Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2012

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΜΕΤΑΔΟΘΕΙ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ.


Το »Niwaka» ο μίνι δορυφόρος της Ιαπωνίας με μέγεθος όσο η παλάμη ενός χεριού μπήκε σε τροχιά σήμερα από τον Διεθνή σταθμό »Alpha». Σκοπός του δορυφόρου είναι να μεταδώσει ένα φωτεινό μήνυμα...
σε κώδικα Μορς, που θα είναι ορατό από τον ουρανό σε σχεδόν ολόκληρο τον κόσμο! Αρχικά η μετάδοση, ένας....
απλός χαιρετισμός, ήταν προγραμματισμένο να μεταδοθεί μόνο στην Ιαπωνία, αλλά καθώς το Τόκιο δέχτηκε χιλιάδες αιτήματα από ολόκληρο τον πλανήτη, αποφάσισε να είναι μόνιμο και ορατό από παντού.
Το μόνο που χρειάζεται κανείς για να δει το μήνυμα είναι ένα απλό τηλεσκόπιο και καιρού επιτρέποντος θα μπορεί να διακρίνει το φωτεινό σήμα από τα led με τα οποία είναι εφοδιασμένος ο μίνι δορυφόρος.

Το «Niwaka» επιπλέον έχει και μια φωτογραφική μηχανή που θα τραβήξει εικόνες της Γης και στη συνέχεια, θα τις στείλει στο διαστημικό κέντρο, σε ένα πείραμα για την αναμετάδοση δεδομένων υψηλής ταχύτητας.

Οι ώρες και ο χρόνος του περάσματος του δορυφόρου από τα διάφορα σημεία του πλανήτη αναμένονται να μεταδοθούν αργότερα μέσα στη μέρα από το Τεχνολογικό Ινστιτούτο Fukuoka, που πραγματοποιεί το όλο σχέδιο.





ΠΗΓΗ...skandalistis

Η "ΦΑΓΕ" ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ ΤΗΝ ΕΔΡΑ ΤΗΣ ΣΤΟ ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ.



Σε μια εποχή που η χώρα χρειάζεται όσο ποτέ τη στήριξη των μεγάλων βιομηχανιών της, μια ιστορική εταιρεία επιλέγει να μεταφέρει την έδρα της στο Λουξεμβούργο.
Η ΦΑΓΕ, της οικογένειας Φιλίππου, σε μια εποχή κρίσης, στέλνει το λάθος μήνυμα αποδυναμώνοντας την παρουσία της στην Ελλάδα και επιλέγοντας το Λουξεμβούργο ως βάση της. Η Fage Luxemburg, η νέα εταιρεία συμμετοχών, θα αποτελεί πλέον τη μητρική η οποία θα έχει το γενικό πρόσταγμα, τη στιγμή που στη χώρα μας παραμένει πλέον ως θυγατρική η ΦΑΓΕ Dairy Industry.

Αξίζει να σταθούμε στη δήλωση του διευθύνοντα συμβούλου της εταιρείας Αθανάσιου Φιλίππου, ο οποίος, σε σχετική ανακοίνωση, υποστηρίζει ότι «η (παραπάνω) αναδιάρθρωση βασίζεται στην ελληνική μας κληρονομιά».

Θα είχε ενδιαφέρον να μας εξηγήσει ο κ. Φιλίππου τι σχέση έχει η ελληνική μας κληρονομιά με το Λουξεμβούργο. Προφανώς όση και ο Φάντης με το ρετσινόλαδο.

Από την πλευρά μας να ευχηθούμε οι διεθνείς δραστηριότητες της εταιρείες να μην περιλαμβάνουν περαιτέρω "ατυχήματα" όπως με τις παρτίδες των μουχλιασμένων γιαουρτιών. Στην Ελλάδα μπορεί να έχουμε μνήμη χρυσόψαρου, στον υπόλοιπο κόσμο όμως τέτοιες αστοχίες κοστίζουν ακριβά.




ΠΗΓΗ...eleftheriskepsii



ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΛΑΤΡΕΙΑ ΚΑΙ ΔΑΙΜΟΝΙΣΜΟΣ.ΜΗΝ ΤΟ ΔΕΙΤΕ ΑΝ ΕΧΕΤΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ.






Οι εικόνες που θα δείτε είναι ιδιαιτέρως σκληρές και τις βλέπετε με δική σας ευθύνη...




http://periergaa.blogspot.gr





ΠΗΓΗ...http://periergaa.blogspot.gr

ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΝΑΡΚΩΤΙΚΟ ΠΟΥ ΤΡΕΛΑΙΝΕΙ ΤΟΝ ΕΓΚΕΦΑΛΟ.



Συναγερμός για το νέο και άκρως επικίνδυνο «ναρκωτικό» iDoser που κατασκευάζεται και διακινείται μέσω διαδικτύου και κάνει θραύση σε όλο τον... κόσμο έχει σημάνει τους τελευταίους μήνες στις ελληνικές διωκτικές αρχές.
Η εθιστική «ουσία» που τρελαίνει τον εγκέφαλο υποσχόμενη «διεγερτικές εμπειρίες», κυκλοφορεί σε ψηφιακά αρχεία και έτσι ακόμη και μικρά παιδιά μπορούν εύκολα να προμηθευτούν τη «δόση» τους από το ίντερνετ.

«Η δόση είναι βασισμένη σε ηχητικά κύματα, τα οποία έχουν ενσωματωθεί με ειδική επεξεργασία σε κοινά μουσικά αρχεία (MP3) και πωλούνται ως αρχεία drg. Με ένα ειδικό πρόγραμμα που διατίθεται δωρεάν στο ίντερνετ, ο χρήστης μπορεί να τα “κατεβάσει”, να τα ακούσει και να “φτιαχτεί”. Χρειάζεται ένα απλό download, ένα δωμάτιο χωρίς φως, κλειστά μάτια με μια πετσέτα ή μαντίλι και συγκέντρωση. Από εκεί και πέρα, το iDoser αναλαμβάνει δράση και “ξυπνά” συγκεκριμένα σημεία του εγκεφάλου, τα οποία ενεργοποιούνται όταν γίνεται χρήση ναρκωτικών ουσιών. Το ναρκωτικό δρα κατευθείαν στον εγκέφαλο και για αρκετή ώρα ο χρήστης βρίσκεται εκτός εαυτού» τονίζει αξιωματικός της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος στην εφημερίδα Espresso.

Σύμφωνα με τον ίδιο, πρόκειται «για ένα ιδιαίτερα ανησυχητικό φαινόμενο καθώς οι δράστες για να προσελκύσουν πελάτες, φροντίζουν να δίνουν τις πρώτες “δόσεις” δωρεάν».
Από τις αρχές του χρόνου, οι αστυνομικοί ήρθαν αντιμέτωποι με περιστατικά που αφορούσαν το ναρκωτικό iDoser.
Μάλιστα, το τελευταίο κρούσμα σημειώθηκε πριν από περίπου δύο μήνες, όταν μια απελπισμένη μητέρα από το Παλαιό Φάληρο επικοινώνησε με τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και ζήτησε βοήθεια για τον ανήλικο γιό της.
Όπως είπε η ίδια σερφάριζε επί ώρες στο ίντερνετ, άκουγε μια περίεργη μουσική και έπειτα «τρελαινόταν»: βρισκόταν σε υπερένταση και δε μπορούσε να ελέγξει τις αντιδράσεις του.
Ήδη, οι ιστοσελίδες-βαποράκια αυξάνονται με γοργούς ρυθμούς και σε κάποια site παρέχονται και οδηγίες. Μετά τις πρώτες δοκιμαστικές «δόσεις», πωλούν τα ηχητικά ναρκωτικά σε πολύ φθηνές τιμές (5 δολάρια) προκειμένου να έχει πρόσβαση ο καθένας, ακόμη και ανήλικα παιδιά.
Γι’ αυτό το λόγο, οι αστυνομικοί εφιστούν την προσοχή στους γονείς για να ελέγχουν σε ποιες ιστοσελίδες μπαίνει το παιδί τους και με ποιούς έχει έρθει σε επαφή.



http://periergaa.blogspot.gr

Η ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΛΜΩΠΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ.



