Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Δευτέρα 1 Οκτωβρίου 2012

ΤΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

 
Ποιός είναι? ρωτά η γιαγιά
- Ο χάρος
- Και τι θες? λέει ο παππούς
- Ήρθα να πάρω έναν από εσάς
- Εμένα πάρε λέει ο παππούς, άσε τη γιαγιά να ζήσει!!

Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΣΟΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΡΙΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ.



Αγαπητοί Φίλοι και Φίλες,
Η 1η Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα για την Τρίτη Ηλικία. Αποτελεί μία σημαντικότατη ημέρα που μας θυμίζει ότι η κοινωνία μας  οφείλει να σέβεται και να τιμά  τους ανθρώπους που έδωσαν, κάτω από τις πιο αντίξοες συνθήκες, το δικό τους αγώνα για τη ζωή, για την πρόοδο και τον κέρδισαν.
Η ημέρα αυτή είναι η αφορμή να αναλογιστούμε όλοι μας τι έχουμε κάνει,             τι προσφέρουμε ως νεότεροι και ποια τελικά είναι η προσωπική μας ευθύνη απέναντι στον συνάνθρωπό μας. Συχνά ακούμε και διαβάζουμε διάφορα για την τρίτη ηλικία και για τους ηλικιωμένους, αλλά δυστυχώς τα περισσότερα από αυτά αποτυπώνουν αριθμητικά δεδομένα και στατιστικούς πίνακες.
Δεν αναφέρονται σε πρόσωπα, δεν λένε ότι η ηλικιωμένοι είναι οι γονείς και οι παππούδες μας είναι αυτοί που αγωνίστηκαν για να μας αναστήσουν.
Να μας μορφώσουν. Είναι αυτοί που με κόπους, αλλά και θυσίες, έδωσαν τη μάχη για τις επόμενες γενεές, για εμάς όλους.  
Οι άνθρωποι της τρίτης ηλικίας, οι δικοί μας άνθρωποι, έδωσαν αγώνα για μία καλύτερη ζωή. Δυστυχώς, όμως, σήμερα πολλοί από αυτούς, αντί για ασφάλεια και ηρεμία, βιώνουν τη δοκιμασία, αφού είναι από τα πρώτα θύματα της σκληρής οικονομικής κρίσης με περικοπές των πενιχρών τους συντάξεων.
Ως Δήμος Αλμωπίας προσπαθούμε καθημερινά μέσα από ουσιαστικές δράσεις και δομές να σταθούμε δίπλα στους συμπολίτες μας της τρίτης ηλικίας. Με τη λειτουργία των ΚΑΠΗ να συμβάλλουμε στη βελτίωση της καθημερινότητάς τους, με το πρόγραμμα Βοήθεια στο Σπίτι να στηρίξουμε όσους έχουν ανάγκες.
Για τη διατήρηση αυτών των δομών, στις σημερινές οικονομικές συνθήκες, δίνουμε καθημερινά μεγάλο αγώνα κάτω από την πίεση των τεράστιων δυσκολιών που αντιμετωπίζει και η Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Πιστεύω, όμως, με όλη μου τη ψυχή, και αυτή την πίστη έχει και η δημοτική αρχή, ότι ο σεβασμός και η φροντίδα που προσφέρει μία κοινωνία σε όλα τα  ηλικιωμένα μέλη της, αποτελούν το πιο σημαντικό δείγμα, χαρακτηριστικό και κριτήριο για τον πολιτισμό της τον ίδιο.
Οι άνθρωποι της τρίτης ηλικίας, οι γονείς και οι παππούδες μας, μας δίνουν με την υπερηφάνεια και τους αγώνες τους, πραγματικά μαθήματα ζωής.
Αυτά τα μαθήματα πρέπει και μπορούν να αποτελέσουν το ισχυρότερο κίνητρο για όλους μας. Κίνητρο για να βελτιωθούμε, για να μην επαναπαυόμαστε, για να σταθούμε όρθιοι απέναντι στις δυσκολίες της εποχής μας και τελικά να αξιωθούμε, όταν θα έρθει η ώρα του απολογισμού της δικής μας ζωής, να αισθανθούμε την υπερηφάνεια που αυτοί σήμερα διαθέτουν.
Για τη ζωή που μας χαρίσατε, για όλα όσα μας προσφέρατε και για την υπερηφάνεια που μας διδάσκετε, μια λέξη μόνον: Ευχαριστούμε.
Να είστε όλοι καλά

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΔΗΜΟΥ ΑΛΜΩΠΙΑΣ.



Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η


        Σας προσκαλούμε να έλθετε στη συνεδρίαση  της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης του Δήμου  Αλμωπίας,  που θα γίνει στο Δημοτικό Κατάστημα  Αριδαίας  και  στην αίθουσα  συνεδριάσεων  του Δημοτικού Συμβουλίου, την  10η   του  μηνός  Οκτωβρίου   έτους  2012, ημέρα Τετάρτη  και ώρα   19:00  (7:00μ.μ.),  για  συζήτηση και λήψη αποφάσεων στα παρακάτω θέματα της  ημερήσιας διάταξης:

1)    Κυκλοφοριακή  ρύθμιση στο κέντρο της πόλης  της Αριδαίας επί προτάσεως  της Δημοτικής Αρχής.
2)    Δημιουργία  δικτύου  Αλμωπίας για τη κοινωνική συνοχή.








                     
        Ο  ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ 
       ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ

                 
                            
                                         ΠΑΣΟΗΣ  ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
                                       ΔΗΜΑΡΧΟΣ   ΑΛΜΩΠΙΑΣ

ΠΑΤΣΑΒΟΥΡΑ...ΓΛΥΚΕΙΑ!



ΥΛΙΚΑ
½ κιλό φύλλο κρούστας.
Ένα γιαουρτάκι στραγγιστό.
Ένα κουπάκι (αυτό από το προηγούμενο γιαούρτι) ζάχαρη.
Ένα κουπάκι ηλιέλαιο.
Δύο βανίλιες.
Ένα φακελάκι baking powder
Μία κουταλιά του γλυκού πορτοκαλόφλουδα ξισμένη.
Λίγο βιτάμ
ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Ρίχνω όλα τα υλικά σε ένα σκεύος και τα ανακατεύω με το μίξερ ή με το χέρι, όσοι είναι δυνατοί, μέχρι να γίνουν ομοιόμορφο μίγμα.
Αλοίφω το ταψί με βιτάμ.
Βάζω ένα φύλλο στο ταψί και ρίχνω δύο κουταλιές γέμιση. Σουρώνω το φύλλο στην άκρη του ταψιού.
Με τον ίδιο τρόπο τοποθετώ στο ταψί όλα τα φύλλα και όλη την γέμιση, μέχρι να γεμίσει όλο το ταψί.
Ρίχνω λίγο ηλιέλαιο από πάνω και βάζω το γλύκισμα σε φούρνο για 30 με 40 λεπτά στους 180ο.
ΣΙΡΟΠΙ
Για να φτιάξω το σιορόπι βράζω σε ένα καραβάνι 3 κούπες ζάχαρη και 2 κούπες νερό και 1 κούπα χυμό πορτοκάλι και ένα ξυλάκι κανέλλα.
Ανακατεύω μέχρι να βράσει και γίνει ομοιόμορφο.
Περιμένω να κρυώσει το γλυκό και όταν γίνει το σιρόπι χλιαρό το ρίχνω με μια κουτάλα πάνω στο γλυκό.
Καλή επιτυχία



ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΑΛΜΩΠΙΑΣ


ΔΗΜΟΣ ΑΛΜΩΠΙΑΣ
ΤΜΗΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΠΡΑΣΙΝΟΥ


         Ενημέρωση των μαθητών για την ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών.

