Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Πέμπτη, 2 Νοεμβρίου 2017

Γιάννης Σηφάκης : Προκηρύσσεται η αποπεράτωση των εργατικών κατοικιών στο Αρχοντικό Γιαννιτσών ( "ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ ΙΙΙ") με προϋπολογισμό 5.500.0006,00 €. Συνάντηση Γιάννη Σηφάκη και Εργατικού Κέντρου Γιαννιτσών με τον Ανδρέα Νεφελούδη και την διοίκηση του ΟΑΕΔ


Γιάννης Σηφάκης :  Προκηρύσσεται το έργο ολοκλήρωσης των εργατικών κατοικιών «Γιαννιτσά ΙΙΙ» στο Αρχοντικό Γιαννιτσών προϋπολογισμού 5.500.000 € με διεθνή διαγωνισμό. Η προκήρυξη θα γίνει εντός των επόμενων δύο μηνών
Συνάντηση Γιάννη Σηφάκη και Διοίκησης του Εργατικού Κέντρου Γιαννιτσών με τον Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Εργασίας Ανδρέα Νεφελούδη και την Διοίκηση του ΟΑΕΔ
Τα Γιαννιτσά θα επισκεφτούν το προσεχές διάστημα ο Ανδρέας Νεφελούδης και ο Μάριος Μουζάλας σε εκδήλωση του Εργατικού Κέντρου Γιαννιτσών για τις πολύ ευνοϊκές ρυθμίσεις που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για τα δάνεια του τέως Ο.Ε.Κ.  
Το Εργατικό Κέντρο Γιαννιτσών εκπροσώπησε η πρόεδρος του Θεανώ Ζουρνατζίδου και ο οργανωτικός γραμματέας του Γιώργος Βουδούρης. 
Στη διάρκεια των συναντήσεων συζητήθηκαν θέματα που αφορούν στις αρμοδιότητες του Υπουργείου Εργασίας στην Πέλλα και ιδιαίτερα θέματα που έθεσε το Εργατικό Κέντρο. Αναλύθηκε η στάσιμη κατάσταση επί σειρά ετών του έργου των Εργατικών Κατοικιών στο Αρχοντικό Γιαννιτσών ( «Γιαννιτσά ΙΙΙ»), τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν με τις εργολαβίες και η ανάγκη άμεσης προκήρυξης του.
Να σημειωθεί ότι σχεδόν δέκα χρόνια πριν  έχουν δοθεί οι κατοικίες σε δικαιούχους οι οποίοι αναμένουν τόσα χρόνια να παραλάβουν τα σπίτια τους.
Ήδη το Υπουργείο και ο ΟΑΕΔ έχουν προχωρήσει σε αποτίμηση από επιτροπή αποτελούμενη από επιστήμονες ( με συμμετοχή καθηγητή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου) του προϋπολογισμού των εργασιών που απομένουν ( συμπεριλαμβανομένων των φθορών της μέχρι τώρα εργολαβίας) και προκηρύσσεται μέσα στο επόμενο δίμηνο με διεθνή διαγωνισμό και προϋπολογισμό εργασιών 5.500.000,00 € 
Τόσο ο βουλευτής όσο και οι εκπρόσωποι  του Εργατικού Κέντρου Γιαννιτσών εξέφρασαν την ευχαρίστηση τους για την εξέλιξη αυτή. Η κυβέρνηση αυτή επιλύει με αποφασιστικότητα χρονίζοντα προβλήματα προς όφελος των εργαζομένων και των πολιτών στην Πέλλα, όπως και σε όλη τη χώρα. 

Εκπαιδευτική επίσκεψη του ΔΙΕΚ Έδεσσας στο Βαρόσι


Την πρώτη του εκπαιδευτική επίσκεψη πραγματοποίησε το τμήμα Τουριστικών Μονάδων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας του ΔΙΕΚ Έδεσσας, την Τετάρτη 1 Νοεμβρίου 2017. 
Υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτριών Κάλλου Βαρβάρας και Μουστάκα Ελένης, σπουδαστές και σπουδάστριες επισκέφτηκαν το Λαογραφικό Μουσείο της Έδεσσας, όπου ενημερώθηκαν για τη λειτουργία της τουριστικής αυτής υποδομής και ξεναγήθηκαν στους χώρους του.
 Επόμενος σταθμός της εκπαιδευτικής δραστηριότητας ήταν ο Ιερός Ναός Κοιμήσεως της Θεοτόκου, ως χώρος θρησκευτικού τουρισμού. Εντός του Ναού έγινε ενημέρωση για την επισκεψιμότητα του  διατηρητέου αυτού μνημείου, που αποτελεί πόλο έλξης και σημαντικό τουριστικό αξιοθέατο της περιοχής.
 Οι σπουδαστές ολοκλήρωσαν την εκπαιδευτική τους δραστηριότητα με περιήγηση στη συνοικία Βαρόσι, όπου είχαν την ευκαιρία να δουν το ιστορικό αυτό σημείο της Έδεσσας και να συζητήσουν για τις δυνατότητες τουριστικής αξιοποίησης.



ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ «¨Άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε¨, από τον Υπουργό Εσωτερικών για τον αυθαίρετο αποκλεισμό του Δήμου Αλμωπίας από την χρηματοδότηση»


ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ
«¨Άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε¨, από τον Υπουργό Εσωτερικών για τον αυθαίρετο αποκλεισμό του Δήμου Αλμωπίας από την χρηματοδότηση»
•         Ο ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΑΝΕΡΧΕΤΑΙ ΜΕ ΝΕΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Με Ερώτηση που κατέθεσε στις 22/8/17, ο Γιώργος Καρασμάνης είχε φέρει στη Βουλή την κατάφωρη αδικία σε βάρος του Δήμου Αλμωπίας, με τον αυθαίρετο αποκλεισμό του από την χρηματοδότηση των συνολικά 20 εκατομμυρίων σε μικρούς νησιωτικούς και ορεινούς Δήμους, βάσει της 26847/7-8-2017 απόφασης του Υπουργείου Εσωτερικών. 
Ο πρώην Υπουργός, παρέθετε συγκεκριμένα και μη επιδεχόμενα αμφισβήτησης επιχειρήματα και στοιχεία που απεδείκνυαν ότι ο Δήμος Αλμωπίας πληροί και με το παραπάνω όλα τα ουσιαστικά και τυπικά κριτήρια (γεωμορφολογικά και δημογραφικά) και, συνεπώς, ο αποκλεισμός του από την χρηματοδότηση ήταν προφανέστατα αυθαίρετος και άδικος. Καλούσε δε τον αρμόδιο Υπουργό να πράξει το αυτονόητο και επιβεβλημένο: Να επανορθώσει άμεσα την εξόφθαλμη αδικία και, όπως ορθώς εξ αρχής είχε πράξει με τον Δήμο Έδεσσας, να συμπεριλάβει και το Δήμο Αλμωπίας στους προς χρηματοδότηση Δήμους, που αποτελεί μία από τις χαρακτηριστικότερες περιπτώσεις ορεινών και μειονεκτικών Δήμων της χώρας.
Αντί αυτού, ο Υπουργός Πάνος Σκουρλέτης επέλεξε να δώσει στον Βουλευτή μια ασαφή και αόριστη γραπτή δήθεν απάντηση του τύπου ¨άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε¨. Περιορίζεται να αναμασά τα γνωστά από την απόφαση κριτήρια χρηματοδότησης, τον συνολικό αριθμό των Δήμων που χρηματοδοτούνται, αλλά ¨για την ταμπακέρα¨ τίποτα. Δηλαδή χωρίς να παίρνει συγκεκριμένη θέση για το τί προτίθεται να πράξει με το Δήμο Αλμωπίας και για την αυταπόδεικτα αυθαίρετη εξαίρεσή του από την χρηματοδότηση!  
Βέβαια, ο κ. Σκουρλέτης με την ¨απάντησή¨ του, ουσιαστικά δεν αμφισβητεί την τεκμηριωμένη επισήμανση του Γιώργου Καρασμάνη ότι ο Δήμος Αλμωπίας έπρεπε να συμπεριληφθεί στους προς χρηματοδότηση Δήμους. Και, ο πρώην Υπουργός, εντός των προσεχών ημερών θα επανέλθει με νέα κοινοβουλευτική παρέμβαση για την αποκατάσταση της καταφανούς αδικίας σε βάρος αυτού του ακριτικού και αποτελούμενου από μεγάλο αριθμό ορεινών και μειονεκτικών πρώην κοινοτήτων Δήμου του Νομού μας.

ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ

Η Π.Ε. Πέλλας στην 33η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού PHILOXENIA


Η Π.Ε. Πέλλας στην 33η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού PHILOXENIA

Στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού PHILOXENIA συμμετέχει η Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας στο περίπτερο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, το οποίο κατά τη φετινή παρουσία έχει επίκεντρο τις μορφές εναλλακτικού τουρισμού.
«Κάνουμε αισθητή την παρουσία μας και στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού PHILOXENIA που διοργανώνεται στη Θεσσαλονίκη. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αξιοποιεί όλα τα διαθέσιμα, σύγχρονα μέσα προβολής και δικτύωσης, για την προώθηση των προορισμών τουριστικού ενδιαφέροντος στα διοικητικά της όρια. Προσκαλούμε τους πολίτες, τους φορείς του τουρισμού και επαγγελαματίες της τουριστικής αγοράς να επισκεφθούν το περίπτερο, να ενημερωθούν για τις δράσεις και τον προγραμματισμό, όπως, επίσης, να παραλάβουν τα νέα επικαιροποιημένα θεματικά και εύχρηστα έντυπα. Στηρίζουμε τον τουριστικό τομέα, ο οποίος προσφέρει τα μέγιστα στην τοπική, περιφερειακή και εθνική οικονομία» τόνισε η Αν. Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Αθηνά Αθανασιάδου – Αηδονά.

Η PHILOXENIA πραγματοποιείται το διάστημα 10 – 12 Νοεμβρίου 2017 στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης. Τα στελέχη της Π.Κ.Μ. θα σας υποδεχτούν στο περίπτερο 15, stand 26, ενώ, ιδιαίτερου ενδιαφέροντος είναι η εκδήλωση με θέμα τον εναλλακτικό τουρισμό που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο, 11 Νοεμβρίου και ώρες 10.00 – 13.30 στον ημιόροφο του περιπτέρου 15 με διοργανωτή την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Δήλωση Αν. Αντιπεριφερειάρχης για την ανάδειξη του ανακτόρου της Αρχαίας Πέλλας μέσω του ΕΣΠΑ της Π.Κ.Μ.


Αν. Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Αθηνά Αθανασιάδου – Αηδονά: “Σπουδαία εξέλιξη η χρηματοδότηση ανάδειξης του ανακτόρου της Αρχαίας Πέλλας από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας”


            Με αφορμή την ένταξη της αποκατάστασης, συντήρησης και ανάδειξης του ανακτόρου της Αρχαίας Πέλλας στο χρηματοδοτικό εργαλείο του ΕΣΠΑ από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας,  η Αν. Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Αθηνά Αθανασιάδου – Αηδονά προέβη στην παρακάτω δήλωση: “Αποτελεί σπουδαία εξέλιξη η ένταξη στο ΕΣΠΑ των εργασιών ανάδειξης του ανακτόρου της Αρχαίας Πέλλας με το ποσό των 900.000,00 €. Είναι μια μοναδική ευκαιρία η οποία δίνεται στην Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας καθώς, η Αρχαία Πέλλα μαζί με το Αρχαιολογικό Μουσείο αναδεικνύουν την ιστορική και συλλογική μνήμη και την παγκόσμια πολιτισμική προσφορά των προγόνων μας. Μέσω της σημαντικής προσπάθεια της Π.Κ.Μ για ανάδειξη των αρχαιολογικών χώρων προβάλλεται η Γενέτειρα Γη του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ο οποίος αποτελεί εμβληματική προσωπικότητα της παγκόσμιας ιστορίας. Αξίζει να αναδείξουμε τις φυσιογνωμίες της Πέλλας που με τη διαχρονική συμβολή τους σημάδεψαν την ιστορία του τόπου μας και μας συνοδεύει η υστεροφημία τους μέχρι σήμερα με τα ανάλογα θετικά αποτελέσματα αναγνωρισιμότητας και σεβασμού. Άλλωστε, στο πλαίσιο της αξιοποίησης των δυνατών σημείων της περιοχής μας, στηριζόμαστε στο δίπολο τουρισμός – πολιτισμός στο οποίο η Αρχαία Πέλλα παίζει καθοριστικό ρόλο για την προσέλκυση ακόμη περισσότερων επισκεπτών στην περιοχή, όντας, ίσως, τον πιο φημισμένο τουριστικό προορισμό για την Πέλλα και έναν από τους σημαντικότερους στην Κεντρική Μακεδονία. Θα ήθελα να ευχαριστήσω και προσωπικά τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα, ο οποίος αποδεικνύει έμπρακτα τη στήριξη της Περιφέρειας στο ευαίσθητο και κομβικής σημασίας για την ανάπτυξη του τόπου μας, κομμάτι του πολιτισμού. Στο χέρι μας είναι με την αποτελεσματική συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων να αναδείξουμε τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα προς όφελος της τοπικής και περιφερειακής ανάπτυξης”.


