Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2015

ΤΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

- Μανώλη, είναι καιρός να παντρευτείς. Σκέφτηκα τη Κατερινιώ του Καπετάν Σήφη, θες να κάνω τίποτα;

"ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ...Ε ΚΑΙ;" - ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΜΕΝΙΑΣ ΜΠΟΤΣΦΑΡΗ


Είμαστε διαφορετικοί… Ε και;
   Από τι επηρεάζεται η στάση των παιδιών απέναντι στα άτομα με αναπηρία; Σε ποια ηλικία διαμορφώνεται και ποιο μερίδιο έχουμε εμείς ως εκπαιδευτικοί στη διαμόρφωση αυτών των στάσεων; Αυτά, λοιπόν, ήταν κάποια από τα ερωτήματα που με ώθησαν στη συγγραφή του άρθρου ενόψει της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία στις 3 Δεκέμβρη.
   Είναι κοινά αποδεκτό ότι ζούμε σε μια κοινωνία ανισότητας, όπου τα Άτομα με Αναπηρία, παρουσιάζονται με ποικίλους στερεοτυπικούς τρόπους, όπως αδύναμα, ανίσχυρα, ανίκανα, ως θύματα, αντικείμενα οίκτου, εμπαιγμού, συχνά ως επικίνδυνα ή άλλοτε ως άτομα μεγαλοφυή και υπερ-ήρωες. Μια εικόνα, σαφώς εσφαλμένη και ψευδής. Η εκπαίδευση, όμως, μπορεί να λειτουργήσει ως μοχλός άμβλυνσης αυτών των ανισοτήτων, παρέχοντας σε όλους τους ανθρώπους, με ή χωρίς αναπηρία, τη δυνατότητα να ολοκληρωθούν ως προσωπικότητες και να οδηγηθούν σε ατομική και κοινωνική πρόοδο.
Βέβαια, για να συμβεί αυτό προϋποθέτει μια εκπαίδευση δημοκρατική, η οποία σέβεται τη διαφορετικότητα, την πολυμορφία και απευθύνεται σε όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα από τα όποια σωματικά, νοητικά, κοινωνικά, συναισθηματικά ή πολιτισμικά χαρακτηριστικά τους. Μια εκπαίδευση και ένα σχολείο για όλους, το οποίο αντιμετωπίζει τη διαφορά ως δυνατότητα και όχι ως ελάττωμα, θεωρεί την αναπηρία ως πρόκληση και πηγή δημιουργίας, αναγνωρίζει το δικαίωμα σε κάθε μαθητή/τρια με αναπηρία ή όχι, να εξελίσσεται, να δημιουργεί και να χαίρεται τη ζωή. 
   Το ζητούμενο, λοιπόν είναι να αποκομίσουν οι μαθητές/τριές μας, τη δυνατότητα διαμόρφωσης της δικής τους στάσης απέναντι στην αναπηρία μέσα από την απομυθοποίησή της, την απελευθέρωση της σκέψης από τα στερεότυπα, αποβάλλοντας κάθε φόβο, οίκτο, εγωισμό και αμηχανία απέναντί τους. Πιο αναλυτικά, επιδιώκουμε να διαπιστώσουν ότι δεν υπάρχουν άτομα με ειδικές ανάγκες, διότι όλοι είμαστε διαφορετικοί, αλλά έχουμε τις ίδιες ανάγκες για αγάπη, φροντίδα, αποδοχή και ίσες ευκαιρίες στη ζωή.