         Στα πλαίσια των δράσεων που πραγματοποιεί το τμήμα Περιβάλλοντος, Καθαριότητας, Ανακύκλωσης και Συντήρησης Πρασίνου του Δήμου μας για την προστασία του περιβάλλοντος, θα πραγματοποιήσει ενημερωτική εκδήλωση - παρουσίαση για τους μαθητές των Δημοτικών Σχολείων της έδρας του Δήμου με θέμα <<Ανακύκλωση Ηλεκτρικών Συσκευών>>, την Τετάρτη 10/10/2012 και ώρα 8.30 στο Ξενιτίδειο πνευματικό κέντρο. Ομιλητής της εκδήλωσης θα είναι ο κύριος Καραγώγος Ιωάννης, υπεύθυνος Βορείου Ελλάδος της εταιρείας Ανακύκλωση Συσκευών Α.Ε. Ο Δήμαρχος Αλμωπίας κύριος Πασόης Δημήτριος ευχαριστεί εκ των προτέρων το Διευθυντή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Πέλλας, τους Διευθυντές, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές των τεσσάρων Δημοτικών Σχολείων της Αριδαίας, για την αποδοχή της πρόσκλησης και τη συμμετοχή τους στην εκδήλωση.
 

ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΑΠΟ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΣΑΡΑΚΗΝΩΝ "ΑΓΓΕΛΗΣ ΓΑΤΣΟΣ".



Ο Σύλλογος Διατήρησης & Ανάδειξης Πολιτιστικής Κληρονομιάς Σαρακηνών ‘’Αγγελής Γάτσος’’ οργανώνει την πρώτη εκδρομή του Συλλόγου και καλεί τα μέλη αλλά και τους φίλους του συλλόγου να ταξιδέψουν και να διασκεδάσουν παρέα στην Πόλη.

Κωνσταντινούπολη 25-28 Οκτωβρίου
Τριήμερο στην πρωτεύουσα του Βυζαντίου, με οργανωμένες δραστηριότητες και περιηγήσεις στην Πόλη.


ΤΙΜΗ  : 140,00€ το άτομο, που είναι φίλος του Συλλόγου - 120,00€ το άτομο, για τα εγγεγραμμένα & οικονομικά τακτοποιημένα μέλη του Συλλόγου

Η εκδρομή περιλαμβάνει:
• Μεταφορά από Αριδαία με λεωφορείο.
• Δύο διανυκτερεύσεις με πρωινό σε ξενοδοχεία, στην περιοχή της παλιάς πόλης
• Δωμάτια δίκλινα ή τρίκλινα.
• Ελληνόφωνο προσωπικό για την καλύτερη εξυπηρέτηση σας
• Στο ξενοδοχείο υπάρχει lobby, café, εστιατόριο, ασύρματο internet.
• Αρχηγό του ταξιδιωτικού γραφείου για την καλύτερη εξυπηρέτησή σας
• Οργανωμένες προτάσεις διασκέδασης και δραστηριοτήτων κατά τη διάρκεια της εκδρομής.

Διαμονή στην περιοχή του Μητροπολιτικού Δημαρχείου, με πρωινό. Ξεκινάμε Πέμπτη βράδυ, φτάνουμε την Παρασκευή το πρωί στην Κωνσταντινούπολη, μένουμε Παρασκευή και Σάββατο κι αναχωρούμε την Κυριακή.

- Πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα της εκδρομής αλλά και για κρατήσεις μπορείτε να καλέσετε στο : 2384500727 & στο 697088907 για τους κατόχους what’s up.
- Κρατήσεις μέχρι την Κυριακή 14 Οκτωβρίου.



ΟΚΤΩ ΑΙΝΙΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΔΥΝΑΤΑ ΜΥΑΛΑ!


Γρίφοι: 8 αινίγματα για δυνατά μυαλά (1)


Σας προκαλούμε να… σπαζοκεφαλιάσετε με οκτώ απλούς αλλά «ξύπνιους» γρίφους, που ακονίζουν το μυαλό και το κρατούν σε εγρήγορση. Μπορείτε να βρείτε τις λύσεις των αινιγμάτων, χωρίς να κλέψετε;
Ακολουθούν οκτώ γρίφοι που χρειάζονται σκέψη –από λίγη έως πολύ- και σύντομα αινίγματα, με τα οποία, ακόμη κι αν δεν καταφέρετε να βρείτε την απάντηση, περνά ευχάριστα η ώρα. Δείτε στην συνέχεια τις απαντήσεις, πιο κάτω, και πείτε μας στο τέλος του δημοσιεύματος αν καταφέρατε να βρείτε τις λύσεις. Έτοιμοι;
Γρίφοι: 8 αινίγματα για δυνατά μυαλά (3)

1. Το χαλασμένο ασανσέρ
Η Μαρία φτάνει στην νέα της δουλειά, σε ένα κτίριο 60 ορόφων. Κι ενώ περιμένει το ασανσέρ για να πάει στο γραφείο της, βλέπει ότι είναι χαλασμένο. Φυσικά, δεν είναι διατεθειμένη να ανέβει σκαλιά 60 ορόφων με τα πόδια της. Παρ’ όλα αυτά, πρέπει να φτάσει στο γραφείο της. Πώς το κάνει;


2. Ένας άνδρας κάθεται σε ένα εστιατόριο και ζητά από τον σερβιτόρο να του φέρει ένα πιάτο, ένα άδειο ποτήρι, νερό, ένα σπίρτο και μια φέτα λεμονιού. Ο άνδρας άδειασε στο πιάτο τόσο νερό ώστε να το γεμίσει και στην συνέχεια είπε στον σερβιτόρο: Αν μπορέσεις να μεταφέρεις το νερό από το πιάτο στο ποτήρι, χωρίς να ακουμπήσεις ή να μετακινήσεις το πιάτο, θα σου δώσω 100 ευρώ.
Λίγα λεπτά αργότερα, ο σερβιτόρος έφυγε με τα 100 ευρώ στην τσέπη. Πώς τα κατάφερε;


3. Είναι κάτι που το έχει ο Πάπας, αλλά δεν το χρησιμοποιεί. Το έχει ο πατέρας σου αλλά το χρησιμοποιεί κι η μητέρα σου. Κάτι που οι μοναχές δεν το χρειάζονται. Του Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ είναι μεγάλο. Του Jaime Fox είναι μάλλον μικρό. Τι είναι αυτό;

Γρίφοι: 8 αινίγματα για δυνατά μυαλά (4)

4.Η μικρή Άννα είναι μόνη της στο σπίτι, καθώς οι γονείς της λείπουν σε έκτακτο ταξίδι. Το βράδυ, ακούει θορύβους και βγαίνει από το δωμάτιό της να δει τι συμβαίνει, όταν κάποιος την αρπάζει από πίσω και την σφίγγει από το λαιμό. «Δώσε μου ό,τι χρήματα υπάρχουν στο σπίτι», της λέει, αλλά εκείνη του απαντά πως δεν υπάρχουν καθόλου χρήματα. Ξαφνικά, χτυπά το τηλέφωνο. «Αν δεν απαντήσω, θα ανησυχήσουν», λέει η μικρή Άννα, και ο διαρρήκτης την αφήνει να το σηκώσει, με τον όρο να μην πει τίποτα γι’ αυτόν στο τηλέφωνο, δείχνοντάς της απειλητικά ένα μαχαίρι. Η Άννα σηκώνει το ακουστικό και απαντά στην συμμαθήτριά της που καλούσε:



«Γεια σου Βάσω, τι κάνεις; Θυμάσαι εκείνες τις σημειώσεις που σου δάνεισα; Δυστυχώς, τις χρειάζομαι πίσω. Θα ήταν μεγάλη βοήθεια για μένα, για το διάβασμα για το διαγώνισμα. Είναι επείγον, οπότε όποτε μπορέσεις να έρθεις και να μου τις φέρεις τις επόμενες ημέρες θα ήταν καλά. Ναι, καληνύχτα». 



