Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Πέμπτη 18 Μαΐου 2017

"Η τάξη μου" από το Ζελεδάκι


Το όνομά μου είναι Χριστίνα.

Πηγαίνω στην Ε΄ τάξη του 7/θ Δημοτικού σχολείου Προμάχων.

Η τάξη μου έχει πολλά παράθυρα όπου μπαίνει το λαμπερό φως του ήλιου και είναι γεμάτη με γεωγραφικούς χάρτες, που απεικονίζουν διάφορα μέρη από όλον τον πλανήτη μας. Εξέχουσα θέση καταλαμβάνει η έδρα του δασκάλου μας, ενώ ο πίνακας βρίσκεται σε περίοπτη θέση για να μπορούμε να τον παρακολουθούμε όλοι οι μαθητές.
Στους τοίχους έχουμε κρεμάσει πολλές ζωγραφιές και εργασίες που κάνουμε καθώς και πολλές φωτογραφίες.
Οι μαθητές καθόμαστε σε τρία μεγάλα θρανία και υπάρχουν επίσης άλλα δύο μικρότερα των δυο ατόμων. Στα μεγάλα θρανία καθόμαστε ομάδες των 4-5 παιδιών. Εγώ κάθομαι σε ένα από αυτά μαζί με άλλα τέσσερα άτομα.

Ο δάσκαλός μας ονομάζεται κύριος Νίκος και είναι πανύψηλος και σχετικά εύσωμος. Έχουμε μαζί του ωραία σχέση, είναι φιλικός και μας διδάσκει το μάθημα με έναν ωραίο τρόπο, που μας φαίνεται σαν συζήτηση. Πολλές φορές κάνουμε παιχνίδια και διάφορα αστεία και διασκεδάζουμε ενώ συγχρόνως μαθαίνουμε χρήσιμα πράγματα.

Στην τάξη μου είμαστε 18 μαθητές.
Τα αγόρια είναι 7, ο Γιάννης, ο Βαγγέλης, ο Παρασκευάς, ο Πρόδρομος, ο Πέτρος, ο Μάριος και ο Ραφαήλ.
Τα κορίτσια είμαστε περισσότερα, δηλαδή 11 και τα ονόματα τους είναι Μαρία, Κυριακή, Μήνα, Άννα του Χ., Χρυσάνθη, Δήμητρα, Άννα του Ι., Ιωάννα, Νικολέτα, Αντωνία κι εγώ.

Την τάξη μας την αγαπάμε σαν το δεύτερο σπίτι μας, την φροντίζουμε και την κρατάμε περιποιημένη και καθαρή, ενώ με όλους τους συμμαθητές μου είμαστε φίλοι και ταξιδεύουμε όλοι μαζί με το τρένο της γνώσης, που θα μας οδηγήσει προς το μέλλον μας και εύχομαι να είναι λαμπερό και πετυχημένο.


Ρεπορτάζ: "Ζελεδάκι"

"Δώρισε μαλλιά Δώρισε αγάπη" - Δράση τμήματος κομμωτικής τέχνης του ΔΙΕΚ Έδεσσας


Δώρισε μαλλιά Δώρισε αγάπη

Την Κυριακή 21 Μαΐου 2017 και ώρα 5 μμ.
σας περιμένουμε στο Τουριστικό Περίπτερο Καταρρακτών
για να δωρίσετε τα μαλλιά σας στο σύλλογο καρκινοπαθών
με σκοπό τη δημιουργία περουκών

Προϋποθέσεις:
 Μαλλιά λουσμένα καθαρά, στεγνά τουλάχιστον 20cm, βαμμένα ή άβαφα
Πληροφορίες: 6978204811


Μια δράση του τμήματος Κομμωτικής του ΙΕΚ Έδεσσας,
σε συνεργασία με το Σύλλογο Καρκινοπαθών Έδεσσα


Επιδιόρθωση καταστραμμένου οδοστρώματος σε τμήματα του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου της Πέλλας


Αν. Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Αθηνά Αθανασιάδου - Αηδονά: «Άμεση η ανταπόκριση των υπηρεσιών για την εξασφάλιση της ασφάλειας στο οδικό δίκτυο της Πέλλας»

