Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Πέμπτη, 29 Μαρτίου 2018

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ Τη δική του σύγχρονη στέγη, ¨απαιτεί» το Μουσικό Σχολείο Γιαννιτσών



ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ ΜΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

«Να στεγαστεί σε δικό του σύγχρονο κτίριο το Μουσικό Σχολείο Γιαννιτσών»
                                  
 Την επί 22 χρόνια τεράστια εκπαιδευτική και πολιτιστική προσφορά του Μουσικού Σχολείου Γιαννιτσών, υπογραμμίζει ο Γιώργος Καρασμάνης με Ερώτησή στη Βουλή, επισημαίνοντας παράλληλα τις μεγάλες δυσκολίες που αντιμετωπίζει σήμερα στην προσπάθεια για την εύρυθμη λειτουργία του.
 Υπενθυμίζει ότι το Σχολείο (που αρχικά – το 1996 - συστεγάστηκε με το 2οΓυμνάσιο Γιαννιτσών), μετά από δικές του προσωπικές παρεμβάσεις που εξασφάλισαν κονδύλι 105.000 ευρώ από τον τότε Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ), στεγάζεται σε λυόμενες αίθουσες.
 Ήταν, όπως τονίζει, μια λύση ανάγκης εκείνη την περίοδο που φοιτούσαν μόλις 60 μαθητές, ενώ σήμερα, που ο αριθμός έχει σχεδόν τριπλασιαστεί και συνεχώς αυξάνεται, απαιτείται η ανέγερση ενός σύγχρονου και πλήρως λειτουργικού κτιρίου.
Για το σκοπό αυτό, όπως αναφέρει, έχει παραχωρηθεί από τον Δήμο, έκταση 73 στρεμμάτων. Και καλεί τους συναρμόδιους Υπουργούς να επισπεύσουν τις διαδικασίες ώστε το Μουσικό Σχολείο Γιαννιτσών να αποκτήσει τη δική του στέγη και να συνεχίσει την πολύτιμη προσφορά του στην Πόλη και στο Νομό μας.


Ακολουθεί η Ερώτηση



                               Αθήνα, 27 Μαρτίου 2018

ΕΡΩΤΗΣΗ

Του Βουλευτή Πέλλας Γιώργου ΚΑΡΑΣΜΑΝΗ

ΠΡΟΣ τους Υπουργούς:  1. Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
                                                 2. Εσωτερικών.
                                                 3. Οικονομικών.

ΘΕΜΑ: «Τη δική του σύγχρονη στέγη, ¨απαιτεί» το Μουσικό Σχολείο Γιαννιτσών»

          Το Μουσικό Σχολείο Γιαννιτσών - το μοναδικό στον Νομό μας -  από το 1996 που ιδρύθηκε μέχρι και σήμερα, έχει τεράστια προσφορά στην μουσική παιδεία πολλών εκατοντάδων μαθητών και, παράλληλα, συμμετέχει ενεργά στα πολιτιστικά δρώμενα όχι μόνον της πόλης αλλά και της ευρύτερης περιοχής. Μια ¨διαδρομή¨ που το έχει αναδείξει σε σημαντικότατο ¨εργαλείο¨ πολιτιστικής κουλτούρας και συνεχιστή της παραδοσιακής μας μουσικής κληρονομιάς.
         Κατά τα πρώτα χρόνια, λειτούργησε συστεγαζόμενο με το 2ο Γυμνάσιο Γιαννιτσών. Τα 2007, με προσωπικές συνεχείς προσπάθειες και παρεμβάσεις του υπογράφοντος, εγκρίθηκε κονδύλι 105.000 ευρώ (απόφαση υπ’ αριθ. 1477/25-09-2007 του Δ.Σ. του ΟΣΚ ) για την αγορά 7 λυόμενων αιθουσών, οι οποίες εγκαταστάθηκαν τελικώς στο προαύλιο του Γυμνασίου, για την προσωρινή στέγαση του Μουσικού Σχολείου και μέχρι την εξεύρεση οριστικής λύσης.