Ο διαρρήκτης, ευχαριστημένος που δεν ανέφερε τίποτα ύποπτο για εκείνον, την ξαναπλησίασε και την απείλησε με το μαχαίρι. Εκείνη, αφού αντιστάθηκε για λίγη ώρα, του είπε πως τα χρήματα βρίσκονται στο δωμάτιο των γονιών της. Εκείνος την οδήγησε στο δωμάτιο και ξεκίνησε να ψάχνει για τα χρήματα. Μέχρι που κάποια στιγμή, ακούστηκε η σειρήνα ενός περιπολικού, και ο διαρρήκτης έσπευσε να φύγει. Τελικά, τον έπιασαν στην είσοδο, ενώ η Άννα είδε την Βάσω και έτρεξε να την ευχαριστήσει. «Έξυπνα παιδιά», αναφώνησε ένας αστυνομικός. 
Τι είχε συμβεί;
Γρίφοι: 8 αινίγματα για δυνατά μυαλά (5)
5. Κάποτε, κάποιος ρώτησε τον διευθυντή ενός φρενοκομείου, με ποια κριτήρια αποφασίζουν ποιος πρέπει να εισαχθεί σε αυτό. Τότε, εκείνος του είπε πως μία από τις δοκιμασίες είναι η εξής: Γεμίζουμε μια μπανιέρα με νερό, και δίνουμε σε κάποιον ένα κουταλάκι, μια κούπα και έναν κουβά, και του ζητάμε να αδειάσει την μπανιέρα. Τι θα χρησιμοποιούσατε εσείς για να την αδειάσετε;


6. Ένας αγρότης προκαλεί έναν μηχανικό, έναν φυσικό και έναν μαθηματικό σε μια δοκιμασία:Με το ίδιο κομμάτι φράχτη που τους έδωσε, να διαγωνιστούν για το ποιος θα καταφέρει να περιφράξει το μεγαλύτερο κομμάτι γης.



Ο μηχανικός έκανε τον φράχτη κυκλικό, και είπε πως αυτός είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος περίφραξης. 



Ο φυσικός έστησε τον φράχτη σε μια μεγάλη ευθεία γραμμή και θεώρησε πως εκτείνεται επ’ άπειρο. Στην συνέχεια είπε πως κατόρθωσε να περιφράξει τον μισό πλανήτη. 
Ο μαθηματικός κάγχασε, και με τον τρόπο που χρησιμοποίησε τον φράχτη, κέρδισε την δοκιμασία. Τι έκανε;


7. Υπήρχε ένα κολλέγιο στις ΗΠΑ, που πρόσφερε το μάθημα «Πιθανότητες και η εφαρμογή τους στον πραγματικό κόσμο» , αλλά υπήρχε κάτι ιδιαίτερο σε αυτό: Δεν υπήρχαν τεστ ή εργασίες, παρά μόνο μια τελική εξέταση, στην οποία δινόταν μόνο μια ερώτηση. Στο τέλος μιας χρονιάς, ο καθηγητής μοίρασε τις κόλλες με την ερώτηση και το μόνο που έγραφαν επάνω ήταν «Τι είναι ρίσκο;»



Αρκετοί από τους φοιτητές κατάφεραν να περάσουν το μάθημα, αλλά μόνο ένας από αυτούς πήρε 100 στα 100, γράφοντας, μάλιστα, μία και μοναδική λέξη. Μπορείτε να βρείτε ποια ήταν αυτή; 
8.Ένας άνδρας είναι παγιδευμένος σε ένα δωμάτιο , το οποίο έχει μόνο δύο πιθανές εξόδους: δύο πόρτες, οι οποίες οδηγούν σε χώρους από όπου μπορεί να φύγει. Η μία οδηγεί σε ένα δωμάτιο, φτιαγμένο από γυαλί μεγεθυντικού φακού, και ο ήλιος καίει αυτόματα ό,τι και όποιον μπει στο δωμάτιο. Η δεύτερη οδηγεί σε ένα δωμάτιο με έναν φονικό δράκο που βγάζει φωτιά από το στόμα. Πώς μπορεί ο άνδρας να φύγει από το δωμάτιο;


Απαντήσεις: 
Γρίφοι: 8 αινίγματα για δυνατά μυαλά (2)












1. Ευτυχώς, η Μαρία δεν χρειάζεται να ανέβει 60 ορόφους με τα πόδια. Κανείς δεν είπε ότι το γραφείο της είναι στον 60ο όροφο. Αντίθετα, είναι στον 1ο, επομένως ανεβαίνει ωραιότατα τα ελάχιστα σκαλιά της.



2. Πρώτα, ο σερβιτόρος στερέωσε το σπίρτο στο λεμόνι, ώστε να στέκεται όρθιο. Στην συνέχεια, το άναψε και το έβαλε, μαζί με το λεμόνι, στη μέση του πιάτου. Έπειτα, γύρισε το ποτήρι ανάποδα και το στερέωσε στο πιάτο, σκεπάζοντας το σπίρτο και το λεμόνι. Η φλόγα, καταναλώνοντας το οξυγόνο του ποτηριού, δημιούργησε μια μορφή «σκούπας» στο ποτήρι, που με αυτό τον τρόπο τράβηξε προς το μέρος του το νερό. 



3. Το επώνυμο 



4. Κατά την διάρκεια του τηλεφωνήματος, η Άννα πατούσε το mute ανά διαστήματα, ώστε το μόνο που άκουσε τελικά η φίλη της ήταν οι λέξεις «Χρειάζομαι, βοήθεια, επειγόντως, να έρθεις».


5. Ο πιο λογικός τρόπος είναι να τραβήξετε την τάπα της μπανιέρας.

6. Ο μαθηματικός έστησε έναν μικρό φράχτη γύρω από τον εαυτό του. Στην συνέχεια, δήλωσε πως ο ίδιος ήταν έξω από τον φράχτη. 

7. Στην ερώτηση «Τι είναι ρίσκο;» ο φοιτητής απάντησε «Αυτό». Αφενός, ο φοιτητής δήλωνε με αυτόν τον τρόπο ότι το να απαντήσει μονολεκτικά και με τρόπο που ο καθηγητής μπορεί να μην «έπιανε», ήταν ρίσκο για τις εξετάσεις, και αφετέρου δήλωνε πως το να βασίζεται η επιτυχία σε ένα μάθημα από μία και μόνο ερώτηση, ήταν επίσης ρίσκο. 

8. Περιμένει να νυχτώσει και φεύγει από την πρώτη πόρτα. 



ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ?

