Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Πέμπτη 9 Απριλίου 2015

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΛΜΩΠΙΑΣ ΣΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ


Επίσκεψη στις Βρυξέλλες και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πραγματοποίησε ο Δήμαρχος Αλμωπίας κ. Δημήτρης Μπίνος, μετά από σχετική πρόσκληση της Ευρωβουλευτού της Νέας Δημοκρατίας κ. Μαρίας Σπυράκη.

Ο κ. Μπίνος στα πλαίσια της παραπάνω επίσκεψης, είχε την ευκαιρία να ενημερωθεί για τα Ευρωπαϊκά προγράμματα τα οποία θα συνδέονται με το νέο ΕΣΠΑ, ενώ μετά το πέρας του ταξιδιού δήλωσε ότι ο Δήμος Αλμωπίας θα πρέπει να είναι έτοιμος για την ένταξη έργων και δήλωσε αισιόδοξος προς αυτή την κατεύθυνση.

Στην αποστολή συμμετείχαν πολλοί Δήμαρχοι απ’ όλη τη χώρα, μεταξύ των οποίων και ο Δήμαρχος Έδεσσας κ. Δημήτρης Γιάννου.

ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΕΔΕΣΣΑΣ


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ Δ.Σ. ΔΗΜΟΥ ΑΛΜΩΠΙΑΣ



Σας  προσκαλούμε να έλθετε  στην συνεδρίαση του  Δημοτικού Συμβουλίου Αλμωπίας, που θα γίνει στο  Δημοτικό  Κατάστημα  Αριδαίας  και στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού  Συμβουλίου στις 15 Απριλίου 2015, ημέρα Τετάρτη και ώρα   19.00΄ (7.00 μ.μ), για συζήτηση και λήψη αποφάσεων  στα παρακάτω θέματα της ημερήσιας διάταξης :

ΘΕΜΑΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ

Ενημέρωση του σώματος για θέματα που αφορούν τον Δήμο από τον κ. Δήμαρχο 
1ο : Καθορισμός αρδευτικής περιόδου, έτους 2015, τομέων άρδευσης, αριθμού υδρονομέων ανά τομέα και διάρκεια απασχόλησης.
2ο : Έγκριση του Ετήσιου Σχεδίου Δράσης της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Αλμωπίας, έτους 2015.
3ο : Ανανέωση ιδιωτικού συμφωνητικού μίσθωσης ακινήτου (Δημοτικής Αίθουσας του ισογείου πρώην δημοτικού καταστήματος στην Όρμα)
4ο : Διαγραφή λανθασμένης οφειλής προστίμου 
5ο : 13η γενική αναμόρφωση προϋπολογισμού, οικ. έτους 2015
6ο : Έγκριση πίστωσης μετακίνησης 1) Δημάρχου (κ. Μπίνου Δημητρίου) και 
2) Αντιδημάρχου (κ. Κετικίδη Ιωάννη)
7ο: Αναστολή ισχύος της άδειας των πωλητών λαϊκών αγορών που δραστηριοποιούνται στις λαϊκές αγορές του Δήμου Αλμωπίας, λόγω μη καταβολής ημερήσιου τέλους
8ο: Λήψη απόφασης οριστικής ανάκλησης άδειας ίδρυσης και λειτουργίας καταστήματος παροχής υπηρεσιών διαδικτύου
9ο : Αντικατάσταση τακτικού μέλους Επιτροπής Διενέργειας Δημοπρασίας και Αξιολόγησης Προσφορών, εκποίησης, εκμίσθωσης και μίσθωσης ακινήτων ή κινητών πραγμάτων του Δήμου Αλμωπίας για το έτος 2015, λόγω παραίτησης.
10ο : Ορισμός μελών για τη συγκρότηση Επιτροπής Εκκαθάρισης των Αρχείων της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου Αλμωπίας, σύμφωνα με το άρθρο 5 του ΠΔ480/1985, περί εκκαθάρισης των αρχείων των ΟΤΑ και των Ιδρυμάτων, ΝΠΔΔ και Συνδέσμων αυτών.
11ο : Ορισμός μελών για τη συγκρότηση Επιτροπής Εκκαθάρισης των Αρχείων της Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών & Προγραμματισμού  του Δήμου Αλμωπίας, σύμφωνα με το άρθρο 5 του ΠΔ 480/1985, περί εκκαθάρισης των αρχείων των ΟΤΑ και των Ιδρυμάτων,  ΝΠΔΔ και Συνδέσμων αυτών.
12ο : Έγκριση ίδρυσης και λειτουργίας Κοινωνικού  Φροντιστηρίου.
Κανονισμός Λειτουργίας.
13ο : Συγκρότηση Διοικούσας Επιτροπής Κοινωνικού Φροντιστηρίου βάσει Κανονισμού Λειτουργίας.
14ο : Παραχώρηση χρήσης  αιθουσών για την λειτουργία Κοινωνικού Φροντιστηρίου του Δήμου Αλμωπίας (αρίθ. 10/2015 Απόφαση Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας) 
15ο : Παραχώρηση χρήσης αίθουσας στο Δημοτικό Αθλητικό Κέντρο Αριδαίας για τη στέγαση του αθλητικού πολιτιστικού σωματείου «Ο ΥΠΕΡΙΩΝ»
16ο : Ανανέωση σύμβασης Δήμου Αλμωπίας με το Σύστημα εναλλακτικής διαχείρισης Αποβλήτων Ηλεκτρικού και Ηλεκτρονικού Εξοπλισμού  (ΑΗΗΕ), Ανακύκλωσης Συσκευών Α.Ε.   

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΑΛΜΩΠΙΑΣ
ΣΩΤΗΡΙΑΔΗΣ ΣΥΜΕΩΝ

ΓΕΥΣΕΙΣ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΒΔΟΜΑΔΑΣ - ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΑ ΕΘΙΜΑ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ

H Μεγάλη Εβδομάδα και το Πάσχα, περιλαμβάνει τα περισσότερα γαστρονομικά έθιμα της Ορθοδοξίας. Από τα τσουρέκια και τα αυγά μέχρι το αρνί στη σούβλα αυτές είναι οι γευστικές παραδόσεις που μεγάλωσαν γενιές και γενιές.
Η καθημερινότητα της ελληνικής οικογένειας από χρόνια ήταν στενά συνδεδεμένη με τα εκκλησιαστικά δρώμενα. Έτσι είναι αναμενόμενο, το Θείο Δράμα να μεταφέρεται και στο οικογενειακό τραπέζι.
Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας Ελεύθερος Τύπος, οι προετοιμασίες για το Πάσχα ξεκινούσαν από την αρχή της Μεγάλης Εβδομάδας με τη σαρακοστιανή νηστεία, ενώ ειδικά τη Μεγάλη Δευτέρα, οι γυναίκες δεν έπιαναν μαχαίρια και αιχμηρά αντικείμενα γιατί φοβόντουσαν μην κοπούν και τρέξει αίμα, πράγμα που θεωρούσαν μεγάλη αμαρτία.
Από τη Μεγάλη Δευτέρα ήταν δεμένο στην αυλή το αρνί που θα σούβλιζαν την Κυριακή του Πάσχα, το οποίο στόλιζαν με κόκκινη κορδέλα ή το έβαφαν με τη βαφή των αυγών την Μεγάλη Πέμπτη.
Τη Μεγάλη Τετάρτη, οι γυναίκες επέστρεφαν σπίτι μετά το Ευχέλαιο για να πιάσουν το προζύμι που σκέπαζαν με μάλλινες κουβέρτες και να φτιάξουν τα τσουρέκια και τις κουλούρες της Λαμπρής.
Στην παλιά Αθήνα, η καντηλανάφτισσα γυρνούσε στα σπίτια της ενορίας και μάζευε αλεύρι για την πασχαλινή κουλούρα. Το απόγευμα της ίδιας ημέρας οι νοικοκυρές πήγαιναν στην εκκλησία να πάρουν το ζυμάρι τους, στο οποίο χάραζαν εξαιρετικά σχέδια με αναπαραστάσεις από τα Θεία Πάθη και την Ανάσταση.