    Ωστόσο, για την επίτευξη του παραπάνω στόχου, απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η αποσαφήνιση της έννοιας και ο τρόπος προσδιορισμού του όρου «αναπηρία» σε όλους τους συμπολίτες μας, ένα από τα σημαντικότερα σημεία αντιπαράθεσης στο χώρο της επιστήμης. Ειδικότερα, ο συγκεκριμένος όρος παρά τις προσπάθειες να περιγραφεί με σαφήνεια συναντά πολλαπλά εμπόδια, καθώς πρόκειται για ένα πολύπλοκο φαινόμενο το οποίο διαφοροποιείται τόσο ανάλογα με τις εκάστοτε κοινωνικοπολιτικές αντιλήψεις όσο και με τη συγκεκριμένη κατάσταση του ατόμου που τη φέρει. Αποτέλεσμα της προαναφερόμενης πολυπλοκότητας είναι ότι κάθε εποχή και κάθε κοινωνική ομάδα  κατανοεί με το δικό της τρόπο το άτομο με αναπηρία.
   Οι διάφοροι ορισμοί, λοιπόν που έχουν διατυπωθεί κατά καιρούς,  θα μπορούσαν να ομαδοποιηθούν σε δυο μεγάλες κατηγορίες: εκείνη που την κατανοεί ως βιολογική κατάσταση και εκείνη που την αντιμετωπίζει ως κοινωνική κατάσταση. Αντίστοιχα, η πρώτη περίπτωση συνδέεται με τη διατύπωση ενός ιατρικού-βιολογικού μοντέλου, όπου το άτομο θεωρείται ότι έχει ανάγκη από ιατρική αντιμετώπιση, προσεγγίζεται ως άρρωστο ή ως «βεβαρημένο» με μια συγκεκριμένη κατάσταση -την αναπηρία- και μετατρέπεται σε έναν παθητικό δέκτη, που πρέπει να αντιμετωπίσει το προσωπικό του πρόβλημα προσαρμόζοντας τη ζωή του σε αυτό. Από την άλλη, η δεύτερη αντικατοπτρίζεται στο κοινωνικό-οικοσυστημικό μοντέλο κατανόησης της αναπηρίας, όπου την κατανοεί ως κοινωνική κατασκευή, εξετάζεται μέσα στο γενικότερο κοινωνικό και περιβαλλοντικό της πλαίσιο και προσδιορίζεται με όρους κοινωνικούς. Ως εκ τούτου, δε θεωρείται ως ιδιαίτερο ατομικό χαρακτηριστικό του, αλλά ως περιορισμός που επιβάλλεται από την κοινωνία, η οποία είναι ουσιαστικά εκείνη που καθιστά ανάπηρους τους ανθρώπους, αποκλείοντας τους από το δικαίωμα της πλήρους συμμετοχής τους στο κοινωνικοπολιτισμικό γίγνεσθαι. 
   Για τους παραπάνω λόγους, απαιτείται διαρκής επαναπροσδιορισμός και επανασχεδιασμός της εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία. Χρέος όλων μας, είναι να ενεργοποιηθούμε απέναντι στον αποκλεισμό αυτό, γιατί αν πραγματικά θέλουμε να είμαστε μέλη μιας ανθρωποκεντρικής πολιτείας, οφείλουμε να συνειδητοποιήσουμε ότι τα δικαιώματα, όπως και οι υποχρεώσεις των ατόμων με αναπηρία είναι ακριβώς τα ίδια με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του καθενός μας. Εξάλλου, δεν πρέπει να ξεχνούμε πως σε αυτό τον κόσμο που ζούμε δεν περισσεύει κανείς!   

