Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2015

ΞΕΚΙΝΑ ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΛΜΩΠΙΑΣ



ΔΗΜΟΣ ΑΛΜΩΠΙΑΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΟ
«Ενωμένοι στεκόμαστε απέναντι στην κρίση»

Δίπλα στην κοινωνία βρίσκεται ο Δήμος Αλμωπίας και αυτό αποδεικνύεται καθημερινά από τις πρωτοβουλίες που λαμβάνει όσον αφορά στον τομέα της κοινωνικής πολιτικής.
Σε αυτά τα πλαίσια, ξεκινά σε λίγο καιρό τη λειτουργία του το Κοινωνικό Παντοπωλείο, το οποίο θα στεγαστεί στα πρώην γραφεία της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών (κόμβος Αριδαίας-Πιπεριάς-Τσακώνων), χάρη στην ευγενική παραχώρηση από την πλευρά του εκκαθαριστή σε συνεργασία με τον ΑΦΟΣ Αλμωπίας «Η Ένωση».

Όπως δήλωσε ο Δήμαρχος Αλμωπίας κ. Δημήτρης Μπίνος, «δεν μπορούμε να μείνουμε αμέτοχοι και να παρακολουθούμε ως απλοί θεατές όλα όσα συμβαίνουν γύρο μας, γι’ αυτό αποφασίσαμε χωρίς καθυστέρηση να προχωρήσουμε όσο το δυνατόν γρηγορότερα στη δημιουργία κοινωνικών δομών που δεν θα έχουν μόνο συμβολικό αλλά ουσιαστικό χαρακτήρα, μιας και θα βοηθούν πολύ κόσμο».

 «Κάπως έτσι, η Δημοτική Αρχή είναι έτοιμη να υλοποιήσει μία δέσμευσή της, η οποία έχει ως στόχο να ανακουφίσει τους συμπολίτες μας που έχουν μεγάλη ανάγκη και αντιμετωπίζουν αντικειμενικές δυσκολίες λόγω της άσχημης οικονομικής συγκυρίας που πλήττει τον τόπο μας», δήλωσε ο Αντιδήμαρχος κ. Γιώργος Τσιμτσιρίδης κατά την επίβλεψη των εργασιών που ξεκίνησαν ήδη στον χώρο.

Στόχος της Δημοτικής Αρχής είναι να ξεκινήσει η λειτουργία του Κοινωνικού Παντοπωλείου μέσα στον επόμενο μήνα.

Καλούνται οι πολίτες που επιθυμούν να συνδράμουν σε αυτή την προσπάθεια του Δήμου Αλμωπίας, να επικοινωνήσουν στο τηλέφωνο 6985172004.


ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΣΤΕΓΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ



Εργασίες μικροεπισκευής και συντήρησης περιμετρικά της στέγης πραγματοποιήθηκαν στο Δημοτικό Σχολείο Λουτρακίου, κάνοντας πράξη ένα αίτημα χρόνων της Σχολικής Κοινότητας.

«Είμαστε δίπλα σε όλες τις σχολικές κοινότητες», δήλωσαν ο Δήμαρχος Αλμωπίας κ. Δημήτρης Μπίνος και ο Πρόεδρος της Α’Βάθμιας Σχολικής Επιτροπής κ. Χρήστος Γεωργίου κατά την επίσκεψη που πραγματοποίησαν στο σχολείο.

Παράλληλα, θα διαπιστωθεί το επόμενο διάστημα αν υπάρχει σοβαρό πρόβλημα και με την υπόλοιπη στέγη, ώστε να επισκευαστεί κι αυτή και να λυθεί πλήρως το ζήτημα.

Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΥ ΑΛΜΩΠΙΑΣ Γ. ΤΣΙΜΤΣΙΡΙΔΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ



Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι,
Έχω την τιμή να εισηγηθώ στο Δημοτικό Συμβούλιο, για συζήτηση και ψήφιση του προϋπολογισμού  και του Ολοκληρωμένου  Σχεδίου Δράσης του Δήμου μας για το έτος 2016 μέσα σε συνθήκες κρίσης, εθνικής και ευρωπαϊκής.
Κρίσης τόσο  Οικονομικής όσο και κοινωνικής όπου η χώρα μας εξακολουθεί να βρίσκεται στο επίκεντρο. 
Σήμερα λοιπόν σας καταθέτουμε τον Προϋπολογισμό του 2016 ο οποίος καταρτίστηκε υπό καθεστώς άμεσης, σκληρής επιτροπείας και εποπτείας.
Πρόκειται για αναγκαστικό προϋπολογισμό που συνεχίζει την απαξίωση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και με τις περικοπές του οδηγεί στην πλήρη κατάρρευση του κοινωνικού κράτους και του ίδιου του θεσμού της Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Η συνένωση των δήμων σε καλλικρατικούς, εκτός ελάχιστων εξαιρέσεων, θα μπορούσε πραγματικά να αποβεί επαναστατική.
Δυστυχώς με τον νόμο του Καλλικράτη στους Δήμους περιήλθαν καινούριες αρμοδιότητες, χωρίς ταυτόχρονα να διατεθούν οι αντίστοιχοι πόροι (χρηματοδοτήσεις και προσωπικό). 
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά βιώνουμε και την τραγική πραγματικότητα που αντιμετωπίζει η τοπική αυτοδιοίκηση σήμερα, την περικοπή αρχικά των θεσμοθετημένων πόρων (κατά 60%) και στη συνέχεια την μη απόδοση αυτών, τόσο για τις λειτουργικές μας υποχρεώσεις όσο και για τις επενδυτικές ανάγκες. Είχαμε πάγωμα των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων και ο ρυθμός εκταμίευσης των χρηματοδοτούμενων έργων είναι απογοητευτικός.

Στις σημερινές συνθήκες,  πρώτιστο καθήκον μας είναι η διατήρηση της δομής των ΟΤΑ, για να μπορέσουμε να κρατήσουμε τον κοινωνικό ιστό, γιατί ο καθένας αισθάνεται ότι παρά τις τεράστιες δυσκολίες  μπορεί να ακουμπήσει και να βοηθηθεί από την Τοπική Αυτοδιοίκηση γιατί μόνο έτσι μπορούμε να υποστηρίζουμε, να ενισχύουμε και να επιλύουμε προβλήματα που καθημερινά παρουσιάζονται στον τόπο μας, γιατί ο Δήμος με τις ελάχιστες δυνατότητες του, δεν σταματά να επιτελεί καθημερινά το κοινωνικό του έργο και τελικά είναι το τελευταίο οχυρό για να υπερασπισθεί τα προβλήματα που καθημερινά ανακύπτουν στον τόπο μας.
Παράλληλα προσπαθήσαμε να κρατήσουμε ζωντανές τις Υπηρεσίες του Δήμου για να προσφέρουμε τις αναγκαίες, εκείνες,  υπηρεσίες που απαιτεί κάθε πολίτης.
Κληθήκαμε λοιπόν κυρίες και κύριοι συνάδελφοι να συντάξουμε τον προϋπολογισμό του 2016 του Δήμου μας λαμβάνοντας υπόψη σοβαρά τα δεδομένα που προανέφερα και στα πλαίσια που ορίζει η νομοθεσία περί σύνταξης προϋπολογισμού. 
Ο προϋπολογισμός που συντάχθηκε έγινε με αυστηρές οδηγίες του Οικονομικού Παρατηρητηρίου, του Υπουργείο Οικονομικών αλλά και της τρόικας με μία διαδικασία λογιστική και άκρως αυθαίρετη, αφού δεν λαμβάνει υπόψη της, τις πραγματικές ανάγκες των πολιτών, όσον αφορά την εξυπηρέτηση  τους, ή τις πραγματικές φοροδοτικές ικανότητες των πολιτών, όσων αφορά την είσπραξη των εσόδων.
O προϋπολογισμός του 2016, είναι λοιπόν, λειτουργικός, ρεαλιστικός  και υλοποιήσιμος και σύμφωνος με τις παρατηρήσεις του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ, του οποίου οι παρατηρήσεις ενσωματώθηκαν. 

