Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Δευτέρα, 15 Μαΐου 2017

2η Πανελλήνια Συνάντηση Μακεδόνων - ΕΔΩ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ ΕΔΩ!


2η Πανελλήνια Συνάντηση Μακεδόνων
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων (ΠΟΠΣΜ) και το Κέντρο Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας διοργάνωσαν τη 2η Πανελλήνια Συνάντηση Μακεδόνων που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 13 Μαΐου 2017 και ώρα 18:00 στο Καυτανζόγλειο Στάδιο στη Θεσσαλονίκη, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Μακεδονίας Θράκης και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Κατά τη διάρκεια της τελετής έναρξης η Χορωδία Εκπαιδευτηρίων «ΕΛΠΙΔΑ» και η Παιδική και Φοιτητική Χορωδία Αδελφότητος «ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΛΠΙΣ» ξεσήκωσαν τους χιλιάδες θεατές, ενώ συγκίνηση προκάλεσε η εκτέλεση του Εθνικού Ύμνου από την υψίφωνο κα Αικατερίνη Μακρή.
Τους Μακεδόνες καλωσόρισε ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων κ. Γεώργιος Ευθ. Τάτσιος. Στην ομιλία του παρουσίασε το πολυσχιδές έργο της Ομοσπονδίας, τόνισε την ανάγκη συσπείρωσης των απανταχού Μακεδόνων, ευχαρίστησε τους φορείς και Μακεδόνες της Διασποράς και ανέδειξε τη συμβολική παρουσία των ιστορικών λαβάρων δύο αλησμόνητων Πατρίδων και μάλιστα Μητροπόλεων: του Συνδέσμου Ευελπίδων Μελενίκου (έτος κατασκευής 1906) και του Συνδέσμου Μοναστηριωτών και Πέριξ «ΚΑΡΤΕΡΙΑ» (έτος κατασκευής 1913).
Την εκδήλωση χαιρέτισε η Υφυπουργός Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης (Μακεδονίας- Θράκης) κα Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά, η οποία εξήρε τη δράση και το έργο της Ομοσπονδίας και τόνισε ότι θα συνεχίσει να είναι αρωγός των προσπαθειών που έχουν ως σκοπό την ανάδειξη και διατήρηση των Ελληνικών Παραδόσεων.
Την εκδήλωση χαιρέτισε επίσης και ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολος Τζιτζικώστας, ο οποίος συνεχάρη τους διοργανωτές για την πανδαισία ήχων και χρωμάτων που πλημμύρισαν το Καυταντζόγλειο Στάδιο, στην καρδιά της Μακεδονίας τη Θεσσαλονίκη, και βεβαίωσε ότι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θα συνεχίσει να στηρίζει δράσεις που προάγουν τον Πολιτισμό και τις Παραδόσεις μας.
Τον κύκλο των χαιρετισμών έκλεισε η κα Νίνα Γκατζούλη, Πρόεδρος του Διεθνούς Ιδρύματος Μεγάλου Αλεξάνδρου και συντονίστρια των Παμμακεδονικών Ενώσεων, η οποία ταξίδεψε από τις ΗΠΑ για να παρευρεθεί στη μεγάλη γιορτή των Μακεδόνων. Με τη σειρά της εξήρε το έργο της Ομοσπονδίας, αναφέρθηκε σε ιστορικά στοιχεία της Μακεδονίας και έδωσε έμφαση στη σημασία που έχει η ενότητα όλων των Ελλήνων για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που προκύπτουν.
Η συνέχεια ήταν απολαυστική! 4500 χορευτές ξεκίνησαν να παρουσιάζουν τις ιδιαίτερες Παραδόσεις των περιοχών τους σε θεματικές ενότητες. 30 οργανοπαίκτες εκτέλεσαν με γνήσιο Μακεδονικό ηχόχρωμα τη μουσική Παράδοση κάθε περιοχής της Μακεδονίας.
 Ο παρουσιαστής της εκδήλωσης κ. Νικόλαος Κόϊος κατατόπισε πλήρως τους θεατές για τις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής και αναφέρθηκε στις σημαντικότερες μορφές Μακεδόνων που έδρασαν στους απελευθερωτικούς Αγώνες του Έθνους. Ο ελλιπής φωτισμός, που οφειλόταν σε τεχνικό πρόβλημα του Σταδίου, δεν πτόησε τους συμμετέχοντες, καθώς το κλείσιμο ήταν η πολυαναμενόμενη και κορυφαία στιγμή της εκδήλωσης. Χορευτές και θεατές έδωσαν τα χέρια και χόρεψαν ΟΛΟΙ μαζί στέλνοντας το μήνυμα για ενότητα όλων των Ελλήνων.

 ΕΔΩ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ ΕΔΩ!








Ανθοέκθεση στον χώρο της Κεντρικής Πλατείας της Αριδαίας


ΑΝΘΟΕΚΘΕΣΗ
ΑΛΜΩΠΙΑΣ

Στα πλαίσια των δραστηριοτήτων του ο Δήμος Αλμωπίας και η ΔΗΚΕΑ θα διοργανώσουν Ανθοέκθεση στον χώρο της Κεντρικής Πλατείας της Αριδαίας. 
 Η τελετή έναρξης θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 26 Μαΐου 2017 και ώρα 20:00 και θα διαρκέσει έως και την Κυριακή 28 Μαΐου, με πλούσιο πρόγραμμα και πολλές εκπλήξεις.
Η έκθεση θα περιλαμβάνει αμέτρητα λουλούδια, μυρωδικά και φυτά για τον κήπο ή τη βεράντα, αλλά και συμβουλές και μυστικά από τους ειδικούς για την περιποίηση τους.
Η έκθεση θα περιλαμβάνει εκτός από άνθη και παραδοσιακά γλυκά, μέλι και ποτά από τοπικές επιχειρήσεις της περιοχής.
 Παράλληλα με την έκθεση θα υπάρχουν πολιτιστικές  εκδηλώσεις για την ψυχαγωγία μικρών και μεγάλων. 
     

 Όσοι εκθέτες ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στην Ανθοέκθεση, μπορούν να απευθυνθούν στα γραφεία της ΔΗ.Κ.Ε.Α. στη Δ/νση Κύπρου 32, ή στο τηλέφωνο της ΔΗ.Κ.Ε.Α 2384024772 για την διαθεσιμότητα των περιπτέρων καθώς και να συμπληρώσουν το έντυπο αίτησης συμμετοχής μέχρι την Πέμπτη 25 Μαΐου.


Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗ.Κ.Ε.Α.



ΖΑΧΑΡΙΑΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Εκτελείται από την Π.Ε. Πέλλας η δεύτερη φάση της ασφαλτόστρωσης Αριδαίας - Εξαπλατάνου


Εκτελείται από την Π.Ε. Πέλλας η δεύτερη φάση της ασφαλτόστρωσης Αριδαίας - Εξαπλατάνου


Με τη δεύτερη φάση της ασφαλτόστρωσης τμήματος της επαρχιακής οδού Αριδαίας – Εξαπλατάνου στον Δήμο Αλμωπίας να εκτελείται αυτές τις ημέρες, συνεχίζεται η προσπάθεια ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας και βελτίωσης της κατάστασης σε έναν βασικό άξονα του οδικού δικτύου αρμοδιότητας της Π.Ε. Πέλλας. Η παρέμβαση στο τμήμα αυτό όπως και σε άλλα τμήματα, εντάσσονται στην γενικότερη συντήρηση του επαρχιακού οδικού δικτύου από της Π.Ε. Πέλλας.

Σε συνεργασία που είχε η Αν. Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Αθηνά Αθανασιάδου – Αηδονά με την Υποδιεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας, ενημερώθηκε για την πορεία ολοκλήρωσης της δεύτερης φάσης της ασφαλτόστρωσης της εν λόγω οδού, έργο το οποίο έχει συνολικό προϋπολογισμό 200.000,00 € και χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Επενδυτικών Δαπανών.


Οι εργασίες που εκτελούνται αυτές τις ημέρες περιλαμβάνουν τη δεύτερη στρώση ασφαλτικού (στρώση κυκλοφορίας), διαγράμμιση, τοποθέτηση στηθαίων και πινακίδων στα σημεία που προβλέπονται από τη μελέτη. Το επόμενο διάστημα θα ολοκληρωθούν οι εργασίες σε όλο το μήκος της παρέμβασης που θα διευκολύνουν την μετακίνηση των πολιτών.  



Νίκος Λυγερός: ανθρώπινα ερωτήματα


Γιατί δεν ψάχνουμε την ουσία; Ποιος ξέρει;

Οι φίλοι μας δεν ζουν πια. Οι εχθροί μας έχουν στόχο το εφήμερο της ζωής. Για ποιο λόγο; Για την ασφάλεια της κοινωνίας; Για την ασφάλεια του συστήματος ή της αδράνειας;

Γιατί τα άτομα είναι τόσο πολλά αλλά και ταυτόχρονα τόσο λίγα; Γιατί οι άνθρωποι είναι τόσο σπάνιοι; Υπάρχει λόγος; Ή τουλάχιστον αιτία; Γιατί έχει τόσο κόστος κάθε δημιουργία; Πώς το αντέχει η μικρή μάγισσα; Και πότε θα πεθάνει ο μοναδικός αλήτης;

Γιατί η λέξη εμπάθεια έγινε αρνητική με την πάροδο του χρόνου; Επειδή η ανθρωπιά δεν είναι της μόδας; Έως πότε θα κυριαρχεί στον κόσμο η κοινωνία του τίποτα; Θα υπάρχουν πάντα άνθρωποι να της αντιστέκονται; Ή θα γίνουμε μία άμορφη και ανώνυμη μάζα;

Τι περιμένουν τα άτομα από μία ζωή χωρίς αθώους και ηλίθιους; Δεν ξέρουν ακόμα τι σημαίνει σκλαβιά; Δεν καταλαβαίνουν το νόημα της γενοκτονίας; Πρέπει να γίνουν κι άλλες για ν’ αλλάξουν τα πράγματα; Πόσα εγκλήματα μπορεί ν’ αντέξει η ανθρωπότητα δίχως ν’ αυτοκτονήσει; Γιατί πιστεύουμε σ’ ένα θεό που δεν ακούμε; Γιατί να μην υπάρχει ο αλτρουισμός; Γιατί τόσες χειραψίες ενώ δεν ξέρουμε ν’ ανοίγουμε την αγκαλιά μας;

Γιατί να είναι τόσο μεγάλη η ζωή αν είναι να κάνουμε τόσο λίγα πράγματα; Ζούμε ή πεθαίνουμε με τις λεπτομέρειες; Γιατί τα άτομα υπάρχουν δίχως να ζουν; Ποιος είναι ο ρόλος των δασκάλων σε μία κοινωνία που δεν έχει μαθητές; Ποιος είναι ο ρόλος της ιστορίας μας αν είναι να την ξεχάσουμε; Πειράζει που θυμόμαστε τα βάσανα; Γιατί να μην έχουμε κι εμείς άσπρες μέρες;

Πότε θα πάψει η κοινωνική κατοχή; Γιατί σε περίοδο ειρήνης, ο άγνωστος στρατιώτης να είναι άνθρωπος; Γιατί να καταδικάζουμε τα εγκλήματα πολέμου και όχι τα εγκλήματα ειρήνης; Γιατί να κυριαρχούν οι απόψεις ενώ δεν υπάρχουν γνώμες; Γιατί ο γαλάζιος γίγαντας να είναι μόνο και μόνο μια πληγή; Για τους νεκρούς ή για τους αγέννητους; Γιατί οι ελεύθεροι να είναι πάντα δεύτεροι; Γιατί οι αγνοί να είναι καταδικασμένοι;

Γιατί τα σπίτια να είναι τόσο μεγάλα; Για να κυριαρχεί το κενό; Γιατί τα παγκάκια να είναι μόνο για τη μοναξιά; Πρέπει ή δεν πρέπει να μιλάμε στους άλλους όταν γνωρίζουμε ότι είναι μάταιο; Γιατί δεν νιώθουμε την ανάγκη και επιβιώνουμε μέσα στη ματαιότητα; Πώς αντέχουν τα λουλούδια το βάρος του ουρανού; Όπως αντέχουμε την ελαφρότητα των ατόμων;

Πόσους νεκρούς πρέπει να διαβάσουμε για να ζήσουμε; Για πόσους αγέννητους πρέπει να γράψουμε για να πεθάνουμε; Γιατί η νοημοσύνη φοβίζει ενώ είναι κοντά μας για την ανθρωπότητα; Γιατί η κοινωνία θεωρεί τις ιδιοφυίες επικίνδυνες; Ενώ ο κίνδυνος παρέχει ασφάλεια γιατί προτιμούμε την ασφάλεια που προκαλεί κινδύνους;

Γιατί φοβόμαστε το τέλος όταν έχουμε αρχές και τη γέννηση όταν έχουμε αξίες; Αφού δεν αλλάζει το σύστημα γιατί να μην πεθάνει για να ζήσουμε την αλλαγή; Και γιατί η ανθρωπιά δεν είναι μία αξία για τα άτομα;

Νίκος Λυγερός - Παιδικά ερωτήματα





Τάσος Λειβαδίτης: συναισθήματα


Προσβολές που κάναμε τάχα πως δεν τις καταλάβαμε...

