Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Τετάρτη 16 Απριλίου 2014

ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 40 ΕΚ ΕΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΠΕΚΕΠΕ


Αθήνα 16 Απριλίου 2014


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

«Πληρωμές πάνω από 40 εκατομμύρια Ευρώ από τον ΟΠΕΚΕΠΕ»

Ο Οργανισμός Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε), μετά την  ολοκλήρωση των ελέγχων, ανακοινώνει ότι σήμερα 16 Απριλίου προχώρησε στις παρακάτω πληρωμές, προς τους αγρότες και κτηνοτρόφους της χώρας :
·        Για Συμπληρωματική πληρωμή Ενιαίας Ενίσχυσης 2013 διατέθηκαν 2.736.737  σε 1849  δικαιούχους.
·        Για την πληρωμή των Μέτρων Ειδικής Στήριξης του άρθρου 68 του Καν. (ΕΚ) 73/2009, που αφορούν άμεσες ενισχύσεις σε γεωργούς που εφαρμόζουν συστήματα ποιότητας , διατέθηκαν :
1.     Για Ειδική στήριξη Ελαιολάδου 18.057.851,4 σε 62.789 δικαιούχους
2.     Για Ειδική στήριξη σκληρού σίτου 18.992.956 € σε 37.345 δικαιούχους
3.     Για ενίσχυση καλλιέργειας κριθαριού  332.099,48 € σε 1124 δικαιούχους
4.     Για ενίσχυση καλλιέργειας αγκινάρας 4.145,52 € σε 16  δικαιούχους.

Συνολικά, το ποσόν που πληρώθηκε πανελλαδικά είναι 
 40.123.789,40  € προς 103.123 αγρότες παραγωγούς.

Ο Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. συνεχίζει το έργο του με μοναδικό γνώμονα την αποτελεσματική ενίσχυση των Ελλήνων παραγωγών. Αυτό θα συνεχίζει να κάνει με συνέπεια, αξιοποιώντας όλους τους υπάρχοντες πόρους, προς όφελος όλου του αγροτικού πληθυσμού της χώρας μας.



                                                                                                                                                                                   Εκ του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. 

ΔΕΙΤΕ ΠΩΣ ΑΝΤΕΔΡΑΣΕ ΣΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ ΕΝΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ.

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟΣ ΜΑΓΚΑΣ! Δείτε πως αντέδρασε απέναντι στην ΕΦΟΡΙΑ ένας πραγματικός Έλληνας!!! Εμείς θα τον ακολουθήσουμε;;;

Δείτε πως αντέδρασε απέναντι στην εφορία του Στουρνάρα ένας Έλληνας. Δείτε προσεκτικά και αναρωτηθείτε: Ποια είναι η δική σας στάση;


"Τηλεφωνική κλήση δέχθηκα σήμερα από το Υπουργείο Οικονομικών:

- Ο κύριος Τίγκας Ιάκωβος του Σπυριδόν;

- Μάλιστα του Σπυρίδωνος. Τι θέλετε;

- Από το Υπουργείο Οικονομικών σας τηλεφωνούμε. Απ΄ότι μας δείχνει το σύστημα, δεν έχετε υποβάλει φορολογική δήλωση για το 2012. Αυτό ισχύει;

- Ναι ισχύει γιατί;

- Και γιατί δεν υποβάλατε δήλωση;

- Γιατί δεν αναγνωρίζω υποχρέωσή μου, να υποβάλω φορολογική δήλωση στους δοσίλογους & κατακτητές της Πατρίδας μου. Στους Προδότες της Ελλάδας.

- Όπως νομίζετε. Ομως το σύστημα ούτε εφέτος σας επιτρέπει να υποβάλετε δήλωση, γιατί δεν κάνατε πέρυσι!!!;;;

- Δεν μου λέτε; Το σύστημά σας σας ενημέρωσε ότι έχω υποβάλει μήνυση κατά της ΔΟΥ Πολυγύρου & κατά παντός υπευθύνου για παράνομη επιβολή φόρου, τον οποίο αδυνατώ να πληρώσω, & ο οποίος μου επιβλήθηκε βάσει μιάς παράνομης δανειακής σύμβασης που υπογράφτηκε χωρίς να με ρωτήσει κανείς & χωρίς να περάσει από την Βουλή, σε ένα ιδιωτικό δικηγορικό γραφείο του Ηνωμένου Βασιλείου, & παραχωρεί την Εθνική κυριαρχία με βάση το Αγγλικό δίκαιο;

- Οχι κύριε Τίγκα, το σύστημα δεν μπορεί να τα δει αυτά.

- Λοιπόν άκουσε. Να πεις σε εκείνη την ποντικομαμή τον Στουρνάρα, ότι δεν έχω καμία υποχρέωση να υποβάλω φορολογική δήλωση, στους Αγγλους & στους Γερμανούς, παρά μόνον στο Ελληνικό Κράτος, το οποίο δεν υπάρχει, γιατί βρίσκεται υπό κατοχή. Να του πεις ακόμη ότι δεν αναγνωρίζω την παρούσα Κυβέρνηση των προδοτών ως Κυβέρνηση της Ελληνικής Δημοκρατίας, αλλά τους θεωρώ προδότες & δοσίλογους εχθρούς της Πατρίδας μου & της ιδιοκτησίας μου, η οποία προστατεύεται από το Σύνταγμα. Όποιος τολμήσει & έρθει κατά δω, οι καραμπίνες είναι γεμάτες. Εχουμε πόλεμο. Να του πεις ακόμη, ότι θα φύγετε με ελικόπτερο σύντομα αν προλάβετε. Ενημερώστε & την Μέρκελ, ότι εδώ δεν περνάει η μπογιά της.

- Μάλιστα κύριε Τίγκα όπως νομίζετε, το μήνυμά σας έχει καταγραφεί. Θα διαβιβαστεί αρμοδίως.


Καλύτερα μιάς ώρας Ελεύθερη Ζωή, παρά σαράντα χρόνια σκλαβιά & φυλακή.
Ιάκωβος Τίγκας


Απαντώντας στην σχετική ειδοποίησή σας με την οποία εμφανίζομαι οφειλέτης του Δημοσίου με το παράλογο ποσόν των 3000 ευρώ σας γνωρίζω τα εξής:

Σε όλη την διάρκεια της ζωής μου, όπως & από τα αρχεία σας προκύπτει, ουδεμία οφειλή στο Ελληνικό Δημόσιο είχα. Μέχρι & το 2011 η ΔΟΥ μου επέστρεφε περίπου 1000 ευρώ φόρο ετησίως αναγνωρίζοντάς μου το δικαιούμενο ποσόν, με δεδομένη την τότε οικονομική μου κατάσταση, η οποία καλύπτεται μόνον από μισθωτή Υπηρεσία & την σύνταξη της συζύγου μου, χωρίς καμιά άλλη πηγή εσόδων. Από τα χρήματα αυτά της επιστροφής, κάλυπτα το πετρέλαιο θέρμανσης του χειμώνα με δεδομένες τις ακραίες καιρικές συνθήκες του Πολυγύρου. 

Το 2012 & για το έτος 2011 η Υπηρεσία σας μου ζήτησε το παράλογο ποσόν των 1500 ευρώ, ενώ ταυτόχρονα επέβαλε φόρο ακίνητης περιουσίας στους λογαριασμούς της ΔΕΗ, & ταυτόχρονα αυξήθηκε η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης στα 1,40 ευρώ ανά λίτρο. Αποτέλεσμα αυτών ήταν φυσικά να μην μπορώ να ανταποκριθώ στις υποχρεώσεις επιβίωσης της οικογενείας μου & του παιδιού μου που σπουδάζει σε άλλη πόλη, αφού υπήρξαν & σοβαρές περικοπές στις μισθωτές αποδοχές μου & στην σύνταξη της συζύγου μου. 

