Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2012

ΠΟΙΟ ΑΝΕΞΗΓΗΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΚΡΥΒΟΥΝ ΟΙ LCD ΟΘΟΝΕΣ ΜΑΣ;


Φωτογραφία για Ποιο ανεξήγητο μυστήριο κρύβουν οι LCD οθόνες μας [βίντεο]
H LCD τηλεόραση που κοσμεί το καθιστικό σου φέρει ένα καλά κρυμμένο μυστικό που κανένας επιστήμονας δεν έχει καταφέρει ακόμη να διαλευκάνει. Η ίδια η κατασκευή της παραμένει ένα μυστήριο για τη νεότερη φυσική επιστήμη, εξαιτίας μιας ανωμαλίας στο σχεδιασμό της.

Το μυστικό, στο οποίο κανείς δεν έχει μπορέσει να ρίξει φως , έγκειται στους υγρούς κρυστάλλους που έχουν δανείσει το όνομά τους στις LCD οθόνες (Liquid Crystal Display).

, κοινώς γνωστές ως οθόνες υγρών κρυστάλλων. Η μέθοδος με την οποία τοποθετούνται και ευθυγραμμίζονται οι κρύσταλλοι παραμένει ένα μυστήριο και συνάμα μέγα θαύμα της σύγχρονης τεχνολογίας.

Ο Δρ. Χάρι Ουόλτον, διευθυντής του τμήματος Optical Imaging and Display Systems των εργαστηρίων της Sharp στην Ευρώπη, περιγράφει την κατασκευή μιας LCD οθόνης σαν ένα σάντουιτς αποτελούμενο από δύο στρώματα γυαλιού.

«Αυτές είναι οι φέτες ψωμιού», εξηγεί, «και στη μέση υπάρχει η γέμιση, η οποία συνίσταται σε μία επίστρωση υγρού κρυστάλλου».


Αυτή η επίστρωση υγρού κρυστάλλου είναι που προκαλεί τόση έκπληξη και η οποία θα μπορούσε να περιγραφεί ως μία μάζα μικροσκοπικών σπίρτων. Αυτά είναι που πρέπει να ευθυγραμμιστούν και να τοποθετηθούν προς μία συγκεκριμένη κατεύθυνση. Το πώς όμως επιτυγχάνεται αυτό είναι κάτι που εξακολουθεί να «πονοκεφαλιάζει» τους επιστήμονες σήμερα.

Υπάρχουν κάποιες μέθοδοι που εγγυώνται καλό αποτέλεσμα και οι οποίες κάνουν τις τηλεοράσεις μας να λειτουργούν μια χαρά, χωρίς όμως να γνωρίζει κανείς το γιατί.

Πολλοί κατασκευαστές, συμπεριλαμβανομένης της εταιρείας Sharp, χρησιμοποιούν μια μέθοδο βουρτσίσματος-τριβής σε ένα λεπτό στρώμα πολυμερούς χημικού υλικού το οποίο αλείφεται στην επιφάνεια του γυαλιού. Το ελάχιστα παχύ πολυμερές τρίβεται κατόπιν με ένα ταχέως κινούμενο βελούδινο ύφασμα προτού τοποθετηθεί πάνω του ο υγρός κρύσταλλος.

Οι κρύσταλλοι που περιέχονται στο υγρό ευθυγραμμίζονται από μόνοι τους, επιτρέποντας στην οθόνη να λειτουργήσει.

Στατικός ηλεκτρισμός; Μικροσκοπικές αυλακώσεις στο πολυμερές; Μόνο υποθέσεις μπορούν να κάνουν προς στιγμή οι επιστήμονες, χωρίς να μπορούν να παράσχουν μία τελική εξήγηση.

Στο μεταξύ, η Sharp φέρεται να έχει αποδείξει πως η κατεύθυνση των υγρών κρυστάλλων δεν οφείλεται σε κάποιου είδους υλική επαφή. Η ίδια μάλιστα έχει αναπτύξει μία διαδικασία κατά την οποία η τριβή επιτυγχάνεται με τη χρήση δεσμών φωτός επιτυγχάνοντας έτσι ακόμη μεγαλύτερη ποιότητα ευκρίνειας στις οθόνες της.

The mystery inside every LCD screen from Humans Invent on Vimeo.



ΠΗΓΗ...iefimerida

ΦΙΛΟΖΩΟΙ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΙΟΥΔΑΙΚΟΥ ΕΘΙΜΟΥ ΒΑΣΑΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΦΑΓΗΣ ΚΟΤΟΠΟΥΛΩΝ.


Φιλοζωικές ομάδες (για την ακρίβεια «για τα δικαιώματα των ζώων») στο Ισραήλ και το Μπρούκλιν προσπαθούν να...
θέσουν τέρμα σε ένα έθιμο της γιορτής Γιομ Κιπούρ που παρατηρείται κυρίως από τους υπερ-θρησκευόμενους Εβραίους. Σύμφωνα με την πρακτική, την ημέρα πριν από το Γιομ Κιπούρ ένα κοτόπουλο ανεμίζεται πάνω από τα κεφάλια των ‘μετανοούντων’ τρεις φορές, μεταφέροντας συμβολικά τις αμαρτίες από τον άνθρωπο στο κοτόπουλο. Το κοτόπουλο στη συνέχεια σφάζεται και παραδοσιακά δίνεται στους φτωχούς.

Η ομάδα με βάση το Μπρούκλιν, ‘End Chickens as Karparos’, εκτιμά ότι μόνο στο Μπρούκλιν, 50.000 κοτόπουλα συμμετέχουν κάθε χρόνο στην σφαγή και πολλά άλλα πεθαίνουν πριν να είναι σε θέση να χρησιμοποιηθούν στο τελετουργικό.
"Τα κοτόπουλα αντιμετωπίζονται άσχημα κατά τις ημέρες που προηγούνται της γιορτής, κατά τη διάρκεια της, και μετά την τελετή kapparot," γράφει η ομάδα σε μια ιστοσελίδα ζητώντας το τέλος της πρακτικής. «Στις ΗΠΑ, το Ισραήλ και αλλού,όπου το τελετουργικό γίνεται, τα πτηνά στοιβάζονται σε κιβώτια, όπου συνήθως διατηρούνται μέσα στα δικά τους περιττώματα, χωρίς φαγητό, νερό ή καταφύγιο,για έξι ημέρες πριν από την ‘shlug kaparos’ (αιώρησης των κοτόπουλων) που γίνεται την παραμονή του Γιομ Κιπούρ. "


Η ομάδα, μαζί με την ομάδα‘ Εβραίοι για τα Δικαιώματα των Ζώων’ και ‘Concern for Helping Animals inIsrael’, δεν είναι σε αντίθεση με το τελετουργικό kapparot του Yom Kippur, αλλά πιστεύουν ότι μπορεί να γίνει χωρίς να προκαλείται πόνος και ταλαιπωρία στα πτηνά, άποψη που συμμερίζεται ένα αυξανόμενος αριθμός Ορθοδόξων ραβίνων τόσο στις ΗΠΑ όσο και το Ισραήλ.