ΕΠΕΙΔΗ, οι λυόμενες κατασκευές, αποτελούσαν λύση ανάγκης εκείνης της περιόδου, όταν ο αριθμός των μαθητών ήταν περίπου εξήντα (60) ενώ σήμερα είναι σχεδόν τριπλάσιος…
ΕΠΕΙΔΗ, έχει παρέλθει πάνω από μια δεκαετία και η στέγαση του Μουσικού Σχολείου εξακολουθεί να γίνεται στις λυόμενες αυτές αίθουσες, οι οποίες πλέον δεν επαρκούν και, αναγκαστικά, αριθμός μαθητών μεταφέρεται καθημερινά σε  αίθουσες του 2ου Γυμνασίου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εύρυθμη λειτουργία και των δύο σχολείων…
ΕΠΕΙΔΗ, έχει πλέον καταστεί αναγκαία η ανέγερση ενός σύγχρονου κτιρίου, με όλες τις απαραίτητες υποδομές και τον κατάλληλο εξειδικευμένο εξοπλισμό, προκειμένου το Μουσικό Σχολείο Γιαννιτσών να λειτουργεί εύρυθμα και να παρέχει υψηλού επιπέδου κατάρτιση στους ολοένα αυξανόμενους μαθητές του…
ΕΠΕΙΔΗ, ο Δήμος έχει παραχωρήσει οικόπεδο έκτασης 73 στρεμμάτων προκειμένου να ανεγερθεί το κατάλληλο κτίριο στο οποίο θα στεγαστεί το Σχολείο…

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι συναρμόδιοι Υπουργοί

Εάν και πότε θα προβούν στις απαιτούμενες ενέργειες, ώστε  το Μουσικό Σχολείο Γιαννιτσών ν’ αποκτήσει επιτέλους το δικό του σύγχρονο κτίριο που θα καλύψει όλες τις ανάγκες, για να μπορεί απρόσκοπτα να συνεχίσει την πολύτιμη εκπαιδευτική και πολιτιστική προσφορά του στην πόλη και στον Νομό μας…   

Ο Ερωτών Βουλευτής


ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ

"Τελικά ο Ιούδας φιλούσε υπέροχα;" της Βάσως Ρουμελή

Kiss of Judas DjoleProlece 


Τελικά ο Ιούδας φιλούσε υπέροχα;

…Αυτό το φιλί βασανίζει τους αιώνες. Γιατί τόσο σπουδαίο και τόσο μοιραίο; Ήταν τόσο σημαντικός στην ιστορία ένα προδότης; Και όποιος φιλάει ωραία είναι ενδεχομένως και Ιούδας; Ή μήπως τα εξιδανικευμένα φιλιά είναι αυτά που γεννάνε πόνο; Μήπως να κόψουμε τα φιλιά από την ζωή μας για να είμαστε ήσυχοι;
Ερωτήματα που γεννιούνται όταν δικός μας άνθρωπος, ο κοντινός, ο φίλος, ο αδερφός μας, ο σύντροφος μας, μας πουλήσει για τριάντα μόνο αργύρια. Όταν πλησιάσει μέσα στην νύχτα και με μορφή αθώου χαϊδεύσει την σάρκα μας για να εξαργυρώσει το τίμημα της μετά.
Δύσκολες μέρες για αλήθειες. Δύσκολες μέρες για εμπιστοσύνη. Κανείς δεν είναι κανενός και κανείς δεν χρωστά σε κανέναν παρά μόνο στο Θεό εμπιστοσύνη. Οι μέρες της Μεγάλης Εβδομάδας που έρχονται είναι μέρες περισυλλογής και σταύρωσης. Βιώνουμε τα πάθη του Χριστού σαν δικά μας. Τα ομοιάζουμε, τα ερμηνεύουμε, τα συγκρίνουμε.   Μετράμε απώλειες, μετράμε αμαρτίες. Τολμάμε να κοιτάξουμε το θάνατο στα μάτια γιατί υπάρχει η Ανάσταση παρακάτω.
Η προδοσία σαν τραγικός επίλογος, πονάει  γιατί εμπλέκονται παράμετροι αγάπης, φιλίας, θαυμασμού. Ο Ιούδας  ο μαθητής του Χριστού, φίλησε τον δάσκαλο του και τον παρέδωσε  χωρίς οίκτο στον θάνατο. Γνώριζε από κοντά ότι είναι ο αναμάρτητος θεάνθρωπος. Είδε τα θαύματα Του, μοιράστηκε το ανέσπερο φως Του. Κι όμως η πλεονεξία, ο εγωισμός, τα πάθη νίκησαν.
Πόσους Ιούδες αλήθεια έχει αυτή η ζωή;  Ιούδες που φιλάνε υπέροχα; Μήπως είμαστε κι εμείς με την ανοχή μας, ένας Ιούδας της ύπαρξη μας;
Βάσω Ρουμελή


ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΩΝ ΒΑΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.