Την ίδια χρονική περίοδο, & έως σήμερα, διαλύθηκε το ΕΣΥ & τα ασφαλιστικά ταμεία με αποτέλεσμα να μην έχω πρόσβαση σε γιατρούς & φάρμακα, αγγειοδιασταλτικά & αντιαιμοπεταλικά τα οποία δεν γράφονται & τα οποία είναι απαραίτητα για την επιβίωσή μου. 

Τον χειμώνα του 2012-13 κάλυψα την θέρμανση του σπιτιού μου με δύο ξυλόσομπες, χωρίς να έχω ομοιόμορφη θερμοκρασία μέσα στο σπίτι, ενώ φαινόμενα υποσιτισμού έκαναν την εμφάνισή τους, ρίχνοντας την ποιότητα ζωής & αξιοπρέπειάς μου. 

Οι παράλογες αυτές επιβαρύνσεις έγιναν από τις δυνάμεις κατοχής της Πατρίδας μου & τους δοσίλογους προδότες που «νομοθέτησαν» σχετικά. Οι υπάλληλοι των Υπηρεσιών σας οι οποίοι συντάσσουν & στέλνουν ειδοποιητήρια όπως το σχετικό, είναι επίορκοι αφού υπακούν σε προδότες, οι οποίοι ξεπουλάνε την Πατρίδα μου & εξαθλιώνουν εμένα & τους συμπολίτες μου, την στιγμή που το ΔΝΤ για δεύτερη φορά αναγνώρισε ότι έκανε λάθος, παρ΄όλα αυτά όμως οι άνω αναφερόμενοι επιμένουν στην συνέχιση της εφαρμογής του λάθους. Ως εκ τούτου δεν είμαι πραγματικός οφειλέτης του Δημοσίου, αφού το Δημόσιο μου χρωστάει & όχι το αντίθετο. Δεν αναγνωρίζω οφειλές μου προς τους κατακτητές της Χώρας μου, ως οφειλές προς το Ελληνικό Δημόσιο, τις οποίες άλλωστε δεν δύναμαι να καταβάλω ως λίαν παράλογες & εξοντωτικές. 

Οσα έχω πληρώσει μέχρι τώρα από την στιγμή που η Πατρίδα μου σκλαβώθηκε, θα διεκδικήσω πίσω μετά την απελευθέρωση της Πατρίδας μου, ζητώντας παράλληλα την τιμωρία των ενόχων. 

Κατόπιν των αναφερομένων δεν αναγνωρίζω υποχρέωσή μου να συντάξω δήλωση εισοδήματος το οποίο άλλωστε σας είναι γνωστό, αφού προέρχεται από μισθωτή Υπηρεσία του Δημοσίου. 

Όσον αφορά τις απειλές που εκφράζονται στο σχετικό ειδοποιητήριο περί λήψης μέτρων εις βάρος μου για τις άνω οφειλές, σας γνωρίζω ότι σε περίπτωση βλάβης εμού, της οικογενείας μου, της κινητής & ακίνητης περιουσίας μου, η οποία αποκτήθηκε με τους κόπους μιας ζωής, θα λάβω & εγώ μέτρα εις βάρος σας, θεωρώντας τις Υπηρεσίες σας ως εχθρό της Πατρίδας μου άρα & δικό μου, υπερασπίζοντάς τα ως Ελληνας Πατριώτης & τηρώντας το άρθρο 120 του Συντάγματος το οποίο επαφίεται στον Πατριωτισμό των Ελλήνων

Ιάκωβος Τίγκας Επόπτης Δημόσιας Υγείας Κοινοποίηση: κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Χαλκιδικής.






ΠΗΓΗ:
ipaideia.gr


Ο ΤΖΟΓΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ. ΤΑ ΚΥΒΕΙΑ, Η ΟΣΤΡΑΚΙΝΔΑ,ΤΟ ΤΑΒΛΙΟΝ, ΟΙ ΟΡΤΥΓΟΚΟΠΙΕΣ ΚΑΙ Η ΠΟΚΑ

Ο τζόγος στην Αρχαία Ελλάδα. Τα κυβεία, η οστρακίνδα, το τάβλιον, οι ορτυγοκοπίες και η πόκα

Η καθημερινότητα των αρχαίων Ελλήνων περιελάμβανε και τον τζόγο με τον οποίο οι πρόγονοί μας ήταν παθιασμένοι. 


Στα κυβεία ή κυβευτήρια, δηλαδή τις μπαρμπουτιέρες, χάνονταν περιουσίες στα ζάρια, που παίζονταν σε χώρους που σήμερα θα τους λέγαμε κακόφημους. 

Το Ιερό της Αθηνάς Σκιράδος στην Ιερά οδό ήταν ένα από τα πιο γνωστά σημεία συνάντησης για τους κυβευτές. 

Τα ζάρια ανακαλύφθηκαν σύμφωνα με την παράδοση από τον ομηρικό ήρωα Παλαμήδη, κατά τη διάρκεια της πολιορκίας της Τροίας.

Στον Παλαμήδη αποδίδεται και το παιχνίδι του διαγραμμισμού, δηλαδή της ντάμας.... 

Το μπαρμπούτι ήταν δημοφιλές και στηνόταν εύκολα πάνω σε μια κουβέρτα, ενώ οποιοσδήποτε μπορούσε να κουβαλάει τρία ζάρια χωρίς να γίνεται αντιληπτός. 

Οι παίκτες προσπαθούσαν να πετύχουν τη «ριξιά της Αφροδίτης» και να αποφύγουν τη «ριξιά του σκύλου», με την οποία έχαναν τα λεφτά τους. Τα ζάρια δεν τα έριχναν ποτέ με το χέρι, αλλά μέσα από ένα αγγείο, το κήθιον. Για κάθε περίπτωση πάντως, οι κυβευτές είχαν και τους προστάτες θεούς, τον Ερμή και τον Πάνα. 

Ο τζόγος στην Αρχαία Ελλάδα.

Υπήρχαν και διάφορες ονομασίες για τις ζαριές, τις οποίες παραθέτει ο Πολυδεύκης: Οι καλές ζαριές (ευκυβείν) και οι κακές (δυσκυβείν). H καλύτερη ζαριά 3Χ6, ονομαζόταν «μίδας» ή «Αφροδίτη», άλλες ονομάζονταν «ευδαίμων»«αντίτευχος» (εχθρός),«δάκνων»«Λάκωνες», «Αργείος» κλπ. 

Μερικές άλλες ονομασίες ταυτίζονταν με τις καλές ζαριές όπως «κύων» ή «χίος» για τον άσσο, «κώος» για το έξι κλπ. Τα παιδιά έπαιζαν και αυτά τυχερά παιχνίδια με ζάρια. Ο «Αστραγαλισμός» παιζόταν με κύβους ή «κόττα», δηλαδή αστράγαλοι (κότσια) μικρών μηρυκαστικών.

Τοποθετούσαν μέσα σε κύκλο τα κότσια και τα χτυπούσαν από κάποια απόσταση. Όσα έβγαζαν με το χτύπημα έξω από τον κύκλο, τόσα κέρδιζαν. Το ίδιο παιχνίδι, όπως και το παιχνίδι «μονά-ζυγά», παιζόταν με ξηρούς καρπούς, αμύγδαλα και καρύδια. Όταν υπήρχαν στοιχήματα μετατρεπόταν αυτομάτως σε τυχερό παιχνίδι. 

Ο τζόγος καταγράφεται από τη μινωική εποχή. Σε ανασκαφές που έγιναν στο ανάκτορο της Ζάκρου, βρέθηκαν δώδεκα πλακίδια από φαγεντιανή, που πάνω τους είχαν επαναλαμβανόμενους γραπτούς χαρακτήρες, μόνο από τη μία όψη. Οι μελετητές υποστηρίζουν πως μπορούμε να μιλάμε για ένα παιχνίδι παρόμοιο με την πόκα.... 

