Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Τετάρτη, 31 Μαΐου 2017

Γιώργος Καρασμάνης: «Εκτιμήσεις και αποζημιώσεις ¨εδώ και τώρα¨ για τους κατεστραμμένους δενδροκαλλιεργητές του Νομού μας»


ΜΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ ΖΗΤΑΕΙ:
«Εκτιμήσεις και αποζημιώσεις ¨εδώ και τώρα¨  για τους κατεστραμμένους δενδροκαλλιεργητές του Νομού μας»

ΜΕΤΑ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΣΑ ΣΕ ΕΝΑ ΜΗΝΑ ΒΑΡΥ ΠΛΗΓΜΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΒΡΟΧΕΣ
  
Τις περιοχές που επλήγησαν από τις τελευταίες βροχοπτώσεις επισκέφθηκε ο Γιώργος Καρασμάνης, ο οποίος και διαπίστωσε την σχεδόν ολοκληρωτική καταστροφή, κυρίως στα κεράσια, αλλά και σε άλλες δενδροκαλλιέργειες και αροτριαίες καλλιέργειες.
Σε Ερώτησή του αμέσως μετά στη Βουλή, ο πρώην Υπουργός καταγράφει τη δεινή θέση στην οποία έχουν περιέλθει οι καλλιεργητές σε χωριά της Έδεσσας, Αλμωπίας, Σκύδρας και Γιαννιτσών, όπου οι βροχές προξένησαν τεράστιας έκτασης καταστροφές στα κεράσια. Στα ορεινά δε της Έδεσσας και της Αλμωπίας, αποτέλειωσαν όσα κερασοχώραφα είχαν γλυτώσει λόγω μικροκλίματος  από τον παγετό της 22ας Απριλίου.
Αναφέρει ότι οι μεγαλύτερες ζημιές εντοπίζονται ιδίως στα κερασοχώραφα, με τις μεσοπρώιμες αλλά και όψιμες ποικιλίες να έχουν καταστραφεί σε ποσοστό 90% ενώ, ζημιές – πέρα από τα κεράσια – υπέστησαν από χαλαζόπτωση και μήλα, ροδάκινα, αχλάδια, ακτινίδια κλπ σε χωριά της Βεγορίτιδας, της Αλμωπίας και της Σκύδρας, ενώ σε χωριά των Γιαννιτσών, εκτός από τις δενδροκαλλιέργειες, χτυπήθηκαν αμπέλια, καλαμπόκια, βαμβάκια, τεύτλα, κηπευτικά, κλπ .
Ο Βουλευτής περιγράφει την απόγνωση των καλλιεργητών που, μετά τα αλλεπάλληλα πλήγματα μέσα σε ένα μήνα (παγετός, βροχές, χαλάζι) έχουν εγκλωβιστεί σε δραματικά οικονομικά αδιέξοδα, καθώς και τις συνέπειες για όλους τους απασχολούμενους (διακινητές, εμπόρους, τυποποιητές κλπ), για τις Ομάδες Παραγωγών και, βέβαια, για τις τοπικές αγορές από την παραπέρα συρρίκνωση του τζίρου τους.
Ο πρώην Υπουργός, ζητάει από τη σημερινή ηγεσία του Υπουργείου άμεση εκτίμηση των ζημιών, πληρωμή των καθυστερούμενων αποζημιώσεων για ζημιές του 2016 αλλά και αποζημιώσεων για ενστάσεις του 2015 που ακόμη εκκρεμούν, καθώς επίσης και την προκήρυξη και εφαρμογή μέτρων ουσιαστικής προστασίας παραγωγής και εισοδήματος από θεομηνίες, μέτρα τα οποία ο ίδιος είχε επί υπουργίας του εντάξει στο Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014-2020.
Επ’ αυτού ειδικότερα, ο Γιώργος Καρασμάνης υπενθυμίζει για ακόμη μια φορά ότι, ως Υπουργός, είχε εκπονήσει και εντάξει, στο εν λόγω Πρόγραμμα μέτρα για την ισχυροποίηση του ΕΛΓΑ και την διασφάλιση των παραγωγών από κινδύνους και απώλειες, όπως:
Το Μ17 προϋπολογισμού 200 εκ. για την αντιμετώπιση των συνεπειών από θεομηνίες και την αντιστάθμιση των απωλειών εισοδήματος. 
Το Μ5 προϋπολογισμού 40 εκ. για την αντιχαλαζική και αντιβρόχινη προστασία με επιδότηση επενδύσεων και ενίσχυση 80% για τους μεμονωμένους παραγωγούς και 100% για τα μέλη Ομάδων Παραγωγών.
Την εφαρμογή του άρθρου 71 του νόμου 4235, που με δική του τροπολογία τον Φεβρουάριο του 2014 υιοθετήθηκε ομόφωνα από όλα τα πολιτικά κόμματα, για την κάλυψη από τον ΕΛΓΑ της ακαρπίας και της καρπόπτωσης από οποιαδήποτε αιτία και εάν προέρχονται.
Μέτρα τα οποία η σημερινή Κυβέρνηση με την ανυπαρξία στοχευμένης και ρεαλιστικής αγροτικής πολιτικής έχει στην πράξη ακυρώσει!

Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Κολύμβησης - Ο Δήμος Έδεσσας τιμά τους αθλητές Γιαννιώτη, Γρηγοριάδη


Το Κολύμπι στην Έδεσσα γιορτάζει

Ο Δήμος Έδεσσας τιμά τους Ελληνες αθλητές κολύμβησης
στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Κολύμβησης
Μεγάλων Αποστάσεων που οργανώνεται 2-4 Ιούνη στη Λίμνη Βεγορίτιδα.

Η ειδική εκδήλωση τιμής και αναγνώρισης της προσφοράς
για τους αθλητές Σπύρο Γιαννιώτη, Ολυμπιονίκη και Αρη Γρηγοριάδη
παγκόσμιο πρωταθλητή οργανώνεται στο Δημοτικό Κολυμβητήριο Έδεσσας
το Σάββατο 3 Ιουνίου 2017 και ώρα 6μμ.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσιάζονται αθλητικά παιχνίδια, μουσικές εκπλήξεις
απο τους κολυμβητές της Έδεσσας με την ευκαιρία των εκδηλώσεων
"Το κολύμπι γιορτάζει" που οργανώνονται απο τον Δήμο Έδεσσας και την Δημοτική
Κοινωφελή Επιχείρηση Έδεσσας.

Είστε όλοι προσκεκλημένοι για να τιμήσουμε μαζί τους Έλληνες Αθλητές κολύμβησης.

Περισσότερες Πληροφορίες
www.edessacity.gr
Φωτογραφίες
FB Edessa Swimming 

Ο Χο Τσι Μινχ, η Έδεσσα, η Ελλάδα και το Βιετνάμ …


25 Μαΐου 2017
Εγκαίνια Προξενείου Βιετνάμ στην Θεσσαλονίκη.

Η Έδεσσα, η Ελλάδα και το Βιετνάμ …

Στα εγκαίνια του Προξενείου του Βιετνάμ βρέθηκε επίσημα προσκεκλημένος και ο Δήμος Έδεσσας με αντιπροσωπεία του. Τι σχέση έχει όμως η Έδεσσα με το Βιετνάμ? Σύμφωνα με τον Τάσο Δίου, αντιδήμαρχο Έδεσσας και τον Βαγγέλη Κυριακού υπεύθυνο πολιτιστικού τουρισμού η σχέση της Έδεσσας είναι ίσως η απαρχή της σχέσης της Ελλάδας, με το Βιετνάμ, και μάλιστα πριν ακόμα την ίδρυσή του.

Συγκεκριμένα πρόκειται για το γεγονός ότι ο Χο Τσι Μινχ (1890-1969) ο γνωστός θρύλος και ιδρυτής του Βιετνάμ πέρασε και από την Έδεσσα ως στρατιώτης του γαλλικού στρατού ανάμεσα σε στρατιώτες μιας πολυεθνικής δύναμης που βοήθησαν την Ελλάδα αλλά και την Έδεσσα με το έργο τους στα πρώτα τους βήματα αμέσως μετά την απελευθέρωση της Μακεδονίας το 1912.  