«Οι άνθρωποι πιστεύουν ότι μπορούν να έχουν διαπράξει Aveiros [αμαρτίες] κατά τη διάρκεια του έτους και την παραμονή του Γιομ Κιπούρ παίρνουν ένα κοτόπουλο και το γυρνάνε πάνω από τα κεφάλια τους και τελείωσε. Αυτό είναι ανοησία», λέει ο ραβίνος Avi Zarki στοKikar Shabbat σε μια συνέντευξη πριν από την έναρξη της γιορτής. Ο ΡαβίνοςZarki σημειώνει ότι υπάρχουν πολλές Halachic παγίδες στην πρακτική και συνιστά στο θρησκευτική ακροατήριό του, ότι "είναι προτιμότερο να δώσουν χρήματα για να εκπληρώσουν την mitzvah."

ΚΟ:
Σύμφωνα με τον ραβίνο Alfred Koltach, η πρακτική του kapparot πιθανόν ξεκίνησε ανάμεσα στους Ιουδαίους της Βαβυλωνίας. Αναφέρεται στα εβραϊκά γραπτά από τον 9ο αιώνα και ήταν ήδη διαδεδομένη από τον 10ο αιώνα. Αν και κάποιοι ραβίνοι καταδίκασαν τότε, την πρακτική, ο ραβίνος Μωυσής Isserles την ενέκρινε και ως αποτέλεσμα το kaparot έγινε συνήθεια σε ορισμένες εβραϊκές κοινότητες.


** Το Γιόμ-Κιπούρ, η Ημέρα του Εξιλασμού, είναι η ιερότερη ημέρα για τους Ιουδαίους. Προηγείται προσευχή και νηστεία. Απαγορεύεται να δουλεύεις, να φας, να πιεις, να φορέσεις αρώματα, να πλυθείς, να έχεις συζυγικές σχέσεις και να φοράς δερμάτινα παπούτσια. Φέτος εορτάστηκε στις 26 Σεπτεμβρίου.





ΠΗΓΗ...ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ 

ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΕΚΡΑΓΕΙ ΤΟ ΗΦΑΙΣΤΕΙΟ ΤΗΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗΣ;


Γιατί οι Αμερικάνοι θέλουν να εκραγεί το ηφαίστειο της Σαντορίνης

Τι συνέβη τους τελευταίους μήνες: 


Κάποιοι λένε για υποθαλάσσιες πυροδοτήσεις πυρηνικών όπλων μικρής ισχύος στο ευρύτερο Κρητικό πέλαγος ! Που είναι η αλήθεια; Ποιοι ξέρουν; και γιατί όλα αυτά; Ερωτήματα που εκ των προτέρων σας λέμε πως δεν θα απαντηθούν γιατί απλά ούτε εμείς ξέρουμε απλά εμείς έχουμε συλλέξει μια σειρά αδιαμφισβήτητων ντοκουμέντων και γεγονότων, θα προσπαθήσουμε να βάλουμε σε χρονική σειρά και εσείς να βγάλετε τα δικά σας συμπεράσματα.


Για τους αναγνώστες που μας παρακολουθούν χρόνια θα ξέρουν πως έχουμε ασχοληθεί ιδιαίτερα με το θέμα, ηφαίστειο Σαντορίνης. Τον τελευταίο καιρό πληθαίνουν οι αναφορές για Αμερικάνικο πλοίο με την ονομασία MAERSK PEARY, στον τύπο του πλοίου αναφέρεται ότι είναι Military Ops, δηλαδή πλοίο στρατιωτικών επιχειρήσεων και πολλοί πιστεύουν πως είναι αυτό πίσω από τις περίεργες δονήσεις στην νότια Ελλάδα, ενώ ταυτόχρονα Έλληνες αεροπόροι αποκλείουν το ενδεχόμενο οι δονήσεις αυτές να οφείλονται σε βολές μαχητικών όπως προσπαθούν να πλασάρουν αρμόδιοι.


Οι φόβοι ότι η Σούδα κρύβει πυρηνικά έρχονται στο προσκήνιο με το άνοιγμα των αρχείων του Φόρεϊν Οφις που δόθηκαν στη δημοσιότητα με καθυστέρηση 30 χρόνων! Στα απόρρητα αυτά έγγραφα, αποκαλύπτεται ότι οι Άγγλοι το 1975 ουδόλως ενδιαφέρθηκαν για την αποχώρηση της Ελλάδας από το στρατιωτικό σκέλος του ΝΑΤΟ, όσο ανησύχησαν μήπως και διαταραχθεί το πυρηνικό πρόγραμμα στη Σούδα, για το οποίο μάλιστα η τότε κυβέρνηση είχε δώσει εγγυήσεις!


Εδώ και 30 μήνες περίπου το ηφαίστειο της Σαντορίνης δείχνει όλο και εντονότερα σημάδια ενεργοποίησης του. Συνεχείς μικροδονήσεις, οι οποίες σπάνια ξεπερνάνε τα 3.2 Ρίχτερ καταγράφονται καθημερινά στην περιοχή από την Μήλο, την Νάξο μέχρι τα νότια παράλια της Κρήτης, την Κάρπαθο και την Ρόδο.

Από τον Αύγουστο όμως του 2012 και μετά έχουμε μια σειρά γεγονότων που προκαλούν ανησυχία, όπως μαρτυρίες για δονήσεις που έχουν γίνει αισθητές, στα Χανιά, το Καστέλι και το Ρέθυμνο σαν να γίνεται σεισμός 10 Ρίχτερ ελάχιστης όμως διάρκειας. Οι αυτές δονήσεις έγιναν αισθητές και την Μήλο και την Άνδρο που είναι κοντά. Όμως κανείς δεν εξηγεί το γιατί οι δονήσεις δεν κατεγράφησαν από σεισμογράφους που βρίσκονται εκεί κοντά, παρά μόνο από τον σεισμογράφο του ΤΕΙ στα Χανιά!

Την Πέμπτη 1 Μαρτίου 2012 είχαμε αναρτήσει θέμα με τίτλο "Ακυρώθηκε το γεγονός που φέρετε να έγινε στις 6.55 στην Κρήτη" μάλιστα έτυχε, να έχουμε κρατήσει το ειδικό πινάκιο που εκδίδει, το Σεισμολογικό Ινστιτούτο Αθηνών και το Πανεπιστήμιο στην on line σελίδα που μπορεί ο καθένας να παρακολουθεί τους σεισμούς, σε ολόκληρη την επικράτεια και έχουμε μόνιμα στην αρχική σελίδα του blog μας αριστερά και την επόμενη ημέρα δεν υπήρχε τίποτα ! Δόνηση 4,0 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ που στην αρχή είχε εντοπισθεί στα 16 Χιλιόμετρα από το Ηράκλειο και μετά από νεότερη επεξεργασία είχε προσδιοριστεί στα 31 χιλιόμετρα, είχε καταργηθεί από το πίνακα και για του λόγου το αληθές δείτε τα ντοκουμέντα

Ακόμα ένα περίεργο και ανησυχητικό γεγονός το οποίο και "θαφτηκε" μετά είναι με το πλοίο της γραμμής από Κρήτη προς Πειραιά στα ξημερώματα της 27ης Αυγούστου το οποίο αναγκάστηκε σε ελιγμό "πανικού" για να αποφύγει "σταθερό" αντικείμενο πάνω στην ρότα του και πλησίον της Μήλου.