Ο τζόγος καταγράφεται από τη μινωική εποχή

Πάθος υπήρχε φυσικά και για τους αγώνες ζώων. Οι κοκορομαχίες, οι αγώνες ορτυκιών (ορτυγοκοπία) και των σκύλων, συγκέντρωναν πολλά στοιχήματα. Οι ιδιοκτήτες τους εκπαίδευαν τα ζώα καθαρά για αυτόν τον σκοπό, δίνοντάς τους σκόρδο και κρεμμύδι και δένοντας στα πίσω νύχια των πετεινών μεταλλικά πλήκτρα, ώστε να προκαλούν θανάσιμα τραύματα.... 

Ένα άλλο αρχαιοελληνικό παιχνίδι, η τηλία, έφθασε ως τις μέρες μας ως τάβλι. Στη ρωμαϊκή εποχή έγινε το παιχνίδι των «12 γραμμών», ή τάμπουλα και στο Βυζάντιο ονομάστηκε τάβλιον. Η οστρακίνδα, το σημερινό κορόνα – γράμματα, παιζόταν με ένα όστρακο στην αρχαία Ελλάδα και στη ρωμαϊκή εποχή με νόμισμα. 

Στη Ρώμη όταν τα τυχερά παιχνίδια εξελίχθηκαν σε κοινωνική μάστιγα, ελήφθησαν αυστηρά μέτρα για τον περιορισμό τους, προφανώς χωρίς εντυπωσιακό αποτέλεσμα

Στο Βυζάντιο, τα περισσότερα αρχαιοελληνικά παιχνίδια προσωρινά χάθηκαν, αλλά τα ζάρια τα έριχναν με μανία ο Λέων Φωκάς, αδελφός του Νικηφόρου Φωκά, ο Ρωμανός Β’, γιος του Κωνσταντίνου του Πορφυρογέννητου και ο Κωνσταντίνος Η’.... 






ΠΗΓΗ:
Μηχανή του Χρόνου


Η ΧΑΜΕΝΗ ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΧΛΙΔΟΦΤΩΧΟΥ

Magnify Image

Η συντριβή του συστήματος και το τέλος του διεστραμμένου «εγώ». 
ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΒΑΞΑΒΑΝΗ
Χειρότερο απ’ το βλέμμα ενός δαρμένου σκύλου είναι το βλέμμα ενός ανθρώπου σαν δαρμένου σκύλου. Το βλέμμα του φόβου που δεν τον φιλτράρει η λογική, που δεν τον αναιρεί καμιά ελπίδα. Δεν υπάρχει χειρότερος φόβος απ’ τον αόριστο φόβο. Δεν ξέρεις τι πρέπει να φοβάσαι και καταλήγεις να φοβάσαι τα πάντα. Λίγο πριν απ’ το τέλος, φοβάσαι τον φόβο σου και καταλήγεις να φοβάσαι τον εαυτό σου.

   Γέμισαν οι δρόμοι τέτοια βλέμματα. Άνθρωποι που δεν ξέρουν τι πρέπει να φοβούνται, σαν τα σκυλιά που περιμένουν το χτύπημα. Πού πάμε; Τι θα μας συμβεί; Κανένας δεν μπορεί ν’ απαντήσει αλλά και κανένας δεν θέλει. Τι κακό θα συμβεί; Θα χάσουμε τη δουλειά μας, το σπίτι; Θ’ αναγκαστούμε να ζήσουμε με λιγότερα; Η τηλεόραση 52 ιντσών δεν θα προσφέρει καμιά απόλαυση; Θ’ αναγκαστούμε να ψάχνουμε στα σκουπίδια; Θα είμαστε υποχρεωμένοι να πίνου- με ρετσίνα με τον γείτονα που δεν γνωρίζουμε καν, όπως σ’ εκείνες τις ταινίες με τον Ρίζο και τη Βλαχοπούλου; Υπάρχει περίπτωση να χτυπήσει η πόρτα και να είναι ο διπλανός που ζητάει ένα λεμόνι; Ποιο απ’ όλα είναι το δικό μας σενάριο;

   Δεν είμαι σίγουρος πως η πτώχευση είναι η καταστροφή της Ελλάδας. Προσπαθώ να καταλάβω τι είναι αυτό που θα πτωχεύσει. Η Παιδεία των προσωπικών Πανεπιστημίων και της κομματικής συναλλαγής; Οι εφορίες της διαφθοράς; Τα νοσοκομεία με το φακελάκι; Μήπως θα συντριβεί το πολιτικό μας σύστημα, αυτή η μεγάλη αποθήκη με ψεύτες, φαφλατάδες και ανεπάγγελτους; Θ’ αναγκαστεί ο Δημήτρης Ρέππας να γίνει οδοντογιατρός, ο Καραμανλής δικηγόρος και ο Βενιζέλος αδύνατος; Ποια, αλήθεια, είναι η μεγάλη καταστροφή που φοβόμαστε;

   Υπάρχουν πολλά που θα χάσουμε, αλλά δεν ξέρω αν είναι αυτά που δικαιούμαστε και πολύ περισσότερο αυτά που χρειαζόμαστε. Στη γειτονιά μου θα κλείσουν τα 7 καταστήματα μανικιούρ-πεντικιούρ και τα 6 κομμωτήρια και θα μείνει μόνο ο ένας φούρνος που θα πουλάει είδος ανάγκης: ψωμί. Οι κυρίες θα πάψουν να ισορροπούν επικίνδυνα πάνω σε αφόρετες γόβες και τεχνητές επιθυμίες. Οι τράπεζες δεν θα έχουν διακοποδάνεια. Ο Ρέμος δεν θα βρίσκει κανέναν να του ρίξει δυο γαρύφαλλα. Η Φιλιππινέζα δεν θ’ αναθρέφει πια τα παιδιά. Οι σύγχρονες μανάδες ίσως δεν θ’ αναφωνούν «δεν αντέχω», γιατί θ’ ανακαλύψουν τη σημασία και της λέξης και της αντοχής. Τα παιδιά μας, όταν βγάζουν με 10 το λύκειο, θα πηγαίνουν σε κάποια τεχνική σχολή και όχι στο ιδιωτικό Πανεπιστήμιο του Λονδίνου που αναλαμβάνει να βαφτίσει τους κατιμάδες επιστήμονες με το αζημίωτο.

   Ίσως χρησιμοποιούμε το κινητό τηλέφωνο όπως σε όλη την Ευρώπη, για να επικοινωνούμε και όχι για να εξευτελιζόμαστε. Το «ουάου» θα πάψει να είναι το υποκατάστατο του οργασμού στις κουβέντες που ψάχνουν την επιβεβαίωση της ανοησίας. Μπορεί να ψάξουμε περισσότερο τον πραγματικό οργασμό, μαζί με τους κανονικούς ανθρώπους που θα μας κάνουν να τους εκτιμάμε. Θ’ αρχίσουμε να αξιολογούμε ποιος είναι ικανός και χρήσιμος και όχι αναγνωρίσιμος.Οι μανάδες δεν θα ζητάνε αυτόγραφο από την Τζούλια για τις κόρες τους.

   Πιο πολύ, νομίζω, θα καταστρέψουμε με τα χέρια μας εκείνο το διεστραμμένο «εγώ» που επιμένει να μας αξιολογεί και να μας συγκρίνει με βάση τις πισίνες, τη μάρκα του αυτοκινήτου και τις κακόγουστες καρό ταπετσαρίες που φοράμε επειδή γράφουν Burberry. Μπορεί να μη θέλουμε πια να γίνουμε πλούσιοι, αλλά ουσιαστικοί. Μπορεί ίσως και ν’ αγαπηθούμε περισσότερο, ανακαλύπτοντας τη συλλογικότητα και το ενδιαφέρον για μια ζωή που είναι κοινή. Οι επιπόλαιοι θα ξαναγίνουν επιπόλαιοι και δεν θα είναι πια τρέντι.