  ΔΗΜΟΣ ΑΛΜΩΠΙΑΣ
ΤΜΗΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΠΡΑΣΙΝΟΥ
 Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η ενημερωτική εκδήλωση - παρουσίαση για τους μαθητές των Δημοτικών Σχολείων της έδρας του Δήμου με θέμα <<Ανακύκλωση Ηλεκτρικών Συσκευών>>, την Τετάρτη 10/10/2012 στο Ξενιτίδειο πνευματικό κέντρο, στα πλαίσια των δράσεων που πραγματοποιεί το τμήμα Περιβάλλοντος, Καθαριότητας, Ανακύκλωσης και Συντήρησης Πρασίνου του Δήμου μας για την προστασία του περιβάλλοντος. Ομιλητής της εκδήλωσης ήταν ο κύριος Καραγώγος Ιωάννης, υπεύθυνος Βορείου Ελλάδος της εταιρείας Ανακύκλωση Συσκευών Α.Ε. Οι μαθητές παρακολούθησαν με μεγάλη προσοχή την διαδικασία ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών μέσα και από ένα ενημερωτικό φιλμάκι. Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν ο Δήμαρχος Αλμωπίας κύριος Πασόης Δημήτριος και ο Διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Πέλλας κύριος Αδαμίδης Δημήτριος. Ο Δήμαρχος Αλμωπίας χαιρέτισε την εκδήλωση και ευχαρίστησε τον κύριο Καραγώγο Ιωάννη για την ομιλία του, τον αναπληρωτή προϊστάμενο του τμήματος Περιβάλλοντος, Καθαριότητας, Ανακύκλωσης και Συντήρησης Πρασίνου του Δήμου μας κύριο Ιατρίδη Γεώργιο για την ιδέα και πραγματοποίηση της εκδήλωσης, τους Διευθυντές, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές των τεσσάρων Δημοτικών Σχολείων της Αριδαίας, για την αποδοχή της πρόσκλησης και τη συμμετοχή τους στην εκδήλωση.
Ο χαιρετισμός του Δημάρχου:

Αγαπητά μου παιδιά,
Πριν λίγο καιρό διάβασα στο ιντερνέτ, κάτι που έγραψε ένα  κορίτσι 10 ετών, για ένα πρόγραμμα που λέγετε “Συμβουλές στους μεγάλους”
Αλκμήνη την λένε τη μικρή και απαντούσε στην ερώτηση “Πως και γιατί προστατεύουμε το περιβάλλον;”
Έγραφε: «Το περιβάλλον το προστατεύουμε, πρώτον για το καλύτερο μέλλον των παιδιών μας. Δεύτερον για το δικό μας καλύτερο μέλλον. Τρίτον για τα φυτά, για τα πτηνά, για τα θαλασσινά και για τα ζώα υπό εξαφάνιση».
Πρώτα – πρώτα έγραφε «για το καλύτερο μέλλον των παιδιών μας» δηλαδή εμείς οι μεγάλοι, πρέπει να κάνουμε ότι μπορούμε για να προστατεύουμε το περιβάλλον, πρώτα από όλα για εσάς τα παιδιά.
Όμως,  οι άνθρωποι για χρόνια ολόκληρα δεν σκέφτηκαν ότι, όλα αυτά που κάνουν, κάποτε θα γυρίσουν εναντίον τους. Ότι, η φύση θα εκδικηθεί.
Και δυστυχώς αυτή την εκδίκηση θα την υποφέρουν οι επόμενες γενεές, τα παιδιά τους τα ίδια, δηλαδή τα παιδιά της ηλικίας σας.

Γι’ αυτό ακούτε για την υπερθέρμανση του πλανήτη, για την τρύπα του όζοντος, για την ρύπανση του περιβάλλοντος, για ζώα που εξαφανίστηκαν, για δάση που καταστράφηκαν. Εάν οι μεγάλοι δεν έβλαπταν τη φύση, όλα θα ήταν πολύ διαφορετικά και σίγουρα καλύτερα.
Ξέρω ότι ακούτε και συζητάτε για την προστασία του περιβάλλοντος και για την ανακύκλωση. Και είμαι σίγουρος ότι αγαπάτε και προστατεύετε τη φύση,  περισσότερο από πολλούς μεγάλους.
Δεν θα σας πω για τη χρησιμότητα της ανακύκλωσης γιατί πιστεύω, παρ’ όλο που σας λένε μικρούς, ότι μπορείτε όχι μόνο να δώσετε συμβουλές στους μεγαλύτερους για το πώς να προστατεύουν το περιβάλλον αλλά ότι πολύ σύντομα θα είστε έτοιμοι να αναλάβετε την περιβαλλοντική προστασία του τόπου μας.
Γι’ αυτό τον άλλο μήνα θα επισκεφτώ τα σχολεία σας για να μου δώσετε τις δικές σας προτάσεις και ιδέες για την προστασία του περιβάλλοντος και για την ανακύκλωση. Και ίσως χρειαστεί ο δήμος να σας αναθέσει να κάνετε μερικά μαθήματα σε κάποιους μεγάλους που δεν έχουν μάθει ακόμη τη μεγάλη αξία της ανακύκλωσης.
Να’ στε καλά, και να δώσετε σημασία σε αυτά που θα ακούσετε σήμερα, για να μπορείτε να προστατεύεται ακόμη καλύτερα τη φύση.   



ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΘΑΝΑΤΟΥ.


Ιστορίες θανάτου
Ο ψυχισμός ανθίσταται στις απλοποιήσεις. Η κρίση όμως σήμερα απειλεί με καταστροφή, όχι μόνο το συναίσθημα αλλά και τη σκέψη. Αδειάζει το μέσα μας από τη συνθετική του ικανότητα. Μας αφήνει άθυρμα στη βαρβαρότητα των απλουστευτικών συλλογισμών.


Ο κόσμος υποφέρει και υποφέροντας χάνει τη συμπόνια, την ενσυναίσθηση, τη γενναιοδωρία του. Για να αντέξεις τη βαρβαρότητα που υφίστασαι γίνεσαι ο ίδιος βάρβαρος. Για να αντέξεις την αγριότητα αγριεύεις με τον άλλον αλλά και με τον εαυτό σου. Ισως αυτός να είναι ένας από τους πιο ύπουλους και σκοτεινούς μηχανισμούς που εκτρέφει η σημερινή πραγματικότητα.


Ενα χαρακτηριστικό παράδειγμα η πρόσληψη της πρόσφατης επώνυμης αυτοκτονίας.

Πληθώρα σχολίων στο Διαδίκτυο που χλευάζουν, λοιδορούν, συνωμοσιολογούν. Συναγωνίζονται ποιο θα είναι το πιο εξυπνακίστικα αιχμηρό. Αν πεις «στοπ, κάντε μια μικρή εκεχειρία, υπάρχει ένας νεκρός» θα σε αντιμετωπίσουν με καχύποπτη βδελυγμία.


Η εποχή μας ακόμη και τον θάνατο τον καθιστά ευτελές παίγνιο στα χέρια απελπισμένων ανθρώπων. Εκτός από τη φτώχεια και τη βεβήλωση της ζωής η βεβήλωση του θανάτου μοιάζει να είναι η άλλη παράπλευρη ζημιά αυτού του πολέμου.


Η ομορφιά, έλεγε ο Ντοστογέβσκι, είναι ένα αίνιγμα. Το ίδιο ισχύει, θα έλεγα, και για την αυτοκτονία. Η εποχή μας αξιώνει να αφαιρεθεί πάραυτα οτιδήποτε αινιγματικό και σύνθετο ελλοχεύει μέσα στην αυτοκαταστροφικότητα. Απλά και μονοσήμαντα πρέπει να είναι τα πράγματα, να χωράνε σε μια εξίσωση. Απλά, βάρβαρα και κατανοητά. Πλιάτσικο όχι μόνο της χώρας αλλά και της σκέψης και των συναισθημάτων. Πλιάτσικο για να αντέξεις αυτό που δεν αντέχεται.


Ζωή σαν θάνατος. Στο αμείλικτο δικαστήριο της Ιστορίας οι φταίχτες της βυθιζόμενης χώρας μας θα απολογηθούν γιατί βεβήλωσαν όχι μόνο τη ζωή αλλά και τον θάνατο.








ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com

Ο ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΕΛΕΤΗ ΑΠΟΝΟΜΗΣ ΤΟΥ ΝΟΜΠΕΛ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ.

Ο Λόγος του Οδυσσέα Ελύτη κατά την τελετή απονομής του Νόμπελ Λογοτεχνίας
«Ας μου επιτραπεί, παρακαλώ, να μιλήσω στο όνομα της φωτεινότητας και της διαφάνειας.
Επειδή οι ιδιότητες αυτές είναι που καθορίσανε τον χώρο μέσα στον οποίο μου ετάχθη να μεγαλώσω και να ζήσω. Και αυτές είναι που ένιωσα, σιγά-σιγά, να ταυτίζονται μέσα μου με την ανάγκη να εκφρασθώ.
Είναι σωστό να προσκομίζει κανείς στην τέχνη αυτά που του υπαγορεύουν η προσωπική του εμπειρία και οι αρετές της γλώσσας του.
Πολύ περισσότερο όταν οι καιροί είναι σκοτεινοί και αυτό που του υπαγορεύουν είναι μια όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ορατότητα.