Είναι πολλά τα ευρήματα που θα μπορούσαμε να σας παρουσιάσουμε αλλά θα ήταν κουραστικό, το σημαντικό είναι πως στο Νότιο Αιγαίο παίζεται ένα βρόμικο πιθανός "ενεργειακό" παιχνίδι και ίσος μια βίαιη γεωλογική αναταραχή βοηθούσε κάποια σκοτεινά συμφέροντα. Όλα όμως τα ενδεχόμενα να είναι ανοιχτά




Πηγή:
Αποκάλυψη

ΜΙΑ "ΑΝΑΠΗΡΗ" ΚΟΥΚΛΑ ΠΡΟΚΑΛΕΙ.


Μία «ανάπηρη» κούκλα προκάλεσε τη σουηδική κοινή γνώμη
Τα άτομα με ειδικές ανάγκες αντιδρούν
Τον περασμένο Μάιο μία οργάνωση σόκαρε τη Σουηδία όταν ξεκίνησε να πουλάει 300 κούκλες όπως αυτή της φωτογραφίας.

Το κουτί συσκευασίας έγραφε: «Η ανάπηρη κούκλα GIL. Να της συμπεριφέρεστε σαν να μία πραγματική ηλίθια! ». Η σελίδα Facebook της αμφιλεγόμενης κούκλας διευκρίνιζε: «Δεν βρίζει, δεν έχει καμία σεξουαλική επαφή, δεν πίνει και δεν πηγαίνει ποτέ στην τουαλέτα. Καλύτερα κι από έναν πραγματικό καθυστερημένο!».

Όπως αναφέρει η Le Monde, το Vice έκανε αναφορά στην κυκλοφορία αυτής της κούκλας, δημοσιεύοντας μία συνέντευξη ενός εκπροσώπου της οργάνωσης GIL, η οποία προσφέρει στα άτομα με εδικές ανάγκες, ειδικά εργαλεία που επιτρέπουν μία πιο αυτόνομη ζωή.

«Τα μέλη της οργάνωσής μας έχουν βαρεθεί τη θετική διάκριση προς το μέρος μας. Μας μεταχειρίζονται σαν παιδιά. Θέλαμε να κάνουμε κάτι προκλητικό. Έχω σιχαθεί να σκέφτονται πράγματα για μένα όπως: «Είσαι ήδη σε αναπηρική καρέκλα, δεν θα έπρεπε να πίνεις!».

Η θέση της οργάνωσης είναι: «Είμαστε άτομα όπως όλα τ' άλλα. Συμπεριφερθείτε μας σαν ανθρώπους. Εάν αισθανθείτε την καταπιεσμένη ανάγκη να γίνετε "γλυκούληδες" με κάποιον που υποφέρει από εγκεφαλική παράλυση, μπορείτε να αγοράσετε μία από τις κούκλες μας.».

Τέλος, η οργάνωση διευκρινίζει στο Vice ότι σύντομα θα κυκλοφορήσει μια καινούργια σειρά από κούκλες. «Αν θέλετε να αγοράσετε μία, μπορείτε να μας στείλετε e-mail.».



ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr

ΑΓΙΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΙΝΔΙΑΝΑ ΓΥΝΑΙΚΑ.


Το Βατικανό αναγνώρισε το θαύμα της
Πριν από έξι χρόνια, ο δωδεκάχρονος πλέον Jake Finkbonner, κόντευε να χάσει τη ζωή εξαιτίας ενός βακτηρίου το οποίο έτρωγε τη σάρκα του και κατέστρεφε το πρόσωπό του.

Ο πάστορας της οικογένειας συνέστησε στη μητέρα του παιδιού να προσευχηθεί στην ευλογημένη ινδιάνα Kateri Tekawitha και σύμφωνα με μαρτυρίες, η κατάσταση του εξάχρονου βελτιώθηκε θεαματικά.

Η οικογένεια θα πραγματοποιήσει, τώρα, ταξίδι στο Βατικανό ώστε να παραστεί στην αγιοποίηση της γυναίκας από τον Πάπα. Σημειώνεται ότι για να αγιοποιηθεί κάποιος, θα πρέπει να έχει κάνει κάποιο θαύμα κατά τη διάρκεια της ζωής του ή και μεταθάνατον.

«Είναι πραγματικά ένα δώρο από το Θεό και δεν θα βρισκόμουν σήμερα εδώ αν δεν με βοηθούσε», υποστηρίζει χαρακτηριστικά ο Jake.


 



ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr

Η ΑΠΙΘΑΝΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΠΟΥ ΠΟΥΛΑΕΙ ΣΕΡΒΙΕΤΕΣ.


Ύστερα από παράπονα χρήστη
Η Bodyform, η οποία πουλάει σερβιέτες, αποστόμωσε στην κυριολεξία έναν χρήστη, ο οποίος δημοσίευσε στη σελίδα Facebook της εταιρείας, τα παράπονά του, υποστηρίζοντας ότι οι διαφημίσεις είναι παραπλανητικές.

Συγκεκριμένα, ο Richard είχε πρόβλημα να βλέπει χαρούμενες γυναίκες να κάνουν ακραία πράγματα την ίδια στιγμή που υπέφεραν από περίοδο, «αποκαλύπτοντας» στον κόσμο ότι κάτι τέτοιο είναι διαφημιστικό κόλπο.

Η εταιρεία άρπαξε την ευκαιρία και η απάντησή της αξίζει πολλά πολλά βραβεία:




ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr

ΤΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ


Κάποιοι Καουμπόηδες είναι στο μπαρ και συζητάνε για γυναίκες, σεξ και αγαπημένες στάσεις...
Ο πρώτος λέει :

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕ ΤΟ ΑΒΑΤΟΝ!

15
ΕΥΓΕΝΙΑ ΠΕΓΙΟΥ: ΣΤΑ 17 ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΑΝΤΑΡΤΩΝ ΒΡΕΘΗΚΕ ΣΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ
Οκτώβριος του 1948. Οι αντάρτες της Χαλκιδικής μπαίνουν στο Άγιον Όρος. Αναμεσά τους και γυναίκες. Το άβατον για πρώτη φορά καταργήθηκε. Μεταξύ αυτών και η Ευγενία Πέγιου που σήμερα ζει στο χωριό Μεγάλη Παναγιά κοντά στην Ιερισσό. Τότε ήταν 17 χρόνων και σήμερα πενήντα χρόνια μετά, θυμάται για κείνη την περιπέτεια που κράτησε δύο ημέρες. «Έκανα αμαρτία», λέει. Οι μοναχοί και αυτοί θυμούνται την είσοδο γυναικών στα μοναστήρια. Δεν αναφέρονται σ' αυτό. Άλλωστε αυτή ήταν και η μοναδική εξαίρεση. Από τότε υπεραμύνθηκαν του άβατου με σθένος και μέχρι σήμερα, παρά το γεγονός ότι πολλές γυναίκες ζητούν να επισκεφτούν το Άγιον Όρος, αρνούνται κάθε συζήτηση.

