Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Τετάρτη 18 Μαρτίου 2015

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ: ΦΙΛΟΣΚΟΠΙΑΝΟ GALA ΣΤΗΝ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ

Στην κοπή πρωτοχρονιάτικης πίτας Μακεδονικών Συλλόγων οι συγκεντρωμένοι έκπληκτοι διαπίστωσαν πως παραβρέθηκαν σε μια φιλοσκοπιανή φιέστα, που στόχο είχε να εξυπηρετήσει την προπαγάνδα των ακραίων εθνικιστών στα Σκόπια και το εξωτερικό

Γράφει ο Παναγιώτης Σαββίδης

Αντιδράσεις στη δυτική Μακεδονία  προκαλεί φιλοσκοπιανό gala, πίσω από το οποίο κρύβεται η «πρέσβειρα» της λεγόμενης «United ‘’Macedonian’’ Diaspora» στην Ελλάδα Ευγενία Νατσουλίδου και πρόεδροι συγκεκριμένων Πολιτιστικών Συλλόγων της περιοχής, που λειτουργούν ως «δούρειοι ίπποι» της σκοπιανής προπαγάνδας.

Το Σάββατο 9 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε στην Πτολεμαϊδα, κοπή πρωτοχρονιάτικης πίτας Μακεδονικών Συλλόγων, όπου ήταν παρόντες πολλοί εκπρόσωποι συλλόγων από τη δυτική και κεντρική Μακεδονία, οι οποίοι έκπληκτοι διαπίστωσαν πως παραβρέθηκαν σε μια φιλοσκοπιανή φιέστα, που στόχο είχε να εξυπηρετήσει την προπαγάνδα των ακραίων εθνικιστών στα Σκόπια και το εξωτερικό.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκε μάλιστα και ο αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας κ. Παύλος Τσότσος, που όταν αντιλήφθηκε τι ακριβώς συνέβαινε πέρασε στην... «αντεπίθεση», επισημαίνοντας από το μικρόφωνο πως η «Μακεδονία ήταν, είναι και θα παραμείνει ελληνική». 

Η τοποθέτηση του κ.Τσότου, προκάλεσε την αντίδραση της «πρέσβειρας» που του επιτέθηκε με προκλητικό post στο προσωπικό της ιστολόγιο. «Μόνη παραφωνία ήταν κάποιος από τους καλεσμένους από την Τοπική Αυτοδιοίκηση (Σημ.: αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας) που, στον ασήμαντο λόγο του προς τους παρευρισκόμενους στην αίθουσα όπου έγινε το γλέντι, κάτι ψέλλισε περί «ελληνικότητας της Μακεδονίας». 

«Απορώ τι δουλειά είχε σε αυτό το γλέντι αυτός ο κύριος» έγραψε, αποκαλύπτοντας  πως στόχος της εκδήλωσης ήταν: «Η διατήρηση και προβολή των παραδόσεων, της γλώσσας, της ιστορίας του τόπου μας και της αναγνώρισης και το σεβασμό των δικαιωμάτων μας ως αυτόχθονα λαό της Μακεδονίας». Δηλαδή αναγνώριση μειονότητας «μακεντόνετς» στη χώρα μας, αφού σύμφωνα με την ίδια, και τους λίγους που την ακολουθούν, οι Μακεδόνες δεν είναι Έλληνες αλλά Σκοπιανοί.

Στόχος της ομάδας Νατσουλίδου, που χρηματοδοτείται και διατηρεί ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας, από την πλέον εθνικιστική και ισχυρή οργάνωση σκοπιανών των ΗΠΑ, είναι η δημιουργία φορέα που θα περιλαμβάνει πολιτιστικούς συλλόγους της Μακεδονίας  που με πρόσχημα τη διατήρηση της παράδοσης θα εξυπηρετεί πλήρως τους στόχους της σκοπιανής προπαγάνδας.