            Η παρέμβαση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας αφορά την «Αποκατάσταση, συντήρηση και ανάδειξη του κτιρίου Ι και της μνημειακής εισόδου του ανακτόρου της Αρχαίας Πέλλας – Εργασίες διαμόρφωσης νέας εισόδου στην ανατολική πλευρά του λόφου του ανακτόρου και πορείας επισκεπτών» συνολικού προϋπολογισμού 900.000,00 €. Το έργο που θα υλοποιήσει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αποσκοπεί στην ανάδειξη του νοτιοανατολικού τμήματος του ανακτόρου, που περιλαμβάνει την είσοδο στην ανατολική πλευρά του χώρου, την πρόσβαση από την είσοδο στο λόφο του ανακτόρου, τη μνημειακή είσοδο (πρόπυλο) και στο κτίριο Ι, με πολιτικό και διοικητικό χαρακτήρα.
Στο πλαίσιο της παρέμβασης θα εκπονηθεί μελέτη προστασίας από τα νερά της βροχής, μελέτη συντήρησης των αρχιτεκτονικών λειψάνων, στερέωσης και μερικής αποκατάστασης των τοίχων του πρόπυλου και του κτιρίου Ι, φυτοτεχνική μελέτη, μελέτη χάραξης οδοποιίας και πρανών της διαδρομής από το χώρο στάθμευσης στην ανατολική πλευρά ως το κέντρο επισκεπτών, μερική αποκατάσταση, συντήρηση και προστασία του κτιρίου Ι και του πρόπυλου, κατασκευή περίφραξης, διαμόρφωση χώρου στάθμευσης, διαμόρφωση διαδρομής μεταξύ του χώρου στάθμευσης και του επισκέψιμου αρχαιολογικού χώρου, διαμόρφωση διαδρομής επίσκεψης του πρόπυλου και του κτιρίου Ι και του νοτιοανατολικού τμήματος του αρχαιολογικού χώρου και δημιουργία εποπτικού υλικού, σήμανση και δράσεις πληροφόρησης. 

Άνοιξε αυλαία η Κεντρική Σκηνή του Εδεσσαϊκού Θεάτρου με το έργο του Ντίνου Κατσουρίδη «ΤΗΣ ΚΑΚΟΜΟΙΡΑΣ»



Στην κατάμεστη αίθουσα εκδηλώσεων της Π.Ε. Πέλλας άνοιξε αυλαία η Κεντρική Σκηνή του Εδεσσαϊκού Θεάτρου με το έργο του Ντίνου Κατσουρίδη «ΤΗΣ ΚΑΚΟΜΟΙΡΑΣ» την Κυριακή 29 Οκτώβρη, μια παράσταση φιλανθρωπικού χαρακτήρα καθώς τα έσοδα προσφέρθηκαν στον Σύλλογο Νεφροπαθών Νομού Πέλλας «Άγιοι Ανάργυροι».Πριν την έναρξη της παράστασης, η Πρόεδρος του Δ.Σ. κα Οτουντζίδου Δέσποινα, ευχαρίστησε το θεατρόφιλο κοινό που ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του Εδεσσαϊκού Θεάτρου και στήριξε έμπρακτα την πρωτοβουλία κοινωνικής προσφοράς, ενώ σε ένα σύντομο χαιρετισμό ο Πρόεδρος του Συλλόγου Νεφροπαθών κος Βασίλης Μίσκος, τόνισε τη σημαντικότητα αυτής της συνεργασίας και την αναγκαιότητα δημιουργίας παρόμοιων εκδηλώσεων κοινωνικού χαρακτήρα. Το παρόν έδωσε και ο Βουλευτής Ν.Πέλλας κος Γιάννης Σηφάκης καθώς και η Πρόεδρος της ΔΗ.Κ.Ε.Δ.Ε. κα Νατάσα Ιατρίδου

Την παράσταση της Δευτέρας παρακολούθησαν μεταξύ άλλων τα μέλη του ΚΑΠΗ Έδεσσας καθώς και σύσσωμοι οι σύλλογοι της πόλης, που προάγουν πολιτισμό με τους εκπροσώπους τους. 