Τη Μεγάλη Πέμπτη, που λεγόταν και Κόκκινη, ή Κοκκινοπέφτη, έβαφαν κόκκινα τα αυγά και το αρνί στην αυλή. Τα παλιά χρόνια το βάψιμο γινόταν με φυτικές ύλες, κοκκινόξυλο ή φύλλα αμυγδαλιάς που έδιναν κιτρινωπό ή καφέ χρώμα, ενώ το πρώτο αυγό ήταν της Παναγίας και έγραφαν πάνω του ευχές.
Μάλιστα το πρώτο αυγό το έσπαγε ο νοικοκύρης του σπιτιού και στη συνέχεια το μικρότερο παιδί του σπιτιού τσούγκριζε με όλους στο σπίτι. Τα κορίτσια της οικογένειας έδιναν επίσης μεγάλη σημασία στο σπάσιμο των αυγών, αφού ένα άθικτο αυγό σήμαινε ακλόνητη αγάπη.
Τη Μεγάλη Παρασκευή οι πιστοί συμμετείχαν στα Θεία Πάθη, αφού απαγορευόταν να φάνε οτιδήποτε μέχρι τα μεσάνυχτα, εκτός από νερόβραστα και ωμά, ενώ πολλοί έπιναν μόνο νερό και ξύδι. Ειδικά οι κοπέλες που συμμετείχαν στον στολισμό του Επιταφίου έμεναν νηστικές μέχρι την περιφορά του.
images_watchit_gr
Το Μεγάλο Σάββατο σφαζόταν το αρνί της Κυριακής και γενικά όλη η μέρα ήταν αφιερωμένη στις προετοιμασίες. Στην Τουρκοκρατία, το βράδυ της Ανάστασης, δεν έτρωγαν μαγειρίτσα όπως σήμερα, αλλά χηνόσουπα αβγοκομμένη με μπόλικο κρεμμύδι, μαϊντανό, πιπέρι, ψιλοκομμένο συκώτι αρνιού, κρεατόπιτα, κεφτεδάκια, λουκάνικα και μπόλικο κρασί. Μετά την απελευθέρωση, ωστόσο, επικράτησε η καθιερωμένη μαγειρίτσα όπως την ξέρουμε.
Όσο για το αρνί, το σύμβολο του Πασχαλινού τραπεζιού μαζί με τα κόκκινα αυγά, αποτελεί αρχαιότατο και όχι μόνο χριστιανικό έθιμο. Στην Τουρκία έσφαζαν αρνιά στο Ραμαζάνι που τα έλεγαν «κουρμπάνι» (=θυσία).
Το σούβλισμα και το ψήσιμο αποτελεί έθιμο της ηπειρωτικής Ελλάδας που σταδιακά επικράτησε σε όλη τη χώρα και μάλιστα το ψήσιμο του οβελία αποτελούσε ζήτημα τιμής ακόμη και για τις πιο φτωχές οικογένειες, που προτιμούσαν να μη φάνε κρέας όλο το χρόνο, για να έχουνε αρνί το Πάσχα.
__________
  ~ Πηγή: zougla.gr

ΜΕΓΑΛΩΝΟΝΤΑΣ ΑΓΟΡΙΑ

Γιατί πρέπει να αποδεχτούμε την πολυπλοκότητα των αρσενικών.