Το ύψος του ισοσκελισμένου φετινού προϋπολογισμού ανέρχεται σε 20.303.412,48 € αναλύοντας τις κατηγορίες των εσόδων και εξόδων του έχουμε :

ΕΣΟΔΑ

ΤΑΚΤΙΚΑ 6.808.035,32
ΕΚΤΑΚΤΑ 7.619.474,49
ΕΣΟ∆Α ΠΟΕ 620.641,38
ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ ΑΠΟ ΔΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ Π.Ο.Ε. 2.140.651,36

ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ∆ΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΤΡΙΤΩΝ 1.710.037,81

ΧΡΗΜΑΤΙΚΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ 1.404.572,12

ΣΥΝΟΛΟ ΕΣΟΔΩΝ 20.303.412,48


ΕΞΟΔΑ :

ΕΞΟΔΑ ΧΡΗΣΗΣ 7.096.232,92

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ 8.193.224,87

ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΠΟΕ & ΑΠΟΔΟΣΕΙΣ 4.700.095,25

ΑΠΟΘΕΜΑΤΙΚΟ 313.859,44

ΣΥΝΟΛΟ ΕΞΟΔΩΝ 20.303.412,48

Κυρίες και κύριοι Συνάδερφοι,

Εφαρμόζουμε ένα νέο μοντέλο διοίκησης που στηρίζεται στις αρχές της συμμετοχικής διοίκησης των πολιτών, για αυτό πραγματοποιήσαμε ουσιαστικές συναντήσεις σε όλα τα δημοτικά & κοινοτικά διαμερίσματα. Καταγράψαμε τα προβλήματα κάθε περιοχής και ζητήσαμε από τους τοπικούς φορείς να ιεραρχήσουν τις ανάγκες τους. Βρισκόμαστε σε συνεχή επαφή και διαβούλευση με τα συμβούλια όλων των διαμερισμάτων. 
Το θεσμικό πλαίσιο κατάρτισης του προϋπολογισμού τα τελευταία χρόνια είναι ιδιαίτερα δεσμευτικό δεν αφήνει περιθώρια για πειραματισμούς. Ως Δημοτική αρχή που αναλάβαμε πριναπό ένα χρόνο, θεωρώ ότι πετύχαμε τους στόχους που θέσαμε στον αρχικό μας προϋπολογισμό και αυτό αποδεικνύεται μέσω των ποσοστών υλοποίησης του. 
Θα αναφέρω ένα ενδεικτικό παράδειγμα που δίνει μια γενικότερη εικόνα για το τι εννοώ:

 Στην κατηγορία εσόδων που αφορά εισπρακτέα υπόλοιπα από βεβαιωθέντα κατά τα προηγούμενα οικονομικά έτη (ομάδα 3) προϋπολογίσαμε 2.028.809,65 η πρόβλεψη για επισφάλεια βάση της ΚΥΑ στα έξοδα 1.854.650,55 δηλαδή είχαμε προϋπολογίσει εισπράξεις 174.159,1 Εισπράξαμε 281.639,04 και έχουμε ξεπεράσει το στόχο που θέσαμε και στο δίμηνο που μένει θα έχουμε υπερκαλύψει κατά πολύ .

Σε αυτές τις δύσκολες και ασταθείς οικονομικές συγκυρίες υποστηρίζουμε και δρομολογούμε ενέργειες αναγκαίες για ένα Δήμο αυτοδύναμο και ανεξάρτητο.

Με τον παρόντα προϋπολογισμό θέτουμε το Δήμο σε τροχιά συστηματικής μείωσης και εξορθολογισμού των λειτουργικών δαπανών, γιατί θεωρούμε ότι μπορούμε να λειτουργήσουμε, και το έχουμε αποδείξει , με χαμηλότερο κόστος και με το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Προβλέψαμε δαπάνες παλαιοτέρων ετών  που μας ταλαιπωρούν από την αρχή οι οποίες είναι δύσκολο να πληρωθούν λόγω έλλειψης δικαιολογητικών ή μη τήρησης των διαδικασιών. Πληρώσαμε δαπάνες που αφορούσαν απλήρωτα επί πολλά έτη χρέη και δικαστικές αποφάσεις.

Οργανώσαμε τις υπηρεσίες μας με τέτοιο τρόπο, ώστε ο χρόνος που μεσολαβεί από την παραλαβή του τιμολογίου έως και την εξόφληση να έχει ελαχιστοποιηθεί. Οι πληρωμές των ενταλμάτων γίνονται αυστηρά με προτεραιότητα και όχι επιλεκτικά . Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν εντάλματα που καθυστερούν στο Ελεγκτικό Συνέδριο εξαιτίας της μη νομιμότητας της δαπάνης, η διαδικασία έχει δρομολογηθεί από την υπηρεσία και προχωράει κανονικά.

Αυτός, κυρίες και κύριοι, συνάδελφοι είναι ο προϋπολογισμός του Δήμου μας για το 2016,ο οποίος συντάχθηκε με βάση τις ανάγκες και απαιτήσεις των δημοτών που μας εμπιστεύτηκαν και δοκιμάζονται καθημερινά. 
Χτίζουμε την πολιτική μας ξεκινώντας από τα απλά καθημερινά προβλήματα και συνεχίζουμε στα μεγάλα και δύσκολα. Η πραγματικότητα είναι σκληρή, η τοπική αυτοδιοίκηση βάλλεται πανταχόθεν , όμως εμείς είμαστε εδώ να υλοποιήσουμε αυτά που σχεδιάσαμε για τον τόπο μας .

Επενδύουμε στο παρόν χτίζοντας το αύριο… Για την Αλμωπία της καρδιάς μας

Παρακαλώ το σώμα για τη ψήφισή του προϋπολογισμού και του  Ολοκληρωμένου  Σχεδίου Δράσης

Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ ΣΤΟ ΚΡΑΣΙ

Γ. Καρασμάνης : «Όχι στην επιπλέον φορολόγηση του κρασιού»
Λόγο του κατεπείγοντος χαρακτήρα του Νομοσχεδίου «Επείγουσες ρυθμίσεις για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων» και του περιορισμένου χρόνου συζήτησης στη βουλή, ο Γιώργος Καρασμάνης, πρώην υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, αναφορικά με την επιβολή ειδικού φόρου κατανάλωσης στο κρασί, προέβη στην παρακάτω δήλωση:

«Τα δήθεν ισοδύναμα κατάντησαν μεγαλύτερος εφιάλτης από τα ίδια τα μέτρα, που υποτίθεται έρχονται να απαλύνουν. Και είναι δήθεν ισοδύναμα, γιατί αφενός αντί να διευρύνουν τη φορολογική βάση, τη συρρικνώνουν μέσω της μείωσης της κατανάλωσης, τη στιγμή μάλιστα που προστίθενται ολοένα και περισσότεροι φόροι, ενώ τα εισοδήματα μειώνονται περαιτέρω.
           Αφετέρου εγκυμονούν σοβαρότατους κινδύνους για την ξεθεμελίωση υφιστάμενων παραγωγικών ιστών και κλάδων, ενώ συνιστούν εν δυνάμει κινδύνους για την ίδια την υγεία των πολιτών.
           Μετά το τραγελαφικό ισοδύναμο της μπύρας έχουμε τώρα το ισοδύναμο του κρασιού. Ένας φόρος σαφώς υψηλότερος και σε πολλές περιπτώσεις υπερδιπλάσιος και από αυτήν ακόμα την αξία της πρώτης ύλης – του σταφυλιού. Ένας φόρος παράλογος, τη στιγμή που από το 1993 η ίδια η ελληνική πολιτεία έχει κατοχυρώσει σε κοινοτικό επίπεδο, μετά από πολύμηνες και συντονισμένες προσπάθειες, τον μηδενικό ΕΦΚ στο κρασί, όπως άλλωστε πράττουν και σωστά και άλλα βασικά οινοπαραγωγικά κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
           Και αυτό τη στιγμή που τα κρασιά μετατάχθηκαν από τον συντελεστή ΦΠΑ 8% στο 23%, ενώ τα άλλα αλκοολούχα ποτά, πλην μπύρας, που είναι στη συντριπτική τους πλειοψηφία εισαγόμενα, πήγαν από το 36% στο 23%. Έτσι άραγε στηρίζουμε την εγχώρια παραγωγή και τον Έλληνα παραγωγό ;
           Τώρα ερχόμαστε στη διπλή φορολόγηση του κρασιού, η οποία γίνεται επί ενός προϊόντος που φέρει απλώς την ονομασία κρασί. Όμως κρασί υπάρχει 10/βαθμο, 11/βαθμο 12/βαθμο, ακόμα και 15 και 16 και 18/βαθμο. Που ξανακούστηκε φορολόγηση αλκοολούχου ποτού να μην λαμβάνει υπόψη της το βασικό ποιοτικό χαρακτηριστικό του ποτού, τον αλκοολικό τίτλο. Που ξανακούστηκε το ισοπεδωτικό φορολόγηση του κρασιού, είτε αυτό πρόκειται για επώνυμο εμφιαλωμένο, είτε, για χύμα, είτε σε ασκό, είτε σε βαρέλι και δεξαμενή. Είτε κόκκινο, είτε λευκό, είτε ροζέ.
          
Ειλικρινά, δεν με ανησυχεί τόσο η οπισθοδρόμηση ενός κλάδου, του οινικού κλάδου της χώρας μας που αποτελείται από χιλιάδες αγρότες αμπελουργούς, οινοποιούς, εταιρίες διάθεσης, οινοποιητικές επιχειρήσεις και βιομηχανίες, κάβες, καταστήματα λιανικής πώλησης και επιχειρήσεις μαζικής εστίασης και ενός προϊόντος, που για κάθε οινοπαραγωγική χώρα που σέβεται τον εαυτό της, πέραν της όποιας εμπορικής του αξίας, έχει κυρίως πολιτισμικό χαρακτήρα και αποτελεί το σύμβολο μιας χώρας, όσο με ανησυχεί βαθύτατα η υγεία του λαού.
           Η οικονομική του υγεία, καθώς με την επιβολής του φόρου θα ξεπηδήσουν τεράστια φαινόμενα παραοικονομίας και λαθρεμπορίου, αλλά κυρίως η σωματική υγεία. Προειδοποιώ : Τώρα θα έχουμε και μπόμπες κρασί. Κρασί με χημικά, τόνους ζάχαρης για να ανεβάζουν τον αλκοολικό τίτλο και μετά την είσπραξη του φόρου να το νερώνουν και γιατί όχι με κρασιά που στην παραγωγή τους δεν θα έχει χρησιμοποιηθεί ούτε ένα γραμμάριο σταφύλι.
           Σε άλλους καιρούς ίσως δεν με ανησυχούσαν τόσο τα 40 λεπτά το λίτρο, που μετά την επιβολή του ΦΠΑ γίνονται 49,2 λεπτά και μετά τα διάφορα έξοδα και ποσοστά κερδών μπορούν να αυξήσουν την τιμή του τελικού προϊόντος μέχρι και 1,5 ευρώ το λίτρο. Εκείνο που πραγματικά με εξιτάρει είναι η κατασκευή ενός κλίματος φορολόγησης, που θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια τους καταναλωτές σε φθηνά, ανώνυμα και επικίνδυνα για την υγεία προϊόντα, που θα ονομάζονται κρασιά.
           Μήπως ξεχάσαμε τα σκάνδαλα με τα κρασιά νοθευμένα ακόμα και με υγρά μπαταρίας ; Λησμονήσαμε τους νεκρούς από νοθευμένα κρασιά και άλλα νοθευμένα αλκοολούχα ποτά σε πολλές χώρες της Ευρώπης. Η φορολογία και το κυνήγι του αθέμιτου κέρδους δεν οδήγησαν σε αυτές τις νοσηρές καταστάσεις ; Τις θέλουμε και στην πατρίδα μας ;
           Τελικά επειδή η κυβέρνηση δεν μπορεί να βάλει κάτω το μυαλό της και να βρει κάποια κοινά αποδεκτά ισοδύναμα, βαράει όπου βρει «στο γάμο του Καραγκιόζη, και όποιον πάρει ο Χάρος» όπως λέει και ο σοφός μας λαός. Αυτό δεν είναι πολιτική. Κάπως αλλιώς λέγεται, αλλά δυστυχώς για λόγους ευπρέπειας δεν μπορεί να λεχθεί. Αφού η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι είναι με το λαό, ας αφήσει κάτω τα λαϊκά ποτά, το κρασί, τη μπύρα και το τσίπουρο. Ας μην επιχειρεί με τα ισοδύναμά της να πιάσει πρώτο τραπέζι πίστα στα μαγαζιά που σερβίρουν μόνο αφρώδεις οίνους !!!»

ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ                                                       19/11/2015

Η ΠΑΣΥ ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΜΕ ΜΑΤ & ΧΗΜΙΚΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ


Καταγγέλλουμε την επίθεση της κυβέρνησης με ΜΑΤ & χημικά στους αγωνιζόμενους αγρότες
 
      Η Παναγροτική Αγωνιστική Συσπείρωση καταγγέλλει την βάρβαρη επίθεση, που δέχτηκαν οι αγρότες στο συλλαλητήριο της Αθήνας.
       Η κυβέρνηση απάντησε με τη χρήση των ΜΑΤ & χημικών στους διαδηλωτές αγρότες - κτηνοτρόφους - αλιείς και στην αγανάκτησή τους για τα μέτρα ξεκληρίσματος, που αποφασίζει να εφαρμόσει σε βάρος της μικρομεσαίας αγροτιάς σαν προαπαιτούμενα εφαρμογής του ψηφισμένου και από ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-Ποτάμι 3ου μνημονίου.
      Οι μικρομεσαίοι αγρότες & κτηνοτρόφοι βγαίνουν στους δρόμους αντιδρώντας στις αντιαγροτικές πολιτικές της κυβέρνησης και της ΕΕ. Δεν πρόκειται όμως να κάμψει την αγωνιστικότητά τους - όπως και όσες φορές οι προηγούμενες κυβερνήσεις, που εφάρμοζαν την ίδια αντιαγροτική ΚΑΠ τη ΕΕ, προσπάθησαν με τη χρήση χημικών να διαλύσουν τα αγωνιστικά μπλόκα της αγροτιάς σε Νίκαια και αλλού σε όλη τη χώρα.   