Δεν μιλώ για τη φυσική ικανότητα να συλλαμβάνει κανείς τ' αντικείμενα σ' όλες τους τις λεπτομέρειες αλλά για τη μεταφορική, να κρατά την ουσία τους και να τα οδηγεί σε μια καθαρότητα τέτοια που να υποδηλώνει συνάμα την μεταφυσική τους σημασιολογία.
Ο τρόπος με τον οποίο μεταχειρίστηκαν την ύλη οι γλύπτες της Κυκλαδικής περιόδου, που έφτασαν ίσια-ίσια να ξεπεράσουν την ύλη, το δείχνει καθαρά. Οπως επίσης, ο τρόπος που οι εικονογράφοι του Βυζαντίου επέτυχαν από το καθαρό χρώμα να υποβάλλουν το «θείο».
Μια τέτοια, διεισδυτική και συνάμα μεταμορφωτική, επέμβαση, μέσα στην πραγματικότητα επεχείρησε πιστεύω ανέκαθεν και κάθε υψηλή ποίηση.

Οχι ν' αρκεστεί στο «νυν έχον» αλλά να επεκταθεί στο «δυνατόν γενέσθαι».

Κάτι που, είναι η αλήθεια, δεν εκτιμήθηκε πάντοτε. Ισως γιατί οι ομαδικές νευρώσεις δεν το επέτρεψαν. Ισως γιατί ο ωφελιμισμός δεν άφησε τα μάτια των ανθρώπων ανοιχτά όσο χρειάζεται. Η ομορφιά και το φως συνέβη να εκληφθούν άκαιρα ή ανώδυνα. Και όμως. Η διεργασία που απαιτείται για να φτάσει κανείς στο σχήμα του Αγγέλου είναι, πιστεύω πολύ πιο επώδυνη από την άλλη που εκμαιεύει όλων των λογιών τους Δαιμόνους.


Βέβαια υπάρχει το αίνιγμα. Βέβαια υπάρχει το μυστήριο.
Αλλά το μυστήριο δεν είναι μια σκηνοθεσία που επωφελείται από τα παιχνίδια της σκιάς και του σκότους για να μας εντυπωσιάσει απλώς. Είναι αυτό που εξακολουθεί να παραμένει μυστήριο και μέσα στο απόλυτο φως. Είναι τότε που προσλαμβάνει την αίγλη εκείνη που ελκύει και που την ονομάζουμε ομορφιά. Την ομορφιά που είναι μια οδός -η μόνη ίσως οδός- προς το άγνωστο μέρος του εαυτού μας, προς αυτό που μας υπερβαίνει. Επειδή αυτό είναι στο βάθος η ποίηση: η τέχνη να οδηγείσαι και να φτάνεις προς αυτό που σε υπερβαίνει.
Από τα μυριάδες μυστικά σήματα, που μ' αυτά είναι διάσπαρτος ο κόσμος και που αποτελούν άλλες τόσες συλλαβές μιας άγνωστης γλώσσας, να συνθέσεις λέξεις και από τις λέξεις φράσεις που η αποκρυπτογράφησή τους να σε φέρνει πιο κοντά στην βαθύτερη αλήθεια.

Πού λοιπόν βρίσκεται σε έσχατη ανάλυση η αλήθεια; Στην φθορά και στον θάνατο που διαπιστώνουμε κάθε μέρα γύρω μας ή στη ροπή που μας ωθεί να πιστεύουμε ότι αυτός ο κόσμος είναι ακατάλυτος και αιώνιος; Είναι φρόνιμο ν' αποφεύγουμε τις μεγαλεπήβολες εκφράσεις, το ξέρω. Οι κατά καιρούς κοσμολογικές θεωρίες τις χρησιμοποίησαν, ήρθαν σε σύγκρουση, ακμάσανε, πέρασαν. Η ουσία όμως έμεινε, μένει. Και η ποίηση, που εγείρεται στο σημείον όπου ο ορθολογισμός καταθέτει τα όπλα του για να τ' αναλάβει εκείνη και να προχωρήσει μέσα στην απαγορευμένη ζώνη, ελέγχεται να είναι ίσια-ίσια εκείνη που προσβάλλεται λιγότερο από τη φθορά. Διασώζει σε καθαρή μορφή τα μόνιμα, τα βιώσιμα στοιχεία που καταντούν δυσδιάκριτα μέσα στο σκότος της συνείδησης όπως τα φύκια μέσα στους βυθούς των θαλασσών.

Να γιατί μας χρειάζεται η διαφάνεια. Για να διακρίνουμε τους κόμπους στο νήμα που μες από τους αιώνες τεντώνεται και μας βοηθεί να σταθούμε όρθιοι πάνω σ' αυτή τη γη.

Από τον Ηράκλειτο έως τον Πλάτωνα και από τον Πλάτωνα έως τον Ιησού διακρίνουμε αυτό το «δέσιμο» που φτάνει κάτω από διάφορες μορφές ως τις ημέρες μας και που μας λέει περίπου το ίδιο: ότι εντός του κόσμου τούτου εμπεριέχεται και με τα στοιχεία του κόσμου τούτου ανασυντίθεται ο άλλος κόσμος, ο «πέραν» η δεύτερη πραγματικότητα η υπερτοποθετημένη επάνω σ' αυτήν όπου παρά φύσιν ζούμε. Είναι μια πραγματικότητα που τη δικαιούμαστε και που από δική μας ανικανότητα δεν αξιωνόμαστε.

Δεν είναι διόλου τυχαίο ότι σε εποχές υγιείς το κάλλος ταυτίσθηκε με το αγαθόν και το αγαθόν με τον Ηλιο. Κατά το μέτρο που η συνείδηση καθαίρεται και πληρούται με φως, τα μελανά σημεία υποχωρούν και σβήνουν αφήνοντας κενά που -όπως ακριβώς στους φυσικούς νόμους- τα αντίθετά τους έρχονται να πληρώσουν τη θέση τους.

Κι αυτό, με τέτοιον τρόπο που τελικά το δημιουργημένο αποτέλεσμα να στηρίζεται και στις δύο πλευρές, θέλω να πω στο «εδώ» και στο «επέκεινα». Ο Ηράκλειτος δεν είχε ήδη μιλήσει για μιαν «εκ των διαφερόντων καλλίστην αρμονίην»; Εάν είναι ο Απόλλων ή η Αφροδίτη, ο Χριστός ή η Παναγία, που ενσαρκώνουν και προσωποποιούν την ανάγκη να δούμε υλοποιημένο εκείνο που σε ορισμένες στιγμές διαισθανόμαστε, δεν έχει σημασία. Σημασία έχει η αναπνοή της αθανασίας που μας επιτρέπουν. Η ποίηση οφείλει, κατά την ταπεινή μου γνώμη, πέραν από συγκεκριμένα δόγματα, να επιτρέπει αυτή την αναπνοή.

Πως να μην αναφερθώ εδώ πέρα στον Φρειδερίκο Χαίλντερλιν, τον μεγάλο ποιητή που με το ίδιο πνεύμα εστράφηκε προς τους Θεούς του Ολύμπου και προς τον Ιησού; Η σταθερότητα που έδωσε σ' ένα είδος οράματος είναι ανεκτίμητη. Και η έκταση που μας αποκάλυψε μεγάλη. Θα έλεγα τρομακτική. Αυτή άλλωστε είναι που τον έκανε, όταν μόλις ακόμη άρχιζε το κακό που σήμερα μας πλήττει, ν' ανακράξει: Wozu Dichter in durftiger Zeit!
Οι καιροί φευ εστάθηκαν ανέκαθεν για τον άνθρωπο durftiger. Αλλά και η ποίηση ανέκαθεν λειτουργούσε. Δύο φαινόμενα προορισμένα να συνοδεύουν την επίγεια μοίρα μας και που το ένα τους αντισταθμίζει το άλλο. Πως αλλιώς. Αφού και η νύχτα και τ' άστρα εάν μας γίνονται αντιληπτά είναι χάρη στον ήλιο.

Με τη διαφορά ότι ο ήλιος, κατά τη ρήση του αρχαίου σοφού, εάν υπερβεί τα μέτρα καταντά «ύβρις». Χρειάζεται να βρισκόμαστε στη σωστή απόσταση από τον ηθικόν ήλιο, όπως ο πλανήτης μας από τον φυσικόν ήλιο, για να γίνεται η ζωή επιτρεπτή. Μας έφταιγε άλλοτε η αμάθεια. Σήμερα μας φταίει η μεγάλη γνώση. Δεν έρχομαι μ' αυτά που λέω να προστεθώ στην μακρά σειρά των επικριτών του τεχνικού μας πολιτισμού. Μια σοφία παλαιή όσο και η χώρα που μ' εξέθρεψε, μ' εδίδαξε να δέχομαι την εξέλιξη, να χωνεύω την πρόοδο μαζί με όλα της τα παρεπόμενα, όσο δυσάρεστα και αν μπορεί να είναι αυτά.

Τότε όμως η ποίηση; Τί αντιπροσωπεύει μέσα σε μια τέτοια κοινωνία; Απαντώ: τον μόνο χώρο όπου η δύναμη του αριθμού δεν έχει πέραση. Και ακριβώς, η εφετινή απόφασή σας να τιμήσετε στο πρόσωπό μου την ποίηση μιας μικρής χώρας δείχνει σε πόσο αρμονική ανταπόκριση βρίσκεστε με την χαριστική αντίληψη της τέχνης, την αντίληψη ότι η τέχνη είναι η μόνη εναπομένουσα πολέμιος της ισχύος που κατήντησε να έχει στους καιρούς μας η ποσοτική αποτίμηση των αξιών.