Να σημειωθεί πως η πρόσφατη ίδρυση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων, που μέσα στους στόχους της είναι η αντίκρουση της φιλοσκοπιανής προπαγάνδας και η προάσπιση της ελληνικότητας της Μακεδονίας, έχει θορυβήσει αυτούς που «ονειρεύονται» τα Σκόπια έως τον Όλυμπο  και τους εαυτούς τους καταπιεσμένους –και ενίοτε εμβασματούχους από το εξωτερικό- «μακεντόνετς» όπως η Νατσουλίδου.

Η «πρέσβειρα» ήταν αυτή που πριν από ενάμιση χρόνο επιχείρησε να «φιμώσει» το ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ, αλλά στο δικαστήριο παραδέχτηκε ευθέως πως λαμβάνει χρηματικά εμβάσματα από οργανώσεις Σκοπιανών του εξωτερικού. Η ίδια μάλιστα τότε, είχε  απειλήσει πως θα προσφύγει κατά του ΘΕΜΑτος στο Διεθνές Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο Στρασβούργο, επειδή την αποκάλεσε … «πράκτορα». Χαρακτηρισμό που επιβεβαιώθηκε πλήρως, κατά την ακροαματική διαδικασία, που απάλλαξε την εφημερίδα.

Να σημειωθεί πως στις Ευρωεκλογές του περασμένου Ιουνίου, η εκπρόσωπος της λεγόμενης «United ‘’Macedonian’’ Diaspora» στη χώρα μας, ζήτησε από τους  λιγοστούς φιλοσκοπιανούς της Μακεδονίας, που δηλώνουν «Μακεντόνετς» και όχι Έλληνες, να στηρίξουν στην κάλπη το τουρκόφρονο DEB.


