Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Σάββατο 19 Δεκεμβρίου 2015

ΑΣ ΠΡΟΜΑΧΟΙ - ΔΟΞΑ ΜΑΝΔΑΛΟΥ 2 - 2


Το μαύρο αντικατοπτρίζει τις σκέψεις που μας πλακώνουν, εδώ στα "Προμαχιώτικα Νέα".
Σκέψεις βασανιστικές, και ερωτήματα αναπάντητα, τόσο για το ερασιτεχνικό ποδόσφαιρο, τις ιεραρχικές δομές του, την ΕΠΣ Πέλλας, τους διοικούντες, τους διαιτητές, τους παρατηρητές, τους συλλόγους, τις διοικήσεις τους, τους ποδοσφαιριστές, τους αγνούς φιλάθλους και τους ανεγκέφαλους οπαδούς, όσο και τις κοινωνικές δομές, τα νοσοκομεία, τα ασθενοφόρα, τα όργανα της τάξης, τους νόμους και την εφαρμογή τους, καθώς επίσης και τους άγραφους νόμους, αυτούς που κάποιοι τους γράφουν στα σπασμένα πόδια κάποιων ρομαντικών και ευγενών ανθρώπων που φτύνουν αίμα καθημερινά. 
Πολύ φοβάμαι ότι το μαύρο αυτό, έχει καταστεί ανεξίτηλο και δεν θα μπορεί κανένας να ρίξει έστω και μια λευκή πιτσιλιά, που θα σηματοδοτήσει την επιστροφή στο λευκό της αγνότητας.....

Ο ΕΤΗΣΙΟΣ ΧΟΡΟΣ ΤΟΥ Μ.Χ.Σ. ΠΡΟΜΑΧΩΝ "ΟΙ ΠΡΟΜΑΧΟΙ"



Ο Μ.Χ.Σ. «ΟΙ ΠΡΟΜΑΧΟΙ» 
σας προσκαλεί στον ετήσιο χορό του 
ο οποίος θα πραγματοποιηθεί 
το Σάββατο 2 Ιανουαρίου 2016 
στο κέντρο δεξιώσεων “ΔΗΜΗΤΡΑ” 
1ο χλμ Αριδαίας - Πιπεριάς. 

Τιμή Πρόσκλησης: 16€ 
με φαγητό & άφθονο ποτό

Τιμή λαχνού : 1€

Ώρα Προσέλευσης 20:30 
Ορχήστρα: «ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΗΧΟΣ» 

Δώρα:
1) Μηχανάκι 125cc (παπακι) - Προσφορά του Μ.Χ.Σ. "Οι Πρόμαχοι"
2) Ντουλάπα - Προσφορα απο τα έπιπλα Μαρμαρίδης Λάζαρος
3) 4 Μετρήσεις Τοπογραφικων - Προσφορά του Κώστα Παλίκογλου

ΑΙΩΝΙΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗ ΓΗ ΤΩΝ ΘΕΩΝ



Αφήνουμε πίσω μας τη μαύρη χώρα
Ξεμακραίνει η θωριά της, μικραίνει το σχήμα
Στρατιά ιπτάμενη, βόρειος προορισμός
Τη γη των θεών η πυξίδα μας σημαδεύει
Εκεί όπου ο Ήλιος κυβερνά, βασιλεύει

Αμέτρητα μερόνυχτα η πορεία
Κόντρα σε θάλασσες κι ανέμους
Σύντροφοι πολλοί απέτυχαν, μάτωσαν
Απώλειες θλιβερές, μα το ταξίδι "ιερό"
Ασταμάτητο, διαιωνιστικό

Τιτιβίσματα χαρούμενα, στον ορίζοντα
Η γνωστή πευκόφυτη ράχη ξεπροβάλει
Η ανεπαίσθητη ευωδιά αναδύεται
Γνώριμη, οργασμική, εξαίρετος ο βασιλικός
Σε ασβεστωμένους τενεκέδες

Γραφικός οικισμός, οι θεοί τον φύτεψαν ψηλά
Παλέτα ζωγράφου τον προίκισε, χρώματα
Κι ο λαμπρός φωτοδότης, φωτοσυνθέτει
Επαναστατικά εκρήγνυται η Μητέρα μας
Σωστός Φοίνικας, αναγεννάται

Ζευγάρια πολλά, σε γνώριμες γειτονιές
Επιθεώρηση των φωλιών, είναι εκεί, άθικτες
Χέρια παιδικά, μας χαιρετούν
Ασπροκόκκινα βραχιόλια στον καρπό "Μάρτης"
Γέλια, πολύβουα, "καλωσήρθατε".