«Σταμάτα να χορεύεις. Οι αληθινοί άνδρες δεν χορεύουν. Σκέψου τον Τζον Γουέιν, τον Αρνολντ Σβαρτσενέγκερ. Ο Αρνολντ δεν χορεύει, μετά βίας περπατάει» έλεγε η έμπλεος τεστοστερόνης φωνή στην κασέτα με τα υπερεντατικά μαθήματα αρρενωπότητας που έκανε ο Κέβιν Κλάιν στο «In and Οut» (1997). Θυμίζω ότι πρόκειται για μία από τις πρώτες mainstream ταινίες που μίλησαν ανοιχτά, όχι μόνο για την ομοφυλοφιλία, αλλά για τους διαφορετικούς τρόπους να είσαι άνδρας. Σε μια εποχή όπου το τοπίο της αρρενωπότητας αλλάζει ριζικά (δεν είναι τυχαίο ότι τον ερχόμενο Ιούνιο πραγματοποιείται στο University College του Λονδίνου Συνέδριο Ανδρικής Ψυχολογίας), τα αγόρια εξακολουθούν να υπακούουν σε παρωχημένες διδαχές μιας μονοσήμαντης «αρρενωπής» κουλτούρας.
Υπάρχει πλέον, τονίζουν αρκετοί ειδικοί, μια συστηματική (μερικές φορές εμμονική) εστίαση στις συναισθηματικές ζωές των κοριτσιών. Οι σύγχρονοι, υποψιασμένοι γονείς θα σπεύσουν να καλέσουν ελικόπτερο με την κινητή ομάδα παιδοψυχολόγων της Μayo Clinic αν διαπιστώσουν την οποιαδήποτε αλλαγή στη διάθεση της πάντα πιο «εύθραυστης», της πάντα πιο «πολυσύνθετης», της πάντα «απειλούμενης» κόρης που στο κάτω κάτω θέλει περισσότερο προσοχή γιατί καλείται να κονταροχτυπηθεί με τα σεξιστικά στερεότυπα αιώνων. Αντιθέτως, τα γονεϊκά ραντάρ αδυνατούν συχνά να ανιχνεύσουν τι «παίζει» με τον πολύ πιο «ανθεκτικό», τον πολύ πιο «απλοϊκό», τον πολύ λιγότερο εκτεθειμένο σε κινδύνους γιο.
boy-growing-up
Πέρυσι στη λίστα με τα μπεστ σέλερ των «Νew York Times» είχε σκαρφαλώσει το εγχειρίδιο «Μasterminds and Wingmen» της αμερικανίδας ειδικού σε θέματα εφήβων (και μητέρας δύο αγοριών) Ρόζαλιντ Γουάιζμαν. Ηταν το απόσταγμα μιας διετούς έρευνας στο μικροσύμπαν των αγοριών στις ΗΠΑ, «διανθισμένης» βέβαια με τις επιστημονικές γνώμες ειδικών στη μάθηση, νευροεπιστημόνων και αναπτυξιακών ψυχολόγων. Στη διάρκεια μιας κουβέντας που είχα με τη Γουάιζμαν με αφορμή το βιβλίο της, μου είχε επισημάνει ακριβώς αυτό. Οτι αρνούμαστε να αντιμετωπίσουμε τα αγόρια (ιδιαίτερα τους εφήβους αλλά και τους νεαρούς ενηλίκους) ως περίπλοκα όντα. Προτιμάμε να τα κατατάσσουμε στους «ευανάγνωστους μηχανισμούς» («κολλημένα» με την μπάλα, το σεξ, τα βιντεογκέιμ κ.ο.κ.).