Η καταγραφή αυτή έγινε από τον Σόλωνα Γρηγοριάδη, Εδεσσαίο δημοσιογράφο ο οποίος βρέθηκε ως ο πρώτος πολεμικός ανταποκριτής το 1965 στο Βιετνάμ και κατάφερε να πάρει συνέντευξη από την ηγεσία του τότε μετώπου και να δημοσιεύσει μέρη της στην εφημερίδα «Μακεδονία» και την εφημερίδα «Ακρόπολη». Στην διάρκεια της συνέντευξης, η οποία έγινε για λόγους ασφαλείας με πλήρη μυστικότητα, ο Χο Τσι Μινχ, που σημαίνει φωτισμένος, αποκάλυψε ότι γνώριζε την περιοχή προέλευσης του δημοσιογράφου, τα Βοδενά (σήμερα Έδεσσα) αναγνωρίζοντας την ως πόλη των νερών και των κερασιών.  Οι λεπτομέρειες της συνέντευξης παρέμειναν για χρόνια στην αφάνεια έως την ίδρυση της πρώτης πρεσβείας του Βιετνάμ στην Ελλάδα. Ήδη έχουν υπάρξει αποστολές στην Έδεσσα από το Βιετνάμ από το Υπουργείο Πολιτισμού, το Μουσείο Χο Τσι Μινχ με την βοήθεια της πρεσβείας του Βιετνάμ στην Ελλάδα ενώ ο Δήμος Έδεσσας με πρόσφατη απόφασή του πρόκειται να προχωρήσει στην αναδημιουργία ενός πάρκου φιλίας των λαών στην μνήμη του Χο Τσι Μινχ και των άλλων στρατιωτών πολύ κοντά στους Καταρράκτες Έδεσσας καθώς επίσης και την δημιουργία γέφυρας φιλίας και συνεργασίας με την γενέτειρα πόλη του Χο Τσι Μινχ στο Βιετνάμ. Πρόσφατα η πρέσβης του Βιετνάμ βρέθηκε στην Έδεσσα ακολουθώντας την πολιτιστική ξενάγηση στα βήματα του Χο Τσι Μινχ και απολαμβάνοντας ένα πρόγραμμα με τίτλο «Ο Μέγας Αλέξανδρος συναντά τον Χο Τσι Μινχ». Παράλληλα συμμετείχε στη γαστρονονομική διαδρομή «Οι δρόμοι του Καϊμακτσαλάν, Η νύχτα των βουνών, Βοδενά 1916-1918» με ελληνοβιετναμέζικη κουζίνα, αφιερωμένη στον Χο Τσι Μινχ που αναγνώρισε τα δύο βασικά στοιχεία της ταυτότητας της Έδεσσας, το νερό & τα κεράσια.

Η ιστορία πολλές φορές μας διδάσκει και μας εκπλήσσει ευχάριστα ας τα αναπτύξουμε με εξωστρέφεια αναπτύσσοντας το κάθε τόπο και την κάθε γωνιά της Ελληνικής γης.


FB Edessa Tourist Information Center



Υπενθύμιση της προθεσμίας εγγραφής μαθητών/τριων στο Ολοήμερο Τμήμα του Δημοτικού σχολείου Προμάχων


ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΡΟΜΑΧΩΝ
ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ
Υπενθυμίζουμε στους ενδιαφερόμενους γονείς ότι η προθεσμία εγγραφής μαθητών/τριων στο Ολοήμερο Τμήμα του σχολείου είναι μέχρι τις 12 Ιουνίου. Μετά την ημερομηνία αυτή το σχολείο δεν μπορεί να κάνει δεκτή καμιά εγγραφή.
-Οι ενδιαφερόμενοι προσκομίζουν : Βεβαίωση του φορέα εργασίας ή κάρτα ανεργίας.
-Αυτοαπασχολούμενοι, ελεύθεροι  επαγγελματίες, αγρότες κτλ. :Βεβαίωση  του ασφαλιστικού τους φορέα ή το πιο πρόσφατο ειδοποιητήριο πληρωμής, ακόμα και αν δεν έχει εξοφληθεί.
- Πολύτεκνοι /τρίτεκνοι/  μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς :Βεβαίωση οικογενειακής κατάστασης
Για να διευκολυνθεί το πρόγραμμα του σχολείου παρακαλούμε οι ενδιαφερόμενοι να προσέρχονται :
Δευτέρα: 10.00-14.00, Τρίτη: 09.00- 10.30΄,Τετάρτη: 09.00-11.30, Πέμπτη: 09.00-12.00