   Οι αγρότες θα επιστρέψουν στα χωράφια. Και οι Ουκρανές, που έτρωγαν τις ψεύτικες επιδοτήσεις, στα σπίτια τους. Στα καφενεία των χωριών θα συζητάνε ξανά ποιο παιδί πρόκοψε και όχι ποιο πήγε σε ριάλιτι. Οι DJs, οι image makers, οι κουρείς σκύλων, ίσως χρειαστεί να βρουν μια άλλη δουλειά.

   Το σύστημα της αξιολόγησής μας θ’ αλλάξει και ίσως απαιτήσουμε πραγματικά να τιμωρηθούν αυτοί που τα έφαγαν. Παρουσία μας, πάντα. Ίσως δεν ξαναψηφίσουμε εκείνους που μας έφεραν σε αυτήν τη θέση. Και ίσως καταλάβουμε πως τα κοράκια του εξτρεμιστικού καπιταλισμού, που φαίνονταν καναρίνια μέσα από τα κουστούμια και τις τηλεοράσεις, ήταν αυτοί που μας εξαπάτησαν την ώρα που ζαλιζόμασταν με Johnnie Black. Ίσως ψάξουμε για μια πιο δίκαια ζωή, χωρίς να μετράμε την απόδοση δίκιου με τη σύγκριση τραπεζικών λογαριασμών.

   Μπορεί ξαφνικά οι καλλιτέχνες ν’ αρχίσουν να παράγουν κι αυτοί, πατώντας σε αυτό που είναι ζωή και όχι στις κρατικές επιδοτήσεις, σαν να πουλάνε βαμβάκι, και στις δημόσιες σχέσεις.   Δεν είμαι σίγουρος πως όλα αυτά είναι κακά. Ναι, θα υπάρξουν χιλιάδες άνεργοι. Θα χτυπηθεί το Δημόσιο. Αυτό που βρίζουμε όλοι πως είναι αντιπαραγωγικό, μας ταλαιπωρεί και δεν μας εξυπηρετεί. Θ’ απολυθούν κάποιοι απ’ αυτούς που μπήκαν με ρουσφέτι, γλείψιμο, αναξιοπρέπεια.
 Τα επαρχιακά μουσεία της χώρας δεν θα έχουν δέκα κηπουρούς, θα καταργηθούν οι «Οργανισμοί Αναξιοπαθούντων Κορασίδων» και οι «Πολιτιστικοί σύλλογοι για τη σουρεαλιστική προσέγγιση της ζωής του Λάμπρου Κατσώνη». Οι ανύπαντρες κόρες αξιωματικών δεν θα παίρνουν επίδομα. Και όσες απ’ αυτές είναι επώνυμες δεν θα είναι «κατά του γάμου από άποψη», για να παίρνουν το επίδομα.

   Φοβάμαι, όπως όλοι. Αλλά θέλω και να συντριβεί ένα σύστημα που αναπαράγει τη σαπίλα. Που βαφτίζει Δημοκρατία τον διεφθαρμενο του εαυτό, Δικαιοσύνη την ατιμωρησία του κι ευτυχία την κενότητα και τον ευδαιμονισμό. Φοβάμαι. Γι’ αυτό θέλω να τελειώνουμε. 



ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr/

ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΕΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ Α.Ε.

Βουλγαρικές πινακίδες Α.Ε.

Εικονικές εταιρείες στη γειτονική Βουλγαρία στήνουν Έλληνες με μόνο στόχο να βγάλουν πινακίδες στη γειτονική χώρα για το ακριβό ιχ. τους και να το κυκλοφορούν στην Ελλάδα, γλυτώνοντας τέλη και τεκμήρια.
   Σύμφωνα με τα Νέα, στην έκθεσή του το Γραφείο Εμπορικών Υποθέσεων της πρεσβείας μας στη Σόφια σημειώνει ότι οι περισσότερες από τις 9.000 επιχειρήσεις Ελλήνων που αυξήθηκαν μάλιστα κατά 50% από το 2012 στο 2013είναι εικονικές, καθώς ιδρύθηκαν μόνο και μόνο την αγορά αυτοκινήτου, συνήθως μεγάλου κυβισμού. Η ίδρυση εταιρείας στη Βουλγαρία είναι έυκολη υπόθεση με κόστος 400-500 ευρώ.
   Όπως σημειώνουν «Τα Νέα», στελέχη του ΣΔΟΕ τονίζουν ότι τα περισσότερα από τα 17.000 με 18.000 αυτοκίνητα με βουλγαρικές πινακίδες που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους είναι παράνομα, καθώς για να κυκλοφορεί νόμιμα κάποιος με αυτές τις πιναίκδες θα πρέπει να έχει μείνει μόνιμα στη Βουλγαρία για διάστημα, τουλάχιστον, έξι μηνών. 



ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr/

Η ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΤΩΝ ΤΕΡΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑΣ

Η πινακοθήκη των τεράτων της ελληνικής μυθολογίας
ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΛΙΑΤΣΙΚΑ 


Το πεπρωμένο τους είναι να ενσαρκώνουν με ενθουσιασμό το πρόσωπο της απειλής, αλλά κατά κανόνα μοιάζουν απλώς να διεκδικούν το δικαίωμά τους στη ζωή. 


Ο Μινώταυρος γεννήθηκε όταν ο Ποσειδώνας αποφάσισε να εκδικηθεί τον Μίνωα για την ασέβειά του να μην του θυσιάσει έναν όμορφο λευκό ταύρο
. Ο θεός έκανε τη σύζυγο του Μίνωα Πασιφάη να συνερευθεί με τον ταύρο αυτόν κι έτσι γεννήθηκε αυτό το τρομερό παιδί, ένας άνθρωπος με κεφάλι ταύρου.
 Ο Μινώταυρος πέρασε ολόκληρη τη ζωή του έγκλειστος στο Λαβύρινθο που του έκτισε ο Μίνωας, καταβροχθίζοντας ετησίως 7 νέους και 7 νέες από την Αθήνα, μέχρι που τον εξολόθρευσε ο Θησέας. 
Άγαλμα Μινώταυρου από σύμπλεγμα με τον Θησέα. 1ος αι. μ.Χ. Museo Νazionale Romano, Ρώμη.

Τυφώνας   
Ο Τυφώνας ήταν το τελευταίο παιδί που γέννησε η Γαία με τον Τάρταρο και θεωρείται το ισχυρότερο από όλα τα τέρατα της ελληνικής μυθολογίας. Είχε το πάνω μέρος ανθρώπου, διέθετε φτερά και το κάτω μέρος του αποτελούσαν εκατό ελισσόμενα φίδια. Όταν άρχισε να καταστρέφει πόλεις, να εκσφενδονίζει βουνά και να φοβερίζει ακόμη και τους ίδιους του Ολύμπιους θεούς, ο Δίας τον αντιμετώπισε ρίχνοντάς του 100 κεραυνούς και παγιδεύοντάς τον κάτω από την Αίτνα. Πριν πεθάνει ο Τυφώνας με τη σύντροφό του την Έχιδνα φρόντισαν να γεμίσουν τον κόσμο με ένα σωρό άλλα τέρατα, όπως την Σφίγγα, τη Χίμαιρα, τη Λερναία Ύδρα και τον Κέρβερο. 

Χαλκιδική μελανόμορφη υδρία, 540 π.Χ., Munich, Antikensammlungen 


Κένταυρος  
 Οι κένταυροι είχαν τον άνω κορμό ανθρώπου και το σώμα αλόγου και ζούσαν στη Θεσσαλία. Κάποτε είχαν την κακή ιδέα να κλέψουν την Ιπποδάμεια, την ημέρα του γάμου της με τον Πειρίθου και να αρπάξουν και τις άλλες γυναίκες των Λαπιθών που επίσης κατοικούσαν στην περιοχή. Η μάχη ήταν αμφίρροπη αλλά ο Θησέας έκρινε το αποτέλεσμα βοηθώντας τους Λαπίθες. Η μάχη αυτή στην αρχαία ελληνική τέχνη συμβολίζει την σύγκρουση ανάμεσα στον πολιτισμό και τη βαρβαρότητα και γι’αυτό επελέγη ως θέμα και στις μετόπες του Παρθενώνα. 

