Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Τρίτη 19 Μαΐου 2015

ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΠΕΛΛΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΜΝΗΜΗΣ ΤΗΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΝΤΙΑΚΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ



Η γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου ήταν ένα προσχεδιασμένο έγκλημα της τότε κυβέρνησης των Νεότουρκων στην περίοδο 1914 – 1923, που είχε ως αποτέλεσμα , οι πρόγονοί μας να διωχθούν, ζώντας ένα πραγματικό ξεριζωμό, που συνοδευόταν από  δυσβάσταχτες κακουχίες και άπειρους θανάτους, από πείνα και δίψα.
 Περισσότεροι από 350.000 Έλληνες έχασαν την ζωή τους. Όσοι  κατόρθωσαν να επιστρέψουν, μετά από πολλές περιπέτειες, στην Μητροπολιτική Ελλάδα, δεν ξεχνούν. Μέχρι και σήμερα θυμόμαστε, καθώς η ιστορική μνήμη των Ελλήνων  αποτελεί πηγή γνώσης για τις επόμενες γενιές. Δεν αποτελεί ένδειξη μίσους μεταξύ των λαών. Αποτελεί την άσβεστη φλόγα που σιγοκαίει και συντηρείται ζωντανή από τα πληγωμένα συναισθήματα του λαού μας. Είναι η πένθιμη φωνή της λύρας των προγόνων μας, που δεν πρόκειται να σταματήσει  να διαλαλεί τη θηριωδία.
 Η Ποντιακή Γενοκτονία, δυστυχώς, δεν αναγνωρίζεται από το σύνολο των διεθνών οργανισμών.
 Η ελληνική ψυχή  αποζητά και η ελληνική πολιτεία θα πρέπει ν’ αγωνίζεται για την ηθική δικαίωση των Ελλήνων  του Πόντου παρ’ ότι η επίσημη Τουρκία επιμένει να μην ομολογεί και ν’ αρνείται την γενοκτονία, κόντρα στα ιστορικά γεγονότα και την αλήθεια.


19 Μαΐου 2015
Το Ποτάμι Ν. Πέλλας

ΓΙΑΤΙ Η ΕΦΗΒΕΙΑ ΔΕΝ ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΦΟΡΑ

Η μία μου κόρη μπαίνει σιγά σιγά στην εφηβεία. Αλάζει το σώμα της, το πρόσωπό της, οι εκφράσεις της, οι ανάγκες της, οι ανασφάλειές της αλλά και «οι ασφάλειες» της και τα ρίσκα που παίρνει. Όλοι μας στην οικογένεια παρατηρούμε αυτήν την αλλαγή και προσπαθούμε με τη σειρά μας να προσαρμοστούμε.
 Της μιλάμε κι εμείς αλλιώς, τα ρούχα που της αγοράζουμε οι γονείς είναι αλλιώς, οι ελευθερίες και οι περιορισμοί που τίθενται είναι αλλιώς. Και καθώς μεταβαίνουμε σε αυτή τη νέα πραγματικότητα κάποιες φορές τίποτα δεν το κάνει κανείς αλλιώς. Εκείνη και επιθυμεί να είναι παιδί και φέρεται σαν παιδί, είτε έχει επίγνωση είτε όχι. Κι εμείς, οι γονείς προπάντων όχι τα αδέλφια, στο πρόσωπό της δεν βλέπουμε μία αναδυόμενη έφηβη αλλά το μωρό μας, το παιδάκι μας, την κόρη μας όλων των εποχών.
Καθώς βιώνω αυτή τη μετάβαση, σκέφτομαι και όλες τις μεταβάσεις της ζωής μας. Σκέφτομαι ότι η μετάβαση προς την εφηβεία είναι αναμενόμενη και πολυσυζητημένη. Άρα, αν και συχνά είναι μία δύσκολη αλλαγή, είναι τουλάχιστον μία αλλαγή που ξέρεις ότι κάποια στιγμή θα έρθει. Και μετά συλλογίζομαι αυτές τις μεταβάσεις που δεν είναι τόσο γνώριμες όσο η εφηβεία, αλλά έρχονται είτε με επιλογή σου είτε και χωρίς και βρίσκουν απροετοίμαστο εσένα αλλά και συχνά τον περίγυρο γιατί εσύ επέλεξες να «μεταβείς κάπου αλλού».
adolescent-ivan-filichev
Οι απώλειες ζωής είναι μεταβάσεις. Ένας χωρισμός, μία ασθένεια, μία μετακόμιση, μία αλλαγή εργασίας, ένας θάνατος - η ύψιστη απώλεια συνήθως. Για όλα τελικά χρειάζεται όμως ένα “συνήθως”, γιατί το μέγεθος της αλλαγής και τον πόνο που φέρνει δεν τον ξέρει κανείς, δεν μετριέται και δεν ζυγίζεται. Για κάποιους ένας χωρισμός μπορεί να πονέσει πιο πολύ από έναν θάνατο, για κάποιους άλλους η ασθένεια μπορεί να είναι αφορμή για έναν επαναπροσδιορισμό και μια αναγέννηση. Μεταβάσεις είναι και οι επιλογές που κάνεις να αλλάξεις. Να αλλάξεις συνήθειες, να αλλάξεις συναναστροφές, να αλλάξεις τη φιλοσοφία ζωής σου. Παρατηρώ πόσο απροετοίμαστοι είμαστε συχνά γι' αυτές τις αλλαγές. Κι εμείς και οι γύρω μας δεν μπορούμε να πιστέψουμε ότι κάτι δεν είναι όπως παλιά.
Έτσι, συχνά, το κομμάτι μας που θα ήθελε να μεταστραφεί σε κάτι καινούριο υποτάσσεται στο γνώριμο παλιό. Μαζί με τη δυσκολία αυτή μέσα μας υπάρχουν και κοινωνικές ρήσεις που συντονίζονται με το κόμπιασμά μας: «δεν αλλάζει ο άνθρωπος», «δεν κάνεις σε αυτή την ηλικία καινούριους φίλους», «σε αυτή τη φάση ζωής… με παιδιά και οικογένεια… δεν μπορείς να…» και τόσα τόσα άλλα. Όμως, εγώ συχνά νιώθω ότι αλλάζω, μεταβαίνει η ψυχή μου και το σώμα μου και οι ανάγκες μου και οι ανασφάλειές μου και τα ρίσκα που θέλω να πάρω, σε μία νέα πραγματικότητα, ακριβώς όπως συμβαίνει με την προέφηβη κόρη μου. Μεγαλώνω κι εγώ. Λίγο ωριμάζω και λίγο όχι. Λίγο μου αρέσει και νιώθω ασφαλής και λίγο φοβάμαι. Έχω νέες ανάγκες για ανθρώπους, τόπους και δουλειές. Και θα ήθελα να μάθω κι εγώ και οι γύρω μου να τη σέβομαι και να την παρατηρώ και να τη «δουλεύω» την αλλαγή, όπως γίνεται και με την εφηβεία. Και να είναι κι αυτό κάτι αναμενόμενο και υπό συζήτηση, όπως οι αλλαγές του παιδιού μου και της οικογένειας για χάρη της. Θα ήθελα να μου επιτρέπω να αλλάζω, να μου κάνουν «χώρο» οι αγαπημένοι γι' αυτό και βεβαίως να κάνω κι εγώ το ίδιο για όλους. Γιατί η εφηβεία δεν έρχεται μόνο μία φορά…
______________
*Η Άννυ Μπενέτου (Msc, Phd) είναι ψυχολόγος και ασχολείται με τη θετική και τη συμβουλευτική ψυχολογία.
 Πηγή: protagon.gr