Μεγάλες αποφάσεις τη νύχτα που
τις έθαψε σε λίγο ο ύπνος,

Ένας τυφλός εγωισμός όταν
χρειαζόνταν λίγη κατανόηση και

Μια ηλίθια συγχώρεση όταν έπρεπε
να τους πιάσεις από το λαιμό





Αναζητώντας τον Ιδανικό Άλλο


Η συντροφικότητα αποτελεί μια βασική ανθρώπινη επιλογή και πρακτική. Τείνουμε να επιλέγουμε συντρόφους με πρώτο κριτήριο, τη σωματική έλξη, συνήθως. Γνωριζόμαστε και σχετιζόμαστε συναισθηματικά με κάποιον, αν κρίνουμε πως μας ταιριάζει ο τρόπος σκέψης του, η κοσμοθεωρία του. Κι έτσι, ξεκινά ένα υπέροχο συναισθηματικό ταξίδι, που διαρκεί για πάντα..

Ή μήπως όχι;

Στην αρχή μιας σχέσης, ερωτευόμαστε κάθε μικρή λεπτομέρεια του ανθρώπου δίπλα μας. Βιώνουμε μια κατάσταση συνεχούς ευφορίας, διψάμε να παρατηρούμε κάθε μικροέκφρασή του, ακόμα και τον τρόπο που κάποιος αναπνέει, που γελά, που συμπεριφέρεται. Προσπαθούμε να ανακαλύψουμε κάθε πτυχή του και νιώθουμε οι πιο τυχεροί άνθρωποι του κόσμου. Τείνουμε να αποδίδουμε στη σχέση, μοτίβα που αποδεικνύουν πόσο υπέροχο ζευγάρι αποτελούμε: αν ταιριάζουμε, μιλάμε για το πόσο ταιριαστοί είμαστε. Αν διαφέρουμε σε πολλά, μιλάμε για το πόσο απίστευτα συμπληρωματικοί είμαστε.

Ο νέος σύντροφός μας, είναι ένας άνθρωπος που δεν γνωρίζουμε καλά. Ερωτευόμαστε με σφοδρότητα, μιας και δεν γνωρίζουμε τον ολόκληρο Άλλο απέναντί μας. Το μικρό κομμάτι της προσωπικότητας που έχουμε προλάβει να γνωρίσουμε, το αντιλαμβανόμαστε όπως θα θέλαμε : υπέροχο και αψεγάδιαστο.

Καθώς ο συναισθηματικός δεσμός προσκόλλησης με τον πρώτο φροντιστή μας, μας ακολουθεί σε όλη μας τη ζωή και το παιδί που κουβαλάμε μέσα μας φωνάζει για αγάπη, έχοντας ανάγκη να αγαπήσει και να αγαπηθεί, προβαίνουμε χωρίς να το καταλαβαίνουμε, σε μια διαδικασία εξιδανίκευσης του άλλου. Θέλουμε υποσυνείδητα να αναβιώσουμε την αρχετυπική σχέση με τη μητέρα και μάλιστα από τον πρώτο χρόνο της ζωής μας, όπως επισημαίνει ο Ματθαίος Γιωσαφάτ.

Προβάλλουμε στον άνθρωπο που έχουμε απέναντί μας, όλα όσα θέλαμε και όσα μας λείπουν. Οι γνωστικές πληροφορίες που έχουμε για τον άλλον, απλά.. διαστρεβλώνονται, συμπληρώνονται, εμπλουτίζονται κατά το δοκούν, δηλαδή, σύμφωνα με τις δικές μας προσωπικές συναισθηματικές ανάγκες. Ο σύντροφός μας μετατρέπεται, άθελά μας, σε όλα εκείνα που εμείς έχουμε ανάγκη να είναι. Και που απέχουν πολύ από όσα πραγματικά είναι.

Μετά την εξιδανίκευση, συνήθως ακολουθεί και η.. απομυθοποίηση. Αφήνουμε στην άκρη, αναπόφευκτα, τα διαστρεβλωτικά γυαλιά μέσα από τα οποία προσδίδαμε προβολικά στον σύντροφό μας, διάφορα χαρακτηριστικά. Παρατηρούμε πως και ο άνθρωπος πλάι μας έχει τρωτά σημεία, αδυναμίες, συμπλέγματα, ανασφάλειες. Το στάδιο της απομυθοποίησης επιφέρει συχνά χωρισμούς, αφού πολλοί δεν αντέχουν να βιώνουν ξανά και ξανά την απογοήτευση του ότι ο σύντροφός τους, τούς.. «εξαπάτησε», όντας διαφορετικός από τις αρχικές υψηλές προσδοκίες. Αναζητώντας πάντα μια αναβίωση της μητρικής σχέσης, απομακρύνονται απαρηγόρητοι και επικεντρώνονται ξανά στην αναζήτηση του απόλυτα ιδεατού «άλλου μισού».

Μια ουσιαστική σχέση δεν έχει συγκεκριμένα μοτίβα. Χρειάζεται ανθρώπους ώριμους, που μπαίνουν προσγειωμένοι και κοιτούν πραγματικά τον Άλλον, απαλλαγμένο από προβολικούς ρόλους και χαρακτηριστικά που εξυπηρετούν τις ανάγκες που οι ίδιοι θέλουν να καλύψουν.

Κάθε άνθρωπος θέλει να αγαπηθεί για αυτό που είναι και για την προσωπικότητα που έχει διαμορφωθεί στα χρόνια της ύπαρξής του. Εφόσον αποτελούμε όλοι κατασκευάσματα της ανατροφής μας, αναπόφευκτα διαμορφωμένοι από το περιβάλλον μας, με ανασφάλειες και τρωτά σημεία, γιατί αναλωνόμαστε στην αναζήτηση του Ιδανικού Άλλου; Είμαστε τόσο υπέροχα ιδανικοί ως μονάδες, που αναζητούμε συντροφικά τίποτα λιγότερο από το απόλυτο;

Εξάλλου, απόλυτα ιδανικός, δεν ήταν ποτέ κάποιος που επάνω του προβάλαμε για λίγο τις συναισθηματικές μας ανάγκες. Ιδανικός, γίνεται κανείς προοδευτικά, όταν αφαιρεθούν τα προβολικά , αυθαίρετα στοιχεία του πρώτου ενθουσιασμού σε μια σχέση κι εκείνη εξακολουθεί να υφίσταται, αλώβητη και πιο ουσιαστική. Οι σύντροφοι που έχουν περάσει τα αρχικά στάδια του έρωτα και έχουν κατορθώσει να δουν βαθιά την προσωπικότητα του συντρόφου τους, που αποδέχτηκαν τον Άλλον όπως είναι κι όχι όπως νόμιζαν πως είναι, που αγκάλιασαν αυτόν που απομυθοποίησαν, εκείνοι είναι ιδανικοί ο ένας για τον άλλον.