Συμπλοκή Κενταύρου με Λαπίθη, μία από τις μετόπες της νότιας πλευράς του Παρθενώνα, 446-440 π.Χ. 


Τρίτων  
 Ο Τρίτωνας είναι γιος του Ποσειδώνα και της Αμφιτρίτης, μισός άνθρωπος και μισός ψάρι. Είναι ο αγγελιαφόρος του πατέρα του, κυρίαρχος στη θάλασσα, κι έχει συχνά στη μυθολογία το ρόλο του σοφού γέροντα. Σύμφωνα με κάποιες παραδόσεις βοήθησε τους Αργοναύτες όταν χάθηκαν κάπου στις ακτές της Μικράς Ασίας.

Τρίτωνας που κρατάει σκήπτρο και δελφίνι. Ερυθρόμορφος αμφορέας του Ζωγράφου του Βερολίνου, 500-470 π.Χ., Harvard Art Museums 


Σφίγγα 
  Η σφίγγα έχει σώμα λιονταριού, φτερά πτηνού και γυναικεία κεφαλή. Ως γνωστόν περνούσε τον καιρό της καραδοκώντας αθώους περαστικούς για τη Θήβα τους οποίους καταβρόχθιζε ανερυθρίαστα επειδή δεν ήξεραν να απαντήσουν στον γρίφο που τους έθετε. «Τι είναι αυτό που έχει μια φωνή, τα πόδια του στην αρχή είναι τέσσερα, έπειτα τρία και τέλος δύο;» Ο Οιδίποδας ήταν ο μόνος που ήξερε να απαντήσει.

Ο Οιδίποδας αντιμέτωπος με τη Σφίγγα. Ερυθρόμορφη κύλικα, 470 π.Χ. Musei Vaticani. 

Άρπυιες 
 Οι Άρπυιες ήταν γυναίκες με φτερά πουλιών και μάλιστα κατά τον Ησίοδο είχαν ωραία μακριά μαλλιά. Ο ρόλος τους ήταν να βασανίζουν τον Φινέα, τον γέρο βασιλιά της Θράκης, που ο Δίας όχι μόνο τον είχε τυφλώσει αλλά τον είχε καταδικάσει και να μην μπορεί να φάει τίποτα γιατί του το άρπαζαν οι Άρπυιες. Όταν έφτασαν κάποτε στον Φινέα οι Αργοναύτες, εκείνος ζήτησε από τους Βορεάδες, που επίσης μπορούσαν να πετούν σαν γιοι του Βοριά που ήταν, να τις σκοτώσουν. Εκείνοι, σοφά φερόμενοι για να μην εξοργίσουν τον Δία, απλώς τις έδιωξαν μακριά κι ο Φινέας γλύτωσε, έβαλε μια μπουκιά στο στόμα του και βοήθησε με τις συμβουλές του τους Αργοναύτες να συνεχίσουν το ταξίδι τους με ασφάλεια. 
Οι Άρπυιες επί το έργον. Υδρία του Ζωγράφου του Κλεοφράδη, 480 π.Χ., J.P. Getty Museum. 



Σειρήνες  
Οι Σειρήνες ήταν πτηνόμορφες με γυναικείο κεφάλι. Ήταν πλάσματα της θάλασσας, κι όχι μόνο δεν ήταν φοβερές στην όψη, αλλά ήταν όμορφες και είχαν γοητευτική φωνή. Είχαν όμως την κακή συνήθεια να παρασύρουν με το τραγούδι τους τους ναυτικούς που πέρναγαν από το νησί τους και να τους κατασπαράζουν. Ο Οδυσσέας περνώντας από εκεί, ειδοποιημένος από την Κίρκη, είχε κλείσει τα αυτιά των ναυτικών του με κερί κι ο ίδιος δέθηκε στο κατάρτι για να απολαύσει το όμορφο τραγούδι.
Ο Οδυσσέας δεμένος στο κατάρτι του πλοίου του δέχεται επίθεση από τις Σειρήνες. Ερυθρόμορφος στάμνος του Ζωγράφου των Σειρήνων, 480-470 π.Χ. 


Μέδουσα/Γοργόνα 
  Η Μέδουσα είχε φρικτή μορφή, αντί για μαλλιά είχε φίδια στο κεφάλι και μετέτρεπε σε πέτρα όποιον την κοιτούσε. Ήταν μία από τις τρεις Γοργόνες -οι άλλες ήταν η Σθενώ και η Ευρυάλη- κόρες του Φόρκυ και της Κητώς που ήταν θαλάσσιες θεότητες. Κάποτε ο Πολυδεύκης, βασιλιάς της Σερίφου, ζήτησε από τον ήρωα Περσέα να του φέρει το κεφάλι της Μέδουσας, ελπίζοντας ότι ο νεαρός θα έπεφτε θύμα της. Εκείνος όμως κατάφερε με τη βοήθεια της Αθηνάς να την αποκεφαλίσει χρησιμοποιώντας την ασπίδα του σαν καθρέφτη. Την στιγμή που της έκοβε το κεφάλι ξεπήδησαν από μέσα της ο Πήγασος και ο Χρυσάωρ. Αργότερα ο Περσέας πρόσφερε το κεφάλι της Μέδουσας στην Αθηνά κι εκείνη το στερέωσε στην αιγίδα στο στήθος της. 
Ερυθρόμορφη υδρία του Ζωγράφου του Πανός, 460 π.Χ. Βρετανικό Μουσείο 


Σκύλλα  
 Η Σκύλλα ήταν κι αυτή κόρη του Φόρκυ και της Κητώς, κάποτε όμορφη νύμφη που την ποθούσε ο Ποσειδώνας. Η ζηλιάρα Αμφιτρίτη την μετέτρεψε σε τέρας δηλητηριάζοντας το νερό που έκανε μπάνιο. Η Σκύλλα είχε σώμα ψαριού, γυναικείο άνω κορμό και κεφαλές σκυλιών να προεξέχουν στο στήθος της. Στον Όμηρο η Σκύλλα μαζί με τη Χάρυβδη φυλάνε ένα στενό από το οποίο υποχρεωτικά πρέπει να περάσει ο Οδυσσέας με το καράβι του. Η Σκύλλα καταβροχθίζει ζωντανούς έξι από τους άνδρες του, αλλά ο ήρωας καταφέρνει να περάσει αβλαβής. 
Μηλιακό ανάγλυφο, 450 π.Χ., Βρετανικό Μουσείο 


Γρύπας  
 Ο γρύπας έχει σώμα λιονταριού, αλλά φτερά και κεφάλι αετού, συνδυάζει δηλαδή τα δύο εμβληματικότερα ζώα της φύσης κι ίσως γι’αυτό θεωρήθηκε ταιριαστός συνοδός για θεούς και βασιλείς. Ο Ηρόδοτος μαρτυρεί μια παράδοση σύμφωνα με την οποία οι Γρύπες ήταν φύλακες του χρυσού στα βουνά του Βορρά και οι γείτονες τους, οι μονόφθαλμοι Αριμασποί τους επιτίθονταν με τα άλογά τους για να κλέψουν τους θησαυρούς τους.
Ο Απόλλων επάνω σε γρύπα. Ερυθρόμορφη κύλικα, 380 π.Χ. Kunsthistorisches Museum Vienna 


Λερναία Ύδρα 
  Η Λερναία Ύδρα ήταν κόρη του Τυφώνα και της Έχιδνας, ένα φρικτό υδρόβιο τέρας με χαρακτηριστικά ερπετού και πολλά κεφάλια - φίδια. Μάλιστα όταν κανείς έκοβε ένα, στη θέση του φύτρωναν δύο άλλα. Ζούσε στην Λέρνα της Αργολίδας και περνούσε τον καιρό της βασανίζοντας τον κόσμο και φυλάγοντας μια πύλη προς τον Κάτω Κόσμο, μέχρι που την εξόντωσε ο Ηρακλής σταλμένος από τον Ευρυσθέα. 
Αττική λήκυθος, 500-475 π.Χ. Μουσείο του Λούβρου. 