Μαγευτικό πράσινο, νερά γαργαριστά
Μακρύ ταξίδι από ψηλά, λιωμένα χιόνια
Ευλογημένος τόπος, Ελ-λας, ήλιος και πέτρα
Γαλανόλευκο στερέωμα, δώρα των θεών
Προικισμένοι άνθρωποι, ευτυχισμένοι

Η μαύρη ψαλιδωτή ουρά μου, σείεται, αιωρείται
Νοιώθω στη βαμβακερή κοιλιά μου τον αγέρα
Σκέψεις πολλές, επιθυμίες, ευχές επιτακτικές
Ταξίδι επιστροφής στη Μαύρη χώρα να μην υπάρξει
ΕΔΩ η Ρέα και ο Κρόνος να με θάψει



Αφιερωμένο σ'αυτούς, που αρνούνται να βγάλουν τις παρωπίδες, κοιτώντας μόνο το χρήμα, που τους διαφεντεύει και δεν μπορούν να εκτιμήσουν το μαγικό άγγιγμα των θεών στην γωνιά του πλανήτη, που ονομάζεται ΕΛΛΑΣ.

Ο ΘΕΟΣ ΚΑΙ Η ΜΟΙΡΑ

«Η Μοίρα και η Τύχη στον αρχαιοελληνικό κόσμο» της Ελένης Λαδιά

Ο ΘΕΟΣ ΚΑΙ Η ΜΟΙΡΑ


Κυκλωμένος από σύννεφα με χρώμα όμοιο με αίμα και όλα με κορυφές μυτερές, και καθισμένος σ΄ ένα σύννεφο μαύρο σαν πίσσα, ο Μέγας Θεός έριχνε ματιές στο μεγάλο καζάνι, που κοντά του έβραζε, ένα πελώριο καζάνι και άσπρο, κάτασπρο σαν από χιόνι. Δίπλα του σα σωρός φασολιών, ήτανε ριχμένες οι ψυχές περιμένοντας τη σειρά τους για να μπούνε, να βράσουν. Κάτω, κοντά στο καζάνι, μαζεμένη, τροφοδοτούσε τη φωτιά η γριά Μοίρα, βάζοντας σ΄ αυτή φίδια ξυλιασμένα, και μουρμουρίζοντας όπως πάντα. Κ΄ έλεγε σιγά.
— Σε όλους κάνουν εκκλησιές, σε όλους!... Και μόνο σε μένα δε βρέθηκε κανείς να κάνει!... Εμένα δε με λογαριάζουν, έτσι μ΄ αφήνουν! Α, μα καλά κάνω κ΄ εγώ, καλά κάνω, που τους ανακατεύω!
Κι εγέλασε σιγαλά ένα κακό γέλιο.
Ο Πλάστης γύρισε και την είδε και της είπε με φωνή σα βροντή μεγάλη, που ταραχτήκανε τα σύννεφα, πούχανε χρώμα όμοιο με αίμα.
— Είναι καιρός νομίζω!
Η Μοίρα ξεσκέπασε το καζάνι και ο Πλάστης βούτηξε το χέρι του κ΄ έσυρε δυο ανθρωπάκια.
— Να, λέει στη μοίρα, είν΄ έτοιμα!...
Και τα ΄στησε όρθια.
Το ένα είχε εκλεκτό πρόσωπο, που φαινόταν το ωραίο και οι ιδέες οι μεγάλες, οι ψηλές.
Το άλλο ήταν όλως διόλου το αντίθετο. Στο πρόσωπό του φαινόντουσαν πολλά, μα πολλά του κτήνους.
Ο Μέγας Θεός πάλι στράφηκε στη Μοίρα, που είχε σηκωθεί :
— Αυτόν, της είπε, για τον καλό ανθρωπάκο, θα τον πας εκεί!...
Κι έδειξε κάτω, πέρα μακριά, ένα μέγαρο ΄Αρχοντα, που ο ήλιος τρομαγμένος έτρεξε να φωτίσει.
— Αυτός κάνει για Άρχοντας.
Ύστερα έδειξε τον άλλον ανθρωπάκο.
— Τούτον εδώ τον μαγκούφη θα τον πας εκεί!...
Και της έδειξε μια καλύβα χαμάλη, που ο ήλιος πάλι φώτισε δυνατά, θαμπωτικά.
— Εμπρός!
Η Μοίρα άρπαξε τα δυο ανθρωπάκια και όρμησε με καμπουριασμένο σώμα, αλλά με μεγάλα βήματα προς το μέρος, που διέταξε ο Πλάστης.
Ο Μέγας Θεός για πρώτη φορά την ακολούθησε με το βλέμμα.
Ξαφνικά όρθωσε το κορμί του...
— Μα τι κάνει αυτή, τι κάνει!... είπε.
Είχε δει τη Μοίρα ν΄ αφήνει στο μέγαρο του Άρχοντα τον ανθρωπάκο, πούχε κάνει για χαμάλη, κι έπειτα να πηγαίνει δρομαία τον άλλον, τον ωραίο, τον καλό, πούχε για άρχοντα, στην καλύβα του χαμάλη.
Να την τιμωρήσει δεν ήθελε. Κι έπειτα την είχε κάνει από μια τρίχα του μουστακιού του.
Η Μοίρα ερχόταν.
— Τι έκανες κει; της φωνάζει θυμωμένος.
Και ο θυμός του ξεσπά σε σεισμό, σε καταστροφή, κάτω, στη γη.
Η Μοίρα πήγε πάλι κοντά του, και ενώ ο Μέγας Θεός οργισμένος έριχνε κεραυνούς στο κενόν, αυτή τον κοίταζε κατάματα γελώντας μ΄ αναίδεια...-


ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΒΟΥΤΥΡΑΣ

Από τη συλλογή Είκοσι διηγήματα (1924), σ. 46-48.