     Η ΠΑΣΥ καλεί όλους τους αγρότες και κτηνοτρόφους σε όλη τη χώρα να απαντήσουν στον αυταρχισμό της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και δυναμώνοντας τον αγώνα και ενισχύοντας & κλιμακώνοντας τις κινητοποιήσεις τους σε πανελλαδικό συντονισμό στην προοπτική απόκρουσης των πολιτικών, που τους καταστρέφουν. 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΣΥΝΔΕΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ




Θα θέλαμε να ενημερώσουμε τους πολίτες του Δήμου μας πως αμέσως μετά την διακοπή παροχής ηλεκτρικής ενέργειας σε ακίνητα με έδρα τον Δήμο Αλμωπίας να προσέρχονται στο αρμόδιο γραφείο Εσόδων, προκειμένου να δηλώσουν την εν λόγω διακοπή προσκομίζοντας μεταξύ άλλων, την σχετική βεβαίωση της Δ.Ε.Η. , ώστε να τύχουν την απαλλαγή του τέλους καθαριότητας.
Για τα ακίνητα που στερούνται ηλεκτρικού ρεύματος επισημαίνουμε πως ΔΕΝ απαλλάσσονται από την καταβολή Τέλους Ακίνητης Περιουσίας (άρθρο 24 του Ν. 2130/1993).
Αν δεν προσέλθει ο ίδιος ο ιδιοκτήτης του ακινήτου ο δηλών θα πρέπει να έχει εξουσιοδότηση με επικυρωμένο το γνήσιο της υπογραφής.
ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
Ο ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ


ΤΣΙΜΤΣΙΡΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΠΑΡΕΠΙΔΗΜΟΥΝΤΩΝ & ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΚΑΘΑΡΙΣΤΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΕΠΙΤΗΔΕΥΜΑΤΙΩΝ



Προς τους επιτηδευματίες του Δήμου Aλμωπίας

Α) ΤΕΛΟΣ ΠΑΡΕΠΙΔΗΜΟΥΝΤΩΝ:

Σύμφωνα με την νομοθεσία και την αριθμ. 239/27-07-2011 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Αλμωπίας επιβάλλεται τέλος παρεπιδημούντων σε ποσοστό 0,5 % στα ακαθάριστα έσοδα, στο μίσθωμα κλίνης ενοικιαζόμενου δωματίου, διαμερίσματος, χώρου ή θέσεως σε οργανωμένη κατασκήνωση (camping) και στο μίσθωμα κλίνης ξενοδοχειακής επιχείρησης κάθε λειτουργικής μορφής (ξενοδοχείων , motel, bungalows, ξενώνων και επιπλωμένων διαμερισμάτων) και κάθε κατηγορίας.
 (Σχετική νομοθεσία: άρθρο 1 του Ν.339/1976, όπως αυτό αντικαταστάθηκε από το άρθρο 6, παρ.1 του Ν.1080/1980, που τροποποιήθηκε από το άρθρο 27, παρ.10 του Ν.2130/1993. Από 01/01/2009 το ποσοστό του τέλους ορίζεται σε 0,5% σύμφωνα με το άρθρο 23, παρ.1 του Ν. 3756/09).

Ποιοι υπόκεινται στο τέλος παρεπιδημούντων 

Όλες οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, κάθε λειτουργικής μορφής και κατηγορίας όπως: 
α) ξενοδοχεία, 
β) MOTELS, 
γ) BUNGALOWS, 
δ) ξενώνες, 
ε) επιπλωμένα διαμερίσματα 
στ) οι επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται μέχρι και επτά δωμάτια. (Εγκ.ΥΠΕΣΔΔΑ 21/26723/11-7-2005) 

Ποιον βαρύνει το τέλος 
Το τέλος βαρύνει τον διαμένοντα πελάτη, αναγράφεται επί των εκδιδομένων αποδείξεων και εισπράττεται από τον εκμισθωτή. (άρθρο 6 παρ. 3 του Ν. 1080/1980) 

Υπόχρεοι με διπλή δραστηριότητα  η μια εκ των οποίων υπόκειται στο τέλος
Οι υπόχρεοι με διπλή δραστηριότητα η μία εκ των οποίων υπόκειται στο τέλος, παρακαλούνται να προσέρχονται οι ίδιοι με  έντυπο  δήλωσης συμπληρωμένο , περιοδική δήλωση ΦΠΑ  και αναλυτικό ισοζύγιο  αντίστοιχου τριμήνου, ώστε να διευκρινίζονται τα έσοδα της υποκείμενης δραστηριότητας , με απώτερο στόχο την αποφυγή της περαιτέρω ταλαιπωρίας των υπόχρεων , καθώς η υπηρεσία μας , αντλεί στοιχεία περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ (για το σύνολο όμως των ακαθαρίστων εσόδων από όλες τις δραστηριότητες ) από την Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων & την κατά τόπους ΔΟΥ. 

Που και κάθε πότε καταβάλλεται το τέλος

Α) Για ξενοδοχειακές επιχειρήσεις κάθε λειτουργικής μορφής και κατηγορίας όπως ξενοδοχεία MOTELS, BUNGALOWS, ξενώνες και επιπλωμένα διαμερίσματα το τέλος εισπράττεται απ' αυτές και καταβάλλεται στο δημοτικό ταμείο υπέρ του δικαιούχου δήμου, μέσα στην ίδια προθεσμία απόδοσης του ΦΠΑ (άρθρο 17 παρ. 6 και 7 του Ν.2130/93).
Συγχρόνως με την καταβολή του τέλους οι υπόχρεες επιχειρήσεις υποβάλλουν στο δήμο σχετική δήλωση (άρθρο 53 παρ. 1 Ν. 1416/84, Εγκ. ΥΠΕΣΔΔΑ 66085/2006), η οποία  υποχρεωτικά θα συνοδεύεται από αντίγραφο περιοδικής δήλωσης ΦΠΑ. 
Οι περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ υποβάλλονται μέχρι:
α) Την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου μήνα από τη λήξη της μηνιαίας φορολογικής περιόδου, για όσους τηρούν διπλογραφικά βιβλία.
β) Την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου μήνα από τη λήξη της τρίμηνης  φορολογικής περιόδου, για όσους τηρούν απλογραφικά βιβλία ή δεν είναι υπόχρεοι τήρησης βιβλίων (αποφ.Υπ. Οικον. ΠΟΛ 1108/2014, ΦΕΚ 937/Β).

Από 01/07/2010  οι εκμεταλλευτές μέχρι επτά (7) ενοικιαζόμενων δωματίων, υποχρεούνται να τηρούν τα προβλεπόμενα από τον ΚΦΑΣ κοινά και πρόσθετα βιβλία και γενικά έχουν από την ημερομηνία αυτή όλες τις υποχρεώσεις των επιτηδευματιών (άρθρο 6 παρ. 5 Ν. 3842/2010, εγκ. Υπ. Οικον. ΠΟΛ. 1091/2010).
Η είσπραξη και μη απόδοση του τέλους διαμονής παρεπιδημούντων στο δικαιούχο δήμο συνιστά τη διάπραξη του αδικήματος της υπεξαίρεσης που τιμωρείται κατά το άρθρο 375 του Ποινικού Κώδικα (Γνωμοδότηση ΝΣΚ 155/92). 