Είναι, το ξέρω, άτοπο ν' αναφέρεται κανείς σε προσωπικές περιπτώσεις. Και ακόμη πιο άτοπο να παινά το σπίτι του. Είναι όμως κάποτε απαραίτητο, στο βαθμό που αυτά βοηθούν να δούμε πιο καθαρά μιαν ορισμένη κατάσταση πραγμάτων. Και είναι σήμερα η περίπτωση. Μου εδόθηκε, αγαπητοί φίλοι, να γράφω σε μια γλώσσα που μιλιέται μόνον από μερικά εκατομμύρια ανθρώπων. Παρ' όλ' αυτά, μια γλώσσα που μιλιέται επί δυόμιση χιλιάδες χρόνια χωρίς διακοπή και μ' ελάχιστες διαφορές. Η παράλογη αυτή, φαινομενικά, διάσταση, αντιστοιχεί και στην υλικο-πνευματική οντότητα της χώρας μου. Που είναι μικρή σε έκταση χώρου και απέραντη σε έκταση χρόνου. Και το αναφέρω όχι διόλου για να υπερηφανευθώ αλλά για να δείξω τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας ποιητής όταν χρησιμοποιεί για τα πιο αγαπημένα πράγματα τις ίδιες λέξεις που χρησιμοποιούσαν μία Σαπφώ ή ένας Πίνδαρος π.χ. -χωρίς ωστόσο να έχει το αντίκρυσμα που είχαν εκείνοι επάνω στην έκταση της πολιτισμένης τότε ανθρωπότητας. Εάν η γλώσσα αποτελούσε απλώς ένα μέσον επικοινωνίας, πρόβλημα δεν θα υπήρχε. Συμβαίνει όμως ν' αποτελεί και εργαλείο μαγείας και φορέα ηθικών αξιών. Προσκτάται η γλώσσα στο μάκρος των αιώνων ένα ορισμένο ήθος. Και το ήθος αυτό γεννά υποχρεώσεις. Χωρίς να λησμονεί κανείς ότι στο μάκρος εικοσιπέντε αιώνων δεν υπήρξε ούτε ένας, επαναλαμβάνω ούτε ένας, που να μην γράφτηκε ποίηση στην ελληνική γλώσσα. Να τι είναι το μεγάλο βάρος παράδοσης που το όργανο αυτό σηκώνει. Το παρουσιάζει ανάγλυφα η νέα ελληνική ποίηση.

Η σφαίρα που σχηματίζει η νέα ελληνική ποίηση έχει, θα μπορούσε να πει κανείς, όπως κάθε σφαίρα δύο πόλους: τον βόρειο και τον νότιο. Στον ένα τοποθετείται ο Διονύσιος Σολωμός που από την άποψη της εκφραστικής επέτυχε -προτού υπάρξει ο Mallarme στα ευρωπαϊκά γράμματα- να χαράξει με άκρα συνέπεια και αυστηρότητα την αντίληψη της καθαρής ποίησης με όλα της τα παρεπόμενα: να υποτάξει το αίσθημα στη διάνοια, να εξευγενίσει την έκφραση και να δραστηριοποιήσει όλες τις δυνατότητες του γλωσσικού οργάνου προς την κατεύθυνση του θαύματος. Στον άλλο πόλο, τοποθετείται ο Κ. Π. Καβάφης, αυτός που παράλληλα με τον T.S. Eliot έφτασε στην άκρα λιτότητα, στη μεγαλύτερη δυνατή εκφραστική ακρίβεια, εξουδετερώνοντας τον πληθωρισμό στη διατύπωση των προσωπικών του βιωμάτων.

Ανάμεσα στους δύο αυτούς πόλους κινήθηκαν οι μεγάλοι μας άλλοι ποιητές, ο Ανδρέας Κάλβος, ο Κωστής Παλαμάς, ο Αγγελος Σικελιανός, ο Νίκος Καζαντζάκης, ο Γιώργος Σεφέρης, άλλος λιγότερο άλλος περισσότερο προς το έν ή το άλλο από τα δύο άκρα. Αυτή είναι μια πρόχειρη και όσο γίνεται πιο σχηματική χαρτογράφηση του νεοελληνικού ποιητικού λόγου. Το πρόβλημα για μας που ακολουθήσαμε ήταν να επωμιστούμε τα υψηλά διδάγματα που μας κληροδότησαν και, ο καθένας με τον τρόπο του, να τ' αρμόσουμε πάνω στη σύγχρονη ευαισθησία. Πέραν από τα όρια της τεχνικής, οφείλαμε να φτάσουμε σε μια σύνθεση που από το ένα μέρος ν' αναχωνεύει τα στοιχεία της ελληνικής παράδοσης και από το άλλο να εκφράζει τα κοινωνικά και ψυχολογικά αιτήματα της εποχής μας. Με άλλα λόγια, να φτάσουμε να προβάλλουμε τον τύπο του «Ευρωπαίου-Ελληνα». Δεν μιλώ για επιτυχίες μιλώ για προσπάθειες. Οι κατευθύνσεις είναι που έχουν σημασία για τον μελετητή της λογοτεχνίας.

Πώς όμως ν' αναπτυχθούν οι κατευθύνσεις αυτές ελεύθερα όταν οι συνθήκες της ζωής είναι στις ημέρες μας εξοντωτικές για τον δημιουργό; Και πως να διαμορφωθεί η πνευματική κοινότητα όταν οι φραγμοί των γλωσσών ορθώνονται αξεπέραστοι; Σας γνωρίζουμε και μας γνωρίζετε από το 20 ή έστω το 30% που απομένει ύστερα από την μεταγλώτισση. Ειδικά εμείς όλοι, όσοι κρατάμε από μια συγκεκριμένη παράδοση και αποβλέπουμε στα θαύματα του λόγου, στον σπινθήρα που τινάζουν εκάστοτε δύο λέξεις κατάλληλα τοποθετημένες, παραμένουμε βουβοί, αμετάδοτοι. Πάσχουμε από την έλλειψη μιας κοινής γλώσσας. Και ο αντίκτυπος απ' αυτή την έλλειψη -αν ανεβούμε την κλίμακα- σημειώνεται ακόμη και στην πολιτική και κοινωνική πραγματικότητα της κοινής μας πατρίδας, της Ευρώπης.

Λέμε, και το διαπιστώνουμε κάθε μέρα, ότι ζούμε σ' ένα χάος ηθικό. Κι αυτό, τη στιγμή που ποτέ άλλοτε η κατανομή των στοιχείων της υλικής μας ύπαρξης δεν έγινε με τόσο σύστημα, τόση στρατιωτική θα έλεγα τάξη, τόσον αδυσώπητο έλεγχο. Η αντίφαση είναι διδακτική. Οταν σε δύο σκέλη το ένα υπερτροφεί, το άλλο ατροφεί. Μια αξιέπαινη ροπή να συνενωθούν σε ενιαία μονάδα οι λαοί της Ευρώπης, προσκόπτει σήμερα στην αδυναμία να συμπέσουν τα ατροφικά και τα υπερτροφικά σκέλη του πολιτισμού μας. Οι αξίες μας ούτε αυτές δεν αποτελούν μια γλώσσα κοινή.

Για τον ποιητη - μπορεί να φαίνεται παράξενο αλλά είναι αληθές -η μόνη κοινή γλώσσα που αισθάνεται να του απομένει είναι οι αισθήσεις. Εδώ και χιλιάδες χρόνια, ο τρόπος που αγγίζονται δύο σώματα δεν άλλαξε. Μήτε οδήγησε σε καμιά σύγκρουση όπως οι εικοσάδες των ιδεολογιών που αιματοκύλισαν τις κοινωνίες μας και μας άφησαν με αδειανά χέρια.

Ομως όταν μιλώ για αισθήσεις δεν εννοώ το προσιτό, πρώτο ή δεύτερο, επίπεδό τους. Εννοώ το απώτατο. Εννοώ τις «αναλογίες των αισθήσεων» στο πνεύμα. Ολες οι τέχνες μιλούν με ανάλογα. Μια οσμή μπορεί να είναι ο βούρκος ή η αγνότητα. Η ευθεία γραμμή ή η καμπύλη, ο οξύς ή ο βαθύς ήχος, αποτελούν μεταφράσεις κάποιας οπτικής ή ακουστικής επαφής. Ολοι μας γράφουμε καλά ή κακά ποιήματα κατά το μέτρο που ζούμε και διανοούμαστε με την καλή ή την κακή σημασία του όρου. Μια εικόνα πελάγους από τον Ομηρο φτάνει άθικτη ως τις ημέρες μας. Ο Rimbaud την αναφέρει σαν mer melee au soleil και την ταυτίζει με την αιωνιότητα. Ενα κορίτσι που κρατάει ένα κλώνο μυρτιάς από τον Αρχίλοχο επιβιοί σ' έναν πίνακα του Matisse και μας καθιστά πιο απτή την αίσθηση, τη μεσογειακή, της καθαρότητας.