Μια σχέση ιδανική, λοιπόν, δεν ορίζεται εξ’ αρχής. Δομείται με το χρόνο και την καθημερινότητα, μέσα από την τριβή και την αποδοχή. Μέσα από την απομυθοποίηση και τη συμβατικότητα, που μας θυμίζουν πως αν και κανένας μας δεν είναι από μόνος του ιδανικός, υπάρχουν σχέσεις που πλησιάζουν πολύ σε αυτό.

Ηρώ Δημητρίου
Εκπαιδευτικός Π.Ε.

Προτεινόμενη βιβλιογραφία
Murray, Sandra L.; Holmes, John G.; Griffin, Dale W. (1996) . The self-fulfilling nature of positive illusions in romantic relationships: Love is not blind, but prescient. Journal of Personality and Social Psychology, Vol 71(6), Dec 1996, 1155-1180

Kayser Karen . (1993). When love dies. The Process of Marital Dissatisfaction. The Guilford Press





John Lennon: Υπάρχουν δύο δυνάμεις: Ο φόβος και η αγάπη


Υπάρχουν δύο βασικές κινητήριες δυνάμεις:

Ο φόβος και η αγάπη.

Όταν φοβόμαστε, απομακρυνόμαστε από τη ζωή.

Όταν είμαστε ερωτευμένοι, είμαστε ανοιχτοί σε όλα αυτά που έχει να μας προσφέρει η ζωή με πάθος, ενθουσιασμό και αποδοχή.

Πρέπει να μάθουμε να αγαπάμε πρώτα τον εαυτό μας, σε όλο του το μεγαλείο και με όλες του τις ατέλειες.

Αν δε μπορούμε να αγαπήσουμε τον εαυτό μας, δε μπορούμε να είμαστε εντελώς ανοιχτοί στο να αγαπήσουμε τους άλλους.

Η εξέλιξη και όλες μας οι ελπίδες για έναν καλύτερο κόσμο βασίζονται στο να είμαστε ατρόμητοι και ανοιχτόμυαλοι απέναντι σε αυτούς που αγκαλιάζουν τη ζωή.

John Lennon, 9/10/1940-8/12/1980





Τότε που γυρίζαμε τις κασέτες με το μολύβι – θυμάσαι;


Ένα απόγευμα Κυριακής η παρέα της κόρης μου είχε κανονίσει να πάει στα secret rooms ή δωμάτια μυστηρίου, μια νέα τάση διασκέδασης των νεαρών αγοριών και κοριτσιών. Δεν θα αναλύσω λεπτομερώς τι είναι αυτό το παιχνίδι, λίγο πολύ όλοι ξέρουμε. Τα παιδιά καλούνται να λύσουν γρίφους μέσα σε ένα δωμάτιο μυστηρίου ώστε να μπορέσουν να ξεκλειδώσουν την πόρτα και να βγουν εφόσον έχουν λύσει όλους τους γρίφους.

Όταν πέρασε η προκαθορισμένη ώρα, περίπου δυο ώρες μετά, η πόρτα άνοιξε και βγήκαν μαζί με την βοήθεια της υπευθύνου των δωματίων. Βγαίνοντας τα παιδιά μας είπαν ότι δεν κέρδισαν διότι ο τελευταίος γρίφος έμεινε άλυτος. «Τι ήταν;» ρωτήσαμε εμείς οι γονείς. Η κόρη μου που είναι πολύ περιγραφική, μας απάντησε πως » ήταν ένα κουτί μαύρο κάτι σαν στερεοφωνικό ή CD player αλλά δεν ήταν και δίπλα υπήρχε κάτι με δυο μικρές τρύπες, μαύρο με κάτι γράμματα απέξω και έπρεπε να το βάλουμε μέσα στο κουτί». Αμέσως, εμείς της προηγούμενης γενιάς καταλάβαμε τι ήταν. «Αααα, κασετόφωνο. Και κασέτα» είπαμε με μια φωνή. » OMG, τι ειναι αυτό;;;» αναφωνεί η νεολαία  και τους εξηγήσαμε. Γέλαγαν με την ψυχή τους όταν άκουγαν την περιγραφή. Κοιτούσε το ένα παιδί το άλλο σαν να ήθελαν να πουν «μα πως ζούσατε έτσι; »

Που να καταλάβουν τι ζήσαμε εμείς παρέα με αυτά τα κασετόφωνα! Τι υπέροχες στιγμές μας χάρισαν! Ποσά χτυποκάρδια ακούστηκαν όταν η κασέτα έπαιζε Αλ Μπάνο και Χούιο Ινγλέσιας!

Ποσά μπλουζ χορεύτηκαν και πόσες σχέσεις ξεκίνησαν! Και χάλασαν επίσης. Αυτά τα κασετόφωνα που έπαιρναν και μπαταρίες και μας ακολουθούσαν στις διακοπές, στην παραλία, στις σχολικές εκδρομές.

Στα πάρτυ στα σχολικά αλλά και στα φοιτητικά χρόνια οι κασέτες είχαν την τιμητική τους. Τότε, γράφαμε και κασέτες, τραγούδια που θέλαμε να ακούσουμε, να χορέψουμε. Κυρίως μπλουζ. Τι ρομαντισμός τότε. Έπαιζε το μπλουζ και περίμενες ποιος θα σε ζητούσε για χορό. Ω, τι απογοήτευση όταν αυτός που ήθελες, χόρευε με κάποια άλλη.  Πάντα, τότε, σε όλα τα πάρτυ, σε όλες τις συνευρέσεις κάποιος αναλάμβανε να γράψει κασέτες. Κάτι σαν dj, ας πούμε. Τα τραγούδια ήταν μαγνητοφωνημένα από το ράδιο ή από τα βινύλια. Οι παραγγελίες έδιναν και έπαιρναν. Ο dj φρόντιζε να ικανοποιεί όλα τα γούστα. Police, Abba, Eric Clapton, Rolling Stones, Sting.