Από την Κυριακή των Βαΐων αρχίζει ουσιαστικά η Μεγάλη Εβδομάδα ή Εβδομάδα των Παθών.  Κατά την σημερινή ημέρα εορτάζεται η ανάμνηση της θριαμβευτικής εισόδου του Ιησού Χριστού στα Ιεροσόλυμα όπου, κατά τους Άγιους Ευαγγελιστές, οι Ιουδαίοι Τον υποδέχθηκαν κρατώντας βάια ή βάγια (κλάδους φοινίκων) και απλώνοντας στο έδαφος τα φορέματά τους ζητωκραύγαζαν «Ωσαννά, ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου». 
Ήθη και Έθιμα

Σε ανάμνηση της θριαμβευτικής εισόδου του Χριστού στα Ιεροσόλυμα, όλοι οι Ναοί στολίζονται με κλαδιά από βάγια, από φοίνικες δηλαδή ή από άλλα νικητήρια φυτά, όπως δάφνη, ιτιά, μυρτιά και ελιά. 
Μετά τη Λειτουργία μοιράζονται στους πιστούς. Στις φωτό από την Εκκλησία της Παναγίας στο Ναύπλιο όπου από νωρίς του Σαββάτου του Λαζάρου κυρίως γυναίκες ετοιμάζουν τα βάγια μέσα σε καλάθια για να είναι έτοιμα την Κυριακή.
Η Εκκλησία μας καθιέρωσε ήδη από τον 9ο αιώνα το έθιμο αυτό μια και όπως αναφέρει ο Ευαγγελιστής Ιωάννης «όχλος πολύς…έλαβον τα βαΐα των φοινίκων και εξήλθον εις υπάντησιν αυτώ».
Σημειώνεται ότι στις πρώτες Εκκλησίες εορτάζονταν η μνήμη αυτή με αναπαράσταση του γεγονότος. Συγκεκριμένα στους Αγίους Τόπους κατά τον 4ο αιώνα ο Επίσκοπος ξεκινώντας με πομπή από το Όρος των Ελαιών εισέρχονταν στα Ιεροσόλυμα επί «πώλου όνου» περιστοιχιζόμενος από τον κλήρο ενώ οι πιστοί προπορεύονταν κρατώντας κλάδους φοινίκων.
Στους βυζαντινούς χρόνους τελούνταν ο λεγόμενος «περίπατος του Αυτοκράτορα» όπου η πομπή ξεκινούσε από τα ανάκτορα στην οποία συμμετείχε ο αυτοκράτορας κρατώντας την Εικόνα του Χριστού πλαισιωμένος από το ιερατείο όπου και κατέληγε στην Αγιά Σοφιά. Της αυτοκρατορικής αυτής πομπής προηγούνταν ο λαμπαδάριος ο οποίος έψελνε «Εξέλθατε έθνη και θεώσασθε σήμερον τον βασιλέα των ουρανών…».
Σύμφωνα με την μαρτυρία του Βαλσαμώνα στο τέλος της Εορτής ο μεν Αυτοκράτορας διένειμε ιδιόχειρα βάγια και Σταυρούς, ο δε Πατριάρχης κεριά για την Μεγάλη Εβδομάδα.

Τα «βαγιοχτυπήματα»