Επιδιόρθωση καταστραμμένου οδοστρώματος σε τμήματα του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου

Σε συνέχεια της συνεργασίας που είχε η Αναπληρώτρια Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας κα. Αθηνά Αηδονά-Αθανασιάδου με στελέχη της Υποδιεύθυνσης Τεχνικών Έργων τις προηγούμενες ημέρες, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αποκατάστασης τμημάτων του οδοστρώματος που είχαν υποστεί φθορές. Συγκεκριμένα, αποκαταστάθηκαν τμήματα των Οδών Έδεσσα-Άγρας και Έδεσσα-Σωτήρα στα οποία είχαν δημιουργηθεί επιφανειακές οπές, κυρίως λόγω των εργασιών αποχιονισμού και του παρατεταμένου παγετού που σημειώθηκε κατά τους χειμερινούς μήνες.


Σε δήλωσή της η κα. Αηδονά αναφέρει: «Προσπαθούμε να ανταποκρινόμαστε το ταχύτερο δυνατό σε αιτήματα και υποδείξεις που φτάνουν από πολίτες ή εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης στις υπηρεσίες μας και αφορούν ζητήματα που συνδέονται με την ασφάλεια και ποιότητα ζωής στην Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας. Παρά το γεγονός ότι οι οικονομικές συνθήκες δεν είναι ευνοϊκές, προσπαθούμε να ανταποκρινόμαστε άμεσα, αξιοποιώντας όσο γίνεται καλύτερα τα μέσα που διαθέτουμε και, επίσης, μέσω της διεύρυνσης των συνεργασιών με τους τοπικούς φορείς και κοινωνικούς εταίρους. Σε κάθε περίπτωση οι πολίτες δικαιούνται να έχουν έγκυρη και επίκαιρη ενημέρωση».


"Οι δρόμοι του κερασιού στην Έδεσσα και την ορεινή Πέλλα"



"ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΤΟΥ ΚΕΡΑΣΙΟΥ ΣΤΗΝ ΕΔΕΣΣΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΡΕΙΝΗ ΠΕΛΛΑ"

Ντοκυμαντέρ για το κεράσι στα φημισμένα κερασοχώρια της Έδεσσας.







ΠΗΓΗ...https://www.youtube.com/watch?v=OnO68Hf0qKw

2η Πανελλήνια Συνάντηση Μακεδόνων 2017 - Κινηματογραφικά στιγμιότυπα


Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων διοργάνωσε και συντόνισε 185 Συλλογους από όλη την περιοχή της Μακεδονίας(περί στους 5000 χορευτές) και μας παρουσίασε την Ιστορία της Μακεδονίας Μουσικά,αφηγηματικά-ιστορικά και κυρίως χορευτικά.
Συγκίνηση στους 15000+παρευρισκόμενους στο Εθνικό Καυταντζόγλειο Στάδιο,Εθνική περηφάνεια,ημέρα μνήμης αλλά και τιμής σε όσους προσφέραν την ελευθερία και αγωνίστηκαν για την Μακεδονία.
Ηχοχρώματα αυθεντικά γεμάτα συγκίνηση..Τα λόγια είναι περιττά..
Κινηματογραφικά στιγμιότυπα όλης της εκδήλωσης..
Αφιερωμένο σε όλους τους Μακεδόνες σε όλο τον κόσμο..







ΠΗΓΗ...https://www.youtube.com/watch?v=ENSk1-Htoqs&sns=fb

Νίκος Καρούζος : Ρομαντικός επίλογος


Μη με διαβάζετε όταν δεν έχετε
παρακολουθήσει κηδείες αγνώστων
ή έστω μνημόσυνα.

Όταν δεν έχετε
μαντέψει τη δύναμη
που κάνει την αγάπη
εφάμιλλη του θανάτου.

Όταν δεν αμολήσατε αϊτό την Καθαρή Δευτέρα
χωρίς να τον βασανίζετε
τραβώντας ολοένα το σπάγκο.

Όταν δεν ξέρετε πότε μύριζε τα λουλούδια
ο Νοστράδαμος.

Όταν δεν πήγατε τουλάχιστο μια φορά
στην Αποκαθήλωση.