«Συχνά αισθάνονται ότι τα αντιμετωπίζουμε σαν "ανεγκέφαλα" ή "τρελαμένα" από τις ορμόνες» μου είχε πει χαρακτηριστικά η Γουάιζμαν. «Εκείνα όμως που είναι αρκετά αφυπνισμένα ώστε να γνωρίζουν τι δεν είναι, δεν θα μας πουν τι συμβαίνει μέσα τους, γιατί απλούστατα δεν πιστεύουν ότι μπορούμε να τα βοηθήσουμε». Η απομόνωση βέβαια αυτή και η μη έκφραση των συναισθημάτων - το λένε και το ξαναλένε οι ειδικοί - οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην κατάθλιψη. Και ενώ τα κορίτσια θα κάνουν περισσότερες σκέψεις και απόπειρες αυτοκτονίας, είναι περισσότερα τα αγόρια που θα φτάσουν μέχρι τέλους.
Στην Ελλάδα της κρίσης πολλοί γονείς (αλλά και δάσκαλοι και προπονητές) αρνούνται να αποδεχτούν ότι το τοπίο έχει αλλάξει ριζικά και εμμένουν στις παραδοσιακές «μάτσο» συμβουλές του τύπου: «Πέρνα καλά, μόνο πρόσεχε», «Μην είσαι "αδελφή", ρε» κ.ο.κ. Αρνούνται να αποδεχτούν ότι τα αγόρια δέχονται πλέον στενό μαρκάρισμα από σεξουαλικά απελευθερωμένα και συναισθηματικά απείρως πιο εξελιγμένα κορίτσια. Αρνούνται επίσης ότι τα «διαφορετικά» αγόρια θα εξακολουθήσουν να βάλλονται από συνομηλίκους τους «τραμπούκους» διαπιστευμένους να περιφρουρήσουν την «ομοιογένεια» της ομάδας. Και ότι ελάχιστα «διαφορετικά» αγόρια θα πετύχουν να κάνουν την (πάσης φύσεως) διαφορετικότητά τους υπερόπλο (πρέπει να είσαι π.χ. ένας Λιονέλ Μέσι για να γλιτώσεις το ασφυκτικό bullying για το ύψος σου στην αυλή του σχολείου και να μπορέσεις να κάνεις διεθνή καριέρα με το παρατσούκλι «Ψύλλος»). Αρνούνται βέβαια να αποδεχτούν και ότι αυτά τα αγόρια «τραμπούκοι» πολεμούν τη διαφορετικότητα γιατί έχουν γαλουχηθεί να την πολεμούν.
Δεν χρειάζεται να πάει κανείς μακριά σε κλειστές κοινωνίες, στους λεβεντόμαγκες της Κρήτης ή της Μάνης, για να διαπιστώσει τα πρότυπα αρρενωπότητας που βομβαρδίζουν ανηλεώς τα αγόρια στη συναισθηματικά καταδυναστευτική ελληνική κοινωνία του 2015. Φτάνει μια ματιά στα ελληνικά γήπεδα. Ή στους ελληνικούς δρόμους (πότε είσαι τελικά «άνδρας», όταν τρέχεις με 70 ή όταν κάνεις σφήνες και παντιλίκια;). Εγκλωβισμένα στη δίνη αυτής της υπεραπλουστευμένης αρρενωπότητας καλούνται να τα βγάλουν πέρα. Δυστυχώς, κάποια δεν θα τα καταφέρουν.
Boy-Art-Image-2
________________
BHmagazino , Κυριακή 22 Μαρτίου 2015

ΕΥΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΑΛΜΩΠΙΑΣ




ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΕΕΒ Ν. ΠΕΛΛΑΣ


ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΜΠΤΗ

Μυστικός Δείπνος, Πανσέληνος - Μεγάλη Πέμπτη

Μεγάλη Πέμπτη


Tην Μεγάλη Πέμπτη αναβιώνονται στην Εκκλησία μας, τα γεγονότα της τελευταίας ημέρας της ζωής του Ιησού Χριστού στη Γη.
Όπως μας αναφέρουν τα Ευαγγέλια, ο Χριστός θέλησε πριν θυσιαστεί για την σωτηρία των ανθρώπων, να δειπνήσει για τελευταία φορά με τους μαθητές του. Ο δείπνος αυτός είναι ο γνωστός μας Μυστικός Δείπνος. Έλαβε χώρα σε ένα υπερώο (σε ένα πατάρι δηλαδή) κάποιου σπιτιού της Ιερουσαλήμ, στο οποίο κρυφά συνέφαγαν οι μαθητές και ο Ιησούς.
Πριν ξεκινήσει ο Δείπνος, ο Χριστός πήρε μια λεκάνη με νερό και έπλυνε τα πόδια των μαθητών του. Αυτό ήταν μια ενέργεια που έκαναν οι δούλοι της εποχής. Δηλαδή πριν από το φαγητό, έπλεναν τα πόδια των κυρίων τους. Με την πράξη του αυτή ο Ιησούς θέλησε να διδάξει τους μαθητές του και, μέσω αυτών, όλους τους ανθρώπους να είναι ταπεινοί και να υπηρετούν τους συνανθρώπους τους. Το γεγονός αυτό έχει λάβει στις μέρες μας το όνομα Ιερός Νιπτήρας. Σε πολλές περιοχές της χώρας μας, γίνεται αναπαράσταση του Ιερού Νιπτήρα το πρωί της Μεγάλης Πέμπτης.
Μυστικός Δείπνος, Θεοφάνης - Μεγάλη ΠέμπτηΜυστικός Δείπνος, Θεοφάνης - Μεγάλη ΠέμπτηΚατόπιν ο Ιησούς κατά την διάρκεια του Μυστικού Δείπνου, και αφού είχε αποχωρήσει ο Ιούδας, παρέδωσε στους μαθητές του, το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας. Πρόσφερε άρτο λέγοντας: «λάβετε φάγετε τούτο εστί το σώμα μου» και κρασί «πίετε έξ αυτού πάντες τούτο γαρ εστί το αίμα μου το της καινής διαθήκης το περί πολλών εκχυνόμενον εις άφεσιν αμαρτιών». Η παράδοση της Θείας Ευχαριστίας τελείωσε με την εντολή: «τούτο ποιείτε εις την εμήν ανάμνησιν».


Μετά το πέρας του Μυστικού Δείπνου, ο Ιησούς και οι μαθητές του, μετέβησαν στο Όρος των Ελαιών. Εκεί ο Χριστός προσεύχεται στον Πατέρα του, και τελικά συλλαμβάνεται από τους Ρωμαίους, με την βοήθεια του Ιούδα. 
Στον Εσπερινό της ημέρας έχουμε την Σταύρωση του Θεανθρώπου. Διαβάζονται τα 12 Ευαγγέλια που περιγράφουν τα Άγια Πάθη. Μετά το 5ο Ευαγγέλιο, βγαίνει ο Εσταυρωμένος. Στις εκκλησίες, όλο το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης μέχρι το πρωί της Μεγάλης Παρασκευής, παραμένουν κυρίως γυναίκες οι οποίες «μοιρολογούν», ψάλλοντας ύμνους, τον Χριστό. Σε πολλά μέρη, προετοιμάζουν τον στολισμό του Επιταφίου κατά την διάρκεια της νύχτας αυτής.
Στα σπίτια των Χριστιανών, την Μεγάλη Πέμπτη, βάφονται τα κόκκινα αυγά. Για τον λόγο αυτό, η ημέρα λέγεται και Κόκκινη Πέμπτη ή Κοκκινοπέφτη. Εκτός από τα αυγά, την μέρα αυτή, φτιάχνονται τα πασχαλινά κουλούρια και τα τσουρέκια. Σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, οι Χριστιανοί κρεμούν κόκκινα πανιά στα παράθυρα των σπιτιών τους.



ΠΗΓΗ...http://www.matia.gr/

ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΑΡΑΚΑΜΕΡΑ ΤΟΥ ΝΤΕΡΜΠΙ ΑΡΗ ΝΗΣΙΟΥ - ΑΣ ΠΡΟΜΑΧΟΙ


Δείτε στιγμιότυπα από τη δεύτερη παρακάμερα των "Π.Ν." με τα παραλειπόμενα και τους πανηγυρισμούς των νικητών του ντέρμπι Αρη Νησίου - ΑΣ Πρόμαχοι 0-1.
























ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...