Πληροφορίες :2384075273

Το Like άργησε μια μέρα..


Η ρομαντική και ερωτική αλληλογραφία δεν έχει τέλειωσει στα γράμματα του Δον Κιχώτη προς την εκλεκτή της καρδιάς του Δουλτσινέα, ούτε στις φιλίες δι' επιστολογραφίας των γονιών μας και τις ρετρό φωτογραφίες μέσα στους φακέλους, αλλά είναι ολοζώντανη και χορεύει ξέφρενη και αλλοπαρμένη μπροστά στα μάτια μας αποδεικνύοντας έτσι πως πάντα η φαντασία και το μεράκι των ανθρώπων δεν πρόκειται ποτέ να χωρέσουν στις νόρμες της μιζέριας και της ρουτίνας.

Αναρωτιέσαι που εδράζεται αυτή η γιορτή της ζωής και του ακατασίγαστου πάθους, αυτή η συνδιαλλαγή λόγων που κοκκινίζει μάγουλα και φουσκώνει στήθη που εκπνέουν αέρα πεχλιβάνη και αν έχεις πάρει μέρος και εσύ σε αυτήν;

Όπως έχεις ήδη ψυλλιαστεί από τον τίτλο, το παιχνίδι πλέον παίζεται πολύ πετυχημένα, με εξαιρετικά ιντριγκαδόρα και παιχνιδιάρα διάθεση στις προσωπικές οθόνες του καθενός και της καθεμιάς από εμάς.

Κάποιος κάποτε μου είπε, πως όταν οι ινδιάνοι ήθελαν να δείξουν το θαυμασμό τους σε μια κοπέλα που τους άρεσε, δεν έκοβαν λουλούδια για να της τα προσφέρουν, αλλά πήγαιναν την ίδια εκεί για να τα μυρίσει.

Τώρα κάνουμε poke, στέλνουμε τη χαρούμενη μουσταρδί φατσούλα και το ταξίδι των χιλιάδων μιλίων δεν ξεκινά με ένα βήμα αλλά με ένα απλό, λιτό και απέρριτο πάτημα του enter.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Όλα ξεκίνησαν τη στιγμή της επιβεβαίωσης της φιλίας, είτε είχατε ειδωθεί είτε η τύχη, η μοίρα και το κάρμα σας έδωσε κοινούς φίλους και έτσι το γαιτανάκι άρχισε να τυλίγεται.

Τα φίλτρα του instagram βοήθησαν στη ρευστότητα της όποιας εικόνας είχατε ο ένας για τον άλλο ή ακόμα καλύτερα δημιούργησαν αυτό που οι παλαιότερες γενιές εξέφραζαν στη ρήση 'από τα μάτια πιάνεται'.

Κάποιες πρώτες δειλές κουβέντες για τεστάρισμα της θερμοκρασία του νερού, πριν βουτήξεις στα βαθειά ενός κοραλλιογενούς ειδυλλίου που είσαι πεπεισμένος οτι θα ζήσεις.

Με βλέμμα θαλασσοπόρου επιπέδου Μάρκο Πόλο και ερευνητή του αν τελικά υπάρχει ζωή σε άλλους πλανήτες, αρχίζεις να γράφεις πιο τολμηρές φράσεις του τύπου "ήθελα να σου στείλω πριν αλλά θεώρησα οτι θα ήσουν με το αγόρι σου" και όταν βέβαια πάρεις απάντηση πως αγόρι δεν υπάρχει, νοιώθεις πως τα αόρατα γρανάζια του σύμπαντος δημιούργησαν αυτήν την ιδανική συγκυρία και πως ο Κοέλιο ήξερε πάρα πολύ καλά τι έλεγε.