Η επίσημη πρεμιέρα του έργου δόθηκε την Τετάρτη 1η Νοέμβρη με  καλεσμένη την ηθοποιό Νέλλη Παππά, γνωστή από την ερμηνεία της ως «Φιφίκα» στη γνωστή ταινία που μεταφέρθηκε στο σανίδι από την Κεντρική Σκηνή. Η κα Παππά εμφανώς συγκινημένη ,παρακολούθησε την παράσταση, συνεχάρη τους ηθοποιούς και, ευχαρίστησε τη Διοίκηση του Εδεσσαϊκού Θεάτρου για την πρόσκληση. 
Την επίσημη πρεμιέρα τίμησαν με την παρουσία τους ο Δήμαρχος Έδεσσας κος Δημητρης Γιάννου, ο Αστυνομικός Διευθυντής Πέλλας κος Θεολόγος Τσακίρης, ο Διοικητής Π.Υ. Έδεσσας κος Γιώτης Ζώης, οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι Ανδρίτσος Γιάννης και Μαρία Ζωγράφου, εκπρόσωπος του Διοικητή της ΙΙας Μ/Κ Μεραρχίας, η Πρόεδρος του ΚΔΑΠ μεΑ «Ορίζοντας» κα Κικίδου Γεωργία, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ποντίων Έδεσσας «Άγιος Θόδωρος Γαβράς» κος Γαβριηλίδης Γιάννης, η Πρόεδρος του Συλλόγου Μικρασιατών Ν.Πέλλας «Η Μπίγα» κα Νανά Διαμαντή, εκπρόσωποι των ΜΜΕ και πλήθος κόσμου. 
Οι παραστάσεις είναι αφιερωμένες στη μνήμη του Γιώργου Τσιρόγκα, πρώτου Προέδρου και Ιδρυτικού μέλους του συλλόγου. Ιδιαίτερη τιμή η παρουσία της κας Γιώτας Τσιρόγκα, χήρας του εκλιπόντος, που παραβρέθηκε στην επίσημη πρεμιέρα. Ειδικό αφιέρωμα στον εκλιπόντα έγινε από την Πρόεδρο του Ε.Θ. κα Οτουντζίδου ενώ ως ελάχιστο φόρο τιμής, προτάθηκε από την ίδια η απονομή τιμητικής διάκρισης που θα φέρει το όνομα του Γιώργου Τσιρόγκα, σε ετήσια βάση. Έτσι η Διοίκηση του Ε.Θ. για πρώτη φορά φέτος απένειμε την Τιμητική Διάκριση «Γιώργος Τσιρόγκας» στο μέλος του συλλόγου κο Βαγγέλη Πετσίβα, αναγνωρίζοντας το ήθος και την προσφορά του στο σύλλογο. 
Οι παραστάσεις θα συνεχιστούν ως και την Κυριακή 5 Νοέμβρη με ώρα έναρξης 9.15 
Φωτογραφικό υλικό Δημήτρης Ευθυμιάδης







Σημαντική μείωση των σοβαρών περί- και μετεγχειρητικών επιπλοκών, προσφέρει η νέα νευροχειρουργική μέθοδος Brainpath



Σημαντική μείωση των σοβαρών  περί- και μετεγχειρητικών επιπλοκών,  προσφέρει η νέα νευροχειρουργική  μέθοδος Brainpath,  για την αφαίρεση όγκων και ενδοεγκεφαλικών αιμορραγιών στο  κεφάλι!
Τα  αποτελέσματα της νέας μεθόδου Brainpath, που προσφέρει επίσης πολλαπλά οφέλη για  ασθενείς και γιατρούς, παρουσιάστηκαν  στο ετήσιο συνέδριο της Αμερικάνικης Εταιρείας Νευροχειρουργικής, το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Λος Άντζελες των ΗΠΑ.
Η νέα μέθοδος δίνει την δυνατότητα συγκεκριμένες  νευροχειρουργικές επεμβάσεις εγκεφάλου, με την βοήθεια νευροπλοηγου (navigation), να γίνονται πλέον μέσα από οπή μόλις 1,5 εκατοστών!
 «Οι τεχνολογικές εξελίξεις τα τελευταία χρόνια έχουν επιφέρει σημαντικές  αλλαγές στην νευροχειρουργική τεχνική και ιδιαίτερα  στην ελάχιστα επεμβατική χειρουργική , με την οποία αντιμετωπίζονται αγγειακές και ογκολογικές παθήσεις του εγκεφάλου» αναφέρει ο Επίκουρος Καθηγητής Νευροχειρουργικής Πανεπιστημίου Freiburg και Διευθυντής Νευροχειρουργός, υπεύθυνος τμήματος Ελάχιστα Επεμβατικής Χειρουργικής Εγκεφάλου και Σπονδυλικής Στήλης, στο Νοσοκομείο Metropolitan  κ. Βασίλειος Βουγιούκας, ο οποίος εφαρμόζει τη νέα μέθοδο στην Ελλάδα και συνεχίζει.

«Η νέα μέθοδοςBrainpath με η χρήση του ενδοσκοπίου αλλά και του νευροπλοηγού (navigation) δίνει την δυνατότητα στον άρτια εκπαιδευμένο νευροχειρουργό να αντιμετωπίσει παθήσεις του εγκεφάλου με σημαντικά μειωμένη τη νοσηρότητα, δηλαδή τα προβλήματα και τις επιπλοκές που σχετίζονται με την χειρουργική πράξη».
Σύμφωνα με τους νευροχειρουργούς η  δίνει την δυνατότητα στον νευροχειρουργό να αφαιρεί εν τω βάθυ παθολογίες (όγκους, αιμορραγίες) του εγκεφάλου μέσα από οπή  που δεν ξεπερνά τα 1,5 εκατοστά και αλλοιώνει ελάχιστα τον υποκείμενο εγκεφαλικό ιστό. Η τεχνική με το σύστημα Brainpath στηρίζεται σε ένα ειδικά διαμορφωμένο κύλινδρο ο οποίος με την βοήθεια του νευροπλοηγού φτάνει στον επιφανειακό φλοιό του εγκεφάλου ακριβώς πάνω από τον όγκο η την αιμορραγία.
 Μέσα απ αυτόν τον μικρό κύλινδρο που εχει διάμετρο 1,5 εκατοστά και με την χρήση μικροσκοπίου, ενδοσκοπίου η ακόμα και εξοσκοπίου αφαιρείτε ο όγκος ή η αιμορραγία χωρίς την παραμικρή ταλαιπωρία των παρακείμενων ιστών.
 