ΤΕΛΙΚΑ ΤΙ ΘΕΛΕΙΣ ΡΕ ΕΛΛΗΝΑ;

Σατιρικός φανταστικός διάλογος που αναδεικνύει την σύγχυση και τον λαικισμό που επικρατεί στις απόψεις πολιτών και πολιτικών.
___
-Θέλω τα λεφτά μου. Τη σύνταξή μου, το μισθό μου. Αυτά που μου μείωσαν κι ακόμα παραπάνω.
-Και που θα τα βρει το κράτος να στα δώσει;
-Δεν ξέρω…από τις μίζες που έπαιρναν τα λαμόγια.
-Ναι, αλλά οι μισθοί σου και οι συντάξεις σου είναι το μεγαλύτερο κομμάτι στον προϋπολογισμό. Κι όλες τις εισπράξεις να σου δώσουν πάλι δε φτάνουν. Από που θα στα δώσουν;
-Να μαζέψουν φόρους.
-Κι άλλους;
-Ναι από εκείνους που τα έχουν.
-Μα εκείνοι που τα έχουν έφυγαν. Εσύ δεν αποφάσισες ότι θες την Ευρώπη που επιτρέπεται να πηγαίνει όπου θέλει ο καθένας τα λεφτά του;
-Τότε να φορολογήσουν τις τράπεζες.
-Μα οι τράπεζες έχουν ζημιές. Θα φορολογήσεις τις ζημιές;
-Ναι αλλά πιο πριν είχαν κέρδη.
-θέλεις να φορολογήσουν τα κέρδη που είχαν πριν 2 χρόνια;
-Ναι

-Μα αν συμβεί αυτό, οι τράπεζες θα γράψουν μεγαλύτερες ζημιές
-Και τι με νοιάζει εμένα;
-Εσύ δε μου είπες ότι θες να μείνεις στο ευρώ;
-Ναι
-Οπότε πως θα μείνεις στο ευρώ αν δεν έχεις τράπεζες;
-Να τις πάρει το κράτος
-Και μετά; Θα φορολογεί το κράτος τον εαυτό του; Ή θα φορτωθεί τις ζημιές αυξάνοντας το έλλειμμα;
-Να μου δώσουν τα λεφτά οι Ευρωπαίοι
-Μα εσύ δεν είπες ότι δε θες Μνημόνιο;
-Ναι, δε θέλω με τίποτα
-Δηλαδή θες να μείνεις στο ευρώ αλλά χωρίς Μνημόνιο
-Ακριβώς!
-Δηλαδή θες να μείνεις στο ευρώ και στην Ευρωζώνη αλλά με τους δικούς σου όρους
-Ναι, να μείνω όπως θέλω εγώ.