Τι είναι Επανάσταση;


Ερώτηση:
Κατά τι ένα επαναστατικό συμβάν-ρήξη αποτελεί φορέα του καινούργιου, του μη αντιστρεπτού; Κατά τι δεν αποτελεί απλή επανάληψη, όπως νομίζουν ορισμένοι σήμερα, μιας παλιάς κληρονομιάς;


Απάντηση:
Πρώτα-πρώτα, είναι χρήσιμο να διαλύσουμε τη σύγχυση γύρω από τον ίδιο τον όρο «επανάσταση». Επανάσταση δεν σημαίνει ούτε εμφύλιος πόλεμος ούτε αιματοχυσία. Η επανάσταση είναι μια αλλαγή ορισμένων κεντρικών θεσμών της κοινωνίας μέσω της δραστηριότητας της ίδιας της κοινωνίας: ο ρητός αυτομετασχηματισμός της κοινωνίας, συμπυκνωμένος σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Αν ο βασιλιάς της Αγγλίας είχε δεχθεί καλύτερες συμβουλές, η Αμερικανική Επανάσταση δεν θα περιείχε καμιά στρατιωτική ή βίαιη διάσταση· δεν θα ήταν βέβαια λιγότερο επανάσταση. Η «επανάσταση» του Κλεισθένη στην Αθήνα -της οποίας πάντα είμαστε, υπό μια έννοια, κληρονόμοι- δεν ήταν βίαιη. Η επανάσταση του Φεβρουαρίου του 1917 στη Ρωσία δεν ήταν καθόλου βίαιη: τη δεύτερη ή την τρίτη μέρα, οι μεραρχίες του τσάρου αρνήθηκαν να πυροβολήσουν το πλήθος, και το παλαιό καθεστώς κατέρρευσε.

Η επανάσταση σημαίνει την είσοδο του μεγαλύτερου μέρους της κοινότητας σε μια φάση πολιτικής, δηλαδή θεσμίζουσας δραστηριότητας. Το θεσμίζον κοινωνικό φαντασιακό βρίσκεται επί το έργον και καταπιάνεται ρητά με το μετασχηματισμό των υπαρχόντων θεσμών. Στο βαθμό που συναντά την αντίσταση των παλιών θεσμών, άρα και της κατεστημένης εξουσίας, είναι ευνόητο ότι επιτίθεται στους θεσμούς της εξουσίας, δηλαδή στους πολιτικούς θεσμούς με τη στενή έννοια. Είναι όμως στη φύση των πραγμάτων αυτή η αφύπνιση του θεσμίζοντος κοινωνικού φαντασιακού να αμφισβητήσει ένα σωρό άλλες διαστάσεις, τυπικά θεσμισμένες ή όχι, της κοινωνικής ζωής.

Από τη συλλογή άρθρων του Κορνήλιου Καστοριάδη με τίτλο “Ακυβέρνητη Πολιτεία” [έκδοση ΕΥΡΑΣΙΑ, έκδοση 2010, σελίδες 225-234].


Από: Ελεύθερος Ενεργός Πολίης





ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com

ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΓΙΓΑΝΤΕΣ?

Που είναι όλοι αυτοί οι γίγαντες;;;

Λάζαρος Ελευθεριάδης 



Που είναι ο «πνευματικός» κόσμος της σύγχρονης Ελλάδας να δει τους … «Ελεύθερους(;) Πολιορκημένους»; Υπάρχει στις μέρες μας «πνευματικός» κόσμος;;;
Το 1918 ο Έρνεστ Χέμινγουεϊ πήγε «στον πόλεμο που θα έβαζε τέλος σε όλους τους πολέμους» τον Α! παγκόσμιο πόλεμο. Κατατάχθηκε ως εθελοντής τραυματιοφορέας στα ασθενοφόρα, τραυματίστηκε και παρασημοφορήθηκε.

Από τις εμπειρίες του αυτές γεννήθηκε το μυθιστόρημα «Αποχαιρετισμός στα όπλα», το οποίο, πολλοί θεωρούν ως το αριστούργημά του. Σ` αυτό αναπλάθει με τρόπο απόλυτα πειστικό το φόβο, τη συντροφικότητα, το θάρρος του νεαρού Αμερικανού εθελοντή και των ανδρών και γυναικών, τους οποίους γνωρίζει στην Ιταλία.

Όμως το “Αποχαιρετισμός στα όπλα” δεν είναι μονάχα ένα πολεμικό μυθιστόρημα. Σ` αυτό ο Έρνεστ Χέμινγουεϊ, πλάθει μια ιστορία αγάπης, κοινωνικής αλληλεγγύης, βαθιά τραγικής, μιά ιστορία παθιασμένη και ασυμβίβαστη, η συνισταμένη των τριών μεγάλων ερώτων του συγγραφέα στα χρόνια 1918-1929.

Πέρα όμως και ανεξάρτητα από τα καθαρά αυτοβιογραφικά στοιχεία που περιέχονται στο βιβλίο του αυτό, το μυθιστόρημα σφύζει από πάθος και συγκλονιστικά συναισθήματα, τα οποία βρίσκουν το ιδεώδες σκηνικό τους στην Ιταλία, στα ταραγμένα και αδυσώπητα χρόνια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου.

Ο μεγάλος μας ποιητής, Άγγελος Σικελιανός (Λευκάδα 1884 – Αθήνα 1951) , καλεσμένος από τα στελέχη του Ελληνικού στρατού της Θράκης, φθάνει στην πόλη για να μιλήσει στο «στράτευμα», εξ αφορμής των «Πυθικών Αγώνων» της Κομοτηνής.

Ο λόγος του, «ο Δελφικός Πυρήν, φορεύς της Παγκοσμίου πνευματικής θελήσεως», δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Ελεύθερον Βήμα», στις 21-23 Ιουνίου του 1931.

Έλεγε στον λόγο του, «Η φυσιολογική, η ηθική και η ιστορική ηλικία των διαφόρων λαών δεν είναι διόλου η ίδια, αλλ` ενώ άλλοι ευρίσκονται στην εποχή του “σπέρματος”, υπάρχουν άλλοι που διατρέχουνε την ηλικία του “αίματος”, ενώ άλλοι είναι φτασμένοι στην πνευματική τους ηλικία.

Ενώ τέλος είναι κάποιοι λαοί, οι οποίοι είναι ικανοί στο να συνθέσουν και τις τρεις αυτές δυνάμεις (χάρις βέβαια στα, αρτιότερα της σκέψης και της δράσης τους, στελέχη τους), ασφαλώς επιφορτίζονται για τούτο με πιο σύνθετα προβλήματα και ακόμα με μια κάποια συνθετότερη ευθύνη και μια ξέχωρη στον κόσμο αποστολή».


Γι` αυτό και η Δελφική Έκκλησή του, απευθύνεται σ` αυτούς που αγγίζουνε συνειδητά την ώριμη πνευματική τους ηλικία.

Στην Ιστορία δεν έχει αναφερθεί ποτέ, ένας λαός, ο οποίος ακουμπά μακάρια στις αγκάλες του Μορφέα, μπορεί «κοιμώμενος», ν’αλλάξει τις τύχες του.

Μόνο ένας λαός και ένας στρατός, καθοδηγούμενος από πολεμικούς και πνευματικούς ηγέτες, ταγούς, και μυημένος στην Ιερή Ιδέα του Ορφέα, των πανανθρώπινων ιδανικών, της Ενότητας, της Αρετής, του Πνεύματος, της Ελευθερίας και της Θυσίας μπορεί με την ανδραγαθία του, να καταγάγει επικές νίκες.

Ορφανεμένοι όμως εμείς από τους γίγαντες Ποιητές μας, οι οποίοι μας κεντρίζανε τον νου και την ψυχή μας, καταντήσαμε ένα ποδηγετούμενο και άλαλο κοπάδι.

Που είναι ο Σικελιανός; Έφυγε ο Αλαφροΐσκιωτος, θρηνώντας το θάνατο του Διγενή, μας άφησε να συμπληρώσουμε εμείς την Μελέτη Θανάτου, την ώρα κατά την οποίαν της Νύχτας ο ίσκιος ο βαρύς, σιγά σιγά μας σκεπάζει.

Που είναι ο Ελύτης; Ο Σεφέρης; Ένα πουκάμισο αδειανό απέμεινε η Ελλάδα.