«Τα πρώτα αποτελέσματα σε ασθενείς με εγκεφαλικούς όγκους και αιμορραγίες που κάναμε στην Ελλάδα ήταν θετικά» εξηγεί ο κ Βουγιούκας και προσθέτει «καταγράφηκε σημαντική μείωση των επιπλοκών που σχετίζονται με την χειρουργική παρέμβαση. Οι ασθενείς είχαν λιγότερο πόνο, γρηγορότερη ανάρρωση και μειώθηκε σημαντικά το κόστος νοσηλείας. Δεν   υπήρξε νευρολογική επειδείνωση σε κάποιο περιστατικό».
Αξιολογώντας τα αποτελέσματα της νέας μεθόδου Brainpath, οι νευροχειρουργοί σε παγκόσμιο επίπεδο, αναφέρουν ότι είναι ιδιαίτερα ελπιδοφόρα για τους ασθενείς, καθώς ανοίγονται νέες σελίδες στον τομέα της ελάχιστα επεμβατικής χειρουργικής εγκεφαλικών παθήσεων
Η συγκεκριμένη μέθοδο δίνει την δυνατότητα στο νευροχειρουργό να προσεγγίζει βλάβες του εγκεφάλου ακόμα και σε πολύ δύσκολα σημεία μέσα από ένα ελάχιστο χειρουργικό τραύμα αφήνοντας τις λειτουργικά σημαντικές δομές του εγκεφάλου ανέπαφες.
Αξίζει να αναφερθεί ότι σε σχέση με τις μέχρι σήμερα χειρουργικές τεχνικές που εφαρμόζονταν για την αντιμετώπιση τέτοιων εγκεφαλικών παθήσεων τα οφέλη για ασθενείς  είναι πολλά. Συγκεκριμένα η νέα μέθοδος προσφέρει στους  ασθενείς:
ØΜείωση  πιθανότητας νευρολογικών επιπλοκών
ØΜείωση της πιθανότητας λοιμώξεων
ØΛιγότερο μετεγχειρητικό πόνο
ØΜικρότερη νοσηλεία
ØΓρήγορη ανάρρωση
ØΣύντομη επιστροφή στις καθημερινές δραστηριότητες
ØΣημαντική μείωση του κόστους για τα ασφαλιστικά ταμεία
 
 

www.vougioukasv.gr  ΤΗΛ.6986613333

Οι ‘’μαύρες τρύπες’’ άνθρωποι


Όλοι έχει χρειαστεί κάποια στιγμή να αντιμετωπίσουμε ανθρώπους που έχουν θέση και ρόλο στη ζωή μας αντίστοιχο με εκείνη τη θέση που έχουν οι μαύρες τρύπες για τους πλανήτες του σύμπαντος.

Όπως αυτές έτσι και οι συγκεκριμένοι άνθρωποι αδυνατώντας να δουν τη θετική πλευρά κάθε κατάστασης απλώς περιφέρονται στις ζωές των υπολοίπων χωρίς καμία πραγματική συνεισφορά.

Είτε βρέθηκαν τυχαία στη ζωή μας, είτε υπήρχαν από παλιά, τους έχουμε παρατηρήσει να αναλύουν με μιζέρια για το πόσο ‘’ζόρικη’’ είναι η καθημερινότητα και η ζωή τους και όντας μονίμως ‘’ταλαιπωρημένοι’’, αρνούνται να ξεχωρίσουν το παρελθόν από το παρόν.

Συγχρόνως, μοιράζονται τα ‘’προβλήματά’’ τους με τον κάθε θαρραλέο που θα τολμήσει να πλησιάσει αρκετά κοντά, ώστε να επηρεαστεί απο τη βαρύτητα της ‘’μαύρης τρύπας’’ τους. Δίνοντας τους με τον τρόπο αυτό, την ευκαιρία να βουτούν σε μια σειρά από λανθασμένες επιλογές τόσο για τους ίδιους, όσο και για τα πρόσωπα που υποστηρίζουν πως ‘’αγαπούν’’.

Κι όμως, ενώ εσύ πραγματικά αποδέχεσαι την διαφορετική τους οπτική για τον κόσμο, τις ανθρώπινες σχέσεις και την διαφορετικότητα του χαρακτήρα τους, το μοναδικό ζήτημα για το οποίο δείχνουν ενδιαφέρον είναι να σε ‘’ρουφήξουν’’ μέσα στον κόσμο τους.

Έναν κόσμο γεμάτο ανασφάλεια, αβεβαιότητα, ψέμα και μεγάλα λόγια που δεν αντιλήφθηκαν ποτέ, μέχρι τώρα, τη σημασία τους. Στέκονται αδρανείς λόγω εγωισμού, λόγω ανασφάλειας και καταπίνουν αχόρταγα στο διάβα τους όλους τους ανθρώπους γεμάτους αγάπη, σιγουριά και εμπιστοσύνη.

Είναι άνθρωποι ρηχοί κι εφήμεροι χαμένοι στη μετάφραση. Το ευτελές μυαλό τους πηγαινοέρχεται από το ένα πρόβλημα στο άλλο, χωρίς να αντιλαμβάνονται πως το μοναδικό τους πρόβλημα είναι το ίδιο τους το μυαλό. Αναμοχλεύουν σε λούπα το αρνητικό τους παρελθόν, το οποίο και κουβαλούν συνεχώς μαζί τους. Έχουν οι ίδιοι μουμιοποιήσει την ψυχή και το σώμα τους. Έχουν απορρίψει την ελεύθερη φύση τους.

Άνθρωποι άπληστοι και ‘’πεινασμένοι’’ χωρίς καμία δυνατότητα να γεμίσουν το κενό τους. Θα τους βρείς να πλάθουν σενάρια επί των σεναρίων στο μυαλό τους, φαντάζονται δολοπλοκίες και ίντριγκες εις βάρος τους, βλέπουν πάντα τη χειρότερη εκδοχή των καταστάσεων. Κρύβονται στον εαυτό τους και δημιουργούν έριδες χωρίς κανένα λόγο. Δεν έχουν μάθει να διαχειρίζονται την ευτυχία γιατί δεν θέλησαν ποτέ να ζήσουν μέσα της.

Πάντα κάτι θα ελλοχεύει από πίσω και εάν δεν υπάρχει πράγματι κάτι, τότε με ευκολία το ‘’γεννούν’’ στη δική τους πραγματικότητα. Στη χειρότερη μορφή τους, ζουν πίσω από κλειστά παραθυρόφυλλα γιατί φοβούνται ακόμη και την αντανάκλασή τους στο τζάμι. Καμία διέξοδος, καμία χαρά για ζωή.

Το χειρότερο; Νομίζουν πως είναι ευτυχισμένοι σε αυτή την κατάσταση.  Τι κι αν εσύ είσαι δυνατός και θέλεις να κάνεις μακροβούτι στη ‘’μαύρη τρύπα’’ τους. Τι κι αν εσύ σκέφτεσαι πως ό,τι και να συμβεί θα τους βρείς μες το σκοτάδι και θα τους σώσεις από την καταστροφή. Μάταια.