Πήγασος  
 Ο Πήγασος ήταν ένα φτερωτό άλογο, γιός του Ποσειδώνα και της Μέδουσας, από την οποία ξεπήδησε όταν εκείνη έχασε το κεφάλι της. Όταν κάποτε κατέβηκε στην Κόρινθο στην κρήνη Πειρήνη να πιεί νερό, εκεί τον αιχμαλώτισε και τον εξημέρωσε ο ήρωας Βελλεροφόντης και μαζί έκαναν πολλούς άθλους, όπως την εξόντωση της Χίμαιρας. 
Ασημένιο νόμισμα της Κορίνθου, 300-250 π.Χ. Βρετανικό Μουσείο 


Χίμαιρα 
  Η Χίμαιρα ήταν ένα τρικέφαλο όν: είχε σώμα και κεφάλι λιονταριού, ουρά που κατέληγε σε κεφάλι φιδιού και στο μέσον της ράχης της έβγαινε ο λαιμός και η κεφαλή ενός αιγάγρου. Κόρη του Τυφώνα και της Έχιδνας, έβγαζε από το στόμα της φωτιά σύμφωνα με τον Όμηρο και τον Ησίοδο. Ο Βελλεροφόντης μπόρεσε να την σκοτώσει επειδή ήταν σε απόσταση ασφαλείας επάνω στον Πήγασο. 
Η Χίμαιρα του Arezzo, χάλκινο άγαλμα των τελών του 5ου αι. π.Χ. Museo nazionale Archeologico, Firenze. 


Κέρβερος 
  Ο Κέρβερος ήταν ένας σκύλος με τρία κεφάλια, με ουρά φιδιού, ο φοβερός φύλακας στην είσοδο του Άδη που δεν άφηνε τις ψυχές να βγουν και τους ζωντανούς να περάσουν. Η εξόντωση του Κέρβερου είναι ο τελευταίος άθλος του Ηρακλή, ο πιο δύσκολος, αυτός για τον οποίο ο ήρωας μυήθηκε πρώτα στα Ελευσίνια μυστήρια. Ο Ηρακλής κατέβηκε στον Άδη (όπου μάλιστα συνάντησε τους φίλους του Θησέα και Πειρίθου) και ζήτησε την άδεια από τον άρχοντα του Κάτω Κόσμου να φέρει τον Κέρβερο στον Ευρυσθέα, πράγμα που κατάφερε μάλιστα χωρίς να χρησιμοποιήσει όπλα. 
Η στιγμή που ο Ηρακλής φέρνει τον Κέρβερο στον Ευρυσθέα, από τις σπάνιες χιουμοριστικές εικόνες της αρχαίας εικονογραφίας. Καιρετανή υδρία, 540 π.Χ. Μουσείο του Λούβρου.  





ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr/

ΜΑΘΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ ΑΡΝΙ.

Εικονογράφηση: Dreyk the pirate/ LiFO

Αν και το έθιμο είναι βάρβαρο, επιβιώνει παντοδύναμο. 

1. Το αρνί ήταν από τα πρώτα ζώα που εξημέρωσε ο άνθρωπος πριν από περίπου 9.000 χρόνια κοντά στο σημερινό Ιράκ και στην Περσία. Οι νομάδες τα έπαιρναν μαζί τους στις μετακινήσεις τους και τα κατανάλωναν παστά.

   2. Το σουβλιστό αρνί το λέμε και οβελία αν και οβελός ή οδελός είναι το παλιό, μακρύ και αιχμηρό εργαλείο, η σημερινή σούβλα.  

 3. Τιρκουάζ φυτική σφραγίδα . Η οβάλ δηλώνει τον κωδικό του σφαγείου, η τετράγωνη τη χώρα προέλευσης και υπάρχουν σε κάθε τεταρτημόριο του αρνιού. Σου λένε τις βασικές πληροφορίες για το αρνί, εκτός αν το παρήγγειλες από τον μπάρμπα σου στο χωριό.

   4. Τα αρνιά του Πάσχα είναι γάλακτος, τριών-τεσσάρων μηνών και φτάνουν τα δέκα-δώδεκα κιλά (το πολύ δεκατέσσερα) όταν θυσιάζονται για να μας δώσουν το πιο ελληνικό φαγητό του χρόνου που φέρνει κοντά αγαπημένους φίλους και συγγενείς στο παραδοσιακό ανοιξιάτικο τραπέζι.

   5. Θα το αγοράσεις τη Μ. Πέμπτη ή τη Μ. Παρασκευή, θα το βγάλεις από τη σακούλα και τα χαρτιά περιτυλίγματος και θα το διπλώσεις με ένα βαμβακερό πανί μέχρι την Κυριακή που θα το σουβλίσεις. Μπορείς να το αλατοπιπερώσεις την προηγούμενη μέρα και να το βάλεις στο ψυγείο.

   6. Αρσενικό ή θηλυκό; Είναι θέμα γούστου, όπως και... το ερώτημα αρνί ή κατσίκι. Τι διαφορά έχουν; Τα θηλυκά είναι πιο ζουμερά από τα αρσενικά γιατί είναι πιο λιπαρά, γι' αυτό και οι περισσότεροι τα προτιμούν.

 7. Ένα αρνί δέκα κιλών στη σούβλα χρειάζεται 15 κιλά κάρβουνα και από 3 μέχρι 5 ώρες ψήσιμο. Εξαρτάται αν θα είναι σε ψησταριά ή στημένο στη σούβλα στο έδαφος και από την ποιότητα των κάρβουνων. Όταν «σκάσει» η σάρκα του από τα κόκαλα, το αρνί είναι έτοιμο. Με δέκα κιλά αρνί τρώνε άνετα δεκαπέντε καλεσμένοι.

   8. Μπόλικο αλάτι και πιπέρι σε όλο το αρνί (και μέσα στην κοιλιά) πριν από το σούβλισμα, αλλά λάδωμα μόνο μετά τη δεύτερη ώρα και αυτό πάλι είναι υπό συζήτηση... Καλύτερα να το αφήσουμε στην ησυχία του, χωρίς πολλά λαδώματα και με την πέτσα πάνω, μέχρι το τέλος, για να γίνει ζουμερό. Η πέτσα κλείνει μέσα όλους τους χυμούς του κρέατος. Όταν αρχίσουν τα τραβολογήματα πάνω από τη φωτιά, το κρασί μεν κατεβαίνει ευκολότερα αλλά το αρνάκι στεγνώνει, λένε οι ειδικοί. Ποιος τους ακούει; Κανείς, ευτυχώς. Το τσιμπολόγημα της πέτσας, όσο ακόμα ψήνεται, είναι η στιγμή που περιμένουμε όλοι την Κυριακή του Πάσχα!

   9. Αν δεν αγοράσεις ολόκληρο αρνί, τότε θα προμηθευτείς, ανάλογα με τα άτομα που θα κάτσουν μαζί σου στο πασχαλινό τραπέζι, μισό αρνάκι (μπούτι, σπάλα και παϊδάκια, ελαφρά σπασμένα για να μη στεγνώσουν στον φούρνο του σπιτιού). Τρεις ωρίτσες ψήσιμο σε μέτρια φωτιά μέχρι τους 180 βαθμούς.

   10. Η τιμή κιλού για το αρνί φτάνει φέτος τα 8-10 ευρώ, εάν το αγοράσεις ολόκληρο, ενώ αν το αγοράσεις σε κομμάτια, ίσως λίγο παραπάνω. Πέρσι η τιμή ήταν η ίδια, όπως και πρόπερσι...