ΠΗΓΗ...http://www.protothema.gr

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΔΡΩΝ

Μπορεί ακόμα και σήμερα να ακούγεται περισσότερο ως ανέκδοτο, αλλά ήδη από το 1974 ο Gelles διαπίστωσε ότι οι άντρες σύζυγοι έπεφταν θύματα βίας σχεδόν με την ίδια συχνότητα όσο και οι γυναίκες.
Ψυχολογική Κακοποίηση
Η συναισθηματική ή ψυχολογική κακοποίηση των ανδρών αναφέρεται σε συμπεριφορές που έχουν ως σκοπό να ταπεινώσουν, να εξευτελίσουν και να ντροπιάσουν τον άνδρα, να τον κάνουν να νιώσει ανίκανος, άχρηστος, ένοχος και τελικά να του μειώσουν το αυτοσυναίσθημα.
Τέτοιες συμπεριφορές εκ μέρους των γυναικών είναι οι φωνές, η διαρκής γκρίνια, οι τσιρίδες, οι προσβολές, οι ειρωνείες και ο σαρκασμός, η γελοιοποίηση μπροστά σε άλλους, ο οικονομικός έλεγχος, η αποκοπή του άνδρα από συγγενείς και φίλους, η εσκεμμένη διακοπή της λεκτικής επικοινωνίας από τη σύζυγο, η άσκηση ελέγχου σε κάθε πτυχή της ζωής του άνδρα, η διαρκής αρνητική κριτική κλπ.
Σε πολλές περιπτώσεις η ψυχολογική κακοποίηση μπορεί να συνυπάρχει με τη φυσική.
female-sociopath-mask-2
Τα στοιχεία είναι συντριπτικά: Το μεγαλύτερο ποσοστό των ανδρών θα βιώσει σε κάποια στιγμή της ζωής του συναισθηματική βία από τη σύντροφό του, αλλά σπάνια ή ποτέ δεν θα το αναφέρει στους φίλους και πολύ περισσότερο στις αρχές.
Κι όμως οι συνέπειές της θα είναι καθοριστικές, δεδομένου ότι θα επηρεαστεί αρνητικά η αυτοεκτίμησή του, η εργασιακή του απόδοση, η κοινωνική του ζωή και η προσωπική και πνευματική του εξέλιξη.
Οι νεαροί άνδρες διατρέχουν πέντε φορές μεγαλύτερο κίνδυνο να υποστούν ψυχολογική κακοποίηση σε σύγκριση με τους μεγαλυτέρους και κρίσιμες φάσεις της ζωής του ζευγαριού (πχ. Συνταξιοδότηση, αλλαγή επαγγέλματος, απώλεια δουλειάς, χαμηλό εισόδημα, υπερωρίες, γέννηση παιδιών) θα επιτείνουν το φαινόμενο.
Έχει πλέον διαπιστωθεί ότι οι γυναίκες που βιώνουν οι ίδιες έντονες κοινωνικές και διαπροσωπικές συγκρούσεις, διαθέτουν μεταιχμιακή προσωπικότητα, καταναλώνουν υπερβολικές ποσότητες αλκοόλ, πάσχουν από κατάθλιψη ή κυκλοθυμίες έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να ασκήσουν ψυχολογική κακοποίηση στους συντρόφους τους.
Η συμπεριφορά αυτή, κατά κανόνα, αντανακλά δικές τους εσωτερικές συγκρούσεις, παιδικά τραύματα ή ανασφάλειες.
Φωνάζουν στους άντρες τους θεωρώντας τους υπεύθυνους για οτιδήποτε αρνητικό συμβαίνει, αντί να παραδεχτούν το πρόβλημά τους, έχουν μη ρεαλιστικές προσδοκίες και απαιτήσεις από αυτούς, τους θεωρούν ένοχους για τα δικά τους συναισθήματα και τους κατηγορούν ότι αυτοί δεν κάνουν κάτι για να τα αλλάξουν.
Διαβλέπουν κακή πρόθεση σε κάθε τους ενέργεια και φροντίζουν να τους μειώνουν σε κάθε περίσταση. Συχνά ενδύονται την εικόνα του θύματος και πολλές φορές κερδίζουν την υποστήριξη φίλων που δεν γνωρίζουν ποια ακριβώς είναι η αλήθεια.
1350759978_82f0ebc145
Το ανδρικό στερεότυπο, που θέλει τον άνδρα ισχυρό, σίγουρο, ανεξάρτητο, αυτάρκη πλήττεται και αυτό προκαλεί έντονα συναισθήματα στον κακοποιημένο σύντροφο, ο οποίος, εάν το αναφέρει, θα αντιμετωπίσει σκεπτικισμό, έκπληξη και ειρωνεία.
Η εσωτερίκευση του γεγονότος, όμως, θα προκαλέσει συναισθηματική ανισορροπία και θα καταρρακώσει το αυτοσυναίσθημα του άντρα, που αισθάνεται εγκλωβισμένος σε μια κατάσταση που διαρκώς επιδεινώνεται. Πολλά θύματα ψυχολογικής κακοποίησης δήλωσαν ότι η γελοιοποίηση μπροστά σε φίλους προκαλούσε πιο οδυνηρά συναισθήματα ακόμα και από τη φυσική βία εκ μέρους των γυναικών.