Όσο μεγάλες κι αν είναι οι προσπάθειες που κάνεις, τη στιγμή που πιάνεις το χέρι τους με στόχο να τους τραβήξεις έξω απο την δυστυχία και τη μιζέρια για να τους δείξεις πως ο δικός σου κόσμος είναι γεμάτος αγάπη, ειλικρίνεια και εμπιστοσύνη, γεμάτος χρώμα, αυτοί αρνούνται τη βοήθειά σου και σε τραβούν με λύσσα προς τα μέσα. Να χαθείς και εσύ.

Όσο γεμάτος θέληση άνθρωπος και να είσαι, όσο κι αν η επιθυμία σου να τους ‘’σώσεις’’ ξεπερνά όλες τις επιθυμίες που έχεις ακόμη και για τον ίδιο σου τον εαυτό, δυστυχώς δεν είσαι σε θέση να το πράξεις. Είναι επιλογή τους να ζουν μες το σπίτι με τα κλειστά παραθυρόφυλλα, είναι επιλογή τους να ζουν μες στο σκοτεινό τους δωμάτιο. Αυτοί έσβησαν το φώς που πάλεψες να φέρεις μέσα σε αυτό.

Έχεις την υποχρέωση να το σεβαστείς, παρ όλη τη ‘’συναισθηματική μουντζούρα’’ που σου προξενεί. Εάν δε δείξεις πως εσύ που τους αγάπησες ειλικρινά, κι ας εσύ έγινες θυσία στον βωμό τους, σέβεσαι τις επιλογές τους τότε ποιός θα το κάνει; Να θυμάσαι πως εσύ μπορείς να ζεις με την αλήθεια σου, αυτοί μπορούν να ζήσουν μες το ψέμα τους;


Γράφει ο Χρήστος Παπαδόπουλος






ΠΗΓΗ...http://www.thessalonikiartsandculture.gr

«Τι κακό μάς βρήκε» της Ντίνας Σαρακηνού


Δεν της έφτανε η μέρα. Πόσο λαχταρούσε να επιμηκύνει τον χρόνο, να γινόταν ένα θαύμα, να είχε η ώρα εξακόσια λεπτά. Στα εξήντα της χρόνια, τυραννισμένα τα περισσότερα, ένιωθε σαν τη Σταχτοπούτα.

Στη λαϊκή καμιά φορά χανόταν στις σκέψεις της. Χάιδευε για ώρα τις γυαλιστερές ολοστρόγγυλες ντομάτες, αν και στο τέλος πάντα διάλεγε δέκα ώριμες. Έσπρωχνε μετά το καρότσι της τρέχοντας, να προλάβει να μαγειρέψει για όλους. Διαφορετικά φαγητά: αλίμονο αν τάιζε τον εγγονό της τα ίδια με τους άλλους. Η κόρη της μετά το διαζύγιο είχε επιστρέψει στο πατρικό και στριμώχτηκε με τον γιο της στο παλιό παιδικό της δωμάτιο.

Από την πόρτα του σπιτιού μάζευε παπούτσια. Κάθε μέρα σφουγγάριζε τα πατώματα, ξεσκόνιζε τα ντουλάπια, καθάριζε τις τρίχες από το μπάνιο. Έπλενε τα πιάτα και έπειτα τα έτριβε με λεμόνι για να μην τους μυρίσουν. Τον άντρα της είχε συνηθίσει να τον βλέπει πάντα στην ίδια θέση. Στην πολυθρόνα του σαλονιού, μπροστά στην τηλεόραση. Μετά βίας τον έπειθε να μετακινηθεί λίγο στο πλάι για να χωράει και η σιδερώστρα της στο σαλόνι. Καθώς κολλάριζε τα πουκάμισα, ζήλευε αυτά που έλεγαν οι παρουσιάστριες, για εποικοδομητικό χρόνο, για λούσα, για ταξίδια. Λαχάνιαζε κάποιες στιγμές από τις δουλειές, αγανακτούσε κάποιες άλλες από τις έγνοιες. Αγνάντευε, από το παράθυρο πάνω από τον νεροχύτη της, πέρα από τον παραμελημένο της κήπο, πέρα από την απέναντι πολυκατοικία, πέρα από τη λεωφόρο, τα κότερα της μαρίνας, τη λαμπερή άμμο, τα πολύχρωμα κοχύλια και τον ωκεανό. Κι εκείνη τι έκανε; Εκείνη είχε μονάχα καταλήξει να απαντά στη λέξη «μάνα» τριάντα φορές την ημέρα. Ή μάλλον το άκουγε σαν: «Αμάν, ρε μάνα». Σκεφτόταν ότι πρόσφερε απλόχερα όμως, και έτσι έπαιρνε παρηγοριά. Εξάλλου, μάνα τους ήταν. Όφειλε.

Ένα βράδυ που είχε μείνει μόνη στο σπίτι, ανέτρεξε στο οικογενειακό άλμπουμ. Φωτογραφίες των παιδιών της σε παιδικά πάρτι, σε οικογενειακά τραπέζια, σε διακοπές στο χωριό, ο γιος της φαντάρος, η κόρη της νύφη, ο εγγονός της στο μαιευτήριο. Όπως γύριζε τις σελίδες, τα χρόνια περνούσαν ένα ένα από μπροστά της. Συγκινήθηκε και τα μάτια της έσταξαν νοσταλγία. Παρατήρησε και την πεθερά της, μακαρίτισσα πια, στην άκρη άκρη όλων σχεδόν των φωτογραφιών, με ένα μαύρο μαντίλι στο κεφάλι, να κοιτάει ανικανοποίητη. Στα τελευταία χρόνια της ζωής της, ο άντρας της την επέβαλε στο σπίτι τους. Αυτό το ανικανοποίητο της πεθεράς της σαν να αντάμωσε με το δικό της, κόχλασε μέσα της και της ανακάτεψε το στομάχι. Παράτησε το άλμπουμ και ήπιε ένα ποτήρι νερό. Ένιωσε φουσκωμένη, δυσκολευόταν να ανασάνει. Για μια στιγμή φοβήθηκε, αλλά δεν ήταν τίποτα τελικά. Ρεύτηκε και σαν να της φάνηκε πως μύρισε μπαρούτι.