Μη υποβολή δήλωσης 

Επί μη υποβολής ή υποβολής ανακριβούς ή εκπροθέσμου δηλώσεως ή καταβολής ή ελλιπούς ή εκπροθέσμου καταβολής του τέλους επιβάλλεται εις βάρος του υπόχρεου βάσει των παρεχόμενων στον δήμο υπό της αρμοδίας οικονομικής εφορίας σχετικών στοιχείων και πρόστιμο ίσον προς το δύο επί τοις εκατόν (2%) του τέλους δι' έκαστο μήνα καθυστερήσεως μη δυνάμενο να υπερβεί το ισόποσο του τέλους. (άρθρο 6 παρ. 5 του Ν. 1080/1980 όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 1 του άρθρου 18 του Ν. 2946/01, ΦΕΚ 224/8.10.2001 τεύχος Α'). Το πρόστιμο επιβάλλεται από το Δήμαρχο σύμφωνα με το άρθρο 73 του ΒΔ 9-24/10.10.58. 


Β) ΤΕΛΟΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΚΑΘΑΡΙΣΤΩΝ ΕΣΟΔΩΝ 

Σύμφωνα με την νομοθεσία και την αριθμ. 238/27-07-2011 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Αλμωπίας επιβάλλεται τέλος επί των ακαθαρίστων εσόδων :

1.Σε ποσοστό 0,5% επί των ακαθαρίστων εσόδων ,των εξής επιχειρήσεων: 
κάθε είδους , μορφής και ονομασίας καταστημάτων στα οποία πωλούνται για
κατανάλωση εντός ή εκτός του καταστήματος (σε πακέτο) φαγητά, ποτά, αναψυκτικά, γαλακτοκομικά προϊόντα και γλυκίσματα, εφ'όσον κατά την άδεια λειτουργίας που έχει εκδοθεί, διαθέτουν πάγκους ή τραπεζοκαθίσματα εντός ή και εκτός του καταστήματος
• ζυθοπωλείων και μπαρ ανεξαρτήτως ιδιαίτερης ονομασίας και κατηγορίας
• καντινών
• κέντρων διασκέδασης και καταστημάτων που υπάγονται στις ανωτέρω περιπτώσεις και λειτουργούν μέσα σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις κάθε λειτουργικής μορφής και κατηγορίας οργανωμένων τμημάτων των SUPER MARKETS στα οποία πωλούνται έτοιμα φαγητά.

2. Σε ποσοστό 5% στα ακαθάριστα έσοδα των :
• νυχτερινών κέντρων, αιθουσών χορού και άλλων καταστημάτων με ποτά και
θέαμα
• καφωδείων
• κέντρων διασκέδασης (καμπαρέ, νάιτ κλάμπ, κοσμικές ταβέρνες ,μπουάτ)
• χορευτικών κέντρων με μουσική

3. Σε ποσοστό 0,5% στα ακαθάριστα έσοδα στις παρακάτω κατηγορίες καταστημάτων :
• τουριστικών ειδών
• ειδών λαϊκής τέχνης
• ενθυμίων και δώρων
• ενοικιάσεις σκαφών αναψυχής τοπικού χαρακτήρα, θαλασσιίωνν ποδηλάτων,
ιστιοσανίδων, ειδών χρησιμοποιούμενων στην παραλία
• ειδών που χρησιμοποιούνται στη θάλασσα από τους λουόμενους
• σχολών εκμάθησης θαλασσίων σπορ
• ενοικιάσεις αυτοκινήτων, μοτοποδηλάτων και ποδηλάτων

Το εν λόγω τέλος βαρύνει τον πελάτη και αναγράφεται ξεχωριστά στα εκδιδόμενα κατά τις κείμενες διατάξεις στοιχεία, εισπράττεται δε απ' αυτόν που εκδίδει το λογαριασμό ο οποίος και υποχρεούται να το καταβάλλει στο Δημοτικό Ταμείο μέσα στην προθεσμία απόδοσης του ΦΠΑ.

(Σχετική νομοθεσία: άρθρο 1 παρ. 1 εδάφ. β` του Ν. 339/1976, όπως αντικαταστάθηκε από τις διατάξεις του άρθρου 3 του Ν. 658/1977, προβλεπόμενο τέλος υπέρ δήμων και κοινοτήτων υπολογίζεται από 1ης Ιανουαρίου 1981 επί των ακαθαρίστων εσόδων, άρθρο 23 παρ. 2 Ν. 3756/2009. Στα ακαθάριστα έσοδα περιλαμβάνονται γενικά όλα τα έσοδα της επιχείρησης από τις πωλήσεις, με οποιοδήποτε τρόπο, των ειδών που διαθέτουν. (παρ.1 άρθρο 7 Ν.1080/80, όπως τροποποιήθηκε από τα άρθρα 47 και 54 του Ν. 1416/1984).

Ποιοι υπόκεινται στο τέλος επί των ακαθαρίστων εσόδων

α) κάθε είδους, μορφής και ονομασίας καταστημάτων στα οποία πωλούνται για κατανάλωση εντός του καταστήματος ή σε πακέτο, φαγητά, ποτά, καφές, αναψυκτικά, γαλακτοκομικά προϊόντα και γλυκίσματα, εφόσον κατά την άδεια που έχει εκδοθεί, διαθέτουν πάγκους ή τραπεζοκαθίσματα εντός ή και εκτός του καταστήματος, β) ζυθοπωλείων και μπαρ ανεξαρτήτως ιδιαίτερης ονομασίας και κατηγορίας, γ) καντινών. δ) τα κέντρα διασκέδασης και τα καταστήματα των πιο πάνω περιπτώσεων που λειτουργούν μέσα σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις κάθε λειτουργικής μορφής και κατηγορίας, καθώς και τα οργανωμένα τμήματα των SUPΕR MARKΕTS, στα οποία πωλούνται έτοιμα φαγητά. (άρθρο 20 του Ν.2539/97) Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιβολή του τέλους 0,5% στα κάθε είδους, μορφής και ονομασίας καταστήματα που πωλούν για κατανάλωση εντός αυτών ή σε πακέτο φαγητά, ποτά, καφέδες, αναψυκτικά, γαλακτοκομικά προϊόντα και γλυκίσματα αποτελεί η ρητή αναφορά στην άδεια λειτουργίας ότι διαθέτουν πάγκους ή τραπεζοκαθίσματα, χωρίς να ερευνάται το πραγματικό γεγονός της ύπαρξης ή μη αυτών. (ΥΠ.ΕΣ. 21636/27.05.2014).

Προκειμένου για νυχτερινά κέντρα, αίθουσες χορού και άλλα καταστήματα με ποτά και θέαμα, καφωδεία, κέντρα διασκέδασης (καμπαρέ, νάιτ κλαμπ, κοσμικές ταβέρνες, μπουάτ) και χορευτικά κέντρα με μουσική, το ανωτέρω τέλος επιβάλλεται σε ποσοστό πέντε τοις εκατό (5%). (άρθρο 20 του Ν.2539/97).

Χαρακτηριστικά του τέλους 
Κατά πάγια νομολογία το ανωτέρω τέλος, παρά το χαρακτηρισμό του, συνιστά στην πραγματικότητα φόρο που επιβάλλεται υπέρ του οικείου δήμου για την αντιμετώπιση των δαπανών λειτουργίας του και την αύξηση των εσόδων του προς επίτευξη του σκοπού και του προορισμού του. Δε συναρτάται συνεπώς με την υποχρέωση παροχής ειδικής ωφέλειας προς τους βαρυνόμενους με την επιβολή του, όπως ισχύει για τα ανταποδοτικά τέλη (ΣτΕ 2817/2000). 