ΠΟΙΕΣ ΣΥΧΝΟΤΗΤΕΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ; (TEST)



Έχετε ελέγξει ποτέ ποιες συχνότητες πιάνουν τα αυτιά σας; Κάντε αυτό το απλό τεστ για να μάθετε το εύρος συχνοτήτων που μπορείτε να ακούσετε.


Είναι γεγονός ότι με την πάροδο των ετών τα περισσότερα όργανά μας (μάτια, αυτιά, δέρμα, κλπ) φθείρονται και εξασθενούν. Η γήρανση είναι κάτι που, προς το παρόν τουλάχιστον, δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε.
Μοιραία λοιπόν εξασθενεί και η ακοή μας. Υπάρχει όμως τρόπος να ελέγξουμε πόσο καλά ακούμε χωρίς να επισκεφτούμε κάποιον γιατρό;
Η αλήθεια είναι ότι αν έχουμε έστω και την παραμικρή υπόνοια ότι κάτι δεν πάει καλά με την ακοή μας, καλό είναι να επισκεφτούμε κάποιον ΩΡΛ για να μας εξετάσει.
Αν, τώρα απλά θέλουμε να δούμε τις συχνότητες που πιάνει το αυτί μας μπορούμε να κάνουμε το παρακάτω τεστ.
Το ανθρώπινο αυτί γενικά, πιάνει συχνότητες μεταξύ 20Hz και 20kHz. Ωστόσο, το φάσμα αυτό μπορεί να διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο και αυτό μπορεί να οφείλεται σε διάφορους λόγους.
Αν, πάντως θέλετε να βρείτε το δικό σας δοκιμάστε να κάνετε το παρακάτω τεστ και καταγράψτε την χαμηλότερη και την υψηλότερη συχνότητα που ακούτε.

Δείτε στο παρακάτω βίντεο το τεστ με τις συχνότητες που πιάνει το αυτί μας:






Πηγή: 

ΚΑΝΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΣΤ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΠΟΣΟ ΚΑΛΗ ΕΙΝΑΙ Η ΟΡΑΣΗ ΣΑΣ

Αλήθεια, πόσο καλή είναι η όραση σας; Είστε σίγουροι ότι δεν χρειάζεστε γυαλιά; Κάντε το τεστ που σας προτείνουμε στο άρθρο για να το εξακριβώσετε
Σίγουρα υπάρχουν αρκετά ειδικά τεστ που μπορείτε να κάνετε αν επισκεφτείτε κάποιον ειδικό οφθαλμίατρο για να βρείτε αν έχετε πρόβλημα με την όραση σας.
Πριν την επίσκεψη στον ειδικό, όμως, ίσως υπάρχει ένα τεστ που μπορείτε να κάνετε από το σπίτι σας και συγκεκριμένα από την άνεση του προσωπικού σας υπολογιστή, του κινητού ή του τάμπλετ σας.
Το τεστ είναι επιστημονικό, καθώς δημιουργήθηκε στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης, όπου οι εκεί ειδικοί σχεδίασαν μια εντυπωσιακή οφθαλμαπάτη με τις μορφές του Άλμπερτ Αϊνστάιν και της Μέριλιν Μονρόε!
Η συγκεκριμένη οφθαλμαπάτη δημιουργήθηκε συνδυάζοντας το πρόσωπο του Άλμπερτ Αϊνστάιν και το περίγραμμα του προσώπου της Μέριλιν Μονρόε και δεν είναι τίποτε άλλο από ένα γρήγορο τεστ για τον έλεγχο της οπτικής οξύτητας.
Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να κοιτάξετε προσεκτικά την εικόνα καθώς μεγαλώνει και να δείτε αν και κατά πόσο μπορείτε να ξεχωρίσετε τα δύο πρόσωπα.
Κάντε αυτό το τεστ για να δείτε πόσο καλή είναι η όραση σας
Για την ακρίβεια τα μάτια σας μόλις μεγαλώσει λιγάκι η εικόνα πρέπει να δουν ευκρινώς το πρόσωπο του Αϊνστάιν να εμφανίζεται.
Αν όχι, δηλαδή αν συνεχίσετε να βλέπετε μόνο την Μέριλιν Μονρόε τότε κάτι δεν πάει καλά με τα μάτια σας.
Κι αυτό γιατί όσο μικρότερη είναι η οπτική σας οξύτητα, τόσο πιο θολά βλέπετε και άρα δεν θα είστε και σε θέση να δείτε τις λεπτομέρειες της συγκεκριμένης φωτογραφίας.
Πραγματικά ένα πολύ εντυπωσιακό τεστ!
Εσείς; Τελικά χρειάζεστε οφθαλμίατρο;

ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΟΜΑΔΑ ΜΑΓΕΙΡΩΝ ΠΟΥ ΤΑΪΖΕΙ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΟΜΕΝΗ

Αυτή είναι η ομάδα μαγείρων που ταΐζει τους πρόσφυγες στην Ειδομένη
Χίλιες μερίδες μαγειρεύουν καθημερινά σε μία σκηνή στην Ειδομένη, μέλη της Λέσχης Αρχιμαγείρων Βορείου Ελλάδος, σε συνεργασία με άλλες ΜΚΟ.
Η προετοιμασία γίνεται σε κοντέινερ και το φαγητό είναι θρεπτικό και κυρίως χορτοφαγικό. Τα κοντέινερ τα έχει δώσει η Ευαγγελική εκκλησία της Γερμανίας, το μαγείρεμα ξεκινάει στις 09:00 για να γεμίσουν δυο τεράστιες κατσαρόλες.
«Θέλουμε να δώσουμε σε αυτούς τους ανθρώπους λίγο θρεπτικό φαγητό γιατί, οι περισσότεροι από αυτούς τρέφονται επί μέρες με ξηρά τροφή» λέει στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο αντιπρόεδρος της Λέσχης Αρχιμαγείρων και σεφ των μενού στην Ειδομένη, Δημήτρης Κυριακόπουλος.
Εκτός από την Λέσχη και την Ευαγγελική Εκκλησία που χρηματοδοτεί το εγχείρημα με την αγορά υλικών, στην πρωτοβουλία συμμετέχει το «Οικόπολις» και η οργάνωση «Naomi». 
«Εμείς βοηθάμε με συγκέντρωση και δωρεά ανθρωπιστικού υλικού αλλά και με εθελοντές που καθημερινά, μετά το τέλος του μαγειρέματος, συσκευάζουν μερίδες φαγητού προκειμένου να μοιρασθούν, στη συνέχεια από την PRAKSIS , στους πρόσφυγες κατά την ολιγόωρη παραμονή τους στην ουδέτερη ζώνη» εξηγεί η Ελεονόρα Ζώτου από το «Οικόπολις.


Πηγή: www.iefimerida.gr

"ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΕΞΕΓΕΡΣΗ": ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΕΞΠΡΕΣΙΟΝΙΣΤΕΣ ΣΤΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ GOETHE ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Γερμανοί εξπρεσιονιστές, στο Ινστιτούτο Goethe Θεσσαλονίκης ως τη Δευτέρα [εικόνες]
«Τέχνη και εξέγερση» ομομάζεται η ομαδική έκθεση των Georg Baselitz, A.R. Penck, Markus στο Γερμανικό Ινστιτούτο.
«Ο εξπρεσιονιστής επιθυμεί πάνω από όλα να εκφράσει τον εαυτό του» είχε γράψει το 1910 ο Τσέχος ιστορικός τέχνης  Antonin Matejcek. 

Η απόδοση αυτής της εσωτερικής αλήθειας με αυθόρμητο έως βίαιο τρόπο είναι ίσως το πλέον εγγενές και αναλλοίωτο στοιχείο της εξπρεσιονιστικής συνθήκης είτε πρόκειται για τον εξπρεσιονισμό ως ιστορική πρωτοπορία των αρχών του εικοστού αιώνα, είτε για ύστερες εκδοχές του, οι οποίες εμφανίζονται κυρίως από τα τέλη της δεκαετίας του ’70 και είναι γνωστές ως νέο-εξπρεσιονισμός ή neue wilde (nouveaux fauves) στη Γερμανία, figuration libre στη Γαλλία, trans-avanguardia στην Ιταλία, ή bad painting στις ΗΠΑ.
Θα μπορούσαμε να θεωρήσουμε τους Baselitz (1938), Penk (1939), Lupertz (1941), Immendorf (1945-2007), τους τέσσερις αυτούς Γερμανούς καλλιτέχνες, που γεννήθηκαν μέσα στον πόλεμο και έζησαν τη διχοτόμηση και την επανένωση της χώρας τους, ως μια ομάδα, τα μέλη της οποίας συχνά συντονίζονταν εν μέσω κλίματος κοινωνικών συγκρούσεων και αναταραχών. Ετσι παρ’ όλες τις προσωπικές τους διαφορές προέβαλαν πάντα τις αισθητικές τους προτάσεις μέσα στο πλαίσιο της νέο-εξπρεσιονιστικής αντίληψης. 