Τα πρώτα συμπτώματα ήταν αθώα. Πολύ αλάτι στα γεμιστά. Μόνο εκείνη έφαγε, οι υπόλοιποι δοκίμασαν δυο τρεις μπουκιές και της ζήτησαν αμέσως νερό να ξεδιψάσουν. Τους κοίταζε απορημένη. Το επόμενο ήταν να μπερδέψει τα ασπρόρουχα με τα χρωματιστά. Κοιμήθηκαν σε γκρίζα σεντόνια, παραπονούμενοι για την αφηρημάδα της. Ώρες ώρες, την έβλεπαν να τριγυρνά σαν χαμένη μέσα στο σπίτι, αλλά και πάλι δεν έδωσαν σημασία. Μια μέρα, στο κυριακάτικο τραπέζι, τους σέρβιρε ωμά τα μακαρόνια, από τη συσκευασία κατευθείαν στα πιάτα, και τα περιέχυσε με σάλτσα. Τότε αποφάσισε ο πατέρας τους να δουν έναν γιατρό.

«Μια χαρά είναι η μάνα σας, μας πρότεινε φυτικά χάπια να τονώσουμε τη μνήμη της» τους είπε μόλις επέστρεψαν. Και μετά, στα κρυφά, τους μίλησε με περισσότερες λεπτομέρειες. Ότι όλα ήταν εντάξει, απλώς το διαζύγιο της κόρης μπορεί να την προβλημάτισε, να μην τα περιμένουν όλα από εκείνη, η μάνα τους χρειαζόταν ξεκούραση.

Ήθελε να τους καθησυχάσει. Ο ίδιος είχε θορυβηθεί όμως και, ίσως και από τύψεις, το ίδιο βράδυ δοκίμασε να την πλησιάσει ερωτικά.

«Πάει πολύς καιρός…» τόλμησε να της πει και ξεκίνησε να της τρίβει την πλάτη μόλις εκείνη έγειρε δίπλα του στο κρεβάτι. «Να είμαστε αθόρυβοι, όπως στα νιάτα μας» συνέχισε και πλησίασε το σώμα του στο δικό της.

Του χαμογέλασε, του είπε να την περιμένει να λουστεί πρώτα, κι εκείνος αναθάρρησε. Σηκώθηκε και πήγε στο μπάνιο. Μετά από δέκα λεπτά γύρισε στην κρεβατοκάμαρα. Έσταζε η νυχτικιά της νερό και αφρόλουτρα. Σαπουνάδες έβγαιναν από τα αυτιά της. Ένα περίγραμμα χαμόγελου με κόκκινο κραγιόν κάλυπτε το μισό της πρόσωπο. Είχε κρεμάσει κι από τον λαιμό της όλα της τα κολιέ. Αποσβολωμένος, έμεινε να την κοιτάει. Τον πλησίασε και έσκυψε να τον φιλήσει.

«Δεν φαίνεσαι καλά» της είπε με γουρλωμένα μάτια.

Εκείνη κλείδωσε την πόρτα της κρεβατοκάμαρας και άρχισε να γδύνεται, λικνίζοντας το σώμα της με απαλές κινήσεις και σιγοτραγουδώντας. Πέταξε το βρεγμένο της νυχτικό στο πάτωμα, ανακάτεψε τα μαλλιά της κυριευμένη από ερωτικό οίστρο και άρχισε να χαϊδεύεται και να τρίβεται νωχελικά στο πρόσωπο και στο σώμα. Ω Θεέ μου,σκέφτηκε εκείνος έτσι όπως την έβλεπε πασαλειμμένη και κατακόκκινη, τι κακό μάς βρήκε;

Ακολούθησαν και άλλα επεισόδια παράλογης συμπεριφοράς. Συχνά έβγαινε γυμνή στον δρόμο και τους την έφερναν οι γείτονες, άναβε δυνατά την τηλεόραση ξημερώματα με τη δικαιολογία ότι κάποιο σημαντικό μήνυμα θα της έστελνε η ξαδέλφη της από την Αμερική μέσω του παρουσιαστή, επισκεπτόταν τους συγγενείς τους απρόσκλητη, έβαψε τους τοίχους του σαλονιού μπλε ελεκτρίκ, έφερε χώμα μέσα στην κρεβατοκάμαρα και φύτεψε φακές στα συρτάρια. Αντί να πηγαίνει στη λαϊκή, αγόραζε καφτάνια και μεγάλα χρωματιστά καπέλα. Μάταια προσπαθούσαν να συζητήσουν μαζί της σοβαρά. Τους άκουγε μεν προσεκτικά, συμφωνούσε κιόλας μαζί τους, όμως μετά έκανε πάλι τα ίδια και τα ίδια. Κατά καιρούς, τους απάγγελνε και αποσπάσματα από την Αγία Γραφή. Ένα απόγευμα πήρε από το χέρι τον εγγονό της και ανέβηκαν μαζί στην ταράτσα. Τον σήκωσε στην αγκαλιά της και πλησίασε στα κάγκελα να δουν τη θέα από ψηλά. Με το που το αντιλήφθηκε η κόρη της, τους ακολούθησε και, βλέποντας τη σκηνή, άρχισε να ουρλιάζει. Της άρπαξε το παιδί με κλάματα υστερίας.

Έξι μήνες έκαναν υπομονή. Εντέλει, τακτοποίησε το θέμα ο άντρας της: «Γιατρέ, το και το, η γυναίκα μου τρελάθηκε. Ζητούμε, ως οικογένεια, εισαγγελική παραγγελία για ψυχιατρική εξέταση, με αίτημα τον ακούσιο εγκλεισμό της σε ψυχιατρείο».

Στη βαλίτσα της, έβαλε μέσα μόνο τα απαραίτητα: εσώρουχα, ρόμπες, τέσσερα φουστάνια, μια οικογενειακή φωτογραφία, την Αγία Γραφή. Τους αποχαιρέτησε με μια ζεστή αγκαλιά και δεν αντιστάθηκε καθόλου στους νοσοκόμους.