Ποιον βαρύνει το τέλος 
Το τέλος βαρύνει τον πελάτη και εισπράττεται από τον επιτηδευματία, ο οποίος στη συνέχεια το αποδίδει στο Δήμο ( άρθρο 20 Ν. 2539/97) . Η υποχρέωση των επιχειρήσεων να καταβάλλουν το τέλος , δεν επηρεάζεται από την τυχόν παράλειψή τους να το εισπράξουν από τους πελάτες. (εγκ. Υπ. Εσωτ.  77150/1969).
 (Το εδάφιο β' της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του Ν. 339/1976 (ΦΕΚ 136 τΑ'), όπως αντικαταστάθηκε με το εδάφιο β' του άρθρου 3 του Ν. 658/1977 (ΦΕΚ 214 τΑ') και την παράγραφο 6 του άρθρου 26 του Ν. 1828/1989 (ΦΕΚ 2 τΑ'), αντικαθίσταται από 1.1.1998 με το άρθρο 20 του Ν.2539/97).

Υπόχρεοι με διπλή δραστηριότητα  η μια εκ των οποίων υπόκειται στο τέλος
Οι υπόχρεοι με διπλή δραστηριότητα η μία εκ των οποίων υπόκειται στο τέλος, παρακαλούνται να προσέρχονται οι ίδιοι με  έντυπο  δήλωσης συμπληρωμένο , περιοδική δήλωση ΦΠΑ  και αναλυτικό ισοζύγιο  αντίστοιχου τριμήνου, ώστε να διευκρινίζονται τα έσοδα της υποκείμενης δραστηριότητας , με απώτερο στόχο την αποφυγή της περαιτέρω ταλαιπωρίας των υπόχρεων , καθώς η υπηρεσία μας , αντλεί στοιχεία περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ (για το σύνολο όμως των ακαθαρίστων εσόδων από όλες τις δραστηριότητες ) από την Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων & την κατά τόπους ΔΟΥ. 

Απόδοση του τέλους
Το τέλος επι των ακαθαρίστων εσόδων  επιτηδευματιών  , αποδίδεται από τους υπόχρεους επιτηδευματίες  μέσα στις ίδιες προθεσμίες και με την ίδια διαδικασία που αποδίδεται το τέλος διαμονής παρεπιδημούντων όπως αναλυτικά αναπτύχθηκε παραπάνω (άρθρο 17 παρ. 7 και 8 Ν 2130/93).
Η είσπραξη και μη απόδοση του τέλους επι των ακαθαρίστων εσόδων επιτηδευματιών, στο δικαιούχο δήμο συνιστά τη διάπραξη του αδικήματος της υπεξαίρεσης που τιμωρείται κατά το άρθρο 375 του Ποινικού Κώδικα (Γνωμοδότηση ΝΣΚ 155/92). 

Μη υποβολή δήλωσης 
Επί μη υποβολής ή υποβολής ανακριβούς ή εκπροθέσμου δηλώσεως ή καταβολής ή ελλιπούς ή εκπροθέσμου καταβολής του τέλους επιβάλλεται εις βάρος του υπόχρεου βάσει των παρεχόμενων στον δήμο ή κοινότητα υπό της αρμοδίας οικονομικής εφορίας σχετικών στοιχείων και πρόστιμο ίσον προς το δύο επί τοις εκατόν (2%) του τέλους δι' έκαστο μήνα καθυστερήσεως μη δυνάμενο να υπερβεί το ισόποσο του τέλους. (άρθρο 6 παρ. 5 του Ν. 1080/1980 όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 1 του άρθρου 18 του Ν. 2946/01, ΦΕΚ 224/01 τεύχος Α') Το πρόστιμο επιβάλλεται από το Δήμαρχο σύμφωνα με το άρθρο 73 του ΒΔ 9-24/10.10.58. 

Κατόπιν των ανωτέρω και του φαινομένου ότι οι δημότες  εκφράζουν άγνοια και δηλώνουν ότι δεν έχουν ενημερωθεί σχετικά, εκδίδουμε την παρούσα ανακοίνωση προκειμένου να ενημερωθούν οι υπόχρεοι επιτηδευματίες και παρακαλούμε τα λογιστικά γραφεία να ενημερώνουν τους πελάτες τους για αυτήν τους την υποχρέωση και να υποβάλλουν, στον Δήμο Αλμωπίας, τις προβλεπόμενες δηλώσεις συνοδευόμενες από αντίστοιχες περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ και αναλυτικά ισοζύγια (όπου απαιτείται) με καταληκτικές ημερομηνίες αυτές που ισχύουν και για τις δηλώσεις Φ.Π.Α. ανά κατηγορία βιβλίων. 

ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
Ο ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ



ΤΣΙΜΤΣΙΡΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ (Τ.Α.Π.)




Προς τους κατοίκους του Δήμου Aλμωπίας

Μετά τη διαπίστωση ότι πολλοί εκ των κατοίκων του Δήμου μας δηλώνουν άγνοια του Ν.2130/23-04-1993 (Φ.Ε.Κ. Α’) που αφορά το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας (Τ.Α.Π.) και το οποίο εισπράττεται από τον οικείο Δήμο για τα  ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα  μέσω του λογαριασμού της Δ.Ε.Η. για τα μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα από την ταμειακή υπηρεσία του Δήμου και λαμβανομένου υπόψη την πρόσφατη υλοποίηση δηλώσεων  κτηματολογίου στην ευρύτερη περιοχή του  Δήμου μας και τυχόν τροποποιήσεις (χρήσεων , τετραγωνικών μέτρων κ.α.) των περιουσιακών στοιχείων των υπόχρεων τις οποίες οφείλουν να δηλώσουν και στο Γραφείο Εσόδων του Δήμου μας, κρίθηκε σκόπιμο -για την καλύτερη δική σας εξυπηρέτηση- να σας ενημερώσουμε για τα εξής:

Και τα μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα οφείλουν να καταβάλουν Τ.Α.Π.

Ηλεκτροδοτούμενο ακίνητο, για το οποίο έγινε διακοπή ρεύματος στη Δ.Ε.Η., πρέπει υποχρεωτικά εντός 2μήνου να δηλωθεί στον οικείο Δήμο, διότι υποχρεούται σε καταβολή Τ.Α.Π. ακόμη και αν δεν έχει πλέον ρεύμα.

Μετά την πάροδο της επταετίας (7ετίας) από την έκδοση της οικοδομικής άδειας, κάθε ακίνητο (περατωμένο ή ημιτελές) υποχρεούται σε καταβολή Τ.Α.Π.

Τα πάσης φύσεως ακίνητα (κτίσματα ή οικόπεδα) υπόκεινται σε Τ.Α.Π.

Πληροφορίες- εξυπηρέτηση κοινού: 


Είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε πρόσθετη διευκρίνιση. Παρακαλώ επικοινωνήστε τηλεφωνικά ή ηλεκτρονικά, με το Γραφείο Εσόδων και Δημοτικής Περιουσίας του Δήμου Αλμωπίας ή επισκεφθείτε το, αρμόδια υπάλληλος Σαμάντη Σοφία, τηλ.: 2384350278 & email: sofia.dimosalmopias@gmail.com , προκειμένου να ενημερωθείτε για όλα τα απαιτούμενα έγγραφα-δικαιολογητικά–Αίτηση, για την ταχύτερη διεκπεραίωση της υπόθεσής σας.