Εδώ αξίζει να σκεφτεί κανείς ότι ακόμη και μία παρθένος της βυζαντινής εικονογραφίας, δεν διαφέρει πολύ. Παρά ένα κάτι ελάχιστο, συχνά, το εγκώσμιο φως γίνεται υπερκόσμιο και τανάπαλιν. Μια αίσθηση που μας δόθηκε από τους αρχαίους και μια άλλη από τους μεσαιωνικούς έρχονται να γεννήσουν μια τρίτη που τους μοιάζει όπως το παιδί στους γεννήτορές του.

Μπορεί η ποίηση ν' ακολουθήσει έναν τέτοιο δρόμο; Οι αισθήσεις μες απ' τον αδιάκοπο καθαρμό τους να φτάσουν στην αγιότητα; Τότε η αναλογία τους θα επαναστραφεί επάνω στον υλικό κόσμο και θα τον επηρεάσει.
Δεν αρκεί να ονειροπολούμε με τους στίχους. Είναι λίγο. Δεν αρκεί να πολιτικολογούμε. Είναι πολύ. Κατά βάθος ο υλικός κόσμος είναι απλώς ένας σωρός από υλικά. Θα εξαρτηθεί από το αν είμαστε καλοί ή κακοί αρχιτέκτονες το τελικό αποτέλεσμα. Ο Παράδεισος ή η Κόλαση που θα χτίσουμε. Εάν η ποίηση παρέχει μια διαβεβαίωση και δη στους καιρούς τους durftiger είναι ακριβώς αυτή: ότι η μοίρα μας παρ' όλ' αυτά βρίσκεται στα χέρια μας.






ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com

ΤΟ ΔΙΑΣΗΜΟ ΑΓΑΛΜΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΛΥΤΡΩΤΗ ΕΓΙΝΕ ΡΟΖ.


Στα πλαίσια καμπάνιας για τον καρκίνο του μαστού
H πρωτεύουσα της Βραζιλίας, Ρίο ντε Τζανέιρο, βάφεται τον Οκτώβριο στα ροζ, καθώς είναι ο μήνας ευαισθητοποίησης για τον καρκίνο του μαστού που έχει κοστίσει τη ζωή σε εκατομμύρια γυναίκες.

Το διάσημο, παγκοσμίως, άγαλμα του Χριστού Λυτρωτή βάφτηκε ολόκληρο στα ροζ, χάρη στον ειδικό φωτισμό. Το θέαμα ήταν εντυπωσιακό αλλά και συμβολικό, καθώς έδινε κουράγιο σε πολλές γυναίκες που δίνουν μάχη κατά της νόσου.

Σημειώνεται ότι στη χώρα έχουν προγραμματιστεί και άλλες τέτοιες εκδηλώσεις που έχουν ως στόχο την έγκαιρη ενημέρωση των γυναικών και την αποφυγή της «θανατικής καταδίκης» όπως δηλώνουν οι ίδιες.





ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr

''ΜΑΙΜΟΥ'' ΚΑΛΟΓΡΙΕΣ ΕΞΑΠΑΤΟΥΝ ΑΘΩΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ

.
Δεν έχουν το Θεό τους… γυναίκες προσποιούμενες τις καλόγριες «οργώνουν» τη χώρα εξαπατώντας ανυποψίαστους πολίτες.

Είτε με εράνους, είτε πουλώντας κομποσκοίνια, σταυρούς ή εικονίσματα προσεγγίζουν πιστούς με «ιερό» σκοπό να αδειάσουν τα πορτοφόλια τους.  

Ο φακός του religiousnews.gr «συνέλαβε» «μαϊμού» καλόγριες έξω από το Μέγαρο Μουσικής.  Εκεί βρίσκονται τέσσερα μεγάλα νοσοκομεία της πρωτεύουσας οπότε η πελατεία είναι εξασφαλισμένη…

Ο τρόπος, οι κινήσεις αλλά και η αμφίεση τους μπορεί στα μάτια ενός ανθρώπου χωρίς ιδιαίτερη γνώση του πως ενεργούν οι πραγματικές καλόγριες  να μην έλεγε κάτι αλλά σε κάποιον που έχει δει έστω και μια φορά στη ζωή του μοναχή θα καταλάβαινε πως οι γυναίκες αυτές δεν είχαν καμία σχέση με τον χώρο. 




ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr

ΞΑΝΘΗ: ΝΕΟ ΣΠΟΡ Η...ΛΑΘΡΟΥΛΟΤΟΜΙΑ.


«Η λαθροϋλοτομία είναι το καινούργιο … σπορ», λέει ο δασάρχης Ξάνθης Ευάγγελος Μούρος σε τοπικά Μέσα, τονίζοντας πως η αποψίλωση των δασών έχει λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις.
Το δασαρχείο έπειτα και τα αλλεπάλληλα κρούσματα παράνομης υλοτομίας, έχει επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου για τον εντοπισμό των δραστών εντείνοντας τους ελέγχους και τις περιπολίες.
Το τελευταίο χρονικό διάστημα, οι κατασχέσεις  έχουν τετραπλασιαστεί, γεγονός που καταδεικνύει την έξαρση του φαινομένου: «Υπάρχουν και τα δύο, και οργανωμένα κάποιοι που εμπορεύονται ξύλα και οι κάτοικοι που έχουν τις ανάγκες τους και προσπαθούν να τις ικανοποιήσουν» σημειώνει ο δασάρχης.
Πηγή: thrakitoday.gr

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ: ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΙ ΕΚΑΝΕ ΟΤΑΝ ΤΟΥ ΕΙΠΑΝ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΜΟΝΟ ΕΞΙ ΜΗΝΕΣ ΖΩΗ.


Απίστευτο: Διαβάστε τι έκανε μόλις του είπαν ότι έχει 6 μήνες ζωής

Ο 55χρονος Malcolm McMahon από την Βρετανία έχασε τη γη κάτω από τα πόδια του όταν έμαθε ότι έπασχε από καρκίνο στο συκώτι.


Οι γιατροί του είπαν ότι...είχε μόλις έξι μήνες ζωής. Σοκαρισμένος ο 55χρονος αποφάσισε να κάνει κάτι το ακραίο...πούλησε όλα του τα υπάρχοντα!
Ο Malcolm McMahon πούλησε το σπίτι του, όλα του τα πράγματά, οτιδήποτε του είχαν αφήσει κληρονομιά οι γονείς του, μέχρι και τον αγαπημένο του σκύλο!
Ο 55χρονος ανακοίνωσε στην σύντροφο του τα συνταρακτικά νέα, όπως επίσης και το ότι θα της άφηνε πολλά χρήματα όταν θα έφευγε από τη ζωή για να είναι οικονομικά ανεξάρτητη και χωρίς αυτόν.
«Ήθελα απλά να εξαργυρώσω ό,τι είχα πριν πεθάνω. Άρχισα να πουλάω τα πράγματά μου τρεις μέρες αφότου οι γιατροί μου είπαν ότι θα πεθάνω. Σκέφτηκα μάλιστα και να αυτοκτονήσω », είπε ο Malcolm.
Ο Βρετανός έχασε ακόμα και το δίπλωμα οδήγησής του όταν συνελήφθη να οδηγά μεθυσμένος! Όπως είπε ο McMahon, είχε βγει να πιεί για να ξεχάσει τον πόνο του!
Πριν από λίγό καιρό, ο άτυχος άντρας πήγε ξανά στο νοσοκομείο για εξετάσεις. Αυτό που του ανακοίνωσε ο γιατρός όμως, ήταν κάτι παραπάνω από σοκαριστικό για τον Malcolm. Ο McMahon δεν έπασχε τελικά από καρκίνο! Ο 55χρονος, ακόμα δεν μπορεί να ξεπεράσει αυτό που του συνέβη. "Ακόμα είμαι ψυχικά και συναισθηματικά τραυματισμένος από όλη αυτή την ιστορία και δεν νομίζω να το ξεπεράσω ποτέ", είπε.



ΜΑΚΑΒΡΙΑ ΔΙΑΔΗΛΩΣΗ ΣΤΗ ΜΕΛΒΟΥΡΝΗ.


Μακάβρια διαδήλωση στη Μελβούρνη

Ακτιβιστές συγκεντρώθηκαν κρατώντας νεκρά ζώα στα χέρια τους

Κρατώντας με τα δυο τους χέρια νεκρά ζώα, ομάδα περίπου εκατό ακτιβιστών, συγκεντρώθηκε στο κέντρο της Μελβούρνης, για να διαμαρτυρηθούν κατά της βίας και της παραμέλησης των ζώων. 

Οι διαδηλωτές είναι μέλη της φιλοζωικής οργάνωσης Animal Liberation Victoria (ALV).