Στο ίδρυμα, το πρώτο βράδυ κοιμήθηκε δώδεκα ώρες. Ξύπνησε, ντύθηκε απλά και βγήκε στον κήπο. Ήταν Απρίλιος και τα λουλούδια ήταν ήδη ανθισμένα. «Μπορώ να αναλάβω να περιποιούμαι τον κήπο σας» είπε με ήρεμη φωνή στον προϊστάμενο του προσωπικού. «Ένα κλαδευτήρι μού αρκεί προς το παρόν». Το απόγευμα, τηλεφώνησε σε μια φίλη της. «Σε περιμένω να πιούμε καφέ. Ναι, ναι, μια χαρά είμαι. Όλα είναι καταπληκτικά. Και οι πάντες εδώ είναι πολύ ευγενικοί. Θα σου εξηγήσω. Α, και φέρε μου και κανένα περιοδικό, σε παρακαλώ, από τα lifestyle, ναι; Μην το ξεχάσεις. Σε λίγο καιρό θα έχω και τη δική μου τηλεόραση, μου είπαν, ναι, και κανένα βιβλίο φέρε μου, μόνο την Αγία Γραφή πήρα μαζί μου, μην τυχόν και με καταλάβουν».



Ευχαριστώ θερμά τον Κυριάκο Αθανασιάδη για τις σημαντικές επισημάνσεις του στο διήγημα.

Η Ντίνα Σαρακηνού κατάγεται από την Κέρκυρα, αλλά γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε βιοπληροφορική στη Μεγάλη Βρετανία. Είναι σύμβουλος επιχειρήσεων και διευθύνει το διαδικτυακό λογοτεχνικό περιοδικό Literature.gr.





ΠΗΓΗ...http://diastixo.gr

«Το έγραψε στο δέρμα» του Δημήτρη Δημητριάδη


Σύντομα

Τα δάκρυα στάζουν μολύβι
πέφτουν με κρότο στα γόνατα
κι όπως με κλαίει, του γελώ
κι όπως με ντύνει το μικρό κοστούμι 
του χαϊδεύω το μέτωπο
αφήνω τον άνεμο να μας σηκώσει 
πάνω από τον τόπο μαρτυρίου
την φωλιά του φιδιού
όπου το αίμα βάφει τις πέτρες 
με ανάποδα χαμόγελα.

Τόσα πουλιά σε αυτούς τους δρόμους
θα χαθώ 
κράτα μου την παλάμη σφιχτά
χωρίς το σχοινί στους καρπούς
χωρίς μετάνοιες
τα σημάδια στο σώμα φωνάζουν τις νύχτες
ψήλωσα κι ακόμη να σβήσουν.

Κι η μάνα δεν θ’ αργήσει
το έγραψε στο δέρμα της
με τις βελόνες που κρύβει δίπλα στα χάπια.


Ο Δημήτρης Δημητριάδης είναι ψυχίατρος και ζει στην Αθήνα. Ποιήματά του έχουν δημοσιευτεί σε διάφορα έντυπα και ηλεκτρονικά περιοδικά. Το 2016 εκδόθηκε η ποιητική συλλογή του Χρόνος αυτόχειρας από τις εκδόσεις Γκοβόστη.






ΠΗΓΗ...http://diastixo.gr

Η Έδεσσα πάει στην Philoxenia 2017


Εκθεσιακή Συμμετοχή της Έδεσσας στην Έκθεση Philoxenia 2017
H Πόλη της Έδεσσας συμμετέχει στην φετινή έκθεση Τουρισμού Philoxenia 2017 στο εκθεσιακό κέντρο της Θεσσαλονίκης (10-12 Νοεμβρίου) προβάλλοντας τα αξιοθέατα της πόλης και της ευρύτερης περιοχής της Ορεινής Πέλλας. Η εκθεσιακή συμμετοχή της Έδεσσας οργανώνεται μέσα από την Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση Έδεσσας.
Στην φετινή εκθεσιακή παρουσία της Έδεσσας οργανώνονται μια σειρά από δράσεις στις οποίες καλούμε οργανωμένα τις τουριστικές επιχειρήσεις και τους πολιτιστικούς φορείς της πόλης και της περιοχής να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους έτσι ώστε το αποτέλεσμα της συνολικής προωθητικής ενέργειας να είναι θετικό και αναγνωρίσιμο.
Βασικό εργαλείο προώθησης είναι η κάρτα πόλης Έδεσσας, η Edessa City Card η οποία θα βοηθήσει τους επισκέπτες να γνωρίσουν εύκολα και οικονομικά τα αξιοθέατα, τις δραστηριότητες, τον πολιτισμό και την γαστρονομία της πόλης και της ευρύτερης περιοχής. Η  Ορεινή Πέλλα με κέντρο την πόλη της Έδεσσας αναπτύσσεται ως ένας σημαντικός προορισμός σε ένα δίκτυο αξιοθεάτων που περιλαμβάνει τους Καταρράκτες της Έδεσσας, το Υπαίθριο Μουσείο Νερού Έδεσσας, το Χιονοδρομικό Κέντρο Βόρας-Καϊμάκτσαλάν, τα χωριά της περιοχής, τον Παραδοσιακό οικισμό του Αγίου Αθανασίου, τα λουτρά Πόζαρ και βέβαια την Πέλλα με τους αρχαιολογικούς και βυζαντινούς θησαυρούς πατρίδα και γενέθλιος τόπος του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Η Edessa City Card είναι ένα εργαλείο δικτύωσης αξιοθεάτων και υπηρεσιών του προορισμού  Έδεσσα & Ορεινή Πέλλας με στόχο την οργάνωση του προορισμού με τρόπο ώστε τα περισσότερα οφέλη να γυρνούν στην τοπική κοινωνία, να διευκολύνεται η επιχειρηματικότητα, η αποτελεσματικότητα και η βιωσιμότητα.
Στόχος είναι ο 12μηνος τουρισμός μέσα από τον συνδυασμό υπηρεσιών δημόσιων και ιδιωτικών φορέων λύνοντας προβλήματα και παρέχοντας στους επισκέπτες μας λύσεις που διευκολύνουν την ζωή τους και ταυτόχρονα παράγουν μοναδικές εμπειρίες.

Ωστόσο η επιτυχία στηρίζεται στην συνεργασία. Υπαρχουν προτάσεις για αυτόνομη παρουσία εντός του περιπτέρου της Έδεσσας. Τα εξειδικευμένα στελέχη θα σας μυήσουν στην αξιοποίηση της εκθεσιακής παρουσίας έτσι ώστε ο προορισμός Έδεσσα & Ορεινή Πέλλα με τις επιχειρήσεις και τους φορείς του να αποκομίσει όσο το δυνατό τα περισσότερα οφέλη.

Περισσότερες πληροφορίες στο Κέντρο Τουριστικής Πληροφόρησης Έδεσσας

και στο www.edessacity.gr

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...