-Οπότε μου λες ότι εσύ θα αποφασίζεις πόσα λεφτά θες, ας πούμε αποφασίζεις ότι θα δώσεις αυξήσεις 20% στις συντάξεις και οι Ευρωπαίοι θα καταβάλλουν τα ποσά, σωστά;
-Ναι…δηλαδή όχι. Να σου πω! Δεν είναι δυνατόν να ζήσω με 150 ευρώ. Θα πεθάνω.
-Και τι λύση προτείνεις;
-Αμάν με το ευρώ. Εθνικό νόμισμα. Δραχμή.
-Δραχμή λοιπόν. Οπότε με μια υποτίμηση θα γίνεις φθηνός σωστά;
-Απολύτως. Θα γίνω ανταγωνιστικός.
-Σε τι;
-Τι εννοείς σε τι;
-Εννοώ ότι αν έχεις ένα προϊόν που θα το πουλήσεις φθηνά σε δραχμές γιατί δεν το πουλάς φθηνά σε ευρώ;
-Γιατί δε με αφήνουν
-Ποιοι;
-Οι ξένοι.
-Μα υποτίθεται ότι τώρα έχεις ανοικτά σύνορα στην Ευρώπη. Γι’ αυτό μπήκες: για να πουλάς ότι θες σε όλη την Ευρώπη.

-Δεν εννοούσα αυτό. Εννοούσα ότι αν έχω δραχμή θα έρχονται εδώ οι ξένοι για διακοπές γιατί θα είμαι φθηνός.
-Μα έτσι θα σου αφήνουν λιγότερα ευρώ. Αφού θα είσαι φθηνότερος
-Ναι αλλά θα έρχονται περισσότεροι
-Και γιατί δεν έρχονται τώρα;
-Γιατί είμαι ακριβός
-Και γιατί δε ρίχνεις τις τιμές;
-Μα δεν μπορώ. Δεν με αφήνει η φορολογία.
-Μα η φορολογία σου με τη δραχμή θα αυξηθεί, αφού θα αυξηθεί ο πληθωρισμός, το κράτος θα ζητά ολοένα και περισσότερα.
-Ναι. Θα είμαι όμως ανεξάρτητος.
-Από ποιους;
-Από τους ξένους. Με ελέγχουν με το ευρώ.

-Και με τη δραχμή θα είσαι ανεξάρτητος; Πως; Αφού η ισοτιμία της δραχμής πάλι από “ξένους” όπως λες θα ελέγχεται!
-Δηλαδή;
-Δεν υπάρχει νόμισμα που να μην έχει μια ισοτιμία. Αν θες μπανάνες κάνεις τις δραχμές σου ευρώ ή δολάρια και αγοράζεις μπανάνες! Ή πετρέλαιο, ή φάρμακα. Σου θυμίζω ότι ο Σόρος με τα συναλλάγματα παίζει και ξετινάζει τις χώρες!
-Δηλαδή μου λες ότι άμα πάω στη δραχμή θα θυμηθώ τις μέρες που ο κάθε τυχάρπαστος κατέστρεφε ολόκληρες χώρες παίζοντας με την ισοτιμία;
-Ναι.
-Καλά μένω στο ευρώ. Αλλά χωρίς Μνημόνιο.
-Πως θα το καταφέρεις αυτό;
-Θα το επαναδιαπραγματευτώ.
-Πως; Αφού δεν έχεις ακόμα ορίσει διαπραγματευτές.
-Θα κάνω εκλογές
-Και με ποιο πρόγραμμα; Τι θα προτείνεις; Έχεις εθνικό σχέδιο διαπραγμάτευσης; Έχεις δηλαδή ένα εθνικό “αντι-μνημόνιο’;
-Όχι.
-Οπότε;
-Αει παράτα μας. Δεν ξέρεις τι λες.

Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΑΡΝΗΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ

Τόσο η αρχαία φιλοσοφία όσο και η μοντέρνα ψυχολογία προτείνουν ότι οι πιο «σκοτεινές» σκέψεις μπορούν να μας κάνουν χαρούμενους. Το συναίσθημα της χαράς είναι ένα από τα πιο καθοριστικά συναισθήματα της ζωής. Όμως ο άνθρωπος συχνά έρχεται αντιμέτωπος με την πρόκληση να παραμείνει χαρούμενος παρά το γεγονός ότι όλα γύρω του μπορεί να πηγαίνουν στραβά. Ας πούμε είναι δύσκολο να είναι κανείς χαρούμενος όταν έχει περάσει μια ολόκληρη ημέρα στις δημόσιες υπηρεσίες χωρίς κανένα απολύτως αποτέλεσμα ή είναι επίσης δύσκολο να είναι κανείς χαρούμενος όταν κακόβουλοι άνθρωποι τεστάρουν συνεχώς τις αντοχές του.
Έτσι λοιπόν για να αντιμετωπίσουμε τέτοιες και άλλες  παραπλήσιες καταστάσεις, οι ψυχολόγοι, τα περιοδικά ακόμα και βιβλία, μας συμβουλεύουν να«σκεφτόμαστε θετικά», δίνουν δηλαδή την ίδια συμβουλή που έξι δεκαετίες πριν ο Norman Vincent Peale, συγγραφέας του βιβλίου «Η  Δύναμη της Θετικής Σκέψης», ένθερμα υποστήριζε. (Κάποτε μάλιστα πρότεινε ότι θα πρέπει να κάνουμε «μια σκόπιμη προσπάθεια να μιλάμε ελπιδοφόρα για τα πάντα»). Το πιο κοινό βέβαια αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας είναι ότι όσο πιο πολύ προσπαθούμε να πιέζουμε τον εαυτό μας να σκέφτεται θετικά, τόσο πιο πολύ βυθιζόμαστε σε σκοτεινές σκέψεις.
Παραλλαγές της φιλοσοφίας του Peale βρίσκονται βαθιά ριζωμένες στην αμερικανική κουλτούρα, όχι μόνο στο πώς χειριζόμαστε απλά καθημερινά περιστατικά και κοινωνικές περιστάσεις αλλά και σε τομείς όπως είναι ο εργασιακός, ο οικονομικός και όχι μόνο. Παρ’ όλα  αυτά έρευνες προτείνουν ότι ζωηρές επιβεβαιώσεις σχεδιασμένες να μας ανεβάζουν τη διάθεση, μέσω της επανάληψης και του οραματισμού μιας ενδεχόμενης επιτυχίας, συχνά έχουν το άκρως αντίθετο αποτέλεσμα.
Ευτυχώς, τόσο η αρχαία φιλοσοφία όσο και η σύγχρονη ψυχολογία μας παροτρύνουν να στρέψουμε την προσοχή μας σε μια εναλλακτική λύση: μια  αντι-διαισθητική προσέγγιση που θα μπορούσε να οριστεί ως «το αρνητικό μονοπάτι προς την ευτυχία». Αυτή η προσέγγιση βοηθά να εξηγήσουμε μερικά παράδοξα, όπως για παράδειγμα το γεγονός ότι πολίτες χωρών στις οποίες επικρατεί οικονομική ανασφάλεια ,συχνά καταγράφονται ως πιο ευτυχισμένοι από πολίτες πλουσιότερων χωρών, ή το γεγονός ότι πολλοί επιτυχημένοι επιχειρηματίες απορρίπτουν τη ιδέα του να θέσουν σταθερούς στόχους.
RV-AI989_ANTIDO_G_20121207004152
Ένας πρωτοπόρος του όρου «αρνητικό μονοπάτι» ήταν ο Αμερικανός ψυχοθεραπευτής Albert Ellis, ο οποίος πέθανε το 2007. Ο Ellis έφερε ξανά στην επιφάνεια μια σκέψη – κλειδί των Στωικών  Φιλοσόφων της αρχαίας Ελλάδας και της Ρώμης: ότι μερικές φορές ο καλύτερος τρόπος να αντιμετωπίσουμε ένα αβέβαιο μέλλον είναι να επικεντρωθούμε όχι στο καλύτερο αλλά στο χειρότερο «σενάριο».
Ο Σενέκας ο Στωικός ήταν ριζοσπαστικός σε αυτό το θέμα. «Αν φοβάσαι ότι θα χάσεις τα πλούτη σου» κάποτε συμβούλευσε «όρισε ένα συγκεκριμένο αριθμό ημερών κατά τη διάρκεια των οποίων θα πρέπει να είσαι ευχαριστημένος με  πενιχρές απολαβές και παλιά ρούχα και τότε αναρωτήσου  εάν ήταν αυτή η κατάσταση που τόσο πολύ φοβόσουν.»
Το να σκεφτόμαστε λεπτομερώς τα «χειρότερα σενάρια» – μια τεχνική που οι Στωικοί ονόμαζαν «προμελέτη των κακών» μπορεί να βοηθήσει στο να υπονομεύσουμε την δύναμη που έχει το μέλλον να μας γεμίζει με άγχος. Η ψυχολόγος Julie Norem υπολογίζει ότι περίπου το ένα τρίτο των Αμερικανών χρησιμοποιεί ενστικτωδώς αυτή την στρατηγική, την οποία η ίδια ονομάζει «αμυντικό πεσιμισμό». Η θετική σκέψη, αντιθέτως, είναι η προσπάθεια να πείσουμε τον εαυτό μας ότι όλα θα πάνε καλά, κάτι το οποίο έχει τη δύναμη να ενισχύει τη πεποίθηση ότι θα ήταν απολύτως καταστροφικό εάν  τελικά δεν πήγαιναν όλα καλά.