Η πορεία της ψυχολογικής κακοποίησης μερικές φορές ακολουθεί συγκεκριμένη πορεία: Αρχικά η γυναίκα είναι εκνευρισμένη για κάποια αιτία που δεν αποκαλύπτει στο σύντροφό της. Ο άνδρας διαπιστώνει τη δυσθυμία της και φοβούμενος έκρηξη θυμού αρχίζει να τη ρωτά τι έχει, υποψιαζόμενος ότι κάτι έχει κάνει που την ενόχλησε.
Η γυναίκα θέλει να του μιλήσει, ώστε να αισθανθεί λιγότερη μοναξιά. Αρχικά αποδίδει τη σύγκρουση στον άνδρα και αυτός σε αντίδραση απομονώνεται συναισθηματικά και επιχειρεί να της εξηγήσει με λογικά πλέον επιχειρήματα. Η γυναίκα τότε, που περιμένει συναισθηματική υποστήριξη, νιώθει αγνοημένη, βιώνει έλλειψη συναισθηματικής στήριξης, δεν κατανοεί κανένα από τα λογικά του επιχειρήματα ή διαστρεβλώνει συναισθηματικά το λογικό μήνυμά τους, οργίζεται εναντίον ενός άντρα που δεν διαβλέπει κάποιο σημαντικό πρόβλημα, που για εκείνη είναι βασικό.
gender
Η γυναίκα οργίζεται και αρχίζει να αποδίδει σε αυτόν τις αιτίες όλων των προβλημάτων στη σχέση τους. Αναρωτιέται εάν ο άντρας της έχει καθόλου συναισθήματα ή γιατί δεν της τα αποκαλύπτει. Τελικά επιτίθεται σε αυτόν, τον χαρακτηρίζει ψεύτη και εμπλέκει στο λόγο της και πρόσωπα του συγγενικού ή φιλικού του περιβάλλοντος.
Τον αποκαλεί ανίκανο και άχρηστο. Απομονώνεται στο δωμάτιό της και καταφεύγει σε ψυχολογικό πόλεμο.
Η κατάσταση αυτή μπορεί να κρατήσει για εβδομάδες και να καταλήξει στην πλήρη απαξίωση του άνδρα. Ο σύντροφος τότε ενοχοποιεί τον εαυτό του, νιώθει ανίκανος να την καταλάβει και απομακρύνεται ακόμα περισσότερο. Ο κίνδυνος για ψυχολογική βία αυξάνεται όταν μπροστά στο σκηνικό βρίσκονται παιδιά, στα οποία η γυναίκα κοινοποιεί πόσο φαύλος είναι ο πατέρας τους.
Αυτό ολοκληρώνει τη συναισθηματική συντριβή του άνδρα. Σε κάποια στιγμή ο άνδρας φτάνει στα όριά του, σπάει κάτι, χτυπά τη γροθιά του στο τραπέζι, για να της δείξει ότι αυτό είναι το τελευταίο που μπορεί να δεχτεί, ότι και αυτός είναι εξοργισμένος.
Επιτυγχάνει, όμως, το ακριβώς αντίθετο. Τόσο καιρό δεν της έδειχνε τα συναισθήματά του. Ποτέ δεν της έδωσε να καταλάβει ότι μπορεί να ελέγξει την κατάσταση. Πάντα υποχωρούσε ή αντιδρούσε παθητικά στην ποικιλία ψυχολογικής βία, που του εξασκούσε.
Άρα ο θυμός του είναι εύκολα διαχειρίσιμος. Αντί να καταλάβει ότι η κατάσταση έχει βγει εκτός ελέγχου, τον προκαλεί λέγοντάς του ‘ Τι θα κάνεις, θα με χτυπήσεις. Κάντο και θα σε καταστρέψω οικονομικά. Δεν θα δεις ποτέ ξανά τα παιδιά σου.’
Ο άνδρας αποχωρεί και αυτό την εξοργίζει ακόμα περισσότερο.
Ο κύκλος της ψυχολογικής βίας έχει διαιωνιστεί, αλλά αυτό ήταν εκείνο που η ίδια επεδίωκε υποσυνείδητα.
why-men-stay-03
Το ερώτημα που γεννάται είναι γιατί οι σύντροφοι επιλέγουν να μείνουν με κάποιον που τους κακοποιεί σωματικά ή συναισθηματικά. Για τις γυναίκες η βιβλιογραφία αναφέρει ποικίλους κοινωνικούς ή πολιτισμικούς ρόλους, συναισθηματική εξάρτηση από το σύντροφο και φόβο ότι θα εκδικηθεί τον ενδεχόμενο χωρισμό.
Για τους άνδρες, οι οποίοι συνήθως έχουν και τα οικονομικά μέσα να χωρίσουν και ο κοινωνικός στιγματισμός δεν είναι τόσο έντονος, ο κυριότερος λόγος είναι η δέσμευση που συνεπάγεται ο γάμος. Μπορεί να ακούγεται περίεργο, αλλά δεν είναι συνήθως ο άντρας αυτός που επιλέγει να χωρίσει, αλλά οι γυναίκες.
Περισσότερα εδώ:  http://www.iatronet.gr/