Η βροχή έφτανε ώς το κόκαλο. Το Μάουζερ την κούραζε ακόμη πιο πολύ. Πεινούσε και κρύωνε. Μα πιο πολύ, έτσι όπως στεκόταν έξω από την πόρτα της Μονής Ιβήρων, την τρόμαζε η ιδέα ότι ήταν μια γυναίκα μόνη στο Άγιον Όρος. Ήταν Οκτώβρης του 1948. Τοτε η Ευγενία Πέγιου ήταν μόλις 17 χρόνων. Περνώντας από το χωριό της, τη Μεγάλη Παναγιά Χαλκιδικής, οι άνδρες του Δημοκρατικού Στρατού την πήραν μαζί της. Μέσα στις επιχειρήσεις που γίνονταν τότε ήταν και αυτή του Αγίου Όρους, για να πάρουν τρόφιμα. Η Ευγενία τους ακολούθησε. Περπάτησε ώρες και παρά τον φόβο της βρέθηκε έξω από τη Μονή Ιβήρων με το όπλο στο χέρι.

«Φοβόμουν πολύ. Είχα ακούσει ότι απαγορεύονταν να μπούνε γυναίκες στο Άγιον Όρος. Η διμοιρία μου έφτασε στη Μονή Ιβήρων. Οι καλόγεροι δεν άνοιγαν την πόρτα. Εγώ δεν πυροβολούσα. Δεν κυκλοφορούσε κανείς. Τότε θυμάμαι ότι ένας αντάρτης, Αλβανό, τον φώναζαν, πήδηξε πάνω από την πόρτα και την άνοιξε. Εγώ δεν μπήκα μέσα. Περίμενα με το όπλο στο χέρι. Ήμουν μόνη. Πρέπει να ήταν και άλλες γυναίκες εκεί κοντά».

Οι βρύσες

Ακόμη και σήμερα δεν έχει συνειδητοποιήσει πώς έσπασε το άβατο. Αποφεύγει να μιλάει γι' αυτό. Όμως τότε δεν είχε και πολλά περιθώρια. Ο καπετάνιος της Κώστας Παπαγεωργίου την χρειαζότανε. «Το όπλο ήταν πιο ψηλό από μένα. Θυμάμαι σαν τώρα κάτι βρύσες με κεφάλι φιδιού έξω απ το μοναστήρι. Οι αντάρτες πήραν μουλάρια και φόρτωσαν ρούχα και τρόφιμα. Το αστείο είναι ότι πήραν και αυτά που είχε ο πατέρας μου, ο οποίος δούλευε στο Όρος. Εγώ το έμαθα μετά». Τότε δεκάδες αντάρτες είχαν σκορπιστεί στο Άγιον Όρος και συγκέντρωναν τρόφιμα. Τριακόσια πενήντα μουλάρια είχαν φορτώσει. Δύο μέρες έμεινε η Ευγενία στη Μονή. Άλλοτε για να διώξει τον φόβο της τραγουδούσε το
 «Πολεμάμε, τραγουδάμε τους φασίστες κυνηγάμε». Καμιά φορά έκανε και τον σταυρό της. «Έγινε ό,τι έγινε, όμως πρέπει να πω ότι κανένας αντάρτης δεν προκάλεσε την παραμικρή ζημιά στα μοναστήρια. Είχαμε ανάγκη από τρόφιμα και ρούχα. Μέρες ζούσαμε τρώγοντας κάστανα. Εγώ φορούσα κάτι παπούτσια μεγαλύτερα από το νούμερό μου.Μέσα είχαν μπει λάσπες. Πονούσα πολύ. Παρακαλούσα να φύγουμε. Στις Καρυές γίνονταν μάχες με τους χωροφύλακες. Οι μοναχοί είχαν κρυφτεί. Δεν κυκλοφορούσε κανείς. Είχαν φοβηθεί».

Οι μοναχοί, άλλωστε, είχαν δεχτεί επιθέσεις και το 1947, δεν προέβαλαν καμία αντίσταση και ούτε ήθελαν να μπλέξουν. Οι χωροφύλακες προσπάθησαν να εμποδίσουν τους αντάρτες. Όμως δεν κατάφεραν και πολλά. Έτσι οι μοναχοί, μην έχοντας άλλο τρόπο, προσέφεραν ό,τι μπορούσαν για να γλιτώσουν μια ώρα γρηγορότερα. Ο χρόνος αργούσε για όλους και πιο πολύ για τη νεαρή αντάρτισσα που ένιωθε ότι είχε διαπράξει μεγάλη αμαρτία.

Τα αεροπλάνα

«Αφού οι αντάρτες πήραν ό,τι πήραν, πήραμε τον δρόμο του γυρισμού. Καθήσαμε σε ένα ξέφωτο στο Γομάτι. Μας εντόπισαν τα αεροπλάνα. Εκεί κοντά στα Νέα Ρόδα άρχισαν να μας κτυπούν. Θυμάμαι μια νέα κοπέλα, Πόντια ήταν, που είχε τραυματιστεί. Την μετέφεραν μέσα από ένα μονοπάτι στο βουνό. Στον δρόμο όλο φώναζε "ωχ μανούλα μου λελέβω". Καποια στιγμή πέθανε». Οι καλόγεροι μόλις έμαθαν για τον θάνατο είπαν ότι την τιμώρησε η Παναγία γιατί μπήκε στο Άγιον Όρος. Πολλοί το πίστευαν, δεν ήταν όμως λίγοι και εκείνοι που βρήκαν την ευκαιρία, σε συνεργασία με τους χωροφύλακες, να διαδίδουν παντού το περιστατικό.

Και η ίδια είχε πάντα μέσα της ένα φόβο. Άλλωστε ήταν από αυτούς που επί δυόμισι χρόνια στην ομάδα Παπαγεωργίου δεν πυροβόλησε. «Δεν ήθελα να το κάνω. Δεν ήθελα να σκοτώσω. Τι ήμουν, ένα παιδί». Ο στρατος είχε φέρει σε δύσκολη θέση τις μονάδες του Δημοκρατικού Στρατού και στη Χαλκιδική. Η Ευγενία παραδόθηκε στη Γαλάτιστα. Πέρασε στρατοδικείο. Αθωώθηκε. Γύρισε στο χωριό της. Ήταν δύσκολα χρόνια για όλους. Η μικρή αντάρτισσα παντρεύτηκε τον γείτονά της Κώστα. Η ειρωνεία: τότε που μπήκε στο Άγιον Όρος αυτός εργαζόταν στο δάσος μαζί με τον πατέρα του. Με τους πρώτους πυροβολισμούς κρύφτηκε. Όταν σταμάτησε το κακό, διαπίστωσε ότι του είχαν πάρει τα μουλάρια. «Θυμάμαι σαν τώρα τη μάχη που έγινε στο Βατοπεδινό κονάκι.