Θέλοντας να εντοπίσουμε τα κοινά χαρακτηριστικά της ζωγραφικής πράξης των τεσσάρων αυτών εικαστικών θα λέγαμε πως πρόκειται αναμφίβολα για μια δυναμική και βίαιη ζωγραφική εξέγερση ενάντια σε ό,τι θα ονομάζαμε ευγενές αστικό στυλ.
Οι καμβάδες τους είναι ζωηρόχρωμοι και συνήθως έχουν τεράστιες μορφές που τις καλύπτουν συχνά με άγριες πινελιές. Τα έργα τους είναι εκφραστικά, παραστατικά, υπερμεγέθη, με επιλεκτική έμφαση σε κάποιες λεπτομέρειες, αλλά επίσης και αφαιρετικά, παρόμοια με κόμικς, ακόμη γεμάτα με αναφορές και παραθέματα παρμένα από την ιστορία της τέχνης ή με φράσεις που δηλώνουν εσώτερα και μύχια συναισθήματα σχετικά με τις φοβίες του ανθρώπου ή τη σεξουαλικότητα.
Τέλος και οι τέσσερις ενδιαφέρονται για την πολιτική μέσω της τέχνης, κάποτε μάλιστα παρουσιάζουν έναν έντονο καλλιτεχνικό ακτιβισμό, ενώ δεν λείπει και ένα ενδιαφέρον για τη μεταφυσική ή το μυστικισμό. 
Η έκθεση
«Τέχνη και εξέγερση», των Baselitz, Penk, Lupertz, Immendorf
Ινστιτούτο Goethe Θεσσαλονίκης: λεωφ. Βασιλίσσης Όλγας 66, Θεσσαλονίκη, τηλ. 2310 889610
Διαρκεί: ως 21 Δεκεμβρίου 2015
Λειτουργεί: Δευτέρα-Παρασκευή (10.00-21.00), Σάββατο (10.00-14.00), Κυριακή κλειστά
Είσοδος ελεύθερη


Πηγή: www.iefimerida.gr

ΕΤΣΙ ΦΟΡΙΕΤΑΙ ΤΟ ΑΝΔΡΙΚΟ ΚΑΣΚΟΛ - 11 ΤΡΟΠΟΙ(ΕΙΚΟΝΕΣ)

Ετσι φοριέται το αντρικό κασκόλ -11 τρόποι [εικόνες]
Το κασκόλ είναι ένα από τα πιο hot αξεσουάρ του χειμώνα. Ειδικά για τους άνδρες είναι ΤΟ αξεσουάρ και αυτό γιατί μπορούν με μόνο ένα κασκόλ να αναβαθμίσουν το ντύσιμό τους και να δώσουν ένα ιδιαίτερα στιλ στο λουκ τους.
Επειδή, όμως, το κασκόλ δεν αρκεί να είναι μόνο φίνο, σε χρώμα, σχέδιο, ύφη, αλλά πρέπει να έχει φορεθεί και σωστά για να δώσει αυτό το κάτι στο αντρικό λουκ παρακάτω παρουσιάζεται ένας πίνακας με 11 διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους μπορεί κανείς να το φορέσει. 


Πηγή: www.iefimerida.gr

ΑΝ ΔΕΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΓΙΝΕΤΕ ΑΝΤΙΠΑΘΕΙΣ, ΜΗΝ ΤΕΛΕΙΩΝΕΤΕ ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΣΑΣ ΜΕ ΤΕΛΕΙΑ

Η επιμονή στην σχολαστική χρήση των κανόνων γραμματικής ίσως σας κοστίσει φιλίες και συναναστροφές. Τελεία.

Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Binghamton στις ΗΠΑ, το να κλείνετε τα γραπτά μηνύματα με την χρήση της τελείας αποτελεί κάκιστη στρατηγική επιλογή.
 Η συμμόρφωση με αυτόν τον στοιχειώδη γραμματικό κανόνα που διδαχθήκαμε στο δημοτικό αποδεικνύεται ότι καθιστά τα sms μας λιγότερο ειλικρινή. Οι περισσότεροι μάλιστα το θεωρούν ένδειξη σκληρότητας προς τον άνθρωπο στον οποίο απευθύνεται.

   Κατά κανόνα μία φράση πρέπει να τελειώνει με τελεία. Όχι όμως στα γραπτά μηνύματα. Εκτός κι αν θέλετε να δημιουργήσετε αντιπάθειες. Στην άλλη όχθη του Ατλαντικού οι ερευνητές ενέσκηψαν στο ακαθώδες ζήτημα της στίξης στα sms. Για να γινει κατανοητός ο κοινωνικός ρόλο της τελείας στα πλαίσια της υπολογιστικά υποβοηθούμενης επικοινωνίας/computer-mediated communication, δηλαδή όταν στέλνουμε μηνύματα στο κινητό, σε chat και σε άλλα ηλεκτρονικά μέσα επικοινωνίας, η ομάδα δημιούργησε ένα εμπειρικό πρωτόκολλο και ζητήθηκε από 126 φοιτητές να αξιολογήσουν μια σειρά διαλόγων που παρουσιάζονταν είτε σε μορφή γραπτών ηλεκτρονικών μηνυμάτων, είτε σε χειρόγραφα.
 Τα μηνύματα ήταν σε μορφή ερώτησης κλειστού τύπου που ακολουθείται από μια σύντομη απάντηση που ακολουθείται από την χρήση τελείας ή όχι.
   "Ισχύει το σινεμά απόψε;" 
  "Ναι, μέσα είμαι." 