Επαναπροωθείς μια φωτογραφία σου στο σπίτι κάποιου, κάποτε που σου φόρεσαν μια ποδιά μπροστά απο μια ψησταριά και έτσι αφήνεις να εννοηθεί πως μαγειρεύεις στο επίπεδο του Pepin.

Ολες οι τακτικές του deceiving σε απόλυτη εφαρμογή και το ρητό του ότι στον πόλεμο και στον έρωτα όλα επιτρέπονται μοιάζει ακατάλυτο.

Αρχίζεις να βάζεις φράσεις με ψαγμένα νοήματα στην μεταξύ σας επικοινωνία, τα like σε ότι ανεβάζεις ή ανεβάζει γίνονται εν ριπή οφθαλμού και σε ότι τραγούδι υπαινίσσεται έναν κάποιο ερωτισμό πίστευεις με τη βεβαιότητα θετικού επιστήμονα πως αναφέρεται σε σένα.

Οι νευροδιαβιβαστές του νου σου, που ορίζουν το πέρασμα του χρόνου έχουν ναρκωθεί σαν να ήταν συνδαιτημόνες σε γεύμα που παρατέθηκε στην νήσο των Λωτοφάγων και έτσι δεν καταλαβαίνεις πια οτι κλείνετε οχτάωρα κολλημένοι σε μια οθόνη.

Ξέχασες πως χλεύαζες τον κόσμο που έβλεπες στα μπαρ να χαμογελάει σαν ερωτευμένο κανίς πάνω απο οθόνες που αναβόσβηναν στην έλευση του κάθε smartphone-ικού ραβασακίου.

Τις φορές που αργούσε να σου απαντήσει φανταζόσουν πως την άρπαξε φυλή ανθρωποφάγων ή πως την απήγαγε κάποιο παιδί της Καλίσι και εσύ έπρεπε τώρα να μεταμορφωθείς στον αγαπημένο σου υπερήρωα ή σε ιππότη για να τη σώσεις, αλλά ευτυχώς για το δράκο ή τη φυλή έστελνε σημεία ζωής μετά από λίγο.

Πόσες φορές σε πήρε ο ύπνος με την εικόνα του ότι έχετε ναυαγήσει οι δυο σας σε ένα νησί τύπου γαλάζιας λίμνης και την ταίζεις φρέσκους αχινούς με λάιμ και ξεδιψάτε τα αχαλίνωτό σας πάθος με χυμό καρύδας, φτιάχνοντας ένα νέο κόσμο που θα στηρίζεται στην αγάπη και στον απόλυτο έρωτα;

Κάποια στιγμή βρίσκεστε και στην πραγματικότητα του έξω κόσμου. Ίσια η πλάτη, έξω το στήθος, συνεχές χαμόγελο και βλέμμα γεμάτο υποσχέσεις.

Ζείτε μαζί το πάθος για όσο χρόνο διαρκεί.  Μοιράζεστε παγωτό, ενδόμυχες σκέψεις, μυστικά που κανείς δεν τα έμαθε ποτέ και μυρίζει τόσο υπέροχα.

Σε κάθε κουβέντα υπνωτίζεσαι από την εκφορά του λόγου της που μοίαζει τόσο ανεπιτήδευτα ποιητικός ενώ ψάχνεις στον παγκόσμιο χάρτη σε ποιο νησί μπορείτε να ναυαγήσετε κατά λάθος.

Τα χρώματα γύρω σου φαντάζουνε πιο ζωντανά, όλα τριγυρω σου κινούνται με μια παραδεισένια αρμονία, βρίσκεις το θάρρος να ζητήσεις παραπάνω προνόμια στις σχέσεις σου με τους άλλους αφού νιώθεις λιγάκι παντοδύναμος τώρα και ναι, συνεχίζει να μυρίζει το ίδιο υπέροχα.