Εκεί ένα χωροφύλακας σκότωσε έναν αντάρτη. Τον έθαψαν λίγο πιο κάτω», λέει ο κ. Πέγιος που δεν μπορούσε να φανταστεί ότι η γυναίκα του ήταν με τους αντάρτες...
Τώρα στη Μεγάλη Παναγιά, ένα από τα πλέον όμορφα χωριά, πολλοί έχουν ξεχάσει την ιστορία. Θυμούνται απλώς τον Παπαγεωργίου.

Διηγούνται τις περιπέτειές του, τον θάνατό του αλλά για την Ευγενία, που πέρασε στο Άγιον Όρος, κουβέντα. Και η ίδια δεν θέλει να τα θυμάται. Παντρεύτηκε, έκανε δυο παιδιά και η ζωή της κύλησε ήρεμα. Ε, κάπου - κάπου όταν μένει μόνη στην αυλή της, ο νους της γυρνάει και σ' εκείνη την εποχή. Όπως λέει «τους αγαπούσε τους αντάρτες». Θα ήθελε να πήγαινε και στο Άγιον Όρος, όμως απαγορεύεται.

1947: Η Ομάδα Παπαγεωργίου συγκρούεται με τη Χωροφυλακή

Η αντιπαλότητα ανταρτών και Αγίου Όρους στην ουσία άρχισε το 1945. Τότε, μπροστά στον κίνδυνο, εστάλησαν εκεί 36 χωροφύλακες, οι οποίοι ανέλαβαν την προστασία του Όρους. Το 1947 μια ομάδα ανταρτών, με επικεφαλής τον Παπαγεωργίου, χτυπήθηκε στη Δάφνη με τη δύναμη της Χωροφυλακής. Κατέλαβε τον Αστυνομικό Σταθμό, το Τελωνείο και καταστήματα, για να αναχωρήσει την επομένη με ρούχα και τρόφιμα. Όμως, η ομάδα δεν στάθηκε τυχερή, καθώς από πλοιάρια οι χωροφύλακες τους αιφνιδίασαν.

Το 1948, οι αντάρτες επανήλθαν με δύναμη 400 ανδρών. Ανάμεσά τους και γυκαίκες, μεταξύ των οποίων η Ευγενία και η φίλη και συγχωριανή της Μαριάνθη. Οκτώ ώρες κράτησε η μάχη.

Σήμερα οι μοναχοί θυμούνται τον διοικητή της Χωροφυλακής Παναγιώτη Παναγιωτάκο να γυρίζει μόνος του με το πιστόλι στο χέρι για να βρει αντάρτες. Ένας αντάρτης σκοτώθηκε όταν επιχείρησε να κάψει μια εκκλησία στο κέντρο των Καρυών.

Όπως λένε όσοι έζησαν τα γεγονότα τότε, οι αντάρτες πήραν τρόφιμα και ρούχα από τις Μονές Χιλιανδρίου, Εσφιγμένου, Ιβήρων (στην οποία σκοπό είχαν βάλει την Ευγενία), Καρακάλου, Φιλοθέου και Ζωγράφου. Τότε το Γενικό Επιτελείο Στρατού αποφάσισε να πάρει μέτρα και έδωσε εντολή στους χωροφύλακες για εκκαθαριστικές επιχειρήσεις. Στη μάχη κατά των ανταρτών μπήκαν επίσης και τα πλοία, τα οποία περιπολούσαν, αλλά και η Αεροπορία.


Πάντως, οι αντάρτες είχαν και μέσα στο Άγιον Όρος υποστηρικτές μοναχούς, κυρίως κελιώτες, που είχαν ενταχθεί στο ΕΑΜ, όπως και πολλούς που ζούσαν σε μοναστήρια, αλλά δεν είχαν λόγο στη διοίκηση του Αγίου Όρους και στην εκλογή ηγουμένων.

«Τρώγαμε κάστανα κι αυτό μας στήριζε»

Ήταν καλοκαίρι του 1948. Η 17χρονη τότε Ευγενία καθόταν στο παράθυρο και θαύμαζε τους αντάρτες που περνούσαν. Από το χωριό της κατάετο ο Παπαγεωργίου. Ένα βράδυ ένοπλοι πέρασαν και από το σπίτι της και την πήραν μαζί τους με άλλα 12 κορίτσια. Έμαθε να τραγουδάει «όλοι στ' άρματα παιδιά για να 'ρθει η λευτεριά».

Αν και στην αρχή ενθουσιάστηκε, στη συνέχεια προβληματίστηκε για πολλά και κυρίως για τις κακουχίες. «Την πρώτη ημέρα μας έριξαν λίγα κομμάτια κρέας πάνω σε κάτι τσουβάλια. Δεν μπόρεσα να φάω. Τα πόδια μου είχαν γεμίσει πληγές. Στην αρχή μάς έβαζαν σκοπούς. Στήναμε ενέδρες. Εγώ όμως δεν χρησιμοποίησα ποτέ το Μάουζερ. Ήμουν παιδί, ήθελα να γυρίσω σπίτι μου. Δεν με άφηναν».

Ήταν παραμονές της γιορτής του Διονυσίου Αρεοπαγίτου όταν η ομάδα Παπαγεωργίου κινήθηκε προς το Άγιον Όρος. «Ξεκινήσαμε νύχτα. Έβρεχε. Θέλαμε τρόφιμα και ο μόνος χώρος, όπως έλεγαν οι παλιότεροι, ήταν τα μοναστήρια. Είχαν τα πάντα. Πεινούσαμε και υποφέραμε. Οι απλοί άνθρωποι δεν μπορούσαν να μας δώσουν ούτε ψωμί. Περάσαμε μέσα από το δάσος. Η πορεία ήταν μαρτύριο. Εμείς κινηθήκαμε προς την Μονή Ιβήρων. Ένιωθα ότι θα έπεφτα κάτω. Τρώγαμε κάστανα και αυτό μας στήριζε. Σκεφτόμουν ότι έκανα μεγάλη αμαρτία. Οι δικοί μου ήταν θεοσεβούμενοι. Ο πατέρας μου δούλευε στο Άγιον Όρος. Είναι αλήθεια ότι φοβήθηκα, όπως φοβόμουν και μετά, μήπως μου συμβεί κάτι κακό. Άκουγες τότε τόσα πολλά. Για τιμωρίες της Παναγίας, για θαύματα και όλα αυτά με επηρέαζαν», λέει.
«Έκανε βόλτες με το πιστόλι στο χέρι»

Ο μοναχός Κοσμάς, 70 χρόνια στο Άγιον Όρος, ήταν ένα από τα «θύματα» των ανταρτών. «Εγώ είχα το τσαγκάρικο στις Καρυές. Μπήκαν μέσα και μας τα πήραν όλα. Παπούτσια, δέρματα και φύγανε. Τα είχαν ανάγκη. Δεν γινόταν διαφορετικά. Κι εμείς δεν μπορούσαμε να κάνουμε κάτι. Ήταν δύσκολες εποχές».