   11. Το βιολογικό αρνί ή ελευθέρας βοσκής υπάρχει; Ναι, και θα το βρεις σε καλά κρεοπωλεία. Τα περισσότερα, όμως, βόσκουν ελεύθερα και τότε σημασία έχει αν το λιβάδι είναι σπαρμένο ή φυσικό. 

  12. Το πιο μαλακό και νόστιμο μέρος του αρνιού είναι η σπάλα, που οι παλιοί «διάβαζαν» το τρίγωνο κόκαλό της για τα μελλούμενα. 

  13. Εισάγουμε αρνιά στην Ελλάδα; Μάλιστα! Και ζωντανά και σφαγμένα. Όμως, το αιγοπρόβειο κρέας αποτελεί μια σοβαρή ελληνική παραγωγή και αξίζει να αποτελέσει την καλύτερη κερδοφόρο δραστηριότητά μας. Από τα νησιά μας έρχονται τα νοστιμότερα αρνιά, που βόσκουν ελεύθερα με την αλμυρή θαλασσινή πάχνη των χόρτων που καταναλώνουν τα ζωντανά όλη μέρα.

   14. Από τη στατιστική υπηρεσία της ΕΛΓΟ «Δήμητρα» (ηλεκτρονική διασύνδεση των σφαγείων) πληροφορούμαστε ότι συνολικά πέρσι σφάχτηκαν 850.000 ντόπια αμνοερίφια και 27.000 μη ελληνικά. 

  15. Κατσικάκι ή αρνάκι; Αρνάκι για τη σούβλα και κατσίκι για τον φούρνο. 

  16. Το κεφάλι του αρνιού κρύβει εκλεκτούς μεζέδες: το μυαλό, τα μάγουλα και τη γλώσσα. Ζητάς από τον κρεοπώλη να σου το χαράξει για να σε βοηθήσει να το ανοίξεις μετά το ψήσιμο ευκολότερα. Σερβίρεται με μπόλικο αλάτι. Ο λαιμός του αρνιού με τα γλυκαδάκια του επίσης θεωρείται εξαιρετική λιχουδιά και οι παλιοί το γνωρίζουν καλά αυτό. 

  17. Τα κάρβουνα έχουν, επίσης, μεγάλη σημασία για τους απαιτητικούς. Προτιμάμε ξύλα, κληματόβεργες και καλά χωνεμένα κάρβουνα.

   18. Με όσο αρνάκι περίσσεψε την επόμενη μέρα ετοιμάζουμε μια σαλάτα... «αρνουάζ», με το αρνάκι κομμένο σε καρεδάκια, τα σπασμένα αυγά επίσης, λίγα βραστά φασολάκια ή αρακά, πατατούλες βραστές, κρεμμύδι φρέσκο, κάππαρη και ένα ωραίο λαδολέμονο με μουστάρδα.

   19. Η μαγειρίτσα γίνεται από αρνίσια ή κατσικίσια έντερα (τα κατσικίσια έντερα είναι πιο λεπτά), συκωταριά, ποδαράκια ή κοιλίτσες, κεφαλάκι, και κάθε νοικοκυρά έχει τη δική της αλάνθαστη συνταγή.

   20. Η τιμή μιας σούβλας για αρνί ή κοκορέτσι (που είναι πιο λεπτή) φτάνει, χωρίς τον μηχανισμό, τα 7-12 ευρώ. Αγόρασε τον καλύτερο ηλεκτρικό μηχανισμό, αν πρόκειται να επιδοθείς στο σπορ του σουβλίσματος, για να τον έχεις και του χρόνου, αλλά μην ξεχνάς ότι παραδοσιακά το γύρισμα του αρνιού ήταν μια δουλειά που τη μοιραζόντουσαν μικροί και μεγάλοι, οικοδεσπότες και καλεσμένοι, απολαμβάνοντας ιδιαίτερη μεταχείριση με άφθονο κρασί και μεζεδάκια όση ώρα αναλάμβαναν υπηρεσία.  

 21. Το αρνί έχει 210 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια και το κατσικάκι τις μισές. Το κρέας έχει Β3, Β6, Β12, σελήνιο και ψευδάργυρο σε υψηλές τιμές, καθώς και όλα τα βασικά αμινοξέα. 



ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr/

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΦΟΡΗΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΠΑΓΚΑΚΙ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.

Το πρώτο φορητό πράσινο παγκάκι «φύτρωσε» στη Θεσσαλονίκη [εικόνες]

Ένας μικρός φορητός κήπος, με πυκνή φύτευση, ο οποίος μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως παγκάκι επιτρέποντας στους περαστικούς να ξεκουραστούν, «φύτρωσε» στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Πρόκειται για το πρώτο «Green Spot», που τοποθετήθηκε στην άκρη της οδού Παλαιών Πατρών Γερμανού, καταλαμβάνοντας μια θέση ελεγχόμενης στάθμευσης.
Η λογική στην οποία βασίζεται η ιδέα των «green spots» είναι ότι μετακινούνται ανά τακτά χρονικά διαστήματα σε διάφορα σημεία και ανάλογα με τη μετακίνηση ανανεώνεται και το φυτοτεχνικό υλικό με εποχιακά φυτά.
Στόχος αυτών των μικρών κινούμενων κήπων είναι να ενισχύσουν το αστικό πράσινο προσφέροντας μια "όαση" μέσα στην πόλη και να μετατρέψουν το αστικό τοπίο σε κάτι ξεχωριστό δίνοντας μια "γεύση" φύσης στους δημότες.
Η ιδέα είναι βασισμένη στο επιτυχημένο παράδειγμα των "parkmobiles" του San Francisco. Στη Θεσσαλονίκη, η ιδέα εντάσσεται σε μια ευρύτερη καμπάνια υπό τον τίτλο "React Now 4 Thess", υλοποιείται από τη Διεύθυνση Διαχείρισης Αστικού Περιβάλλοντος του Δήμου Θεσσαλονίκης και το κόστος καλύπτεται από χορηγούς.










ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/

ΤΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ



Ήταν ένας τύπος που η γυναίκα του είχε τα γενέθλια της.

ΦΑΝΑΤΙΚΟΙ ΜΕ ΤΑ ΤΑΤΟΥΑΖ; ΔΕΙΤΕ ΠΩΣ ΘΑ ΕΙΣΤΕ ΟΤΑΝ ΓΕΡΑΣΕΤΕ.

Είστε μανιώδης με τα τατουάζ; Δείτε πώς θα είστε όταν γεράσετε [εικόνες]

Η μόδα των τατουάζ -που κάποτε ήταν σύμβολο των «επαναστατών»- εξαπλώνεται με μορφή επιδημίας και οι περισσότεροι άνθρωποι πλέον έχουν «χτυπήσει» τουλάχιστον ένα στο σώμα τους.
Υπάρχουν, ωστόσο, κάποιοι που εμφανίζονται διστακτικοί πριν πάρουν τη μεγάλη απόφαση να «ζωγραφίσουν» κάτι μόνιμο στο δέρμα τους, σκεπτόμενοι πώς θα δείχνει το τατουάζ πάνω τους όταν γεράσουν.
Την απάντηση δίνει η 77χρονη Ιζομπελ Βάρλεϊ, που κατέχει το ρεκόρ γκίνες του μεγαλύτερου ανθρώπου στον κόσμο με τα περισσότερα τατουάζ, καθώς το 77% του σώματός της καλύπτεται από μελάνι. Αν και άργησε να πάρει την απόφαση και έκανε το πρώτο της τατουάζ στα 40, στη συνέχεια εθίστηκε...



Ο Λάρι Χαπ, 68 ετών, συμμετείχε το 2013 στο διαγωνισμό για τον μεγαλύτερο σε ηλικία άνθρωπο με τα περισσότερα τατουάζ, που διεξήχθη στο Λος Άντζελες.


O «καραφλός Μπιλ» είναι βετεράνος καλλιτέχνης που «χτυπάει» τατουάζ από το 1986, όταν εγκατέλειψε τη δουλειά του σε μια τηλεφωνική εταιρία όπου εργαζόταν στο Βερμόντ, για να ακολουθήσει το όνειρό του.