Κάποια μέρα βέβαια που ξεκίνησε ίδια με όλες τις άλλες, παρατηρείς πως τα like αργούν τουλάχιστον μια μέρα ή δεν έρχονται καθόλου.

Τι συμβαίνει;

Γιατί η γαλάζια λίμνη -άδεια πλέον από τη Βrooke Shields των ονείρων σου- γέμισε ανθρωποφάγους και δράκους;

Τελικά ο Κοέλιο έκανε λάθος;

Δεν χρειάζεται να ξέρεις, ειλικρινά δεν χρειάζεται.

Κανείς δεν αμφιβάλλει πως ίσως να πονάει και λίγο αυτό το συναίσθημα. Σημασία έχει το οτι ήταν έντονο και πανέμορφο.

Σου συνιστώ να διαβάσεις και τον Δον Κιχώτη για να δεις τη σχέση του με τη Δουλτσινέα σε μια πιο ρεαλιστική μορφή και να θυμάσαι πως ο άνθρωπος που έζησε αυτό το πάθος είναι ακόμα εδώ έτοιμος για αχινούς με λάιμ σε άλλα νησιά, έτοιμος να πάρει το άλογο του για να σώσει μια δεσποσύνη πίνοντας χυμό καρύδας.

Κλείνω με μια φράση που διάβασα κάπου, κάποτε σε ένα μπαρ φιλοσοφώντας πάνω στην κουλτούρα του like.

"Κόλλα με τα γνωστά και χάσε τα άγνωστα".








ΠΗΓΗ...http://www.o-klooun.com

Μενέλαος Λουντέμης: «Αργοπορία»


Ήρθες αργά

Και τα χρόνια μου είναι βιαστικά.

Εσύ έχεις το δικαίωμα να γελάς,

Εγώ δεν έχω το δικαίωμα ούτε και να κλάψω.

Εσύ μπορείς να πηδάς
πάνω απ'τις ράχες των λόφων

Και απ'τις ράχες των γηρατειών.

Εσένα σου τα συχώρεσαν όλα.

Και τις αταξίες και τις κακοκεφαλιές.

Εμένα δε μου επιτρέπουν
ούτε ένα μικρό παραπάτημα.

Σου μιλώ με λόγια μεστά

Σαν ώριμα μήλα.

Τη ντροπή δεν την έφερε στον κόσμο
το "μήλο της αμαρτίας"
( τα μήλα δεν έχουν αμαρτίες )

Ούτε κι' οι ντροπές κοκκινίζουν.

Την αμαρτία δεν την έφερε στον κόσμο

Ούτε η άγνοια του Αδάμ
ή η "πονηρία του όφεως"

Η αμαρτία ήρθε στον κόσμο
ακολουθώντας το δρόμο
που της έδειξαν οι τυφλοί,

Κάτι παράξενοι "τυφλοί". Που ενώ
τα βλέπουν όλα...όλα...

Και τους Ναούς και τις Τράπεζες

Και τις Ταβέρνες και τα Πορνεία

Κι' ανοίγουν όλες τις πόρτες

Και των μυστικών και των μυστηρίων,

Ποτέ δεν άνοιξαν την πόρτα
που μέσα της κάποιοι βογγούν.

 Μενέλαος Λουντέμης, «Οι εφτά κύκλοι της μοναξιάς»






http://donisis.blogspot.gr

Ακολουθώ τα ψίχουλα


Τέλειωσα ακόμη ένα γράμμα.

Απ’ αυτά που δε στάλθηκαν ποτέ.

Κι όταν σήκωσα το κεφάλι,

ήμουν σε μια κάμαρα τελείως

άγνωστη.

Σηκώθηκα, φόρεσα τον εαυτό μου,

άναψα τσιγάρο, και πήρα από

πίσω την πρώτη ανάμνηση

των παιδικών μου χρόνων.

Μέχρι το σπίτι…

Μακάρι, να έχουν ανησυχήσει

οι δικοί μου.