Πολλές φορές το κασετόφωνο «μάσαγε» την κασέτα και όλοι τρέχαμε με ένα στυλό BIC να την τυλίξουμε πάλι, και πάλι, και πάλι. Τότε, υπήρχαν και τα δισκοπωλεία, με δίσκους δηλαδή βινύλιο, πούλαγαν και κασέτες. Αλήθεια, κάπου τις έχω σε μια κούτα στο υπόγειο. Αλέξια, Μητροπάνος, Θεοδωράκης, Vaya Con Dios…σκαθάρια…για φαντάσου…

Το καλύτερο δώρο που μπορούσαμε να πάρουμε ή και να προσφέρουμε ήταν μια μαγνητοφωνημένη κασέτα. Με ερωτιάρικα, παθιάρικα τραγούδια και οι πεταλούδες έστηναν χορό στα στομάχια μας. Και όταν η κασέτα δεν τυλιγόταν σωστά ενώ έπαιζε, τρέχαμε να προλάβουμε. Να κλείσουμε το κασετόφωνο για να μην μασήσει την κασέτα. Του αγαπημένου μας.  Της τάξης μας, του πάρτυ μας. Παίρναμε το στιλό και τυλίγαμε προσεχτικά για να μπορέσουμε το σούρουπο να ακούμε, να χανόμαστε στα ροζ σύννεφα, να ονειρευτούμε.

Στο αυτοκίνητο, στις βόλτες, το ντουλαπάκι ήταν γεμάτο με κασέτες. Τότε, στα αυτοκίνητα, είχαμε ηχοσυστήματα της εποχής, με κασετόφωνα αποσπόμενης πρόσοψης. Αν δε, είχες pioneer, τότε, ήσουν πολύ γκατζετάκιας. Στο διαπασών οι μουσικές, τα μπάσα να σου ταράζουν το στομάχι. Τρυπάγαμε τα ταμπλό, τις πόρτες, για να μπουν όσα περισσότερα ηχεία γίνονταν. Οι κασέτες, μπαινόβγαιναν στο κασετόφωνο, μέχρι όλοι να αρχίσουν να τραγουδούν δυνατά στην διαδρομή. Οι φωνές αποδείκνυαν ότι το τραγούδι ήταν αποδεκτό από όλους. Εννοείται ότι μέσα  στο ντουλαπάκι μαζί με τις κασέτες υπήρχε και ένα στιλό. Για παν ενδεχόμενο. Θυμάμαι μια φορά, δεν βρίσκαμε πουθενά στο αυτοκίνητο στιλό ή μολύβι και μια κοπελιά έβγαλε από την τσάντα της το μολύβι των ματιών για να τυλίξουμε μια κασέτα. Τόσο απλά. Εννοείται επίσης ότι γίνονταν ομηρικές μάχες για να βάλει ο οδηγός κάποια κασέτα η οποία ήταν λίγο μασημένη. Φοβόταν μήπως του χαλάσει το pioneer.

Πάντα αναρωτιόμουν γιατί οι εταιρείες που κατασκεύαζαν και εμπορεύονταν κασετόφωνο μέσα στο κουτί δεν έβαζαν και ένα εργαλείο, κάτι σαν μολύβι. Ως αξεσουάρ. Πως έχουν τώρα κάποια τάμπλετ και κάποια κινητά; Έτσι.

Όλες αυτές οι κασέτες, οι τυλιγμένες με στυλό, πως χώρεσαν τόσες αναμνήσεις, τόσα πάρτυ, τόση αγάπη, τέτοια νιάτα! Πως φυλάκισαν τόσες πεταλούδες, τόσες εκδρομές! Σαν το στυλό που της τύλιγε να έγραφε την ιστορία μιας εποχής επάνω, μιας γενιάς. Αυτή η μακριά, καφέ, λεπτή γυαλιστερή ταινία έβγαζε τέτοιες νότες, τέτοια συναισθήματα λες και ήταν η αποτύπωση ενός καρδιογραφήματος.

«Καλά, γιατί δεν ακούγατε τραγούδια από το ραδιόφωνο;» ρωτούν τα παιδιά. Άντε να τους εξηγήσεις ότι οι ραδιοφωνικοί σταθμοί τότε ήταν ανύπαρκτοι. Όταν αυτό το είπα στην παρέα του παιδιού μου, αυτά ξανακοιτάχτηκαν με έκδηλη απορία. «Μα πως ζούσατε;» είπαν. Με κασέτες και ένα στυλό. Και μπαταρίες, όχι επαναφορτιζόμενες. Τώρα, ναι, είμαστε εξοπλισμένοι με ότι τελευταία κυκλοφορεί στην αγορά, στερεοφωνικά, iPod, υπολογιστές, Dolby surround systems, αλλά οι νότες βγαίνουν ξεψυχισμένες και τα τα σώματα δεν λικνίζονται.

Τζώρτζια Βρεττού








Εσείς πόσες φορές έχετε πει στο παιδί σας ότι είναι έξυπνο;


Ξέρετε τί νομίζουν τα παιδιά όταν οι γονείς τούς λένε ότι είναι έξυπνα;

Σύμφωνα με τα ερευνητικά δεδομένα της Δρος Carol S, Dweck, καθηγήτριας Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Stanford των ΗΠΑ, τα παιδιά

– Νομίζουν ότι πρέπει να είναι άριστα σε όλα χωρίς προσπάθεια. Η προσπάθεια και η δουλειά κάνει τα παιδιά να πιστεύουν ότι δεν είναι έξυπνα.

– Δεν δοκιμάζουν να κάνουν πράγματα στα οποία δεν είναι εξαρχής επιτυχημένα.

– Αισθάνονται λιγότερο σίγουρα για τον εαυτό τους όταν βρεθούν απέναντι σε κάτι δύσκολο που τους κάνει να νιώθουν λιγότερο έξυπνα.

– Δεν ψάχνουν για ευκαιρίες μάθησης, επειδή θεωρούν ότι, αν ήταν έξυπνα, θα τα ήξεραν αυτά τα πράγματα. Επομένως, μια τέτοια στάση είναι περιοριστική και υπονομεύει τη γνωστική τους ανάπτυξη.

– Πιστεύουν ότι η εξυπνάδα είναι απολύτως έμφυτη. Κατά συνέπεια, δεν καταβάλλουν προσπάθεια να την καλλιεργήσουν.


Τί πρέπει να κάνουν οι γονείς;

Σύμφωνα με την Δρα Carol Dweck, μπορούμε να στηρίζουμε και να επαινούμε το παιδί επικεντρώνοντας τα σχόλιά μας στην προσπάθεια και στην διαδικασία παρά στην έμφυτη ικανότητα. Τονίζοντας την προσπάθεια, δίνουμε στο παιδί να καταλάβει ότι πρόκειται για κάτι που ελέγχει μόνο του και μπορεί να το καλλιεργήσει. Επαινώντας αποκλειστικά την εξυπνάδα ή την έμφυτη ικανότητα, δεν επιτρέπουμε στο παιδί να νιώσει ότι υπάρχουν πράγματα που μπορεί να κάνει (πχ. μελέτη, δουλειά).