Όταν δεν ξέρετε κανέναν υπερσυντέλικο.
Αν δεν αγαπάτε τα ζώα
και μάλιστα τις νυφίτσες.
Αν δεν ακούτε τους κεραυνούς ευχάριστα
οπουδήποτε.

Όταν δεν ξέρετε πως ο ωραίος Modigliani
τρεις η ώρα τη νύχτα μεθυσμένος
χτυπούσε βίαια την πόρτα ενός φίλου του
γυρεύοντας τα ποιήματα του Βιγιόν
κι άρχισε να διαβάζει ώρες δυνατά
ενοχλώντας το σύμπαν.

Όταν λέτε τη φύση μητέρα μας και όχι θεία μας.

Όταν δεν πίνετε χαρούμενα το αθώο νεράκι.

Αν δεν καταλάβατε πως η Ανθούσα
είναι μάλλον η εποχή μας.

ΠΡΟΣΟΧΗ
ΧΡΩΜΑΤΑ

Μη με διαβάζετε
όταν
έχετε
δίκιο.

Μη με διαβάζετε όταν
δεν ήρθατε σε ρήξη με το σώμα …

Ώρα να πηγαίνω
δεν έχω άλλο στήθος.

Aπό τη συλλογή Πενθήματα, 1969








ΠΗΓΗ...http://poihtikakailogotexnikaanalogia.blogspot.gr

Aldo Palazzeschi, Ποιος είμαι;


Είμαι άραγε κάποιος ποιητής;
Όχι, βέβαια.
Δεν γράφει παρά μια λέξη, εντελώς παράξενη,
η πένα της ψυχής μου:
«τρέλα».

Είμαι επομένως κάποιος ζωγράφος;
Ούτε κι αυτό.
Δεν έχει παρά ένα χρώμα
η παλέτα της ψυχής μου:
«μελαγχολία».

Κάποιος μουσικός, επομένως;
Επ’ ουδενί.
Δεν υπάρχει παρά μια νότα
στην ταστιέρα της ψυχής μου:
«νοσταλγία».

Είμαι επομένως…τι;
Βάζω έναν μεγεθυντικό φακό
μπροστά απ’ την καρδιά μου
για να τη βλέπει ο κόσμος.

Ποιος είμαι;
Ο σαλτιμπάγκος της ψυχής μου.

Μετάφραση από τα Ιταλικά: Αρχοντία Κυπριώτου





palazzeschi_aldo-b Ο ποιητής Άλντο Παλατσέσκι [Aldo Palazzeschi] γεννήθηκε στη Φλωρεντία το 1885 και πέθανε στη Ρώμη το 1974. Το πραγματικό του όνομα ήταν Aldo Giurlani, αλλά από το 1905 άρχισε να υπογράφει με το επώνυμο της γιαγιάς του από την πλευρά της μητέρας του. Γόνος ευκατάστατης οικογένειας εμπόρων, σπούδασε λογιστική αλλά αφιερώθηκε στη συγγραφή. Το ποίημα "Ποιος είμαι;" [Chi sono?] συμπεριλαμβάνεται στην ποιητική συλλογή Poemi, που κυκλοφόρησε το 1909. Ο Παλατσέσκι θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους Ιταλούς ποιητές του 20ου αιώνα.
© Logotexnia21 + Archodia Kypriotou




Μην αγνοείς τη διαφορετικότητα. Σεβάσου την, υπάρχει.


Της Λουκίας Πέτρου.

 Έχεις προσπαθήσει ποτέ, να κυκλοφορήσεις με καρότσι μωρού στους δρόμους της πόλης ή της γειτονιάς σου έστω; Να το ανεβάσεις σε λεωφορείο, ή σε άλλο μέσο μαζικής μεταφοράς; Να μπεις στα περισσότερα καταστήματα ή σπίτια ή ακόμα και σε ιατρεία, γραφεία, σχολεία, χώρους άθλησης;
Με ένα καρότσι μωρού πάντα, μην το ξεχνάς. Να το σπρώχνεις και παράλληλα να κρατάς τσάντες, σακούλες και άλλα πολλά. Θυμήσου, με ένα καρότσι… Που ο θησαυρός που έχεις μέσα, είναι ένα μικρό πλασματάκι, που σ΄έχει ανάγκη. Απόλυτα εξαρτημένο. Που χωρίς εσένα είναι ανήμπορο.