Τα παλιότερα χρόνια τους τα προμήθευαν τα νιόπαντρα ζευγάρια της χρονιάς ή και μόνο οι νιόπαντρες γυναίκες, για το καλό του γάμου τους. Πίστευαν πως η γονιμοποιός δύναμη που κρύβουν τα φυτά αυτά θα μεταφερόταν και στις ίδιες και η μια χτυπούσε την άλλη με τα βάγια. Τα «βαγιοχτυπήματα» σιγά-σιγά άρχισαν να γίνονται και από τις άλλες γυναίκες και τα παιδιά τις μιμούνταν και όπως χτυπιούνταν μεταξύ τους εύχονταν: «Και του χρόνου, να μη σε πιάν’ η μυίγα».
Κατά την λειτουργική τελετουργία, την Κυριακή των Βαΐων τελείται η Θεία Λειτουργία του Χρυσοστόμου.
Στην Θράκη, την Κυριακή των Βαΐων συνηθίζονται τα «βαγιοχτυπήματα». Οι γυναίκες χτυπούν με βάγια τις έγκυες, ώστε να είναι ανώδυνος για αυτές ο τοκετός. Σε πολλά χωριά επίσης, τα κορίτσια έκαναν στεφάνια από τα βάγια που τους έδινε ο παππάς στην εκκλησία και τα έριχναν στο ρέμα. Η κάτοχος του στεφανιού που θα έφτανε πρώτο στη ρεματιά, φιλοξενούσε τις υπόλοιπες στο σπίτι της, όπου διασκέδαζαν χορεύοντας και τραγουδώντας.
Οι Βάγιες στην Κάπη της Λέσβου.
Ένα σπάνιο και μοναδικό σε όλη την Ελλάδα έθιμο που πραγματοποιείται το Σάββατο του Λαζάρου και την Κυριακή των Βαΐων.
Με την είσοδο στο τριώδιο τα παιδιά των δύο μεγάλων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου χωρίζονται σε δύο ομάδες. Με κοινή συναίνεση ο πιο καλός και άξιος μαθητής μπαίνει αρχηγός της ομάδας και οι δύο ομάδες στην συνέχεια μοιράζονται το χωρίο. (μισό χωρίο η μία και μισό χωρίο η άλλη ομάδα)
Τα χαράματα του Σαββάτου του Λαζάρου τα αγόρια των δύο ομάδων ξεκινούν με γαϊδουράκια σε χωράφια του χωριού μας όπου υπάρχουν πολλές βάγιες. Εκεί αφού κόψουν πολλά κλαριά τα φορτώνουν στα συμπαθέστατα τετράποδα και τραγουδώντας γίνεται η είσοδος στο χωριό και στην εκκλησία πράγμα που συμβολίζει την είσοδο του Χριστού στα Ιεροσόλυμα.
Στην Εκκλησία του χωριού δένονται πολλά κλαδιά μαζί σε σχήμα κυπαρισσιού και στην συνέχεια στολίζονται με τα βαλάντια δηλ. κορδέλες και κουρέλια που φέρνουν στην εκκλησία οι κοπέλες των δύο ομάδων. Τα βαλάντια συμβολίζουν τα ενδύματα που έστρωναν οι πιστοί στον Χριστό κατά την είσοδο στα Ιεροσόλυμα.
Η κάθε ομάδα παίρνει την βάγια της και την βάζει μέσα στον Ιερό Ναό. Πάνω στις Βάγιες τοποθετούνται ξύλινοι μικροί σταυροί που δίνονται στα νιόπαντρα ζευγάρια του χωριού.
Με την αύριο, ανήμερα των Βαΐων και μετά το τέλος της θείας λειτουργίας οι βάγιες βγαίνουν στο προαύλιο της εκκλησίας όπου θα τραγουδηθούν από τα μέλη των ομάδων με τον ύμνο «σήμερον έρχεται ο Χριστός..» το τραγούδι αυτό δεν υπάρχει στην υμνολογία της εκκλησίας καθώς όπως λέγεται είναι τοπικός ύμνος. Αποτελείται από 20 και πλέον στοίχους που ψάλλονται εναλλάξ από τις δύο ομάδες και εξιστορεί το χρονικό της ανάστασης του Λαζάρου.
Στην συνέχεια η κάθε ομάδα φορτώνεται την βάγια της και ξεκινά για το γύρισμα του χωριού. Η βάγια σταματάει στις πόρτες όλων των σπιτιών του χωριού και τα παιδιά ψάλλουν την καινήν Ανάσταση. Οι νοικοκυραίοι στο άκουσμα του ύμνου εξέρχονται του σπιτιού, κόβουν από την βάγια ένα κλώνο και ένα κομμάτι κορδέλα (την οποία τοποθετούν στο εικονοστάσι) δίνουν στα παιδιά τον όβολό και απαραίτητα αυγά τα οποία μαζεύουν τα παιδιά μέσα στα καλάθια τους.
Στα σπίτια που έχουν νιόπαντρους δίνεται ο μικρός ξύλινος σταυρός που έχει φτιαχτεί από τα παιδιά. Ο σταυρός είναι σύμβολό δύναμης και δίνει στους νιόπαντρους δύναμη ώστε να παρευρεθούν στον δρόμο του νέου τους βίου.
Αφού οι βάγιες περάσουν από όλα τα σπίτια του χωριού στην συνέχεια καταλήγουν στους φούρνους του χωριού όπου θα γίνουν το άγιο καύσιμο για το ψήσιμο του ψωμιού της Λαμπριάτικης κουλούρας.
Στο τέλος οι δύο ομάδες ανταμώνουν σε προκαθορισμένο μέρος, ενώνουν τις εισπράξεις και τα αυγά και αφού τα μοιράσουν επακριβώς εύχονται ο ένας στον άλλο καλή ανάσταση και αποχωρούν χαρούμενοι που οι ίδιοι έγιναν προάγγελοι του μηνύματος της αναστάσεως του Χριστού.
Ένα έθιμο που μας έρχεται από την Αλησμόνητη Πατρίδα Ίμβρο, και αναβίωνε κάθε χρόνο την Κυριακή των Βαΐων.

