπτώς το αίτημά μας στον Πρόεδρο και στον Πρωθυπουργό της Βουλγαρίας αλλά στην ελληνική πρεσβεία στη Σόφια».

Πηγή: ΑΜΠΕ

ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΜΕΓΑΛΟ ΚΙΝΔΥΝΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ.


Οι χριστιανοί βρίσκονται σε μεγάλο κίνδυνο παγκοσμίως
Σε έρευνα της οργάνωσης «Open Doors» παγκοσμίως γύρω στα 100 εκατομμύρια χριστιανοί ζουν σε κίνδυνο. Στην λίστα με τις 50 επικίνδυνες χώρες που κατάρτισε η οργάνωση, η Τουρκία βρίσκεται στην 31η θέση, για την οποία αναφέρεται πως οι χριστιανοί αντιμετωπίζονται σαν ¨πράκτορες των εχθρών¨.
Η Αυτόνομη περιοχή του Κουρδιστάν είναι η πιο ασφαλής περιοχή για τους Χριστιανούς. Το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτών των χριστιανών είναι πως δεν ξέρουν κουρδικά.  Η οργάνωση Open Doors είναι ένας διεθνής φορέας που ιδρύθηκε το 1955, και βοηθάει παγκοσμίως τους χριστιανούς που δέχονται καταπίεση. Στον χάρτη που κοινοποίησε η οργάνωση φαίνονται οι 50 πιο επικίνδυνες για τους χριστιανούς χώρες.  Στην πρώτη θέση όπως και πέρσι βρίσκεται η Β. Κορέα, στην οποία δεν επιδεικνύεται καμία ανοχή στην χριστιανική πίστη, οι χριστιανοί απειλούνται με ποινές φυλάκισης και θανάτου, και ασκούνε κρυφά τα θρησκευτικά τους καθήκοντα. Σε αυτή την χώρα αναφέρεται πως υπάρχουν σχεδόν 400.000 χριστιανοί, ενώ 70 χιλιάδες χριστιανοί βρίσκονται σε στρατόπεδα εργασίας.
Στην λίστα με τις επικίνδυνες χώρες την Βόρεια Κορέα ακολουθούν οι εξής χώρες : Αφγανιστάν, Σαουδική Αραβία, Σομαλία, Ιράν, Μαλβίδες, Ουζμπεκιστάν, Υεμένη, Ιράκ, Πακιστάν, Ερυθραία, Λάος, Βόρεια Νιγηρία, Μαυριτανία, Αίγυπτος, Σουδάν, Μπουτάν, Τουρκμενιστάν, Βιετνάμ, Τσετσενία, Κίνα, Κατάρ, Αλγερία, Κομόρες, Αζερμπαϊτζάν, Λιβύη, Ομάν, Μπρουνέι, Μαρόκο, Κουβέιτ, Τουρκία, Ινδία, Βιρμανία.




ΠΗΓΗ tourkikanea



ΑΝΑΒΕΙ ΦΩΤΙΕΣ Η ΜΑΝΑΒΙΣΣΑ.


Ανάβει φωτιές η μανάβισσα

Να 'ναι καλά τα ζαρζαβατικά της


ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΗ ΘΕΤΙΚΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ.


Μια ματιά στη θετική πλευρά της ζωής

Τσεκάρωντας τον κόσμο από την κλειδαρότρυπα





ΠΗΓΗ...http://www.newsbeast.gr

"ΣΙΓΑ ΤΟΝ ΠΟΛΥΕΛΑΙΟ"...ΠΩΣ ΒΓΗΚΕ Η ΦΡΑΣΗ;



Είναι μια από τις φράσεις που χρησιμοποιούμε πολύ στην καθημερινότητά μας. Από που προήλθε όμως αυτή η φράση; Υπάρχει ιστορική εξήγηση και πηγαίνει πολύ πίσω στον χρόνο στην παλιά Αθήνα.

Να, λοιπόν η εξήγηση: 

Η βασίλισσα Αμαλία συνήθιζε να προσκαλεί στις εσπερίδες των ανακτόρων παλιούς αγωνιστές του '21. Θαύμαζε την ιστορία τους, το παράστημα και τη φουστανέλα. Όταν τελείωναν τα βαλς και οι καντρίλλιες, άρχιζε ο πάντα ελληνοπρεπής τσάμικος. Ο λεβέντικος αυτός χορός ήταν ο αγαπημένος της Αμαλίας και οι αγωνιστές τον χόρευαν με ιδιαίτερο ενθουσιασμό. Όταν, μάλιστα, έφταναν στο κέφι, έβγαζαν τα τσαρούχια τους και τα πετούσαν στον αέρα. Τότε οι αυλικοί έτρεχαν πανικόβλητοι, με το φόβο μήπως κανένα τσαρούχι πετύχει τους ακριβούς πολυελαίους, και ψιθύριζαν στους φουστανελοφόρους:

"...Σιγά τον πολυέλαιο!"




ΠΗΓΗ: paliaathina.com

ΔΩΡΕΑΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΚΠΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΛΜΩΠΙΑΣ.


Το Κέντρο Κοινωνικής Προστασίας - Αλληλεγγύης του Δήμου Αλμωπίας σας ενημερώνει ότι από το πρόγραμμα "Ανάσα και Ζωή στην Πέλλα" έχουν προσληφθεί δύο Ψυχολόγοι, οι οποίες  θα δέχονται -με ραντεβού- στο ιατρείο του ΚΑΠΗ Αριδαίας (στο παλιό Δημαρχείο) κάθε Δευτέρα, Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή.
Κάθε Τετάρτη θα είναι διαθέσιμες για τους Παιδικούς Σταθμούς του Δήμου.
Σκοπός, η συμβουλευτική υποστήριξη σε ατομικές συνεδρίες, η συγκρότηση ομάδων θεραπείας για την αντιμετώπιση της κατάθλιψης, της μοναξιάς και του άγχους, με σκοπό την ενθάρρυνση και την ανάκτηση της ζωντάνιας στη ζωή, καθώς και η διοργάνωση ομιλιών με θέματα που αφορούν και απασχολούν τα άτομα της τρίτης ηλικίας αλλά και τα παιδιά.

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6983646119, ΕMAIL: samartzi_e_psy@hotmail.com
Ελευθερία Σαμαρτζή Ψυχολόγος Α.Π.Θ.
Και Κουτούλα Βασιλική Ψυχολόγος (Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών).Τηλέφωνο Επικοινωνίας: 6993699151
                        


Η πρόεδρος του ΚΕ.Κ.Π-Α


Μπαγκή  Αικατερίνη

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...