Και τώρα προσπάθησε να σκεφτείς, πως στη θέση του μωρού είσαι εσύ. Το ίδιο ανήμπορος, αλλά όχι λόγω ηλικίας. Όχι με τη θέλησή σου. Όχι με τη συγκατάθεσή σου. Το σώμα σου θέλει μα δεν μπορεί. Γιατί κάποια στιγμή περιορίστηκαν οι δυνατότητές του. Είτε από τη γέννησή του, είτε λόγω κακιάς στιγμής. Αλλά κανένα από τα δύο δεν επέλεξες. Αλλά πρέπει να ζήσεις μ’ αυτό. Και να ζήσεις σε έναν κόσμο φτιαγμένο για εκείνους, που το σώμα τους μπορεί.
Γιατί δυστυχώς, με αυτό τον τρόπο είναι φτιαγμένος ο κόσμος. Για εκείνους που μπορούν. Και παρόλα αυτά, ακόμα κι αυτοί δυσκολεύονται. Θυμήσου το καρότσι που λέγαμε. Πόσο δύσκολο να κυκλοφορείς. Τα πεζοδρόμια είναι στενά και συνήθως κατειλλημένα από παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Κι εσύ αναγκάζεσαι να κατέβεις στο δρόμο. Τα περισσότερα ασανσέρ χωράνε ένα ή δύο άτομα και σίγουρα όχι ένα καρότσι. Πολλά καταστήματα δεν διαθέτουν ειδικές μπάρες και δεν μπορείς να ψωνίσεις. Και η πολυκατοικία που μένεις έχει σκαλιά στην είσοδο και δεν μπορείς να ανέβεις εύκολα.

Σκέψου ένα άτομο,  που πρέπει να τα κάνει όλα αυτά μόνο του… Χωρίς κανέναν να το τον βοηθά. Χωρίς κανέναν να το σπρώχνει. Να τον ανεβάζει και να τον κατεβάζει από το δρόμο, που κάποιος (ίσως κι εσύ) στάθμευσε το αυτοκίνητό του. Που ίσως, πατάει και την ειδική διάβαση για άτομα με προβλήματα όρασης. Που δεν ακούει, αλλά στο χωριό του δεν υπάρχει ειδικό σχολείο. Και η πόλη είναι μακριά. Που ζει σε έναν κόσμο φτιαγμένο μόνο γι΄αυτούς που ακούνε, βλέπουν και περπατάνε…
Ο κόσμος μας πρέπει να αλλάξει. Να αποδεχτεί τη διαφορετικότητα αυτών των ανθρώπων. Όχι να τους απομονώνει, αλλά να τους ενσωματώνει. Να τους φροντίσει και να τους προσφέρει μία ζωή λίγο πιο δίκαιη από αυτή που αναγκάζονται να ζήσουν. Και που σε καμία περίπτωση δεν επέλεξαν.
Και η αλλαγή ας ξεκινήσει από εμάς. Μην παρκάρεις όπου βρείς. Σκέψου αν περιορίζεις έναν συνάθρωπο σου. Βοήθησε το άτομο που είναι δίπλα σου στο λεωφορείο και δεν βλέπει σε ποια στάση πρέπει να κατέβει. Βοήθησέ τον να περάσει το δρόμο. Δεν βλέπει ούτε τα φανάρια, άλλα ούτε και τον τροχονόμο. Απαίτησε στο χωριό σου να έρθει ειδικός δάσκαλος για τα παιδιά που το έχουν ανάγκη. Βάλε ειδική μπάρα στο κατάστημα σου και για αυτούς, που δεν μπορούν να ανέβουν τα σκαλιά. Και σκέψου κι άλλα πολλά που μπορείς να κάνεις.

Μπες λίγο στη θέση τους. Και σκέψου… Κατανόησε την ανάγκη τους και το δικαίωμά τους να ζήσουν όπως κι εσύ. Σε έναν κόσμο δυνατοτήτων και ευκαιριών. Με αξιοπρέπεια. Όπως αξίζει σε όλους. Κι όχι σε κάποιους…
Μην τους αγνοείς. Υπάρχουν…





ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...