Την Κυριακή τω Βαγιώ, όλοι έβγαιναν απ' την εκκλησιά με μια αγκαλιά βάγια. Χαιρετούσαν ο ένας τον άλλο, χτυπώντας ελαφρά την πλάτη με τα πράσινα κλαδιά, και εύχονταν: " Και του χρόνου και καλό Πάσχα". Μετά τον χαιρετισμό, οι πρώτοι που δέχονταν την χαρά του "Ωσαννά" ήταν οι νεκροί. Όλοι επισκέπτονταν τους τάφους των δικών τους και άφηναν επάνω στο "σταυρό" ή την "ταφόπλακα" ένα κλαδί βάγιας.

Στο σπίτι έκαναν ένα σταυρό με βάγια και τον κάρφωναν στο ανώφλι της πόρτας. Εκεί θα έμενε όλο το χρόνο φυλαχτό από το κακό μάτι και την κακιά ώρα. Ένα κλαδί κρέμαζαν επίσης στην πόρτα του στάβλου, της μάντρας, του κήπου.

Kούνιες

Δεν ήταν νοητό να υπάρξει Κυριακή των Βαίων δίχως τις κούνιες. Σε κάθε γειτονιά, όπου υπήρχε μεγάλο δένδρο στήνονταν μια κούνια. Σε ένα γερό κλώνο περνούσαν ένα μακρύ σχοινί και μέ διάφορους τρόπους έφτιαχναν μια κούνια.
Κάθιζαν με τη σειρά ο ένας μετά τον άλλον. Προηγούντο τα κορίτσια και τ' αγόρια έκαναν το χρέος του καβαλιέρου. Στις κούνιες που έκαναν τα παιδιά γινόταν πόλεμος. Ποιος θα ανέβει, πόση ώρα θα καθίσει.
Τα παλιά χρόνια τω Βαγιώ οι δάσκαλοι και οι παπάδες έστελναν τα παιδιά του σχολείου στο χωριό να μαζέψουν αυγά για το Πάσχα. Τα παιδιά έπαιρναν ένα ραβδί που τό έλεγαν "ρουμάνι', στην κορυφή του έδεναν βάγιες ( μυρσίνες), ένα κουδούνι και κόκκινες μεταξωτές κλωστές. Μαζί τους είχαν και ένα καλάθι για να βάζουν τα αυγά.
Όταν έρχονταν σε κάθε σπίτι, στέκονταν μπροστά στην πόρτα και ανεβοκατεβάζοντας το ραβδί για να χτυπά το κουδούνι τραγουδούσαν ένα τραγούδι για να τους δώσει η νοικοκυρά αυγά. Έτσι με αυτά και με αυτά ξεκινούσε η Μεγάλη Εβδομάδα.
Κέρκυρα.
Η λιτανεία της Κυριακή των Βαΐων τελείται σε ανάμνηση της απαλλαγής του νησιού από την Πανώλη, (θανατικό) από την οποία κινδύνευσε ο πληθυσμός του νησιού, που η φθοροποιός νόσος καταμάστιζε τα νησιά του Ιονίου και την Ιταλία, από την οποία και μεταδόθηκε ο βάκιλος της Πανώλης τον Οκτώβριο του 1629 μ.Χ. Μετά από πάνδημη δέηση στην έκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνος ο λοιμός σταμάτησε όταν φως σαν λυχνάρι ξεπρόβαλε πάνω από το καμπαναριό του Αγ. Σπυρίδωνος.
Έτσι, η ημέρα των Βαΐων που έπαυσε ολοσχερώς η νόσος, καθιερώθηκε μετά από αίτηση των συνδικων (εγχώρια αρχή) και θεσπίσματος του Βενετού Βάϊλου Ιωάννη Πριούλη στις 21 Ιουνίου 1630 μ.Χ. , σαν ημέρα λιτάνευσης του Ιερού λειψάνου.
Λαζαρίνα
Το Σάββατο του Λαζάρου (το διάστημα που λειτουργούσαν τα σχολεία το Σάββατο, το έθιμο αυτό γινόταν την Κυριακή των Βαΐων), μετά τη λειτουργία, όλα τα παιδιά κατά ομάδες ξεκινούσαν να τραγουδήσουν σ’ όλα τα σπίτια του χωριoύ «τη Λαζαρίνα». Στα χέρια ένα απ’ τα παιδιά κρατούσε ένα ξύλινο χελιδόνι (χελιδόνα). Όλα τα παιδιά κρατούσαν καλαθάκια στολισμένα. Μέσα εκεί θα μάζευαν τα αυγά που θα τους έδιναν οι νοικοκυρές.