Ο Μαβίλης αναπαύεται ψηλά στον Μόλυβο της Λέσβου. Που είναι ο Παλαμάς;

Σκορπισμένα άφησε ο Σολωμός τα ποιήματά του, αφημένα εδώ και κει, πέταξε μαζί με την Φεγγαροντυμένη του, δεν θέλει άλλο πια να γράψει για «Ελεύθερους Πολιορκημένους».

Που είναι ο Νιρβάνας, ο Δροσίνης, ο Μαλακάσης; Ο Καζαντζάκης, να δει να Ξανασταυρώνεται ο Χριστός-λαός του;

Σε ποιο κελί του χρόνου είναι αφημένος ο Ρίτσος; Το «Καπνισμένο του Τσουκάλι» είναι αδειανό, και το «κυκλάμινο» μαράθηκε στου βράχου την σχισμάδα, σκουριάσανε τα μάρμαρα και ετοιμάζονται να πουληθούν για παλιοσίδερα, στεγνωμένα από τις παλιές τους δόξες.

Σε μια σπάνια συνέντευξη που έδωσε ο Οδυσσέας Ελύτης στον Ρένο Αποστολίδη στην Εφημερίδα Ελευθερία στις 15 Ιουνίου του 1958, τα λόγια του παραμένουν επίκαιρα.

«Από τί πάσχουμε κυρίως; Θα σάς το πώ αμέσως: από μια μόνιμο, πλήρη, και κακοήθη ασυμφωνία μεταξύ το πνεύματος τής εκάστοτε ηγεσίας μας και του «ήθους» το οποίο χαρακτηρίζει τον βαθύτερο ψυχικό πολιτισμό της ηγεσίας του ελληνικού λαού στο σύνολό της.

Ο λαός αυτός κατά κανόνα εκλέγει την ηγεσία του. Και όμως, όταν αυτή αναλάβει την ευθύνη τής εξουσίας, είτε την αριστοκρατία εκπροσωπεί, είτε την οστική τάξη είτε το προλεταριάτο, κατά έναν «μυστηριώδη» τρόπο αποξενώνεται οπό την «βάση» η οποία την ανέδειξε, και ενεργή σαν να βρισκόταν στο Τέξας ἤ στο Ουζμπεκιστάν, και πάντως εκτός Ελλάδος».


Ο «πνευματικός» κόσμος των νεωτέρων χρόνων που βρίσκεται; O οποίος, άλλοτε φτερούγιζε πάνω από την πατρίδα μας, εμψυχώνοντάς την και υμνώντας την, απλώνοντας τα φτερά του πάνω από βουνά και θάλασσες, τώρα βάρυνε, κουράστηκε, και από ταγός έγινε αχός, και βούλιαξε κι αυτός στα έλη και τα τενάγη της στείρας «πολιτικής».

Ακόμα και ο σατυρικός ευθυμογράφος Γιώργος Σουρής, παράτησε το σατυρικό πενάκι του στην άκρη, χαμένος στην βοή του καφενέ του. Τι άλλο πια να γράψει; Ο «Ρωμιός» του δεν πρόκειται να αλλάξει.

Σίγησε και η φωνή της Σοφίας Βέμπο, μη μπορώντας να ταιριάξει στου καιρού μας τα τερτίπια. Σκέπασε το πρόσωπό της με την κάτασπρη μαντίλα της κι αποχαιρέτησε τα παιδιά της Ελλάδος, τα παιδιά της.

Για ποιόν «Ντούτσε» άλλωστε να τραγουδήσει; Ποιες κοκκορόφτερες ταξιαρχίες να σατυρίσει, να λοιδορήσει;

Ο Ντούτσε στην νέα ελληνική έκδοσή του, τώρα συγκυβερνά και άρχει στην κοκορόμυαλη λεγεώνα των υποταγμένων. Η πόλις άλλωστε, εάλω, χωρίς την παραμικρή αντίσταση, στην πραγματικότητα η χώρα παρεδόθη στον κατακτητή, αμαχητί !!!

Η Νεοελληνική Μετριότητα και Μετριοκρατία ενώπιον των Ιστορικών Ευθυνών της.

Η «κοινωνική αναμόρφωση» είναι απαίτηση Ιστορική με ανατρεπτικές λογικές ηθικής επανάστασης, και όχι πολιτικής υποτακτικής συνοδοιπορίας.

Δυστυχώς το πολιτικό προσωπικό της χώρας είναι «προσκυνημένο», υποταγμένο σε λογικές νεοαποικίας, προστάτης του σαθρού μεταπολιτευτικού συστήματος και των οικονομικών συμφερόντων ξένων και ντόπιων “ιδιοκτητών”.

Είναι προφανές πλέον, ότι ως πολιτικό σύστημα, χρήζει άμεσης πολιτικής «αποθεραπείας» και μεταμόρφωσης.

Έλεγε ο μεγάλος μας ποιητής Άγγελος Σικελιανός“Είδα, δίπλα από τη «νεκροφάνεια» του Ελληνισμού, την ανθρωπότητα όλη στο κρεβάτι του θανάτου της.

Μ` όση είχα δύναμη στο νου και στο κορμί μου, υπόφερα απ` την αγωνία της”.


Πόσο επίκαιρος παρά ποτέ !!!





ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com

Ο ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΥΔΡΑΡΓΥΡΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΜΑΣ.


O κόκκινος υδράργυρος και οι πρόγονοί μας

Πρίν από μερικά χρόνια, στα ορυχεία της Κασσάνδρας στην Χαλκιδική είχε βρεθεί κόκκινος υδράργυρος σε αρκετά μεγάλη ποσότητα, αλλά η κυριότητα και τα δικαιώματα εκμετάλλευσης του δόθηκαν σε μια Γαλλο-Ελβετική εταιρία .

Ο κόκκινος υδράργυρος είναι ένα πολύ σπάνιο υλικό και είναι πιό πολύτιμο από χρυσάφι.

Ο κόκκινος υδράργυρος αναφέρεται και στα περίφημα Ραμαγιάνας, τα ινδικά έπη, σαν καύσιμο κίνησης των ιπτάμενων σκαφών της Αυτοκρατορίας των Ράμα που τα κατασκεύαζαν όπως γράφουν οι Βεδες Έλληνες. .

Βλέπουμε λοιπόν πως η χρήση αυτού του υλικού ορυκτού και οι ιδιότητες του ήταν γνωστές στους Αρχαίους Έλληνες και αυτό από μόνο του προκαλεί απορίες.

Με ποιόν τρόπο μπορούσαν να το βρουν (όντας αρκετά σπάνιο) και να αναλύσουν τις ιδιότητες του; Και εδώ αρχίζουν τα δύσκολα.

Ο κόκκινος υδράργυρος είναι ραδιενεργό ισότοπο του υδραργύρου οπότε θα μπορούσαμε να χρησιμοποιούσαν την ραδιενέργειά του. Αλλά για να χρησιμοποιήσουν την ραδιενέργεια ως καύσιμο έπρεπε να είχαν πυρηνικούς αντιδραστήρες…!!!!!!!