ΟΧΙ ΣΕΛΦΙ ΣΤΗΝ ΕΚΛΕΙΨΗ ΗΛΙΟΥ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ



Οι επιστήμονες προειδοποιούν για το φαινόμενο της Παρασκευής 

Προειδοποιήσεις για τις σέλφι την ημέρα της έκλειψης ηλίου, απευθύνουν οι επιστήμονες σημειώνοντας ότι η σέλφι με το βλέμμα προς την έκλειψη μπορεί να προκαλέσει  σοβαρά προβλήματα στα μάτια, ακόμα και τύφλωση.

 «Η λήψη φωτογραφιών με φωτογραφική μηχανή ή με iPhone θα μπορούσε να αποβεί τόσο επικίνδυνη, ώστε να κάψει τον αμφιβληστροειδή χιτώνα και να οδηγήσει σε ολική τύφλωση», τόνισε ο  Daniel Hardiman-McCartney, κλινικός σύμβουλος στο κολέγιο Οπτομετρίας της Βρετανίας και συνεργάτης του πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ. Μάλιστα σημείωσε ότι  τα γυαλιά ηλίου δεν είναι ικανά να προστατέψουν τα μάτια από μια ενδεχόμενη ζημιά, αφού δεν μπορούν να εμποδίσουν πλήρως την ακτινοβολία να εισέρχεται στα μάτια.

 Στην Αθήνα το φαινόμενο της έκλειψης Ηλίου θα αρχίσει να γίνεται ορατό στις 10:40 π.μ., στη μέγιστη φάση του θα φτάσει στις 11:44 π.μ. και θα ολοκληρωθεί στις 12:50 μ.μ.

 Ο ηλιακός δίσκος θα καλυφθεί κατά 31% ενώ η έκλειψη θα είναι ολική  μόνο σ’ ένα στενό πέρασμα στον Βόρειο Ατλαντικό Ωκεανό ανάμεσα στη Νορβηγία και την Ισλανδία. 



Πηγή: www.lifo.gr

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΛΛΑ ΚΟΚΑΛΑ ΚΑΙ ΚΡΑΝΙΑ 3.000 ΑΝΘΡΩΠΩΝ

Η εκκλησία που δεν έχει εικόνες, αλλά κόκαλα και κρανία 3.000 ανθρώπων [εικόνες]
Η εκκλησία του Αγίου Βαρθολομαίου στην πόλη Czermna της Πολωνίας, είναι διαφορετική απ όλες τις άλλες.
Τα εξωτερικά της γνωρίσματα δεν διαφέρουν από αυτά των περισσότερων εκκλησιών. Λιτή διακόσμηση και  μια όμορφη στέγη. Ανοίγοντας, όμως την πόρτα τίποτα δεν θυμίζει... οίκο του Θεού.
Αντί για εικονογραφίες, τους τοίχους και τα ταβάνια κοσμούν οστά και νεκροκεφαλές, γι αυτό και είναι γνωστό ως Kaplica Czaszek, δηλαδή το εκκλησάκι των κρανίων.
Η εκκλησία χρονολογείται από το 1776, όταν και ιδρύθηκε από έναν ιερά εν ονόματι Vaslav Tomaszek. Ο ιερέας, λοιπόν, αποφάσισε να την χρησιμοποιήσει τόσο ως κανονική εκκλησία όσο και ως μαζικό τάφο.
Τα οστά προέρχονται από τουλάχιστον 3.000 ανθρώπους, οι οποίοι πέθαναν είτε κατά την διάρκεια πολέμων είτε από επιδημίες. Από το 1776 έως το 1804, ο Tomaszek συνέλεξε τα οστά, τα έπλυνε και τα τοποθέτησε με ιδιαίτερη προσοχή στον εσωτερικό χώρο της εκκλησίας μέχρι να καλυφθεί τελείως.
Όλο αυτό το εγχείρημα έγινε ώστε να αποδοθεί τιμή στους νεκρούς, που πέθαναν εξαιτίας της βίας και των λοιμών, αλλά και να θυμίζει στους ζωντανούς πως κάποια μέρα θα αποβιώσουν.