Στάθηκαν αμίλητοι, αρκετοί με κλαμένα πρόσωπα, έχοντας στα χέρια τους από νεκρά πρόβατα, γουρούνια, καγκουρό, κοτόπουλα, ψάρια, πάπιες και άλλα είδη.

Με αυτόν τον τρόπο ήθελαν να επιστήσουν την προσοχή του κοινού στα βασανιστήρια που υπομένουν τα ζώα στην Αυστραλία και σε όλον τον κόσμο.



Τα κουφάρια των ζώων βρήκαν τα μέλη της ALV, πολλά ήδη νεκρά ή έτοιμα να πεθάνουν μέσα σε εργοστάσια, μάντρες, στην άκρη του δρόμου χτυπημένα από αυτοκίνητα και παρατημένα στην τύχη τους, ανέφερε η οργάνωση. 



«Είμαστε σήμερα εδώ για να δηλώσουμε ότι οι άνθρωποι είναι υπεύθυνοι για τη σφαγή 64 δισεκατομμυρίων ζώων της στεριάς σε όλον τον κόσμο κάθε χρόνο και 1-3 τρισεκατομμυρίων θαλάσσιων ειδών» είπε ο συντονιστής της ξεχωριστής αυτής καμπάνιας της ALV, Noah Hannibal.


«Όπως κι εμείς, αυτά τα ζώα θέλουν να ζήσουν και όχι να υποφέρουν, και δε μπορούμε να το αγνοούμε αυτό επειδή δεν ανήκουν στο είδος μας» πρόσθεσε.



ΚΑΝΝΑΒΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗΣ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ.


Ναι σωστά διαβάσατε. Η κάνναβη μπορεί να βοηθήσει και να ανακουφίσει ασθενείς με σκλήρυνση κατά πλάκας, αφού εκχυλίσματα από το συγκεκριμένο φυτό επιτρέπουν να περιοριστεί η μυική ακαμψία σε ασθενείς με σκλήρυνση κατά πλάκας.

Σχεδόν το 90% των ασθενών με σκλήρυνση κατά πλάκας υποφέρουν από μυική ακαμψία σε μια δεδομένη στιγμή κατά την εξέλιξη της νόσου, σύμπτωμα που περιορίζει την κίνηση και την ποιότητα ζωής τους.
Σύμφωνα με την ιατρική επιθεώρηση Journal of Neurology, Neurosurgery & Psychiatry, μια μελέτη τρίτης φάσης (το τελευταίο στάδιο μιας διαδικασίας για την αξιολόγηση ενός νέου φαρμάκου ή μιας νέας θεραπείας) διεξήχθη σε δείγμα 279 ασθενείς στη Βρετανία επί 12 εβδομάδες.
Οι ασθενείς χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Η μια ομάδα λάμβανε δισκία τετραϋδροκανναβινόλης, ένα εκχύλισμα κάνναβης, και η άλλη ομάδα ψευδοφάρμακο. Οι δοσολογίες αυξάνονταν σταδιακά από 2,5 mg έως μια μέγιστη δοσολογία 25 mg στο τέλος 15 ημερών, η δοσολογία αυτή διατηρήθηκε στη διάρκεια του υπόλοιπου τεστ.
Στο τέλος της μελέτης, το 29,4% των ασθενών που ανήκαν στην ομάδα της κάνναβης, έκανε λόγο για έναν περιορισμό της μυικής ακαμψίας έναντι ποσοστού 15,7% στην ομάδα-μάρτυρα. Η αλλαγή ήταν αισθητή από την 4η εβδομάδα και επηρέαζε επίσης τον πόνο και την ποιότητα του ύπνου.
Η μεγαλύτερη βελτίωση ήταν στους ασθενείς που δεν λάμβαναν αντισπασμωδική αγωγή με το ποσοστό των θετικών απαντήσεων να φθάνει το 40% μεταξύ των ασθενών στους οποίους χορηγήθηκαν εκχυλίσματα κάνναβης.
Οι παρενέργειες ήταν εξάλλου μεγαλύτερες στην ομάδα της κάνναβης και επικεντρώνονταν κυρίως σε εντερικά προβλήματα και διαταραχές του νευρικού συστήματος.
Η σκλήρυνση κατά πλάκας είναι μια αυτοάνοση νευρολογική νόσος που προσβάλλει τον κεντρικό νευρικό σύστημα (εγκέφαλο, οπτικό νεύρο και νωτιαίο μυελό). Αλλοιώνει τη μετάδοση των νευρικών παλμών και εκδηλώνεται κατά κύματα που καταλήγουν ύστερα από αρκετά χρόνια σε μια εξασθένηση του οργανισμού και αναπηρία.
"Τα συμπεράσματά μας επιβεβαιώνουν δύο άλλες μελέτες που είχαν δείξει σημαντική μείωση της σπαστικότητας (υπερβολική αύξηση του μυικού τόνου) στους ασθενείς στους οποίους χορηγήθηκε εκχύλισμα κάνναβης", υπογραμμίζουν οι συντάκτες της μελέτης που διεξήχθη υπό τον Τζον Πίτερ Ζάγιτσεκ, της βρετανικής ομάδας έρευνας για την κλινική νευρολογία.



"ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΙ ΑΝΓΚΕΛΑ ΜΕΡΚΕΛ ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ ΤΟ ΜΙΣΟΣ ΣΑΣ".



- Πρώτο θέμα στα γερμανικά μέσα η επίσκεψη της Μέρκελ στην Αθήνα
- Süddeutsche Zeitung:«Η Μέρκελ δίνει θάρρος στους Έλληνες»
- Frankfurter Allgemeine Zeitung:Τέτοια υποδοχή δεν έχει ξαναγίνει στην καγκελάριο Μέρκελ: με στρατιωτικές τιμές και με σημαίες με τη σβάστικα


Πολλές γερμανικές εφημερίδες κυκλοφορούν σήμερα με πρωτοσέλιδα για την επίσκεψη Μέρκελ στην Αθήνα, ενώ στην κεντρική φωτογραφία τους απεικονίζονται η Άγκελα Μέρκελ και ο Αντώνης Σαμαράς.

Η Süddeutsche Zeitung επισημαίνει στον πρωτοσέλιδο τίτλο της ότι «Η Μέρκελ δίνει θάρρος στους Έλληνες» και σημειώνει: «Η καγκελάριος αναγνωρίζει τις προσπάθειες της Αθήνας λέγοντας ότι οι θυσίες που ζητάμε από τη χώρα είναι μεγάλες, αλλά ο δύσκολος δρόμος αξίζει τον κόπο. Ο Έλληνας πρωθυπουργός Αντ. Σαμαράς υπόσχεται ότι θα εφαρμόσει τις μεταρρυθμίσεις. Δεκάδες χιλιάδες στους δρόμους».
Σε άρθρο της ίδιας εφημερίδας διαβάζουμε ότι «κανείς δεν λαμβάνει σοβαρά υπόψη του το ενδεχόμενο εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ. Οι πιστωτές είναι εκβιάσιμοι».

«Τέτοια υποδοχή δεν έχει ξαναγίνει με στρατιωτικές τιμές και με σημαίες με τη σβάστικα...»

Η Frankfurter Allgemeine Zeitung κυκλοφορεί με τίτλο «Η Μέρκελ ενθαρρύνει τους Έλληνες», σημειώνοντας στον υπότιτλό της: «Διαδηλώσεις κατά τη διάρκεια της επίσκεψης. Το Eurogroup αυξάνει την πίεση προς την Ελλάδα».

Στο πρωτοσέλιδο σχόλιο της FAZ σημειώνεται: «Τέτοια υποδοχή δεν έχει ξαναγίνει στην καγκελάριο Μέρκελ: με στρατιωτικές τιμές και με σημαίες με τη σβάστικα.Από τη στιγμή που η έκθεση της τρόικας δεν είναι ακόμα έτοιμη, η συνάντηση περιορίστηκε σε ευγενικές χειρονομίες, αναγνώριση και προθέσεις.Οι διαδηλώσεις κατά της επίσκεψης θα πρέπει να κάνουν τους Ευρωπαίους να σκεφθούν. Δείχνουν πόσο εύκολα η Ευρώπη μπορεί να επιστρέψει σε προκαταλήψεις, στερεότυπα και παλιά ανακλαστικά αν απουσιάσει το λιπαντικό που κρατά τη μηχανή της ευρωπαϊκής ενοποίησης σε λειτουργία: η ευημερία για όλους. Οι Έλληνες ζουν χειρότερα από ό,τι οι πολίτες στις περισσότερες πιστώτριες χώρες. Και εκεί όμως ακούγεται όλο και δυνατότερα το ερώτημα για ποιο λόγο επιδεικνύεται αλληλεγγύη δισεκατομμυρίων όταν αυτή ανταποδίδεται με βρισιές και προσβολές».