Κοντά στη Μονή Κουτλουμουσίου ο Ευθύμιος ήταν τότε καμπανάρης (υπεύθυνος για ό,τι γινόταν στην εκκλησία) στο Πρωτάτο. Εκείνη την ημέρα ήταν του Διονυσίου του Αρεοπαγίτου. Ήταν Σάββατο και, όπως γίνεται, κάναμε τη Θεία Λειτουργία στο εκκλησάκι, στο κοιμητήρι. Τότε άρχισαν οι πυροβολισμοί. Κάηκε ο τόπος. Προσπαθήσαμε και κρύψαμε έναν χωροφύλακα μέσα στα ξύλα. Σώθηκε». Ο μοναχός θυμάται τους αντάρτες στις Καρυές. Κάποιοι έστησαν χορό στην πλατεία. Είναι, όπως λέει, σαν να έχει μπροστά την εικόνα μιας γυναίκας που έκανε βόλτες με το πιστόλι στο χέρι. Οι αντάρτες πέρασαν και από το κελί του. Ο γέροντάς του τους κέρασε τσίπουρο. Στο υπόγειο είχαν αλεύρι, δεν το πήραν. Τώρα καθισμένος στο ξύλινο μπαλκόνι γελάει σαν τα θυμάται. Του φαίνονται όλα τόσο μακρινά. Όσο για τις γυναίκες που αγνόησαν το άβατο δεν είχε πρόβλημα. «Δεν ήθελαν. Τότε πολλά έγιναν με το ζόρι. Οι καταστάσεις ήταν ανώμαλες. Τι να κάνουμε».

Τα εξαφάνισαν

Γεγονός είναι πάντως ότι στο Άγιον Όρος αμέσως μετά την ήττα του Δημοκρατικού Στρατού, οι μοναχοί φρόντισαν να ξεχάσουν και να εξαφανίσουν χαρτιά και φωτογραφίες. Τα προηγούμενα χρόνια είχαν φροντίσει να μην έρθουν σε σύγκρουση με τους αντάρτες. Είχαν στις τάξεις τους και μοναχούς, οι οποίοι ήταν μέλη της Επιμελητείας Του Αντάρτη, την ΕΤΑ, και συχνά τους έδιναν τρόφιμα και ρούχα. «Ο μόνος λόγος που γίνονταν αυτά ήταν για να προστατέψουν τα κειμήλια. Και με τους Γερμανούς τα ίδια γίνονταν. Κανείς δεν θέλει την κατοχή, όμως έπρεπε να προστατευθεί και η παράδοση αιώνων», λέει ο πατέρας Ιωαννίκιος. Όσο για την είσοδο των γυναικών στο Όρος, ήταν κάτι που δεν μπορούσε κανείς να αποτρέψει, από τη στιγμή που οι χωροφύλακες εγκλωβίστηκαν από τους αντάρτες. Ήταν η μοναδική φορά, τουλάχιστον είναι γνωστό, που γυναίκες μπήκαν μέσα περπατώντας από την Ουρανούπολη.

Όμως κατά καιρούς κυκλοφορούν διάφορα για γυναίκες που ντύθηκαν άνδρες ή που επιχείρησαν να φθάσουν έως εκεί κολυμπώντας. Οι κανόνες είναι αυστηροί ακόμη και σήμερα, ενώ και αυτοί που εμφανίζονται ως εκσυγχρονιστές συμφωνούν με τη διατήρηση του άβατου. «Είμαστε μια ομάδα ιδιόρρυθμων ανθρώπων, ας το πάρουμε και έτσι. Για ποιο λόγο να χαλάσει μια παράδοση αιώνων. Το Άγιον Όρος είναι σύμβολο του μοναχισμού. Μοναδικό φαινόμενο στον κόσμο και έτσι πρέπει να παραμείνει», λέει ο πατέρας Ιωαννίκιος. 




ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr

ΔΙΑΙΤΗΤΗΣ ΠΙΟ ΚΟΝΤΟΣ ΚΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΗΜΑΙΑΚΙ ΤΟΥ ΚΟΡΝΕΡ.


Διαιτητής πιο κοντός και από... το σημαιάκι του κόρνερ!

Τον τίτλο του πιο κοντού ρέφερι κατέχει ο Τσεμ Γιαζιρλίογλου, που σφυρίζει από το ύψος του 1 μέτρου και 38 εκατοστών! 


Ο διαιτητής – νάνος είναι Γερμανός με τουρκικές ρίζες και δεν ενοχλείται καθόλου από τον χαρακτηρισμό «πιο κοντός και από το σημαιάκι του κόρνερ» που του έχουν «κολλήσει» οι συνάδελφοί του.
Ο Γιαζιρλίογλου άρχισε να ασχολείται με το ποδόσφαιρο ως παίκτης, όμως -όταν τον έβαλαν... μόνιμα στον πάγκο μιας και με το ζόρι «έπιανε» κεφαλιές- αποφάσισε να γίνει «άρχοντας» στους αγώνες.
«Εδώ και τρία χρόνια είμαι στην έβδομη κατηγορία. Αλλά είμαι πολύ φιλόδοξος και θέλω να διευθύνω ματς στην τέταρτη ή στην πέμπτη κατηγορία», δηλώνει ο ίδιος και παραδέχεται πως κάποιες φορές πρέπει να τρέχει περισσότερο από τους άλλους για να βλέπει τι γίνεται εντός του αγωνιστικού χώρου.
Με το 1,38 του, πάντως, έχει... συμβιβαστεί: «δεν είναι εύκολο να υποδείξω μόνος μου ένα οφσάιντ. Όμως, παρά το μειονέκτημα που έχω με το ύψος μου, έχω επιβλητική παρουσία χάρη στην προσωπικότητά μου και είμαι σεβαστός. Το ύψος σε διευκολύνει σε πολλά πράγματα όμως δεν είναι τα πάντα», αναφέρει

  



ΚΑΛΟΓΕΡΟΣ ΤΟ ΕΣΚΑΣΕ ΜΕ ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ, ΑΦΟΥ ΠΟΥΛΗΣΕ ΤΑ ΚΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ!!!


Ένας φραγκισκανός καλόγερος εγκατέλειψε την ασκητική ζωή του και το έσκασε με μια γυναίκα, αφού προηγουμένως πούλησε τα κτήματα της εκκλησίας στο Μπάσκα Βόντα της δυτικής Κροατίας.


Η Καθολική Εκκλησία επιβεβαίωσε σήμερα τις φήμες που κυκλοφορούσαν εδώ και μερικές ημέρες και ανέφεραν ότι ο μοναχός πέταξε τα ράσα και έφυγε παίρνοντας μαζί του 9,8 εκατομμύρια κούνα (περίπου 1,7 εκ. δολάρια).

"Θέλουμε να σταματήσουμε τις εικασίες των μέσων ενημέρωσης για το θέμα αυτό (...) και να προστατεύσουμε την αξιοπρέπεια της φραγκισκανικής μονής του Πρεσβέτο", αναφέρει η επισκοπή του Σπλιτ και της Μακάρσκα σε ανακοίνωση που ανήρτησε στην ιστοσελίδα της.