Μποτσφάρη Μελπομένη
Εκπαιδευτικός, MSc Ειδικής Αγωγής

ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΗΦΑΚΗΣ - ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ



 Γιάννης Σηφάκης :  Συναντήσεις στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και στον ΟΠΕΚΕΠΕ μαζί με Ομάδες Παραγωγών της Πέλλας για την επίλυση προβλημάτων τους
Μαζί με τους αγρότες για την αναβάθμιση της θέσης του αγρότη και του κτηνοτρόφου 
Ανεπιθύμητοι από τους αγρότες είναι αυτοί που μας έφεραν σε αυτή ην κατάσταση τόσα χρόνια και οι χθεσινοί και σημερινοί απολογητές τους

Ο βουλευτής Γιάννης Σηφάκης έκανε διαδοχικές συναντήσεις τις τελευταίες μέρες με την πολιτική ηγεσία και υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και του ΟΠΕΚΕΠΕ για την προώθηση αιτημάτων των αγροτών της Πέλλας. 
Τα θέματα αφορούσαν σε προβλήματα των Ομάδων Παραγωγών Αρχαγγέλου και «Μέγας Αλέξανδρος» Κύρου , προβλήματα νέων αγροτών, αδικίες στις εξισωτικές αποζημιώσεις 2013 και 2014, θέματα που αφορούν σε χαρακτηρισμό περιοχών ως ορεινών και πεδινών και άλλα θέματα αγροτών και κτηνοτρόφων της Πέλλας. 
Ιδιαίτερα, αυτό το διάστημα, ασχολείται μαζί με άλλους βουλευτές με το ζήτημα των αλλοδαπών εργατών γης με στόχο την ολοκλήρωση των ρυθμίσεων για να μπορεί ο αγρότης να δικαιολογεί στα βιβλία του τα μεροκάματα  και τα γενικά έξοδα τους . Ακόμη να εισπράττονται  εισφορές από τον ΟΓΑ για την εργασία τους. 
Μιλώντας με τους εκπροσώπους των ομάδων παραγωγών  ( κάποιοι εκ των οποίων εκπροσωπούν και αγροτικούς συλλόγους) ο βουλευτής δήλωσε την αμέριστη συμπαράταξη του με τους αγρότες της Πέλλας στους δίκαιους αγώνες τους. 
Ανέφερε την μεγάλη προσπάθεια που γίνεται -σε αυτή την πολύ δύσκολη χρονική στιγμή- στην διαπραγμάτευση με τους θεσμούς για τον καθορισμό του κατά κύριο επάγγελμα αγρότη, να γίνει δεκτή η ιδιαιτερότητα του ΟΓΑ και να υπάρχει λογική ( με βάση την θέση του αγρότη) σταδιακής ρύθμισης για τις ασφαλιστικές εισφορές, κλιμακωτής φορολόγησης για τον κατά κύριο επάγγελμα αγρότη και κτηνοτρόφο , έξοδα που να δικαιολογεί ο αγρότης για την μείωση του φορολογητέου εισοδήματος, νέες ρυθμίσεις για την ίδρυση ομάδων παραγωγών και συνεταιρισμών, παρέμβασης για την βελτίωση της σχέσης τιμής  παραγωγού και τιμής καταναλωτή.  Δημιουργία συνθηκών νέας οργάνωσης των αγροτών για διεκδίκηση αρκετά καλύτερων τιμών πληρωμής για το ροδάκινο και αναβαθμισμένες αγορές για το κεράσι, τα μήλα, το γάλα, το κρέας και τα άλλα αγροτικά και κτηνοτροφικά προϊόντα.
Ακόμη δήλωσε ότι η ψήφιση μέτρων που κατά κάποιο τρόπο θίγουν τον αγρότη θα γίνει  (αν γίνει) μόνο αν τεθούν σαν βασικά προαπαιτούμενα για την επιβίωση της χώρας στο Ευρωπαϊκό πλαίσιο και με το ένα μάτι στην αντικατάσταση τους μόλις σταθεροποιηθεί και βελτιωθεί η κατάσταση της χώρας. Σε άλλη περίπτωση ( αν δηλαδή δεν συνδεθούν από τους θεσμούς με βασικά προαπαιτούμενα) δεν τίθεται θέμα συμφωνίας με τα μέτρα αυτά. 
Σε δηλώσεις διαφόρων υπερασπιστών των πολιτικών και των κομμάτων που διέλυσαν τον αγροτικό κόσμο τόσα χρόνια περί «ανεπιθύμητων» βουλευτών απάντησε ότι οι τελευταίοι που δικαιούνται να μιλούν είναι αυτοί που οδήγησαν τον αγροτικό και κτηνοτροφικό κόσμο στα όρια της επιβίωσης τόσα χρόνια, που εγκατέλειψαν την ύπαιθρο χωρίς βασικά έργα υποδομής για φτηνό κόστος παραγωγής, που διατηρούσαν πελατειακά κυκλώματα διαίρεσης των αγροτών σε ημετέρους και μη, που δεν εφάρμοσαν επί δεκαετίες καμιά αγροτική μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη πολιτική , αυτοί τέλος που οδήγησαν την χώρα στον γκρεμό. 
Ας δουν ότι στα χωριά τους ο αγρότης και ο κτηνοτρόφος έφτασε σε σημείο να ζει με την αγροτική σύνταξη των ηλικιωμένων γονιών του. Εκεί μας οδήγησαν οι πολιτικές και τα κόμματα που υπερασπίζονται ( κόμματα που παραπαίουν και οδεύουν ολοταχώς προς την  διάλυση). 
Η κυβέρνηση διαχειρίζεται σήμερα τα αποτελέσματα της πολιτικής ΝΔ και ΠΑΣΟΚ προσπαθώντας να βγάλει το συντομότερο την χώρα από την παρατεταμένη ύφεση και την κρίση. Ο αγρότης και ο κτηνοτρόφος σε αλλεπάλληλες εκλογικές αναμετρήσεις έδειξε ποιούς θεωρεί ανεπιθύμητους. Στην  πρόσφατη ( μόλις πριν από 75 μέρες) κρίση του εμπιστεύτηκε στον ΣΥΡΙΖΑ την διαχείριση των δυσκολιών αναδεικνύοντας τον πρώτη δύναμη ( με μεγάλη διαφορά ) στην χώρα αλλά , για πρώτη φορά, πρώτη δύναμη και στην Πέλλα. 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΑ ΒΟΣΚΟΤΟΠΙΑ


ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
«Στερνή μου γνώση να σ’ είχα πρώτα»

         Αυστηρή και τεκμηριωμένη κριτική στην ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για την πολιτική της σε σημαντικά αγροτικά ζητήματα, άσκησε ο βουλευτής Πέλλας και πρώην Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Γιώργος Καρασμάνης, κατά την παρέμβασή του στη Βουλή και στη συζήτηση του Νομοσχεδίου για τα βοσκοτόπια.
Υπενθύμισε στον Υπουργό ότι, κατά την παράδοση του Υπουργείου, του είχε πει πως η λύση στα ακανθώδη προβλήματα της γεωργίας μας, περνά μέσα από τη συναίνεση και τη συνεργασία. Και ότι του είχε τείνει χείρα συνεργασίας. όπως τώρα ο ίδιος ο Πρωθυπουργός ζητάει εναγωνίως συναίνεση για την κοινή αντιμετώπιση κρισίμων ζητημάτων.
Ο Γιώργος Καρασμάνης, κατηγόρησε τον Υπουργό, ότι αγνόησε εκείνη την πρόταση, όπως επίσης αγνόησε και το γεγονός ότι την επόμενη μέρα από την παράδοση της ηγεσίας, πήγε και δεύτερη φορά στο Υπουργείο – πρωτοφανές στα πολιτικά μας ήθη – για να τον ενημερώσει πληρέστερα πάνω στο περιεχόμενο των φακέλων που τον παρέδωσε και το σημαντικότερο να του προτείνει το εξής: να διατηρήσει για 3-4 μήνες, την ίδια Ομάδα Διαπραγμάτευσης. Τονίζοντάς του ότι το διάστημα αυτό θα ήταν εξαιρετικά κρίσιμο καθώς έπρεπε να βγουν οι αποφάσεις για την εφαρμογή της νέας ΚΑΠ, για τα Διαχειριστικά Σχέδια, για τα προσωρινά δικαιώματα αγροτών και κτηνοτρόφων (που έπρεπε να είχαν ανακοινωθεί μέχρι τον Ιούνιο, ώστε να υπάρχει χρόνος υποβολής ενστάσεων λόγω λαθών), για τις διαβουλεύσεις και το κλείσιμο του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης που εκκρεμεί ακόμη η έγκρισή του από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Του υπενθύμισε μάλιστα ότι, αυτήν την ρεαλιστική πρόταση την είχε αποδεχτεί και ο τότε προϊστάμενός του κ. Λαφαζάνης. Την απέρριψε όμως ο ίδιος.
Και κατέληξε ο Γιώργος Καρασμάνης:«Χάσατε πολύτιμο χρόνο που, όπως ξέρετε για την οικονομία ο χρόνος  είναι χρήμα».


ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ                    2/12/2015

ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ & ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ν. ΠΕΛΛΑΣ «ΟΡΑΜΑ»¨ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ - ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2015


Απολογισμός Δράσεων Σεπτέμβριος - Οκτώβριος 2015

A. Ενημερώσεις - Εκπαιδεύσεις Γονέων

8 Ομάδες Γονέων στη Πετριά (9 άτομα), Αρσένι (8), Αριδαία (15), Ίδα (15), Κωνσταντία (8), Λουτροχώρι (12), Άσπρο (10) και Έδεσσα (23).
5 Ενημερώσεις γονέων στο Ριζάρι (8 άτομα), Κωνσταντία (8), Άσπρο (14), Άθυρα (40), Έδεσσα (25)
Συνολικά συμμετείχαν  195 γονείς.

Β. Εκπαιδεύσεις Εκπαιδευτικών – Εποπτείες

2 Σεμινάρια Πρόληψης Επιθετικότητας με 49 Δασκάλους στα Δ.Σ Αθύρων, Ραχώνας, Πέλλας, Ν. Πέλλας, Ριζαρίου, 4ου και 8ου Δ.Σ Έδεσσας.
1 Σεμινάριο Πρόληψης «Αξίες ζωής στην Εκπαίδευση» με 26 δασκάλους στα Δ.Σ Ριζού, Λουτροχωρίου, Αρσενίο, και Πετριάς.
4 Συναντήσεις Εποπτείας με 11 εκπαιδευτικούς στα Άθυρα για την καλή εφαρμογή του υλικού «Το σπίτι των παιδιών» .
Συνολικά συμμετείχαν 86 εκπαιδευτικοί.

Γ. Ενημερώσεις – Εκπαιδεύσεις με Άλλες Ομάδες Πληθυσμού

1 Ομάδα με Εγκυμονούσες - 10 άτομα.
2 Ομάδες με Γιαγιάδες – 26 άτομα
1 Ενημέρωση με Γιαγιάδες στα ΚΑΠΗ Έδεσσας - 50 συμμετοχές
1 Συνάντηση Εθελοντών Ομάδας «Νοιάζομαι» - 13 συμμετοχές.
Συνολικά συμμετείχαν 99 άτομα.


Δ. Συνεργασίες
10 Συναντήσεις Συνεργασίας με Εκπροσώπους Φορέων και Υπηρεσιών (Σχολικούς Συμβούλους, Υπεύθυνο ΣΣΝ, Ιατρικό Σύλλογο, «Ευ ζην», κά.) του Νομού Πέλλας στις οποίες συμμετείχαν 20 άτομα.


Ε. Εκπαιδεύσεις Στελεχών
Συμμετοχή 1 στελέχους στην «2η Ημερίδα Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης για την Ορθή Χρήση Τεχνολογιών από τα Παιδιά και τους Εφήβους 18/9 στη Θεσσαλονίκη» από την «Αριάδνη».
Συμμετοχή 2 στελεχών στην Ημερίδα για το «Περιγεννητικό Πένθος, 30/10 Θεσσαλονίκη»
3 Συμμετοχές Στελεχών στην 10η Πανελλήνια Συνάντηση Φορέων Πρόληψης στα Ιωάννινα 16-18/10.


Στ. Συμβουλευτική Στήριξη

158 συνεδρίες συμβουλευτικής υποστήριξης με 121 ωφελούμενους που επικοινώνησαν με το Κ.Π. «Όραμα» και ζήτησαν βοήθεια.

Το σύνολο των συμπολιτών μας που ωφελήθηκαν από τις υπηρεσίες του Κέντρου Πρόληψης κατά το διάστημα Σεπτέμβριος – Οκτώβριος 2015  είναι περίπου 521 άτομα.

Για περαιτέρω πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στο Κέντρο Πρόληψης, στο τηλέφωνο 23810 – 51174 και στην ιστοσελίδα www.kporama.gr.

Με εκτίμηση
Ο Επιστημονικά Υπεύθυνος

Λάζαρος Σιάντσης

Κλινικός Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπευτής




ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...