«Η συνάντηση ήταν περισσότερο συμβολική»

Το Spiegel Online γράφει: «Επίσκεψη Μέρκελ: Ευγενικές χειρονομίες στο Μαξίμου» και σημειώνει: «Χιλιάδες αστυνομικοί στους δρόμους, διαδηλωτές πέταγαν μολότωφ και κεκλεισμένων των θυρών Μέρκελ και Σαμαράς αντάλλαζαν ευγένειες. Η επίσκεψη είχε ως στόχο να υπογραμμιστούν οι δεσμοί των δύο χωρών. Η συνάντηση ήταν περισσότερο συμβολική».

Το περιοδικό Focus μάλιστα, το οποίο θυμίζουμε ότι είχε γνωστό στην Ελλάδα όταν δημοσίευσε στο πρωτοσέλιδο την Αφροδίτη της Μήλου να χειρονομεί, δημοσιεύει στην ιστοσελίδα του άρθρο με τίτλο «Αγαπητοί Έλληνες η Άγκελα Μέρκελ δεν αξίζει το μίσος σας» όχι μόνο στα γερμανικά, αλλά και στα ελληνικά. Σε ένα απόσπασμα παρατηρεί: «Το ζητούμενο δεν είναι να δίνει ο ισχυρός στον αδύναμο εντολές. Δεν πρόκειται για υπαγορεύσεις. Το ζήτημα είναι να εξασφαλιστεί η επιβίωση της πανέμορφης χώρας σας. Να ενισχυθεί και πάλι η Ευρώπη και να μπορεί να σταθεί η ήπειρός μας στον παγκόσμιο ανταγωνισμό».

Σχολιάζοντας την επίσκεψη της Α. Μέρκελ στην Ελλάδα, οι περισσότεροι γερμανοί αναλυτές κάνουν λόγο για μια επίσκεψη με συμβολικό χαρακτήρα, που όμως έστειλε πολλά και σημαντικά μηνύματα.

Εάν υπάρχει κερδισμένος από την επίσκεψη Μέρκελ στην Αθήνα είναι ο Έλληνας πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, συμφωνούν οι περισσότεροι σχολιαστές στα γερμανικά μέσα ενημέρωσης. Και αυτό διότι απέσπασε δύο σημαντικές δεσμεύσεις από την Άγκελα Μέρκελ: Πρώτον, ότι η Γερμανία θέλει την παραμονή της Ελλάδας στο ευρώ και δεύτερον, ότι η Γερμανία θα στηρίξει την χώρα στις προσπάθειές της.

Τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης έδειξαν πρωτοφανές ενδιαφέρον για την επίσκεψη Μέρκελ στην Αθήνα. Τηλεοπτικά δίκτυα, όπως το ειδησεογραφικό NTV και το δημόσιο Phoenix την κάλυψαν ζωντανά σχεδόν λεπτό προς λεπτό, ενώ πλήθος ήταν οι ανταποκριτές, οι οποίοι μετέδιδαν χθες από το πρωί ό,τι συνέβαινε στην Αθήνα. Την άφιξη της Α. Μέρκελ, τις επαφές της, τις διαδηλώσεις και τα επεισόδια.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο του Focus.

Αγαπητοί Έλληνες ...... η Άνγκελα Μέρκελ δεν αξίζει το μίσος σας

Οι έντονες αντιδράσεις στην επίσκεψη της Καγκελαρίου στην Αθήνα είναι λανθασμένη αντίδραση. Οι Έλληνες πρέπει να επαναδιοργανώσουν το κράτος τους – ταχύτατα μάλιστα.
Αγαπητοί Έλληνες, πολλοί από εμάς τους Γερμανούς αγαπούν την χώρα σας, τα αρχαία μνημεία, τα νησιά, την θάλασσα, το κλίμα, τη κουζίνα σας και το κρασί σας. Ταξιδεύουμε συχνά και με μεγάλη χαρά στη χώρα σας, ένας λόγος είναι ότι είσαστε τόσο διαφορετικοί από εμάς, πιο άνετοι και με πιο μεγάλη χαρά ζωής. Ως τώρα υπήρχε η εντύπωση ότι και ομογενείς σας που μένουν στη Γερμανία αισθάνονται καλά. Δεν εμφανίζονται ως ξένοι αλλά ως μέρος της κοινωνίας στην οποία προσμετρούνται εδώ και χρόνια οι νότιοι Ευρωπαίοι. Όλα αυτά δε θα έπρεπε να τα ξεχάσετε καθώς το τελευταίο καιρό ακούγονται από εσάς υβριστικά σχόλια για την Γερμανία. Με τον ίδιο τρόπο οφείλουν οι Γερμανοί να αντιληφθούν ότι και για εμάς τους Γερμανούς η Ευρώπη σημαίνει πολλά παραπάνω από ένα σταθερό Ευρώ. Μέσα στη κρίση δε πρέπει να χαθούν αυτά που μας ενώνουν.

Για αυτό απαιτείται και οι δυο πλευρές να διατηρούν μια ρεαλιστική ματιά στα δρώμενα. Ακόμη και αν πρόκειται για μερικές δεκάδες χιλιάδες που διαδηλώνουν στην Αθήνα και εκφωνούν προσβλητικά συνθήματα: είσαστε ένα έθνος έντεκα εκατομμυρίων. Δε μπορώ να φανταστώ, ότι στη πλειοψηφία σας πιστεύεται ότι για την τωρινή κατάντια της χώρας σας ευθύνεται η γερμανίδα ομοσπονδιακή Καγκελάριος. Δεν έχει κανένα νόημα να ξεσπάτε στην πρόεδρο κυβέρνησης της χώρας η οποία σαν καμιά άλλη μπορεί (και πρέπει) να φέρει προσπάθειες για βοήθεια στην Ελλάδα και μ’ αυτό να συγκρατήσει την Ενωμένη Ευρώπη.

Δεν έχει νόημα να ξεσπάτε στους λάθος αποδέκτες

Επιπροσθέτως: Η λιτότητα σας επιβάλλεται και χωρίς τα νέα δρακώντια μέτρα, τα οποία δε προέρχονται από τη Γερμανία αλλά από όλη την Ευρώπη ως σύνολο. Πέραν τούτου και χωρίς εμάς πρέπει να δημιουργήσετε ένα λειτουργικό κράτος και ένα αποδοτικό σύστημα φορολόγησης. Και δεν υπάρχει αμφισβήτηση ότι προαπαιτείται μια ανταγωνιστική οικονομία που πρέπει να χτιστεί με επενδύσεις από το εξωτερικό και η οποία μπορεί πρωτίστως να δώσει προοπτικές στην άνεργη νεολαία. Όλα αυτά κοστίζουν δυνάμεις και όλα αυτά είναι επίπονα. Αυτό είναι σαφές για μας. Και είναι δίλημμα ότι οι εύποροι σας υπήκοοι αποφεύγουν την εκπλήρωση των υποχρεώσεων τους και έτσι ρίχνουν το βάρος της επανεκκίνησης του κράτους πάνω στις πλάτες των μικρομεσαίων και φτωχών. Παρόλα αυτά: Ξεκινήστε επιτέλους. Δεν έχει νόημα να σπαταλάτε την ενέργεια ξεσπώντας σε λάθος αποδέκτες.

Διότι η διαμαρτυρία ενάντια στην Άνγκελα Μέρκελ, όλοι οι λοιδορίες και προσβολές δεν διευκολύνουν την Καγκελάριο να εξασφαλίζει πλειοψηφίες για την υποστήριξη της Ελλάδας. Το αντίθετο συμβαίνει. Μειώνεται η προθυμία να βοηθήσουν. Γίνεται δυσκολότερο να εξηγηθεί στη Γερμανία πόσο σπουδαία είναι μια κοινή Ευρώπη, πόσο άξια είναι η πρόταση, ότι είναι τύχη μια ενωμένη Ευρώπη.

Οι διαμαρτυρίες δεν δίνουν εναλλακτική λύση

Ήδη για αυτό είναι αντιπαραγωγικές οι έντονες διαμαρτυρίες. Ας μην κρύψουμε ότι οι ακραίοι Αριστεροί και Δεξιοί που διασπείρονται στους δρόμους δε προσφέρουν καμία ρεαλιστική εναλλακτική λύση στη πορεία σταθεροποίησης. Δε μπορώ να φανταστώ ότι εσείς οι Έλληνες πιστεύετε πραγματικά ότι όλα μπορούν να ρέουν όπως μέχρι πρόσφατα αν απλά σταματήσουν οι ενοχλητικοί Γερμανοί να προειδοποιούν. Δε μπορώ να πιστέψω το γεγονός ότι νομίζεται ότι χωρίς την Ευρώπη θα έχει η Ελλάδα καλύτερο μέλλον.

Για αυτό ελπίζω ότι η σύντομη επίσκεψη της Καγκελαρίου αποδεικνύει:
Δεν είναι το ζητούμενο να δίνει ο μεγάλος στον μικρό εντολές. Δεν πρόκειται για υπαγόρευση κακίας. Το θέμα είναι να εξασφαλιστεί η επιβίωση της πανέμορφης σας χώρας. Να δυναμώσει πάλι η Ευρώπη και να συνεχίζει να ακούγεται η κοινή ήπειρος μας στον παγκόσμιο ανταγωνισμό.