Όλοι μαζί τραγουδούσαν:
Ήρθε ο Λάζαρος ήρθαν τα Βάια
Ήρθε κι ο Υιός της Βηθανίας
Ο αφέντης μας της Μακαρίας
Που ήσουν Λάζαρε, που ήσουν κρυμμένος
Μέσ’ τη γη βαθιά χωμένος.
Και το στόμα μου πικρό φαρμάκι
Δώστε μου λίγο νεράκι
Να ξεπλύνω το φαρμάκι
Της καρδιάς και των χειλέων ( γενναίων)
Και μη με ρωτάτε πλέον ( έχω βάσανα και κλαίω)
Τι είδες Λάζαρε, τι είδες
Εις τον Άδη όπου πήγες;
Είδα φόβους , είδα τρόμους
Είδα βάσανα και πόνους
Και μια δραχμή στη χελιδόνα
Για να ζήσει το χειμώνα
Λαζαρίνα κουκουτίνα
Βάλε αυγό στην καλαθίνα
Να το φάει η Λαζαρίνα
Την ημέρα την Τετάρτη
Κίνησε ο Χριστός για να ’ρθει
Εις την πόλη Βηθανία
Κλαίει η Μάρθα κι η Μαρία
Κλαίγανε τον αδερφό τους
Τον καλό το Λάζαρό τους
Αν ερχόσουνα Χριστέ μας
Δεν θα πέθαιν’ ο αδερφός μας
Και ο φίλος ο δικός σας.
Ήρθε ο Λάζαρος, ήρθαν τα Βάια

Οι πιο μικροί τραγουδούσαν το:
Ήρθε ο Λάζαρος, ήρθαν τα Βάια
Ήρθε η Κυριακή που τρών’ τα ψάρια.
Ξύπνα Λάζαρε και μην κοιμάσαι
Ήρθε η μάνα σου απ’ το παζάρι (από την πόλη)
Σου ‘φερε χαρτί και καλαμάρι (κομπολόι)
Οι κοτούλες σας αυγά γεννάνε
Κι οι φωλίτσες τους δεν τα χωράνε
Δώστε μας και μας να τα χαρούμε
Και του χρόνου πάλι να τα πούμε.

ή

Ήρθε ο Λάζαρος, ήρθαν τα Βάια
Ήρθε η Κυριακή που τρών’ τα ψάρια.
Ξύπνα Λάζαρε και μην κοιμάσαι
ήρθε η μάνα σου απ’ το παζάρι (από την πόλη)
σου ‘φερε χαρτί και καλαμάρι (κομπολόι)
Λαζαρίνα κουκουτίνα
Βάλε αυγό στην καλαθίνα
Να το φάει η Λαζαρίνα
Και μια δραχμή στη χελιδόνα
Για να ζήσει το χειμώνα.

Η Κυριακή των Βαΐων ήταν μεγάλη γιορτή για το χωριό. Όλοι πήγαιναν στην εκκλησία. Στο τέλος της λειτουργίας ο παπάς μοίραζε τα βάγια. Επίσης την Κυριακή των Βαΐων τέλειωναν και οι γυναίκες τις «περδίκες», (σ’ άσπρα άβραστα αυγά, με κοντύλι που έσταζε ζεστό κερί, ζωγράφιζαν διάφορες παραστάσεις και κεντίδια. Το κερί με το βράσιμο και το βάψιμο έλειωνε και έμεναν άσπρα τα σχέδια πάνω στο κόκκινο αυγό. Ακόμα και σήμερα σε όλα τα σπίτια του χωριού φτιάχνουν «περδίκες».