Ποιος γονιός δεν θέλει να παίρνει το παιδί του καλούς βαθμούς, να έχει άριστες σχολικές επιδόσεις, να αγαπάει τη μάθηση και το διάβασμα, να είναι δημιουργικό και να προχωράει στην ζωή του; Φυσικά και είναι σημαντικό να έχει το παιδί καλές σχολικές επιδόσεις, δε συνιστούν όμως αυτές μόνες τους το κλειδί για την επαγγελματική του επιτυχία και την προσωπική του ευτυχία. Ακόμα σημαντικότερο για ένα άτομο είναι να μάθει να αγαπάει την γνώση, το διάβασμα, να διατηρήσει την φυσική του περιέργεια και την αγάπη του για εξερεύνηση, ώστε να μπορεί να ανανεώνεται και να συνεχίζει δια βίου την προσωπική του ανάπτυξη.

Εσείς πόσες φορές έχετε πει στο παιδί σας ότι είναι έξυπνο;

Αν ανήκετε στην ίδια κατηγορία με τους συμμετέχοντες στη μεγάλη έρευνα του Πανεπιστημίου Κολούμπια των ΗΠΑ, είναι σίγουρο ότι το έχετε πει κάμποσες φορές! Το 85% των γονιών αισθάνονται ότι είναι σημαντικό να λένε συχνά στο παιδί τους:»Είσαι τόσο έξυπνο!».

Δυστυχώς άλλες έρευνες δείχνουν ότι αυτό τελικά δεν βοηθάει, επειδή το παιδί αγχώνεται, πιέζεται, θεωρεί ότι πρέπει να διατηρήσει την καλή του φήμη και αναρωτιέται αν πράγματι είναι έξυπνο. Για τα παιδιά η έννοια της εξυπνάδας είναι πολύπλοκη και δυσνόητη.

Οι στόχοι σας:

Α) Να μεγαλώσετε παιδιά που πιστεύουν στην ικανότητα που έχουν να ακονίσουν το μυαλό τους και να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους.

Β) Να ενθαρρύνετε την φυσική περιέργεια του παιδιού σας και τα ενδιαφέροντά του αλλά και να του καλλιεργήσετε την ιδέα, ότι για να είναι έξυπνο, πρέπει να εξασκεί το μυαλό του και να προσπαθεί, χωρίς να θεωρεί ότι η εξυπνάδα είναι απλώς έμφυτη.

Επτά κλειδιά για να ενθαρρύνετε την δημιουργικότητα:

1. Αποκτήστε την καλή συνήθεια να συζητάτε και να ενθαρρύνετε το παιδί σας να βρει πολλές ιδέες για διάφορα πραγματικά ή φανταστικά θέματα.

2. Ενθαρρύνετε το παιδί να δοκιμάσει νέα πράγματα και επιτρέψτε του να κάνει λάθη.

3. Δώστε στο παιδί ελευθερία και αυτονομία να εξερευνήσει και να «παίξει» με τις ιδέες του.

4. Ενθαρρύνετε την ανάγνωση βιβλίων.

5. Αφήστε το παιδί να βρει τον προσωπικό του δημιουργικό δρόμο.

6. Στον τομέα της δημιουργικότητας ενδιαφερθείτε περισσότερο για την διαδικασία και λιγότερο για την ποσότητα.

7. Μάθετε να συζητάτε.

Μη λέτε στο παιδί σας ότι δεν έχει χρόνο για χάσιμο.

Απόσπασμα από το βιβλίο «Καταπληκτική Μαμά», Λίζα Βάρβογλη, εκδ. Mamaya





Μεγαλώνοντας ένα ευγενικό παιδί σ’ ένα κόσμο που δεν λέει «ευχαριστώ»


Μεγαλώνοντας ένα παιδί, κάθε μέρα περνάει από το μυαλό μας η βασανιστική ερώτηση «το κάνω σωστά;». Είναι αυτή η διαρκής αμφιβολία που άλλους τους κάνει να ψάχνουν και να διερωτώνται και να πηγαίνουν παρακάτω, και άλλους φορτίζει με ένα άγχος επάρκειας ως προς το γονεϊκό τους ρόλο.

Η δική μου προσπάθεια, της μέχρι σήμερα μητρικής μου καριέρας, είναι το μεγάλωμα παιδιών με συναισθηματική νοημοσύνη. Στόχος μου είναι να εμμένω στο συναίσθημα κάθε περίστασης και να παρακάμπτω το περιβάλλον σκηνικό. Προσπαθώ να ενθαρρύνω την έκφραση και αποδοχή του συναισθήματος και να ενισχύσω την ενσυναίσθηση. Τη δεξιότητα που σου επιτρέπει να μπεις στη θέση του άλλου να αντιληφθείς τι νιώθει και να αντιδράσεις ανάλογα.

Δυστυχώς πολλές φορές αναρωτιέμαι αν είναι σωστό αυτό που κάνω. Αναρωτιέμαι αν η έμφασή που δίνω στο κομμάτι της συναισθηματικής ανάπτυξης, είναι αυτό που πραγματικά θα βοηθήσει το δικό μου παιδί να είναι ευτυχισμένο και ολοκληρωμένο σαν προσωπικότητα.
Και έρχονται όλες εκείνες οι στιγμές που νιώθω σα να δημιουργώ έναν αριστοκράτη σε μια κοινωνία που βρίθει από μαγκιά, αγένεια και θράσος. Είναι όλες εκείνες οι φορές που αντιλαμβάνεσαι ότι δίνεις εφόδια που δυστυχώς δεν συμμερίζονται όλοι. Έτσι βρέθηκα να έχω ένα παιδί με υψηλή –κατά τη γνώμη της κουκουβάγιας μάνας- συναισθηματική νοημοσύνη, ευάλωτο όμως από τα βλήματα των υπολοίπων που η ανατροφή τους επικεντρώνεται στην προσωπική ανάδειξη, τη μαγκιά και τον εξευτελισμό κάθε συναισθήματος που νοείται ως αδυναμία.