Σύμφωνα με την επισκοπή ο μοναχός Σίμε Νίματς πούλησε 43 στρέμματα γης που ανήκαν στην εκκλησία και απέσυρε χρήματα από το λογαριασμό της, χωρίς να έχει πάρει έγκριση προηγουμένως. Ήδη έχει ξεκινήσει η διαδικασία για την ακύρωση της αγοραπωλησίας.

Τα κροατικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι ο 34χρονος Νίματς το έσκασε πριν από δύο εβδομάδες με ένα πολυτελές αυτοκίνητο, έχοντας στο πλευρό του μια γυναίκα. Τον αναζητούν τόσο η αστυνομία όσο και η εκκλησία.




ΠΗΓΗ...http://www.newsit.gr

ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΟ ΑΓΧΟΣ.


 
Ψυχολόγος - Μsc Κοινωνικής Κλινικής Ψυχολογίας ΑΠΘ, Γνωστική Συμπεριφορική Θεραπεία


Υπάρχουν άνθρωποι που αρνούνται την ύπαρξη άγχους στην ζωή τους. Θεωρούν ότι δεν αγχώνονται για τίποτε και ότι έχουν τα πάντα υπό έλεγχο. Αυτό μπορεί  να είναι φυσικά αλήθεια για κάποιους ανθρώπους. Σε κάποιες περιπτώσεις όμως αναδύονται  σημάδια ή ενδείξεις ότι οι άνθρωποι βιώνουν άγχος το οποίο έχουν αρνηθεί και εσωτερικεύσει, θέλοντας να διατηρήσουν την εικόνα της παντοδυναμίας και ανεξαρτησίας τους άθικτη και ακέραιη. Για πολλούς ανθρώπους η πεποίθηση ότι πρέπει να τα καταφέρνουν σε κάθε πρόκληση και δύσκολη συνθήκη είναι δεδομένη. Τόσο δεδομένη που συχνά αρνούνται να ζητήσουν βοήθεια όταν φτάνουν στα όρια τους, αφού αρνούνται να δουν ότι έχουν φτάσει στα όρια τους. Θεωρούν ότι πρέπει να πιέσουν κι άλλο τον εαυτό τους, ότι αφού το έχουν καταφέρει στο παρελθόν μπορούν να το κάνουν και τώρα. Σκέφτονται: «Τι εικόνα να δώσω στους άλλους;»«Τι θα σκεφτούν για μένα» «Θα τους απογοητεύσω!» «Δεν πρέπει να τους απογοητεύσω, πρέπει να τα καταφέρω, να προσπαθήσω κι άλλο». Οι προσπάθειες τους βέβαια μπορεί συχνά να έχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα: Να είναι καλοί επαγγελματίες, να προλαβαίνουν ταdeadlines, να περνούν σε υψηλόβαθμες σχολές, να ανταποκρίνονται σε όλες τις ανάγκες των παιδιών τους, να εκπέμπουν την λάμψη της επιτυχίας.
Που μπορεί να υπάρχει το πρόβλημα; Ο ανθρώπινος οργανισμός είναι ένα τέλεια οργανωμένο σύστημα όπου νους, σώμα, και συναίσθημα βρίσκονται σε μια διαρκή αλληλεπίδραση. Το, για πολύ καιρό, καταπιεσμένο συναίσθημα (ο φόβος, η αγωνία, η λύπη, η απογοήτευση, τοstress) δεν εξαφανίζονται ως δια μαγείας από αυτό το σύστημα. Τίποτα δεν χάνεται. Συχνά τα καταπιεσμένα συναισθήματα μεταμορφώνονται σε σωματικές ενοχλήσεις αφού δεν τους έχει επιτραπεί κάποια άλλη διέξοδος, κάποια άλλη εκτόνωση. Ημικρανίες, δερματικές ασθένειες, έλκος, αϋπνίες, εντερικές διαταραχές, ζαλάδες, ίλιγγοι και πολλά ακόμα μπορεί να είναι προάγγελοι καταπιεσμένου άγχους, μπροστά στο βωμό της τέλειας εικόνας. Δεν υπάρχει ένα ασφαλές κριτήριο για να αποφασίσει κάποιος αν τα σωματικά του συμπτώματα οφείλονται σε παρατεταμένο άγχος ή σε κάποια οργανική διαταραχή. Το καλύτερο είναι η διενέργεια αναλυτικών ιατρικών εξετάσεων από τις οποίες θα προκύψει ή όχι η οργανική αιτία. Η απουσία οργανικής αιτίας είναι αυτό που συνήθως μας υποψιάζει για την ύπαρξη μιας ψυχολογικής αιτίας.
Το πρώτο βήμα λοιπόν είναι να κοιτάξουμε βαθιά μέσα μας και τολμήσουμε να δούμε τον εαυτό μας απογυμνωμένο από κοινωνικές προσταγές, υποχρεώσεις, δεσμεύσεις αλλά και σωρεία απαιτήσεων που έχουμε θέσει εμείς οι ίδιοι. Σε πολλά πράγματα εμείς ορίζουμε ταstandard στη ζωή μας, εμείς υψώνουμε τον πήχη, εμείς γράφουμε τους όρους του «παιχνιδιού». Απλά με αυτούς του όρους αδυνατούμε να παίξουμε και δεν θέλουμε να το παραδεχτούμε. Το στοίχημα λοιπόν είναι, όχι μόνο να αλλάξουμε τους όρους αλλά να μπορούμε να απολαύσουμε το παιχνίδι με τους νέους αυτούς όρους.  


ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ...
ΜΑΡΙΑ ΒΕΣΚΟΥ
Maria Veskou



ΣΕ LIVE STREAMING ΟΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 100 ΧΡΟΝΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΔΕΣΣΑ.



Ξεκινούν σήμερα, 17/10, οι επετειακές εκδηλώσεις για τα 100 χρόνια από την Απελευθέρωση της Κεντρικής Μακεδονίας με την εκδήλωση «100 χρόνια ελεύθερη Έδεσσα» που διοργανώνεται στην αίθουσα εκδηλώσεων της Π.Ε. Πέλλας. 