  Το πείραμα απέδειξε ότι το γραπτό μήνυμα εκτιμούνταν ως λιγότερο ειλικρινές όταν οι απαντήσεις περιείχαν τελεία. Αντιθέτως το θαυμαστικό θεωρήθηκε ως ένδειξη μεγαλύτερης ειλικρίνειας σε σύγκριση με την παντελή έλλειψη σημείου στίξης. Και για να κορυφωθεί η πολύπλοκότητα αυτής της νέας γραμματικής σας ενημερώνω ότι η τελεία ήταν απόλυτα αναμενόμενη, αποδεκτή και φυσιολογική στα χειρόγραφα μηνύματα.
 "Μοιάζει σαν τα sms να έχουν ανεξαρτητοποιηθεί και να έχουν θέσει εαυτόν εκτός γραμματικών και συντακτικών κανόνων" παρατηρεί η Celia Klin, διευθύντρια της μελέτης. Μια μικρή επανάσταση.

   Γιατί όμως αυτό το μαύρο σημαδάκι, το κατά τα άλλα τόσο σωστό από γραμματικής απόψεως ενοχλεί και εγείρει αμφιβολίες για την ειλικρίνεια και την αγνότητα των δηλώσεων μας;
 Οι απαντήσεις στο ερώτημα αυτό είχαν όλες έναν κοινό παρονομαστή:
 η έλλειψη των μη λεκτικών στοιχείων στον διάλογο αναγκάζει τους "συνομιλητές" να χρησιμοποιούν τα σημεία στίξης για να χρωματίσουν την συζήτηση και να υποδηλώσουν τις προθέσεις και την διάθεση τους. Η τελεία χρησιμοποιείται κυρίως όταν κάποιος είναι ενοχλημένος ή ακόμα και εκνευρισμένος, ως μέσο έκφρασης της αντίθεσης και της δυσαρέσκειας του. Πρόκειται για την κυριολεκτική εφαρμογή της έκφρασης "τελεία και παύλα."  

 Αντίθετα για να εκφράσουν χαρά, ανυπομονησία και πηγαία συναισθήματα οι χρήστες στολίζουν τις προτάσεις τους με αρκετά θαυμαστικά. Η απουσία του οπτικού ερεθίσματος, του τόνου της φωνής, οι παύσεις αντισταθμίζεται από την υπερβολική χρήση emoticons, θαυμαστικών και ερωτηματικών. Η στίξη εν τέλει δίνει τον τόνο και αποκτά μια καινή και μη παραδοσιακή λειτουργία στην μετάδοση νοήματος και την αποσαφήνιση των διαθέσεων μας.

   Συνιστούμε προσοχή λοιπόν στους τυπολάτρεις! Η επιμονή στην σχολαστική χρήση των κανόνων γραμματικής ίσως σας κοστίσει φιλίες και συναναστροφές. Τελεία.

   Τα στοιχεία από το ScienceDirect 



Πηγή: www.lifo.gr

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΗΣ ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΜΕΝΗΣ ΡΟΤΟΝΤΑΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΑΠΕ ΜΠΕ/PIXEL/ΣΩΤΗΡΗΣ ΜΠΑΡΜΠΑΡΟΥΣΗΣ

"Μνημείο , μουσείο και ναός μαζί" η Ροτόντα παραδίδεται και αποδίδεται απόψε με την διαχρονική ιερότητα που της αξίζει σε μια συμφιλιωτική προς πάσα κατεύθυνση βραδιά στην πόλη και την οικουμένη".
 Με τις παραπάνω υπογραμμίσεις και μετά το τέλος σειράς ολιγόλογων χαιρετισμών που προηγήθηκαν από την γενική γραμματέα του υπουργείου Πολιτισμού Μαρία Ανδρεάδη Βλαζάκη (η οποία ανέγνωσε χαιρετισμό του υπουργού Αριστείδη Μπαλτά ), του δημάρχου Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη και της προέδρου της εθνικής επιτροπής της UNESCO Καίτης Τζιτζικώστα, ο προϊστάμενος της εφορείας Αρχαιοτήτων Θεσσαλονίκης  Σταμάτης Χονδρογιάννης παρέδωσε το εντυπωσιακό μνημείο στην πόλη στη διάρκεια της τελετής που πραγματοποιήθηκε στον ανακαινισθέντα χώρο του εντυπωσιακού μνημείου. 