Στις αμερικανικές επιχειρήσεις, ίσως το πιο ευρέως διαδεδομένο δόγμα  της «θετικής φιλοσοφίας» είναι η σημαντικότητα του να θέτει κανείς μεγάλους, τολμηρούς στόχους για μια επιχείρηση, ενώ από την άλλη οι υπάλληλοι ενθαρρύνονται (ή για την ακρίβεια εξαναγκάζονται) να θέτουν στόχους που είναι «SMART» – «Specific (συγκεκριμένοι), Measurable (μετρήσιμοι), Attainable (εφικτοί), Relevant (σχετικοί) , Timely (έγκαιροι)».
Η παραπάνω όμως θεωρία αρχίζει να καταρρέει. Κατ’ αρχήν, οι αυστηροί και άκαμπτοι στόχοι ίσως οδηγήσουν τους υπαλλήλους σε ανηθικότητες. Σε μια έρευνα που διεξήχθη από την καθηγήτρια διοίκησης επιχειρήσεων Lisa Ordonez και τους συναδέλφους της, οι συμμετέχοντες έπρεπε να φτιάξουν λέξεις από ένα σύνολο τυχαίων γραμμάτων όπως στο δημοφιλές επιτραπέζιο παιχνίδι Scrabble.Το πείραμα τους επέτρεψε να καταγράψουν την πρόοδό τους ανώνυμα – και αυτοί στους οποίους είχε δοθεί συγκεκριμένος στόχος που έπρεπε να επιτύχουν, είπαν ψέματα πολύ πιο συχνά από αυτούς που απλά τους δόθηκε η οδηγία «Βάλτε τα δυνατά σας».
Οι στόχοι μπορεί ακόμα και να οδηγήσουν στην αποτυχία.  Όπως μια ομάδα οικονομολόγων κατέγραψε, πολλοί οδηγοί ταξί από την Νέα Υόρκη βγάζουν λιγότερα χρήματα σε βροχερό καιρό από αυτά που θα μπορούσαν να βγάλουν, απλά και μόνο επειδή σταματούν να δουλεύουν  μόλις φτάσουν το νοητό στόχο που καθ’ αυτούς αποτελεί ένα καλό μεροκάματο.negative-thoughts
Το να επικεντρωνόμαστε σε ένα και μόνο στόχο εις βάρος άλλων παραγόντων, μπορεί επίσης να παραποιήσει μια επιχειρηματική αποστολή ή ακόμα και την προσωπική ζωή ενός ατόμου λέει ο Christopher Kayes, βοηθός καθηγητή στο Πανεπιστήμιο George Washington D.C. Ο καθηγητής Kayes, ο οποίος έχει μελετήσει την υπερβολική διάθεση του ανθρώπου να επιτύχει τους στόχους του («overpursuit of goals») θυμάται μια συζήτηση με κάποιο στέλεχος εταιρείας, ο οποίος του είπε ότι στόχος του ήταν να γίνει εκατομμυριούχος μέχρι την ηλικία των 40 και τα κατάφερε. Όμως ήταν επίσης διαζευγμένος, είχε προβλήματα υγείας και τα παιδιά του δεν του μιλούσαν πια. «Πίσω από την εμμονή με τους στόχους βρίσκονται συναισθήματα ανασφάλειας», προτείνει ο καθηγητής Kayes.
Το να μάθουμε να διαχειριζόμαστε τα συναισθήματα ανασφάλειας που νοιώθουμε, δεν είναι το κλειδί μόνο για μια ισορροπημένη ζωή αλλά οδηγεί επίσης στην ευημερία. Ο υπέρτατη αξία της θεωρίας «αρνητικό μονοπάτι» μπορεί να μην είναι να ενισχύσει τα ευχάριστα συναισθήματα ή ακόμα την ιδέα της επιτυχίας αλλά είναι απλά ο ρεαλισμός. Το μέλλον είναι πραγματικά αβέβαιο, άλλωστε, και τα πράγματα μπορεί να πάνε στραβά καθώς επίσης και καλά. Συχνά όμως ο άνθρωπος ενθαρρύνεται από μια τάση να βάλει ένα τέλος σε ό,τι αναπόφευκτες εκπλήξεις μπορεί να κρύβει το μέλλον .
Αυτό είναι ιδιαίτερα αλήθεια για το μεγαλύτερο αρνητικό όλων. Μπορεί άραγε να ωφεληθούμε από το να σκεφτόμαστε τη θνησιμότητά μας πιο συχνά απ’ ότι συνήθως; Όπως δήλωσε ο Steve Jones: «Το να θυμάσαι ότι κάποια στιγμή θα πεθάνεις είναι ο καλύτερος τρόπος που ξέρω, για να αποφεύγω να πέφτω στην παγίδα του να σκέφτομαι ότι κάτι θα χάσω.»
Όσο και να μπαίνουμε σε πειρασμό να συμφωνήσουμε με του Woody Allen την στάση απέναντι στο θάνατο – «Είμαι ένθερμος πολέμιός του» («I’m strongly against it») – υπάρχουν πολλά να ειπωθούν για να τον αντιμετωπίσουμε παρά για να τον αρνηθούμε. Υπάρχουν κάποια γεγονότα στη ζωή που ακόμα και η πιο ισχυρή θετική σκέψη δεν μπορεί να τα αλλάξει.
       του Oliver Burkeman, "The Wall Street Journal"
possi4
  Τη μετάφραση του κειμένου επιμελήθηκε η κυρία Μαρία Δερμεντζή η οποία είναι καθηγήτρια της Αγγλικής Γλώσσας.