Μ.Ε.Δ.
-Ο-
Αντιδήμαρχος Οικονομικού, Δήμου Αλμωπίας



ΤΣΙΜΤΣΙΡΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΕΠΙΔΟΜΑΤΩΝ ΝΕΦΡΟΠΑΘΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΘΕΝΤΩΝ

 

Από την Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας & Κοινωνικής Μέριμνας Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας ανακοινώνεται ότι η καταβολή των διατροφικών επιδομάτων νεφροπαθών και μεταμοσχευθέντων του μηνός Οκτωβρίου 2015 θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2015.




ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

ΔΕΛΤΙΟ ΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ- ΑΠΟ Γ ΚΑΡΑΣΜΑΝΗ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΠΕΛΛΑΣ

Γ. Καρασμάνης : «Άλλαξε ο Μανωλιός κι έβαλε τα ρούχα του αλλιώς» !
           Το δήθεν απορριφθέν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ελληνικό Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020, που είχε υποβληθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση στις 17 Ιουλίου 2014 επί υπουργίας του Γιώργου Καρασμάνη και το οποίο σύμφωνα με τα λεγόμενά του «επεστράφη κυριολεκτικά διάστικτο από παρατηρήσεις και σχόλια», υπέβαλε τελικά προς έγκριση στην Κομισιόν ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Βαγγέλης Αποστόλου.  Και για να διασκεδάσει την πολύμηνη καθυστέρηση στην έγκρισή του, από την αδράνεια της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, το βάφτισε «ριζικά αναμορφωμένο».
           Δυστυχώς, όμως, για την κυβέρνηση η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική, επισήμανε σε σημερινές του δηλώσεις ο βουλευτής Πέλλας της Ν.Δ. και πρώην υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Γιώργος Καρασμάνης. Και τούτο, πρόσθεσε, γιατί το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων που δήθεν ξαναϋποβλήθηκε :
           * Δεν είναι άλλο από το αρχικά υποβληθέν με ακριβώς τα ίδια μέτρα και δράσεις και με ορισμένες μόνο αυξομειώσεις ως προς τα κονδύλια του, που προήλθαν από την καθυστερημένη διαβούλευση μεταξύ κυβέρνησης και Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Μια διαβούλευση, που ισχύει για όλα τα Προγράμματα όλων των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης – για τα οποία είναι λογικό να υπάρχουν παρατηρήσεις - και η οποία καθυστέρησε αφού τον περασμένο Ιανουάριο ο τότε αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλης Αποστόλου δεν έκανε αποδεκτή (παρότι ο τότε υπουργός Παναγιώτης Λαφαζάνης είχε, προς τιμή του, διαφορετική γνώμη και άποψη) την πρόταση μου για διατήρηση επί 4 έως 6 μήνες της ίδια διαπραγματευτικής ομάδας προσώπων, προκειμένου να μην χαθεί πολύτιμος χρόνος για ένα τόσο σημαντικό θέμα, όπως οι επενδύσεις στον πρωτογενή τομέα καθώς επίσης και η έναρξη εφαρμογής της νέας ΚΑΠ.
           * Η αύξηση κατά 500 εκατ. ευρώ της κοινοτικής συμμετοχής στο Πρόγραμμα, που επικαλείται σήμερα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, δεν είναι τίποτα άλλο παρά η μεταφορά πόρων στο Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης, που είχε αποφασισθεί και προταθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση και η οποία υιοθετήθηκε με κοινοτικό κανονισμό (1378/2014), που δημοσιεύθηκε στην επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις 23 Δεκεμβρίου 2014. Κατ’ αυτόν τον τρόπο διασφαλίσαμε την εξισωτική αποζημίωση για την περίοδο 2015-2020.
           * Αντιθέτως, τα 902 εκατ. ευρώ που μεταφέρονται στο καινούργιο Πρόγραμμα, είναι ανειλημμένες υποχρεώσεις του προηγούμενου Προγράμματος (μεγάλο μέρος των οποίων αφορούν στη βιολογική γεωργία και κτηνοτροφία των ετών 2013 και 2014), τα οποία λόγω κυβερνητικής απραξίας δεν μπόρεσαν να απορροφηθούν. Μάλιστα η μεταφορά τους μειώνει κατά 21% τα διαθέσιμα κονδύλια και τις ενισχύσεις προς όφελος των αγροτών της νέας προγραμματικής περιόδου 2014-2020, όπως άλλωστε συμβαίνει και με το πρόγραμμα πρόωρης συνταξιοδότησης αγροτών, όπου τα μη απορροφηθέντα κονδύλια 62 εκατ. ευρώ για το 2015, που ουδέποτε πληρώθηκαν από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στους δικαιούχους, μεταφέρονται στο καινούργιο Πρόγραμμα.

           * Ούτε ένα από τα ποσοστά των κονδυλίων του Προγράμματος, τα οποία πρόκειται να εκχωρηθούν για διαχείριση στις Περιφέρειες της χώρας δεν μεταβλήθηκαν και για τούτο αποτελεί έκπληξη η παρουσίαση από την κυβέρνηση ως δική της πρωτοβουλία τον ενστερνισμό των προτάσεων της προηγούμενης κυβέρνησης.
           Οι μόνες αλλαγές που επέρχονται στο «νέο» Πρόγραμμα, επισήμανε στις δηλώσεις του ο κ. Καρασμάνης, είναι αυτές που αλλοιώνουν τη φυσιογνωμία ορισμένων κομβικών μέτρων και δράσεων όπως :
           - Η δραματική και άνευ λόγου περικοπή κατά 40,4% των κονδυλίων για το πρόγραμμα ανάπτυξης των γεωργικών εκμεταλλεύσεων και επιχειρήσεων, για την κάλυψη ανειλημμένων υποχρεώσεων του προηγούμενου Προγράμματος όπως για παράδειγμα της εξισωτικής αποζημίωσης (τα κονδύλια της οποίας, ύψους 130 εκ ευρώ, είχαν διασφαλιστεί και ένα ποσοστό περίπου 70% είχε πληρωθεί για πρώτη φορά εντός του 2014 ενώ το υπόλοιπο είχε προγραμματιστεί να πληρωθεί εντός του πρώτου τριμήνου του 2015), που δεν έχουν πληρωθεί ακόμη, με άμεσο αντίκτυπο στη μείωση των πόρων για την ίδρυση και εκσυγχρονισμό μικρομεσαίων αγροτικών επιχειρήσεων (start ups / νεοφυείς επιχειρήσεις κ.α.) και την ενίσχυση των νέων αγροτών για την αντιμετώπιση της ανεργίας.
           - Η κατάργηση του αρχικού προϋπολογισμού 10 εκατ. ευρώ (ο οποίος θα αυξάνονταν στα 200 εκατ. ευρώ, μετά την υποβολή σχετικής μελέτης) για την κάλυψη από τον ΕΛΓΑ συγκεκριμένων ασφαλιστικών κινδύνων στη φυτική και ζωική παραγωγή, σε μια περίοδο μάλιστα που οι ζημιές στην αγροτική μας παραγωγή αυξάνονται συνεχώς εξαιτίας δυσμενών κλιματολογικών φαινομένων.
           - Η μείωση κατά 20 εκατ. ευρώ ή κατά 67% του κονδυλίου για τα μέτρα υπέρ της καλής διαβίωσης των ζώων, που θα έχει δυσμενείς επιπτώσεις στην υγιεινή και ασφάλεια του εγχώριου ζωικού κεφαλαίου και στη μείωση ή εξάλειψη μεταδοτικών ζωονόσων. Και αυτό σε μια περίοδο που στη χώρα μας υπάρχει έξαρση ζωονόσων, με μεγάλες απώλειες στο ζωικό κεφάλαιο των κτηνοτρόφων.
           Η κυβέρνηση που δεν γνώριζε καλά-καλά πότε είχε αρχικά υποβληθεί το Πρόγραμμα (παρουσία του Πρωθυπουργού τον περασμένο Αύγουστου σε δηλώσεις του στο ΥΑΑΤ ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων έκανε λόγο για το Δεκέμβρη του 2014 και στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης τον περασμένο Οκτώβριο μίλαγε για το Νοέμβριο του 2014, ενώ το Πρόγραμμα υποβλήθηκε τον Ιούλιο του 2014), η κυβέρνηση που δεν αναμόρφωσε ριζικά τίποτα, αλλά απλώς αποδέχθηκε τις παρατηρήσεις της Κομισιόν και η κυβέρνηση που δεν αύξησε ούτε κατά 1 ευρώ την κοινοτική συμμετοχή στη χρηματοδότηση του Προγράμματος, καλύτερα θα ήταν να σιωπά, αντί να πανηγυρίζει, προσπαθώντας με αλχημείες να αποδείξει πως κάτι έκανε, ενώ το πρόγραμμα ακόμη δεν έχει εγκριθεί, κατέληξε στις δηλώσεις του ο κ. Καρασμάνης.

ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ                                                       19/11/2015

ΔΙΑΔΟΧΙΚΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΣΗΦΑΚΗ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΕΛΛΑΣ



Γιάννης Σηφάκης :  Συνάντηση με Δήμαρχο Πέλλας Γρ. Στάμκο για αναπτυξιακά θέματα, με αντιπρόεδρο ΔΕΥΑΓ, Ένωση Γεωργικών Συνεταιρισμών, Λαογραφική Εταιρία «ΦΙΛΙΠΠΟΣ» και Σύλλογο Ποντίων Γιαννιτσών. Συνάντηση με την διοίκηση της ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΑΕ και τους αναδόχους κτηματολογίου Γιαννιτσών και Σκύδρας με προτάσεις για ωρίμανση απαραίτητων νομοθετικών παρεμβάσεων προς όφελος των πολιτών  

Ο Δήμος Πέλλας έχει πολλά προβλήματα που απαιτούν λύσεις. Θα υπάρξει η μέγιστη δυνατή συνεργασία για την προώθηση λύσεων.

Ο βουλευτής Γιάννης Σηφάκης, αφού εκπροσώπησε την Βουλή στην εκδήλωση στα Γιαννιτσά για την 17 Νοέμβρη, έκανε διαδοχικές συναντήσεις με τον Δήμαρχο Πέλλας Γρ. Στάμκο, τον αντιπρόεδρο της ΔΕΥΑ, το ΔΣ της Ένωσης Γ.Σ., το ΔΣ του λαογραφικού συλλόγου ΦΙΛΙΠΠΟΣ και τον Σύλλογο Ποντίων Γιαννιτσών.
Στην συνάντηση στο δημαρχείο συμμετείχε και η οργάνωση μελών ΣΥΡΙΖΑ δια των Κ. Μπαλτζή ( συντονιστή) και Άννα Φακυρούδη ( γραμματέα του συντονιστικού).

Στην συνάντηση με τον Δήμαρχο αναλύθηκαν όλα τα βασικά θέματα του Δήμου Πέλλας, τα έργα που πρέπει να επιδιωχθεί η συνέχιση τους σαν «γέφυρα» στο νέο ΕΣΠΑ, τα προβλήματα έργων που έχουν «κολλήσει», η διαχείριση απορριμάτων, μελέτη αρδευτικών έργων, θέματα διεκδίκησης των στρατοπέδων, θέματα του Νοσοκομείου, χρεών της ΔΕΥΑΓ από το παρελθόν, θέματα τουριστικής αξιοποίησης της πόλης και του χώρου της Πελλαίας χώρας καθώς και τα μεγάλα έργα των παρακάμψεων Χαλκηδώνας και Γιαννιτσών, της ανάθεσης της οριστικής μελέτης για τον προαστιακό σιδηρόδρομο Θεσσαλονίκης – Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών, αντιπλημμυρικά έργα στον Λουδία, Φράγμα Καλής, λιμνοδεξαμενή Γραμμόσκας και άλλα.
Αποφασίστηκε η συνεργασία για την επίλυση τους και καθορίστηκε πλάνο ενεργειών.

Στην συνάντηση με τον «ΦΙΛΙΠΠΟ» εκτιμήθηκε από τον βουλευτή η πολύ σημαντική συνεισφορά του στα γράμματα, στην διατήρηση της ιστορικής μνήμης, στην επιμόρφωση των πολιτών μέσω του Ανοιχτού Λαϊκού Πανεπιστημίου που διατηρεί καθώς και με την έκδοση περιοδικού και βιβλίων. Έγιναν προτάσεις για την ίδρυση νέου μουσείου που θα μεταφερθεί το πλούσιο ιστορικό και λαογραφικό υλικό που έχει στην κατοχή του ο σύλλογος. Αποφασίστηκε στενή συνεργασία.
Με τον ποντιακό σύλλογο εκτιμήθηκε η πολύ μεγάλη προσπάθεια που έχει κάνει για πολλές δεκαετίες, η μεγάλη πολιτιστική προσφορά με την διάσωση και διάδοση και στα νέα παιδιά της ποντιακής παράδοσης και συζητήθηκαν τρόποι ενίσχυσης του μέσω ένταξης του σε ευρωπαϊκά προγράμματα. Το ΔΣ του συλλόγου προσκάλεσε τον βουλευτή στον χώρο του για περαιτέρω συνεργασία, συνάντηση που θα πραγματοποιηθεί σύντομα.
Στην Ένωση Γεωργικών Συνεταιρισμών συζητήθηκαν αγροτικά θέματα και θέματα ανάγκης βιώσιμης ρύθμισης παλαιών χρεών. Αποφασίστηκε συντονισμός ενεργειών.    
    
Την Τετάρτη 18.11.2015 ο βουλευτής επισκέφτηκε την ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΑΕ για το κτηματολόγιο Γιαννιτσών και Σκύδρας. Στην συνάντηση παρευρέθηκε η Διευθύνουσα Σύμβουλος του κτηματολογίου κ. Χριστίνα Κλωνάρη, στελέχη της ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΑΕ και εκπρόσωποι της αναδόχου εταιρίας. Να σημειωθεί ότι η συνάντηση ήταν προγραμματισμένη αρκετές μέρες πριν. Στην συνάντηση, η οποία διακρίθηκε για την ιδιαίτερη ποιότητα των σκέψεων και προτάσεων για επίλυση πραγματικών προβλημάτων προς όφελος των πολιτών συζητήθηκαν ( προκειμένου να ωριμάσουν και να προωθηθούν) αναγκαίες νομοθετικές παρεμβάσεις και ακόμη η ανάγκη θέσπισης δυνατότητας ρύθμισης των τελών κτηματογράφησης. Ακόμη προτάθηκε και έγινε δεκτή η εκκίνηση ενημέρωσης του κοινού για την επικείμενη κτηματογράφηση, λαμβάνοντας υπ’ όψιν παραλείψεις και λάθη ( που οδήγησαν σε καθυστερήσεις) στην εφαρμογή του κτηματολογίου στην Αλμωπία και Έδεσσα. Αποφασίστηκε στενή συνεργασία και νέα συνάντηση.


ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...