Ωραία όλα αυτά, θα μπορούσε να μου πει κάποιος, αλλά θα έπρεπε θωρακίζεις ένα παιδί απέναντι σε τέτοιες περιπτώσεις. Η συναισθηματική νοημοσύνη, με ό,τι αυτή εμπεριέχει, βοηθάει στη δημιουργία ψυχικά ανθεκτικών ανθρώπων. Δεν παύει όμως όλο το σκηνικό να σε κάνει κάποιες στιγμές να νιώθεις σα να είσαι ο μόνος που φροντίζει το περιβάλλον, και γύρω τριγύρω οι υπόλοιποι να το μολύνουν, όπως μπορούν και με όσα μέσα έχουν. Η μάχη είναι άνιση. Και έρχεται πάλι η ίδια βασανιστική ερώτηση «κάνω το σωστό;».

Είναι η στιγμή που καλούμαστε να συνειδητοποιήσουμε την ανάγκη διαρκούς παρουσίας μας απέναντι στις συναισθηματικές ανάγκες ενός παιδιού που έρχεται αντιμέτωπο με άτομα που δεν διαθέτουν τις δικές τους συναισθηματικές δεξιότητες. Είναι η στιγμή που αντιλαμβάνεσαι ότι θωρακίζεις και προστατεύεις ένα παιδί από τα βέλη του συναισθηματικού υποκόσμου μιλώντας του. Μιλώντας του και εξηγώντας του τι είναι αυτό που συμβαίνει ακριβώς, για ποιο λόγο συμβαίνει και τι μπορεί να κάνει. Εμπλουτίζεις με αυτό τον τρόπο τις μπαταρίες της ανθεκτικότητάς του.

Ομολογώ ότι είναι φορές που πραγματικά μετανιώνω για όλη αυτή την έμφαση στη συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών μου. Γιατί τα βλέπω, αρκετές φορές να πληγώνονται και να μην βρίσκει αντίκρισμα η προσπάθεια που έχει γίνει. Άλλες φορές πάλι είμαι πραγματικά υπερήφανη για τον τρόπο που διαχειρίζονται καταστάσεις, και ιδιαίτερα καταστάσεις φορτισμένες με έντονο συναίσθημα. Τότε είναι που αποφασίζω να συνεχίσω να διαπαιδαγωγώ τον «αριστοκράτη» που θα κληθεί να αντιμετωπίσει όλες τις προβολές καταπιεσμένων γονιών στα παιδιά τους, γιατί στο τέλος ο κερδισμένος είναι εκείνος που νιώθει, εκφράζεται, μοιράζεται και συναισθάνεται.

Θέλει αρετή και τόλμη η ευαισθησία απέναντι στις ερινύες μιας κοινωνίας που καλλιεργεί τον τσαμπουκά, την υπεροψία και την αναλγησία. Θα είμαι εκεί για να στηρίζω όλο αυτό που με κόπο οικοδόμησα για να το δω να στέκεται στα πόδια του. Θα είμαι εκεί για να εξηγώ και να δικαιολογώ γιατί αυτό είναι το λειτουργικό και γιατί το άλλο είναι το δυσλειτουργικό, σε πείσμα των καιρών που αποζητούν ανθρώπους κενούς και άβουλους. Γιατί ένας υψηλός δείκτης συναισθηματικής νοημοσύνης μπορεί να μη σου εξασφαλίζει μια θέση στο Harvard, είναι όμως βέβαιο ότι σε προετοιμάζει για το μεγαλύτερο πανεπιστήμιο όλων των εποχών… την ζωή.


Αλεξία Μπακοπούλου












Η Π.Ε. Πέλλας τιμά τη μνήμη των θυμάτων της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου


Η Π.Ε. Πέλλας τιμά τη μνήμη των θυμάτων της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου

Η Αν. Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Αθηνά Αθανασιάδου – Αηδονά προσκαλεί όλους τους πολίτες, φορείς, συλλόγους να συμμετέχουν και να παρακολουθήσουν τις εκδηλώσεις για την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου οι οποίες θα πραγματοποιηθούν από την Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας, σε συνδιοργάνωση με το Δήμο Σκύδρας και τους Προσφυγικούς και Ποντιακούς Συλλόγους της περιοχής την Κυριακή 21 Μαΐου 2017 στη Σκύδρα.

Ακολουθεί το πρόγραμμα των εκδηλώσεων:

Κυριακή 21 Μαΐου 2017
Ιερός Ναός Αγίου Στεφάνου

07:00-10:00π.μ.  
Αρχιερατική Θεία Λειτουργία με τη χοροστασία του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας κκ. Ιωήλ.

10:00-10:30π.μ.   Τέλεση επιμνημόσυνης δέησης υπέρ αναπαύσεως των ψυχών των 353.000 Ελλήνων του Πόντου, θυμάτων της Γενοκτονίας και ομιλία για την Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού, εντός του Ιερού Ναού, από τον Περιφερειακό Σύμβουλο κ. Πέτρο Ζέρζη.

Τελετή Μνημοσύνης – Άγαλμα Ανθόπουλου Βασίλειου (Πάρκο Λαϊκής Αγοράς)

11.00-11.50 π.μ.
Τρισάγιο και εκφώνηση ομιλίας για το σύγχρονο νόημα της ιστορικής μνήμης της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού από τη Δήμαρχο Σκύδρας κα. Αικατερίνη Ιγνατιάδου 

•           Ανάγνωση ψηφίσματος
•           Χορωδία από τον Μουσικοχορευτικό Όμιλο Νέας Τραπεζούντας Γιαννιτσών «Οι Τραγουδάνοι»
•           Πυρρίχιος χορός

Κατάθεση στεφανιών από εκπροσώπους τοπικών αρχών και φορέων:

1.         Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Πέλλας
2.         Στρατηγός Διοικητής ΙΙας Μ/Κ Μεραρχίας
3.         Δήμαρχος Σκύδρας
4.         Αστυνομικός Διευθυντής Πέλλας
5.         Διοικητής Διεύθυνσης Πυροσβεστικής Πέλλας
6.         Ένωση Απόστρατων Αξιωματικών Στρατού
7.         Σύνδεσμος Απόστρατων Σωμάτων Ασφαλείας
8.         Σύνδεσμος Εφέδρων Αξιωματικών
9.         Εκπρόσωπος Ποντιακών Συλλόγων και Σωματείων Π.Ε. Πέλλας
10.       Σύλλογος Απογόνων Μακεδονομάχων
11.        Σύνδεσμος Αναπήρων και Θυμάτων Πολέμου
12.       Σύνδεσμος Τραυματιών Πολεμιστών Οπλιτών Π.Ε. Πέλλας
13.       Εθνική Αντίσταση
14.       Περιφερειακός Έφορος Προσκόπων  Π.Ε. Πέλλας
15.       Ένωση Παλαιών Προσκόπων
16.       Πρόεδροι άλλων Οργανώσεων, Συλλόγων, Σωματείων (μετά από τηλεφωνική επικοινωνία στο Γραφείο Δημοσίων Σχέσεων, τηλ. 2381-3-51205)

•           Σιγή ενός λεπτού
•           Εθνικός Ύμνος

Οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας παρακαλούνται να ενημερώσουν τις σχολικές μονάδες για την πραγματοποίηση αντίστοιχων εκδηλώσεων και ομιλιών για την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου την Παρασκευή 19 Μαΐου 2017. 