"ΑΓΡΙΕΣ ΔΙΑΘΕΣΕΙΣ" ΤΟΥ ΤΖΩΝ ΤΟΜΠΙΑΣ ΣΤΟ ΞΕΝΙΤΙΔΕΙΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ "ΕΚΦΡΑΣΗ" ΑΛΜΩΠΙΑΣ



Θεατρικός – Πολιτιστικός Σύλλογος Έκφραση Αλμωπίας
 
Ο πολιτιστικός θεατρικός σύλλογος έκφραση Αλμωπίας παρουσιάζει: την κωμωδία του Τζων Τομπίας "άγριες διαθέσεις" σε μετάφραση και σκηνοθεσία Γιώργου Κιουρτσίδη.

Μέρος των εσόδων θα διατεθεί για την οικονομική ενίσχυση του Ειδικού Σχολείου Αριδαίας.


Στο Ξενιτίδειο Αριδαίας από Τετάρτη 20 έως Σάββατο 23 & Δευτέρα 25 Μαΐου ώρα 9 μμ

εισιτήρια προπολούνται ΣΥΜΒΟΛΗ, ΤΟΞΙΔΗΣ, CAFE Bar VENTURE, Kem Παρούτογλου στα λαδάδικα.


Συντελεστές:

Μετάφραση & σκηνοθεσία: Γιώργος Κιουρτσίδης
Σκηνικά & κοστούμια : Άννα-Μαρία Αγγελίδου
Βοηθοί σκηνής: Σοφία Παπαδοπούλου, Γωγώ Γκλάβα, Πηνελόπη Βακιάνη
Φωτισμοί: Γιώργος Κιουρτσίδης
Κομμώσεις: Όλγα Κιουρτσίδου
Μακιγιάζ: Έφη Ματζερίδου
Κονσόλα: Τσαμπούρης Γιώργος, Χασάπης Γιώργος



Παίζουν (με σειρά εμφάνισης):
Μιχαήλ Τερζίδης (ΚΛΕΦΤΗΣ)
Λένα Ιατρίδου (ΚΑ ΓΚΡΙΦΙΝ)
Σταύρος Καραγεωργιάδης (ΚΟΝΕΛΥ)
Βένος Τσεσμετζής (ΚΟΣ ΓΚΡΙΦΙΝ)
Δέσποινα Μαυρίδου (ΛΟΥΙΖ)

είσοδος 5 ευρώ

¨ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ & ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΤΟ ΚΔΑΠμεΑ ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ¨


¨ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ & ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΤΟ
 ΚΔΑΠμεΑ ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ¨

Στα πλαίσια διασύνδεση με τις Υγειονομικές υπηρεσίες πρωτοβάθμιας  φροντίδας της περιοχής, πραγματοποιήθηκε στις  7/5/2015 πρόγραμμα αγωγής υγείας και πρόληψης από τους οδοντίατρους κα Ευθυμιάδου Ελένη και κο Ευάγγελο Καρακούλα του Κέντρου Υγείας Αριδαίας. Το πρόγραμμα αφορούσε στοματικό έλεγχο και φθορίωση των δοντιών, το οποίο πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές της ‘’ΗΛΙΑΧΤΙΔΑΣ΄΄με απόλυτη συμμετοχή.
Στα πλαίσια του ίδιου προγράμματος στις 8/5/2015 και 15/5/2015 πραγματοποιήθηκε πρόγραμμα Α’ Βοηθειών για την επιμόρφωση του προσωπικού από την επισκέπτρια υγείας κα Πούλου Κατερίνα με θέμα Λιποθυμία, Πνιγμονή, Επιληψία, Ρινορραγία.
Η ΔΗΚΕ Αλμωπίας  το προσωπικό και οι μαθητές του ΚΔΑΠ με Α ευχαριστούμε τους επαγγελματίες υγείας του Κέντρου Υγείας για τη συνεργασία, όπως επίσης και τη διευθύντρια του Κέντρου Υγείας Αριδαίας Κα Φωτοπούλου Στέλλα για την άμεση υλοποίηση του προγράμματος.




 Ευχαριστούμε θερμά
 Με εκτίμηση

Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ ΤΟΥ ΚΔΑΠ με Α ‘’ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ’’
ΔΗΜΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ


Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΚΕΑ

ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ

ΟΙ ΥΔΡΟΝΟΜΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΛΜΩΠΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ 2015



Κατά πλειοψηφία το Δημοτικό  Συμβούλιο Αλμωπίας επέλεξε τους υδρονομείς για την περίοδο από 1-6-2015 έως 31-8-2015.

Λευκό ψήφισε η παράταξη του Δημήτρη Πασόη , υπέρ η παράταξη ΑΛΛΑζουμε την Αλμωπία(Δ. Ασβεστόπουλος-Γ.Αμπάρη), όπου υπήρχε σύμφωνη γνώμη του τοπικού συμβουλίου.