Ιορδάνης Σενόγλου

          Εγκοπή
























ΠΗΓΗ...http://www.o-klooun.com

Chat


Chat

Μιλάς με πολλούς αλλά είναι λιγότεροι

Μιλάς με γυναίκες αλλά είναι άντρες

Μιλάς με ειδήμονες αλλά είναι ανίδεοι

Μιλάς με φλύαρους αλλά είναι λιγομίλητοι

Μιλάς με τολμηρούς αλλά είναι δειλοί

Μιλάς με γνοιαστικούς αλλά είναι αδιάφοροι

Μιλάς με ρεαλιστές αλλά είναι παραμυθάδες

Μιλάς με νέους αλλά είναι ηλικιωμένοι

 Μιλάς με όμορφους αλλά είναι άσχημοι

Μιλάς με ευκατάστατους αλλά είναι φτωχοί

Μιλάς με σοφούς αλλά είναι ηλίθιοι

Μιλάς με δραστήριους αλλά είναι αδρανείς

Ίσως και ανάποδα
Μασκοφόροι νέας κοπής ενός ίδιου ψεύτη κόσμου

Αλλά Ζείς…





7 καθέτως


Στο 7 καθέτως σε συμπληρώνω. Δε χωράς. Τα γράμματά σου περισσεύουν. Μου περισσεύεις; Σου περισσεύω; Ακόμα δεν το έχω αποφασίσει. Με αφήνει αδιάφορη η ιδέα της απόφασης. Αγαπώ οτιδήποτε αναποφάσιστο σχετίζεται με εμάς τους δυο. Να ‘σαι ό,τι θελήσει η στιγμή και όχι ό,τι αποφασίσει ο χρόνος. Να ‘σαι ό,τι θελήσω εγώ και όχι ό,τι αποφασίσει η μοίρα.

Στο 7 καθέτως σε συμπληρώνω. Με έναν κόκκινο μαρκαδόρο μουτζουρώνω καρδιές. Σαν εφηβάκι ερωτευμένο σε κοκκινίζω. Σαν εφηβάκι ερωτευμένο κοκκινίζω στη σκέψη σου. Έτσι θα έπρεπε να είναι ο έρωτας. Έτσι θα έπρεπε να μένει ο έρωτας. Να μένει. Να μη φεύγει. Να αποφεύγει. Να συμπληρώνουμε ξανά και ξανά τα άσπρα κουτιά σπρώχνοντας λίγο πιο πέρα κείνα τα μαύρα για να χωράμε. Λίγο πιο εδώ, λίγο πιο πέρα, να χορεύουμε σε τούτο το ποθητό σταυρόλεξο.

Στο 7 καθέτως σε συμπληρώνω. Συμπληρώνω εμένα. Συμπληρώνω εσένα. Και είναι τόσο απλή ετούτη η απάντηση που ξεπερνά και τον «Ρα, το θεό της Αιγύπτου » και γελάω σαν παιδί ανίκητο και σαν ηλικιωμένος περήφανος που έχει αγκαλιά το κομμάτι της εφημερίδας με τα σταυρόλεξα.

Είναι απλό. Ιδιαιτέρως απλό. Να σε αγαπάω.

Είναι πολύπλοκο. Ιδιαιτέρως πολύπλοκο. Να σε αγαπάω.