Ο Τάλως χρησιμοποιούσε μάλλον τον κόκκινο υδράργυρο. Γιατί από μια οπή στην φτέρνα χύθηκε το υγρό που περιείχε. Και ο Κολοσσός της Ρόδου που προστάτευε το λιμάνι του νησιού, ήταν μια προσπάθεια αντιγραφής του Τάλου. Άρα και αυτός θα είχε κόκκινο υδράργυρο;

Ο κόκκινος υδράργυρος είναι υπαρκτός. Ο κ. Κων/νος Παπαστεφάνου, καθηγητή Πυρηνικής Φυσικής στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, λέει γι αυτόν

Ο κόκκινος υδράργυρος ή άλλως πώς κροτικός ή βροντώδης υδράργυρος Hg (OCN)2 είναι εκρηκτική ύλη. Αντικαταστάθηκε από τον τετρανιτρικό πενταερυθρίτη (ΡΕΤΝ, pentaerythritol tetranitrate) C (CH2ΟΝΟ2)4και τον κυκλωνίτη (RDX, Research Department Explosive) (CH2-Ν-ΝΟ2)3.Μυστηρια πράγματα .
Νομίζω ότι τίποτα δεν ξέρουμε για τους προγόνους μας.
Τον αστρολάβο ακόμη δεν τον αποκωδικοποίησαν .






ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com/

ΑΥΤΗ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΔΙΝΕΙ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.


Αυτή η γυναίκα δίνει μαθήματα ανεκτικότητας
Μια οπαδός του Σιχισμού με έντονη τριχοφυία βάζει διαδικτυακούς bullies στη θέση τους
Ένας Redditor πρόσφατα δημοσίευσε αυτή τη φωτογραφία μιας γυναίκας Σιχ με τη λεζάντα «Δεν είμαι σίγουρος τι πρέπει να συμπεράνω από αυτό.»

Αμέσως εκατοντάδες σχολιαστές μαζεύτηκαν στο ποστ για να επικρίνουν την τριχοφυΐα του προσώπου της. Οι πιστοί του Σιχισμού είναι δεσμευμένοι από τη θρησκεία τους να μην κόβουν ή να μην τροποποιούν την εμφάνισή τους με οποιοδήποτε τρόπο.

Όμως η γυναίκα της φωτογραφίας έμαθε για το γεγονός και έδωσε τη δική της απάντηση:

"Γεια σας. Είμαι η Balpreet Kaur, το κορίτσι της εικόνας. Δε ντρέπομαι, ούτε αισθάνομαι ταπεινωμένη από την προσοχή (θετική και αρνητική) σχετικά με την εικόνα μου, επειδή αυτή είμαι.

Ναι, είμαι μια γυναίκα Σιχ με τριχοφυΐα. Αντιλαμβάνομαι ότι το φύλο μου συγχέεται συχνά και ότι είμαι διαφορετική από τις περισσότερες γυναίκες.

Ωστόσο οι Σιχ πιστεύουν στην ιερότητα του σώματος - είναι ένα δώρο που μας δόθηκε από το Θείο Ον [το οποίο είναι ουδέτερου φύλου] και πρέπει να το διατηρήσουμε ανέπαφο. Ακριβώς όπως ένα παιδί δεν απορρίπτει το δώρο του από  τους γονείς του, έτσι οι Σιχ δεν απορρίπτουν το σώμα που τους έχει δοθεί….

Η στάση μου και οι σκέψεις μου και οι δράσεις μου έχουν περισσότερη αξία από ό,τι το σώμα μου επειδή αναγνωρίζω ότι αυτό το σώμα πρόκειται να γίνει στάχτη στο τέλος, οπότε γιατί να ασχολούμαι μ’ αυτό;

Όταν πεθάνω, κανείς δεν πρόκειται να θυμάται την εμφάνισή μου, καλά, ακόμα και τα παιδιά μου θα ξεχάσουν τη φωνή μου, και σιγά-σιγά η μνήμη της φυσικής εμφάνισης θα μαραζώσει. Ωστόσο, ο αντίκτυπος της κληρονομιάς μου θα παραμείνει: με το να μην επικεντρώνομαι στη φυσική ομορφιά έχω χρόνο για να καλλιεργήσω αυτές τις εσωτερικές αρετές κι ελπίζω να εστιάσω τη ζωή μου στη δημιουργία αλλαγής και στην πρόοδο αυτού του κόσμου με οποιοδήποτε τρόπο μπορώ…

Εκτιμώ όλα τα σχόλια εδώ, τόσο τα θετικά όσο και τα λιγότερο θετικά, διότι έχω καλύτερη κατανόηση του εαυτού μου και των άλλων μέσα από αυτό. "

Μετά από αυτό, ο υπεύθυνος του ποστ απάντησε ως εξής:

«…Διάβασα για τον Σιχισμό και πραγματικά ήταν πολύ ενδιαφέρον. Έχει πολύ νόημα το να ασχολείσαι με το τι αφήνεις πίσω σου και να μην ασχολείσαι με την εμφάνισή σου. Έβαλα αυτό το ποστ για να κερδίσω ιντερνετικές μονάδες και ήμουν ανίδεος.

Έτσι, reddit, λυπάμαι που ήμουν μαλάκας και που έδωσα αρνητική δημοσιότητα. Balpreet, λυπάμαι που δεν είμαι ανοιχτόμυαλο άτομο. Είσαι τόσο καλύτερος άνθρωπος από μένα. Σιχ, λυπάμαι που προσέβαλλα την κουλτούρα σας και τον τρόπο ζωής σας. Η πίστη της Balpreet είναι εκπληκτική.»



ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr

ΣΕ ΠΟΣΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΧΩΡΙΖΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΤΗΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ;

15
Η Εκκλησία μας χωρίζει τους Αγίους της σε διάφορες κατηγορίες ανάλογα με την ιδιότητα τους.

Οι κατηγορίες λοιπόν είναι οι εξής:
Προφήτες: Λέγονται όλοι εκείνοι όλους τους αγίους εκείνους άνδρες και γυναίκες που κατά την προ Χριστού περίοδο μέχρι και τον Ιωάννη τον βαπτιστή κήρυξαν στον Ιουδαϊκό λαό τον λόγο του Θεού και προφήτευσαν την έλευση του Μεσσία όπως ο Μωυσής, ο Ηλίας, ο Ησαίας και άλλοι.
Προπάτορες: Λέγονται κυρίως οι πρόγονοι του Χριστού από του Αδάμ μέχρι και των αμέσων κατά σάρκα προγόνων Του και ευρύτερα και όλοι οι άνδρες της Παλαιάς Διαθήκης που έζησαν πριν από το Χριστό οι «Δίκαιοι» όπως ο Ενώχ, ο Νωε, ο Έσδρας κλπ.

Απόστολοι: Λέγονται οι άμεσοι μαθητές του Χριστού οι δώδεκα και οι εβδομήκοντα όπως ο Πέτρος και Παύλος, ο Ανδρέας, ο Κλεώπας αλλά και οι πρώτοι μαθητές των Αποστόλων που εκήρυξαν και αυτοί το Ευαγγέλιο όπως ο Τίτος, ο Τιμόθεος ο Σίλας κ.α. Στην ίδια κατηγορία έχουμε τους τέσσερεις Ευαγγελιστές που έγραψαν τα ισάριθμα κανονικά ευαγγέλια, και οι Ισαπόστολοι οι Άγιοι δηλαδή που δεν ήταν μεν Απόστολοι αλλά πρόσφεραν τόσες μεγάλες υπηρεσίες στον Χριστιανισμό, που από ευγνωμοσύνη τους αναγνωρίστηκε από την Εκκλησία ίση αξία με τους Αποστόλους όπως ο Κων/νος και η μητέρα του Ελένη, η Φωτεινή η Σαμαρείτιδα, η Όλγα των Ρώσων κλπ.