  Στο χαιρετισμό του (που ανέγνωσε η κ.Βλαζάκη) ο υπουργός Πολιτισμού κ.Μπαλτάς τόνισε τον "ισχυρό διαπολιτισμικό συμβολισμό της Ροτόντας" που "ενώνει διαφορετικούς κόσμους" ενώ συνεχάρη όσους εργάστηκαν προκειμένου να συντελεσθεί ένα σπουδαίο έργο συντήρησης , αναστήλωσης και αποκατάστασης του μνημείου". 

  Τους..."καυγάδες με την εκκλησία" (του 1995) θυμήθηκε στο χαιρετισμό του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Μπουτάρης ο οποίος δήλωσε ιδιαίτερα συγκινημένος για την απόδοση της Ροτόντας- μνημείου , όπως είπε - πιο σημαντικού κι από το Λευκό Πύργο στην εικόνα και την ιστορία της Θεσσαλονίκης- στην καθημερινή ζωή της πόλης.

   Στο δικό της χαιρετισμό τέλος η πρόεδρος της εθνικής επιτροπής της UNESCO Καίτη Τζιζικώστα αναφέρθηκε στα 17 (από τα 1007 που υπάρχουν στον κόσμο) μνημεία του καταλόγου της UNESCO που υπάρχουν στον ελληνικό χώρο (στα οποία εντάσσεται και η Ροτόντα) υπογραμμίζοντας πως "πολιτισμός , τουρισμός και βιώσιμη ανάπτυξη είναι έννοιες αλληλένδετες και μπορούν να αποδώσουν καρπούς".

   Ακολούθησε συναυλία στην οποία συνέπραξαν , το Σωματείο Ιεροψαλτών «Ιωάννης ο Δαμασκηνός», η Χορωδία «Γιάννης Μάντακας» του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, η Συμφωνική Ορχήστρα του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης, αλλά και η Ρωσική Ανδρική Χορωδία «Μπλαγκοζβόνιτσα» που ήρθε ειδικά από την Μόσχα με προσφορά του Γενικού Προξενείου της Ρωσικής Ομοσπονδίας, στο πνεύμα των ημερών (με ύμνους των Χριστουγέννων, τόσο από την Ανατολή όσο και από τη Δύση). 

AΠΕ 

ΑΠΕ ΜΠΕ/PIXEL/ΣΩΤΗΡΗΣ ΜΠΑΡΜΠΑΡΟΥΣΗΣ

ΑΠΕ ΜΠΕ/PIXEL/ΣΩΤΗΡΗΣ ΜΠΑΡΜΠΑΡΟΥΣΗΣ

ΑΠΕ ΜΠΕ/PIXEL/ΣΩΤΗΡΗΣ ΜΠΑΡΜΠΑΡΟΥΣΗΣ

Konstantinos Tsakalidis / SOOC

ΑΠΕ ΜΠΕ/PIXEL/ΣΩΤΗΡΗΣ ΜΠΑΡΜΠΑΡΟΥΣΗΣ

ΑΠΕ ΜΠΕ/PIXEL/ΣΩΤΗΡΗΣ ΜΠΑΡΜΠΑΡΟΥΣΗΣ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΠΕ ΜΠΕ/PIXEL/ΣΩΤΗΡΗΣ ΜΠΑΡΜΠΑΡΟΥΣΗΣ 

Η NASA ΕΔΩΣΕ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ ΜΙΑ ΚΑΘΗΛΩΤΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΗΣ ΓΗΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΗΝΗ



H παραπάνω φωτογραφία, με τίτλο "Earthrise", είναι ίσως η διασημότερη διαστημική εικόνα στην ιστορία της ΝASA, γνωστή και ως η "Ανατολή της Γης".
 Η μνημειώδης εικόνα, τραβήχτηκε παραμονή Χριστουγέννων του 1968 από το πλήρωμα του Απόλλων 8, ενώ βρισκόταν σε τροχιά γύρω από τη Σελήνη. 

  Σήμερα η ΝASA έδωσε στη δημοσιότητα μια νέα συγκλονιστική εκδοχή, στην οποία είναι καταγεγραμμένη μια ακόμη ανατολή του πλανήτη. Αυτή τη φορά, η εικόνα λήφθηκε από το Lunar Reconnaissance Orbiter, ένα διαστημικό σκάφος που μελετά το φεγγάρι από το 2009.

   Το LRO, όπως είναι γνωστό, χρησιμοποιεί την κάμερά του για να μελετήσει τις μικρές λεπτομέρειες στην επιφάνεια της σελήνης. Αλλά η ομάδα έστρεψε την κάμερα προς τη Γη και την απαθανάτισε σε μια σειρά διαδοχικών εικόνων που συνθέτουν το καθηλωτικό, υψηλής ανάλυσης μωσαϊκό. 