Αγαπητοί Έλληνες ...: ... η Άνγκελα Μέρκελ δεν αξίζει το μίσος σας


Πηγή Deutsche Welle

ΑΣΦΑΛΤΟΣΤΡΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΛΜΩΠΙΑ.



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ασφαλτοστρώσεις στην Αλμωπία
Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζεται το έργο «Συντήρηση Ασφαλτοτάπητα Έδρας και Τοπικών Κοινοτήτων» στο Δήμο Αλμωπίας. Μέχρι στιγμής έχουν ολοκληρωθεί ασφαλτοστρώσεις και συντηρήσεις του ήδη υπάρχοντος ασφαλτοτάπητα στις Τοπικές Κοινότητες Σαρακηνών, Προμάχων, Αλώρου και Θηριόπετρας ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες στην Τ.Κ. Γαρεφείου. Τις επόμενες μέρες αναμένεται η έναρξη των εργασιών στην πόλη της Αριδαίας και στις Τοπικές Κοινότητες Όρμας, Λουτρακίου και Θεοδωρακίου. Παρακαλούνται οι δημότες για την κατανόηση τους και την διευκόλυνση των συνεργείων προκειμένου να ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατόν οι εργασίες.
Από το Δήμο Αλμωπίας 







ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ ΤΗΣ ΠΕ ΠΕΛΛΑΣ ΓΙΑ ΤΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ.



Η Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας ανακοινώνει το πρόγραμμα των εκδηλώσεων εορτασμού για τα 100 χρόνια από την απελευθέρωση της Κεντρικής Μακεδονίας που θα πραγματοποιηθούν το προσεχές χρονικό διάστημα. 

Σε δήλωσή του ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Θεοδωρίδης αναφέρει: «Προσκαλώ όλους τους πολίτες της Πέλλας και της ευρύτερης περιοχής να συμμετέχουν μαζικά στις επετειακές εκδηλώσεις και να τιμήσουν με την παρουσία τους ήρωες, αγωνιστές και θύματα των αγώνων για την απελευθέρωση της Μακεδονίας. Η διαμόρφωση του προγράμματος των εκδηλώσεων έγινε με τέτοιο τρόπο ώστε να αναδειχθούν τα ιστορικά γεγονότα και η σημασία τους και, παράλληλα, να αναπτυχθεί ένας γόνιμος προβληματισμός για τη σύγχρονη αναπτυξιακή προοπτική που οφείλουμε να αναζητήσουμε».

Στις εκδηλώσεις συμμετέχουν: 
Ιερά Μητρόπολη Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας, 
Κέντρο Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, 
ΙΙ/η Μ/Κ Μεραρχίας Πεζικού, Εδεσσαϊκό Θέατρο, 
Δημοτικό Ωδείο Αριδαίας,  PELLATV,  EΡT3,  4E.

Ακολουθεί το πρόγραμμα: 
ΕΔΕΣΣΑ | Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2012

18.00 - 19.15  Θεατρικό Δρώμενο (street event):
 Αναπαράσταση της απελευθέρωσης της πόλης της Έδεσσας, Παρουσιάζει το Εδεσσαϊκό Θέατρο
Τόπος: Σιδηροδρομικός Σταθμός έως Αίθουσα Εκδηλώσεων Π.Ε. Πέλλας

19.15 – 20.45  «100 χρόνια Ελεύθερη Έδεσσα»
(την εκδήλωση θα τιμήσει με την παρουσία του ο Α.Μ Αρχιεπίσκοπος Αθηνών & πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος Β΄)
Χώρος:  Αίθουσα Εκδηλώσεων Π.Ε. Πέλλας

19.15 - 19.30,  Προσέλευση  
19.30 - 19.45,  Χαιρετισμοί
19.45 - 20.00, «Η ζωή στην Έδεσσα λίγο πριν και λίγο μετά την απελευθέρωσή της - 18 Οκτωβρίου 1912», Κωνσταντίνος Σταλίδης, ιστορικός - συγγραφέας
20.00 – 20.15,  «18 Οκτωβρίου 1912: Η απελευθέρωση της Έδεσσας», Ιωάννης Μακρής, συνταγματάρχης-επιτελάρχης ΙΙ/ης Μ/Κ Μεραρχίας Πεζικού
20.15 - 20.30,  «Από το 1912 στο 2012, Οι μάχες του πολέμου για την έξοδο από την κρίση και μια ισχυρή πατρίδα», Ανέστης Παπαδάκης, σύμβουλος ανάπτυξης γραφ. Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε Πέλλας
20.30 - 20.45, Απονομή τιμητικών διακρίσεων στον Αναστάσιο και στην Ιουλία Μπίλλη
Παρουσίαση: κ. Αναστασία Χατζηδήμου-Χρυσοστόμου, αρχαιολόγος



ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ | Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2012

19.00 – 20.50, «100 χρόνια ελεύθερη Μακεδονία- Η απελευθέρωση των Γιαννιτσών 19-20/10/1912» 
(την εκδήλωση θα τιμήσει με την παρουσία του ο Α.Μ Αρχιεπίσκοπος Αθηνών & πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος Β΄)
Χώρος: Πνευματικό Κέντρο Γιαννιτσών

19.00 - 19.30, Προσέλευση-Χαιρετισμοί
19.30 -19.50, Παρουσίαση επετειακού φυλλαδίου και ψηφιακού δίσκου της Ιεράς 
Μητρόπολης με Τραγούδια του Μακεδονικού Αγώνα - Χορωδία (Διεύθυνση: Απ. Τσέρνος)
19.50 – 20.05, «Στιγμές ηρωισμού και θυσιών των στρατιωτών και του ιερού μας κλήρου 
από την τοπική ιστορία», Ιωάννης Παπαλαζάρου, εκπαιδευτικός - συγγραφέας
20.05 - 20.20, «Η μάχη των Γιαννιτσών: 19-20/10/1912» Ιωάννης Μακρής, 
συνταγματάρχης-επιτελάρχης ΙΙ/ης Μ/Κ Μεραρχίας Πεζικού
20.20 - 20.35, «Μάχες του σήμερα για την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη του τόπου μας», Ανέστης Παπαδάκης, σύμβουλος ανάπτυξης γραφ. Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε Πέλλας
20.35 - 20.50, Παραδοσιακοί χοροί –Χορευτικά Ενορίας Αγ. Γεωργίου Γιαννιτσών



ΑΡΙΔΑΙΑ | Παρασκευή 02 Νοεμβρίου 2012

19.00 – 20.45,  «100 χρόνια Ελεύθερη Αλμωπία»
Χώρος:  Ξενιτίδειο Πνευματικό Κέντρο

19.00 - 19.10,  Προσέλευση-Χαιρετισμοί
19.10 - 19.30,  Μουσική εισαγωγή: Παίζουν σπουδαστές του Δημοτικού Ωδείου Αριδαίας
19.30 – 19.45,   «Αρχιμανδρίτης Παπανίκανδρος, ο απελευθερωτής της Αλμωπίας»
Ιωάννης Παπαλαζάρου, εκπαιδευτικός - συγγραφέας
19.45 - 20.00, «4 Νοεμβρίου 1912: Η απελευθέρωση της Αλμωπίας», Ιωάννης Μακρής, συνταγματάρχης-επιτελάρχης ΙΙ/ης Μ/Κ Μεραρχίας Πεζικού
20.00 - 20.15, «Από το 1912 στο 2012 - Οι μάχες του πολέμου για την έξοδο από 
την κρίση και μια ισχυρή πατρίδα», Ανέστης Παπαδάκης, σύμβουλος ανάπτυξης γραφ. Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε Πέλλας
20.15 - 20.20, Απονομή τιμητικής διάκρισης στον Νικόλαο Ξενιτίδη
20.20-20.45, Μουσική παρουσίαση:  Παίζουν σπουδαστές του Δημοτικού Ωδείου Αριδαίας

ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Θεατρική παράσταση για τρεις αλώσεις της Θεσσαλονίκης με αναφορά στα Γιαννιτσά 
Θεατρική ομάδα δράσης «Τριωδία Θεσσαλονίκης»
Σάββατο 10 Νοεμβρίου 2012 
Πνευματικό κέντρο Γιαννιτσών 20.00 - 21.30

Συνέδριο με θέμα: «Η εκπαίδευση στην περιοχή της Πέλλας από τον 19   έως τα μέσα του 20    αιώνα» 
σε συνεργασία με  τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας
17-18 Νοεμβρίου 2012
 Έδεσσα, Αίθουσα Εκδηλώσεων Π.Ε. Πέλλας

Προβολή Ντοκυμαντέρ του Νational Geographic «Βαλκανικοί Πόλεμοι 1912-1913»
σε σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΠΕ Πέλλας
Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2012

Έκθεση χαρτών με τίτλο «Η Μακεδονία μέσα από τους χάρτες από 
τον 14ο αιώνα έως τις μέρες μας» 
Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2012

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...