Επίσης, ορίζονται:
Α) Γενικός σημαιοστολισμός από της 8ης πρωινής ώρας της 23ης μέχρι και της δύσεως του ηλίου της 21ης Μαΐου.
Β) Φωταγώγηση σε όλα τα δημόσια καταστήματα, καταστήματα Ν.Π.Δ.Δ., Ο.Τ.Α., Τραπεζών και οργανισμών κοινής ωφέλειας, από τη δύση του ηλίου της 21ης Μαΐου μέχρι τις πρωινές ώρες της επομένης.

Τελετάρχες ορίζονται ο κ. Καραπαναγιώτης Ιγνάτης από το Δήμο Σκύδρας, οι κκ. Μάρκος Μάρκου, Βασίλειος Αδραμιτιανός και Αναστασία Μπιρόζη από την Π.Ε. Πέλλας και συντονιστής των εκδηλώσεων ο κ. Χρήστος Μπιμπίτσος (Π.Ε. Πέλλας). 

Σημαντική σημείωση:
Η Ιερά Μητρόπολη Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας παρακαλείται να φροντίσει για τις ιεροτελεστίες.
Ο Δήμος Σκύδρας παρακαλείται για τη διαρρύθμιση και ευταξία του χώρου του Αγάλματος Ανθόπουλου Βασίλειου και τη διάθεση του τελετάρχη.
Η ΙΙα Μ/Κ Μεραρχία παρακαλείται να φροντίσει για την στρατιωτική παράταξη.

Η Αστυνομική Διεύθυνση Πέλλας και το τοπικό Τμήμα Τροχαίας παρακαλούνται να φροντίσουν για την τάξη.

Σεισμός στους Προμάχους


Ασθενής σεισμική δόνηση έγινε στις 9.06 π.μ., με μέγεθος 2.3 R σύμφωνα με το http://www.seismoi-live.gr/.

Το επίκεντρο του σεισμού εντοπίζεται 27 χιλιόμετρα Βόρεια-Βορειοδυτικά της Έδεσσας, στην ορεινή περιοχή "Ντόντορ Καλάτς" των Προμάχων και είχε εστιακό βάθος 10 χιλιόμετρα.

Η δόνηση συνοδευόταν από βουητό και  έγινε αντιληπτή από τους κατοίκους του χωριού, ενώ ακολούθησαν άλλες δυο μικρότερες.

ΑΦΟΣ Αλμωπιας "Η Ενωση": Παρατείνεται η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δηλώσεων Ενιαίας ενίσχυσης


Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δηλώσεων Ενιαίας ενίσχυσης παρατείνεται μέχρι τις 15/06/2017, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥΠΑΑΤ. 
Την ανακοίνωση μπορείτε να δείτε στην παρακάτω ηλεκτρονική διεύθυνση  :

Γιάννης Σηφάκης: Συγχαρητήρια στον «Μέγα Αλέξανδρο» Έδεσσας και στην «Ολυμπιάδα Εξαπλατάνου»



Γιάννης Σηφάκης: Συγχαρητήρια στον «Μέγα Αλέξανδρο» Έδεσσας και στην «Ολυμπιάδα Εξαπλατάνου» 

Ο εικαστικός «Μάιος» στην Έδεσσα

Εξαιρετική πρωτοβουλία ο θεσμός «Μάιος» στην Έδεσσα με τις εκθέσεις  ζωγραφικής  και φωτογραφίας που διοργανώνει ο « Μέγας Αλέξανδρος» και η Δημοτική Επιχείρηση Πολιτισμού του Δήμου Έδεσσας. Φέρνει σε επαφή τους πολίτες της Πέλλας με τα έργα Εδεσσαίων καλλιτεχνών, καλλιτεχνών από όλη την Πέλλα αλλά και από άλλες περιοχές της χώρας. 
Ο βουλευτής στον χαιρετισμό του αναφέρθηκε στο «μνημείο σε χρήση» όπως εξελίσσεται η αίθουσα του «Μεγάλου Αλεξάνδρου» στην Έδεσσα, την ένταξη της ολοκλήρωσης του έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και στην πρόσφατη συνεννόηση του Δήμου Έδεσσας με το Υπουργείο Πολιτισμού για την προώθηση των υπολειπόμενων μελετών του έργου με στόχο την ταχύτερη έναρξη των εργασιών που θα εκτελεστούν από την Αρχαιολογία Πέλλας και τον Δήμο Έδεσσας.

Ολυμπιάδα Εξαπλατάνου

Ο βουλευτής επισκέφτηκε ακόμη τον σύλλογο άρσης βαρών «Ολυμπάδα Εξαπλατάνου» στο χώρο  του στον Εξαπλάτανο. 
Συνεχάρη τους αθλητές, τον πρόεδρο του συλλόγου Γιάννη Καλαϊτζίδη, τον έφορο Γιώργο Τραπεζανίδη, τον Γενικό Γραμματέα Φώτη Αραμπατζή, τον ακούραστο προπονητή του συλλόγου Τέλη Λαμπρίδη που αφιλοκερδώς επί δεκαετίες βγάζει πρωταθλητές σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο, όλα τα μέλη του ΔΣ και τον χορηγό της ομάδας Βασίλη Πρίτση Ζαχαροπλαστείο «Εκλαίρ» για τις σημαντικές επιτυχίες της «Ολυμπιάδας Εξαπλατάνου» στο πανελλήνιο πρωτάθλημα  με την κατάληψη της 2ης θέσης στην γενική βαθμολογία όλων των κατηγοριών στην άρση βαρών  για το 2016!!! 
Μεγάλη επιτυχία για την Αλμωπία και την Πέλλα. Και η επιτυχία αυτή ήρθε με πενιχρά μέσα και σε χώρους προπόνησης σχεδόν ακατάλληλους. 
Ακόμη υποσχέθηκε την υποστήριξη του για αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του συλλόγου μέσω της ΓΓΑ και ζήτησε την συνεργασία όλων των φορέων της περιοχής για να διευκολύνονται οι τιτάνιες προσπάθειες αθλητών, προπονητών και παραγόντων στα μη «εμπορικά» αθλήματα.  

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...