Αυτή η νέα φωτογραφία από το LRO είναι η πιο πρόσφατη μιας σειράς εικόνων που δείχνουν τον πλανήτη από την οπτική γωνία των ανθρώπων (και ρομπότ) που έχουν ταξιδέψει μακριά από αυτόν.

   "Τα χρώματα στην φωτογραφία απεικονίζουν μόνο κατά προσέγγιση αυτό που θα έβλεπε ένας ατρόμητος εξερευνητής από τη Σελήνη", γράφουν οι ερευνητές σε ένα blog post Αrizona State, "επειδή το ανθρώπινο μάτι είναι πλήρως ευαίσθητο σε όλα τα χρώματα του ορατού φάσματος, ενώ η [ευρυγώνια κάμερα] βλέπει μέσα από μια σειρά από φίλτρα στενής ζώνης".

   Η ομάδα των ερευνητών, παραδέχεται ότι η σύνθεση και διόρθωση του χρώματος μπορεί να είναι παραπλανητική, από μια καθαρά επιστημονική άποψη, αλλά τονίζουν ότι όλα γίνονται προκειμένου να δημιουργηθεί μια φωτογραφία που αντιπροσωπεύει καλύτερα αυτό που θα έβλεπε κανείς αν ήταν επιβάτης στο διαστημικό σκάφος. 





 Πηγή: www.lifo.gr

ΑΓΩΝΑΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ: ΑΣ ΠΡΟΜΑΧΟΙ - ΔΟΞΑ ΜΑΝΔΑΛΟΥ


Τέλος του πρώτου γύρου αυτό το Σαββατοκύριακο, για το πρωτάθλημα της Α1 ερασιτεχνικής κατηγορίας της ΕΠΣ Πέλλας και ο ΑΣ Πρόμαχοι, υποδέχεται στο "ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΖΙΒΑΝΗΣ" την ΔΟΞΑ Μανδάλου.
Θέλοντας να κλείσει με νίκη την πετυχημένη μέχρι τώρα πορεία της, η ομάδα των Προμάχων, που κατέχει την πέμπτη θέση στη βαθμολογία με 21 βαθμούς με 6 νίκες, 3 ισοπαλίες και 3 ήττες, δεν αντιμετωπίζει ιδιαίτερα προβλήματα και με μοναδική απουσία, αυτή του Γ. Σέλκου που έχει τραυματιστεί, θα κατέβει πλήρης και θα διεκδικήσει το τρίποντο.
Η ομάδα της Δόξας, που με 15 βαθμούς μέχρι στιγμής, έχοντας 4 νίκες 3 ισοπαλίες και 5 ήττες, θα προσπαθήσει να πάρει κάτι θετικό από μια ομολογουμένως "δυνατή" έδρα και θα επιδιώξει να ξεκολλήσει από τις επικίνδυνες για υποβιβασμό θέσεις της βαθμολογίας.
Το παιχνίδι θα ξεκινήσει στις 15.00μ.μ. και θα το διευθύνει ο κύριος Σιδηρόπουλος με βοηθούς τους κυρίους Αδραμάνη και Τετραγώνη.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ 19 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ΣΤΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΧΩΡΙΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΛΜΩΠΙΑΣ



ΣΑΒΒΑΤΟ 19 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

Λευκή νύχτα μέχρι τις 12 τα μεσάνυχτα από τον Εμπορικό Σύλλογο Αριδαίας, με την συμμετοχή της φιλαρμονικής μπάντας και άλλες παράλληλες εκδηλώσεις. Όλα τα καταστήματα θα παραμείνουν ανοιχτά!

12:00 Μεγάλο Χριστουγεννιάτικο παιδικό party στο οποία θα μας διασκεδάσει ομάδα με ξυλοπόδαρους και ξωτικά για να δώσουμε όλοι μαζί χαρά και κέφι σε μικρούς και μεγάλους, μεταδίδοντας ένα μήνυμα αισιοδοξίας και αγάπης, με μουσική, παιχνίδι και πολλές εκπλήξεις

Φιλανθρωπικές δραστηριότητες ομάδας γυναικών Υδραίας

Χριστουγεννιάτικη θεατρική παράσταση ποντιακού παραμυθιού από την Εύξεινο Λέσχη Αλμωπίας στην αίθουσα του Σωματείου

Φιλανθρωπικές δραστηριότητες του ΚΔΑΠμεΑ «Ηλιαχτίδα»
Δραστηριότητες με face panting, γράμματα στον Αη Βασίλη, ξωτικά και άλλες πολλές δράσεις και παιχνίδια

Συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης στο σπιτάκι του Κοινωνικού Παντοπωλείου του Δήμου Αλμωπίας

17:00 Θεατρική παράσταση «Σκουπίδια εν δράση» από τους μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αριδαίας  - Διοργάνωση Βιβλιοπωλείο «Τοξίδη»

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...