ΠΗΓΗ...http://agioritikovima.gr

Βρέθηκε κλειδί μοτοποδηλάτου


Το εικονιζόμενο κλειδί μοτοποδηλάτου βρέθηκε στην πλατεία των Προμάχων και ο ενδιαφερόμενος μπορεί να το παραλάβει από το "Πράσινο περίπτερο" του χωριού.

Γιάννης Σηφάκης : "Αισθάνομαι απόλυτα δικαιωμένος" μετά την εξαγγελία του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα για τον προαστιακό Θεσσαλονίκης - Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών με παράκαμψη προς Αριδαία


Γιάννης Σηφάκης :  «Αισθάνομαι απόλυτα δικαιωμένος  μετά την εξαγγελία του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα για την προαστιακή σύνδεση Θεσσαλονίκης – Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών και παράκαμψη προς Αριδαία» με ένταξη του στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μεταφορών (CEF) το 2019
Και όμως γίνεται!!! Αμέσως μετά την εκλογή μου το 2015 «ξέθαψα» το έργο μετά από 7 χρόνια στα «αζήτητα» βαθιά στα συρτάρια του ΟΣΕ. 
 Σε πείσμα όσων συνέβαλαν στην περιθωριοποίηση και στην υποβάθμιση της Πέλλας αυτή η  κυβέρνηση θα βγάλει την Πέλλα από την απομόνωση και θα την ξαναβάλει στους εθνικούς σχεδιασμούς μετά από πολλές δεκαετίες. 
Προαστιακός, οδικές παρακάμψεις Χαλκηδώνας και Γιαννιτσών και φυσικό αέριο θεμέλια της ανάπτυξης της Πέλλας που τώρα ξεκινά. Μαζί με την χρηματοδότηση του φράγματος του Αλμωπαίου, τα άλλα τρία οδικά έργα που είναι ώριμα και την έξοδο προς τον Βορρά μέσω Αλμωπίας » δήλωσε ο Γιάννης Σηφάκης.  
Δικαίωση και των μελών της «Πρωτοβουλίας για τον σιδηρόδρομο» που 12 χρόνια κράτησαν ζωντανό και ωρίμασαν στην κοινωνία το μεγάλο αυτό αίτημα.
Το έργο θα ενταχθεί στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μεταφορών ( CEF) το 2019 τόσο η μελέτη όσο και η κατασκευή του 
Το έργο αφορά την κατασκευή νέας μονής ηλεκτροδοτούμενης γραμμής μήκους 88,7 km με πλάτος τυπικής διατομής 6,60 m Άγιος Αθανάσιος – Χαλκηδώνα – Κουφάλια- Πέλλα – Νέα Πέλλα – Γιαννιτσά – Γαλατάδες/Καρυώτισσα – Δάφνη/Καλύβια – Σκύδρα
Η συχνότητα των συρμών θα είναι ανά 1 ώρα με αριθμό μετακινούμενων επιβατών και κατά τις δύο κατευθύνσεις 8000 επιβάτες/ ημέρα. Ο χρόνος απλής διαδρομής θα είναι 1h 08’ για την Έδεσσα και 55’ για την Σκύδρα. 
Θα τοποθετηθούν 25 ΑΣΙΔ ( αυτόματο σύστημα ισόπεδης διάβασης) και θα αναβαθμιστεί μέσα από το έργο και ο σταθμός Γέφυρα.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε 110 εκατ. € 
Η μελέτη σκοπιμότητας της σιδηροδρομικής σύνδεσης που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για εμπορικές μεταφορές αποτελώντας, εν δυνάμει,  τμήμα της σιδηροδρομικής Εγνατίας και των διευρωπαϊκών δικτύων, απέδειξε την σκοπιμότητα της γραμμής με IRR περί το 5% και θετική καθαρή παρούσα αξία. 
Η γραμμή αυτή θα βοηθήσει σημαντικά την Πέλλα να ξεφύγει από την συγκοινωνιακή της απομόνωση και θα κάνει ευκολότερη, ταχύτερη, ασφαλέστερη και φθηνότερη ην μεταφορά ανθρώπων και υλικών από και προς την Πέλλα. 
Θα διασυνδεθεί στην πορεία με τις μεταποιητικές βιομηχανίες ( κυρίως αγροτικών προϊόντων) και με το Αγροτοδιατροφικό πάρκο στην Πετριά. 
Παράκαμψη Σκύδρα - Αριδαία 
Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε στο Αναπτυξιακό Συνέδριο Κεντρικής Μακεδονίας και την παράκαμψη Σκύδρα – Αριδαία. Το τμήμα αυτό μήκους 27 km αποτελεί παράκαμψη της κεντρικής σιδηροδρομικής γραμμής κοστολογήθηκε κατ’ αρχάς σε 55 εκατ. €. Θα μελετηθεί αναλυτικότερα στο στάδιο της προμελέτης. 
Ο βουλευτής για πρώτη φορά , μετά την εκλογή του, έθεσε στην συζήτηση την ανάγκη  σύνδεσης και της Αριδαίας με σιδηρόδρομο, κάτι που μετά από μεγάλη προσπάθεια έγινε αποδεκτό και εξαγγέλθηκε από τον πρωθυπουργό στην λήξη του αναπτυξιακού συνεδρίου Κεντρικής Μακεδονίας την Θεσσαλονίκη στις 28/03/2018.