Ο 62χρονος Ρόμπερτ Σέιμπερτ, από τον Κεντάκι των ΗΠΑ, «μετράει» τατουάζ στο σώμα του για περισσότερα από 40 χρόνια και, όπως λέει, κάθε ένα από αυτά αντιπροσωπεύει μια συγκεκριμένη φάση της ζωής του.


Χάρη στην τεχνολογία, ωστόσο, που συνεχώς εξελίσσεται, υπάρχει και η αφαίρεση των τατουάζ με λέιζερ για όσους τελικά αλλάξουν γνώμη.
Ο διάσημος ηθοποιός Τζόνι Ντεπ, πάντως, που αγαπά τα τατουάζ, έχει δηλώσει ότι το σώμα του είναι το ημερολόγιό του και τα τατουάζ του είναι η ιστορία του...





ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/

ΠΡΩΤΟΦΑΝΕΣ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ: ΠΕΤΑΞΑΝ ΚΕΦΑΛΙ ΧΟΙΡΟΥ ΣΕ ΧΩΡΟ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΩΝ.

Πρωτοφανές περιστατικό -Πέταξαν κεφάλι χοίρου σε χώρο προσευχής μουσουλμάνων στην Αλεξανδρούπολη

Ενα πραγματικά απίστευτο περιστατικό συνέβη στην Αλεξανδρούπολη. Αγνωστοι, πέταξαν ένα κεφάλι χοίρου σε χώρο λατρείας μουσουλμάνων στην περιοχή Άβαντος, προκαλώντας έντονη ανησυχία.

Το πρωτοφανές περιστατικό θεωρείται, φυσικά, προσβολή προς τους μουσουλμάνους πολίτες της περιοχής, που προσέρχονται καθημερινά στον χώρο για να προσευχηθούν.

Θέση για το συμβάν έλαβε και ο Μητροπολίτης Αλεξανδρούπολης κ. Άνθιμος, ο οποίος καταδίκασε την ενέργεια τονίζοντας πως είναι «αναγκαίο να αποβληθούν απολυτότητες και οξύτητες».

Ο κ. Άνθιμος, γράφει το τοπικό πόρταλ thrakitoday.com, κατέστησε σαφές πως θεωρεί απίθανο, Ορθόδοξοι Χριστιανοί να προχώρησαν σε τέτοια πράξη. «Κανείς Χριστιανός δεν καταξιώνεται ευαγγελικά να προβαίνει σε ενέργειες που προσβάλλουν οποιαδήποτε άλλη θρησκεία και τους πιστούς της» ανέφερε χαρακτηριστικά ο ίδιος κατά την πρόσφατη επίσκεψη του κ. Αχμέτ Χατζηοσμάν, βουλευτή Ροδόπης, στη Μητρόπολη Αλεξανδρούπολης οπότε και συζητήθηκε το συμβάν.




ΝΙΚΟΣ ΔΗΜΟΥ: "ΠΑΛΙ ΘΑ ΞΟΔΕΨΟΥΜΕ ΧΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΦΕΡΟΥΜΕ ΤΟ (ΔΗΘΕΝ) ΑΓΙΟ ΦΩΣ"

Ο Νίκος Δήμου για το Πάσχα: Πάλι θα ξοδέψουμε χρήματα για να φέρουμε το (δήθεν) Αγιο Φως

Προκαλεί γι ακόμη μια φορά με την πένα του ο γνωστός συγγραφέας και μέλος του «Ποταμιού» Νίκος Δήμου. Στο στόχαστρό του, αυτή τη φορά, μπαίνει η Εκκλησία:
 «Πλησιάζει το Πάσχα και σκέπτομαι πως πάλι θα ξοδέψουμε χρήματα για να φέρουμε το (δήθεν) Άγιο Φως και να το υποδεχθούμε με τιμές αρχηγού κράτους».

Μάλιστα, στο άρθρο του στο protagon.gr, αυτοχαρακτηρίζεται «εμμανής αντικληρικός».

Το κείμενο του Νίκου Δήμου με τίτλο «Αντικληρικισμός και αντικομουνισμός»:

Αυτές οι δύο αντί-θέσεις (συγγενείς, όπως θα δούμε) θεωρούνται ως αντιδραστικές και δογματικές τοποθετήσεις. Στις τελευταίες δεκαετίες, έφτανε να κολλήσεις σε κάποιον την ετικέτα του «αντικομουνιστή» για να τον εξουδετερώσεις παρομοιάζοντάς τον με φασίστα. Πράγμα που κατά κόρον έκανε το ΚΚΕ.

Στην πραγματικότητα ούτε αντιδραστικές, ούτε δογματικές είναι. Αντίθετα, είναι προοδευτικές και φιλελεύθερες. Και ιδού γιατί:

Ο αντικληρικός δεν είναι απαραίτητα άθεος, ούτε καν εναντίον της θρησκείας. Είναι εναντίον του κλήρου – δηλαδή αντίθετος με τους τρόπους και τις πρακτικές της εκκλησίας. Στην ακρότατη περίπτωση και εναντίον της ύπαρξής της. Μπορεί να την θεωρεί περιττή. Δεν χρειάζεται μεσολαβητές ανάμεσα στον εαυτό του και τον Θεό. Δύναται να είναι κανείς πιστός Χριστιανός χωρίς μητροπολίτες, εικόνες, καντήλια και εξαπτέρυγα. Ίσως μάλιστα να είναι πιο σωστός αυτός που ακολουθεί απλώς την Επί του Όρους Ομιλία.

Αλλά και ο αντικομουνιστής δεν είναι απαραίτητα αντίθετος με τις απόψεις του Μαρξ. Απλώς μπορεί να μην συμφωνεί με το μεταγενέστερο κλειστό Δόγμα (π.χ. του Διαλεκτικού και Ιστορικού Υλισμού) ή με το μονολιθικό, ασάλευτο και αυταρχικό κόμμα.

Έβαλα αυτές τις έννοιες μαζί γιατί, όπως αρκετοί γνωρίζουν, είναι συγγενείς. Ήδη στην δεκαετία του σαράντα ο Bertrand Russell, στην «Ιστορία της Δυτικής Φιλοσοφίας», είχε κάνει μία λεπτομερέστατη παρουσίαση του κομμουνισμού ως θρησκείας: με δόγμα, ιερατείο, μεσσία, αιρετικούς – ως και Δευτέρα Παρουσία.

Για μένα και οι δύο αυτές – υποθετικά αρνητικές – έννοιες μπορεί να είναι θετικές. Να υποδηλώνουν άνθρωπο ελεύθερο, ανοιχτό και αδογμάτιστο. Που είναι ενάντιος στα κλειστά συστήματα.

Φυσικά, όταν προκαλούνται από άλλους χειρότερους δογματισμούς (όπως στον κύριο Μπαλτάκο) είναι απλώς το σύμπτωμα αντίθετου ιδεολογικού καρκινώματος. Κάποιος που είναι αντικομουνιστής επειδή είναι φασίστας, απλώς αλλάζει ένα δόγμα με άλλο – αλλά δεν είναι ελεύθερα σκεπτόμενος άνθρωπος. Ενώ για μένα αυτά τα δύο «αντί-»,μπορεί να είναι βήματα απελευθέρωσης.

Όσο πλησιάζει το Πάσχα και σκέπτομαι πως πάλι θα ξοδέψουμε χρήματα για να φέρουμε το (δήθεν) Άγιο Φως και να το υποδεχθούμε με τιμές αρχηγού κράτους, γίνομαι εμμανής αντικληρικός. Και υποθέτω πως το ίδιο θα γινόταν και ο Ιησούς, που από ότι ξέρουμε, δεν πίστευε σε ειδωλολατρικά σύμβολα – και μάλλον θα μοίραζε τα χρήματα στους φτωχούς.


ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...