Το αναλυτικό πρόγραμμα της εκδήλωσης έχει ως εξής:
Ώρα 17: 15, Λαμπαδηδρομία από μαθητές γυμνασίων και λυκείων, από τo 2o Γυμνάσιο μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Έδεσσας. Παράδοση φλόγας στον Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας.
Ώρα 18.00-19.15, Θεατρικό Δρώμενο (street event): Αναπαράσταση της απελευθέρωσης της πόλης της Έδεσσας. Παρουσιάζει το Εδεσσαϊκό Θέατρο. Τόπος: Σιδηροδρομικός Σταθμός Έδεσσας έως Αίθουσα Εκδηλώσεων Π.Ε. Πέλλας.  
Ώρα 19.15, «100 χρόνια ελεύθερη Έδεσσα», κεντρική εορταστική εκδήλωση της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας στην αίθουσα εκδηλώσεων του Διοικητηρίου (Έδεσσα). Την εκδήλωση θα τιμήσει με την παρουσία του ο Α.Μ. Αρχιεπίσκοπος Αθηνών & πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος Β’. Το πρόγραμμα της εκδήλωσης περιλαμβάνει:
19.15- 19.30, Προσέλευση
19.30- 19.45, Χαιρετισμοί
19.45-20.00, «Η ζωή στην Έδεσσα λίγο πριν και λίγο μετά την απελευθέρωση τής 18ης Οκτωβρίου 1912», Κωνσταντίνος Γ. Σταλίδης, ιστορικός - συγγραφέας
20.00 – 20.15, «18 Οκτωβρίου 1912: Η απελευθέρωση της Έδεσσας», Ιωάννης Μακρής, συνταγματάρχης-επιτελάρχης ΙΙ/ης Μ/Κ Μεραρχίας
20.15-20.30, «Από το 1912 στο 2012, Οι μάχες του πολέμου για την έξοδο από την κρίση και μια ισχυρή πατρίδα», Ανέστης Παπαδάκης, σύμβουλος ανάπτυξης γραφ. Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε Πέλλας
20.30-20.45, Απονομή τιμητικών διακρίσεων στον Αναστάσιος και στην Ιουλία Μπίλλη. Παρουσίαση: κ. Αναστασία Χατζηδήμου-Χρυσοστόμου, αρχαιολόγος.

Επισημαίνεται ότι η εκδήλωση θα μεταδοθεί ζωντανά, σε πραγματικό χρόνο με την τεχνολογία του live streaming στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://streaming2.syzefxis.gov.gr/pella/stream.html Έτσι, δίνεται η δυνατότητα σε όλους τους χρήστες του διαδικτύου, όσο μακριά και αν βρίσκονται, να παρακολουθήσουν τη σημαντική εκδήλωση. 

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΣΕΙΣΜΩΝ.



Αντιπεριφερειάρχης Θ. Θεοδωρίδης: Είναι αδύνατο να προβλέψουμε τους σεισμούς, μπορούμε όμως να προετοιμαστούμε

Με αποκλειστικό θέμα συζήτησης την προετοιμασία για την αντιμετώπιση σεισμικών φαινομένων συνεδρίασε χθες (14/10) το Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας στην αίθουσα συνεδριάσεων του Διοικητηρίου. Τις εργασίες συντόνισε ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Θεόδωρος Θεοδωρίδης, ενώ στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης ο Διευθυντής Πολιτικής Προστασίας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κ. Κωνσταντίνος Κοκκολάκης, ο Διευθυντής του Αυτοτελούς Τμήματος Πολιτικής Προστασίας κ. Ηλίας Τσαϊρίδης, οι Προϊστάμενοι Πολιτικής Προστασίας της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας και των Δήμων, Προϊστάμενοι Διευθύνσεων και υπηρεσιακά στελέχη, ο Διευθυντής Δασών Πέλλας κ. Αθανάσιος Σαμαράς, ο νέος Διοικητής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Πέλλας κ. Καρασαββίδης Δημήτρης, ο Υπεύθυνος Πολιτικής Προστασίας της ΙΙας Μ/Κ Μεραρχίας, ο Διευθυντής ΔΕΗ-Άγρα κ. Κρουσταλλακίδης Ιωάννης, ο Πρόεδρος της ΕΔΟΜΑΚ Σκύδρας κ. Κωνσταντινίδης Ιάκωβος και μέλη της οργάνωσης, ο Πρόεδρος κ. Κουκουράβας Αντώνης και μέλη του Δ.Σ. της Ραδιολέσχης Έδεσσας, εκπρόσωποι λοιπών εθελοντικών οργανώσεων και πολίτες. Στην συνεδρίαση προσκλήθηκε και συμμετείχε επίσης ο Καθηγητής Σεισμολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ. Κωνσταντίνος Παπαζάχος. 


Η συνεδρίαση ξεκίνησε με σύντομη εισήγηση του Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας κ. Θεόδωρου Θεοδωρίδη ο οποίος τόνισε τη σημασία του σχεδιασμού για την αντιμετώπιση των σεισμικών φαινομένων. Αναφέρθηκε επίσης στην εμπειρία από την αντιμετώπιση των επιπτώσεων του σεισμού που έπληξε στο παρελθόν την Αλμωπία και τη γειτονική περιοχή της Κοζάνης, στο ενδεχόμενο να δοκιμαστεί η περιοχή μας από έναν νέο σεισμό, όσο και αν το απευχόμαστε και στην ανάγκη για κατάλληλη προετοιμασία έγκαιρα.

Στη συνέχεια ο Καθηγητής κ. Κωνσταντίνος Παπαζάχος εξήγησε τους μηχανισμούς δημιουργίας των σεισμών, τις άμεσες και έμμεσες επιπτώσεις τους στις αστικές υποδομές και στην κοινωνία και τις βασικές αρχές του σχεδιασμού προετοιμασίας και αντιμετώπισης. Βάση της εισήγησής του αποτέλεσε η περίπτωση του μεγάλου σεισμού της Θεσσαλονίκης το 1978. 

Επόμενος ομιλητής ήταν ο Διευθυντής Πολιτικής Προστασίας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης κ. Κωνσταντίνος Κοκκολάκης ο οποίος αναφέρθηκε εκτενώς στο νομικό και θεσμικό πλαίσιο και, ειδικότερα, στις αρμοδιότητες και το ρόλο των φορέων για την πρόληψη και την αντιμετώπιση σεισμικών φαινομένων. 

Ο Διευθυντής της Αυτοτελούς Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας κ. Ηλίας Τσαϊρίδης παρουσίασε το προσχέδιο με τον Σχεδιασμό και Δράσεις για την αντιμετώπιση κινδύνων από σεισμικά φαινόμενα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Αναφέρθηκε στη δομή του προσχεδίου, στη συνεργασία και στον συντονισμό των νέων δομών της Αυτοδιοίκησης (Δήμοι, Περιφέρεια, Αποκεντρωμένη Διοίκηση) με τους λοιπούς εμπλεκόμενους φορείς (Πυροσβεστική, Αστυνομία, Εθελοντές, κλπ.) και στις διαδικασίες υλοποίησης των επιμέρους δράσεων σε περίπτωση εκδήλωσης σεισμού. 

Ακολούθησε συζήτηση με τους παραβρισκόμενους με στόχο τη βελτίωση του προσχεδίου αλλά και τον εμπλουτισμό του με στοιχεία και λεπτομέρειες που αφορούν όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες και συνεργαζόμενους φορείς. Στην επόμενη Συνεδρίαση του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας που θα γίνει με αντικείμενο την προετοιμασία για ακραία καιρικά φαινόμενα της χειμερινής περιόδου, αναμένεται να γίνει και η έγκριση των χώρων συγκέντρωσης του πληθυσμού σε περίπτωση έκτακτων αναγκών, σύμφωνα με τις προτάσεις των Δήμων.  

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...