Πηγή:  http://www.iefimerida.gr/l

ΤΕΛΟΣ Ο INTERNET EXPLORER - ΕΡΧΕΤΑΙ Ο SPARTAN

Τέλος ο Internet Explorer έπειτα από 20 χρόνια -Ερχεται ο Spartan
Τίτλοι τέλους έπειτα από τουλάχιστον 20 χρόνια πέφτουν για το πρόγραμμα περιήγησης (browser) Internet Explorer, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Microsoft.
Ο Κρις Καποσέλα, πικεφαλής του τμήματος μάρκετινγκ του τεχνολογικού κολοσσού, ανακοίνωσε πως ο άλλοτε κυρίαρχος browser με περισσότερους από 1 δισεκατομμύριο χρήστες παγκοσμίως δεν θα περιέχεται στη νέα έκδοση του λειτουργικού συστήματος Windows (Windows 10) που ετοιμάζει η Microsoft.
Ο Internet Explorer θα αντικατασταθεί από το Project Spartan για τον οποίο φήμες αναφέρουν ότι θα θυμίζει σε πολλά τον Google Chrome, γεγονός που σημαίνει ότι θα είναι σίγουρα ταχύτερος από τον προκάτοχό του και πιο «ελαφρύς».


ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΨΥΧΟΚΕΡΙ - ΜΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΠΟΥ ΧΑΝΕΤΑΙ

Τις μέρες της Σαρακοστής, σε πολλά χωριά της Ελλάδος, παρατηρώντας το εκκλησίασμα κατά την ακολουθία βλέπουμε ορισμένες από τις μεγάλες γυναίκες να κρατούν, ένα κερί το γνωστό ψυχοκέρι (κερί των ψυχών) το οποίο φτιάχνουν πριν το πρώτο ψυχοσάββατο.
Στην παρασκευή του χρησιμοποιούνται συνήθως εφτά η εννέα κλωστές από βαμβάκι και καθαρό κερί.

Το ψυχοκέρι το έκαιγαν εκτός από τα τρία ψυχοσάββατα και σε όλες τις ακολουθίες της μεγάλης σαρακοστής δηλαδή στους Χαιρετισμούς, τον Ακάθιστο Ύμνο, τον Μεγάλο Κανόνα, τις ακολουθίες της Μεγάλης Εβδομάδας μέχρι και τη Μεγάλη Παρασκευή, ακόμη και κατά την περιφορά του Επιταφίου.
Δυστυχώς στις μέρες μας το έθιμο αυτό που αφορά στην μνήμη των νεκρών, τείνει να εκλείψει.
Ο τρόπος παρασκευής:
Κάποιες γιαγιάδες μας με ευλάβεια κατασκεύαζαν το ψυχοκέρι πριν το πρώτο Ψυχοσάββατο. Πώς το έφτιαχναν: Έβαζαν δύο καρέκλες στην αυλή, σε απόσταση 5-6 μέτρων. Μετά παίρνανε βαμβακερή κλωστή και την τέντωναν ανάμεσα στις δύο καρέκλες, τόσες φορές όσες και οι ψυχές που μνημόνευαν (εφτά ψυχές-εφτά κλωστές, οχτώ ψυχές – οχτώ κλωστές).
Μετά έστριβαν τις κλωστές μεταξύ τους σχηματίζοντας ένα παχύτερο νήμα. Ακολουθούσε το κέρωμα. Έβαζ:αν σε ένα τηγάνι να λιώσει γνήσιο κερί μέλισσας και με ένα ξυλάκι, που στο κάτω μέρος είχε διχάλα, ανάγκαζαν την κλωστή να περάσει μέσα από το λιωμένο κερί.
Το τεράστιο αυτό λεπτοκαμωμένο κερί, το τύλιγαν, όσο ήταν ακόμα ζεστό, σα να ήταν σύρμα ώστε να μπορεί να το μεταφέρει. Κατά τα Ψυχοσάββατα το κερί αυτό το κρατούσαν στα χέρια τους, καθ όλη την διάρκεια της λειτουργίας και το ξετύλιγαν σιγά-σιγά μέχρι να καεί όλο.


ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr/

ΟΤΑΝ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕ ΤΗ ΜΑΝΑ ΤΟΥ ΙΟΥΔΑ

Με αργό το βήμα η Παναγιά, με αμέτρητο τον πόνο, την νύχτα από τον Γολγοθά κατέβαινε με μόνο, τον Ιωάννη πλάι της μες στο σκοτάδι εκείνο και οι πέτρες ανατρίχιαζαν στον μυστικό της θρήνο.
Γύρω, τριγύρω σιγαλιά, βουβός είναι ο δρόμος, θαρρείς τον κόσμο νέκρωσε κάποιος μεγάλος τρόμος.
Και όσο βαδίζουν σαν σκιές στα άχαρα εκείνα μέρη, και μοιρολόγια η Παναγιά τα πιο όμορφα που ξέρει τα λέει και ο αντίλαλος από όπου και αν διαβαίνει κάθε λουλούδι τρυφερό που βρίσκεται μαραίνει.
Πώς να μην κλάψει που ‘γινε για αυτήν σκοτάδι η μέρα;
Κ’αν είναι Αυτός θεάνθρωπος, εκείνη είναι μητέρα. Και να που ακόμη μια φωνή την ερημιά ταράζει. Αχ,τι φωνή λυπητερή. Ποιος και γιατί στενάζει;
Ποιος σαν Αυτή άλλος πονεί και μοιρολόγια λέγει, μη του παιδιού της το χαμό και άλλη μανούλα κλαίει;
Ναι, κάποια μάνα είναι αυτή, που μονάχη στην άκρη απαρηγόρητα θρηνεί και χύνει μαύρο δάκρυ
Και τούτη σαν τη Μαριάμ, τον γιό της έχει χάσει και δεν μπορεί τέτοιο κακό ποτέ να το ξεχάσει. Η Μαριάμ τον Ιησού τον είδε σταυρωμένο και τούτη είδε τον γιόκα της στο δέντρο κρεμασμένο Και κλαίει, μα το κλάμα της δεν συγκινεί κανέναν, νιώθει όμως τον πόνο της η Παναγιά η Παρθένα, που την ακούει τραβά και πάει να την γνωρίσει λόγια αγάπης να της πεί, να την παρηγορήσει.
Με ένα γλυκό χαμόγελο συμπόνοια γεμάτο μάνα της κράζει, δύστυχη μη σέρνεται εδώ κάτω.
Δεν είσαι μόνη που έχασες το φώς των ματιών σου, είμαι κ’εγώ, μην δέρνεσαι ποιος ήταν πες μου ο γιός σου;
Και αυτή δειλά, σαν ένοχος της απαντά:
αδελφή μου, Ιούδας ονομάζεται το σπλάχνο το παιδί μου. Μόνο μια μανα μόνο αυτή, σε όλο τον κόσμο ξέρει ποιο κοφτερό νιώθει βαθιά στα σπλάχνα της μαχαίρι, Στους πέντε δρόμους ρίχτηκα, παιδί μου σαν ζητιάνα, Αχ κάλλιο να μην έσωνα Θεέ να γίνω μάνα
Η Παναγιά κατάλαβε, τον γιό της τον γνωρίζει μα σαν μητέρα του Χριστού, δεν φεύγει, δεν γογγύζει.
Τον δικό της τον καϋμό ξεχνά την ώρα εκείνη και για τη μάνα τώρα αυτή τα δάκρυά της χύνει
Σκύβει και την ασπάζεται, χαιδεύει τα μαλλιά της, και την κρατάει με στοργή πιστά στην αγκαλιά της
Της λέει λόγια της καρδιάς και την γλυκομερώνει, της δίνει θάρρος, δύναμη και απάνω την σηκώνει.
Έλα και μείνε σπίτι μου την νύχτα να περάσεις, εκεί και οι δυό τον πόνο μας, τον μητρικό να πούμε, το δάκρυ μας να σμίξουμε και να προσευχηθούμε. Η μια στης άλλης το πλευρό σκυφτές συλλογισμένες, οι δυό μανάδες περπατούν αδελφαγκαλιασμένες.
Ο Ιησούς που στον Γολγοθά κρεμάται έδωσε τέτοια εντολή:
Αλλήλους ν’ Αγαπάτε!


ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr/

ΤΟ ΚΕΙΚ ΤΩΝ ΜΟΝΑΧΩΝ

Φτιάξτε το κέικ των μοναχών
Μία συνταγή που πρέπει να δοκιμάσετε...
Υλικά:
250 ml σπορέλαιο
500 ml χυμό πορτοκάλι
300 γρ. ζάχαρη κρυσταλλική
400 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
6 κουταλιές κακάο
2 κουταλάκια σόδα μαγειρική
1 κουταλάκι αλάτι
2 βανίλιες
Για το γλάσο:
200 γρ. σοκολάτα κουβερτούρα
3 κουταλιές ζάχαρη άχνη
2 κουταλιές κονιάκ
1 κουταλιά σπορέλαιο
1 κουταλιά μαργαρίνη
Εκτέλεση Συνταγής:
Σε ένα μπολ χτυπάμε με το μίξερ το σπορέλαιο με τη ζάχαρη για 3 λεπτά και στη συνέχεια προσθέτουμε το χυμό με τη ζάχαρη, τη σόδα, το αλάτι, τις βανίλιες και το κακάο. Συνεχίζουμε το χτύπημα και ρίχνουμε σιγά σιγά το αλέυρι μέχρι να ομογενοποιηθεί.
Ρίχνουμε το μείγμα σε βουτυρωμένο και αλευρωμένο ταψί και το ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 170-180°C για 30′ περίπου ή μέχρι να ψηθεί.
Όσο ψήνεται το κέικ ετοιμάζουμε το γλάσο. Λιώνουμε σε μπεν μαρί την κουβερτούρα μαζί με τα υπόλοιπα υλικά και ανακατεύουμε να ομογενοποιηθούν πολύ καλά. Βγάζουμε το γλυκό από το φούρνο, το αφήνουμε 5- 10 λεπτά να κρυώσει και απλώνουμε ομοιόμορφα το γλάσο.
Τέλος το αφήνουμε να κρυώσει καλά πριν το κόψουμε σε κομμάτια και το σερβίρουμε.
Καλή επιτυχία!!!

ΑΠΟΦΑΣΗ Α΄ΕΛΜΕ ΠΕΛΛΑΣ ΓΙΑ ΑΠΟΥΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΛΟΓΩ ΓΡΙΠΗΣ



Ψήφισμα Συνεδρίασης Δ.Σ. Α΄ ΕΛΜΕ Πέλλας
10 Μαρτίου 2015

ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΑΠΟΥΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΛΟΓΩ ΓΡΙΠΗΣ
Το ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ Πέλλας επισημαίνει το ιδιαίτερα μεγάλο πρόβλημα που έχει προκύψει με τις απουσίες των μαθητών λόγω της γρίπης. Στα σχολεία έχουμε μαθητές που μόνο εξαιτίας της πρόσφατης επιδημίας έχουν απουσίες πολλών ημερών. Είναι φανερό ότι, με τα υπάρχοντα – πάγια δεδομένα στα όρια των δικαιολογημένων απουσιών, θα υπάρξουν προβλήματα ανεπαρκούς φοίτησης για τα οποία δε θα φταίνε οι μαθητές. Θεωρούμε ότι στο ζήτημα αυτό πρέπει να υπάρξει ιδιαίτερη ευαισθησία και κεντρική ρύθμιση από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας.
Επιπλέον, το ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ Πέλλας, με αφορμή την επιδημία, τονίζει το πρόβλημα της μη παροχής ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης σε μαθητές ( παιδιά ανέργων, μεταναστών κοκ). Δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν μαθητές που μένουν ακάλυπτοι ιατροφαρμακευτικά λόγω οικονομικής δυσχέρειας ή λόγω ότι οι γονείς τους είναι ανασφάλιστοι. Εδώ και τώρα πρέπει να υπάρξει λύση στο πρόβλημα.


Για το Δ.Σ.
Η Πρόεδρος                                                                         Ο Γραμματέας
Δουλγερίδου Μαριάννα                                          Παπαδόπουλος Γιώργος

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...