ΑΡΙΔΑΙΑ Δερβινάρης, Τσόλκας
Υδραία Αναστασίου

ΑΛΩΡΟ Στ. Νικηφορίδης, Δημητριος Μπασμπάνης

ΑΨΑΛΟΣ Μανώλης Θεοδωρίδης, Γιώργος Τσολερίδης

ΒΟΡΕΙΝΟ Γ. Σιδηρόπουλος

ΝΕΟΧΩΡΙ ‘Ανθιμος Χατζηλιάδης

ΓΑΡΕΦΙ Κων/νος Μιλτιάδης
Δ. Μπίνος

ΔΩΡΟΘΕΑ Ηλίας Καπαδάκης

ΑΓΑΘΗ Στέφανος Κατιρτζόγλου

ΕΞΑΠΛΑΤΑΝΟΣ Π Τσικνίδης
Απ. Σταυρίδης,Φρειδερίκη Οπλογλίδου,Ευάγγελος Κούκης

ΘΕΟΔΩΡΑΚΙ Ευάγγελος Μασάρτζης

ΙΔΑ  Χρήστος Δημητρίου, Π.Παπαχρήστου

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑ Φ. Κοσμίδης,Α. Χαραλαμπίδης

ΛΟΥΤΡΑΚΙ Ιωαν. Αδραμάνης, Χρ. Σαμάνδης

ΛΥΚΟΣΤΟΜΟ
Αθ. Γιουρούκης,Ευστάθιος Ρίζος

ΜΕΓΑΠΛΑΤΑΝΟς Γεωρ, Καζαντζίδης

ΜΗΛΙΑ Ηλίας Λόγγος, Κων/νος Ζουμπούλης

ΡΙΖΟΧΩΡΙ
Αντώνης Τερζίδης, Χρήστος Τσεντεμίδης

ΝΕΡΟΜΥΛΟΙ Ευστράτιος Νύχτας

ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ Κων/νος Σκορδάς

ΝΟΤΙΑ Γεώργιος Πόπτσης, Αντώνης Ντόγκαρης

ΠΕΡΙΚΛΕΙΑ Διονυσιος Φέντας

ΛΑΓΓΑΔΙΑ Γιάννης Μάντζης

ΠΙΠΕΡΙΑ
Σταύρος Ηλιού,Γ. Παλάνδρος,Γ. Καφετζής

ΠΟΛΥΚΑΡΠΗ  Αντώνης Αΐβάζης, Γ.Κιουλτζόπουλος,

ΠΡΟΜΑΧΟΙ  Χρήστος Σέλκος, Γεώργιος Καλογιάννης,Μιχάλης Μητσάνης, Γεώργιος Τάτος

ΣΑΡΑΚΗΝΟΙ   Ιωάννης Παρίσης

ΚΟΡΥΦΗ  Μιχάλης Κωνσταντίνου

ΣΩΣΑΝΔΡΑ Γρ. Ρακιάρης,Ιωάννης Κεχαγιάς,Γρηγ. Παρτσανάκης

ΤΣΑΚΟΙ Ν. Ταμανάμης,Γ. Λιάσης,Α. Τάτος

ΦΙΛΩΤΕΙΑ  Κ. Πασχαλίδης,Α. Ρίτσος,Θ. Πουρνατζόγλου

ΦΟΥΣΤΑΝΗ Χρύανθος Ταϊανού, Ιωάννης Τζιώτζης

ΧΡΥΣΗ Χ. Μπίνος



ΠΗΓΗ...http://aridaia-gegonota.blogspot.gr

ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΣΗΦΑΚΗ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΛΛΑΣ



Συναντήσεις Γιάννη Σηφάκη για Νοσοκομεία, Κ.Υ. Αριδαίας, Ενέργεια, λίμνη Βεγορίτιδα, Αρχαιολογικό Μουσείο Πέλλας και αντιπλημμυρικά Λουδία
Το Σαββατοκύριακο 16 και 17 Μαΐου και την Δευτέρα 18 Μαΐου ο Βουλευτής Γιάννης Σηφάκης πραγματοποίησε πολλές συναντήσεις για σημαντικά προβλήματα της Πέλλας:
ΥΓΕΙΑ
Νοσοκομεία
Συναντήθηκε με τον Διοικητή της 3ης ΥΠΕ κ. Κύρκο και τον Υποδιοικητή κ. Γαβριηλίδη για λύσεις στα επείγοντα προβλήματα των Νοσοκομείων της Πέλλας. Στην συνάντηση παρευρέθηκε και η Κα Στέλλα Φωτοπούλου, Διευθύντρια του Κέντρου Υγείας Αριδαίας. Από την πλευρά του Βουλευτή ετέθησαν τα επείγοντα ζητήματα της στελέχωσης των Νοσοκομείων και η ανάγκη άμεσων λύσεων για να συνεχίσουν να λειτουργούν και να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στους πολίτες. Προτάθηκαν επιπλέον δύο γιατροί από το ΠΕΔΥ για να εφημερεύουν στο Νοσοκομείο Γιαννιτσών ( πέραν των δύο που είχε είχαν εξασφαλιστεί από την 3η ΥΠΕ). Με την βοήθεια αυτών των γιατρών στις εφημερίες και των επικουρικών που θα προσληφθούν άμεσα αντιμετωπίζεται σε κάποιο βαθμό η οξύτητα του προβλήματος.
Για το Νοσοκομείο της Έδεσσας συζητήθηκε η ανάγκη άμεσης επαναπροκήρυξης της θέσης του επικουρικού παθολόγου ( αφού υπάρχει ενδιαφερόμενος). Ο Βουλευτής επικοινώνησε με το γραφείο του Υπουργού κ. Κουρουπλή ενισχύοντας το αίτημα του Νοσοκομείου. Υπήρξε υπόσχεση για άμεση επαναπροκήρυξη της θέσης.
Κ.Υ. Αριδαίας
Η Κα Φωτοπούλου αναφέρθηκε στα βασικά προβλήματα του κέντρου Υγείας σε στελέχωση, προμήθειες και μέσα. Επισήμανε την άμεση ανάγκη υποβοήθησης του Κέντρου Υγείας. Ο βουλευτής ανέφερε ότι στον τρίτο σε έκταση δήμο της χώρας με οικισμούς που απέχουν απόσταση από 25 km-100 km από το πλησιέστερο Νοσοκομείο απαιτείται ουσιαστική ενίσχυση του Κέντρου Υγείας. Αποφασίστηκε άμεση απόδοση καινούργιου ασθενοφόρου στο Κ.Υ. Αριδαίας και άμεση ανταπόκριση στις προμήθειες. Ακόμη θα εξεταστεί η επάνοδος αποσπασμένων ιατρών σε Κ.Υ. εκτός Νομού.
Ενέργεια – Γενική Συνέλευση Συνδέσμου Μικρών Υδροηλεκτρικών
Πραγματοποιήθηκε το Σάββατο σε Αθήνα και Αριδαία η 7η ετήσια Γενική Συνέλευση των Μικρών Υδροηλεκτρικών με συμμετοχή του Γιάννη Σηφάκη που επί 7 χρόνια ήταν πρόεδρος του.
Στην διάρκεια της συνέλευσης ο Γιάννης Σηφάκης τιμήθηκε για τις υπηρεσίες του στον Σύνδεσμο και συγκινημένος απεχώρησε από την προεδρία του. Έγιναν εκλογές και εκλέχτηκε 7μελές Διοικητικό Συμβούλιο.
Αρχαιολογικό Μουσείο Πέλλας
Την Κυριακή ο βουλευτής επισκέφτηκε το Αρχαιολογικό Μουσείο Πέλλας και παρακολούθησε εκδήλωση που διοργάνωσε το Μουσείο για την βιολογική γεωργία. Συναντήθηκε και συζήτησε τα προβλήματα του Μουσείου της Πέλλας με την έφορο Αρχαιοτήτων Κα Τσιγαρίδα.
Λίμνη Βεγορίτιδα
Την Κυριακή έγινε σύσκεψη στον Αγ. Παντελεήμονα με φορείς για τον συντονισμό των ενεργειών για την προστασία της λίμνης από τις απαράδεκτες αποφάσεις της Διαπεριφερειακής σύσκεψης. Διατρανώθηκε η επιθυμία όλων η λίμνη να αφεθεί να ανεβάσει την στάθμη της και να κλείσει η σήραγγα προς τον Άγρα. Οι φορείς θα κινηθούν προς τις αρμόδιες υπηρεσίες και το Υπουργείο. Στην σύσκεψη παρευρέθηκε και ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Φλώρινας Κώστας Σέλτσας.
Αντιπλημμυρικά έργα στον Λουδία
Την Κυριακή το βράδυ πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο Δημοτικό κατάστημα στην Κρύα Βρύση για την επείγουσα ανάγκη αντιπλημμυρικών έργων στον ποταμό Λουδία και την τάφρο 66. Η συνάντηση έγινε με πρωτοβουλία του βουλευτή και της Νομαρχιακής ΣΥΡΙΖΑ Πέλλας. Παρευρέθηκαν ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας κ. Θεοδωρίδης, οι Αντιδήμαρχοι Πέλλας κ.κ. Δελληγιανίδης και Παναγιωτίδης , ο πρόεδρος του ΤΟΕΒ Κρύας Βρύσης Κος Σιδηρόπουλος, ο αντιπρόεδρος ΤΟΕΒ Κρύας Βρύσης Κος Τσάτσος, ο πρόεδρος του ΤΟΕΒ Παλαιού Μυλοτόπου Κος Γρηγοριάδης, Από τον ΤΟΕΒ Ακρολίμνης ο κ. Κολεσίδης, Πρόεδροι και αντιπρόεδροι Τοπικών Διαμερισμάτων Γαλατάδων κ. Στεργίου, ο Κος Χρυσάφης, ο πρόεδρος της Τ. Κ. Κρύας Βρύσης, ο συντονιστής Ο.Μ. ΣΥΡΙΖΑ Κρύας Βρύσης κ. Φωστηρόπουλος κ.α.

Αποφασίστηκε κοινή δράση για την άμεση ανάθεση μελετών για άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων και διεκδίκηση χρηματοδότηση της επέμβασης ύψους 1.000.000,00 €. 




ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...