Ολοκληρώθηκε το δεύτερο σεμινάριο ΛΑΕΚ 1-30 της ΟΕΒΕΣ Ν. ΠΕΛΛΑΣ


Ολοκληρώθηκε και το δεύτερο   σεμινάριο ΛΑΕΚ 1-30 με τίτλο «ΑΓΓΛΙΚΑ 1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΟΥΣ»  που οργάνωσε η Ομοσπονδία Επαγγελματικών Βιοτεχνικών και Εμπορικών Σωματείων (Ο.Ε.Β.Ε.Σ.) Ν. Πέλλας .Με τμηματικές ενότητες, παρουσιάζουμε τους  εαυτούς μας σε άλλους , περιγράφουμε τον εαυτό μας και άλλους ,που ζεις ,τι δουλειά κάνεις  και δίνουμε και παίρνουμε παραγγελίες .Στο σεμινάριο με 32 διδακτικές ώρες πήραν μέρος εργαζόμενοι από επιχειρήσεις της περιοχής μας.   
Για όσους ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν μελλοντικά τα σεμινάρια να απευθύνονται για περισσότερες πληροφορίες στα γραφεία της ΟΕΒΕΣ Ν. Πέλλας  Πέλλης 11 καθημερινά από τις  11.00 – 13.00 μ.μ.  και στο τηλέφωνο 2381027367 και 6978552360.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.


ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                      ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


                  ΤΟΔΙΤΣΚΑΣ Γ.                                        ΠΕΡΤΣΕΜΠΛΗΣ Ν.




Αλμωπός Αριδαίας: "Το απόγευμα της Κυριακής (16:00) το φετινό ταξίδι φτάνει στο τέλος του."


"Ήταν Κυριακή, πρώτη Οκτώβρη, στην έδρα του Μακεδονικού Θεσσαλονίκης όταν ξεκίνησε το φετινό αγωνιστικό ταξίδι του Αλμωπού. Τότε, ταξίδεψαν από την Αριδαία αρκετοί φίλοι της ομάδας οι οποίοι την χειροκρότησαν. Παίκτες και προπονητές τους είχαν ανταμείψει με καλή εμφάνιση και νικηφόρο αποτέλεσμα απέναντι στο θεωρητικό φαβορί για την πρώτη θέση. 
Από τότε μεσολάβησαν 27 αγωνιστικές σε έξι μήνες κατά τη διάρκεια των οποίων υπήρξαν δυσκολίες αλλά η αγωνιστική σταθερότητα ήταν το κυρίαρχο χαρακτηριστικό. 
Το απόγευμα της Κυριακής (16:00) το φετινό ταξίδι φτάνει στο τέλος του.
Αυτόν τον αγώνα όμως, θα τον δώσουμε εντός έδρας και αυτή τη φορά μπορούμε να βρεθούμε περισσότεροι στο πλευρό της ομάδας για να τη χειροκροτήσουμε και να την επιβραβεύσουμε για την πορεία της. "

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...