Χλωμά αποτυπώματα


Λαμπάκι πράσινο. Είσαι εδώ. Σε βλέπω. Με βλέπεις. Πίσω από τις πράσινες κουρτίνες. Κάτω από την ψηφιακή μας κουβέρτα. Σε σκεπάζω. Με σκεπάζεις. Με λέξεις. Όμορφες ωραίες δυσεύρετες. Ποιητικές χιουμοριστικές αθώες και ένοχες. Είσαι γυαλιστερός. Φωτεινός. Η ακτινοβολία σε ομορφαίνει. Γίνεσαι άστρο. Νυχτερινό. Σκοτεινό. Φωτεινό. Αξημέρωτο. Με μια εισβολή στα ημερήσια όνειρα. Και πάλι. Και πίσω. Και ξανά.
 Λαμπάκι πράσινο. Είσαι εδώ. Σε βλέπω. Με βλέπεις. Με πλακάτ ευτυχίας στα στάτους. Αγαπάμε, πονάμε γελάμε γλεντάμε θυμώνουμε τα σπάμε. Ξανά. Σου κρύβω. Μου κρύβεις. Επιφάνεια σκεπασμένη από δέρμα πολυτελείας. Ακριβό. Όχι η ψυχή όχι. Ξεπουλημένη. Φτηνή. Σαν πόρνη γυρνά. Μία πρίζα και οργασμός συναισθημάτων. Ξανά. Πόρνη. Σου το φωνάζω.
 Κόκκινο λαμπάκι και κλαίει. Κόκκινο στο μπουρδέλο του έρωτα. Πόσα θα δώσεις. Μία ευκαιρία. Δύο; Ξανά. Να σε θέλουν οι λέξεις. Να σε μπερδεύουν τα καλώδια. Τρικλοποδιά. Να ματώνει. Η σιωπή. Αθόρυβα που αγαπιούνται τα ομοιώματά μας. Ερωτεύονται πίσω από οθόνες. Αυτοκτονούν στα χαρτιά. Καμία θυσία σοβαρή. Όλα φτιαχτά.
 Λαμπάκι πράσινο. Είσαι εδώ. Σε βλέπω. Με βλέπεις. Μια νύχτα να στάζει. Μια νύχτα να πεινά. Μια νύχτα να ουρλιάζει.
 Πίσω από τα πλήκτρα στην άκρη των δαχτύλων, χλωμά αποτυπώματα.

γράφει η Alma Libre




Δρόμος


Δεν προπορεύομαι, ούτε ακολουθώ.

Περπατάω μόνος.

Οι πόλεις πίσω καίγονται.

Οι εραστές πεθαίνουν.

Χτες, τα δάχτυλά τους πλέκονταν ζεστά στα πυκνά μαλλιά σου, τώρα το ψυχρό μέταλλο της φωνής τους σε διαπερνά ανοίκειο και τυπικό.

Το χθες γίνεται σήμερα και ο σύντροφος ξένος.

Η απώλεια συνήθεια, όχι περισσότερο επώδυνη από ένα βούρτσισμα των δοντιών, ή μια βόλτα στην προκυμαία.

Κάποτε σε σκότωνε, χρειάστηκαν δέκα χιλιάδες μικροί θάνατοι για να ξυπνάς το πρωί και να μπορείς να διαβάσεις την εφημερίδα σου, ανέμελος.

Χρειάστηκαν αιώνες στις ανήλιες στοές και λάμες βαθιά στο κορμί σου για να σταθείς ξανά όρθιος.

Κοιτάω τον δρόμο, μόνο μπροστά.

Η άνοιξη μύρισε.

Και τα πόδια αλάφρυναν.

Μαρς…

_

γράφει ο Αχιλλέας Σωτηρέλλος





«Ραντεβού με τον Σουρή» από την Κεντρική Σκηνή του Εδεσσαϊκού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Ηρώς Γεωργίου


«Ραντεβού με τον Σουρή»

Τα σατιρικά μονόπρακτα του «σύγχρονου Αριστοφάνη» Γεωργίου Σουρή «Η επιδημία», «Πατατράκας ο νεόγαμβρος» και «Δεν έχει τα προσόντα», θα παρουσιάσει η Κεντρική Σκηνή του Εδεσσαϊκού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Ηρώς Γεωργίου.
 Οι παραστάσεις θα ανεβούν από την Κυριακή 4 ως και την Κυριακή 11 Ιούνη 2017 στην αίθουσα εκδηλώσεων της Π.Ε. Πέλλας (πρώην Νομαρχία) με ώρα έναρξης 9 το βράδυ και γενική είσοδο 7€.
Οι συντελεστές της παραγωγής υπόσχονται να δώσουν τον καλύτερο τους εαυτό μπροστά και πίσω από τα φώτα της σκηνής, ανταποδίδοντας έτσι την αγάπη και την αμέριστη υποστήριξη του θεατρόφιλου κοινού της πόλης.

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...