Μάρτυρες: Είναι οι πιστοί εκείνοι χριστιανοί που από τον Πρωτομάρτυρα Στέφανο μέχρι και τους σύγχρονους μας νεομάρτυρες προτίμησαν τον Θάνατο και τον πιο φρικτό ακόμη αρκεί να μην αρνηθούν τον Χριστό και προδώσουν την πίστη Εκείνου, που πρώτος εμαρτύρησε για την Σωτηρία όλων μας. Σ'αυτούς υπάγονται και οι Ιερομάρτυρες οι κληρικοί δηλαδή μάρτυρες όπως ο Χαραλάμπης, ο Βλάσσιος, ο Ερμόλαος κ.α., οι Οσιομάρτυρες , οι μοναχοί δηλαδή μάρτυρες, όπως ο Νίκων και η Ευγενία, οι Μεγαλομάρτυρες που υπέφεραν πριν πεθάνουν τα πιο φρικτα βασανιστήρια για να ξαναγυρίσουν στην ειδωλολατρία όπως είναι ο Γεώργιος, ο Δημήτριος, οι Θεόδωροι κ.α., οι Παρθενομάρτυρες, οι γυναίκες Παρθένοι που μαρτύρησαν για τον Χριστό, όπως η Βαρβάρα, η Αικατερίνη κ.α., οι Οσιοπαρθενομάρτυρες οι μοναχές δηλαδή μάρτυρες όπως η Παρασκευή και τέλος οι Νεομάρτυρες οι σύγχρονοι μας δηλαδή μάρτυρες, που βασανίστηκαν και σκοτώθηκαν από τους Τούρκους γιατί αρνήθηκαν να αλλάξουν την πίστη τους (κάπου αναφέρει ο Φώτης Κόντογλου ότι οι Νεομάρτυρες εκτιμώνται περί τους 35.000!) όπως ο Γεώργιος εξ Ιωαννίνων, Θεόδωρος ο Βυζάντιος, Γεώργιος ο Χιοπολίτης κ.α.

Ομολογητές: Λέγονται οι χριστιανοί που στην εποχή των διωγμών σύρθηκαν στα ειδωλολατρικά δικαστήρια, ομολόγησαν την πίστη τους στον Χριστό, τους υπέβαλλαν σε μαρτύρια για να Τον αρνηθούν, αλλά για τον ένα ή τον άλλο λόγο δεν θανατώθηκαν όπως οι μάρτυρες πχ ο Μάξιμος, ο Χαρίτων κ.α.

Όσιοι: Λέγονται οι μοναχοί και Οσίες μοναχές που έζησαν υποδειγματική μοναχική ζωή και δεν πρόσφεραν μεν το αίμα τους αλλά θυσίασαν την ζωή τους και με καθημερινό «μαρτύριο της συνειδήσεως» κέρδισαν τον ουρανό. Πχ Αντώνιος, Ευθύμιος, Αθανάσιος ο εν τω Άθω, Ευφροσύνη κ.α.

Ιεράρχες και Διδάσκαλοι: Λέγονται οι μεγάλοι εκείνοι επίσκοποι που με αγιότητα και φρόνηση ποίμαιναν τον λαό του Θεού και δίδαξαν γραπτά ή προφορικά τον Λόγο της αληθείας όπως οι τρεις Ιεράρχες Βασίλειος, Γρηγόριος και Ιωάννης, ο Αθανάσιος κ.α.

Πατέρες: Λέγονται -κυριολεκτικά- οι κληρικοί εκείνοι που διακρίθηκαν για την αγιότητα του βίου τους και την ορθή τους διδασκαλία που διατύπωσαν στα σοφά τους συγγράμματα, αλλά και γενικά όλοι οι άγιοι κληρικοί και μοναχοί.

Βασικό βοήθημα άντλησης απάντησης: "Απαντήσεις εις Λειτουργικάς Απορίας", του μακαριστού Ι.Μ.Φουντούλη 




ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr

ΤΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΣΤΗ ΜΕΚΚΑ ΚΙ ΕΝΑΣ ΦΟΝΙΚΟΣ ΙΟΣ.


Ανασαίνουν από ανακούφιση οι επιστήμονες στο Λονδίνο, που την προηγούμενη εβδομάδα εντόπισαν σε άνδρα από την Αραβία, έναν νέο και πιθανόν φονικό ιό της ίδιας οικογενείας με τον SARS. Ο ιός όπως δείχνουν τα πρώτα αποτελέσματα δεν μεταδίδεται εύκολα από άνθρωπο σε άνθρωπο. Εάν συνέβαινε κάτι τέτοιο θα υπήρχε μεγάλη ανησυχία αφού ο ιός έχει εντοπιστεί στις αραβικές χώρες και ενόψει του προσκυνήματος στη Μέκκα, και του συνωστισμού του κόσμου τα πράγματα θα έπαιρναν επικίνδυνη τροπή.  

Ο ιός μέχρι στιγμής έχει στοιχίσει τη ζωή σε έναν Σαουδάραβα, ενώ εξαιτίας του ασθένησε σοβαρά ένας άνδρας από το Κατάρ. Η υπηρεσία Υγείας των Ηνωμένων Εθνών ανακοίνωσε ότι συνεργάζεται με διεθνείς οργανισμούς ώστε να κατανοήσει καλύτερα τον κίνδυνο που ενέχει ο ιός για τη δημόσια υγεία.
"Από τις πληροφορίες που μέχρι στιγμής διαθέτουμε, φαίνεται ότι ο νέος κορονοϊός δεν μπορεί να μεταδοθεί εύκολα από άνθρωπο σε άνθρωπο", αναφέρει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας σε ανακοίνωσή του.
Ο ΠΟΥ σήμανε διεθνή συναγερμό την Κυριακή και ανακοίνωσε ότι ένας νέος ιός μόλυνε έναν 49χρονο άνδρα από το Κατάρ, ο οποίος είχε πρόσφατα ταξιδέψει στη Σαουδική Αραβία, όπου ένας άλλος άνδρας που είχε μολυνθεί από τον ίδιο ιό πέθανε.
Την Τρίτη, ο άνδρας από το Κατάρ αναφέρθηκε ότι νοσηλευόταν σε σοβαρή κατάσταση σε νοσοκομείο του Λονδίνου. Όπως ανακοίνωσε ο ΠΟΥ, έκτοτε δεν αναφέρθηκαν νέα επιβεβαιωμένα κρούσματα του ιού.
Ο νέος ιός έχει ορισμένα κοινά συμπτώματα με τον SARS ή αλλιώς Σοβαρό Οξύ Αναπνευστικό Σύνδρομο, έναν άλλο κορονοϊό, ο οποίος εντοπίστηκε στην Κίνα το 2002 και στοίχισε τη ζωή σε περίπου το ένα δέκατο από τους 8.000 ανθρώπους που μόλυνε παγκοσμίως.
Αμφότεροι οι ασθενείς που επιβεβαιώθηκε ότι μολύνθηκαν από τον ιό υπέστησαν νεφρική ανεπάρκεια.
Οι επιστήμονες του Ευρωπαϊκού Κέντρου για την Πρόληψη και τον Έλεγχο των Ασθενειών (ECDC), ενός οργανισμού της ΕΕ με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της Ευρώπης έναντι των μεταδοτικών ασθενειών, ανακοίνωσαν ότι οι πρώτες ιολογικές εξετάσεις υποδηλώνουν πως η μόλυνση μπορεί να προήλθε από ζώα. Αυτές οι νόσοι είναι γνωστές ως ζωονόσοι.
Οι οδηγίες του ΠΟΥ προς τις 194 χώρες-μέλη του αναφέρουν ότι οι εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας θα πρέπει να βρίσκονται σε επαγρύπνηση για πιθανά κρούσματα SARS που θα έχρηζαν νοσηλείας και ασθενείς που έχουν επισκεφθεί τη Μέση Ανατολή, όπου εντοπίστηκε ο ιός, ή άτομα που έχουν έρθει σε επαφή με κάποιον πιθανόν μολυσμένο από τον ιό ή επιβεβαιωμένα μολυσμένο εντός των προηγούμενων δέκα ημερών.
Η υπηρεσία των Ηνωμένων Εθνών δεν έχει προτείνει περιορισμούς στις μετακινήσεις σε σχέση με τον νέο ιό, αλλά ανακοίνωσε ότι συνεργάζεται στενά με τις σαουδαραβικές αρχές σχετικά με τη λήψη μέτρων για τη δημόσια υγεία των μουσουλμάνων που θα κάνουν το ετήσιο προσκύνημα (Χατζ) στη Μέκκα.



ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΠΟΝΤΙΩΝ Δ.Δ. ΤΣΑΚΩΝΩΝ.




Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΝΤΙΩΝ Δ.Δ.ΤΣΑΚΩΝΩΝ
Σας ενημερώνει ότι ξεκίνησαν οι εγγραφές στο σύλλογο,
θα διδάσκονται:
Ποντιακή γλώσσα,
Ποντιακή λύρα
και χοροί του Πόντου.
τα τμήματα χορού
ξεκινάνε το Σάββατο 06/10/12
και  θα γίνονται κάθε Σάββατο.
ώρες:
-16:30 junior -
-17:00 μικρό τμήμα -
-18:00 τμήμα επιδείξεων -
-19:00 τμήμα μεγάλων & αρχαρίων.
και πάντα με ζωντανή μουσική.

χοροδιδάσκαλος:Αναστασία Μαχαιρίδου.


                                        το
                                   Δ.Σ.

ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ 100 ΧΡΟΝΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ ΕΟΡΔΑΙΑΣ


ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ 100 ΧΡΟΝΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣΜε σειρά αθλητικών εκδηλώσεων γιόρτασε η ΚΕΔΕ και ο Δήμος Εορδαίας την επετειακή συμπλήρωση 100 χρόνων από την απελευθέρωση της πόλης και της περιοχής από τον Οθωμανικό ζυγό.
Αναλυτικά οι εκδηλώσεις που έγιναν τον τριήμερο 28 έως 30 Σεπτεμβρίου περιλάμβαναν:
Την Παρασκευή το πρωί πραγματοποιήθηκε δενδροφύτευση στο χώρο του Δημοτικού Αθλητικού Κέντρου Πτολ/δας (Δ.Α.Κ.) και συγκεκριμένα στο Γήπεδο Ρίψεων «Ζαχαρίας Φωστηράς – Αθανάσιος Δεληγιώργης» με τη συμμετοχή των Δημοτικών σχολείων της Εορδαίας.
Το μεσημέρι της ίδιας μέρας διεξήχθη αγώνας ποδοσφαίρου στο γήπεδο ποδοσφαίρου «Αιμίλιος Θεοφανίδης»   μεταξύ των Βετεράνων Εορδαϊκού και Κοζάνης. Τελικό αποτέλεσμα 4-1 υπέρ των γηπεδούχων και πριν την έναρξη του η δήμαρχος Εορδαίας έδωσε μετάλλια και τιμητικά διπλώματα στις 2 ομάδες.
Τέλος το απόγευμα τις ίδιας μέρας έγινε η επίσημητελετή έναρξης στην Κεντρική πλατεία της Πόλης  όπου είχαμε και Θεατρικό δρώμενο από την ομάδα ενηλίκων του Δημοτικού Παιδικού Θεατρικού Εργαστηρίου.
Την ίδια στιγμή υπήρχεΛειτουργία Αθλητικών Σωματείων σε περίπτεραόπου τα σωματεία ενημέρωναν για τις δραστηριότητες τους.
Περίπτερα υπήρχαν από τον Εθελοντική ομάδα Προστασίας, τον Απόλλων, την Εορδαϊκή Δύναμη, τον Αρίων, το Παλαιστικό Κέντρο Εορδαίας, τα Δελφίνια, και τον Αίολο Δυτικής Μακεδονίας.
Η τελευταία ενέργεια (με τα περίπτερα) κέρδισε πολλά θετικά σχόλια και ήταν μια σκέψη του πρόεδρου της ΚΕΔΕ Χρήστου Κεσκερίδη.
Το Σάββατο το πρωί υπήρξαν κολυμβητικοί αγώνες στο κολυμβητήριο το οποίο έχει πλέον μια εντελώς διαφορετική εικόνα (προς το καλύτερο φυσικά) μετά τις εργασίες συντήρησης και τις βελτιώσεις που έγιναν όλο το καλοκαίρι.
Γενικά σε όλα το περιβάλλον χώρο έγιναν πολλές εργασίες με αποτέλεσμα να παρουσιάζει μια εντυπωσιακή εικόνα που κερδίζει τα καλύτερα σχόλια από όσους τον επισκέπτονται.
Βασικός υπεύθυνος και για αυτό ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ ο οποίος βρίσκετε συνεχώς εκεί και βοηθάει και αυτός στην βελτίωση των υποδομών.
Το απόγευμα της ίδιας μέρας υπήρξαν αγώνες στίβου στο ανοιχτό γήπεδο, αγώνες πάλης καθώς και μπάσκετ στην αίθουσα πάλης και στο κλειστό γυμναστήριο αντίστοιχα. Ο αγώνας μπάσκετ ήταν ανάμεσα στον Αρίων και το Φοίνικα Πτολεμαΐδας που φέτος θα είναι αντίπαλοι και στην Α΄ Κατγηγορία της Ε.ΚΑ.Σ.ΔΥ.Μ..
Πρέπει να τονιστεί ότι και το κλειστό έχει αποκτήσει μια πολύ καλύτερη εικόνα με τις τεράστιες φωτογραφίες-αφίσες από όλα τα αθλήματα που διεξάγονται εκεί.
Την Κυριακή το πρωί ο Σ.Δ.Ο.Ε. διοργάνωσε τον 1οΕορδαϊκόΗμιμαραθώνιο Λαϊκό Δρόμο. Σε αυτόν υπήρχε πολύ μεγάλη συμμετοχή και υπήρχαν 3 διαδρομές, των 21, 8 και 2 χιλιομέτρων με το τερματισμό και τις απονομές να γίνονται στη κεντρική πλατεία. Πραγματικά ήταν μια εκδήλωση που προσέλκυσε αθλητές από όλη την Ελλάδα (Μεσσηνία, Χανιά, Λάρισα) και στόχος των διοργανωτών είναι να γίνει θεσμός και να γίνεται κάθε χρόνο και ακόμα καλύτερος.
Το απόγευμα της Κυριακής υπήρχεπαρουσίαση προγραμμάτων από τα ιδιωτικάγυμναστήριατης πόλης στα Δ.Α.Κ. ενώ στη συνέχεια έγινε η τελετή λήξης των εκδηλώσεων .
Σε αυτή έγινε καιη Βράβευση Ολυμπιονικών – Παραολυμπιακών και Αθλητικών Σωματείων της Εορδαίας.
Πιο συγκεκριμένα βραβεύτηκαν οι Γιώργος Ποζίδης, Ιορδάνης Κωνσταντινίδης, Γιώργος Χαλκίδης, Ζαχαρίας Φωστηράς, Θανάσης Δεληγιώργης και από σωματεία οι Αρίων, Απόλλων, Παλαιστικό Κέντρο Εορδαίας, Δελφίνια, Αίολος Δυτικής Μακεδονίας και η Δόξα Περδίκα.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΛΕΟΝ VIDEO ΠΑΤΩΝΤΑ ΕΔΩΕΔΩΕΔΩ ΚΑΙ ΕΔΩ







ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΕΧΑΓΙΑ.

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...